abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45224842
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:38 schreef misteriks het volgende:
ik ben eens benieuwd hoeveel NLers het voor die schlemiele 60euro zullen laten.. In ieder geval ; het is sowieso een win win situatie , dit vignet. diegenen die dit onredelijk vinden hebben ook niets uit te geven in Belgie , en dan kan deze overlast beter in eigen land blijven
Ik vind 60 euro niet een schlemiel bedrag , ik vind dat rijkelijk hoog.
Wat hier al gezegd wordt, als je naar de bioscoop in antwerpen ofzo wilt ben je dus naast je bioskaart van 10 euro ofzo ineens ook nog 60 euro kwijt!
wordt het wel ff in 1 keer enorm duur. Bovendien kun je voor 60 euro ook je tank volgooien.

60 euro is gewoon een beste boel geld en al helemaal voor zoiets als het gebruik van die baggersnelwegen waar je je hele auto op stukrijdt. Nee als ze dit in gaan voeren rij ik niet meer door belgie, en ik hoop dat niemand dat meer doet. Zullen de uitgaansgelegenheden, benzinepompen en de complete toeristische sector erg leuk vinden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:24:33 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45224855
het voordeel is dat wij 'ollanders wel zonder vignet illegaal, voor nederlandse begrippen, vuurwerk mogen kopen en dat belgen daar een vergunning voor moeten aanvragen. de handelsgeest is wel grappig in belgië, altijd gespeend met het uitzuigen van buurlanden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45224994
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
het voordeel is dat wij 'ollanders wel zonder vignet illegaal, voor nederlandse begrippen, vuurwerk mogen kopen en dat belgen daar een vergunning voor moeten aanvragen. de handelsgeest is wel grappig in belgië, altijd gespeend met het uitzuigen van buurlanden.
Idd, stel dat dit doorgaat stel ik voor om hetzelfde in te voeren voor al die gare Belgen die hier hun wiet komen halen met die gare bakken.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45225091
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:30:29 #65
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45225125
Dat wordt leuk dan. Dan wordt naar Duitsland rijden in een keer veel leuker dan naar Belgie

Dit terwijl ik toch regelmatig in Belgie kom. Maar 60 Euro per jaar vind ik echt veel te veel geld voor de wegen die ze daar hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:30:50 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225147
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?

Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45225156
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
voor 60 euro koop je 48 liter brandstof, kun je gemiddeld gezien zo'n kleine 600km van rijden.
kun je best van om belgie heen rijden, dat is maar 200km groot.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45225284
Ik vind die belgische wegen echt beroerd vooral als het regent ..dan is het net of je in Thialf bent. Levensgevaarlijk en dan die kuilen in die wegen ..niet zulke kleintjes ook en die zie je ook niet als er plassen liggen.

Verder denk ik dat ze zich in hun vingers snijden... 60 euro betalen om je vrienden op te mogen zoeken... of om naar de bios daar te kunnen. Blijf wel lekker hier behalve als ik echt niet anders kan.
pi_45225359
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?

Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:38:43 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225517
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
Neuh, de meesten in dit topic blijven zeiken over 60 euro extra voor een bioscoopkaartje. 2,50 is al een heel stuk schappelijker (met een paar vrienden, even delen, nog geen euro extra per persoon).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45225540
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

2,50 is ook niet echt veel.. denk dat de meeste vallen over het princiepe. Het strookt niet echt met een 1 Europa...
net zoiets als betalen voor lucht bij een tankstation.

Ben zelf nogal van de principes, als je daar niet je bandjes gratis mag oppompen nadat ik net 60 euro achtergelaten heb voor brandstof dan kom tank ik daar ook nooit meer. Als iedereen dat deed kon je nog een statement maken

Als iedereen straks belgie links laat liggen komen ze er snel genoeg van terug.

Maar helaas, mensen zijn te weinig principieel en te lui. en dus wordt iedereen langzaam aan steeds meer uitgezogen en iedereen vindt het best. want ach, het is maar 50 cent, en ach het is maar 60 euro en ach het is maar 2 euro om te parkeren, en ach het is maar 250 euro per jaar om de straat schoon te laten vegen en ach... zo kan ik nog wel even doorgaan.

langzaam maar zeker komen er steeds meer kosten bij en iedereen slikt het omdat het 'toch' maar een klein bedrag is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:41:26 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225623
Metro2005, waar ben je wel toe bereid om te betalen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:41:51 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45225648
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45225873
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. .
dan volgt Nederland denk ik automatisch.. het wordt dan haast wel gedwongen.
pi_45226062
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Metro2005, waar ben je wel toe bereid om te betalen?
ik ben in elk geval niet bereid:

- 20 cent voor een plastic tasje te betalen
- 25 ~ 50 cent voor pinnen te betalen
- 50 cent voor lucht te betalen
- tolvignetten te betalen waar je geen ene flikker voor terugkrijgt (ja een karrenspoor)
- debiele belastingen die nergens goed voor zijn (wat te denken van belasting betalen over een gespaarde erfenis (zelfs al heb je die nog helemaal niet gehad omdat bv 1 van je ouders nog leeft ) , belasting betalen over een huis kopen (overdrachtsbelasting), belasting betalen over je spaargeld en nog een dozijn andere onzinbelastingen
- kwartjes voor toiletten in pretparken
- betaald parkeren (echt principekwestie, ik betaal NIET voor parkeren dus zoek steden op waar je niet hoeft te betalen als ik wil winkelen en als ik ergens moet betalen dan kom ik daar gewoon niet)
etc.

Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed

ik ben wél bereid te betalen voor zaken waar je daadwerkelijk wat voor terugkrijgt, waarbij je het gevoel hebt dat er wat nuttigs met je geld gedaan wordt.

Niet iets wat gewoon ingevoerd wordt om meer geld op te halen zoals betaald parkeren, want waar betaal je voor? voor die mooie niet te vinden ieniemini parkeerplaats waar zelfs een alto niet in past? voor een uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen? nee, je betaalt alleen maar om de gemeentekas te spekken.

Tolvignet, wat krijg je daarvoor terug? mooie strakke wegen zoals in frankrijk en nederland? nee, je krijgt er hobbelwegen voor terug met levensgevaarlijke jumps, gaten en enorm slechte bewegwijzering.

betalen om te pinnen, krijg je er wat voor terug? nee, waarom berekenen ze die kosten niet in de producten? dat doe je met je verwarming, licht en personeel toch ook? waarom moet je dan weer zoiets apart berekenen. Zou mooi zijn als ze iedereen die in zijn tshirt een winkel binnenkomt extra moet betalen omdat voor hem de verwarming aan moet staan en iemand in zijn winterjas heeft daar niks aan

nja zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik moet gewoon helder hebben WAAR Ik voor betaal, als ik zie hoeveel geld de gemeentelijke diensten hier bv elk jaar vragen en wat een enorme grafzooi het op straat is altijd en hoe enorm slecht de wegen er zijn (heb al een keer mijn carterpan verrot gereden door een slecht onderhouden drempel hier die ongeveer 3x zo hoog was als dat ie hoorde te zijn)

Bovendien, ik betaal al elke maand een kleine 40 euro om gebruik te mogen maken van de wegen. In belgie betalen ze ook wegenbelasting en in elk ander land betaald iedereen wegenbelasting. Ik vind het in het licht van 1 europa dan ook bezopen dat 1 land dan maar ineens besluit een tolvignet in te voeren. Gewoon een verkapte EXTRA belasting voor mensen die in een ander land ook al wegenbelasting betalen. ik betaal al 480 euro per jaar om gebruik te mogen maken van de weg (over de benzine accijns nog mara niet gesproken) en ik vind het niet terecht dat als je dan een keer over de grens moet zijn OOK nog een keer moet betalen



sorry, even een frustratie-eruit-gooi-post
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45226292
Frankrijk heeft een prachtig systeem. Ze mogen daar trouwens ook geen tol vragen als ze geen alternatieve route hebben
pi_45226402
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ik ben in elk geval niet bereid:

- 20 cent voor een plastic tasje te betalen
- 25 ~ 50 cent voor pinnen te betalen
- 50 cent voor lucht te betalen
- tolvignetten te betalen waar je geen ene flikker voor terugkrijgt (ja een karrenspoor)
- debiele belastingen die nergens goed voor zijn (wat te denken van belasting betalen over een gespaarde erfenis (zelfs al heb je die nog helemaal niet gehad omdat bv 1 van je ouders nog leeft ) , belasting betalen over een huis kopen (overdrachtsbelasting), belasting betalen over je spaargeld en nog een dozijn andere onzinbelastingen
- kwartjes voor toiletten in pretparken
- betaald parkeren (echt principekwestie, ik betaal NIET voor parkeren dus zoek steden op waar je niet hoeft te betalen als ik wil winkelen en als ik ergens moet betalen dan kom ik daar gewoon niet)
etc.

Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed

ik ben wél bereid te betalen voor zaken waar je daadwerkelijk wat voor terugkrijgt, waarbij je het gevoel hebt dat er wat nuttigs met je geld gedaan wordt.

Niet iets wat gewoon ingevoerd wordt om meer geld op te halen zoals betaald parkeren, want waar betaal je voor? voor die mooie niet te vinden ieniemini parkeerplaats waar zelfs een alto niet in past? voor een uitbreiding van het aantal parkeerplaatsen? nee, je betaalt alleen maar om de gemeentekas te spekken.

Tolvignet, wat krijg je daarvoor terug? mooie strakke wegen zoals in frankrijk en nederland? nee, je krijgt er hobbelwegen voor terug met levensgevaarlijke jumps, gaten en enorm slechte bewegwijzering.

betalen om te pinnen, krijg je er wat voor terug? nee, waarom berekenen ze die kosten niet in de producten? dat doe je met je verwarming, licht en personeel toch ook? waarom moet je dan weer zoiets apart berekenen. Zou mooi zijn als ze iedereen die in zijn tshirt een winkel binnenkomt extra moet betalen omdat voor hem de verwarming aan moet staan en iemand in zijn winterjas heeft daar niks aan

nja zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik moet gewoon helder hebben WAAR Ik voor betaal, als ik zie hoeveel geld de gemeentelijke diensten hier bv elk jaar vragen en wat een enorme grafzooi het op straat is altijd en hoe enorm slecht de wegen er zijn (heb al een keer mijn carterpan verrot gereden door een slecht onderhouden drempel hier die ongeveer 3x zo hoog was als dat ie hoorde te zijn)

ok, dan ga ik hier nu even vol op in

- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad

verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
pi_45226420
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:16 schreef Klonk het volgende:
Dat wordt dus voortaan via Duitsland naar Frankrijk....
Doe ze de groeten daar :-) scheelt weer heel wat caravans op de baan hier. :-)
pi_45226575
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

ok, dan ga ik hier nu even vol op in

- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;
- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad

verder kan je het belgische systeem ook gewoon zien als tol
- je betaalt 20 cent voor een plastic tasje omdat de tas niet gratis geproduceerd wordt;
eensch, ik koop ze ook wel eens maar vind het niet heel erg klantvriendelijk

- je betaalt tegenwoordig alleen nog maar pinkosten als de winkelier met het pinapparaat in moet bellen per transactie. Waarom ze dit niet in de prijs van alle producten doorberekenen is ook simpel: niet elke klant pint dus hoeft niet elke klant daarmee belast te worden;

Zie mijn voorbeeld over verwarming, personeel en verlichting, ook pinkosten vind ik gewoon onder een bedrijfs running costs vallen.

- betaald parkeren is om de steden een beetje autovrij te houden en anders te laten betalen voor alles wat zij vervuilen, etc. moet je btw eens bedenken dat jij in amsterdam gaat winkelen en een parkeerplaats zoekt in de binnenstad

En helpt dat? blijven mensen nu massaal weg uit de steden? nee dus kun je het net zo goed gratis houden. Maar dat levert geen geld op. Automobilisten betalen al erg veel voor de 'vervuiling' die ze veroorzaken en met de pogingen om de binnensteden autoluw te maken wordt die vervuiling alleen maar erger. Of rij jij nooit 10-20 rondjes ergens om een parkeerplek te vinden? of rem jij niet af voor drempels, obstakels en allemaal van die 'demotiveer' projecten ? gaan mensen daardoor minder rijden? nee. produceert het alleen maar meer vervuiling? ja. Is het goed voor de gemeentekas? ja, en dat is het belangrijkste in de wereld dus blijf je als automobilist maar meer en meer en meer en meer betalen en wat krijg je ervoor terug? een beschuldigende vinger dat de binnensteden zo onbereikbaar zijn geworden en dat je zo vervuilend bezig bent.

En ja het belgische systeem wordt dan tol.
Alleen dan wel tol ZONDER alternatief en dat vind ik het meest kwalijke.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:09:33 #80
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45226771
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Toch leuk dat iedereen meteen maar denkt dat je verplicht bent om meteen voor een heel jaar toegang te kopen. Iedereen over de mogelijke andere tijdsduren heen gelezen?

Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')