bron: www.l1.nlquote:Het verplichte wegenvignet voor auto’s die in België rijden gaat door.
Alle automobilisten die gebruik maken van de wegen in België moeten in 2008 een vignet kopen. Dat geldt dus ook voor Limburgse automobilisten die in België inkopen doen. Het kopen van een vignet kan door het kenteken in te voeren via internet en telefoon. Ook is het te koop bij tankstations. Het vignet gaat waarschijnlijk 60 euro kosten.
bron: http://www.ad.nl/buitenland/article977596.ecequote:BRUSSEL - Het verplichte wegenvignet voor auto's die in België rijden gaat definitief door. De Belgische deelstaten hebben namelijk een akkoord bereikt over de verdeling van de opbrengst.
Het gewest Brussel lag lang dwars, maar neemt genoegen met een kleiner deel van de opbrengst dan geëist. De Brusselse minister van Begroting Guy Vanhengel heeft dat woensdag gezegd.Alle automobilisten moeten in 2008 een vignet kopen. Dat kan door het kenteken in te voeren via internet, telefoon of bij tankstations. De vermoedelijke prijs is circa 60 euro per jaar. Belgen krijgen dit bedrag vergoed via de wegenbelasting.
Nederlanders en andere niet-Belgen moeten het vignet ook kopen, bijvoorbeeld als ze door België rijden voor naar een camping in Frankrijk of Spanje.
Brandstofaccijns
De ANWB en Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) uitten vorig jaar bezwaren tegen het Belgische plan. Wortmann ziet liever dat de Belgen de brandstofaccijns verlagen dan de wegenbelasting.
Zo hebben de Nederlanders er ook wat aan als ze gaan tanken in België, redeneert de verkeersspecialist van het CDA. Volgens Wortmann is het Belgische plan strijdig met Europese regels. Ze heeft daarover vragen gesteld aan de Europese Commissie.
Je zegt het precies goedquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:27 schreef buachaille het volgende:
Op zich hebben de Belgen gelijk natuurlijk, als je ziet hoeveel Nederlandse voertuigen door België rijden, wel de lasten maar niet de lusten.
Tja, leuk gezegd, maar weekendje Londen ofzo is opeens een stuk aantrekkelijker dan weekendje Antwerpen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:50 schreef misteriks het volgende:
wat een typisch hollandse reacties hier ! alsof de belgische economie draait op die campeerklojo's die zelfs hun krat Heineken meenemen naar de Ardennen ; of de toiletdame aan de kathedraal van a'pen ineens werkloos zou worden ;;;
Retourtje Londen kost ¤25 met Ryanairquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:53 schreef DarkElf het volgende:
ja waar je heen moet met de boot, via de tunnel of vliegen, en dat is idd veel goedkoper allemaal bij elkaar dan een vignetje voor belgie
en dat kan je alleen posten met zo'n smilie?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:02 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Retourtje Londen kost ¤25 met Ryanair
de wegen in Belgie zijn gewoon uit principe brak, door Nederland rollen minstens zoveel auto's en wij presteren het wel om geen DDR achtige snelwegen te krijgen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik geloof niet dat Oostenrijk en Zwitserland opeens geen toerisme meer hadden toen ze hun vignet invoerde...
en alsof de Belgen zoveel verdienen aan nederlandse weekendtoeristen, de kuddes nederlanders die elke zomer en winter door Belgie jakkeren en daar geen cent uitgeven zorgen wel voor stukke wegen en geen inkomsten. Zou ik ook een vignet invoeren...
60 euro, mwoah, weet ik leukere dingen mee te doen dan aan de belgen schenken, en het belgische wegennet goedquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
'Hobbel hobbel' is alleen bij Gent hoor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
60 euro, mwoah, weet ik leukere dingen mee te doen dan aan de belgen schenken, en het belgische wegennet goed, wel eens van Antwerpen naar de kust gereden, hobbeldehobbel, zelfde als je vanuit Luik richting Lille gaat, hobbeldehobbel
leuk ook voor de transporteurs, 60 euro per auto, kan lekker aantikken![]()
nee, de belgen hebben het wegennet prima op orde![]()
Het zijn niet de mensen die in het grensgebied wonen die de dupe zijn. Die betalen een keer 60 euro en kunnen het hele jaar in Belgie boodschappen blijven doen. Het zijn de mensen die naar Frankrijk willen of een dagje naar Antwerpen. Zo'n tripje kost opeens 60 euro extra. Ik snap ook niet in een tijd van open grenzen en de europese eenwording dat dit zomaar door de EU wordt geaccepteerd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
het recht op tolheffing op de Westerschelde hebben de Belgen al anderhalf eeuw geleden afgekocht, dus zullen we dat eerst moeten zien terug te kopenquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:21 schreef Tikorev het volgende:
Ik stel een Westerscheldevignet voor. ¤10.000 per schip om Nederlanders die door België moeten schadeloos te stellen.
DAn noem je het geen tol, er is vast wel een leuke naam voor te verzinnen, milieutoeslag, onderhoudstoeslag e.d.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het recht op tolheffing op de Westerschelde hebben de Belgen al anderhalf eeuw geleden afgekocht, dus zullen we dat eerst moeten zien terug te kopen![]()
Tja die moeten in Duitsland ook al tol betalen en ook daar is het transport niet afgenomen volgens mij.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef Klonk het volgende:
leuk ook voor de transporteurs, 60 euro per auto, kan lekker aantikken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |