abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45242470
Ik woon in Den Bosch en vanwege werk rijden we naar Zwitserland met de wintersport in twee dagen, dus vrijdagmiddag vertrekken we. Volgens mij is het onmogelijk om volgend jaar op die vrijdagmiddag meer dan 75 km om te rijden naar Colmar (100 km onder straatsburg.

Volgens mij snijden de Belgien hunzelf hiermee in de vingers, of is er ergens een onderzoek te vinden die hun gelijk in deze beslissing bewijst?
pi_45242510
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk

(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr )

Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
pi_45242522
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:29 schreef ioko het volgende:
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
pi_45242558
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaal
pi_45242564
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk

(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr )

Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
pi_45242827
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

.......... maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
kutbelgen!

het zullen wel weer die Wallonen zijn, centjes nodig om die failliete zooi te subsidieren. (dit horen Vlamingen toch graag? )
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:53:08 #160
3542 Gia
User under construction
pi_45243162
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
pi_45243253
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Vrouwen zijn irritant!
De OP sluit er mooi bij aan
pi_45243802
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.

De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
pi_45243842
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Is Zwitserland zo'n bierland dan?

Nee, klimmen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_45245056
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.

Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
pi_45245884
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignet

Ja ze zijn bezig idd maar nog steeds is het een crime de bewegwijzering daar komt niemand uit en veel wegen zijn nog steeds kut.
Zoals Eric van Saueren al zei je voel en hoort meteen wanneer je NL binnen rijdt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45246045
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.

Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
zie onderstaande post
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45256235
al die zuigende kutlanden die maar geld vragen, sterf!

duitsland inclusief, als die ook geld gaan vragen voor hun autobahn kunnen ze ook in het schijt zakken.
Je begrijpt wel dat ik dit dus ook een verschrikkelijk naaiende streek van belgie vindt.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:00:14 #168
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45256635
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen.

Maar ja, ik lees ook dingen over kortere tijden (en dus goedkoper) en toch blijft iedereen hangen op die ¤60,-
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:06:09 #169
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45256797
quote:
De twee gewesten, Vlaanderen en Wallonië, zitten op één lijn over de principiële invoering van een wegenvignet voor België. De belangrijkste principes van het wegenvignet zijn:

  • Eénzelfde systeem in heel België
  • Voor de inwoners van België mag het wegenvignet geen extra kost betekenen. De prijs van het wegenvignet zal bijvoorbeeld gecompenseerd worden in de verkeersbelasting.
  • Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. De voertuigen boven 12 ton betalen al via het eurovignet.
  • Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken.
  • De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode.
  • De gewesten zullen zich inspannen om het wegenvignetsysteem op poten te zetten tegen 1 januari 2008. Er wordt overwogen een elektronisch vignet, e-vignet, in te voeren. Het principe van dit e-vignet is gebaseerd op het systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Eerst moet dan de nummerplaat ingebracht worden in deze centrale databank. Dit kan gebeuren via internet, telefonisch, verkopers (benzinestations bijvoorbeeld),?
  • Een goed controle- en sanctiesysteem moet uitgewerkt worden zodat het systeem niet ondergraven wordt.
  • De controle van de nummerplaten kan geautomatiseerd gebeuren via portieken met camera's die de nummerplaten lezen en verifiëren of het voertuig geregisteerd is. Ook zullen er mobiele ploegen op de weg zijn die nummerplaten fysiek controleren.
  • 8 juni, minister van Brempt.
    Bron
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      donderdag 11 januari 2007 @ 18:14:21 #170
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_45257025
    laat het ons anders stellen : de belgen vragen 60¤ om nadien het gezeik over hun wegen te willen aanhoren... nu krijgen we het ongevraagd en gratis ...
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      donderdag 11 januari 2007 @ 18:16:48 #171
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_45257089
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef buachaille het volgende:
    Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.

    De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
    Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
    silence can say more than thousand words
    pi_45257252
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:

    [..]

    Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
    Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkan .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_45257627
    Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.

    Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
    pi_45257698
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
    Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.

    Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
    Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_45262212
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
    Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.

    Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
    Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen?

    10 dagen - 8 euro is best duur...
    Eerst een vergelijking maken tss de kortere periode die je ook zal kunnen aanschaffen
      donderdag 11 januari 2007 @ 20:44:27 #176
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_45262829
    Blijft wel de enige plek waar je lang en veel oerendhard kan, een te verwaarlozen pakkans incluis.
    Nou de kampers om rijden wordt het nog beter.
    pi_45263647
    Welk wegennet? Iig, het laatste idee om meer belasting te kunnen innen. :/
      donderdag 11 januari 2007 @ 21:32:42 #178
    18989 __________
    Vul Uw naam op de lijn in.
    pi_45264694
    Meh, eenmaal 60 euro (jaarkaart, familie in Belgie) of de nederlandse manier van incasso dmv flitspalen. Buitenlanders hebben een 100% kans op een boete met die struikrovers hier en hun 3 km te hard!!!! boetes.

    Ja, "ik ga wel naar londen met Ryanair voor 25 euro". Ja, en de geldwissel gekut en de hele dure stad erbij. Ook nog eens je transport van en naar de luchthavens enzo ...

    Ach, zoals een turkse collega het ooit zei : " nederlanders zeuren 2 dagen en accepteren het dan"
    En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
      † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 00:19:17 #179
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_45271130
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
    Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.


    Wake up! Eén keer door de tunnel bij Antwerpen kost al 5 ¤.
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
    Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. .
    Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag?
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_45271463
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
    What de fuck is het probleem man?

    Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.

    En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.

    En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
    Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen.
    pi_45276992
    Wat een kutgedoe weer.. Alles moet geld kosten tegenwoordig Blij dat ik hier iig nog lees dat je ook een andere keuze hebt als gewoon 60 euro neertellen om ff iemand naar Zaventem te brengen, maar toch.. Gaan we als Nederland nog niet zo iets invoeren dan, voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen
    Where facts are few, experts are many.
    pi_45277360
    Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.

    In Frankrijk moet je pas belachelijk veel tol betalen. Vb pont de Normandie is ¤5 enkel.

    De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.

    De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2rijvakken en om de 10km een flitspaal. Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.

    ¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.

    Maar ik ga wel akkoord met Altreidez dat tegenwoordig alles geld moet kosten.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 10:34:02 #183
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_45277480
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
    voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen
    Een hele grote slagboom over de Westerschelde. . Prima plan.
    pi_45277665
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
    Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.
    Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_45277832
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef Mutant01 het volgende:

    [..]

    Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
    Marokko is wel tol Het is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
    pi_45277889
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef Chadi het volgende:

    [..]

    Marokko is wel tol Het is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
    Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_45277986
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:

    [..]

    Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
    Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAE Maar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
    pi_45278066
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:54 schreef Chadi het volgende:

    [..]

    Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAE Maar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
    Haha ja Het design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_45278130
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef Mutant01 het volgende:

    [..]

    Haha ja Het design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
    hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...
    pi_45278190
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:00 schreef Chadi het volgende:

    [..]

    hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...
    Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_45278316
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:

    [..]

    Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
    Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euro
    pi_45279108
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
    De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.
    Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
    De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2 rijvakken en om de 10km een flitspaal.
    Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
    Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.
    Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
    ¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.
    Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?

    En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
    pi_45279351
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:

    [..]

    Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
    [..]

    Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
    [..]

    Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
    [..]

    Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?

    En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
    Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs

    "Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
    pi_45283429
    Met het onderste stuk ga ik ook akkoord hoor.

    Verder lijkt het me eerlijker om enkel de inwoners van die landen die ons doen betalen in hun land (Frankrijk, Zwitserland, ...) te laten betalen op onze wegen. Wij moeten niet betalen in NL, zij dus ook niet bij ons.

    Maar ik begrijp dat dit politiek onmogelijk is, want dan lijkt het op een wraakmaatregel.

    Misschien moeten ze dit gewoon op Europees nivo regelen. Iedereen gaat een bedrag betalen en elk land schaft zijn individuele taksen af.
    pi_45283939
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:

    Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs

    "Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
    Hoezo is mijn tekst arrogant? De hoeveelheid geluid zegt in elk geval zeker iets over het rijdgenot, of neutraler gezegd: hoe je het rijden ervaart. Daar schort in België sowieso veel aan. En geloof me: slecht wegdek kom je ook op veel plekken tegen.

    Wat is er onzin aan mijn opmerking over vrij verkeer? Het is toch een feit dat elk land in zijn eigen schulp kruipt en tol gaat heffen omdat andere landen dat ook doen? Het wordt toch van kwaad tot erger? Slagbomen zijn weg bij de grens, maar nu krijgen we overal tolheffing.

    En de oproep dat andere landen ook moeten gaan betalen, ondersteun ik ook niet. Waarom niet overal afschaffen? Dan heb je dit soort wij-zij discussies ook niet.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:16:04 #196
    164039 BonteAvond
    Het was gezellig
    pi_45284435
    Yo
    Ik had me verkleed als Freddie Mercury, en we playbackten Queen
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:37:13 #197
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_45285255
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
    Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
    sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgie
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:57:06 #198
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_45286001
    Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
    Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:02:47 #199
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_45286231
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
    Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
    Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen?

    Lijken me ook aardig goed voor de economie. En wat je vergeet is dat vrachtwagens een veel grotere impact hebben op het wegennet dan een auto. Een vrachtwagen mag tot 50 ton geladen zijn, mag maar 80 km per uur rijden, kortom, zorgen voor de grootste vertraging op ons wegennet. Wij zijn tolerant daarin en laten de vrachtwagens niks extra betalen voor het gebruik van de wegen.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:24:08 #200
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_45287072
    er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤

    trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_45287948
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:24 schreef misteriks het volgende:
    er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤

    trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
    tuurlijk gaat dat wel op Als het aan NL had gelegen lag er nu een dam in nu hebben we vele miljarden extra aan kosten moeten maken om de dijken te verhogen.


    En wat schrijven ze dan
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      vrijdag 12 januari 2007 @ 16:03:33 #202
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_45288310
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 13:50 schreef Sandstorm_81 het volgende:

    Maar ik begrijp dat dit politiek onmogelijk is, want dan lijkt het op een wraakmaatregel.
    Werkelijk? . Hoe zou je het anders noemen?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 17:15:47 #203
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_45290303
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:24 schreef misteriks het volgende:
    er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤

    trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
    In mijn beleving, als ik eens bij de problemen rondom lokale coffeeshops kijk, is de verhouding tussen Nederlanders en Belgen toch precies andersom...
    Vampire Romance O+
    pi_45293890
    Dat de Belgische overheid geld wil voor wat ze in België wegen noemen. Veredelde zandpaden.

    Belgen kunnen a) niet rijden en b)zijn de wegen van een dermate slecht niveau dat het wel een 3de wereld land lijkt. Omrijden lijkt me geen straf.

    Wat gaan ze eigenlijk met deze extra inkomsten doen? Wegen verbeteren of doen waar ze in België goed in zijn namelijk straatverlichting aanleggen .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')