Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Nederland zal het het hardst gaan voelen
Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net.
Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt. Dit gaat over verkeer tot aan 12 ton. Het vrachtverkeer (dat nu allang het Eurovignet betaalt) zal daar geen extra hinder van ondervinden. Ook niet naar de Antwerpse haven. Eerder integendeel, een vermindering aan wagens op de Belgische wegen zal het fileprobleem verhelpen , en dat is positief voor het vrachtverkeer.quote:Op zondag 14 januari 2007 09:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde.
Je reactie lijkt ingegeven door niet minder dan een vreemd calimero-gevoel. Krijg alsjeblieft wat gevoel voor eigenwaarde.
Die verlichting is er omdat er 's nachts reserve is in België. Het is duurder én vervuilender om tijdens de nachtelijke uren (waar er minder energievraag is) een of meerdere centrales te sluiten , dan om die elektriciteit aan te wenden om de wegen te verlichten. Daarom zijn de Belgische wegen zo sterk verlicht. Dat is zelfs milieuvriendelijk én kostenbesparend. In pakweg Frankrijk doet men net hetzelfde. Alleen heb je daar zoveel meer wegen dat dit niet opvalt. Maar in stedelijke gebieden is het wegennet daar even sterk verlicht als in België.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gebruiken ze daar geen atoomenergie voor?
Die verlichting langs snelwegen in België is echt ridicuul.
So true.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Al die hoofden in Nederland beginnen aardig rood aan te lopen in maar net zoals met zo veel dingen ( kwartje van Kok bv) schreeuwen jullie je de tering daar en gaan jullie aankomende zomers gewoon weer via Belgie naar Frankrijk op vakantie.
eey, een mede dorpbewonerquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef BunnyHunter het volgende:
Ik woon 5 minuten naast belgie (en duitsland) en kom dus ook geregeld daar om te stappen/eten etc. maar ik ga echt niet 60 eu betalen daarvoor
1 de meeste producten die rotterdam binnen komen moeten naar duitsland en veel gaat dan ook nog via de kanalen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Nederland zal het het hardst gaan voelen
Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net.
Antwerpen die nu meer scheepvaart gaat krijgen als die westerschelde eindelijk is uitgediept zal gaan groeien en de Belgische vracht vervoerders kunnen tegen lagere prijzen alles naar de rest van Europa gaan vervoeren want ze krijgen die 60 Euro immers terug.
Nederland staat dan ook nog eens toe dat er trein verkeer gaat komen van uit Antwerpen via de ijzeren rijn naar het achter land
Nederland jullie gaan naar de klote.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:53 schreef 61neorej het volgende:
Als Nederland wil is Belgie naar de klote want dan sluiten we de ijzeren rijn en pleuren de westerschelde weer dicht.
Aachen en de eifel zijn ook best leukquote:Op maandag 15 januari 2007 09:53 schreef punchdrunk het volgende:
nouja, we weten wel wanneer we niet meer welkom zijn, we geven ons geld wel hier uit.
Nederland is het centrum van de wereld, toch?quote:Moet trouwens hartelijk lachen met Nederlanders die beweren dat zowat de gehele Belgische economie langs de grens draait op de Nederlanders
Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:28 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Ja daarom is Brussel de hoofdstad van Europa en zijn alle belangrijke Europese instellingen in Brussel gevestigd.![]()
Zeker!quote:Op maandag 15 januari 2007 12:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nederland is het centrum van de wereld, toch?![]()
Brussel deelt die 'titel' dan ook met andere steden die vrij nietszeggend zijn, om het wat cru te zeggen. Dat zijn Strasbourg en Luxemburg-stad voor de EU. Ditzelfde is ook een beetje gedaan in Nederland met Den Haag als administratieve hoofdstad, de VS met DC (wat wel is uitgegroeid natuurlijk), in voormalig BRD met Bonn, in Canada met Ottawa, Australie met Canberra...quote:Op maandag 15 januari 2007 12:24 schreef Tirion het volgende:
[..]
Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_10_euro_.html?p=1,2quote:AMSTERDAM - De Belgen krabbelen terug wat betreft de invoering van het wegenvignet. In een nieuw plan zou een vignet voor het gebruik van de Belgische wegen nog 'slechts' 10 euro kosten. Het plan komt uit de hoed van minister Geert Bourgeois.
De minster vreest dat Nederlandse dagjesmensen massaal wegblijven als ze een sticker voor een heel jaar moeten aanschaffen. Daarom wil hij dat het wegenvignet diverse tarieven krijgt. ,,Wie het land enkel doorkruist of slechts één dag op bezoek komt, moet minder betalen'', zei Bourgeois tegenover persbureau Belga.
Nederland overweegt wegens het omstreden vignet een klacht indienen bij de Europese Commissie. Volgens Vlaams mobiliteitsminister Kathleen Van Brempt zal het zo'n vaart niet lopen.
,,Het studiesyndicaat dat de concrete formules onderzoekt heeft al een tijdje verschillende tarieven klaarliggen. Die gaan van 10 euro voor een tiendaags tarief tot 60 euro voor het jaartarief. Er zouden daarnaast ook een maand- en tweemaandentarief komen'', zegt ze. Ze benadrukt wel dat de tarieven voorlopig zijn.
Van Brempt verwacht dat het Belgische vignet zo'n 240 miljoen euro kan opleveren.
Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef misteriks het volgende:
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
Dit stond toch al in berichten van vorig jaar over het vignet? (alleen niet met concrete bedragen) is ook geheel logisch dat er ook vignetten voor kortere tijd komen.
Soit. definitie kwestie, Nederland en Belgie zijn eigenlijk gewoon mooie ruime stadsstaten met veel groen.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen.
Daarbij laat een inwonertal mi niet het belang van een stad zien, op landelijk schaal misschien nog wel maar op europese en wereld schaal niet.
Mexico-city is nou niet echt belangrijk te noemen in de wereld maar toch een enorme metropool.
Dit was eigenlijk het eerste min of meer officiele bericht dat ik ervan zag.. misschien trek ik het me ook wat te veel aan omdat ik dicht bij de grens woonquote:Op maandag 15 januari 2007 15:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook..
bronquote:"Laat ons hopen dat jullie minister voor ons een uitzondering maakt", zegt Martens in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Zijn huis aan de Klokkenstraat ligt deels op Nederlands (Baarle-Nassau) en deel op Belgisch grondgebied (Baarle-Hertog). "Als ik mijn wagen via de oprit afrij en voor mijn woning parkeer, ben ik al twee keer de grens overgestoken. Rij ik naar de bakker, dan ga ik zeven maal de grens over, en voor de post vijftien maal. Je kan toch niet verwachten dat ik tussen de grenspunten ga slalommen", aldus Martens in de Belgische krant.
Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef misteriks het volgende:
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ...quote:Op maandag 15 januari 2007 20:52 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub.
Niet dat ik Amsterdam zo veel groter vindt. Ik vind beide steden "kleine metropolen". Ik woon zelf in Londen en kom veel in Parijs, daar zit toch nog net even een verschil tussen, en die steden zijn op Europees vlak veel en veel belangrijker natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |