Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:29 schreef ioko het volgende:
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaalquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk![]()
(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr)
Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
kutbelgen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
.......... maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Vrouwen zijn irritant!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Is Zwitserland zo'n bierland dan?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignetquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
zie onderstaande postquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.
Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
8 juni, minister van Brempt.quote:De twee gewesten, Vlaanderen en Wallonië, zitten op één lijn over de principiële invoering van een wegenvignet voor België. De belangrijkste principes van het wegenvignet zijn:Eénzelfde systeem in heel België Voor de inwoners van België mag het wegenvignet geen extra kost betekenen. De prijs van het wegenvignet zal bijvoorbeeld gecompenseerd worden in de verkeersbelasting. Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. De voertuigen boven 12 ton betalen al via het eurovignet. Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken. De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode. De gewesten zullen zich inspannen om het wegenvignetsysteem op poten te zetten tegen 1 januari 2008. Er wordt overwogen een elektronisch vignet, e-vignet, in te voeren. Het principe van dit e-vignet is gebaseerd op het systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Eerst moet dan de nummerplaat ingebracht worden in deze centrale databank. Dit kan gebeuren via internet, telefonisch, verkopers (benzinestations bijvoorbeeld),? Een goed controle- en sanctiesysteem moet uitgewerkt worden zodat het systeem niet ondergraven wordt. De controle van de nummerplaten kan geautomatiseerd gebeuren via portieken met camera's die de nummerplaten lezen en verifiëren of het voertuig geregisteerd is. Ook zullen er mobiele ploegen op de weg zijn die nummerplaten fysiek controleren.
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef buachaille het volgende:
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.
De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkanquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |