abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:30:38 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45222363
Beetje voorbarig gehuil dit allemaal. Wacht eerst eens af óf het wel doorgaat en op welke manier het dan door moet gaan.
quote:
‘Voorkom invoering van vignet’
Woensdag 10 januari 2007 - MIDDELBURG – Het kabinet moet van Gedeputeerde Staten van Zeeland nogmaals proberen de Belgische gewestregeringen over te halen om van invoering van een wegenvignet af te zien.


Uit antwoorden van zes Belgische gewestministers begrijpt het provinciebestuur dat het nog onduidelijk is of het wegenvignet daadwerkelijk wordt ingevoerd.

Maar alle ministers melden tegelijkertijd dat er wordt gestudeerd op invoering van een wegenvignet. Vlaanderen, Brussel en Wallonië zouden daarbij allemaal een ander regime kunnen invoeren op het wegenvignet op elkaar afstemmen. Zo spreekt het Waalse ministerie van financiën over een Belgisch vignet met een bepaalde geldigheid van bijvoorbeeld tien dagen, een maand of een jaar. Een jaar rijden op Belgische wegen zou dan bijvoorbeeld zeventig euro moeten kosten.

Maar het Waalse ministerie van transport laat juist weten dat het gewest Vlaanderen beslist op welke wegen wel of geen tol moet worden geheven. Zo zou het in te voeren vignet alleen nodig zijn voor snelwegen en de belangrijkste provinciale wegen.

Gedeputeerde Toine Poppelaars (verkeer) legt uit dat de ’diffuse’ antwoorden van de diverse gewestministers aanleiding zijn voor de provincie om nog eens aan de bel te trekken.

Het provinciebestuur heeft maanden geleden samen met de Zeeuws-Vlaamse gemeenten minister Peijs van Verkeer en Waterstaat al gewaarschuwd dat Zeeuws-Vlaanderen alleen maar te bereiken is door tol te betalen: ofwel door de Westerscheldetunnel ofwel door België. De provincie geleidt de brieven van de Belgische gewestministers door naar Den Haag en laat tegelijkertijd nog eens ’indringend’ weten dat Zeeland sterk tegen invoering van een betaalvignet is.

Poppelaars betwijfelt overigens sterk of de Belgen, zelfs als ze het zouden willen, al met ingang van volgend jaar een vignet kunnen invoeren.

„Als de Belgische overheden nu nog niet eens weten òf ze een vignet willen invoeren , kan dat nooit voor 1 januari 2008 zijn geregeld.“

De huidige minister van Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, is over twee maanden commissaris van de koningin in Zeeland. Dat ze Nederlandse én veel Belgische ministers persoonlijk kent, kan straks nog wel eens een voordeel zijn, bevestigt Poppelaars. „Tot nu toe is waarschijnlijk weinig actie vanuit Den Haag ondernomen, omdat er nog geen officieel Belgisch plan voor invoering van een wegenvignet ligt. Minister Peijs mag na haar benoeming geen zaken behandelen, die over Zeeland gaan. We gaan er vanuit dat haar staatssecretaris de boodschap overbrengt. Als commissaris zal ze ons pleidooi ongetwijfeld steunen.“
Bron BN / De Stem
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45222448
Toch es uitrekenen of 't voor mij als Maastrichtenaar nog voordelig is om even de grens over te gaan om te tanken ...

Wat een onzinregel. Bij de aanleg van nieuwe wegen of een brug etc. kan ik me goed voorstellen dat er tol geheven wordt om het project te bekostigen. Maar waar ligt in Belgié een stuk weg die deze heffing rechtvaardigt??
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:37:53 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45222702
Ja ik zou opschieten RJ, je hebt nog maar minimaal een jaar de tijd!
Misschien kan je beter gaan hamsteren. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:41:25 #54
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45222862
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef misteriks het volgende:
ik ben eens benieuwd hoeveel NLers het voor die schlemiele 60euro zullen laten.. In ieder geval ; het is sowieso een win win situatie , dit vignet. diegenen die dit onredelijk vinden hebben ook niets uit te geven in Belgie , en dan kan deze overlast beter in eigen land blijven
nee inplaats dat mensen nu 100 euro in antwerpen gaan uitgeven gaan ze nu ergens anders heen, lekker slim hoot
Because they will last that long.
pi_45223508
In Oostenrijk hebben ze dit ook, vooral in de buurt van Wenen. De oostenrijkers moeten een kaart kopen voor een x aantal euro's per jaar. Als je als toerist daar komt kan je bij elk benzinestation een maand, week of een dagkaart kopen.
Ik denk niet dat je echt 60 euro moet gaan betalen als je voor een dagje naar belgie wil.
Het spijt me echt hoor
pi_45224212
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:55 schreef vet_seg het volgende:
In Oostenrijk hebben ze dit ook, vooral in de buurt van Wenen. De oostenrijkers moeten een kaart kopen voor een x aantal euro's per jaar. Als je als toerist daar komt kan je bij elk benzinestation een maand, week of een dagkaart kopen.
Ik denk niet dat je echt 60 euro moet gaan betalen als je voor een dagje naar belgie wil.
wie controleerd dat trouwens een leger rijkswachten van om en bij de 100.000
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45224526
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wie controleerd dat trouwens een leger rijkswachten van om en bij de 100.000
Ach, ze gaan gewoon langs de weg staan en wachten op een NL-er/Duitser/Franser/Zwitserser etc. Belgen hoeven ze niet te controleren, want die krijgen ze toch allemaal gratis...

Tis puur buitenlandertje pesten...
Ehm... ok
pi_45224623
60 euro is ook niet bepaald een laag bedrag ofzo. Ik rij voortaan wel om via duitsland als ik naar frankrijk wil. Gooi die 60 euro liever in mijn tank dan in zo'n debiel kaartje.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45224652
En vraag me trouwens af wat als je in Baarle-Nassau/Baarle-Hertog moet zijn.

*...kom je zo'n agent tegen op de grenslijn (die kris-kras door het dorp loopt).
-"Ehm, papieren graag en vignet."
-"Geen vignet hier, maar dat hoeft toch ook niet, snol!"
-"Ehm, ehm, oh ja. Zie ik het nu pas..."

Ehm... ok
pi_45224746
Hier word ik zo nijdig van. Kabinet loopt bij ons te janken 1 europa en dan mogen wij ineens een vignet aanschaffen! Wat doet de EU hiertegen? Toch ook helemaal niks of wel dan? Echt waar ik zou wel eens met onze minister president willen praten over het gekloot wat nederland toe laat.
pi_45224842
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef misteriks het volgende:
ik ben eens benieuwd hoeveel NLers het voor die schlemiele 60euro zullen laten.. In ieder geval ; het is sowieso een win win situatie , dit vignet. diegenen die dit onredelijk vinden hebben ook niets uit te geven in Belgie , en dan kan deze overlast beter in eigen land blijven
Ik vind 60 euro niet een schlemiel bedrag , ik vind dat rijkelijk hoog.
Wat hier al gezegd wordt, als je naar de bioscoop in antwerpen ofzo wilt ben je dus naast je bioskaart van 10 euro ofzo ineens ook nog 60 euro kwijt!
wordt het wel ff in 1 keer enorm duur. Bovendien kun je voor 60 euro ook je tank volgooien.

60 euro is gewoon een beste boel geld en al helemaal voor zoiets als het gebruik van die baggersnelwegen waar je je hele auto op stukrijdt. Nee als ze dit in gaan voeren rij ik niet meer door belgie, en ik hoop dat niemand dat meer doet. Zullen de uitgaansgelegenheden, benzinepompen en de complete toeristische sector erg leuk vinden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:24:33 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45224855
het voordeel is dat wij 'ollanders wel zonder vignet illegaal, voor nederlandse begrippen, vuurwerk mogen kopen en dat belgen daar een vergunning voor moeten aanvragen. de handelsgeest is wel grappig in belgië, altijd gespeend met het uitzuigen van buurlanden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45224994
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
het voordeel is dat wij 'ollanders wel zonder vignet illegaal, voor nederlandse begrippen, vuurwerk mogen kopen en dat belgen daar een vergunning voor moeten aanvragen. de handelsgeest is wel grappig in belgië, altijd gespeend met het uitzuigen van buurlanden.
Idd, stel dat dit doorgaat stel ik voor om hetzelfde in te voeren voor al die gare Belgen die hier hun wiet komen halen met die gare bakken.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45225091
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:30:29 #65
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45225125
Dat wordt leuk dan. Dan wordt naar Duitsland rijden in een keer veel leuker dan naar Belgie

Dit terwijl ik toch regelmatig in Belgie kom. Maar 60 Euro per jaar vind ik echt veel te veel geld voor de wegen die ze daar hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:30:50 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225147
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?

Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45225156
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
voor 60 euro koop je 48 liter brandstof, kun je gemiddeld gezien zo'n kleine 600km van rijden.
kun je best van om belgie heen rijden, dat is maar 200km groot.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45225284
Ik vind die belgische wegen echt beroerd vooral als het regent ..dan is het net of je in Thialf bent. Levensgevaarlijk en dan die kuilen in die wegen ..niet zulke kleintjes ook en die zie je ook niet als er plassen liggen.

Verder denk ik dat ze zich in hun vingers snijden... 60 euro betalen om je vrienden op te mogen zoeken... of om naar de bios daar te kunnen. Blijf wel lekker hier behalve als ik echt niet anders kan.
pi_45225359
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?

Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:38:43 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225517
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
Neuh, de meesten in dit topic blijven zeiken over 60 euro extra voor een bioscoopkaartje. 2,50 is al een heel stuk schappelijker (met een paar vrienden, even delen, nog geen euro extra per persoon).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45225540
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
net zoiets als betalen voor lucht bij een tankstation.

Ben zelf nogal van de principes, als je daar niet je bandjes gratis mag oppompen nadat ik net 60 euro achtergelaten heb voor brandstof dan kom tank ik daar ook nooit meer. Als iedereen dat deed kon je nog een statement maken

Als iedereen straks belgie links laat liggen komen ze er snel genoeg van terug.

Maar helaas, mensen zijn te weinig principieel en te lui. en dus wordt iedereen langzaam aan steeds meer uitgezogen en iedereen vindt het best. want ach, het is maar 50 cent, en ach het is maar 60 euro en ach het is maar 2 euro om te parkeren, en ach het is maar 250 euro per jaar om de straat schoon te laten vegen en ach... zo kan ik nog wel even doorgaan.

langzaam maar zeker komen er steeds meer kosten bij en iedereen slikt het omdat het 'toch' maar een klein bedrag is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:41:26 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225623
Metro2005, waar ben je wel toe bereid om te betalen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:41:51 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225648
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45225873
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. .
dan volgt Nederland denk ik automatisch.. het wordt dan haast wel gedwongen.
pi_45226062
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Metro2005, waar ben je wel toe bereid om te betalen?
ik ben in elk geval niet bereid:

- 20 cent voor een plastic tasje te betalen
- 25 ~ 50 cent voor pinnen te betalen
- 50 cent voor lucht te betalen
- tolvignetten te betalen waar je geen ene flikker voor terugkrijgt (ja een karrenspoor)
- debiele belastingen die nergens goed voor zijn (wat te denken van belasting betalen over een gespaarde erfenis (zelfs al heb je die nog helemaal niet gehad omdat bv 1 van je ouders nog leeft ) , belasting betalen over een huis kopen (overdrachtsbelasting), belasting betalen over je spaargeld en nog een dozijn andere onzinbelastingen
- kwartjes voor toiletten in pretparken
- betaald parkeren (echt principekwestie, ik betaal NIET voor parkeren dus zoek steden op waar je niet hoeft te betalen als ik wil winkelen en als ik ergens moet betalen dan kom ik daar gewoon niet)
etc.

Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed

ik ben wél bereid te betalen voor zaken waar je daadwerkelijk wat voor terugkrijgt, waarbij je het gevoel hebt dat er wat nuttigs met je geld gedaan wordt.

Niet iets wat gewoon ingevoerd wordt om meer geld op te halen zoals betaald parkeren, want waar betaal je voor? voor die mooie niet te vinden ieniemini parkeerplaats waar zelfs een alto niet in past? voor een uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen? nee, je betaalt alleen maar om de gemeentekas te spekken.

Tolvignet, wat krijg je daarvoor terug? mooie strakke wegen zoals in frankrijk en nederland? nee, je krijgt er hobbelwegen voor terug met levensgevaarlijke jumps, gaten en enorm slechte bewegwijzering.

betalen om te pinnen, krijg je er wat voor terug? nee, waarom berekenen ze die kosten niet in de producten? dat doe je met je verwarming, licht en personeel toch ook? waarom moet je dan weer zoiets apart berekenen. Zou mooi zijn als ze iedereen die in zijn tshirt een winkel binnenkomt extra moet betalen omdat voor hem de verwarming aan moet staan en iemand in zijn winterjas heeft daar niks aan

nja zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik moet gewoon helder hebben WAAR Ik voor betaal, als ik zie hoeveel geld de gemeentelijke diensten hier bv elk jaar vragen en wat een enorme grafzooi het op straat is altijd en hoe enorm slecht de wegen er zijn (heb al een keer mijn carterpan verrot gereden door een slecht onderhouden drempel hier die ongeveer 3x zo hoog was als dat ie hoorde te zijn)

Bovendien, ik betaal al elke maand een kleine 40 euro om gebruik te mogen maken van de wegen. In belgie betalen ze ook wegenbelasting en in elk ander land betaald iedereen wegenbelasting. Ik vind het in het licht van 1 europa dan ook bezopen dat 1 land dan maar ineens besluit een tolvignet in te voeren. Gewoon een verkapte EXTRA belasting voor mensen die in een ander land ook al wegenbelasting betalen. ik betaal al 480 euro per jaar om gebruik te mogen maken van de weg (over de benzine accijns nog mara niet gesproken) en ik vind het niet terecht dat als je dan een keer over de grens moet zijn OOK nog een keer moet betalen



sorry, even een frustratie-eruit-gooi-post
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45226292
Frankrijk heeft een prachtig systeem. Ze mogen daar trouwens ook geen tol vragen als ze geen alternatieve route hebben
pi_45226402
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ik ben in elk geval niet bereid:

- 20 cent voor een plastic tasje te betalen
- 25 ~ 50 cent voor pinnen te betalen
- 50 cent voor lucht te betalen
- tolvignetten te betalen waar je geen ene flikker voor terugkrijgt (ja een karrenspoor)
- debiele belastingen die nergens goed voor zijn (wat te denken van belasting betalen over een gespaarde erfenis (zelfs al heb je die nog helemaal niet gehad omdat bv 1 van je ouders nog leeft ) , belasting betalen over een huis kopen (overdrachtsbelasting), belasting betalen over je spaargeld en nog een dozijn andere onzinbelastingen
- kwartjes voor toiletten in pretparken
- betaald parkeren (echt principekwestie, ik betaal NIET voor parkeren dus zoek steden op waar je niet hoeft te betalen als ik wil winkelen en als ik ergens moet betalen dan kom ik daar gewoon niet)
etc.

Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed

ik ben wél bereid te betalen voor zaken waar je daadwerkelijk wat voor terugkrijgt, waarbij je het gevoel hebt dat er wat nuttigs met je geld gedaan wordt.

Niet iets wat gewoon ingevoerd wordt om meer geld op te halen zoals betaald parkeren, want waar betaal je voor? voor die mooie niet te vinden ieniemini parkeerplaats waar zelfs een alto niet in past? voor een uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen? nee, je betaalt alleen maar om de gemeentekas te spekken.

Tolvignet, wat krijg je daarvoor terug? mooie strakke wegen zoals in frankrijk en nederland? nee, je krijgt er hobbelwegen voor terug met levensgevaarlijke jumps, gaten en enorm slechte bewegwijzering.

betalen om te pinnen, krijg je er wat voor terug? nee, waarom berekenen ze die kosten niet in de producten? dat doe je met je verwarming, licht en personeel toch ook? waarom moet je dan weer zoiets apart berekenen. Zou mooi zijn als ze iedereen die in zijn tshirt een winkel binnenkomt extra moet betalen omdat voor hem de verwarming aan moet staan en iemand in zijn winterjas heeft daar niks aan

nja zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik moet gewoon helder hebben WAAR Ik voor betaal, als ik zie hoeveel geld de gemeentelijke diensten hier bv elk jaar vragen en wat een enorme grafzooi het op straat is altijd en hoe enorm slecht de wegen er zijn (heb al een keer mijn carterpan verrot gereden door een slecht onderhouden drempel hier die ongeveer 3x zo hoog was als dat ie hoorde te zijn)

ok, dan ga ik hier nu even vol op in

- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad

verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
pi_45226420
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:16 schreef Klonk het volgende:
Dat wordt dus voortaan via Duitsland naar Frankrijk....
Doe ze de groeten daar :-) scheelt weer heel wat caravans op de baan hier. :-)
pi_45226575
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

ok, dan ga ik hier nu even vol op in

- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad

verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
eensch, ik koop ze ook wel eens maar vind het niet heel erg klantvriendelijk

- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;

Zie mijn voorbeeld over verwarming, personeel en verlichting, ook pinkosten vind ik gewoon onder een bedrijfs running costs vallen.

- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad

En helpt dat? blijven mensen nu massaal weg uit de steden? nee dus kun je het net zo goed gratis houden. Maar dat levert geen geld op. Automobilisten betalen al erg veel voor de 'vervuiling' die ze veroorzaken en met de pogingen om de binnensteden autoluw te maken wordt die vervuiling alleen maar erger. Of rij jij nooit 10-20 rondjes ergens om een parkeerplek te vinden? of rem jij niet af voor drempels, obstakels en allemaal van die 'demotiveer' projecten ? gaan mensen daardoor minder rijden? nee. produceert het alleen maar meer vervuiling? ja. Is het goed voor de gemeentekas? ja, en dat is het belangrijkste in de wereld dus blijf je als automobilist maar meer en meer en meer en meer betalen en wat krijg je ervoor terug? een beschuldigende vinger dat de binnensteden zo onbereikbaar zijn geworden en dat je zo vervuilend bezig bent.

En ja het belgische systeem wordt dan tol.
Alleen dan wel tol ZONDER alternatief en dat vind ik het meest kwalijke.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:09:33 #80
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45226771
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?

Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:13:06 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45226926
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren
Dan laat je je baas betalen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:18:58 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45227174
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Dan laat je je baas betalen.
Denk niet dat mijn baas betaald is ik in eigen tijd in Belgie rij. Woon namelijk nog geen half uur van de Belgische grens en ga weleens een bioscoopje pakken in Antwerpen en Bier en boodschappen halen net over de grens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:25:14 #83
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45227459
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45227464
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:34 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45227521
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef Dagonet het volgende:
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar.
Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:28:05 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45227596
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.
Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:30:32 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45227714
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.
Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af.
Dat zou ook een idee kunnen zijn

Nog een beter idee is dat alles onder de grote rivieren zich afscheid en met Vlaanderen het Groot Hertogdom Brabant gaat vormen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:32:54 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45227797
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Dan mogen wij uiteraard voor dat geld wel een gatenvrij wegdek eisen natuurlijk.
Dat mag nu ook wel. Of je het krijgt is een tweede.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:10:20 #89
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45234569
Ronduit belachelijk, zelfs als je per week zou kunnen betalen. Op deze manier heeft kun je over 10 jaar voor elk buitenland vignetten gaan kopen. Ik hoop dat de winkeliers daar het in flink in hun omzet gaan merken, want dat lijkt me de enige manier dat het teruggedraaid wordt.
Vampire Romance O+
pi_45234925
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
Het ligt er aan waar je woont.Stel dat ik dan naar Frankrijk zou moeten dan zou ik naar Emmen rijden (een half uur hier vandaan),daar de grens oversteken en dan die fijne Duitse Autobahn op.Voor mij is het niet veel om,ik spaar die 60 euro wel uit door die actie.
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:40:50 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45235633
Maar goed het kost je geld.
  donderdag 11 januari 2007 @ 07:43:47 #92
3542 Gia
User under construction
pi_45238402
Als zo'n vignet 60 euro per jaar is, heb ik er geen moeite mee. Ik betaal per vakantie in Frankrijk en Spanje meer aan tol, namelijk. Als je 60 euro moet betalen elke keer dat je even de grens over wipt, dan ligt het uiteraard enigszins anders. Da's namelijk van de zotte.

Zoiets moeten ze ook in Nederland instellen. Gewoon een bedrag per jaar, voor buitenlanders om op de Nederlandse wegen te mogen rijden. Prima idee.
  donderdag 11 januari 2007 @ 07:49:25 #93
3542 Gia
User under construction
pi_45238449
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:


Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed
Een KLEIN bedrag tol? Rijdt eens van Noord naar Zuid om op vakantie te gaan naar Spanje en tel alle tol eens bij elkaar op. Op de terugweg heb je die ellende weer. Kost echt wel wat meer dan 60 euro.
  donderdag 11 januari 2007 @ 07:51:44 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45238468
Laten ze dan gewoon een Europees vignet invoeren. Ik heb nu ook al een sticker voor Zwitserland op de ruit zitten, ga eind januari naar Oostenrijk en dan komt er ook nog zo'n fijne sticker voor Belgie bij waar ik toch ook wel een keer of 4 per jaar kom.
Dan over een jaar of 2 nog het Duitse Autobahnvignet voor personenwagens én het Nederlandse tolsysteem en ik kan niet meer door mijn voorruit kijken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:13:00 #95
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_45238646
Ik wil best betalen voor de twee keer door België heen, maar niet voor het hele jaar en als ze dat geld maar aan die klote wegen besteden. Dat gehobbel is echt niet normaal meer, zelfs in Spanje en Schotland zijn de wegen beter.

Ik snap dan ook niet waarom ze gewoon geen tol heffen zoals in Frankrijk. Zo betaalt iedereen wat hij moet betalen in verhouding tot het gebruik.

Als ze het alleen op de snelwegen gaan doen krijgen ze in de zomer massa's aan sluipverkeer door de dorpen en stadjes, lijkt me ook niet echt verstandig.

Maar goed, het duurt allemaal wel even dus dit jaar nog gratis door België heen rijden.
pi_45238670
Naar de bios in Antwerpen wordt zo wel een stuk duurder... Als ik dat 2 keer per jaar doe is het veel, 30 euro extra kosten per keer dus... .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:49:24 #97
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45238979
quote:
Even tanken over de grens of een lekker trappistje halen bij de Belgische drankenhandel? Die rit gaat vanaf 1 januari volgend jaar geld kosten. Dan voert België het inmiddels veelbesproken wegenvignet in.
Alle buitenlandse automobilisten moeten in 2008 een vignet kopen. Ook vakantiegangers die op weg naar Frankrijk of Spanje België als doorreisland gebruiken. Dat kost vermoedelijk zestig euro per jaar. Vrachtwagens boven de twaalf ton hebben niets met het wegenvignet te maken. Zij betalen al voor een eurovignet.

De drie Belgische gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel) zijn dichtbij een akkoord over de verdeling van de opbrengst. Brussel lag lange tijd dwars, maar neemt nu genoegen met een kleiner deel van de opbrengst. Belgen moeten ook betalen, maar dat bedrag wordt gekort op de wegenbelasting die ze aan de staat afdragen. „Daarom is het een bedenkelijk initiatief”, zegt woordvoerder Markus van Tol van de ANWB die zich al eerder fel tegen het plan keerde. „Het plan rammelt aan alle kanten en we zijn uiterst benieuwd of dit haalbaar is. Buitenlanders worden gediscrimineerd en volgens de Europese regels mag dat niet.” De ANWB zal bezwaar aantekenen bij de Belgische overheden.
bron

Ik ben heel benieuwd hoe die gekke belgen dit er doorheen willen gaan drukken, het plan is echt te vaag voor woorden, in alle europese landen waar tot nu toe een vignetplicht is, heb je dat vignet alleen voor snelwegen nodig, je bent dus niet verplicht het te kopen. in Frankrijk zijn tolwegen, ook die ben je niet verplicht te nemen, de N-wegen zijn daar altijd gratis, en van een prima kwaliteit.

De belgen willen dus gewoon een soort van entreegeld heffen op hun land, je hebt geen keuze, raar volkje...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45239072
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:02 schreef Freak187 het volgende:
Mmm ik ga altijd in de voorjaarsvakantie richting de Ardennen... eens kijken of er leuke sluiproutes vanuit Duitsland/Luxemburg zijn.
Die zijn er zeker, maar dan ?? Als je naar de ardennen gaat kom je toch altijd in België, dus heb je dat vignet altijd nodig.
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:05:42 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45239150
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45239190
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.

Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')