dat is een hele provincie volgens mij.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef EricG het volgende:
Wow dikke stad.
Wow mooie stadquote:Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hierHet enige wat ik nog heb is een backup en een screenshot, maar als ik installeer mis ik me halve stad op de een of andere manier..
[afbeelding]
Goeie ouwe tijd
Meestal moet je ze dan weer opnieuw inladen. Al moet je dan wel de goede locatie voor al die steden weten.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hierHet enige wat ik nog heb is een backup en een screenshot, maar als ik installeer mis ik me halve stad op de een of andere manier..
[afbeelding]
Goeie ouwe tijd
hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:54 schreef Atreidez het volgende:
Ja, principe van SC4 was dat je in een regio meerdere steden kunt maken. Of, zoals ik het interpreteerde, verschillende gebieden van je grote stad aan elkaar kunt knopenGrootste stad was die rechtsonder, 890.000 inwoners alleen daar al geloof ik
![]()
in het begin moet je alles tweaken zodat het net genoeg produceert (water, stroom, etc.)quote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe doen jullie dat met beginnende steden? Hoe zorgen dat er rijke sims naar je stad komen? Door goede kwaliteitsonderwijs? Maar dan heb je wel grote uitgaven, bij mij gaat er nu standaard meer dan 1k per maand naar overheidsuitgaven. Ook is er helemaal geen vraag naar huizen, handel en fabrieken, ik heb gelijk $$huizen gebouwd en $$handel. Is dit slim?
Dat had ik al gedaan, ik zet die kolencentrales altijd aan de rand van de map, en dan een lijntje trekken naa de stad. Dan verschuif ik die slider van de kolencentrale, dat ie evenveel energie genenereert dan de stad nodig heeft. Ik zou ook de rest van de energie kunnen verkopen idd, maar dan moet je dan met full budget het laten draaien, en zorgen dat je winst hebt dmv dat contract.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:21 schreef SnowDoggg het volgende:
Beginnen met kolencentrales is ook een goed idee... is het goedkoopste per megawatt.
Je zit dan wel met de vervuiling, maar je kunt dan ook beter de centrale aan de rand van de stad neerzetten
Daarna de energieproductie van de central verlagen zodat je niet een overvloed aan energie produceert die je toch niet gebruikt of je moet de overige energie willen exporteren (verkopen) naar de omliggende steden ... zo kun je vaak nog meer geld verdienen.![]()
Met 111 inwoners is dat nog niet nodigquote:Op donderdag 21 september 2006 10:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ben pas 1 stadje, met 111 inwoners. Het is gewoon een kwestie van scholen neerzetten dus? Ik heb nu alleen een basisschool staan, met 0 leerlingen
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:51 schreef DeHovenier het volgende:
Zijn er nog meer van zulke handigheidjes die ik moet weten?
hmm ik heb nu 6 steden met alle om en na bij de 120.000 inwoners.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:31 schreef Atreidez het volgende:
Voor grote stad moet je iig zorgen dat t niet je beginstad is. Een standaard stadje en een industriestadje/powercentrum was voor mij echt een must. Begin ook met arme mensen (die werken industrie) en bouw scholen zodat je populatie slimmer kan worden. Zorg dat de vestiging voor commercie in je nieuwe stad komt..
Hoe slimmer je mensen worden hoe beter de banen worden die ze nodig hebben, hoe rijker ze worden en hoe beter ze weer kunnen wonen. Maar toch zal je ook altijd arme mensen nodig hebben, of laagopgeleiden.. Daar ging ik uiteindelijk op kapot, waren geen mensen meer die in me industrie wilden werken![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 22:01 schreef DeHovenier het volgende:
Meer concentreren op het OV
Dit is natuurlijk deel van het spel en vaak zal je delen van je stad moeten slopen om dit aan te passen en op te lossen. Wees vooral niet bang om af en toe een blok en straten te slopen zodat je er betere infrastructuur kan aanleggen.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:53 schreef EricG het volgende:
Ook is het een probleem dat al m'n straten verstopt zitten. Ik heb ze al vervangen door roads maar het probleem blijft. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
In je windows my documents folder is een SC4 map, daar staan ze volgens mijquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waar vind ik de foto`s die je maakt met dat foto tooltje van simcity
In dit topic kan je vast wel wat vinden. Je bent wel een aardig tijdje bezig om alle pagina's te bekijken, maar dan heb je wel wat.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:04 schreef SnowDoggg het volgende:
Ik denk dat ik dit keer een stad ga maken in Aziatische stijl![]()
Even Aziatische plugins downloaden!![]()
Dus als iemand iets vindt in Aziatische stijl dat ik kan gebruiken, graag even een linkje naar de download!![]()
Naar mijn idee wordt er idd nog weinig SimCity meer gespeeld, ook mijn simcity staat al een paar maanden in de kast stof op te vangenquote:Op maandag 25 december 2006 20:14 schreef ExTec het volgende:
Jammere is een beetje dat de hoogtij dagen van deze game voorbij zijn.
Gelukkig is er een nieuwe in de maak.
zoveel man heb ik nu in mijn regio van 4 steden hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaarquote:Op maandag 25 december 2006 20:14 schreef ExTec het volgende:
Mijn huidige stad zit nu tussen de 500.000 en 600.000. Dat fluctueert enorm, er komen per maand ook net zo makkelijk 30.000 man bij, als dat die per maand vertrekken.
In mijn drukste gedeelte van de stad, heb ik een cluster van ziekenhuizen afgebroken en vervangen door een mega-ziekenhuis met een capaciteit van 40.000 patienten ofzo.
Ik zoek eigenlijk ook een wat grotere elementary school, daar heb ik in diezelfde wijk er ook 4 van op een klutje staan. Zonde van de ruimte.
Jammere is een beetje dat de hoogtij dagen van deze game voorbij zijn.
Gelukkig is er een nieuwe in de maak.
Ja, gewoon bij Dixons. Het was toen in de aanbieding, maar ik denk dat de prijs ergens anders niet veel hoger zal liggen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:21 schreef Backhander het volgende:
in een normale shop? of via marktplaats?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |