bron: www.l1.nlquote:Het verplichte wegenvignet voor auto’s die in België rijden gaat door.
Alle automobilisten die gebruik maken van de wegen in België moeten in 2008 een vignet kopen. Dat geldt dus ook voor Limburgse automobilisten die in België inkopen doen. Het kopen van een vignet kan door het kenteken in te voeren via internet en telefoon. Ook is het te koop bij tankstations. Het vignet gaat waarschijnlijk 60 euro kosten.
bron: http://www.ad.nl/buitenland/article977596.ecequote:BRUSSEL - Het verplichte wegenvignet voor auto's die in België rijden gaat definitief door. De Belgische deelstaten hebben namelijk een akkoord bereikt over de verdeling van de opbrengst.
Het gewest Brussel lag lang dwars, maar neemt genoegen met een kleiner deel van de opbrengst dan geëist. De Brusselse minister van Begroting Guy Vanhengel heeft dat woensdag gezegd.Alle automobilisten moeten in 2008 een vignet kopen. Dat kan door het kenteken in te voeren via internet, telefoon of bij tankstations. De vermoedelijke prijs is circa 60 euro per jaar. Belgen krijgen dit bedrag vergoed via de wegenbelasting.
Nederlanders en andere niet-Belgen moeten het vignet ook kopen, bijvoorbeeld als ze door België rijden voor naar een camping in Frankrijk of Spanje.
Brandstofaccijns
De ANWB en Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) uitten vorig jaar bezwaren tegen het Belgische plan. Wortmann ziet liever dat de Belgen de brandstofaccijns verlagen dan de wegenbelasting.
Zo hebben de Nederlanders er ook wat aan als ze gaan tanken in België, redeneert de verkeersspecialist van het CDA. Volgens Wortmann is het Belgische plan strijdig met Europese regels. Ze heeft daarover vragen gesteld aan de Europese Commissie.
Je zegt het precies goedquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:27 schreef buachaille het volgende:
Op zich hebben de Belgen gelijk natuurlijk, als je ziet hoeveel Nederlandse voertuigen door België rijden, wel de lasten maar niet de lusten.
Tja, leuk gezegd, maar weekendje Londen ofzo is opeens een stuk aantrekkelijker dan weekendje Antwerpen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:50 schreef misteriks het volgende:
wat een typisch hollandse reacties hier ! alsof de belgische economie draait op die campeerklojo's die zelfs hun krat Heineken meenemen naar de Ardennen ; of de toiletdame aan de kathedraal van a'pen ineens werkloos zou worden ;;;
Retourtje Londen kost ¤25 met Ryanairquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:53 schreef DarkElf het volgende:
ja waar je heen moet met de boot, via de tunnel of vliegen, en dat is idd veel goedkoper allemaal bij elkaar dan een vignetje voor belgie
en dat kan je alleen posten met zo'n smilie?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:02 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Retourtje Londen kost ¤25 met Ryanair
de wegen in Belgie zijn gewoon uit principe brak, door Nederland rollen minstens zoveel auto's en wij presteren het wel om geen DDR achtige snelwegen te krijgen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik geloof niet dat Oostenrijk en Zwitserland opeens geen toerisme meer hadden toen ze hun vignet invoerde...
en alsof de Belgen zoveel verdienen aan nederlandse weekendtoeristen, de kuddes nederlanders die elke zomer en winter door Belgie jakkeren en daar geen cent uitgeven zorgen wel voor stukke wegen en geen inkomsten. Zou ik ook een vignet invoeren...
60 euro, mwoah, weet ik leukere dingen mee te doen dan aan de belgen schenken, en het belgische wegennet goedquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
'Hobbel hobbel' is alleen bij Gent hoor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
60 euro, mwoah, weet ik leukere dingen mee te doen dan aan de belgen schenken, en het belgische wegennet goed, wel eens van Antwerpen naar de kust gereden, hobbeldehobbel, zelfde als je vanuit Luik richting Lille gaat, hobbeldehobbel
leuk ook voor de transporteurs, 60 euro per auto, kan lekker aantikken![]()
nee, de belgen hebben het wegennet prima op orde![]()
Het zijn niet de mensen die in het grensgebied wonen die de dupe zijn. Die betalen een keer 60 euro en kunnen het hele jaar in Belgie boodschappen blijven doen. Het zijn de mensen die naar Frankrijk willen of een dagje naar Antwerpen. Zo'n tripje kost opeens 60 euro extra. Ik snap ook niet in een tijd van open grenzen en de europese eenwording dat dit zomaar door de EU wordt geaccepteerd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
het recht op tolheffing op de Westerschelde hebben de Belgen al anderhalf eeuw geleden afgekocht, dus zullen we dat eerst moeten zien terug te kopenquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:21 schreef Tikorev het volgende:
Ik stel een Westerscheldevignet voor. ¤10.000 per schip om Nederlanders die door België moeten schadeloos te stellen.
DAn noem je het geen tol, er is vast wel een leuke naam voor te verzinnen, milieutoeslag, onderhoudstoeslag e.d.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het recht op tolheffing op de Westerschelde hebben de Belgen al anderhalf eeuw geleden afgekocht, dus zullen we dat eerst moeten zien terug te kopen![]()
Tja die moeten in Duitsland ook al tol betalen en ook daar is het transport niet afgenomen volgens mij.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef Klonk het volgende:
leuk ook voor de transporteurs, 60 euro per auto, kan lekker aantikken![]()
dat betalen de Belgen nu al ongeveerquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:05 schreef longinus het volgende:
[..]
DAn noem je het geen tol, er is vast wel een leuke naam voor te verzinnen, milieutoeslag, onderhoudstoeslag e.d.
Nee transporteurs rekenen die 60 euro ook gewoon door aan de klant. Dus drie keer raden wie uiteindelijk de rekening betaalt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja die moeten in Duitsland ook al tol betalen en ook daar is het transport niet afgenomen volgens mij.
Voornamelijk de Duitse en Belgische klantenquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:27 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nee transporteurs rekenen die 60 euro ook gewoon door aan de klant. Dus drie keer raden wie uiteindelijk de rekening betaalt.
schitterend mag je als buitenlander mee gaan betalen aan wegen van waar ze zelfs in afrika zouden zeggen dat ze slecht zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:16 schreef Klonk het volgende:
Goed nieuws voor de bewoners van de grensstreek of een ieder die wel eens in Belgie komt, het vignet voor de Belgische wegen gaat door, dus we mogen gaan betalen voor de meest beroerde hobbelige snelwegen en hun geweldige bewegwijzering.....
idd voor 60 euro laat ik de auto overvliegen naar parijs om dan weer verder te gaanquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:53 schreef DarkElf het volgende:
ja waar je heen moet met de boot, via de tunnel of vliegen, en dat is idd veel goedkoper allemaal bij elkaar dan een vignetje voor belgie
maar het mooie is nog wel dat de belgen zelf niets betalen want die worden gecompenseerd door de wegenbelastingquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef longinus het volgende:
Het is gewoon een truuk van de Belgen om het miljoenenijntje voor elkaar te krijgen, dat stukje spoor door limburg heen zodat ze ook een snelle verbinding hebben met het roergebied.
En zij hebben geen rijn.
dan hadden ze tolwegen moeten introduceren en niet dit belachelijke plan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
Bron BN / De Stemquote:‘Voorkom invoering van vignet’
Woensdag 10 januari 2007 - MIDDELBURG – Het kabinet moet van Gedeputeerde Staten van Zeeland nogmaals proberen de Belgische gewestregeringen over te halen om van invoering van een wegenvignet af te zien.
Uit antwoorden van zes Belgische gewestministers begrijpt het provinciebestuur dat het nog onduidelijk is of het wegenvignet daadwerkelijk wordt ingevoerd.
Maar alle ministers melden tegelijkertijd dat er wordt gestudeerd op invoering van een wegenvignet. Vlaanderen, Brussel en Wallonië zouden daarbij allemaal een ander regime kunnen invoeren op het wegenvignet op elkaar afstemmen. Zo spreekt het Waalse ministerie van financiën over een Belgisch vignet met een bepaalde geldigheid van bijvoorbeeld tien dagen, een maand of een jaar. Een jaar rijden op Belgische wegen zou dan bijvoorbeeld zeventig euro moeten kosten.
Maar het Waalse ministerie van transport laat juist weten dat het gewest Vlaanderen beslist op welke wegen wel of geen tol moet worden geheven. Zo zou het in te voeren vignet alleen nodig zijn voor snelwegen en de belangrijkste provinciale wegen.
Gedeputeerde Toine Poppelaars (verkeer) legt uit dat de ’diffuse’ antwoorden van de diverse gewestministers aanleiding zijn voor de provincie om nog eens aan de bel te trekken.
Het provinciebestuur heeft maanden geleden samen met de Zeeuws-Vlaamse gemeenten minister Peijs van Verkeer en Waterstaat al gewaarschuwd dat Zeeuws-Vlaanderen alleen maar te bereiken is door tol te betalen: ofwel door de Westerscheldetunnel ofwel door België. De provincie geleidt de brieven van de Belgische gewestministers door naar Den Haag en laat tegelijkertijd nog eens ’indringend’ weten dat Zeeland sterk tegen invoering van een betaalvignet is.
Poppelaars betwijfelt overigens sterk of de Belgen, zelfs als ze het zouden willen, al met ingang van volgend jaar een vignet kunnen invoeren.
„Als de Belgische overheden nu nog niet eens weten òf ze een vignet willen invoeren , kan dat nooit voor 1 januari 2008 zijn geregeld.“
De huidige minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, is over twee maanden commissaris van de koningin in Zeeland. Dat ze Nederlandse én veel Belgische ministers persoonlijk kent, kan straks nog wel eens een voordeel zijn, bevestigt Poppelaars. „Tot nu toe is waarschijnlijk weinig actie vanuit Den Haag ondernomen, omdat er nog geen officieel Belgisch plan voor invoering van een wegenvignet ligt. Minister Peijs mag na haar benoeming geen zaken behandelen, die over Zeeland gaan. We gaan er vanuit dat haar staatssecretaris de boodschap overbrengt. Als commissaris zal ze ons pleidooi ongetwijfeld steunen.“
nee inplaats dat mensen nu 100 euro in antwerpen gaan uitgeven gaan ze nu ergens anders heen, lekker slim hootquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef misteriks het volgende:
ik ben eens benieuwd hoeveel NLers het voor die schlemiele 60euro zullen laten.. In ieder geval ; het is sowieso een win win situatie , dit vignet. diegenen die dit onredelijk vinden hebben ook niets uit te geven in Belgie , en dan kan deze overlast beter in eigen land blijven
wie controleerd dat trouwens een leger rijkswachten van om en bij de 100.000quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:55 schreef vet_seg het volgende:
In Oostenrijk hebben ze dit ook, vooral in de buurt van Wenen. De oostenrijkers moeten een kaart kopen voor een x aantal euro's per jaar. Als je als toerist daar komt kan je bij elk benzinestation een maand, week of een dagkaart kopen.
Ik denk niet dat je echt 60 euro moet gaan betalen als je voor een dagje naar belgie wil.
Ach, ze gaan gewoon langs de weg staan en wachten op een NL-er/Duitser/Franser/Zwitserser etc. Belgen hoeven ze niet te controleren, want die krijgen ze toch allemaal gratis...quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wie controleerd dat trouwens een leger rijkswachten van om en bij de 100.000
Ik vind 60 euro niet een schlemiel bedrag , ik vind dat rijkelijk hoog.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef misteriks het volgende:
ik ben eens benieuwd hoeveel NLers het voor die schlemiele 60euro zullen laten.. In ieder geval ; het is sowieso een win win situatie , dit vignet. diegenen die dit onredelijk vinden hebben ook niets uit te geven in Belgie , en dan kan deze overlast beter in eigen land blijven
Idd, stel dat dit doorgaat stel ik voor om hetzelfde in te voeren voor al die gare Belgen die hier hun wiet komen halen met die gare bakken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
het voordeel is dat wij 'ollanders wel zonder vignet illegaal, voor nederlandse begrippen, vuurwerk mogen kopen en dat belgen daar een vergunning voor moeten aanvragen. de handelsgeest is wel grappig in belgië, altijd gespeend met het uitzuigen van buurlanden.
voor 60 euro koop je 48 liter brandstof, kun je gemiddeld gezien zo'n kleine 600km van rijden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Neuh, de meesten in dit topic blijven zeiken over 60 euro extra voor een bioscoopkaartje. 2,50 is al een heel stuk schappelijker (met een paar vrienden, even delen, nog geen euro extra per persoon).quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
net zoiets als betalen voor lucht bij een tankstation.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
dan volgt Nederland denk ik automatisch.. het wordt dan haast wel gedwongen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet..
ik ben in elk geval niet bereid:quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Metro2005, waar ben je wel toe bereid om te betalen?
ok, dan ga ik hier nu even vol op inquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ik ben in elk geval niet bereid:
- 20 cent voor een plastic tasje te betalen
- 25 ~ 50 cent voor pinnen te betalen
- 50 cent voor lucht te betalen
- tolvignetten te betalen waar je geen ene flikker voor terugkrijgt (ja een karrenspoor)
- debiele belastingen die nergens goed voor zijn (wat te denken van belasting betalen over een gespaarde erfenis (zelfs al heb je die nog helemaal niet gehad omdat bv 1 van je ouders nog leeft) , belasting betalen over een huis kopen (overdrachtsbelasting), belasting betalen over je spaargeld en nog een dozijn andere onzinbelastingen
- kwartjes voor toiletten in pretparken
- betaald parkeren (echt principekwestie, ik betaal NIET voor parkeren dus zoek steden op waar je niet hoeft te betalen als ik wil winkelen en als ik ergens moet betalen dan kom ik daar gewoon niet)
etc.
Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed
ik ben wél bereid te betalen voor zaken waar je daadwerkelijk wat voor terugkrijgt, waarbij je het gevoel hebt dat er wat nuttigs met je geld gedaan wordt.
Niet iets wat gewoon ingevoerd wordt om meer geld op te halen zoals betaald parkeren, want waar betaal je voor? voor die mooie niet te vinden ieniemini parkeerplaats waar zelfs een alto niet in past? voor een uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen? nee, je betaalt alleen maar om de gemeentekas te spekken.
Tolvignet, wat krijg je daarvoor terug? mooie strakke wegen zoals in frankrijk en nederland? nee, je krijgt er hobbelwegen voor terug met levensgevaarlijke jumps, gaten en enorm slechte bewegwijzering.
betalen om te pinnen, krijg je er wat voor terug? nee, waarom berekenen ze die kosten niet in de producten? dat doe je met je verwarming, licht en personeel toch ook? waarom moet je dan weer zoiets apart berekenen. Zou mooi zijn als ze iedereen die in zijn tshirt een winkel binnenkomt extra moet betalen omdat voor hem de verwarming aan moet staan en iemand in zijn winterjas heeft daar niks aan
njazo kan ik nog wel even doorgaan. Ik moet gewoon helder hebben WAAR Ik voor betaal, als ik zie hoeveel geld de gemeentelijke diensten hier bv elk jaar vragen en wat een enorme grafzooi het op straat is altijd en hoe enorm slecht de wegen er zijn (heb al een keer mijn carterpan verrot gereden door een slecht onderhouden drempel hier die ongeveer 3x zo hoog was als dat ie hoorde te zijn)
![]()
Doe ze de groeten daar :-) scheelt weer heel wat caravans op de baan hier. :-)quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:16 schreef Klonk het volgende:
Dat wordt dus voortaan via Duitsland naar Frankrijk....
- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ok, dan ga ik hier nu even vol op in
- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad![]()
verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activerenquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Dan laat je je baas betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren
Denk niet dat mijn baas betaald is ik in eigen tijd in Belgie rij. Woon namelijk nog geen half uur van de Belgische grens en ga weleens een bioscoopje pakken in Antwerpen en Bier en boodschappen halen net over de grensquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Dan laat je je baas betalen.
Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef Dagonet het volgende:
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar.
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.![]()
Dat zou ook een idee kunnen zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.
Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af.
Dat mag nu ook wel. Of je het krijgt is een tweede.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Dan mogen wij uiteraard voor dat geld wel een gatenvrij wegdek eisen natuurlijk.
Het ligt er aan waar je woont.Stel dat ik dan naar Frankrijk zou moeten dan zou ik naar Emmen rijden (een half uur hier vandaan),daar de grens oversteken en dan die fijne Duitse Autobahn op.Voor mij is het niet veel om,ik spaar die 60 euro wel uit door die actie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
Een KLEIN bedrag tol? Rijdt eens van Noord naar Zuid om op vakantie te gaan naar Spanje en tel alle tol eens bij elkaar op. Op de terugweg heb je die ellende weer. Kost echt wel wat meer dan 60 euro.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed
bronquote:Even tanken over de grens of een lekker trappistje halen bij de Belgische drankenhandel? Die rit gaat vanaf 1 januari volgend jaar geld kosten. Dan voert België het inmiddels veelbesproken wegenvignet in.
Alle buitenlandse automobilisten moeten in 2008 een vignet kopen. Ook vakantiegangers die op weg naar Frankrijk of Spanje België als doorreisland gebruiken. Dat kost vermoedelijk zestig euro per jaar. Vrachtwagens boven de twaalf ton hebben niets met het wegenvignet te maken. Zij betalen al voor een eurovignet.
De drie Belgische gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel) zijn dichtbij een akkoord over de verdeling van de opbrengst. Brussel lag lange tijd dwars, maar neemt nu genoegen met een kleiner deel van de opbrengst. Belgen moeten ook betalen, maar dat bedrag wordt gekort op de wegenbelasting die ze aan de staat afdragen. „Daarom is het een bedenkelijk initiatief”, zegt woordvoerder Markus van Tol van de ANWB die zich al eerder fel tegen het plan keerde. „Het plan rammelt aan alle kanten en we zijn uiterst benieuwd of dit haalbaar is. Buitenlanders worden gediscrimineerd en volgens de Europese regels mag dat niet.” De ANWB zal bezwaar aantekenen bij de Belgische overheden.
Die zijn er zeker, maar dan ?? Als je naar de ardennen gaat kom je toch altijd in België, dus heb je dat vignet altijd nodig.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:02 schreef Freak187 het volgende:
Mmm ik ga altijd in de voorjaarsvakantie richting de Ardennen... eens kijken of er leuke sluiproutes vanuit Duitsland/Luxemburg zijn.
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels!
quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:51 schreef Tinkepink het volgende:
hetzelfde als bovenstaande posters
en dan heb je straks voor alle landen in de EU een vignet en transponder op je autoruiten (naast je parkeervergunning), dan krijg je een boete omdat je teveel troep op je ramen hebt zitten..quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels!
Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren????quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad![]()
verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
Kleine steden zeker ja.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren????
En DAAROM is het dus belangrijk om lid te zijn van de ANWB!! Al die rukkers die overstappen naar homo mobiel zorgen ervoor dat de ANWB een minder statement kan maken! En die homo mobiel doen NIETS voor de automobilist.quote:„Daarom is het een bedenkelijk initiatief”, zegt woordvoerder Markus van Tol van de ANWB die zich al eerder fel tegen het plan keerde. „Het plan rammelt aan alle kanten en we zijn uiterst benieuwd of dit haalbaar is. Buitenlanders worden gediscrimineerd en volgens de Europese regels mag dat niet.” De ANWB zal bezwaar aantekenen bij de Belgische overheden.
Precies,quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:08 schreef popolon het volgende:
't Is hun goed recht natuurlijk, ongeacht de kwaliteit van het wegdek.
Misschien willen ze gewoon af van al die horden Nederlanders die elkaar weer door hun landje heen banjeren met die enge caravans.
Dat heeft in een aantal gevallen zeker wel geholpen. B.v. in combinatie met transferia.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren????
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Belgen!.html?p=1,2quote:AMSTERDAM - De Belgische plannen om ons vanaf volgend jaar 60 euro tol te laten betalen voor het gebruik van hun wegen, heeft grote woede gewekt in Nederland. De Telegraaf werd overspoeld met boze reacties.
Boycot die Belgen! En rij in 2008 gewoon in een boog om onze zuiderburen heen naar Spanje en Frankrijk. Volg de Telegraaf Route Soleil-route via onze sympathieke oosterburen (is maar 75 kilometer langer). En u gaat toch niet alweer naar Gent, Antwerpen of Brussel? Bezoek Aken, Dortmund, ga shoppen in winkelparadijs Oberhausen! Verzin een maatregel die wij kunnen invoeren om de Belgen dwars te zitten en win een Telegraaf jaarboek! Verder roepen wij u op een vignet te ontwerpen dat de belgen moeten gaan voeren als ze ons land straks nog inwillen. Leef u uit op de Belgensticker!
OMG, wat zeg ik nuquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:00 schreef Echo99 het volgende:
Eet geen friet meer!!
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
Ja dan moet je zo gooien enzo, en dan doet die agent het vangen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:10 schreef koemleit het volgende:
Hoe moet je dit percies betalen? staat er bij de grens een pliesie agent te controleren en geld te vangen ofzo?
het fenomeen tolweg is jou volslagen onbekend?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:10 schreef koemleit het volgende:
Hoe moet je dit percies betalen? staat er bij de grens een pliesie agent te controleren en geld te vangen ofzo?
lekker als je in Zeeland woont en in West-Frankrijk moet zijnquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef BobRooney het volgende:
Leuk dat ze meteen een alternatieve route erbij zetten...
Niet alleen het weekend.. Ik woon in Waalre en daar stikt het elke dag van de belgische auto's, en mij zus woont in Breda en daar hoor je ook alleen vlaams als je in de binnenstad looptquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:12 schreef Bolter het volgende:
Kut Belgen, we zouden de Westerschelde eens niet meer moeten uitbaggeren, kijken hoe snel dat vignet dan weg is. Omrijden door Duitsland is voor mij niet echt een optie aangezien ik in Zeeland woon. Maar goed, als je ziet wat er elk weekend uit België deze kant op komt...
maar waarom staat er dan 60 euro?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het fenomeen tolweg is jou volslagen onbekend?
denk iig dat het zo wel zal gaan
das balenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
lekker als je in Zeeland woont en in West-Frankrijk moet zijn
nee, maar zo'n zelfde systeem kunnen ze toch gebruiken?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar waarom staat er dan 60 euro?
op het nieuws hoorde ik iets van een vinjet wat je moest kopen.
Eenmaal over een tolweg kost heus geen 60 euri. Als het over tolwegen had gegaan stond dat er wel lijkt me.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:14 schreef mp-menace het volgende:
Uitgaan in België
Naar de bioscoop in Antwerpen
Op vakantie in de Ardennen
Sneller in Duitsland via Antwerpen-Eindhoven/Maastricht
Moet ik dat allemaal gaan missen? Echt niet!
Go Geert Wilders - bepleit die korting, of vrijstelling!
Wat is daar Breaking aan ?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:15 schreef Klonk het volgende:
BREAKING NEWS: Meki loopt achter de feiten aan !!!!!!!
Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet
Als ik op weg ben naar de alpen wil ik daar graag snel naartoe rijden, en niet door dorpjes heen sukkelen met gemiddeldes van 60....quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
Kijkt nu op Mekis holding site voor actuele nieuws aldus Mekiquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:15 schreef Klonk het volgende:
BREAKING NEWS: Meki loopt achter de feiten aan !!!!!!!
Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet
Wees blij. vlamingen is leuk volk. ik woon in maastricht, midden in het centrum en vlak bij de 2 "drijvende coffeeshops" die onze stad rijk is.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet alleen het weekend.. Ik woon in Waalre en daar stikt het elke dag van de belgische auto's, en mij zus woont in Breda en daar hoor je ook alleen vlaams als je in de binnenstad loopt
mee eens, maar je hebt de mogelijkheid tot kiezen en zoals ik de plannen van de belgen nu begrijp heb je daar twee keuzes, betalen of om Belgie heenrijdenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik op weg ben naar de alpen wil ik daar graag snel naartoe rijden, en niet door dorpjes heen sukkelen met gemiddeldes van 60....
B-wegen rijden is echt geen optie voor mij, tenzij ik alle tijd heb, in 3 dagen naar mijn vakantiebestemming wil rijden met veel lunch en koffiestops onderweg.
In frankrijk heb je dan tenminste nog de RN_wegen die globaal de peage wegen aanhouden. Daar zitten veel 110km-stukken bij, en dan is het tenminste nog een optie om iets anders te rijden dan de snelweg.
kleine tip: hier in Nederland gewoon bij lokale winkel van de ANWB kopenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
Het zal wel net zo werken als Zwitserland.
Dus je komt aanrijden, langzaam, heb je een vignet mag je doorrijden en anders kan je in de rij staan om er eentje te kopen.
Kost je ook nog extra tijd dit of ze moeten een automatisch systeem hebben voor de auto's die al een vignet hebben. In Zwitserland als ik ga skien is het altijd een mega pijnhoop
Doen wij ook, sta je allen nog wel die zaterdagochtend minimaal 2 uur stil voor de grensquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
kleine tip: hier in Nederland gewoon bij lokale winkel van de ANWB kopen
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:29 schreef ioko het volgende:
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaalquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk![]()
(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr)
Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
kutbelgen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
.......... maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Vrouwen zijn irritant!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Is Zwitserland zo'n bierland dan?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignetquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
zie onderstaande postquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.
Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
8 juni, minister van Brempt.quote:De twee gewesten, Vlaanderen en Wallonië, zitten op één lijn over de principiële invoering van een wegenvignet voor België. De belangrijkste principes van het wegenvignet zijn:Eénzelfde systeem in heel België Voor de inwoners van België mag het wegenvignet geen extra kost betekenen. De prijs van het wegenvignet zal bijvoorbeeld gecompenseerd worden in de verkeersbelasting. Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. De voertuigen boven 12 ton betalen al via het eurovignet. Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken. De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode. De gewesten zullen zich inspannen om het wegenvignetsysteem op poten te zetten tegen 1 januari 2008. Er wordt overwogen een elektronisch vignet, e-vignet, in te voeren. Het principe van dit e-vignet is gebaseerd op het systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Eerst moet dan de nummerplaat ingebracht worden in deze centrale databank. Dit kan gebeuren via internet, telefonisch, verkopers (benzinestations bijvoorbeeld),? Een goed controle- en sanctiesysteem moet uitgewerkt worden zodat het systeem niet ondergraven wordt. De controle van de nummerplaten kan geautomatiseerd gebeuren via portieken met camera's die de nummerplaten lezen en verifiëren of het voertuig geregisteerd is. Ook zullen er mobiele ploegen op de weg zijn die nummerplaten fysiek controleren.
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef buachaille het volgende:
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.
De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkanquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag?quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet..
Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
Een hele grote slagboom over de Westerschelde.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen![]()
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.
Marokko is wel tolquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marokko is wel tolHet is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
Haha jaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEMaar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha jaHet design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
![]()
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...![]()
Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euroquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2 rijvakken en om de 10km een flitspaal.
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfsquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:
[..]
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
[..]
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
[..]
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
[..]
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?
En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
Hoezo is mijn tekst arrogant?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs
"Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgiequote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
tuurlijk gaat dat wel op Als het aan NL had gelegen lag er nu een dam in nu hebben we vele miljarden extra aan kosten moeten maken om de dijken te verhogen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:24 schreef misteriks het volgende:
er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤
trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
Werkelijk?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:50 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Maar ik begrijp dat dit politiek onmogelijk is, want dan lijkt het op een wraakmaatregel.
In mijn beleving, als ik eens bij de problemen rondom lokale coffeeshops kijk, is de verhouding tussen Nederlanders en Belgen toch precies andersom...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:24 schreef misteriks het volgende:
er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤
trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=795980/sc=239d7bquote:
België: reactie Nederland op wegenvignet is bizar
Gepubliceerd op vrijdag 12 januari 2007
BRUSSEL (ANP) - De Vlaamse minister van Mobiliteit is vast van plan het Belgische wegenvignet januari volgend jaar in te voeren. Ze bleek vrijdagavond in het geheel niet gevoelig voor een storm van Nederlandse kritiek.
Van Brempt toonde zich vrijdag in het televisieprogramma Terzake verbaasd over de Nederlandse woede. ,,Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders'', aldus Van Brempt in een duidelijke verwijzing naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.
Van Brempt wees er op dat het Nederlands kabinet zelf plannen heeft voor rekeningrijden. ,,Daar gaan de Vlamingen dan ook voor betalen. Ze moeten niet te hoog van de toren blazen.''
Openbaar vervoer verbeteren
De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren. Het Belgische wegennet is mede door Nederlanders, Duitsers en Fransen een van de drukste ter wereld.
Van Brempt wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. Nederlanders zijn daar omringd door België en worden dus wel gedwongen om het vignet aan te schaffen.
Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, aldus Van Brempt.
duh, de Belgen gaan natuurlijk niet nog een keer 60 euro betalen bovenop de verkeersbelasting!! Lijkt me niet meer dan logisch dat die 60 euro van het wegenvignet afgetrokken wordt van de wegenbelasting. Of ben ik nou zo scheel?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar het mooie is nog wel dat de belgen zelf niets betalen want die worden gecompenseerd door de wegenbelasting
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=795980/sc=239d7b
Daar komt de aap al uit de mouw. Wat hebben ze in België ook alweer? "Gratis" OV in sommige plaatsen. Daar mogen andere Europeanen dus voor betalen en in België noemen ze dat dan gratis. Ik noem het diefstal.
België blijft toch wel het lachertje van Europa.
De toeristen die door België reden zijn meestal op doorreis naar andere vakantielanden. Ik vind het niet meer dan normaal dat al die miljoenen toeristen een bijdrage leveren voor de doortocht door België. Door de strategische ligging van België komen er jaarlijks miljoenen auto's door het land heen en waarom zouden de Belgen daarvoor op moeten draaien. Als je de 60 euro te duur vind dan rijd je toch lekker via Duitsland, niemand verplicht je om door BE te rijden toch?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:11 schreef Frumzel het volgende:
En het zal toeristen trekken..
(niet dus...)
(ofwel, ze komen er vanzelf achter)
Daarom zijn natuurlijk ook de EU en het NAVO hoofdkwartier gevestigd in Belgie. Als je niet van Belgie houd dan blijf je toch lekker in Nederland. Wat maak je je dan druk over zo'n wegenvignet?quote:Belgie blijft toch wel het lachertje van Europa.
Biedt dan op zijn minst een goed wegennet aan en waarom staan er in België langs de snelweg (bijna) overal lantarenpalen. Wat een verspilling van energie en dus geld. Dat is echt niet nodig. Dit is mijns inziens ordinair geld kloppen uit de zaken van Europeanen om begrotingsgaten te dichten.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:21 schreef Justaname het volgende:
[..]
[..]
De toeristen die door België reden zijn meestal op doorreis naar andere vakantielanden. Ik vind het niet meer dan normaal dat al die miljoenen toeristen een bijdrage leveren voor de doortocht door België. Door de strategische ligging van België komen er jaarlijks miljoenen auto's door het land heen en waarom zouden de Belgen daarvoor op moeten draaien. Als je de 60 euro te duur vind dan rijd je toch lekker via Duitsland, niemand verplicht je om door BE te rijden toch?
En dat gratis OV in BE stelt echt niks voor hoor in Belgie. Om dat te bekostigen hebben we echt geen bijdrage nodig van Nederland.
Ik heb verder geen problemen met België ondanks dat het soms een bananenrepubliek lijkt maar dit idee is idioot en het is afwachten wat de Europese Commissie hier van vindt.quote:Daarom zijn natuurlijk ook de EU en het NAVO hoofdkwartier gevestigd in Belgie. Als je niet van Belgie houd dan blijf je toch lekker in Nederland. Wat maak je je dan druk over zo'n wegenvignet?
Ik vind het ronduit schokkend dat men ervan uit gaat dat die dooreizen niets opleveren. Denk je dat het feit dat men in nederland gratis kan rijden met een vrachtwagen toeval is? Zonder die transport waren wij nergens en zonder de centrale ligging van belgie in west europa was belgie nergens.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:21 schreef Justaname het volgende:
[..]
[..]
De toeristen die door België reden zijn meestal op doorreis naar andere vakantielanden. Ik vind het niet meer dan normaal dat al die miljoenen toeristen een bijdrage leveren voor de doortocht door België. Door de strategische ligging van België komen er jaarlijks miljoenen auto's door het land heen en waarom zouden de Belgen daarvoor op moeten draaien. Als je de 60 euro te duur vind dan rijd je toch lekker via Duitsland, niemand verplicht je om door BE te rijden toch?
En dat gratis OV in BE stelt echt niks voor hoor in Belgie. Om dat te bekostigen hebben we echt geen bijdrage nodig van Nederland.
[..]
Daarom zijn natuurlijk ook de EU en het NAVO hoofdkwartier gevestigd in Belgie. Als je niet van Belgie houd dan blijf je toch lekker in Nederland. Wat maak je je dan druk over zo'n wegenvignet?
Ja daarom is Brussel de hoofdstad van Europa en zijn alle belangrijke Europese instellingen in Brussel gevestigd.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
België blijft toch wel het lachertje van Europa.
tegenwoordig staan een heleboel van die dingen uit, oonder meer om de Kyoto-norm te halen nl. de CO2 uitstoot te verminderenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Biedt dan op zijn minst een goed wegennet aan en waarom staan er in België langs de snelweg (bijna) overal lantarenpalen. Wat een verspilling van energie en dus geld. Dat is echt niet nodig.
quote:177 tt-EEN 177 za 13 jan 00:43:30
buitenland
NEDERLANDSE SP MISNOEGD OVER VIGNET
In Nederland is de socialistische
partij SP niet tevreden met de invoe-
ring van een snelwegvignet in België.
Op 1 januari 2008 zal België een wegen-
vignet van 60 euro invoeren. Belgen
winnen dat bedrag terug via een
verlaagde wegenbelasting, maar buiten-
landers die op onze snelwegen rijden,
betalen extra.
Vooral de inwoners van Zeeuws-Vlaande-
ren zullen de dupe zijn. Naast het
Belgische vignet en de Nederlandse
wegenbelasting betalen ze ook nog eens
3,50 euro om door de Westerschelde-
tunnel te rijden. SP-Kamerlid Emile
Roemer wil die tol afschaffen.
Maar de Belgen betalen het wel, alleen wordt tegelijkertijd de wegenbelasting omlaag gegooid.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef MonopolyMan het volgende:
Wegenvignet mag best, maar als Belgen het niet zouden moeten betalen heb je het inderdaad over discriminatie en ik hoop dat ze er dan ook een stokje voor gaan steken.
Gebruiken ze daar geen atoomenergie voor?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:38 schreef zakjapannertje het volgende:
tegenwoordig staan een heleboel van die dingen uit, oonder meer om de Kyoto-norm te halen nl. de CO2 uitstoot te verminderen
Dan ben je behoorlijk blind, in dit topic heb ik een bericht van BN/De Stem gepost én een bericht van de Belgische minister van 8 juni 2006. Of je leest natuurlijk alleen maar wat je wíl lezen, dat kan ook.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?
Zullen we het dan even over al die gaten hebben? Zodra je op sommige plekken de grens over gaat schud je de hele auto door.Nee,daar wil ik geen 60 euro voor betalen.Ze mogen mij wel betalen voor die aanslag die dat wegennet op mijn schokbrekers pleegt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs
58 procent van de Belgische electriciteitsconsumptie wordt door nucleaire energie gedektquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gebruiken ze daar geen atoomenergie voor?
Die verlichting langs snelwegen in België is echt ridicuul.
In België is de SPa er dan weer voor verantwoordelijk dat er 3 keer meer geld gaat naar openbaar vervoer dan naar verbeteringen in wegeninfrastructuur. Ik vind het ook een belachelijk plan, die wegenvignetten, maar als het geld ook effectief wordt besteed aan wegenwerken wordt het misschien nog eens wat met het Belgische wegennet. Alleen jammer dat men blijkbaar buitenlands geld nodig heeft om dit te realiseren.quote:
en ditmaal zonder vervelende consequentiesquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:53 schreef 61neorej het volgende:
Die belgen mogen blij zijn dat wij dat soort dingen toestaan om hun economie te stimuleren en dan komen ze met deze maatregelen.
Als Nederland wil is Belgie naar de klote want dan sluiten we de ijzeren rijn en pleuren de westerschelde weer dicht.
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Nederland zal het het hardst gaan voelen
Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net.
Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt. Dit gaat over verkeer tot aan 12 ton. Het vrachtverkeer (dat nu allang het Eurovignet betaalt) zal daar geen extra hinder van ondervinden. Ook niet naar de Antwerpse haven. Eerder integendeel, een vermindering aan wagens op de Belgische wegen zal het fileprobleem verhelpen , en dat is positief voor het vrachtverkeer.quote:Op zondag 14 januari 2007 09:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde.
Je reactie lijkt ingegeven door niet minder dan een vreemd calimero-gevoel. Krijg alsjeblieft wat gevoel voor eigenwaarde.
Die verlichting is er omdat er 's nachts reserve is in België. Het is duurder én vervuilender om tijdens de nachtelijke uren (waar er minder energievraag is) een of meerdere centrales te sluiten , dan om die elektriciteit aan te wenden om de wegen te verlichten. Daarom zijn de Belgische wegen zo sterk verlicht. Dat is zelfs milieuvriendelijk én kostenbesparend. In pakweg Frankrijk doet men net hetzelfde. Alleen heb je daar zoveel meer wegen dat dit niet opvalt. Maar in stedelijke gebieden is het wegennet daar even sterk verlicht als in België.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gebruiken ze daar geen atoomenergie voor?
Die verlichting langs snelwegen in België is echt ridicuul.
So true.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Al die hoofden in Nederland beginnen aardig rood aan te lopen in maar net zoals met zo veel dingen ( kwartje van Kok bv) schreeuwen jullie je de tering daar en gaan jullie aankomende zomers gewoon weer via Belgie naar Frankrijk op vakantie.
eey, een mede dorpbewonerquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef BunnyHunter het volgende:
Ik woon 5 minuten naast belgie (en duitsland) en kom dus ook geregeld daar om te stappen/eten etc. maar ik ga echt niet 60 eu betalen daarvoor
1 de meeste producten die rotterdam binnen komen moeten naar duitsland en veel gaat dan ook nog via de kanalen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Nederland zal het het hardst gaan voelen
Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net.
Antwerpen die nu meer scheepvaart gaat krijgen als die westerschelde eindelijk is uitgediept zal gaan groeien en de Belgische vracht vervoerders kunnen tegen lagere prijzen alles naar de rest van Europa gaan vervoeren want ze krijgen die 60 Euro immers terug.
Nederland staat dan ook nog eens toe dat er trein verkeer gaat komen van uit Antwerpen via de ijzeren rijn naar het achter land
Nederland jullie gaan naar de klote.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:53 schreef 61neorej het volgende:
Als Nederland wil is Belgie naar de klote want dan sluiten we de ijzeren rijn en pleuren de westerschelde weer dicht.
Aachen en de eifel zijn ook best leukquote:Op maandag 15 januari 2007 09:53 schreef punchdrunk het volgende:
nouja, we weten wel wanneer we niet meer welkom zijn, we geven ons geld wel hier uit.
Nederland is het centrum van de wereld, toch?quote:Moet trouwens hartelijk lachen met Nederlanders die beweren dat zowat de gehele Belgische economie langs de grens draait op de Nederlanders
Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:28 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Ja daarom is Brussel de hoofdstad van Europa en zijn alle belangrijke Europese instellingen in Brussel gevestigd.![]()
Zeker!quote:Op maandag 15 januari 2007 12:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nederland is het centrum van de wereld, toch?![]()
Brussel deelt die 'titel' dan ook met andere steden die vrij nietszeggend zijn, om het wat cru te zeggen. Dat zijn Strasbourg en Luxemburg-stad voor de EU. Ditzelfde is ook een beetje gedaan in Nederland met Den Haag als administratieve hoofdstad, de VS met DC (wat wel is uitgegroeid natuurlijk), in voormalig BRD met Bonn, in Canada met Ottawa, Australie met Canberra...quote:Op maandag 15 januari 2007 12:24 schreef Tirion het volgende:
[..]
Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_10_euro_.html?p=1,2quote:AMSTERDAM - De Belgen krabbelen terug wat betreft de invoering van het wegenvignet. In een nieuw plan zou een vignet voor het gebruik van de Belgische wegen nog 'slechts' 10 euro kosten. Het plan komt uit de hoed van minister Geert Bourgeois.
De minster vreest dat Nederlandse dagjesmensen massaal wegblijven als ze een sticker voor een heel jaar moeten aanschaffen. Daarom wil hij dat het wegenvignet diverse tarieven krijgt. ,,Wie het land enkel doorkruist of slechts één dag op bezoek komt, moet minder betalen'', zei Bourgeois tegenover persbureau Belga.
Nederland overweegt wegens het omstreden vignet een klacht indienen bij de Europese Commissie. Volgens Vlaams mobiliteitsminister Kathleen Van Brempt zal het zo'n vaart niet lopen.
,,Het studiesyndicaat dat de concrete formules onderzoekt heeft al een tijdje verschillende tarieven klaarliggen. Die gaan van 10 euro voor een tiendaags tarief tot 60 euro voor het jaartarief. Er zouden daarnaast ook een maand- en tweemaandentarief komen'', zegt ze. Ze benadrukt wel dat de tarieven voorlopig zijn.
Van Brempt verwacht dat het Belgische vignet zo'n 240 miljoen euro kan opleveren.
Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef misteriks het volgende:
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
Dit stond toch al in berichten van vorig jaar over het vignet? (alleen niet met concrete bedragen) is ook geheel logisch dat er ook vignetten voor kortere tijd komen.
Soit. definitie kwestie, Nederland en Belgie zijn eigenlijk gewoon mooie ruime stadsstaten met veel groen.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen.
Daarbij laat een inwonertal mi niet het belang van een stad zien, op landelijk schaal misschien nog wel maar op europese en wereld schaal niet.
Mexico-city is nou niet echt belangrijk te noemen in de wereld maar toch een enorme metropool.
Dit was eigenlijk het eerste min of meer officiele bericht dat ik ervan zag.. misschien trek ik het me ook wat te veel aan omdat ik dicht bij de grens woonquote:Op maandag 15 januari 2007 15:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook..
bronquote:"Laat ons hopen dat jullie minister voor ons een uitzondering maakt", zegt Martens in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Zijn huis aan de Klokkenstraat ligt deels op Nederlands (Baarle-Nassau) en deel op Belgisch grondgebied (Baarle-Hertog). "Als ik mijn wagen via de oprit afrij en voor mijn woning parkeer, ben ik al twee keer de grens overgestoken. Rij ik naar de bakker, dan ga ik zeven maal de grens over, en voor de post vijftien maal. Je kan toch niet verwachten dat ik tussen de grenspunten ga slalommen", aldus Martens in de Belgische krant.
Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef misteriks het volgende:
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ...quote:Op maandag 15 januari 2007 20:52 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub.
Niet dat ik Amsterdam zo veel groter vindt. Ik vind beide steden "kleine metropolen". Ik woon zelf in Londen en kom veel in Parijs, daar zit toch nog net even een verschil tussen, en die steden zijn op Europees vlak veel en veel belangrijker natuurlijk.
Grappig dat je net musea zegt, aangezien Amsterdam met het Rijksmuseum, Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rembrandthuis en Anne Frankhuis enkele wereldmusea in huis heeft die ontzettend veel bezoekers lokken. Natuurlijk gaat het ook om de softdrugs en prostitutie, maar ik sta helemaal achter Nederland met hun aanpak, en dat hoort en is ook gewoon een deel van de Amsterdamse cultuur, waar ik totaal geen problemen mee heb. Maar er is ook zoveel meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ...
Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:05 schreef _The_General_ het volgende:
Je zou maar een bedrijf hebben aan de grens in Belgie. Er zijn hier in Limburg veel Belgische bedrijven die leven van de Nederlanders.... die hebben nu een probleem.
Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite)quote:Op maandag 15 januari 2007 22:53 schreef misteriks het volgende:
Met Brussel als metropool wou ik zeggen dat de stad een enorme diversiteit heeft; voor mij is amsterdam een groot dorp, misschien niet in oppervlakte; maar wel hoe je de stad beleeft. Brussel straalt veel meer internationaliteit uit; naar buiten toe, maar ook als je erin ronddwaalt. Verder moet Brussel helemaal niet onderdoen op cultureel vlak; maar ja, we geven toe dat NLers meesterlijke marketeers zijn
Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:04 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding.
Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf.
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:12 schreef rompompom het volgende:
[..]
Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden..
Die Amsterdam - Brussel discussie is zwaar off-topic trouwens en nu wel klaar volgens mij. Gaat een beetje dezelfde kant op als een A'dam - R'dam discussie. Steden vergelijken slaat echt nergens op, aangezien elke stad z'n eigen leuke en minder leuke dingen en z'n eigen sfeer heeft. De één vind de ene stad leuker, de ander weer een andere stad. Prima.
Vervolg 'm desnoods maar in het daarvoor bestemde subforum, hier gaat het over dat krankjoreme vignet.
Ik woon niet in London, dus daar moet je niet bij mij voor zijn. Ik geloof dat ze daar gewoon elektronische tolpoortjes om het centrum hebben, maar dat weet ik absoluut niet zeker.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
Nederlanders hebben het niet zo breedquote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar wat mij hier in België trouwens opvalt. De Fransen lijken dit best te vinden (die redeneren blijkbaar dat je op hun "peages" stukken meer dan 60¤/jaar kwijtbent) , je hoort geen Duitser klagen, en de Luxemburgers zijn zelfs voorstander ervan. Ons enige buurland dat zo hoog van de toren blaast en erover klaagt is Nederland.
fiks?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:04 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf.
inderdaad een te verwaarlozen kost en trouwens aftrekbaar van belastingquote:Op maandag 15 januari 2007 23:26 schreef misteriks het volgende:
[..]
fiks?
je moet al bijna 1000 NLers in dienst hebben om er ongeveer 1 bruto jaarsalaris als kost bij te moeten nemen.
Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
- Wegens klachten weggehaald. -quote:Op maandag 15 januari 2007 23:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite)
makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders..
Welke vruchten?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken.
beetje jammer dit.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien veel Nederlanders Hollanders zodra ze de grens over gaan mateloos iritant worden en zich als botte boeren gedragen (vooral als er wat Belgisch bier ingaat) sta ik er ook achter.
Ja, en als iedereen er nou zo over denkt als jij, schiet je er nog niks mee opquote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders..
Hollanders zijn die lui met een grote bek die niet tegen drank kunnen, uit het westen, provincies Noord en Zuid holland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een Hollander is een iritant soort Nederlander?![]()
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit ik als Utrechtenaarww net goed...al woon ik in Hilverwwsum.![]()
Die vignetten hier gaan ook werken met nummerplaatherkenning hoor. Op diverse punten op het belgische wegennet wordt zo'n systeem geïnstalleerd, heb je vooraf netjes je vignet gekocht op internet of ergens bij de grens is er geen probleem, indien niet krijg je een boete (of eerst nog de kans om een vignet te kopen geloof ik zelfs)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:05 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer.
(En ik heb al wel eens een onderzoek gezien waaruit eigenlijk bleek dat België en Brussel vooral geen imago hadden. Als je op het aantal google-hits af kunt gaan zie je dat de stad gewoon een stuk minder bekend is, alhoewel ik ook vind dat hij er grootstedelijker uitziet. In Amsterdam staat de hoogbouw dan ook in Zuid en niet het centrum.)
Het zit precies diepquote:Op dinsdag 16 januari 2007 03:04 schreef klootje het volgende:
[..]
Jij hebt dat in je west vlaams hol aan iemand gevraagd?
Wanneer was dat?Op weg van je mammies TV naar je pappies computer,er komen meer Amerikanen, Australiers of Japanners per jaar in Amsterdam dan in heel Belgie in de laatste 10 jaar,Brussel is een grijs kantorenhol waar heel grauw depressief nerdig Belgie iedere morgen weer heen reist omdat half Belgie ambtenaar is,te simpel om zelf iets te bedenken.
En over dat vignet,echt raar dat Duitsers en Fransen daar niet over klagen,de enige nationaliteit die echt door dat achterlijke ontwikkelingsland van jullie heen moet zijn wij,de Nederlanders.
Belgie is de strontvlek van West Europa,dat hele minderwaardigheidscomplex van jullie is terecht,ga toch op een of ander vlaams veldduivenmelkerrijdenforum lopen janken,stelletje mompelende huilebalken.
Dat hele Belgie is een lachertje,net of iemand jullie serieus neemt,nederlanders komen daar alleen als een soort reis terug in de tijd.
Altijd lachen die mompelende simpele wereldvreemde dwergen in hun krottendorpjes.
figuurlijk of werkelijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:43 schreef dopa het volgende:
[..]
Het zit precies diep![]()
En over niet serieus nemen, welk land is er ook weer de melkkoe van Europa?
Duitsers ook boos om Belgisch vignetquote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
Maar wat mij hier in België trouwens opvalt. De Fransen lijken dit best te vinden (die redeneren blijkbaar dat je op hun "peages" stukken meer dan 60¤/jaar kwijtbent) , je hoort geen Duitser klagen, en de Luxemburgers zijn zelfs voorstander ervan. Ons enige buurland dat zo hoog van de toren blaast en erover klaagt is Nederland.
Je hebt in Frankrijk in ieder geval alternatieven. Je kunt ervoor kiezen om de tolwegen te omzeilen. Volgens mij geldt dat ook voor de Oostenrijkse Autobahnvignetten en andere snelwegvignetten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom is er veel beroering om dat vignet en accepteren we de tolwegen van de Fransen wel?
Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die vignetten hier gaan ook werken met nummerplaatherkenning hoor. Op diverse punten op het belgische wegennet wordt zo'n systeem geïnstalleerd, heb je vooraf netjes je vignet gekocht op internet of ergens bij de grens is er geen probleem, indien niet krijg je een boete (of eerst nog de kans om een vignet te kopen geloof ik zelfs)
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik moet betalen voor een abominabel produkt. Het voelt alsof je een stofzuiger moet kopen die nog maar 10% van z'n zuigkracht heeft. Hoe duur/goedkoop zo'n ding is, je wil 'm niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom is er veel beroering om dat vignet en accepteren we de tolwegen van de Fransen wel? Nu weet ik dat er tot nu toe alleen jaarlijkse vignetten komen maar komt het vooral omdat de Belgen niet zo'n vignet dienen aan te schaffen en de rest van europa wel of hoe zit dat?
iddquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:02 schreef rompompom het volgende:
[..]
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik moet betalen voor een abominabel produkt. Het voelt alsof je een stofzuiger moet kopen die nog maar 10% van z'n zuigkracht heeft. Hoe duur/goedkoop zo'n ding is, je wil 'm niet.
Waarom heerst er in Nederland zo een polemiek en verontwaardiging over iets waarvan nog niets zeker is? Voor mij, als Belg, hoeft dit vignet er ook niet te komen, maar de reacties in Nederland zijn toch wel opmerkelijk te noemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:44 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?)
Waarom moeten we dit belgische fenomeen gaan vergelijken met de Franse peage, terwijl de franse wegen top zijn om over te rijden en de belgische wegen bekend staan om hun kraters, bobbels en onduidelijkheden? Waarom bieden de belgen,. net zoals de franse peage, geen gratis alternatieven, als je geen zin hebt om over die peage te rijden? Waarom grijpen de belgen terug op het zogenaamde gierigheid van d'n ollaander,t erwijl het in feite tegen de europeese regels ingaat van vrij vervoer? Waarom snappen de belgen niet dat als je ergens iets voor zou moeten betalen, je er ook iets goeds voor terug moet krijgen? Waarom is er nog niet gedacht over de gevolgen, zoals bijv. zeeuws vlaanderen (waar mijn familie bijv. vandaan komt), die, zonder gebruik van de tunnel, geen kant meer op kunnen?
quote:
Omdat het vooral ook naar de Nederlanders toe is gepresenteerd als zijnde een nieuwe kostenpost. en tja, zie es zelf op belgische fora hoe de belgen vanaf het begin al tegen de nederlanders reageren. Nog voordat uberhaupt nederland er van wist. Is dat verklaarbaar?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:42 schreef dopa het volgende:
[..]
Waarom heerst er in Nederland zo een polemiek en verontwaardiging over iets waarvan nog niets zeker is? Voor mij, als Belg, hoeft dit vignet er ook niet te komen, maar de reacties in Nederland zijn toch wel opmerkelijk te noemen.
standaard is een 1.9 diesel in Belgiequote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:49 schreef MouseOver het volgende:
Hoeveel is nu eigenlijk de wegenbelasting voor een standaard middenklasser in belgie, zeg een astra 1.6 benzine?
tja , die zien de "gele" bui al hangen , natuurlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Duitsers ook boos om Belgisch vignet
Wij bieden wél een gratis alternatief: Rij door het buitenland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:44 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?)
Waarom moeten we dit belgische fenomeen gaan vergelijken met de Franse peage, terwijl de franse wegen top zijn om over te rijden en de belgische wegen bekend staan om hun kraters, bobbels en onduidelijkheden? Waarom bieden de belgen,. net zoals de franse peage, geen gratis alternatieven, als je geen zin hebt om over die peage te rijden? Waarom grijpen de belgen terug op het zogenaamde gierigheid van d'n ollaander,t erwijl het in feite tegen de europeese regels ingaat van vrij vervoer? Waarom snappen de belgen niet dat als je ergens iets voor zou moeten betalen, je er ook iets goeds voor terug moet krijgen? Waarom is er nog niet gedacht over de gevolgen, zoals bijv. zeeuws vlaanderen (waar mijn familie bijv. vandaan komt), die, zonder gebruik van de tunnel, geen kant meer op kunnen?
precies, door het buitenland rijden...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wij bieden wél een gratis alternatief: Rij door het buitenland.![]()
Trouwens, een Belg moet dit vignet ook kopen. Alleen gaan ze dat hier handig oplossen door onze wegentaks 60 ¤ goedkoper te maken ...![]()
Men denkt trouwens wél na over de gevolgen voor Zeeuws-Vlaanderen bv. Het zijn nog degene die daar wonen die het méést klagen over de kwaliteit van onze Belgische wegen , maar er tegelijk het meeste gebruik van maken én er niet voor betalen.
Een Belg klaagt niet over de wegen hier, wij hebben liever een bobbeltje in de weg en een stuk minder wegentaks.
En het geld dat het vignet opbrengt gaat trouwens rechtstreeks naar de verbetering van de wegen ...
astra 1.6 benzine middenklasserquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:49 schreef MouseOver het volgende:
Hoeveel is nu eigenlijk de wegenbelasting voor een standaard middenklasser in belgie, zeg een astra 1.6 benzine?
Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
precies, door het buitenland rijden...
wat als Nederland precies hetzelfde zou doen? Bijvoorbeeld met De Schelde? Of met fijnstofvervuiling vanuit antwerpen? Ofwel: buitenlandertje pesten? Ik snap namelijk niet waarom Belgen zoveel over Nederlanders klagen wat dit betreft... en dan mogen de Nederlanders er niet over zagen? ach ja....
ach, laten we dan maar niet beginnen over Zeeland, dat bijna al zijn vervuiling te danken heeft aan antwerpen en het feit dat nederland in ruil voor die hts voor miljarden de schelde gaat uitgraven. BTW, met de Wapper wordt er nog meer vebouwd in antwerpenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ...
Dat is dus niet waar. Ik werk in Antwerpen bij de Vlaamse Overheid en mijn collega's zijn het volledig met me eens dat de wegen slecht zijn (eentje begon zélf over dat je aan de herrie kan horen waar je rijdt en hij gaat vaak in Nederland op vakantie) en van de meesten hoeft dat vignet er ook niet te komen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een Belg klaagt niet over de wegen hier, wij hebben liever een bobbeltje in de weg en een stuk minder wegentaks.
Elektriciteitscentrales worden vaak vlak aan de landsgrenzen gebouwd.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ...
Is dat zo ? Er passeren jaarlijks meer dan 4 miljoen aan buitenlandse voertuigen door België. Tov 5 miljoen ingeschreven Belgische voertuigen ...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:02 schreef Jerruh het volgende:
terwijl de belgen toch echt zelf zorgen voor het grotere gedeelte van verslijting etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |