abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45595642
quote:
AMSTERDAM - Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.

Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen

Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark.

Van Gogh

Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond.

Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren. Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.

Bron: De Telegraaf
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:03 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_45595699
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_45595967
Ten eerste, ik poste dit iets eerder, ten tweede, de topictitel............
pi_45596033
Ik vind deze topictitel inderdaad wat beter (hoewel ik het eens ben met de andere topictitel)
pi_45596128
Stelletje vuilnis...
pi_45596220
Platbranden die moskee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45596793
Dit is gewoon een misplaatste grap. En als dat niet het geval is dan ga ik mij straks eens flink in mijn armen knijpen om te zien of ik niet slaap.
pi_45596894
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef buachaille het volgende:
Dit is gewoon een misplaatste grap. En als dat niet het geval is dan ga ik mij straks eens flink in mijn armen knijpen om te zien of ik niet slaap.
Als het een grap is zie ik er de humor niet van in.
pi_45596901
[moussie-modus] Het is de schuld van Nederland![/moussie-modus]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45597034
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:55 schreef damian5700 het volgende:
[moussie-modus] Het is de schuld van Nederland![/moussie-modus]
[Damian-modus]
Alle moslims willen nederland overheersen, dat zie je toch. Bovendien is dit een voorbeeld dat de Islam daadwerkelijk geweldadig is, immers een moskee zegt het
[/Damian-modus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597154
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[Damian-modus]
Alle moslims willen nederland overheersen, dat zie je toch. Bovendien is dit een voorbeeld dat de Islam daadwerkelijk geweldadig is, immers een moskee zegt het
[/Damian-modus.
Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.
pi_45597195
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die vergelijking is niet treffend (ik refereer aan mijn postgeschiedenis), maar de wijze waarop je in de bres springt is erg aandoenlijk.
De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.

Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597413
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De flauwheid en achterlijkheid van je post is treffend. En je staat bekend om je "ik heb altijd gelijk" posts, probeer niet te ontkennen wat niet valt te ontkennen.

Lekker he persoonlijke aanvallen? Niet zo lekker he zelf incasseren? Wellicht heb je nu door dat dat soort achterlijke posts, enige vorm van discussie meteen de nek omdraait.
Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.
Verder vind ik het wel opvallend, dat je over dit onderwerp een goede discussie wil aangaan (gelet jouw postgeschiedenis), dus ik ben het met je eens dat mijn opmerking dan niet handig is.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrages in deze topic.
pi_45597520
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe wou je dit nou weer recht lullen dan ? Is het allemaal weer overdreven ?
pi_45597617
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Over flauw en achterlijkheid wil ik best in conclaaf gaan, maar vergeten we dan de vergelijking niet? Ik stel toch vast dat die krom is.
Verder vind ik het wel opvallend, dat je over dit onderwerp een goede discussie wil aangaan (gelet jouw postgeschiedenis), dus ik ben het met je eens dat mijn opmerking dan niet handig is.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrages in deze topic.
Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.

Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597919
De grap waarmee het allemaal begonnen is:

'......Stel je loopt over straat, je bent moslim'
*hij kijkt naar onder*
'met al je messen en pistolen'

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_45597983
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
De grap waarmee het allemaal begonnen is:

'......Stel je loopt over straat, je bent moslim'
*hij kijkt naar onder*
'met al je messen en pistolen'

Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?
pi_45598086
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:35 schreef Hathor het volgende:
Platbranden die moskee.
je vergeet de ambassades
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45598194
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je vergeet de ambassades
De eerste islamitische ambassade moet ik nog tegenkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598217
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik lach nog steeds niet, moet de punchline nog komen ?
Dat was het enige provocerende stukje binnen de grap.
pi_45598365
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou zo "krom" is de vergelijking niet, maar nu we het erover eens zijn dat je post achterlijk, flauw en niet handig is, kan ik weer verder gaan.

Haatzaaierij moet breed aangepakt worden, het is een trend geworden onder meerdere bevolkingsgroepen binnen Nederland, en het schijnt ook te worden geaccepteerd. Immers niet-haatzaaien staat bijna synoniem aan politiek correct zijn. En politiek correct zijn, dat is taboe.
In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.
Dan kan er wel een platform gecreëerd worden om tot een plan van aanpak te komen, maar dat doetniets af aan het gegeven dat dit een accute dreiging betreft.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:44:52 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45598673
Oh, hier zijn mensen toch niet serieus bang voor hč?

En erger nog, dit neemt men toch niet erg serieus? .

En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel? .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45598832
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In dit geval zijn specifieke maatregelen niet gewenst? Als de berichten kloppen is het simpelweg verwerpelijke toestanden.
Dan kan er wel een platform gecreëerd worden om tot een plan van aanpak te komen, maar dat doetniets af aan het gegeven dat dit een accute dreiging betreft.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
Alles telkens maar incidenteel "concreet" aanpakken zet geen zoden aan de dijk, je moet het daarom veel breder aanpakken. Dan voorkom je dit soort incidentele uitspraken, krijg je niet telkens gehuil in de media en worden meerdere problemen voorkomen. Tuurlijk moet je dit probleem ook specifiek aanpakken (immers het heeft nu al plaatsgevonden, dus het kan niet anders), dat kan via bedreiging. Dat is namelijk strafbaar.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:51:48 #25
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45598923
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:

En nog erger, men ziet dit toch niet als een reden om alvast preventief te provoceren, of dat toch wel? .
nee laten we dit vooral niet serieus nemen
ik ben lief :)
pi_45598983
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:51 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

[afbeelding]
Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten ( !! ).
pi_45599069
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Of met die Deense cartoons dat de halve moslimwereld de straat opging met brandende vlaggen van de Verenigde Staten ( !! ).
Tsja, ze lijken ook zo op de Deense vlag he, met al dat rood en wit erin. Ik kan de mixup wel begrijpen hoor.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:56:20 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45599095
quote:

[..]

[afbeelding]
Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.

Ik snap de grap niet. Zal vast wel zo'n onheilsroeper zijn die 3 maal daags zegt dat de wereld vergaat.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:59:14 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45599195
Haastige spoed...
quote:
Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen

Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42

AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.

In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.

"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:59:58 #30
151582 A_L_N_F
pi_45599222
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus omdat iemand zegt dat hij Theo ook al waarschuwde, moeten we nu waarde aan deze uitspraak van die randmongool van een imam gaan hechten? Zet hem maar onder toezicht, en laat vervolgens de afluistertapes ergens rondslingeren. Daar zijn we wel goed in.
theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...

zou eens een keer goed zijn om die moskee te ontruimen en met een paar bulldozers tegen de vlakte werken.
lik op stuk beleid...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:01:02 #31
151582 A_L_N_F
pi_45599259
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef Verbal het volgende:
Haastige spoed...
[..]

V.
yeah right.....
nu is het opeens iemand anders

laat ze lekker allemaal dood vallen daar.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04:13 #32
136 V.
pi_45599366
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

yeah right.....
nu is het opeens iemand anders
Vervelend voor je.
quote:
Dat mag wel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45599393
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
Allah Al Watan Al Malik
pi_45599568
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef Verbal het volgende:
Haastige spoed...
[..]

V.
Ik wacht het volledige artikel van Folia morgen wel even af
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:17:08 #35
151582 A_L_N_F
pi_45599871
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...
pi_45599899
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:17 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

als jij beter had opgelet met je integratie cursus had je begrepen dat dat een uitdrukking is...
Ja jong, je bent er gewoon bij. Dit in combinatie met je posts in de andere thread doet me veel goed.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44:00 #37
136 V.
pi_45600849
Volgens het ANP wil Folia niet reageren

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44:30 #38
136 V.
pi_45600874
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:09 schreef salutem het volgende:

[..]

Ik wacht het volledige artikel van Folia morgen wel even af
Zoals ik al zei... 'haastige spoed'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45600923
quote:
AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims en de islam. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.

In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.

Afstand

"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.

Folia meldt op haar website naar de moskee te zijn gegaan om een reactie uit de moslimgemeenschap te halen naar aanleiding van een onderdeel van een show die Jansen opvoert in cabaretzaaltjes in het hele land. Die show komt hem vaak op negatieve reacties te staan, variërend van gescheld tot bestorming van het podium.

Interview

Volgens de site van het universiteitsblad van de Universiteit van Amsterdam waren enkele bestuursleden van de moskee bij het interview met de 'tolk'. Bij Folia was dinsdagmiddag niemand bereikbaar voor een reactie.

Risico

Ewout Jansen meent dat Folia een paar zinnen uit zijn programma heeft gehaald en in het Arabisch heeft vertaald. "Volgens mij loop ik niet meer risico dan andere cabaretiers. Echte harde grappen over moslims maak ik niet. Het zijn vrij onschuldige grapjes."

Jansen, die veelal speelt op middelbare scholen en studentenfeestjes, krijgt wel regelmatig negatieve reacties van Marokkaanse jongens. "Die roepen bijvoorbeeld dat ik dood moet. Maar ik ben niet bang. Ik neem ze niet zo serieus."

De uitingen van de geďnterviewde moskeebezoeker vindt hij wel ernstig, maar hij gaat geen actie ondernemen.
nu.nl
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:52:12 #40
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45601189
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:

Ik zou me er ook niet al te druk om maken.

Als moslim wel, want nog zo'n geintje en je hebt de poppen écht aan het dansen. Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen... heeft niemand wat aan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:11:05 #41
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45601840
quote:

[..]

[afbeelding]
Wouw.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45601888
Reactie van de cabaretier en moskee, voor camera!

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=419
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:18:51 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45602086
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:59 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

theo van gogh werd ook bedreigd op basis van zijn uitspraken, ook hoge leiders binnen de islam riepen daartoe op...

zou eens een keer goed zijn om die moskee te ontruimen en met een paar bulldozers tegen de vlakte werken.
lik op stuk beleid...
Preventief provoceren dus.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:26:31 #44
151582 A_L_N_F
pi_45602361
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Preventief provoceren dus.
absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.
gebouw wordt "ontmanteld" en de organisatie verboden.

er worden heel wat "sekten" verboden maar geen enkele is zo extreem geweldadig als de islam en die mag wel blijven bestaan...
pi_45602404
wanstaltig, schokkend, echt verschrikkelijk.

echt, de grens is bij mij nu toch wel echt bereikt.
pi_45602572
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

absoluut niet, hetzelfde zie je ook bij criminele organisaties en sektes.
gebouw wordt "ontmanteld" en de organisatie verboden.

er worden heel wat "sekten" verboden maar geen enkele is zo extreem geweldadig als de islam en die mag wel blijven bestaan...
Je kunt een geloof niet 'verbieden'. Ook niet als een paar ervan extremistisch zijn. Het extremisme kan je wel verbieden. Maar een geloof niet.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:40:50 #47
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45602809
Denkbeelden kun je niet verbieden en moraliteit laat zich niet sturen door wetgeving.

Wil na 2000 jaar nog niet zo doordringen, maar ooit komen we er wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:44:13 #48
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45602937
"De islam is geen geweldadige godsdienst, en anders sla ik je in elkaar"

Wat een stelletje randdebielen zijn het toch ook.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:04:56 #49
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45603669
Dit is niet zo gezegd door de Moskee zelf, maar door 1 bezoeker. Beetje overdreven dus weer hier rechts tuig

Mensen die grappen maken over de islam mogen geslagen worden of worden gedood. Een bezoeker van de moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Westerpark zegt dit letterlijk in een interview met het studentenblad Folia.
Folia deed het interview om een reactie te krijgen over de bedreigingen die cabaretier Ewout Jansen krijgt naar aanleiding van zijn programma 'Steen des aanstoots'. De rechtenstudent maakt daarin grappen over moslims.
De bezoeker sprak in het bijzijn van enkele bestuursleden van de moskee. De imam van Assoenna was ook aanwezig maar hij vertrok halverwege het gesprek.

Wethouder Ahmed Aboutaleb vroeg naar aanleiding van het gewraakte interview het moskeebestuur van Assoenna meteen om opheldering. Daaruit kwam naar voren dat de uitspraken de mening van een bezoeker van de moskee waren.
"De moskee neemt 100 procent afstand van de uitspraken van die man en vindt het verschrikkelijk dat het hiermee in verband wordt gebracht", aldus een woordvoerder van de gemeente. "De man is niet meer welkom in de moskee. "
In een interview met het studentenblad Folia zei de man dat mensen die grappen over de islam geslagen en gedood mogen worden.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:05:09 #50
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')