een tour in NYC zou ik echt nooit doen. De stad is bekend genoeg van de TV/kranten/films/enz om al een grof idee te hebben van wat je wil zien lijkt mequote:Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
niet doen is ook mijn advies. Koop een boek waarin staat wat er allemaal te doen is, of neem zo'n boekje mee als je ter plekke bent (iig verkrijgbaar in hostels).quote:Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
Hey man bedankt! Ik print dit ff uit. En ik zie het hilton hotel niet in het OP!quote:Als je met het openbaar vervoer reizen geen probleem vindt kan je vanaf Newark makkelijk naar Manhattan per trein en metro.
Vanaf Newark ga je eerst naar het treinstation met de AirTrain. Dit is gratis. Alleen als je weer terugmoet betaal je 5$. Vervolgens gaat er een trein naar New York Penn Station. Je kan voordat je de AirTrain ingaat al een kaartje hiervoor kopen. Een One Way naar New York Penn kost je ongeveer 14$. Let op, er is ook een Newark Penn.
Je bent met de trein ongeveer 20 minuten onderweg. Wat ik zou doen is het volgende:
Op Penn Station pak je lijn 1, 2 of 3 richting Uptown naar Times Square. Daar stap je over op de N, R, Q of W richting Downtown om op 34th Str Herald Square over te stappen op de F lijn Uptown en dan stap je uit op 47-50th Rockefeller Center. Vanaf daar is het dan nog 3 blokken lopen maar dat is niet veel.
Klinkt lastig maar dat is als je het helemaal met OV wil doen. Je kan ook op Penn Station al een taxi pakken.
Dizer had dat gedaan.quote:Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
Ja het is inderdaad wel zo dat ik natuurlijk al zelf een beeld heb van wat ik wel en niet wil zien.
Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
Haha, ben jij in NY geweest ? Of doe je een soort kind of wereldreis ?quote:Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dizer had dat gedaan.Kan je het beste hem ff aanschieten.
@sitting_elfling, klopt, er staan wel meer niet in de OP.Tis ook relatief nieuw dacht ik.
Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.quote:Op zondag 12 november 2006 22:45 schreef Jaguarized het volgende:
Krijg je in het vliegtuig door het invullen van een groen en wit formuliertje.
Niet Europees paspoort?quote:Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef Panza het volgende:
[..]
Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.
Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.quote:
Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?quote:Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef Jaguarized het volgende:
Mwoah ik ben er van 22 december 2005 van huis vertrokken en was 2 januari 2006 weer terug. Ik ben er geweest omdat de stad me altijd al gefascineerd had. Hoge gebouwen, alles groot, niets onmogelijk. Ook wilde ik het WTC eens zien, wat uiteindelijk best tegenviel, en was ik benieuwd naar kerst in NYC. Dat was minder intens dan ik dacht. Waarschijnlijk door de afwezigheid van sneeuw. Oud en nieuw op Times Square was erg bijzonder om meegemaakt te hebben maar het was vrij kort.
In NYC ook twee nieuwe vrienden gemaakt. Eentje woont in Boston en eentje woont in Los Angeles. Ik ben al uitgenodigd voor Boston maar daar moet ik eerste vrije tijd voor vinden.
quote:Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef Panza het volgende:
[..]
Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.
Ik ben overigens van plan in februari te gaan. Volgende maand ga ik eerst een paar dagen naar Londen. Daar ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het een stuk dichterbij is, dus dat moet eerst gebeuren.
Allebei een beetje.quote:Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?
vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:quote:Op zondag 12 november 2006 23:55 schreef matthijst het volgende:
Beetje aan het plannen, twee dagen, uptown & downtown, rode lijnen zijn metro
Komt uit een autorouteplanner, dus sommige wegen beetje "om"...
Idee is om in twee dagen redelijk veel te zien, maar niet "onnodig" veel te lopen.
3e, 4e, en 5e dag dan bv. nog Rondvaart, Brooklyn & Pier 17...... Times Quare, Rockefeller, Top of The Rock........ 5th etc.. shoppen....
waslijst
Of anders kost het je ongeveer 50 dollar excl. tols en tip om in manhattan te komenquote:Op zondag 12 november 2006 21:43 schreef komrad het volgende:
[..]
vergeet mijn post dan maar, maar ook vanaf newark kun je als ik het goed heb met de metro naar manhattan
Klopt, dat heb ik gedaan. Het is echt vet handig. Kost je 50 euro pp voor 48 uur.quote:Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
fuck me wat een foto'squote:Op maandag 13 november 2006 00:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:
[afbeelding]
Je moet de ferry nemen vanaf pier 42(? weet niet zeker of het pier 42 is, tenminste ergens daar in de buurt d8 ik) naar Port Imperial.
Mijn andere favo vantage point is in Gantry plaza state park in LIC,Queens:
[afbeelding]
Dit waren zeker een van mijn hoogte punten tijdens mijn bezoek aan NYC
nooit van dat gebouw gehoord. Maar het is iig dichtbij dat oude pepsi 'billboard' . Het is wel leuk om het grote contrast te zien tussen LIC en Manhattanquote:Op maandag 13 november 2006 00:11 schreef matthijst het volgende:
Wow, mooooooie foto's inderdaad....
Zal 't toevoegen aan m'n NY-to-do-doc
Link:
http://www.nywaterway.com(...)oute.asp?ferryid=100
LIC had ik pas ook iets over gevonden: zit daar niet een of ander graffiti gebouw? naam ff kwijt...
edit: 5 Pointz:
http://www.youngna.com/youngna/040730_004.htm
quote:Op maandag 13 november 2006 15:10 schreef -Menn0- het volgende:
Ik wil studeren in NY maar het is wel beetje duur![]()
He best handig dat artikel. Kende sunset park nog niet, volgende keer maar eens proberen. Bij het MET kan je trouwens over het dak heen lopen en heb je ook een super mooi uitzicht over central park en midtown als ik de foto's mag geloven.quote:Op maandag 13 november 2006 08:38 schreef matthijst het volgende:
Artikel uit de NY Times, over mooiste uitzichtspunten:
http://travel2.nytimes.co(...)kend.html?ref=travel
Ik wil er ook studerenquote:Op maandag 13 november 2006 15:10 schreef Even het volgende:
Ik wil studeren in NY maar het is wel beetje duur![]()
Is het echt het geld waard?quote:Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Dizzee het volgende:
voor iedereen die (binnenkort) gaat, boek ook een helicoptervlucht. zeer goed bevallen
http://www.libertyhelicopters.com/tours/
Kun je beter zo'n hop on hop off bus ticket kopen zodat je heel makkelijk overal komt zonder al te hard zelf na te denken, maar toch voldoende vrijheid hebt in je doen en laten.quote:Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
wilden wij ook doen, maar veel te duur de afzettersquote:Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Dizzee het volgende:
voor iedereen die (binnenkort) gaat, boek ook een helicoptervlucht. zeer goed bevallen
http://www.libertyhelicopters.com/tours/
ga op je centen letten in NYquote:Op woensdag 15 november 2006 11:17 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wilden wij ook doen, maar veel te duur de afzetters![]()
Geen idee hoe goed t hotel is en of ze nog plek hebben, maar ik zit dan hier:quote:Op donderdag 16 november 2006 23:17 schreef Lassekjus het volgende:
Ik zoek nog een goed hotel voor 31 december tot 5 januari.
Niet die hotels in de startpost want dat is beetje crappy.
mag ongeveer 800 a 900 dollar kosten voor 2 personen.
Wij komen uit op 2x EUR 440 United Airlines + 6x $175 excl. tax voor het hotel (+/- EUR 1000 incl. tax). 27 december t/m 2 januari, aankomst schiphol op 3 januari.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:11 schreef Lassekjus het volgende:
alles bij elkaar 2100 vor 5 dagen NY incl oud op nieuw!!! Duur of niet duur?
In ieder geval wel geweldig veel zin in!
$175,- per nacht klinkt leuk, maar er komt ook nog $27,- tax per nacht bijquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:24 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Geen idee hoe goed t hotel is en of ze nog plek hebben, maar ik zit dan hier:
http://www.cosmohotel.com/
$175 per nacht
reviews:
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Hoe kom je aan dat bedrag? Heb je de taxes wel meegerekend? Waarschijnlijk heb je een prijsberekening exl. taxes gedaan....quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:11 schreef Lassekjus het volgende:
hotel 1000 in totaal.
Ja, maar geen enkel hotel in NY adverteert met prijzen incl. taxes, voor zover ik heb gezien.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:36 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
$175,- per nacht klinkt leuk, maar er komt ook nog $22,- tax per nacht bij![]()
Valt wel mee denk ik: vlucht had goedkoper gekund als je eerder had geboekt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:11 schreef Lassekjus het volgende:
Ik heb net geboekt. 31 december tot 5 januari
Iets duurder dan gepland maar goed beter dat dan slecht hotel
Het is hotel 41 geworden http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Daarbij vlucht met LTU a 550 pp hotel 1000 in totaal. (31ste is ECHT een dure nacht) alles bij elkaar 2100 vor 5 dagen NY incl oud op nieuw!!! Duur of niet duur?
In ieder geval wel geweldig veel zin in!
reactiequote:Op vrijdag 17 november 2006 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
Vlucht had zeker goedkoper gekund. Ik heb er vorig jaar 455 voor betaald. 2100 voor 5 dagen is 1050 per persoon, daar kon ik 11 dagen van genieten.
Vraag dan ook niet of het duur is.quote:
geen idee maar t is groot genoeg! geloof mij maar!quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:09 schreef roburt het volgende:
Hoe groot is het warenhuis Macy*s Herald Square Visitors Center vergeleken met Harrods in Londen?
ik vond het ook nog wel meevallen hoorquote:Op zaterdag 25 november 2006 12:10 schreef kkkk het volgende:
Ik vond Macy's op 34th street eigenlijk niet heel indrukwekkend qua grootte![]()
mwoah ik denk eerder doordat iedereen hier zegt dat het supergroot is dat er een verkeerde verwachting wordt gecreerdquote:Op zondag 26 november 2006 16:48 schreef matthijst het volgende:
Ah, kwestie van onrealistische verwachtingen dan
quote:According to Guinness World Records, the Herald Square Macy's store is currently the world's single largest department shopping center boasting more than a million square feet of shopping heaven.
het is geen geklaag, maar puur je eigen ervaring. In Hong Kong heb ik grote warenhuizen bezocht. nav van die ervaring vond ik het persoonlijk meevallen.quote:Op maandag 27 november 2006 00:22 schreef matthijst het volgende:
Smaken verschillen uiteraard, maar geklaag over de grootte vind ik allemaal een beetje vaag, aangezien dit schijnbaar de grootste ter wereld is![]()
[..]
Neu, ben ook in Hong Kong geweestquote:Op maandag 27 november 2006 08:25 schreef staticdata het volgende:
het is geen geklaag, maar puur je eigen ervaring. In Hong Kong heb ik grote warenhuizen bezocht. nav van die ervaring vond ik het persoonlijk meevallen.
Misschien was jezelf iets groots niet gewend en vind jij het dus wel overweldigend voor jezelf
Omdat ik die in HK al groot vond, dan is de stap naar de grootste ter wereld voor mij vrij kleinquote:Op maandag 27 november 2006 08:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, ben ook in Hong Kong geweest![]()
Bedoel gewoon: wat heeft het met ervaring te maken als dit de grootste is?
Dan zijn je verwachten dus niet reeel....
Neu niks verderquote:
Als dat doorgaat zou dat zeker relaxed zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 14:49 schreef matthijst het volgende:
En ander goed nieuws:
BRUSSEL - Passagiers mogen waarschijnlijk meer goederen belastingvrij meenemen van buiten de Europese Unie. De limiet kan per vliegtuigpassagier stijgen van 175 euro nu naar 430 euro straks. De ministers van Financiën spreken hierover dinsdag in Brussel.
quote:Op maandag 13 november 2006 17:45 schreef matthijst het volgende:
Jazekers!
Sowieso cool om in een heli te vliegen... en natuurlijk om NYC van boven te zien...
En langs het vrijheidsbeeld te vliegen
edit: filmpje: http://home.versatel.nl/mthalen/heli.avi
Het is erdoorquote:Op donderdag 30 november 2006 11:55 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Als dat doorgaat zou dat zeker relaxed zijn
quote:Op donderdag 30 november 2006 13:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het is erdoor
Reizigers vanuit de Verenigde Staten of andere landen van buiten de EU mogen meer artikelen belastingvrij invoeren. De grens gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen.
Wie over land de EU binnenkomt, bijvoorbeeld vanuit Turkije of Wit-Rusland, mag maximaal voor 300 euro taxfree meememen. Ministers van Financiën van de 25 EU-landen hebben daarover dinsdag unaniem een akoord bereikt, aldus een woordvoerder. Bron ANP
Ik had hetzelfde probleem, ben totslotte tot de conclusie gekomen dat La Quinta Inn in Queens de beste keuze was, 135 euro incl. per nacht, en erg goede reviews. Het ligt een paar minuten lopen van een metrostation af, en met de metro ben je binnen 15 minuten op times square.quote:Op vrijdag 1 december 2006 04:53 schreef achterop23 het volgende:
Ik wil met mijn vriendin rond nieuw jaar in NY zijn (29 december tot en met 2 januari).
Ikzelf zit in Phoenix Arizona, mijn vriendin in Nederland. Vliegtickets is het probleem niet, maar een hotel, dat is meer het probleem.
Ik wil niet belanden in een krot hotel. Maar het moet ook niet direct 300 dollar / nacht worden.
Dichtbij Times Square zou fijn zijn, maar dan is het direct duur voor een minder hotel.
Kan een hotel bij 1 van de vliegvelden ook? Is reizen met de metro (ook snachts voor lange stukken) goed te doen (veiligheid enzo).
thanks
Moet je die vantevoren reserveren?quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:37 schreef staticdata het volgende:
er zijn ook busjes die je naar je hotel brengen voor 15$ erg relaxed.
Tering zeg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:24 schreef Drive-r het volgende:
Heerlijk, zit weer in New York voor een paar dagen. Stad is al lekker in de kerstsfeer en met de lage dollar vliegt het geld mijn zakken uit. Zit dit keer in hotel op Av of the America en 53rd, mooi uitzicht vanuit de kamer en dichtbij 5th Av en Madison. Gisteren wezen clubben in meatpacking en morgen nog een middag shoppen voordat ik weer richting huis ga...
Je kunt met de bus gaan, die stopt bij Grand Central en Port Authority (42nd street, vlakbij Times Sq.). Kost geloof ik nog minder dan $10 voor een retourtje. Wat je ook kunt doen is jezelf laten ronselen door zo'n persoon van "Supershuttle" (Blauwe busjes, gele letters). Die zetten je voor $7 letterlijk voor je hotel af, overal in Manhattan (Enkeltje). Taxi's handhaven een standaard tarief van $45 voor een enkele reis van of naar JFK/Manhattan. Raad ik niet aanquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:16 schreef Lassekjus het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan bij aankomst op JFK? Gewoon een taxi pakken naar hotel of heb je daar ook een of andere service voor?
bus: http://www.nyairportservice.com/fares.htmlquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:16 schreef Lassekjus het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan bij aankomst op JFK? Gewoon een taxi pakken naar hotel of heb je daar ook een of andere service voor?
Van Newark Penn Station naar NYC Penn Station is maar USD 3,75 (zie: http://www.njtransit.com/sf_tr_fast_fare.jsp) met NJTransit.quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:16 schreef Jaguarized het volgende:
Airtrain naar het treinstation = gratis. Dan de trein naar New York Penn Station voor 14 dollar enkele reis. Reisduur, een half uurtje. Geen idee of dat om 4 uur 's nachts kan.
Ik ging er van uit dat hij niet op 1 januari om 4.00 op het vliegveld is, maar de stad Newark bedoeldequote:Op zondag 3 december 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Maar je wil toch niet van Newark Penn naar NYC Penn? Je wil toch vanaf Newark Airport?
Adult One Way $14.00
dat voelde ik vanochtend!quote:Op maandag 4 december 2006 14:15 schreef matthijst het volgende:
Waar zie je dat?
Vind ik trouwens wel extra mooi; als 't daar koud is in de winter.
Liefst met sneeuw
idd de makkelijkste oplossing! voor zo'n 15 dollar zit je midden in the big apple!quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:16 schreef Jaguarized het volgende:
Airtrain naar het treinstation = gratis. Dan de trein naar New York Penn Station voor 14 dollar enkele reis. Reisduur, een half uurtje. Geen idee of dat om 4 uur 's nachts kan.
Dat wil ik dus ook 's een keer meemakenquote:Op maandag 4 december 2006 18:30 schreef Smeich het volgende:
Lijkt mij zo mooi om in NYC te zitten met sneeuw! Ik heb het al in een behoorlijk hete zomer meegemaakt en ik zit nu dus echt te denken om er met nieuwjaar naartoe te gaan! Nu nog een leuke ticket tegenkomen! Ik wil er zo graag weer zijn!!
En dan taxi naar het hotel?quote:Op maandag 4 december 2006 18:14 schreef Gstyles het volgende:
[..]
idd de makkelijkste oplossing! voor zo'n 15 dollar zit je midden in the big apple!
Misschien airlink?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:50 schreef achterop23 het volgende:
Hoe kom ik na het vuurwerk van Times Square terug naar Newark Airport (slaap in het Hilton daar).
Met de transit: http://www.njtransit.com/pdf/rail/r0080.pdf
Maar die gaat niet zo vaak.
MEtro's gaan niet naar Newark.
Taxi lijkt mij erg duur daarnaar toe.
Iemand een idee.
geloof me, die stad bruist dag en nacht!quote:Op donderdag 14 december 2006 02:40 schreef Panza het volgende:
Wat me in New York trekt, is het "the city that never sleeps" zou zijn.
Maar in hoeverre is dat echt zo? Zijn er 's nachts veel bioscopen, sportscholen, winkels, goede restaurants, open?
hangt er echt vanaf waar je zit. Times sq ja daar is het altijd druk, maar dat zijn toch vooral toeristen. Maar vaak toen wij snachts rond 1/2 uur over straat liepen in midtown east was er echt geen hond. Zelfde geldt voor lower manhattan. Maarja, daar zitten veel kantoren.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:00 schreef Gstyles het volgende:
[..]
geloof me, die stad bruist dag en nacht!![]()
zeker, maar veel supermarkten zijn bijvoorbeeld al 24 uur per dag open. Als je rond 7 uur zondagochtend rond gaat lopen, dan is het redelijk rustig. Mocht je honger hebben dan kan je in Manhattan 24u per dag eten halen, en dat is voor mij genoegquote:Op donderdag 14 december 2006 11:32 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
hangt er echt vanaf waar je zit. Times sq ja daar is het altijd druk, maar dat zijn toch vooral toeristen. Maar vaak toen wij snachts rond 1/2 uur over straat liepen in midtown east was er echt geen hond. Zelfde geldt voor lower manhattan. Maarja, daar zitten veel kantoren.
Wachten tot de eerste trein gaat, enkeltje NY Penn - Newark Airport = 14 dollar.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:50 schreef achterop23 het volgende:
Hoe kom ik na het vuurwerk van Times Square terug naar Newark Airport (slaap in het Hilton daar).
Met de transit: http://www.njtransit.com/pdf/rail/r0080.pdf
Maar die gaat niet zo vaak.
MEtro's gaan niet naar Newark.
Taxi lijkt mij erg duur daarnaar toe.
Iemand een idee.
Frankfurt is een zogenaamde HUB, vanwaar heleboel vliegtuigen naar NY vliegen. Naar Frankfurt vliegen dus allerlei vliegtuigen vanaf verschillende vliegvelden. Zit een hele gedachtegang achter, maar het komt erop neer dat ze op die manier de vluchten van Frankfurt naar NY in principe voller kunnen krijgen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:24 schreef MikelenniuM het volgende:
Ben nu aan het zoeken (hebben nog geen definitieve data/lengte van verblijf)voor een vlucht naar NY (samen met mijn vriendin, dus 2 volwassenen)
Vind ik een vliegreis van A´dam naar Frankfurt en dan pas NY![]()
Voor 2 personen 896 euro. (van 11 tm 18 mei)
Ligt het nou aan mij, maar is het niet makkelijker om voor een vliegmaatschappij te vliegen van Frankfurt naar Amsterdam en dan pas naar NY?
(ik zie hier dus totaaaal geen logica in)
zondagochtend is er weinig tot niets te beleven op Times Sq.quote:Op donderdag 14 december 2006 02:40 schreef Panza het volgende:
Wat me in New York trekt, is het "the city that never sleeps" zou zijn.
Maar in hoeverre is dat echt zo? Zijn er 's nachts veel bioscopen, sportscholen, winkels, goede restaurants, open?
Say what???quote:Op donderdag 14 december 2006 21:37 schreef Drive-r het volgende:
Je hebt 7/11's, maar die heb je in elke grote stad.
quote:
Waar komt die naam dan vandaag? De 7 snap ik, maar de 11...quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:04 schreef kepler het volgende:
[..]
[afbeelding]
winkels die vaak 24 uur per dag open zijn, je ziet echter dus in veel grote steden (Tokyo, Kyoto, Auckland en Vancouver heb ik ze gezien)
Leg je vraag nog eens uit, hier begrijp ik geen pepernoot van...quote:Op donderdag 21 december 2006 21:19 schreef Lassekjus het volgende:
ja dus het werkt wel?
Moet je dan meenemen en hier in NL inleveren?
Hoe werkt het precies?
Oh, dat werkt volgens mij al tijden niet meer, vroeger kon je die bij de customs inleveren bij vertrek en dan werd een deel van de VAT terug gegeven... Nu krijg je gewoon van Macy's 11% korting op alles behalve merk artikelen en cosmetica (dus niet heel veel).quote:Op donderdag 21 december 2006 21:38 schreef Lassekjus het volgende:
Je koopt een camera in de USA.
Je kan dan een btw-bon halen in bloomingdales of Macy's
Als je die eenmaal hebt. wat moet je met die bon doen dan?
Daar invullen in inleveren of meenemen naar Nederland en dan invullen? En waar in te leveren dan.
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oh, dat werkt volgens mij al tijden niet meer, vroeger kon je die bij de customs inleveren bij vertrek en dan werd een deel van de VAT terug gegeven... Nu krijg je gewoon van Macy's 11% korting op alles behalve merk artikelen en cosmetica (dus niet heel veel).
Ook op bijv digitale camera's?quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:30 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.
Ok, maar dat heeft weinig met de VAT te maken? We waren er volgens mij wel over uit dat die 11% korting gewoon bestond ja, maar over welke artikelen? Ik kreeg alleen zo'n foldertje van het hotel waarin uitgelegd werd dat merk artikelen (wellicht alleen merk kleding, weet niet zeker) en cosmetica niet onder di 11% vallen...quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:30 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.
Nou ja, ten eerste is dit niet gek, op merk kleding hebben ze zeer waarschijnlijk minder marge en ten tweede weet ik in ieder geval 100 zeker dat het bij bloomingdales wel zo is en stond het in mijn foldertje van Macy's.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:39 schreef Smeich het volgende:
Ik had geen problemen met die korting op merkkleding hoor en lijkt me beetje gek om die 11% te specificeren naar bepaalde merken.
volgens mij zijn die daar niet te koop.. het is voornameljk kleding, juwelen en parfum. Op parfum zit geen korting de rest wel geloof ik. En zeer mooie horloges daar voor een zachte prijs!!! Je moet Macy's zien als een grote V&D.. nothing more nothing less..quote:
Op alle artikelen i guess, dus ook merkkleding. Ik had alleen maar merkkleding (levi's, ralph lauren, sean john, nautica) gekocht, en kreeg overal korting op.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ok, maar dat heeft weinig met de VAT te maken? We waren er volgens mij wel over uit dat die 11% korting gewoon bestond ja, maar over welke artikelen? Ik kreeg alleen zo'n foldertje van het hotel waarin uitgelegd werd dat merk artikelen (wellicht alleen merk kleding, weet niet zeker) en cosmetica niet onder di 11% vallen...
tvpquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:01 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Op alle artikelen i guess, dus ook merkkleding. Ik had alleen maar merkkleding (levi's, ralph lauren, sean john, nautica) gekocht, en kreeg overal korting op.
Camera's verkopen ze volgens mij niet.
Cool! Oud en nieuw in NY!quote:Op woensdag 27 december 2006 19:42 schreef Wytze het volgende:
Hehe, ik ga ook 29-12 tot 2-01 naar New York.
Weekendje lief doen met vriendinnetjeHeb nog één van de laatste hotel kamers met uitzicht op Times Square kunnen krijgen. Ben benieuwd
United is prima! Ben ik een aantal keren mee naar de VS gevlogen, iedere keer goed bevallen. Volgens mij meer beenruimte dan KLM, bovendien is de vloot veel nieuwer, vliegen veel met goed uitgeruste boeing 777s, eigen schermpje etc. Op de luchthavenbelasting kun je besparen door niet uit amsterdam maar uit brussel of ergens in duitsland te vertrekken.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:00 schreef Wytze het volgende:
Ik heb nog nooit met United Airlines gevlogen.
Ik ben frequent flyer bij KLM, dus maak eigenlijk altijd gebruik van hun. Bij KLM is de service prima. Zowel in business class als economy class. Op transatlanticsche vluchten in ieder geval.
Binnen europa doen ze nog wel eens een beetje kinderachtig, zo wilde ik laatst op een vlucht van Wenen terug naar Amsterdam een krantje hebben. Kreeg ik te horen dat die alleen voor Business Class mensen waren. Heel triest.
Ik geloof trouwens wel dat de beenruimte bij KLM ruimer is dan bij Amerikaanse maatschapij-en. Maar dat kan ik niet bevestigen.
Als je zeker weet dat je vlucht niet gaat cancellen of verzetten, neem dan gewoon een take-off-fare ticket bij KLM dan vlieg je voor 400 naar NYC.
Wat is trouwens up met de luchthaven belasting op schiphol en J.F.K ?
200 euro ! p.p.
640 inclusief alles klinkt goedkoop. Losse ickets voor april kosten rond de 400 - 450 euro. Hotels kosten ook al snel 100 - 150 dollar per nacht.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Backdoorman het volgende:
Ik hoop begin april met wat familie naar New York te vliegen...met Delta Airlines.
Kan nu een reisje boeken voor 6 dagen (hou je 4 dagen over om echt in New York te zijn) wat 640,- pp kost, incl. vliegtickets, hotel, belasting etc. Is dat duur voor New York of normaal??
Hotel ligt tegenover Madison Square Garden....geen flauw idee of dat in de buurt is van Manhattan.
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...quote:Op maandag 1 januari 2007 21:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
640 inclusief alles klinkt goedkoop. Losse ickets voor april kosten rond de 400 - 450 euro. Hotels kosten ook al snel 100 - 150 dollar per nacht.
Madison Sq is op Manhattan en goed verbonden met de metro om over te komen waar je wil. Ook kun je daarvandaan lopen naar Times Sq / Midtown.
Tja, echte New Yorkers komen Manhattan niet af, maar er buiten is er ook wel één en ander te doen. Als je er maar vier dagen bent en je geen liefhebber bent van sport, natuur, grote Colombiaanse / Russische / Koreaanse buurten of het Vrijheidsbeeld dan zul je Manhattan niet af komen (behalve voor de reis van en naar de luchthaven).quote:Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef Backdoorman het volgende:
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...
Is Manhattan the place to be of zijn er ook nog hiostrische/bekende plekken daarbuiten? Ach. binnenkort maar een paar boekies huren in de bieb!!
de een gaat een paar dagen en anderen gaan weken. In NYC is heel veel te zien, maar ik denk dat het uiteindelijk niet gaat om alleen maar alles af te raffelen en gezien te hebben maar om sfeer te snuiven. Ik heb er toen ik er was bv voor gekozen een aantal musea te doen en bv Coney Island te laten. Anderen kiezen voor de Bronx Zoo, de Yankees of voor het vrijheidsbeeld of staten island. Daarnaast is er op manhatten zelf natuurlijk erg veel te zien. Neem vooral ook tijd om wat door een aantal delen van de stad te lopen, ik vind dat je lopend soms meer ziet dan dat je alles met de metro doet, hoewel die wel erg goed werkt. Ik denk dat 4 dagen best kan maar je zult selectief moeten zijn in wat je wilt zien, afhankelijk van je interessen kunnen de vele NYgangers hier je een hele hoop tips gevenquote:Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...
Is Manhattan the place to be of zijn er ook nog hiostrische/bekende plekken daarbuiten? Ach. binnenkort maar een paar boekies huren in de bieb!!
en belangrijker nog: is 4 volle dagen wel genoeg om een goed beeld van New York te krijgen?
Hotel Pennsylvania? Goeie prijs wel op zich!quote:Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Backdoorman het volgende:
Ik hoop begin april met wat familie naar New York te vliegen...met Delta Airlines.
Kan nu een reisje boeken voor 6 dagen (hou je 4 dagen over om echt in New York te zijn) wat 640,- pp kost, incl. vliegtickets, hotel, belasting etc. Is dat duur voor New York of normaal??
Hotel ligt tegenover Madison Square Garden....geen flauw idee of dat in de buurt is van Manhattan.
quote:Op maandag 1 januari 2007 22:29 schreef matthijst het volgende:
*digitale reis naar NYC*
waar heb je die lijst met 5 mooiste uitzichtpunten vandaan? Er staat namelijk een foto van mij tussenquote:
alles te voet te doenquote:Op woensdag 3 januari 2007 01:28 schreef Backdoorman het volgende:
bedankt voor de tips...heb vandaag wat boekies gehaald....zo te zien wordt het vooral Manhattan waar we ons in en omheen (boottocht) zullen bevinden. En wat ik van de verhalen begrijp is dat alles op Manhattan in principe te voet gedaan kan worden. Denk dat we in 4 volle dagen wel genoeg tijd zullen hebben om de standaard dingen als Times Square, Vrijheidsbeeld, Empire State Building, Little Italy en Rockefeller Center te bezoeken.
Verder willen we nog naar een wedstrijd van de Knicks, een musical op Broadway en als het ff kan het Guggenheim Museum bezoeken....jaaa dat worden blaren![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef kepler het volgende:
[..]
alles te voet te doen![]()
Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:23 schreef staticdata het volgende:
[..]
wel gedaan
helemaal naar ons hotel op 81st
maar metro is vele malen beter
inderdaad, ik bedoelde ook meer eigenlijk ZO VEEL mogelijk te voet te doen ;-) maar zo nu en dan een metro pakken voor echt grote stukken is logisch....quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef kepler het volgende:
[..]
alles te voet te doen![]()
Dat zou ik echt niet doenGewoon een weekkaart kopen voor 21 dollar, en dan kan je onbeperkt met de metro. Dan ga je met de metro bijvoorbeeld naar het financial district (ground-zero, wall-street en vrijheidsbeeld) en ga je daar wel rondlopen. De meeste bezienswaardigheden liggen als het ware in 'groepjes' bij elkaar, maar die groepjes liggen redelijk ver van elkaar
Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
je kan (kon?) gratis met de ferry van Manhattan naar Staten Island, dat is wel een leuke tripquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:52 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
inderdaad, ik bedoelde ook meer eigenlijk ZO VEEL mogelijk te voet te doen ;-) maar zo nu en dan een metro pakken voor echt grote stukken is logisch....
verder ook ff de brooklyn bridge over natuurlijk...wat zijn eigenlijk de leuke dingen om te zien buiten Manhattan? Of zijn dat meer de suburbs en gewoon soort van woonwijken waar niet zoveel spannends gebeurt?
Grote stukken lopen over Manhattan is juist erg leuk om te doen. Vooral omdat de New Yorkers dat ook doen in hun eigen NY-pace. Ofwel: iedereen loopt lekker door in ongeveer mijn tempo. Mocht je echter wat kleiner zijn en niet kunnen snelwandelen, dan raad ik je aan om dit niet in de spits te doen en zoveel mogelijk aan de kant te blijven, want men houdt er niet van om opgehouden te worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:23 schreef staticdata het volgende:
wel gedaan
helemaal naar ons hotel op 81st
maar metro is vele malen beter
www.vliegtarieven.nl en dan bij de optie luchtvaartmaatschappij 'icelandair' invullen. Of direct naar de site van http://www.icelandair.com/quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:26 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand die weet op welke site/ maatschappij ik een reis naar New York kan regelen via Ijsland. Ik had goedkope tickets gevonden, maar nu ben ik dus de site kwijt. Heel slim.
inderdaadquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:39 schreef MaxMark het volgende:
Ben wel benieuwd naar de foto's, Wytze
Continental is als het goed is net zo duur. En die schijnen TV-tjes in de stoel te hebben, Delta niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:21 schreef Professional het volgende:
Foto`s zijn altijd welkom.
Even kijken hoe we het gaan doen deze zomer, anders wordt het oktober. Ben een beetje aan het neuzen, en voor 377 euro zit ik met Delta in oktober in New York. Nu heb ik nooit met Delta gevlogen maar die zijn toch wel goed of niet?
Voor de rest ff goed bespreken of ik deze zomer ga.
Heb Delta als een zeer goede en klantvriendelijke maatschappij beleefd. Naar NYC werden we doodgegooid met eten en drankjes en het personeel was alleraardigst!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:21 schreef Professional het volgende:
Foto`s zijn altijd welkom.
Even kijken hoe we het gaan doen deze zomer, anders wordt het oktober. Ben een beetje aan het neuzen, en voor 377 euro zit ik met Delta in oktober in New York. Nu heb ik nooit met Delta gevlogen maar die zijn toch wel goed of niet?
Voor de rest ff goed bespreken of ik deze zomer ga.
Yup, via Hotelplan website.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:42 schreef Professional het volgende:
Bij een reisorganisatie geboekt?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:09 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Heb Delta als een zeer goede en klantvriendelijke maatschappij beleefd. Naar NYC werden we doodgegooid met eten en drankjes en het personeel was alleraardigst!![]()
Ik denk dat de service van KLM en United Airlines vergelijkbaar is, maar United vliegt niet rechtstreeks van Schiphol naar New York. Je moet overstappen in Washington. Zelfs als je van mening bent dat United iets beter is dan KLM dan lijkt me dat niet de moeite waard van het overstappen en de extra reistijd, stress en hogere vertragings risico.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:50 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Maakt het trouwens nog veel uit of je met KLM of United Airlines vliegt? (wat service e.d. betreft)
Ja, ook ja, maar ik vind die schermpjes altiet lachen, staat altijd wel iets bij wat je nog niet gezien hebt...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:48 schreef Gstyles het volgende:
schermpies..dan neem je toch je psp of iPod mee
psies die 8 uurtjes komen we wel door hahaquote:Op zondag 7 januari 2007 00:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Die dingen heb ik niet gebruikt toen
Vond het maar klote eigenlijk en op de terug weg deden ze het helemaal niet(continental)
Heb me maar vermaakt met een beetje muziek luisteren,DS'en of een beetje lezen
Die 8 uurtjes waren zo voorbij
ik kan toch nooit slapen in een vliegtuig, dus zo'n schermpje vind ik echt ideaal. Boeken sjouw ik niet veel mee, omdat ik die toch te snel uit heb (alleen maar extra gewichtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, ook ja, maar ik vind die schermpjes altiet lachen, staat altijd wel iets bij wat je nog niet gezien hebt...
Kun je toch weer ff mee vermaken
+ hotel?? dat is een spotprijsje!quote:Op zondag 7 januari 2007 16:17 schreef Dr_Evil het volgende:
Jaah, geboekt => 5/2 - 11/2 met Continental, 412 incl. Wordt de 3e keer NYC in 3 jaar, heb er weer helemaal zin in
NYC is in elke periode leukquote:Op zondag 7 januari 2007 17:50 schreef Ace1 het volgende:
Is NYC leuk in de periode maart?
Daar zal nog wel een hotel bij moeten lijkt me.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:30 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
+ hotel?? dat is een spotprijsje!![]()
KLM is bezig zijn 747 vloot te refurbishen en te upgraden, dus wellicht behoort dit onderscheid binnenkort tot het verleden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:17 schreef jaco het volgende:
Wat betreft de kwaliteit van de toestellen zelf: dit is lastig te voorspellen. De maatschappijen zetten steeds andere toestellen in afhankelijk van de capaciteit en de vraag naar stoelen en ook hun onderhouds planningen. Op dezelfde vlucht van KLM (KL 643) heb ik zowel het nieuwste entertainmentsysteem (met keuze uit tientallen films voor iedereen persoonlijk), een oud entertainmentsysteem (12 kanalen met elk een film die steeds herhaald wordt) als helemaal geen entertainmentsysteem (ok, behalve dan radio en een scherm met 1 film voor de hele cabine) meegemaakt.
Doe voor de vakantie altijd boeken in paupermodus meenemen: gedownload van IRC, ff uitprinten en wegflikkeren terwijl je leestquote:Op zondag 7 januari 2007 14:53 schreef kepler het volgende:
Boeken sjouw ik niet veel mee, omdat ik die toch te snel uit heb (alleen maar extra gewicht)
Ik liep in begin december echter flink te vernikkelen in NYC! Dat was flink koud, direct mooie winterjas 'moeten' kopenquote:Op maandag 8 januari 2007 09:07 schreef Slappe_hap het volgende:
laatst gewijzigd: 07-01-2007 17:15
Warmterecord in New Yorks Central Park
Terwijl het midwesten van de VS bijna verdwijnt in de sneeuw, is in het centrum van New York een nieuw record gevestigd.
Aangenaam
Nog nooit heeft de winter in 'the Big Apple' zo lang op zich laten wachten. In Central Park steeg de temperatuur dit weekend naar een aangename 22 graden. Zo warm is het sinds 1950 in januari niet meer geweest, meldt het nationale weerinstituut.
Dit jaar nog geen sneeuw
In de stad is deze winter ook nog geen enkele sneeuwvlok gevallen. Daarmee is het record uit 1878 gebroken: toen viel 'pas' op 4 januari sneeuw. Voor dinsdag wordt sneeuwval voorspeld. Normaal kampt New York elke winter met lage temperaturen en veel sneeuw.
Niet normaal toch![]()
Ik liep midden december ook al te zweten in m'n winterjas daar![]()
Het was begin december idd wat kouder, vooral als je 2 uur lang op zo'n hop on/off bus zatquote:Op maandag 8 januari 2007 09:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik liep in begin december echter flink te vernikkelen in NYC! Dat was flink koud, direct mooie winterjas 'moeten' kopen![]()
Ja, met incl bedoelde ik belasting enzo.. We hebben een heel schraperig hostel geboekt, 19 dollar pp per nacht, maar dan wel met z'n tweeen op een kamer.. En in Harlemquote:Op zondag 7 januari 2007 17:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Daar zal nog wel een hotel bij moeten lijkt me.![]()
welk hostel? ik heb ook ooit in een heel goedkoop hotel (ok geen hostelquote:Op maandag 8 januari 2007 13:45 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Ja, met incl bedoelde ik belasting enzo.. We hebben een heel schraperig hostel geboekt, 19 dollar pp per nacht, maar dan wel met z'n tweeen op een kamer.. En in HarlemLet the adventure begin
Matiger dan het hostel van vorig jaar kan het niet worden..
Als het goed is slaap je er alleen dus dat scheelt weer.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:45 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Ja, met incl bedoelde ik belasting enzo.. We hebben een heel schraperig hostel geboekt, 19 dollar pp per nacht, maar dan wel met z'n tweeen op een kamer.. En in HarlemLet the adventure begin
Matiger dan het hostel van vorig jaar kan het niet worden..
Precies, en natuurlijk gewoon ff je witte puntmuts opzetten. Vinden ze reuze gezelligquote:Op maandag 8 januari 2007 18:02 schreef staticdata het volgende:
harlem valt toch wel mee, is toch een wijk die meer in opkomst is dus zo erg zal het niet zijn
Ja.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Misschien een domme vraag, maar zitten er in de (huur) auto's in Amerika dezelfde dezelfde sigarettenaansluitingen (spanning) als in Europa, i.v.m. het opladen/ aansluiten van mijn MDA?
Waar heb jij die gevonden?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:58 schreef Version1 het volgende:
TVP,
We (met zn 3 en) zijn van plan om komende zomer naar NYC te gaan. Waarschijnlijk eind/midden augustus ofzo, een weekje. Zit nu naar tickets en hotels te zoeken. Heb tickets voor ongeveer ¤ 461/inc belastingen (British Airways) kunnen vinden. Is dit een beetje een redelijke prijs voor een retourtje NYC in de zomer of kunnen ze over een tijdje veel goedkoper gevonden worden?
Neequote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:33 schreef staticdata het volgende:
Algemene vraag. sinds januari mag je vanuit amerika iets van 400 dollar btw vrij meenemen als je daar geweest bent. geldt dit nu ook als je dingen online besteld?
Eenmaal, ander maal ..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:19 schreef Burbujas het volgende:
Zijn er toch mensen die ervaringen hebben met de douane die moeilijk deed dan? Want als je overal de prijskaartjes vanaf haalt, en de kleding er 'gedragen' uit laat zien dan kunnen zij toch nooit de waarde achterhalen? Zij kunnen het dan hooguit schatten..
Vluchten vanuit Amerika staat bijna nooit Douane, Douane heeft het meer op immitatiegoederen/wapens + drugs. En dat komt niet uit Amerika.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:05 schreef Dizzee het volgende:
[..]
geen ervaring, toen ik aankwam in AMS was er geen controle. (het was 's ochtends)
Hoe wisten zij dat het een duur pakje was dan, had je de prijskaartjes er aan laten zitten?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:47 schreef MaxMark het volgende:
Bij mij stond er gewoon douane hoor, toen ik uit NY kwam...en laat ik nou net een duur pakje hebben gehad dat moest worden aangegeven. Hij liet mij doorgaan (had wel al gezegd dat ik eigenlijk invoerbelasting moest betalen), omdat hij bij mij uit de buurt bleek te komen
De bon zat in het pakje (was voor m'n moeder, dus die had ze nodig) en ja, die ging dus open tijdens de controlequote:Op woensdag 10 januari 2007 20:15 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Hoe wisten zij dat het een duur pakje was dan, had je de prijskaartjes er aan laten zitten?
Handig, dan kan ze het nog ruilenquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
De bon zat in het pakje (was voor m'n moeder, dus die had ze nodig) en ja, die ging dus open tijdens de controle
Ja, 10 punten voor jou hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:09 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Handig, dan kan ze het nog ruilen![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:09 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Handig, dan kan ze het nog ruilen![]()
![]()
Maakt niets uit..quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is makkelijker betalen, Mastercard of Visa?
leuke vriendin heb jequote:Op donderdag 11 januari 2007 11:05 schreef Wytze het volgende:
Foto's staan online
www.silent-news.com/nyc2k6
Btw, wat is er mis met foto's van gebouwen en eekhoorns ?
Kost da?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:45 schreef Wytze het volgende:
thx
Jup, ik ben een klein verwend snobby mannetje
Admini watquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:01 schreef MaxMark het volgende:
Het woordje 'Administratie' is jullie vreemd
wtf 1700quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:53 schreef Wytze het volgende:
Denk rond de 1700. p.p.
Vliegtuigmaatschapijen maken over het algemeen geen winst op hun economy class pasagiers. Ze spelen kiet of maken zelfs een beetje verlies. Het zijn de business class pasagiers waar ze winst op maken. En same day return vluchten.
En met die prijzen lukt dat ook heel prima
Zelfstandig ondernemer...wat onderneem je zoal?quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:04 schreef Wytze het volgende:
KLM is nu zelfs 2200 euro.
Daar kan je wel 1,5 x voor PhantoM
gaaf! ALS wij in maart gaan, dan wil ik ook een wedstrijd van de Knicks bezoeken!! Ben in Orlando naar de Magic gaan kijken en in LA een game van de Lakers bezocht!! is zo kikke om daar te zitten! Maar zag wel dat je bij New York voor een beetje redelijke plek meer als 100 dollar betaaltquote:Op vrijdag 12 januari 2007 01:23 schreef matthijst het volgende:
Ga februari naar de Knicks, kaarten waren dacht ik $65.
Ben benieuwd
Had paar jaar terug kaarten voor de Nets, maar konden toen niet vanwege sneeuwstorm![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |