Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........quote:AMSTERDAM - Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.
Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen
Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark.
Van Gogh
Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond.
Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren. Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.
Bron: De Telegraaf
Als het een grap is zie ik er de humor niet van in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef buachaille het volgende:
Dit is gewoon een misplaatste grap. En als dat niet het geval is dan ga ik mij straks eens flink in mijn armen knijpen om te zien of ik niet slaap.
[Damian-modus]quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:55 schreef damian5700 het volgende:
[moussie-modus] Het is de schuld van Nederland![/moussie-modus]
Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[Damian-modus]
Alle moslims willen nederland overheersen, dat zie je toch. Bovendien is dit een voorbeeld dat de Islam daadwerkelijk geweldadig is, immers een moskee zegt het
[/Damian-modus.
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.
Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.
Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Hoe wou je dit nou weer recht lullen dan ? Is het allemaal weer overdreven ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.
Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.
Verder vind ik het wel opvallend, dat je over dit onderwerp een goede discussie wil aangaan (gelet jouw postgeschiedenis), dus ik ben het met je eens dat mijn opmerking dan niet handig is.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrages in deze topic.
Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
De grap waarmee het allemaal begonnen is:
'......Stel je loopt over straat, je bent moslim'
*hij kijkt naar onder*
'met al je messen en pistolen'
je vergeet de ambassadesquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:35 schreef Hathor het volgende:
Platbranden die moskee.
De eerste islamitische ambassade moet ik nog tegenkomen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je vergeet de ambassades![]()
Dat was het enige provocerende stukje binnen de grap.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?![]()
In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.
Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
Alles telkens maar incidenteel "concreet" aanpakken zet geen zoden aan de dijk, je moet het daarom veel breder aanpakken. Dan voorkom je dit soort incidentele uitspraken, krijg je niet telkens gehuil in de media en worden meerdere problemen voorkomen. Tuurlijk moet je dit probleem ook specifiek aanpakken (immers het heeft nu al plaatsgevonden, dus het kan niet anders), dat kan via bedreiging. Dat is namelijk strafbaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.
Dan kan er wel een platform gecreëerd worden om tot een plan van aanpak te komen, maar dat doetniets af aan het gegeven dat dit een accute dreiging betreft.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
nee laten we dit vooral niet serieus nemenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:
Oh, hier zijn mensen toch niet serieus bang voor hè?
En erger nog, dit neemt men toch niet erg serieus?.
En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel?.
Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten (quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nee laten we dit vooral niet serieus nemen
[afbeelding]
Tsja, ze lijken ook zo op de Deense vlag he, met al dat rood en wit erin. Ik kan de mixup wel begrijpen hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten (!! ).
Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[afbeelding]
V.quote:Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen
Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42
AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.
De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.
In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.
"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.
yeah right.....quote:
Vervelend voor je.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
yeah right.....
nu is het opeens iemand anders![]()
Dat mag welquote:laat ze lekker allemaal dood vallen daar.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
laat ze lekker allemaal dood vallen daar.
als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...quote:
Ja jong, je bent er gewoon bij. Dit in combinatie met je posts in de andere thread doet me veel goed.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:17 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...
Zoals ik al zei... 'haastige spoed'.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:09 schreef salutem het volgende:
[..]
Ik wacht het volledige artikel van Folia morgen wel even af
nu.nlquote:AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.
De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims en de islam. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.
In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.
Afstand
"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
Folia meldt op haar website naar de moskee te zijn gegaan om een reactie uit de moslimgemeenschap te halen naar aanleiding van een onderdeel van een show die Jansen opvoert in cabaretzaaltjes in het hele land. Die show komt hem vaak op negatieve reacties te staan, variërend van gescheld tot bestorming van het podium.
Interview
Volgens de site van het universiteitsblad van de Universiteit van Amsterdam waren enkele bestuursleden van de moskee bij het interview met de 'tolk'. Bij Folia was dinsdagmiddag niemand bereikbaar voor een reactie.
Risico
Ewout Jansen meent dat Folia een paar zinnen uit zijn programma heeft gehaald en in het Arabisch heeft vertaald. "Volgens mij loop ik niet meer risico dan andere cabaretiers. Echte harde grappen over moslims maak ik niet. Het zijn vrij onschuldige grapjes."
Jansen, die veelal speelt op middelbare scholen en studentenfeestjes, krijgt wel regelmatig negatieve reacties van Marokkaanse jongens. "Die roepen bijvoorbeeld dat ik dood moet. Maar ik ben niet bang. Ik neem ze niet zo serieus."
De uitingen van de geïnterviewde moskeebezoeker vindt hij wel ernstig, maar hij gaat geen actie ondernemen.
Ik zou me er ook niet al te druk om maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:
Oh, hier zijn mensen toch niet serieus bang voor hè?
En erger nog, dit neemt men toch niet erg serieus?.
En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel?.
Wouw.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[afbeelding]
Preventief provoceren dus.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...
zou eens een keer goed zijn om die moskee te ontruimen en met een paar bulldozers tegen de vlakte werken.
lik op stuk beleid...
absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.quote:
Je kunt een geloof niet 'verbieden'. Ook niet als een paar ervan extremistisch zijn. Het extremisme kan je wel verbieden. Maar een geloof niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.
gebouw wordt "ontmanteld" en de organisatie verboden.
er worden heel wat "sekten" verboden maar geen enkele is zo extreem geweldadig als de islam en die mag wel blijven bestaan...![]()
neem nog 1 stapje dan en dan ben je ge-emigreerdquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:28 schreef Repeat het volgende:
wanstaltig, schokkend, echt verschrikkelijk.
echt, de grens is bij mij nu toch wel echt bereikt.
Het kan natuurlijk ook een in allerijl door Aboetaleb gearrangeerde smoes zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Dit is niet zo gezegd door de Moskee zelf, maar door 1 bezoeker. Beetje overdreven dus weer hier rechts tuig
laat me raden, jij hebt een burberry petje en jij loopt elke avond met je matties op straat rondquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Waarom ging Foiia in de eerste plaats naar de Assoenna moskee, ze weten toch dat een moskee betreft die eerder al een paar keer negatief in het nieuws is geweest?
Het ging hen klaarblijkelijk om extremistische reacties te ontlokken, wat gelukt is. Waarschijnlijk heeft de interviewer eerst verteld aan die bezoeker dat Ewout Jansen het altijd over heeft dat alle moslims geitenneukers en (kinder) verkrachters zijn.
Vind je het gek dat die bezoeker zo reageert?
Zelf keur ik het doden niet goed, maar een een flink tikje op de neus is toch niet zo heel erg?
natuurlijk is dat heel erg idiootquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Zelf keur ik het doden niet goed, maar een een flink tikje op de neus is toch niet zo heel erg?
Jawel. Het is erg dat de redelijkheid en het vermogen tot relativeren bij deze moslims wederom ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Waarom ging Foiia in de eerste plaats naar de Assoenna moskee, ze weten toch dat een moskee betreft die eerder al een paar keer negatief in het nieuws is geweest?
Het ging hen klaarblijkelijk om extremistische reacties te ontlokken, wat gelukt is. Waarschijnlijk heeft de interviewer eerst verteld aan die bezoeker dat Ewout Jansen het altijd over heeft dat alle moslims geitenneukers en (kinder) verkrachters zijn.
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
"De moskee neemt 100 procent afstand van de uitspraken van die man en vindt het verschrikkelijk dat het hiermee in verband wordt gebracht", aldus een woordvoerder van de gemeente. "De man is niet meer welkom in de moskee. "
Tja dat is ver te zoeken ook bij een heel groot en machtig westers land. Wet van actie en reactie. Een bekend begrip in de natuurkunde.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jawel. Het is erg dat de redelijkheid en het vermogen tot relativeren bij deze moslims wederom ver te zoeken is.
Ligt er aan hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
Misschien moet die moskee eens nadenken over hoe ze de pers te woord staat.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.
Ooit.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Denkbeelden kun je niet verbieden en moraliteit laat zich niet sturen door wetgeving.
Wil na 2000 jaar nog niet zo doordringen, maar ooit komen we er wel.
Wat heeft dat met zijn opmerkingen op persoonlijke titel te maken?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Ben je zelf moslim toevallig?
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen. Elke mafkees kan buiten de deur van een kerk of moskee zeggen wat hij wil.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien moet die moskee eens nadenken over hoe ze de pers te woord staat.
En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met zijn opmerkingen op persoonlijke titel te maken?
Van mij niet van hem denk ik wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).
Ja, dat is wel erg
En dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen, want anders ben je echt dom. (Krijg ik nu ook klappen?)
Hij was toch woordvoerder?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen. Elke mafkees kan buiten de deur van een kerk of moskee zeggen wat hij wil.
Nee hoor, al je acties doe je als individu en op persoonlijke titel. Daarom kwam die vraag ook zo vaag over.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:52 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
![]()
Dus een moslim kan uitspraken op persoonlijke titel doen en ook uitspraken als moslim zijnde doen.
Dus als hij straks opgedragen wordt Jihad te voeren tegen onschuldige mensen is dat niet op persoonlijke titel maar als moslim zijnde. Soort Jekyll en Hyde![]()
Het ligt er wel aan of het een bezoeker is of de woordvoerder van deze moskee. Als het de woordvoerder is, dan hebben zij dus de verkeerde woordvoerder gekozen. En ik kan mij niet voorstellen, dat je een woordvoerder kiest, zonder te weten wat deze persoon zijn eigen gedachten zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is dus niet de moskee maar de uitspraak van een bezoeker van de moskee dus. Daar kan de moskee niet direct wat aan doen.
Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:52 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
![]()
Dus een moslim kan uitspraken op persoonlijke titel doen en ook uitspraken als moslim zijnde doen.
Dus als hij straks opgedragen wordt Jihad te voeren tegen onschuldige mensen is dat niet op persoonlijke titel maar als moslim zijnde. Soort Jekyll en Hyde![]()
Het WO2 spook wordt meteen weer van zolder gehaaldquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.
Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach de paus enz doen ook wel regelmatig maffe uitspraken. Wil je dat niet moet je een oorlog beginnen en die winnen en ongewenste elementen in een oven doen na wat training in een vermageringskamp. Lijkt me geen wenselijke situatie. Dan kies ik voor de vrijheid van een niet perfect systeem wat democratie heet.
Ik heb nu 4 verschillende verhalen gehoord.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.
AT5:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat hier om de woordvoerder van de moskee, ik vind het gek dat je daar zo relativerend over doet.
quote:Mensen die grappen maken over de islam mogen geslagen worden of worden gedood. Een bezoeker van de moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Westerpark zegt dit letterlijk in een interview met het studentenblad Folia.
Ik alleen het verhaal uit Folia die zeggen dat het om de woordvoerder gaat. Klopt dat niet dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nu 4 verschillende verhalen gehoord.
Noem ik WO2. Het is maar zeer weinigen gegeven om hun vijanden totaal uit te schakelen en op langer termijn welvaart en vrede voor hun volk te brengen. In de westerse cultuur bestaat dat niet. Wat je vergeet dat voor een groot deel van wat er nu gebeurd een direct gevolg is van hoe het westen en daar reken ik de Russen dus ook onder een gevolg is hun handelen tijdens de koude oorlog. Zou zeggen google daar eens op.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:58 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Het WO2 spook wordt meteen weer van zolder gehaald
Blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik alleen het verhaal uit Folia die zeggen dat het om de woordvoerder gaat. Klopt dat niet dan?
Oh geweldigquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niks aan de hand dus wat de moskee aangaat. Wel zou het blad Folia dan eens moeten gaan nadenken waarmee ze bezig zijn. Het draagt wederom niks bij aan het bevorderen wederzijdsbegrip tussen bevolkingsgroepen. Wat wel nodig is willen we redelijk met elkaar kunnen leven in dit land of zelfs de wereld.
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh geweldig
Binnen 1 reactie er zo een draai aan geven dat het allemaal de schuld van Folia is
Super!
Tja een goede journalist controleert de bron. Een bezoeker is geen woordvoerder.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh geweldig
Binnen 1 reactie er zo een draai aan geven dat het allemaal de schuld van Folia is
Super!
Kuch kuch kuchquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Youssef het volgende:
Dude, grap van de eeuw![]()
Je hoort zelf op de achtergrond 2 keer iemand zeggen in het Marokkaans: "Meng je niet in dit soort zaken". In het bericht staat overduidelijk dat de imam wegloopt van dit fiasco en nog staat de halve FP te schreeuwen dat de imam dit heeft lopen roepen
Als je moest kiezen tussen twee kwade, dan kies je toch het minst erge? (hypothetisch)quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
En dat is dus het probleem bij veel mensen (niet alleen moslims).
Ja, dat is wel erg
En dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen, want anders ben je echt dom. (Krijg ik nu ook klappen?)
Laat me raden Eric van den Berg studeert rechten of economie?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef salutem het volgende:
[..]
Kuch kuch kuch
Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, De schrijver van het Folia artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.” Dank je wel Eric, voor dit zeer verhelderende verhaal. Resumerend: Aboutaleb praat poep, de moskee praat poep en Ewout Jansen moet nog steeds D.O.O.D.!
3xraden waarvandaan
De tolk van de woordvoerder, volgens het berricht. Niet helemaal duidelijk is of hij dus de woordvoerder vertaalde, of dat het zijn eigen mening is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.
Ik weet het ook niet. Vind het echter wel erg vreemd dat het opeens een voorbijganger betreft. Lijkt mij een beetje veel op damage control.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om schuld, het gaat om duidelijkheid. Ik weet nu niet wie wat gezegd heeft. Jij wel? Het was in iedergeval NIET de imam.
Er zijn maar weinig goede journalisten op de wereld... en nog minder in Nederland.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja een goede journalist controleert de bron. Een bezoeker is geen woordvoerder.
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:13 schreef Knarf het volgende:
[..]
De tolk van de woordvoerder, volgens het berricht. Niet helemaal duidelijk is of hij dus de woordvoerder vertaalde, of dat het zijn eigen mening is.
Doe es leze :quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.
Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
Beetje raar verhaal van die Eric van den Berg - er was een groep met mensen die Nederlands spraken maar hij gaat degene interviewen die geen Nederlands spreekt? En hebben de anderen het verhaal van die 'woordvoerder' dan bevestigt. Misschien dat de journalist van dit studentenkrantje toch niet zo zorgvuldig te werk is gegaan. Is natuurlijk ook leuk voor Folia om zo in het nieuws te staan maar het komt wat amateuristisch over.
Alhoewel dat amateurisme in de eerste plaats voor de moskee geldt trouwens.
Zullen we GS nou even niet als serieuze bron gebruikenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef salutem het volgende:
[..]
Doe es leze :
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045857.html#comments
R.I.P.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:
[afbeelding]
Waarom moet iemand in elkaar geslagen worden (of vermoord) als hij grappen maakt over een groep of godheid?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als je moest kiezen tussen twee kwade, dan kies je toch het minst erge? (hypothetisch)
Als die bezoeker die er ingeluisd is nou had gezegd, die oorlogsstoker moet mishandeld worden, was er dan ook zo'n ophef?
Niet meer dan logisch dat hij dat zegt. Het zou immers zwaar pijnlijk zijn als blijkt dat hij ongelijk heeft. Sorry, maar ik geloof hem dus niet, hij heeft een naam "hoog" te houden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef salutem het volgende:
[..]
Doe es leze :
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045857.html#comments
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.
Waarom heeft de imam dan niet ingegrepen als hij er bij was?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het schijnt een bezoeker te zijn, dat zeggen zowel NU.nl als AT5.
Je weet toch niet van te voren wie ze gaan interviewen? Lekker handig als er plots een bezoeker aan het woord komt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?
Wat ik op de achtergrond hoor is wel een poging daartoe. Of dat de imam is weet ik niet, hij schijnt er namelijk niet de hele tijd te zijn geweest.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom heeft de imam dan niet ingegrepen als hij er bij was?
Kijk als het idd een lid van het bestuur van de moskee is die het zegt sluiten die tent. Maar als het een bezoeker is dan ligt het anders. En als elke kerk of moskee een professioneel iemand in dienst moet nemen om een student te woord te staan is ergens ook wel raar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
Beetje raar verhaal van die Eric van den Berg - er was een groep met mensen die Nederlands spraken maar hij gaat degene interviewen die geen Nederlands spreekt? En hebben de anderen het verhaal van die 'woordvoerder' dan bevestigt. Misschien dat de journalist van dit studentenkrantje toch niet zo zorgvuldig te werk is gegaan. Is natuurlijk ook leuk voor Folia om zo in het nieuws te staan maar het komt wat amateuristisch over.
Alhoewel dat amateurisme in de eerste plaats voor de moskee geldt trouwens.
Waarom maken ze zo'n man woordvoerder, dat kun je je ook afvragen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet je als moskee doen? De man de mond snoeren? Dat wordt gepoogd, zoals te horen is op de achtergrond.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet toch niet van te voren wie ze gaan interviewen? Lekker handig als er plots een bezoeker aan het woord komt.
Bij Folia werken geen studenten hoor. Maar als je zo'n blad te woord wilt staan, moet je het goed doen of niet en je nu niet verschuilen achter van alles.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk als het idd een lid van het bestuur van de moskee is die het zegt sluiten die tent. Maar als het een bezoeker is dan ligt het anders. En als elke kerk of moskee een professioneel iemand in dienst moet nemen om een student te woord te staan is ergens ook wel raar.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon je pr goed regelen Mutant, als er een journalist op bezoek komt. Jeetje zeg, hebben ze dan niks geleerd?
Was het wel een woordvoerder?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:22 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom maken ze zo'n man woordvoerder, dat kun je je ook afvragen.
Ik dacht dat er alleen werd gezegd dat hij zich er niet over uit moest laten. Lijkt me toch dat een verstandig mens gewoon ingrijpt en zegt dat dit absoluut niet de mening van de anderen en zeker niet van de moskee is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik op de achtergrond hoor is wel een poging daartoe. Of dat de imam is weet ik niet, hij schijnt er namelijk niet de hele tijd te zijn geweest.
Ze zeggen toch duidelijk dat het onzin is wat die man zegt?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]Dat kun je toch zelf in de hand houden. Gewoon wat beter opletten en als die imam er bij was, gewoon ingrijpen en zeggen dat het onzin is wat die man zegt. Kom op zeg, niet zo slachtofferig, niet alles overkomt je zomaar.
Ik heb de indruk dat ze het beter hadden kunnen voorkomen. Maar we weten niet precies hoe het gegaan is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zeggen toch duidelijk dat het onzin is wat die man zegt?
Hij is zichzelf al aan het indekken. Dat is duidelijk te zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:11 schreef salutem het volgende:
[..]
Kuch kuch kuch
Tot zover het officiële relaas, dan nu het echte verhaal. Gewoon even gebeld met de schrijver van het Folia-artikel, De schrijver van het Folia artikel, Eric van den Berg. Hij noemt de verklaring van de Assoenna moskee "Gelul". “Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.” Dank je wel Eric, voor dit zeer verhelderende verhaal. Resumerend: Aboutaleb praat poep, de moskee praat poep en Ewout Jansen moet nog steeds D.O.O.D.!
3xraden waarvandaan
Die Imam?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hij is zichzelf al aan het indekken. Dat is duidelijk te zien.
hij is toch wel degelijk verantwoordelijk omdat een interview met zijn moskee is geregeld.quote:
De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg. Overduidelijk.quote:
Oh godquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De white suprematist/oorlogsstoker Eric van den Berg. Overduidelijk.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Right die ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh god
Voor we het weten is ie Hitler zelf
Je bent best grappig... niet op een hahaha manier, maar op een zielige manier.
pas maar op, voor je het weet zit de AIVD onder je bed...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, ook Hitler begon klein.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh god
Voor we het weten is ie Hitler zelf
Oke, hou maar op met die hallelujah-verhalen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:10 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
pas maar op, voor je het weet zit de AIVD onder je bed...
dus wat jij voorstelt is om die el soenna moskee, en alle andere foute moskeeen, af te branden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, ook Hitler begon klein.![]()
Neemt niet weg dat Eric van den Berg een stap in de goede richting zet door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Zijn volgende stap zullen wel de video's van Goebbels zijn.![]()
Laten we wel reeel zijn. Een vuurtje begint klein, maar kan een enorme omvang krijgen. Het is dan ook beter om het beginnende brandje te blussen, voordat het overslaat op andere bomen.
Ik ken heel veel dingen die je zomaar overkomen. En waar je dan vervolgens snel op moet handelen zonder veel keuzes te kunnen maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kun je toch zelf in de hand houden. Gewoon wat beter opletten en als die imam er bij was, gewoon ingrijpen en zeggen dat het onzin is wat die man zegt. Kom op zeg, niet zo slachtofferig, niet alles overkomt je zomaar.
Wat heb jij liever?quote:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef Meki het volgende:
Volgens de moskee zijn de bedreigingen niet geuit door een woordvoerder, maar door een bezoeker
oke, dus het is nu toegestaan om doodsverwensingen te doen zolang het uit naam van allah is...quote:06-nummer
Maar zo is het niet gegaan, zegt Van den Berg stellig tegen Elsevier.nl. ‘Ik maakte een portret over Ewout Jansen en wilde weten wat een imam van zijn grappen vindt. Ik heb naar de moskee gebeld en kreeg het 06-nummer van de man die later als tolk optrad. We maakten een afspraak voor een interview. Dat had plaats in de moskee, in een kantoortje naast de gebedsruimte. Ik werd ontvangen door een delegatie bestaande uit de imam, de tolk en in elk geval één man die zich presenteerde als bestuurslid.’
De banden met de 'bezoeker' lijken dus wel wat inniger dan de moskee de wethouder deed geloven. Maar voor de gemeente verandert dit weinig aan de zaak. ‘Het moskeebestuur vindt het echt heel erg wat er is gebeurd en distantieert zich er volledig van’, zegt Aboutalebs woordvoerder Herbert Raat. ‘Wat ons betreft is de zaak afgedaan.’
klotemoslims ?? spreek jij de hele groep aan ??quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
het zullen die lichtgeraakte klotemoslims met hun valse geloof weer eens niet zijn hoor
Niet dwalen nergens staat er Shariaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:17 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
[..]
oke, dus het is nu toegestaan om doodsverwensingen te doen zolang het uit naam van allah is...
geweldig dit land.
wanneer wordt de sharia officieel ingevoerd?
Ik had het over de klotemoslims. De stoute dus, die dus klootzakken zijn. Dat is niet de hele groep.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:17 schreef Meki het volgende:
[..]
klotemoslims ?? spreek jij de hele groep aan ??
What else is new?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Elsevier zegt ruim genomen hetzelfde als geenstijl: http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/135990/index.html
Het is wel een beetje lachwekkend dat de multiculturele propaganda het steeds moeilijker krijgt de moslims positief neer te zetten. Het ANP slingert een inhoudelijk onjuist persbericht de wereld in, at5 doet een bedroevende poging de werkelijkheid te verbloemen en het Amsterdamse gemeentebestuur probeert het incident te negeren.
Wie, op Cohen en zijn aanbidders na, op deze aarde geloofd deze onzin nog?
zeg dat dan duidelijk .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik had het over de klotemoslims. De stoute dus, die dus klootzakken zijn. Dat is niet de hele groep.
Het verbaast nog steeds dat in een land waarin informatie zo toegangelijk is, er nog steeds mensen zijn die overal spoken en (linkse) complottheorien zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
What else is new?
Ik ben allang blij dat hun radicale facistische bullshit steeds moeilijker in de doofpot blijkt te stoppen en dat de leugens van de linkse media steeds makkelijker te zien zijn.
Linkse media?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
What else is new?
Ik ben allang blij dat hun radicale facistische bullshit steeds moeilijker in de doofpot blijkt te stoppen en dat de leugens van de linkse media steeds makkelijker te zien zijn.
Kun je ook je toon iets matigen en kappen met die flamewars, ik begin van het spelletje notes zetten een beetje te balen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:29 schreef A_L_N_F het volgende:
dat is al oud nieuws meki, het moskee bestuur wou hun uitspraken verdoezelen...
waar zeg ik dan dingen die niet mogen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kun je ook je toon iets matigen en kappen met die flamewars, ik begin van het spelletje notes zetten een beetje te balen.
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef A_L_N_F het volgende:
waar zeg ik dan dingen die niet mogen?
ben benieuwd aangezien super7fighter, mutant01, meki en nog een paar mijn inziens foutere posts maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.
Ja, wist je dat nu nog niet ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ben benieuwd aangezien super7fighter, mutant01, meki en nog een paar mijn inziens foutere posts maken.
of hebben die een voorkeursbehandeling?
Stel je niet zo aan. Denk je nu echt dat de grappen die zoiemand maakt werkelijk geloofd worden? Dat mensen niet doorhebben dat een cabaratier grappen maakt? Dat grappen persiflages op de werkelijkheid zijn? Dat men niet werkelijk denk dat moslims neuken met geiten, en dat we ook best weten dat niet iedere moslim een verkrachter is? Cabaret is bedoeld als humor. Niet bedoeld als nieuwsbericht. 99 van de 100 mensen hebben dat gewoon door hoor. Het lijkt erop dat jij nou net die ene persoon bent van die 100 die overblijft.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, ook Hitler begon klein.![]()
Neemt niet weg dat Eric van den Berg een stap in de goede richting zet door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Zijn volgende stap zullen wel de video's van Goebbels zijn.![]()
Laten we wel reeel zijn. Een vuurtje begint klein, maar kan een enorme omvang krijgen. Het is dan ook beter om het beginnende brandje te blussen, voordat het overslaat op andere bomen.
Mag ik ook m'n lijst(je) zien?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stuur straks/morgen wel een lijstje met recentelijke notes. Ben ff met iets anders bezig.
Ja, jij wordt niet voor een verkrachter of geitenneuker uitgemaakt. Jij kan dus niet invoelen in lichtgeraakte jongeren als Mohammed B. Over jou worden geen kwetsende en beledigende uitlatingen gedaan. Het kan dus voor een jongere die in het publiek zit tussen Nederlands niet-moslimjongeren bij een show van Ewout Jansen, en die zich telkens moet bewijzen, heel grievend zijn als aan de lopende grapjes worden gemaakt over de liefde die hij of zij volgens Ewout Jansen zou hebben voor verkrachtingen en geiten, terwijl alle niet-moslims naar hem kijken en lacherig doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Denk je nu echt dat de grappen die zoiemand maakt werkelijk geloofd worden? Dat mensen niet doorhebben dat een cabaratier grappen maakt? Dat grappen persiflages op de werkelijkheid zijn? Dat men niet werkelijk denk dat moslims neuken met geiten, en dat we ook best weten dat niet iedere moslim een verkrachter is? Cabaret is bedoeld als humor. Niet bedoeld als nieuwsbericht. 99 van de 100 mensen hebben dat gewoon door hoor. Het lijkt erop dat jij nou net die ene persoon bent van die 100 die overblijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |