Grappig dat je net musea zegt, aangezien Amsterdam met het Rijksmuseum, Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rembrandthuis en Anne Frankhuis enkele wereldmusea in huis heeft die ontzettend veel bezoekers lokken. Natuurlijk gaat het ook om de softdrugs en prostitutie, maar ik sta helemaal achter Nederland met hun aanpak, en dat hoort en is ook gewoon een deel van de Amsterdamse cultuur, waar ik totaal geen problemen mee heb. Maar er is ook zoveel meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ...
Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:05 schreef _The_General_ het volgende:
Je zou maar een bedrijf hebben aan de grens in Belgie. Er zijn hier in Limburg veel Belgische bedrijven die leven van de Nederlanders.... die hebben nu een probleem.
Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite)quote:Op maandag 15 januari 2007 22:53 schreef misteriks het volgende:
Met Brussel als metropool wou ik zeggen dat de stad een enorme diversiteit heeft; voor mij is amsterdam een groot dorp, misschien niet in oppervlakte; maar wel hoe je de stad beleeft. Brussel straalt veel meer internationaliteit uit; naar buiten toe, maar ook als je erin ronddwaalt. Verder moet Brussel helemaal niet onderdoen op cultureel vlak; maar ja, we geven toe dat NLers meesterlijke marketeers zijn
Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:04 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding.
Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf.
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:12 schreef rompompom het volgende:
[..]
Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden..
Die Amsterdam - Brussel discussie is zwaar off-topic trouwens en nu wel klaar volgens mij. Gaat een beetje dezelfde kant op als een A'dam - R'dam discussie. Steden vergelijken slaat echt nergens op, aangezien elke stad z'n eigen leuke en minder leuke dingen en z'n eigen sfeer heeft. De één vind de ene stad leuker, de ander weer een andere stad. Prima.
Vervolg 'm desnoods maar in het daarvoor bestemde subforum, hier gaat het over dat krankjoreme vignet.
Ik woon niet in London, dus daar moet je niet bij mij voor zijn. Ik geloof dat ze daar gewoon elektronische tolpoortjes om het centrum hebben, maar dat weet ik absoluut niet zeker.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
Nederlanders hebben het niet zo breedquote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar wat mij hier in België trouwens opvalt. De Fransen lijken dit best te vinden (die redeneren blijkbaar dat je op hun "peages" stukken meer dan 60¤/jaar kwijtbent) , je hoort geen Duitser klagen, en de Luxemburgers zijn zelfs voorstander ervan. Ons enige buurland dat zo hoog van de toren blaast en erover klaagt is Nederland.
fiks?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:04 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf.
inderdaad een te verwaarlozen kost en trouwens aftrekbaar van belastingquote:Op maandag 15 januari 2007 23:26 schreef misteriks het volgende:
[..]
fiks?
je moet al bijna 1000 NLers in dienst hebben om er ongeveer 1 bruto jaarsalaris als kost bij te moeten nemen.
Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
- Wegens klachten weggehaald. -quote:Op maandag 15 januari 2007 23:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite)
makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders..
Welke vruchten?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken.
beetje jammer dit.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien veel Nederlanders Hollanders zodra ze de grens over gaan mateloos iritant worden en zich als botte boeren gedragen (vooral als er wat Belgisch bier ingaat) sta ik er ook achter.
Ja, en als iedereen er nou zo over denkt als jij, schiet je er nog niks mee opquote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders..
Hollanders zijn die lui met een grote bek die niet tegen drank kunnen, uit het westen, provincies Noord en Zuid holland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een Hollander is een iritant soort Nederlander?![]()
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit ik als Utrechtenaarww net goed...al woon ik in Hilverwwsum.![]()
Die vignetten hier gaan ook werken met nummerplaatherkenning hoor. Op diverse punten op het belgische wegennet wordt zo'n systeem geïnstalleerd, heb je vooraf netjes je vignet gekocht op internet of ergens bij de grens is er geen probleem, indien niet krijg je een boete (of eerst nog de kans om een vignet te kopen geloof ik zelfs)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:05 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer.
(En ik heb al wel eens een onderzoek gezien waaruit eigenlijk bleek dat België en Brussel vooral geen imago hadden. Als je op het aantal google-hits af kunt gaan zie je dat de stad gewoon een stuk minder bekend is, alhoewel ik ook vind dat hij er grootstedelijker uitziet. In Amsterdam staat de hoogbouw dan ook in Zuid en niet het centrum.)
Het zit precies diepquote:Op dinsdag 16 januari 2007 03:04 schreef klootje het volgende:
[..]
Jij hebt dat in je west vlaams hol aan iemand gevraagd?
Wanneer was dat?Op weg van je mammies TV naar je pappies computer,er komen meer Amerikanen, Australiers of Japanners per jaar in Amsterdam dan in heel Belgie in de laatste 10 jaar,Brussel is een grijs kantorenhol waar heel grauw depressief nerdig Belgie iedere morgen weer heen reist omdat half Belgie ambtenaar is,te simpel om zelf iets te bedenken.
En over dat vignet,echt raar dat Duitsers en Fransen daar niet over klagen,de enige nationaliteit die echt door dat achterlijke ontwikkelingsland van jullie heen moet zijn wij,de Nederlanders.
Belgie is de strontvlek van West Europa,dat hele minderwaardigheidscomplex van jullie is terecht,ga toch op een of ander vlaams veldduivenmelkerrijdenforum lopen janken,stelletje mompelende huilebalken.
Dat hele Belgie is een lachertje,net of iemand jullie serieus neemt,nederlanders komen daar alleen als een soort reis terug in de tijd.
Altijd lachen die mompelende simpele wereldvreemde dwergen in hun krottendorpjes.
figuurlijk of werkelijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:43 schreef dopa het volgende:
[..]
Het zit precies diep![]()
En over niet serieus nemen, welk land is er ook weer de melkkoe van Europa?
Duitsers ook boos om Belgisch vignetquote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
Maar wat mij hier in België trouwens opvalt. De Fransen lijken dit best te vinden (die redeneren blijkbaar dat je op hun "peages" stukken meer dan 60¤/jaar kwijtbent) , je hoort geen Duitser klagen, en de Luxemburgers zijn zelfs voorstander ervan. Ons enige buurland dat zo hoog van de toren blaast en erover klaagt is Nederland.
Je hebt in Frankrijk in ieder geval alternatieven. Je kunt ervoor kiezen om de tolwegen te omzeilen. Volgens mij geldt dat ook voor de Oostenrijkse Autobahnvignetten en andere snelwegvignetten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom is er veel beroering om dat vignet en accepteren we de tolwegen van de Fransen wel?
Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die vignetten hier gaan ook werken met nummerplaatherkenning hoor. Op diverse punten op het belgische wegennet wordt zo'n systeem geïnstalleerd, heb je vooraf netjes je vignet gekocht op internet of ergens bij de grens is er geen probleem, indien niet krijg je een boete (of eerst nog de kans om een vignet te kopen geloof ik zelfs)
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik moet betalen voor een abominabel produkt. Het voelt alsof je een stofzuiger moet kopen die nog maar 10% van z'n zuigkracht heeft. Hoe duur/goedkoop zo'n ding is, je wil 'm niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom is er veel beroering om dat vignet en accepteren we de tolwegen van de Fransen wel? Nu weet ik dat er tot nu toe alleen jaarlijkse vignetten komen maar komt het vooral omdat de Belgen niet zo'n vignet dienen aan te schaffen en de rest van europa wel of hoe zit dat?
iddquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:02 schreef rompompom het volgende:
[..]
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik moet betalen voor een abominabel produkt. Het voelt alsof je een stofzuiger moet kopen die nog maar 10% van z'n zuigkracht heeft. Hoe duur/goedkoop zo'n ding is, je wil 'm niet.
Waarom heerst er in Nederland zo een polemiek en verontwaardiging over iets waarvan nog niets zeker is? Voor mij, als Belg, hoeft dit vignet er ook niet te komen, maar de reacties in Nederland zijn toch wel opmerkelijk te noemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:44 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?)
Waarom moeten we dit belgische fenomeen gaan vergelijken met de Franse peage, terwijl de franse wegen top zijn om over te rijden en de belgische wegen bekend staan om hun kraters, bobbels en onduidelijkheden? Waarom bieden de belgen,. net zoals de franse peage, geen gratis alternatieven, als je geen zin hebt om over die peage te rijden? Waarom grijpen de belgen terug op het zogenaamde gierigheid van d'n ollaander,t erwijl het in feite tegen de europeese regels ingaat van vrij vervoer? Waarom snappen de belgen niet dat als je ergens iets voor zou moeten betalen, je er ook iets goeds voor terug moet krijgen? Waarom is er nog niet gedacht over de gevolgen, zoals bijv. zeeuws vlaanderen (waar mijn familie bijv. vandaan komt), die, zonder gebruik van de tunnel, geen kant meer op kunnen?
quote:
Omdat het vooral ook naar de Nederlanders toe is gepresenteerd als zijnde een nieuwe kostenpost. en tja, zie es zelf op belgische fora hoe de belgen vanaf het begin al tegen de nederlanders reageren. Nog voordat uberhaupt nederland er van wist. Is dat verklaarbaar?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:42 schreef dopa het volgende:
[..]
Waarom heerst er in Nederland zo een polemiek en verontwaardiging over iets waarvan nog niets zeker is? Voor mij, als Belg, hoeft dit vignet er ook niet te komen, maar de reacties in Nederland zijn toch wel opmerkelijk te noemen.
standaard is een 1.9 diesel in Belgiequote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:49 schreef MouseOver het volgende:
Hoeveel is nu eigenlijk de wegenbelasting voor een standaard middenklasser in belgie, zeg een astra 1.6 benzine?
tja , die zien de "gele" bui al hangen , natuurlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Duitsers ook boos om Belgisch vignet
Wij bieden wél een gratis alternatief: Rij door het buitenland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:44 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Belgen zelf? betalen die net zoveel als D'n óllaanders? waarom betalen belgen in nederland geen vignet? (terwijl d'n ollaanders wel flink wegenbelasting betaalt in zijn eigen land om gebruik te maken van goede wegen?)
Waarom moeten we dit belgische fenomeen gaan vergelijken met de Franse peage, terwijl de franse wegen top zijn om over te rijden en de belgische wegen bekend staan om hun kraters, bobbels en onduidelijkheden? Waarom bieden de belgen,. net zoals de franse peage, geen gratis alternatieven, als je geen zin hebt om over die peage te rijden? Waarom grijpen de belgen terug op het zogenaamde gierigheid van d'n ollaander,t erwijl het in feite tegen de europeese regels ingaat van vrij vervoer? Waarom snappen de belgen niet dat als je ergens iets voor zou moeten betalen, je er ook iets goeds voor terug moet krijgen? Waarom is er nog niet gedacht over de gevolgen, zoals bijv. zeeuws vlaanderen (waar mijn familie bijv. vandaan komt), die, zonder gebruik van de tunnel, geen kant meer op kunnen?
precies, door het buitenland rijden...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wij bieden wél een gratis alternatief: Rij door het buitenland.![]()
Trouwens, een Belg moet dit vignet ook kopen. Alleen gaan ze dat hier handig oplossen door onze wegentaks 60 ¤ goedkoper te maken ...![]()
Men denkt trouwens wél na over de gevolgen voor Zeeuws-Vlaanderen bv. Het zijn nog degene die daar wonen die het méést klagen over de kwaliteit van onze Belgische wegen , maar er tegelijk het meeste gebruik van maken én er niet voor betalen.
Een Belg klaagt niet over de wegen hier, wij hebben liever een bobbeltje in de weg en een stuk minder wegentaks.
En het geld dat het vignet opbrengt gaat trouwens rechtstreeks naar de verbetering van de wegen ...
astra 1.6 benzine middenklasserquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:49 schreef MouseOver het volgende:
Hoeveel is nu eigenlijk de wegenbelasting voor een standaard middenklasser in belgie, zeg een astra 1.6 benzine?
Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
precies, door het buitenland rijden...
wat als Nederland precies hetzelfde zou doen? Bijvoorbeeld met De Schelde? Of met fijnstofvervuiling vanuit antwerpen? Ofwel: buitenlandertje pesten? Ik snap namelijk niet waarom Belgen zoveel over Nederlanders klagen wat dit betreft... en dan mogen de Nederlanders er niet over zagen? ach ja....
ach, laten we dan maar niet beginnen over Zeeland, dat bijna al zijn vervuiling te danken heeft aan antwerpen en het feit dat nederland in ruil voor die hts voor miljarden de schelde gaat uitgraven. BTW, met de Wapper wordt er nog meer vebouwd in antwerpenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ...
Dat is dus niet waar. Ik werk in Antwerpen bij de Vlaamse Overheid en mijn collega's zijn het volledig met me eens dat de wegen slecht zijn (eentje begon zélf over dat je aan de herrie kan horen waar je rijdt en hij gaat vaak in Nederland op vakantie) en van de meesten hoeft dat vignet er ook niet te komen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een Belg klaagt niet over de wegen hier, wij hebben liever een bobbeltje in de weg en een stuk minder wegentaks.
Elektriciteitscentrales worden vaak vlak aan de landsgrenzen gebouwd.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Nederland is wél altijd het land geweest dat bv zijn vervuilende centrales vroeger altijd pal op onze grens plaatste hé. Of om over het feit dat ze zelf Europa inschakelden om ons te dwingen het halve centrum van Antwerpen te verbouwen omdat ze persé een HST-verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Antwerpen/Brussel wilden bekomen ? Dat grapje heeft ons hier ook nog miljarden gekost ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |