abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44753435
en nu net de 200k grens bereikt alleen nu is er geen groei meer mogelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44754364
Wat vinden jullie van City Life?
pi_44756104
en ik ben net ook weer begonnen met sim city 4 deluxe
tis wel weer ff inkomen zeg
pi_44812485
Net reinstall gehad en met lezen begint het te jeuken Ik ben nu aan t installeren en ga voor de gein op de kleinst mogelijke kaart de grootst mogelijke stad maken.. Effe kijken hoever we komen en of t nog steeds zo leuk is.
Where facts are few, experts are many.
pi_44893506
Zit op 28000 inwoners nu op kleinste kaartje Wel heel anders omdat je continu met herzoning bezig bent ipv gewoon erbij te bouwen wat nodig is, kaartje was al vol toen ik maar 8000 inwoners had nog.. High tec begint nu te komen en nu is het de opdracht de dirty industry weg te werken zonder teveel mensen zonder baan te laten zitten.. Speel trouwens totaal default, geen 1 mod installed, al zit ik hard te denken om toch de pathfinding mod te installeren.
Where facts are few, experts are many.
pi_44894186
Zonder mod is het echt moeilijk
pi_44898646
Iemand die een money trainer heeft?
pi_44898888
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:42 schreef Backhander het volgende:
Iemand die een money trainer heeft?
Zit ingebouwd. Met CTRL-X open je een text invoerbalkje in de top van je scherm. Hier tik je "weaknesspays", vervolgens selecteer je het woord met SHIFT en pijltje naar links. Als je het geselecteerd hebt doe je CTRL-C (copy). Hou nu CTRL ingedrukt met je pink ofzo, en doe om en om V en ENTER waardoor je er steeds 1000 bij krijgt.

Niet de makkelijkste manier misschien, maar heb het als gewoonte en gebruik deze manier om mezelf af en toe te trakteren op 50k ofzo.. Spel is voornamelijk leuk met bouwen en ontwikkeling, niet zozeer om het economisch draaiende te houden
Where facts are few, experts are many.
pi_44915201
Hmm, bij mij wil het High tec gedeelte maar niet tot ontwikkeling komen. Iemand enig idee hoe dat komt? Zelfs als ik helemaal geen belasting hef, komen ze nog niet .
pi_44915266
Zoiezo moet er vraag zijn naar High Tec industrie, als die vraag er niet is zullen ze ook niet vestigen (Kan je zien door op die 3 balkjes (blauw, groen, geel) te klikken bij je major rating). Verder wil High Tec graag in een schoon gebied waar geen watervervuiling is, en zo min mogelijk luchtvervuiling. In mijn stadje zit bijvoorbeeld dirty industry in het noorden, en nu de high tec op komt laat ik die vestigen in het zuiden, in het schone gedeelte dus.. High Tec kan makkelijk in woonwijken namelijk, omdat het zelf niet vervuilend is
Where facts are few, experts are many.
pi_44916062
Oh, oke! Dat is het probleem. Er is namelijk wel vraag naar High Tec, maar heb alle industrie bij elkaar gezet ver van de woonwijken. Daar is ook redelijk wat luchtvervuiling.

Dat ga ik eens proberen . Dankje.
pi_44916737
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:43 schreef Atreidez het volgende:
Zoiezo moet er vraag zijn naar High Tec industrie, als die vraag er niet is zullen ze ook niet vestigen (Kan je zien door op die 3 balkjes (blauw, groen, geel) te klikken bij je major rating). Verder wil High Tec graag in een schoon gebied waar geen watervervuiling is, en zo min mogelijk luchtvervuiling. In mijn stadje zit bijvoorbeeld dirty industry in het noorden, en nu de high tec op komt laat ik die vestigen in het zuiden, in het schone gedeelte dus.. High Tec kan makkelijk in woonwijken namelijk, omdat het zelf niet vervuilend is
High-Tech vervuild helaas wel degelijk. Ok, het is miniem maar toch. Daarom plant ik altijd wat bomen rond high-tech. Dan worden de de effecten wat gereduceerd. Al is het qua vervuiling wel een beetje hetzelfde als bij de gascentrale. Eentje is niet zo erg, maar als je ze wat meer gaat groeperen zie je het wel op je vervuilingskaartje.
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:15 schreef Nuna het volgende:
Oh, oke! Dat is het probleem. Er is namelijk wel vraag naar High Tec, maar heb alle industrie bij elkaar gezet ver van de woonwijken. Daar is ook redelijk wat luchtvervuiling.

Dat ga ik eens proberen . Dankje.
Het is ook wel handig om heel af en toe een parkje te plaatsen bij High-Tech. Verhoogd de landwaarde weer wat.
  maandag 1 januari 2007 @ 19:02:21 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44923789
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:39 schreef ElmarO het volgende:
High-Tech vervuild helaas wel degelijk. Ok, het is miniem maar toch.
Ik heb goed op de pollution kaarten gekeken maar er is toch 0 watervervuiling daar, en ook de lucht is er niet verontreinigd, alleen een beetje op de straten vanwege het verkeer Ik heb wel een zuiveringsinstallatie in de stad staan natuurlijk..
Where facts are few, experts are many.
pi_44942486
Hmm ik ga tegenwoordig meteen uit van hightec en commercial ik belast de andere 2 groepen gewoon met 16%

ik vind commercial zowieso veel fijner dan high tec

[ Bericht 23% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 02-01-2007 15:40:27 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44942548
Zo, na het zien van deze topic begint het aardig weer te kriebelen. Ga het maar weer eens installeren!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:09:09 #117
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44943750
Ojee, altijd als ik dit topic tegen kom verwaarloos ik alles om me heen...al m'n tijd steek ik dan ineens weer in simcity.
pi_44943792
Vet topic! Krijg spontaan zin om te kijken of SC2000 werkt op linux
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_44943922
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:10 schreef trancethrust het volgende:
Vet topic! Krijg spontaan zin om te kijken of SC2000 werkt op linux
Helaasch
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_44945895
Simcity 3000 is er wel voor Linux, schijnt...
Where facts are few, experts are many.
pi_44946418
Wel een leuk spel al ging het bij mij vrij sloom lopen als m'n steden wat groter werden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:23:36 #122
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44947569
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:20 schreef Atreidez het volgende:
Simcity 3000 is er wel voor Linux, schijnt...
Helemaal waar. Wiki

Lijkt me wel een klus om te vinden
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:27:21 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_44949612
tvp, moet weer eens beginnen met spelen
pi_44951840
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:49 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik heb goed op de pollution kaarten gekeken maar er is toch 0 watervervuiling daar, en ook de lucht is er niet verontreinigd, alleen een beetje op de straten vanwege het verkeer Ik heb wel een zuiveringsinstallatie in de stad staan natuurlijk..
Heb me hier vooral geconcentreerd op het gebied in de rode cirkel. En daar heb ik toch echt last van een minimale vervuiling.



Heb toen nog gekeken naar het verkeer en het ligt zo rond de 24 freight trucks. Dus die lijken mij ook niet echt verantwoordelijk voor die vervuiling.



Dus ik denk dat als je High-Tech in grote groepen neerzet je last krijgt van vervuiling. Datzelfde effect zie je ook bij de gascentrale. In zijn eentje zie je ook niks op de vervuilingskaart, maar zodra je er drie op een rij zet zie je ze wel terug.
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:02 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Die geplaveide hellingen zijn zo fraai Met welke mod maak je die?
Simtropolis is op het moment even offline. Maar je zou ze moeten vinden als je op jeronij zoekt. En dan kijken naar Rural Walls.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:31:10 #125
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44951955
Ik heb die Walls gevonden, maar hoe krijg ik ze in de game? Ik heb ze gedownload en in de plugin folder gepleurd, wat dan?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_44952141
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:31 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb die Walls gevonden, maar hoe krijg ik ze in de game? Ik heb ze gedownload en in de plugin folder gepleurd, wat dan?
Dan zouden ze in je Parks Menu moeten staan.
pi_44952305
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:55 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
[..]

als ik de lade open en dicht doe kan ik weer gewoon spelen. anders krijg ik een onverwachte fout nog voordat het spel echt gaat opstarten.
ik heb nog geen mods erin zitten.

een mede probleem fokker
pi_44954898
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:27 schreef ElmarO het volgende:
Heb me hier vooral geconcentreerd op het gebied in de rode cirkel. En daar heb ik toch echt last van een minimale vervuiling.

Dus ik denk dat als je High-Tech in grote groepen neerzet je last krijgt van vervuiling. Datzelfde effect zie je ook bij de gascentrale. In zijn eentje zie je ook niks op de vervuilingskaart, maar zodra je er drie op een rij zet zie je ze wel terug.
Ik heb ook een pic gemaakt van de vervuiling en op mijn kaartje zie je duidelijk dat t alleen de straten zijn. In het rechterbovenhoekje zie je een deel hightec op elkaar. Het is ook op de kleinste map waardoor het detail natuurlijk groter wordt

Het hele stadje :


Maarja, beetje shit is dat ik dus doordat er zoveel vraag is naar higtec ik alles moet omzonen. Ik kom dus niet boven de 30000 maar schommel tussen 26000 en 29000 omdat er alleen hightec vraag is en ik er abandoned huizen voor moet afbreken.. Was er ook niet een mod die de capaciteit van je hightec industry vergrootte naar een wat redelijker aantal werknemers.. Echt shit als simtropolis down is
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:30:05 #129
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44956357
Toroca industry quadrupler

Klikkerdeklak

Additional Notes:
First of all, for this mod to take effect, you will need to load and save each city in your region that contains industrial buildings. No changes will be made in the number of industrial jobs until this is done.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:31:26 #130
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44956438
Ik heb trouwens ook een HT gebouw met ongeveer 4000 medewerkers. Zal die eens even opzoeken voor je.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:37:38 #131
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44959793
Thnx man Nu blijf ik steken op 44000.. Ach, alsnog best een prestatie op t kleinste kaartje
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:09:47 #133
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44960317
Waarom trouwens geen neighbour connections? En je kunt toch ook nog wat ruimte besparen door metro aan te leggen? Scheelt dat treintje
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:43:19 #134
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44961119
ElmarO welke mod gebruik je om het terrein zo mooi te krijgen en voor de kustlijn?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_44964932
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 00:09 schreef Kleibintje het volgende:
Waarom trouwens geen neighbour connections? En je kunt toch ook nog wat ruimte besparen door metro aan te leggen? Scheelt dat treintje
Zit metro al in.. En ik wou juist kijken hoeveel man ik op t kleinste kaartje kon krijgen zonder neighbours, maar dat is voor SC nogal onbegrijpelijk. Die zit me de hele tijd lastig te vallen over dat ik moet expanden Maargoed, het is gewoon raar met t OV. Ze zaten dik in me metro tot overbevolkte haltes aan toe, en na installatie NAM gaan die eikels ineens allemaal met de auto.. dus dat schoot niet echt op. Nu heb ik de NAM zelfs op 10x speed, 10x commute en 5x capaciteit en nog heb ik abandonment door Commute time terwijl die minder dan 1.0 is en nog wel op zo'n frikkin klein kaartje.. Toen ik in me stad met 800k op de grootste kaart de inwoners in de industrie 3 steden verderop had werken reden ze er ook gewoon heen, dus ik snap niet wat t probleem is..
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:41:03 #136
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44965279
Ik kom me ook weer even melden. Destijds in 2003 was ik een trouw bezoeker van deze reeks, al had ik toen een niet geheel legale versie van het spel die op een gegeven moment ook nog ophield met functioneren...

Maar sedert deze kerstvakantie ben ik de eerlijke bezitter van de Deluxe Edition en kan ik eindelijk legaal stadjes bouwen en de (voor mij) nieuwe mogelijkheden van Rush Hour uitproberen!

Zijn er nog mods die ik ab-so-luut moet hebben? Ik las bij Atreidez iets over de pathfinding mod, dat klinkt goed, want mijn grootste probleem was altijd al dat mensen geen werk konden vinden terwijl er banen zat waren, wat volgens mij kwam doordat ze gewoon moeilijk deden over een stukje forenzen.
pi_44967019
Die heet NAM (network addon mod), is de no1. download op Simtropolis (die overigens weer up is ). Succes Frollo!
Where facts are few, experts are many.
pi_44969644
Ik ga ook maar eens verder
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:11:37 #139
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44969805
Simtropolis, die hadden we ook nog ja! Helemaal vergeten, het is alweer zo lang geleden...

Atreidez, bedankt!
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:12:33 #140
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44973557
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Die heet NAM (network addon mod), is de no1. download op Simtropolis (die overigens weer up is ). Succes Frollo!
Heb ik al gedownload, dus dat verbetert de path finding?!??
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:56:06 #141
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44975104
Nog een vraag wat is een goeie terrain mod om alles gelijk te trekken?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_44975289
Ehhh, in een bestaande stad? Wat bedoel je met gelijktrekken eik, alles zelfde hoogte neem ik aan? Daar neem ik altijd de ingebouwde god mode voor.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:46:05 #143
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44976824
Je kunt toch ook gewoon een nieuwe region nemen? Dan is alles helemaal plat.
pi_44977379
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:01 schreef Atreidez het volgende:
Ehhh, in een bestaande stad? Wat bedoel je met gelijktrekken eik, alles zelfde hoogte neem ik aan? Daar neem ik altijd de ingebouwde god mode voor.
maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld.

en ik heb daar ook last van overal metro/monorail maar toch blijven ze met de auto gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44978492
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld.
Die bedoelde ik ook, en dat kan dus ook gratis

Reactivate God mode:
To reenter God mode after you have created your City, press and hold CTRL + ALT + SHIFT and click the GOD MODE button. The tools will not be the post-establishment tools, but will revert back to pre-city tools. They will remain that way as long as you stay in God mode, otherwise they go back to normal.

Ook leuk om heel veel bomen te plaatsen zonder dat je hoeft te wachten tot ze volgroeid zijn
quote:
en ik heb daar ook last van overal metro/monorail maar toch blijven ze met de auto gaan.
Met of zonder NAM? Ik heb dus juist t idee dat de NAM de mensen bij mij van het OV de auto in heeft gejaagd..

Hmm, dit staat trouwens ook op inet "High Net Worth Sims:
Another thing to note is that high-wealth sims rarely take mass transportation, and like to stay in their luxury cars, and mid-wealth sims tend to take trains and subways if it's practical, but rarely busses, and low wealth sims tend to take the bus a lot."
Where facts are few, experts are many.
pi_44978728
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:39 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Die bedoelde ik ook, en dat kan dus ook gratis

Reactivate God mode:
To reenter God mode after you have created your City, press and hold CTRL + ALT + SHIFT and click the GOD MODE button. The tools will not be the post-establishment tools, but will revert back to pre-city tools. They will remain that way as long as you stay in God mode, otherwise they go back to normal.

Ook leuk om heel veel bomen te plaatsen zonder dat je hoeft te wachten tot ze volgroeid zijn
[..]

Met of zonder NAM? Ik heb dus juist t idee dat de NAM de mensen bij mij van het OV de auto in heeft gejaagd..

Hmm, dit staat trouwens ook op inet "High Net Worth Sims:
Another thing to note is that high-wealth sims rarely take mass transportation, and like to stay in their luxury cars, and mid-wealth sims tend to take trains and subways if it's practical, but rarely busses, and low wealth sims tend to take the bus a lot."
zonder nam.

en soms moeten ze alleen maar naar de overkant van de straat en zelfs dat duurt te lang

ook heb ik het gevoel dat die parkeer garages niet werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44978976
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 00:43 schreef JimmyJames het volgende:
ElmarO welke mod gebruik je om het terrein zo mooi te krijgen en voor de kustlijn?
Zal vanavond even voor je gaan zoeken.
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:39 schreef Atreidez het volgende:
Hmm, dit staat trouwens ook op inet "High Net Worth Sims:
Another thing to note is that high-wealth sims rarely take mass transportation, and like to stay in their luxury cars, and mid-wealth sims tend to take trains and subways if it's practical, but rarely busses, and low wealth sims tend to take the bus a lot."
Klopt inderdaad. Bij mijn High-Wealth wordt er relatief veel gebruik gemaakt van de auto. Al valt dat op het totale gebruik nog behoorlijk mee. Was dacht ik ook zo dat Sims maar bereid zijn om 10 vakjes te lopen naar een station/halte. Al werd dat ik dacht ik met de NAM wel meer.
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar het kan ook in hetr landscaping menu van de stad alleen kost dat bergen met geld.

en ik heb daar ook last van overal metro/monorail maar toch blijven ze met de auto gaan.
Al geprobeerd om tol te heffen?
pi_44979077
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:54 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zal vanavond even voor je gaan zoeken.
[..]

Klopt inderdaad. Bij mijn High-Wealth wordt er relatief veel gebruik gemaakt van de auto. Al valt dat op het totale gebruik nog behoorlijk mee. Was dacht ik ook zo dat Sims maar bereid zijn om 10 vakjes te lopen naar een station/halte. Al werd dat ik dacht ik met de NAM wel meer.
[..]

Al geprobeerd om tol te heffen?
ja maar ook dat werkt niet echt geweldig.

en het probleem is is dat ik bijna alleen maar high wealth heb
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:48:10 #149
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_44982750
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:37 schreef Kleibintje het volgende:
Electron Inc
Ah, dank hiervoor

Had ik op de kleinst mogelijke kaart een industriestad gemaakt (met alleen maar industrie, voor mijn hoofdstad met ondertussen 600.000 man), komt de hightec industrie, ga ik gewoon failliet

Een beetje vieze fabriek heeft al snel een paar 100 man aan het werk, de standaard HT opbjecten in de game maar 80 ongeveer. Toen miste ik ineens inkomsten.

Nu ga ik het nog eens proberen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:59:02 #150
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_44983175
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, dank hiervoor

Had ik op de kleinst mogelijke kaart een industriestad gemaakt (met alleen maar industrie, voor mijn hoofdstad met ondertussen 600.000 man), komt de hightec industrie, ga ik gewoon failliet

Een beetje vieze fabriek heeft al snel een paar 100 man aan het werk, de standaard HT opbjecten in de game maar 80 ongeveer. Toen miste ik ineens inkomsten.

Nu ga ik het nog eens proberen.
Heh, ik heb nu een stad waar een een lapje HT aanlegde. Eerst liep dat dus gewoon vol maar ineens was het helemaal zwart...Ik begreep er niks van totdat me opviel dat er een paar dezelfde gebouwen nog wel ik gebruik waren. Hadden de Electron Inc's in één klap alle HT jobs opgeslokt
Dat trok natuurlijk wel weer bij, maar het heeft wel een tijd geduurd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')