quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.
Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag?quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet..
Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?
Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.
En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.
En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
Een hele grote slagboom over de Westerschelde.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen![]()
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.
Marokko is wel tolquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marokko is wel tolHet is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
Haha jaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAEMaar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha jaHet design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
![]()
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...![]()
Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euroquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2 rijvakken en om de 10km een flitspaal.
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfsquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:
[..]
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
[..]
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
[..]
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
[..]
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?
En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
Hoezo is mijn tekst arrogant?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs
"Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgiequote:Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |