abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2007 @ 09:49:09 #226
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_45336184
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Nederland zal het het hardst gaan voelen
Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net.
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde.
Je reactie lijkt ingegeven door niet minder dan een vreemd calimero-gevoel. Krijg alsjeblieft wat gevoel voor eigenwaarde.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 15 januari 2007 @ 00:30:50 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_45361481
quote:
Op zondag 14 januari 2007 09:49 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt geloof ik. Het overgrote deel van de goederen die door nederland wordt getransporteerd gaat rechtstreeks naar het ruhrgebied. Voor de euro was nederland altijd al onontkoombaar verbonden met de duitse economie en dat is nog steeds zo. Belgie wordt een duurder land door deze maatregel, dat betekend dus echt niet dat de concurentiepositie van de antwerpse haven ineens een stuk beter wordt. Daarnaast kan deze beslissing ongetwijfeld op sancties rekenen bij de westerschelde.
Je reactie lijkt ingegeven door niet minder dan een vreemd calimero-gevoel. Krijg alsjeblieft wat gevoel voor eigenwaarde.
Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt. Dit gaat over verkeer tot aan 12 ton. Het vrachtverkeer (dat nu allang het Eurovignet betaalt) zal daar geen extra hinder van ondervinden. Ook niet naar de Antwerpse haven. Eerder integendeel, een vermindering aan wagens op de Belgische wegen zal het fileprobleem verhelpen , en dat is positief voor het vrachtverkeer.

Overigens had onze minister van Buitenlandse zaken het vandaag over een mogelijke klacht en/of sancties van Nederland. "Er zijn voldoende goede Europese juristen in België en Vlaanderen om ervoor te zorgen dat daar geen speld tussen te krijgen is"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 15 januari 2007 @ 00:33:06 #228
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_45361525
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gebruiken ze daar geen atoomenergie voor?

Die verlichting langs snelwegen in België is echt ridicuul.
Die verlichting is er omdat er 's nachts reserve is in België. Het is duurder én vervuilender om tijdens de nachtelijke uren (waar er minder energievraag is) een of meerdere centrales te sluiten , dan om die elektriciteit aan te wenden om de wegen te verlichten. Daarom zijn de Belgische wegen zo sterk verlicht. Dat is zelfs milieuvriendelijk én kostenbesparend. In pakweg Frankrijk doet men net hetzelfde. Alleen heb je daar zoveel meer wegen dat dit niet opvalt. Maar in stedelijke gebieden is het wegennet daar even sterk verlicht als in België.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_45361641
investeren in staatsinstituties en openbare werken,etc...... is geen favoriete bezigheid
van de Belgische overheid. Sabena is daardoor failliet gegaan en door wanbeleid kostte het
nieuwe justitiepaleis miljoenen meer.
Wees toch niet zo gierig, zeker die Zeeuwen. 60 euro lijkt me toch geen ramp voor mensen die al genoeg geld hebben voor een auto.Voor een dagtrip is de trein ook een alternatief, kost niet zoveel hier.
Als je jonger dan 25 bent, kun je een go-pass kopen: 1 rit voor 4,50 tussen 2 bestemmingen in het hele land.
Het lijkt me meer dan normaal om als transitland de gebruikers en vervuilers de belasten.

Idee: belast de Duitsers die elk jaar naar de Nederlandse kust komen om vakantie te vieren. Of gewoon meer gaan flitsen (ja,nog meer).
  maandag 15 januari 2007 @ 08:01:13 #230
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45363956
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:
Al die hoofden in Nederland beginnen aardig rood aan te lopen in maar net zoals met zo veel dingen ( kwartje van Kok bv) schreeuwen jullie je de tering daar en gaan jullie aankomende zomers gewoon weer via Belgie naar Frankrijk op vakantie.
So true. Nederlanders zijn een volk van veel blabla maar weinig aktie.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_45363972
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:33 schreef BunnyHunter het volgende:
Ik woon 5 minuten naast belgie (en duitsland) en kom dus ook geregeld daar om te stappen/eten etc. maar ik ga echt niet 60 eu betalen daarvoor
eey, een mede dorpbewoner
  maandag 15 januari 2007 @ 09:53:53 #232
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_45365200
ik snap niet dat de belgische grensstreek hier niet tegen protesteert. ik woon in maastricht, en de hele belgische grensstreek draait compleet op nederlanders die hun geld net over de grens uitgeven: restaurants (filling station, da lidia, alle grieken in maasmechelen) winkels (M2 shopping center, outlet maasmechelen, al die designzaken in Maasmechelen), recreatie (oud rekem, maaseik).

ook de andere kant op, de voerstreek ik (teuven, de plank) wordt veel verdient aan nederlands toerisme. weer meer naar het westen in tongeren en hasselt worden wekelijks vele nederlandse euro's uitgegeven tijdens de antiek en rommelmarkten.

volgens mij gaat dat helemaal naar de klote nu. nouja, zelf weten dan maar. wel jammer, ik voelde me altijd meer limburger dan nederlander. heb altijd meer gehad met mijn streekgenoten over de grens dan met de randstad e.d., dit voelt denk ik voor veel euregio bewoners als een vette klap in het gezicht. een beetje alsof je bij vrienden gaat eten en je achteraf een rekening krijgt.


nouja, we weten wel wanneer we niet meer welkom zijn, we geven ons geld wel hier uit.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_45368353
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:45 schreef Big_Yin het volgende:


Nederland zal het het hardst gaan voelen
Alle goederen gaan vanuit Rotterdam via Belgie naar andere landen en Nederland blijft het meeste betalen aan Europa om de wegen in andere landen te ondersteunen met de weder opbouw van hun wegen net.

Antwerpen die nu meer scheepvaart gaat krijgen als die westerschelde eindelijk is uitgediept zal gaan groeien en de Belgische vracht vervoerders kunnen tegen lagere prijzen alles naar de rest van Europa gaan vervoeren want ze krijgen die 60 Euro immers terug.

Nederland staat dan ook nog eens toe dat er trein verkeer gaat komen van uit Antwerpen via de ijzeren rijn naar het achter land


Nederland jullie gaan naar de klote.
1 de meeste producten die rotterdam binnen komen moeten naar duitsland en veel gaat dan ook nog via de kanalen.

2 is die ¤60 euro voor vrachtvervoerders 3x niets als de diesel 3 cent duurder wordt moeten ze al meer betalen.

3 dat van die ijzeren rijn is nog afwachten ik gok dat eerst de betuwelijn terug verdiend moet worden.

4 Antwerpen heeft daar de capaciteit (nog) niet voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45368681
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:53 schreef 61neorej het volgende:
Als Nederland wil is Belgie naar de klote want dan sluiten we de ijzeren rijn en pleuren de westerschelde weer dicht.
Kijk, dàn krijg je pas problemen met Europa.


Moet trouwens hartelijk lachen met Nederlanders die beweren dat zowat de gehele Belgische economie langs de grens draait op de Nederlanders.
  maandag 15 januari 2007 @ 12:20:55 #235
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45368804
quote:
Op maandag 15 januari 2007 09:53 schreef punchdrunk het volgende:
nouja, we weten wel wanneer we niet meer welkom zijn, we geven ons geld wel hier uit.
Aachen en de eifel zijn ook best leuk
Vampire Romance O+
  maandag 15 januari 2007 @ 12:22:33 #236
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45368837
quote:
Moet trouwens hartelijk lachen met Nederlanders die beweren dat zowat de gehele Belgische economie langs de grens draait op de Nederlanders
Nederland is het centrum van de wereld, toch?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45368881
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:28 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Ja daarom is Brussel de hoofdstad van Europa en zijn alle belangrijke Europese instellingen in Brussel gevestigd.
Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers.
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nederland is het centrum van de wereld, toch?
Zeker!



[ Bericht 29% gewijzigd door Tirion op 15-01-2007 12:29:59 ]
  maandag 15 januari 2007 @ 12:46:41 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45369518
De oost west verbindingen in Belgie zijn trouwens prima wegen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45371485
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:24 schreef Tirion het volgende:

[..]

Dat soort instellingen kan je beter hebben in een plaats die uit zichzelf niet zoveel te vertellen heeft. Stel je voor dat het allemaal in Parijs zat, dan had je gegarandeerd meer gelazer met de Engelsen en Duitsers.
Brussel deelt die 'titel' dan ook met andere steden die vrij nietszeggend zijn, om het wat cru te zeggen. Dat zijn Strasbourg en Luxemburg-stad voor de EU. Ditzelfde is ook een beetje gedaan in Nederland met Den Haag als administratieve hoofdstad, de VS met DC (wat wel is uitgegroeid natuurlijk), in voormalig BRD met Bonn, in Canada met Ottawa, Australie met Canberra...
  maandag 15 januari 2007 @ 14:07:05 #240
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_45371640
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:27:07 #241
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45373995
quote:
AMSTERDAM - De Belgen krabbelen terug wat betreft de invoering van het wegenvignet. In een nieuw plan zou een vignet voor het gebruik van de Belgische wegen nog 'slechts' 10 euro kosten. Het plan komt uit de hoed van minister Geert Bourgeois.

De minster vreest dat Nederlandse dagjesmensen massaal wegblijven als ze een sticker voor een heel jaar moeten aanschaffen. Daarom wil hij dat het wegenvignet diverse tarieven krijgt. ,,Wie het land enkel doorkruist of slechts één dag op bezoek komt, moet minder betalen'', zei Bourgeois tegenover persbureau Belga.

Nederland overweegt wegens het omstreden vignet een klacht indienen bij de Europese Commissie. Volgens Vlaams mobiliteitsminister Kathleen Van Brempt zal het zo'n vaart niet lopen.

,,Het studiesyndicaat dat de concrete formules onderzoekt heeft al een tijdje verschillende tarieven klaarliggen. Die gaan van 10 euro voor een tiendaags tarief tot 60 euro voor het jaartarief. Er zouden daarnaast ook een maand- en tweemaandentarief komen'', zegt ze. Ze benadrukt wel dat de tarieven voorlopig zijn.

Van Brempt verwacht dat het Belgische vignet zo'n 240 miljoen euro kan opleveren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_10_euro_.html?p=1,2

Goed, nu gaan ze dus ook specifiek toeristen die een dagje in belgie hun geld uit komen geven uitzuigen. Met als bijkomstigheid dat transitverkeer, waar de maatregel tegen bedoeld was, alsnog voor een appel en een ei doorkan.
Vampire Romance O+
pi_45374057
Dit stond toch al in berichten van vorig jaar over het vignet? (alleen niet met concrete bedragen) is ook geheel logisch dat er ook vignetten voor kortere tijd komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:51:18 #243
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_45374693
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef misteriks het volgende:
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen.


Daarbij laat een inwonertal mi niet het belang van een stad zien, op landelijk schaal misschien nog wel maar op europese en wereld schaal niet.
Mexico-city is nou niet echt belangrijk te noemen in de wereld maar toch een enorme metropool.
silence can say more than thousand words
  maandag 15 januari 2007 @ 15:53:09 #244
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45374735
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:28 schreef du_ke het volgende:
Dit stond toch al in berichten van vorig jaar over het vignet? (alleen niet met concrete bedragen) is ook geheel logisch dat er ook vignetten voor kortere tijd komen.
Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:56:48 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45374860
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Het Brussels stedelijk geweest heeft iets meer dan 1 miljoen inwoners, Amsterdam en randgemeenten (Stadsregio Amsterdam) hebben er samen 1.354.000 nou zitten daar een paar gemeente bij waarvan je kan afvragen of ze wel bij een stedelijk gebied horen, maar dat zijn kleintjes en zonder die gemeenten zitten ze nog boven de miljoen.


Daarbij laat een inwonertal mi niet het belang van een stad zien, op landelijk schaal misschien nog wel maar op europese en wereld schaal niet.
Mexico-city is nou niet echt belangrijk te noemen in de wereld maar toch een enorme metropool.
Soit. definitie kwestie, Nederland en Belgie zijn eigenlijk gewoon mooie ruime stadsstaten met veel groen.
Vergelijk NL of Belgie maar eens met NY ofzo.
Het Ruhrgebied is eigenlijk ook 1 grote stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 januari 2007 @ 16:15:45 #246
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45375501
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Sterker nog, het staat al een tijd in dit topic ook. .
Dit was eigenlijk het eerste min of meer officiele bericht dat ik ervan zag.. misschien trek ik het me ook wat te veel aan omdat ik dicht bij de grens woon
Vampire Romance O+
pi_45377225
quote:
"Laat ons hopen dat jullie minister voor ons een uitzondering maakt", zegt Martens in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Zijn huis aan de Klokkenstraat ligt deels op Nederlands (Baarle-Nassau) en deel op Belgisch grondgebied (Baarle-Hertog). "Als ik mijn wagen via de oprit afrij en voor mijn woning parkeer, ben ik al twee keer de grens overgestoken. Rij ik naar de bakker, dan ga ik zeven maal de grens over, en voor de post vijftien maal. Je kan toch niet verwachten dat ik tussen de grenspunten ga slalommen", aldus Martens in de Belgische krant.
bron
pi_45377273
Je zou maar een bedrijf hebben aan de grens in Belgie. Er zijn hier in Limburg veel Belgische bedrijven die leven van de Nederlanders.... die hebben nu een probleem.
pi_45385847
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef misteriks het volgende:
nietszeggend ? je vergeet wel dat Brussel ook de hoofdzetel heeft van tig multinationals; lobbygroepen en andere organisaties... Je kan moeilijk zeggen dat Brussel geen invloed heeft; veel meer dan a'dam iig. En het is een metropool ; een begrip dat ze in NL zelfs niet kennen
Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub.
Niet dat ik Amsterdam zo veel groter vindt. Ik vind beide steden "kleine metropolen". Ik woon zelf in Londen en kom veel in Parijs, daar zit toch nog net even een verschil tussen, en die steden zijn op Europees vlak veel en veel belangrijker natuurlijk.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:59:50 #250
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_45386151
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:52 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Relatief nietszeggend. Brussel is op bestuurlijk gebied groot, maar economisch en cultureel lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld Amsterdam. Ook op gebied van transport is Amsterdam met Schiphol een wereldhub.
Niet dat ik Amsterdam zo veel groter vindt. Ik vind beide steden "kleine metropolen". Ik woon zelf in Londen en kom veel in Parijs, daar zit toch nog net even een verschil tussen, en die steden zijn op Europees vlak veel en veel belangrijker natuurlijk.
Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')