Leg je vraag nog eens uit, hier begrijp ik geen pepernoot van...quote:Op donderdag 21 december 2006 21:19 schreef Lassekjus het volgende:
ja dus het werkt wel?
Moet je dan meenemen en hier in NL inleveren?
Hoe werkt het precies?
Oh, dat werkt volgens mij al tijden niet meer, vroeger kon je die bij de customs inleveren bij vertrek en dan werd een deel van de VAT terug gegeven... Nu krijg je gewoon van Macy's 11% korting op alles behalve merk artikelen en cosmetica (dus niet heel veel).quote:Op donderdag 21 december 2006 21:38 schreef Lassekjus het volgende:
Je koopt een camera in de USA.
Je kan dan een btw-bon halen in bloomingdales of Macy's
Als je die eenmaal hebt. wat moet je met die bon doen dan?
Daar invullen in inleveren of meenemen naar Nederland en dan invullen? En waar in te leveren dan.
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oh, dat werkt volgens mij al tijden niet meer, vroeger kon je die bij de customs inleveren bij vertrek en dan werd een deel van de VAT terug gegeven... Nu krijg je gewoon van Macy's 11% korting op alles behalve merk artikelen en cosmetica (dus niet heel veel).
Ook op bijv digitale camera's?quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:30 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.
Ok, maar dat heeft weinig met de VAT te maken? We waren er volgens mij wel over uit dat die 11% korting gewoon bestond ja, maar over welke artikelen? Ik kreeg alleen zo'n foldertje van het hotel waarin uitgelegd werd dat merk artikelen (wellicht alleen merk kleding, weet niet zeker) en cosmetica niet onder di 11% vallen...quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:30 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Nou, ik heb me vorige week helemaal lam geshopped bij macy's en had ook zo'n puike 11% kortingskaart. Ik kreeg gewoon op elk aangeschafte artikel 11% extra korting.
Nou ja, ten eerste is dit niet gek, op merk kleding hebben ze zeer waarschijnlijk minder marge en ten tweede weet ik in ieder geval 100 zeker dat het bij bloomingdales wel zo is en stond het in mijn foldertje van Macy's.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:39 schreef Smeich het volgende:
Ik had geen problemen met die korting op merkkleding hoor en lijkt me beetje gek om die 11% te specificeren naar bepaalde merken.
volgens mij zijn die daar niet te koop.. het is voornameljk kleding, juwelen en parfum. Op parfum zit geen korting de rest wel geloof ik. En zeer mooie horloges daar voor een zachte prijs!!! Je moet Macy's zien als een grote V&D.. nothing more nothing less..quote:
Op alle artikelen i guess, dus ook merkkleding. Ik had alleen maar merkkleding (levi's, ralph lauren, sean john, nautica) gekocht, en kreeg overal korting op.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ok, maar dat heeft weinig met de VAT te maken? We waren er volgens mij wel over uit dat die 11% korting gewoon bestond ja, maar over welke artikelen? Ik kreeg alleen zo'n foldertje van het hotel waarin uitgelegd werd dat merk artikelen (wellicht alleen merk kleding, weet niet zeker) en cosmetica niet onder di 11% vallen...
tvpquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:01 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Op alle artikelen i guess, dus ook merkkleding. Ik had alleen maar merkkleding (levi's, ralph lauren, sean john, nautica) gekocht, en kreeg overal korting op.
Camera's verkopen ze volgens mij niet.
Cool! Oud en nieuw in NY!quote:Op woensdag 27 december 2006 19:42 schreef Wytze het volgende:
Hehe, ik ga ook 29-12 tot 2-01 naar New York.
Weekendje lief doen met vriendinnetjeHeb nog één van de laatste hotel kamers met uitzicht op Times Square kunnen krijgen. Ben benieuwd
United is prima! Ben ik een aantal keren mee naar de VS gevlogen, iedere keer goed bevallen. Volgens mij meer beenruimte dan KLM, bovendien is de vloot veel nieuwer, vliegen veel met goed uitgeruste boeing 777s, eigen schermpje etc. Op de luchthavenbelasting kun je besparen door niet uit amsterdam maar uit brussel of ergens in duitsland te vertrekken.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:00 schreef Wytze het volgende:
Ik heb nog nooit met United Airlines gevlogen.
Ik ben frequent flyer bij KLM, dus maak eigenlijk altijd gebruik van hun. Bij KLM is de service prima. Zowel in business class als economy class. Op transatlanticsche vluchten in ieder geval.
Binnen europa doen ze nog wel eens een beetje kinderachtig, zo wilde ik laatst op een vlucht van Wenen terug naar Amsterdam een krantje hebben. Kreeg ik te horen dat die alleen voor Business Class mensen waren. Heel triest.
Ik geloof trouwens wel dat de beenruimte bij KLM ruimer is dan bij Amerikaanse maatschapij-en. Maar dat kan ik niet bevestigen.
Als je zeker weet dat je vlucht niet gaat cancellen of verzetten, neem dan gewoon een take-off-fare ticket bij KLM dan vlieg je voor 400 naar NYC.
Wat is trouwens up met de luchthaven belasting op schiphol en J.F.K ?
200 euro ! p.p.
640 inclusief alles klinkt goedkoop. Losse ickets voor april kosten rond de 400 - 450 euro. Hotels kosten ook al snel 100 - 150 dollar per nacht.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Backdoorman het volgende:
Ik hoop begin april met wat familie naar New York te vliegen...met Delta Airlines.
Kan nu een reisje boeken voor 6 dagen (hou je 4 dagen over om echt in New York te zijn) wat 640,- pp kost, incl. vliegtickets, hotel, belasting etc. Is dat duur voor New York of normaal??
Hotel ligt tegenover Madison Square Garden....geen flauw idee of dat in de buurt is van Manhattan.
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...quote:Op maandag 1 januari 2007 21:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
640 inclusief alles klinkt goedkoop. Losse ickets voor april kosten rond de 400 - 450 euro. Hotels kosten ook al snel 100 - 150 dollar per nacht.
Madison Sq is op Manhattan en goed verbonden met de metro om over te komen waar je wil. Ook kun je daarvandaan lopen naar Times Sq / Midtown.
Tja, echte New Yorkers komen Manhattan niet af, maar er buiten is er ook wel één en ander te doen. Als je er maar vier dagen bent en je geen liefhebber bent van sport, natuur, grote Colombiaanse / Russische / Koreaanse buurten of het Vrijheidsbeeld dan zul je Manhattan niet af komen (behalve voor de reis van en naar de luchthaven).quote:Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef Backdoorman het volgende:
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...
Is Manhattan the place to be of zijn er ook nog hiostrische/bekende plekken daarbuiten? Ach. binnenkort maar een paar boekies huren in de bieb!!
de een gaat een paar dagen en anderen gaan weken. In NYC is heel veel te zien, maar ik denk dat het uiteindelijk niet gaat om alleen maar alles af te raffelen en gezien te hebben maar om sfeer te snuiven. Ik heb er toen ik er was bv voor gekozen een aantal musea te doen en bv Coney Island te laten. Anderen kiezen voor de Bronx Zoo, de Yankees of voor het vrijheidsbeeld of staten island. Daarnaast is er op manhatten zelf natuurlijk erg veel te zien. Neem vooral ook tijd om wat door een aantal delen van de stad te lopen, ik vind dat je lopend soms meer ziet dan dat je alles met de metro doet, hoewel die wel erg goed werkt. Ik denk dat 4 dagen best kan maar je zult selectief moeten zijn in wat je wilt zien, afhankelijk van je interessen kunnen de vele NYgangers hier je een hele hoop tips gevenquote:Op maandag 1 januari 2007 22:08 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
relaxed! snel zien te boeken dan maar...tis overigens geen 4 sterren hotel hoor, geloof 2 sterren...
Is Manhattan the place to be of zijn er ook nog hiostrische/bekende plekken daarbuiten? Ach. binnenkort maar een paar boekies huren in de bieb!!
en belangrijker nog: is 4 volle dagen wel genoeg om een goed beeld van New York te krijgen?
Hotel Pennsylvania? Goeie prijs wel op zich!quote:Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Backdoorman het volgende:
Ik hoop begin april met wat familie naar New York te vliegen...met Delta Airlines.
Kan nu een reisje boeken voor 6 dagen (hou je 4 dagen over om echt in New York te zijn) wat 640,- pp kost, incl. vliegtickets, hotel, belasting etc. Is dat duur voor New York of normaal??
Hotel ligt tegenover Madison Square Garden....geen flauw idee of dat in de buurt is van Manhattan.
quote:Op maandag 1 januari 2007 22:29 schreef matthijst het volgende:
*digitale reis naar NYC*
waar heb je die lijst met 5 mooiste uitzichtpunten vandaan? Er staat namelijk een foto van mij tussenquote:
alles te voet te doenquote:Op woensdag 3 januari 2007 01:28 schreef Backdoorman het volgende:
bedankt voor de tips...heb vandaag wat boekies gehaald....zo te zien wordt het vooral Manhattan waar we ons in en omheen (boottocht) zullen bevinden. En wat ik van de verhalen begrijp is dat alles op Manhattan in principe te voet gedaan kan worden. Denk dat we in 4 volle dagen wel genoeg tijd zullen hebben om de standaard dingen als Times Square, Vrijheidsbeeld, Empire State Building, Little Italy en Rockefeller Center te bezoeken.
Verder willen we nog naar een wedstrijd van de Knicks, een musical op Broadway en als het ff kan het Guggenheim Museum bezoeken....jaaa dat worden blaren![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef kepler het volgende:
[..]
alles te voet te doen![]()
Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:23 schreef staticdata het volgende:
[..]
wel gedaan
helemaal naar ons hotel op 81st
maar metro is vele malen beter
inderdaad, ik bedoelde ook meer eigenlijk ZO VEEL mogelijk te voet te doen ;-) maar zo nu en dan een metro pakken voor echt grote stukken is logisch....quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef kepler het volgende:
[..]
alles te voet te doen![]()
Dat zou ik echt niet doenGewoon een weekkaart kopen voor 21 dollar, en dan kan je onbeperkt met de metro. Dan ga je met de metro bijvoorbeeld naar het financial district (ground-zero, wall-street en vrijheidsbeeld) en ga je daar wel rondlopen. De meeste bezienswaardigheden liggen als het ware in 'groepjes' bij elkaar, maar die groepjes liggen redelijk ver van elkaar
Je wil echt niet van Battery Park naar Central Park lopen...
je kan (kon?) gratis met de ferry van Manhattan naar Staten Island, dat is wel een leuke tripquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:52 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
inderdaad, ik bedoelde ook meer eigenlijk ZO VEEL mogelijk te voet te doen ;-) maar zo nu en dan een metro pakken voor echt grote stukken is logisch....
verder ook ff de brooklyn bridge over natuurlijk...wat zijn eigenlijk de leuke dingen om te zien buiten Manhattan? Of zijn dat meer de suburbs en gewoon soort van woonwijken waar niet zoveel spannends gebeurt?
Grote stukken lopen over Manhattan is juist erg leuk om te doen. Vooral omdat de New Yorkers dat ook doen in hun eigen NY-pace. Ofwel: iedereen loopt lekker door in ongeveer mijn tempo. Mocht je echter wat kleiner zijn en niet kunnen snelwandelen, dan raad ik je aan om dit niet in de spits te doen en zoveel mogelijk aan de kant te blijven, want men houdt er niet van om opgehouden te worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:23 schreef staticdata het volgende:
wel gedaan
helemaal naar ons hotel op 81st
maar metro is vele malen beter
www.vliegtarieven.nl en dan bij de optie luchtvaartmaatschappij 'icelandair' invullen. Of direct naar de site van http://www.icelandair.com/quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:26 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand die weet op welke site/ maatschappij ik een reis naar New York kan regelen via Ijsland. Ik had goedkope tickets gevonden, maar nu ben ik dus de site kwijt. Heel slim.
inderdaadquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:39 schreef MaxMark het volgende:
Ben wel benieuwd naar de foto's, Wytze
Continental is als het goed is net zo duur. En die schijnen TV-tjes in de stoel te hebben, Delta niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:21 schreef Professional het volgende:
Foto`s zijn altijd welkom.
Even kijken hoe we het gaan doen deze zomer, anders wordt het oktober. Ben een beetje aan het neuzen, en voor 377 euro zit ik met Delta in oktober in New York. Nu heb ik nooit met Delta gevlogen maar die zijn toch wel goed of niet?
Voor de rest ff goed bespreken of ik deze zomer ga.
Heb Delta als een zeer goede en klantvriendelijke maatschappij beleefd. Naar NYC werden we doodgegooid met eten en drankjes en het personeel was alleraardigst!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:21 schreef Professional het volgende:
Foto`s zijn altijd welkom.
Even kijken hoe we het gaan doen deze zomer, anders wordt het oktober. Ben een beetje aan het neuzen, en voor 377 euro zit ik met Delta in oktober in New York. Nu heb ik nooit met Delta gevlogen maar die zijn toch wel goed of niet?
Voor de rest ff goed bespreken of ik deze zomer ga.
Yup, via Hotelplan website.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:42 schreef Professional het volgende:
Bij een reisorganisatie geboekt?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:09 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Heb Delta als een zeer goede en klantvriendelijke maatschappij beleefd. Naar NYC werden we doodgegooid met eten en drankjes en het personeel was alleraardigst!![]()
Ik denk dat de service van KLM en United Airlines vergelijkbaar is, maar United vliegt niet rechtstreeks van Schiphol naar New York. Je moet overstappen in Washington. Zelfs als je van mening bent dat United iets beter is dan KLM dan lijkt me dat niet de moeite waard van het overstappen en de extra reistijd, stress en hogere vertragings risico.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:50 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Maakt het trouwens nog veel uit of je met KLM of United Airlines vliegt? (wat service e.d. betreft)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |