Mjah... die testijden he...quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Ze zitten heel dicht bij elkaar ja. Maar de vraag is welke teams een lege run hebben gedaan en welke niet.
Ik hoop het niet, maar verwacht het welquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mjah... die testijden he...en in Australie is er weer 'ineens' dat gat van 2,5 seconde tussen de absolute top en wat daarachter rondtufd.
Kan me meerdere teams herinneren die gigantisch snelle testtijden neer wisten te zetten, ongetwijfeld om op het laatste moment nog wat sponsors over de lijn te trekken.![]()
Stond in de Sportweek hé, mooi is dat!quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:44 schreef rubbereend het volgende:
nou snap ik hoe die van der Garde het doet, gewoon een rijke schoonvader gezocht
Mij niet. Bij BMW zijn ze vanaf begin af aan al heel goed bezig. Dan verbaast Williams me meer.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:11 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW verbaasd me
Vind ik nou niet zo heel verrassend. Verwacht dat die komend seizoen op zijn minst steviger op de 5e plaats van de constructeurs komen te staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:11 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW verbaasd me
Met het aantal ronden dat hij heeft gereden had hij veel dichter bij Rubens moeten staan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:15 schreef TimoBasso het volgende:
Marco![]()
Top dat hij gameplay krijgt van Honda![]()
Renault verbaasd me meer.....vreemd dat ze geen tijd hebben neergezetquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:11 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW verbaasd me
Ja idd .... ben benieuwd hoe ze het gaan doen... zal wel tegen vallen dit seizoen denk ik zo.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Renault verbaasd me meer.....vreemd dat ze geen tijd hebben neergezet
De basis is er natuurlijk nog wel, van vorig seizoen. Maar de courers moeten het ontwikkelen.....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd .... ben benieuwd hoe ze het gaan doen... zal wel tegen vallen dit seizoen denk ik zo.
Bronquote:Massa: BMW ahead of Ferrari and McLaren
The BMW Sauber team are looking like the team to beat, judging by pre-season testing form ahead of the 2007 season.
That is the view of Ferrari driver Felipe Massa, who has been impressed with the German squad's performances with their new F1.07 car.
"The McLaren surely looks fast, but in my opinion the BMW Sauber is the best of all at the moment," Massa told Gazzetta dello Sport.
"I'm saying this by not just looking at the fastest time of this last day, but by seeing their consistency over their long run simulations.
"For me, the BMW Sauber at Valencia was impressive, and at Jerez they've done some very interesting tests too," added the Ferrari driver, who reckons BMW are ahead of Ferrari and McLaren so far.
"The McLaren is the fastest over a single lap, but as far as consistency is concerned the BMW is impressive even though they perhaps haven't the best reliability yet. For now I put them ahead of Ferrari and McLaren."
Despite his rivals' impressive form, Massa claims there is nothing to worry about, and he believes Ferrari are right where they expected to be at this point.
"We are in the situation we had expected," he added. "The car is demonstrating to be certainly quick and reliable too, even though we had some problems. However, we know how to solve them.
"We leave Jerez with some good things and some others not as good. The car is quick and there's nothing to worry about. We manage to easily do quick times and we are close to the guys who go faster at the moment."
The Brazilian admitted the rain that has hit this week's test at Jerez has hindered their preparations with the F2007 car, making next week's test at Barcelona crucial to get things right for the season-opening Australian Grand Prix.
"Saying it's a pain is an understatement," Massa said. "We came here to put miles in the car and to get to know it, but with the rain we aren't able to always complete the program: you can't push like in the dry, and you can't always understand whether the new things you are testing are working or not.
"Next week's test will be important for everyone. The car we are using now is very different to the one we'll use in Australia, at least aerodynamically. At Montmelo we'll begin to see some changes."
Het is pas zijn 2de "test" .. die jongen komt er nog welquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met het aantal ronden dat hij heeft gereden had hij veel dichter bij Rubens moeten staan.
Ik las net ergens dat Andretti met name lange runs heeft gemaakt....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met het aantal ronden dat hij heeft gereden had hij veel dichter bij Rubens moeten staan.
Liggen de tijden normaal gesproken iets hoger dan wanneer er korte, lege stints gereden wordenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:54 schreef Spooky4u het volgende:
dus?
Kan, maar hoeft natuurlijk niet. Als er bij Andretti melding van wordt gemaakt, en bij Rubinho niet kan het ook zijn dat Andretti 2 lange stints heeft gedraaid en Rubens set up werk heeft gedaan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
Lijkt me dat Rubens met hetzelfde aantal ronden ongeveer dezelfde opdracht gekregen heeft dan.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:53 schreef Bolter het volgende:
[..]
Stond in de Sportweek hé, mooi is dat!
hebben ze hem toch niet op tijd weer kunnen fixenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:09 schreef Googolplexian het volgende:
Aiaiaiaiai, zo is enige eventuele voorsprong op SA en STR snel teniet gedaan natuurlijk. En de signalen die het team afgeeftGeld is schaars, vergeet de middenklasse maar (voorzichtige voorspelling
wordt weer een jaartje achterhoede.
Ik denk niet dat geld bij RBR een probleem was, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat is stom dat ze dan getekend hebben moet ik zeggen Sanger, en wellicht was dat dus vorig jaar bij RBR ook het probleem!
En de Albers en Sutil komen tijdens het seizoen ook al minder aan testen toe omdat er 4 testcoureurs moeten testen vanwege de centen...quote:Op maandag 12 februari 2007 10:09 schreef Googolplexian het volgende:
Aiaiaiaiai, zo is enige eventuele voorsprong op SA en STR snel teniet gedaan natuurlijk. En de signalen die het team afgeeftGeld is schaars, vergeet de middenklasse maar (voorzichtige voorspelling
wordt weer een jaartje achterhoede.
Wat ik uit de post van sanger begrijp is dat de halve deal zorgt voor hoge kosten voor smeermiddelen en brandstof bij Shell.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
had het niet over het geld maar meer over de half half deal met Ferrari!
Je leest hem verkeerd denk ik. Spyker test dus niet omdat het niet beschikbaar is, maar te duur. Althans, volgens die bronnen.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
had het niet over het geld maar meer over de half half deal met Ferrari!
Erg he! Het is een Engels/Nederlands bedrijf net als dat Spyker een Engels/Nederlands team is.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hebben we het hier over Royal Dutch Shell??
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Robert Kubica POL BMW Sauber 1:22.635 + 0.001 60 Fernando Alonso SPA McLaren 1:22.726 + 0.092 56 Alexander Wurz OOS Williams 1:23.037 + 0.403 44 Felipe Massa BRA Ferrari 1:23.077 + 0.443 29 Kimi Raikkonen FIN Ferrari 1:23.215 + 0.581 25 Jarno Trulli ITA Toyota 1:23.239 + 0.605 74 Heikki Kovalainen FIN Renault 1:23.491 + 0.857 55 Nico Rosberg DUI Williams 1:23.602 + 0.968 78 Timo Glock DUI BMW Sauber 1:23.653 + 1.019 61 Giancarlo Fisichella ITA Renault 1:23.869 + 1.235 79 Franck Montagny FRA Toyota 1:24.015 + 1.381 64 Christian Klien OOS Honda 1:24.227 + 1.593 51 David Coulthard SCH Red Bull Racing 1:24.291 + 1.657 80 Mark Webber AUS Red Bull Racing 1:24.531 + 1.897 83 Anthony Davidson ENG Super Aguri 1:24.574 + 1.940 66 Rubens Barrichello BRA Honda 1:24.934 + 2.300 24 Adrian Sutil DUI Spyker MF1 1:25.581 + 2.947 83 |
bron: http://www.f1today.nl/f1-nieuws.php?nieuwsid=7942quote:Adrian Sutil tevreden over testdag met Spyker
Adrian Sutil zegt tegenover F1Today.nl dat hij vrij tevreden is over zijn oefensessie in Barcelona vandaag, ondanks zijn laatste plaats. Volgens de Duitser richtte het team zich vandaag vooral op het uittesten van het circuit en het maken van lange afstanden, en niet zozeer op het rijden van snelle tijden.
“Ik ben beste tevreden, ik heb veel kunnen rijden vandaag”, aldus Sutil. “De wagen voelt hetzelfde aan als op Silverstone, maar het is het circuit dat zo anders is. Hier moet ik alles nog ontdekken, alles is nieuw en totaal anders vergeleken met Engeland.” De Duitser klonk blij dat hij zoveel heeft kunnen rijden, van alle coureurs zelfs het meest.
Morgen en overmorgen zal hij echter niet meer rijden in Barcelona. “Morgen en overmorgen zal Christijan Albers gaan rijden. Ik kom weer in actie in Valencia volgende week, en de weken daarna”, zo zei de jonge Duitser.
Bronquote:Honda toont definitieve livery 26 februari
Honda presenteert 26 februari de definitieve kleurstelling van de RA107. De bolide van het Japanse team is eind januari al getoond, maar de livery is nog altijd niet officieel vrijgegeven.
Er gaat een gerucht dat de RA107 uiteindelijk groen gespoten wordt omdat er binnenkort een sponsorovereenkomst met BP wordt bevestigd. Het team wil vooralsnog alleen kwijt dat de auto een kleurstelling krijgt met het thema milieu.
Deze radicale verandering wordt momenteel in het diepste geheim voorbereid door 19 Entertainment Company, eigendom van Simon Fuller, ook wel bekend als de bedenker van de Spice Girls en manager van David Beckham.
Volgens Honda-teambaas Nick Fry staat ons een grote verrassing te wachten. ,,Zoiets heeft de Formule 1 nog nooit gezien. De RA107 zal er totaal anders dan de andere auto's uit komen te zien."
Fry bevestigt dat het om een eco-thema gaat en dat de wagen eind februari in Londen gepresenteerd zal worden. Een mogelijkheid is dat de auto voorzien wordt met een foto van de aarde. ,,Tijdens onze presentatie willen we het milieu ter sprake brengen, dat is tenslotte iets wat iedereen aangaat."
Dat heeft het team ook toegegeven gisteren. De schade van Sutil is nog niet herstelt.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.f1today.nl/f1-nieuws.php?nieuwsid=7942
edit: dat lijkt erop dat er voorlopig maar één Spyker beschikbaar is :
Met wat voor nut? Ze kennen de auto net, ze kunnen beter het gedrag van de auto op lange runs verkennen om de banden en de set ups te beoordelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 01:00 schreef MIster911 het volgende:
Vandaag moeten ze bij spyker de ferrari motoren even op full-revs gooien en gassen met dat ding op low fuel.![]()
Trap m op zijn staart
Valt me eerlijk gezegd nog mee. Sutil kende het circuit niet, en het is de eerste serieuze test met de nieuwe bolide. Ook deden ze vrijwel alleen lange runs.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Googolplexian het volgende:
weer terug op 3 seconden van de top ?
ja en dan is het een vrij nette tijd, ik ben daarom ook benieuwd wat albers doetquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Valt me eerlijk gezegd nog mee. Sutil kende het circuit niet, en het is de eerste serieuze test met de nieuwe bolide. Ook deden ze vrijwel alleen lange runs.
Nog best netjes.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:21 schreef Spooky4u het volgende:
Albers rijdt nu op dit moment 2.8 seconden achter op P1.
Bronquote:Toro Rosso confirm Liuzzi, wait on Speed
Italian Vitantonio Liuzzi will race for Toro Rosso again this season but American Scott Speed has yet to be confirmed, the Formula One team said on Tuesday.
Team co-owner Gerhard Berger told Reuters that Speed remained on pole position for the drive but nothing had been signed yet.
"Everything is fine with Tonio, he's in the car and he's going to drive," he said in a telephone interview from Barcelona's Circuit de Catalunya where the new Ferrari-powered Toro Rosso was due to make its first appearance.
"He's also our driver for this year. With Scott we still have some contractual issues to sort out. We are going to see later," he added.
The season starts in Australia on March 18.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |