Dan laat je je baas betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren
Denk niet dat mijn baas betaald is ik in eigen tijd in Belgie rij. Woon namelijk nog geen half uur van de Belgische grens en ga weleens een bioscoopje pakken in Antwerpen en Bier en boodschappen halen net over de grensquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Dan laat je je baas betalen.
Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef Dagonet het volgende:
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar.
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.![]()
Dat zou ook een idee kunnen zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.
Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af.
Dat mag nu ook wel. Of je het krijgt is een tweede.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Dan mogen wij uiteraard voor dat geld wel een gatenvrij wegdek eisen natuurlijk.
Het ligt er aan waar je woont.Stel dat ik dan naar Frankrijk zou moeten dan zou ik naar Emmen rijden (een half uur hier vandaan),daar de grens oversteken en dan die fijne Duitse Autobahn op.Voor mij is het niet veel om,ik spaar die 60 euro wel uit door die actie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
Een KLEIN bedrag tol? Rijdt eens van Noord naar Zuid om op vakantie te gaan naar Spanje en tel alle tol eens bij elkaar op. Op de terugweg heb je die ellende weer. Kost echt wel wat meer dan 60 euro.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed
bronquote:Even tanken over de grens of een lekker trappistje halen bij de Belgische drankenhandel? Die rit gaat vanaf 1 januari volgend jaar geld kosten. Dan voert België het inmiddels veelbesproken wegenvignet in.
Alle buitenlandse automobilisten moeten in 2008 een vignet kopen. Ook vakantiegangers die op weg naar Frankrijk of Spanje België als doorreisland gebruiken. Dat kost vermoedelijk zestig euro per jaar. Vrachtwagens boven de twaalf ton hebben niets met het wegenvignet te maken. Zij betalen al voor een eurovignet.
De drie Belgische gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel) zijn dichtbij een akkoord over de verdeling van de opbrengst. Brussel lag lange tijd dwars, maar neemt nu genoegen met een kleiner deel van de opbrengst. Belgen moeten ook betalen, maar dat bedrag wordt gekort op de wegenbelasting die ze aan de staat afdragen. „Daarom is het een bedenkelijk initiatief”, zegt woordvoerder Markus van Tol van de ANWB die zich al eerder fel tegen het plan keerde. „Het plan rammelt aan alle kanten en we zijn uiterst benieuwd of dit haalbaar is. Buitenlanders worden gediscrimineerd en volgens de Europese regels mag dat niet.” De ANWB zal bezwaar aantekenen bij de Belgische overheden.
Die zijn er zeker, maar dan ?? Als je naar de ardennen gaat kom je toch altijd in België, dus heb je dat vignet altijd nodig.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:02 schreef Freak187 het volgende:
Mmm ik ga altijd in de voorjaarsvakantie richting de Ardennen... eens kijken of er leuke sluiproutes vanuit Duitsland/Luxemburg zijn.
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |