bronquote:De Chip Ganassi met het startnummer 01 is na 668 ronden als eerste over de meet gekomen. Scott Pruett, ex-F1 piloot Juan-Pablo Montoya en A1GP piloot Salvador Duran mogen zich eindelijk tot winnaars kronen. Het trio domineerde de wedstrijd met de Lexus Riley, en eerste achtervolger is de CITGO Pontiac Riley van Patrick Carpentier.
Duno/Carpenier/Manning/Dalziel maakten het de Lexus #1 lastig in de slotfase van de wedstrijd, maar Scott Pruett wist uiteindelijk met een minuut voorsprong als eerste te finishen. De SunTrust Pontiac #10 van Gordon/Magnussen/Angelelli en Taylor finishte als derde. Ook Magnussen was nog een kandidaat voor de zege, maar hij ging in het laatste uur nog in het gras waardoor zijn achterstand op liep tot 2 ronden.
De Porsche GT3 Supercup van Marc Basseng wist als eerste GT te finishen. Basseng/Dumoulin/De Quesada/Gabel kwamen aan de leiding doordat de Porsche van Dirk Werner (lange tijd leider in GT) in de slotfase zelfs de strijd nog moest staken. De Pontiac GXP.R van ondermeer Johnny O'Connell en Andy Pilgrim werd tweede in GT en dertiende algemeen. Patrick Huisman werd elfde in de klasse GT, Tom Cloet strandde op 2 ronden van Huisman en was twaalfde GT en 28e algemeen.
Ik zou NASCAR of GrandAm geen show willen noemen. Ok, het mag dan een show uitstraling hebben en ultra commercieel zijn het veld is zeer competatief. Bij F1 zijn er maar een handvol coureurs die op het podium kunnen komen echter in NASCAR is dit een veelvoud.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:34 schreef TheGHunter het volgende:
Doet Juan Pablo toch nog iets goed! Hij komt sowieso meer tot zijn recht in de amerikaanse autosporten, waar het toch meer met show dan met racen te maken heeft.
Komt omdat ze in amerika gewoon toelaten dat er teams veelal met dezelfde chassis, banden en motoren rijden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de amerikaanse races geweldig om te kijken, maar technologisch is het niks vergeleken met bijvoorbeeld de DTM of de Formule 1quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik zou NASCAR of GrandAm geen show willen noemen. Ok, het mag dan een show uitstraling hebben en ultra commercieel zijn het veld is zeer competatief. Bij F1 zijn er maar een handvol coureurs die op het podium kunnen komen echter in NASCAR is dit een veelvoud.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:34 schreef TheGHunter het volgende:
Doet Juan Pablo toch nog iets goed! Hij komt sowieso meer tot zijn recht in de amerikaanse autosporten, waar het toch meer met show dan met racen te maken heeft.
IRL zijn idd rijdende doodskisten, wat het niet minder leuk maakt om naar te kijkenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:04 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
![]()
![]()
Rijden in de IRL is ballen hebben hoor....![]()
mischien wel, maar daar gebeuren wel de ongelukken met letsel of dodelijk afloop.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:04 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
![]()
![]()
Rijden in de IRL is ballen hebben hoor....![]()
Bron: formule1.nlquote:Er komen geen extra racedagen op Ciruit Park Zandvoort. Dat heeft de Raad van State vandaag bepaald, die vond dat de vergunning die het circuit eerder had ontvangen, in strijd met de milieuwetgeving was.
Circuit Park Zandvoort zal het zonder extra racedagen moeten doen
Circuit Park Zandvoort had eerder van de provincie Noord-Holland een vergunning gekregen voor zeven extra racedagen. De provincie hoopte met het afgeven van deze vergunnig dat de gemeente Zandvoort aantrekkelijk zou blijven voor bezoekers. Als de extra racedagen er niet zouden komen, vreesde de provincie dat organisatoren het circuit links zouden laten liggen.
Verscheidene milieurorganisaties en omwonenden protesteerden echter tegen de vergunning en met succes, zo blijkt achteraf. De extra racedagen zouden automatisch voor meer trainingsdagen en dus ook voor meer overlast zorgen. De Raad van State heeft hen gelijk gegeven.
De vergunning zou in strijd zijn met de wet Milieubeheer en zodoende is de deze vernietigd. Er mogen nu maar op vijf dagen per jaar internationale races gehouden worden. Circuit Park Zandvoort heeft teleurgesteld gereageerd. ,,Jammer dat je in een land met een kabinetsbeleid waarin geprobeerd wordt zo veel mogelijk internationale sportevenementen naar Nederland te halen, door de Raad van State terug naar af wordt gezet. Want daar komt het in feite op neer", aldus circuit-directeur Hans Ernst tegenover de NOS.
ik las op een ander forum dat 1van de klagers van schiphol constant zat te klagen toen hebben ze gekeken waar de beste man woont, dat was in maastrichtquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Het vernietigen van de vergunning verbaast me niks.
Ik hoorde vanmorgen op de radio een van de bezwaarmakers. De bewuste man woonde 2 jaar in Zandvoort. HALLO ZEG, je weet toch dat daar een circuit is? Ga daar dan niet wonen als je niet van autosport houdt.![]()
Bron: F1racing.nlquote:Voormalig Spyker F1-coureur Tiago Monteiro zal dit jaar voor SEAT Sport in het World Touring Car Championship (WTCC) gaan rijden. De 30-jarige Portugees verloor zijn racestoeltje bij Spyker F1 aan Adrian Sutil en slaagde er niet in elders op de paddock onderdak te vinden. Monteiro testte onlangs nog met de SEAT León in Valencia.
"Ik ben erg blij dat ik een overeenkomst heb kunnen sluiten met SEAT Sport", zei Monteiro. "In Valencia kwam ik erachter dat het team veel ervaring heeft en op het hoogste niveau kan meedraaien. Met een beetje hulp van het team weet ik zeker dat ik mij snel kan aanpassen aan dit totaal andere kampioenschap."
Monteiro maakt zijn WTCC-debuut in Zandvoort, waar op 5 en 6 mei gereden wordt.
Had Johnny zijn pootjes niet al genoeg aan gort liggen? Volgens mij is powerboatracen nou niet echt de veiligste sport op aarde...quote:Former Grand Prix winner Johnny Herbert is on the verge of commencing a new high-speed career.
The 43-year-old Englishman, who won races in the 90s for Benetton and Stewart, recently was granted a 'wild card' entry to race in the 'Powerboat P1 World Championship' this weekend near the British port town of Cowes.
Earlier this month Herbert successfully tested one of the 11.3-litre machines, on Italy's Lake Como.
"I've always liked doing things that are challenging," he said.
The Daily Mail, however, reports that Herbert has called off his British Grand Prix debut to support his daughter at a clashing Olympic equestrian trial.
Another British newspaper, The Times, added that he 'hopes to get his chance later in the season'.
Source GMM
CAPSIS International
Bron: Villeneuve tekent NASCAR contractquote:Jacques Villleneuve heeft een contract getekend bij het NASCAR team Bill Davis Racing. De voormalig F1 kampioen hoopt dat zijn loopbaan net zo'n positieve wending zal krijgen als de carrière van Juan Pablo Montoya.
Villeneuve zal de resterende races in de Craftsman Truck Series rijden en hij zal daarnaast ook nog een race rijden in het ARCA kampioenschap, waar Montoya vorig jaar ook zijn ervaring opdeed. De nieuwe teambaas van Villeneuve, Bill Davis, sloot ook niet uit dat Villeneuve nog dit jaar in de Nascar Nextel Cup series zal rijden.
Een sponsor moet nog gevonden worden voor het avontuur van Villeneuve maar teambaas Bill Davis is positief gestemd: "We denken dat als je goed materiaal hebt, waarvan ik denk dat we dat hebben, en een goede coureur, je het moet kunnen waarmaken. Dat is ons gevoel bij deze deal. Ik weet niet zeker of het een zware opgave zal worden. Villeneuve heeft zoveel talent en een enorme wil om dit goed te laten werken."
Juan Pablo Montoya had nog een advies voor Villeneuve: "Je moet geduld hebben. Er zullen goede, slechte en 'evil' races komen."
Wat dat betreft gaat hij Didier Pironi achterna. Eerst crashen in de autosport en dan je heil zoeken in de powerboats.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Had Johnny zijn pootjes niet al genoeg aan gort liggen? Volgens mij is powerboatracen nou niet echt de veiligste sport op aarde...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |