abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 22:14:16 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43491207
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark

Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    Download de nieuwe OP hier

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 12-01-2007 13:40:14 ]
  • The line is a dot to you!
      zondag 12 november 2006 @ 22:14:47 #2
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43491225
    laatste post:
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
    Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
    een tour in NYC zou ik echt nooit doen. De stad is bekend genoeg van de TV/kranten/films/enz om al een grof idee te hebben van wat je wil zien lijkt me

gewoon een weekje in NY, lijstje opstellen met wat je echt wilt zien en je vermaakt je meer dan prima
    The line is a dot to you!
    pi_43491247
    quote:
    Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
    niet doen is ook mijn advies. Koop een boek waarin staat wat er allemaal te doen is, of neem zo'n boekje mee als je ter plekke bent (iig verkrijgbaar in hostels).

Met zo'n tour zie je alleen de standaard attracties, maar ik denk dat iedereen zijn NY-ervaring echt onvergetelijk kan maken door een aantal niet standaard dingen te doen. Ik ben bv naar staten island geweest en heb een lange wandeling langs de hudson gemaakt (brooklyn zijde), maar zo zoekt iedereen een paar dingen uit.Je kunt naar Jersey gaan of naar de Bronx (Yankees/Zoo bv) maar het is te veel om hier even op te noemen.
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      zondag 12 november 2006 @ 22:19:04 #4
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_43491392
    Ja het is inderdaad wel zo dat ik natuurlijk al zelf een beeld heb van wat ik wel en niet wil zien.

Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
    Jawel, je keek.
    pi_43491501
    quote:
    Als je met het openbaar vervoer reizen geen probleem vindt kan je vanaf Newark makkelijk naar Manhattan per trein en metro.

Vanaf Newark ga je eerst naar het treinstation met de AirTrain. Dit is gratis. Alleen als je weer terugmoet betaal je 5$. Vervolgens gaat er een trein naar New York Penn Station. Je kan voordat je de AirTrain ingaat al een kaartje hiervoor kopen. Een One Way naar New York Penn kost je ongeveer 14$. Let op, er is ook een Newark Penn.

Je bent met de trein ongeveer 20 minuten onderweg. Wat ik zou doen is het volgende:

Op Penn Station pak je lijn 1, 2 of 3 richting Uptown naar Times Square. Daar stap je over op de N, R, Q of W richting Downtown om op 34th Str Herald Square over te stappen op de F lijn Uptown en dan stap je uit op 47-50th Rockefeller Center. Vanaf daar is het dan nog 3 blokken lopen maar dat is niet veel.

Klinkt lastig maar dat is als je het helemaal met OV wil doen. Je kan ook op Penn Station al een taxi pakken.
    Hey man bedankt! Ik print dit ff uit. En ik zie het hilton hotel niet in het OP!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_43491876
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
    Ja het is inderdaad wel zo dat ik natuurlijk al zelf een beeld heb van wat ik wel en niet wil zien.

Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
    Dizer had dat gedaan. Kan je het beste hem ff aanschieten.

@sitting_elfling, klopt, er staan wel meer niet in de OP. Tis ook relatief nieuw dacht ik.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43491937
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dizer had dat gedaan. Kan je het beste hem ff aanschieten.

@sitting_elfling, klopt, er staan wel meer niet in de OP. Tis ook relatief nieuw dacht ik.
    Haha, ben jij in NY geweest ? Of doe je een soort kind of wereldreis ?
    Haha domme vraag uiteraard ben je in NY geweest maar waarom?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    pi_43492221
    Mwoah ik ben er van 22 december 2005 van huis vertrokken en was 2 januari 2006 weer terug. Ik ben er geweest omdat de stad me altijd al gefascineerd had. Hoge gebouwen, alles groot, niets onmogelijk. Ook wilde ik het WTC eens zien, wat uiteindelijk best tegenviel, en was ik benieuwd naar kerst in NYC. Dat was minder intens dan ik dacht. Waarschijnlijk door de afwezigheid van sneeuw. Oud en nieuw op Times Square was erg bijzonder om meegemaakt te hebben maar het was vrij kort.

In NYC ook twee nieuwe vrienden gemaakt. Eentje woont in Boston en eentje woont in Los Angeles. Ik ben al uitgenodigd voor Boston maar daar moet ik eerste vrije tijd voor vinden.
    pi_43492324
    Hoe zit het met een visum, als je een weekje naar New York wilt? Heb je die nodig? Moet je die van te voren aanvragen of kan dat ter plaatse?
    pi_43492368
    Krijg je in het vliegtuig door het invullen van een groen en wit formuliertje.
    pi_43492462
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:45 schreef Jaguarized het volgende:
    Krijg je in het vliegtuig door het invullen van een groen en wit formuliertje.
    Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.
    pi_43492501
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef Panza het volgende:

[..]

Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.
    Niet Europees paspoort?
    pi_43492624
    TVP, linkje naar de WIKI moet nog even gefixed worden in de OP
    pi_43492801
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:49 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Niet Europees paspoort?
    Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.

Ik ben overigens van plan in februari te gaan. Volgende maand ga ik eerst een paar dagen naar Londen. Daar ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het een stuk dichterbij is, dus dat moet eerst gebeuren.
    pi_43492835
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef Jaguarized het volgende:
    Mwoah ik ben er van 22 december 2005 van huis vertrokken en was 2 januari 2006 weer terug. Ik ben er geweest omdat de stad me altijd al gefascineerd had. Hoge gebouwen, alles groot, niets onmogelijk. Ook wilde ik het WTC eens zien, wat uiteindelijk best tegenviel, en was ik benieuwd naar kerst in NYC. Dat was minder intens dan ik dacht. Waarschijnlijk door de afwezigheid van sneeuw. Oud en nieuw op Times Square was erg bijzonder om meegemaakt te hebben maar het was vrij kort.

In NYC ook twee nieuwe vrienden gemaakt. Eentje woont in Boston en eentje woont in Los Angeles. Ik ben al uitgenodigd voor Boston maar daar moet ik eerste vrije tijd voor vinden.
    Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?
    pi_43493137
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef Panza het volgende:

[..]

Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.

Ik ben overigens van plan in februari te gaan. Volgende maand ga ik eerst een paar dagen naar Londen. Daar ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het een stuk dichterbij is, dus dat moet eerst gebeuren.
    Oh ja dan moet je een ander visum hebben. Een gewoon touristenvisum krijg je gewoon in het vliegtuig.
    pi_43493198
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?
    Allebei een beetje. Ik heb een half jaar sabbatical genomen van september t/m januari en daarna ben ik naar Nieuw-Zeeland vertrokken om daar een half jaar te studeren. In de paasvakantie naar Australie geweest voor een weekje en aan het eind van het half jaar NZ ben ik via Korea weer teruggevlogen naar Nederland. Dat was eind juli.
      zondag 12 november 2006 @ 23:55:53 #18
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_43494802
    Beetje aan het plannen, twee dagen, uptown & downtown, rode lijnen zijn metro
    Komt uit een autorouteplanner, dus sommige wegen beetje "om"...
    Idee is om in twee dagen redelijk veel te zien, maar niet "onnodig" veel te lopen.

3e, 4e, en 5e dag dan bv. nog Rondvaart, Brooklyn & Pier 17...... Times Quare, Rockefeller, Top of The Rock........ 5th etc.. shoppen....

Uptown:
    http://home.versatel.nl/mthalen/uptown.jpg
    1. Hotel Pennsylvania
    6. Bryant Park
    7. New York Public Library
    9. Chrysler Building
    10. Grand Central Terminal
    11. Build a Bear Workshop
    13. Sony Building
    14. Hammacher Schlemmer
    16. Disney Store
    17. Abercrombie & Fitch
    18. Trump Tower
    19. Sharper Image
    20. Niketown
    21. Warner Bros Studio Store
    22. FAO Schwarz
    23. Apple 5th Avenue
    24. Columbus Circle
    25. The Dakota Building

Downtown:
    http://home.versatel.nl/mthalen/downtown.jpg
    1. Hotel Pennsylvania
    3. Flatiron Building
    6. Dean & Deluca
    9. Longchamp, SOHO
    11. Pearl River market
    12. Canal Street
    14. Battery Park
    15. Wall Street
    16. Trinity Church
    17. WTC site
    18. J&R
    19 Century 21
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 13 november 2006 @ 00:09:23 #19
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43495198
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 23:55 schreef matthijst het volgende:
    Beetje aan het plannen, twee dagen, uptown & downtown, rode lijnen zijn metro
    Komt uit een autorouteplanner, dus sommige wegen beetje "om"...
    Idee is om in twee dagen redelijk veel te zien, maar niet "onnodig" veel te lopen.

3e, 4e, en 5e dag dan bv. nog Rondvaart, Brooklyn & Pier 17...... Times Quare, Rockefeller, Top of The Rock........ 5th etc.. shoppen....

waslijst
    vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:

Je moet de ferry nemen vanaf pier 42(? weet niet zeker of het pier 42 is, tenminste ergens daar in de buurt d8 ik) naar Port Imperial.

Mijn andere favo vantage point is in Gantry plaza state park in LIC,Queens:

Dit waren zeker een van mijn hoogte punten tijdens mijn bezoek aan NYC
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
      maandag 13 november 2006 @ 00:11:31 #20
    28167 matthijst
    pi_43495255
    Wow, mooooooie foto's inderdaad....
    Zal 't toevoegen aan m'n NY-to-do-doc

Link:
    http://www.nywaterway.com(...)oute.asp?ferryid=100

LIC had ik pas ook iets over gevonden: zit daar niet een of ander graffiti gebouw? naam ff kwijt...
    edit: 5 Pointz:
    http://www.youngna.com/youngna/040730_004.htm

[ Bericht 22% gewijzigd door matthijst op 13-11-2006 00:17:41 ]
      maandag 13 november 2006 @ 00:26:35 #21
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_43495697
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 21:43 schreef komrad het volgende:

[..]

vergeet mijn post dan maar, maar ook vanaf newark kun je als ik het goed heb met de metro naar manhattan
    Of anders kost het je ongeveer 50 dollar excl. tols en tip om in manhattan te komen
    Friends don't let friends remain beardless...
      maandag 13 november 2006 @ 00:36:15 #22
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_43495981
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
    Klopt, dat heb ik gedaan. Het is echt vet handig. Kost je 50 euro pp voor 48 uur.
    Het handige is dat je heel makkelijk van A naar B komt op je gemak in zo een bus. Vooral als het mooi weer is,
    kan je boven (zonder dak) in de bus zitten. Er is altijd iemand aanwezig die je verteld over de geschiedenis van Manhatten of Brooklyn. Echt heel leuk. En het mooie is, na elke 10 minuten ongeveer, is er wel een opstap plaats. Je kan dus zowat overal opstappen en weer afstappen. Dus als jullie bijvoorbeeld in de bus zitten en je wil bij Macy's uitstappen, dan stap je daar uit, shop je even, en ga je daarna weer met zo een bus. Er rijden wel 100 van die bussen rond, dus je maximale wachttijd is maar 10 minuten op zo een bus.

Wij vonden het echt geweldig vanwege dat je echt alle straten leert kennen. Na twee dagen hadden wij geen kaart meer nodig. Want je ziet heel Manhattan met zo een bus. Je gaat ook door Little Italy en Chinatown door. Soho kom je ook langs. Je kan naar Brooklyn ermee. Ze geven je echt heel veel informatie. Zeker de moeite waard als je daar minimaal een week blijft .

Als je trouwens leuke goedkope restaurantjes en vooral heeeeel gezellig wilt, dan raad ik je aan in Soho naar Bleekerstreet te gaan. Heel gezellig. In Bleekerstreet heb je een soort rockcafe waar onbekende artiesten spelen. Die heet The Bitter End. Is erg gezellig en er zijn heel veel bekende artiesten daar gevonden. Heel leuk. Alleen bier in zo een tent is duur .
    pi_43498603
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 00:09 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:

[afbeelding]

Je moet de ferry nemen vanaf pier 42(? weet niet zeker of het pier 42 is, tenminste ergens daar in de buurt d8 ik) naar Port Imperial.

Mijn andere favo vantage point is in Gantry plaza state park in LIC,Queens:

[afbeelding]

Dit waren zeker een van mijn hoogte punten tijdens mijn bezoek aan NYC
    fuck me wat een foto's
    Ik kan niet w8en tot ik ook naar NY ga
      maandag 13 november 2006 @ 08:38:41 #24
    28167 matthijst
    pi_43498760
    Artikel uit de NY Times, over mooiste uitzichtspunten:
    http://travel2.nytimes.co(...)kend.html?ref=travel
      maandag 13 november 2006 @ 15:06:30 #25
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43508700
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 00:11 schreef matthijst het volgende:
    Wow, mooooooie foto's inderdaad....
    Zal 't toevoegen aan m'n NY-to-do-doc

Link:
    http://www.nywaterway.com(...)oute.asp?ferryid=100

LIC had ik pas ook iets over gevonden: zit daar niet een of ander graffiti gebouw? naam ff kwijt...
    edit: 5 Pointz:
    http://www.youngna.com/youngna/040730_004.htm
    nooit van dat gebouw gehoord. Maar het is iig dichtbij dat oude pepsi 'billboard' . Het is wel leuk om het grote contrast te zien tussen LIC en Manhattan Allemaal oude pakhuizen en industrie gebouwen enzo. Kvond het echt leuk om door heen te wandelen, lekker gritty.
    pi_43508815
    Ik wil studeren in NY maar het is wel beetje duur
    ......Signature-loos......
      FOK!fotograaf maandag 13 november 2006 @ 15:18:13 #27
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_43509045
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 15:10 schreef -Menn0- het volgende:
    ,,/
      maandag 13 november 2006 @ 15:37:19 #28
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43509728
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 08:38 schreef matthijst het volgende:
    Artikel uit de NY Times, over mooiste uitzichtspunten:
    http://travel2.nytimes.co(...)kend.html?ref=travel
    He best handig dat artikel. Kende sunset park nog niet, volgende keer maar eens proberen. Bij het MET kan je trouwens over het dak heen lopen en heb je ook een super mooi uitzicht over central park en midtown als ik de foto's mag geloven.

En ik heb hier nog wat gevonden over exclusieve views: http://www.wirednewyork.com/forum/archive/index.php/t-2951.html

"The easiest one to get into was the Parker Meridien Hotel. *They've got a pool on the roof top and they were cool about letting me up there"

"*However, if you want to get a great view of upper Manhattan and the Bronx then go to Riverside Church though it's only open on Sundays"

"If you go to the Municipal Building at Centre and Chambers, you can take a lobby elevator to the highest floor (I cant remember what that is), walk down the hall a little and find the very small Tower Elevator and again take it as high as you can, then schlep up a couple flights of filthy stairs and you will find yourself confronted with the most incredible 360 degree view of N.Y. youve ever encountered. I dont know how easy it is anymore (Post 9/11) though. Good luck! *"

Met een beetje lef zou het toch moeten lukken, of je kan het natuurlijk gewoon netjes vragen maar dat is natuurlijk minder leuk Kheb het laatst nog geprobeerd bij Postkantoor bij Amsterdam centraal, maar helaas zat de deur naar het dakterras dicht
    pi_43511836
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 15:10 schreef Even het volgende:
    Ik wil er ook studeren
    maar ja ik wil wel meer
    pi_43513090
    voor iedereen die (binnenkort) gaat, boek ook een helicoptervlucht. zeer goed bevallen

http://www.libertyhelicopters.com/tours/
      maandag 13 november 2006 @ 17:21:37 #31
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_43513423
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Dizzee het volgende:
    voor iedereen die (binnenkort) gaat, boek ook een helicoptervlucht. zeer goed bevallen

Is het echt het geld waard?
    Jawel, je keek.
      maandag 13 november 2006 @ 17:45:31 #32
    28167 matthijst
    pi_43514206
    Jazekers!
    Sowieso cool om in een heli te vliegen... en natuurlijk om NYC van boven te zien...
    En langs het vrijheidsbeeld te vliegen

edit: filmpje: http://home.versatel.nl/mthalen/heli.avi

[ Bericht 25% gewijzigd door matthijst op 13-11-2006 17:50:48 ]
    pi_43518350
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 17:21 schreef jna het volgende:

[..]

Is het echt het geld waard?
    1 van mijn hoogtepunten in NY. dus ja.
      maandag 13 november 2006 @ 23:42:23 #34
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_43528651
    Ik ga dat zeker doen als ik na de winter ga
    pi_43571542
    quote:
    Kun je beter zo'n hop on hop off bus ticket kopen zodat je heel makkelijk overal komt zonder al te hard zelf na te denken, maar toch voldoende vrijheid hebt in je doen en laten.

En een boot tour over de hudson uiteraard!
      woensdag 15 november 2006 @ 11:17:12 #36
    75736 Gstyles
    geen ondertiteling deze X
    pi_43571770
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Dizzee het volgende:

wilden wij ook doen, maar veel te duur de afzetters
    PSN ID: GDV
    Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
    pi_43580276
    Mijn vriendin en ik zitten in NYC met oud en nieuw. We hebben niet zo heel veel zin om 6 uur te staan blauwbekken op Times Square, iemand tips/ervaringen met nieuwjaarsfeestjes in clubs/café's?
    pi_43580458
    In elke club en elk café is wel wat te doen, gewoon lekker vroeg gaan voordat het helemaal volloopt.
    pi_43580565
    Ik neem toch aan dat er voor de echt leuke feestjes kaartjes gekocht moeten worden, moet hier in NL ook. Dus vandaar mn vraag, heb ondertussen al een lijstje met feestjes gevonden, maar geen idee welke te kiezen.

http://www.newyears.com/?statelist=32&citylist=New+York
    pi_43587634
    trouwens weinig vernoemd en ook erg oke, alphabet city, daar kun je ook goed eten als je de goede restaurants weet, ook niet al te duur
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_43600662
    Terug Vlieg Plan
      donderdag 16 november 2006 @ 12:42:31 #42
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43604694
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 10:22 schreef staticdata het volgende:
    Terug Vlieg Plan
    LOL
    pi_43613347
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:17 schreef Gstyles het volgende:

[..]

wilden wij ook doen, maar veel te duur de afzetters
    ga op je centen letten in NY
    pi_43624733
    Ik zoek nog een goed hotel voor 31 december tot 5 januari.
    Niet die hotels in de startpost want dat is beetje crappy.
    mag ongeveer 800 a 900 dollar kosten voor 2 personen.
    pi_43628692
    als je die crappy vind moet je denk ik meer geld uit je portomonnee trekken. voor die prijs krijg je niet veel bijzonders.
    pi_43636450
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 23:17 schreef Lassekjus het volgende:
    Ik zoek nog een goed hotel voor 31 december tot 5 januari.
    Niet die hotels in de startpost want dat is beetje crappy.
    mag ongeveer 800 a 900 dollar kosten voor 2 personen.
    Geen idee hoe goed t hotel is en of ze nog plek hebben, maar ik zit dan hier:
    http://www.cosmohotel.com/
    $175 per nacht
    reviews:
    http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
    pi_43639110
    Ik heb net geboekt. 31 december tot 5 januari
    Iets duurder dan gepland maar goed beter dat dan slecht hotel
    Het is hotel 41 geworden http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
    Daarbij vlucht met LTU a 550 pp hotel 1000 in totaal. (31ste is ECHT een dure nacht) alles bij elkaar 2100 vor 5 dagen NY incl oud op nieuw!!! Duur of niet duur?
    In ieder geval wel geweldig veel zin in!
    pi_43639315
    Neem een deken mee.
    pi_43639469
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 16:11 schreef Lassekjus het volgende:
    alles bij elkaar 2100 vor 5 dagen NY incl oud op nieuw!!! Duur of niet duur?
    Wij komen uit op 2x EUR 440 United Airlines + 6x $175 excl. tax voor het hotel (+/- EUR 1000 incl. tax). 27 december t/m 2 januari, aankomst schiphol op 3 januari.
    Maar goed, tickets eind augustus al geboekt.

Ook veel zin!
      vrijdag 17 november 2006 @ 16:36:56 #50
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_43639701
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 14:24 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Geen idee hoe goed t hotel is en of ze nog plek hebben, maar ik zit dan hier:
    http://www.cosmohotel.com/
    $175 per nacht
    reviews:
    http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
    $175,- per nacht klinkt leuk, maar er komt ook nog $27,- tax per nacht bij

[ Bericht 1% gewijzigd door Slappe_hap op 17-11-2006 16:45:51 ]
    pi_43639770
    quote:
    hotel 1000 in totaal.
    Hoe kom je aan dat bedrag? Heb je de taxes wel meegerekend? Waarschijnlijk heb je een prijsberekening exl. taxes gedaan....

http://www.nyc.gov/html/d(...)ax_hotel.shtml#rates
    pi_43639885
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 16:36 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

$175,- per nacht klinkt leuk, maar er komt ook nog $22,- tax per nacht bij
    Ja, maar geen enkel hotel in NY adverteert met prijzen incl. taxes, voor zover ik heb gezien.
    pi_43641507
    ja klopt totaal is 1500 dollar incl taxes
    The rate for 1 to 2 adults and 0 children will be $469.00 (12/31) and
    $209.00 (01/01-01/04) plus taxes per night. The total amount of your stay,
    including tax will be $1,497.0
      vrijdag 17 november 2006 @ 19:31:35 #54
    28167 matthijst
    pi_43641669
    quote:
    Ik heb net geboekt. 31 december tot 5 januari
    Iets duurder dan gepland maar goed beter dat dan slecht hotel
    Het is hotel 41 geworden http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
    Daarbij vlucht met LTU a 550 pp hotel 1000 in totaal. (31ste is ECHT een dure nacht) alles bij elkaar 2100 vor 5 dagen NY incl oud op nieuw!!! Duur of niet duur?
    Valt wel mee denk ik: vlucht had goedkoper gekund als je eerder had geboekt.
    Hotel kan altijd goedkoper, maar da's een kwestie van smaak...
    pi_43642025
    Vlucht had zeker goedkoper gekund. Ik heb er vorig jaar 455 voor betaald. 2100 voor 5 dagen is 1050 per persoon, daar kon ik 11 dagen van genieten.
    pi_43642706
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
    Vlucht had zeker goedkoper gekund. Ik heb er vorig jaar 455 voor betaald. 2100 voor 5 dagen is 1050 per persoon, daar kon ik 11 dagen van genieten.
    reactie
      vrijdag 17 november 2006 @ 21:04:10 #57
    28167 matthijst
    pi_43642949
    Tsja, je vraagt toch of het goedkoop is.
    Niet dus.
    pi_43643121
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 20:51 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

reactie
    Vraag dan ook niet of het duur is.
    pi_43652840
    ging mij meer om
    pi_43755334
    Hoe groot is het warenhuis Macy*s Herald Square Visitors Center vergeleken met Harrods in Londen?

[ Bericht 9% gewijzigd door roburt op 21-11-2006 18:18:20 ]
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      dinsdag 21 november 2006 @ 18:32:56 #61
    75736 Gstyles
    geen ondertiteling deze X
    pi_43756017
    quote:
    Op dinsdag 21 november 2006 18:09 schreef roburt het volgende:
    Hoe groot is het warenhuis Macy*s Herald Square Visitors Center vergeleken met Harrods in Londen?
    geen idee maar t is groot genoeg! geloof mij maar!
    PSN ID: GDV
    Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
      dinsdag 21 november 2006 @ 18:42:07 #62
    28167 matthijst
    pi_43756311
    Grootste warenhuis ter wereld. Zeggen ze....
    Weet eigenlijk niet of het veel scheelt met Harrod's

edit:
    Guinness World Records lists Macy's Herald Square flagship as the world's largest department store building, with 198,500 m² (2,150,000 ft²) of selling floor.
    Harrod's has 1 million square feet (over 92,000 square metres)...
      vrijdag 24 november 2006 @ 19:26:03 #63
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_43859892
    http://www.archaeology.org/online/features/nycolonial/index.html

Een wandeltour langs plekken die het koloniale New York als onderwerp hebben. Before the Big Apple dus. Van een afrikaanse begraafplaats tot het Stadt Huys
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_43875638
    Ik vond Macy's op 34th street eigenlijk niet heel indrukwekkend qua grootte
      zaterdag 25 november 2006 @ 20:52:44 #65
    28167 matthijst
    pi_43888091
    Niet groot?
    Winkel belaat een heel block tussen 7th Ave & Broadway
    Zeker een stuk gemist

pi_43902478
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 12:10 schreef kkkk het volgende:
    Ik vond Macy's op 34th street eigenlijk niet heel indrukwekkend qua grootte
    ik vond het ook nog wel meevallen hoor
      zondag 26 november 2006 @ 13:37:50 #67
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43902523
    niet groot? Dat dacht ik ook, totdat ik erachter kwam dat ik alleen in het heren-gedeelte liep, en dat er nog een veeeeeel groter dames-gedeelte is Het is echt gigantisch groot, maar het lijkt klein omdat het vooral bestaat uit kleinere gedeelte
    The line is a dot to you!
    pi_43902617
    het is wel groot, maar ik had het wel groter verwacht ik heb zowel de dames als de heren doorlopen hoor

Leukste eigenlijk vond ik nog wel die houten roltrappen
      zondag 26 november 2006 @ 16:48:14 #69
    28167 matthijst
    pi_43908381
    Ah, kwestie van onrealistische verwachtingen dan
    pi_43908950
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 16:48 schreef matthijst het volgende:
    Ah, kwestie van onrealistische verwachtingen dan
    mwoah ik denk eerder doordat iedereen hier zegt dat het supergroot is dat er een verkeerde verwachting wordt gecreerd
    pi_43910485
    Ik was er ook best wel snel doorheen eigenlijk.
    pi_43911496
    Ik vond macy's ook wel meevallen
    Maar volgens mij ben ik blijkbaar alleen op het dames gedeelte geweest ofzo?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2006 18:39:53 ]
    pi_43916918
    Ik heb zowel het heren- als het dames gedeelte bezocht. Maar om nou te zeggen dat het nou zo heel bijzonder was qua inhoud of qua grootte... nee, echt niet.

Was zeker niet klein, maar de moeite waard qua inhoud en grootte... neuh...
      maandag 27 november 2006 @ 00:22:30 #74
    28167 matthijst
    pi_43918576
    Smaken verschillen uiteraard, maar geklaag over de grootte vind ik allemaal een beetje vaag, aangezien dit schijnbaar de grootste ter wereld is
    quote:
    According to Guinness World Records, the Herald Square Macy's store is currently the world's single largest department shopping center boasting more than a million square feet of shopping heaven.

[ Bericht 26% gewijzigd door matthijst op 27-11-2006 00:30:51 ]
    pi_43920768
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 00:22 schreef matthijst het volgende:
    Smaken verschillen uiteraard, maar geklaag over de grootte vind ik allemaal een beetje vaag, aangezien dit schijnbaar de grootste ter wereld is
    [..]
    het is geen geklaag, maar puur je eigen ervaring. In Hong Kong heb ik grote warenhuizen bezocht. nav van die ervaring vond ik het persoonlijk meevallen.

Misschien was jezelf iets groots niet gewend en vind jij het dus wel overweldigend voor jezelf

maandag 27 november 2006 @ 08:35:11 #76
    28167 matthijst
    pi_43920847
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 08:25 schreef staticdata het volgende:
    het is geen geklaag, maar puur je eigen ervaring. In Hong Kong heb ik grote warenhuizen bezocht. nav van die ervaring vond ik het persoonlijk meevallen.
    Misschien was jezelf iets groots niet gewend en vind jij het dus wel overweldigend voor jezelf
    Neu, ben ook in Hong Kong geweest
    Bedoel gewoon: wat heeft het met ervaring te maken als dit de grootste is?
    Dan zijn je verwachten dus niet reeel....
    pi_43920929
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 08:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

Neu, ben ook in Hong Kong geweest
    Bedoel gewoon: wat heeft het met ervaring te maken als dit de grootste is?
    Dan zijn je verwachten dus niet reeel....
    Omdat ik die in HK al groot vond, dan is de stap naar de grootste ter wereld voor mij vrij klein .
      maandag 27 november 2006 @ 09:39:36 #78
    28167 matthijst
    pi_43921713
    Hehe, OK
    pi_43921724
    Of verwachtingen nu reeel zijn of niet... ach joh, het is een persoonlijke ervaring en mening. Ik was niet onder de indruk, so what?
      maandag 27 november 2006 @ 10:10:20 #80
    28167 matthijst
    pi_43922349
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 09:40 schreef kkkk het volgende:
    Ik was niet onder de indruk, so what?
    Neu niks verder
    Zoals gezegd, vond het vrij vaag: als dit niet groot genoeg is, is er dus niks groot genoeg
      woensdag 29 november 2006 @ 14:49:13 #81
    28167 matthijst
    pi_43992035
    Dollar staat op z'n laagste punt in 20 maanden
    Verwachting is dat hij over een maand op 1.35 zal staan....

En ander goed nieuws:
    BRUSSEL - Passagiers mogen waarschijnlijk meer goederen belastingvrij meenemen van buiten de Europese Unie. De limiet kan per vliegtuigpassagier stijgen van 175 euro nu naar 430 euro straks. De ministers van Financiën spreken hierover dinsdag in Brussel.
      woensdag 29 november 2006 @ 21:04:56 #82
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_44004695
    Aaaargghhhh, ik ga over 2 weken naar New York en lees nu allemaal berichten over een bedbugs(bedwanten) plaag daar.
    Toen ik een paar weken geleden op www.tripadvisor.com wat reviews doornam kwam ik er al heel veel klachten over tegen.. Ik hoop dat het hotel waar ik naar toe ga, La Quinta Inn Queens, niet besmet is.. (gelukkig lees ik niks over bedbugs in de reviews..)

Iemand ervaring met deze beesten en tips (behalve een andere kamer vragen) voor als ik ze alsnog mocht tegenkomen ?
    pi_44018985
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 14:49 schreef matthijst het volgende:

En ander goed nieuws:
    BRUSSEL - Passagiers mogen waarschijnlijk meer goederen belastingvrij meenemen van buiten de Europese Unie. De limiet kan per vliegtuigpassagier stijgen van 175 euro nu naar 430 euro straks. De ministers van Financiën spreken hierover dinsdag in Brussel.
    Als dat doorgaat zou dat zeker relaxed zijn
    pi_44020397
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 17:45 schreef matthijst het volgende:
    Jazekers!
    Sowieso cool om in een heli te vliegen... en natuurlijk om NYC van boven te zien...
    En langs het vrijheidsbeeld te vliegen

edit: filmpje: http://home.versatel.nl/mthalen/heli.avi

Ga ik dus ook zeker wel doen samen met mijn vriendin als we in het komende voorjaar daar naartoe gaan!
      donderdag 30 november 2006 @ 13:34:05 #85
    28167 matthijst
    pi_44021946
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 11:55 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Als dat doorgaat zou dat zeker relaxed zijn
    Het is erdoor

Reizigers vanuit de Verenigde Staten of andere landen van buiten de EU mogen meer artikelen belastingvrij invoeren. De grens gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen.
    Wie over land de EU binnenkomt, bijvoorbeeld vanuit Turkije of Wit-Rusland, mag maximaal voor 300 euro taxfree meememen. Ministers van Financiën van de 25 EU-landen hebben daarover dinsdag unaniem een akoord bereikt, aldus een woordvoerder. Bron ANP
    pi_44022643
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 13:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Het is erdoor

Reizigers vanuit de Verenigde Staten of andere landen van buiten de EU mogen meer artikelen belastingvrij invoeren. De grens gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen.
    Wie over land de EU binnenkomt, bijvoorbeeld vanuit Turkije of Wit-Rusland, mag maximaal voor 300 euro taxfree meememen. Ministers van Financiën van de 25 EU-landen hebben daarover dinsdag unaniem een akoord bereikt, aldus een woordvoerder. Bron ANP

Dat maakt shoppen volgend jaar in NY toch een stuk relaxter
    (Hoef ik minder te verstoppen)
      donderdag 30 november 2006 @ 15:12:23 #87
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_44024499
    Wanneer je naar Amerika gaat dan moet je toch na 3 maand weer terug?
    Hoe zit dat eigenlijk met een Amerikaan, hoelang bij hij in nederland blijven?
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_44045532
    Ik wil met mijn vriendin rond nieuw jaar in NY zijn (29 december tot en met 2 januari).

Ikzelf zit in Phoenix Arizona, mijn vriendin in Nederland. Vliegtickets is het probleem niet, maar een hotel, dat is meer het probleem.

Ik wil niet belanden in een krot hotel. Maar het moet ook niet direct 300 dollar / nacht worden.

Dichtbij Times Square zou fijn zijn, maar dan is het direct duur voor een minder hotel.

Kan een hotel bij 1 van de vliegvelden ook? Is reizen met de metro (ook snachts voor lange stukken) goed te doen (veiligheid enzo).

thanks
    pi_44046157
    ik zou het eerlijk gezegd niet doen. de vliegvelden liggen toch nog op een halfuur of meer van manhattan af.

misschien dat long island of staten island dan een betere optie is.
      vrijdag 1 december 2006 @ 13:46:09 #90
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_44053550
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 04:53 schreef achterop23 het volgende:
    Ik wil met mijn vriendin rond nieuw jaar in NY zijn (29 december tot en met 2 januari).

Ikzelf zit in Phoenix Arizona, mijn vriendin in Nederland. Vliegtickets is het probleem niet, maar een hotel, dat is meer het probleem.

Ik wil niet belanden in een krot hotel. Maar het moet ook niet direct 300 dollar / nacht worden.

Dichtbij Times Square zou fijn zijn, maar dan is het direct duur voor een minder hotel.

Kan een hotel bij 1 van de vliegvelden ook? Is reizen met de metro (ook snachts voor lange stukken) goed te doen (veiligheid enzo).

thanks
    Ik had hetzelfde probleem, ben totslotte tot de conclusie gekomen dat La Quinta Inn in Queens de beste keuze was, 135 euro incl. per nacht, en erg goede reviews. Het ligt een paar minuten lopen van een metrostation af, en met de metro ben je binnen 15 minuten op times square.
    pi_44056868
    Hoe hebben jullie dat gedaan bij aankomst op JFK? Gewoon een taxi pakken naar hotel of heb je daar ook een of andere service voor?
    pi_44057086
    Metro.
    pi_44057114
    er zijn ook busjes die je naar je hotel brengen voor 15$ erg relaxed.
    pi_44060327
    Heerlijk, zit weer in New York voor een paar dagen. Stad is al lekker in de kerstsfeer en met de lage dollar vliegt het geld mijn zakken uit. Zit dit keer in hotel op Av of the America en 53rd, mooi uitzicht vanuit de kamer en dichtbij 5th Av en Madison. Gisteren wezen clubben in meatpacking en morgen nog een middag shoppen voordat ik weer richting huis ga...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_44061140
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 15:37 schreef staticdata het volgende:
    er zijn ook busjes die je naar je hotel brengen voor 15$ erg relaxed.
    Moet je die vantevoren reserveren?
    pi_44062472
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 17:24 schreef Drive-r het volgende:
    Heerlijk, zit weer in New York voor een paar dagen. Stad is al lekker in de kerstsfeer en met de lage dollar vliegt het geld mijn zakken uit. Zit dit keer in hotel op Av of the America en 53rd, mooi uitzicht vanuit de kamer en dichtbij 5th Av en Madison. Gisteren wezen clubben in meatpacking en morgen nog een middag shoppen voordat ik weer richting huis ga...
    Tering zeg. Ik wil ook.
    pi_44065093
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 15:16 schreef Lassekjus het volgende:
    Hoe hebben jullie dat gedaan bij aankomst op JFK? Gewoon een taxi pakken naar hotel of heb je daar ook een of andere service voor?
    Je kunt met de bus gaan, die stopt bij Grand Central en Port Authority (42nd street, vlakbij Times Sq.). Kost geloof ik nog minder dan $10 voor een retourtje. Wat je ook kunt doen is jezelf laten ronselen door zo'n persoon van "Supershuttle" (Blauwe busjes, gele letters). Die zetten je voor $7 letterlijk voor je hotel af, overal in Manhattan (Enkeltje). Taxi's handhaven een standaard tarief van $45 voor een enkele reis van of naar JFK/Manhattan. Raad ik niet aan
    pi_44065825
    haha zal me proberen te laten ronselen dan=)
    pi_44070393
    Van NewArk naar downtown, hoe kom ik daar, hoe lang duurt het en kan dat ook 1 januari (rond 4 uur sochtends ofzo)
    pi_44070868
    Airtrain naar het treinstation = gratis. Dan de trein naar New York Penn Station voor 14 dollar enkele reis. Reisduur, een half uurtje. Geen idee of dat om 4 uur 's nachts kan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')