Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:29 schreef ioko het volgende:
Als ze met die 60 euro die wegen nou eens zouden verbeteren..... Echt waar, licht naast de snelweg kunnen ze neerzetten, maar das alleen zodat je de kuilen kunt ontwijken..............
Jah dat stukje dat ze verlichten doen z ehet meteen goed.. om de 3 meter een lantaarnpaalquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja de wegen zuigen maar Belgie is het land met de meeste verlichting op de wegen en ik heb ooit een artikel gelezen dat veel verlichting op de snelwegen de veiligheid niet ten goede komt.
De Zwitsers deden het vanwege veiligheid maar vooral gezondheid geloof ik, uitlaatgassen maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
whehe, dit vinden Nederlanders natuurlijk niet leuk![]()
(ben welliswaar ook Nederlander, maar bezit geen doos, alleen een motorrrr)
Overigens is er onlangs een uitgebreid onderzoek gepubliceerd in Zwitserland waaruit blijkt (wat iedereen al wist) dat het internationale verkeer door het land Zwitserland een geweldig verlies oplevert, ondanks vignet. Dat zal uiteraard consequenties hebben.
kutbelgen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
.......... maar motorrijders moeten toch ook zo'n vignet aanschaffen?
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker dan, kan ik elk jaar m'n ruit weer volplakken met stickers voor België, Duitsland, en Zwitserland. In al die landen kom ik voor m'n hobby graag en vaak, dus er is weinig aan te doen vrees ik.![]()
Vrouwen zijn irritant!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
Is Zwitserland zo'n bierland dan?quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is je hobby bierproeven? Kun je toch ook gewoon bij de slijter kopen!
NL niet wou je zeggen NL is het distributie land bij uitstek toch hoor ik daar maar weinig verhalen over een vignetquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
zie onderstaande postquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind dus dat Belgie groot gelijk heeft.
Waneer je ziet hoevele horden DOOR Belgie rijden ,waarvan de Belgsiche Staat niets maar dan ook helemaal nulkomanada aan heeft waar wel enorme kosten veroorzaken, dan begrijp je zo´n maatregel.
Ik lees toch anders echt dat Vlaanderen nog moet beslissen welke wegen in aanmerking komen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dat is voor de autobahn, je kunt er ook voor kiezen geen gebruik te maken van de autobahn, wat ik uit de plannen van de Belgen opmaak is dat je gewoon toegang gaat betalen ongeacht welke wegen je gaat gebruiken.
8 juni, minister van Brempt.quote:De twee gewesten, Vlaanderen en Wallonië, zitten op één lijn over de principiële invoering van een wegenvignet voor België. De belangrijkste principes van het wegenvignet zijn:Eénzelfde systeem in heel België Voor de inwoners van België mag het wegenvignet geen extra kost betekenen. De prijs van het wegenvignet zal bijvoorbeeld gecompenseerd worden in de verkeersbelasting. Het wegenvignet zal gelden voor alle voertuigen onder de 12 ton. De voertuigen boven 12 ton betalen al via het eurovignet. Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken. De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode. De gewesten zullen zich inspannen om het wegenvignetsysteem op poten te zetten tegen 1 januari 2008. Er wordt overwogen een elektronisch vignet, e-vignet, in te voeren. Het principe van dit e-vignet is gebaseerd op het systeem van nummerplaatherkenning in een centrale databank. Eerst moet dan de nummerplaat ingebracht worden in deze centrale databank. Dit kan gebeuren via internet, telefonisch, verkopers (benzinestations bijvoorbeeld),? Een goed controle- en sanctiesysteem moet uitgewerkt worden zodat het systeem niet ondergraven wordt. De controle van de nummerplaten kan geautomatiseerd gebeuren via portieken met camera's die de nummerplaten lezen en verifiëren of het voertuig geregisteerd is. Ook zullen er mobiele ploegen op de weg zijn die nummerplaten fysiek controleren.
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef buachaille het volgende:
Ach, er zitten heus niet alleen nare kanten aan het plan. De fransen zullen immers ook tol moeten betalen als ze door België rijden. Misschien scheelt het wel weer een beetje franse toeristen.
De reservebelgen in zeeland gaan er zeker niet blij mee zijn. Die zijn toch al zo zunig en nu kunnen ze er niet meer omheen te dokken als ze van hun "eiland" af willen.
Die paar fransen komen hier toch maar voor de coffeeshops en voor de regelmatige bezoekers lijkt het mij dat het ook met zo'n vignet nog wel uitkanquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Toeristen zijn goed voor de economie dus het is slecht dat fransen wegblijven.
Ze gaan ook vignetten voor kortere periodes verkopen. Dat zal dus ongeveer net zo duur of goedkoper zijn dan die oostenrijkse.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
Waar ga je met je vergeljiking naartoe? Eerst België de grond in boren en dan weer de hemel in prijzen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef dVTB het volgende:
Het is ronduit schandalig wat die Belgen denken te kunnen flikken. Het is al van de zotte dat ze mensen willen laten betalen voor die hobbelige kutwegen van ze, het is discrimerend dat de kosten voor de eigen bevolking worden gecompenseerd en het schandalig hoge bedrag van 60 euro is helemaal van de zotte. Ter vergelijk: in Oostenrijk kost een autobahnvignet voor 10 dagen 8 euro.
Ik ben dan ook voorstander van de België-boycot waartoe is opgeroepen.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag?quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet..
Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
Een hele grote slagboom over de Westerschelde.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen![]()
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.
Marokko is wel tolquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marokko is wel tolHet is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
Haha jaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEMaar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha jaHet design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
![]()
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...![]()
Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euroquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2 rijvakken en om de 10km een flitspaal.
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfsquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:
[..]
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
[..]
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
[..]
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
[..]
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?
En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
Hoezo is mijn tekst arrogant?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs
"Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgiequote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
tuurlijk gaat dat wel op Als het aan NL had gelegen lag er nu een dam in nu hebben we vele miljarden extra aan kosten moeten maken om de dijken te verhogen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:24 schreef misteriks het volgende:
er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤
trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
Werkelijk?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:50 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Maar ik begrijp dat dit politiek onmogelijk is, want dan lijkt het op een wraakmaatregel.
In mijn beleving, als ik eens bij de problemen rondom lokale coffeeshops kijk, is de verhouding tussen Nederlanders en Belgen toch precies andersom...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:24 schreef misteriks het volgende:
er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤
trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |