Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........quote:AMSTERDAM - Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.
Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen
Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark.
Van Gogh
Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond.
Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren. Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.
Bron: De Telegraaf
Als het een grap is zie ik er de humor niet van in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef buachaille het volgende:
Dit is gewoon een misplaatste grap. En als dat niet het geval is dan ga ik mij straks eens flink in mijn armen knijpen om te zien of ik niet slaap.
[Damian-modus]quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:55 schreef damian5700 het volgende:
[moussie-modus] Het is de schuld van Nederland![/moussie-modus]
Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[Damian-modus]
Alle moslims willen nederland overheersen, dat zie je toch. Bovendien is dit een voorbeeld dat de Islam daadwerkelijk geweldadig is, immers een moskee zegt het
[/Damian-modus.
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.
Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.
Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Hoe wou je dit nou weer recht lullen dan ? Is het allemaal weer overdreven ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.
Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.
Verder vind ik het wel opvallend, dat je over dit onderwerp een goede discussie wil aangaan (gelet jouw postgeschiedenis), dus ik ben het met je eens dat mijn opmerking dan niet handig is.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrages in deze topic.
Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
De grap waarmee het allemaal begonnen is:
'......Stel je loopt over straat, je bent moslim'
*hij kijkt naar onder*
'met al je messen en pistolen'
je vergeet de ambassadesquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:35 schreef Hathor het volgende:
Platbranden die moskee.
De eerste islamitische ambassade moet ik nog tegenkomen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je vergeet de ambassades![]()
Dat was het enige provocerende stukje binnen de grap.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?![]()
In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.
Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
Alles telkens maar incidenteel "concreet" aanpakken zet geen zoden aan de dijk, je moet het daarom veel breder aanpakken. Dan voorkom je dit soort incidentele uitspraken, krijg je niet telkens gehuil in de media en worden meerdere problemen voorkomen. Tuurlijk moet je dit probleem ook specifiek aanpakken (immers het heeft nu al plaatsgevonden, dus het kan niet anders), dat kan via bedreiging. Dat is namelijk strafbaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.
Dan kan er wel een platform gecreëerd worden om tot een plan van aanpak te komen, maar dat doetniets af aan het gegeven dat dit een accute dreiging betreft.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
nee laten we dit vooral niet serieus nemenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:
Oh, hier zijn mensen toch niet serieus bang voor hè?
En erger nog, dit neemt men toch niet erg serieus?.
En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel?.
Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten (quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nee laten we dit vooral niet serieus nemen
[afbeelding]
Tsja, ze lijken ook zo op de Deense vlag he, met al dat rood en wit erin. Ik kan de mixup wel begrijpen hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten (!! ).
Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[afbeelding]
V.quote:Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen
Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42
AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.
De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.
In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.
"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.
yeah right.....quote:
Vervelend voor je.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
yeah right.....
nu is het opeens iemand anders![]()
Dat mag welquote:laat ze lekker allemaal dood vallen daar.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
laat ze lekker allemaal dood vallen daar.
als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...quote:
Ja jong, je bent er gewoon bij. Dit in combinatie met je posts in de andere thread doet me veel goed.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:17 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...
Zoals ik al zei... 'haastige spoed'.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:09 schreef salutem het volgende:
[..]
Ik wacht het volledige artikel van Folia morgen wel even af
nu.nlquote:AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.
De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims en de islam. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.
In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.
Afstand
"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
Folia meldt op haar website naar de moskee te zijn gegaan om een reactie uit de moslimgemeenschap te halen naar aanleiding van een onderdeel van een show die Jansen opvoert in cabaretzaaltjes in het hele land. Die show komt hem vaak op negatieve reacties te staan, variërend van gescheld tot bestorming van het podium.
Interview
Volgens de site van het universiteitsblad van de Universiteit van Amsterdam waren enkele bestuursleden van de moskee bij het interview met de 'tolk'. Bij Folia was dinsdagmiddag niemand bereikbaar voor een reactie.
Risico
Ewout Jansen meent dat Folia een paar zinnen uit zijn programma heeft gehaald en in het Arabisch heeft vertaald. "Volgens mij loop ik niet meer risico dan andere cabaretiers. Echte harde grappen over moslims maak ik niet. Het zijn vrij onschuldige grapjes."
Jansen, die veelal speelt op middelbare scholen en studentenfeestjes, krijgt wel regelmatig negatieve reacties van Marokkaanse jongens. "Die roepen bijvoorbeeld dat ik dood moet. Maar ik ben niet bang. Ik neem ze niet zo serieus."
De uitingen van de geïnterviewde moskeebezoeker vindt hij wel ernstig, maar hij gaat geen actie ondernemen.
Ik zou me er ook niet al te druk om maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:
Oh, hier zijn mensen toch niet serieus bang voor hè?
En erger nog, dit neemt men toch niet erg serieus?.
En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel?.
Wouw.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[afbeelding]
Preventief provoceren dus.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...
zou eens een keer goed zijn om die moskee te ontruimen en met een paar bulldozers tegen de vlakte werken.
lik op stuk beleid...
absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.quote:
Je kunt een geloof niet 'verbieden'. Ook niet als een paar ervan extremistisch zijn. Het extremisme kan je wel verbieden. Maar een geloof niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.
gebouw wordt "ontmanteld" en de organisatie verboden.
er worden heel wat "sekten" verboden maar geen enkele is zo extreem geweldadig als de islam en die mag wel blijven bestaan...![]()
neem nog 1 stapje dan en dan ben je ge-emigreerdquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:28 schreef Repeat het volgende:
wanstaltig, schokkend, echt verschrikkelijk.
echt, de grens is bij mij nu toch wel echt bereikt.
Het kan natuurlijk ook een in allerijl door Aboetaleb gearrangeerde smoes zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Dit is niet zo gezegd door de Moskee zelf, maar door 1 bezoeker. Beetje overdreven dus weer hier rechts tuig
laat me raden, jij hebt een burberry petje en jij loopt elke avond met je matties op straat rondquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Waarom ging Foiia in de eerste plaats naar de Assoenna moskee, ze weten toch dat een moskee betreft die eerder al een paar keer negatief in het nieuws is geweest?
Het ging hen klaarblijkelijk om extremistische reacties te ontlokken, wat gelukt is. Waarschijnlijk heeft de interviewer eerst verteld aan die bezoeker dat Ewout Jansen het altijd over heeft dat alle moslims geitenneukers en (kinder) verkrachters zijn.
Vind je het gek dat die bezoeker zo reageert?
Zelf keur ik het doden niet goed, maar een een flink tikje op de neus is toch niet zo heel erg?
natuurlijk is dat heel erg idiootquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Zelf keur ik het doden niet goed, maar een een flink tikje op de neus is toch niet zo heel erg?
Jawel. Het is erg dat de redelijkheid en het vermogen tot relativeren bij deze moslims wederom ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Waarom ging Foiia in de eerste plaats naar de Assoenna moskee, ze weten toch dat een moskee betreft die eerder al een paar keer negatief in het nieuws is geweest?
Het ging hen klaarblijkelijk om extremistische reacties te ontlokken, wat gelukt is. Waarschijnlijk heeft de interviewer eerst verteld aan die bezoeker dat Ewout Jansen het altijd over heeft dat alle moslims geitenneukers en (kinder) verkrachters zijn.
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
"De moskee neemt 100 procent afstand van de uitspraken van die man en vindt het verschrikkelijk dat het hiermee in verband wordt gebracht", aldus een woordvoerder van de gemeente. "De man is niet meer welkom in de moskee. "
Tja dat is ver te zoeken ook bij een heel groot en machtig westers land. Wet van actie en reactie. Een bekend begrip in de natuurkunde.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jawel. Het is erg dat de redelijkheid en het vermogen tot relativeren bij deze moslims wederom ver te zoeken is.
Ligt er aan hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Misschien moet die moskee eens nadenken over hoe ze de pers te woord staat.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.
Ooit.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Denkbeelden kun je niet verbieden en moraliteit laat zich niet sturen door wetgeving.
Wil na 2000 jaar nog niet zo doordringen, maar ooit komen we er wel.
Wat heeft dat met zijn opmerkingen op persoonlijke titel te maken?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Ben je zelf moslim toevallig?
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen. Elke mafkees kan buiten de deur van een kerk of moskee zeggen wat hij wil.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien moet die moskee eens nadenken over hoe ze de pers te woord staat.
En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met zijn opmerkingen op persoonlijke titel te maken?
Van mij niet van hem denk ik wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).
Ja, dat is wel erg
En dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen, want anders ben je echt dom. (Krijg ik nu ook klappen?)
Hij was toch woordvoerder?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen. Elke mafkees kan buiten de deur van een kerk of moskee zeggen wat hij wil.
Nee hoor, al je acties doe je als individu en op persoonlijke titel. Daarom kwam die vraag ook zo vaag over.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:52 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
![]()
Dus een moslim kan uitspraken op persoonlijke titel doen en ook uitspraken als moslim zijnde doen.
Dus als hij straks opgedragen wordt Jihad te voeren tegen onschuldige mensen is dat niet op persoonlijke titel maar als moslim zijnde. Soort Jekyll en Hyde![]()
Het ligt er wel aan of het een bezoeker is of de woordvoerder van deze moskee. Als het de woordvoerder is, dan hebben zij dus de verkeerde woordvoerder gekozen. En ik kan mij niet voorstellen, dat je een woordvoerder kiest, zonder te weten wat deze persoon zijn eigen gedachten zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen.
Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:52 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
![]()
Dus een moslim kan uitspraken op persoonlijke titel doen en ook uitspraken als moslim zijnde doen.
Dus als hij straks opgedragen wordt Jihad te voeren tegen onschuldige mensen is dat niet op persoonlijke titel maar als moslim zijnde. Soort Jekyll en Hyde![]()
Het WO2 spook wordt meteen weer van zolder gehaaldquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.
Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.
Ik heb nu 4 verschillende verhalen gehoord.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.
AT5:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.
quote:Mensen die grappen maken over de islam mogen geslagen worden of worden gedood. Een bezoeker van de moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Westerpark zegt dit letterlijk in een interview met het studentenblad Folia.
Ik alleen het verhaal uit Folia die zeggen dat het om de woordvoerder gaat. Klopt dat niet dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nu 4 verschillende verhalen gehoord.
Noem ik WO2. Het is maar zeer weinigen gegeven om hun vijanden totaal uit te schakelen en op langer termijn welvaart en vrede voor hun volk te brengen. In de westerse cultuur bestaat dat niet. Wat je vergeet dat voor een groot deel van wat er nu gebeurd een direct gevolg is van hoe het westen en daar reken ik de Russen dus ook onder een gevolg is hun handelen tijdens de koude oorlog. Zou zeggen google daar eens op.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:58 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Het WO2 spook wordt meteen weer van zolder gehaald
Blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik alleen het verhaal uit Folia die zeggen dat het om de woordvoerder gaat. Klopt dat niet dan?
Oh geweldigquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh geweldig
Binnen 1 reactie er zo een draai aan geven dat het allemaal de schuld van Folia is
Super!
Tja een goede journalist controleert de bron. Een bezoeker is geen woordvoerder.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh geweldig
Binnen 1 reactie er zo een draai aan geven dat het allemaal de schuld van Folia is
Super!
Kuch kuch kuchquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Youssef het volgende:
Dude, grap van de eeuw![]()
Je hoort zelf op de achtergrond 2 keer iemand zeggen in het Marokkaans: "Meng je niet in dit soort zaken". In het bericht staat overduidelijk dat de imam wegloopt van dit fiasco en nog staat de halve FP te schreeuwen dat de imam dit heeft lopen roepen
Als je moest kiezen tussen twee kwade, dan kies je toch het minst erge? (hypothetisch)quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).
Ja, dat is wel erg
En dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen, want anders ben je echt dom. (Krijg ik nu ook klappen?)
Laat me raden Eric van den Berg studeert rechten of economie?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef salutem het volgende:
[..]
Kuch kuch kuch
Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, De schrijver van het Folia artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.” Dank je wel Eric, voor dit zeer verhelderende verhaal. Resumerend: Aboutaleb praat poep, de moskee praat poep en Ewout Jansen moet nog steeds D.O.O.D.!
3xraden waarvandaan
De tolk van de woordvoerder, volgens het berricht. Niet helemaal duidelijk is of hij dus de woordvoerder vertaalde, of dat het zijn eigen mening is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.
Ik weet het ook niet. Vind het echter wel erg vreemd dat het opeens een voorbijganger betreft. Lijkt mij een beetje veel op damage control.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.
Er zijn maar weinig goede journalisten op de wereld... en nog minder in Nederland.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja een goede journalist controleert de bron. Een bezoeker is geen woordvoerder.
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:13 schreef Knarf het volgende:
[..]
De tolk van de woordvoerder, volgens het berricht. Niet helemaal duidelijk is of hij dus de woordvoerder vertaalde, of dat het zijn eigen mening is.
Doe es leze :quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.
Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
Beetje raar verhaal van die Eric van den Berg - er was een groep met mensen die Nederlands spraken maar hij gaat degene interviewen die geen Nederlands spreekt? En hebben de anderen het verhaal van die 'woordvoerder' dan bevestigt. Misschien dat de journalist van dit studentenkrantje toch niet zo zorgvuldig te werk is gegaan. Is natuurlijk ook leuk voor Folia om zo in het nieuws te staan maar het komt wat amateuristisch over.
Alhoewel dat amateurisme in de eerste plaats voor de moskee geldt trouwens.
Zullen we GS nou even niet als serieuze bron gebruikenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef salutem het volgende:
[..]
Doe es leze :
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045857.html#comments
R.I.P.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[afbeelding]
Waarom moet iemand in elkaar geslagen worden (of vermoord) als hij grappen maakt over een groep of godheid?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als je moest kiezen tussen twee kwade, dan kies je toch het minst erge? (hypothetisch)
Als die bezoeker die er ingeluisd is nou had gezegd, die oorlogsstoker moet mishandeld worden, was er dan ook zo'n ophef?
Niet meer dan logisch dat hij dat zegt. Het zou immers zwaar pijnlijk zijn als blijkt dat hij ongelijk heeft. Sorry, maar ik geloof hem dus niet, hij heeft een naam "hoog" te houden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef salutem het volgende:
[..]
Doe es leze :
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045857.html#comments
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.
Waarom heeft de imam dan niet ingegrepen als hij er bij was?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.
Je weet toch niet van te voren wie ze gaan interviewen? Lekker handig als er plots een bezoeker aan het woord komt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?
Wat ik op de achtergrond hoor is wel een poging daartoe. Of dat de imam is weet ik niet, hij schijnt er namelijk niet de hele tijd te zijn geweest.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom heeft de imam dan niet ingegrepen als hij er bij was?
Kijk als het idd een lid van het bestuur van de moskee is die het zegt sluiten die tent. Maar als het een bezoeker is dan ligt het anders. En als elke kerk of moskee een professioneel iemand in dienst moet nemen om een student te woord te staan is ergens ook wel raar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
Beetje raar verhaal van die Eric van den Berg - er was een groep met mensen die Nederlands spraken maar hij gaat degene interviewen die geen Nederlands spreekt? En hebben de anderen het verhaal van die 'woordvoerder' dan bevestigt. Misschien dat de journalist van dit studentenkrantje toch niet zo zorgvuldig te werk is gegaan. Is natuurlijk ook leuk voor Folia om zo in het nieuws te staan maar het komt wat amateuristisch over.
Alhoewel dat amateurisme in de eerste plaats voor de moskee geldt trouwens.
Waarom maken ze zo'n man woordvoerder, dat kun je je ook afvragen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet toch niet van te voren wie ze gaan interviewen? Lekker handig als er plots een bezoeker aan het woord komt.
Bij Folia werken geen studenten hoor. Maar als je zo'n blad te woord wilt staan, moet je het goed doen of niet en je nu niet verschuilen achter van alles.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk als het idd een lid van het bestuur van de moskee is die het zegt sluiten die tent. Maar als het een bezoeker is dan ligt het anders. En als elke kerk of moskee een professioneel iemand in dienst moet nemen om een student te woord te staan is ergens ook wel raar.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?
Was het wel een woordvoerder?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:22 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom maken ze zo'n man woordvoerder, dat kun je je ook afvragen.
Ik dacht dat er alleen werd gezegd dat hij zich er niet over uit moest laten. Lijkt me toch dat een verstandig mens gewoon ingrijpt en zegt dat dit absoluut niet de mening van de anderen en zeker niet van de moskee is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik op de achtergrond hoor is wel een poging daartoe. Of dat de imam is weet ik niet, hij schijnt er namelijk niet de hele tijd te zijn geweest.
Ze zeggen toch duidelijk dat het onzin is wat die man zegt?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]Dat kun je toch zelf in de hand houden. Gewoon wat beter opletten en als die imam er bij was, gewoon ingrijpen en zeggen dat het onzin is wat die man zegt. Kom op zeg, niet zo slachtofferig, niet alles overkomt je zomaar.
Ik heb de indruk dat ze het beter hadden kunnen voorkomen. Maar we weten niet precies hoe het gegaan is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zeggen toch duidelijk dat het onzin is wat die man zegt?
Hij is zichzelf al aan het indekken. Dat is duidelijk te zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef salutem het volgende:
[..]
Kuch kuch kuch
Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, De schrijver van het Folia artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.” Dank je wel Eric, voor dit zeer verhelderende verhaal. Resumerend: Aboutaleb praat poep, de moskee praat poep en Ewout Jansen moet nog steeds D.O.O.D.!
3xraden waarvandaan
Die Imam?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hij is zichzelf al aan het indekken. Dat is duidelijk te zien.
hij is toch wel degelijk verantwoordelijk omdat een interview met zijn moskee is geregeld.quote:
De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg. Overduidelijk.quote:
Oh godquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg. Overduidelijk.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Right die ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh god
Voor we het weten is ie Hitler zelf
Je bent best grappig... niet op een hahaha manier, maar op een zielige manier.
pas maar op, voor je het weet zit de AIVD onder je bed...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, ook Hitler begon klein.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh god
Voor we het weten is ie Hitler zelf
Oke, hou maar op met die hallelujah-verhalen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:10 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
pas maar op, voor je het weet zit de AIVD onder je bed...
dus wat jij voorstelt is om die el soenna moskee, en alle andere foute moskeeen, af te branden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, ook Hitler begon klein.![]()
Neemt niet weg dat Eric van den Berg een stap in de goede richting zet door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Zijn volgende stap zullen wel de video's van Goebbels zijn.![]()
Laten we wel reeel zijn. Een vuurtje begint klein, maar kan een enorme omvang krijgen. Het is dan ook beter om het beginnende brandje te blussen, voordat het overslaat op andere bomen.
Ik ken heel veel dingen die je zomaar overkomen. En waar je dan vervolgens snel op moet handelen zonder veel keuzes te kunnen maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kun je toch zelf in de hand houden. Gewoon wat beter opletten en als die imam er bij was, gewoon ingrijpen en zeggen dat het onzin is wat die man zegt. Kom op zeg, niet zo slachtofferig, niet alles overkomt je zomaar.
Wat heb jij liever?quote:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef Meki het volgende:
Volgens de moskee zijn de bedreigingen niet geuit door een woordvoerder, maar door een bezoeker
oke, dus het is nu toegestaan om doodsverwensingen te doen zolang het uit naam van allah is...quote:06-nummer
Maar zo is het niet gegaan, zegt Van den Berg stellig tegen Elsevier.nl. ‘Ik maakte een portret over Ewout Jansen en wilde weten wat een imam van zijn grappen vindt. Ik heb naar de moskee gebeld en kreeg het 06-nummer van de man die later als tolk optrad. We maakten een afspraak voor een interview. Dat had plaats in de moskee, in een kantoortje naast de gebedsruimte. Ik werd ontvangen door een delegatie bestaande uit de imam, de tolk en in elk geval één man die zich presenteerde als bestuurslid.’
De banden met de 'bezoeker' lijken dus wel wat inniger dan de moskee de wethouder deed geloven. Maar voor de gemeente verandert dit weinig aan de zaak. ‘Het moskeebestuur vindt het echt heel erg wat er is gebeurd en distantieert zich er volledig van’, zegt Aboutalebs woordvoerder Herbert Raat. ‘Wat ons betreft is de zaak afgedaan.’
klotemoslims ?? spreek jij de hele groep aan ??quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
het zullen die lichtgeraakte klotemoslims met hun valse geloof weer eens niet zijn hoor
Niet dwalen nergens staat er Shariaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:17 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[..]
oke, dus het is nu toegestaan om doodsverwensingen te doen zolang het uit naam van allah is...
geweldig dit land.
wanneer wordt de sharia officieel ingevoerd?
Ik had het over de klotemoslims. De stoute dus, die dus klootzakken zijn. Dat is niet de hele groep.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:17 schreef Meki het volgende:
[..]
klotemoslims ?? spreek jij de hele groep aan ??
What else is new?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Elsevier zegt ruim genomen hetzelfde als geenstijl: http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/135990/index.html
Het is wel een beetje lachwekkend dat de multiculturele propaganda het steeds moeilijker krijgt de moslims positief neer te zetten. Het ANP slingert een inhoudelijk onjuist persbericht de wereld in, at5 doet een bedroevende poging de werkelijkheid te verbloemen en het Amsterdamse gemeentebestuur probeert het incident te negeren.
Wie, op Cohen en zijn aanbidders na, op deze aarde geloofd deze onzin nog?
zeg dat dan duidelijk .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik had het over de klotemoslims. De stoute dus, die dus klootzakken zijn. Dat is niet de hele groep.
Het verbaast nog steeds dat in een land waarin informatie zo toegangelijk is, er nog steeds mensen zijn die overal spoken en (linkse) complottheorien zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
What else is new?
Ik ben allang blij dat hun radicale facistische bullshit steeds moeilijker in de doofpot blijkt te stoppen en dat de leugens van de linkse media steeds makkelijker te zien zijn.
Linkse media?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
What else is new?
Ik ben allang blij dat hun radicale facistische bullshit steeds moeilijker in de doofpot blijkt te stoppen en dat de leugens van de linkse media steeds makkelijker te zien zijn.
Kun je ook je toon iets matigen en kappen met die flamewars, ik begin van het spelletje notes zetten een beetje te balen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:29 schreef A_L_N_F het volgende:
dat is al oud nieuws meki, het moskee bestuur wou hun uitspraken verdoezelen...
waar zeg ik dan dingen die niet mogen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kun je ook je toon iets matigen en kappen met die flamewars, ik begin van het spelletje notes zetten een beetje te balen.
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef A_L_N_F het volgende:
waar zeg ik dan dingen die niet mogen?
ben benieuwd aangezien super7fighter, mutant01, meki en nog een paar mijn inziens foutere posts maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.
Ja, wist je dat nu nog niet ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ben benieuwd aangezien super7fighter, mutant01, meki en nog een paar mijn inziens foutere posts maken.
of hebben die een voorkeursbehandeling?
Stel je niet zo aan. Denk je nu echt dat de grappen die zoiemand maakt werkelijk geloofd worden? Dat mensen niet doorhebben dat een cabaratier grappen maakt? Dat grappen persiflages op de werkelijkheid zijn? Dat men niet werkelijk denk dat moslims neuken met geiten, en dat we ook best weten dat niet iedere moslim een verkrachter is? Cabaret is bedoeld als humor. Niet bedoeld als nieuwsbericht. 99 van de 100 mensen hebben dat gewoon door hoor. Het lijkt erop dat jij nou net die ene persoon bent van die 100 die overblijft.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, ook Hitler begon klein.![]()
Neemt niet weg dat Eric van den Berg een stap in de goede richting zet door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Zijn volgende stap zullen wel de video's van Goebbels zijn.![]()
Laten we wel reeel zijn. Een vuurtje begint klein, maar kan een enorme omvang krijgen. Het is dan ook beter om het beginnende brandje te blussen, voordat het overslaat op andere bomen.
Mag ik ook m'n lijst(je) zien?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.
Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt. Jij kan dus niet invoelen in lichtgeraakte jongeren als Mohammed B. Over jou worden geen kwetsende en beledigende uitlatingen gedaan. Het kan dus voor een jongere die in het publiek zit tussen Nederlands niet-moslimjongeren bij een show van Ewout Jansen, en die zich telkens moet bewijzen, heel grievend zijn als aan de lopende grapjes worden gemaakt over de liefde die hij of zij volgens Ewout Jansen zou hebben voor verkrachtingen en geiten, terwijl alle niet-moslims naar hem kijken en lacherig doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Denk je nu echt dat de grappen die zoiemand maakt werkelijk geloofd worden? Dat mensen niet doorhebben dat een cabaratier grappen maakt? Dat grappen persiflages op de werkelijkheid zijn? Dat men niet werkelijk denk dat moslims neuken met geiten, en dat we ook best weten dat niet iedere moslim een verkrachter is? Cabaret is bedoeld als humor. Niet bedoeld als nieuwsbericht. 99 van de 100 mensen hebben dat gewoon door hoor. Het lijkt erop dat jij nou net die ene persoon bent van die 100 die overblijft.
Nee, maar wel als junkie, hoerenloper, kaaskop, meest klagend volk ter wereld, meest gierig volk ter wereld, etc etc.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt.
M'n zusje is een echt lachebekje. Die lacht werkelijk overal om.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee, maar wel als junkie, hoerenloper, kaaskop, meest klagend volk ter wereld, meest gierig volk ter wereld, etc etc.
En we lachen er om!
Ik moet de eerste lachende moslim nog tegenkomen.
Sorry, denk nog altijd dat moslims meer voor moslim worden uitgemaakt dan jij voor kaaskop. En wat betrefd dat 'junkie' en 'hoerenloper' zijn dat de woorden die mensen tegen je zeggen als ze je beter kennen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee, maar wel als junkie, hoerenloper, kaaskop, meest klagend volk ter wereld, meest gierig volk ter wereld, etc etc.
En we lachen er om!
Ik moet de eerste lachende moslim nog tegenkomen.
Dit is van een hele andere orde. Dat begrijp jij zelfs zelf wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En we lachen er om!
Eric van den Berg , de schrijver van het Folia-artikel: "Gelul". Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:26 schreef Meki het volgende:
23-1-2007 Wethouder Ahmed Aboutaleb vroeg naar aanleiding van het gewraakte interview het moskeebestuur van Assoenna meteen om opheldering. Daaruit kwam naar voren dat de uitspraken de mening van een bezoeker van de moskee waren.
"De moskee neemt 100 procent afstand van de uitspraken van die man en vindt het verschrikkelijk dat het hiermee in verband wordt gebracht", aldus een woordvoerder van de gemeente. "De man is niet meer welkom in de moskee. "
In een interview met het studentenblad Folia zei de man dat mensen die grappen over de islam geslagen en gedood mogen worden.
Het gaat om een bezoeker niet om een Moskee
Jij snapt wel dat dit in een rechtbank niet zou volstaan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Eric van den Berg , de schrijver van het Folia-artikel: "Gelul". Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”
waarom is dat anders dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit is van een hele andere orde. Dat begrijp jij zelfs zelf wel.
hij heeft een geluidsopname...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jij snapt wel dat dit in een rechtbank niet zou volstaan?
Het is zijn woord tegen het zijne. Aangezien de imam ondersteunende getuigen heeft, ben ik geneigd het bestuur te geloven. Jouw tekst geeft alleen maar aan hoe ongeloofwardiger "jouw" mannetjes is.
Ja, en? Ga je voor een stemanalyse pleiten?quote:
Joh, pleur toch eens op met je vooroordelen, NERD.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
waarom is dat anders dan?
wat me opvalt aan moslims als je het hebt over nederlandse vrouwen is dat ze het allemaal hoeren vinden.
Het valt je misschien niet op, maar ik ben vrouw. En ik kan me echt niet druk maken omdat een cabartier roept dat vrouwen KUTHOEREN zijn, ALLEMAAL!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt. Jij kan dus niet invoelen in lichtgeraakte jongeren als Mohammed B. Over jou worden geen kwetsende en beledigende uitlatingen gedaan. Het kan dus voor een jongere die in het publiek zit tussen Nederlands niet-moslimjongeren bij een show van Ewout Jansen, en die zich telkens moet bewijzen, heel grievend zijn als aan de lopende grapjes worden gemaakt over de liefde die hij of zij volgens Ewout Jansen zou hebben voor verkrachtingen en geiten, terwijl alle niet-moslims naar hem kijken en lacherig doen.
Ik vind het dus niet gek dat een paar van die jongeren verhaal gingen halen bij Ewout. Een enkele een 'grapje'. Oke, maar aan de lopende band? Nee, dat is een haatcampagne.
Jij en ANLF verdienen elkaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg.
Het is reageert met een t, niet met een d. Stond een interessant artikel in de nieuwe gratis krant over het kofschip. Zeker overheen gelezen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
waarom is dat anders dan?
wat me opvalt aan moslims als je het hebt over nederlandse vrouwen is dat ze het allemaal hoeren vinden.
omdat nederlandse vrouwen de keuze hebben om sex voor het huwelijk te hebben en sex dus net als een gezonde man zien als gezonde ontspanning.
als jij en je vriendjes hollandse dames hoeren noemen dan heb je het over onze zussen, moeders en vriendinnen.
bedenk eens hoe jij reageerd als ik je moeder hoer noem...
Wat, seks voor het huwelijk?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:32 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ach, voor mij is het geen issue. Ik scheld sowieso niet. Ik zou het denk ik algemeen gelegaliseerde prostitutie noemen, als ik toch moest bekennen.![]()
ALNF gebruikt slinkse, extreem-rechtse, tendentieuze en provocerende reacties.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Joh, pleur toch eens op met je vooroordelen, NERD.
Hoeveel moslims heb je gesproken over het onderwerp 'nederlandse vrouwen'. Vast geen één, sukkel.
![]()
Volgens mij is het gewoon een kneus van een jaar of 17 waarvan het brilletje iets te vaak van het neusje is geslagen door Marokkaanse jeugd, ofzo...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
ALNF gebruikt slinkse, extreem-rechtse, tendentieuze en provocerende reacties.
Op die manier kan hij zeggen wat hij wil zonder een ban te krijgen.
Beproefde methode die al vele ramadans oud is.
Het is geen hoererij, zoals ALF mij in de mond wil leggen. Het is echter wel immoreel en verkeerd. Ik hang er verder geen label aan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat, seks voor het huwelijk?
Voor een christen geldt dit overigens net zo hard.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het is geen hoererij, zoals ALF mij in de mond wil leggen. Het is echter wel immoreel en verkeerd. Ik hang er verder geen label aan.
Da's dan je mening. Veel mensen zijn er vrijer in dat is niks verkeerd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het is geen hoererij, zoals ALF mij in de mond wil leggen. Het is echter wel immoreel en verkeerd. Ik hang er verder geen label aan.
nee, hoor, er zijn opnames gemaakt, schatteke, helaas, couscaasquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jij snapt wel dat dit in een rechtbank niet zou volstaan?
Het is zijn woord tegen het zijne. Aangezien de imam ondersteunende getuigen heeft, ben ik geneigd het bestuur te geloven. Jouw tekst geeft alleen maar aan hoe ongeloofwardiger "jouw" mannetjes is.
Klopt. Het is niet mijn ding. Maar als mensen het doen, hou ik ze niet tegen. Het is hun leven. Ik geef er sowieso weinig denktijd aan. Het zijn echter vaker moslimbashers en Islamhaters die mij vereenzelvigen met scheldende pubers en mij het woord "hoer" in de mond leggen, terwijl ik dat word nooit gebruik in een gesprek of wat dan ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor een christen geldt dit overigens net zo hard.
Ik denk dat het binnen de meeste geloven zo is.
Dan is dus iedere ongelovige immoreel. Ik ben niet van plan ooit te trouwen. Ik ben wel van plan voor altijd bij mijn vriend te blijven. En ik geloof er heilig in dat hij mijn laatste man zal zijn (behalve dat hij ook mijn eerste was). Nou moet jij mij toch eens vertellen, waarom ik minder immoreel of minder verkeerd zou zijn, als ik dat papiertje op het stadskantoor zou gaan halen. Pure nieuwsgierigheid trouwens.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het hebben van zelfkritiek is ieder gemiddeld mens vreemd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef Frasier het volgende:
Die gasten tillen weer is veel te zwaar aan hun geloof. Zelfkritiek is de gemiddelde Moslim ook vreemd blijkt keer op keer.
Huilies. Je hele leven wijden aan een of andere pedofiele profeet.
Moslims blinken er in uit.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het hebben van zelfkritiek is ieder gemiddeld mens vreemd.
jij bent zeker een van die typische breezah meiden die zich ooit heeft laten palen door een moslim.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een kneus van een jaar of 17 waarvan het brilletje iets te vaak van het neusje is geslagen door Marokkaanse jeugd, ofzo...
Dit slaat echt helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
jij bent zeker een van die typische breezah meiden die zich ooit heeft laten palen door een moslim.
een paar jaar later wanneer je er achter komt dat je keihard gebruikt bent heb je twee keuzes:
1) je accepteerd het feit dat je flink gebruikt bent, dat je een soort van gebruiksvoorwerp bent en niet al te snugger.
2) je snapt dat je een domme breezah bent maar dat je dat kleine beetje eigenwaarde wat je hebt niet wil verliezen door toe te geven dat je gebruikt bent.
je neemt het telkens op voor de mensen die je misbruikt hebben zodat mensen denken dat je niet beter weet en een eigenlijk zielig bent.
(een soort van bewust helsinki syndroom)
welke is het![]()
haar post over mij ook niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dit slaat echt helemaal nergens op.![]()
Wat is de relevantie om een criminele afrekening zoals het Theo van G. verhaal hier bij te betrekken?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er zijn zes dingen die expliciet en keihard verboden zijn:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan is dus iedere ongelovige immoreel. Ik ben niet van plan ooit te trouwen. Ik ben wel van plan voor altijd bij mijn vriend te blijven. En ik geloof er heilig in dat hij mijn laatste man zal zijn (behalve dat hij ook mijn eerste was). Nou moet jij mij toch eens vertellen, waarom ik minder immoreel of minder verkeerd zou zijn, als ik dat papiertje op het stadskantoor zou gaan halen. Pure nieuwsgierigheid trouwens.
Crimineel? Ik denk dat deze moord op basis van religieus gedachtegoed is gepleegd. Remember het mes met het briefje in de buik van Van Gogh? Ik vond hem ook een schreeuwer, maar ga het niet 'downsizen' tot een criminele daad. Het is gewoon puur terrorisme.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is de relevantie om een criminele afrekening zoals het Theo van G. verhaal hier bij te betrekken?²
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
jij bent zeker een van die typische breezah meiden die zich ooit heeft laten palen door een moslim.
een paar jaar later wanneer je er achter komt dat je keihard gebruikt bent heb je twee keuzes:
1) je accepteerd het feit dat je flink gebruikt bent, dat je een soort van gebruiksvoorwerp bent en niet al te snugger.
2) je snapt dat je een domme breezah bent maar dat je dat kleine beetje eigenwaarde wat je hebt niet wil verliezen door toe te geven dat je gebruikt bent.
je neemt het telkens op voor de mensen die je misbruikt hebben zodat mensen denken dat je niet beter weet en een eigenlijk zielig bent.
(een soort van bewust helsinki syndroom)
welke is het![]()
He, godver!quote:
Ik ben geen slaaf van zelfzuchtige verlangens. Ik hou van mijn vriend, en hij van mij. Het huwelijk zou daar geen verandering in brengen. Je geeft dus eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Geeft ook niet, het is zwaar off-topic.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Er zijn zes dingen die expliciet en keihard verboden zijn:
Alcohol, gokken, overspel, rente-leningen of winst uit rente, het overtreden van de spijswetten en premaritale seks. Het doel van deze regels is om te voorkomen dat mensen slaaf worden van schreeuwende en zelfzuchtige verlangens en te voorkomen dat deze dingen de maatschappij beschadigen door de familie-eenheid te breken. Er zullen dus duidelijke grenzen gesteld moeten worden.
Seks mag niet misbruikt worden. Het huwelijk is de institutie die God bevolen heeft voor de mensheid om seks te bedrijven.
ja meerdere.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
He, godver!
Geen van beiden natuurlijk, kneus! Tot nog toe heb ik wat betrefd mannen altijd de touwtjes in handen gehad, of ze nu blank, zwart, getint of geel waren.
Nogmaals, heb jij het ooit met een moslim-man over nederlandse vrouwen gehad?
Moeten we dit serieus nemen? In dit land is vrijheid het hoogste goed dat we hebben. Laten we dat alsjeblieft zo houden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het is de vraag hoe lang dit soort moslim-dingen nog door kunnen gaan. Nu is het weer een cabaratier, dan weer cartoons. Hirschi Ali is weg-gedreigd en van Gogh is dood. Het zijn reeksen incidenten die de samenleving ontwrichten en gevaarlijk veranderen. De Moslims zijn door hun bedreigingen een serieus machtsblok. Dreigen is de basis van macht en macht is hetgene dat ze naar zich toetrekken.
Ik ben blij dat extreem-rechts een weerwoord biedt, maar het is vooral jammer dat linkse gevestigde partijen niet een verbod op religie proberen af te kondigen.
Societies need boundaries. Het gaat niet om het individu (jij bijv toevallig), maar de samenleving als geheel. Het huwelijk is niet alleen iets persoonlijks tussen twee mensen maar ook een sociale en bindende "contract" naar de samenleving toe.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben geen slaaf van zelfzuchtige verlangens. Ik hou van mijn vriend, en hij van mij. Het huwelijk zou daar geen verandering in brengen. Je geeft dus eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Geeft ook niet, het is zwaar off-topic.
Ok, thanks voor je uitlegquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Societies need boundaries. Het gaat niet om het individu (jij bijv toevallig), maar de samenleving als geheel. Het huwelijk is niet alleen iets persoonlijks tussen twee mensen maar ook een sociale en bindende "contract" naar de samenleving toe.
Stel jij hebt een moslimstel die net als jij van elkaar houden en in het leven staan. Zonder huwelijk. De ene partner gaat vreemd. Hoe kan dan bepaald worden dat hij of zij overspel pleegt als er geen gelegaliseerd status aan verbonden is? Met andere worden, deze set of rules zijn er om afbraak of anarchie in de maatschappij tegen te gaan. Je hebt niet alleen een verplichting tegenover God, maar ook een verplichting tegenover de maatschappij. Of beter gezegd de verplichting tegenover God is tegelijkertijd een verplicht tegenover de maatschappij.
Ik wel. Ik had een collega, een Pakistaanse of Indiase Moslim en hij had een Nederlandse vriendin. Hij liep altijd te klagen dat zijn vriendin frigide was, erg beledigend allemaal.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
He, godver!
Geen van beiden natuurlijk, kneus! Tot nog toe heb ik wat betrefd mannen altijd de touwtjes in handen gehad, of ze nu blank, zwart, getint of geel waren.
Nogmaals, heb jij het ooit met een moslim-man over nederlandse vrouwen gehad?
Ben je nu nog niet van die penisobsessie af?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ik wel. Ik had een collega, een Pakistaanse of Indiase Moslim en hij had een Nederlandse vriendin. Hij liep altijd te klagen dat zijn vriendin frigide was, erg beledigend allemaal.
Maar meestal scheppen kleurlingen dat ze zo hot zijn in bed terwijl ze vaak sneller klaarkomen dan een Nederlandse man. Zweedse vrouwen worden ook altijd frigide genoemd, maar dat is meer om de vroegtijdige zaadlzing van Marokanen en Turken te verhullen.
Een vroegtijdige zaadlozing is de oorzaak van criminaliteit en terrorisme.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben je nu nog niet van die penisobsessie af?
penislengte en etnische komaf
U heeft een diepgaand wetenschappelijk onderzoek gehouden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ik wel. Ik had een collega, een Pakistaanse of Indiase Moslim en hij had een Nederlandse vriendin. Hij liep altijd te klagen dat zijn vriendin frigide was, erg beledigend allemaal.
Maar meestal scheppen kleurlingen dat ze zo hot zijn in bed terwijl ze vaak sneller klaarkomen dan een Nederlandse man. Zweedse vrouwen worden ook altijd frigide genoemd, maar dat is meer om de vroegtijdige zaadlozing van Marokanen en Turken te verhullen.
Vooral diepgaand ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
U heeft een diepgaand wetenschappelijk onderzoek gehouden?![]()
Nee, maar het zou wel eens onderwerp van onderzoek moeten worden. Zaadlozingen houden verband met de hartslag, en de hartslag en bloedsomloop van bijv. Zweden is de laagste ter wereld. Dat is wel wetenschappelijk onderzocht. De moslims hebben een veel hogere hartslag en dus sneller een stijve en bijbehorende zaadlozing.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
U heeft een diepgaand wetenschappelijk onderzoek gehouden?![]()
Tsja, respect gebaseerd op angst moet je ook niet willen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:57 schreef MrVVD het volgende:
je hoort zelden dat christenen zulke grove fouten maken en onbeschoft zijn in islamitische landen.
hoe zou dat toch komen ?
ik denk dat ze in dat soort landen beter om kunnen gaan met dit soort dingen. meteen de doodstraf opleggen, direct het land uit schoppen of heel lang de gevangenis in. Dus dan gedraag en respecteer je het land wel waar je bent.
kunnen Nederlanders (Europeanen) een punt aan zuigen. hier slapen ze nog lekker door.
Zolang jij mij niet gaat opleggen dat ik me moet confermeren aan jou mag je best voor jezelf dit soort regels aanhouden. Als jij mij niet met andere ogen aankijkt als ik het doe kijk ik jou niet aan omdat je het niet doet. leven laten leven. Helaas zijn er teveel moslims die met geweld hun zin willen krijgen, en die doodgewoon vervelend zijn. Daarom denk ik negatief over moslims met uitzondering van het type dat mij laat doen wat ik wil en niet zijn regels gaat toepassen op mij. Zolang dit niet het geval is moeten moslims zich in Nederland maar aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Ik blijf vinden geloven doe je maar thuis, of beter nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet mijn ding. Maar als mensen het doen, hou ik ze niet tegen. Het is hun leven. Ik geef er sowieso weinig denktijd aan. Het zijn echter vaker moslimbashers en Islamhaters die mij vereenzelvigen met scheldende pubers en mij het woord "hoer" in de mond leggen, terwijl ik dat word nooit gebruik in een gesprek of wat dan ook.
Plaats links samen met moslims op een eiland. Nog beter blijft er voor rechts een paradijs over, en uiteindelijk houden we alleen moslims over. Denk daar maar even over na.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:08 schreef SCH het volgende:
Wat ee non-rel weer zeg. Plaats die neocons en die islamofundis toch met elkaar op een eiland ofzo, kunnen ze elkaar het leven zuur maken en wij gewoon verder leven met elkaar.
Gelukkig woon jij in elk geval niet meer in Nederlandquote:Op woensdag 24 januari 2007 04:45 schreef StefanP het volgende:
Ach, onze cultuurverrijkers laten weer eens van zich spreken.
Zulks een aanwinst voor het land.
Jij toch ook niet.. maar ergens in mijn regio (ok beetje uitgerekte regio)quote:Op woensdag 24 januari 2007 05:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gelukkig woon jij in elk geval niet meer in Nederland
De relevantie staat zowaar in de OP...............quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is de relevantie om een criminele afrekening zoals het Theo van G. verhaal hier bij te betrekken?²
dat komt omdat hij de gootste nicht van fok is waarschijnlijk. deze mensen hebben heimwee naar hun houten hutje maar dat dringt de regering nog niet door.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
De relevantie staat zowaar in de OP...............
Maar vertel eens hoe je aan "criminele afrekening" komt terwijl de briefjes die netjes op de borst van TvG gespeld waren een geheel andere inhoud hadden dan wat jij nu suggereert?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:42 schreef MrVVD het volgende:
dat komt omdat hij de gootste nicht van fok is waarschijnlijk. deze mensen hebben heimwee naar hun houten hutje maar dat dringt de regering nog niet door.
Kijk eens in me profiel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 05:39 schreef niet_links het volgende:
[..]
Jij toch ook niet.. maar ergens in mijn regio (ok beetje uitgerekte regio)
Bansheeboy noemt het al overspel als iemand sex heeft vóór het huwelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Societies need boundaries. Het gaat niet om het individu (jij bijv toevallig), maar de samenleving als geheel. Het huwelijk is niet alleen iets persoonlijks tussen twee mensen maar ook een sociale en bindende "contract" naar de samenleving toe.
Stel jij hebt een moslimstel die net als jij van elkaar houden en in het leven staan. Zonder huwelijk. De ene partner gaat vreemd. Hoe kan dan bepaald worden dat hij of zij overspel pleegt als er geen gelegaliseerd status aan verbonden is? Met andere worden, deze set of rules zijn er om afbraak of anarchie in de maatschappij tegen te gaan. Je hebt niet alleen een verplichting tegenover God, maar ook een verplichting tegenover de maatschappij. Of beter gezegd de verplichting tegenover God is tegelijkertijd een verplicht tegenover de maatschappij.
met arabische moslims in nederland heeft dit land het paard van troje in huis.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef Youssef het volgende:Triest, maar aniweg, wat mij opvalt aan die foto zijn die parkeerplaatsen. Hebben ze daar nou serieus nagedacht over dat stukje tussen fietspad en parkeerplaats? Dat maakt het fileparkeren wel makkelijker omdat je hem er direct in kan steken. En bij het openen van de deur rag je niet meteen een fietser op z'n bek.
volgens bansheeboy is aftrekken al overspel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:48 schreef Gia het volgende:
Bansheeboy noemt het al overspel als iemand sex heeft vóór het huwelijk.
Geen sprake van huwelijkse staat, toch overspel?
Of is dat gewoon BSB's interpretatie?
inderdaad zeer goede post. aan het einde fluistert hij geloof ik met iemandquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:45 schreef stoofstraat het volgende:
Mooi om te horen hoe de woordvoerder van Aboutaleb compleet wordt vastgeluld:
http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=421
Dat verhaal dat het zomaar "een bezoeker" zou zijn is dus gewoon uit de duim gezogen om geen consternatie te veroorzaken...
geweldig en links zat meteen te schreeuwen dat ze te hard van stapel liepen en dat het leugens en misverstanden waren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:45 schreef stoofstraat het volgende:
Dat verhaal dat het zomaar "een bezoeker" zou zijn is dus gewoon uit de duim gezogen om geen consternatie te veroorzaken...
Er bestaat ook zoiets als de leugen regeert. Of het links of rechts is maakt me niet zoveel uit. Als er wat aan de hand is geef dan tenminste een eerlijke reflectie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:14 schreef Reunity het volgende:
wat er mis is, is dat sommigen hier in termen van 'links/rechts' denken.
er zijn mensen voor de sociale benadering.. voor een verzorgingsstaat.. en mensen voor een harde aanpak en minder overheidsbemoeienis.. en natuurlijk mensen die daartussen in zweven of niet geven om het bestuur van dit land en of de wet.
maar allen, allen willen ze graag een betere wereld (iig voor hunzelf) en (haast) niemand heeft exact dezelfde mening.
sommige mensen hebben alleen een nogal verknipt beeld van een betere wereld.. mensen die denken dat een betere wereld een wereld zonder moslims is of zelfs totaal zonder buitenlanders.
maar geloof me.. als er geen mensen met een ander kleurtje of niet westerse geloofsovertuiging zijn, dan worden er wel andere zondebokken uitgezocht.. jehova's getuigen, boeren, politie, gothics, emo's, (breezah) sletten, junkies, zwervers, autisten (en weet ik het wat voor mensen)
vandaar dus mijn vraag : op welke vraag geeft die man daar antwoord in zijn belabberde nederlands ! ? !quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Er bestaat ook zoiets als de leugen regeert. Of het links of rechts is maakt me niet zoveel uit. Als er wat aan de hand is geef dan tenminste een eerlijke reflectie.
We kunnen ook stoppen met dialoog en praten en hier en daar wat kernwapens droppen. Ik bedoel maar. We kunnen in Irak 300.000 tot 600.000 onschuldige burgers ombrengen waar een groot deel van moslim is ik bedoel maar. Dat soort keuzes heeft niks met links en rechts te maken maar meer met compassie en respect voor je medemens te maken en gezond verstand. Met een harde aanpak van een hele bevolkingsgroep bereik je niks. Het is de kunst juist alleen de mensen te pakken die echt kwaad willen. Een kunst waar de westerse geheime diensten tot op heden niet veel kaas van hebben gegeten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is inderdaad precies wat er mis is met links. Ze willen het gewoon niet zien en blijven maar knuffelen.
Hahaha die gast werd gewoon enorm vastgeluld. Verschrikkelijk dus alles doen om dingen te ontkennen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
geweldig en links zat meteen te schreeuwen dat ze te hard van stapel liepen en dat het leugens en misverstanden waren.
maar zoals we zien doet de politiek er alles aan om dit soort gevallen in de doofpot te stoppen.
of het nu de verkrachting is van een gehandicapt meisje door marokkanen of doodsbedreigingen, moslims moeten beschermd worden en spreken meer de waarheid dan gewone mensen, zelfs als er keiharde bewijzen zijn!
wat dacht je van een harde aanpak en heel erg veel overheidsbemoeienis als het gaat om de bescherming van de nederlandse staat.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:14 schreef Reunity het volgende:
wat er mis is, is dat sommigen hier in termen van 'links/rechts' denken.
er zijn mensen voor de sociale benadering.. voor een verzorgingsstaat.. en mensen voor een harde aanpak en minder overheidsbemoeienis.. en natuurlijk mensen die daartussen in zweven of niet geven om het bestuur van dit land en of de wet.
er komt al steeds meer overheidbemoeienis.... helpt het... nee! maar ondertussen worden we wel doodgenuppeld met inefficiente regeltjesquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:55 schreef MrVVD het volgende:
[..]
wat dacht je van een harde aanpak en heel erg veel overheidsbemoeienis als het gaat om de bescherming van de nederlandse staat.
Daarmee bescherm je een staat niet. Maar zorg je er juist voor dat de mensen die je wel wil pakken voorzichtiger worden en nog moeilijker te pakken zijn. Subtiel handelen is veel beter.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:55 schreef MrVVD het volgende:
[..]
wat dacht je van een harde aanpak en heel erg veel overheidsbemoeienis als het gaat om de bescherming van de nederlandse staat.
als je ze allemaal het land uit dan heb je toch helemaal geen last meer?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarmee bescherm je een staat niet. Maar zorg je er juist voor dat de mensen die je wel wil pakken voorzichtiger worden en nog moeilijker te pakken zijn. Subtiel handelen is veel beter.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als je ze allemaal het land uit dan heb je toch helemaal geen last meer?
en in welke utopische gedachtenkronkel ben jij blijven steken?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:25 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als je ze allemaal het land uit dan heb je toch helemaal geen last meer?
tering is het alleen aan de negroide medemens besteed te zeggen:quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:38 schreef dubbelepunt-r het volgende:
[..]
en in welke utopische gedachtenkronkel ben jij blijven steken?
Ik denk dat dat alleen voor intelligente mensen is weggelegd.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:41 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
tering is het alleen aan de negroide medemens besteed te zeggen:
"i had a dream"
Nuff said.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is inderdaad precies wat er mis is met links. Ze willen het gewoon niet zien en blijven maar knuffelen.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ben links (duh) en heb dat nergens beweerd. Ik kan gewoon niet wakker liggen van de incidentele moslim die achterlijkheden spuit. Zo iemand stel je strafbaar, mogelijk kick je hem het land uit. En dat was het dan. Het hoeft niet in een doofpot te worden gestopt. Je moet er gewoon niet iedere mogelijke moslim op aankijken/aanspreken, want dat slaat gewoon nergens op.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
geweldig en links zat meteen te schreeuwen dat ze te hard van stapel liepen en dat het leugens en misverstanden waren.
maar zoals we zien doet de politiek er alles aan om dit soort gevallen in de doofpot te stoppen.
of het nu de verkrachting is van een gehandicapt meisje door marokkanen of doodsbedreigingen, moslims moeten beschermd worden en spreken meer de waarheid dan gewone mensen, zelfs als er keiharde bewijzen zijn!
Dit was niet zomaar een moslim dit was een woordvoerder van een moskee. Ben het eens dat je het niet in de doofpot mag stoppen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben links (duh) en heb dat nergens beweerd. Ik kan gewoon niet wakker liggen van de incidentele moslim die achterlijkheden spuit. Zo iemand stel je strafbaar, mogelijk kick je hem het land uit. En dat was het dan. Het hoeft niet in een doofpot te worden gestopt. Je moet er gewoon niet iedere mogelijke moslim op aankijken/aanspreken, want dat slaat gewoon nergens op.
Oh god!!!!quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:45 schreef stoofstraat het volgende:
er komt wel wat beweging maar het is nog lang niet radicaal. om maar een voorbeeld te geven. als dan blijkt dat deze man het wel heeft gezegd. oppakken en meteen het land uit gooien. klaar. dit soort maatregelen bedoel ik dan. deze mensen zijn gewoon gevaarlijk. niet perse als individu maar ze sporen anderen aan tot acties. dus geen half gebakken maatregelen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:06 schreef dubbelepunt-r het volgende:
er komt al steeds meer overheidbemoeienis.... helpt het... nee! maar ondertussen worden we wel doodgenuppeld met inefficiente regeltjes
de overheidsbemoeienis moet niet gericht zijn op het dagelijkse leven van mensen maar wanneer het gaat om elementen die tegen de staat zijn en of deze willen ondermijnen dan moet je meedogenloos zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:07 schreef dubbelepunt-r het volgende:
waarbij het best grappig is dat iemand met VVD in zijn naam voor meer overheidsbemoeienis is
fundamentalistisch gevaar. of het probleem nou wel of niet groot is je moet het meteen bij de wortels aanpakken en elimineren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:09 schreef Reunity het volgende:
en wat moet er dan precies beschermd worden?
wat voor gevaar dreigt er?
ik ben de eerste die je gelijk geeft maar hoe denk je dit te bewerkstelligen. want een zachte landing is altijd beter natuurlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef Megumi het volgende:
Daarmee bescherm je een staat niet. Maar zorg je er juist voor dat de mensen die je wel wil pakken voorzichtiger worden en nog moeilijker te pakken zijn. Subtiel handelen is veel beter.
ach jong jij leeft nog in de jaren 60.quote:
Zeg dan niks...quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:45 schreef stoofstraat het volgende:
Over het eerste zal ik niet oordelen, maar dat mag jij wel toelichten. Over het tweede mag je wel 3 x nadenken voor je het zegt. Ik behoor tot de 2% elite die dit land kentquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:25 schreef MrVVD het volgende:
Mr youssef vanuit de islam gezien ben jij verre van de ideale moslim vanuit dit land gezien ben je een waardeloze burger.
Ik zie hier anders wel elke week de vuilniswagen voorbijkomen met een zigeuner hoor op de tray.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef MrVVD het volgende:
[..]
ach jong jij leeft nog in de jaren 60.
het vuilnis ophalen wordt al een tijdje niet meer door allochtonen gedaan. hoe lang is het geleden dat jij een Marokkaan of turk achter op de tray van een DAF zag banjeren door de straten.
kamertje van 20 m2 weet kweken en je kan je familie een half jaar onderhouden. hoef je niks voor te doen![]()
![]()
De enige die kansloos zijn op het moment zijn de verantwoordelijken van de moskee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Over het eerste zal ik niet oordelen, maar dat mag jij wel toelichten. Over het tweede mag je wel 3 x nadenken voor je het zegt. Ik behoor tot de 2% elite die dit land kent![]()
Verder is dit wel een kansloos topic geworden. Elke studemt journalistiek probeert zijn slag te slaan door over de rug van groepen mensen een primeur te halen. De mensen vanuit de moskee doen afstand van de uitspraken en nog is het niet goed.
Er zitten vast fappende klapjosti's elke vrijdag in de moskee met verborgen microfoontjes en cameraatjes wachtend op de grote vis die ze te pakken kunnen krijgen om hun carrière een boost te geven.![]()
Het was een woordvoerder van de moskee, ze doen afstand omdat ze zien wat voor rel het opleverd. Beetje hypocriet niet. Dat is waarom ik vaak denk dat bepaalde moslims met 2 tongen spreken. (niet allemaal)quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Over het eerste zal ik niet oordelen, maar dat mag jij wel toelichten. Over het tweede mag je wel 3 x nadenken voor je het zegt. Ik behoor tot de 2% elite die dit land kent![]()
Verder is dit wel een kansloos topic geworden. Elke studemt journalistiek probeert zijn slag te slaan door over de rug van groepen mensen een primeur te halen. De mensen vanuit de moskee doen afstand van de uitspraken en nog is het niet goed.
Er zitten vast fappende klapjosti's elke vrijdag in de moskee met verborgen microfoontjes en cameraatjes wachtend op de grote vis die ze te pakken kunnen krijgen om hun carrière een boost te geven.![]()
Leer jij eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven voordat je Fortuynistisch blaat ...quote:Op donderdag 25 januari 2007 04:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De enige die kansloos zijn op het moment zijn de verantwoordelijken van de moskee.
Als ik jouw en nog enkele van de fokmoslims hoor lullen ga ik toch langzaam steeds meer twijfelen of er gematigde moslims zijn.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:42 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven voordat je Fortuynistisch blaat ...![]()
Leuk dat je jezelf zo serieus kunt nemen ... have a life!!quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
een scha.... letterneuker.............. die interessant wil doen. Maargoed, je voelt je wel aangesproken, dat bewijst meer dan genoeg mijn gelijk.
mensen mogen zelf hun geloof kiezen & met de islam is niets mis..quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:24 schreef MrVVD het volgende:
[..]
fundamentalistisch gevaar. of het probleem nou wel of niet groot is je moet het meteen bij de wortels aanpakken en elimineren.
islamitisering mag er gewoon niet zijn en het vrije westen.
erg verbazinkwekkend dat aboutaleb 20 minuten nodig heeft om de woordvoerder opeens wel op zijn blauwe ogen te geloven en folia niet.quote:Kritiek op handelen Aboutaleb in rel moskee
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool / Folia
Gepubliceerd: donderdag 25 januari 2007 @ 16:08
Icoon BinnenlandsDe Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb heeft veel te makkelijk genoegen genomen met het excuus van de Assoenna-moskee dat de doodsbedreigingen jegens cabaretier Ewout Jansen en anderen die de islam 'beledigen', gedaan zijn door zomaar een willekeurige bezoeker. Dat stelt zowel universiteitsblad Folia dat het interview bij de moskee afnam, als de Amsterdamse VVD-fractie.
Volgens VVD-fractieleider Eric van der Burg heeft Aboutaleb ''zich met een kluitje in het riet laten sturen''. Van der Burg vandaag in Het Parool: ''Aboutaleb nam genoegen met de zalvende teksten om rust te kunnen creëren en om zo snel mogelijk te kunnen zeggen: 'Beste Amsterdammers, het valt allemaal wel mee.' In twintig minuten was hij om, zonder hoor en wederhoor toe te passen bij Folia. Dat was te vroeg en te ondoordacht.'' De VVD heeft inmiddels schriftelijke vragen gesteld over het optreden van Aboutaleb.
Folia zegt afstand te nemen van de uitspraken van Aboutaleb. De studenten benadrukken dat de gewraakte opmerkingen gedaan zijn door een door de moskee naar voren geschoven woordvoerder. ''Deze woordvoerder sprak in het bijzijn van de imam met onze verslaggever. Deze maakte geen bezwaar tegen de woordvoering van de man, die optrad als tolk en het interview met de imam arrangeerde.''
Op de Amsterdamse zender AT5 noemde Aboutaleb deze week de uitspraken van de tolk ''de mening van een particulier''. Folia is verbaasd dat de gemeente naar buiten treedt over de kwestie zonder contact op te nemen met de redactie van hen.
Jansen
NRC Handelsblad publiceert vandaag een klein interview met studentencabaretier Ewout Jansen over de affaire. Hij zegt dat het interview met de moskee werd afgenomen omdat op middelbare scholen er na de show wel eens twee of drie jongens van Marokkaanse afkomst opstaan die zeggen dat ze hem in elkaar willen slaan, naar aanleiding van zijn grappen. ''Maar daar ben ik niet zo bang van. Ook ben ik wel eens toegeschreeuwd door een man in een djellaba in het Vondelpark in Amsterdam. In Utrecht moest de politie één keer een man afvoeren toen hij het podium bestormde, dat was echt eng.''
Ewout Jansen, een zoon van arabist Hans Jansen (die niets van doen wil hebben met de affaire), vindt het overigens niet vreemd dat de moskee boos werd over zijn moslimgrappen: ''De Folia-redacteur heeft de grappen over moslims uit mijn show laten vertalen aan de imam. Het is echt niet zo raar dat ze dan boos worden. Dat moet je gewoon niet doen.''
Jansen denkt echter niet aan inbinden: ''Er is geen grens aan grappen. Mensen proberen de islam te ontzien en dat vind ik verkeerd. Als iets grappig is, moet je dat gewoon zeggen. Het christendom is zo vaak op de hak genomen. Op mijn show zouden christenen eigenlijk bozer moeten zijn. De show heet 'Onze Vader' en ik speel de broer van Jezus. Er worden meer beledigende grappen over het christendom gemaakt.''
Ik ben wel benieuwd naar zijn uitleg. Dat hij aan de raad verantwoording moet afleggen, in deze, lijkt me evident.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:49 schreef A_L_N_F het volgende:
update:
[..]
erg verbazinkwekkend dat aboutaleb 20 minuten nodig heeft om de woordvoerder opeens wel op zijn blauwe ogen te geloven en folia niet.
ik hoop dat ze dan ook een flinke aanklacht indienen en die aboutaleb ook eens oprot!
Ik had het dus al voorzien, deze move van Aboutaleb.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:49 schreef A_L_N_F het volgende:
update:
[..]
erg verbazinkwekkend dat aboutaleb 20 minuten nodig heeft om de woordvoerder opeens wel op zijn blauwe ogen te geloven en folia niet.
ik hoop dat ze dan ook een flinke aanklacht indienen en die aboutaleb ook eens oprot!
Ik vind jou meestal een beetje zielig.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Aboutaleb is moslim en dat is gewoon een niet te negeren feit. Tuurlijk ging hij daarom zomaar akkoord met die verklaring. Dan kan hij gelijk roepen "Zie je wel, het zijn geen slechte jongens!'
Zo is vrijwel geheel links ook bezig. Altijd maar het voordeel van de twijfel aan moslims geven en maar benadrukken hoe zielig ze zijn.
Ik vind de Nederlandse politiek zieligquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Floripas het volgende:
Ik vind jou meestal een beetje zielig.
Kopje rooibos?
en dan lopen klagen dat maroc.nl fascistisch zou zijnquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:35 schreef Hathor het volgende:
Platbranden die moskee.
Das nou al twee keer dat je dat quote, heeft wel een verpletterende indruk gemaakt niet ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dan lopen klagen dat maroc.nl fascistisch zou zijn
fok is duidelijk geen haar beter
![]()
crosspost inderdaadquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das nou al twee keer dat je dat quote, heeft wel een verpletterende indruk gemaakt niet ?![]()
ik schaam me sowieso nergens voor, daar ben ik een veel te oppassende burger voor.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
crosspost inderdaad![]()
daarnaast zie de post van floris mbt fok reacties die niet kunnen![]()
daarnaast is hypocritie de mens eigen, dus je hoeft je echt niet te schamen daarvoor![]()
mensen mogen zeker hun geloof kiezen zoals ze dat zelf willen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:01 schreef Reunity het volgende:
mensen mogen zelf hun geloof kiezen & met de islam is niets mis..
maar je hebt t hier over fundamentalistisch gevaar.. hoe zit t dan met rechts extremisten?
en hoe zit t met andere mogelijke gevaren.. potentiele verkrachters.. pedofielen.. loverboys.. werkloze junks.. etcetera.
WTF?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:58 schreef Slayage het volgende:
daarnaast zie de post van floris mbt fok reacties die niet kunnen![]()
Wat flauw.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:23 schreef Thorical het volgende:
Dit is dus wat de Boy's vertellen in hun cabareteske voorstelling:
‘Twee moslimextremisten staan te turen op de kaart
en beiden in gedachten wat te plukken aan hun baard
ze willen die Van Gogh vermoorden met zijn grote bek
maar wat is nou in Amsterdam de ideale plek
en één wijst op de kaart
naar de Linaeusstraat
Leg ’m daar maar neer
Leg ’m daar maar neer
Ik zeg het nog één keer
Leg ’m daar maar neer’
‘Ik snap die Mohammed B. ook wel. Het kwam natuurlijk
door de ramadan. Je wordt hartstikke sacherijnig van de
honger. En als je dan als gewone moslim rondfietst door
Amsterdam, met je pistolen en je messen, en je ziet zo’n
weldoorvoede Van Gogh… Ja, dan knapt er iets.’
Etienne:
(Beetje veel paniek) Ho! Stop! Dit gaat helemaal verkeerd!
Mochten er moslims in de zaal zitten, dan wil ik hierbij
mijn excuses aanb…
Ewout:
Ach, Etienne. D’r zitten hier heus geen moslims, die zijn
allemaal de hele dag bezig met het voorbereiden van aanslagen!
Etienne:
(Einde paniek) O, wacht! Ik heb het: wij distantiëren ons volledig
van alle teksten uit ons programma. Ze zijn allemaal
geschreven door Albert Ballast. (…) Als u iets niet bevalt in
dit programma, schiet dan vooral hém dood. Kunnen we
het dan nu alsjeblieft over iets anders hebben?’
En dat er mensen zijn die alles aan 1 kapstokhaakje kunnen hangen. Zodat de rest op de grond mag vallen is van alle tijden, religies en stromingen.
Maar dat Aboutaleb een potje rooibos extra mag zetten is voor mij wel duidelijk.
quote:
dat zei ik niet, ik zei 'met de islam is niets mis'quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:54 schreef MrVVD het volgende:
[..]
mensen mogen zeker hun geloof kiezen zoals ze dat zelf willen.
of er met de islam iets mis is lijkt mij niet subjectief. turkije, marokko, indonesie, irak, iran, pakistan, saudie arabie, somalie, algerije, etc
volgens jou is er dus niks met deze landen aan de hand en wat er aan de hand is heeft dus niets met de islam te maken?
extreem rechts vind dat je moet aanpassen aan de Nederlandse waarden en normen en dat als je dit niet wilt je maar moet oprotten naar land van afkomst. ook vinden ze dat als je een grote crimineel bent je terug moet. dit is nou extreem rechts in Nederland. lijkt mij niks mis met hun standpunten.
potentiele verkrachters, pedofielen, loverboys, werkloze junks, etc. deze ellendelingen heb je overal. overigens zijn loverboys hoofdzakelijke turken en marokkanen
Zal best, blijft natuurlijk wel achterlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:50 schreef Floripas het volgende:
De islam is niet goed of slecht, de islam is, of je nu wilt of niet.
En terrorisme en moord zijn zaken voor het OM.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. De islam is aanwezig ja. Dan kan het nog een goede of slechte aanwezigheid zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:50 schreef Floripas het volgende:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
Wat een wijsheid weer.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:50 schreef Floripas het volgende:
En terrorisme en moord zijn zaken voor het OM.
Dan twijfel je toch. Als we na 6 jaar Fok!ken niets van je twijfels hebben doen wegnemen moet je bij jezelf te raden gaan of je wel oprecht luistert.quote:Op donderdag 25 januari 2007 04:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De enige die kansloos zijn op het moment zijn de verantwoordelijken van de moskee.
Als ik jouw en nog enkele van de fokmoslims hoor lullen ga ik toch langzaam steeds meer twijfelen of er gematigde moslims zijn.
Klopt ja, afgelopen zomer zaten er nog een paar mieren in mijn suikerpotje toen ik koffie ging zetten, de kans dat ik moslims in mijn suikerpotje vind acht ik toch aanzienlijk kleiner, alhoewel ik niks wil uitsluiten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Statistisch gezien hebben we meer last van mieren dan van Moslimterroristen hier in Nederland.
Relativeren jongens, relativeer!²
Hoe kun je twijfels wegnemen als moslims wereldwijd hun uiterste best doen om het tegendeel te bewijzen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan twijfel je toch. Als we na 6 jaar Fok!ken niets van je twijfels hebben doen wegnemen moet je bij jezelf te raden gaan of je wel oprecht luistert.²
Het kan evengoed aan de inhoud van je boodschap liggen. Het zou je toch haast naar wanhoop moeten drijven, zes(!) jaar vruchteloos zendingswerk?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan twijfel je toch. Als we na 6 jaar Fok!ken niets van je twijfels hebben doen wegnemen moet je bij jezelf te raden gaan of je wel oprecht luistert.²
hij wil graag de mohammed b van fok zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 08:17 schreef damian5700 het volgende:
Het kan evengoed aan de inhoud van je boodschap liggen. Het zou je toch haast naar wanhoop moeten drijven, zes(!) jaar vruchteloos zendingswerk?
Hier had Aboutaleb gewoon gelijk: Dit doet totaal niet ter zakequote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Suko het volgende:
'Tolk' eerder bestuurslid As Soena
30-1-2007 De 'tolk' van de As Soenna-moskee, die controversiële uitlatingen deed, was in het verleden bestuurslid van de moskee. De heer Kabli was tussen 1983 en 1988 en van 1999 tot 2000 secretaris van de moskee. Wethouder Aboutaleb wist vorige week al van de oude functie van de man. Toch sprak hij toen over een 'gewone' moskeebezoeker. Aboutaleb zegt in een reactie dat hem niet expliciet werd gevraagd naar het verleden van Kabli. Kabli zei vorige week in een interview met het universiteitsblad Folia dat de cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'gedood' vanwege zijn grappen over de islam en moslims/ AT5
Uit onderstaand bericht blijkt dat de 'tolk' de moskee niet meer mag betreden, wat wél het geval was volgens AT5.
Regiokrant rtvnh.nl: AMSTERDAM Het Openbaar Ministerie is een verkennend vooronderzoek begonnen naar de uitlatingen van de 'tolk' van de Assoena-moskee in Amsterdam. Op basis van het vooronderzoek beslist justitie of de zogeheten tolk wel of niet vervolgd zal worden. De man had zich tegenover het universiteitsblad Folia ten onrechte uitgegeven als tolk van de moskee. Hij zei dat studenten-cabaretier Ewout Jansen mocht worden 'doodgemaakt' naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Het moskeebestuur neemt afstand van de uitspraken van de man. De man mag de moskee niet meer in.
Jow. Prettig levenquote:Kunt u aan de iman vragen of hij zelf wel eens in het theater is geweest?
Nee, nog nooit. Wij hoeven niet naar het theater. ... Een theater is niets voor een moslim.
is dat sowieso--is dat haram?
Haram, ja.
Theater is haram?
Ja, haram.
Uberhaupt, ook al worden er geen grappen gemaakt?
Haram, ja.... Cinema is haram.
Cinema is haram..Cinema is ook haram?!
... als een moslim geld betaald om drie uur naar de cinema te gaan, dan had hij ook drie uur in de moskee kunnen zijn.Om daar voor god, de machtige te bidden.
Een moslim is theaterquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:04 schreef gronk het volgende:
Dat interview is trouwens wel leuk. Een paar hoogtepuntjes:
[..]
Jow. Prettig leven
...
een moslim moet sowieso niet naar het theater.
Het theater.
Komedie ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |