Dat speelt inderdaad in het voordeel van Williamsquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad afwachten natuurlijk. Al heb je nu natuurlijk het voordeel van de homologatie. Dus er zullen in vergelijking met vorig seizoen weinig tot geen updates aan de motor plaats vinden.
Is afwachten. Al verwacht ik op het moment dat Toyota nog wel voor Williams blijft. Williams is op het moment in een diep dal gevallen en ik zie ze daar niet zo 1-2-3 uitkruipen. Al hoop ik dat ik het mis heb.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat speelt inderdaad in het voordeel van Williamsal vraag ik me afhoe Toyota er mee omgaat als Wiliams voor hun op de grid komt........................
Ja, dat wordt ook zo vaag.. Want als ze nou dezelfde onderdelen maken maar de legeringen van het materiaal aanpassen ofzo, mag dat dan wel ? Of hebben ze nu alle motoren voor het komende jaar al klaarliggen? Zullen vast wel weer teams komen die gaten in die regel gaan zoekenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef ElmarO het volgende:
Is inderdaad afwachten natuurlijk. Al heb je nu natuurlijk het voordeel van de homologatie. Dus er zullen in vergelijking met vorig seizoen weinig tot geen updates aan de motor plaats vinden.
Ik vind Alex Wurz een hele goede rijder, ik hoop dat hij potten kan breken in de Williams. Hij was destijds een erg grote belofte, maar dat is helaas een beetje doodgebloed.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is afwachten. Al verwacht ik op het moment dat Toyota nog wel voor Williams blijft. Williams is op het moment in een diep dal gevallen en ik zie ze daar niet zo 1-2-3 uitkruipen. Al hoop ik dat ik het mis heb.
En de tijden van vandaag:
[afbeelding]
ja wist ik, maar ik vind wurz persoonlijk een 12 in een dozijn coureur niks bezondersquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind Alex Wurz een hele goede rijder, ik hoop dat hij potten kan breken in de Williams. Hij was destijds een erg grote belofte, maar dat is helaas een beetje doodgebloed.
Wisten jullie dat hij ook wereldkampioen BMX was?![]()
Nee dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind Alex Wurz een hele goede rijder, ik hoop dat hij potten kan breken in de Williams. Hij was destijds een erg grote belofte, maar dat is helaas een beetje doodgebloed.
Wisten jullie dat hij ook wereldkampioen BMX was?![]()
Die is leukquote:Op zondag 28 januari 2007 17:33 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=8pcTUbijrGA![]()
Ten eerste is Piquet helemaal niet zo onervaren en één van de hele grote talenten. Die laat je niet zo maar gaan lijkt me. Rosberg heeft al een seizoen erop zitten. Als men nog rookie fouten van hem verwacht dan vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn. Dit is F1, geen rookie meerjaren plan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat Williams het niet ziet zitten om Rosberg en Piquet in de wagens te zetten kan ik me goed voorstellen.
Bronquote:Abu Dhabi krijgt Grand Prix
Abu Dhabi zal vanaf 2009 de gastheer zijn van een Grand Prix. Bernie Ecclestone heeft een contract van zeven jaar getekend met de organisatoren aldaar. Het circuit wordt gebouwd op een kunstmatig eiland en is ontworpen door Hermann Tilke.
"We zijn zeer serieus met Abu Dhabi", zei Ecclestone. "Het is en van de mooiste plekken op aarde. We hebben een zevenjarig contract, maar ik weet zeker dat we er voor altijd zullen blijven racen. De Tilke-groep heeft zijn lessen geleerd van eerdere circuits en heeft al die kennis in deze baan gestoken."
Hermann Tilke was zelf ook zeer te spreken over het project. "Het is een kunstmatig eiland, maar we hebben enkele heuvels gecreëerd, zodat het circuit op en neer gaat", zei hij. "Een gedeelte van het circuit is permanent en een ander deel zal bestaan uit een stratencircuit, dat langs de marine zal rijden."
De Grand Prix van Abu Dhabi zal, na Bahrein, de tweede race in het Midden-Oosten zijn.
De man wordt zwaar onderschat..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:56 schreef Atreidez het volgende:
Nou, nadat ik die zogenaamde grote belofte een jaar bij Benetton heb zien rijden wist ik eigenlijk al genoeg
Ik ben er niet al te blij mee. Nog even en er worden alleen maar races verreden in zulke oliestaatjes en Aziatische landen die verder weinig binding met autoraces hebben, ten koste van circuits als Spa Francorchamps en Hockenheim (al was die laatste de vorige jaren natuurlijk wel een karikatuur van zichzelf).quote:
Als de auto t blijft doen zal dat nog spannend worden gok ikquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:52 schreef TimoBasso het volgende:
Ik verwacht ook dat hij moeiteloos Nico gaat verslaan dit jaar
Goeie statement.. Het geld is ws. belangrijker dan de mogelijkheid de fans naar de races te kunnen laten komenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:58 schreef twi het volgende:
Ik ben er niet al te blij mee. Nog even en er worden alleen maar races verreden in zulke oliestaatjes en Aziatische landen die verder weinig binding met autoraces hebben, ten koste van circuits als Spa Francorchamps en Hockenheim (al was die laatste de vorige jaren natuurlijk wel een karikatuur van zichzelf).
Dat circuit is helemaal niet geschikt voor F1...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:21 schreef TimoBasso het volgende:
Laguna Seca moet terug op de F1 Kaart![]()
mooi circuit dat wel, maarja zet zandvoort er dan maar ook opquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:21 schreef TimoBasso het volgende:
Laguna Seca moet terug op de F1 Kaart![]()
Ach, vorig seizoen gingen ze heel snel en viel het uiteindelijk tegen. Misschien is het nu wel andersom.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind de Honda's nog niet erg snel gaan in de tests tot nu toe...
Vorig seizoen gingen ze toch ook niet echt opvallend snel??quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ach, vorig seizoen gingen ze heel snel en viel het uiteindelijk tegen. Misschien is het nu wel andersom.
Ja oke, maar dat was meer een Lucky Strikequote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:36 schreef Atreidez het volgende:
Honda had vorig jaar ze eerste overwinning weer sinds tijden, dus er is nog steeds een stijgende lijn
Wel als er op een kunstmatig eiland in zee wordt gebouwdquote:Op zondag 4 februari 2007 05:59 schreef twi het volgende:
Denk niet dat daar veel verschil in zit tussen Bahrein en de VAE
Nouja, Jan L heeft t wel vaker verkeerdquote:Op zondag 4 februari 2007 07:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Huh.. sluit de FIA die contracten met circuits niet af voor een jaar of 10?
Zou wel erg raar zijn als Bahrein al zo snel verdwijnt... heeft aardig wat stuivers mogen kosten daar.
Ik doel dan voornamelijk op de wintertests van vorig seizoen. Daar leken ze toen lange tijd de uitdager van Renault te worden om vervolgens tegen te vallen. Dus ik zou me voorlopig niet al te veel zorgen maken. Zijn ze in Australië nog niet goed op snelheid dan zou ik me pas zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vorig seizoen gingen ze toch ook niet echt opvallend snel??
In het seizoen van 2004 gingen ze snel, en werden uiteindelijk 2e in het kampioenschap van dat jaar, door op het laatst Renault nog te verslaan..
Ik had voor 2007 iets soortgelijks gehoopt
quote:Op maandag 5 februari 2007 01:25 schreef MIster911 het volgende:
Nou, vandaag is spyker aan de beurt. Nu hopen dat ze gelijk na de presentatie er een dikke test sessie eruit rollen om weer op niveau te komen.
De bedoeling is om toch wel redelijk voor het seizoen te beginnen. We zijn er druk mee bezig.quote:Op maandag 5 februari 2007 07:27 schreef IJsmuts het volgende:
morguh![]()
wanneer begint de Fok F1 managerruim voor het seizoen of net als met de voetbalmanager een paar dagen van te voren?
superquote:Op maandag 5 februari 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
De bedoeling is om toch wel redelijk voor het seizoen te beginnen. We zijn er druk mee bezig.
quote:Op maandag 5 februari 2007 08:39 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
superik heb er zin in, 3x is scheepsrecht, kijken of ik dit jaar in de top 20.000 kom
![]()
whehe zolang jij niet met 19.998 profielen meedoet kunnen wij dus gewoon onze doelstelling halenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Jongens ik win de manager dus maak je niet druk
Hoe gaan jullie dat eigenlijk met de banden oplossen. Worden die bijvoorbeeld gratis en dan kan je er geen punten meer mee scoren of lossen jullie dat anders op?quote:Op maandag 5 februari 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
De bedoeling is om toch wel redelijk voor het seizoen te beginnen. We zijn er druk mee bezig.
Laat me raden, RD in je teamquote:Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Jongens ik win de manager dus maak je niet druk
quote:
Bronquote:Mon 05 Feb 2007 Spyker launches new car and driver line-up
Today the Spyker Formula One team launched its 2007 car and drivers at Silverstone circuit, UK. Team principal Colin Kolles presented the team’s latest challenger, the Spyker F8-VII, drivers Christijan Albers and Adrian Sutil and an exciting new test driver line-up at the Northamptonshire circuit.
Managing director and team principal Colin Kolles predicted a ‘transition year’ for the team, with a focus in the early part of the year on improved reliability and performance, before a big step forward with a revised B-spec car towards the second part of the year. “We know that the first half of the season could be challenging for the team, but with the stability that Spyker has brought with it, we’ve got a real direction and focus now,” Kolles explained. “We know that Spyker want to make the project work, and we’ve already set about making changes to turn the team around. One of the first steps was to bring in Mike Gascoyne to lead the technical team and help give the direction we need.”
Chief technical officer, Mike Gascoyne, added, “Since I arrived at Spyker three months ago, I’ve been looking carefully at the technical department to put in place the personnel, procedures and resources that will give the team structure; already we’ve doubled our aerodynamic resources with a second wind tunnel and dedicated team in Italy. As a team we’re looking at planning for the future through a more structured approach by prioritising key aspects that will give a big improvement rather than small, gradual steps. I’m looking forward to seeing the results of the changes in the second half of the season when we deliver an improved B-spec package.”
Twenty-seven year old Dutch driver, Christijan Albers, remains with the team for a further year. Albers, although not satisfied with the results of the 2006 season, showed speed and determination throughout. Albers commented, “As a driver I always drive to the maximum, but in 2006 I could not when always show the best I could do. I’ve worked closely with the team over the winter to help highlight the areas we need to improve and I’m pretty confident that in the second half of the year we’ll start to see the improvements. Having Mike on board and additional resources shows everyone we’re serious about progressing. There’s already been some exciting developments and we’ll start seeing even more over the second half of the year.”
Albers will be joined by Adrian Sutil in the driver line-up. Sutil competed in the F3 EuroSeries alongside McLaren’s British driver Lewis Hamilton in 2002 and won the 2003 Japanese Formula 3 title. The 24-year-old German completed Friday testing duties with the team in 2006 and looks forward to his first Grand Prix start in Australia, “It’s a great feeling. For sure it’s very nice to be a real part of the team as a race driver. My aim is to work with the team and progress with them to the next level. I want to help develop the car more and help to go forward. I also want to learn the circuits and get to know the F1 business as much as I can. It’s not just the driving, it’s the pressure and the press too, but it’s all a new experience so I’ll take everything step by step. First, I really want to get going and get some real mileage under my belt.”
The team also presented its test and reserve driver line-up for the 2007 season. Fairuz Fauzy, 24 from Kuala Lumpur, Malaysia, competed in GP2 last season and is supported by a host of Malaysian companies. He will complete Friday duties at a selection of this year’s Grands Prix. Giedo van der Garde, from Rhenen, Netherlands is graduating as an F3 Euroseries race winner to be a test and Friday driver, while Adrian Valles from Alicante, Spain, runner-up in the 2005 World Series by Renault championship and GP2 contender, and Markus Winkelhock will be the test and development drivers for the season. Winkelhock remains with Spyker for a further season after impressing in the 2006 Friday sessions.
The team’s preparations for the season continue tomorrow with an exclusive two-day shakedown at Silverstone. The 17-race season will get underway in Melbourne, Australia, from 16 – 18 March 2007.
Nog niet bekend bij mij iigquote:Op maandag 5 februari 2007 11:34 schreef LeXX het volgende:
Is het iemand bekend op welke tijd de Spyker wordt gelanceerd? De website rept er met geen woord over, alleen dat het vandaag is...
Ik ben best benieuwd, maar bang dat het wat tegen gaat vallen...![]()
Yupquote:Op maandag 5 februari 2007 12:24 schreef LeXX het volgende:
Ook zegt hij dat het motorencontract met Ferrari voor 4 jaar geldt! Was dat al bekend?
Waar zijn mijn credits, als belangrijkste leverancier van je bronnenquote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 12:53 schreef roelofjan het volgende:
Hebben ze nog geen hoofdsponsor?
Nope...................quote:
Zo ongeveer elke sponsor op die auto is Albers...quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 18:42 schreef roelofjan het volgende:
Ok, geen sponsors en nog geen enkele testkilometer gemaakt....
Dat gaat vast een succes worden.
Ik las op internet ergens dat ze in turkije de b-spec konden inzetten, Race 12 van de 17quote:Op maandag 5 februari 2007 21:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er komt dus een B-versie halverwege het seizoen.
Spyker wordt bijgespijkerd...![]()
Pfff ja en de belangrijkste toevallig van Sutil. Zo kan je wel ff doorgaan natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke sponsor op die auto is Albers...
Welke dan???quote:Op maandag 5 februari 2007 18:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke sponsor op die auto is Albers...
Dat is genaaid voor Spyker.
Geen titelsponsor, lege vleugels, lege side-pods
Dan liggen ze nog altijd voor op Toro Rosso en Super Aguri. Die gaan namelijk nog later pas testkilomters maken met de nieuwe bolide.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:42 schreef roelofjan het volgende:
Ok, geen sponsors en nog geen enkele testkilometer gemaakt....
Dat gaat vast een succes worden.
Maar terug naar Nederland is het al 11 uur vliegen toch???quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:02 schreef Googolplexian het volgende:
Schiet mij iets te binnen (betreft dat Giedo van der Garde verhaal).
Als hij nou getekend heeft bij Super Aguri en binnen 9 uur in Nederland tekent (als het Super Aguri contract in Japan ligt) ... dan is de datum en tijd van de handtekening op het contract van Spyker "eerder" dan die op dat van SA. Ben benieuwd hoe die uit gaat pakken (Giedogate).
brainfart ...
Le Faxquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar terug naar Nederland is het al 11 uur vliegen toch???
True.....quote:
Toen het contract met Super Aguri gesloten werd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:50 schreef TJDoornbos het volgende:
Giedo was in Spanje voor de tests weten we nog mensen
en 11 uur vliegen vanuit Spanje lijkt me zwaar onmogelijk tenzij Kelly het vliegtuig bestuurd
Dat kun je niet zeggenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:57 schreef TJDoornbos het volgende:
prestaties en spijker gaan tot turkije niet hand in hand
Juist, het valt me op dat iedereen zo enorm negatieg is over de eerste versie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggenpas na de eerste tests.....
Helemaal als je de ontwerpfilosofie bekijkt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:12 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Juist, het valt me op dat iedereen zo enorm negatieg is over de eerste versie.
Ok Gascoyne zal vast en zeker een betere ontwerper zijn, maar een James Key zal toch ook wel een auto kunnen ontwerpen die niet op voorhand al als traag gezien kan worden.
Zelfs dan is er weinig over te melden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggenpas na de eerste tests.....
Er is dan weinig over te zeggen, maar wel of de bolide beter is dan vorig seizoen. Ik denk dat dat prioriteit nr. 1 is.....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zelfs dan is er weinig over te melden.
Al moet ik zeggen dat het aannemen van 4 testrijders, geen echte hoofdsponsor (allemaal kleintjes) en het late tijdstip van testen niet echt bemoedigend is. Nog steeds vreemd dat een andere Nederlandse bank niet inspringt als sponsor. Dat ING (met hun oranje) voor Renault gaat is ergens nog wel te begrijpen ... maar wel jammer.
Ik denk dat ze in ieder geval Super Aguri voorbij zijn![]()
... betrouwbaar zit nu ook wel goed (motorisch dan) maar STR rijdt met dezelfde motor. Wordt iig een spannend seizoen en KAN NIET WACHTEN!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef TJDoornbos het volgende:
In F1racing geef Mike zelf aan dat ze pas halverwege het seizoen gaan meedoen en tot die tijd overleven is.
Ow weet niet waar dat contract getekend is maar toen die gebeld werd en moest vertrekken om bij Spijker te tekenen wastie in Spanje dacht ik
Ja maar die rijden in een Red Bull en een Honda.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan liggen ze nog altijd voor op Toro Rosso en Super Aguri. Die gaan namelijk nog later pas testkilomters maken met de nieuwe bolide.
Lijkt me niet echt een unieke ontwerpfilosofie Sanger...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Helemaal als je de ontwerpfilosofie bekijkt.
Ze hebben primair gecontreerd om die onderdelen te verbeteren waarvan bekend was dat ze op de M16 niet goed genoeg waren. De bolide kan dus alleen maar beter zijn dan de M16. Dat gecombineerd met een betere motor moet toch wel een stap voorwaarts zijn.
Overigens verwacht ik niet dat Spyker ineens in de punten rijdt, het belangrijkste is dat ze zich tov vorig seizoen sterk hebben verbeterd.
Natuurlijk niet nee, maar dat houdt in dat het team wel vooruitgang boekt, en dat is in dit stadium het belangrijkste.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een unieke ontwerpfilosofie Sanger...
Ieder team heeft afgelopen winter de minpunten van hun auto geprobeerd te verbeteren.
Deze nieuwe auto zal vast wel sneller zijn dan de oude, maar dit geld voor ieder team...
Dus hoe het er nu voor staat kunnen we alleen maar gokken, na de eerste race weten we pas feiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |