Grappig dat je net musea zegt, aangezien Amsterdam met het Rijksmuseum, Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rembrandthuis en Anne Frankhuis enkele wereldmusea in huis heeft die ontzettend veel bezoekers lokken. Natuurlijk gaat het ook om de softdrugs en prostitutie, maar ik sta helemaal achter Nederland met hun aanpak, en dat hoort en is ook gewoon een deel van de Amsterdamse cultuur, waar ik totaal geen problemen mee heb. Maar er is ook zoveel meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach "cultureel" , Brussel is in vrijwel de hele wereld bekend als Europese hoofdstad, Amsterdam is ook wel bekend in de hele wereld, maar niet bepaald omwille van zijn musea hé ...
Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:05 schreef _The_General_ het volgende:
Je zou maar een bedrijf hebben aan de grens in Belgie. Er zijn hier in Limburg veel Belgische bedrijven die leven van de Nederlanders.... die hebben nu een probleem.
Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite)quote:Op maandag 15 januari 2007 22:53 schreef misteriks het volgende:
Met Brussel als metropool wou ik zeggen dat de stad een enorme diversiteit heeft; voor mij is amsterdam een groot dorp, misschien niet in oppervlakte; maar wel hoe je de stad beleeft. Brussel straalt veel meer internationaliteit uit; naar buiten toe, maar ook als je erin ronddwaalt. Verder moet Brussel helemaal niet onderdoen op cultureel vlak; maar ja, we geven toe dat NLers meesterlijke marketeers zijn
Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:04 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Waar ik mijn stage had gedaan was bijna de helft van de bedienden Nederlanders. Had stage gedaan bij Philips Lighting in Turnhout. Dus dat zullen ze bij Philips wel regelen denk ik? Gewoon kosten voorleggen aan Philips, net als kilometer vergoeding.
Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf.
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:12 schreef rompompom het volgende:
[..]
Drie keer raden in welk land de lampen duurder worden..
Die Amsterdam - Brussel discussie is zwaar off-topic trouwens en nu wel klaar volgens mij. Gaat een beetje dezelfde kant op als een A'dam - R'dam discussie. Steden vergelijken slaat echt nergens op, aangezien elke stad z'n eigen leuke en minder leuke dingen en z'n eigen sfeer heeft. De één vind de ene stad leuker, de ander weer een andere stad. Prima.
Vervolg 'm desnoods maar in het daarvoor bestemde subforum, hier gaat het over dat krankjoreme vignet.
Ik woon niet in London, dus daar moet je niet bij mij voor zijn. Ik geloof dat ze daar gewoon elektronische tolpoortjes om het centrum hebben, maar dat weet ik absoluut niet zeker.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
Nederlanders hebben het niet zo breedquote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar wat mij hier in België trouwens opvalt. De Fransen lijken dit best te vinden (die redeneren blijkbaar dat je op hun "peages" stukken meer dan 60¤/jaar kwijtbent) , je hoort geen Duitser klagen, en de Luxemburgers zijn zelfs voorstander ervan. Ons enige buurland dat zo hoog van de toren blaast en erover klaagt is Nederland.
fiks?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:04 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Tis wel een fikse bedrag als je veel Nederlanders hebt in je bedrijf.
inderdaad een te verwaarlozen kost en trouwens aftrekbaar van belastingquote:Op maandag 15 januari 2007 23:26 schreef misteriks het volgende:
[..]
fiks?
je moet al bijna 1000 NLers in dienst hebben om er ongeveer 1 bruto jaarsalaris als kost bij te moeten nemen.
Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van grootsteden en vignetten gesproken. Tegenwoordig moet je toch ook al een vignet kopen als je Londen wil binnenrijden ?
- Wegens klachten weggehaald. -quote:Op maandag 15 januari 2007 23:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brussel heeft de uitstraling van een metropool, Amsterdam niet. Dat is eigenlijk het verschil tussen die twee. Vraag aan elke Amerikaan , Australier of Japanner naar Brussel en hij zal denken aan een stad in het genre van Londen of Parijs. (ook al is Brussel een heel stuk kleiner in feite)
makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders..
Welke vruchten?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
makkelijk hoor, zeiken over toerisme, maar wel de vruchten ervan plukken.
beetje jammer dit.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien veel Nederlanders Hollanders zodra ze de grens over gaan mateloos iritant worden en zich als botte boeren gedragen (vooral als er wat Belgisch bier ingaat) sta ik er ook achter.
Ja, en als iedereen er nou zo over denkt als jij, schiet je er nog niks mee opquote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht, maar ik vind het eigenlijk een prima plan als het tot gevolg heeft dat je een weekend antwerpen of brugge kan gaan doen zonder dat je daar struikeld over de Hollanders..
Hollanders zijn die lui met een grote bek die niet tegen drank kunnen, uit het westen, provincies Noord en Zuid holland.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een Hollander is een iritant soort Nederlander?![]()
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit ik als Utrechtenaarww net goed...al woon ik in Hilverwwsum.![]()
Die vignetten hier gaan ook werken met nummerplaatherkenning hoor. Op diverse punten op het belgische wegennet wordt zo'n systeem geïnstalleerd, heb je vooraf netjes je vignet gekocht op internet of ergens bij de grens is er geen probleem, indien niet krijg je een boete (of eerst nog de kans om een vignet te kopen geloof ik zelfs)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:05 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Geen vignetten, werkt hier met nummerplaatherkenning. Als je het centrum van Londen tussen 7 's ochtends en 6 's avonds binnenrijdt betaal je 8 pond (!) plus wat het ook kost om hier te parkeren. Moet je dezelfde dag nog betalen, anders wordt het alleen maar meer.
(En ik heb al wel eens een onderzoek gezien waaruit eigenlijk bleek dat België en Brussel vooral geen imago hadden. Als je op het aantal google-hits af kunt gaan zie je dat de stad gewoon een stuk minder bekend is, alhoewel ik ook vind dat hij er grootstedelijker uitziet. In Amsterdam staat de hoogbouw dan ook in Zuid en niet het centrum.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |