abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44638072
Nee, vind Macy's persoonlijk echt drie keer niks. Je hebt soortgelijke deals ook bij Bloomingdales, dus daar gebruik van gemaakt!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_44639828
ja dus het werkt wel?
Moet je dan meenemen en hier in NL inleveren?
Hoe werkt het precies?
pi_44639889
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:19 schreef Lassekjus het volgende:
ja dus het werkt wel?
Moet je dan meenemen en hier in NL inleveren?
Hoe werkt het precies?
Leg je vraag nog eens uit, hier begrijp ik geen pepernoot van...
pi_44640557
Je koopt een camera in de USA.
Je kan dan een btw-bon halen in bloomingdales of Macy's
Als je die eenmaal hebt. wat moet je met die bon doen dan?
Daar invullen in inleveren of meenemen naar Nederland en dan invullen? En waar in te leveren dan.
  donderdag 21 december 2006 @ 22:33:56 #155
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44642470
Dacht dat die 11% niet op alles gold (niet op electronica en makeup bv.)... Zal vast wel op de site staan.

Vind Macy's zelf trouwens stukken beter dan Bloomingdales. Smaken verschillen
Vooral die "young men" ofzo afdeling op 1 1/2
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44644696
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:38 schreef Lassekjus het volgende:
Je koopt een camera in de USA.
Je kan dan een btw-bon halen in bloomingdales of Macy's
Als je die eenmaal hebt. wat moet je met die bon doen dan?
Daar invullen in inleveren of meenemen naar Nederland en dan invullen? En waar in te leveren dan.
Oh, dat werkt volgens mij al tijden niet meer, vroeger kon je die bij de customs inleveren bij vertrek en dan werd een deel van de VAT terug gegeven... Nu krijg je gewoon van Macy's 11% korting op alles behalve merk artikelen en cosmetica (dus niet heel veel).
  vrijdag 22 december 2006 @ 09:30:10 #157
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_44650759
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Oh, dat werkt volgens mij al tijden niet meer, vroeger kon je die bij de customs inleveren bij vertrek en dan werd een deel van de VAT terug gegeven... Nu krijg je gewoon van Macy's 11% korting op alles behalve merk artikelen en cosmetica (dus niet heel veel).
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.
pi_44652579
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:30 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.
Ook op bijv digitale camera's?
pi_44652654
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:30 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Ok, maar dat heeft weinig met de VAT te maken? We waren er volgens mij wel over uit dat die 11% korting gewoon bestond ja, maar over welke artikelen? Ik kreeg alleen zo'n foldertje van het hotel waarin uitgelegd werd dat merk artikelen (wellicht alleen merk kleding, weet niet zeker) en cosmetica niet onder di 11% vallen...
pi_44661483
Ik had geen problemen met die korting op merkkleding hoor en lijkt me beetje gek om die 11% te specificeren naar bepaalde merken.
pi_44661728
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:39 schreef Smeich het volgende:
Ik had geen problemen met die korting op merkkleding hoor en lijkt me beetje gek om die 11% te specificeren naar bepaalde merken.
Nou ja, ten eerste is dit niet gek, op merk kleding hebben ze zeer waarschijnlijk minder marge en ten tweede weet ik in ieder geval 100 zeker dat het bij bloomingdales wel zo is en stond het in mijn foldertje van Macy's.
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:14:18 #162
28167 matthijst
pi_44672519
Volgens mij gaat dat om die high-end designerkleding en om cosmetica.
Die cosmeticaafedelingen schijnen ook niet "van" Macy's te zijn...
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:24:34 #163
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_44676798
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:58 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Ook op bijv digitale camera's?
volgens mij zijn die daar niet te koop.. het is voornameljk kleding, juwelen en parfum. Op parfum zit geen korting de rest wel geloof ik. En zeer mooie horloges daar voor een zachte prijs!!! Je moet Macy's zien als een grote V&D.. nothing more nothing less..
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:01:00 #164
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_44681281
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 11:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ok, maar dat heeft weinig met de VAT te maken? We waren er volgens mij wel over uit dat die 11% korting gewoon bestond ja, maar over welke artikelen? Ik kreeg alleen zo'n foldertje van het hotel waarin uitgelegd werd dat merk artikelen (wellicht alleen merk kleding, weet niet zeker) en cosmetica niet onder di 11% vallen...
Op alle artikelen i guess, dus ook merkkleding. Ik had alleen maar merkkleding (levi's, ralph lauren, sean john, nautica) gekocht, en kreeg overal korting op.

Camera's verkopen ze volgens mij niet.
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:29:26 #165
75736 Gstyles
pi_44681770
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:01 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Op alle artikelen i guess, dus ook merkkleding. Ik had alleen maar merkkleding (levi's, ralph lauren, sean john, nautica) gekocht, en kreeg overal korting op.

Camera's verkopen ze volgens mij niet.
tvp
pi_44766296
Ik ga volgend jaar 4 maanden studeren in Canada, van begin september tot eind december. Daarna wil ik van ongeveer 29 december tot 2 januari naar New York gaan, dus gewoon een paar daagjes. Is dit aan te raden vanwege midden in de winter? (mogelijk moet het wel zijn ).

Ik ben van plan om een retourtje Adam - Kelowna te boeken en dan een retour Kelowna-NYC in de tussentijd. Is het eventueel ook mogelijk om met een enkeltje de US binnen te komen? Of moet je dan ook een enkeltje hebben die weer buiten de US gaat?

[ Bericht 19% gewijzigd door Fiama op 27-12-2006 14:04:16 ]
  woensdag 27 december 2006 @ 19:42:02 #167
16082 Wytze
...Confidential
pi_44772180
Hehe, ik ga ook 29-12 tot 2-01 naar New York.

Weekendje lief doen met vriendinnetje Heb nog één van de laatste hotel kamers met uitzicht op Times Square kunnen krijgen. Ben benieuwd
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_44772476
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:42 schreef Wytze het volgende:
Hehe, ik ga ook 29-12 tot 2-01 naar New York.

Weekendje lief doen met vriendinnetje Heb nog één van de laatste hotel kamers met uitzicht op Times Square kunnen krijgen. Ben benieuwd
Cool! Oud en nieuw in NY!

Maakt het trouwens nog veel uit of je met KLM of United Airlines vliegt? (wat service e.d. betreft)
  woensdag 27 december 2006 @ 20:00:18 #169
16082 Wytze
...Confidential
pi_44772827
Ik heb nog nooit met United Airlines gevlogen.

Ik ben frequent flyer bij KLM, dus maak eigenlijk altijd gebruik van hun. Bij KLM is de service prima. Zowel in business class als economy class. Op transatlanticsche vluchten in ieder geval.

Binnen europa doen ze nog wel eens een beetje kinderachtig, zo wilde ik laatst op een vlucht van Wenen terug naar Amsterdam een krantje hebben. Kreeg ik te horen dat die alleen voor Business Class mensen waren. Heel triest.

Ik geloof trouwens wel dat de beenruimte bij KLM ruimer is dan bij Amerikaanse maatschapij-en. Maar dat kan ik niet bevestigen.

Als je zeker weet dat je vlucht niet gaat cancellen of verzetten, neem dan gewoon een take-off-fare ticket bij KLM dan vlieg je voor 400 naar NYC.

Wat is trouwens up met de luchthaven belasting op schiphol en J.F.K ?

200 euro ! p.p.
pi_44840608
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:00 schreef Wytze het volgende:
Ik heb nog nooit met United Airlines gevlogen.

Ik ben frequent flyer bij KLM, dus maak eigenlijk altijd gebruik van hun. Bij KLM is de service prima. Zowel in business class als economy class. Op transatlanticsche vluchten in ieder geval.

Binnen europa doen ze nog wel eens een beetje kinderachtig, zo wilde ik laatst op een vlucht van Wenen terug naar Amsterdam een krantje hebben. Kreeg ik te horen dat die alleen voor Business Class mensen waren. Heel triest.

Ik geloof trouwens wel dat de beenruimte bij KLM ruimer is dan bij Amerikaanse maatschapij-en. Maar dat kan ik niet bevestigen.

Als je zeker weet dat je vlucht niet gaat cancellen of verzetten, neem dan gewoon een take-off-fare ticket bij KLM dan vlieg je voor 400 naar NYC.

Wat is trouwens up met de luchthaven belasting op schiphol en J.F.K ?

200 euro ! p.p.
United is prima! Ben ik een aantal keren mee naar de VS gevlogen, iedere keer goed bevallen. Volgens mij meer beenruimte dan KLM, bovendien is de vloot veel nieuwer, vliegen veel met goed uitgeruste boeing 777s, eigen schermpje etc. Op de luchthavenbelasting kun je besparen door niet uit amsterdam maar uit brussel of ergens in duitsland te vertrekken.

Ik ga in begin mei met mn moeder en broertje naar New York, ben nog op zoek naar een geschikt hotel, vooral locatie is belangrijk. Ook handig als ze 3 persoonskamers hebben. Mag iets van 300/350 dollar per nacht kosten, iemand tips?
daarom!
  zaterdag 30 december 2006 @ 23:24:45 #171
28167 matthijst
pi_44874602
tripadvisor.com?
  maandag 1 januari 2007 @ 21:52:56 #172
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44926006
Ik hoop begin april met wat familie naar New York te vliegen...met Delta Airlines.
Kan nu een reisje boeken voor 6 dagen (hou je 4 dagen over om echt in New York te zijn) wat 640,- pp kost, incl. vliegtickets, hotel, belasting etc. Is dat duur voor New York of normaal??
Hotel ligt tegenover Madison Square Garden....geen flauw idee of dat in de buurt is van Manhattan.
pi_44926197
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Backdoorman het volgende:
Ik hoop begin april met wat familie naar New York te vliegen...met Delta Airlines.
Kan nu een reisje boeken voor 6 dagen (hou je 4 dagen over om echt in New York te zijn) wat 640,- pp kost, incl. vliegtickets, hotel, belasting etc. Is dat duur voor New York of normaal??
Hotel ligt tegenover Madison Square Garden....geen flauw idee of dat in de buurt is van Manhattan.
640 inclusief alles klinkt goedkoop. Losse ickets voor april kosten rond de 400 - 450 euro. Hotels kosten ook al snel 100 - 150 dollar per nacht.

Madison Sq is op Manhattan en goed verbonden met de metro om over te komen waar je wil. Ook kun je daarvandaan lopen naar Times Sq / Midtown.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:08:27 #174
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44926554
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

640 inclusief alles klinkt goedkoop. Losse ickets voor april kosten rond de 400 - 450 euro. Hotels kosten ook al snel 100 - 150 dollar per nacht.

Madison Sq is op Manhattan en goed verbonden met de metro om over te komen waar je wil. Ook kun je daarvandaan lopen naar Times Sq / Midtown.
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...
Is Manhattan the place to be of zijn er ook nog hiostrische/bekende plekken daarbuiten? Ach. binnenkort maar een paar boekies huren in de bieb!!
en belangrijker nog: is 4 volle dagen wel genoeg om een goed beeld van New York te krijgen?
pi_44926717
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef Backdoorman het volgende:
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...
Is Manhattan the place to be of zijn er ook nog hiostrische/bekende plekken daarbuiten? Ach. binnenkort maar een paar boekies huren in de bieb!!
Tja, echte New Yorkers komen Manhattan niet af, maar er buiten is er ook wel één en ander te doen. Als je er maar vier dagen bent en je geen liefhebber bent van sport, natuur, grote Colombiaanse / Russische / Koreaanse buurten of het Vrijheidsbeeld dan zul je Manhattan niet af komen (behalve voor de reis van en naar de luchthaven).

Wel is het nog een aanrader om even de (gratis) ferry naar Staten Island te nemen tegen zonsondergang en de volgende weer terug te nemen (als het donker is) voor een leuke blik op Manhattan en Vrijheidsbeeld.

Meer info in de eerst post van dit topic...
pi_44926808
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

en belangrijker nog: is 4 volle dagen wel genoeg om een goed beeld van New York te krijgen?
de een gaat een paar dagen en anderen gaan weken. In NYC is heel veel te zien, maar ik denk dat het uiteindelijk niet gaat om alleen maar alles af te raffelen en gezien te hebben maar om sfeer te snuiven. Ik heb er toen ik er was bv voor gekozen een aantal musea te doen en bv Coney Island te laten. Anderen kiezen voor de Bronx Zoo, de Yankees of voor het vrijheidsbeeld of staten island. Daarnaast is er op manhatten zelf natuurlijk erg veel te zien. Neem vooral ook tijd om wat door een aantal delen van de stad te lopen, ik vind dat je lopend soms meer ziet dan dat je alles met de metro doet, hoewel die wel erg goed werkt. Ik denk dat 4 dagen best kan maar je zult selectief moeten zijn in wat je wilt zien, afhankelijk van je interessen kunnen de vele NYgangers hier je een hele hoop tips geven
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 1 januari 2007 @ 22:29:17 #177
28167 matthijst
pi_44927333
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Backdoorman het volgende:
Hotel Pennsylvania? Goeie prijs wel op zich!
Lokatie is perfect, ga d'r zelf ook weer heen... Qua tips...
ff een copy-paste van: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1805

Wij gaan van 20-26 februari, ook in Hotel Penn. Heb het volgende gepland, misschien kun je er wat mee, per dag geprobeerd alles op eenzelfde route te doen:

Kaart van de eerste twee dagen, met route erin:
www.zshare.net/download/nyc-rar.html

Dag 1 - 5th Avenue / Broadway / Central Park
- Chrysler Building, Lexington & 42nd
- Grand Central Station, Park Ave & 42nd
- Sony Plaza – 550 Madison Avenue & 55th
- Hammacher Schlemmer – 147 E57th Street (tussen Lexington & 3rd)
- The Disney Store - 5th Ave (tussen 55th & 56th)
- Abercrombie & Fitch - 5th Ave & 56th (Live Models)
- Trump Tower - 5th Ave (tussen 56th & 57th)
- Nike Town – 5th Avenue & 57th
- Warner Bros – 5th Ave & 57th
- F.A.O. Schwartz – 5th Ave & 58th
- The new Apple Store - 5th & 59th
- The Dakota - 1 W72nd street & Central Park West
- Strawberry Fields

Dag 2 - Downtown
- Flatiron Building - 23rd & Broadway
- Union Square - Broadway & 17th
- Washington Square Park - 5th Ave & 6th
- NYC Firestore - 17 Greenwich Avenue
- Dean & Deluca - 560 Broadway (Prince Street)
- Apple Store - 103 Prince Street
- Canal Street - Chinatown
- Battery Park
- Wall Street
- Trinity Church
- Ground Zero
- J&R - 23 Park Row
- Century 21 - 22 Cortlandt Street (between Church & Broadway)

Dag 3 - Rondvaart, Brooklyn & Pier 17
Ochtend
- 2-Hour Semi-Circle Cruise, Circle Line (10:00, $24):
www.circleline42.com/index.ihtml?page=sightseeing
W42nd & 12th

Middag
- The Empire Fulton State Park - www.brooklynbridgepark.org/
- Brooklyn Heights Promenade (ook ’s avonds erg mooi)
- Brooklyn Ice Cream Factory - 1 Water Street, near Old Fulton Street
- Jaques Torres Chocolate - www.mrchocolate.com - 66 Water Straat (D.U.M.B.O.)
- Grimaldi's Pizza (11:30-22:45) - www.grimaldis.com/brooklyn.htm - 19 Old Fulton St.
- South Street Seaport - www.southstreetseaport.com
- Abercrombie & Fitch - South Street Seaport

Avond
- New York Knicks

Dag 4 – Top Of The Rock & Guggenheim
- Rockefeller Center
- Top of The Rock Observation Deck: www.topoftherocknyc.com/
- Rockefeller Center Ice Skating Rink ($16 weekdays, $20 weekends)
- Radio City Music Hall, 6th & 50th/51st
- Saint Patrick's Cathedral - www.saintpatrickscathedral.org/
- Central Park - www.centralparknyc.org/
- Guggenheim Museum

Dag 5 - winkelen
- Macy's - www.macys.com - 34th Street at Herald Square
- Dr. Jays - 33 W34th (tussen 5th & 6th)
- American Eagle Outfitters - www.ae.com
- 40 West 34th Street
- Manhattan Mall - www.manhattanmallny.com/
- Times Square - www.timessquarenyc.org/
- GAP - 42nd & Broadway
- Aeropostale - Manhattan Mall
- Abercrombie & Fitch - 5th Avenue

5 mooie uitzichtspunten:
1. Port Imperial Weehawken, New Jersey
www.nywaterway.com/ferry/schedules/ferry-route.asp?ferryid=100

2. Gantry Plaza State Park, LIC, Queens
M: Vernon-Jackson Avenue Station. Walk down 48th Avenue to the river. The park is in front of City Lights Building (the wooden deck chairs at the end of the “Sunning Pier”). Just one stop from Grand Central on the No. 7 train

3. Sunset Park, Brooklyn
M: R to 45th Street. Sunset Park, entrances on Fifth Avenue at 41st or 44th Street.

4. The Empire Fulton State Park (f8, 24mm, ISO100, 10 seconden, 8 foto’s)
M: A train naar High Street/Brooklyn Bridge.

5. Brooklyn Heights Promenade (ook ’s avonds erg mooi)
Vanaf Empire Fulton onder de Brooklyn Bridge naar Brooklyn Heights Promenade.

Eten rondom Hotel Penn
- Sbarro - www.sbarro.com/
- 33rd & 7th
- 22 W34th street
- Manhattan mall
- Taco Bell - www.tacobell.com/
331 6th Ave (bij W4th street, in de buurt van Bleecker)
- Manhattan Mall Foodcourt - www.manhattanmallny.com/
Arby’s, Arby's Charley’s Steakery, Rancho, Subway, Wok & Roll
- Ranch 1
- Manhattan Mall
- 315 Seventh Avenue & 28th
- Carnegie Deli - www.carnegiedeli.com/
7th Ave (tussen 54th & 55th)

Supermarkt
K-Mart
250 W34th (onder Madison Square)
770 Broadway (tussen 7th & 8th)
Walgreens
350 Fifth Ave (tussen 33rd & 34th)

Algemeen
- Hop-On-Hop-Off - www.coachusa.com/CoachUsaAssets/files/91/map.pdf
- TKTS Times Square - www.tdf.org - 25-50% discount op Broadway tickets
- New York City’s Official Visitor Information Center - 810 Seventh Avenue (tussen 52nd & 53rd)
Ma-vr 08:30-18:00, za 08:30-17:00: "New York Smartsave Map":
- 20% Top Of The Rock
- 10% Circle Line Tours
- 20% Empire State Building

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 01-01-2007 22:44:39 ]
pi_44934796
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:29 schreef matthijst het volgende:
*digitale reis naar NYC*
Die ga ik eens goed bestuderen, ziet er puik uit!
pi_44941418
Iemand nog tips waar/wanneer een ticket te boeken aankomst: New York Jf Kennedy en vertrek een maand later vanaf: Los Angeles.

Zijn een aantal site's, maar welke is het goedkoopst.

Ook zoek ik een site/maatschappij om een auto te huren, wat is goedkoper/ makkelijker. Een auto huren voor een maand of in elke staat opnieuw een auto huren?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:43:52 #180
28167 matthijst
pi_44942882
Wat goedkoper is om te doen qua huren weet ik niet (per staat of in 1x).
Weet wel dat Hertz via de anwb het goedkoopste is:
http://www2.hertz.nl/partners/anwb/anwb_nl.html
All inclusive, vooraf betaald.

Wij hebben daar voor de zomer 18 dagen een Compact 4-drs voor 565 euro, was 100-150 euro goedkoper dan met Dollar via exit-reizen, die voorheen de goedkoopste was
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:40:54 #181
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_44959397
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:29 schreef matthijst het volgende:

[..]
waar heb je die lijst met 5 mooiste uitzichtpunten vandaan? Er staat namelijk een foto van mij tussen
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:04:54 #182
28167 matthijst
pi_44960184
Kan kloppen
Weet niet meer hoe ik eraan kom, maar ik neem aan dat jij die foto hier ooit gepost hebt?
Heb een word-documentje voor aankomende vakantie waar ik alles in copy-paste...
Komt ook altijd van pas met dit soort topics
  woensdag 3 januari 2007 @ 01:28:03 #183
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44962082
bedankt voor de tips...heb vandaag wat boekies gehaald....zo te zien wordt het vooral Manhattan waar we ons in en omheen (boottocht) zullen bevinden. En wat ik van de verhalen begrijp is dat alles op Manhattan in principe te voet gedaan kan worden. Denk dat we in 4 volle dagen wel genoeg tijd zullen hebben om de standaard dingen als Times Square, Vrijheidsbeeld, Empire State Building, Little Italy en Rockefeller Center te bezoeken.
Verder willen we nog naar een wedstrijd van de Knicks, een musical op Broadway en als het ff kan het Guggenheim Museum bezoeken....jaaa dat worden blaren
pi_44964574
het is absoluut te voet te doen, maar ik vond het toch ideaal om een metro kaart te hebben en snel ter plaatse te kunnen zijn. kost maar 20 dollar voor een weekkaart.
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:27:48 #185
28167 matthijst
pi_44965136
Je moet gewoon een beetje goed plannen. Veel lopen wordt het sowieso...
Als je die kaartjes als voorbeeld neemt, dan zie je "alle" standaard dingen wel zo'n beetje, zonder teveel te lopen; 1 dag vanaf Madison Square naar beneden, 1 dag vanaf Madison Square omhoog.
Einde van de dag metro terug naar huis.....
Dan kan je de andere dagen in Manhattan de metro gebruiken, aangezien je al vrij veel gezien en gelopen hebt
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:05:56 #186
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_44969615
Ziet er zeker netjes uit Matthijst, ga m zeker gebruiken als inspiratie, ben ook erg benieuwd of je schema een beetje vol te houden is

Vraagje, heb je het kaartje met MS Streets gedaan? Of met iets anderS?
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:09:37 #187
34586 kepler
No bounce, no play
pi_44969738
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:28 schreef Backdoorman het volgende:
bedankt voor de tips...heb vandaag wat boekies gehaald....zo te zien wordt het vooral Manhattan waar we ons in en omheen (boottocht) zullen bevinden. En wat ik van de verhalen begrijp is dat alles op Manhattan in principe te voet gedaan kan worden. Denk dat we in 4 volle dagen wel genoeg tijd zullen hebben om de standaard dingen als Times Square, Vrijheidsbeeld, Empire State Building, Little Italy en Rockefeller Center te bezoeken.
Verder willen we nog naar een wedstrijd van de Knicks, een musical op Broadway en als het ff kan het Guggenheim Museum bezoeken....jaaa dat worden blaren
alles te voet te doen

Dat zou ik echt niet doen Gewoon een weekkaart kopen voor 21 dollar, en dan kan je onbeperkt met de metro. Dan ga je met de metro bijvoorbeeld naar het financial district (ground-zero, wall-street en vrijheidsbeeld) en ga je daar wel rondlopen. De meeste bezienswaardigheden liggen als het ware in 'groepjes' bij elkaar, maar die groepjes liggen redelijk ver van elkaar Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
The line is a dot to you!
pi_44970190
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef kepler het volgende:

[..]

alles te voet te doen
Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
wel gedaan helemaal naar ons hotel op 81st

maar metro is vele malen beter
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:25:11 #189
28167 matthijst
pi_44970234
Zou iig. 1x Broadway aflopen richting Battery Park (Flatiron Building, Union Square, Washington Square, SoHo, Canal Street, Little Italy, Wall Street, WTC site) --> kilometer of 12.
En 1x richting Central Park (Macy's, Chrysler Building, Grand Central Terminal, 5th Ave, FAO Schwarz, Central Park) --> kilometer of 8.
Times Square kun je sowieso altijd wel lopen; klein stukje over 7th Ave vanaf Madison Square --> 1 kilometer.

Als je later nog een keer naar Battery Park moet, dan zou ik natuurlijk wel de metro nemen, maar
zou zeker 1x het stuk lopen als je 4 dagen hebt....

edit: lopen ipv. metro, ervanuit gaande dat je ergens rondom Madison Square Garden zit.
Als je zoals hierboven, bij 80-90th zit, dan zou ik ook de metro nemen

@philipnorth: inderdaad Streets & Trips, erg handig om dingen te plannen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:25:47 #190
34586 kepler
No bounce, no play
pi_44970250
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:23 schreef staticdata het volgende:

[..]

Het is niet onmogelijk inderdaad, maar lijkt me nou niet de leukste wandeling in Manhattan
pi_44972047
we hebben het ook maar 1x gedaan hoor
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:29:14 #192
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_44972079
Ok, dan ga ik streets & trips eens gebruiken daarvoor

Hebben gisteren geboekt (* philipnorth en cutie) gaan alleen helaas pas in october...maar wel lekker 10 dagen (ongeveer).
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:52:22 #193
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44974979
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef kepler het volgende:

[..]

alles te voet te doen

Dat zou ik echt niet doen Gewoon een weekkaart kopen voor 21 dollar, en dan kan je onbeperkt met de metro. Dan ga je met de metro bijvoorbeeld naar het financial district (ground-zero, wall-street en vrijheidsbeeld) en ga je daar wel rondlopen. De meeste bezienswaardigheden liggen als het ware in 'groepjes' bij elkaar, maar die groepjes liggen redelijk ver van elkaar Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
inderdaad, ik bedoelde ook meer eigenlijk ZO VEEL mogelijk te voet te doen ;-) maar zo nu en dan een metro pakken voor echt grote stukken is logisch....
verder ook ff de brooklyn bridge over natuurlijk...wat zijn eigenlijk de leuke dingen om te zien buiten Manhattan? Of zijn dat meer de suburbs en gewoon soort van woonwijken waar niet zoveel spannends gebeurt?
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:06:46 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_44975466
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:52 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

inderdaad, ik bedoelde ook meer eigenlijk ZO VEEL mogelijk te voet te doen ;-) maar zo nu en dan een metro pakken voor echt grote stukken is logisch....
verder ook ff de brooklyn bridge over natuurlijk...wat zijn eigenlijk de leuke dingen om te zien buiten Manhattan? Of zijn dat meer de suburbs en gewoon soort van woonwijken waar niet zoveel spannends gebeurt?
je kan (kon?) gratis met de ferry van Manhattan naar Staten Island, dat is wel een leuke trip

en de Bronx Zoo is zeker de moeite waard
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:09:14 #195
28167 matthijst
pi_44975550
- Coney Island is wel geinig om eens gezien te hebben.
- Bronx Zoo is wel leuk.
- The Unisphere in Flushing Meadows vond ik cool om te zien, vroeger nogal eens te zien in videoclips

- Harlem, Apollo theatre... Gospel tour lijkt mij ook wel geinig, nog niet gedaan.
- Vroegah was er op Staten Island een Wu-Tang Clan winkel, weet niet of die er nog zit
Maar daar moet je maar net van houden.
pi_44986083
Ik ga in Mei een aantal dagen naar NY, vandaar een TVP.

Complimenten voor dit topic, hier ga ik veel aan hebben!
pi_44986925
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:23 schreef staticdata het volgende:

Grote stukken lopen over Manhattan is juist erg leuk om te doen. Vooral omdat de New Yorkers dat ook doen in hun eigen NY-pace. Ofwel: iedereen loopt lekker door in ongeveer mijn tempo. Mocht je echter wat kleiner zijn en niet kunnen snelwandelen, dan raad ik je aan om dit niet in de spits te doen en zoveel mogelijk aan de kant te blijven, want men houdt er niet van om opgehouden te worden.

Zelf heb ik heel Manhattan via Broadway afgelopen... dat was echt de beste manier om vele verschillende wijken en buurtjes met hun eigen inwoners te ontdekken. Kan ik iedereen aanraden
pi_44989134
Heren/Dames, ik mis in al jullie plannen nogal eens wat cultuur, wat te denken van

MET- Metropolitan Museum of Art
MOMA Museum of Modern Art
American Museum of Natural History

Guggenheim is qua gebouw mooi maar qua collectie niet zo en ook veel kleiner dan de andere museau

Voor zover ik weet zijn Moma en Guggenheim particulier terwijl het Met en he museum voor natuurhisorie publiek zijn en daarma op sommige (alle?) dagen gratis/goedkoop toegankelijk zijn. In het American Museum for natural history is ook het Rose Center for Earth and Space gevestigd

Trouwens is vooral het MET overweldigend groot, zo groot dat je in een dag(deel) absoluut niet alles kunt zien. De Hermitage schijnt nog veel groter te zijn maa dit museum kan er ook wat van!
pi_44989220
Iemand die weet op welke site/ maatschappij ik een reis naar New York kan regelen via Ijsland. Ik had goedkope tickets gevonden, maar nu ben ik dus de site kwijt. Heel slim.
pi_44989421
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:26 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand die weet op welke site/ maatschappij ik een reis naar New York kan regelen via Ijsland. Ik had goedkope tickets gevonden, maar nu ben ik dus de site kwijt. Heel slim.
www.vliegtarieven.nl en dan bij de optie luchtvaartmaatschappij 'icelandair' invullen. Of direct naar de site van http://www.icelandair.com/

Goedkope tickets van Icelandair zijn wel snel uitverkocht en/of alleen beschikbaar op bepaalde dagen en perioden. Maar het kan inderdaad relatief goedkoop zijn
pi_44989817
en je hebt de mogelijkheid (als je dat wilt) op de heen of terugweg 2 dagen een beetje rond te kijken in reykjavik/kevlavik
pi_44990025
Gevonden, het was dus via d-reizen.nl, stonden wat goedkope vluchten tussen.
pi_44990551
Zoals eerder gezegd ga ik eind dit jaar ook naar New York, waarschijnlijk van 28 dec tot 3 jan 2008. En ik vind die lijst van matthijst erg goed en handig! Ik had alleen nog wat vragen aan de kenners;
- Omdat New York de stad is geweest waar hiphop en een groot gedeelte van de hardcore (punk) muziek vandaan komt/is begonnen wilde ik wat dingen bezoeken die daarmee te maken hebben, enig idee wat de beste plekjes daarvoor zijn?
- Is het overnachten in hostels in New York aan te raden? Dit wil ik doen om meer onder de mensen te komen dan in een hotel (en daarbij ben ik student en let ik op de centen met overnachtingen, de rest qua geld boeid me niet, geld moet rollen . Het hoeft allemaal niet luxe te zijn, ik wil alleen ergens kunnen slapen en douchen, meer heb ik niet nodig)
pi_44990970
Ik ben wel vaak in NY geweest, maar heb eigenlijk nooit echt gezocht naar hiphop/punk muziek stekjes... Die laatste omdat me dat niet zo interesseert, die eerste lijkt me zeker leuk om te doen. Probleem is alleen dat veel van dat soort plekken goed commercieel geworden zijn (je hebt bijvoorbeeld guided tours door de Bronx, waar ze alle 'birthplaces of hiphop' langs gaan) en ik daar geen trek in had.
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:07:28 #205
28167 matthijst
pi_44992986
Qua hiphop-tour heb je inderdaad wel deze gasten, zelf ook nooit gedaan:
http://www.hushtours.com/

Hier een guide naar Wu-Tang Clan related Staten Island spots:
http://www.gridskipper.co(...)en-island-221610.php
Lees net dat de winkel ondertussen gesloten is.

Je kan natuurlijk ff naar Queensbridge gaan

Wil zelf van de zomer graag deze checken, @Rogers Place, 163rd&Westchester Ave

En misschien de Graffiti Wall of Fame @106 & Park:
http://www.onecypher.com/(...)fitiWallofFame106th/

Qua "hip hop" kleding heb je Dr. Jays @34th (tussen 5th & 6th): http://www.drjays.com/

Neem zelf altijd een wereldontvanger mee, om wakker te worden met Hot 97: http://www.hot97.com/
Daar kondigen ze doorgaans ook in-store promoties aan, hebben zo een mini optreden van O.C. in HMV kunnen meemaken (Lord Finesse & Jeru Da Damaja sjouwden er ook nog rond)...

Puff Daddy een keer gezien vanaf een afstandje toen ie naar het Janet concert in Madison Square ging via de achteringang --> wel die borden zien staan, maar verder niet bij nagedacht dat d'r ongetwijfeld een hoop bekend volk op afkomt
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:29:31 #206
16082 Wytze
...Confidential
pi_45004886
Zo net terug.

Oud&Nieuw was heel vet op Times Square. Zal later nog wel wat fototjes. W Hotels was heel prima. Leuk alternatief voor Marriot of Hilton als je van een beetje hippe setting houd.

Ik ben echt weer beetje verliefd op de stad
pi_45008978
Was het weer lekker druk? Ben je buiten gaan staan? Of ben je in het hotel gebleven voor het uitzicht?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45009468
Ben wel benieuwd naar de foto's, Wytze
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:42:05 #209
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45009553
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:39 schreef MaxMark het volgende:
Ben wel benieuwd naar de foto's, Wytze
inderdaad
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:21:55 #210
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_45025801
Foto`s zijn altijd welkom.

Even kijken hoe we het gaan doen deze zomer, anders wordt het oktober. Ben een beetje aan het neuzen, en voor 377 euro zit ik met Delta in oktober in New York. Nu heb ik nooit met Delta gevlogen maar die zijn toch wel goed of niet?

Voor de rest ff goed bespreken of ik deze zomer ga.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:53:51 #211
16082 Wytze
...Confidential
pi_45028241
Foto's gooi ik morgen of overmorgen online. ZIjn er vrij veel.

Delta is prima denk ik. Ze zijn onderdeel van Skyteam. Skyteam is KLM, NWA dus is wel goed.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 08:00:46 #212
28167 matthijst
pi_45030094
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 00:21 schreef Professional het volgende:

Even kijken hoe we het gaan doen deze zomer, anders wordt het oktober. Ben een beetje aan het neuzen, en voor 377 euro zit ik met Delta in oktober in New York. Nu heb ik nooit met Delta gevlogen maar die zijn toch wel goed of niet?

Continental is als het goed is net zo duur. En die schijnen TV-tjes in de stoel te hebben, Delta niet.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:15:35 #213
16082 Wytze
...Confidential
pi_45047479
Via Advanced Travel Partner (www.atp.nl) kun je kijken met wat voor toestel je vliegt. Als je met een 777 vliegt heb je tvtjes in je stoelen. met een 747 niet.

Als je business class vliegt. Mikken op een 747 want de business class stoelen in de 777 zijn echt kut !
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:16:56 #214
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_45049663
Bij continental ligt het er ook aan welk toestel je hebt volgens seat guru, maar het schijnt idd dat de meeste vluchten vanaf AMS het tegenwoordig wel hebben.

wij gaan ook in oktober, en zijn voor vlucht (continental) en 8 overnachtingen 1800 euro kwijt (dus 900 p.p)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:42:15 #215
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_45050682
Bij een reisorganisatie geboekt?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:09:18 #216
75736 Gstyles
pi_45051756
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 00:21 schreef Professional het volgende:

Heb Delta als een zeer goede en klantvriendelijke maatschappij beleefd. Naar NYC werden we doodgegooid met eten en drankjes en het personeel was alleraardigst!
pi_45052740
Dat ouwe personeel van delta is prima. Alleen beetje krakemikkige toestellen.

en 377 incl. is opzich een aardige prijs.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:08:08 #218
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_45058341
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:42 schreef Professional het volgende:
Bij een reisorganisatie geboekt?
Yup, via Hotelplan website.

Hotel is Pennsylvania.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:28:10 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45061434
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:09 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Heb Delta als een zeer goede en klantvriendelijke maatschappij beleefd. Naar NYC werden we doodgegooid met eten en drankjes en het personeel was alleraardigst!
Delta bevalt mij inderdaad redelijk, je krijgt een boel drinken, en per keer in een 'grote cup' vandaar die dikke Amerikanen dus. Ze vliegen overigens in een 767, wat niet eens zo heel erg is omdat de seating configuration 2 - 3 - 2 is, en als ie niet helemaal vol zit is het makkelijk om extra ruimte te verkrijgen, mits je een beetje assertief bent uiteraard.

Ik vlieg morgen met een binnenlandse vlucht terug van BUF naar JFK, wat mij wel opvalt is dat in ieder geval de DELTA terminal een grote oude bende is... ik weet niet of het bij de andere ook zo is, maar het viel mij tegen..

En zoals nu op het laatste moment mijn vlucht cancellen en mij op een latere vlucht zetten...

[ Bericht 8% gewijzigd door ozzietukker op 06-01-2007 12:24:07 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45062990
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:50 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Maakt het trouwens nog veel uit of je met KLM of United Airlines vliegt? (wat service e.d. betreft)
Ik denk dat de service van KLM en United Airlines vergelijkbaar is, maar United vliegt niet rechtstreeks van Schiphol naar New York. Je moet overstappen in Washington. Zelfs als je van mening bent dat United iets beter is dan KLM dan lijkt me dat niet de moeite waard van het overstappen en de extra reistijd, stress en hogere vertragings risico.

Ik woon nu een jaar of vier in de vs en reis nog vaak terug naar Nederland. In volgorde van beste service heb ik de afgelopen jaren gevlogen met:
1. Singapore Airlines (doet niet meer Schiphol - NYC rechtstreeks vziw)
2. KLM (goede prijs/kwaliteit verhouding, Terminal 4 op JFK relatief prettig)
3. Continental (vliegt op Newark, maar dat is op zich geen probleem)
4. British Airways (vliegen via London)
5. Delta (doorgaans oude toestellen, slechte terminal op JFK)
6. United Airlines (vliegen via Washington)
Ik wil Icelandair nog eens proberen uit nieuwsgierigheid.

Maar nogmaals: de verschillen zijn niet radicaal. Ik laat mijn keuze elke keer afhangen van de laagste prijs in combinatie met rechtstreeks kunnen vliegen.

Wat betreft de kwaliteit van de toestellen zelf: dit is lastig te voorspellen. De maatschappijen zetten steeds andere toestellen in afhankelijk van de capaciteit en de vraag naar stoelen en ook hun onderhouds planningen. Op dezelfde vlucht van KLM (KL 643) heb ik zowel het nieuwste entertainmentsysteem (met keuze uit tientallen films voor iedereen persoonlijk), een oud entertainmentsysteem (12 kanalen met elk een film die steeds herhaald wordt) als helemaal geen entertainmentsysteem (ok, behalve dan radio en een scherm met 1 film voor de hele cabine) meegemaakt.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:51:17 #221
28167 matthijst
pi_45078084
Singapore Air was echt super inderdaad. Jammer dat die ermee gestopt zijn
Heb zelf 1x met Iceland Air gevlogen, de laatste paar keren kon ik er geen vlucht mee vinden, dus of ze vliegen maar op een paar dagen (iemand een idee?), of ze zijn erg snel volgeboekt....

Lijkt me wel cool om een keer een tussenstop op IJsland te maken; mooi land volgens mij, maar een "losse" vlucht erheen is vrij duur, dus zou een mooie combinatie met NYC zijn.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:59:18 #222
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_45078335
zoek gewoon de laagste prijs...en of er dan wel of geen schermpjes in zitten, ach die paar uurtjes kom ik wel door met een mp3 speler en een paar boekies....
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:48:32 #223
75736 Gstyles
pi_45084623
schermpies.. dan neem je toch je psp of iPod mee
pi_45085011
precies, die 6 uurtjes.
pi_45085189
Schermpjes waren wel erg fijn hoor! Ik had Scandinavian Airlines, best leuk die camera onder het vliegtuig.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')