abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:44:27 #176
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_45262829
Blijft wel de enige plek waar je lang en veel oerendhard kan, een te verwaarlozen pakkans incluis.
Nou de kampers om rijden wordt het nog beter.
pi_45263647
Welk wegennet? Iig, het laatste idee om meer belasting te kunnen innen. :/
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:32:42 #178
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_45264694
Meh, eenmaal 60 euro (jaarkaart, familie in Belgie) of de nederlandse manier van incasso dmv flitspalen. Buitenlanders hebben een 100% kans op een boete met die struikrovers hier en hun 3 km te hard!!!! boetes.

Ja, "ik ga wel naar londen met Ryanair voor 25 euro". Ja, en de geldwissel gekut en de hele dure stad erbij. Ook nog eens je transport van en naar de luchthavens enzo ...

Ach, zoals een turkse collega het ooit zei : " nederlanders zeuren 2 dagen en accepteren het dan"
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 00:19:17 #179
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45271130
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:30 schreef Dagonet het volgende:
Stel ze maken het minimum twee weken, da's een euro of 2,50.


Wake up! Eén keer door de tunnel bij Antwerpen kost al 5 ¤.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik kan niet wachten tot Duitsland hetzelfde doet. .
Want? Je geniet er wel van als weggebruikers nog verder uitgekleed worden? Of dacht je dat je daar als milieufreak iets van terug zag?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_45271463
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:38 schreef BrauN het volgende:
What de fuck is het probleem man?

Belgische wegen worden hoofdzakelijk gebruikt door verkeer wat overal moet zijn, behalve in Belgie. Drukte op de wegen, maar het land houdt er bijna geen flikker aan over. Daarnaast zijn het echt niet meer de meest hobbelige wegen... Sterker nog, de drukste trajecten zijn tegenwoordig prima.

En wat is nou 60 euro? Gewoon dikke pech voor de Limburgers die inkopen doen in ons buurland dan... Moeten ze maar in eigen land boodschapjes doen he. Het is een keuze.

En rij jij maar lekker via Duitsland naar Frankrijk, prutser.
Met je eens. Maar Nederlanders zijn over het algemeen goedkoop, letten graag op hun centjes terwijl ze dat gemakkelijk kunnen betalen.
pi_45276992
Wat een kutgedoe weer.. Alles moet geld kosten tegenwoordig Blij dat ik hier iig nog lees dat je ook een andere keuze hebt als gewoon 60 euro neertellen om ff iemand naar Zaventem te brengen, maar toch.. Gaan we als Nederland nog niet zo iets invoeren dan, voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen
Where facts are few, experts are many.
pi_45277360
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.

In Frankrijk moet je pas belachelijk veel tol betalen. Vb pont de Normandie is ¤5 enkel.

De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.

De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2rijvakken en om de 10km een flitspaal. Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.

¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.

Maar ik ga wel akkoord met Altreidez dat tegenwoordig alles geld moet kosten.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:34:02 #183
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45277480
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:13 schreef Atreidez het volgende:
voor bijvoorbeeld onze waterwegen die richting Belgie lopen
Een hele grote slagboom over de Westerschelde. . Prima plan.
pi_45277665
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Iedereen geeft wel commentaar op de Belgische wegen, maar elke zomer zijn er hordes middenbaanvak-rijdende Nederlanders die met de 'kereven' over onze wegen slenteren. Moest het echt zo slecht zijn dan haalde de 'kereven' Frankrijk niet. En in vb Polen liggen de wegen veel beter omdat ze pas zijn aangelegd met steun van de EU.
Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45277832
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze in het midden rijden, de vrachtwagensporen aan de rechterkant in Belgie zijn niet mals de tering zeg. Als zelfs MAROKKO betere en mooiere snelwegen heeft dan Belgie, nou dan zegt dat wel wat hoor. Infrastructuur van een derdewereldland.
Marokko is wel tol Het is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
pi_45277889
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef Chadi het volgende:

[..]

Marokko is wel tol Het is heel erg goed maar je betaalt er wel wat voor. Behalve de ring van Casa die is tol vrij
Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45277986
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt ja, gebaseerd op frans/spaanse stijl he.
Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAE Maar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
pi_45278066
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:54 schreef Chadi het volgende:

[..]

Spaans / Italiaans geloof ik met geld van de VAE Maar Spanjaarden zijn echt kunstenaars wat dat betreft. Ben blij dat het niet door een Marokkaans bedrijf is gedaan.. die zou half asfalteren en de rest in eigen zak steken zoals ze doen bij andere wegen in marokko.
Haha ja Het design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45278130
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Haha ja Het design kwam inderdaad erg Spaans over, soms krijg je het gevoel dat je gewoon in Spanje rijd. Alleen jammer van de controles.
hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...
pi_45278190
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

hahahaha maar die zie je gewoon van een kilometer afstand joh... Vaste punten waar ze ook staan op die wegen en hoogste boete is 40 euro...
Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45278316
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, ze staan vaak achter de "heuvels' dus je ziet ze pas als je bovenaan die heuvel zit (meestal te laat dus). Ben daar een keer aangehouden omdat ik 150 reed (120 is toegestaan), de boete was (na onderhandeling) maarliefst 5 euro.
Ik reed een keer 120 in de stad.. 'snachts.. zei die zo van bghiti ettir wella? .. ik zo mijn teller is kapot.. hij grinniken.. koste me wel 20 euro
pi_45279108
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste buitenlanders gebruiken België om snel van A naar B te rijden en zij beschadigen onze wegen, maar dragen niets bij.
Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De meeste autosnelwegen in Nederland zijn ook om te huilen, slecht 2 rijvakken en om de 10km een flitspaal.
Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Hier in België liggen ze niet echt wakker dat er geen Nederlanders meer gaan langskomen.
Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:28 schreef Sandstorm_81 het volgende:
¤60 voor een heel jaar Belgisch wegenplezier is toch niet zo heel veel? Maar ik denk wel dat ze ook vignetten gaan voorzien voor vb 14dagen.
Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?

En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
pi_45279351
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef dVTB het volgende:

[..]

Oh... en Belgen gaan nooit hun land uit? Hoeveel dragen de Belgen bij wanneer ze over Nederlandse wegen rijden?
[..]

Dit is grote onzin. De kwaliteit van de Nederlandse snelwegen is stukken beter dan in België. Ik heb vaak genoeg op de hobbelige en lawaaiige snelwegen in België gereden om dat te weten. Snelwegen zo slecht als in België vind je in Nederland nergens en omgekeerd geldt bijna hetzelfde: snelwegen zo goed als in Nederland kom je in België amper tegen. Een paar tracés zijn goed, de rest is in slechte staat. Ga eens van Kortrijk naar Eindhoven rijden. En dan vooral de plotselinge RUST als je de grens passeert...
[..]

Ik denk dat de gemiddelde benzinepomphouder in België daar heel anders over denkt.
[..]

Dat laatste moet nog blijken. Ik heb er in de berichtgeving NIETS over gehoord, tot dusver. En voor een wegennet dat in zo'n slechte staat verkeert, vind ik 60 euro per jaar een schandalig hoog bedrag. Je betaalt toch ook geen geld voor verrotte rozen of verschimmeld brood?

En trouwens: we begeven ons in Europa op een hellend vlak. Het ene na het andere land voert heffingen in. Frankrijk had al langer tolwegen, Italië op bepaalde plekken en Zwitserland eveneens. Inmiddels is Oostenrijk al gevolgd. Vervolgens komt Duitsland, want tja... in andere landen doen ze het ook. Nu komt zelfs België. Eigenlijk kan Nederland dan nog maar één ding doen: ook gaan heffen. We pompen met elkaar gewoon het geld rond in Europa. Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer. Vervoer lijkt wel strafbaar te worden zo onderhand
Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs

"Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
pi_45283429
Met het onderste stuk ga ik ook akkoord hoor.

Verder lijkt het me eerlijker om enkel de inwoners van die landen die ons doen betalen in hun land (Frankrijk, Zwitserland, ...) te laten betalen op onze wegen. Wij moeten niet betalen in NL, zij dus ook niet bij ons.

Maar ik begrijp dat dit politiek onmogelijk is, want dan lijkt het op een wraakmaatregel.

Misschien moeten ze dit gewoon op Europees nivo regelen. Iedereen gaat een bedrag betalen en elk land schaft zijn individuele taksen af.
pi_45283939
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:46 schreef opgebaarde het volgende:

Redelijk arrogant stukje al ben ik het voor het grootste gedeelte wel met jou eens. De hoeveelheid geluid die de weg maakt wanneer jij erover heen rijdt zegt niks over de kwaliteit, integendeel zelfs

"Nergens voor nodig en allesbehalve in overeenstemming met de Europese eenwording en vrij verkeer", dit lijkt mij regelrechte onzin, no offence
Hoezo is mijn tekst arrogant? De hoeveelheid geluid zegt in elk geval zeker iets over het rijdgenot, of neutraler gezegd: hoe je het rijden ervaart. Daar schort in België sowieso veel aan. En geloof me: slecht wegdek kom je ook op veel plekken tegen.

Wat is er onzin aan mijn opmerking over vrij verkeer? Het is toch een feit dat elk land in zijn eigen schulp kruipt en tol gaat heffen omdat andere landen dat ook doen? Het wordt toch van kwaad tot erger? Slagbomen zijn weg bij de grens, maar nu krijgen we overal tolheffing.

En de oproep dat andere landen ook moeten gaan betalen, ondersteun ik ook niet. Waarom niet overal afschaffen? Dan heb je dit soort wij-zij discussies ook niet.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:16:04 #196
164039 BonteAvond
Het was gezellig
pi_45284435
Yo
Ik had me verkleed als Freddie Mercury, en we playbackten Queen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:37:13 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_45285255
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:25 schreef dopa het volgende:
Wat de meeste hier schijnen te vergeten is dat België zowat het logistieke centrum van Europa is. Ontzettend veel bedrijven hebben hun Europese distributiecentra in België. Dit is een zware belasting van het wegennet dus is er niks mis met een deel van te kosten te verhalen op de gebruikers van dat wegennet. De laaste jaren zijn heel wat belangrijke trajecten in België trouwens in een prima staat, er is een inhaalbeweging bezig op dat gebied.
sorry, maar je vergeet 1 land, die veel meer te verduren heeft. Nederland staat bekend als transportland en doorvoerland van de EU. Ik denk dat wij 2 keer zoveel transportverkeer hebben als belgie
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:57:06 #198
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45286001
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:02:47 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_45286231
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat transport in nederland komt voor een belangrijk gedeelte door onze haven Rotterdam, dus dat is nogal belangrijk voor onze economie!
Ik denk dat er veel meer Nederlanders door Belgie crossen opweg naar Frankrijk en Spanje, dan Belgen naar vakantie hotspots als Denemarken en Zweden...en dat om die onevenredigheid in de mate waarin hun wegdek gebruikt wordt, en de schade die dat verroorzaakt, tov ontvangen belastingopbrengsten, het voornamelijkste doel zal zijn....
Hoeveel Nederlanders tanken in Belgie (ook als ze onderweg zijn naar Frankrijk)? Hoeveel Nederlanders gaan een paar keer per jaar naar Antwerpen/Gent/Brugge/Brussel om te shoppen? Hoeveel Nederlanders gaan een keer een weekend naar de Ardennen?

Lijken me ook aardig goed voor de economie. En wat je vergeet is dat vrachtwagens een veel grotere impact hebben op het wegennet dan een auto. Een vrachtwagen mag tot 50 ton geladen zijn, mag maar 80 km per uur rijden, kortom, zorgen voor de grootste vertraging op ons wegennet. Wij zijn tolerant daarin en laten de vrachtwagens niks extra betalen voor het gebruik van de wegen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:24:08 #200
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_45287072
er rijden grof geschat ongeveer 100keer zoveel NLers in BE dan omgekeerd ; en als je dan in de NL pers de reacties leest ; ronduit onbeschoft.. ze zouden NLers 120¤ moeten vragen en rest maar 30¤

trouwens gaat de vergelijking met de westerschelde ook niet op ; want ook daar betaald Vlaanderen het overgrote deel van de kosten.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')