Meest gevraagde Plugins:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
quote:hmm klinkt goed, ik zal zo eens wat mods downloaden.
als ik wat grotere zones plaats krijg ik ook automatich dat er wegen bij gaan zitten. eigenlijk vind ik dat niet echt geweldig. volgens mij was er vroerger een mod voor. op simtropolis heb ik het zo snel nog niet kunnen vinden. iemand hier een idee?
je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef S1nn3rz het volgende:
Mijn vraag uit het vorige gesloten topic:
[..]
ik had het idee dat ze al automatisch wegen ertussen gingen leggen na een vakje of 3. 120.000 ben ik nog lang niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken.
verder op de huide hierboven ik heb gemerkt dat een commercial city veel beter werkt.
het enigste waar ik last van heb is dat mijn steden niet meer groeien na ongeveer 120.000 inwoners
Je kan de belasting enigszins verlagen. Heb een keer gelezen op Simtropolis dat dat schijnt te helpen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken.
verder op de huide hierboven ik heb gemerkt dat een commercial city veel beter werkt.
het enigste waar ik last van heb is dat mijn steden niet meer groeien na ongeveer 120.000 inwoners
heb een keer een tutorial gelezen (1tje die op dlh.net stond) (want ervoor kon ik het ook niet).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:11 schreef JohanV. het volgende:
[..]
ik had het idee dat ze al automatisch wegen ertussen gingen leggen na een vakje of 3. 120.000 ben ik nog lang niet.![]()
hoe starten jullie altijd een stad? begin je maar wat aan te leggen of heb je echt een plan in in gedachten?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
heb een keer een tutorial gelezen (1tje die op dlh.net stond) (want ervoor kon ik het ook niet).
ik verhoog de belasting voor dirty tot 11% en voor de rest volg ik deze trap in
arm 10% midden 8,5% rijk 7,5%
(zo krijg je weinig vervuiling en veel rijke bedrijven en mensen)
verder zone ik altijd meteen dense en begin ik met een gascentrale en schroef die terug tot minimum (dat is eigenlijk het geheim van simcity je moet gewoon de budgetten aanpassen tot net genoeg).
en als je dat een paar keer gedaan heb dan kun je eens gaan proberen echt een stad te gaan ontwerpen dus gelijk alles op pauze zetten en gelijk metrosystemen snelwegen waterleiding educatie etc in 1 keer aanleggen zodat het optimaal werkt.
als ik de lade open en dicht doe kan ik weer gewoon spelen. anders krijg ik een onverwachte fout nog voordat het spel echt gaat opstarten.quote:[quote]Op woensdag 23 augustus 2006 21:30 schreef mschol het volgende:
kut spel...
ik installeer em
start em op..
werkt top...
draai de patches
start em op
werkt top
doe 1 plugin in document & settings map
start op..
doet een tijd niks (laad het laad scherm zien, in windows alsof hij cd leest)
vervolgens crasht hij op een tmp bestand..
en dan is de install dood en kan ik em opnieuw installeren
De error:
[..]
ik zou nu niet meer weten wat het zou kunnen zijn
enige wat ik zo nog ga proberen is om de plugin in de install folder te zetten en niet onder my documents
dat werkt ook niet
maar het lijkt erop als ik een verse install heb en ik laat em niet crashen de exe moet ik telkens als ik een plugin erbij plaats de pc herstarten
dit heb ik vroeger nooit gehad..
draait iemand anders hier toevallig Deamon tools 4.03HE ??? (en ook simcity 4)
--edit2--
het open en dicht doen van de cd lade lijkt voldoende te zijn om het spel weer werkende te krijgen als ik een plugin heb geplaatst...
WTF is hier aan de hand ?????
Je hebt geen mod nodig, als je een zone gaat aanleggen kan je het ook manipuleren door tegelijker tijd de shift, control, alt of tab toets te gebruiken, moet je ff proberen welke toets de wegen weglaat want dat weet ik niet zo uit m'n hoofd.quote:hmm klinkt goed, ik zal zo eens wat mods downloaden.
als ik wat grotere zones plaats krijg ik ook automatich dat er wegen bij gaan zitten. eigenlijk vind ik dat niet echt geweldig. volgens mij was er vroerger een mod voor. op simtropolis heb ik het zo snel nog niet kunnen vinden. iemand hier een idee?
he dat wist ik nog nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:56 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
Je hebt geen mod nodig, als je een zone gaat aanleggen kan je het ook manipuleren door tegelijker tijd de shift, control, alt of tab toets te gebruiken, moet je ff proberen welke toets de wegen weglaat want dat weet ik niet zo uit m'n hoofd.
Verder kan je met die toetsen bijv. ook de richting van de zones veranderen of de groote van de individuele vlakjes.
gewoon wegen aanleggen dacht ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe je stroom aan kan leggen zonder powerlines te gebruiken? De link naar de tutorial uit de OP werkt niet meer.
met een plugin welquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:17 schreef EricG het volgende:
Dit lijkt me wel een puik spel. Kun je er ook je eigen gebouwen ontwerpen?
Bij mij gaat de stroom alleen over van zone naar zone (gebouw naar gebouw) tot maximaal 4 of 5 blokjes niks ertussen. Via wegen krijgen mijn zones geen stroom mee...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
gewoon wegen aanleggen dacht ik
ik gebruik nooit powerlines![]()
Heb de tutorial even opnieuw geüpload.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe je stroom aan kan leggen zonder powerlines te gebruiken? De link naar de tutorial uit de OP werkt niet meer.
Hardstikke bedanktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb de tutorial even opnieuw geüpload.
icecreamfarmer_NL zei met een plugin maar dat is niet zo, wat je wel nodig hebt is een 3D programma en enige kennis om daarmee te werken natuurlijkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:17 schreef EricG het volgende:
Dit lijkt me wel een puik spel. Kun je er ook je eigen gebouwen ontwerpen?
Hoe kom je daaraan dan ?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:05 schreef Nuna het volgende:
Oeh, heb gisteren Sim City 4 Deluxe Edition gekocht voor 4 euro![]()
ruimte stationquote:Op zaterdag 2 september 2006 19:12 schreef Remqo het volgende:
Ik heb eindelijk een ruimtestation vrij gespeeld
Maar ik dacht dat die hetzelfde was als Area 5.1, maar helaas blijkt het dus niet het geval te zijn.
Heeft iemand Area 5.1 wel eens vrij gespeeld, zo ja, wat moet je er dan voor doen?
ah je bedoeld het space center.quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:40 schreef Remqo het volgende:
voor het ruimtestation moet je het onderzoekcentrum hebben en meer dan 25000 (aantal weet ik niet zeker) Hi-Tech jobs hebben
jaquote:Op zondag 3 september 2006 14:21 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik ben nu zelf ook maar eens begonnen om een region vol te bouwen en het liefst een beetje natuur getrouw een stad na te maken. Ik wil dit echter wel gewoon volgens de normale weg van het spel doen. Dat betekend dus wachten op je geld... en wachten op wat er gebouwd wordt.
Wanneer jullie dit soort steden bouwen...
- hebben jullie dan een positieve balans?
- hebben jullie dan de wegen te zwaar belast?
- gebruiken jullie iets om de desirability aan te passen zodat je zelf beslist welke gebouwen je waar krijgt? (of ploppen jullie?)
Zomaar even wat beginnersvragen
uiit het grid is ook heel moeilijk omdat simcity zelf met een grid werktquote:Op zondag 3 september 2006 14:44 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik ondervind problemen bij het vooraf plannen van een stad. Ik kan simpelweg niet van een grid afstappen.
Ik probeer dit nu door eerst een bloeiende stad te maken met een grid systeem en dan langzaam stukken aan te passen en mooier maken. Ik zal binnenkort misschien eens wat screenshots plaatsen als het een beetje gelukt is.
hmm kerel genaamd oppie heeft ooit albert hein lot gemaakt ook gamma en nl treinen heeft hij gemaakt o.a. Canal mod ook maar weet niet of daar tegenwoordig niet al een betere versie van is.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:37 schreef De_Ananas het volgende:
Heeft er misschien iemand een zipje ofzo waar Nederlandse plugins instaan? Zoals een AH, Nederlandse treinen etc? Bijvoorbaad dank
Weet ik maar ik kan ze niet vinden en misschien had iemand ze allemaal in 1 zipje ofzoquote:Op woensdag 13 september 2006 11:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
hmm kerel genaamd oppie heeft ooit albert hein lot gemaakt ook gamma en nl treinen heeft hij gemaakt o.a. Canal mod ook maar weet niet of daar tegenwoordig niet al een betere versie van is.
scholen slopen en vooral veel belasting heffen op de armen zodat er meer rijken komen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef EricG het volgende:
Ik heb 'm nu.
Heb nu de tutorials doorgespeeld en begonnen met een dorpje. Al 700 inwoners, maar wel een kleine negatieve cashflow. Iemand misschien een idee hoe je daar makkelijk vanaf komt? Want ik heb de belastingen al verhoogd en minder geld aan energie e.d. uitgegeven, maar het schijnt niet erg te helpen...
ja en je moet ze nooit bouwen.quote:Op maandag 18 september 2006 17:07 schreef EricG het volgende:
Heb m'n stadje nou wat meer op de rails gekregen.
Maar is het normaal dat er enorme vraag is naar boerderijen? Ik heb de belasting al verhoogd maar dat schijnt niet te helpen...
Nogal onzinnig antwoord, als je geen scholen hebt zullen de rijke mensen zeker niet op komen dagen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
scholen slopen en vooral veel belasting heffen op de armen zodat er meer rijken komen.
tot onder de 5000 inwoners heb je nog geen scholen nodig.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
Nogal onzinnig antwoord, als je geen scholen hebt zullen de rijke mensen zeker niet op komen dagen.
Aan de oorspronkelijke vragen steller.
Zorg ervoor dat er een goede verhouding komt tussen werkgelegenheid en aantal inwoners en je stadje zal vanzelf groeien. Als je net begint zullen alle bewoners in eerste instantie arm zijn maar dat is helemaal niet erg want geef ze o.a. goede educatie mogelijkheden en ze worden vanzelf slimmer (en rijker).
Een mogelijkheid om van de vraag naar boerderijen af te komen is om in stads regels (is niet de exacte naam maar kan er nu zo ff niet opkomen en zit op het werk dus geen mogelijkheid om te controleren) de regel in te stellen dat er geen luchtvervuilings industrie mag komen.
Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het mischien wel leuk vind om een soort farming community te bouwen, dan vooral lekker boerderijtjes aanleggen![]()
Let er wel op dat farms minder werknemers nodig hebben dan bijv. een fabriek dus je ult dan meer farms nodig hebben om aan de vraag naar werk te voldoen in vergelijking met andere industrie.
De vraag was hoe je een wat betere financiele situatie kon creeeren en jij zegt dan : "sloop de scholen, hef belasting voor armen en dan komen vanzelf de rijken."quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tot onder de 5000 inwoners heb je nog geen scholen nodig.
ik krijg meestal meteen middel inkomens en die paupers blijven uit mijn steden weg.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:14 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
De vraag was hoe je een wat betere financiele situatie kon creeeren en jij zegt dan : "sloop de scholen, hef belasting voor armen en dan komen vanzelf de rijken."
Dat is wat dus niet klopt want rijke mensen komen niet zonder scholen en staat los van of je onder de 5000 inwoners wel of geen scholen zou gebruiken om geld te besparen.
dat is een hele provincie volgens mij.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef EricG het volgende:
Wow dikke stad.
Wow mooie stadquote:Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hierHet enige wat ik nog heb is een backup en een screenshot, maar als ik installeer mis ik me halve stad op de een of andere manier..
[afbeelding]
Goeie ouwe tijd
Meestal moet je ze dan weer opnieuw inladen. Al moet je dan wel de goede locatie voor al die steden weten.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hierHet enige wat ik nog heb is een backup en een screenshot, maar als ik installeer mis ik me halve stad op de een of andere manier..
[afbeelding]
Goeie ouwe tijd
hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:54 schreef Atreidez het volgende:
Ja, principe van SC4 was dat je in een regio meerdere steden kunt maken. Of, zoals ik het interpreteerde, verschillende gebieden van je grote stad aan elkaar kunt knopenGrootste stad was die rechtsonder, 890.000 inwoners alleen daar al geloof ik
![]()
in het begin moet je alles tweaken zodat het net genoeg produceert (water, stroom, etc.)quote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe doen jullie dat met beginnende steden? Hoe zorgen dat er rijke sims naar je stad komen? Door goede kwaliteitsonderwijs? Maar dan heb je wel grote uitgaven, bij mij gaat er nu standaard meer dan 1k per maand naar overheidsuitgaven. Ook is er helemaal geen vraag naar huizen, handel en fabrieken, ik heb gelijk $$huizen gebouwd en $$handel. Is dit slim?
Dat had ik al gedaan, ik zet die kolencentrales altijd aan de rand van de map, en dan een lijntje trekken naa de stad. Dan verschuif ik die slider van de kolencentrale, dat ie evenveel energie genenereert dan de stad nodig heeft. Ik zou ook de rest van de energie kunnen verkopen idd, maar dan moet je dan met full budget het laten draaien, en zorgen dat je winst hebt dmv dat contract.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:21 schreef SnowDoggg het volgende:
Beginnen met kolencentrales is ook een goed idee... is het goedkoopste per megawatt.
Je zit dan wel met de vervuiling, maar je kunt dan ook beter de centrale aan de rand van de stad neerzetten
Daarna de energieproductie van de central verlagen zodat je niet een overvloed aan energie produceert die je toch niet gebruikt of je moet de overige energie willen exporteren (verkopen) naar de omliggende steden ... zo kun je vaak nog meer geld verdienen.![]()
Met 111 inwoners is dat nog niet nodigquote:Op donderdag 21 september 2006 10:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ben pas 1 stadje, met 111 inwoners. Het is gewoon een kwestie van scholen neerzetten dus? Ik heb nu alleen een basisschool staan, met 0 leerlingen
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:51 schreef DeHovenier het volgende:
Zijn er nog meer van zulke handigheidjes die ik moet weten?
hmm ik heb nu 6 steden met alle om en na bij de 120.000 inwoners.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:31 schreef Atreidez het volgende:
Voor grote stad moet je iig zorgen dat t niet je beginstad is. Een standaard stadje en een industriestadje/powercentrum was voor mij echt een must. Begin ook met arme mensen (die werken industrie) en bouw scholen zodat je populatie slimmer kan worden. Zorg dat de vestiging voor commercie in je nieuwe stad komt..
Hoe slimmer je mensen worden hoe beter de banen worden die ze nodig hebben, hoe rijker ze worden en hoe beter ze weer kunnen wonen. Maar toch zal je ook altijd arme mensen nodig hebben, of laagopgeleiden.. Daar ging ik uiteindelijk op kapot, waren geen mensen meer die in me industrie wilden werken![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 22:01 schreef DeHovenier het volgende:
Meer concentreren op het OV
Dit is natuurlijk deel van het spel en vaak zal je delen van je stad moeten slopen om dit aan te passen en op te lossen. Wees vooral niet bang om af en toe een blok en straten te slopen zodat je er betere infrastructuur kan aanleggen.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:53 schreef EricG het volgende:
Ook is het een probleem dat al m'n straten verstopt zitten. Ik heb ze al vervangen door roads maar het probleem blijft. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
In je windows my documents folder is een SC4 map, daar staan ze volgens mijquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waar vind ik de foto`s die je maakt met dat foto tooltje van simcity
In dit topic kan je vast wel wat vinden. Je bent wel een aardig tijdje bezig om alle pagina's te bekijken, maar dan heb je wel wat.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:04 schreef SnowDoggg het volgende:
Ik denk dat ik dit keer een stad ga maken in Aziatische stijl![]()
Even Aziatische plugins downloaden!![]()
Dus als iemand iets vindt in Aziatische stijl dat ik kan gebruiken, graag even een linkje naar de download!![]()
Naar mijn idee wordt er idd nog weinig SimCity meer gespeeld, ook mijn simcity staat al een paar maanden in de kast stof op te vangenquote:Op maandag 25 december 2006 20:14 schreef ExTec het volgende:
Jammere is een beetje dat de hoogtij dagen van deze game voorbij zijn.
Gelukkig is er een nieuwe in de maak.
zoveel man heb ik nu in mijn regio van 4 steden hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaarquote:Op maandag 25 december 2006 20:14 schreef ExTec het volgende:
Mijn huidige stad zit nu tussen de 500.000 en 600.000. Dat fluctueert enorm, er komen per maand ook net zo makkelijk 30.000 man bij, als dat die per maand vertrekken.
In mijn drukste gedeelte van de stad, heb ik een cluster van ziekenhuizen afgebroken en vervangen door een mega-ziekenhuis met een capaciteit van 40.000 patienten ofzo.
Ik zoek eigenlijk ook een wat grotere elementary school, daar heb ik in diezelfde wijk er ook 4 van op een klutje staan. Zonde van de ruimte.
Jammere is een beetje dat de hoogtij dagen van deze game voorbij zijn.
Gelukkig is er een nieuwe in de maak.
Ja, gewoon bij Dixons. Het was toen in de aanbieding, maar ik denk dat de prijs ergens anders niet veel hoger zal liggen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:21 schreef Backhander het volgende:
in een normale shop? of via marktplaats?
Zit ingebouwd. Met CTRL-X open je een text invoerbalkje in de top van je scherm. Hier tik je "weaknesspays", vervolgens selecteer je het woord met SHIFT en pijltje naar links. Als je het geselecteerd hebt doe je CTRL-C (copy). Hou nu CTRL ingedrukt met je pink ofzo, en doe om en om V en ENTER waardoor je er steeds 1000 bij krijgt.quote:Op zondag 31 december 2006 18:42 schreef Backhander het volgende:
Iemand die een money trainer heeft?
High-Tech vervuild helaas wel degelijk. Ok, het is miniem maar toch.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:43 schreef Atreidez het volgende:
Zoiezo moet er vraag zijn naar High Tec industrie, als die vraag er niet is zullen ze ook niet vestigen (Kan je zien door op die 3 balkjes (blauw, groen, geel) te klikken bij je major rating). Verder wil High Tec graag in een schoon gebied waar geen watervervuiling is, en zo min mogelijk luchtvervuiling. In mijn stadje zit bijvoorbeeld dirty industry in het noorden, en nu de high tec op komt laat ik die vestigen in het zuiden, in het schone gedeelte dus.. High Tec kan makkelijk in woonwijken namelijk, omdat het zelf niet vervuilend is
Het is ook wel handig om heel af en toe een parkje te plaatsen bij High-Tech. Verhoogd de landwaarde weer wat.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:15 schreef Nuna het volgende:
Oh, oke! Dat is het probleem. Er is namelijk wel vraag naar High Tec, maar heb alle industrie bij elkaar gezet ver van de woonwijken. Daar is ook redelijk wat luchtvervuiling.
Dat ga ik eens proberen. Dankje.
Die geplaveide hellingen zijn zo fraaiquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:02 schreef ElmarO het volgende:
Even een schopje. Ben weer eens een keer verder gegaan met mijn stad.
[[url=http://img161.imagevenue.com/loc542/th_33943_sc394Cahors_122_542lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img37.imagevenue.com/loc379/th_33989_sc395Cahors_122_379lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img162.imagevenue.com/loc557/th_34038_sc396Cahors_122_557lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img124.imagevenue.com/loc554/th_34114_sc397Cahors_122_554lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img126.imagevenue.com/loc347/th_34185_sc398Cahors_122_347lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img16.imagevenue.com/loc379/th_34283_sc399Cahors_122_379lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img133.imagevenue.com/loc344/th_34354_sc400Cahors_122_344lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img12.imagevenue.com/loc539/th_34415_sc401Cahors_122_539lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img16.imagevenue.com/loc501/th_34466_sc402Cahors_122_501lo.jpg]afbeelding][/URL]
Ik heb goed op de pollution kaarten gekeken maar er is toch 0 watervervuiling daar, en ook de lucht is er niet verontreinigd, alleen een beetje op de straten vanwege het verkeerquote:Op maandag 1 januari 2007 16:39 schreef ElmarO het volgende:
High-Tech vervuild helaas wel degelijk. Ok, het is miniem maar toch.![]()
Helaaschquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:10 schreef trancethrust het volgende:
Vet topic! Krijg spontaan zin om te kijken of SC2000 werkt op linux![]()
Helemaal waar. Wikiquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:20 schreef Atreidez het volgende:
Simcity 3000 is er wel voor Linux, schijnt...
Heb me hier vooral geconcentreerd op het gebied in de rode cirkel. En daar heb ik toch echt last van een minimale vervuiling.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb goed op de pollution kaarten gekeken maar er is toch 0 watervervuiling daar, en ook de lucht is er niet verontreinigd, alleen een beetje op de straten vanwege het verkeerIk heb wel een zuiveringsinstallatie in de stad staan natuurlijk..
Simtropolis is op het moment even offline. Maar je zou ze moeten vinden als je op jeronij zoekt. En dan kijken naar Rural Walls.quote:Op maandag 1 januari 2007 19:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die geplaveide hellingen zijn zo fraaiMet welke mod maak je die?
Dan zouden ze in je Parks Menu moeten staan.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:31 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb die Walls gevonden, maar hoe krijg ik ze in de game? Ik heb ze gedownload en in de plugin folder gepleurd, wat dan?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:55 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.![]()
[..]
als ik de lade open en dicht doe kan ik weer gewoon spelen. anders krijg ik een onverwachte fout nog voordat het spel echt gaat opstarten.![]()
ik heb nog geen mods erin zitten.![]()
Ik heb ook een pic gemaakt van de vervuiling en op mijn kaartje zie je duidelijk dat t alleen de straten zijn. In het rechterbovenhoekje zie je een deel hightec op elkaar. Het is ook op de kleinste map waardoor het detail natuurlijk groter wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:27 schreef ElmarO het volgende:
Heb me hier vooral geconcentreerd op het gebied in de rode cirkel. En daar heb ik toch echt last van een minimale vervuiling.
Dus ik denk dat als je High-Tech in grote groepen neerzet je last krijgt van vervuiling. Datzelfde effect zie je ook bij de gascentrale. In zijn eentje zie je ook niks op de vervuilingskaart, maar zodra je er drie op een rij zet zie je ze wel terug.
Zit metro al in.. En ik wou juist kijken hoeveel man ik op t kleinste kaartje kon krijgen zonder neighbours, maar dat is voor SC nogal onbegrijpelijk. Die zit me de hele tijd lastig te vallen over dat ik moet expandenquote:Op woensdag 3 januari 2007 00:09 schreef Kleibintje het volgende:
Waarom trouwens geen neighbour connections? En je kunt toch ook nog wat ruimte besparen door metro aan te leggen? Scheelt dat treintje
Heb ik al gedownload, dus dat verbetert de path finding?!??quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Die heet NAM (network addon mod), is de no1. download op Simtropolis (die overigens weer up is). Succes Frollo!
maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:01 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, in een bestaande stad?Wat bedoel je met gelijktrekken eik, alles zelfde hoogte neem ik aan? Daar neem ik altijd de ingebouwde god mode voor.
Die bedoelde ik ook, en dat kan dus ook gratisquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld.
Met of zonder NAM? Ik heb dus juist t idee dat de NAM de mensen bij mij van het OV de auto in heeft gejaagd..quote:en ik heb daar ook last van overal metro/monorail maar toch blijven ze met de auto gaan.
zonder nam.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:39 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ook, en dat kan dus ook gratis
Reactivate God mode:
To reenter God mode after you have created your City, press and hold CTRL + ALT + SHIFT and click the GOD MODE button. The tools will not be the post-establishment tools, but will revert back to pre-city tools. They will remain that way as long as you stay in God mode, otherwise they go back to normal.
Ook leuk om heel veel bomen te plaatsen zonder dat je hoeft te wachten tot ze volgroeid zijn
[..]
Met of zonder NAM? Ik heb dus juist t idee dat de NAM de mensen bij mij van het OV de auto in heeft gejaagd..
Hmm, dit staat trouwens ook op inet"High Net Worth Sims:
Another thing to note is that high-wealth sims rarely take mass transportation, and like to stay in their luxury cars, and mid-wealth sims tend to take trains and subways if it's practical, but rarely busses, and low wealth sims tend to take the bus a lot."
Zal vanavond even voor je gaan zoeken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:43 schreef JimmyJames het volgende:
ElmarO welke mod gebruik je om het terrein zo mooi te krijgen en voor de kustlijn?
Klopt inderdaad. Bij mijn High-Wealth wordt er relatief veel gebruik gemaakt van de auto. Al valt dat op het totale gebruik nog behoorlijk mee. Was dacht ik ook zo dat Sims maar bereid zijn om 10 vakjes te lopen naar een station/halte. Al werd dat ik dacht ik met de NAM wel meer.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:39 schreef Atreidez het volgende:
Hmm, dit staat trouwens ook op inet"High Net Worth Sims:
Another thing to note is that high-wealth sims rarely take mass transportation, and like to stay in their luxury cars, and mid-wealth sims tend to take trains and subways if it's practical, but rarely busses, and low wealth sims tend to take the bus a lot."
Al geprobeerd om tol te heffen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld.
en ik heb daar ook last van overal metro/monorail maar toch blijven ze met de auto gaan.
ja maar ook dat werkt niet echt geweldig.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zal vanavond even voor je gaan zoeken.
[..]
Klopt inderdaad. Bij mijn High-Wealth wordt er relatief veel gebruik gemaakt van de auto. Al valt dat op het totale gebruik nog behoorlijk mee. Was dacht ik ook zo dat Sims maar bereid zijn om 10 vakjes te lopen naar een station/halte. Al werd dat ik dacht ik met de NAM wel meer.
[..]
Al geprobeerd om tol te heffen?
Ah, dank hiervoorquote:
Heh, ik heb nu een stad waar een een lapje HT aanlegde. Eerst liep dat dus gewoon vol maar ineens was het helemaal zwart...Ik begreep er niks van totdat me opviel dat er een paar dezelfde gebouwen nog wel ik gebruik waren. Hadden de Electron Inc's in één klap alle HT jobs opgesloktquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, dank hiervoor
Had ik op de kleinst mogelijke kaart een industriestad gemaakt (met alleen maar industrie, voor mijn hoofdstad met ondertussen 600.000 man), komt de hightec industrie, ga ik gewoon failliet![]()
Een beetje vieze fabriek heeft al snel een paar 100 man aan het werk, de standaard HT opbjecten in de game maar 80 ongeveer. Toen miste ik ineens inkomsten.
Nu ga ik het nog eens proberen.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:59 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Heh, ik heb nu een stad waar een een lapje HT aanlegde. Eerst liep dat dus gewoon vol maar ineens was het helemaal zwart...Ik begreep er niks van totdat me opviel dat er een paar dezelfde gebouwen nog wel ik gebruik waren. Hadden de Electron Inc's in één klap alle HT jobs opgeslokt![]()
Dat trok natuurlijk wel weer bij, maar het heeft wel een tijd geduurd...
Ik zag dat ik het installatiebestand voor de Terrain Mod nog op mijn harde schijf had staan, dus ik bied het zelf maar ten download aan aangezien Simtropolis nog offline is.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:43 schreef JimmyJames het volgende:
ElmarO welke mod gebruik je om het terrein zo mooi te krijgen en voor de kustlijn?
Heb nog wel een paar handige plugins voor je. Zitten samen in dat mapje waar ook de Terrain Mod in zit.quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:41 schreef Frollo het volgende:
Ik kom me ook weer even melden. Destijds in 2003 was ik een trouw bezoeker van deze reeks, al had ik toen een niet geheel legale versie van het speldie op een gegeven moment ook nog ophield met functioneren...
Maar sedert deze kerstvakantie ben ik de eerlijke bezitter van de Deluxe Edition en kan ik eindelijk legaal stadjes bouwen en de (voor mij) nieuwe mogelijkheden van Rush Hour uitproberen!
Zijn er nog mods die ik ab-so-luut moet hebben? Ik las bij Atreidez iets over de pathfinding mod, dat klinkt goed, want mijn grootste probleem was altijd al dat mensen geen werk konden vinden terwijl er banen zat waren, wat volgens mij kwam doordat ze gewoon moeilijk deden over een stukje forenzen.
Ok,quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
![]()
Ok, ik ben benieuwd
Al probeer ik door de weeks deze game niet te spelen, volgende keer dat ik op de klok kijk, is het 2 uur
Mja, zoiets zoek ik dus inderdaadquote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:08 schreef Atreidez het volgende:
Ik drukte laatst per ongeluk op een combinatie van CTRL iets waardoor alle gebouwen weg waren, je zag alleen nog waar ze stondenDus t kan wel, maar ik weet niet hoe ..
Moet je zoneview aanzetten. Dat helpt wat dat betreft het best.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:06 schreef Porcupine002 het volgende:
Ik heb dit spel ook maar weer eens boven gehaald, en vroeg me af of 't mogelijk is om een view aan te zetten waarmee je door gebouwen kan kijken? Nu is 't zo dat als m'n gebouwen de hoogte in gaan het moeilijk wordt om daar achter nog dingen te veranderen. (Ja, ik weet dat je de camera kan draaien, maar dat is nog steeds wat onhandiger en trager dan een snelle shortcut voor zoiets)
Ja, die side-missies negerenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:03 schreef Marcussi het volgende:
Ik heb Simcity 4 deluxe version. Maa als ik een side missie wil doen (dief aanhouden oid.), begint heel het spel te haperen en dan weer versneld af te spelen. Aan m'n pc kan het niet liggen... Iemand die een oplossing weet?
SC is niet zozeer slecht geprogrammeerd maar tis gewoon relatief een enorm zwaar systeem... (er worden zoveel verschillende factoren berekend..)quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die side-missies negerenDaar gaat het toch niet om. (Zitten er dat soort missies in dan? Zaten toch in SC3K?)
En ligt niet zo zeer aan je PC als aan de game. Het is nu eenmaal niet perfect geprogrammeerd, ik heb een monsterbak, een daar is SC ook welis traag.
Ik zeg ook niet slecht, ik zeg niet perfectquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:42 schreef mschol het volgende:
[..]
SC is niet zozeer slecht geprogrammeerd maar tis gewoon relatief een enorm zwaar systeem... (er worden zoveel verschillende factoren berekend..)
Heb ik ook wel eens. Ik krijg het laadscherm, met die brug, als ik op het icoontje dubbelklik, maar verder gebeurt er helemaal niets. Als ik naar de cd ga en SC vanuit de autorun start, hetzelfde verhaal: wel het laadscherm maar verder niks.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:31 schreef Ricy het volgende:
ik heb ff een vraagje want, simcity doet het niet meer. Voor de keer dat die het niet meer deed werkte hij nog prima en de cd is er daarna niet meer uitgeweest en er is ook niets van de computer verwijderd ofzo weet iemand misschien wat het probleem is ???
no cd crack downloaden of in je system tray kijkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. Ik krijg het laadscherm, met die brug, als ik op het icoontje dubbelklik, maar verder gebeurt er helemaal niets. Als ik naar de cd ga en SC vanuit de autorun start, hetzelfde verhaal: wel het laadscherm maar verder niks.
Als ik m'n pc vers reboot en dan meteen naar SC ga, dan wil het nog wel eens lukken. Maar als ik na het rebooten eerst iets anders ga doen, al is het maar Mijnenveger of zo, dan werkt SC dus mooi niet.
Erg vervelend dus. En het leidt ertoe dat ik haast nooit SC meer speel, want ik heb geen zin om elke keer te wachten op het rebooten.
Dat eerste snap ik, maar wat valt er te zien in mijn system tray dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
no cd crack downloaden of in je system tray kijken
ik heb nog wel eens dat hij al aan het draaien is en zich niet goed heeft afgeslotenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:58 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik, maar wat valt er te zien in mijn system tray dan?
Aha, de task manager dus.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb nog wel eens dat hij al aan het draaien is en zich niet goed heeft afgesloten
same herequote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens. Ik krijg het laadscherm, met die brug, als ik op het icoontje dubbelklik, maar verder gebeurt er helemaal niets. Als ik naar de cd ga en SC vanuit de autorun start, hetzelfde verhaal: wel het laadscherm maar verder niks.
Als ik m'n pc vers reboot en dan meteen naar SC ga, dan wil het nog wel eens lukken. Maar als ik na het rebooten eerst iets anders ga doen, al is het maar Mijnenveger of zo, dan werkt SC dus mooi niet.
Erg vervelend dus. En het leidt ertoe dat ik haast nooit SC meer speel, want ik heb geen zin om elke keer te wachten op het rebooten.
Helaas, dat werkt bij mij niet. Zelfs de cd in een andere drive stoppen heeft geen nut.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:27 schreef mschol het volgende:
[..]
same here
alleen was het zo als ik hier de cd lade open en weer dicht deed dattie weer startte
hmm meestal zijn ze wel goedquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
Helaas, dat werkt bij mij niet. Zelfs de cd in een andere drive stoppen heeft geen nut.
No cd cracks vind ik maar griezelig, wie weet wat daar allemaal voor malware in zit (of ben ik nu te wantrouwend?).
Ik zal eens kijken of ik er een mooie image van kan maken en die met daemon tools mounten.
woops! moest naturlijk van mij zijnquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:54 schreef Esto het volgende:
ik weet niet wat er is gebeurd maar opeens doet simcity het alweer twee dagen![]()
![]()
alleen laadt het spel wel een stuk langer aan het begin
![]()
Iets met een snelcode. Ctrl+Alt+T? of F?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:58 schreef Falco het volgende:
Via Simtropolis kun je allerlei toffe regio's downloaden, maar hoe laad je ze ook alweer in het spel zelf eigenlijk?
CTRL - ALT - SHIFT - Rquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:01 schreef X-fi het volgende:
[..]
Iets met een snelcode. Ctrl+Alt+T? of F?
Klopt, maar als ik een keuze heb tussen een crack die de .exe aanpast, of iets wat dat ongemoeid laat, weet ik het wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:25 schreef Atreidez het volgende:
Er staat ook een no cd patch op gamecopyworld, hoef je ook geen miniimage te laden.. Gewoon exe vervangen en gamen maar
Probeer die mini image (of anders de NOCD crack) eens.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik krijg bij het opstarten altijd een vage fout. Iets met de in-build iets
Maar dan klik ik op OK en dan kan ik het vervolgens zonder problemen spelen
Ik heb al een nocd crack, dus het ligt niet aan de cd-rom.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Probeer die mini image (of anders de NOCD crack) eens.
Veel problemen worden veroorzaakt doordat je CDROM niet op tijd opspint oid.
En het is ook nog luxe, je CDROM slijt niet zo snel, omdat je die steeds in je comp moet doen.
thnx. Wordt dus ff een keertje opneuw installerenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:42 schreef mschol het volgende:
http://forumz.tomshardwar(...)ge-ftopict24678.html
Alles is weg.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
weet iemand waar ik die nog kan downloaden
hij is nu weg bij simtropolis
Ah ok anders ben had ik de verkeerde gedownload gekochtquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:24 schreef Atreidez het volgende:
Ja, deluxe is juist SC4 + Rush Hour in 1
Dat is dan waarschijnlijk oververhitting.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef Remzz het volgende:
Hoe kan het dat SC bij mij uitvalt na ongeveer 10 minuten zonder enige reden? Op een andere computer doet ie het wel gewoon goed, meer hier last van?
naja die van mij valt af en toe ook weleens uit maar dat is dan vaak na 40 minuten ofzoquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:32 schreef Remzz het volgende:
Hoe kan het dat SC bij mij uitvalt na ongeveer 10 minuten zonder enige reden? Op een andere computer doet ie het wel gewoon goed, meer hier last van?
Oh zoquote:Op zondag 4 maart 2007 14:43 schreef De_Ananas het volgende:
De pijltjes van het gebied staan naar binnen waardoor ze niet aan de weg zijn aangesloten [afbeelding]
Je moet het dezonen en opnieuw maken
Er komen automatisch wegen in als je ze aanlegtquote:Op zondag 4 maart 2007 14:45 schreef Bron het volgende:
[..]
Oh zonooit op gelet. Is er ook een regel voor het aanleggen van straten, of is dat voor iedere zone anders... Moet je een soort wijken maken, in Simcity 4 worden ze ook automatisch aangelegd, maar dat komt vaak niet goed uit...
Maar ze sluiten niet automatisch mooi aan, vaak slaat het helemaal nergens op wat automatisch gegenereerd wordt.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Er komen automatisch wegen in als je ze aanlegt. Bij industrie heb je minder wegen nodig.
Moet je ook niet gebruiken. Je moet gewoon zelf je wegen aanleggen. Die automatische functie kan je uitzetten door het inhouden van de SHIFT-knop als je een zone aanlegt.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:56 schreef Bron het volgende:
[..]
Maar ze sluiten niet automatisch mooi aan, vaak slaat het helemaal nergens op wat automatisch gegenereerd wordt.
Top! Thanxquote:Op zondag 4 maart 2007 18:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Moet je ook niet gebruiken. Je moet gewoon zelf je wegen aanleggen. Die automatische functie kan je uitzetten door het inhouden van de SHIFT-knop als je een zone aanlegt.
te lange reistijd?quote:Op maandag 5 maart 2007 00:55 schreef Bron het volgende:
Waarom wordt er op sommige plaatsen niet gebouwd, terwijl er wel vraag naar is en er is wel water en stroom en er loopt een weg langs...
Hoeveel verlies draai je per maand met Nieuw-Vennep?quote:Op zondag 4 maart 2007 21:26 schreef X-fi het volgende:
De eerste plaatjes van mijn stad Nieuw-Vennep!
[[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep04.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Te lange reistijd naar wat?quote:Op maandag 5 maart 2007 07:48 schreef mschol het volgende:
[..]
te lange reistijd?
niet aantrekkelijk genoeg?
te lange reistijd naar werk (industie/commercie)quote:Op maandag 5 maart 2007 08:16 schreef Bron het volgende:
[..]
Te lange reistijd naar wat?
En wanneer is het aantrekkelijk?
Als ik kijk bij aantrekkelijkheid is mijn hele stad groen.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:26 schreef mschol het volgende:
[..]
te lange reistijd naar werk (industie/commercie)
aantrekkelijker wordt het door groen, parken e.d. te plaatsen..
je kan dat allemaal zien in de overlay mode (ergens onderin zit daar een knopje voor, weet niet exact waar)
das goedquote:Op maandag 5 maart 2007 08:27 schreef Bron het volgende:
[..]
Als ik kijk bij aantrekkelijkheid is mijn hele stad groen.
Ik wou je nog even bedanken voor deze tip.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:14 schreef ExTec het volgende:
Voor mensen die last hebben van de CDROM, je kunt op gamecopy world een 'nep' image downloaden.
Dat is een cd image van een paar MB, die alleen de kopieer beveiligingsbestanden bevat. Je hebt nog steeds een key nodig, dus gebruik van dat ding lijkt me niet illegaal. Die mount je in alcohol of deamon tools of een ander programma wat dat kan, en je hebt geen last meer van een stuiterende CD.
Stroom? Water? Aantrekkelijkheid? Belasting? Kortom, kan echt aan alles liggen.quote:Op maandag 5 maart 2007 00:55 schreef Bron het volgende:
Waarom wordt er op sommige plaatsen niet gebouwd, terwijl er wel vraag naar is en er is wel water en stroom en er loopt een weg langs...
Nu een kleine verlies van 4000 p/mquote:Op maandag 5 maart 2007 07:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoeveel verlies draai je per maand met Nieuw-Vennep?.
Stroom? - Jaquote:Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef X-fi het volgende:
[..]
Stroom? Water? Aantrekkelijkheid? Belasting? Kortom, kan echt aan alles liggen.
Best laagquote:Op maandag 5 maart 2007 16:53 schreef Bron het volgende:
[..]
Stroom? - Ja
Water? - Ja
Aantrekkelijkheid? - Groen
Belasting? - Standaard, 7% geloof ik.
Oei,quote:Op zondag 4 maart 2007 14:41 schreef Bron het volgende:
Vandeweek ook even Simcity 4 gehaald bij de Dixons voor 6 euro.
Nu kom ik ergens niet uit... Telkens als ik aan gebieden aanleg waar gebouwd kan gaan worden staat er een icoontje met een auto. Ik neem aan dat dat betekend dat er geen weg is. Dus ik extra wegen aanleggen, maar nog steeds hetzelfde. Dus ik dacht, misschien hebben ze wel geen rijbewijsDus ik een bushokje neergezet, maar nog steeds die stomme icoontjes.
[afbeelding]
Iemand een idee waardoor dit komt
Nice cheatsquote:Op maandag 5 maart 2007 16:58 schreef X-fi het volgende:
[..]
Best laag.
Heb mijn belasting altijd op 8,5 staan. Ik maak wel even een screen.
[screen]
[[url=http://xs513.xs.to/xs513/07101/nieuwvennep5.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ja dat dacht ik ook al. Ik hou zelf helemaal niet van codes enzo en cheats, maar die extra features van rush hour zijn misschien wel wat waard.quote:
Cheaten is niet zo belangrijk in deze game.quote:
Neej hoor. Je moet weten hoe het spel werkt. Kan je zonder cheats het hele spel zien en complete New Yorks bouwenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Cheaten is niet zo belangrijk in deze game.
Zelfs met 100 miljoen op de bank heb je namelijk niet binnen een uurtje new york nagebouwd.
Ik heb de game vrij lang zonder geld cheats gespeeld, maar het komt erop neer dat je dan een hele boel van de game nooit krijgt te zien.
ik ook maar ik wou een keer kijken hoeveel man ik in een gebied kwijt kon en dat was onmogelijk zonder cheats omdat je dan alles van te voren moet plannenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Cheaten is niet zo belangrijk in deze game.
Zelfs met 100 miljoen op de bank heb je namelijk niet binnen een uurtje new york nagebouwd.
Ik heb de game vrij lang zonder geld cheats gespeeld, maar het komt erop neer dat je dan een hele boel van de game nooit krijgt te zien.
Dat was toen ik het deed nie eens het probleem.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik ook maar ik wou een keer kijken hoeveel man ik in een gebied kwijt kon en dat was onmogelijk zonder cheats omdat je dan alles van te voren moet plannen
Is dan inderdaad prima te doen, maar dan duurt het me tegenwoordig veel te lang. Dus ik geef mezelf altijd maar wat extra. Al draai ik wel gewoon winst.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:16 schreef bleiblei het volgende:
Mjaah Air Purification Plant is wel een beetje een cheat maar wel erg handig.
Net als de *mik het afval over het randje* gebouwtje.
Maar zonder Geldcheats is SC4 prima te doen.
Wat cheateN? Ik stel ze altijd zo hoog in? Toch geen cheaten aan hoorquote:
Die $49.164.379 stond zeker zomaar vanuit het niets op je bankrekening.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:35 schreef X-fi het volgende:
[..]
Wat cheateN? Ik stel ze altijd zo hoog in? Toch geen cheaten aan hoor
als je het goed doet kan dat hoor ik heb ook steden gehad die 10.000+ winst draaidenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die $49.164.379 stond zeker zomaar vanuit het niets op je bankrekening.![]()
Ja maar niet zo'n klein kut dorpjequote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als je het goed doet kan dat hoor ik heb ook steden gehad die 10.000+ winst draaiden
Jaah okee, ik deed dat (speel momenteel geen SC4) vooral bij grote projecten enzoquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is dan inderdaad prima te doen, maar dan duurt het me tegenwoordig veel te lang. Dus ik geef mezelf altijd maar wat extra. Al draai ik wel gewoon winst.
Hey vraagje waar wat is die plugin van dat je zo afslagen hebt bij wegen zoals jij hebt bv bij dit plaatje...quote:Op zondag 4 maart 2007 21:26 schreef X-fi het volgende:
De eerste plaatjes van mijn stad Nieuw-Vennep!
[[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs513.xs.to/xs513/07090/nieuwvennep04.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik heb echter vroeger wel het tegendeel bewezen... Dit spel is makkelijk zonder cheats te doen... En ook is een reuze stad niet moeilijk om te maken zonder cheats, je moet echter alleen weten hoe je het moet doen. Veel mensen denken klein maar je moet groot denken en dan bedoel ik niet de grootte van je huizen die er staan maar de grootte van je stad.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Cheaten is niet zo belangrijk in deze game.
Zelfs met 100 miljoen op de bank heb je namelijk niet binnen een uurtje new york nagebouwd.
Ik heb de game vrij lang zonder geld cheats gespeeld, maar het komt erop neer dat je dan een hele boel van de game nooit krijgt te zien.
Da's de nieuwe NAMquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef Wouser het volgende:
[..]
Hey vraagje waar wat is die plugin van dat je zo afslagen hebt bij wegen zoals jij hebt bv bij dit plaatje...
http://xs.to/xs.php?h=xs513&d=07090&f=nieuwvennep03.jpg
Ja, het kan welquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef Wouser het volgende:
[..]
Ik heb echter vroeger wel het tegendeel bewezen... Dit spel is makkelijk zonder cheats te doen... En ook is een reuze stad niet moeilijk om te maken zonder cheats, je moet echter alleen weten hoe je het moet doen. Veel mensen denken klein maar je moet groot denken en dan bedoel ik niet de grootte van je huizen die er staan maar de grootte van je stad.
Tja, dat vind ik niet echt cheatenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die $49.164.379 stond zeker zomaar vanuit het niets op je bankrekening.![]()
Ik kan hem even nu niet vindenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's de nieuwe NAM
Maandje geleden uitgekomen.
Maar dat is het wel. Als jij een bedrijf start met drugsgeld vindt de fiscus dat ook cheaten.quote:
Dat weet ik, maar dat bestandje zie ik nu niet zo snel. En ik ben een oudje daarquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
www.simtropolis.com is online hoor. Je moet wel geregged zijn.
Das andere koek. Ik wil gewoon een stad zo mooi mogelijk hebben. Heb nu in Nieuw-Vennep zo'n 75.000 mensen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:48 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Maar dat is het wel. Als jij een bedrijf start met drugsgeld vindt de fiscus dat ook cheaten.
Ja heb je wel gedeeltelijk gelijk in maar tja meestal als je gaat cheaten met dat geld denk je gewoon niet meer na over het welzijn van de mensen en over al die kleine dingetjes waar je als je weinig geld hebt wel aan moet denken... Ik vond vroeger ook me steden die ik had gemaakt zonder cheats veel mooier dan de steden met cheats want bij diegene zonder cheats dacht ik over alles naquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het kan wel
Maar het duurt zo lang. Nu gaat al me tijd zitten in bouwen, en verbouwen. Dan word het grootste gedeelte wachten.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:07 schreef Wouser het volgende:
[..]
Ja heb je wel gedeeltelijk gelijk in maar tja meestal als je gaat cheaten met dat geld denk je gewoon niet meer na over het welzijn van de mensen en over al die kleine dingetjes waar je als je weinig geld hebt wel aan moet denken...
Dit geld tot op zekere hoogtequote:Ik vond vroeger ook me steden die ik had gemaakt zonder cheats veel mooier dan de steden met cheats want bij diegene zonder cheats dacht ik over alles naover ieder lantarenpaaltje dacht ik over na bij wijze van spreke :p
Zo weinig maar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:29 schreef Wouser het volgende:ja ik heb al aan 600mb aan plugins
van SimCity 4
Nou in het menu voor de parken moet ik meestal wel aardig wat scrollen. Af en toe is dat wel eens vermoeiend, maar na een tijdje wen je er aan. Zeker omdat je er leuke/mooie dingen mee kan doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:54 schreef SnowDoggg het volgende:
Is het nog wel overzichtelijk met al die plugins?
Je hebt zón menu editor om menu's te editen. Kan je wat in haven menu gooienquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou in het menu voor de parken moet ik meestal wel aardig wat scrollen. Af en toe is dat wel eens vermoeiend, maar na een tijdje wen je er aan. Zeker omdat je er leuke/mooie dingen mee kan doen.
Overigens is het ook niet echt bevordelijk voor de opstarttijd van het spel. Dat duurt altijd wel even.
Het belangrjikste wat je moet weten is "een stad wordt nooit groot zonder buursteden".quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef Wouser het volgende:
[..]
Ik heb echter vroeger wel het tegendeel bewezen... Dit spel is makkelijk zonder cheats te doen... En ook is een reuze stad niet moeilijk om te maken zonder cheats, je moet echter alleen weten hoe je het moet doen. Veel mensen denken klein maar je moet groot denken en dan bedoel ik niet de grootte van je huizen die er staan maar de grootte van je stad.
Universiteit werkt niet regionaal. Wat wel werkt is bijv een map helemaal vol met industrie bouwen en dat de woningen in de map ernaast staan. Snelweg ertussen en klaar. Wat OV kan ik ook aanraden anders krijg je gegarandeerd enorme congestie zelfs met de NAM en veel OV had ik wel eens drie snelwegen naast elkaar nodig.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:10 schreef Frollo het volgende:
Ik snap het nog niet zo heel goed, dat regiosysteem.
Destijds in 2003, toen ik voor het eerst met SC4 ging stoeien, heb ik een paar losse steden gebouwd en dat was het. Maar nu, met mijn glimmend nieuwe exemplaar van DeLuxe, wil ik eindelijk regionaal gaan!
Project 1 - het min of meer nabouwen van de streek waar ik geboren en getogen ben. (Heel origineel ja.) Wat ik nu voor het realistische gehalte wil weten: gaan mensen ook in buursteden naar de universiteit? Ik wilde eigenlijk in een centrale stad een uni neerzetten en dat dan kids uit omliggende steden daarheen gaan. En er moet ook een chic buurstadje komen waar de professoren wonen.
Valt dit te realiseren? Of moet echt elke stad een eigen universiteit hebben omdat anders het opleidingsniveau laag blijft?
OK, ga ik zeker doen!quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Universiteit werkt niet regionaal. Wat wel werkt is bijv een map helemaal vol met industrie bouwen en dat de woningen in de map ernaast staan. Snelweg ertussen en klaar. Wat OV kan ik ook aanraden anders krijg je gegarandeerd enorme congestie zelfs met de NAM en veel OV had ik wel eens drie snelwegen naast elkaar nodig.
Nope, dat gaat niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
OK, ga ik zeker doen!
Maar wat ik eigenlijk wil, een klein stadje dat vol zit met rijke kakkers maar dat zelf geen instellingen voor hoger onderwijs heeft, dat gaat dus niet?
Rand kiep mod is mooi ja, ik gebruik meestal blackhole.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:35 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik ook standaard doe is de stinkelectriciteit zooi en vuilnisbelten (als ik niet werk met de *over de rand kiep mod*) in de ene stad en het overschot verkopen aan de andere stad.
Plugins, mappen en savegames kan je gewoon copy pastenquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:42 schreef MrX1982 het volgende:
SimCity.
Ik heb een nieuwe computer en mijn SimCity bestanden en plug-ins staan op mijn oude computer. Kan ik dat gewoon kopiëren naar mijn nieuwe computer of moet ik alle plug-ins opnieuw downloaden en installeren?
Zo niet ga ik het weer eens even installeren.
AMD 64 3200+, een gb DDR ram en nog wat rommel.quote:
Ik heb alle plugins nog hoorquote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:55 schreef BlaZ het volgende:
PEG OPPS Mod ff downloaden, die haalt bruine boxen weg zodat je duidelijker kan zien welke props je mist en welk gebouw het is...
Misschien aan de aantrekkelijkheid, misdaad, school of werk?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:37 schreef De_Ananas het volgende:
Bij mij gaan op een gegeven moment die flats verlaten worden, de rijke dan![]()
eh nee, dit is de regio waar ik op speel.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:24 schreef Wouser het volgende:
Das het level van tutorial van Rush Hour
Waar kan ik die downloaden?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
eh nee, dit is de regio waar ik op speel.
Hong Kong
108 grote mappen, genoeg ruimte voor de toekomst.
[afbeelding]
Vanaf dat je 30/50 duizend inwoners hebt komen er volgens mij wolkenkrabbersquote:Op zondag 11 maart 2007 13:02 schreef timp0e het volgende:
Dank je!
Vraagje, ik wil nou eens eindelijk steden met wolkenkrabbers. Ik doe wat ik moet doen, buursteden plaatsen, OV is perfect, scholen zijn perfect, er staan overal van die rijke villa's. Maar er komen geen flatjes! Argh!
Is er nergens een patch of hack ofzo zodat er sneller wolkenkrabbers komen?![]()
Super Demand Ordinancequote:Op zondag 11 maart 2007 13:02 schreef timp0e het volgende:
Dank je!
Vraagje, ik wil nou eens eindelijk steden met wolkenkrabbers. Ik doe wat ik moet doen, buursteden plaatsen, OV is perfect, scholen zijn perfect, er staan overal van die rijke villa's. Maar er komen geen flatjes! Argh!
Is er nergens een patch of hack ofzo zodat er sneller wolkenkrabbers komen?![]()
Dan komen de torens. Wolkenkrabbers vanaf 80.000 tot 100.000 inwoners.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:03 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Vanaf dat je 30/50 duizend inwoners hebt komen er volgens mij wolkenkrabbers
Nog bedankt!!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=5725
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |