heb je ze pijn gedaanquote:Op donderdag 28 september 2006 16:53 schreef Aoristus het volgende:
damn, dat stukje over die kutmarokkaan in onm werd vandeweek in mijn straat opgenomen , ik wilde alleen maar de algemene beschouwingen zien
niet bij stilgestaan eigenlijk, stomquote:
Misschien hadden ze de islam niet moeten uitvinden. Dan had je dat gezeik nu allemaal niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat helemaal niet om de mate van religieusheid van de betreffende wetenschapper Godslasteraar, want bij de een deed zijn onderzoek juist omdat hij gestimuleerd werd door de wetenschap en de ander weer niet. Het gaat om het feit dat al deze mensen, wel of niet zeer religieus, toch bezig waren in een Islamtisch geheel, een islamitische cultuur, een islamitisch rijk. Het is natuurlijk zeer pijnlijk voor je om dat te aanvaarden, maar het is een feit. Er was in dat Islamitische geheel ruimte voor onderzoek en overnames, en het was in die zin een baken van wetenschap en verlichting wat voortspruide uit de Islamitische samenleving destijds. Voor de rest ben jij ook wel aardig hoor op z'n tijd, maar 9 van de 10 keer ben je alleen maar bezig met zaken die je niet aan staan te baggetalisseren, weg te moffelen en snel je kop in het zand te steken.
Wel "toevallig" dat deze gouden eeuwen in de arabische gebieden plaatsvonden na stichting van de Islam. Overigns, misschien had jij niet geboren moeten worden, had ik je gezeik ook niet hoeven aan te horen.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien hadden ze de islam niet moeten uitvinden. Dan had je dat gezeik nu allemaal niet.
Ja, en nu doet de Islam er alles aan om hun ontwikkeling tegen te houdenquote:Op donderdag 28 september 2006 17:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel "toevallig" dat deze gouden eeuwen in de arabische gebieden, plaatsvonden na stichting van de Islam. Overigns, misschien had jij niet geboren moeten worden, had ik je gezeik ook niet hoeven aan te horen.
Dat worden dan 70 anaal ridders voor jou in de hemel.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:43 schreef pberends het volgende:
Misschien hadden ze de islam niet moeten uitvinden. Dan had je dat gezeik nu allemaal niet.
Als je ervan uit gaat dat de Islam een entiteit is.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, en nu doet de Islam er alles aan om hun ontwikkeling tegen te houden.
Ga eens die anarchie in NWS beheren.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat worden dan 70 anaal ridders voor jou in de hemel.
Ik zou maar een pot vaseline in je doodskist stoppen voor het hiernamaals.
Graag gedaanquote:Op donderdag 28 september 2006 17:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Mijn allereerste naamtopic ooit
![]()
Het hiernamaals is toch seksloos?quote:Op donderdag 28 september 2006 17:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat worden dan 70 anaal ridders voor jou in de hemel.
Ik zou maar een pot vaseline in je doodskist stoppen voor het hiernamaals.
quote:Op donderdag 28 september 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Het hiernamaals is toch seksloos?
quote:Op donderdag 28 september 2006 17:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ga eens die anarchie in NWS beheren.
Als je Meki banned, moet je ook al zn tegenpolen bannen.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
, waar zijn mijn medemodjes ?
Meki bannen is ook een oplossing. Wat kan hij mensen geweldig op de kast jagen.
Tsja met vrouwen als Femke Halsema kan ik die coalitie tegen vrouwen wel begrijpenquote:,,Helaas bestaat er geen internationale coalitie voor vrouwen, maar wel een coalitie tegen vrouwen. Dat zijn de fundamentalistische moslims, maar ook de fundamentalistische Amerikaanse christenen en de Rooms Katholieke Kerk. Dat is een as van religieus kwaad die de zeggenschap van vrouwen probeert terug te dringen. En de gevolgen zijn desastreus.''
Dat lijken me twee aparte zaken.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:18 schreef du_ke het volgende:
Is het dan niet zo dat veel vrouwen vanuit religies worden onderdrukt? En dat religie de bron is van erg veel ellende in deze wereld?
quote:Op donderdag 28 september 2006 18:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tsja met vrouwen als Femke Halsema kan ik die coalitie tegen vrouwen wel begrijpen.
Wat een mens is het toch ook.
Ik weet het niet. Misschien omdat ze zo totaal anders is dan ik. Een echte tegenpoolquote:Op donderdag 28 september 2006 18:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Wat is dat toch met je obsessie met Halsema?
Dit komt me bekend voor.quote:("het Hollands Huisgezin in de 17e eeuw", niet zo interessant eigenlijk, en geen zin in de particuliere hobbies van profs/docenten)
http://www.memri.org/bin/opener_latest.cgi?ID=SD130206quote:Anchor: "Zionist ideology uses all means to impose its cultural control. Cinema, as an attractive and popular form of art, has always interested the Zionist circles."
Reporter: "The hot news of cinema circles worldwide is: The Pirates of the Caribbean attack the silver screen. The example of Pirates of the Caribbean - Hollywood's latest effort to gain control - is all the more striking if we bear in mind the name of its producer: the Walt Disney company. Disney and its productions have been associated, more than anything, with the Zionist lobby in Hollywood. In 1995, when the pro-Zionist Jews were 2.5% of America's population, they made up 7.7% of Disney's board of directors. This clearly influences the content of this large company's productions, as well as its policies and guidelines. The Aladdin animated film series is one example of Disney creations that present Arabs in a negative light.
"In 2004, Disney supported the Bush administration's expansionist policies, and refrained from screening the film Fahrenheit 9/11, which harshly criticized Bush's policy in attacking Iraq. This film, which won the Palme d'Or award at the Cannes film festival, became the bestselling documentary in the history of the film industry. Disney's move brought it nothing but disgrace.
"In any event, Zionism is not restricted to the capitalistic weapons companies, such as Lockheed and the banks that support it. Cinema is considered another, subtle, weapon in the hands of those who support this corrupt ideology. In Hollywood, Disney is the manufacturer of this weapon, and Pirates of the Caribbean is its newest ammunition.
"Hamid-Reza Modaghegh, IRINN, Tehran."
Iranian Channel 4, February 16, 2006
Hasan Bolkhari: "There is a cartoon that children like. They like it very much, and so do adults - Tom and Jerry."
[...]
"Some say that this creation by Walt Disney [sic] will be remembered forever. The Jewish Walt Disney Company gained international fame with this cartoon. It is still shown throughout the world. This cartoon maintains its status because of the cute antics of the cat and mouse - especially the mouse.
"Some say that the main reason for making this very appealing cartoon was to erase a certain derogatory term that was prevalent in Europe."
[...]
"If you study European history, you will see who was the main power to hoard money and wealth in the 19th century. In most cases, it is the Jews. Perhaps that was one of the reasons which caused Hitler to begin the anti-Semitic trend, and then the extensive propaganda about the crematoria began... Some of this is true. We do not deny all of it.
"Watch Schindler's List. Every Jew was forced to wear a yellow star on his clothing. The Jews were degraded and termed 'dirty mice.' Tom and Jerry was made in order to change the Europeans' perception of mice. One of terms used was 'dirty mice.'
"I'd like to tell you that... It should be noted that mice are very cunning...and dirty."
[...]
"No ethnic group or people operates in such a clandestine manner as the Jews."
[...]
"Read the history of the Jews in Europe. This ultimately led to Hitler's hatred and resentment. As it turns out, Hitler had behind-the-scene connections with the Protocols [of the Elders of Zion]."
"Tom and Jerry was made in order to display the exact opposite image. If you happen to watch this cartoon tomorrow, bear in mind the points I have just raised, and watch it from this perspective. The mouse is very clever and smart. Everything he does is so cute. He kicks the poor cat's ass. Yet this cruelty does not make you despise the mouse. He looks so nice, and he is so clever... This is exactly why some say it was meant to erase this image of mice from the minds of European children, and to show that the mouse is not dirty and has these traits.
"Unfortunately, we have many such cases in Hollywood shows."
Die zaken lijken me toch wel behoorlijk verbonden. En dit lijkt me geen rare sprong in de meer linkse sprongen is religie nooit echt populair geweest. Bij liberalen ook niet overigens.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijken me twee aparte zaken.
Verder is Femke Halsema natuurlijk een kat in het nauw. Nu maakte Femke al rare sprongen maar ze worden met de dag raarder. Ach ja het zit misschien in de aard van het beestje.
Lachen... ik kan mijn auto zien staan op google.maps. Beetje onduidelijk maar toch.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
En trouwens, reuzen bestaan:
http://maps.google.com/maps?p=&c=&t=k&hl=en&ll=48.857635,10.20529&z=17
Aanrechtsubsidies zijn niet van deze tijd. Punt uit.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:51 schreef Aoristus het volgende:
Halsema heeft ongelijk, die aanrechtsubsidies moeten blijven. Je moet er toch niet aan denken dat huisvrouwen straks ook op de werkvloer komen om zich met alles te bemoeien? Wat moeten die vrouwen voor functie vervullen, welk perspectief kan Halsema hen geven?
Ik kan mijn schaapjes tellen..quote:Op donderdag 28 september 2006 18:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lachen... ik kan mijn auto zien staan op google.maps. Beetje onduidelijk maar toch.
Is dat naast die oorwurm?quote:Op donderdag 28 september 2006 18:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lachen... ik kan mijn auto zien staan op google.maps. Beetje onduidelijk maar toch.
Welke stad is dat dan wel niet?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:10 schreef Monidique het volgende:
Iets schrijven over een stad waarover niets staat in de boeken die je geleend hebt is lastig en vermoeiend en bovenal vervelend omdat je eigenlijk geen gebruik wilt maken van internet. Komma's...
Nee dumbass, je stad selecteren en van daaruit inzoomen.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is dat naast die oorwurm?
Aha, Irak.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:10 schreef Monidique het volgende:
Komma's...
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee dumbass, je stad selecteren en van daaruit inzoomen.
Catania. Maar zoveel hoeft niet, ik wil er gewoon wat informatie over hebben. Het is niet zo belangrijk. Maar goed... wel redelijk wat kunnen vinden over Agrigentum en zeker Syracuse, in de twee boeken die ik heb, dus het is wel voldoende. Ja, beetje stom altijd, om drie uur ermee beginnen als het morgen af moet. Niet veel, hoor, maar ik ben het niet gewend, hè, schrijven.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Welke stad is dat dan wel niet?
[ bron ]quote:Veteran Washington reporter Bob Woodward tells Mike Wallace that the Bush administration has not told the truth regarding the level of violence, especially against U.S. troops, in Iraq. He also reveals key intelligence that predicts the insurgency will grow worse next year. Wallace’s interview with Woodward will be broadcast on 60 MINUTES Sunday, Oct. 1 (7:00-8:00 PM, ET/PT) on the CBS Television Network.
According to Woodward, insurgent attacks against coalition troops occur, on average, every 15 minutes, a shocking fact the administration has kept secret. “It’s getting to the point now where there are eight, 900 attacks a week. That’s more than a hundred a day. That is four an hour attacking our forces,” says Woodward.
The situation is getting much worse, says Woodward, despite what the White House and the Pentagon are saying in public. “The truth is that the assessment by intelligence experts is that next year, 2007, is going to get worse and, in public, you have the president and you have the Pentagon [saying], ‘Oh, no, things are going to get better,’” he tells Wallace. “Now there’s public, and then there’s private. But what did they do with the private? They stamp it secret. No one is supposed to know,” says Woodward.
Hup, aan de slag en niet meer zoeken naar dingen die belastend zijn voor de President.quote:
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:59 schreef zakjapannertje het volgende:
LOL@ http://forum.fok.nl/active
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:59 schreef zakjapannertje het volgende:
LOL@ http://forum.fok.nl/active
quote:Op donderdag 28 september 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
Tip trouwens voor de oudjes onder ons:
[[url=http://img3119.imagevenue.com/loc332/22334_auto_header_332lo.jpg]afbeelding][/url]
Je bent te jong. Zul je wel blijven ookquote:Op donderdag 28 september 2006 21:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dit is echt te oud. Of niet oud genoeg.
hey, vraagje, wat is ook alweer de term voor het be/veroordelen van het verleden met waarden en normen van het heden? Stom, maar ik kan het me niet herinnerenquote:
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=52184quote:Tasked with pinpointing motivation, analysts find
terrorists 'rational actors' following 'holy book'
© 2006 WorldNetDaily.com
With suicide bombings spreading from Iraq to Afghanistan, the Pentagon has tasked intelligence analysts to pinpoint what's driving Muslim after Muslim to do the unthinkable.
Their preliminary finding is politically explosive: it's their "holy book" the Quran after all, according to intelligence briefings obtained by WND.
In public, the U.S. government has made an effort to avoid linking the terrorist threat to Islam and the Quran while dismissing suicide terrorists as crazed heretics who pervert Islamic teachings.
"The terrorists distort the idea of jihad into a call for violence and murder," the White House maintains in its recently released "National Strategy for Combating Terrorism" report.
het is jammer dat ie er niets mee kanquote:Op donderdag 28 september 2006 22:58 schreef MrX1982 het volgende:
Balkenende, goed optreden in de Kamer.
Hij is waarschijnlijk slimmer dan de hele oppositie bijelkaar.
Shitt... ik zei nog zo tegen Keessie.. weet je het zeker..quote:Op donderdag 28 september 2006 23:01 schreef Aoristus het volgende:
die auto die vernield was tijdens de uitzending van Buitenhof van afgelopen zondag, bleek niet van de Winter te zijn geweest
Hij is een uitermate matige rederaar, kan slecht liegen (zie zijn optreden vandaag),quote:Op donderdag 28 september 2006 22:58 schreef MrX1982 het volgende:
Keesie zei nog, kijk dan, een wit kentekenquote:Op donderdag 28 september 2006 23:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Shitt... ik zei nog zo tegen Keessie.. weet je het zeker..
Anti-cultuurrelativisme?quote:Op donderdag 28 september 2006 22:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hey, vraagje, wat is ook alweer de term voor het be/veroordelen van het verleden met waarden en normen van het heden? Stom, maar ik kan het me niet herinneren![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik vond zijn optreden voor zover ik dat gezien heb (heb het meeste gemist nl.) maar zwakjes.
Ja, die lastige oppositie ook altijd, met die moeilijke vragen.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het was ook echt zwaar matig.
Wanneer iemand begint over een stijging van 200.000 werklozen en je dan begint te praten over dat je niet over de kleine cijfertjes wilt praten en begint over positivisme, dan zakt de broek bij mij wel af.
Beter dan dat populisme van Bos. Een gladde marketing jongen die in de politiek zit. Veel slechter kan het haast niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hij is een uitermate matige rederaar, kan slecht liegen (zie zijn optreden vandaag),
bekrompen, burgerlijk en bijzonder sullig.
Maar dat doet zeker allemaal niet terzake?![]()
Gemeen he?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, die lastige oppositie ook altijd, met die moeilijke vragen.
Leef ik nog wel een beetje in de zelfde wereld?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is trouwens nu officieel, MrX1982, jij leeft in een geheel andere werkelijkheid dan ik.
Fundamentalisten tooien zich met andermans veren waar zijzelf part nog deel aan hadden. Wetenschap heeft niets te maken met religie of geloof. Wat niet wil zeggen dat een wetenschapper niet religieus kan zijn. Zo'n gelovig wetenschapper zal echter op z'n minst geloof en wetenschap gescheiden houden, de "Nonoverlapping Magisteria" van o.a. Stephen Gould waar ik al eens eerder over poste. Maar zo zijn er ook Amerikanen die erg trots zijn op de wetenschappelijke prestaties "van" de Verenigde Staten, en tegelijkertijd het onderwijs in evolutie proberen te saboteren en dmv creationisme een rechtstreekse aanval uitvoeren op de wetenschap. En als deze mensen hun zin krijgen is het met de scheiding van staat en religie gedaan in de VS, en zal de wetenschap al snel een wegkwijnen door religieuze intolerantie. Met als "rallying cry" "respect" en "beledigend".quote:Op donderdag 28 september 2006 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat helemaal niet om de mate van religieusheid van de betreffende wetenschapper Godslasteraar, want de een deed zijn onderzoek juist omdat hij gestimuleerd werd door de religie en de ander weer juist niet. Het gaat om het feit dat al deze mensen, wel of niet zeer religieus, toch bezig waren in een Islamtisch geheel, een islamitische cultuur, een islamitisch rijk. Het is natuurlijk zeer pijnlijk voor je om dat te aanvaarden, maar het is een feit. Er was in dat Islamitische geheel ruimte voor onderzoek en overnames, en het was in die zin een baken van wetenschap en verlichting wat voortspruide uit de Islamitische samenleving destijds. Voor de rest ben jij ook wel aardig hoor op z'n tijd, maar 9 van de 10 keer ben je alleen maar bezig met zaken die je niet aan staan te baggetalisseren, weg te moffelen en snel je kop in het zand te steken.
eeuh, nee, daar heb ik nog nooit van gehoord. Het stomme is dat het op m'n lippen ligt, maar ik kom er niet uitquote:
cultuur-absolutisme?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
eeuh, nee, daar heb ik nog nooit van gehoord. Het stomme is dat het op m'n lippen ligt, maar ik kom er niet uit![]()
Ik kan het me ook niet direct herinneren. Behalve ´´anachronisme´´ als brede term, komt alleen ´´presentisme´´ als specifiek woord in me op. Ik ga even op zoek.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hey, vraagje, wat is ook alweer de term voor het be/veroordelen van het verleden met waarden en normen van het heden? Stom, maar ik kan het me niet herinneren![]()
Zolang je dat maar blijft denken dan ben je vast gelukkigquote:Op donderdag 28 september 2006 23:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben blij dat du_ke en die piraat erkennen in een droomwereld te leven daar ik in de werkelijkheid leef en er maar een werkelijkheid is.
tss ik had in jou geen terrorist gezien sportplaatjes.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:33 schreef Apropos het volgende:
Meki.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/punch360/lolbottle6hd.gif
Anachronisme zit heel dicht in de buurt. Ik heb "The Pursuit of History" van John Tosh er maar bijgepaktquote:Op donderdag 28 september 2006 23:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik kan het me ook niet direct herinneren. Behalve ´´anachronisme´´ als brede term, komt alleen ´´presentisme´´ als specifiek woord in me op. Ik ga even op zoek.
Die wandaad heb je toch niet zelf verricht, toch?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:33 schreef Apropos het volgende:
Meki.
wat is tegenwoordig het handboekje voor de historische theorie?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:37 schreef Apropos het volgende:
Een smerige Marxist, die Tosh, maar dat boek is niet onverdienstelijk. Al heb ik er na het eerste semester niet meer in gelezen.
Bierrrrtjuh!quote:Op donderdag 28 september 2006 23:33 schreef Apropos het volgende:
Meki.
Laten we nou eerst eens het woord werkelijkheid afschaffen, en het houden bij perceptie.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben blij dat du_ke en die piraat erkennen in een droomwereld te leven daar ik in de werkelijkheid leef en er maar een werkelijkheid is.
In het tweede jaar krijg je Lorentz, De constructie van het verleden, en Beliën en Van Setten, Geschiedschrijving in de twintigste eeuw. Het eerste is ambitieus maar onleesbaar, het tweede is geslaagd.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wat is tegenwoordig het handboekje voor de historische theorie?
Drinken?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:50 schreef MrX1982 het volgende:
Dronken?
Ik ben het zo hartgrondig met je eens dat ik je niet zal verbeteren.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Godzijdank functioneerd het plaatje niet.
Nieuw tabje of venster openen en dan de link copy-pasten werkt wel.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:00 schreef MrX1982 het volgende:
Link is dood.
Het is voor de verandering geen naakt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Het wordt waarschijnlijk geblokt door mijn EO filternet.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:15 schreef Apropos het volgende:
Ik zie dat de Alpha-cursus je ogen heeft geopend.
vandaar ook het celibaat natuurlijkquote:Op vrijdag 29 september 2006 00:15 schreef sizzler het volgende:
Christenen...
Aan de ene kant weten ze precies wat de wil en de bedoeling is van God, maar als er kritische vragen komen dan zijn “Gods wegen” opeens “ondoorgrondbaar” en moeten we ons nederig opstellen omdat wij ons, met onze imperfectie en aardse beperkingen, nooit in het almachtige opperwezen kunnen verplaatsen. Maar als Gods wegen ondoordringbaar zijn, waarom zouden we dan aannemen dat zijn openbaring gebaseerd is op liefde en de waarheid?
Jawel, maar in die cursus worden ze als feiten gepresenteerd.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
Daarom heet het ook geloof.
Kun je enige details geven over die "cursus"?quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jawel, maar in die cursus worden ze als feiten gepresenteerd.
Check ook deze site effequote:Op vrijdag 29 september 2006 00:22 schreef sizzler het volgende:
En stug vol blijven houden dat het een redelijke aanname is dat wanneer je het leven van Jezus pas 20 jaar na zijn dood opschrijft je dan alles letterlijk zoals het gegaan is kan weergeven. Dus zonder overdrijvingen en ook nog alle dialogen en toespraken letterlijk zoals het toen gegaan is kan opdreunen.
Sure: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpha-cursusquote:Op vrijdag 29 september 2006 00:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Kun je enige details geven over die "cursus"?
Interesting. Ik was er zelf ook al achter gekomen dat er bepaalde verhalen van de bijbel overenkwamen met griekse mythologie.quote:Op vrijdag 29 september 2006 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Check ook deze site effe![]()
http://www.wilsonsalmanac.com/jesus_similar.html
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/quote:Op vrijdag 29 september 2006 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Niet alleen met Griekse mythologie maar ook bv Boedha die over water liep, vond dat je je vijand lief moest hebben en dat "de zachtmoedigen de aarde zullen erven" etc. Dat Jezus zoals beschreven in de bijbel bestaan zou hebben is mijns inziens op geen enkele wijze nog vol te houden. Temeer omdat deze boedhistische leerstellingen geen enkele traditie kennen in het Judaisme dat volstrekt doortrokken is van oog om oog tand, om tand en vendetta-mentaliteit.quote:Op vrijdag 29 september 2006 01:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
Interesting. Ik was er zelf ook al achter gekomen dat er bepaalde verhalen van de bijbel overenkwamen met griekse mythologie.
Ja, TalkOrigins, dé site voor geinteresseerdenquote:Op vrijdag 29 september 2006 01:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
Het bewijs van evolutie.
eeuh, vrij opmerkelijk! goeie stuff voor een topic? (wel na het weekeinde aub)quote:Op vrijdag 29 september 2006 01:49 schreef sizzler het volgende:
http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/geweld-SGP.html
Ah, hier heb ik het:quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jawel, maar in die cursus worden ze als feiten gepresenteerd.
Dit is uit één van de boekjes die ik kreeg.quote:Hoe weet je of het waar is?
Je kunt wat het chistendom beweert, testen. Gewoon omdat het historische wortels heeft.Christelik geloof is gebaseerd op het leven, de dood en de opstanding van Jezus Christus. Ons geloof is gebaseerd op krachtig historisch bewijsmateriaal.
Jezus was ook gewoon een Boedhist natuurlijk. Maar wat dan wel opmerkelijk is, is dat volkeren verspreid over de hele wereld dezelfde oerverhalen hebben. Het zou betekenen dat op een gegeven moment die volkeren bijelkaar hebben gehoord.quote:Op vrijdag 29 september 2006 01:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Niet alleen met Griekse mythologie maar ook bv Boedha die over water liep, vond dat je je vijand lief moest hebben en dat "de zachtmoedigen de aarde zullen erven" etc. Dat Jezus zoals beschreven in de bijbel bestaan zou hebben is mijns inziens op geen enkele wijze nog vol te houden. Temeer omdat deze boedhistische leerstellingen geen enkele traditie kennen in het Judaisme dat volstrekt doortrokken is van oog om oog tand, om tand en vendetta-mentaliteit.
Blijkbaar hebben we meer dan alleen ons decimaal positie stelsel te danken aan India![]()
Waarom?quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Jezus was ook gewoon een Boedhist natuurlijk.
Ja, dat zou je kunnen stellen. Ik ben ook wel benieuwd in de bekendheid die het Boeddhisme destijds genoot. Toch kun je niet zomaar stellen dat wat Jezus predikt, geheel afwezig was in het Jodendom. Bovendien is Jezus´ beeldspraak vaak erg fel en daarin in sterke mate gelijkend op de taal van de profeten. Er is zeker sprake van continuiteit in beide opzichten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:19 schreef gelly het volgende:
[..]
In essentie dan he, niet letterlijk natuurlijk...
Maar dat komt misschien omdat anderen hun eigen boodschap of mening met die van Jezus vermengd hebben, en dat dat opgeschreven is.. De kern van een overgeleverd verhaal blijft vaak wel intact.quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, dat zou je kunnen stellen. Ik ben ook wel benieuwd in de bekendheid die het Boeddhisme destijds genoot. Toch kun je niet zomaar stellen dat wat Jezus predikt, geheel afwezig was in het Jodendom. Bovendien is Jezus´ beeldspraak vaak erg fel en daarin in sterke mate gelijkend op de taal van de profeten. Er is zeker sprake van continuiteit in beide opzichten.
Huh?quote:Op donderdag 28 september 2006 22:58 schreef MrX1982 het volgende:
De Ark van Noah, de slang en Mozes' tocht zijn ook copypaste-werk van het Gilgamesj-epos (en meerdere), door de goede heer...Hij is een beetje lui.quote:Op vrijdag 29 september 2006 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Had je gebeld, of lag het aan de volgorde van installeren?quote:Op vrijdag 29 september 2006 07:23 schreef Drugshond het volgende:
Mogge, straks snel ff naar het postkantoor om de oude modem retour te zenden naar UPC. Heb inmiddels een nieuwe modem + telefonie die na wat gepuzzel het goed doet.
Vergat in de handleiding te kijken (wie leest die crap), dat je een nieuwe modem ook weer bekend moest maken bij Kwello. Ik vondt het al verdacht dat ik wel inbound dataverkeer had (tot aan de modem) maar dat ik outbound nix kon doen. Stond allemaal in het boekje.... maar dat lees je pas na 10 minuten als je op een landmijn staat.
quote:Enschede richt parken gastvrij in voor Turkse vrouwen
ENSCHEDE - Enschede gaat parken, pleinen en markten zo inrichten dat Turkse vrouwen zich er meer thuis voelen en langer buiten blijven. In het Wesselerbrinkpark in het zuiden van de stad, waar 40 procent van de bevolking een niet-Nederlandse achtergrond heeft, wordt begonnen met grote publieke barbecue- en picknickplaatsen.
Dit veranderde beleid is het gevolg van het vorige week gepresenteerde onderzoek van planologe Eda Ünlü Yücesoy. De Turkse uit Istanbul promoveerde aan de Universiteit Utrecht en deed tussen 2001 en 2004 onderzoek naar het gebruik van de openbare ruimte door Turkse vrouwen.
In de tijd woonde ze in de wijk Wesselerbrink. Ze vroeg zich af waarom ze er zo weinig Turkse vrouwen op straat zag, terwijl de straat in Turkije de ontmoetingsplek bij uitstek is. De openbare ruimte in Nederland is niet ingericht voor ontmoeting, concludeert zij in haar onderzoek.
Turkse vrouwen gaan hier alleen groepsgewijs naar buiten en op de rustige momenten, omdat ze zich anders onveilig voelen. Ze gaan in Enschede samen naar de weekmarkt en in het weekend met hun familie naar het park of de rand van de stad. Om er lang te verblijven, ontbreken faciliteiten als banken, picknickplaatsen en barbecuemogelijkheden voor grotere families, constateerde de planologe.
Enschede heeft zich deze kritiek direct aangetrokken, laat wethouder Ed Wallinga weten. Hij kondigt aan de publieke ruimte meer voor ontmoeting in te richten. ‘Barbecuen wordt gezien als een evenement, waarvoor je een vergunning moet aanvragen. Dus ik kan het verbieden. Maar dat ga ik niet doen, integendeel: we gaan het park op een goede manier inrichten.’
Ik kon namelijk wel pingen naar Host/IP-adres (die zag hij), maar de pakketjes kwamen niet door. En toen viel het kwartje.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:08 schreef Autodidact het volgende:
Had je gebeld, of lag het aan de volgorde van installeren?
Het smulbos ideequote:Op vrijdag 29 september 2006 09:09 schreef sigme het volgende:
Iemand zin een snellopend NWS-topic te starten?
Is R@b al ingeseind?
[..]
volkskrant
segregatie, apartheid, bankje in het park met 'slegs vir turkse'.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:13 schreef Autodidact het volgende:
De wethouder is dus een beetje aardig tegen zijn burgers en gunt ze een plekje, of heet dit een knieval voor terroristen?
de verschillende culturen op de wereld hebben zeker niet dezelfde oerverhalen. Palestina ten tijde van Augustus lag simpelweg midden in een regio waar veel onderling verkeer bestond. Je reisde zo richting Perzië, en dan India, of eventueel via een zeeroute. Dergelijke reizen waren uiteraard geen sinecure, maar zeker niet zo gevaarlijk als de Hollandse zeereizen richting Azië in de 17e/18e eeuw dat waren.quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Jezus was ook gewoon een Boedhist natuurlijk. Maar wat dan wel opmerkelijk is, is dat volkeren verspreid over de hele wereld dezelfde oerverhalen hebben. Het zou betekenen dat op een gegeven moment die volkeren bijelkaar hebben gehoord.
Veel plezier ermee, NWS-MOD!quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:45 schreef Drugshond het volgende:
Sigme..... Enschede richt parken gastvrij in voor Turkse vrouwen
PvdA? Minister? Ik mis het verband met het nieuwsbericht - daarin wordt niet gesproken over PvdA. Is de betrokken wethouder Ed Wallinga PvdA'er?quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Verder slaat de PVDA minister een behoorlijke plank mis.
ff opgezocht met googlequote:Op vrijdag 29 september 2006 09:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Veel plezier ermee, NWS-MOD!
Overigens:
[..]
PvdA? Minister? Ik mis het verband met het nieuwsbericht - daarin wordt niet gesproken over PvdA. Is de betrokken wethouder Ed Wallinga PvdA'er?
Of bedoel je inderdaad een of andere minister uit een tijd dat de PvdA in een kabinet zat?
ow, geen ideequote:Op vrijdag 29 september 2006 09:44 schreef Autodidact het volgende:
Welk schrift had je liever gezien dan? Christendom heeft wel allerlei leuke sektes gekregen.
Eh.. het stond gewoon in het stuk van de Volkskrant, en er zijn momenteel geen PvdA ministersquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff opgezocht met google= idd wethouder.
quote:Belachelijk. En weer passen we ons aan aan de auslander.
Tsja, een gek woestijnvolkje hè. Een polytheïsme zou misschien wel leuker zijn, die goden konden tenminste nog fouten maken, en als ze niet deden wat het volk wilde sliep de god of zat hij achter de vrouwen aan. Monotheïsme is te nihilistisch.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:56 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ow, geen ideemaar veel waardelozer als het OT is nauwelijks mogelijk.
quote:“Islam is part of our present and our future,” said the German Interior Minister, Wolfgang Schäuble, on Thursday before the national parliament (Bundestag), reported MAP news agency.
German Interior Minister Wolfgang Schäuble organisied conference on Islam on Sept. 27 in Berlin to encourage better integration of the Muslim community in Germany. Ph: AFP.
The German official said that Islam is part of Germany and Europe.
In a speech to parliament in Berlin early Thursday, Schäuble said the government wants to establish a new basis for the coexistence of Muslims and other residents of Germany.
Schäuble was speaking at a parliamentary session dedicated to the integration of Muslims, which followed the first conference on Islam.
The German official hosted the "Conference on Islam" in Berlin that brought together the federal government and 15 representatives of the 3.2 million Muslims in Germany for the beginning of a two-year dialogue.
The government wants the conference to result in a contract between the two sides that will improve integration in Germany and suppress the growing influence of Islamist extremists.
“The start of this dialogue was a success. It was an open meeting with controversial debates, which is a sign of a new beginning,” said Schäuble.
The Muslim representatives attending the conference described this initiative as “positive”.
“It is a new ground for the dialogue between Christians and Muslims,” they underlined.
Other representatives said that the conference was a historic event, which integrates the Muslim community in the German sociopolitical issues.
“Muslims must be recognized as an equal religious community,” they added.
For their part, German officials said that the Muslim communities must be open and get away from “conspiracy circles”.
Most of the German political figures stressed the necessity for the Muslim community to master the German language for a better integration. Some have even suggested that preaching should be in German.
Among the subjects treated was the under-representation of the Muslim community in the German parliament.
It is also felt that one of the biggest problems of the Muslim community is the abundance of associations (more than 2,500) and the absence of a central structure uniting all the organizations and associations to form one official spokesbody for the community.
Aware of these difficulties, Schäuble said “It will be a stony path ahead, both for Muslims and for the state.”
The government estimates there are between 3.2-3.5 million Muslims living in Germany. Turkish immigrants or their descendants form the majority of the Muslim community in the European country.
quote:Kill People Who Don't Listen to Priests
Anyone arrogant enough to reject the verdict of the judge or of the priest who represents the LORD your God must be put to death. Such evil must be purged from Israel. (Deuteronomy 17:12 NLT)
Kill Witches
You should not let a sorceress live. (Exodus 22:17 NAB)
Kill Homosexuals
"If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives." (Leviticus 20:13 NAB)
Kill Fortunetellers
A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death. (Leviticus 20:27 NAB)
Death for Hitting Dad
Whoever strikes his father or mother shall be put to death. (Exodus 21:15 NAB)
Death for Cursing Parents
1) If one curses his father or mother, his lamp will go out at the coming of darkness. (Proverbs 20:20 NAB)
2) All who curse their father or mother must be put to death. They are guilty of a capital offense. (Leviticus 20:9 NLT)
Death for Adultery
If a man commits adultery with another man's wife, both the man and the woman must be put to death. (Leviticus 20:10 NLT)
Death for Fornication
A priest's daughter who loses her honor by committing fornication and thereby dishonors her father also, shall be burned to death. (Leviticus 21:9 NAB)
Death to Followers of Other Religions
Whoever sacrifices to any god, except the Lord alone, shall be doomed. (Exodus 22:19 NAB)
Kill Nonbelievers
They entered into a covenant to seek the Lord, the God of their fathers, with all their heart and soul; and everyone who would not seek the Lord, the God of Israel, was to be put to death, whether small or great, whether man or woman. (2 Chronicles 15:12-13 NAB)
Kill False Prophets
If a man still prophesies, his parents, father and mother, shall say to him, "You shall not live, because you have spoken a lie in the name of the Lord." When he prophesies, his parents, father and mother, shall thrust him through. (Zechariah 13:3 NAB)
Kill the Entire Town if One Person Worships Another God
Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." (Deuteronomy 13:13-19 NLT)
Kill Women Who Are Not Virgins On Their Wedding Night
But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house. Thus shall you purge the evil from your midst. (Deuteronomy 22:20-21 NAB)
Kill Followers of Other Religions.
1) If your own full brother, or your son or daughter, or your beloved wife, or you intimate friend, entices you secretly to serve other gods, whom you and your fathers have not known, gods of any other nations, near at hand or far away, from one end of the earth to the other: do not yield to him or listen to him, nor look with pity upon him, to spare or shield him, but kill him. Your hand shall be the first raised to slay him; the rest of the people shall join in with you. You shall stone him to death, because he sought to lead you astray from the Lord, your God, who brought you out of the land of Egypt, that place of slavery. And all Israel, hearing of this, shall fear and never do such evil as this in your midst. (Deuteronomy 13:7-12 NAB)
2) Suppose a man or woman among you, in one of your towns that the LORD your God is giving you, has done evil in the sight of the LORD your God and has violated the covenant by serving other gods or by worshiping the sun, the moon, or any of the forces of heaven, which I have strictly forbidden. When you hear about it, investigate the matter thoroughly. If it is true that this detestable thing has been done in Israel, then that man or woman must be taken to the gates of the town and stoned to death. (Deuteronomy 17:2-5 NLT)
Death for Blasphemy
One day a man who had an Israelite mother and an Egyptian father got into a fight with one of the Israelite men. During the fight, this son of an Israelite woman blasphemed the LORD's name. So the man was brought to Moses for judgment. His mother's name was Shelomith. She was the daughter of Dibri of the tribe of Dan. They put the man in custody until the LORD's will in the matter should become clear. Then the LORD said to Moses, "Take the blasphemer outside the camp, and tell all those who heard him to lay their hands on his head. Then let the entire community stone him to death. Say to the people of Israel: Those who blaspheme God will suffer the consequences of their guilt and be punished. Anyone who blasphemes the LORD's name must be stoned to death by the whole community of Israel. Any Israelite or foreigner among you who blasphemes the LORD's name will surely die. (Leviticus 24:10-16 NLT)
Kill False Prophets
1) Suppose there are prophets among you, or those who have dreams about the future, and they promise you signs or miracles, and the predicted signs or miracles take place. If the prophets then say, 'Come, let us worship the gods of foreign nations,' do not listen to them. The LORD your God is testing you to see if you love him with all your heart and soul. Serve only the LORD your God and fear him alone. Obey his commands, listen to his voice, and cling to him. The false prophets or dreamers who try to lead you astray must be put to death, for they encourage rebellion against the LORD your God, who brought you out of slavery in the land of Egypt. Since they try to keep you from following the LORD your God, you must execute them to remove the evil from among you. (Deuteronomy 13:1-5 NLT)
2) But any prophet who claims to give a message from another god or who falsely claims to speak for me must die.' You may wonder, 'How will we know whether the prophecy is from the LORD or not?' If the prophet predicts something in the LORD's name and it does not happen, the LORD did not give the message. That prophet has spoken on his own and need not be feared. (Deuteronomy 18:20-22 NLT)
Infidels and Gays Should Die
So God let them go ahead and do whatever shameful things their hearts desired. As a result, they did vile and degrading things with each other's bodies. Instead of believing what they knew was the truth about God, they deliberately chose to believe lies. So they worshiped the things God made but not the Creator himself, who is to be praised forever. Amen. That is why God abandoned them to their shameful desires. Even the women turned against the natural way to have sex and instead indulged in sex with each other. And the men, instead of having normal sexual relationships with women, burned with lust for each other. Men did shameful things with other men and, as a result, suffered within themselves the penalty they so richly deserved. When they refused to acknowledge God, he abandoned them to their evil minds and let them do things that should never be done. Their lives became full of every kind of wickedness, sin, greed, hate, envy, murder, fighting, deception, malicious behavior, and gossip. They are backstabbers, haters of God, insolent, proud, and boastful. They are forever inventing new ways of sinning and are disobedient to their parents. They refuse to understand, break their promises, and are heartless and unforgiving. They are fully aware of God's death penalty for those who do these things, yet they go right ahead and do them anyway. And, worse yet, they encourage others to do them, too. (Romans 1:24-32 NLT)
Kill Anyone who Approaches the Tabernacle
For the LORD had said to Moses, 'Exempt the tribe of Levi from the census; do not include them when you count the rest of the Israelites. You must put the Levites in charge of the Tabernacle of the Covenant, along with its furnishings and equipment. They must carry the Tabernacle and its equipment as you travel, and they must care for it and camp around it. Whenever the Tabernacle is moved, the Levites will take it down and set it up again. Anyone else who goes too near the Tabernacle will be executed.' (Numbers 1:48-51 NLT)
Kill People for Working on the Sabbath
The LORD then gave these further instructions to Moses: 'Tell the people of Israel to keep my Sabbath day, for the Sabbath is a sign of the covenant between me and you forever. It helps you to remember that I am the LORD, who makes you holy. Yes, keep the Sabbath day, for it is holy. Anyone who desecrates it must die; anyone who works on that day will be cut off from the community. Work six days only, but the seventh day must be a day of total rest. I repeat: Because the LORD considers it a holy day, anyone who works on the Sabbath must be put to death.' (Exodus 31:12-15 NLT)
Ja.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:46 schreef Autodidact het volgende:
Wat ik wil?
De levende jaloerse god der wrake.quote:
De meeste citaten die deze bron hanteert komen uit de regels voor het Joodse volk, lang voordat er een Christen bestond.quote:
Tja de Christenen hebben het zelf overgenomen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De meeste citaten die deze bron hanteert komen uit de regels voor het Joodse volk, lang voordat er een Christen bestond.
En lees eens waar de Tora uit bestaat.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
Tis als ik de website moet geloven niet van de torah trouwens, maar het OT. (Wat natuurlijk weer overeenkomt met de Tora)
Hey....quote:Deze vijf boeken zijn Genesis (Bereshiet), Exodus (Sjemot), Leviticus (Wajikra), Numeri (Bamidbar) en Deuteronomium (Dewariem).
Well duh! Wat is de gemeenschappelijk basis van de 3 monotheistische religies denk je. My god Auto.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En lees eens waar de Tora uit bestaat.
[..]
Hey....
Waarom spreek je van Religion met duidelijk het oog op het Christendom?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Well duh! Wat is de gemeenschappelijk basis van de 3 monotheistische religies denk je. My god Auto.
Nou het Christendom zal hier vast geen ruk mee te maken hebben. Ik wou dat je zo "verdedigend" te werk schoot als FET zoiets over de "Islam" meldde. Maar je begrijpt dus niet waar ik op doel.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waarom spreek je van Religion met duidelijk het oog op het Christendom?
quote:Halve long verwijderd door fout ziekenhuis
ANP
ASSEN - Het Wilhelmina Ziekenhuis Assen heeft bij een patiënt onnodig een halve long verwijderd. Dat heeft een woordvoerder van het ziekenhuis vrijdag gezegd. De fout ligt bij de afdeling pathologie van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), die laboratoriumonderzoek doet voor het WZA.
Bij het labonderzoek heeft het UMCG gegevens van patiënten verwisseld. Op basis van de verkeerde uitslag besloot het WZA vrijdag te opereren. Toen het WZA en het UMCG de fout constateerden, was het al te laat.
Beide ziekenhuizen zeggen de gang van zaken te betreuren. Volgens het WZA is met de patiënt afgesproken geen details over de kwestie los te laten. Het ziekenhuis wil daarom niets kwijt over de soort operatie, het welzijn van de patiënt of over de gevolgen van de operatie.
Het UMCG is een intern onderzoek begonnen naar de fout en heeft de Inspectie voor de Gezondheidszorg ingelicht over de situatie. Afhankelijk van het interne onderzoek zal de inspectie besluiten of een eigen onderzoek nodig is.
Nu zit ik in hetzelfde schuitje als Dokter...oké. Try decaf. Ik heb geen flauw idee waar je op doelt eigenlijk. Je neemt een bron die Tora-ciitaten uit de context haalt, plaatst dit zelf ook uit de historische context, probeert specfiek het Christendom eruit te filteren, en wat FET ermee te maken heeft weet ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou het Christendom zal hier vast geen ruk mee te maken hebben. Ik wou dat je zo "verdedigend" te werk schoot als FET zoiets over de "Islam" meldde. Maar je begrijpt dus niet waar ik op doel.
Waarom valt abortus eigenlijk niet onder de terreurwet, of zou dat wel onder de verdragen van Geneve kunnen vallen?quote:Senaat stemt voor omstreden gevangenenwet
AP
WASHINGTON - Nadat woensdag al het Huis Afgevaardigden akkoord was gegaan, heeft donderdag ook de Amerikaanse Senaat ingestemd met het wetsvoorstel van president George Bush over de berechting en behandeling van terreurverdachten. Met 65 stemmen voor en 34 tegen werd het voorstel aangenomen dat de weg vrijmaakt voor het berechten van terreurverdachten door speciale militaire commissies.
Het gaat onder meer om verdachten van de aanslagen van 11 september 2001 en andere terreurdaden die vastzitten in Guantanamo. De verwachting is dat Bush de wet de komende dagen ondertekent.
Om het wetsvoorstel door het Congres te krijgen moest het Witte Huis op twee belangrijke punten toegeven: het stemde in met het schrappen van een bepaling over de interpretatie van de internationale maatstaven voor de behandeling van gevangenen en een bepaling die de veroordeling van verdachten op grond van bewijsmateriaal dat zij niet mogen inzien mogelijk maakte.
Aan de andere kant geeft het Congres Bush toestemming militaire tribunalen op te richten voor de vervolging van terreurverdachten; het hooggerechtshof had dit in juni verboden omdat het Congres deze toestemming niet had verleend. Deze tribunalen mogen geen bewijsmateriaal accepteren dat na december 2005 is verkregen door wrede, onmenselijke en vernederende behandeling. Bewijsmateriaal dat op deze wijze is verkregen voor wrede, onmenselijke en vernederende verhoortechnieken in december 2005 werden verboden mag echter wel worden geaccepteerd, een bepaling die volgens tegenstanders makkelijk misbruikt kan worden.
De nieuwste Blof.quote:Er is echt niets dat niet gebeuren kan vandaag
Deuren zwaaien open
Ramen klappen dicht
En hele werelden vergaan
Omdat ze daarom vroegen
Zonder het te weten
En altijd weer de vraag
Je wilt terreurverdachte zo vroeg mogelijk aanpakken?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom valt abortus eigenlijk niet onder de terreurwet, of zou dat wel onder de verdragen van Geneve kunnen vallen?
Haha in een van die onderzoeken kwam dit ziekenhuis er als beste van NL uitquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:56 schreef Aoristus het volgende:
Ha, vrijdag, tijd voor de Darwin awards:
[..]
quote:
http://www.nu.nl/news/836(...)p_lijst_E%E9nNL.htmlquote:Chauffeur en broer Fortuyn op lijst EénNL
DEN HAAG - Hans Smolders, de chauffeur van wijlen Pim Fortuyn, en Simon Fortuyn, Pims jongste broer, staan op de kandidatenlijst van EénNL voor de Tweede Kamerverkiezingen.
Smolders, die ook gemeenteraadslid is in Tilburg, staat op de 19e plaats, Simon Fortuyn staat op de 30e en laatste plaats. Dat maakte EénNL, de partij van Marco Pastors, vrijdag bekend.
De partij heeft de 18e plaats op de kandidatenlijst ingeruimd voor Jan Dirk Blaauw, die tot 2003 voor de VVD in de Tweede Kamer zat. Vorige week maakte EénNL al de eerste zeven kandidaten op de lijst bekend.
Eerdmans
Na lijsttrekker Pastors volgt Joost Eerdmans, ex-LPF'er in de Tweede Kamer. Op de derde plek staat Hikmat Mahawat Khan, die tot voor kort voorzitter was van de Contact Groep Islam. Nummer vier is Ronald Sörensen, Secil Arda staat op vijf, Sander Simons op zes.
Anton van Schijndel, het Tweede Kamerlid dat uit de VVD-fractie is gezet, bezet de zevende plek op de EénNL-lijst. De partij liet ook weten dat op 9 oktober in Amsterdam het verkiezingsprogramma bekendgemaakt wordt.
bronquote:Genocide: Turkije woedend op PvdA, CDA
De voorzitter van het Turkse parlement overweegt diplomatieke stappen tegen Nederland, omdat de PvdA en het CDA drie Turkse kandidaten van hun verkiezingslijsten hebben gehaald die de Armeense genocide niet erkennen. CDA en PvdA krijgen felle kritiek uit Turkije.
[...]
De woordvoerder van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken, Namik Tan, verklaarde: 'We vinden het een betreurenswaardige ontwikkeling om te zien dat de politieke partijen in een land dat wij als bevriend en als een bondgenoot beschouwen hebben geprobeerd hun eenzijdige standpunten op te leggen aan hun kandidaten voor het parlement.'
Turkije vindt het 'onacceptabel' dat Nederlandse politieke partijen hun oordelen proberen op te leggen aan kandidaat-parlementariërs.
Vrijheid van meningsuiting
Verder vindt Tan het 'ongelooflijk om te accepteren dat de ongefundeerde Armeense genocidebeschuldigingen worden gepresenteerd als waren het historische feiten.'
De woordvoerder vindt dat het ontkennen van de volkerenmoord binnen de vrijheid van meningsuiting valt.
De moord op bijna anderhalf miljoen Armeniërs door Turkse nationalisten van 1915 tot 1918 wordt sinds 1985 door de VN erkend. In Turkije is het verboden het woord 'genocide' hiervoor te gebruiken.
Turken hebben de verlichting nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
bron
Het ontkennen van de volkenmoord valt onder de vrijhid van meningsuiting, maar als je het in Turkije erkent dan is het verboden? Halloooo..... waar is die vrijheid van meningsuiting gebleven???? Bovendien mogen die kandidaten best zo'n mening hebben. Maar dan passen ze niet goed bij de club volksvertegenwoordigers waar ze bij willen zitten. Een VVD'er kan ook bij de SP geweigerd worden vanwegen zijn ideeën. Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken maar met een "fit" tussen persoon en partij.
Ze weten er wel weer een kansloos zooitje bij elkaar te zoekenquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/836(...)p_lijst_E%E9nNL.html
Toch ..in vele steden heeft men electrisch licht ..en de staat is gebouwd op seculiere principes..quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:04 schreef pberends het volgende:
Turken hebben de verlichting nooit meegemaakt.
Dat schat ik toch echt anders inquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Turken hebben de verlichting nooit meegemaakt.
Ze staan gelukkig op een plaats die ze nooit de Kamer in helpt. Maar ik wacht eerst de debatten en het verkiezingsprogramma af.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze weten er wel weer een kansloos zooitje bij elkaar te zoeken.
Jij overweegt echt een stem hierop?
Mensen die vervolgens goedkope merkkleding kopen die "van de vrachtwagen zijn gevallen" zijn net zo goed schuldig aan dit soort praktijken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:12 schreef pberends het volgende:
http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article667995.ece
http://www.bestofbrands.nl/casual/index_ramkraak.php (video)
Ramkraak op video. Inladen jongens.
Ik herinner me dat Kozzmic twee jaar terug al over jou zei dat je eerder fortuynist was dan vvd-er..quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ze staan gelukkig op een plaats die ze nooit de Kamer in helpt. Maar ik wacht eerst de debatten en het verkiezingsprogramma af.
Producenten moeten gewoon geen achterlijke dure merkkleding produceren (overigens de productiekosten zijn nihiel). Het is NERGENS goed voor.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
Mensen die vervolgens goedkope merkkleding kopen die "van de vrachtwagen zijn gevallen" zijn net zo goed schuldig aan dit soort praktijken.
WS is toch geen issue? Waarom wil Marokko uberhaupt de WSquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe Marokkanen in de politiek het moeten doen m.b.t de Westelijke Sahara. Erkent Nederland de WS als apart land? En hoe zit het dan met die politici die dat niet doen?
Olie, en allerlei mineralen. En een historische claim (vinden zij dan he) . De WS is nogsteeds een issue, alleen het heeft geen aandacht van de wereld.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:27 schreef pberends het volgende:
[..]
WS is toch geen issue? Waarom wil Marokko uberhaupt de WS.
Nee, kozzmic noemde mij fortuynistsch-liberaal. Dat vond ik eigenlijk wel een mooie omschrijving. Alhoewel het ware fortuynisme al meerdere keren dood is gegaan...quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik herinner me dat Kozzmic twee jaar terug al over jou zei dat je eerder fortuynist was dan vvd-er..
Blijkbaar vond jij toen van niet ?
Had ie toen gelijk ?
Ze hebben geen olie hoor, wel wat mineralen en iron ore. En ze kunnen natuurlijk zand gaan exporteren.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Olie, en allerlei mineralen. En een historische claim (vinden zij dan he) . De WS is nogsteeds een issue, alleen het heeft geen aandacht van de wereld.
Nee ze hebben geen olie, daarom zitten er allerlei Franse, Russische en Amerikaanse boorbedrijven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze hebben geen olie hoor, wel wat mineralen en iron ore. En ze kunnen natuurlijk zand gaan exporteren.
Het zou pas een issue zijn als Marokko bij de EU had gewild.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De WS is nogsteeds een issue, alleen het heeft geen aandacht van de wereld.
Willen ze ook, maar dat mag niet.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zou pas een issue zijn als Marokko bij de EU had gewild.
net als in een horrorfilm... the bad guy blijft herrijzen...of nederdalenquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:31 schreef sizzler het volgende:
Alhoewel het ware fortuynisme al meerdere keren dood is gegaan...
is dit een echte foto? niet gemanipuleerd?quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:38 schreef pberends het volgende:
[afbeelding].
Wat een stel achterlijken zijn het ook.
De Tweede Kamer moest er zo eens bij gaan zitten, dan werden terecht uitgelachen door de hele wereld.
Man denk je dat ze er altijd zo bij zitten nerd. Vergelijk het maar met de massa hoedjes op prinsjesdag!quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:38 schreef pberends het volgende:
[afbeelding].
Wat een stel achterlijken zijn het ook.
De Tweede Kamer moest er zo eens bij gaan zitten, dan werden terecht uitgelachen door de hele wereld.
1 keer per jaar is al te humor.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Man denk je dat ze er altijd zo bij zitten nerd. Vergelijk het maar met de massa hoedjes op prinsjesdag!
Tja elk land heeft zn tradities he.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef pberends het volgende:
[..]
1 keer per jaar is al te humor.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja elk land heeft zn tradities he.
Interessant, welke verborgen agenda dan?quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:54 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
De doodsteek voor het christendom.
Wat heeft Iran hier nou weer mee te maken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef pberends het volgende:
[..]
[afbeelding]
Cultuur... een groot goed
quote:ohannesburg (AND) Morocco is the fastest growing destination for holidaymakers who buy flights through lastminute.com, Times Online said.
Magreb Arabe Presse has reported that during summer 2006 flight bookings to Marrakesh leapt 295% year-on-year, maintained by the increased number of flights operating between UK and Morocco.
According to Times Online, a UK based online newspaper, airlines have been engaged in an aggressive fares war because of the record number of flights, with London-Marrakesh fares dropping as little as 38 euros ($48) return including taxes and charges.
Until July this year two airline groups enjoyed a monopoly over flights between the UK and Morocco – British Airways and Royal Air Maroc, with fares averaging more than 200 euros ($252) return.
The other popular Moroccan destination is Tangier, which is the fifth fastest growing destination with bookings of up to 132% year-on-year.
Booking figures from the lastminute.com, a French website, also puts Morocco high on the list of popular destinations - in the top ten for flights sold this summer Marrakech is at second and Casablanca at eighth.
French holidaymakers have a history of travel to Morocco owing to its proximity to France and the absence of language barrier, notes Times Online.
Johannesburg Bureau, AND
quote:Early investors in Morocco’s property market are seeing the value of their homes continue to rise steadily, reports Paul Staines, a partner of Newbury-based Saffron Villas, the UK’s leading Moroccan property specialist.
Popular with UK buyers are the villas and apartments in the new resorts taking shape on Morocco’s Mediterranean coast - a short hop from Spain - as well as others down the Atlantic coast from Tangier to Casablanca and beyond.
First-time buyers - some of them unable to afford a property in the UK - are among those feeling the benefit of getting in early, with the value of their investments growing before their eyes, says Paul.
“Typically, a buyer who paid £40,000 for a two-bedroom apartment near Tangier six months ago, now owns a property worth around £65,000 and its value will keep rising,” he says.
Prices in Morocco are substantially lower than those for comparable properties in Southern Spain, despite the fact that they both overlook the Mediterranean, say Jim and Antoinette Orr of Hainault, Essex, who have bought two properties in the golf and marina resort Mediterrania-Saidia.
The couple, who paid £198,000 for a 253 sq metre four-bedroom villa and £72,000 for a two-bedroom penthouse apartment, expect to be in a position to sell their apartment and use the profit to pay off the mortgage on the villa within four or five years.
“In the eight months since we bought the apartment off-plan, its value has already increased by more than £20,000,” reports Jim whose example is being followed by growing numbers of buyers anxious to secure a property before prices rise out of their reach.
“Enquiry levels have been boosted by the new availability of low-cost direct flights to Morocco from firms like easyJet and Ryanair,” says Paul. “That is why the traditional slowdown in activity during the summer months has been much less than we expected.”
In contrast to the resorts taking shape on the coast, new developments in the Marrakech area are attracting buyers at the top end of the market, seeking exclusivity on smaller luxury developments.
While British buyers remain in the vanguard of overseas investors, they have been joined by others from European counties like Spain, Germany, Belgium, Norway and Sweden, as well as purchasers from further afield. Recently Saffron Villas has started selling Moroccan properties to buyers from the USA, Hawaii, Singapore, Dubai and Bahrain.
For information about buying in Morocco, call Saffron Villas which offers a wide range of property types and prices across the country. Visit saffronvillas.com.
quote:Al Qudra plans to invest in Morocco's infrastructure
Staff Report
Abu Dhabi: Abu Dhabi-based Al Qudra Holding yesterday announced it is investing in Morocco's infrastructure sector following plans to open an office shortly.
"Establishing an office in Morocco marks Al Qudra Holding's first step in expanding regionally." said Salah Salem Bin Omeir Al Shamsi, chairman and managing director of Al Qudra Holding. "Operations at our Moroccan offices should commence by October of this year. We will start with the city's infrastructure and transportation development."
A high-level delegation from Al Qudra Holding, led by Al Shamsi and Khalifa Khouri, visited the President of the Region of Rabat, Hassan Armani, to discuss strategic investments in Morocco's capital city.
Electric tram
Also present was Al Qudra Holding's Morocco-based representative, Taha Abdul Jalil Al Fahim, regional director, and Hadi Tahboub, general manager of Q-Link.
Al Qudra Holding plans to invest in Rabat's public transport infrastructure that aims in developing the concept of an electrically driven tram-way in Rabat city.
"The President welcomed Al Qudra Holding's initiatives to develop water taxis and a water bus concept to ease traffic congestion. Heavy traffic is causing a problem in areas which are witnessing a number of important property development projects," said Al Shamsi.
Al Qudra Real Estate, a subsidiary of Al Qudra Holding, is also involved in real estate projects in Morocco.
Het was maar een grapje, dropkut.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft Iran hier nou weer mee te maken.
Oh sorry, nepturk.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Het was maar een grapje, dropkut.
Nou,quote:
Oei, reden om misschien niet te kijken, 3 van die paranoïde stresskippen. 1 Desanne van Brederode in de week is wel genoeg.quote:In NOVA Politiek: drie politica's over de Algemene Beschouwingen
Het tweedaagse debat in de Tweede Kamer over de plannen van het minderheidskabinet Balkenende in 2007 zit er op. Wat Algemene Beschouwingen heette, kon ook doorgaan voor een eerste verkiezingsdebat in aanloop naar 22 november.
Vanavond vanuit café Dudok in Den Haag geven drie 'first ladies' hun 'second opinion' over deze Algemene Beschouwingen, de diverse verkiezingsprogramma's en de actualiteiten.
Aan tafel zit Gerda Verburg, vice-fractievoorzitter van het CDA, Jet Bussemaker, lid van de Tweede-Kamerfractie van de PVDA en Edith Schippers, ook vice-fractievoorzitter maar dan van de VVD.
Burgers geven ook vanavond weer hun reactie in 'De Straat'. Verder de nieuwste Politieke Barometer en de visie van Joep Bertrams.
22.30, Nederland 2
Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij snapt hem in 1 keer. Autodidact had last van slaperigheid ofzo.
Jawel, je zegt net dat je niks hebt gezegd.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Misschien, als het ironisch bedoeld was heb ik niks gezegd.
Huilie.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:19 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb niks gezegd en dit bericht bestaat niet.
En ik heb weekend.
quote:Militaire klokkenluider bevestigd vermoedens. VS liet gekaapte vliegtuigen bewust vliegen
-
CENTCOM Sergeant Details Traitorous Stand Down Orders On 9/11
Military whistleblower comes forward with key information
Steve Watson / Infowars | September 26 2006
"I didn't get to see tower one hit, I was in there talking with individuals and i was tired, I'd been there since four in the morning. Then all of a sudden everybody started hustling and bustling. it was like NASA when Apollo 13 was about to crash, everybody running around, and then they put it on the big screen, CNN with the tower on fire.
Then we see the other plane come in and hit it and at that point everybody is standing up. The air force had commanders in contact with NORAD. The plane, or whatever, hit the Pentagon and then we were like 'Why aren't they scrambling jets?' We were asking, there was eight or nine people... Colonels and Lieutenant Colonels asking the Lieutenant Colonel in charge of the air force 'why isn't NORAD scrambling jets? and he said 'we received an order to stand down''. And that just perplexed everybody."
quote:De komende oorlog tegen Iran - Deel 13
Diverse eenheden van de Amerikaanse Marine is te verstaan gegeven paraat te staan op 1 oktober. De planning van het Pentagon met betrekking tot Iran is doorgestuurd naar het Witte Huis. Sam Gardiner concludeert: 'I think the plan's been picked: bomb the nuclear sites in Iran'. De Amerikaanse president Bush zei recentelijk: 'It's very important for the American people to see the president try to solve problems diplomatically before resorting to military force.'
Charles Krauthammer noteert in een column in The Washington Post: '"Before" implies that the one follows the other. The signal is unmistakable. An aerial attack on Iran's nuclear facilities lies just beyond the horizon of diplomacy. With the crisis advancing and the moment of truth approaching, it is important to begin looking now with unflinching honesty at the military option. The costs will be terrible'.
bron
quote:War Signals?
Reports circulate of a sharp debate within the White House over possible US military action against Iran and its nuclear enrichment facilities, The Nation has learned that the Bush Administration and the Pentagon have moved up the deployment of a major "strike group" of ships, including the nuclear aircraft carrier Eisenhower as well as a cruiser, destroyer, frigate, submarine escort and supply ship, to head for the Persian Gulf, just off Iran's western coast.
This information follows a report in the current issue of Time magazine, both online and in print, that a group of ships capable of mining harbors has received orders to be ready to sail for the Persian Gulf by October 1.
As Time writes in its cover story, "What Would War Look Like?," evidence of the forward deployment of minesweepers and word that the chief of naval operations had asked for a reworking of old plans for mining Iranian harbors "suggest that a much discussed--but until now largely theoretical--prospect has become real: that the U.S. may be preparing for war with Iran."
According to Lieut. Mike Kafka, a spokesman at the headquarters of the Second Fleet, based in Norfolk, Virginia, the Eisenhower Strike Group, bristling with Tomahawk cruise missiles, has received orders to depart the United States in a little over a week. Other official sources in the public affairs office of the Navy Department at the Pentagon confirm that this powerful armada is scheduled to arrive off the coast of Iran on or around October 21.
bron
quote:The March to War: Iran Preparing for US Air Attacks
By Mahdi Darius Nazemroaya
Iran is bracing itself for an expected American-led air campaign. The latter is in the advanced stages of military planning.
If there were to be war between the United States and Iran, the aerial campaign would unleash fierce combat. It would be fully interactive on multiple fronts. It would be a difficult battle involving active movement in the air from both sides.
If war were to occur, the estimates of casualties envisaged by American and British war planners would be high.
The expected wave of aerial attacks would resemble the tactics of the Israeli air-war against Lebanon and would follow the same template, but on a larger scale of execution.
The U.S. government and the Pentagon had an active role in graphing, both militarily and politically, the template of confrontation in Lebanon. The Israeli siege against Lebanon is in many regards a dress rehearsal for a planned attack on Iran.
A war against Iran is one that could also include military operations against Syria. Multiple theatres would engulf many of the neighbors of Iran and Syria, including Iraq and Israel/Palestine.
It must also be noted that an attack on Iran would be of a scale which would dwarf the events in Afghanistan, Iraq, and the Levant. A full blown war on Iran would not only swallow up and incorporate these other conflicts. It would engulf the entire Middle East and Central Asian region into an extensive confrontation.
An American-led air campaign against Iran, if it were to be implemented, would be both similar and contrasting in its outline and intensity when compared to earlier Anglo-American sponsored confrontations.
The war would start with intense bombardment and attacks on Iran's infrastructure, but would be different in its scope of operations and intensity.
bron
Tijd om olie te kopen nu het zo laag staat...quote:Expert: Tactical nukes needed to blast Iranian defenses
By RYAN NADEL
Tactical nuclear weapons would be required to penetrate the defenses Iran has constructed around its nuclear facilities, according to Col. (res.) Shlomo Mofaz, an international consultant on terrorism and intelligence and a research fellow at the Institute of Counterterrorism at the Interdisciplinary Center in Herzliya.
Mofaz argued that any preemptive action - not necessarily launched by Israel - against Iran's nuclear facilities would need to employ tactical nuclear weapons.
"The Iranians have invested a lot of money to hide their weapons and infrastructure underground. The most sensitive items are below the surface," he said.
"American experts have said they are not sure that conventional weapons would be able to infiltrate these sites," he said. "Based on information from public sources, any attack should use tactical nuclear weapons."
As reported in Time magazine on Monday, a recent Pentagon report outlining US military options to the Iranian threat mentions the difficulty of locating all targets. It also states that Iran's reinforced facilities constitute a strategic challenge to any military action. The report suggests that repeated air strikes using laser and satellite guided missiles would be necessary.
Mofaz added that the Iranians have studied US and Israeli techniques for destroying infrastructure and weapons stores, and therefore have built these bunkers as a response.
As the UN Security Council begins the process of bringing potential sanctions against Iran to a vote, Mofaz stressed that the Iranian strategy in relation to the UN was one of foot-dragging, an attempt to buy time while the nuclear drive advances.
"The Iranian administration is gaining more time to push forward to finish its program," said Mofaz, adding that the sanction moves had come too late.
According to Mofaz, there are two essential aspects to an Israeli response to the threat from Iran: The need to deploy the Arrow antimissile system - which would be effective only if Teheran were to employ a small number of missiles, but not against larger volleys - and to develop a second-strike capability.
"Second-strike capabilities are based on the assumption that Israel has nuclear weapons," he noted, "something which has not been confirmed by the Israeli government."
Regarding a preemptive strike against Iranian nuclear facilities, Mofaz said that according to the principles of the IDF, as first set out by David Ben-Gurion, "Israel must have full capability to defend itself; there must be a program and plan to deal with the Iranian threat... The IDF needs to have the capability to eliminate this threat."
Mofaz warned, however, that both the appropriate timing for such a strike and whether the IDF was capable of destroying Iran's nuclear program were unknown.
"The difficulty of such a strike stems from the possibility that there are many unidentified nuclear development sites and the limited usefulness of conventional air strikes against nuclear facilities," he said.
bron
quote:Quote
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country.
We are governed, our minds molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of. The invisible government tends to be concentrated in the hands of the few because of the expense of manipulating the social machinery which controls the opinions and habits of the masses. It is not generally realized to what extent the words and actions of our most influential public men are dictated by shrewd persons operating behind the scenes."
Edward Bernays, (assistant to William Paley CBS and nephew of Sigmund Freud) author Propaganda 1928
"De evangelieschrijvers waren geen directe leerlingen van Jezus, maar stelden pas generaties na zijn dood hun verhalen samen. Regelmatig werd iets in de geschriften veranderd en aangepast aan de geloofsinzichten van latere tijd. De bijbel als 'het letterlijke woord van God'komt daarmee op losse schroeven te staan."quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Interessant, welke verborgen agenda dan?
In die 2000 jaar kan ook zoveeeeeeeeeel gebeurd zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
"De evangelieschrijvers waren geen directe leerlingen van Jezus, maar stelden pas generaties na zijn dood hun verhalen samen. Regelmatig werd iets in de geschriften veranderd en aangepast aan de geloofsinzichten van latere tijd. De bijbel als 'het letterlijke woord van God'komt daarmee op losse schroeven te staan."
Wat een onzin. Het was inderdaad niet direct na zijn dood opgeschreven. "Generaties na zijn dood" is een politiek gemotiveerde leugen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
"De evangelieschrijvers waren geen directe leerlingen van Jezus, maar stelden pas generaties na zijn dood hun verhalen samen. Regelmatig werd iets in de geschriften veranderd en aangepast aan de geloofsinzichten van latere tijd. De bijbel als 'het letterlijke woord van God'komt daarmee op losse schroeven te staan."
Ook al was het 10 jaar later, informatie heeft een beperkte houdbaarheid qua waarheidsgehalte als het niet zwart-op-wit staat. Je hebt vast wel eens niet zo lang geleden op de kleuterschool zo'n spelletje gedaan, "vertel deze zin door aan je buurman" in een kringetje.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het was inderdaad niet direct na zijn dood opgeschreven. "Generaties na zijn dood" is een politiek gemotiveerde leugen.
Je hebt er één die op 1 generatie staat.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het was inderdaad niet direct na zijn dood opgeschreven. "Generaties na zijn dood" is een politiek gemotiveerde leugen.
Slayer, Killing Joke, Joy Division, Madonna...quote:Op donderdag 28 september 2006 22:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nee, jaren 80 muziek is echt gewoon bagger. Sorry kan er niks meer van maken.
Heeft niks met leeftijd te maken. Slechte kwaliteit is slechte kwaliteit.
Ik ben toch ook niet te jong om klassieke muziek te waarderen? Dan zou iedereen te jong zijn...
WorldNetDaily.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ondertussen in het Pentagon:
Suicide bombers follow Quran,concludes Pentagon briefing
[..]
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=52184
Het is toch niet onlogisch of onredelijk?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:50 schreef Yildiz het volgende:
Ja, atoombommen gooien om te voorkomen dat ze atoombommen gaan bouwen.
Een logica die je alleen maar kan bevatten met zwaar whiskey en coke gebruik.
Nou, dat opperde ik dus ook in die bijbelcursus waar ik aan meedoe. Het antwoord was: "Ja, maar mensen die er toen bij waren, die hebben de bijbel gelezen en omdat er nooit kritiek op is gekomen moet het dus wel waar zijn."quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ook al was het 10 jaar later, informatie heeft een beperkte houdbaarheid qua waarheidsgehalte als het niet zwart-op-wit staat. Je hebt vast wel eens niet zo lang geleden op de kleuterschool zo'n spelletje gedaan, "vertel deze zin door aan je buurman" in een kringetje.
quote:Zijn er onderzoeken gedaan in de psychologie die aantonen hoe onbetrouwbaar de waarnemingen van mensen zijn?
Ja natuurlijk. Niet alleen onderzoeken, er zijn duizenden studies van deze aard waarbij mensen eerst iets wordt getoond, dat is voor de onderzoeker belangrijk dat hij weet wat er te zien was en dan vervolgens word gevraagd om aan mensen die dat gezien hebben, dus de getuigen, om te rapporteren wat ze gezien hebben, en wat men dan doet is proberen daar veranderingen in aan te brengen. Er is ook een mogelijkheid om dingen die mensen helemaal niet gezien hebben in te planten, en mijn eigen onderzoek op dat gebied is wel hilarisch omdat ik een jaar na de Bijlmerramp aan mensen gevraagd heb, gezegd heb: ‘ik wil weten hoe uw herinnering aan die ramp is en eerst wil ik u vragen: hebt u toentertijd de tv-beelden gezien van het moment waarop het vliegtuig het flatgebouw raakte. Zo nee, dan hoeft u de volgende vraag niet te beantwoorden. Zo ja, wilt u dan de volgende vraag beantwoorden: hoe lang duurde het eer er brand uitbrak, onder welke hoek raakte het vliegtuig het gebouw en soortgelijke dingen. Viel het naar beneden of bleek het steken.’ Nou en het markante is nu dat 66% van de proefpersonen op de vraag: Hebt u indertijd die beelden gezien, ja antwoord, en vervolgens ook die vragen gaat beantwoorden. Dus uit een herinnering daar diep over nadenkt en die vragen dan beantwoord. En dat betekent dus wat een eenvoudige suggestie die in die vraag besloten ligt; hebt u indertijd etc.
Want die beelden bestaan niet.
Nee, die beelden bestaan niet. En wie even nadenkt, weet dat ook, kan dan ook bedenken dat die niet bestaan kunnen hebben. Maar mensen geloven mij graag als ik de vraag stel, zeggen ja en realiseren zich ook daarna niet dat er iets fout is, en gaan dus inderdaad hun geheugen na over hoelang het duurde eer die brand uitbrak en geven ook precies antwoord. 30 seconden, anderhalve minuut; ik bedoel, daar wordt over nagedacht en dan geantwoord. Dat laat zo ongeveer zien als je een geheel nooit gebeurde gebeurtenis bij volwassen mensen wilt inplanten.
Is de herinnering en de ervaring eigenlijk wel betrouwbaar?
Nee, wij hebben allemaal persoonlijk ervaring er mee hoe vaak we ons vergissen in onze herinneringen en hoe slecht we leren van onze ervaringen waarvan je soms denkt: Ja dat had ik toch moeten zien aankomen en dan word je er weer door verrast. Dat is zeer gebruikelijk. In belangrijke mate is dat wat herinnering betreft, de algemene regel is dat vergeten regel is, iets onthouden is uitzondering.
Maar in die zin zijn religieuze ervaringen automatisch ook totaal onbetrouwbaar lijkt me
Ja, ik weet niet wat u met religieuze ervaringen bedoelt. Mensen die geestenverschijningen hebben.
Om maar wat te noemen.
Ja, onze psychiatrische ziekenhuizen zitten vol met mensen die dingen zien en die er niet zijn. Dat komt voor, dat is een twisted brain van die mensen, dat is tragisch, maar wij proberen die mensen liefdevol te verzorgen. We brengen ze niet iedere zondag samen in een kerk.
Tenzij, natuurlijk, God je een handje helpt. Et voila, omdat het menselijk onmogelijk is het te onthouden en het toch onthouden is, is de Bijbel an sich al een bewijs voor het bestaan van God.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:00 schreef sizzler het volgende:
Hoe goed hun geheugen ook was, het is werkelijk onmogelijk om 50 tot 20 jaar later nog de exacte uitspraken en dialogen vast te stellen. Ik zou me de letterlijke gesprekken van die cursus, nu twee weken geleden, nieteens meer kunnen herinneren.
Ik snap dat 'politiek' niet ...quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
is een politiek gemotiveerde leugen.
Zelfs in de 40/50 jaar dat de canonieke evangelies geschreven werden zijn de handelingen van Jezus gemanipuleerd door de Christenen. Hier heb er eerder een voorbeeldje van uitgelicht.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:39 schreef pberends het volgende:
[..]
In die 2000 jaar kan ook zoveeeeeeeeeel gebeurd zijn.
Zou die God ons dan niet de originelen kunnen geven, in plaats van kopieën van kopieën die elkaar tegenspreken?quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tenzij, natuurlijk, God je een handje helpt. Et voila, omdat het menselijk onmogelijk is het te onthouden en het toch onthouden is, is de Bijbel an sich al een bewijs voor het bestaan van God.
Er zijn nog honderden andere psychologische tests bekend waaruit blijkt hoe ontzettend onbetrouwbaar herinneringen zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:09 schreef gelly het volgende:
De suggestie van herinnering is idd een fraai stukje psychologie.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zelfs in de 40/50 jaar dat de canonieke evangelies geschreven werden zijn de handelingen van Jezus gemanipuleerd door de Christenen. Hier heb er eerder een voorbeeldje van uitgelicht.
Zet 'm dan in het topicquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:23 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
"Je... maakt... me... kwaad!"
Én als wapen tegen de Christenenquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:13 schreef du_ke het volgende:
Tja mensen die een boek van 1000 of 2000 jaar oud letterlijk nemen. De bijbel is best nuttig maar dan als inspiratiebron niet als letterlijk leidraad voor je leven.
klik:quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:21 schreef Napalm het volgende:
Help!!
Net een nieuwe windowsinstallatie afgerond en mn toestenbord doet vreemd. Hij denkt wel QWERTY te zijn maar sommige speciale tekens zijn foetsie:
Bijvvoorbeeld shift+2= geen apenstaart maar "
shift+8 is geen * maar (.
Waar kan ik dit fixen=
hmmm, vraagteken is een = geworden..
Bij je lands-/taalinstellingen..quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:21 schreef Napalm het volgende:
Help!!
Net een nieuwe windowsinstallatie afgerond en mn toestenbord doet vreemd. Hij denkt wel QWERTY te zijn maar sommige speciale tekens zijn foetsie:
Bijvvoorbeeld shift+2= geen apenstaart maar "
shift+8 is geen * maar (.
Waar kan ik dit fixen=
hmmm, vraagteken is een = geworden..
IT-logicaquote:Op vrijdag 29 september 2006 20:39 schreef Napalm het volgende:
Bij land-taal= Geen wonder dat ik het niet vinden kan onder keyboard....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |