quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels!
quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:51 schreef Tinkepink het volgende:
hetzelfde als bovenstaande posters
en dan heb je straks voor alle landen in de EU een vignet en transponder op je autoruiten (naast je parkeervergunning), dan krijg je een boete omdat je teveel troep op je ramen hebt zitten..quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels!
Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren????quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad![]()
verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
Kleine steden zeker ja.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren????
En DAAROM is het dus belangrijk om lid te zijn van de ANWB!! Al die rukkers die overstappen naar homo mobiel zorgen ervoor dat de ANWB een minder statement kan maken! En die homo mobiel doen NIETS voor de automobilist.quote:„Daarom is het een bedenkelijk initiatief”, zegt woordvoerder Markus van Tol van de ANWB die zich al eerder fel tegen het plan keerde. „Het plan rammelt aan alle kanten en we zijn uiterst benieuwd of dit haalbaar is. Buitenlanders worden gediscrimineerd en volgens de Europese regels mag dat niet.” De ANWB zal bezwaar aantekenen bij de Belgische overheden.
Precies,quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:08 schreef popolon het volgende:
't Is hun goed recht natuurlijk, ongeacht de kwaliteit van het wegdek.
Misschien willen ze gewoon af van al die horden Nederlanders die elkaar weer door hun landje heen banjeren met die enge caravans.
Dat heeft in een aantal gevallen zeker wel geholpen. B.v. in combinatie met transferia.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Betaald parkeren is om zakken te vullen. Zijn de steden minder druk geworden door betaald parkeren????
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Belgen!.html?p=1,2quote:AMSTERDAM - De Belgische plannen om ons vanaf volgend jaar 60 euro tol te laten betalen voor het gebruik van hun wegen, heeft grote woede gewekt in Nederland. De Telegraaf werd overspoeld met boze reacties.
Boycot die Belgen! En rij in 2008 gewoon in een boog om onze zuiderburen heen naar Spanje en Frankrijk. Volg de Telegraaf Route Soleil-route via onze sympathieke oosterburen (is maar 75 kilometer langer). En u gaat toch niet alweer naar Gent, Antwerpen of Brussel? Bezoek Aken, Dortmund, ga shoppen in winkelparadijs Oberhausen! Verzin een maatregel die wij kunnen invoeren om de Belgen dwars te zitten en win een Telegraaf jaarboek! Verder roepen wij u op een vignet te ontwerpen dat de belgen moeten gaan voeren als ze ons land straks nog inwillen. Leef u uit op de Belgensticker!
OMG, wat zeg ik nuquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:00 schreef Echo99 het volgende:
Eet geen friet meer!!
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
Ja dan moet je zo gooien enzo, en dan doet die agent het vangen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:10 schreef koemleit het volgende:
Hoe moet je dit percies betalen? staat er bij de grens een pliesie agent te controleren en geld te vangen ofzo?
het fenomeen tolweg is jou volslagen onbekend?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:10 schreef koemleit het volgende:
Hoe moet je dit percies betalen? staat er bij de grens een pliesie agent te controleren en geld te vangen ofzo?
lekker als je in Zeeland woont en in West-Frankrijk moet zijnquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef BobRooney het volgende:
Leuk dat ze meteen een alternatieve route erbij zetten...
Niet alleen het weekend.. Ik woon in Waalre en daar stikt het elke dag van de belgische auto's, en mij zus woont in Breda en daar hoor je ook alleen vlaams als je in de binnenstad looptquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:12 schreef Bolter het volgende:
Kut Belgen, we zouden de Westerschelde eens niet meer moeten uitbaggeren, kijken hoe snel dat vignet dan weg is. Omrijden door Duitsland is voor mij niet echt een optie aangezien ik in Zeeland woon. Maar goed, als je ziet wat er elk weekend uit België deze kant op komt...
maar waarom staat er dan 60 euro?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het fenomeen tolweg is jou volslagen onbekend?
denk iig dat het zo wel zal gaan
das balenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
lekker als je in Zeeland woont en in West-Frankrijk moet zijn
nee, maar zo'n zelfde systeem kunnen ze toch gebruiken?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar waarom staat er dan 60 euro?
op het nieuws hoorde ik iets van een vinjet wat je moest kopen.
Eenmaal over een tolweg kost heus geen 60 euri. Als het over tolwegen had gegaan stond dat er wel lijkt me.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:14 schreef mp-menace het volgende:
Uitgaan in België
Naar de bioscoop in Antwerpen
Op vakantie in de Ardennen
Sneller in Duitsland via Antwerpen-Eindhoven/Maastricht
Moet ik dat allemaal gaan missen? Echt niet!
Go Geert Wilders - bepleit die korting, of vrijstelling!
Wat is daar Breaking aan ?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:15 schreef Klonk het volgende:
BREAKING NEWS: Meki loopt achter de feiten aan !!!!!!!
Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet
Als ik op weg ben naar de alpen wil ik daar graag snel naartoe rijden, en niet door dorpjes heen sukkelen met gemiddeldes van 60....quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
Kijkt nu op Mekis holding site voor actuele nieuws aldus Mekiquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:15 schreef Klonk het volgende:
BREAKING NEWS: Meki loopt achter de feiten aan !!!!!!!
Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet
Wees blij. vlamingen is leuk volk. ik woon in maastricht, midden in het centrum en vlak bij de 2 "drijvende coffeeshops" die onze stad rijk is.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet alleen het weekend.. Ik woon in Waalre en daar stikt het elke dag van de belgische auto's, en mij zus woont in Breda en daar hoor je ook alleen vlaams als je in de binnenstad loopt
mee eens, maar je hebt de mogelijkheid tot kiezen en zoals ik de plannen van de belgen nu begrijp heb je daar twee keuzes, betalen of om Belgie heenrijdenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik op weg ben naar de alpen wil ik daar graag snel naartoe rijden, en niet door dorpjes heen sukkelen met gemiddeldes van 60....
B-wegen rijden is echt geen optie voor mij, tenzij ik alle tijd heb, in 3 dagen naar mijn vakantiebestemming wil rijden met veel lunch en koffiestops onderweg.
In frankrijk heb je dan tenminste nog de RN_wegen die globaal de peage wegen aanhouden. Daar zitten veel 110km-stukken bij, en dan is het tenminste nog een optie om iets anders te rijden dan de snelweg.
kleine tip: hier in Nederland gewoon bij lokale winkel van de ANWB kopenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
Het zal wel net zo werken als Zwitserland.
Dus je komt aanrijden, langzaam, heb je een vignet mag je doorrijden en anders kan je in de rij staan om er eentje te kopen.
Kost je ook nog extra tijd dit of ze moeten een automatisch systeem hebben voor de auto's die al een vignet hebben. In Zwitserland als ik ga skien is het altijd een mega pijnhoop
Doen wij ook, sta je allen nog wel die zaterdagochtend minimaal 2 uur stil voor de grensquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
kleine tip: hier in Nederland gewoon bij lokale winkel van de ANWB kopen
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:29 schreef ioko het volgende:
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaalquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk![]()
(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr)
Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
kutbelgen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
.......... maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Vrouwen zijn irritant!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Is Zwitserland zo'n bierland dan?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignetquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
zie onderstaande postquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.
Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
8 juni, minister van Brempt.quote:De twee gewesten, Vlaanderen en Wallonië, zitten op één lijn over de principiële invoering van een wegenvignet voor België. De belangrijkste principes van het wegenvignet zijn:Eénzelfde systeem in heel België Voor de inwoners van België mag het wegenvignet geen extra kost betekenen. De prijs van het wegenvignet zal bijvoorbeeld gecompenseerd worden in de verkeersbelasting. Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. De voertuigen boven 12 ton betalen al via het eurovignet. Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken. De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode. De gewesten zullen zich inspannen om het wegenvignetsysteem op poten te zetten tegen 1 januari 2008. Er wordt overwogen een elektronisch vignet, e-vignet, in te voeren. Het principe van dit e-vignet is gebaseerd op het systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Eerst moet dan de nummerplaat ingebracht worden in deze centrale databank. Dit kan gebeuren via internet, telefonisch, verkopers (benzinestations bijvoorbeeld),? Een goed controle- en sanctiesysteem moet uitgewerkt worden zodat het systeem niet ondergraven wordt. De controle van de nummerplaten kan geautomatiseerd gebeuren via portieken met camera's die de nummerplaten lezen en verifiëren of het voertuig geregisteerd is. Ook zullen er mobiele ploegen op de weg zijn die nummerplaten fysiek controleren.
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef buachaille het volgende:
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.
De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkanquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag?quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet..
Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
Een hele grote slagboom over de Westerschelde.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen![]()
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.
Marokko is wel tolquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marokko is wel tolHet is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
Haha jaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEMaar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha jaHet design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
![]()
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...![]()
Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euroquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2 rijvakken en om de 10km een flitspaal.
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfsquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:
[..]
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
[..]
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
[..]
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
[..]
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?
En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
Hoezo is mijn tekst arrogant?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs
"Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgiequote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |