abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:26:07 #151
136932 haakaap
geevolueerde aap
pi_45242306
Zou t niet geweldig zijn, NL met vlaanderen zonder die stomme walen
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:26:23 #152
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45242312
Ik ga hier toch even een gastslotje ter beoordeling van de huismods op achterlaten, er lopen nu twee topics over hetzelfde onderwerp: Dolle pret: betalen voor het Belgisch wegennet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:29:54 #153
85962 ioko
I Appear Missing
pi_45242432
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_45242470
Ik woon in Den Bosch en vanwege werk rijden we naar Zwitserland met de wintersport in twee dagen, dus vrijdagmiddag vertrekken we. Volgens mij is het onmogelijk om volgend jaar op die vrijdagmiddag meer dan 75 km om te rijden naar Colmar (100 km onder straatsburg.

Volgens mij snijden de Belgien hunzelf hiermee in de vingers, of is er ergens een onderzoek te vinden die hun gelijk in deze beslissing bewijst?
pi_45242510
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk

(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr )

Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
pi_45242522
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:29 schreef ioko het volgende:
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
pi_45242558
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaal
pi_45242564
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk

(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr )

Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
pi_45242827
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

.......... maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
kutbelgen!

het zullen wel weer die Wallonen zijn, centjes nodig om die failliete zooi te subsidieren. (dit horen Vlamingen toch graag? )
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:53:08 #160
3542 Gia
User under construction
pi_45243162
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
pi_45243253
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Vrouwen zijn irritant!
De OP sluit er mooi bij aan
pi_45243802
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.

De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
pi_45243842
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Is Zwitserland zo'n bierland dan?

Nee, klimmen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_45245056
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.

Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
pi_45245884
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignet

Ja ze zijn bezig idd maar nog steeds is het een crime de bewegwijzering daar komt niemand uit en veel wegen zijn nog steeds kut.
Zoals Eric van Saueren al zei je voel en hoort meteen wanneer je NL binnen rijdt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45246045
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.

Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
zie onderstaande post
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45256235
al die zuigende kutlanden die maar geld vragen, sterf!

duitsland inclusief, als die ook geld gaan vragen voor hun autobahn kunnen ze ook in het schijt zakken.
Je begrijpt wel dat ik dit dus ook een verschrikkelijk naaiende streek van belgie vindt.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:00:14 #168
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45256635
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen.

Maar ja, ik lees ook dingen over kortere tijden (en dus goedkoper) en toch blijft iedereen hangen op die ¤60,-
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:06:09 #169
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45256797
quote:
De twee gewesten, Vlaanderen en Wallonië, zitten op één lijn over de principiële invoering van een wegenvignet voor België. De belangrijkste principes van het wegenvignet zijn:

  • Eénzelfde systeem in heel België
  • Voor de inwoners van België mag het wegenvignet geen extra kost betekenen. De prijs van het wegenvignet zal bijvoorbeeld gecompenseerd worden in de verkeersbelasting.
  • Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. De voertuigen boven 12 ton betalen al via het eurovignet.
  • Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken.
  • De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode.
  • De gewesten zullen zich inspannen om het wegenvignetsysteem op poten te zetten tegen 1 januari 2008. Er wordt overwogen een elektronisch vignet, e-vignet, in te voeren. Het principe van dit e-vignet is gebaseerd op het systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Eerst moet dan de nummerplaat ingebracht worden in deze centrale databank. Dit kan gebeuren via internet, telefonisch, verkopers (benzinestations bijvoorbeeld),?
  • Een goed controle- en sanctiesysteem moet uitgewerkt worden zodat het systeem niet ondergraven wordt.
  • De controle van de nummerplaten kan geautomatiseerd gebeuren via portieken met camera's die de nummerplaten lezen en verifiëren of het voertuig geregisteerd is. Ook zullen er mobiele ploegen op de weg zijn die nummerplaten fysiek controleren.
  • 8 juni, minister van Brempt.
    Bron
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      donderdag 11 januari 2007 @ 18:14:21 #170
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_45257025
    laat het ons anders stellen : de belgen vragen 60¤ om nadien het gezeik over hun wegen te willen aanhoren... nu krijgen we het ongevraagd en gratis ...
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      donderdag 11 januari 2007 @ 18:16:48 #171
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_45257089
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef buachaille het volgende:
    Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.

    De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
    Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
    silence can say more than thousand words
    pi_45257252
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:

    [..]

    Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
    Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkan .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_45257627
    Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.

    Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
    pi_45257698
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
    Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.

    Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
    Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_45262212
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
    Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.

    Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
    Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen?

    10 dagen - 8 euro is best duur...
    Eerst een vergelijking maken tss de kortere periode die je ook zal kunnen aanschaffen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')