abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:13:06 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45226926
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, alleen aan die andere tijdsduren heb ik zo weinig omdat ik vaak onverwacht in Belgie kom en dus altijd zo'n vignet moet hebben. Of je zou het op een of andere manier alla minuut moeten kunnen activeren
Dan laat je je baas betalen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:18:58 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45227174
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Dan laat je je baas betalen.
Denk niet dat mijn baas betaald is ik in eigen tijd in Belgie rij. Woon namelijk nog geen half uur van de Belgische grens en ga weleens een bioscoopje pakken in Antwerpen en Bier en boodschappen halen net over de grens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:25:14 #83
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45227459
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_45227464
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:34 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45227521
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef Dagonet het volgende:
Dat doe je ook alleen maar omdat het voordeliger is, nou ja, nu is je eigen land goedkoper. Da's meteen een stuk beter voor onze economie, je hebt de Belgische regering lang genoeg gespekt met je btw afdrachten daar.
Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:28:05 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45227596
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet omdat het daar goedkoper is. Dat doe ik vooral omdat ze daarveel meer hebben dan hier in Nederland.
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.
Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:30:32 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45227714
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Inclusief reiskosten is het dus nu duurder.
Je kan er natuurlijk ook gaan wonen, ben je meteen van het vignetprobleem af.
Dat zou ook een idee kunnen zijn

Nog een beter idee is dat alles onder de grote rivieren zich afscheid en met Vlaanderen het Groot Hertogdom Brabant gaat vormen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:32:54 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45227797
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Dan mogen wij uiteraard voor dat geld wel een gatenvrij wegdek eisen natuurlijk.
Dat mag nu ook wel. Of je het krijgt is een tweede.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:10:20 #89
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45234569
Ronduit belachelijk, zelfs als je per week zou kunnen betalen. Op deze manier heeft kun je over 10 jaar voor elk buitenland vignetten gaan kopen. Ik hoop dat de winkeliers daar het in flink in hun omzet gaan merken, want dat lijkt me de enige manier dat het teruggedraaid wordt.
Vampire Romance O+
pi_45234925
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:29 schreef DarkElf het volgende:
dan gaat iedereen toch lekker omrijden over duitsland enzo ? kost ook niets tegenwoordig met die bezineprijzen
Het ligt er aan waar je woont.Stel dat ik dan naar Frankrijk zou moeten dan zou ik naar Emmen rijden (een half uur hier vandaan),daar de grens oversteken en dan die fijne Duitse Autobahn op.Voor mij is het niet veel om,ik spaar die 60 euro wel uit door die actie.
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:40:50 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45235633
Maar goed het kost je geld.
  donderdag 11 januari 2007 @ 07:43:47 #92
3542 Gia
User under construction
pi_45238402
Als zo'n vignet 60 euro per jaar is, heb ik er geen moeite mee. Ik betaal per vakantie in Frankrijk en Spanje meer aan tol, namelijk. Als je 60 euro moet betalen elke keer dat je even de grens over wipt, dan ligt het uiteraard enigszins anders. Da's namelijk van de zotte.

Zoiets moeten ze ook in Nederland instellen. Gewoon een bedrag per jaar, voor buitenlanders om op de Nederlandse wegen te mogen rijden. Prima idee.
  donderdag 11 januari 2007 @ 07:49:25 #93
3542 Gia
User under construction
pi_45238449
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:51 schreef Metro2005 het volgende:

Ik ben wél bereid te betalen voor bv een systeem als in frankrijk:
- gratis als je over de nationale wegen rijdt met een mooie limiet van 90km/u en 60 in de dorpen
- een klein bedrag tol betalen als je over de snelwegen wilt rijden, met hele mooie wegen, een snelheidslimiet van 130km/u en met mooie voorzieningen (parkeergelegenheden, mooie ruime tankstations) ed
Een KLEIN bedrag tol? Rijdt eens van Noord naar Zuid om op vakantie te gaan naar Spanje en tel alle tol eens bij elkaar op. Op de terugweg heb je die ellende weer. Kost echt wel wat meer dan 60 euro.
  donderdag 11 januari 2007 @ 07:51:44 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45238468
Laten ze dan gewoon een Europees vignet invoeren. Ik heb nu ook al een sticker voor Zwitserland op de ruit zitten, ga eind januari naar Oostenrijk en dan komt er ook nog zo'n fijne sticker voor Belgie bij waar ik toch ook wel een keer of 4 per jaar kom.
Dan over een jaar of 2 nog het Duitse Autobahnvignet voor personenwagens én het Nederlandse tolsysteem en ik kan niet meer door mijn voorruit kijken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:13:00 #95
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_45238646
Ik wil best betalen voor de twee keer door België heen, maar niet voor het hele jaar en als ze dat geld maar aan die klote wegen besteden. Dat gehobbel is echt niet normaal meer, zelfs in Spanje en Schotland zijn de wegen beter.

Ik snap dan ook niet waarom ze gewoon geen tol heffen zoals in Frankrijk. Zo betaalt iedereen wat hij moet betalen in verhouding tot het gebruik.

Als ze het alleen op de snelwegen gaan doen krijgen ze in de zomer massa's aan sluipverkeer door de dorpen en stadjes, lijkt me ook niet echt verstandig.

Maar goed, het duurt allemaal wel even dus dit jaar nog gratis door België heen rijden.
pi_45238670
Naar de bios in Antwerpen wordt zo wel een stuk duurder... Als ik dat 2 keer per jaar doe is het veel, 30 euro extra kosten per keer dus... .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:49:24 #97
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45238979
quote:
Even tanken over de grens of een lekker trappistje halen bij de Belgische drankenhandel? Die rit gaat vanaf 1 januari volgend jaar geld kosten. Dan voert België het inmiddels veelbesproken wegenvignet in.
Alle buitenlandse automobilisten moeten in 2008 een vignet kopen. Ook vakantiegangers die op weg naar Frankrijk of Spanje België als doorreisland gebruiken. Dat kost vermoedelijk zestig euro per jaar. Vrachtwagens boven de twaalf ton hebben niets met het wegenvignet te maken. Zij betalen al voor een eurovignet.

De drie Belgische gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel) zijn dichtbij een akkoord over de verdeling van de opbrengst. Brussel lag lange tijd dwars, maar neemt nu genoegen met een kleiner deel van de opbrengst. Belgen moeten ook betalen, maar dat bedrag wordt gekort op de wegenbelasting die ze aan de staat afdragen. „Daarom is het een bedenkelijk initiatief”, zegt woordvoerder Markus van Tol van de ANWB die zich al eerder fel tegen het plan keerde. „Het plan rammelt aan alle kanten en we zijn uiterst benieuwd of dit haalbaar is. Buitenlanders worden gediscrimineerd en volgens de Europese regels mag dat niet.” De ANWB zal bezwaar aantekenen bij de Belgische overheden.
bron

Ik ben heel benieuwd hoe die gekke belgen dit er doorheen willen gaan drukken, het plan is echt te vaag voor woorden, in alle europese landen waar tot nu toe een vignetplicht is, heb je dat vignet alleen voor snelwegen nodig, je bent dus niet verplicht het te kopen. in Frankrijk zijn tolwegen, ook die ben je niet verplicht te nemen, de N-wegen zijn daar altijd gratis, en van een prima kwaliteit.

De belgen willen dus gewoon een soort van entreegeld heffen op hun land, je hebt geen keuze, raar volkje...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45239072
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:02 schreef Freak187 het volgende:
Mmm ik ga altijd in de voorjaarsvakantie richting de Ardennen... eens kijken of er leuke sluiproutes vanuit Duitsland/Luxemburg zijn.
Die zijn er zeker, maar dan ?? Als je naar de ardennen gaat kom je toch altijd in België, dus heb je dat vignet altijd nodig.
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:05:42 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45239150
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45239190
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Verrassing voor jullie, Duitsland gaat waarschijnlijk haar Autobahn vignet uitbreiden naar personenwagens, dus ook betalen als je van de Autobahn gebruik maakt.
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.

Maar die 60 euro voor de slechte Belgische snelwegen is wel schofterig hoog als je bedenkt wat je voor de 28 ¤ krijgt die je betaalt voor het zwitserse vignet: topkwaliteit snelwegen en tunnels!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')