abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45595642
quote:
AMSTERDAM - Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.

Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen

Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark.

Van Gogh

Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond.

Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren. Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.

Bron: De Telegraaf
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:03 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_45595699
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_45595967
Ten eerste, ik poste dit iets eerder, ten tweede, de topictitel............
pi_45596033
Ik vind deze topictitel inderdaad wat beter (hoewel ik het eens ben met de andere topictitel)
pi_45596128
Stelletje vuilnis...
pi_45596220
Platbranden die moskee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45596793
Dit is gewoon een misplaatste grap. En als dat niet het geval is dan ga ik mij straks eens flink in mijn armen knijpen om te zien of ik niet slaap.
pi_45596894
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef buachaille het volgende:
Dit is gewoon een misplaatste grap. En als dat niet het geval is dan ga ik mij straks eens flink in mijn armen knijpen om te zien of ik niet slaap.
Als het een grap is zie ik er de humor niet van in.
pi_45596901
[moussie-modus] Het is de schuld van Nederland![/moussie-modus]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45597034
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:55 schreef damian5700 het volgende:
[moussie-modus] Het is de schuld van Nederland![/moussie-modus]
[Damian-modus]
Alle moslims willen nederland overheersen, dat zie je toch. Bovendien is dit een voorbeeld dat de Islam daadwerkelijk geweldadig is, immers een moskee zegt het
[/Damian-modus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597154
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[Damian-modus]
Alle moslims willen nederland overheersen, dat zie je toch. Bovendien is dit een voorbeeld dat de Islam daadwerkelijk geweldadig is, immers een moskee zegt het
[/Damian-modus.
Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.
pi_45597195
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.

Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597413
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.

Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.
Verder vind ik het wel opvallend, dat je over dit onderwerp een goede discussie wil aangaan (gelet jouw postgeschiedenis), dus ik ben het met je eens dat mijn opmerking dan niet handig is.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrages in deze topic.
pi_45597520
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe wou je dit nou weer recht lullen dan ? Is het allemaal weer overdreven ?
pi_45597617
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.
Verder vind ik het wel opvallend, dat je over dit onderwerp een goede discussie wil aangaan (gelet jouw postgeschiedenis), dus ik ben het met je eens dat mijn opmerking dan niet handig is.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrages in deze topic.
Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.

Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597919
De grap waarmee het allemaal begonnen is:

'......Stel je loopt over straat, je bent moslim'
*hij kijkt naar onder*
'met al je messen en pistolen'

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_45597983
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
De grap waarmee het allemaal begonnen is:

'......Stel je loopt over straat, je bent moslim'
*hij kijkt naar onder*
'met al je messen en pistolen'

Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?
pi_45598086
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:35 schreef Hathor het volgende:
Platbranden die moskee.
je vergeet de ambassades
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45598194
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je vergeet de ambassades
De eerste islamitische ambassade moet ik nog tegenkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598217
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?
Dat was het enige provocerende stukje binnen de grap.
pi_45598365
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.

Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.
Dan kan er wel een platform gecreëerd worden om tot een plan van aanpak te komen, maar dat doetniets af aan het gegeven dat dit een accute dreiging betreft.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:44:52 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45598673
Oh, hier zijn mensen toch niet serieus bang voor hè?

En erger nog, dit neemt men toch niet erg serieus? .

En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel? .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45598832
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.
Dan kan er wel een platform gecreëerd worden om tot een plan van aanpak te komen, maar dat doetniets af aan het gegeven dat dit een accute dreiging betreft.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
Alles telkens maar incidenteel "concreet" aanpakken zet geen zoden aan de dijk, je moet het daarom veel breder aanpakken. Dan voorkom je dit soort incidentele uitspraken, krijg je niet telkens gehuil in de media en worden meerdere problemen voorkomen. Tuurlijk moet je dit probleem ook specifiek aanpakken (immers het heeft nu al plaatsgevonden, dus het kan niet anders), dat kan via bedreiging. Dat is namelijk strafbaar.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:51:48 #25
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45598923
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:

En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel? .
nee laten we dit vooral niet serieus nemen
ik ben lief :)
pi_45598983
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

[afbeelding]
Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten ( !! ).
pi_45599069
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten ( !! ).
Tsja, ze lijken ook zo op de Deense vlag he, met al dat rood en wit erin. Ik kan de mixup wel begrijpen hoor.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:56:20 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45599095
quote:

[..]

[afbeelding]
Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.

Ik snap de grap niet. Zal vast wel zo'n onheilsroeper zijn die 3 maal daags zegt dat de wereld vergaat.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:59:14 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45599195
Haastige spoed...
quote:
Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen

Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42

AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.

In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.

"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:59:58 #30
151582 A_L_N_F
pi_45599222
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.
theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...

zou eens een keer goed zijn om die moskee te ontruimen en met een paar bulldozers tegen de vlakte werken.
lik op stuk beleid...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:01:02 #31
151582 A_L_N_F
pi_45599259
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef Verbal het volgende:
Haastige spoed...
[..]

V.
yeah right.....
nu is het opeens iemand anders

laat ze lekker allemaal dood vallen daar.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04:13 #32
136 V.
pi_45599366
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

yeah right.....
nu is het opeens iemand anders
Vervelend voor je.
quote:
Dat mag wel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45599393
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
Allah Al Watan Al Malik
pi_45599568
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef Verbal het volgende:
Haastige spoed...
[..]

V.
Ik wacht het volledige artikel van Folia morgen wel even af
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:17:08 #35
151582 A_L_N_F
pi_45599871
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...
pi_45599899
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:17 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...
Ja jong, je bent er gewoon bij. Dit in combinatie met je posts in de andere thread doet me veel goed.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44:00 #37
136 V.
pi_45600849
Volgens het ANP wil Folia niet reageren

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44:30 #38
136 V.
pi_45600874
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:09 schreef salutem het volgende:

[..]

Ik wacht het volledige artikel van Folia morgen wel even af
Zoals ik al zei... 'haastige spoed'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45600923
quote:
AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims en de islam. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.

In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.

Afstand

"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.

Folia meldt op haar website naar de moskee te zijn gegaan om een reactie uit de moslimgemeenschap te halen naar aanleiding van een onderdeel van een show die Jansen opvoert in cabaretzaaltjes in het hele land. Die show komt hem vaak op negatieve reacties te staan, variërend van gescheld tot bestorming van het podium.

Interview

Volgens de site van het universiteitsblad van de Universiteit van Amsterdam waren enkele bestuursleden van de moskee bij het interview met de 'tolk'. Bij Folia was dinsdagmiddag niemand bereikbaar voor een reactie.

Risico

Ewout Jansen meent dat Folia een paar zinnen uit zijn programma heeft gehaald en in het Arabisch heeft vertaald. "Volgens mij loop ik niet meer risico dan andere cabaretiers. Echte harde grappen over moslims maak ik niet. Het zijn vrij onschuldige grapjes."

Jansen, die veelal speelt op middelbare scholen en studentenfeestjes, krijgt wel regelmatig negatieve reacties van Marokkaanse jongens. "Die roepen bijvoorbeeld dat ik dood moet. Maar ik ben niet bang. Ik neem ze niet zo serieus."

De uitingen van de geïnterviewde moskeebezoeker vindt hij wel ernstig, maar hij gaat geen actie ondernemen.
nu.nl
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:52:12 #40
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45601189
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:

Ik zou me er ook niet al te druk om maken.

Als moslim wel, want nog zo'n geintje en je hebt de poppen écht aan het dansen. Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen... heeft niemand wat aan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:11:05 #41
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45601840
quote:

[..]

[afbeelding]
Wouw.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45601888
Reactie van de cabaretier en moskee, voor camera!

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=419
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:18:51 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45602086
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...

zou eens een keer goed zijn om die moskee te ontruimen en met een paar bulldozers tegen de vlakte werken.
lik op stuk beleid...
Preventief provoceren dus.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:26:31 #44
151582 A_L_N_F
pi_45602361
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Preventief provoceren dus.
absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.
gebouw wordt "ontmanteld" en de organisatie verboden.

er worden heel wat "sekten" verboden maar geen enkele is zo extreem geweldadig als de islam en die mag wel blijven bestaan...
pi_45602404
wanstaltig, schokkend, echt verschrikkelijk.

echt, de grens is bij mij nu toch wel echt bereikt.
pi_45602572
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.
gebouw wordt "ontmanteld" en de organisatie verboden.

er worden heel wat "sekten" verboden maar geen enkele is zo extreem geweldadig als de islam en die mag wel blijven bestaan...
Je kunt een geloof niet 'verbieden'. Ook niet als een paar ervan extremistisch zijn. Het extremisme kan je wel verbieden. Maar een geloof niet.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:40:50 #47
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45602809
Denkbeelden kun je niet verbieden en moraliteit laat zich niet sturen door wetgeving.

Wil na 2000 jaar nog niet zo doordringen, maar ooit komen we er wel.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:44:13 #48
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45602937
"De islam is geen geweldadige godsdienst, en anders sla ik je in elkaar"

Wat een stelletje randdebielen zijn het toch ook.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:04:56 #49
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45603669
Dit is niet zo gezegd door de Moskee zelf, maar door 1 bezoeker. Beetje overdreven dus weer hier rechts tuig

Mensen die grappen maken over de islam mogen geslagen worden of worden gedood. Een bezoeker van de moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Westerpark zegt dit letterlijk in een interview met het studentenblad Folia.
Folia deed het interview om een reactie te krijgen over de bedreigingen die cabaretier Ewout Jansen krijgt naar aanleiding van zijn programma 'Steen des aanstoots'. De rechtenstudent maakt daarin grappen over moslims.
De bezoeker sprak in het bijzijn van enkele bestuursleden van de moskee. De imam van Assoenna was ook aanwezig maar hij vertrok halverwege het gesprek.

Wethouder Ahmed Aboutaleb vroeg naar aanleiding van het gewraakte interview het moskeebestuur van Assoenna meteen om opheldering. Daaruit kwam naar voren dat de uitspraken de mening van een bezoeker van de moskee waren.
"De moskee neemt 100 procent afstand van de uitspraken van die man en vindt het verschrikkelijk dat het hiermee in verband wordt gebracht", aldus een woordvoerder van de gemeente. "De man is niet meer welkom in de moskee. "
In een interview met het studentenblad Folia zei de man dat mensen die grappen over de islam geslagen en gedood mogen worden.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:05:09 #50
45511 TimmyAsd
pi_45604369
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:28 schreef Repeat het volgende:
wanstaltig, schokkend, echt verschrikkelijk.

echt, de grens is bij mij nu toch wel echt bereikt.
neem nog 1 stapje dan en dan ben je ge-emigreerd
:r
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:28:21 #53
126836 Super7fighter
pi_45604410
Waarom ging Foiia in de eerste plaats naar de Assoenna moskee, ze weten toch dat een moskee betreft die eerder al een paar keer negatief in het nieuws is geweest?
Het ging hen klaarblijkelijk om extremistische reacties te ontlokken, wat gelukt is. Waarschijnlijk heeft de interviewer eerst verteld aan die bezoeker dat Ewout Jansen het altijd over heeft dat alle moslims geitenneukers en (kinder) verkrachters zijn.

Vind je het gek dat die bezoeker zo reageert?

Zelf keur ik het doden niet goed, maar een een flink tikje op de neus is toch niet zo heel erg?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:29:36 #54
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_45604464
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Dit is niet zo gezegd door de Moskee zelf, maar door 1 bezoeker. Beetje overdreven dus weer hier rechts tuig
Het kan natuurlijk ook een in allerijl door Aboetaleb gearrangeerde smoes zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_45604494
Een domme woordvoerder - leuk voor Folia.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:31:48 #56
151582 A_L_N_F
pi_45604527
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Waarom ging Foiia in de eerste plaats naar de Assoenna moskee, ze weten toch dat een moskee betreft die eerder al een paar keer negatief in het nieuws is geweest?
Het ging hen klaarblijkelijk om extremistische reacties te ontlokken, wat gelukt is. Waarschijnlijk heeft de interviewer eerst verteld aan die bezoeker dat Ewout Jansen het altijd over heeft dat alle moslims geitenneukers en (kinder) verkrachters zijn.

Zelf keur ik het doden niet goed, maar een een flink tikje op de neus is toch niet zo heel erg?
laat me raden, jij hebt een burberry petje en jij loopt elke avond met je matties op straat rond
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 18:32:54 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_45604550
quote:

natuurlijk is dat heel erg idioot
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:35:28 #58
3647 B.R.Oekhoest
pi_45604633
quote:

Jawel. Het is erg dat de redelijkheid en het vermogen tot relativeren bij deze moslims wederom ver te zoeken is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:41:07 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45604814
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
"De moskee neemt 100 procent afstand van de uitspraken van die man en vindt het verschrikkelijk dat het hiermee in verband wordt gebracht", aldus een woordvoerder van de gemeente. "De man is niet meer welkom in de moskee. "
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:42:53 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45604883
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Jawel. Het is erg dat de redelijkheid en het vermogen tot relativeren bij deze moslims wederom ver te zoeken is.
Tja dat is ver te zoeken ook bij een heel groot en machtig westers land. Wet van actie en reactie. Een bekend begrip in de natuurkunde.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:43:25 #61
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45604899
quote:

Ligt er aan hoe je het bekijkt.

Ben je zelf moslim toevallig?
pi_45605007
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.
Misschien moet die moskee eens nadenken over hoe ze de pers te woord staat.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:47:08 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45605024
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Denkbeelden kun je niet verbieden en moraliteit laat zich niet sturen door wetgeving.

Wil na 2000 jaar nog niet zo doordringen, maar ooit komen we er wel.
Ooit.
pi_45605059
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je het bekijkt.

Ben je zelf moslim toevallig?
Wat heeft dat met zijn opmerkingen op persoonlijke titel te maken?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:51:17 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45605177
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien moet die moskee eens nadenken over hoe ze de pers te woord staat.
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen. Elke mafkees kan buiten de deur van een kerk of moskee zeggen wat hij wil.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:51:25 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45605188
quote:

En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).
Ja, dat is wel erg

En dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen, want anders ben je echt dom. (Krijg ik nu ook klappen?)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:52:58 #67
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45605255
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met zijn opmerkingen op persoonlijke titel te maken?

Dus een moslim kan uitspraken op persoonlijke titel doen en ook uitspraken als moslim zijnde doen.
Dus als hij straks opgedragen wordt Jihad te voeren tegen onschuldige mensen is dat niet op persoonlijke titel maar als moslim zijnde. Soort Jekyll en Hyde
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:53:08 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45605263
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, dat is wel erg

En dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen, want anders ben je echt dom. (Krijg ik nu ook klappen?)
Van mij niet van hem denk ik wel.
pi_45605276
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen. Elke mafkees kan buiten de deur van een kerk of moskee zeggen wat hij wil.
Hij was toch woordvoerder?
pi_45605294
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:52 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dus een moslim kan uitspraken op persoonlijke titel doen en ook uitspraken als moslim zijnde doen.
Dus als hij straks opgedragen wordt Jihad te voeren tegen onschuldige mensen is dat niet op persoonlijke titel maar als moslim zijnde. Soort Jekyll en Hyde
Nee hoor, al je acties doe je als individu en op persoonlijke titel. Daarom kwam die vraag ook zo vaag over.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:54:22 #71
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45605316
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen.
Het ligt er wel aan of het een bezoeker is of de woordvoerder van deze moskee. Als het de woordvoerder is, dan hebben zij dus de verkeerde woordvoerder gekozen. En ik kan mij niet voorstellen, dat je een woordvoerder kiest, zonder te weten wat deze persoon zijn eigen gedachten zijn.
Als je iemand aansteld, die totaal andere dingen denkt, dan de moskee gemeenschap, dan is dat niet erg handig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knarf op 23-01-2007 18:59:25 ]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:55:02 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45605350
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:52 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:58:00 #73
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45605466
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.
Het WO2 spook wordt meteen weer van zolder gehaald
pi_45605520
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.
pi_45605565
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.
Ik heb nu 4 verschillende verhalen gehoord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45605624
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

AT5:
quote:
Mensen die grappen maken over de islam mogen geslagen worden of worden gedood. Een bezoeker van de moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Westerpark zegt dit letterlijk in een interview met het studentenblad Folia.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45605626
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb nu 4 verschillende verhalen gehoord.
Ik alleen het verhaal uit Folia die zeggen dat het om de woordvoerder gaat. Klopt dat niet dan?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:05:13 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45605732
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:58 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Het WO2 spook wordt meteen weer van zolder gehaald
Noem ik WO2. Het is maar zeer weinigen gegeven om hun vijanden totaal uit te schakelen en op langer termijn welvaart en vrede voor hun volk te brengen. In de westerse cultuur bestaat dat niet. Wat je vergeet dat voor een groot deel van wat er nu gebeurd een direct gevolg is van hoe het westen en daar reken ik de Russen dus ook onder een gevolg is hun handelen tijdens de koude oorlog. Zou zeggen google daar eens op.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:07:05 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45605799
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik alleen het verhaal uit Folia die zeggen dat het om de woordvoerder gaat. Klopt dat niet dan?
Blijkbaar niet dus.
pi_45605819
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Oh geweldig
Binnen 1 reactie er zo een draai aan geven dat het allemaal de schuld van Folia is
Super!
pi_45605880
Dude, grap van de eeuw

Je hoort zelf op de achtergrond 2 keer iemand zeggen in het Marokkaans: "Meng je niet in dit soort zaken". In het bericht staat overduidelijk dat de imam wegloopt van dit fiasco en nog staat de halve FP te schreeuwen dat de imam dit heeft lopen roepen
pi_45605901
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh geweldig
Binnen 1 reactie er zo een draai aan geven dat het allemaal de schuld van Folia is
Super!
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45605944
Okay, beetje vaag dan inderdaad.

Maar was het niet beter geweest als die imam was blijven staan en het verhaal van die 'bezoeker' had tegengesproken?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:11:05 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45605962
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh geweldig
Super!
Tja een goede journalist controleert de bron. Een bezoeker is geen woordvoerder.
pi_45605987
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Youssef het volgende:
Dude, grap van de eeuw

Je hoort zelf op de achtergrond 2 keer iemand zeggen in het Marokkaans: "Meng je niet in dit soort zaken". In het bericht staat overduidelijk dat de imam wegloopt van dit fiasco en nog staat de halve FP te schreeuwen dat de imam dit heeft lopen roepen
Kuch kuch kuch

Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, De schrijver van het Folia artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.” Dank je wel Eric, voor dit zeer verhelderende verhaal. Resumerend: Aboutaleb praat poep, de moskee praat poep en Ewout Jansen moet nog steeds D.O.O.D.!

3xraden waarvandaan
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:12:00 #86
126836 Super7fighter
pi_45606018
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, dat is wel erg

Als je moest kiezen tussen twee kwade, dan kies je toch het minst erge? (hypothetisch)
Als die bezoeker die er ingeluisd is nou had gezegd, die oorlogsstoker moet mishandeld worden, was er dan ook zo'n ophef?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:13:03 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45606074
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef salutem het volgende:

[..]

Kuch kuch kuch

Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, De schrijver van het Folia artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.” Dank je wel Eric, voor dit zeer verhelderende verhaal. Resumerend: Aboutaleb praat poep, de moskee praat poep en Ewout Jansen moet nog steeds D.O.O.D.!

3xraden waarvandaan
Laat me raden Eric van den Berg studeert rechten of economie?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:13:56 #88
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45606097
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.
De tolk van de woordvoerder, volgens het berricht. Niet helemaal duidelijk is of hij dus de woordvoerder vertaalde, of dat het zijn eigen mening is.
pi_45606143
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet. Vind het echter wel erg vreemd dat het opeens een voorbijganger betreft. Lijkt mij een beetje veel op damage control.
pi_45606155
Beetje raar verhaal van die Eric van den Berg - er was een groep met mensen die Nederlands spraken maar hij gaat degene interviewen die geen Nederlands spreekt? En hebben de anderen het verhaal van die 'woordvoerder' dan bevestigt. Misschien dat de journalist van dit studentenkrantje toch niet zo zorgvuldig te werk is gegaan. Is natuurlijk ook leuk voor Folia om zo in het nieuws te staan maar het komt wat amateuristisch over.

Alhoewel dat amateurisme in de eerste plaats voor de moskee geldt trouwens.
pi_45606241
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja een goede journalist controleert de bron. Een bezoeker is geen woordvoerder.
Er zijn maar weinig goede journalisten op de wereld... en nog minder in Nederland.
Maarja... jij legt de schuld compleet bij Folia dus? (ookal weet jij net zo min als iedereen wat er echt gebeurt is)
pi_45606249
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:13 schreef Knarf het volgende:

[..]

De tolk van de woordvoerder, volgens het berricht. Niet helemaal duidelijk is of hij dus de woordvoerder vertaalde, of dat het zijn eigen mening is.
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45606278
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doe es leze :

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045857.html#comments
pi_45606283
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
Beetje raar verhaal van die Eric van den Berg - er was een groep met mensen die Nederlands spraken maar hij gaat degene interviewen die geen Nederlands spreekt? En hebben de anderen het verhaal van die 'woordvoerder' dan bevestigt. Misschien dat de journalist van dit studentenkrantje toch niet zo zorgvuldig te werk is gegaan. Is natuurlijk ook leuk voor Folia om zo in het nieuws te staan maar het komt wat amateuristisch over.

Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45606330
quote:
Zullen we GS nou even niet als serieuze bron gebruiken
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:19:20 #96
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45606332
quote:

[afbeelding]
R.I.P.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:19:43 #97
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45606348
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als je moest kiezen tussen twee kwade, dan kies je toch het minst erge? (hypothetisch)
Als die bezoeker die er ingeluisd is nou had gezegd, die oorlogsstoker moet mishandeld worden, was er dan ook zo'n ophef?
Waarom moet iemand in elkaar geslagen worden (of vermoord) als hij grappen maakt over een groep of godheid?
Je kunt je ook niet aangesproken voelen als het over jou groep gaat. En als er grappen gemaakt worden over je eigen godheid, kun je er toch ook vanuit gaan dat hij die persoon wel straft (ooit), dat hoeft een aanhanger van dat geloof toch niet te doen? Anders heb je wel erg weinig vertrouwen in je eigen godheid.
pi_45606353
quote:
Niet meer dan logisch dat hij dat zegt. Het zou immers zwaar pijnlijk zijn als blijkt dat hij ongelijk heeft. Sorry, maar ik geloof hem dus niet, hij heeft een naam "hoog" te houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45606358
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?
pi_45606386
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom heeft de imam dan niet ingegrepen als hij er bij was?
pi_45606395
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?
Je weet toch niet van te voren wie ze gaan interviewen? Lekker handig als er plots een bezoeker aan het woord komt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45606445
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom heeft de imam dan niet ingegrepen als hij er bij was?
Wat ik op de achtergrond hoor is wel een poging daartoe. Of dat de imam is weet ik niet, hij schijnt er namelijk niet de hele tijd te zijn geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:22:54 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45606492
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:15 schreef SCH het volgende:

Kijk als het idd een lid van het bestuur van de moskee is die het zegt sluiten die tent. Maar als het een bezoeker is dan ligt het anders. En als elke kerk of moskee een professioneel iemand in dienst moet nemen om een student te woord te staan is ergens ook wel raar.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:22:59 #104
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45606498
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom maken ze zo'n man woordvoerder, dat kun je je ook afvragen.
pi_45606635
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je weet toch niet van te voren wie ze gaan interviewen? Lekker handig als er plots een bezoeker aan het woord komt.
Dat kun je toch zelf in de hand houden. Gewoon wat beter opletten en als die imam er bij was, gewoon ingrijpen en zeggen dat het onzin is wat die man zegt. Kom op zeg, niet zo slachtofferig, niet alles overkomt je zomaar.
pi_45606646
niks aan de hand gewoon doorlopen was bezoeker......
Ed oogklep is er niks bij.
Ik zou ze hier moeten verkopen ben ik morgen rijk......
pi_45606678
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kijk als het idd een lid van het bestuur van de moskee is die het zegt sluiten die tent. Maar als het een bezoeker is dan ligt het anders. En als elke kerk of moskee een professioneel iemand in dienst moet nemen om een student te woord te staan is ergens ook wel raar.
Bij Folia werken geen studenten hoor. Maar als je zo'n blad te woord wilt staan, moet je het goed doen of niet en je nu niet verschuilen achter van alles.
pi_45606688
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben het voor de verandering eens met je eens!
Megumi legt de schuld maar al te graag bij Folia... maar als je als journalist een interview regelt en afspreekt met het bestuur mag je toch verwachten dat je ook de juiste persoon voorgeschoteld krijgt bij het interviewen.
pi_45606721
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:22 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom maken ze zo'n man woordvoerder, dat kun je je ook afvragen.
Was het wel een woordvoerder?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45606726
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat ik op de achtergrond hoor is wel een poging daartoe. Of dat de imam is weet ik niet, hij schijnt er namelijk niet de hele tijd te zijn geweest.
Ik dacht dat er alleen werd gezegd dat hij zich er niet over uit moest laten. Lijkt me toch dat een verstandig mens gewoon ingrijpt en zegt dat dit absoluut niet de mening van de anderen en zeker niet van de moskee is.
pi_45606758
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kun je toch zelf in de hand houden. Gewoon wat beter opletten en als die imam er bij was, gewoon ingrijpen en zeggen dat het onzin is wat die man zegt. Kom op zeg, niet zo slachtofferig, niet alles overkomt je zomaar.
Ze zeggen toch duidelijk dat het onzin is wat die man zegt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45606860
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zeggen toch duidelijk dat het onzin is wat die man zegt?
Ik heb de indruk dat ze het beter hadden kunnen voorkomen. Maar we weten niet precies hoe het gegaan is.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:36:41 #113
126836 Super7fighter
pi_45607093
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef salutem het volgende:

[..]

Kuch kuch kuch

3xraden waarvandaan
Hij is zichzelf al aan het indekken. Dat is duidelijk te zien.
pi_45607348
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:36 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Hij is zichzelf al aan het indekken. Dat is duidelijk te zien.
Die Imam?
pi_45607393
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die Imam?
Die imam heeft niets gezegd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45607415
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Had hij dat maar wel gedaan.
pi_45607447
quote:

[..]

Dat weet ik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:48:48 #118
151582 A_L_N_F
pi_45607616
quote:

[..]

hij is toch wel degelijk verantwoordelijk omdat een interview met zijn moskee is geregeld.
als dat stukje van geenstijl waar is dan had ik gewoon gelijk dat de moskee en aboutaleb zich indekken nu het de landelijke media heeft gehaald.

bepaalde mensen doen nu alsof het de schoonmaker was, de imam al weg was en de rest die bleef niet verantwoordelijk was etc.

grappig dat die bepaalde mensen de meest rare sprongen bedenken...jammer dat bij de deense spotprenten niemand natuurlijk geloofd dat het het 16-jarige zoontje van een cartoonist was die de tekening onder de naam van zijn vader had ingeleverd....
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:03:40 #119
126836 Super7fighter
pi_45608308
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die Imam?
De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg. Overduidelijk.
pi_45608438
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Oh god
Voor we het weten is ie Hitler zelf

Je bent best grappig... niet op een hahaha manier, maar op een zielige manier.
pi_45608446
quote:

[..]

pi_45608461
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh god

Je bent best grappig... niet op een hahaha manier, maar op een zielige manier.
Right die ja.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:10:28 #123
151582 A_L_N_F
pi_45608562
quote:

[..]

pas maar op, voor je het weet zit de AIVD onder je bed...

dan is de enigste manier waarop jij nog met ons kan corresponderen via de televaag wanneer je klaagt over een wijf die met davidster op haar tiet rondloopt op jouw afdeling

allah asbak
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:11:51 #124
126836 Super7fighter
pi_45608624
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh god
Ja, ook Hitler begon klein.
Neemt niet weg dat Eric van den Berg een stap in de goede richting zet door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Zijn volgende stap zullen wel de video's van Goebbels zijn.

Laten we wel reeel zijn. Een vuurtje begint klein, maar kan een enorme omvang krijgen. Het is dan ook beter om het beginnende brandje te blussen, voordat het overslaat op andere bomen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:12:51 #125
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45608665
De Elsevier zegt ruim genomen hetzelfde als geenstijl: http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/135990/index.html

Het is wel een beetje lachwekkend dat de multiculturele propaganda het steeds moeilijker krijgt de moslims positief neer te zetten. Het ANP slingert een inhoudelijk onjuist persbericht de wereld in, at5 doet een bedroevende poging de werkelijkheid te verbloemen en het Amsterdamse gemeentebestuur probeert het incident te negeren.

Wie, op Cohen en zijn aanbidders na, op deze aarde geloofd deze onzin nog?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:13:41 #126
126836 Super7fighter
pi_45608704
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:10 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

pas maar op, voor je het weet zit de AIVD onder je bed...
Oke, hou maar op met die hallelujah-verhalen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:13:51 #127
151582 A_L_N_F
pi_45608710
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Eric van den Berg een stap in de goede richting zet door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Zijn volgende stap zullen wel de video's van Goebbels zijn.

Laten we wel reeel zijn. Een vuurtje begint klein, maar kan een enorme omvang krijgen. Het is dan ook beter om het beginnende brandje te blussen, voordat het overslaat op andere bomen.
dus wat jij voorstelt is om die el soenna moskee, en alle andere foute moskeeen, af te branden?

(is dat met of zonder moslims?)
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:14:05 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45608719
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken heel veel dingen die je zomaar overkomen. En waar je dan vervolgens snel op moet handelen zonder veel keuzes te kunnen maken.
  Donald Duck held dinsdag 23 januari 2007 @ 20:14:35 #129
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45608733
het zullen die lichtgeraakte klotemoslims met hun valse geloof weer eens niet zijn hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45608740
Volgens de moskee zijn de bedreigingen niet geuit door een woordvoerder, maar door een bezoeker
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:15:23 #131
126836 Super7fighter
pi_45608772
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:13 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

(is dat met of zonder moslims?)
Wat heb jij liever?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:17:00 #132
151582 A_L_N_F
pi_45608850
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef Meki het volgende:
Volgens de moskee zijn de bedreigingen niet geuit door een woordvoerder, maar door een bezoeker
quote:
06-nummer
Maar zo is het niet gegaan, zegt Van den Berg stellig tegen Elsevier.nl. ‘Ik maakte een portret over Ewout Jansen en wilde weten wat een imam van zijn grappen vindt. Ik heb naar de moskee gebeld en kreeg het 06-nummer van de man die later als tolk optrad. We maakten een afspraak voor een interview. Dat had plaats in de moskee, in een kantoortje naast de gebedsruimte. Ik werd ontvangen door een delegatie bestaande uit de imam, de tolk en in elk geval één man die zich presenteerde als bestuurslid.’

De banden met de 'bezoeker' lijken dus wel wat inniger dan de moskee de wethouder deed geloven. Maar voor de gemeente verandert dit weinig aan de zaak. ‘Het moskeebestuur vindt het echt heel erg wat er is gebeurd en distantieert zich er volledig van’, zegt Aboutalebs woordvoerder Herbert Raat. ‘Wat ons betreft is de zaak afgedaan.’
oke, dus het is nu toegestaan om doodsverwensingen te doen zolang het uit naam van allah is...

geweldig dit land.
wanneer wordt de sharia officieel ingevoerd?
pi_45608851
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
het zullen die lichtgeraakte klotemoslims met hun valse geloof weer eens niet zijn hoor
klotemoslims ?? spreek jij de hele groep aan ??
pi_45608900
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:17 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

[..]

oke, dus het is nu toegestaan om doodsverwensingen te doen zolang het uit naam van allah is...

geweldig dit land.
wanneer wordt de sharia officieel ingevoerd?
Niet dwalen nergens staat er Sharia

De Moskee moet daar gesloten worden. wegens haat en angst zaien
  Donald Duck held dinsdag 23 januari 2007 @ 20:18:21 #135
46149 __Saviour__
pi_45608917
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:17 schreef Meki het volgende:

[..]

klotemoslims ?? spreek jij de hele groep aan ??
Ik had het over de klotemoslims. De stoute dus, die dus klootzakken zijn. Dat is niet de hele groep.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45608918
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Elsevier zegt ruim genomen hetzelfde als geenstijl: http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/135990/index.html

Het is wel een beetje lachwekkend dat de multiculturele propaganda het steeds moeilijker krijgt de moslims positief neer te zetten. Het ANP slingert een inhoudelijk onjuist persbericht de wereld in, at5 doet een bedroevende poging de werkelijkheid te verbloemen en het Amsterdamse gemeentebestuur probeert het incident te negeren.

Wie, op Cohen en zijn aanbidders na, op deze aarde geloofd deze onzin nog?
What else is new?

Ik ben allang blij dat hun radicale facistische bullshit steeds moeilijker in de doofpot blijkt te stoppen en dat de leugens van de linkse media steeds makkelijker te zien zijn.
pi_45609114
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik had het over de klotemoslims. De stoute dus, die dus klootzakken zijn. Dat is niet de hele groep.
zeg dat dan duidelijk .
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:23:38 #138
126836 Super7fighter
pi_45609167
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

What else is new?

Ik ben allang blij dat hun radicale facistische bullshit steeds moeilijker in de doofpot blijkt te stoppen en dat de leugens van de linkse media steeds makkelijker te zien zijn.
Het verbaast nog steeds dat in een land waarin informatie zo toegangelijk is, er nog steeds mensen zijn die overal spoken en (linkse) complottheorien zien.

Of ben jij een Arabier uit Egypte die in Nederland wil assimileren?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:24:52 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45609214
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

What else is new?

Linkse media?

Ik heb tot nu toe nog geen enkel Nederlands bericht gezien waarin uiteengezet wordt hoe de Britse politie protestantse moordenaars / informanten binnen de UVF de hand boven het hoofd hield.

Ja, op de nieuwe krant De Pers na dan.
pi_45609268
23-1-2007 Wethouder Ahmed Aboutaleb vroeg naar aanleiding van het gewraakte interview het moskeebestuur van Assoenna meteen om opheldering. Daaruit kwam naar voren dat de uitspraken de mening van een bezoeker van de moskee waren.
In een interview met het studentenblad Folia zei de man dat mensen die grappen over de islam geslagen en gedood mogen worden.

Het gaat om een bezoeker niet om een Moskee
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:29:04 #141
151582 A_L_N_F
pi_45609372
dat is al oud nieuws meki, het moskee bestuur wou hun uitspraken verdoezelen...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:32:09 #142
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45609501
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:29 schreef A_L_N_F het volgende:
dat is al oud nieuws meki, het moskee bestuur wou hun uitspraken verdoezelen...
Kun je ook je toon iets matigen en kappen met die flamewars, ik begin van het spelletje notes zetten een beetje te balen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:32:52 #143
151582 A_L_N_F
pi_45609527
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kun je ook je toon iets matigen en kappen met die flamewars, ik begin van het spelletje notes zetten een beetje te balen.
waar zeg ik dan dingen die niet mogen?
pi_45609540
Als het de waarheid is mag de Moskee gesloten worden

maar het is niet waar het is een moskee zetten in kwade daglicht
het was door een bezoeker en niet door een moskee
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:34:34 #145
89730 Drugshond
pi_45609597
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef A_L_N_F het volgende:
waar zeg ik dan dingen die niet mogen?
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:35:48 #146
151582 A_L_N_F
pi_45609665
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.
ben benieuwd aangezien super7fighter, mutant01, meki en nog een paar mijn inziens foutere posts maken.

of hebben die een voorkeursbehandeling?
pi_45609740
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ben benieuwd aangezien super7fighter, mutant01, meki en nog een paar mijn inziens foutere posts maken.

of hebben die een voorkeursbehandeling?
Ja, wist je dat nu nog niet ?
pi_45609850
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Denk je nu echt dat de grappen die zoiemand maakt werkelijk geloofd worden? Dat mensen niet doorhebben dat een cabaratier grappen maakt? Dat grappen persiflages op de werkelijkheid zijn? Dat men niet werkelijk denk dat moslims neuken met geiten, en dat we ook best weten dat niet iedere moslim een verkrachter is? Cabaret is bedoeld als humor. Niet bedoeld als nieuwsbericht. 99 van de 100 mensen hebben dat gewoon door hoor. Het lijkt erop dat jij nou net die ene persoon bent van die 100 die overblijft.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_45610496
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mag ik ook m'n lijst(je) zien?

Of op z'n minst weten wanneer me meest recente note is geplaatst?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:06:18 #150
126836 Super7fighter
pi_45611014
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Denk je nu echt dat de grappen die zoiemand maakt werkelijk geloofd worden? Dat mensen niet doorhebben dat een cabaratier grappen maakt? Dat grappen persiflages op de werkelijkheid zijn? Dat men niet werkelijk denk dat moslims neuken met geiten, en dat we ook best weten dat niet iedere moslim een verkrachter is? Cabaret is bedoeld als humor. Niet bedoeld als nieuwsbericht. 99 van de 100 mensen hebben dat gewoon door hoor. Het lijkt erop dat jij nou net die ene persoon bent van die 100 die overblijft.
Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt. Jij kan dus niet invoelen in lichtgeraakte jongeren als Mohammed B. Over jou worden geen kwetsende en beledigende uitlatingen gedaan. Het kan dus voor een jongere die in het publiek zit tussen Nederlands niet-moslimjongeren bij een show van Ewout Jansen, en die zich telkens moet bewijzen, heel grievend zijn als aan de lopende grapjes worden gemaakt over de liefde die hij of zij volgens Ewout Jansen zou hebben voor verkrachtingen en geiten, terwijl alle niet-moslims naar hem kijken en lacherig doen.

Ik vind het dus niet gek dat een paar van die jongeren verhaal gingen halen bij Ewout. Een enkele een 'grapje'. Oke, maar aan de lopende band? Nee, dat is een haatcampagne.

[ Bericht 0% gewijzigd door Super7fighter op 23-01-2007 21:15:05 ]
pi_45611117
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt.
Nee, maar wel als junkie, hoerenloper, kaaskop, meest klagend volk ter wereld, meest gierig volk ter wereld, etc etc.
En we lachen er om!

Ik moet de eerste lachende moslim nog tegenkomen.
pi_45611165
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee, maar wel als junkie, hoerenloper, kaaskop, meest klagend volk ter wereld, meest gierig volk ter wereld, etc etc.
En we lachen er om!

M'n zusje is een echt lachebekje. Die lacht werkelijk overal om.

Opgelost. Slotje.
pi_45611547
quote:

[..]

En we lachen er om!

Sorry, denk nog altijd dat moslims meer voor moslim worden uitgemaakt dan jij voor kaaskop. En wat betrefd dat 'junkie' en 'hoerenloper' zijn dat de woorden die mensen tegen je zeggen als ze je beter kennen.

Mwah, enige wat ik wel eens moet bewijzen is dat ik geen inhoudloos dom blondje ben. Nou ja, verder geen probleem ofzo.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:23:07 #154
126836 Super7fighter
pi_45611746
quote:

[..]

En we lachen er om!
Dit is van een hele andere orde. Dat begrijp jij zelfs zelf wel.
pi_45611756
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:26 schreef Meki het volgende:
23-1-2007 Wethouder Ahmed Aboutaleb vroeg naar aanleiding van het gewraakte interview het moskeebestuur van Assoenna meteen om opheldering. Daaruit kwam naar voren dat de uitspraken de mening van een bezoeker van de moskee waren.

Het gaat om een bezoeker niet om een Moskee
Eric van den Berg , de schrijver van het Folia-artikel: "Gelul". Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:26:23 #156
126836 Super7fighter
pi_45611851
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef milagro het volgende:

[..]

Eric van den Berg , de schrijver van het Folia-artikel: "Gelul". Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”
Jij snapt wel dat dit in een rechtbank niet zou volstaan?
Het is zijn woord tegen het zijne. Aangezien de imam ondersteunende getuigen heeft, ben ik geneigd het bestuur te geloven. Jouw tekst geeft alleen maar aan hoe ongeloofwardiger "jouw" mannetjes is.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:28:06 #157
151582 A_L_N_F
pi_45611928
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dit is van een hele andere orde. Dat begrijp jij zelfs zelf wel.
waarom is dat anders dan?

wat me opvalt aan moslims als je het hebt over nederlandse vrouwen is dat ze het allemaal hoeren vinden.
omdat nederlandse vrouwen de keuze hebben om sex voor het huwelijk te hebben en sex dus net als een gezonde man zien als gezonde ontspanning.

als jij en je vriendjes hollandse dames hoeren noemen dan heb je het over onze zussen, moeders en vriendinnen.

bedenk eens hoe jij reageerd als ik je moeder hoer noem...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:28:30 #158
151582 A_L_N_F
pi_45611940
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:26 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het is zijn woord tegen het zijne. Aangezien de imam ondersteunende getuigen heeft, ben ik geneigd het bestuur te geloven. Jouw tekst geeft alleen maar aan hoe ongeloofwardiger "jouw" mannetjes is.
hij heeft een geluidsopname...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:30:05 #159
126836 Super7fighter
pi_45612002
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:28 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

hij heeft een geluidsopname...
Ja, en? Ga je voor een stemanalyse pleiten?
pi_45612007
quote:

[..]

wat me opvalt aan moslims als je het hebt over nederlandse vrouwen is dat ze het allemaal hoeren vinden.
Joh, pleur toch eens op met je vooroordelen, NERD.
Hoeveel moslims heb je gesproken over het onderwerp 'nederlandse vrouwen'. Vast geen één, sukkel.

pi_45612066
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt. Jij kan dus niet invoelen in lichtgeraakte jongeren als Mohammed B. Over jou worden geen kwetsende en beledigende uitlatingen gedaan. Het kan dus voor een jongere die in het publiek zit tussen Nederlands niet-moslimjongeren bij een show van Ewout Jansen, en die zich telkens moet bewijzen, heel grievend zijn als aan de lopende grapjes worden gemaakt over de liefde die hij of zij volgens Ewout Jansen zou hebben voor verkrachtingen en geiten, terwijl alle niet-moslims naar hem kijken en lacherig doen.

Ik vind het dus niet gek dat een paar van die jongeren verhaal gingen halen bij Ewout. Een enkele een 'grapje'. Oke, maar aan de lopende band? Nee, dat is een haatcampagne.
Het valt je misschien niet op, maar ik ben vrouw. En ik kan me echt niet druk maken omdat een cabartier roept dat vrouwen KUTHOEREN zijn, ALLEMAAL!

Als dat geen belediging is, weet ik het ook niet meer. Alleen, het IS helemaal geen belediging. Het is satire, cabaret. En dat gebeurt aan de lopende band. En dat terwijl mannen naar hem kijken en lacherig doen. Maar hee, hoe vreemd, zie daar, er lachen ook vrouwen om. Voelen zij zich dan niet beledigd? Tja, ook onder vrouwen hebben we er vast wel 1 op de 100 die het niet grappig vindt. Wellicht nog wel meer dan dat. Maar goh, hoe vreemd: Nog geen vrouw die de man heeft aangevallen, of om moord en doodslag heeft geroepen. Hoe kan dat nou toch?

Het is toch zeker een haatcampagne tegen vrouwen!
pi_45612091
quote:

[..]

De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg.
Jij en ANLF verdienen elkaar.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:32:43 #163
126836 Super7fighter
pi_45612111
quote:

[..]

omdat nederlandse vrouwen de keuze hebben om sex voor het huwelijk te hebben en sex dus net als een gezonde man zien als gezonde ontspanning.

als jij en je vriendjes hollandse dames hoeren noemen dan heb je het over onze zussen, moeders en vriendinnen.

bedenk eens hoe jij reageerd als ik je moeder hoer noem...
Het is reageert met een t, niet met een d. Stond een interessant artikel in de nieuwe gratis krant over het kofschip. Zeker overheen gelezen?

Ach, voor mij is het geen issue. Ik scheld sowieso niet. Ik zou het denk ik algemeen gelegaliseerde prostitutie noemen, als ik toch moest bekennen.
pi_45612198
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ach, voor mij is het geen issue. Ik scheld sowieso niet. Ik zou het denk ik algemeen gelegaliseerde prostitutie noemen, als ik toch moest bekennen.
Wat, seks voor het huwelijk?
pi_45612211
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Joh, pleur toch eens op met je vooroordelen, NERD.
Hoeveel moslims heb je gesproken over het onderwerp 'nederlandse vrouwen'. Vast geen één, sukkel.

ALNF gebruikt slinkse, extreem-rechtse, tendentieuze en provocerende reacties.
Op die manier kan hij zeggen wat hij wil zonder een ban te krijgen.

Beproefde methode die al vele ramadans oud is.
pi_45612291
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

ALNF gebruikt slinkse, extreem-rechtse, tendentieuze en provocerende reacties.
Op die manier kan hij zeggen wat hij wil zonder een ban te krijgen.

Beproefde methode die al vele ramadans oud is.
Volgens mij is het gewoon een kneus van een jaar of 17 waarvan het brilletje iets te vaak van het neusje is geslagen door Marokkaanse jeugd, ofzo...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:41:30 #167
126836 Super7fighter
pi_45612426
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat, seks voor het huwelijk?
Het is geen hoererij, zoals ALF mij in de mond wil leggen. Het is echter wel immoreel en verkeerd. Ik hang er verder geen label aan.
pi_45612498
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het is geen hoererij, zoals ALF mij in de mond wil leggen. Het is echter wel immoreel en verkeerd. Ik hang er verder geen label aan.
Voor een christen geldt dit overigens net zo hard.
Ik denk dat het binnen de meeste geloven zo is.
pi_45612553
quote:

[..]

Da's dan je mening. Veel mensen zijn er vrijer in dat is niks verkeerd.
pi_45612612
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:26 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

nee, hoor, er zijn opnames gemaakt, schatteke, helaas, couscaas
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:46:19 #171
126836 Super7fighter
pi_45612620
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voor een christen geldt dit overigens net zo hard.
Ik denk dat het binnen de meeste geloven zo is.
Klopt. Het is niet mijn ding. Maar als mensen het doen, hou ik ze niet tegen. Het is hun leven. Ik geef er sowieso weinig denktijd aan. Het zijn echter vaker moslimbashers en Islamhaters die mij vereenzelvigen met scheldende pubers en mij het woord "hoer" in de mond leggen, terwijl ik dat word nooit gebruik in een gesprek of wat dan ook.
pi_45612623
quote:

[..]

Dan is dus iedere ongelovige immoreel. Ik ben niet van plan ooit te trouwen. Ik ben wel van plan voor altijd bij mijn vriend te blijven. En ik geloof er heilig in dat hij mijn laatste man zal zijn (behalve dat hij ook mijn eerste was). Nou moet jij mij toch eens vertellen, waarom ik minder immoreel of minder verkeerd zou zijn, als ik dat papiertje op het stadskantoor zou gaan halen. Pure nieuwsgierigheid trouwens.
pi_45612687
Who the helll is Ewout Jansen?
Lijkt me dus niet interessant.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_45612690
Die gasten tillen weer is veel te zwaar aan hun geloof. Zelfkritiek is de gemiddelde Moslim vreemd blijkt keer op keer.

Huilies. Je hele leven wijden aan een of andere pedofiele profeet .
X
X
X
pi_45612772
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef Frasier het volgende:
Die gasten tillen weer is veel te zwaar aan hun geloof. Zelfkritiek is de gemiddelde Moslim ook vreemd blijkt keer op keer.

Huilies. Je hele leven wijden aan een of andere pedofiele profeet .
Het hebben van zelfkritiek is ieder gemiddeld mens vreemd.
pi_45612794
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:49 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het hebben van zelfkritiek is ieder gemiddeld mens vreemd.
Moslims blinken er in uit.
X
X
X
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:53:26 #177
151582 A_L_N_F
pi_45612919
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een kneus van een jaar of 17 waarvan het brilletje iets te vaak van het neusje is geslagen door Marokkaanse jeugd, ofzo...
jij bent zeker een van die typische breezah meiden die zich ooit heeft laten palen door een moslim.
een paar jaar later wanneer je er achter komt dat je keihard gebruikt bent heb je twee keuzes:

1) je accepteerd het feit dat je flink gebruikt bent, dat je een soort van gebruiksvoorwerp bent en niet al te snugger.

2) je snapt dat je een domme breezah bent maar dat je dat kleine beetje eigenwaarde wat je hebt niet wil verliezen door toe te geven dat je gebruikt bent.
je neemt het telkens op voor de mensen die je misbruikt hebben zodat mensen denken dat je niet beter weet en een eigenlijk zielig bent.
(een soort van bewust helsinki syndroom)

welke is het
pi_45613007
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:53 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

jij bent zeker een van die typische breezah meiden die zich ooit heeft laten palen door een moslim.
een paar jaar later wanneer je er achter komt dat je keihard gebruikt bent heb je twee keuzes:

1) je accepteerd het feit dat je flink gebruikt bent, dat je een soort van gebruiksvoorwerp bent en niet al te snugger.

2) je snapt dat je een domme breezah bent maar dat je dat kleine beetje eigenwaarde wat je hebt niet wil verliezen door toe te geven dat je gebruikt bent.
je neemt het telkens op voor de mensen die je misbruikt hebben zodat mensen denken dat je niet beter weet en een eigenlijk zielig bent.

welke is het
Dit slaat echt helemaal nergens op.
pi_45613049

[ Bericht 100% gewijzigd door Youssef op 25-01-2007 19:58:30 ]
pi_45613126
quote:

[..]

Verhaal
Dat heeft denk ik meer te maken met het hebben van een grote dosis wansmaak.
X
X
X
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:04:20 #181
151582 A_L_N_F
pi_45613339
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dit slaat echt helemaal nergens op.
haar post over mij ook niet.

ik deed ook maar een wilde gok.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:07:24 #182
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_45613471
quote:

[..]

[afbeelding]
Wat is de relevantie om een criminele afrekening zoals het Theo van G. verhaal hier bij te betrekken?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:10:24 #183
126836 Super7fighter
pi_45613585
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan is dus iedere ongelovige immoreel. Ik ben niet van plan ooit te trouwen. Ik ben wel van plan voor altijd bij mijn vriend te blijven. En ik geloof er heilig in dat hij mijn laatste man zal zijn (behalve dat hij ook mijn eerste was). Nou moet jij mij toch eens vertellen, waarom ik minder immoreel of minder verkeerd zou zijn, als ik dat papiertje op het stadskantoor zou gaan halen. Pure nieuwsgierigheid trouwens.
Er zijn zes dingen die expliciet en keihard verboden zijn:

Alcohol, gokken, overspel, rente-leningen of winst uit rente, het overtreden van de spijswetten en premaritale seks. Het doel van deze regels is om te voorkomen dat mensen slaaf worden van schreeuwende en zelfzuchtige verlangens en te voorkomen dat deze dingen de maatschappij beschadigen door de familie-eenheid te breken. Er zullen dus duidelijke grenzen gesteld moeten worden.
Seks mag niet misbruikt worden. Het huwelijk is de institutie die God bevolen heeft voor de mensheid om seks te bedrijven.
pi_45613725
Het is de vraag hoe lang dit soort moslim-dingen nog door kunnen gaan. Nu is het weer een cabaratier, dan weer cartoons. Hirschi Ali is weg-gedreigd en van Gogh is dood. Het zijn reeksen incidenten die de samenleving ontwrichten en gevaarlijk veranderen. De Moslims zijn door hun bedreigingen een serieus machtsblok. Dreigen is de basis van macht en macht is hetgene dat ze naar zich toetrekken.
Ik ben blij dat extreem-rechts een weerwoord biedt, maar het is vooral jammer dat linkse gevestigde partijen niet een verbod op religie proberen af te kondigen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_45613785
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is de relevantie om een criminele afrekening zoals het Theo van G. verhaal hier bij te betrekken?

²
Crimineel? Ik denk dat deze moord op basis van religieus gedachtegoed is gepleegd. Remember het mes met het briefje in de buik van Van Gogh? Ik vond hem ook een schreeuwer, maar ga het niet 'downsizen' tot een criminele daad. Het is gewoon puur terrorisme.

''Terrorism: a method with the application of violence, creating fear, for political change used by highly motivated offenders.'' Zo bracht mijn hoogleraar Internationale Politiek dit. Het valt er volgens mij wel onder of niet?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_45613881
quote:

[..]

welke is het
pi_45613945
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
He, godver!

Geen van beiden natuurlijk, kneus! Tot nog toe heb ik wat betrefd mannen altijd de touwtjes in handen gehad, of ze nu blank, zwart, getint of geel waren.

Nogmaals, heb jij het ooit met een moslim-man over nederlandse vrouwen gehad?
pi_45614091
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:10 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Er zijn zes dingen die expliciet en keihard verboden zijn:

Alcohol, gokken, overspel, rente-leningen of winst uit rente, het overtreden van de spijswetten en premaritale seks. Het doel van deze regels is om te voorkomen dat mensen slaaf worden van schreeuwende en zelfzuchtige verlangens en te voorkomen dat deze dingen de maatschappij beschadigen door de familie-eenheid te breken. Er zullen dus duidelijke grenzen gesteld moeten worden.
Seks mag niet misbruikt worden. Het huwelijk is de institutie die God bevolen heeft voor de mensheid om seks te bedrijven.
Ik ben geen slaaf van zelfzuchtige verlangens. Ik hou van mijn vriend, en hij van mij. Het huwelijk zou daar geen verandering in brengen. Je geeft dus eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Geeft ook niet, het is zwaar off-topic.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:22:54 #189
151582 A_L_N_F
pi_45614094
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

He, godver!

Geen van beiden natuurlijk, kneus! Tot nog toe heb ik wat betrefd mannen altijd de touwtjes in handen gehad, of ze nu blank, zwart, getint of geel waren.

ja meerdere.
pi_45614204
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het is de vraag hoe lang dit soort moslim-dingen nog door kunnen gaan. Nu is het weer een cabaratier, dan weer cartoons. Hirschi Ali is weg-gedreigd en van Gogh is dood. Het zijn reeksen incidenten die de samenleving ontwrichten en gevaarlijk veranderen. De Moslims zijn door hun bedreigingen een serieus machtsblok. Dreigen is de basis van macht en macht is hetgene dat ze naar zich toetrekken.
Ik ben blij dat extreem-rechts een weerwoord biedt, maar het is vooral jammer dat linkse gevestigde partijen niet een verbod op religie proberen af te kondigen.
Moeten we dit serieus nemen? In dit land is vrijheid het hoogste goed dat we hebben. Laten we dat alsjeblieft zo houden.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:34:26 #191
126836 Super7fighter
pi_45614588
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben geen slaaf van zelfzuchtige verlangens. Ik hou van mijn vriend, en hij van mij. Het huwelijk zou daar geen verandering in brengen. Je geeft dus eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Geeft ook niet, het is zwaar off-topic.
Societies need boundaries. Het gaat niet om het individu (jij bijv toevallig), maar de samenleving als geheel. Het huwelijk is niet alleen iets persoonlijks tussen twee mensen maar ook een sociale en bindende "contract" naar de samenleving toe.
Stel jij hebt een moslimstel die net als jij van elkaar houden en in het leven staan. Zonder huwelijk. De ene partner gaat vreemd. Hoe kan dan bepaald worden dat hij of zij overspel pleegt als er geen gelegaliseerd status aan verbonden is? Met andere worden, deze set of rules zijn er om afbraak of anarchie in de maatschappij tegen te gaan. Je hebt niet alleen een verplichting tegenover God, maar ook een verplichting tegenover de maatschappij. Of beter gezegd de verplichting tegenover God is tegelijkertijd een verplicht tegenover de maatschappij.
pi_45614647
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:34 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Societies need boundaries. Het gaat niet om het individu (jij bijv toevallig), maar de samenleving als geheel. Het huwelijk is niet alleen iets persoonlijks tussen twee mensen maar ook een sociale en bindende "contract" naar de samenleving toe.
Stel jij hebt een moslimstel die net als jij van elkaar houden en in het leven staan. Zonder huwelijk. De ene partner gaat vreemd. Hoe kan dan bepaald worden dat hij of zij overspel pleegt als er geen gelegaliseerd status aan verbonden is? Met andere worden, deze set of rules zijn er om afbraak of anarchie in de maatschappij tegen te gaan. Je hebt niet alleen een verplichting tegenover God, maar ook een verplichting tegenover de maatschappij. Of beter gezegd de verplichting tegenover God is tegelijkertijd een verplicht tegenover de maatschappij.
Ok, thanks voor je uitleg
pi_45615217
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

He, godver!

Ik wel. Ik had een collega, een Pakistaanse of Indiase Moslim en hij had een Nederlandse vriendin. Hij liep altijd te klagen dat zijn vriendin frigide was, erg beledigend allemaal.

Maar meestal scheppen kleurlingen dat ze zo hot zijn in bed terwijl ze vaak sneller klaarkomen dan een Nederlandse man. Zweedse vrouwen worden ook altijd frigide genoemd, maar dat is meer om de vroegtijdige zaadlozing van Marokanen en Turken te verhullen.
pi_45615287
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Ik wel. Ik had een collega, een Pakistaanse of Indiase Moslim en hij had een Nederlandse vriendin. Hij liep altijd te klagen dat zijn vriendin frigide was, erg beledigend allemaal.

Maar meestal scheppen kleurlingen dat ze zo hot zijn in bed terwijl ze vaak sneller klaarkomen dan een Nederlandse man. Zweedse vrouwen worden ook altijd frigide genoemd, maar dat is meer om de vroegtijdige zaadlzing van Marokanen en Turken te verhullen.
Ben je nu nog niet van die penisobsessie af?
penislengte en etnische komaf
pi_45615396
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ben je nu nog niet van die penisobsessie af?
penislengte en etnische komaf
Een vroegtijdige zaadlozing is de oorzaak van criminaliteit en terrorisme.
pi_45615616
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Maar meestal scheppen kleurlingen dat ze zo hot zijn in bed terwijl ze vaak sneller klaarkomen dan een Nederlandse man. Zweedse vrouwen worden ook altijd frigide genoemd, maar dat is meer om de vroegtijdige zaadlozing van Marokanen en Turken te verhullen.
U heeft een diepgaand wetenschappelijk onderzoek gehouden?
pi_45615748
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Vooral diepgaand ja.
pi_45615781
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vooral diepgaand ja.
Pijnlijk
pi_45615952
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, maar het zou wel eens onderwerp van onderzoek moeten worden. Zaadlozingen houden verband met de hartslag, en de hartslag en bloedsomloop van bijv. Zweden is de laagste ter wereld. Dat is wel wetenschappelijk onderzocht. De moslims hebben een veel hogere hartslag en dus sneller een stijve en bijbehorende zaadlozing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Den_Dead_Kennedys op 24-01-2007 00:52:48 ]
pi_45616001
Wat ee non-rel weer zeg. Plaats die neocons en die islamofundis toch met elkaar op een eiland ofzo, kunnen ze elkaar het leven zuur maken en wij gewoon verder leven met elkaar.
pi_45617250
Dit doet me denken aan dat topic over Geert Wilders en die stagiaire.
pi_45617955
Allah zij dank, wat zouden we zonder carabetiers moeten?
een verfrissende golf humor,
een glimlach van hier tot timboektoe,
een moment van serene verwondering,
een zaak van leven en dood.
as salaamoe alaykoem wa rahmatullah
~Absque verbum, inanis promittere~
~Je bent altijd jezelf, dus lul niet in de ruimte over jezelf zijn~
  woensdag 24 januari 2007 @ 01:57:29 #203
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45620140
je hoort zelden dat christenen zulke grove fouten maken en onbeschoft zijn in islamitische landen.

hoe zou dat toch komen ?

ik denk dat ze in dat soort landen beter om kunnen gaan met dit soort dingen. meteen de doodstraf opleggen, direct het land uit schoppen of heel lang de gevangenis in. Dus dan gedraag en respecteer je het land wel waar je bent.

kunnen Nederlanders (Europeanen) een punt aan zuigen. hier slapen ze nog lekker door.
pi_45620451
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:57 schreef MrVVD het volgende:
je hoort zelden dat christenen zulke grove fouten maken en onbeschoft zijn in islamitische landen.

hoe zou dat toch komen ?

ik denk dat ze in dat soort landen beter om kunnen gaan met dit soort dingen. meteen de doodstraf opleggen, direct het land uit schoppen of heel lang de gevangenis in. Dus dan gedraag en respecteer je het land wel waar je bent.

kunnen Nederlanders (Europeanen) een punt aan zuigen. hier slapen ze nog lekker door.
Tsja, respect gebaseerd op angst moet je ook niet willen natuurlijk.
pi_45620735
eeuh, zomaar een vraagje .. maar wat is de vraag eigenlijk waarop die man antwoord geeft ?

zijn antwoord begint namelijk met "een echt moslim, die radicaal is ... " .. en zelfs al praat die "tolk" dan geen al te best nederlands, maar zo praat je toch niet over je eigen overtuigingen ?

vandaar dat ik toch wel graag het hele interview zou willen horen, ook om een betere indruk te krijgen van's mans taalvaardigheid .. atm heb ik het idee dat die man een vraag is gesteld over radicale moslims en hoe die denken en dat die man het overschakelen van de gedachtegang van de radicale moslims naar zijn persoonlijke overtuiging niet gesnapt heeft ..
ik vind hem namelijk aardig wat stuntelen met de taal .. tolk is die zeker niet .. en in gesprekken die ik had met allochtonen tijdens de taallessen die ik toen gaf had ik dit soort dingen wel vaker .. incluis dat er bij navraag ja werd gezegd terwijl het nee was nadat ik het nog een keer geduldig had uitgelegd ..
mwah .. het fijne zullen we er tzt wel weer van horen/lezen .. het kwaad is inmiddels wel geschied
pleased to meet you
  woensdag 24 januari 2007 @ 04:29:33 #206
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45620783
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:46 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Klopt. Het is niet mijn ding. Maar als mensen het doen, hou ik ze niet tegen. Het is hun leven. Ik geef er sowieso weinig denktijd aan. Het zijn echter vaker moslimbashers en Islamhaters die mij vereenzelvigen met scheldende pubers en mij het woord "hoer" in de mond leggen, terwijl ik dat word nooit gebruik in een gesprek of wat dan ook.
Zolang jij mij niet gaat opleggen dat ik me moet confermeren aan jou mag je best voor jezelf dit soort regels aanhouden. Als jij mij niet met andere ogen aankijkt als ik het doe kijk ik jou niet aan omdat je het niet doet. leven laten leven. Helaas zijn er teveel moslims die met geweld hun zin willen krijgen, en die doodgewoon vervelend zijn. Daarom denk ik negatief over moslims met uitzondering van het type dat mij laat doen wat ik wil en niet zijn regels gaat toepassen op mij. Zolang dit niet het geval is moeten moslims zich in Nederland maar aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Ik blijf vinden geloven doe je maar thuis, of beter nog helemaal niet.

Maar je ziet gewoon dat moslims vaak een agressief opgefokt volkje zijn dat geen gevoel voor humor heeft. Er zijn over mij genoeg grappen gemaakt maar ik heb nooit iemand met de dood bedreigd. Dit moet gewoon niet kunnen en ik geloof elsevier en de schrijver van het artikel. Links probeerd het weer recht te lullen.
mai pen rai
  woensdag 24 januari 2007 @ 04:34:34 #207
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45620792
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:08 schreef SCH het volgende:
Wat ee non-rel weer zeg. Plaats die neocons en die islamofundis toch met elkaar op een eiland ofzo, kunnen ze elkaar het leven zuur maken en wij gewoon verder leven met elkaar.
Plaats links samen met moslims op een eiland. Nog beter blijft er voor rechts een paradijs over, en uiteindelijk houden we alleen moslims over. Denk daar maar even over na.
mai pen rai
pi_45620807
Ach, onze cultuurverrijkers laten weer eens van zich spreken.

Zulks een aanwinst voor het land.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 24 januari 2007 @ 05:02:00 #209
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45620830
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 04:45 schreef StefanP het volgende:
Ach, onze cultuurverrijkers laten weer eens van zich spreken.

Zulks een aanwinst voor het land.
Gelukkig woon jij in elk geval niet meer in Nederland
  woensdag 24 januari 2007 @ 05:39:17 #210
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45620871
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 05:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gelukkig woon jij in elk geval niet meer in Nederland
Jij toch ook niet.. maar ergens in mijn regio (ok beetje uitgerekte regio)
mai pen rai
pi_45622667
bleh

[ Bericht 52% gewijzigd door DaveHarris op 24-01-2007 10:07:23 ]
eeeh
pi_45622884
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
De relevantie staat zowaar in de OP...............

Maar vertel eens hoe je aan "criminele afrekening" komt terwijl de briefjes die netjes op de borst van TvG gespeld waren een geheel andere inhoud hadden dan wat jij nu suggereert?
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:42:28 #213
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45623489
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
De relevantie staat zowaar in de OP...............
Maar vertel eens hoe je aan "criminele afrekening" komt terwijl de briefjes die netjes op de borst van TvG gespeld waren een geheel andere inhoud hadden dan wat jij nu suggereert?
dat komt omdat hij de gootste nicht van fok is waarschijnlijk. deze mensen hebben heimwee naar hun houten hutje maar dat dringt de regering nog niet door.
pi_45624780
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:42 schreef MrVVD het volgende:
dat komt omdat hij de gootste nicht van fok is waarschijnlijk. deze mensen hebben heimwee naar hun houten hutje maar dat dringt de regering nog niet door.
Triest, maar aniweg, wat mij opvalt aan die foto zijn die parkeerplaatsen. Hebben ze daar nou serieus nagedacht over dat stukje tussen fietspad en parkeerplaats? Dat maakt het fileparkeren wel makkelijker omdat je hem er direct in kan steken. En bij het openen van de deur rag je niet meteen een fietser op z'n bek.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:32:10 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45624813
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 05:39 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij toch ook niet.. maar ergens in mijn regio (ok beetje uitgerekte regio)
Kijk eens in me profiel.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:48:28 #216
3542 Gia
User under construction
pi_45625201
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:34 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Bansheeboy noemt het al overspel als iemand sex heeft vóór het huwelijk.

Geen sprake van huwelijkse staat, toch overspel?

Of is dat gewoon BSB's interpretatie?
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:25:20 #217
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45627947
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef Youssef het volgende:
Triest, maar aniweg, wat mij opvalt aan die foto zijn die parkeerplaatsen. Hebben ze daar nou serieus nagedacht over dat stukje tussen fietspad en parkeerplaats? Dat maakt het fileparkeren wel makkelijker omdat je hem er direct in kan steken. En bij het openen van de deur rag je niet meteen een fietser op z'n bek.
met arabische moslims in nederland heeft dit land het paard van troje in huis.

Mr youssef vanuit de islam gezien ben jij verre van de ideale moslim vanuit dit land gezien ben je een waardeloze burger. je hebt geen goed woord over voor dit land terwijl je vrij bent weg te gaan maar toch blijft.

maar jullie hebben olie
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:28:06 #218
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45628045
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:48 schreef Gia het volgende:

Bansheeboy noemt het al overspel als iemand sex heeft vóór het huwelijk.

Geen sprake van huwelijkse staat, toch overspel?

Of is dat gewoon BSB's interpretatie?
volgens bansheeboy is aftrekken al overspel.
pi_45628581
Mooi om te horen hoe de woordvoerder van Aboutaleb compleet wordt vastgeluld:

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=421

Dat verhaal dat het zomaar "een bezoeker" zou zijn is dus gewoon uit de duim gezogen om geen consternatie te veroorzaken...
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:50:21 #220
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45628707
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:45 schreef stoofstraat het volgende:
Dat verhaal dat het zomaar "een bezoeker" zou zijn is dus gewoon uit de duim gezogen om geen consternatie te veroorzaken...
inderdaad zeer goede post. aan het einde fluistert hij geloof ik met iemand
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:53:00 #221
151582 A_L_N_F
pi_45628775
quote:

geweldig en links zat meteen te schreeuwen dat ze te hard van stapel liepen en dat het leugens en misverstanden waren.

maar zoals we zien doet de politiek er alles aan om dit soort gevallen in de doofpot te stoppen.

of het nu de verkrachting is van een gehandicapt meisje door marokkanen of doodsbedreigingen, moslims moeten beschermd worden en spreken meer de waarheid dan gewone mensen, zelfs als er keiharde bewijzen zijn!

Donald Duck held woensdag 24 januari 2007 @ 13:55:20 #222
46149 __Saviour__
pi_45628841
Dit is inderdaad precies wat er mis is met links. Ze willen het gewoon niet zien en blijven maar knuffelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45629368
wat er mis is, is dat sommigen hier in termen van 'links/rechts' denken.
er zijn mensen voor de sociale benadering.. voor een verzorgingsstaat.. en mensen voor een harde aanpak en minder overheidsbemoeienis.. en natuurlijk mensen die daartussen in zweven of niet geven om het bestuur van dit land en of de wet.
maar allen, allen willen ze graag een betere wereld (iig voor hunzelf) en (haast) niemand heeft exact dezelfde mening.
sommige mensen hebben alleen een nogal verknipt beeld van een betere wereld.. mensen die denken dat een betere wereld een wereld zonder moslims is of zelfs totaal zonder buitenlanders.
maar geloof me.. als er geen mensen met een ander kleurtje of niet westerse geloofsovertuiging zijn, dan worden er wel andere zondebokken uitgezocht.. jehova's getuigen, boeren, politie, gothics, emo's, (breezah) sletten, junkies, zwervers, autisten (en weet ik het wat voor mensen)
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:17:36 #224
89730 Drugshond
pi_45629440
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:14 schreef Reunity het volgende:
er zijn mensen voor de sociale benadering.. voor een verzorgingsstaat.. en mensen voor een harde aanpak en minder overheidsbemoeienis.. en natuurlijk mensen die daartussen in zweven of niet geven om het bestuur van dit land en of de wet.
maar allen, allen willen ze graag een betere wereld (iig voor hunzelf) en (haast) niemand heeft exact dezelfde mening.
sommige mensen hebben alleen een nogal verknipt beeld van een betere wereld.. mensen die denken dat een betere wereld een wereld zonder moslims is of zelfs totaal zonder buitenlanders.
maar geloof me.. als er geen mensen met een ander kleurtje of niet westerse geloofsovertuiging zijn, dan worden er wel andere zondebokken uitgezocht.. jehova's getuigen, boeren, politie, gothics, emo's, (breezah) sletten, junkies, zwervers, autisten (en weet ik het wat voor mensen)
Er bestaat ook zoiets als de leugen regeert. Of het links of rechts is maakt me niet zoveel uit. Als er wat aan de hand is geef dan tenminste een eerlijke reflectie.
pi_45629990
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als de leugen regeert. Of het links of rechts is maakt me niet zoveel uit. Als er wat aan de hand is geef dan tenminste een eerlijke reflectie.
vandaar dus mijn vraag : op welke vraag geeft die man daar antwoord in zijn belabberde nederlands ! ? !
pleased to meet you
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:38:37 #226
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45630087
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is inderdaad precies wat er mis is met links. Ze willen het gewoon niet zien en blijven maar knuffelen.
We kunnen ook stoppen met dialoog en praten en hier en daar wat kernwapens droppen. Ik bedoel maar. We kunnen in Irak 300.000 tot 600.000 onschuldige burgers ombrengen waar een groot deel van moslim is ik bedoel maar. Dat soort keuzes heeft niks met links en rechts te maken maar meer met compassie en respect voor je medemens te maken en gezond verstand. Met een harde aanpak van een hele bevolkingsgroep bereik je niks. Het is de kunst juist alleen de mensen te pakken die echt kwaad willen. Een kunst waar de westerse geheime diensten tot op heden niet veel kaas van hebben gegeten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:49:23 #227
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45630473
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:53 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

geweldig en links zat meteen te schreeuwen dat ze te hard van stapel liepen en dat het leugens en misverstanden waren.

maar zoals we zien doet de politiek er alles aan om dit soort gevallen in de doofpot te stoppen.

of het nu de verkrachting is van een gehandicapt meisje door marokkanen of doodsbedreigingen, moslims moeten beschermd worden en spreken meer de waarheid dan gewone mensen, zelfs als er keiharde bewijzen zijn!

Hahaha die gast werd gewoon enorm vastgeluld. Verschrikkelijk dus alles doen om dingen te ontkennen.
mai pen rai
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:55:20 #228
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45630697
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:14 schreef Reunity het volgende:
wat dacht je van een harde aanpak en heel erg veel overheidsbemoeienis als het gaat om de bescherming van de nederlandse staat.
pi_45631067
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:55 schreef MrVVD het volgende:

[..]

wat dacht je van een harde aanpak en heel erg veel overheidsbemoeienis als het gaat om de bescherming van de nederlandse staat.
er komt al steeds meer overheidbemoeienis.... helpt het... nee! maar ondertussen worden we wel doodgenuppeld met inefficiente regeltjes
pi_45631098
waarbij het best grappig is dat iemand met VVD in zijn naam voor meer overheidsbemoeienis is
pi_45631162
en wat moet er dan precies beschermd worden?
wat voor gevaar dreigt er?
pi_45631186
Dat is niet grappig, dat is triest. Iemand als Wilders zou ook veel beter in het extreem-linkse kamp thuis zijn, gezien de enorme behoefte aan brede staatsbemoeienis en vrijheidsbeperking.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:14:20 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45631329
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:55 schreef MrVVD het volgende:

[..]

Daarmee bescherm je een staat niet. Maar zorg je er juist voor dat de mensen die je wel wil pakken voorzichtiger worden en nog moeilijker te pakken zijn. Subtiel handelen is veel beter.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:25:05 #234
151582 A_L_N_F
pi_45631714
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarmee bescherm je een staat niet. Maar zorg je er juist voor dat de mensen die je wel wil pakken voorzichtiger worden en nog moeilijker te pakken zijn. Subtiel handelen is veel beter.
als je ze allemaal het land uit dan heb je toch helemaal geen last meer?
pi_45632031
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Wie haalt het vuilnis dan op?
pi_45632119
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

en in welke utopische gedachtenkronkel ben jij blijven steken?
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:41:07 #237
151582 A_L_N_F
pi_45632209
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:38 schreef dubbelepunt-r het volgende:

[..]

en in welke utopische gedachtenkronkel ben jij blijven steken?
tering is het alleen aan de negroide medemens besteed te zeggen:

"i had a dream"
pi_45632962
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:41 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

tering is het alleen aan de negroide medemens besteed te zeggen:

"i had a dream"
Ik denk dat dat alleen voor intelligente mensen is weggelegd.
pi_45633256
quote:
Nuff said.
eeeh
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:41:55 #240
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_45634480
quote:
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_45636283
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:53 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Ik ben links (duh) en heb dat nergens beweerd. Ik kan gewoon niet wakker liggen van de incidentele moslim die achterlijkheden spuit. Zo iemand stel je strafbaar, mogelijk kick je hem het land uit. En dat was het dan. Het hoeft niet in een doofpot te worden gestopt. Je moet er gewoon niet iedere mogelijke moslim op aankijken/aanspreken, want dat slaat gewoon nergens op.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:43:25 #242
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45636425
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben links (duh) en heb dat nergens beweerd. Ik kan gewoon niet wakker liggen van de incidentele moslim die achterlijkheden spuit. Zo iemand stel je strafbaar, mogelijk kick je hem het land uit. En dat was het dan. Het hoeft niet in een doofpot te worden gestopt. Je moet er gewoon niet iedere mogelijke moslim op aankijken/aanspreken, want dat slaat gewoon nergens op.
Dit was niet zomaar een moslim dit was een woordvoerder van een moskee. Ben het eens dat je het niet in de doofpot mag stoppen.
mai pen rai
pi_45637985
quote:

Oh god!!!!

Die gast zit gewoon keihard te liegen
Dat is dan een woordvoerder van de gemeentebestuur amsterdam die de feiten niet eens onder ogen wil zien
Job Cohen style zullen we maar zeggen. Doofpot en pappen en nahouden.

Wel leuk hoe hij compleet wordt vastgeluld met zelfs de meest voorspelbare vragen
pi_45638142
Ik zag net op 1vandaag dat er absoluut geen misverstand is over de uitspraken van de moskeewoordvoerder. Meerdere keren werd gevraagd of hij dood moest en telkens werd het bevestigd. WALGELIJK.
Deze moskee sluiten en de verantwoordelijken direkt een enkele reis richting zijn "heimat".
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:11:27 #245
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45639056
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:06 schreef dubbelepunt-r het volgende:
er komt al steeds meer overheidbemoeienis.... helpt het... nee! maar ondertussen worden we wel doodgenuppeld met inefficiente regeltjes
er komt wel wat beweging maar het is nog lang niet radicaal. om maar een voorbeeld te geven. als dan blijkt dat deze man het wel heeft gezegd. oppakken en meteen het land uit gooien. klaar. dit soort maatregelen bedoel ik dan. deze mensen zijn gewoon gevaarlijk. niet perse als individu maar ze sporen anderen aan tot acties. dus geen half gebakken maatregelen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:20:59 #246
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45639445
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:07 schreef dubbelepunt-r het volgende:
waarbij het best grappig is dat iemand met VVD in zijn naam voor meer overheidsbemoeienis is
de overheidsbemoeienis moet niet gericht zijn op het dagelijkse leven van mensen maar wanneer het gaat om elementen die tegen de staat zijn en of deze willen ondermijnen dan moet je meedogenloos zijn.

De VVD spreekt mij van het aanbod het meest aan. links sowieso niet. SGP is mij te veel gericht op Godsdienst. Geert Wilders is niet tactisch genoeg. lult vaak in herhaling noemt wel het probleem maar is vaak te veel een one issue partij en heeft verkeerde mensen in zijn parttij. zodra hij echt een volwassen partij is is het te overwegen.

maar het wil dus niet zeggen dat ik het overal met de VVD eens ben.
-bijvoorbeeld hypotheekrenteaftrek afschaffen is het eerlijks.
-rekening rijden is het eerlijkst.
-milieu schiet te kort bij de VVD.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:24:22 #247
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45639571
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:09 schreef Reunity het volgende:
en wat moet er dan precies beschermd worden?
wat voor gevaar dreigt er?
fundamentalistisch gevaar. of het probleem nou wel of niet groot is je moet het meteen bij de wortels aanpakken en elimineren.

islamitisering mag er gewoon niet zijn en het vrije westen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:27:24 #248
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45639687
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef Megumi het volgende:
ik ben de eerste die je gelijk geeft maar hoe denk je dit te bewerkstelligen. want een zachte landing is altijd beter natuurlijk.

praatgroepjes ?
subsidies?
jongeren van de straat en melkert banen ?
????
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:33:22 #249
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45639913
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

Wie haalt het vuilnis dan op?
ach jong jij leeft nog in de jaren 60.

het vuilnis ophalen wordt al een tijdje niet meer door allochtonen gedaan. hoe lang is het geleden dat jij een Marokkaan of turk achter op de tray van een DAF zag banjeren door de straten.

kamertje van 20 m2 weet kweken en je kan je familie een half jaar onderhouden. hoef je niks voor te doen
pi_45644660
quote:

Zeg dan niks...
pi_45650305
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:25 schreef MrVVD het volgende:
Mr youssef vanuit de islam gezien ben jij verre van de ideale moslim vanuit dit land gezien ben je een waardeloze burger.
Over het eerste zal ik niet oordelen, maar dat mag jij wel toelichten. Over het tweede mag je wel 3 x nadenken voor je het zegt. Ik behoor tot de 2% elite die dit land kent

Verder is dit wel een kansloos topic geworden. Elke studemt journalistiek probeert zijn slag te slaan door over de rug van groepen mensen een primeur te halen. De mensen vanuit de moskee doen afstand van de uitspraken en nog is het niet goed.

Er zitten vast fappende klapjosti's elke vrijdag in de moskee met verborgen microfoontjes en cameraatjes wachtend op de grote vis die ze te pakken kunnen krijgen om hun carrière een boost te geven.
pi_45652788
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ach jong jij leeft nog in de jaren 60.

het vuilnis ophalen wordt al een tijdje niet meer door allochtonen gedaan. hoe lang is het geleden dat jij een Marokkaan of turk achter op de tray van een DAF zag banjeren door de straten.

kamertje van 20 m2 weet kweken en je kan je familie een half jaar onderhouden. hoef je niks voor te doen
Ik zie hier anders wel elke week de vuilniswagen voorbijkomen met een zigeuner hoor op de tray.
Maar als je jaloers bent, oke, jij je zin dan. Een Turk achter de vuilniswagen.
pi_45652796
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:11 schreef Youssef het volgende:

[..]

Over het eerste zal ik niet oordelen, maar dat mag jij wel toelichten. Over het tweede mag je wel 3 x nadenken voor je het zegt. Ik behoor tot de 2% elite die dit land kent

Verder is dit wel een kansloos topic geworden. Elke studemt journalistiek probeert zijn slag te slaan door over de rug van groepen mensen een primeur te halen. De mensen vanuit de moskee doen afstand van de uitspraken en nog is het niet goed.

Er zitten vast fappende klapjosti's elke vrijdag in de moskee met verborgen microfoontjes en cameraatjes wachtend op de grote vis die ze te pakken kunnen krijgen om hun carrière een boost te geven.
De enige die kansloos zijn op het moment zijn de verantwoordelijken van de moskee.

Als ik jouw en nog enkele van de fokmoslims hoor lullen ga ik toch langzaam steeds meer twijfelen of er gematigde moslims zijn.
  donderdag 25 januari 2007 @ 05:07:14 #254
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45652805
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:11 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het was een woordvoerder van de moskee, ze doen afstand omdat ze zien wat voor rel het opleverd. Beetje hypocriet niet. Dat is waarom ik vaak denk dat bepaalde moslims met 2 tongen spreken. (niet allemaal)
mai pen rai
pi_45658464
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 04:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De enige die kansloos zijn op het moment zijn de verantwoordelijken van de moskee.

Als ik jouw en nog enkele van de fokmoslims hoor lullen ga ik toch langzaam steeds meer twijfelen of er gematigde moslims zijn.
Leer jij eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven voordat je Fortuynistisch blaat ...
Before all else, be armed.
pi_45658947
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:42 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Leer jij eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven voordat je Fortuynistisch blaat ...
een scha.... letterneuker.............. die interessant wil doen. Maargoed, je voelt je wel aangesproken, dat bewijst meer dan genoeg mijn gelijk.
pi_45659002
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

een scha.... letterneuker.............. die interessant wil doen. Maargoed, je voelt je wel aangesproken, dat bewijst meer dan genoeg mijn gelijk.
Leuk dat je jezelf zo serieus kunt nemen ... have a life!!
Before all else, be armed.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:31:26 #259
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45661615
psychologie voor dummy’s deel 4 :

een eerste vereiste is jezelf serieus nemen voordat je een ander serieus neemt.
pi_45664287
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:24 schreef MrVVD het volgende:

[..]

fundamentalistisch gevaar. of het probleem nou wel of niet groot is je moet het meteen bij de wortels aanpakken en elimineren.

islamitisering mag er gewoon niet zijn en het vrije westen.
mensen mogen zelf hun geloof kiezen & met de islam is niets mis..
maar je hebt t hier over fundamentalistisch gevaar.. hoe zit t dan met rechts extremisten?
en hoe zit t met andere mogelijke gevaren.. potentiele verkrachters.. pedofielen.. loverboys.. werkloze junks.. etcetera.
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:49:28 #261
151582 A_L_N_F
pi_45665739
update:
quote:
Kritiek op handelen Aboutaleb in rel moskee
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool / Folia
Gepubliceerd: donderdag 25 januari 2007 @ 16:08
Icoon BinnenlandsDe Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb heeft veel te makkelijk genoegen genomen met het excuus van de Assoenna-moskee dat de doodsbedreigingen jegens cabaretier Ewout Jansen en anderen die de islam 'beledigen', gedaan zijn door zomaar een willekeurige bezoeker. Dat stelt zowel universiteitsblad Folia dat het interview bij de moskee afnam, als de Amsterdamse VVD-fractie.

Volgens VVD-fractieleider Eric van der Burg heeft Aboutaleb ''zich met een kluitje in het riet laten sturen''. Van der Burg vandaag in Het Parool: ''Aboutaleb nam genoegen met de zalvende teksten om rust te kunnen creëren en om zo snel mogelijk te kunnen zeggen: 'Beste Amsterdammers, het valt allemaal wel mee.' In twintig minuten was hij om, zonder hoor en wederhoor toe te passen bij Folia. Dat was te vroeg en te ondoordacht.'' De VVD heeft inmiddels schriftelijke vragen gesteld over het optreden van Aboutaleb.

Folia zegt afstand te nemen van de uitspraken van Aboutaleb. De studenten benadrukken dat de gewraakte opmerkingen gedaan zijn door een door de moskee naar voren geschoven woordvoerder. ''Deze woordvoerder sprak in het bijzijn van de imam met onze verslaggever. Deze maakte geen bezwaar tegen de woordvoering van de man, die optrad als tolk en het interview met de imam arrangeerde.''

Op de Amsterdamse zender AT5 noemde Aboutaleb deze week de uitspraken van de tolk ''de mening van een particulier''. Folia is verbaasd dat de gemeente naar buiten treedt over de kwestie zonder contact op te nemen met de redactie van hen.

Jansen
NRC Handelsblad publiceert vandaag een klein interview met studentencabaretier Ewout Jansen over de affaire. Hij zegt dat het interview met de moskee werd afgenomen omdat op middelbare scholen er na de show wel eens twee of drie jongens van Marokkaanse afkomst opstaan die zeggen dat ze hem in elkaar willen slaan, naar aanleiding van zijn grappen. ''Maar daar ben ik niet zo bang van. Ook ben ik wel eens toegeschreeuwd door een man in een djellaba in het Vondelpark in Amsterdam. In Utrecht moest de politie één keer een man afvoeren toen hij het podium bestormde, dat was echt eng.''

Ewout Jansen, een zoon van arabist Hans Jansen (die niets van doen wil hebben met de affaire), vindt het overigens niet vreemd dat de moskee boos werd over zijn moslimgrappen: ''De Folia-redacteur heeft de grappen over moslims uit mijn show laten vertalen aan de imam. Het is echt niet zo raar dat ze dan boos worden. Dat moet je gewoon niet doen.''

Jansen denkt echter niet aan inbinden: ''Er is geen grens aan grappen. Mensen proberen de islam te ontzien en dat vind ik verkeerd. Als iets grappig is, moet je dat gewoon zeggen. Het christendom is zo vaak op de hak genomen. Op mijn show zouden christenen eigenlijk bozer moeten zijn. De show heet 'Onze Vader' en ik speel de broer van Jezus. Er worden meer beledigende grappen over het christendom gemaakt.''
erg verbazinkwekkend dat aboutaleb 20 minuten nodig heeft om de woordvoerder opeens wel op zijn blauwe ogen te geloven en folia niet.

ik hoop dat ze dan ook een flinke aanklacht indienen en die aboutaleb ook eens oprot!
pi_45665852
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:49 schreef A_L_N_F het volgende:
update:
[..]

erg verbazinkwekkend dat aboutaleb 20 minuten nodig heeft om de woordvoerder opeens wel op zijn blauwe ogen te geloven en folia niet.

ik hoop dat ze dan ook een flinke aanklacht indienen en die aboutaleb ook eens oprot!
Ik ben wel benieuwd naar zijn uitleg. Dat hij aan de raad verantwoording moet afleggen, in deze, lijkt me evident.
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:52:46 #263
3647 B.R.Oekhoest
pi_45665863
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:49 schreef A_L_N_F het volgende:
update:
[..]

Ik had het dus al voorzien, deze move van Aboutaleb.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:09:27 #264
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45666423
Erg makkelijk van aboutaleb, ja. We zullen zien.

Maar de folia is ook niet met schone handen:
''De Folia-redacteur heeft de grappen over moslims uit mijn show laten vertalen aan de imam. Het is echt niet zo raar dat ze dan boos worden. Dat moet je gewoon niet doen.''

Het was zeker weer snoskommertijd.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:09:31 #265
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45666426
Het gedrag van Aboutaleb is dan ook niet wezenlijk moeilijk te voorspellen.
pi_45666502
Laat de grote oorlog tussen het Westen en de Islam maar komen. Hebben we dat ook weer gehad.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:31:05 #267
3647 B.R.Oekhoest
pi_45667112
Bij Aboutaleb is de hand van Job 'Pickwick' Cohen zoooooo duidelijk zichtbaar.
  Donald Duck held donderdag 25 januari 2007 @ 18:00:30 #268
46149 __Saviour__
pi_45667894
Aboutaleb is moslim en dat is gewoon een niet te negeren feit. Tuurlijk ging hij daarom zomaar akkoord met die verklaring. Dan kan hij gelijk roepen "Zie je wel, het zijn geen slechte jongens!'
Zo is vrijwel geheel links ook bezig. Altijd maar het voordeel van de twijfel aan moslims geven en maar benadrukken hoe zielig ze zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:04:41 #269
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45667989
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Aboutaleb is moslim en dat is gewoon een niet te negeren feit. Tuurlijk ging hij daarom zomaar akkoord met die verklaring. Dan kan hij gelijk roepen "Zie je wel, het zijn geen slechte jongens!'
Zo is vrijwel geheel links ook bezig. Altijd maar het voordeel van de twijfel aan moslims geven en maar benadrukken hoe zielig ze zijn.
Ik vind jou meestal een beetje zielig.
Kopje rooibos?
  Donald Duck held donderdag 25 januari 2007 @ 18:05:46 #270
46149 __Saviour__
pi_45668022
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Floripas het volgende:
Ik vind jou meestal een beetje zielig.
Kopje rooibos?
Ik vind de Nederlandse politiek zielig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45670941
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:35 schreef Hathor het volgende:
Platbranden die moskee.
en dan lopen klagen dat maroc.nl fascistisch zou zijn

fok is duidelijk geen haar beter

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45671696
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

en dan lopen klagen dat maroc.nl fascistisch zou zijn

fok is duidelijk geen haar beter

Das nou al twee keer dat je dat quote, heeft wel een verpletterende indruk gemaakt niet ?
pi_45671981
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das nou al twee keer dat je dat quote, heeft wel een verpletterende indruk gemaakt niet ?
crosspost inderdaad

daarnaast zie de post van floris mbt fok reacties die niet kunnen

daarnaast is hypocritie de mens eigen, dus je hoeft je echt niet te schamen daarvoor
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45672275
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

crosspost inderdaad

daarnaast is hypocritie de mens eigen, dus je hoeft je echt niet te schamen daarvoor
ik schaam me sowieso nergens voor, daar ben ik een veel te oppassende burger voor.
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:23:11 #275
97745 Thorical
finding a way
pi_45673119
Dit is dus wat de Boy's vertellen in hun cabareteske voorstelling:
‘Twee moslimextremisten staan te turen op de kaart
en beiden in gedachten wat te plukken aan hun baard
ze willen die Van Gogh vermoorden met zijn grote bek
maar wat is nou in Amsterdam de ideale plek
en één wijst op de kaart
naar de Linaeusstraat
Leg ’m daar maar neer
Leg ’m daar maar neer
Ik zeg het nog één keer
Leg ’m daar maar neer’
‘Ik snap die Mohammed B. ook wel. Het kwam natuurlijk
door de ramadan. Je wordt hartstikke sacherijnig van de
honger. En als je dan als gewone moslim rondfietst door
Amsterdam, met je pistolen en je messen, en je ziet zo’n
weldoorvoede Van Gogh… Ja, dan knapt er iets.’
Etienne:
(Beetje veel paniek) Ho! Stop! Dit gaat helemaal verkeerd!
Mochten er moslims in de zaal zitten, dan wil ik hierbij
mijn excuses aanb…
Ewout:
Ach, Etienne. D’r zitten hier heus geen moslims, die zijn
allemaal de hele dag bezig met het voorbereiden van aanslagen!
Etienne:
(Einde paniek) O, wacht! Ik heb het: wij distantiëren ons volledig
van alle teksten uit ons programma. Ze zijn allemaal
geschreven door Albert Ballast. (…) Als u iets niet bevalt in
dit programma, schiet dan vooral hém dood. Kunnen we
het dan nu alsjeblieft over iets anders hebben?’

En dat er mensen zijn die alles aan 1 kapstokhaakje kunnen hangen. Zodat de rest op de grond mag vallen is van alle tijden, religies en stromingen.
Maar dat Aboutaleb een potje rooibos extra mag zetten is voor mij wel duidelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:54:40 #276
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45674605
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:01 schreef Reunity het volgende:
mensen mogen zelf hun geloof kiezen & met de islam is niets mis..
maar je hebt t hier over fundamentalistisch gevaar.. hoe zit t dan met rechts extremisten?
en hoe zit t met andere mogelijke gevaren.. potentiele verkrachters.. pedofielen.. loverboys.. werkloze junks.. etcetera.
mensen mogen zeker hun geloof kiezen zoals ze dat zelf willen.

of er met de islam iets mis is lijkt mij niet subjectief. turkije, marokko, indonesie, irak, iran, pakistan, saudie arabie, somalie, algerije, etc

volgens jou is er dus niks met deze landen aan de hand en wat er aan de hand is heeft dus niets met de islam te maken?

extreem rechts vind dat je moet aanpassen aan de Nederlandse waarden en normen en dat als je dit niet wilt je maar moet oprotten naar land van afkomst. ook vinden ze dat als je een grote crimineel bent je terug moet. dit is nou extreem rechts in Nederland. lijkt mij niks mis met hun standpunten.

potentiele verkrachters, pedofielen, loverboys, werkloze junks, etc. deze ellendelingen heb je overal. overigens zijn loverboys hoofdzakelijke turken en marokkanen
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:57:37 #277
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45674725
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:58 schreef Slayage het volgende:
WTF?
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:58:34 #278
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45674763
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:23 schreef Thorical het volgende:
Dit is dus wat de Boy's vertellen in hun cabareteske voorstelling:
‘Twee moslimextremisten staan te turen op de kaart
en beiden in gedachten wat te plukken aan hun baard
ze willen die Van Gogh vermoorden met zijn grote bek
maar wat is nou in Amsterdam de ideale plek
en één wijst op de kaart
naar de Linaeusstraat
Leg ’m daar maar neer
Leg ’m daar maar neer
Ik zeg het nog één keer
Leg ’m daar maar neer’
‘Ik snap die Mohammed B. ook wel. Het kwam natuurlijk
door de ramadan. Je wordt hartstikke sacherijnig van de
honger. En als je dan als gewone moslim rondfietst door
Amsterdam, met je pistolen en je messen, en je ziet zo’n
weldoorvoede Van Gogh… Ja, dan knapt er iets.’
Etienne:
(Beetje veel paniek) Ho! Stop! Dit gaat helemaal verkeerd!
Mochten er moslims in de zaal zitten, dan wil ik hierbij
mijn excuses aanb…
Ewout:
Ach, Etienne. D’r zitten hier heus geen moslims, die zijn
allemaal de hele dag bezig met het voorbereiden van aanslagen!
Etienne:
(Einde paniek) O, wacht! Ik heb het: wij distantiëren ons volledig
van alle teksten uit ons programma. Ze zijn allemaal
geschreven door Albert Ballast. (…) Als u iets niet bevalt in
dit programma, schiet dan vooral hém dood. Kunnen we
het dan nu alsjeblieft over iets anders hebben?’

En dat er mensen zijn die alles aan 1 kapstokhaakje kunnen hangen. Zodat de rest op de grond mag vallen is van alle tijden, religies en stromingen.
Maar dat Aboutaleb een potje rooibos extra mag zetten is voor mij wel duidelijk.
Wat flauw.
pi_45676278
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat flauw.
Flauw ?!? kvind et wel humor !
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:34:10 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45676458
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:31 schreef salutem het volgende:

[..]

Flauw ?!? kvind et wel humor !
Dat zegt meer over jou dan over humor.
pi_45676563
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

WTF?

edit

zie het nu pas

mijn wel gemeende excuses
-Rabia Al-Basri
pi_45677318
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:54 schreef MrVVD het volgende:

[..]

mensen mogen zeker hun geloof kiezen zoals ze dat zelf willen.

of er met de islam iets mis is lijkt mij niet subjectief. turkije, marokko, indonesie, irak, iran, pakistan, saudie arabie, somalie, algerije, etc

volgens jou is er dus niks met deze landen aan de hand en wat er aan de hand is heeft dus niets met de islam te maken?

extreem rechts vind dat je moet aanpassen aan de Nederlandse waarden en normen en dat als je dit niet wilt je maar moet oprotten naar land van afkomst. ook vinden ze dat als je een grote crimineel bent je terug moet. dit is nou extreem rechts in Nederland. lijkt mij niks mis met hun standpunten.

potentiele verkrachters, pedofielen, loverboys, werkloze junks, etc. deze ellendelingen heb je overal. overigens zijn loverboys hoofdzakelijke turken en marokkanen
dat zei ik niet, ik zei 'met de islam is niets mis'
dat bepaalde (groepen) mensen het geloof gebruiken om angst en haat te zaaien is hun eigen keuze.
daar is de islam niet schuldig aan.
de islam is net zozeer een vreedzame religie als het christendom.. jodendom, hindoeisme, boeddhisme, taoisme etc..

je ontkent dus dat er zat rechts extremisten zijn die anti-semitische leuzen verspreiden en de bezittingen van mensen die niet westerse geloven aanhangen, een andere huidskleur hebben en of allochtoon ogen vernielen.. & soms zelfs deze mensen direct confronteren..?

wil je trouwens zeggen dat er niet overal islamieten zijn? en kom niet met onbelangrijke voorbeelden zoals een geloofsgemeenschap als de Mormonen, dank je..

[ Bericht 6% gewijzigd door Reunity op 25-01-2007 21:57:27 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:50:55 #283
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45677352
De islam is niet goed of slecht, de islam is, of je nu wilt of niet.
En terrorisme en moord zijn zaken voor het OM.
pi_45702470
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:50 schreef Floripas het volgende:
Zal best, blijft natuurlijk wel achterlijk.
  Donald Duck held vrijdag 26 januari 2007 @ 20:23:05 #285
46149 __Saviour__
pi_45706593
quote:
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. De islam is aanwezig ja. Dan kan het nog een goede of slechte aanwezigheid zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45707257
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eens. Toch zullen sommige genootschappen met de billen bloot moeten. Je kunt zaken niet blijven afdoen als incident, op wat voor manier uitingen ook tot stand zijn gekomen.

Neem plaats in een willekeurige dorpskroeg en de doodwensen vliegen je om de oren. Een moskee zie ik persoonlijk ook niet anders dan dat: een plek waar mensen gewoon hun gevoel uitspreken. Maar toch. In 0031 heeft de kerk nog steeds een prominente plaats en zaken die in een gebedshuis worden geroepen worden heel serieus genomen. Een kerk is geen dorpskroeg in NL.

Mensen die bepaalde uitspraken daadwerkelijk steunen zou ik willen vragen diep in hun ziel te kijken.
pi_45716188
quote:
Wat een wijsheid weer.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 01:59:33 #288
13462 BansheeBoy
pi_45717187
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 04:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dan twijfel je toch. Als we na 6 jaar Fok!ken niets van je twijfels hebben doen wegnemen moet je bij jezelf te raden gaan of je wel oprecht luistert.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 02:02:57 #289
13462 BansheeBoy
pi_45717242
Statistisch gezien hebben we meer last van mieren dan van Moslimterroristen hier in Nederland.

Relativeren jongens, relativeer!

²
pi_45717544
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Statistisch gezien hebben we meer last van mieren dan van Moslimterroristen hier in Nederland.

Relativeren jongens, relativeer!

²
Klopt ja, afgelopen zomer zaten er nog een paar mieren in mijn suikerpotje toen ik koffie ging zetten, de kans dat ik moslims in mijn suikerpotje vind acht ik toch aanzienlijk kleiner, alhoewel ik niks wil uitsluiten.
pi_45719049
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan twijfel je toch. Als we na 6 jaar Fok!ken niets van je twijfels hebben doen wegnemen moet je bij jezelf te raden gaan of je wel oprecht luistert.

²
Hoe kun je twijfels wegnemen als moslims wereldwijd hun uiterste best doen om het tegendeel te bewijzen?
pi_45719424
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Het kan evengoed aan de inhoud van je boodschap liggen. Het zou je toch haast naar wanhoop moeten drijven, zes(!) jaar vruchteloos zendingswerk?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:08:07 #293
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45721892
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 08:17 schreef damian5700 het volgende:
Het kan evengoed aan de inhoud van je boodschap liggen. Het zou je toch haast naar wanhoop moeten drijven, zes(!) jaar vruchteloos zendingswerk?
hij wil graag de mohammed b van fok zijn.
pi_45815982
Geen excuses moskee voor cabaretier
29-1-2007 Cabaretier Ewout Jansen heeft zaterdag gesproken met de imam en het bestuur van de As Soena-moskee aan de Frederik Hendrikstraat in Westerpark. De moskee liet weten het voorval te betreuren, maar excuses werden door de imam niet gemaakt aan Jansen. Vorige week ontstond er commotie rond de moskee. Een man die als tolk optrad bij een interview met het studentenblad Folia meldde dat Jansen vanwege grappen die de cabaretier over de islam maakt geslagen en gedood zou mogen worden. Wethouder Aboutaleb eiste opheldering. Het bestuur liet weten dat de tolk op eigen titel had gesproken. Bron: AT5

Ik heb de beelden gezien gisteravond, waarbij de Cabaretier Ewout Jansen (nogal bedeesd) aan de thee zat met betrokkenen. Eigenlijk vond ik dat schokkend om te zien. Het kwam bij mij over als zijnde een stout jongetje die een schrobbering krijgt op school. Als dat de toekomst wordt; dat na elke al of niet gedurfde grap of grol men op het matje 'moet' komen bij gelovigen, dan is het einde van de vrijheidheid van meningsuiting helemaal zoek. In mijn optiek is dat eigenlijk al mijn of meer het geval. Voorheen werd lustig tegen de kerken en alles wat daarmee te maken had op de schop genomen, daar maakte niemand meer zich echt druk om op wat kleine incidentjes na, jaren geleden. Thans is het spitsroeden lopen voor entertainend Nederland. Men heeft het alleen maar over respect naar andersdenkenden/gelovigen, als dat inhoud dat je als caberetier bij alles moet nadenken of dat wel door de beugel kan is het einde nabij van vrij Nederland.

Overigens mag die tolk, na een berisping gewoon in die Moskee blijven komen.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:22:10 #295
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45818520
Erg schokkend inderdaad. een schertsvertoning was het. En maar geen garantie kunnen geven he. Het zegt toch meer dan genoeg dat je iemand niet kan beloven dat hij niet dood hoeft? Als Allah Ewout Jansen dood wil hebben dan doet ie dat zelf wel.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45839448
'Tolk' eerder bestuurslid As Soena
30-1-2007 De 'tolk' van de As Soenna-moskee, die controversiële uitlatingen deed, was in het verleden bestuurslid van de moskee. De heer Kabli was tussen 1983 en 1988 en van 1999 tot 2000 secretaris van de moskee. Wethouder Aboutaleb wist vorige week al van de oude functie van de man. Toch sprak hij toen over een 'gewone' moskeebezoeker. Aboutaleb zegt in een reactie dat hem niet expliciet werd gevraagd naar het verleden van Kabli. Kabli zei vorige week in een interview met het universiteitsblad Folia dat de cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'gedood' vanwege zijn grappen over de islam en moslims/ AT5

Uit onderstaand bericht blijkt dat de 'tolk' de moskee niet meer mag betreden, wat wél het geval was volgens AT5.

Regiokrant rtvnh.nl: AMSTERDAM Het Openbaar Ministerie is een verkennend vooronderzoek begonnen naar de uitlatingen van de 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam. Op basis van het vooronderzoek beslist justitie of de zogeheten tolk wel of niet vervolgd zal worden. De man had zich tegenover het universiteitsblad Folia ten onrechte uitgegeven als tolk van de moskee. Hij zei dat studenten-cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'doodgemaakt' naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Het moskeebestuur neemt afstand van de uitspraken van de man. De man mag de moskee niet meer in.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:04:52 #297
45511 TimmyAsd
pi_45839619
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Suko het volgende:
'Tolk' eerder bestuurslid As Soena
30-1-2007 De 'tolk' van de As Soenna-moskee, die controversiële uitlatingen deed, was in het verleden bestuurslid van de moskee. De heer Kabli was tussen 1983 en 1988 en van 1999 tot 2000 secretaris van de moskee. Wethouder Aboutaleb wist vorige week al van de oude functie van de man. Toch sprak hij toen over een 'gewone' moskeebezoeker. Aboutaleb zegt in een reactie dat hem niet expliciet werd gevraagd naar het verleden van Kabli. Kabli zei vorige week in een interview met het universiteitsblad Folia dat de cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'gedood' vanwege zijn grappen over de islam en moslims/ AT5

Uit onderstaand bericht blijkt dat de 'tolk' de moskee niet meer mag betreden, wat wél het geval was volgens AT5.

Regiokrant rtvnh.nl: AMSTERDAM Het Openbaar Ministerie is een verkennend vooronderzoek begonnen naar de uitlatingen van de 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam. Op basis van het vooronderzoek beslist justitie of de zogeheten tolk wel of niet vervolgd zal worden. De man had zich tegenover het universiteitsblad Folia ten onrechte uitgegeven als tolk van de moskee. Hij zei dat studenten-cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'doodgemaakt' naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Het moskeebestuur neemt afstand van de uitspraken van de man. De man mag de moskee niet meer in.
Hier had Aboutaleb gewoon gelijk: Dit doet totaal niet ter zake er is een groot verschil tussen zijn en was
pi_45847763
Ik begrijp die reactie niet helemaal maar natuurlijk is het wel van belang te weten om wat voor persoon het gaat dus ook zijn achtergrond, dus zijn functie voorheen in de Moskee (oud-bestuurslid eind jaren '80/'99 en 2000). Wethouder Aboutaleb had dat gewoon moeten zeggen en niet antwoorden dat hem deze vraag niet gesteld was en niet relevant. Zei verder dat hij te maken heeft met de Iman en de Moskee en niet met iemand die 7 jaar geleden een fuctie had aldaar, daar kan hij niets mee.

De heer Kabli heeft inmiddels zijn spijt betuigd aan Ewout Jansen. Zijn letterlijke woorden: "Het spijt mij heel erg. Ik schaam mij dood voor die uitspraak, de moslims, voor mijn gezin, ik heb er schande van gemaakt voor niks." Aldus gehoord op AT5. Bekijk video.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 31-01-2007 09:01:46 (typo) ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:04:03 #299
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45865610
Dat interview is trouwens wel leuk. Een paar hoogtepuntjes:
quote:
Kunt u aan de iman vragen of hij zelf wel eens in het theater is geweest?

Nee, nog nooit. Wij hoeven niet naar het theater. ... Een theater is niets voor een moslim.

is dat sowieso--is dat haram?

Haram, ja.

Theater is haram?

Ja, haram.

Uberhaupt, ook al worden er geen grappen gemaakt?

Haram, ja.... Cinema is haram.

Cinema is haram..Cinema is ook haram?!

... als een moslim geld betaald om drie uur naar de cinema te gaan, dan had hij ook drie uur in de moskee kunnen zijn.Om daar voor god, de machtige te bidden.
Jow. Prettig leven

[ Bericht 5% gewijzigd door gronk op 31-01-2007 23:08:32 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_45868099
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:04 schreef gronk het volgende:
Dat interview is trouwens wel leuk. Een paar hoogtepuntjes:
[..]

Jow. Prettig leven

...
een moslim moet sowieso niet naar het theater.

Het theater.
Een moslim is theater
pi_45868793
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:05 schreef salutem het volgende:

[..]

Een moslim is theater
Komedie ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')