S1nn3rz | donderdag 24 augustus 2006 @ 19:41 |
![]() ![]() Handige links: [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic Officiele site Officiele Rush Hour site Simtropolis, voor al je plugins Simcity Central Official Pegasus Productions (PEG) site Full Strategy Guide Tips/Hints: Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen: - Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart; - Rechtermuisklik, eigenschappen; - Bij doel het volgende neerzetten: C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true. property noPartialBackingStoreCopies false Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt. Dual Core processors: Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen. Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen. Vorige delen: 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | quote:Meest gevraagde Plugins: Voetpaden ![]() Download hier de witte versie en hier de asfalt versie. En hier kan je bijpassend gras vinden. Meer Jeronij Hole Diggin Lot Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg ![]() ![]() Download hier Pond & Stream Kit ![]() PEG Pond Kit Deluxe Edition PEG Stream Kit Deluxe Edition Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt. PEG Pond Kit Transparent Patch Meer Pegasus Network Addon Mod Via onderstaande links kan je de Network Addon Mod downloaden. Voorlopig nog niet beschikbaar Tutorials: Ik heb de eerste twee tutorials in pdf'je gestopt. Aangezien de plaatjes nou al voor de tweede keer niet echt meewerken. ![]() Part 1 & Part 2. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien. Als je benieuws bent hoe je viaducten kan maken kan je hier kijken. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien. City Journals Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een aantal links naar City Journals te geven. Zijn voor mij nog weleens goed voor wat inspiratie. Ik heb ze gelinkt naar de laatste pagina waar op het moment van schrijven een update staat. Anduin Valley Revisited Palm Point The Empire of Chaumont Green Depra Simtropia Image Hosting Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten. XS.to ImageVenue Deze OP is hier te vinden | |
S1nn3rz | donderdag 24 augustus 2006 @ 19:44 |
Mijn vraag uit het vorige gesloten topic:quote: | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:10 |
quote:je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken. verder op de huide hierboven ik heb gemerkt dat een commercial city veel beter werkt. het enigste waar ik last van heb is dat mijn steden niet meer groeien na ongeveer 120.000 inwoners | |
JohanV. | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:11 |
quote:ik had het idee dat ze al automatisch wegen ertussen gingen leggen na een vakje of 3. 120.000 ben ik nog lang niet. ![]() hoe starten jullie altijd een stad? begin je maar wat aan te leggen of heb je echt een plan in in gedachten? | |
ElmarO | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:21 |
quote:Je kan de belasting enigszins verlagen. Heb een keer gelezen op Simtropolis dat dat schijnt te helpen. | |
OpenYourMind | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:45 |
Deze twee linkjes werken niet meer. Iemand met een werkende link naar de tutorials of iemand die snel even kan beschrijven hoe het moet? Waterval aanleggen? Download via deze link de tutorial (3,17MB). Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Download dan via deze link de tutorial (2,18MB). | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:50 |
quote:heb een keer een tutorial gelezen (1tje die op dlh.net stond) (want ervoor kon ik het ook niet). ik verhoog de belasting voor dirty tot 11% en voor de rest volg ik deze trap in arm 10% midden 8,5% rijk 7,5% verder zone ik altijd meteen dense en begin ik met een gascentrale en schroef die terug tot minimum (dat is eigenlijk het geheim van simcity je moet gewoon de budgetten aanpassen tot net genoeg). en als je dat een paar keer gedaan heb dan kun je eens gaan proberen echt een stad te gaan ontwerpen dus gelijk alles op pauze zetten en gelijk metrosystemen snelwegen waterleiding educatie etc in 1 keer aanleggen zodat het optimaal werkt. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:51 |
quote: | |
mini-lellan | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:52 |
Jubileum nummer-topic voor een kutspel ![]() | |
S1nn3rz | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:55 |
Ik heb hetzelfde probleem. ![]() quote:als ik de lade open en dicht doe kan ik weer gewoon spelen. anders krijg ik een onverwachte fout nog voordat het spel echt gaat opstarten. ![]() ik heb nog geen mods erin zitten. ![]() | |
Reggie200 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:56 |
quote:Je hebt geen mod nodig, als je een zone gaat aanleggen kan je het ook manipuleren door tegelijker tijd de shift, control, alt of tab toets te gebruiken, moet je ff proberen welke toets de wegen weglaat want dat weet ik niet zo uit m'n hoofd. Verder kan je met die toetsen bijv. ook de richting van de zones veranderen of de groote van de individuele vlakjes. | |
IJsmuts | vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:02 |
ff tvp maar, kolere bank werkt nog niet en voor de old fashioned way heb ik helaas te weinig tijd ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:45 |
quote:he dat wist ik nog niet | |
#ANONIEM | vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:50 |
tvp, wat blijft dit toch inderdaad een goed spel. Er zijn ook een hoop lots te downen wat het spel ook weer nieuw speelplezier geeft. Maar... SimCity5 was toch ook in ontwikkeling? is daar al wat meer over bekend? Ik hoop dat EA niet teveel de nadruk gaat leggen op een kruising tussen Sims. Simcity moet gewoon een economisch spelletje blijven ![]() | |
OpenYourMind | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:26 |
Kan iemand mij vertellen hoe je stroom aan kan leggen zonder powerlines te gebruiken? De link naar de tutorial uit de OP werkt niet meer. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:52 |
quote:gewoon wegen aanleggen dacht ik ik gebruik nooit powerlines ![]() | |
EricG | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:17 |
Dit lijkt me wel een puik spel. Kun je er ook je eigen gebouwen ontwerpen? | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:33 |
quote:met een plugin wel | |
OpenYourMind | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34 |
quote:Bij mij gaat de stroom alleen over van zone naar zone (gebouw naar gebouw) tot maximaal 4 of 5 blokjes niks ertussen. Via wegen krijgen mijn zones geen stroom mee... | |
ElmarO | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:36 |
quote:Heb de tutorial even opnieuw geüpload. | |
EricG | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:53 |
quote:Tof. Maar 'ns kijken of ik 'm ergens kan downloaden dan ![]() | |
OpenYourMind | zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:35 |
quote:Hardstikke bedankt ![]() | |
Reggie200 | zondag 27 augustus 2006 @ 10:54 |
quote:icecreamfarmer_NL zei met een plugin maar dat is niet zo, wat je wel nodig hebt is een 3D programma en enige kennis om daarmee te werken natuurlijk ![]() Als je op simtropolis ff zoekt dan vind je allerlei tutorials voor het maken van je eigen gebouwen en hoe je ze dan in het spel kan krijgen. Kijk ook eens bij de sectie BATS, dat zijn allemaal gebouwen en andere dingen die spelers zelf gemaakt hebben. klik hier | |
#ANONIEM | zondag 27 augustus 2006 @ 12:06 |
ik ga het spel ook weer spelen. ik heb em al geinstalleerd enzo. maar kan de directory niet vinden.... iemand dei mij kan vertellen waar ik de game directory kan vinden?? | |
oliesjeik | vrijdag 1 september 2006 @ 14:38 |
quote:Hoe kom je daaraan dan ? | |
ElmarO | vrijdag 1 september 2006 @ 17:32 |
Wat pics van een nieuw stadje van mij. In onderstaande hallen wordt ijshockey gespeeld en vinden zwemwedstrijden plaats. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De eerste echte commerciële hoogbouw en in de achtergrond het voetbalstadion. ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 september 2006 @ 13:25 |
dat is wel een hele groene wijk. zal eens wat van mijn stad posten | |
The_Emotion | zaterdag 2 september 2006 @ 19:12 |
Ik heb eindelijk een ruimtestation vrij gespeeld ![]() Maar ik dacht dat die hetzelfde was als Area 5.1, maar helaas blijkt het dus niet het geval te zijn. Heeft iemand Area 5.1 wel eens vrij gespeeld, zo ja, wat moet je er dan voor doen? | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 september 2006 @ 21:26 |
quote:ruimte station ![]() ![]() area 51 moet je gewoon financiele problemen hebben net als met de legerbasis | |
The_Emotion | zaterdag 2 september 2006 @ 21:40 |
voor het ruimtestation moet je het onderzoekcentrum hebben en meer dan 25000 (aantal weet ik niet zeker) Hi-Tech jobs hebben | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 september 2006 @ 21:42 |
quote:ah je bedoeld het space center. | |
The_Emotion | zaterdag 2 september 2006 @ 21:52 |
Ja, die bedoel ik ![]() Maar om Area 5.1 te krijgen moet ik dus m'n stad naar de financiele afgrond helpen? Jammer, m'n stad loopt zo goed ![]() | |
OpenYourMind | zondag 3 september 2006 @ 14:21 |
Ik ben nu zelf ook maar eens begonnen om een region vol te bouwen en het liefst een beetje natuur getrouw een stad na te maken. Ik wil dit echter wel gewoon volgens de normale weg van het spel doen. Dat betekend dus wachten op je geld... en wachten op wat er gebouwd wordt. Wanneer jullie dit soort steden bouwen... - hebben jullie dan een positieve balans? - hebben jullie dan de wegen te zwaar belast? - gebruiken jullie iets om de desirability aan te passen zodat je zelf beslist welke gebouwen je waar krijgt? (of ploppen jullie?) Zomaar even wat beginnersvragen | |
icecreamfarmer_NL | zondag 3 september 2006 @ 14:29 |
quote:ja ja ja of ik doe het via de natuurlijk verloop of ik plan alles van te voren al (scholen metro`s etc) maar dat laatste is een risicovolle operatie | |
OpenYourMind | zondag 3 september 2006 @ 14:44 |
Ik ondervind problemen bij het vooraf plannen van een stad. Ik kan simpelweg niet van een grid afstappen. ![]() Ik probeer dit nu door eerst een bloeiende stad te maken met een grid systeem en dan langzaam stukken aan te passen en mooier maken. Ik zal binnenkort misschien eens wat screenshots plaatsen als het een beetje gelukt is. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zondag 3 september 2006 @ 14:53 |
quote:uiit het grid is ook heel moeilijk omdat simcity zelf met een grid werkt | |
De_Ananas | woensdag 6 september 2006 @ 17:37 |
Heeft er misschien iemand een zipje ofzo waar Nederlandse plugins instaan? Zoals een AH, Nederlandse treinen etc? Bijvoorbaad dank | |
De_Ananas | dinsdag 12 september 2006 @ 14:43 |
Schop | |
BlaZ | woensdag 13 september 2006 @ 11:29 |
quote:hmm kerel genaamd oppie heeft ooit albert hein lot gemaakt ook gamma en nl treinen heeft hij gemaakt o.a. Canal mod ook maar weet niet of daar tegenwoordig niet al een betere versie van is. | |
De_Ananas | woensdag 13 september 2006 @ 12:47 |
quote:Weet ik maar ik kan ze niet vinden en misschien had iemand ze allemaal in 1 zipje ofzo ![]() | |
EricG | maandag 18 september 2006 @ 15:31 |
Ik heb 'm nu. Heb nu de tutorials doorgespeeld en begonnen met een dorpje. Al 700 inwoners, maar wel een kleine negatieve cashflow. Iemand misschien een idee hoe je daar makkelijk vanaf komt? Want ik heb de belastingen al verhoogd en minder geld aan energie e.d. uitgegeven, maar het schijnt niet erg te helpen... | |
icecreamfarmer_NL | maandag 18 september 2006 @ 15:38 |
quote:scholen slopen en vooral veel belasting heffen op de armen zodat er meer rijken komen. | |
EricG | maandag 18 september 2006 @ 15:42 |
Scholen heb ik nog niet ![]() Maar dat van die belasting zal ik eens proberen. | |
EricG | maandag 18 september 2006 @ 17:07 |
Heb m'n stadje nou wat meer op de rails gekregen. Maar is het normaal dat er enorme vraag is naar boerderijen? Ik heb de belasting al verhoogd maar dat schijnt niet te helpen... | |
icecreamfarmer_NL | maandag 18 september 2006 @ 17:20 |
quote:ja en je moet ze nooit bouwen. | |
Reggie200 | dinsdag 19 september 2006 @ 09:51 |
quote:Nogal onzinnig antwoord, als je geen scholen hebt zullen de rijke mensen zeker niet op komen dagen. Aan de oorspronkelijke vragen steller. Zorg ervoor dat er een goede verhouding komt tussen werkgelegenheid en aantal inwoners en je stadje zal vanzelf groeien. Als je net begint zullen alle bewoners in eerste instantie arm zijn maar dat is helemaal niet erg want geef ze o.a. goede educatie mogelijkheden en ze worden vanzelf slimmer (en rijker). Een mogelijkheid om van de vraag naar boerderijen af te komen is om in stads regels (is niet de exacte naam maar kan er nu zo ff niet opkomen en zit op het werk dus geen mogelijkheid om te controleren ![]() Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het mischien wel leuk vind om een soort farming community te bouwen, dan vooral lekker boerderijtjes aanleggen ![]() Let er wel op dat farms minder werknemers nodig hebben dan bijv. een fabriek dus je ult dan meer farms nodig hebben om aan de vraag naar werk te voldoen in vergelijking met andere industrie. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 19 september 2006 @ 12:47 |
quote:tot onder de 5000 inwoners heb je nog geen scholen nodig. | |
jovis | woensdag 20 september 2006 @ 07:57 |
sim city is zo gaaf ik hoop da de simcity 6 wat beter is geoptimaliseerd ik heb eigelijk een goede COMPUTER maar dan zelfs hapert ie nog wel eens beetje raar. ook crashed het regelmatig naar windows terug, iemand daar een oplossing voor . al mijn drivers ijn p to date no heating probs bal bla bla | |
Reggie200 | woensdag 20 september 2006 @ 11:14 |
quote:De vraag was hoe je een wat betere financiele situatie kon creeeren en jij zegt dan : "sloop de scholen, hef belasting voor armen en dan komen vanzelf de rijken." Dat is wat dus niet klopt want rijke mensen komen niet zonder scholen en staat los van of je onder de 5000 inwoners wel of geen scholen zou gebruiken om geld te besparen. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 20 september 2006 @ 11:50 |
quote:ik krijg meestal meteen middel inkomens en die paupers blijven uit mijn steden weg. | |
T1andonly | woensdag 20 september 2006 @ 11:59 |
Ik ga het spel ook weer eens installeren op mijn PC ![]() Met een commerciele binnenstad, een industriele vleugel aan zee, een toeristische vleugel aan zee. Een platteland en wat suburbs. Maar daar gaat zoveel tijd inzitten en ik heb het op een aantal momenten ook niet winstgevend kunnen houden. | |
DeHovenier | woensdag 20 september 2006 @ 13:14 |
Ik heb het spel al een tijdje, echter nog niet gespeeld. Heb wel vaak Simcity 3000 gespeeld, had ik voor m'n verjaardag gekregen jaren geleden ![]() Dit topic gaat volgens de TT over alle SimCity delen? | |
Atreidez | woensdag 20 september 2006 @ 14:47 |
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hier ![]() ![]() Goeie ouwe tijd ![]() | |
EricG | woensdag 20 september 2006 @ 14:57 |
Wow dikke stad. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 20 september 2006 @ 15:45 |
quote:dat is een hele provincie volgens mij. steden zijn nooit zo groot | |
Atreidez | woensdag 20 september 2006 @ 15:54 |
Ja, principe van SC4 was dat je in een regio meerdere steden kunt maken. Of, zoals ik het interpreteerde, verschillende gebieden van je grote stad aan elkaar kunt knopen ![]() ![]() | |
DeHovenier | woensdag 20 september 2006 @ 16:05 |
Staat het plugintopic al in de OP? Zonee: [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic ![]() | |
T1andonly | woensdag 20 september 2006 @ 16:09 |
Dat ziet er wel heel strak uit ![]() | |
jovis | woensdag 20 september 2006 @ 16:18 |
cewl heb net simcity 4 deluxe gekocht had al somcity 4 maar wilde ook rush erbij. | |
SnowDoggg | woensdag 20 september 2006 @ 18:51 |
quote:Wow mooie stad ![]() Ik moet eerlijk zeggen, ik speel dit spel al vele jaren, maar heb nog nooit een echte grote stad gehad! ![]() ![]() Het probleem is altijd dat ik er na een tijdje genoeg van het spel krijg, duurt te lang! ![]() ![]() Zoals nu dus! Ik ben nu weer een nieuw grayscale jpgje aan het maken! Wel een mooie regio wordt dat ![]() Kijken of het nu gaat lukken ![]() Eén voordeel, ik heb nu een betere computer dus het loopt nog sneller ![]() | |
ElmarO | woensdag 20 september 2006 @ 19:00 |
quote:Meestal moet je ze dan weer opnieuw inladen. Al moet je dan wel de goede locatie voor al die steden weten. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 20 september 2006 @ 19:22 |
quote:hoe heb je dat voor elkaar gekregen? mijn steden blijven allemaal hangen rond de 120.000 | |
DeHovenier | woensdag 20 september 2006 @ 20:09 |
Hoe doen jullie dat met beginnende steden? Hoe zorgen dat er rijke sims naar je stad komen? Door goede kwaliteitsonderwijs? Maar dan heb je wel grote uitgaven, bij mij gaat er nu standaard meer dan 1k per maand naar overheidsuitgaven. Ook is er helemaal geen vraag naar huizen, handel en fabrieken, ik heb gelijk $$huizen gebouwd en $$handel. Is dit slim? | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 20 september 2006 @ 20:15 |
quote:in het begin moet je alles tweaken zodat het net genoeg produceert (water, stroom, etc.) belastingen fors verhogen voor de lage inkomen zodat daar ampoer vraag naar is en belastingen voor de hoge verlagen. | |
EricG | woensdag 20 september 2006 @ 21:29 |
Rondcrossen door je stadje in een bootje of helicopter is echt vet ![]() | |
SnowDoggg | woensdag 20 september 2006 @ 23:21 |
Beginnen met kolencentrales is ook een goed idee... is het goedkoopste per megawatt. Je zit dan wel met de vervuiling, maar je kunt dan ook beter de centrale aan de rand van de stad neerzetten ![]() Daarna de energieproductie van de central verlagen zodat je niet een overvloed aan energie produceert die je toch niet gebruikt of je moet de overige energie willen exporteren (verkopen) naar de omliggende steden ... zo kun je vaak nog meer geld verdienen. ![]() | |
DeHovenier | donderdag 21 september 2006 @ 10:21 |
quote:Dat had ik al gedaan, ik zet die kolencentrales altijd aan de rand van de map, en dan een lijntje trekken naa de stad. Dan verschuif ik die slider van de kolencentrale, dat ie evenveel energie genenereert dan de stad nodig heeft. Ik zou ook de rest van de energie kunnen verkopen idd, maar dan moet je dan met full budget het laten draaien, en zorgen dat je winst hebt dmv dat contract. Hoe kan ik btw een buurgemeente contacteren? Ik heb nl. wel die kolencentrale in verbinding staan met de buurgemeente, maar wanneer komt die burgemeester langs om een contract aan te bieden? Kan je ook een contract aanbieden aan een andere burgemeester? | |
Atreidez | donderdag 21 september 2006 @ 10:31 |
Voor grote stad moet je iig zorgen dat t niet je beginstad is. Een standaard stadje en een industriestadje/powercentrum was voor mij echt een must. Begin ook met arme mensen (die werken industrie) en bouw scholen zodat je populatie slimmer kan worden. Zorg dat de vestiging voor commercie in je nieuwe stad komt.. Hoe slimmer je mensen worden hoe beter de banen worden die ze nodig hebben, hoe rijker ze worden en hoe beter ze weer kunnen wonen. Maar toch zal je ook altijd arme mensen nodig hebben, of laagopgeleiden.. Daar ging ik uiteindelijk op kapot, waren geen mensen meer die in me industrie wilden werken ![]() | |
DeHovenier | donderdag 21 september 2006 @ 10:35 |
Ik ben pas 1 stadje, met 111 inwoners. Het is gewoon een kwestie van scholen neerzetten dus? Ik heb nu alleen een basisschool staan, met 0 leerlingen ![]() | |
Atreidez | donderdag 21 september 2006 @ 10:43 |
quote:Met 111 inwoners is dat nog niet nodig ![]() ![]() | |
DeHovenier | donderdag 21 september 2006 @ 10:51 |
Zijn er nog meer van zulke handigheidjes die ik moet weten? | |
T1andonly | donderdag 21 september 2006 @ 11:38 |
Ik ga over een tijdje ook beginnen met een nieuwe run, lezen in dit topic maakt me weer benieuwd in wat voor steden ik kan gaan maken ![]() | |
DeHovenier | donderdag 21 september 2006 @ 12:26 |
Ik krijg nu te maken met stakingen, een negatieve WCI en standaard $500 verlies elke maand, heb nog maar $30kk over ![]() | |
jovis | donderdag 21 september 2006 @ 14:56 |
Ik ga over een tijdje ook beginnen met een nieuwe run, lezen in dit topic maakt me weer benieuwd in wat voor steden ik kan gaan maken gewoon je best doen ![]() | |
ElmarO | donderdag 21 september 2006 @ 18:15 |
quote: | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 21 september 2006 @ 19:51 |
quote:hmm ik heb nu 6 steden met alle om en na bij de 120.000 inwoners. maar verder groeien doen ze niet, ik zal eens een industrie stad starten. @ hierboven: het is goedkoper meteen een ziekenhuis neer te zetten en de funding terug te schroeven. | |
DeHovenier | donderdag 21 september 2006 @ 20:58 |
Ik heb eerst veel $huizen gebouwd, en later de belasting omhoog geschroefd. Ik heb nu ongveeer 1k inwoners, maar de kosten sociale voorzieiningen (ziekenhuis, brandweer, basisschool en politie) draaien me de nek om. Moet ik voortaan veel later die voorzieningen starten, zelfs al vragen ze ernaar? | |
EricG | donderdag 21 september 2006 @ 21:53 |
Nu 50.000+ inwoners in m'n stadje, dat al zwaar vervuild is door de $$$ Industrie ![]() Ook is het een probleem dat al m'n straten verstopt zitten. Ik heb ze al vervangen door roads maar het probleem blijft. Hoe kan ik dit het beste oplossen? | |
DeHovenier | donderdag 21 september 2006 @ 22:01 |
Meer bussen laten rijden? Meer concentreren op het OV? | |
mini-lellan | donderdag 21 september 2006 @ 22:11 |
quote: | |
jovis | vrijdag 22 september 2006 @ 11:31 |
hey mensen.; die network addon op simtropolis, wat veranderd die nou zoal aan simcity?/ mvb ![]() | |
SnowDoggg | vrijdag 22 september 2006 @ 11:36 |
Ik wil ook zo graag beginnen, maar ik ben nu bezig met een nogal ingewikkelde regio te tekenen met één grote rivier met allemaal zijriviertjes enzo .... veel werk ![]() | |
Atreidez | vrijdag 22 september 2006 @ 11:51 |
quote:Dit is natuurlijk deel van het spel en vaak zal je delen van je stad moeten slopen om dit aan te passen en op te lossen. Wees vooral niet bang om af en toe een blok en straten te slopen zodat je er betere infrastructuur kan aanleggen. ![]() Dit was de allereerste stad die ik maakte in mijn regio. Een default lage dichtheids woongebied en vuile industrie. Hiermee bouw je lama zeggen je bevolking op. ![]() Dit is hetzelfde stadje nadat ik me regio al ver had uitgebreid. Doordat de mensen hoogopgeleid werden, de straten drukker werden en ga zo maar door moest er heel wat veranderd worden. Wees niet bang om te slopen, want als je stadje goed gaat komen er alleen maar mooiere dingen voor terug ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 22 september 2006 @ 12:28 |
waar vind ik de foto`s die je maakt met dat foto tooltje van simcity ![]() | |
Atreidez | vrijdag 22 september 2006 @ 12:49 |
quote:In je windows my documents folder is een SC4 map, daar staan ze volgens mij ![]() | |
SnowDoggg | vrijdag 22 september 2006 @ 16:04 |
Ik denk dat ik dit keer een stad ga maken in Aziatische stijl ![]() Even Aziatische plugins downloaden! ![]() Dus als iemand iets vindt in Aziatische stijl dat ik kan gebruiken, graag even een linkje naar de download! ![]() | |
ElmarO | vrijdag 22 september 2006 @ 20:11 |
quote:In dit topic kan je vast wel wat vinden. Je bent wel een aardig tijdje bezig om alle pagina's te bekijken, maar dan heb je wel wat. ![]() | |
ElmarO | zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:02 |
Even een schopje. Ben weer eens een keer verder gegaan met mijn stad. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nuna | maandag 25 december 2006 @ 19:49 |
Even een schop! Ik ben ook weer begonnen. Heb nu ongeveer 5000 inwoners en dat is nog het meeste wat ik ooit heb gehaald ![]() | |
ExTec | maandag 25 december 2006 @ 20:14 |
Mijn huidige stad zit nu tussen de 500.000 en 600.000. Dat fluctueert enorm, er komen per maand ook net zo makkelijk 30.000 man bij, als dat die per maand vertrekken. In mijn drukste gedeelte van de stad, heb ik een cluster van ziekenhuizen afgebroken en vervangen door een mega-ziekenhuis met een capaciteit van 40.000 patienten ofzo. Ik zoek eigenlijk ook een wat grotere elementary school, daar heb ik in diezelfde wijk er ook 4 van op een klutje staan. Zonde van de ruimte. Jammere is een beetje dat de hoogtij dagen van deze game voorbij zijn. Gelukkig is er een nieuwe in de maak. | |
The_Emotion | maandag 25 december 2006 @ 20:55 |
quote:Naar mijn idee wordt er idd nog weinig SimCity meer gespeeld, ook mijn simcity staat al een paar maanden in de kast stof op te vangen ![]() En dit topic heeft ook een tijd lang stil gestaan. Maar een nieuwe Simcity in de maak? Ik kijk er naar uit, maar ik heb zo snel niets gevonden op de sites van EA of Maxis | |
De_Ananas | dinsdag 26 december 2006 @ 00:02 |
Als ie maar niet zo zwaar is als 4 ![]() | |
appelsientje | dinsdag 26 december 2006 @ 10:37 |
Hey grappig... wist niet dat dit topic er was... en het is kerst.. toch niks doen ![]() Ik ga maar weer eens op zoek naar de cd.. | |
DragonFire | dinsdag 26 december 2006 @ 11:01 |
Sim city blijft een geweldig spel. Helaas heb ik ook problemen met het goed draaiend krijgen van het spel. Ik zelf heb de texture details enz maar terug geschoeft. Dat helpt wel om de snelheid erin te houden. Ook kijk ik erg uit naar de DS versie van sim city ![]() http://uk.gamespot.com/news/6160951.html | |
#ANONIEM | dinsdag 26 december 2006 @ 12:20 |
Wat kost simcity 4 met alle uitbreidingen nu nieuw in de winkel? of kan ik beter wachten op 5? | |
Nuna | dinsdag 26 december 2006 @ 15:08 |
Ik heb die deluxe edition, dus SimCity 4 + Rush Hour, voor 5 euro gekocht ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 december 2006 @ 15:21 |
in een normale shop? of via marktplaats? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 26 december 2006 @ 17:20 |
quote:zoveel man heb ik nu in mijn regio van 4 steden hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ![]() bij mij stagneerd het altijd rond de 120.000 | |
Nuna | dinsdag 26 december 2006 @ 19:09 |
quote:Ja, gewoon bij Dixons. Het was toen in de aanbieding, maar ik denk dat de prijs ergens anders niet veel hoger zal liggen. | |
wc-eend | dinsdag 26 december 2006 @ 19:25 |
Ik ga denk ook SC halen.. voor op m'n laptop.. wat vermaak ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 26 december 2006 @ 20:47 |
en nu net de 200k grens bereikt alleen nu is er geen groei meer mogelijk | |
Athlon_2o0o | dinsdag 26 december 2006 @ 21:29 |
Wat vinden jullie van City Life? | |
#ANONIEM | dinsdag 26 december 2006 @ 22:46 |
en ik ben net ook weer begonnen met sim city 4 deluxe tis wel weer ff inkomen zeg ![]() | |
Atreidez | donderdag 28 december 2006 @ 23:58 |
Net reinstall gehad en met lezen begint het te jeuken ![]() | |
Atreidez | zondag 31 december 2006 @ 15:59 |
Zit op 28000 inwoners nu op kleinste kaartje ![]() | |
De_Ananas | zondag 31 december 2006 @ 16:22 |
Zonder mod is het echt moeilijk ![]() | |
#ANONIEM | zondag 31 december 2006 @ 18:42 |
Iemand die een money trainer heeft? | |
Atreidez | zondag 31 december 2006 @ 18:52 |
quote:Zit ingebouwd. Met CTRL-X open je een text invoerbalkje in de top van je scherm. Hier tik je "weaknesspays", vervolgens selecteer je het woord met SHIFT en pijltje naar links. Als je het geselecteerd hebt doe je CTRL-C (copy). Hou nu CTRL ingedrukt met je pink ofzo, en doe om en om V en ENTER waardoor je er steeds 1000 bij krijgt. Niet de makkelijkste manier misschien, maar heb het als gewoonte en gebruik deze manier om mezelf af en toe te trakteren op 50k ofzo.. Spel is voornamelijk leuk met bouwen en ontwikkeling, niet zozeer om het economisch draaiende te houden ![]() | |
Nuna | maandag 1 januari 2007 @ 15:41 |
Hmm, bij mij wil het High tec gedeelte maar niet tot ontwikkeling komen. Iemand enig idee hoe dat komt? Zelfs als ik helemaal geen belasting hef, komen ze nog niet ![]() | |
Atreidez | maandag 1 januari 2007 @ 15:43 |
Zoiezo moet er vraag zijn naar High Tec industrie, als die vraag er niet is zullen ze ook niet vestigen (Kan je zien door op die 3 balkjes (blauw, groen, geel) te klikken bij je major rating). Verder wil High Tec graag in een schoon gebied waar geen watervervuiling is, en zo min mogelijk luchtvervuiling. In mijn stadje zit bijvoorbeeld dirty industry in het noorden, en nu de high tec op komt laat ik die vestigen in het zuiden, in het schone gedeelte dus.. High Tec kan makkelijk in woonwijken namelijk, omdat het zelf niet vervuilend is ![]() | |
Nuna | maandag 1 januari 2007 @ 16:15 |
Oh, oke! Dat is het probleem. Er is namelijk wel vraag naar High Tec, maar heb alle industrie bij elkaar gezet ver van de woonwijken. Daar is ook redelijk wat luchtvervuiling. Dat ga ik eens proberen ![]() | |
ElmarO | maandag 1 januari 2007 @ 16:39 |
quote:High-Tech vervuild helaas wel degelijk. Ok, het is miniem maar toch. ![]() quote:Het is ook wel handig om heel af en toe een parkje te plaatsen bij High-Tech. Verhoogd de landwaarde weer wat. ![]() | |
JimmyJames | maandag 1 januari 2007 @ 19:02 |
quote:Die geplaveide hellingen zijn zo fraai ![]() | |
Atreidez | maandag 1 januari 2007 @ 20:49 |
quote:Ik heb goed op de pollution kaarten gekeken maar er is toch 0 watervervuiling daar, en ook de lucht is er niet verontreinigd, alleen een beetje op de straten vanwege het verkeer ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 2 januari 2007 @ 15:31 |
Hmm ik ga tegenwoordig meteen uit van hightec en commercial ik belast de andere 2 groepen gewoon met 16% ik vind commercial zowieso veel fijner dan high tec [ Bericht 23% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 02-01-2007 15:40:27 ] | |
timp0e | dinsdag 2 januari 2007 @ 15:33 |
Zo, na het zien van deze topic begint het aardig weer te kriebelen. Ga het maar weer eens installeren! ![]() | |
Kleibintje | dinsdag 2 januari 2007 @ 16:09 |
Ojee, altijd als ik dit topic tegen kom verwaarloos ik alles om me heen...al m'n tijd steek ik dan ineens weer in simcity. | |
trancethrust | dinsdag 2 januari 2007 @ 16:10 |
Vet topic! Krijg spontaan zin om te kijken of SC2000 werkt op linux ![]() | |
trancethrust | dinsdag 2 januari 2007 @ 16:14 |
quote:Helaasch | |
Atreidez | dinsdag 2 januari 2007 @ 17:20 |
Simcity 3000 is er wel voor Linux, schijnt... | |
du_ke | dinsdag 2 januari 2007 @ 17:40 |
Wel een leuk spel al ging het bij mij vrij sloom lopen als m'n steden wat groter werden. | |
Kleibintje | dinsdag 2 januari 2007 @ 18:23 |
quote:Helemaal waar. Wiki Lijkt me wel een klus om te vinden | |
Blik | dinsdag 2 januari 2007 @ 19:27 |
tvp, moet weer eens beginnen met spelen | |
ElmarO | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:27 |
quote:Heb me hier vooral geconcentreerd op het gebied in de rode cirkel. En daar heb ik toch echt last van een minimale vervuiling. ![]() Heb toen nog gekeken naar het verkeer en het ligt zo rond de 24 freight trucks. Dus die lijken mij ook niet echt verantwoordelijk voor die vervuiling. ![]() Dus ik denk dat als je High-Tech in grote groepen neerzet je last krijgt van vervuiling. Datzelfde effect zie je ook bij de gascentrale. In zijn eentje zie je ook niks op de vervuilingskaart, maar zodra je er drie op een rij zet zie je ze wel terug. quote:Simtropolis is op het moment even offline. Maar je zou ze moeten vinden als je op jeronij zoekt. En dan kijken naar Rural Walls. | |
JimmyJames | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:31 |
Ik heb die Walls gevonden, maar hoe krijg ik ze in de game? Ik heb ze gedownload en in de plugin folder gepleurd, wat dan? | |
ElmarO | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:36 |
quote:Dan zouden ze in je Parks Menu moeten staan. | |
mschol | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:40 |
quote: ![]() een mede probleem fokker ![]() | |
Atreidez | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:55 |
quote:Ik heb ook een pic gemaakt van de vervuiling en op mijn kaartje zie je duidelijk dat t alleen de straten zijn. In het rechterbovenhoekje zie je een deel hightec op elkaar. Het is ook op de kleinste map waardoor het detail natuurlijk groter wordt ![]() Het hele stadje : ![]() Maarja, beetje shit is dat ik dus doordat er zoveel vraag is naar higtec ik alles moet omzonen. Ik kom dus niet boven de 30000 maar schommel tussen 26000 en 29000 omdat er alleen hightec vraag is en ik er abandoned huizen voor moet afbreken.. Was er ook niet een mod die de capaciteit van je hightec industry vergrootte naar een wat redelijker aantal werknemers.. Echt shit als simtropolis down is ![]() | |
Kleibintje | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:30 |
Toroca industry quadrupler Klikkerdeklak Additional Notes: First of all, for this mod to take effect, you will need to load and save each city in your region that contains industrial buildings. No changes will be made in the number of industrial jobs until this is done. | |
Kleibintje | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:31 |
Ik heb trouwens ook een HT gebouw met ongeveer 4000 medewerkers. Zal die eens even opzoeken voor je. | |
Kleibintje | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:37 |
Electron Inc | |
Atreidez | dinsdag 2 januari 2007 @ 23:52 |
Thnx man ![]() ![]() | |
Kleibintje | woensdag 3 januari 2007 @ 00:09 |
Waarom trouwens geen neighbour connections? En je kunt toch ook nog wat ruimte besparen door metro aan te leggen? Scheelt dat treintje ![]() | |
JimmyJames | woensdag 3 januari 2007 @ 00:43 |
ElmarO welke mod gebruik je om het terrein zo mooi te krijgen en voor de kustlijn? | |
Atreidez | woensdag 3 januari 2007 @ 08:59 |
quote:Zit metro al in.. En ik wou juist kijken hoeveel man ik op t kleinste kaartje kon krijgen zonder neighbours, maar dat is voor SC nogal onbegrijpelijk. Die zit me de hele tijd lastig te vallen over dat ik moet expanden ![]() | |
Frollo | woensdag 3 januari 2007 @ 09:41 |
Ik kom me ook weer even melden. Destijds in 2003 was ik een trouw bezoeker van deze reeks, al had ik toen een niet geheel legale versie van het spel ![]() Maar sedert deze kerstvakantie ben ik de eerlijke bezitter van de Deluxe Edition en kan ik eindelijk legaal stadjes bouwen en de (voor mij) nieuwe mogelijkheden van Rush Hour uitproberen! ![]() Zijn er nog mods die ik ab-so-luut moet hebben? Ik las bij Atreidez iets over de pathfinding mod, dat klinkt goed, want mijn grootste probleem was altijd al dat mensen geen werk konden vinden terwijl er banen zat waren, wat volgens mij kwam doordat ze gewoon moeilijk deden over een stukje forenzen. | |
Atreidez | woensdag 3 januari 2007 @ 11:27 |
Die heet NAM (network addon mod), is de no1. download op Simtropolis (die overigens weer up is ![]() | |
SnowDoggg | woensdag 3 januari 2007 @ 13:06 |
Ik ga ook maar eens verder ![]() | |
Frollo | woensdag 3 januari 2007 @ 13:11 |
Simtropolis, die hadden we ook nog ja! Helemaal vergeten, het is alweer zo lang geleden... ![]() Atreidez, bedankt! ![]() | |
JimmyJames | woensdag 3 januari 2007 @ 15:12 |
quote:Heb ik al gedownload, dus dat verbetert de path finding?!?? | |
JimmyJames | woensdag 3 januari 2007 @ 15:56 |
Nog een vraag wat is een goeie terrain mod om alles gelijk te trekken? | |
Atreidez | woensdag 3 januari 2007 @ 16:01 |
Ehhh, in een bestaande stad? ![]() | |
Kleibintje | woensdag 3 januari 2007 @ 16:46 |
Je kunt toch ook gewoon een nieuwe region nemen? Dan is alles helemaal plat. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 3 januari 2007 @ 17:00 |
quote:maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld. en ik heb daar ook last van overal metro/monorail maar toch blijven ze met de auto gaan. | |
Atreidez | woensdag 3 januari 2007 @ 17:39 |
quote:Die bedoelde ik ook, en dat kan dus ook gratis ![]() Reactivate God mode: To reenter God mode after you have created your City, press and hold CTRL + ALT + SHIFT and click the GOD MODE button. The tools will not be the post-establishment tools, but will revert back to pre-city tools. They will remain that way as long as you stay in God mode, otherwise they go back to normal. Ook leuk om heel veel bomen te plaatsen zonder dat je hoeft te wachten tot ze volgroeid zijn ![]() quote:Met of zonder NAM? Ik heb dus juist t idee dat de NAM de mensen bij mij van het OV de auto in heeft gejaagd.. Hmm, dit staat trouwens ook op inet ![]() Another thing to note is that high-wealth sims rarely take mass transportation, and like to stay in their luxury cars, and mid-wealth sims tend to take trains and subways if it's practical, but rarely busses, and low wealth sims tend to take the bus a lot." | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 3 januari 2007 @ 17:46 |
quote:zonder nam. en soms moeten ze alleen maar naar de overkant van de straat en zelfs dat duurt te lang ![]() ook heb ik het gevoel dat die parkeer garages niet werken. | |
ElmarO | woensdag 3 januari 2007 @ 17:54 |
quote:Zal vanavond even voor je gaan zoeken. ![]() quote:Klopt inderdaad. Bij mijn High-Wealth wordt er relatief veel gebruik gemaakt van de auto. Al valt dat op het totale gebruik nog behoorlijk mee. Was dacht ik ook zo dat Sims maar bereid zijn om 10 vakjes te lopen naar een station/halte. Al werd dat ik dacht ik met de NAM wel meer. ![]() quote:Al geprobeerd om tol te heffen? | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 3 januari 2007 @ 17:57 |
quote:ja maar ook dat werkt niet echt geweldig. en het probleem is is dat ik bijna alleen maar high wealth heb ![]() | |
ExTec | woensdag 3 januari 2007 @ 19:48 |
quote:Ah, dank hiervoor ![]() Had ik op de kleinst mogelijke kaart een industriestad gemaakt (met alleen maar industrie, voor mijn hoofdstad met ondertussen 600.000 man), komt de hightec industrie, ga ik gewoon failliet ![]() Een beetje vieze fabriek heeft al snel een paar 100 man aan het werk, de standaard HT opbjecten in de game maar 80 ongeveer. Toen miste ik ineens inkomsten. Nu ga ik het nog eens proberen. | |
Kleibintje | woensdag 3 januari 2007 @ 19:59 |
quote:Heh, ik heb nu een stad waar een een lapje HT aanlegde. Eerst liep dat dus gewoon vol maar ineens was het helemaal zwart...Ik begreep er niks van totdat me opviel dat er een paar dezelfde gebouwen nog wel ik gebruik waren. Hadden de Electron Inc's in één klap alle HT jobs opgeslokt ![]() Dat trok natuurlijk wel weer bij, maar het heeft wel een tijd geduurd... | |
ExTec | woensdag 3 januari 2007 @ 20:20 |
quote: ![]() Ok, ik ben benieuwd ![]() Al probeer ik door de weeks deze game niet te spelen, volgende keer dat ik op de klok kijk, is het 2 uur ![]() | |
ElmarO | woensdag 3 januari 2007 @ 20:51 |
quote:Ik zag dat ik het installatiebestand voor de Terrain Mod nog op mijn harde schijf had staan, dus ik bied het zelf maar ten download aan aangezien Simtropolis nog offline is. ![]() ![]() quote:Heb nog wel een paar handige plugins voor je. Zitten samen in dat mapje waar ook de Terrain Mod in zit. ![]() De Hardun Coal Power Plant: Kosten: $350 per maand (100% funding) Stroom: 12.000 MWh/Maand Modern Waste To Energy Plant: Kosten: $ 1.250 per maand (100% funding) Is duurder dan de standaard Waste To Energy, maar is wel schoner. Stroom: 5.000 MWh/Maand Weet alleen niet of er nog extra downloads nodig zijn voor bovenstaande twee om de gebouwen in volle glorie te kunnen weergeven, maar dat zou je dan even op Simtropolis moeten kijken. ![]() Zit ook nog een Water Set in het pakket (zie plaatje). Ben er heel even mee in de weer geweest en het ziet er wel geinig uit. ![]() Pakket | |
ExTec | donderdag 4 januari 2007 @ 10:00 |
quote:Ok, Dat electron gebouw gebruikt onbehoorlijk veel water ![]() Maar ens kijken naar andere I-HT gebouwen met veel mensen erin.. | |
Porcupine002 | zaterdag 6 januari 2007 @ 00:06 |
Ik heb dit spel ook maar weer eens boven gehaald, en vroeg me af of 't mogelijk is om een view aan te zetten waarmee je door gebouwen kan kijken? Nu is 't zo dat als m'n gebouwen de hoogte in gaan het moeilijk wordt om daar achter nog dingen te veranderen. (Ja, ik weet dat je de camera kan draaien, maar dat is nog steeds wat onhandiger en trager dan een snelle shortcut voor zoiets) | |
Atreidez | zaterdag 6 januari 2007 @ 02:08 |
Ik drukte laatst per ongeluk op een combinatie van CTRL iets waardoor alle gebouwen weg waren, je zag alleen nog waar ze stonden ![]() | |
Porcupine002 | zaterdag 6 januari 2007 @ 13:28 |
quote:Mja, zoiets zoek ik dus inderdaad ![]() | |
ExTec | zaterdag 6 januari 2007 @ 16:11 |
quote:Moet je zoneview aanzetten. Dat helpt wat dat betreft het best. Is niet het meest ideale, dat zat in SC3K, daar kun je letterlijk en figuurlijk 'pellen' en individuele dingen aan/uit zetten. | |
Marcussi | dinsdag 9 januari 2007 @ 17:03 |
Ik heb Simcity 4 deluxe version. Maa als ik een side missie wil doen (dief aanhouden oid.), begint heel het spel te haperen en dan weer versneld af te spelen. Aan m'n pc kan het niet liggen... Iemand die een oplossing weet? | |
Athlon_2o0o | dinsdag 9 januari 2007 @ 18:27 |
Dat 'high tech'-krijgen is niet makkelijk zeg. Belasting verhogen op vieze industrie had geen effect. Pas toen ik al die schoorsteenbedrijven stuk voor stuk sloopte, kwam de high tec er... ![]() | |
ExTec | woensdag 10 januari 2007 @ 10:11 |
quote:Ja, die side-missies negeren ![]() En ligt niet zo zeer aan je PC als aan de game. Het is nu eenmaal niet perfect geprogrammeerd, ik heb een monsterbak, een daar is SC ook welis traag. | |
mschol | woensdag 10 januari 2007 @ 10:42 |
quote:SC is niet zozeer slecht geprogrammeerd maar tis gewoon relatief een enorm zwaar systeem... (er worden zoveel verschillende factoren berekend..) | |
ExTec | woensdag 10 januari 2007 @ 17:17 |
quote:Ik zeg ook niet slecht, ik zeg niet perfect ![]() Ik ben van een 5 jaar oud beestje naar een supermoderne monsterbak a raison 4000 eu's gegaan, en merkte nie echt veel verschil. En da's opzich geen ramp, die game tot in het oneindige debuggen is peperduur, en zo lang gaat een game ook nie mee. T'is geen windows ofzo. | |
MikelenniuM | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:42 |
Ook hier wordt sinds kort druk gebouwd! Reden om dit topic eens te gaan volgen! | |
Shaitan | woensdag 24 januari 2007 @ 10:41 |
Voor degenen die simcity4 bblijven spelen en ook custom content in het spel will krijgen, kan ik melden dat er een nieuwe site gestart is waar sinds kort 1 van de belangrijkere/betere custom content makers ( BSC ) hun spulletjes uploaden. Hier is een link naar deze nieuwe site: http://sc4devotion.com/ | |
SnowDoggg | woensdag 24 januari 2007 @ 12:11 |
Ik ben ook al weer een tijdje bezig! Heb een aardig stadje/grote dorp met 15.000 inwoners! Financieel gaat het ook lekker ... $2000 winst per maand ![]() ![]() ![]() Had alleen last van een conflict waardoor Simcity steeds afsloot ![]() ![]() | |
Kleibintje | donderdag 25 januari 2007 @ 14:21 |
Ik ben ook weer opnieuw begonnen door een computercrash... Tot nu toe slechts nog maar 1 stad in de regio, maar die heeft al wel rond de 250.000 inwoners. Esthetisch is het een monster, maar dat is voor later interessant. Eerst even de boel op poten krijgen, en er een beetje een regio van zien te maken. | |
Ricy | maandag 29 januari 2007 @ 18:31 |
ik heb ff een vraagje want, simcity doet het niet meer. Voor de keer dat die het niet meer deed werkte hij nog prima en de cd is er daarna niet meer uitgeweest en er is ook niets van de computer verwijderd ofzo weet iemand misschien wat het probleem is ??? | |
Frollo | dinsdag 30 januari 2007 @ 15:25 |
quote:Heb ik ook wel eens. Ik krijg het laadscherm, met die brug, als ik op het icoontje dubbelklik, maar verder gebeurt er helemaal niets. Als ik naar de cd ga en SC vanuit de autorun start, hetzelfde verhaal: wel het laadscherm maar verder niks. Als ik m'n pc vers reboot en dan meteen naar SC ga, dan wil het nog wel eens lukken. Maar als ik na het rebooten eerst iets anders ga doen, al is het maar Mijnenveger of zo, dan werkt SC dus mooi niet. Erg vervelend dus. En het leidt ertoe dat ik haast nooit SC meer speel, want ik heb geen zin om elke keer te wachten op het rebooten. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 30 januari 2007 @ 15:55 |
quote:no cd crack downloaden of in je system tray kijken | |
Frollo | dinsdag 30 januari 2007 @ 15:58 |
quote:Dat eerste snap ik, maar wat valt er te zien in mijn system tray dan? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:21 |
quote:ik heb nog wel eens dat hij al aan het draaien is en zich niet goed heeft afgesloten | |
Frollo | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:25 |
quote:Aha, de task manager dus. Ga ik doen, bedankt! ![]() | |
mschol | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:27 |
quote:same here alleen was het zo als ik hier de cd lade open en weer dicht deed dattie weer startte ![]() maar idd daardoor start ik em eigenlijk bijna niet meer op.. | |
Frollo | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:38 |
quote:Helaas, dat werkt bij mij niet. Zelfs de cd in een andere drive stoppen heeft geen nut. ![]() No cd cracks vind ik maar griezelig, wie weet wat daar allemaal voor malware in zit (of ben ik nu te wantrouwend?). Ik zal eens kijken of ik er een mooie image van kan maken en die met daemon tools mounten. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 30 januari 2007 @ 16:49 |
quote:hmm meestal zijn ze wel goed | |
Ricy | dinsdag 30 januari 2007 @ 19:10 |
bedankt voor je reactie frollo en ook icecreamfarmer_NL ik ga is kijken of het lukt | |
Esto | woensdag 31 januari 2007 @ 20:54 |
ik weet niet wat er is gebeurd maar opeens doet simcity het alweer twee dagen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ricy | woensdag 31 januari 2007 @ 20:55 |
quote:woops! moest naturlijk van mij zijn ![]() | |
X-fi | donderdag 1 februari 2007 @ 01:41 |
Damn, waarom speel ik dit spel niet meer? ![]() | |
Falco | vrijdag 16 februari 2007 @ 16:56 |
Ik heb het weer geïnstalleerd. Ik begin weer van voor af aan geloof ik ![]() | |
Falco | vrijdag 16 februari 2007 @ 17:58 |
Via Simtropolis kun je allerlei toffe regio's downloaden, maar hoe laad je ze ook alweer in het spel zelf eigenlijk ![]() | |
X-fi | vrijdag 16 februari 2007 @ 19:01 |
quote:Iets met een snelcode. Ctrl+Alt+T? of F? | |
Atreidez | vrijdag 16 februari 2007 @ 20:10 |
quote:CTRL - ALT - SHIFT - R ![]() Korte omschrijving: Nieuwe regio maken, weer andere regio selecteren, bestanden in my documents/sc4 kopieeren naar de folder van je nieuwe regio, je nieuwe regio selecteren, dan ctrl - alt - shift - r en je bmp laden (kan lang duren!) et voila ![]() | |
Fredo55 | zondag 18 februari 2007 @ 20:16 |
Wat een ge-wel-dig spel is het ook,lang geleden dat ik het gedaan heb. ![]() Wil het wel opnieuw downloaden,maar ik ben de code kwijt. ![]() | |
DeHovenier | zondag 18 februari 2007 @ 20:41 |
Koop t dan, kost nu ook niks. | |
X-fi | zondag 18 februari 2007 @ 21:53 |
Kop hem Fredo. Voor 15 euro heb je original + rush hour | |
lifeblind | maandag 19 februari 2007 @ 00:43 |
Geniaal spel! Heb SC2K op mn laptop staan voor in de trein enzo ![]() | |
Fredo55 | maandag 19 februari 2007 @ 14:15 |
15 euro maar,dan ga ik hem deze week zeker kopen. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 19 februari 2007 @ 15:05 |
Ik ben pas met een nieuwe stad begonnen. Omdat ik van rampen maken houd. ![]() ![]() | |
ExTec | dinsdag 20 februari 2007 @ 11:14 |
Voor mensen die last hebben van de CDROM, je kunt op gamecopy world een 'nep' image downloaden. Dat is een cd image van een paar MB, die alleen de kopieer beveiligingsbestanden bevat. Je hebt nog steeds een key nodig, dus gebruik van dat ding lijkt me niet illegaal. Die mount je in alcohol of deamon tools of een ander programma wat dat kan, en je hebt geen last meer van een stuiterende CD. | |
Atreidez | dinsdag 20 februari 2007 @ 11:25 |
Er staat ook een no cd patch op gamecopyworld, hoef je ook geen miniimage te laden.. Gewoon exe vervangen en gamen maar ![]() | |
ExTec | dinsdag 20 februari 2007 @ 11:30 |
quote:Klopt, maar als ik een keuze heb tussen een crack die de .exe aanpast, of iets wat dat ongemoeid laat, weet ik het wel. Voordeel van de mini image is dat patches het ook doen enzo ![]() Maar het kan net zo goed werken, ja ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 20 februari 2007 @ 11:47 |
Ik krijg bij het opstarten altijd een vage fout. Iets met de in-build iets Maar dan klik ik op OK en dan kan ik het vervolgens zonder problemen spelen ![]() | |
ExTec | dinsdag 20 februari 2007 @ 11:52 |
quote:Probeer die mini image (of anders de NOCD crack) eens. Veel problemen worden veroorzaakt doordat je CDROM niet op tijd opspint oid. En het is ook nog luxe, je CDROM slijt niet zo snel, omdat je die steeds in je comp moet doen. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:01 |
quote:Ik heb al een nocd crack, dus het ligt niet aan de cd-rom. Ik melding die ik krijg ziet er als volgt uit: The configuration file (Graphics Rules.sgr) cannot be parsed. Using built-in rules. En dan kan ik op OK klikken en dan kan ik fijn beginnen met gamen ![]() | |
Atreidez | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:20 |
Zoek eens op dat bestand in je addons dir.. Misschien een corrupte/niet werkende addon, die worden geladen bij het opstarten nl. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:39 |
Dat zou kunnen, ik zou alleen niet weten hoe ik daarachter zou moeten komen. Ik kan het bestand wel lezen in kladblok. Daar staan dan allerlei dingen. | |
mschol | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:42 |
http://forumz.tomshardwar(...)ge-ftopict24678.html | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:54 |
quote:thnx. Wordt dus ff een keertje opneuw installeren | |
Klonk | woensdag 21 februari 2007 @ 17:14 |
whehe, ik kwam dit topic tegen en heb de cd's ook maar weer eens afgestofd en vraag me nu af waarom ik ooit besloten heb SC4 van de pc af te tikken ![]() | |
Remco | vrijdag 23 februari 2007 @ 13:05 |
Tof dat ie nu nog maar 15 euro kosten, heb hem ff gehaalt had hem al wel maar dan met allemaal verkeerde crack´s enzo ![]() ![]() | |
SpeedyRich | zondag 25 februari 2007 @ 13:55 |
ik ga weer beginnen | |
SpeedyRich | zondag 25 februari 2007 @ 14:09 |
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic weet iemand waar ik die nog kan downloaden hij is nu weg bij simtropolis | |
X-fi | zondag 25 februari 2007 @ 14:41 |
quote:Alles is weg. | |
Wouser | vrijdag 2 maart 2007 @ 11:57 |
Ik krijg spontaan weer zin in SimCity ![]() ![]() | |
Wouser | vrijdag 2 maart 2007 @ 15:23 |
Weet iemand of bij SimCity Deluxe ook SimCity Rush Hour bij zit ![]() | |
Atreidez | vrijdag 2 maart 2007 @ 15:24 |
Ja, deluxe is juist SC4 + Rush Hour in 1 ![]() | |
Remco | vrijdag 2 maart 2007 @ 15:32 |
Hoe kan het dat SC bij mij uitvalt na ongeveer 10 minuten zonder enige reden? Op een andere computer doet ie het wel gewoon goed, meer hier last van? | |
Wouser | vrijdag 2 maart 2007 @ 15:37 |
quote:Ah ok anders ![]() | |
ExTec | vrijdag 2 maart 2007 @ 20:51 |
quote:Dat is dan waarschijnlijk oververhitting. | |
Ricy | zaterdag 3 maart 2007 @ 11:55 |
quote:naja die van mij valt af en toe ook weleens uit maar dat is dan vaak na 40 minuten ofzo | |
Bron | zondag 4 maart 2007 @ 14:41 |
Vandeweek ook even Simcity 4 gehaald bij de Dixons voor 6 euro. Nu kom ik ergens niet uit... Telkens als ik aan gebieden aanleg waar gebouwd kan gaan worden staat er een icoontje met een auto. Ik neem aan dat dat betekend dat er geen weg is. Dus ik extra wegen aanleggen, maar nog steeds hetzelfde. Dus ik dacht, misschien hebben ze wel geen rijbewijs ![]() ![]() Iemand een idee waardoor dit komt | |
De_Ananas | zondag 4 maart 2007 @ 14:43 |
De pijltjes van het gebied staan naar binnen waardoor ze niet aan de weg zijn aangesloten ![]() Je moet het dezonen en opnieuw maken ![]() | |
Bron | zondag 4 maart 2007 @ 14:45 |
quote:Oh zo ![]() | |
De_Ananas | zondag 4 maart 2007 @ 14:48 |
quote:Er komen automatisch wegen in als je ze aanlegt ![]() | |
Bron | zondag 4 maart 2007 @ 16:56 |
quote:Maar ze sluiten niet automatisch mooi aan, vaak slaat het helemaal nergens op wat automatisch gegenereerd wordt. | |
X-fi | zondag 4 maart 2007 @ 17:00 |
Ja. Knoop doorgehakt. Ik instelleer NU SC4 | |
ElmarO | zondag 4 maart 2007 @ 18:20 |
quote:Moet je ook niet gebruiken. Je moet gewoon zelf je wegen aanleggen. Die automatische functie kan je uitzetten door het inhouden van de SHIFT-knop als je een zone aanlegt. ![]() | |
Bron | zondag 4 maart 2007 @ 18:28 |
quote:Top! Thanx ![]() | |
X-fi | zondag 4 maart 2007 @ 18:41 |
Weet jullie hoe dat tooltje heette? Om wegen te verlagen? Met digging...? | |
X-fi | zondag 4 maart 2007 @ 21:26 |
De eerste plaatjes van mijn stad Nieuw-Vennep!![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bron | maandag 5 maart 2007 @ 00:55 |
Waarom wordt er op sommige plaatsen niet gebouwd, terwijl er wel vraag naar is en er is wel water en stroom en er loopt een weg langs... | |
mschol | maandag 5 maart 2007 @ 07:48 |
quote:te lange reistijd? niet aantrekkelijk genoeg? | |
bleiblei | maandag 5 maart 2007 @ 07:53 |
quote:Hoeveel verlies draai je per maand met Nieuw-Vennep? ![]() | |
Bron | maandag 5 maart 2007 @ 08:16 |
quote:Te lange reistijd naar wat? En wanneer is het aantrekkelijk? | |
mschol | maandag 5 maart 2007 @ 08:26 |
quote:te lange reistijd naar werk (industie/commercie) aantrekkelijker wordt het door groen, parken e.d. te plaatsen.. je kan dat allemaal zien in de overlay mode (ergens onderin zit daar een knopje voor, weet niet exact waar) | |
Bron | maandag 5 maart 2007 @ 08:27 |
quote:Als ik kijk bij aantrekkelijkheid is mijn hele stad groen. | |
mschol | maandag 5 maart 2007 @ 08:31 |
quote:das goed ![]() | |
Frollo | maandag 5 maart 2007 @ 10:53 |
quote:Ik wou je nog even bedanken voor deze tip. Ik ben niet zo dol op de .exe vervangen, dus dit was een ideale oplossing. ![]() | |
X-fi | maandag 5 maart 2007 @ 16:51 |
quote:Stroom? Water? Aantrekkelijkheid? Belasting? Kortom, kan echt aan alles liggen. | |
X-fi | maandag 5 maart 2007 @ 16:51 |
quote:Nu een kleine verlies van 4000 p/m | |
Bron | maandag 5 maart 2007 @ 16:53 |
quote:Stroom? - Ja Water? - Ja Aantrekkelijkheid? - Groen Belasting? - Standaard, 7% geloof ik. | |
X-fi | maandag 5 maart 2007 @ 16:58 |
quote:Best laag ![]() Heb mijn belasting altijd op 8,5 staan ![]() [screen] ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door X-fi op 05-03-2007 17:03:53 ] | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 13:51 |
quote:Oei, Als ik de screengrab zie heb je SC4 'classic', dus die versie zonder Rush Hour ![]() Dat is zonde, Rush hour geeft je bv. ook tools om te kijken hoe mensen zich bewegen: bv. je klikt op een huis, en je ziet dmv pijlen met welk vervoersmiddel (metro, bus, auto) waar naar toe je sims reizen. Onmisbaar als je verkeersstromen wil verbeteren. Je hebt volgens mij ook geen avenues, dat zijn extra dikke wegen. En je zal nog wel wat meer missen. Misschien nog eens zo'n bedrag investeren in SC4 Deluxe ![]() | |
De_Ananas | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:00 |
quote:Nice cheats ![]() | |
Bron | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:01 |
quote:Ja dat dacht ik ook al. Ik hou zelf helemaal niet van codes enzo en cheats, maar die extra features van rush hour zijn misschien wel wat waard. | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:40 |
quote:Cheaten is niet zo belangrijk in deze game. Zelfs met 100 miljoen op de bank heb je namelijk niet binnen een uurtje new york nagebouwd. Ik heb de game vrij lang zonder geld cheats gespeeld, maar het komt erop neer dat je dan een hele boel van de game nooit krijgt te zien. | |
bleiblei | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:58 |
quote:Neej hoor. Je moet weten hoe het spel werkt. Kan je zonder cheats het hele spel zien en complete New Yorks bouwen ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 6 maart 2007 @ 15:05 |
quote:ik ook maar ik wou een keer kijken hoeveel man ik in een gebied kwijt kon en dat was onmogelijk zonder cheats omdat je dan alles van te voren moet plannen | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 15:13 |
quote:Dat was toen ik het deed nie eens het probleem. Het is een menselijke gewoonte om als je ergens een mooi wijkje hebt, dat je die liever niet neerhaalt voor de snelweg oid. Maar dat kun je prima doen, als je een gebouw met 10.000 man neerhaalt, is je stad namelijk nie 10.000 man lichter, of iig niet meteen. In grote dicht bebouwde steden is de luchtvervuiling het grootste probleem, en utilities kosten handen vol geld. Voor die luchtvervuiling kun je een Air Purification Plant downloaden, is een aanrader. OV is ook een leuke, daar draai je namelijk dik winst op, vanaf 100.000 man ofzo. | |
bleiblei | dinsdag 6 maart 2007 @ 15:16 |
Mjaah Air Purification Plant is wel een beetje een cheat maar wel erg handig ![]() Net als de *mik het afval over het randje* gebouwtje ![]() Maar zonder Geldcheats is SC4 prima te doen. | |
ElmarO | dinsdag 6 maart 2007 @ 15:24 |
quote:Is dan inderdaad prima te doen, maar dan duurt het me tegenwoordig veel te lang. Dus ik geef mezelf altijd maar wat extra. Al draai ik wel gewoon winst. ![]() | |
mschol | dinsdag 6 maart 2007 @ 15:39 |
ik heb volgens mij nog nooit winst gemaakt bij SC4 ![]() | |
X-fi | dinsdag 6 maart 2007 @ 16:35 |
quote:Wat cheateN? Ik stel ze altijd zo hoog in? Toch geen cheaten aan hoor ![]() | |
ElmarO | dinsdag 6 maart 2007 @ 16:38 |
quote:Die $49.164.379 stond zeker zomaar vanuit het niets op je bankrekening. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 6 maart 2007 @ 17:07 |
quote:als je het goed doet kan dat hoor ik heb ook steden gehad die 10.000+ winst draaiden | |
De_Ananas | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:10 |
quote:Ja maar niet zo'n klein kut dorpje ![]() | |
bleiblei | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:10 |
quote:dat 4K in de min draait per jaar ![]() | |
bleiblei | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:11 |
quote:Jaah okee, ik deed dat (speel momenteel geen SC4) vooral bij grote projecten enzo ![]() Als ik snel iets heel duurs moest bouwen en ik geen zin had om te wachten tot ik weer genoeg geld had. Maar idd wel altijd winst draaien met de stad. | |
Wouser | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:28 |
quote:Hey vraagje waar wat is die plugin van dat je zo afslagen hebt bij wegen zoals jij hebt bv bij dit plaatje... http://xs.to/xs.php?h=xs513&d=07090&f=nieuwvennep03.jpg ![]() | |
Wouser | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:29 |
![]() ![]() | |
Wouser | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:33 |
quote:Ik heb echter vroeger wel het tegendeel bewezen... Dit spel is makkelijk zonder cheats te doen... En ook is een reuze stad niet moeilijk om te maken zonder cheats, je moet echter alleen weten hoe je het moet doen. Veel mensen denken klein maar je moet groot denken en dan bedoel ik niet de grootte van je huizen die er staan maar de grootte van je stad. | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:40 |
quote:Da's de nieuwe NAM ![]() Maandje geleden uitgekomen. | |
Wouser | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:43 |
![]() | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:45 |
quote:Ja, het kan wel ![]() Maar het duurt zo lang. Nu gaat al me tijd zitten in bouwen, en verbouwen. Dan word het grootste gedeelte wachten. | |
X-fi | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:46 |
quote:Tja, dat vind ik niet echt cheaten | |
X-fi | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:47 |
quote:Ik kan hem even nu niet vinden ![]() | |
Gamer_V | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:48 |
quote:Maar dat is het wel. Als jij een bedrijf start met drugsgeld vindt de fiscus dat ook cheaten. ![]() | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:51 |
quote:www.simtropolis.com is online hoor. Je moet wel geregged zijn. | |
X-fi | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:56 |
quote:Dat weet ik, maar dat bestandje zie ik nu niet zo snel. En ik ben een oudje daar ![]() | |
X-fi | dinsdag 6 maart 2007 @ 22:57 |
quote:Das andere koek. Ik wil gewoon een stad zo mooi mogelijk hebben. Heb nu in Nieuw-Vennep zo'n 75.000 mensen. | |
Wouser | dinsdag 6 maart 2007 @ 23:07 |
quote:Ja heb je wel gedeeltelijk gelijk in maar tja meestal als je gaat cheaten met dat geld denk je gewoon niet meer na over het welzijn van de mensen en over al die kleine dingetjes waar je als je weinig geld hebt wel aan moet denken... Ik vond vroeger ook me steden die ik had gemaakt zonder cheats veel mooier dan de steden met cheats want bij diegene zonder cheats dacht ik over alles na ![]() | |
ExTec | dinsdag 6 maart 2007 @ 23:16 |
quote: ![]() Serieus, hoe kom je erbij? Want dat inwoners het in mijn stad naar hun zin hebben is hartstikke belangrijk. Anders willen ze er niet wonen? ![]() quote:Dit geld tot op zekere hoogte ![]() Bedenk dat het in de praktijk op alle 2 neerkomt. Ik weet niet wat er gebeurt, en je SC opstart, pauze, je hele stad bouwd, en fastforward raakt. Ik heb het wel een keer gedaan met SC2K, en toen verzoop ik de markt zodanig dat het nooit meer wat werd. Dus ja, je begint met een relatief kleine kern, en naarmate je stappen groter worden, wordt het planmatig, Dat is trouwens meer in overeenstemming met de realiteit, om alle grote oude steden liggen smakeloze nieuwbouw wijken ![]() | |
Wouser | woensdag 7 maart 2007 @ 09:22 |
@extec dat geldt voor mij tenminsten ![]() | |
ElmarO | woensdag 7 maart 2007 @ 10:43 |
quote:Zo weinig maar. ![]() ![]() | |
SnowDoggg | woensdag 7 maart 2007 @ 10:54 |
Is het nog wel overzichtelijk met al die plugins? ![]() | |
ElmarO | woensdag 7 maart 2007 @ 10:57 |
quote:Nou in het menu voor de parken moet ik meestal wel aardig wat scrollen. Af en toe is dat wel eens vermoeiend, maar na een tijdje wen je er aan. Zeker omdat je er leuke/mooie dingen mee kan doen. ![]() Overigens is het ook niet echt bevordelijk voor de opstarttijd van het spel. Dat duurt altijd wel even. ![]() | |
BlaZ | woensdag 7 maart 2007 @ 13:28 |
quote:Je hebt zón menu editor om menu's te editen. Kan je wat in haven menu gooien Vorige week opnieuw simcity 4 opnieuw geinstalleerd aangezien ik nu andere pc heb, op vorige crashte het continu, nu pas 1x gelukkig. | |
bleiblei | woensdag 7 maart 2007 @ 13:51 |
quote:Het belangrjikste wat je moet weten is "een stad wordt nooit groot zonder buursteden". Als je ff op 2-3 tiles om een wat grotere tile kleine dorpjes en stadjes bouwt, groeit de grote stad als kool als je daar aan begint ![]() | |
Frollo | woensdag 7 maart 2007 @ 14:10 |
Ik snap het nog niet zo heel goed, dat regiosysteem. Destijds in 2003, toen ik voor het eerst met SC4 ging stoeien, heb ik een paar losse steden gebouwd en dat was het. Maar nu, met mijn glimmend nieuwe exemplaar van DeLuxe, wil ik eindelijk regionaal gaan! ![]() Project 1 - het min of meer nabouwen van de streek waar ik geboren en getogen ben. (Heel origineel ja.) Wat ik nu voor het realistische gehalte wil weten: gaan mensen ook in buursteden naar de universiteit? Ik wilde eigenlijk in een centrale stad een uni neerzetten en dat dan kids uit omliggende steden daarheen gaan. En er moet ook een chic buurstadje komen waar de professoren wonen. Valt dit te realiseren? Of moet echt elke stad een eigen universiteit hebben omdat anders het opleidingsniveau laag blijft? | |
BlaZ | woensdag 7 maart 2007 @ 14:23 |
quote:Universiteit werkt niet regionaal. Wat wel werkt is bijv een map helemaal vol met industrie bouwen en dat de woningen in de map ernaast staan. Snelweg ertussen en klaar. Wat OV kan ik ook aanraden anders krijg je gegarandeerd enorme congestie zelfs met de NAM en veel OV had ik wel eens drie snelwegen naast elkaar nodig. | |
Frollo | woensdag 7 maart 2007 @ 14:25 |
quote:OK, ga ik zeker doen! ![]() Maar wat ik eigenlijk wil, een klein stadje dat vol zit met rijke kakkers maar dat zelf geen instellingen voor hoger onderwijs heeft, dat gaat dus niet? | |
bleiblei | woensdag 7 maart 2007 @ 14:35 |
Wat ik ook standaard doe is de stinkelectriciteit zooi en vuilnisbelten (als ik niet werk met de *over de rand kiep mod*) in de ene stad en het overschot verkopen aan de andere stad ![]() | |
bleiblei | woensdag 7 maart 2007 @ 14:35 |
quote:Nope, dat gaat niet. | |
BlaZ | woensdag 7 maart 2007 @ 14:46 |
quote:Rand kiep mod is mooi ja, ik gebruik meestal blackhole. | |
X-fi | woensdag 7 maart 2007 @ 18:55 |
quote:Hulde ! | |
Wouser | donderdag 8 maart 2007 @ 10:40 |
![]() | |
MrX1982 | donderdag 8 maart 2007 @ 12:42 |
SimCity ![]() Ik heb een nieuwe computer en mijn SimCity bestanden en plug-ins staan op mijn oude computer. Kan ik dat gewoon kopiëren naar mijn nieuwe computer of moet ik alle plug-ins opnieuw downloaden en installeren? Zo niet ga ik het weer eens even installeren. | |
bleiblei | donderdag 8 maart 2007 @ 13:17 |
quote:Plugins, mappen en savegames kan je gewoon copy pasten ![]() Daarom staan ze ook in een apart mapje ![]() | |
BlaZ | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:56 |
Regio ondertussen al aan de 250.000 inwoners. Lichte congestie op paar wegen. Deze keer ook wat bussen/metro gebruikt. CPT Missouri Breaks Terrain Mod ook geprobeerd gisteren, echt een stuk mooier als de standaard texturen. Echte aanrader. | |
Wouser | vrijdag 9 maart 2007 @ 17:14 |
![]() | |
X-fi | vrijdag 9 maart 2007 @ 18:53 |
Ik zal straks nieuwe screens posten van Nieuw-Vennep ![]() | |
bleiblei | vrijdag 9 maart 2007 @ 19:04 |
Dit is mijn vorige stad: Die dozen staan erin omdat ik opnieuw begonnen ben met mods en plugins verzamelen ![]() 280K inwoners 143K commercial werknemers 70K high tech werknemers ![]() Op dit moment begon mijn pc op tilt te slaan overigens als ik ook maar beetje opzij bewoog in het "speel"veld ![]() | |
X-fi | vrijdag 9 maart 2007 @ 19:42 |
Lol nu al? Wat zijn je specs? | |
BlaZ | vrijdag 9 maart 2007 @ 19:55 |
PEG OPPS Mod ff downloaden, die haalt bruine boxen weg zodat je duidelijker kan zien welke props je mist en welk gebouw het is... | |
bleiblei | vrijdag 9 maart 2007 @ 20:28 |
quote:AMD 64 3200+, een gb DDR ram en nog wat rommel. Alleen de videokaart is momenteel low budget. Komt omdat mijn vorige (Radeon 9800Pro) overleden is ![]() quote:Ik heb alle plugins nog hoor ![]() ![]() | |
X-fi | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:36 |
Dit ziet er al leuk uit ![]() ![]() ![]() Alweer 85.000 inwoners. | |
De_Ananas | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:37 |
Bij mij gaan op een gegeven moment die flats verlaten worden, de rijke dan ![]() | |
X-fi | zaterdag 10 maart 2007 @ 00:56 |
quote:Misschien aan de aantrekkelijkheid, misdaad, school of werk? | |
BlaZ | zaterdag 10 maart 2007 @ 02:32 |
Hier stukje van Eilat. +/- 60.000 inwoners. De stad ernaast heeft 200.000 inwoners zonder veel commercial zoning dus hier heb ik makkelijk wat kantoorgebouwen kunnen krijgen. http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/Eilat.jpg | |
Wouser | zaterdag 10 maart 2007 @ 08:24 |
Das het level van tutorial van Rush Hour ![]() | |
BlaZ | zaterdag 10 maart 2007 @ 11:19 |
quote:eh nee, dit is de regio waar ik op speel. Hong Kong ![]() 108 grote mappen, genoeg ruimte voor de toekomst. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door BlaZ op 10-03-2007 13:07:22 ] | |
X-fi | zaterdag 10 maart 2007 @ 13:30 |
quote:Waar kan ik die downloaden? | |
timp0e | zaterdag 10 maart 2007 @ 14:42 |
Inderdaad ![]() Gaat simcity weer installeren ![]() | |
BlaZ | zaterdag 10 maart 2007 @ 16:24 |
quote:http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=5725 | |
timp0e | zondag 11 maart 2007 @ 13:02 |
Dank je! ![]() Vraagje, ik wil nou eens eindelijk steden met wolkenkrabbers. Ik doe wat ik moet doen, buursteden plaatsen, OV is perfect, scholen zijn perfect, er staan overal van die rijke villa's. Maar er komen geen flatjes! Argh! Is er nergens een patch of hack ofzo zodat er sneller wolkenkrabbers komen? ![]() | |
De_Ananas | zondag 11 maart 2007 @ 13:03 |
quote:Vanaf dat je 30/50 duizend inwoners hebt komen er volgens mij wolkenkrabbers | |
BlaZ | zondag 11 maart 2007 @ 13:25 |
quote:Super Demand Ordinance Stage Limits Mod V1.0 Zou je kunnen gebruiken, wat ik altijd doe ik in alle steden in de regio alle kantoren afbreken en taxes voor CS$$ en CS$$$ op 20% zetten en in 1 stad die taxes op 0% dan komen alle kantoren in 1 stad ![]() Je hebt trouwens wel aardig wat inwoners nodig wil je fatsoenlijke skyline krijgen. | |
timp0e | zondag 11 maart 2007 @ 16:45 |
Dank je! ![]() *probeert ook meer geduld te krijgen* ![]() | |
bleiblei | zondag 11 maart 2007 @ 20:50 |
quote:Dan komen de torens. Wolkenkrabbers vanaf 80.000 tot 100.000 inwoners. | |
X-fi | maandag 12 maart 2007 @ 01:25 |
quote:Nog bedankt!! |