Klonk | woensdag 10 januari 2007 @ 16:16 |
Goed nieuws voor de bewoners van de grensstreek of een ieder die wel eens in Belgie komt, het vignet voor de Belgische wegen gaat door, dus we mogen gaan betalen voor de meest beroerde hobbelige snelwegen en hun geweldige bewegwijzering..... Dat wordt dus voortaan via Duitsland naar Frankrijk.... quote:bron: www.l1.nl quote:bron: http://www.ad.nl/buitenland/article977596.ece [ Bericht 45% gewijzigd door Klonk op 10-01-2007 16:23:07 ] | |
Hathor | woensdag 10 januari 2007 @ 16:19 |
Zouden ze hier ook moeten doen. Wegenbelasting eruit, tolsysteem erin, dan betaald iedereen ook precies wat ie behoort te betalen. | |
Klonk | woensdag 10 januari 2007 @ 16:21 |
dit is geen tol, dit is gewoon 60 euro mogen dokken om in Belgie te mogen rijden, ik vermoed dat je in de war bent met de kilometerheffing. | |
Tikorev | woensdag 10 januari 2007 @ 16:21 |
Ik stel een Westerscheldevignet voor. ¤10.000 per schip om Nederlanders die door België moeten schadeloos te stellen. | |
LeoLoopneus | woensdag 10 januari 2007 @ 16:27 |
En dan ook nog meteen 60 euro. Blijkbaar zijn de Belgische Franken daar ook gewoon in euro's veranderd! | |
buachaille | woensdag 10 januari 2007 @ 16:27 |
Op zich hebben de Belgen gelijk natuurlijk, als je ziet hoeveel Nederlandse voertuigen door België rijden, wel de lasten maar niet de lusten. Ik denk echter wel dat het ze ook een hoop geld gaat kosten. Veel Nederlanders die nu eens een dagje antwerpen pakken zullen dat nu laten schieten. | |
Piles | woensdag 10 januari 2007 @ 16:29 |
quote:Je zegt het precies goed ![]() | |
Kadesh | woensdag 10 januari 2007 @ 16:31 |
O.k. even patatje eten in Belgie, dagje Antwerpen of Brussel. Nee laat maar. Ik ga wel een braadworst eten tijdens een dagje Keulen. ![]() | |
BunnyHunter | woensdag 10 januari 2007 @ 16:33 |
Ik woon 5 minuten naast belgie (en duitsland) en kom dus ook geregeld daar om te stappen/eten etc. maar ik ga echt niet 60 eu betalen daarvoor ![]() | |
DikkeSmikkel | woensdag 10 januari 2007 @ 16:33 |
Dan mogen wij uiteraard voor dat geld wel een gatenvrij wegdek eisen natuurlijk. | |
GodsSon | woensdag 10 januari 2007 @ 16:33 |
Damn dat wordt dus duur naar de bios gaan in antwerpen... normaal een keer of 2-3 per jaar, maar om daar nu 60¤ extra voor te betalen... But belgen! | |
ikbenik | woensdag 10 januari 2007 @ 16:34 |
Lekker oneerlijk verdeeld, wij moeten betalen om over hun wegen te rijden, maar als Belgen hier komen, rijden ze gratis. Klopt dus niets van. Maar ik dacht dat in eerste instantie de bedoeling was dat er alleen maar betaald hoefde te worden als je over de snelwegen zou rijden (en grote 2x2 baans provinciale wegen). Ik zou dan gewoon lekker binnendoor rijden, de keren dat ik naar Belgie ga zijn toch minimaal en meestal ga ik dan alleen naar de bioscoop in Antwerpen. Om nu een toeslag te moeten betalen van 60 euro per jaar voor die paar keer bioscoop zijn toch belachelijk, dan zal je mij daar niet meer zien. Dus ze snijden in hun eigen vingers, door zulke tarieven te vragen, gaat het toerisme achteruit. Nou ja, misschien hebben ze dat wel liever, zullen we dan heel Belgie gaan boycotten? | |
DarkElf | woensdag 10 januari 2007 @ 16:35 |
iedereen rijdt maar door belgie heen elke zomer om met zijn sneue caravannetje naar frankrijk te gaan. logisch dat daar eens voor betaald moet worden ![]() | |
misteriks | woensdag 10 januari 2007 @ 16:38 |
ik ben eens benieuwd hoeveel NLers het voor die schlemiele 60euro zullen laten.. In ieder geval ; het is sowieso een win win situatie , dit vignet. diegenen die dit onredelijk vinden hebben ook niets uit te geven in Belgie , en dan kan deze overlast beter in eigen land blijven ![]() | |
longinus | woensdag 10 januari 2007 @ 16:43 |
Ach, na een tijdje gaan de winkeliers klagen over mindere omzet. Mensen rijden om via duitsland, minder touristen. En die heffing voor scheepvaart naar belgië moet er komen, goed voor Rotterdam ![]() | |
LeoLoopneus | woensdag 10 januari 2007 @ 16:47 |
Komt er maar één soort vignet op de markt? Of is het ook mogelijk om een vignet voor 1 of 2 weken te kopen ipv meteen een heel jaar? | |
misteriks | woensdag 10 januari 2007 @ 16:50 |
wat een typisch hollandse reacties hier ! alsof de belgische economie draait op die campeerklojo's die zelfs hun krat Heineken meenemen naar de Ardennen ; of de toiletdame aan de kathedraal van a'pen ineens werkloos zou worden ;;; | |
HeatWave | woensdag 10 januari 2007 @ 16:52 |
quote:Tja, leuk gezegd, maar weekendje Londen ofzo is opeens een stuk aantrekkelijker dan weekendje Antwerpen. Doei belgjes, ![]() | |
DarkElf | woensdag 10 januari 2007 @ 16:53 |
ja waar je heen moet met de boot, via de tunnel of vliegen, en dat is idd veel goedkoper allemaal bij elkaar dan een vignetje voor belgie ![]() | |
QM84 | woensdag 10 januari 2007 @ 16:55 |
Hmm... balen.. ik woon in Belgie, maar heb wel gewoon een Nederlands kentekenbewijs... Mag dus wel betalen en volle wegenbelasting betalen in NL... | |
Vodka_Lime | woensdag 10 januari 2007 @ 16:56 |
maar houdt dit dus in als ik een weekendje weg wil naar antwerpen of brussel dat ik 60 euro betaal.. nou dan pas ik voor een weekend je daarheen | |
DarkElf | woensdag 10 januari 2007 @ 16:56 |
volgens mij ben je verplicht om binnen een jaar als je in belgie woont om je auto op belgisch kenteken te laten zetten? | |
doeka | woensdag 10 januari 2007 @ 16:58 |
Ik vind het op zich nog niet zo'n probleem om 60 E. te moeten betalen; wat ik wel een probleem vind is dat het wegdek zo belabberd is; ok rond Antwerpen is het nu, na jaren, wel weer in orde maar die hobbelweg bij Gent is echt een drama; als je moet betalen, moet wel het wegdek goed zijn. | |
longinus | woensdag 10 januari 2007 @ 17:01 |
Misschien kunnen we België ondertunnelen ![]() | |
Et-Cetera | woensdag 10 januari 2007 @ 17:02 |
quote:Retourtje Londen kost ¤25 met Ryanair ![]() | |
DarkElf | woensdag 10 januari 2007 @ 17:04 |
quote:en dat kan je alleen posten met zo'n smilie? ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 10 januari 2007 @ 17:16 |
Ik geloof niet dat Oostenrijk en Zwitserland opeens geen toerisme meer hadden toen ze hun vignet invoerde... en alsof de Belgen zoveel verdienen aan nederlandse weekendtoeristen, de kuddes nederlanders die elke zomer en winter door Belgie jakkeren en daar geen cent uitgeven zorgen wel voor stukke wegen en geen inkomsten. Zou ik ook een vignet invoeren... | |
StefanP | woensdag 10 januari 2007 @ 17:24 |
CH + FR + B = 200 euro per jaar. Herinnert u het zich nog? Een Europa! ![]() De EU - de best georganiseerde geldklopperij in eeuwen. | |
Klonk | woensdag 10 januari 2007 @ 17:34 |
quote:de wegen in Belgie zijn gewoon uit principe brak, door Nederland rollen minstens zoveel auto's en wij presteren het wel om geen DDR achtige snelwegen te krijgen. | |
longinus | woensdag 10 januari 2007 @ 17:38 |
Het is gewoon een truuk van de Belgen om het miljoenenijntje voor elkaar te krijgen, dat stukje spoor door limburg heen zodat ze ook een snelle verbinding hebben met het roergebied. En zij hebben geen rijn. | |
BrauN | woensdag 10 januari 2007 @ 17:38 |
What de fuck is het probleem man? ![]() Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima. ![]() En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze. En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser. ![]() | |
thaduck | woensdag 10 januari 2007 @ 17:48 |
Geweldig idee weer van die Belgen.. Komt er gelijk geen hond meer in dat kutland ![]() Gelukkig hebben wij met het werk een vestiging in België waar ik ook beheerder ben, kan ik tenminste die 6 tientjes weer terughalen ![]() | |
Klonk | woensdag 10 januari 2007 @ 17:48 |
quote:60 euro, mwoah, weet ik leukere dingen mee te doen dan aan de belgen schenken, en het belgische wegennet goed ![]() ![]() leuk ook voor de transporteurs, 60 euro per auto, kan lekker aantikken ![]() nee, de belgen hebben het wegennet prima op orde ![]() | |
thaduck | woensdag 10 januari 2007 @ 17:50 |
Ik was paar weken terug in Tsjechië, daar moet je ook betalen voor een vignet (10 euro voor 2 weken ofzo) maar daar zijn de snelwegen perfect in orde! Kunnen ze in België een puntje aan zuigen! Maar geef mij Frankrijk maar, betalen als je snel en goede weg wil hebben. Wil je niet betalen dan krijg je een acceptabele weg en meestal doe je er ietsje langer over. | |
BrauN | woensdag 10 januari 2007 @ 17:51 |
quote:'Hobbel hobbel' is alleen bij Gent hoor. En puike verlichting he, overal langs de snelweg! ![]() | |
dazzle123 | woensdag 10 januari 2007 @ 18:00 |
quote:Het zijn niet de mensen die in het grensgebied wonen die de dupe zijn. Die betalen een keer 60 euro en kunnen het hele jaar in Belgie boodschappen blijven doen. Het zijn de mensen die naar Frankrijk willen of een dagje naar Antwerpen. Zo'n tripje kost opeens 60 euro extra. Ik snap ook niet in een tijd van open grenzen en de europese eenwording dat dit zomaar door de EU wordt geaccepteerd. En het argument dat dat mensen die niet in Belgie wonen geen wegenbelasting betalen is natuurlijk ook kolder. Iedereen met een auto betaalt wegenbelasting en of dat nou in Nederland is of in Belgie of in Duitsland dat maakt natuurlijk geen zak uit. Nederlanders rijden weleens door Belgie, Duitsers weleens door Nederland en Fransen weleens door Spanje en dat heft elkaar allemaal keurig op. Kortom het is weer een achterlijk iedee waar uiteindelijk alleen Belgie zelf de dupe van zal worden. Of dacht je dat ik even 60 euro ga betalen om even door Belgie te rijden? | |
zakjapannertje | woensdag 10 januari 2007 @ 18:02 |
quote:het recht op tolheffing op de Westerschelde hebben de Belgen al anderhalf eeuw geleden afgekocht, dus zullen we dat eerst moeten zien terug te kopen ![]() | |
Freak187 | woensdag 10 januari 2007 @ 18:02 |
Mmm ik ga altijd in de voorjaarsvakantie richting de Ardennen... eens kijken of er leuke sluiproutes vanuit Duitsland/Luxemburg zijn. | |
longinus | woensdag 10 januari 2007 @ 18:05 |
quote:DAn noem je het geen tol, er is vast wel een leuke naam voor te verzinnen, milieutoeslag, onderhoudstoeslag e.d. ![]() | |
du_ke | woensdag 10 januari 2007 @ 18:08 |
quote:Tja die moeten in Duitsland ook al tol betalen en ook daar is het transport niet afgenomen volgens mij. | |
popolon | woensdag 10 januari 2007 @ 18:08 |
't Is hun goed recht natuurlijk, ongeacht de kwaliteit van het wegdek. Misschien willen ze gewoon af van al die horden Nederlanders die elkaar weer door hun landje heen banjeren met die enge caravans. | |
zakjapannertje | woensdag 10 januari 2007 @ 18:08 |
quote:dat betalen de Belgen nu al ongeveer | |
dazzle123 | woensdag 10 januari 2007 @ 18:27 |
quote:Nee transporteurs rekenen die 60 euro ook gewoon door aan de klant. Dus drie keer raden wie uiteindelijk de rekening betaalt. | |
du_ke | woensdag 10 januari 2007 @ 18:44 |
quote:Voornamelijk de Duitse en Belgische klanten ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 18:59 |
quote:schitterend mag je als buitenlander mee gaan betalen aan wegen van waar ze zelfs in afrika zouden zeggen dat ze slecht zijn. ![]() Is wel tof voor 1x op en neer zo`n vignet nodig ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 19:03 |
quote:idd voor 60 euro laat ik de auto overvliegen naar parijs om dan weer verder te gaan ![]() Maar wat wel minder is dat andere landen (lees NL, duitsland, Luxemburg) niet lang op zich zullen laten wachten want die vinden dat oneerlijk voor de eigen burgers | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 19:05 |
quote:maar het mooie is nog wel dat de belgen zelf niets betalen want die worden gecompenseerd door de wegenbelasting | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 19:06 |
quote:dan hadden ze tolwegen moeten introduceren en niet dit belachelijke plan. Trouwens no way dat ik ¤60 ga betalen om in poppel te tanken ![]() | |
Radjesh | woensdag 10 januari 2007 @ 19:20 |
Hmz. Wat een kut plan van die belgie ![]() Voer dan in wat ze in Frankrijk ook hebben. | |
Misstique | woensdag 10 januari 2007 @ 19:28 |
Zolang de kwaliteit van de wegen hetzelfde blijft, rij ik om. | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 19:30 |
Beetje voorbarig gehuil dit allemaal. Wacht eerst eens af óf het wel doorgaat en op welke manier het dan door moet gaan.quote:Bron BN / De Stem | |
Roel_Jewel | woensdag 10 januari 2007 @ 19:32 |
Toch es uitrekenen of 't voor mij als Maastrichtenaar nog voordelig is om even de grens over te gaan om te tanken ... Wat een onzinregel. Bij de aanleg van nieuwe wegen of een brug etc. kan ik me goed voorstellen dat er tol geheven wordt om het project te bekostigen. Maar waar ligt in Belgié een stuk weg die deze heffing rechtvaardigt?? | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 19:37 |
Ja ik zou opschieten RJ, je hebt nog maar minimaal een jaar de tijd! Misschien kan je beter gaan hamsteren. ![]() | |
Pascal86 | woensdag 10 januari 2007 @ 19:41 |
quote:nee inplaats dat mensen nu 100 euro in antwerpen gaan uitgeven gaan ze nu ergens anders heen, lekker slim hoot ![]() | |
vet_seg | woensdag 10 januari 2007 @ 19:55 |
In Oostenrijk hebben ze dit ook, vooral in de buurt van Wenen. De oostenrijkers moeten een kaart kopen voor een x aantal euro's per jaar. Als je als toerist daar komt kan je bij elk benzinestation een maand, week of een dagkaart kopen. Ik denk niet dat je echt 60 euro moet gaan betalen als je voor een dagje naar belgie wil. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 20:10 |
quote:wie controleerd dat trouwens een leger rijkswachten van om en bij de 100.000 | |
Frumzel | woensdag 10 januari 2007 @ 20:17 |
quote:Ach, ze gaan gewoon langs de weg staan en wachten op een NL-er/Duitser/Franser/Zwitserser etc. Belgen hoeven ze niet te controleren, want die krijgen ze toch allemaal gratis... Tis puur buitenlandertje pesten... ![]() | |
Metro2005 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:19 |
60 euro is ook niet bepaald een laag bedrag ofzo. Ik rij voortaan wel om via duitsland als ik naar frankrijk wil. Gooi die 60 euro liever in mijn tank dan in zo'n debiel kaartje. | |
Frumzel | woensdag 10 januari 2007 @ 20:20 |
En vraag me trouwens af wat als je in Baarle-Nassau/Baarle-Hertog moet zijn. *...kom je zo'n agent tegen op de grenslijn (die kris-kras door het dorp loopt). -"Ehm, papieren graag en vignet." -"Geen vignet hier, maar dat hoeft toch ook niet, snol!" -"Ehm, ehm, oh ja. Zie ik het nu pas..." ![]() | |
Ultralaser | woensdag 10 januari 2007 @ 20:22 |
Hier word ik zo nijdig van. Kabinet loopt bij ons te janken 1 europa en dan mogen wij ineens een vignet aanschaffen! Wat doet de EU hiertegen? Toch ook helemaal niks of wel dan? Echt waar ik zou wel eens met onze minister president willen praten over het gekloot wat nederland toe laat. | |
Metro2005 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:24 |
quote:Ik vind 60 euro niet een schlemiel bedrag , ik vind dat rijkelijk hoog. Wat hier al gezegd wordt, als je naar de bioscoop in antwerpen ofzo wilt ben je dus naast je bioskaart van 10 euro ofzo ineens ook nog 60 euro kwijt! wordt het wel ff in 1 keer enorm duur. Bovendien kun je voor 60 euro ook je tank volgooien. 60 euro is gewoon een beste boel geld en al helemaal voor zoiets als het gebruik van die baggersnelwegen waar je je hele auto op stukrijdt. Nee als ze dit in gaan voeren rij ik niet meer door belgie, en ik hoop dat niemand dat meer doet. Zullen de uitgaansgelegenheden, benzinepompen en de complete toeristische sector erg leuk vinden. | |
zoalshetis | woensdag 10 januari 2007 @ 20:24 |
het voordeel is dat wij 'ollanders wel zonder vignet illegaal, voor nederlandse begrippen, vuurwerk mogen kopen en dat belgen daar een vergunning voor moeten aanvragen. de handelsgeest is wel grappig in belgië, altijd gespeend met het uitzuigen van buurlanden. | |
Bolter | woensdag 10 januari 2007 @ 20:27 |
quote:Idd, stel dat dit doorgaat stel ik voor om hetzelfde in te voeren voor al die gare Belgen die hier hun wiet komen halen met die gare bakken. | |
DarkElf | woensdag 10 januari 2007 @ 20:29 |
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen ![]() | |
Martijn_77 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:30 |
Dat wordt leuk dan. Dan wordt naar Duitsland rijden in een keer veel leuker dan naar Belgie ![]() Dit terwijl ik toch regelmatig in Belgie kom. Maar 60 Euro per jaar vind ik echt veel te veel geld voor de wegen die ze daar hebben. | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 20:30 |
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen? Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50. | |
Metro2005 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:30 |
quote:voor 60 euro koop je 48 liter brandstof, kun je gemiddeld gezien zo'n kleine 600km van rijden. kun je best van om belgie heen rijden, dat is maar 200km groot. | |
Chadi | woensdag 10 januari 2007 @ 20:33 |
Ik vind die belgische wegen echt beroerd vooral als het regent ..dan is het net of je in Thialf bent. Levensgevaarlijk en dan die kuilen in die wegen ..niet zulke kleintjes ook en die zie je ook niet als er plassen liggen. Verder denk ik dat ze zich in hun vingers snijden... 60 euro betalen om je vrienden op te mogen zoeken... of om naar de bios daar te kunnen. Blijf wel lekker hier behalve als ik echt niet anders kan. | |
Chadi | woensdag 10 januari 2007 @ 20:35 |
quote:2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa... | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 20:38 |
quote:Neuh, de meesten in dit topic blijven zeiken over 60 euro extra voor een bioscoopkaartje. 2,50 is al een heel stuk schappelijker (met een paar vrienden, even delen, nog geen euro extra per persoon). | |
Metro2005 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:39 |
quote:net zoiets als betalen voor lucht bij een tankstation. Ben zelf nogal van de principes, als je daar niet je bandjes gratis mag oppompen nadat ik net 60 euro achtergelaten heb voor brandstof dan kom tank ik daar ook nooit meer. Als iedereen dat deed kon je nog een statement maken Als iedereen straks belgie links laat liggen komen ze er snel genoeg van terug. Maar helaas, mensen zijn te weinig principieel en te lui. ![]() langzaam maar zeker komen er steeds meer kosten bij en iedereen slikt het omdat het 'toch' maar een klein bedrag is. | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 20:41 |
Metro2005, waar ben je wel toe bereid om te betalen? | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 20:41 |
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. ![]() | |
Chadi | woensdag 10 januari 2007 @ 20:47 |
quote:dan volgt Nederland denk ik automatisch.. het wordt dan haast wel gedwongen. | |
Metro2005 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:51 |
quote:ik ben in elk geval niet bereid: - 20 cent voor een plastic tasje te betalen - 25 ~ 50 cent voor pinnen te betalen - 50 cent voor lucht te betalen - tolvignetten te betalen waar je geen ene flikker voor terugkrijgt (ja een karrenspoor) - debiele belastingen die nergens goed voor zijn (wat te denken van belasting betalen over een gespaarde erfenis (zelfs al heb je die nog helemaal niet gehad omdat bv 1 van je ouders nog leeft ![]() - kwartjes voor toiletten in pretparken - betaald parkeren (echt principekwestie, ik betaal NIET voor parkeren dus zoek steden op waar je niet hoeft te betalen als ik wil winkelen en als ik ergens moet betalen dan kom ik daar gewoon niet) etc. Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk: - gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen - een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed ik ben wél bereid te betalen voor zaken waar je daadwerkelijk wat voor terugkrijgt, waarbij je het gevoel hebt dat er wat nuttigs met je geld gedaan wordt. Niet iets wat gewoon ingevoerd wordt om meer geld op te halen zoals betaald parkeren, want waar betaal je voor? voor die mooie niet te vinden ieniemini parkeerplaats waar zelfs een alto niet in past? voor een uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen? nee, je betaalt alleen maar om de gemeentekas te spekken. Tolvignet, wat krijg je daarvoor terug? mooie strakke wegen zoals in frankrijk en nederland? nee, je krijgt er hobbelwegen voor terug met levensgevaarlijke jumps, gaten en enorm slechte bewegwijzering. betalen om te pinnen, krijg je er wat voor terug? nee, waarom berekenen ze die kosten niet in de producten? dat doe je met je verwarming, licht en personeel toch ook? waarom moet je dan weer zoiets apart berekenen. Zou mooi zijn als ze iedereen die in zijn tshirt een winkel binnenkomt extra moet betalen omdat voor hem de verwarming aan moet staan en iemand in zijn winterjas heeft daar niks aan ![]() nja ![]() Bovendien, ik betaal al elke maand een kleine 40 euro om gebruik te mogen maken van de wegen. In belgie betalen ze ook wegenbelasting en in elk ander land betaald iedereen wegenbelasting. Ik vind het in het licht van 1 europa dan ook bezopen dat 1 land dan maar ineens besluit een tolvignet in te voeren. Gewoon een verkapte EXTRA belasting voor mensen die in een ander land ook al wegenbelasting betalen. ik betaal al 480 euro per jaar om gebruik te mogen maken van de weg (over de benzine accijns nog mara niet gesproken) en ik vind het niet terecht dat als je dan een keer over de grens moet zijn OOK nog een keer moet betalen ![]() ![]() sorry, even een frustratie-eruit-gooi-post ![]() | |
Chadi | woensdag 10 januari 2007 @ 20:57 |
Frankrijk heeft een prachtig systeem. Ze mogen daar trouwens ook geen tol vragen als ze geen alternatieve route hebben ![]() | |
Misan | woensdag 10 januari 2007 @ 21:00 |
quote:ok, dan ga ik hier nu even vol op in ![]() - je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt; - je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden; - betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad ![]() verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol ![]() | |
battlesickloner | woensdag 10 januari 2007 @ 21:00 |
quote:Doe ze de groeten daar :-) scheelt weer heel wat caravans op de baan hier. :-) | |
Metro2005 | woensdag 10 januari 2007 @ 21:05 |
quote:- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt; eensch, ik koop ze ook wel eens maar vind het niet heel erg klantvriendelijk - je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden; Zie mijn voorbeeld over verwarming, personeel en verlichting, ook pinkosten vind ik gewoon onder een bedrijfs running costs vallen. - betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad ![]() En helpt dat? blijven mensen nu massaal weg uit de steden? nee dus kun je het net zo goed gratis houden. Maar dat levert geen geld op. Automobilisten betalen al erg veel voor de 'vervuiling' die ze veroorzaken en met de pogingen om de binnensteden autoluw te maken wordt die vervuiling alleen maar erger. Of rij jij nooit 10-20 rondjes ergens om een parkeerplek te vinden? of rem jij niet af voor drempels, obstakels en allemaal van die 'demotiveer' projecten ? gaan mensen daardoor minder rijden? nee. produceert het alleen maar meer vervuiling? ja. Is het goed voor de gemeentekas? ja, en dat is het belangrijkste in de wereld dus blijf je als automobilist maar meer en meer en meer en meer betalen en wat krijg je ervoor terug? een beschuldigende vinger dat de binnensteden zo onbereikbaar zijn geworden en dat je zo vervuilend bezig bent. En ja het belgische systeem wordt dan tol. Alleen dan wel tol ZONDER alternatief ![]() | |
Martijn_77 | woensdag 10 januari 2007 @ 21:09 |
quote:Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 21:13 |
quote:Dan laat je je baas betalen. | |
Martijn_77 | woensdag 10 januari 2007 @ 21:18 |
quote:Denk niet dat mijn baas betaald is ik in eigen tijd in Belgie rij. Woon namelijk nog geen half uur van de Belgische grens en ga weleens een bioscoopje pakken in Antwerpen en Bier en boodschappen halen net over de grens | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 21:25 |
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar. | |
dopa | woensdag 10 januari 2007 @ 21:25 |
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied. | |
Martijn_77 | woensdag 10 januari 2007 @ 21:26 |
quote:Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland. ![]() | |
Dagonet | woensdag 10 januari 2007 @ 21:28 |
quote:Inclusief reiskosten is het dus nu duurder. Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af. | |
Martijn_77 | woensdag 10 januari 2007 @ 21:30 |
quote:Dat zou ook een idee kunnen zijn ![]() Nog een beter idee is dat alles onder de grote rivieren zich afscheid en met Vlaanderen het Groot Hertogdom Brabant gaat vormen ![]() ![]() | |
Yildiz | woensdag 10 januari 2007 @ 21:32 |
quote:Dat mag nu ook wel. Of je het krijgt is een tweede. | |
MouseOver | donderdag 11 januari 2007 @ 00:10 |
Ronduit belachelijk, zelfs als je per week zou kunnen betalen. Op deze manier heeft kun je over 10 jaar voor elk buitenland vignetten gaan kopen. Ik hoop dat de winkeliers daar het in flink in hun omzet gaan merken, want dat lijkt me de enige manier dat het teruggedraaid wordt. ![]() | |
RealZeus | donderdag 11 januari 2007 @ 00:20 |
quote:Het ligt er aan waar je woont.Stel dat ik dan naar Frankrijk zou moeten dan zou ik naar Emmen rijden (een half uur hier vandaan),daar de grens oversteken en dan die fijne Duitse Autobahn op.Voor mij is het niet veel om,ik spaar die 60 euro wel uit door die actie. | |
PLAE@ | donderdag 11 januari 2007 @ 00:40 |
Maar goed het kost je geld. | |
Gia | donderdag 11 januari 2007 @ 07:43 |
Als zo'n vignet 60 euro per jaar is, heb ik er geen moeite mee. Ik betaal per vakantie in Frankrijk en Spanje meer aan tol, namelijk. Als je 60 euro moet betalen elke keer dat je even de grens over wipt, dan ligt het uiteraard enigszins anders. Da's namelijk van de zotte. Zoiets moeten ze ook in Nederland instellen. Gewoon een bedrag per jaar, voor buitenlanders om op de Nederlandse wegen te mogen rijden. Prima idee. | |
Gia | donderdag 11 januari 2007 @ 07:49 |
quote:Een KLEIN bedrag tol? Rijdt eens van Noord naar Zuid om op vakantie te gaan naar Spanje en tel alle tol eens bij elkaar op. Op de terugweg heb je die ellende weer. Kost echt wel wat meer dan 60 euro. | |
Tinkepink | donderdag 11 januari 2007 @ 07:51 |
Laten ze dan gewoon een Europees vignet invoeren. Ik heb nu ook al een sticker voor Zwitserland op de ruit zitten, ga eind januari naar Oostenrijk en dan komt er ook nog zo'n fijne sticker voor Belgie bij waar ik toch ook wel een keer of 4 per jaar kom. Dan over een jaar of 2 nog het Duitse Autobahnvignet voor personenwagens én het Nederlandse tolsysteem en ik kan niet meer door mijn voorruit kijken. | |
Silmarwen | donderdag 11 januari 2007 @ 08:13 |
Ik wil best betalen voor de twee keer door België heen, maar niet voor het hele jaar en als ze dat geld maar aan die klote wegen besteden. Dat gehobbel is echt niet normaal meer, zelfs in Spanje en Schotland zijn de wegen beter. Ik snap dan ook niet waarom ze gewoon geen tol heffen zoals in Frankrijk. Zo betaalt iedereen wat hij moet betalen in verhouding tot het gebruik. Als ze het alleen op de snelwegen gaan doen krijgen ze in de zomer massa's aan sluipverkeer door de dorpen en stadjes, lijkt me ook niet echt verstandig. Maar goed, het duurt allemaal wel even dus dit jaar nog gratis door België heen rijden. | |
Grrrrrrrr | donderdag 11 januari 2007 @ 08:16 |
Naar de bios in Antwerpen wordt zo wel een stuk duurder... ![]() ![]() | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 08:49 |
quote:bron Ik ben heel benieuwd hoe die gekke belgen dit er doorheen willen gaan drukken, het plan is echt te vaag voor woorden, in alle europese landen waar tot nu toe een vignetplicht is, heb je dat vignet alleen voor snelwegen nodig, je bent dus niet verplicht het te kopen. in Frankrijk zijn tolwegen, ook die ben je niet verplicht te nemen, de N-wegen zijn daar altijd gratis, en van een prima kwaliteit. De belgen willen dus gewoon een soort van entreegeld heffen op hun land, je hebt geen keuze, raar volkje... | |
john6 | donderdag 11 januari 2007 @ 08:58 |
quote:Die zijn er zeker, maar dan ?? Als je naar de ardennen gaat kom je toch altijd in België, dus heb je dat vignet altijd nodig. | |
Pietverdriet | donderdag 11 januari 2007 @ 09:05 |
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt. | |
Gripper | donderdag 11 januari 2007 @ 09:08 |
quote:Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik. ![]() Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels! | |
Tinkepink | donderdag 11 januari 2007 @ 09:17 |
quote: quote: | |
rompompom | donderdag 11 januari 2007 @ 09:22 |
Ik neem aan dat ze wachten tot er bijvoorbeeld fatsoenlijke ringwegen om Antwerpen en Brussel liggen? Om die van Antwerpen te sluiten, zijn ze onlangs begonnen met werkzaamheden. Maar dat duurt nog wel een paar jaar voordat dat gereed is. En BrauN, echt, goede wegen, kom op man ![]() ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 11 januari 2007 @ 09:44 |
quote:en dan heb je straks voor alle landen in de EU een vignet en transponder op je autoruiten (naast je parkeervergunning), dan krijg je een boete omdat je teveel troep op je ramen hebt zitten.. | |
Strolie75 | donderdag 11 januari 2007 @ 09:49 |
Die Belgen zouden mijn geld moeten betalen. Na een uur belgisch snelweg liggen al mijn vullingen er namelijk uit. ![]() | |
Chadi | donderdag 11 januari 2007 @ 10:08 |
quote:Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren???? | |
Pietverdriet | donderdag 11 januari 2007 @ 10:14 |
quote:Kleine steden zeker ja. | |
thaduck | donderdag 11 januari 2007 @ 10:16 |
quote:En DAAROM is het dus belangrijk om lid te zijn van de ANWB!! Al die rukkers die overstappen naar homo mobiel zorgen ervoor dat de ANWB een minder statement kan maken! En die homo mobiel doen NIETS voor de automobilist. | |
Lambiekje | donderdag 11 januari 2007 @ 10:16 |
Ik vind als je een weekendje Brussel/Antwerpen aandoet. Dat als je een hotel boekt dat ze dat stomme vignet verrekenen. | |
DiRadical | donderdag 11 januari 2007 @ 10:18 |
quote:Precies, Daarom zou Nederland het ook in moeten voeren. Wij willen af van al die Franse, Belgische en Duitse drugstoeristen | |
Matty___ | donderdag 11 januari 2007 @ 10:22 |
beetje hetzelfde als het oostenrijkse model alleen kun je daar ook voor 5 dagen / 15 dagen / 3 maanden / 6 maanden en 12 maanden een vignette kopen | |
du_ke | donderdag 11 januari 2007 @ 10:54 |
quote:Dat heeft in een aantal gevallen zeker wel geholpen. B.v. in combinatie met transferia. | |
Meki | donderdag 11 januari 2007 @ 10:55 |
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Belgen!.html?p=1,2 Ga niet meer naar Antwerpen Ga maar nu naar Aachen wil je naar spanje rijd om ga via duitsland en luxemburg en drink uit woede geen Jupiler meer maar mischien Hertog Jan boycot belgen ![]() | |
Ruud | donderdag 11 januari 2007 @ 10:58 |
vind de telegraaf een kutkrant, maar dit is dan wel een schitterend artikel belgen ![]() | |
Echo99 | donderdag 11 januari 2007 @ 11:00 |
Eet geen friet meer!! | |
Echo99 | donderdag 11 januari 2007 @ 11:00 |
quote:OMG, wat zeg ik nu ![]() | |
Meki | donderdag 11 januari 2007 @ 11:00 |
en belgische bonbons | |
Spees_Eend | donderdag 11 januari 2007 @ 11:07 |
Als ze nou fatsoenlijke wegen hadden ![]() Moeten we voor die crap 60 euro gaan betalen... | |
TheSorrow | donderdag 11 januari 2007 @ 11:09 |
Wat een mogolen ![]() ![]() | |
koemleit | donderdag 11 januari 2007 @ 11:10 |
Hoe moet je dit percies betalen? staat er bij de grens een pliesie agent te controleren en geld te vangen ofzo? | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:11 |
quote:maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken. | |
Echo99 | donderdag 11 januari 2007 @ 11:11 |
quote:Ja dan moet je zo gooien enzo, en dan doet die agent het vangen. ![]() | |
BobRooney | donderdag 11 januari 2007 @ 11:11 |
Leuk dat ze meteen een alternatieve route erbij zetten... | |
Ruud | donderdag 11 januari 2007 @ 11:12 |
quote:het fenomeen tolweg is jou volslagen onbekend? denk iig dat het zo wel zal gaan | |
Chadi | donderdag 11 januari 2007 @ 11:12 |
Er is al een topic gaande ![]() | |
rieski | donderdag 11 januari 2007 @ 11:12 |
komen ze nou ook nog met dag/week/maandkaarten? De actie van de kwaliteits krant is naar mijn idee een beetje kinderachtig ![]() | |
Bolter | donderdag 11 januari 2007 @ 11:12 |
Kut Belgen, we zouden de Westerschelde eens niet meer moeten uitbaggeren, kijken hoe snel dat vignet dan weg is. Omrijden door Duitsland is voor mij niet echt een optie aangezien ik in Zeeland woon. Maar goed, als je ziet wat er elk weekend uit België deze kant op komt... | |
Ruud | donderdag 11 januari 2007 @ 11:12 |
quote:lekker als je in Zeeland woont en in West-Frankrijk moet zijn ![]() | |
Spees_Eend | donderdag 11 januari 2007 @ 11:13 |
quote:Niet alleen het weekend.. Ik woon in Waalre en daar stikt het elke dag van de belgische auto's, en mij zus woont in Breda en daar hoor je ook alleen vlaams als je in de binnenstad loopt | |
koemleit | donderdag 11 januari 2007 @ 11:13 |
quote:maar waarom staat er dan 60 euro? op het nieuws hoorde ik iets van een vinjet wat je moest kopen. Eenmaal over een tolweg kost heus geen 60 euri. Als het over tolwegen had gegaan stond dat er wel lijkt me. ![]() | |
BobRooney | donderdag 11 januari 2007 @ 11:13 |
quote:das balen ![]() | |
mp-menace | donderdag 11 januari 2007 @ 11:14 |
Uitgaan in België Naar de bioscoop in Antwerpen Op vakantie in de Ardennen Sneller in Duitsland via Antwerpen-Eindhoven/Maastricht Moet ik dat allemaal gaan missen? Echt niet! Go Geert Wilders - bepleit die korting, of vrijstelling! | |
Ruud | donderdag 11 januari 2007 @ 11:14 |
quote:nee, maar zo'n zelfde systeem kunnen ze toch gebruiken? | |
salutem | donderdag 11 januari 2007 @ 11:14 |
"Platbombarderen dat godsverlaten failliete teringland! Zo snel mogelijk een vernietigende oorlog met de belgen! Nederlanders verenigt U! Ondanks al die oosteuropese staten in de EU is Belgie nog steeds het meest corrupte land binnen de EU. Klotenwegen waar NOOIT iets aan wordt gedaan en dan ook nog 60 euries dokken om je leven te wagen. Opzouten en affikken tot aan hun schoenveters! Hollander, Nederland do 11/1, 00:51" Hahahah LOL | |
Spees_Eend | donderdag 11 januari 2007 @ 11:15 |
Ja je moet een bepaald papiertje kopen en dan zien de mensen achter de camera's (geen idee hoe, kan me niet voorstellen dat iemand de hele dag voor een tvtje gaat zitten om te kijken) of je wel of niet zo'n ding in je auto hebt liggen | |
Chadi | donderdag 11 januari 2007 @ 11:15 |
quote: ![]() | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:15 |
BREAKING NEWS: Meki loopt achter de feiten aan !!!!!!! Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet | |
NrSiX | donderdag 11 januari 2007 @ 11:15 |
jupiler is zowizo ranzig ![]() | |
Chadi | donderdag 11 januari 2007 @ 11:16 |
quote:Wat is daar Breaking aan ? ![]() | |
salutem | donderdag 11 januari 2007 @ 11:16 |
"Platbombarderen dat godsverlaten failliete teringland! Zo snel mogelijk een vernietigende oorlog met de belgen! Nederlanders verenigt U! Ondanks al die oosteuropese staten in de EU is Belgie nog steeds het meest corrupte land binnen de EU. Klotenwegen waar NOOIT iets aan wordt gedaan en dan ook nog 60 euries dokken om je leven te wagen. Opzouten en affikken tot aan hun schoenveters! Hollander, Nederland do 11/1, 00:51" Hahahah LOL | |
haakaap | donderdag 11 januari 2007 @ 11:16 |
In de Europese Unie is toch vrijverkeer van handel, goederen en personen? En als ze alleen Nederlanders willen laten betalen is het discriminatie! Maar kijk de Belgen er niet op aan, prima mensen, kunnen wij qua beleefdheid en medeleven nog wat van leren. De beleidsmakers, dat zijn de boosdoeners! | |
Gripper | donderdag 11 januari 2007 @ 11:16 |
quote:Als ik op weg ben naar de alpen wil ik daar graag snel naartoe rijden, en niet door dorpjes heen sukkelen met gemiddeldes van 60.... B-wegen rijden is echt geen optie voor mij, tenzij ik alle tijd heb, in 3 dagen naar mijn vakantiebestemming wil rijden met veel lunch en koffiestops onderweg. In frankrijk heb je dan tenminste nog de RN_wegen die globaal de peage wegen aanhouden. Daar zitten veel 110km-stukken bij, en dan is het tenminste nog een optie om iets anders te rijden dan de snelweg. | |
Echo99 | donderdag 11 januari 2007 @ 11:17 |
quote:Kijkt nu op Mekis holding site voor actuele nieuws aldus Meki ![]() | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:18 |
quote:eigenlijk niets ![]() | |
opgebaarde | donderdag 11 januari 2007 @ 11:18 |
Het zal wel net zo werken als Zwitserland. Dus je komt aanrijden, langzaam, heb je een vignet mag je doorrijden en anders kan je in de rij staan om er eentje te kopen. Kost je ook nog extra tijd dit of ze moeten een automatisch systeem hebben voor de auto's die al een vignet hebben. In Zwitserland als ik ga skien is het altijd een mega pijnhoop ![]() | |
koemleit | donderdag 11 januari 2007 @ 11:18 |
Dit gaat de Belgische middenstand zeker voelen. (zeker in antwerpen). Dag je antwerpen wordt zo stuk minder aantrekkelijk ![]() | |
punchdrunk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:19 |
quote:Wees blij. vlamingen is leuk volk. ik woon in maastricht, midden in het centrum en vlak bij de 2 "drijvende coffeeshops" die onze stad rijk is. als ik een euro kreeg voor elke franstallige belg die de weg naar de coffeeshop komt vragen, had ik een boot in st tropez. vlamingen zijn leuk, maar die walen zijn echt een treurig paupervolkje. wallonie is de achterbuurt van belgie. grappig dat alleen de franstallige jeugd hier wiet, coke en xtc komt kopen, terwijl je zelden of nooit vlaams hoort. | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:20 |
quote:mee eens, maar je hebt de mogelijkheid tot kiezen en zoals ik de plannen van de belgen nu begrijp heb je daar twee keuzes, betalen of om Belgie heenrijden ![]() | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:22 |
quote:kleine tip: hier in Nederland gewoon bij lokale winkel van de ANWB kopen | |
opgebaarde | donderdag 11 januari 2007 @ 11:22 |
quote:Doen wij ook, sta je allen nog wel die zaterdagochtend minimaal 2 uur stil voor de grens ![]() | |
AgLarrr | donderdag 11 januari 2007 @ 11:24 |
Het lijkt me dat we hier eindelijk de reden hebben om die afvalligen hun fout te doen inzien en ze weer bij ons mooie Nederland in te lijven. Ik stel algemene mobilisatie voor ![]() Dit wordt een makkie ![]() | |
haakaap | donderdag 11 januari 2007 @ 11:26 |
Zou t niet geweldig zijn, NL met vlaanderen ![]() | |
Klonk | donderdag 11 januari 2007 @ 11:26 |
Ik ga hier toch even een gastslotje ter beoordeling van de huismods op achterlaten, er lopen nu twee topics over hetzelfde onderwerp: Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet | |
ioko | donderdag 11 januari 2007 @ 11:29 |
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken.............. | |
opgebaarde | donderdag 11 januari 2007 @ 11:31 |
Ik woon in Den Bosch en vanwege werk rijden we naar Zwitserland met de wintersport in twee dagen, dus vrijdagmiddag vertrekken we. Volgens mij is het onmogelijk om volgend jaar op die vrijdagmiddag meer dan 75 km om te rijden naar Colmar (100 km onder straatsburg. Volgens mij snijden de Belgien hunzelf hiermee in de vingers, of is er ergens een onderzoek te vinden die hun gelijk in deze beslissing bewijst? | |
Godslasteraar | donderdag 11 januari 2007 @ 11:32 |
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk ![]() (ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr ![]() Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben. | |
opgebaarde | donderdag 11 januari 2007 @ 11:32 |
quote:Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt. | |
Chadi | donderdag 11 januari 2007 @ 11:33 |
quote:Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaal ![]() | |
opgebaarde | donderdag 11 januari 2007 @ 11:33 |
quote:De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen? | |
Godslasteraar | donderdag 11 januari 2007 @ 11:42 |
quote:kutbelgen! het zullen wel weer die Wallonen zijn, centjes nodig om die failliete zooi te subsidieren. (dit horen Vlamingen toch graag? ![]() | |
Gia | donderdag 11 januari 2007 @ 11:53 |
quote:Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen! | |
rompompom | donderdag 11 januari 2007 @ 11:55 |
quote:Vrouwen zijn irritant! De OP sluit er mooi bij aan ![]() | |
buachaille | donderdag 11 januari 2007 @ 12:14 |
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen. De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen. | |
Gripper | donderdag 11 januari 2007 @ 12:15 |
quote:Is Zwitserland zo'n bierland dan? ![]() Nee, klimmen. | |
CANARIS | donderdag 11 januari 2007 @ 12:52 |
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft. Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 11 januari 2007 @ 13:17 |
quote:NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignet ![]() Ja ze zijn bezig idd maar nog steeds is het een crime de bewegwijzering daar komt niemand uit en veel wegen zijn nog steeds kut. Zoals Eric van Saueren al zei je voel en hoort meteen wanneer je NL binnen rijdt | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 11 januari 2007 @ 13:21 |
quote:zie onderstaande post | |
Repeat | donderdag 11 januari 2007 @ 17:47 |
al die zuigende kutlanden die maar geld vragen, sterf! ![]() duitsland inclusief, als die ook geld gaan vragen voor hun autobahn kunnen ze ook in het schijt zakken. Je begrijpt wel dat ik dit dus ook een verschrikkelijk naaiende streek van belgie vindt. | |
Dagonet | donderdag 11 januari 2007 @ 18:00 |
quote:Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen. Maar ja, ik lees ook dingen over kortere tijden (en dus goedkoper) en toch blijft iedereen hangen op die ¤60,- | |
Dagonet | donderdag 11 januari 2007 @ 18:06 |
quote:8 juni, minister van Brempt. Bron | |
misteriks | donderdag 11 januari 2007 @ 18:14 |
laat het ons anders stellen : de belgen vragen 60¤ om nadien het gezeik over hun wegen te willen aanhoren... nu krijgen we het ongevraagd en gratis ... | |
61neorej | donderdag 11 januari 2007 @ 18:16 |
quote:Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven. | |
du_ke | donderdag 11 januari 2007 @ 18:21 |
quote:Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkan ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2007 @ 18:34 |
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro. Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen. | |
du_ke | donderdag 11 januari 2007 @ 18:36 |
quote:Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse. | |
ASSpirine | donderdag 11 januari 2007 @ 20:28 |
quote:Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen? 10 dagen - 8 euro is best duur... ![]() Eerst een vergelijking maken tss de kortere periode die je ook zal kunnen aanschaffen | |
dancemacabre | donderdag 11 januari 2007 @ 20:44 |
Blijft wel de enige plek waar je lang en veel oerendhard kan, een te verwaarlozen pakkans incluis. Nou de kampers om rijden wordt het nog beter. | |
pingu_ | donderdag 11 januari 2007 @ 21:06 |
Welk wegennet? Iig, het laatste idee om meer belasting te kunnen innen. :/ | |
__________ | donderdag 11 januari 2007 @ 21:32 |
Meh, eenmaal 60 euro (jaarkaart, familie in Belgie) of de nederlandse manier van incasso dmv flitspalen. Buitenlanders hebben een 100% kans op een boete met die struikrovers hier en hun 3 km te hard!!!! boetes. Ja, "ik ga wel naar londen met Ryanair voor 25 euro". Ja, en de geldwissel gekut en de hele dure stad erbij. Ook nog eens je transport van en naar de luchthavens enzo ... Ach, zoals een turkse collega het ooit zei : " nederlanders zeuren 2 dagen en accepteren het dan" | |
Cynix ® | vrijdag 12 januari 2007 @ 00:19 |
quote: ![]() Wake up! Eén keer door de tunnel bij Antwerpen kost al 5 ¤. quote:Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag? ![]() | |
Stratos | vrijdag 12 januari 2007 @ 00:30 |
quote:Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen. | |
Atreidez | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:13 |
Wat een kutgedoe weer.. Alles moet geld kosten tegenwoordig ![]() ![]() | |
Sandstorm_81 | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:28 |
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU. In Frankrijk moet je pas belachelijk veel tol betalen. Vb pont de Normandie is ¤5 enkel. De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij. De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2rijvakken en om de 10km een flitspaal. Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen. ¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen. Maar ik ga wel akkoord met Altreidez dat tegenwoordig alles geld moet kosten. | |
freako | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:34 |
quote:Een hele grote slagboom over de Westerschelde. ![]() | |
Mutant01 | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:42 |
quote:Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland. | |
Chadi | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:48 |
quote:Marokko is wel tol ![]() ![]() | |
Mutant01 | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:50 |
quote:Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he. | |
Chadi | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:54 |
quote:Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAE ![]() | |
Mutant01 | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:58 |
quote:Haha ja ![]() ![]() | |
Chadi | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:00 |
quote:hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro... ![]() | |
Mutant01 | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:03 |
quote:Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro. | |
Chadi | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:08 |
quote:Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euro ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:38 |
quote:Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden? quote:Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert... quote:Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt. quote:Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood? En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand ![]() | |
opgebaarde | vrijdag 12 januari 2007 @ 11:46 |
quote:Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs ![]() "Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence | |
Sandstorm_81 | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:50 |
Met het onderste stuk ga ik ook akkoord hoor. Verder lijkt het me eerlijker om enkel de inwoners van die landen die ons doen betalen in hun land (Frankrijk, Zwitserland, ...) te laten betalen op onze wegen. Wij moeten niet betalen in NL, zij dus ook niet bij ons. Maar ik begrijp dat dit politiek onmogelijk is, want dan lijkt het op een wraakmaatregel. Misschien moeten ze dit gewoon op Europees nivo regelen. Iedereen gaat een bedrag betalen en elk land schaft zijn individuele taksen af. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:03 |
quote:Hoezo is mijn tekst arrogant? ![]() Wat is er onzin aan mijn opmerking over vrij verkeer? Het is toch een feit dat elk land in zijn eigen schulp kruipt en tol gaat heffen omdat andere landen dat ook doen? Het wordt toch van kwaad tot erger? Slagbomen zijn weg bij de grens, maar nu krijgen we overal tolheffing. En de oproep dat andere landen ook moeten gaan betalen, ondersteun ik ook niet. Waarom niet overal afschaffen? Dan heb je dit soort wij-zij discussies ook niet. | |
BonteAvond | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:16 |
Yo | |
Blik | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:37 |
quote:sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgie | |
Captain_Fabulous | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:57 |
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie! Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn.... | |
Blik | vrijdag 12 januari 2007 @ 15:02 |
quote:Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen? Lijken me ook aardig goed voor de economie. En wat je vergeet is dat vrachtwagens een veel grotere impact hebben op het wegennet dan een auto. Een vrachtwagen mag tot 50 ton geladen zijn, mag maar 80 km per uur rijden, kortom, zorgen voor de grootste vertraging op ons wegennet. Wij zijn tolerant daarin en laten de vrachtwagens niks extra betalen voor het gebruik van de wegen. | |
misteriks | vrijdag 12 januari 2007 @ 15:24 |
er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤ trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 12 januari 2007 @ 15:51 |
quote:tuurlijk gaat dat wel op Als het aan NL had gelegen lag er nu een dam in nu hebben we vele miljarden extra aan kosten moeten maken om de dijken te verhogen. En wat schrijven ze dan ![]() | |
freako | vrijdag 12 januari 2007 @ 16:03 |
quote:Werkelijk? ![]() | |
MouseOver | vrijdag 12 januari 2007 @ 17:15 |
quote:In mijn beleving, als ik eens bij de problemen rondom lokale coffeeshops kijk, is de verhouding tussen Nederlanders en Belgen toch precies andersom... | |
MrX1982 | vrijdag 12 januari 2007 @ 19:39 |
Dat de Belgische overheid geld wil voor wat ze in België wegen noemen. Veredelde zandpaden. Belgen kunnen a) niet rijden en b)zijn de wegen van een dermate slecht niveau dat het wel een 3de wereld land lijkt. Omrijden lijkt me geen straf. Wat gaan ze eigenlijk met deze extra inkomsten doen? Wegen verbeteren of doen waar ze in België goed in zijn namelijk straatverlichting aanleggen ![]() | |
borisz | vrijdag 12 januari 2007 @ 21:21 |
ik geloof dat de minister van vws wil gaan praten met de buurlanden | |
MrX1982 | vrijdag 12 januari 2007 @ 21:59 |
quote:http://www.planet.nl/plan(...)tid=795980/sc=239d7b Daar komt de aap al uit de mouw. Wat hebben ze in België ook alweer? "Gratis" OV in sommige plaatsen. Daar mogen andere Europeanen dus voor betalen en in België noemen ze dat dan gratis. Ik noem het diefstal. België blijft toch wel het lachertje van Europa. | |
Justaname | vrijdag 12 januari 2007 @ 23:12 |
quote:duh, de Belgen gaan natuurlijk niet nog een keer 60 euro betalen bovenop de verkeersbelasting!! Lijkt me niet meer dan logisch dat die 60 euro van het wegenvignet afgetrokken wordt van de wegenbelasting. Of ben ik nou zo scheel? | |
Justaname | vrijdag 12 januari 2007 @ 23:21 |
quote: quote:De toeristen die door België reden zijn meestal op doorreis naar andere vakantielanden. Ik vind het niet meer dan normaal dat al die miljoenen toeristen een bijdrage leveren voor de doortocht door België. Door de strategische ligging van België komen er jaarlijks miljoenen auto's door het land heen en waarom zouden de Belgen daarvoor op moeten draaien. Als je de 60 euro te duur vind dan rijd je toch lekker via Duitsland, niemand verplicht je om door BE te rijden toch? En dat gratis OV in BE stelt echt niks voor hoor in Belgie. Om dat te bekostigen hebben we echt geen bijdrage nodig van Nederland. quote:Daarom zijn natuurlijk ook de EU en het NAVO hoofdkwartier gevestigd in Belgie. Als je niet van Belgie houd dan blijf je toch lekker in Nederland. Wat maak je je dan druk over zo'n wegenvignet? | |
MrX1982 | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:04 |
quote:Biedt dan op zijn minst een goed wegennet aan en waarom staan er in België langs de snelweg (bijna) overal lantarenpalen. Wat een verspilling van energie en dus geld. Dat is echt niet nodig. Dit is mijns inziens ordinair geld kloppen uit de zaken van Europeanen om begrotingsgaten te dichten. quote:Ik heb verder geen problemen met België ondanks dat het soms een bananenrepubliek lijkt maar dit idee is idioot en het is afwachten wat de Europese Commissie hier van vindt. | |
kingmob | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:16 |
quote:Ik vind het ronduit schokkend dat men ervan uit gaat dat die dooreizen niets opleveren. Denk je dat het feit dat men in nederland gratis kan rijden met een vrachtwagen toeval is? Zonder die transport waren wij nergens en zonder de centrale ligging van belgie in west europa was belgie nergens. Tolwegen had ik nog in kunnen komen, maar dit soort vignetten is gewoon spekken van de staatskas. De toch al goedkope vliegmaatschappijen springen een gat in de lucht, binnenkort prijsstunten met vluchten naar parijs en marseille. Belgie geeft hiermee aan dat mensen uit andere EU landen eigenlijk niet zo welkom zijn. Hun gevoelige wegennet kan daar blijkbaar niet tegen? Nog even en het wordt tijd om het wegennet vanuit de EU te regelen als het zo doorgaat. Tolwegen en vignetten in ieder land kan alleen maar leiden tot verlies op de grote schaal. | |
Little_Meanie | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:28 |
quote:Ja daarom is Brussel de hoofdstad van Europa en zijn alle belangrijke Europese instellingen in Brussel gevestigd. ![]() | |
zakjapannertje | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:38 |
quote:tegenwoordig staan een heleboel van die dingen uit, oonder meer om de Kyoto-norm te halen nl. de CO2 uitstoot te verminderen | |
zakjapannertje | zaterdag 13 januari 2007 @ 01:20 |
de SP roert zich (weer)quote: | |
MonopolyMan | zaterdag 13 januari 2007 @ 01:28 |
Wegenvignet mag best, maar als Belgen het niet zouden moeten betalen heb je het inderdaad over discriminatie en ik hoop dat ze er dan ook een stokje voor gaan steken. Iedere vervuilende vrachtwagenchauffeur of andere veelvuldige weggebruiker zal het niet al te veel vinden voor een jaar, maar dagjesmensen naar Antwerpen of Brussel zouden hier wel eens door kunnen worden weggejaagd. Vraag me af hoeveel het ze qua toerisme gaat kosten. | |
Gia | zaterdag 13 januari 2007 @ 12:05 |
Ach, gewoon ook invoeren in Nederland en Duitsland. En doe maar meteen in Frankrijk ook zo'n vignet voor 100 euro per jaar, i.p.v. steeds die Péages! Als dit in Nederland zou worden ingevoerd, kan voor de Nederlanders in principe de wegenbelasting wat omlaag. | |
Dagonet | zaterdag 13 januari 2007 @ 13:47 |
quote:Maar de Belgen betalen het wel, alleen wordt tegelijkertijd de wegenbelasting omlaag gegooid. | |
MrX1982 | zaterdag 13 januari 2007 @ 14:06 |
quote:Gebruiken ze daar geen atoomenergie voor? Die verlichting langs snelwegen in België is echt ridicuul. | |
Dagonet | zaterdag 13 januari 2007 @ 14:13 |
quote:Dan ben je behoorlijk blind, in dit topic heb ik een bericht van BN/De Stem gepost én een bericht van de Belgische minister van 8 juni 2006. Of je leest natuurlijk alleen maar wat je wíl lezen, dat kan ook. | |
RealZeus | zaterdag 13 januari 2007 @ 14:45 |
quote:Zullen we het dan even over al die gaten hebben? Zodra je op sommige plekken de grens over gaat schud je de hele auto door.Nee,daar wil ik geen 60 euro voor betalen.Ze mogen mij wel betalen voor die aanslag die dat wegennet op mijn schokbrekers pleegt. Maar goed,ik kom er bijna nooit en mocht ik naar Frankrijk willen dan kan ik zonder te veel kosten omrijden via Duitsland. ![]() | |
zakjapannertje | zaterdag 13 januari 2007 @ 15:01 |
quote:58 procent van de Belgische electriciteitsconsumptie wordt door nucleaire energie gedekt | |
dopa | zaterdag 13 januari 2007 @ 15:08 |
quote:In België is de SPa er dan weer voor verantwoordelijk dat er 3 keer meer geld gaat naar openbaar vervoer dan naar verbeteringen in wegeninfrastructuur. Ik vind het ook een belachelijk plan, die wegenvignetten, maar als het geld ook effectief wordt besteed aan wegenwerken wordt het misschien nog eens wat met het Belgische wegennet. Alleen jammer dat men blijkbaar buitenlands geld nodig heeft om dit te realiseren. | |
dancemacabre | zaterdag 13 januari 2007 @ 15:32 |
Met een wat grotere auto ben je zeker veilig in B, met een vol koekblik is het inderdaad spannend rijden tussen het snellere verkeer en de potholes, vandaar de verlichting waarschijnlijk. Zonde dat het maar 60 eur is, mag best meer en houdt de paupers van de baan. | |
Big_Yin | zaterdag 13 januari 2007 @ 20:45 |
Al die hoofden in Nederland beginnen aardig rood aan te lopen in maar net zoals met zo veel dingen ( kwartje van Kok bv) schreeuwen jullie je de tering daar en gaan jullie aankomende zomers gewoon weer via Belgie naar Frankrijk op vakantie. Frankrijk zal er ook blij mee zijn want er gaan minder Fransen naar Nederland om drugs te kopen dus is en bijkomend voordeel. Kunnen ze de politie daar voor andere dingen gaan inzetten. Nederland zal het het hardst gaan voelen Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net. Antwerpen die nu meer scheepvaart gaat krijgen als die westerschelde eindelijk is uitgediept zal gaan groeien en de Belgische vracht vervoerders kunnen tegen lagere prijzen alles naar de rest van Europa gaan vervoeren want ze krijgen die 60 Euro immers terug. Nederland staat dan ook nog eens toe dat er trein verkeer gaat komen van uit Antwerpen via de ijzeren rijn naar het achter land Nederland jullie gaan naar de klote. | |
61neorej | zaterdag 13 januari 2007 @ 20:53 |
Die belgen mogen blij zijn dat wij dat soort dingen toestaan om hun economie te stimuleren en dan komen ze met deze maatregelen. Als Nederland wil is Belgie naar de klote want dan sluiten we de ijzeren rijn en pleuren de westerschelde weer dicht. | |
zakjapannertje | zaterdag 13 januari 2007 @ 20:57 |
quote:en ditmaal zonder vervelende consequenties ![]() (de vorige keer deden vooral de Britten vervelend met havenblokkades ed. toen we niet wilden opschieten Belgie te erkennen) | |
kingmob | zondag 14 januari 2007 @ 09:49 |
quote:Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde. Je reactie lijkt ingegeven door niet minder dan een vreemd calimero-gevoel. Krijg alsjeblieft wat gevoel voor eigenwaarde. | |
Joost-mag-het-weten | maandag 15 januari 2007 @ 00:30 |
quote:Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt. Dit gaat over verkeer tot aan 12 ton. Het vrachtverkeer (dat nu allang het Eurovignet betaalt) zal daar geen extra hinder van ondervinden. Ook niet naar de Antwerpse haven. Eerder integendeel, een vermindering aan wagens op de Belgische wegen zal het fileprobleem verhelpen , en dat is positief voor het vrachtverkeer. Overigens had onze minister van Buitenlandse zaken het vandaag over een mogelijke klacht en/of sancties van Nederland. "Er zijn voldoende goede Europese juristen in België en Vlaanderen om ervoor te zorgen dat daar geen speld tussen te krijgen is" | |
Joost-mag-het-weten | maandag 15 januari 2007 @ 00:33 |
quote:Die verlichting is er omdat er 's nachts reserve is in België. Het is duurder én vervuilender om tijdens de nachtelijke uren (waar er minder energievraag is) een of meerdere centrales te sluiten , dan om die elektriciteit aan te wenden om de wegen te verlichten. Daarom zijn de Belgische wegen zo sterk verlicht. Dat is zelfs milieuvriendelijk én kostenbesparend. In pakweg Frankrijk doet men net hetzelfde. Alleen heb je daar zoveel meer wegen dat dit niet opvalt. Maar in stedelijke gebieden is het wegennet daar even sterk verlicht als in België. | |
marnixds | maandag 15 januari 2007 @ 00:39 |
investeren in staatsinstituties en openbare werken,etc...... is geen favoriete bezigheid van de Belgische overheid. Sabena is daardoor failliet gegaan en door wanbeleid kostte het nieuwe justitiepaleis miljoenen meer. Wees toch niet zo gierig, zeker die Zeeuwen. 60 euro lijkt me toch geen ramp voor mensen die al genoeg geld hebben voor een auto.Voor een dagtrip is de trein ook een alternatief, kost niet zoveel hier. Als je jonger dan 25 bent, kun je een go-pass kopen: 1 rit voor 4,50 tussen 2 bestemmingen in het hele land. Het lijkt me meer dan normaal om als transitland de gebruikers en vervuilers de belasten. Idee: belast de Duitsers die elk jaar naar de Nederlandse kust komen om vakantie te vieren. Of gewoon meer gaan flitsen (ja,nog meer). | |
Kadesh | maandag 15 januari 2007 @ 08:01 |
quote:So true. ![]() | |
Ku_Klux_Kloon | maandag 15 januari 2007 @ 08:03 |
quote:eey, een mede dorpbewoner ![]() | |
punchdrunk | maandag 15 januari 2007 @ 09:53 |
ik snap niet dat de belgische grensstreek hier niet tegen protesteert. ik woon in maastricht, en de hele belgische grensstreek draait compleet op nederlanders die hun geld net over de grens uitgeven: restaurants (filling station, da lidia, alle grieken in maasmechelen) winkels (M2 shopping center, outlet maasmechelen, al die designzaken in Maasmechelen), recreatie (oud rekem, maaseik). ook de andere kant op, de voerstreek ik (teuven, de plank) wordt veel verdient aan nederlands toerisme. weer meer naar het westen in tongeren en hasselt worden wekelijks vele nederlandse euro's uitgegeven tijdens de antiek en rommelmarkten. volgens mij gaat dat helemaal naar de klote nu. nouja, zelf weten dan maar. wel jammer, ik voelde me altijd meer limburger dan nederlander. heb altijd meer gehad met mijn streekgenoten over de grens dan met de randstad e.d., dit voelt denk ik voor veel euregio bewoners als een vette klap in het gezicht. een beetje alsof je bij vrienden gaat eten en je achteraf een rekening krijgt. nouja, we weten wel wanneer we niet meer welkom zijn, we geven ons geld wel hier uit. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 15 januari 2007 @ 12:03 |
quote:1 de meeste producten die rotterdam binnen komen moeten naar duitsland en veel gaat dan ook nog via de kanalen. 2 is die ¤60 euro voor vrachtvervoerders 3x niets als de diesel 3 cent duurder wordt moeten ze al meer betalen. 3 dat van die ijzeren rijn is nog afwachten ik gok dat eerst de betuwelijn terug verdiend moet worden. ![]() 4 Antwerpen heeft daar de capaciteit (nog) niet voor. | |
Frederic | maandag 15 januari 2007 @ 12:16 |
quote: ![]() ![]() Moet trouwens hartelijk lachen met Nederlanders die beweren dat zowat de gehele Belgische economie langs de grens draait op de Nederlanders. ![]() | |
MouseOver | maandag 15 januari 2007 @ 12:20 |
quote:Aachen en de eifel zijn ook best leuk ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 15 januari 2007 @ 12:22 |
quote:Nederland is het centrum van de wereld, toch? ![]() | |
Tirion | maandag 15 januari 2007 @ 12:24 |
quote:Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers. quote:Zeker! ![]() ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Tirion op 15-01-2007 12:29:59 ] | |
Pietverdriet | maandag 15 januari 2007 @ 12:46 |
De oost west verbindingen in Belgie zijn trouwens prima wegen | |
MonopolyMan | maandag 15 januari 2007 @ 14:02 |
quote:Brussel deelt die 'titel' dan ook met andere steden die vrij nietszeggend zijn, om het wat cru te zeggen. Dat zijn Strasbourg en Luxemburg-stad voor de EU. Ditzelfde is ook een beetje gedaan in Nederland met Den Haag als administratieve hoofdstad, de VS met DC (wat wel is uitgegroeid natuurlijk), in voormalig BRD met Bonn, in Canada met Ottawa, Australie met Canberra... | |
misteriks | maandag 15 januari 2007 @ 14:07 |
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen | |
MouseOver | maandag 15 januari 2007 @ 15:27 |
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)_10_euro_.html?p=1,2 Goed, nu gaan ze dus ook specifiek toeristen die een dagje in belgie hun geld uit komen geven uitzuigen. Met als bijkomstigheid dat transitverkeer, waar de maatregel tegen bedoeld was, alsnog voor een appel en een ei doorkan. | |
du_ke | maandag 15 januari 2007 @ 15:28 |
Dit stond toch al in berichten van vorig jaar over het vignet? (alleen niet met concrete bedragen) is ook geheel logisch dat er ook vignetten voor kortere tijd komen. | |
61neorej | maandag 15 januari 2007 @ 15:51 |
quote:Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen. Daarbij laat een inwonertal mi niet het belang van een stad zien, op landelijk schaal misschien nog wel maar op europese en wereld schaal niet. Mexico-city is nou niet echt belangrijk te noemen in de wereld maar toch een enorme metropool. | |
Dagonet | maandag 15 januari 2007 @ 15:53 |
quote:Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook. ![]() | |
Pietverdriet | maandag 15 januari 2007 @ 15:56 |
quote:Soit. definitie kwestie, Nederland en Belgie zijn eigenlijk gewoon mooie ruime stadsstaten met veel groen. Vergelijk NL of Belgie maar eens met NY ofzo. Het Ruhrgebied is eigenlijk ook 1 grote stad. | |
MouseOver | maandag 15 januari 2007 @ 16:15 |
quote:Dit was eigenlijk het eerste min of meer officiele bericht dat ik ervan zag.. misschien trek ik het me ook wat te veel aan omdat ik dicht bij de grens woon ![]() | |
Mylene | maandag 15 januari 2007 @ 17:03 |
![]() quote:bron | |
_The_General_ | maandag 15 januari 2007 @ 17:05 |
Je zou maar een bedrijf hebben aan de grens in Belgie. Er zijn hier in Limburg veel Belgische bedrijven die leven van de Nederlanders.... die hebben nu een probleem. | |
MonopolyMan | maandag 15 januari 2007 @ 20:52 |
quote:Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub. Niet dat ik Amsterdam zo veel groter vindt. Ik vind beide steden "kleine metropolen". Ik woon zelf in Londen en kom veel in Parijs, daar zit toch nog net even een verschil tussen, en die steden zijn op Europees vlak veel en veel belangrijker natuurlijk. | |
Joost-mag-het-weten | maandag 15 januari 2007 @ 20:59 |
quote:Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ... | |
MonopolyMan | maandag 15 januari 2007 @ 21:12 |
quote:Grappig dat je net musea zegt, aangezien Amsterdam met het Rijksmuseum, Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rembrandthuis en Anne Frankhuis enkele wereldmusea in huis heeft die ontzettend veel bezoekers lokken. Natuurlijk gaat het ook om de softdrugs en prostitutie, maar ik sta helemaal achter Nederland met hun aanpak, en dat hoort en is ook gewoon een deel van de Amsterdamse cultuur, waar ik totaal geen problemen mee heb. Maar er is ook zoveel meer. | |
ASSpirine | maandag 15 januari 2007 @ 22:04 |
quote:Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding. Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf. ![]() | |
misteriks | maandag 15 januari 2007 @ 22:53 |
Met Brussel als metropool wou ik zeggen dat de stad een enorme diversiteit heeft; voor mij is amsterdam een groot dorp, misschien niet in oppervlakte; maar wel hoe je de stad beleeft. Brussel straalt veel meer internationaliteit uit; naar buiten toe, maar ook als je erin ronddwaalt. Verder moet Brussel helemaal niet onderdoen op cultureel vlak; maar ja, we geven toe dat NLers meesterlijke marketeers zijn ![]() | |
Joost-mag-het-weten | maandag 15 januari 2007 @ 23:00 |
quote:Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite) | |
rompompom | maandag 15 januari 2007 @ 23:12 |
quote:Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden. ![]() Die Amsterdam - Brussel discussie is zwaar off-topic trouwens en nu wel klaar volgens mij. Gaat een beetje dezelfde kant op als een A'dam - R'dam discussie. Steden vergelijken slaat echt nergens op, aangezien elke stad z'n eigen leuke en minder leuke dingen en z'n eigen sfeer heeft. De één vind de ene stad leuker, de ander weer een andere stad. Prima. Vervolg 'm desnoods maar in het daarvoor bestemde subforum, hier gaat het over dat krankjoreme vignet. | |
Joost-mag-het-weten | maandag 15 januari 2007 @ 23:18 |
quote:Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ? Maar wat mij hier in België trouwens opvalt. De Fransen lijken dit best te vinden (die redeneren blijkbaar dat je op hun "peages" stukken meer dan 60¤/jaar kwijtbent) , je hoort geen Duitser klagen, en de Luxemburgers zijn zelfs voorstander ervan. Ons enige buurland dat zo hoog van de toren blaast en erover klaagt is Nederland. | |
rompompom | maandag 15 januari 2007 @ 23:20 |
quote:Ik woon niet in London, dus daar moet je niet bij mij voor zijn. Ik geloof dat ze daar gewoon elektronische tolpoortjes om het centrum hebben, maar dat weet ik absoluut niet zeker. | |
Little_Meanie | maandag 15 januari 2007 @ 23:26 |
quote:Nederlanders hebben het niet zo breed | |
misteriks | maandag 15 januari 2007 @ 23:26 |
quote:fiks? je moet al bijna 1000 NLers in dienst hebben om er ongeveer 1 bruto jaarsalaris als kost bij te moeten nemen. | |
Little_Meanie | maandag 15 januari 2007 @ 23:29 |
quote:inderdaad een te verwaarlozen kost en trouwens aftrekbaar van belasting ![]() | |
MonopolyMan | dinsdag 16 januari 2007 @ 01:05 |
quote:Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer. (En ik heb al wel eens een onderzoek gezien waaruit eigenlijk bleek dat België en Brussel vooral geen imago hadden. Als je op het aantal google-hits af kunt gaan zie je dat de stad gewoon een stuk minder bekend is, alhoewel ik ook vind dat hij er grootstedelijker uitziet. In Amsterdam staat de hoogbouw dan ook in Zuid en niet het centrum.) | |
klootje | dinsdag 16 januari 2007 @ 03:04 |
quote:- Wegens klachten weggehaald. - [ Bericht 46% gewijzigd door Drugshond op 17-01-2007 02:00:53 ] | |
Pietverdriet | dinsdag 16 januari 2007 @ 08:51 |
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders.. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:18 |
Aangezien veel Nederlanders zodra ze de grens over gaan mateloos iritant worden en zich als botte boeren gedragen (vooral als er wat Belgisch bier ingaat) sta ik er ook achter. | |
punchdrunk | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:21 |
quote:makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken. beetje jammer dit. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:24 |
Piet woont geloof ik niet in Belgie... | |
Pietverdriet | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:28 |
quote:Welke vruchten? | |
Pietverdriet | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:28 |
quote: | |
Captain_Fabulous | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:39 |
Een Hollander is een iritant soort Nederlander? ![]() | |
Seneca | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:50 |
quote:Ja, en als iedereen er nou zo over denkt als jij, schiet je er nog niks mee op ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 16 januari 2007 @ 09:54 |
quote:Hollanders zijn die lui met een grote bek die niet tegen drank kunnen, uit het westen, provincies Noord en Zuid holland. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 16 januari 2007 @ 10:03 |
Zit ik als Utrechtenaar net goed...al woon ik in Hilversum. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 16 januari 2007 @ 10:05 |
quote: ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 16 januari 2007 @ 10:10 |
Ik kan echter wel redenlijk tegen drank...ik heb nog nooit in een Belgische brievenbus geplast ![]() | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:38 |
quote:Die vignetten hier gaan ook werken met nummerplaatherkenning hoor. Op diverse punten op het belgische wegennet wordt zo'n systeem geïnstalleerd, heb je vooraf netjes je vignet gekocht op internet of ergens bij de grens is er geen probleem, indien niet krijg je een boete (of eerst nog de kans om een vignet te kopen geloof ik zelfs) | |
dopa | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:43 |
quote:Het zit precies diep ![]() En over niet serieus nemen, welk land is er ook weer de melkkoe van Europa? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 16 januari 2007 @ 12:50 |
quote:figuurlijk of werkelijk ![]() | |
Mylene | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:33 |
quote:Duitsers ook boos om Belgisch vignet | |
opgebaarde | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:39 |
Waarom is er veel beroering om dat vignet en accepteren we de tolwegen van de Fransen wel? Nu weet ik dat er tot nu toe alleen jaarlijkse vignetten komen maar komt het vooral omdat de Belgen niet zo'n vignet dienen aan te schaffen en de rest van europa wel of hoe zit dat? | |
freako | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:42 |
quote:Je hebt in Frankrijk in ieder geval alternatieven. Je kunt ervoor kiezen om de tolwegen te omzeilen. Volgens mij geldt dat ook voor de Oostenrijkse Autobahnvignetten en andere snelwegvignetten. | |
Jerruh | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:44 |
quote:Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?) Waarom moeten we dit belgische fenomeen gaan vergelijken met de Franse peage, terwijl de franse wegen top zijn om over te rijden en de belgische wegen bekend staan om hun kraters, bobbels en onduidelijkheden? Waarom bieden de belgen,. net zoals de franse peage, geen gratis alternatieven, als je geen zin hebt om over die peage te rijden? Waarom grijpen de belgen terug op het zogenaamde gierigheid van d'n ollaander,t erwijl het in feite tegen de europeese regels ingaat van vrij vervoer? Waarom snappen de belgen niet dat als je ergens iets voor zou moeten betalen, je er ook iets goeds voor terug moet krijgen? Waarom is er nog niet gedacht over de gevolgen, zoals bijv. zeeuws vlaanderen (waar mijn familie bijv. vandaan komt), die, zonder gebruik van de tunnel, geen kant meer op kunnen? | |
rompompom | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:02 |
quote:Het gaat mij er voornamelijk om dat ik moet betalen voor een abominabel produkt. Het voelt alsof je een stofzuiger moet kopen die nog maar 10% van z'n zuigkracht heeft. Hoe duur/goedkoop zo'n ding is, je wil 'm niet. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:06 |
quote:idd | |
dopa | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:42 |
quote:Waarom heerst er in Nederland zo een polemiek en verontwaardiging over iets waarvan nog niets zeker is? Voor mij, als Belg, hoeft dit vignet er ook niet te komen, maar de reacties in Nederland zijn toch wel opmerkelijk te noemen. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:49 |
Men denkt dat iets geld gaat kosten, en das altijd schrikken voor hollanders... | |
ASSpirine | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:19 |
Overigens is de minister van toerisme van Belgie ook tegen de plan, vanwege de inkomsten die vele sectoren zullen mislopen... Dusjah, mss dat andere ministers de minister van mobiliteit van gedachte kan doen veranderen | |
tjolder | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:38 |
![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:46 |
quote: ![]() | |
MouseOver | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:49 |
Hoeveel is nu eigenlijk de wegenbelasting voor een standaard middenklasser in belgie, zeg een astra 1.6 benzine? | |
Jerruh | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:22 |
quote:Omdat het vooral ook naar de Nederlanders toe is gepresenteerd als zijnde een nieuwe kostenpost. en tja, zie es zelf op belgische fora hoe de belgen vanaf het begin al tegen de nederlanders reageren. Nog voordat uberhaupt nederland er van wist. Is dat verklaarbaar? Maar goed, misschien is het nog niet zeker, ik zou het in een aantal opzichten gewoon beetje een rare actie vinden. Ik krijg er dan in ieder geval een hoop mee te maken ![]() | |
misteriks | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:10 |
quote:standaard is een 1.9 diesel in Belgie ![]() | |
misteriks | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:19 |
quote:tja , die zien de "gele" bui al hangen , natuurlijk ![]() ga maar met jullie nieuwe vriendjes spelen ![]() | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:50 |
quote:Wij bieden wél een gratis alternatief: Rij door het buitenland. ![]() Trouwens, een Belg moet dit vignet ook kopen. Alleen gaan ze dat hier handig oplossen door onze wegentaks 60 ¤ goedkoper te maken ... ![]() Men denkt trouwens wél na over de gevolgen voor Zeeuws-Vlaanderen bv. Het zijn nog degene die daar wonen die het méést klagen over de kwaliteit van onze Belgische wegen , maar er tegelijk het meeste gebruik van maken én er niet voor betalen. Een Belg klaagt niet over de wegen hier, wij hebben liever een bobbeltje in de weg en een stuk minder wegentaks. En het geld dat het vignet opbrengt gaat trouwens rechtstreeks naar de verbetering van de wegen ... | |
Jerruh | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:54 |
quote:precies, door het buitenland rijden... wat als Nederland precies hetzelfde zou doen? Bijvoorbeeld met De Schelde? Of met fijnstofvervuiling vanuit antwerpen? Ofwel: buitenlandertje pesten? Ik snap namelijk niet waarom Belgen zoveel over Nederlanders klagen wat dit betreft... en dan mogen de Nederlanders er niet over zagen? ach ja... ![]() | |
Little_Meanie | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:57 |
quote:astra 1.6 benzine middenklasser ![]() | |
Jerruh | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:57 |
en dan nog: nederlanders moeten betalen om over de wegen te rijden. Terwijl belgen hier gratis mogen rijden, nota bene over wegen die veel beter zijn dan de wegen waar wij binnenkort voor moeten betalen in belgie. ja het gaat een dure grap worden, mocht ik naar mijn familie in Belgie willen of mijn familie in Z-V... en mijn familie hoorde je trouwens niet klagen over de slechtheid van de wegen, maar ze worden misschien wel benadeeld. | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 16 januari 2007 @ 18:58 |
quote:Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ... | |
Jerruh | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:02 |
quote:ach, laten we dan maar niet beginnen over Zeeland, dat bijna al zijn vervuiling te danken heeft aan antwerpen en het feit dat nederland in ruil voor die hts voor miljarden de schelde gaat uitgraven. BTW, met de Wapper wordt er nog meer vebouwd in antwerpen ![]() Ik denk dat wat dat betreft belgie en nederland even erg zijn voor elkaar, maar ik zie niet in wat deze maatregelen nou moet inhouden als de belgen geen reet extra hoeven te betalen voor het gebruik van hun eigen wegennet en de rest wel, terwijl de belgen toch echt zelf zorgen voor het grotere gedeelte van verslijting etc. btw, waar staan die vervuilende centrales van NL trouwens? ![]() | |
rompompom | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:06 |
quote:Dat is dus niet waar. Ik werk in Antwerpen bij de Vlaamse Overheid en mijn collega's zijn het volledig met me eens dat de wegen slecht zijn (eentje begon zélf over dat je aan de herrie kan horen waar je rijdt en hij gaat vaak in Nederland op vakantie) en van de meesten hoeft dat vignet er ook niet te komen. | |
ASSpirine | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:37 |
quote:Elektriciteitscentrales worden vaak vlak aan de landsgrenzen gebouwd. tenminste, van wat ik vroeger nog had geleerd. [ Bericht 4% gewijzigd door ASSpirine op 16-01-2007 19:44:03 ] | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 16 januari 2007 @ 19:50 |
quote:Is dat zo ? Er passeren jaarlijks meer dan 4 miljoen aan buitenlandse voertuigen door België. Tov 5 miljoen ingeschreven Belgische voertuigen ... |