abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41978772
Ik ga het spel ook weer eens installeren op mijn PC vond het altijd geweldig om vanalles te bouwen volgens hele uitgedachte systemen.

Met een commerciele binnenstad, een industriele vleugel aan zee, een toeristische vleugel aan zee. Een platteland en wat suburbs.

Maar daar gaat zoveel tijd inzitten en ik heb het op een aantal momenten ook niet winstgevend kunnen houden.
pi_41980853
Ik heb het spel al een tijdje, echter nog niet gespeeld. Heb wel vaak Simcity 3000 gespeeld, had ik voor m'n verjaardag gekregen jaren geleden

Dit topic gaat volgens de TT over alle SimCity delen?
Children of the night. What music they make.
pi_41983493
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hier Het enige wat ik nog heb is een backup en een screenshot, maar als ik installeer mis ik me halve stad op de een of andere manier..

Goeie ouwe tijd
Where facts are few, experts are many.
pi_41983788
Wow dikke stad.
pi_41985276
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef EricG het volgende:
Wow dikke stad.
dat is een hele provincie volgens mij.

steden zijn nooit zo groot
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41985561
Ja, principe van SC4 was dat je in een regio meerdere steden kunt maken. Of, zoals ik het interpreteerde, verschillende gebieden van je grote stad aan elkaar kunt knopen Grootste stad was die rechtsonder, 890.000 inwoners alleen daar al geloof ik
pi_41985922
Staat het plugintopic al in de OP? Zonee: [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
pi_41986059
Dat ziet er wel heel strak uit
pi_41986312
cewl heb net simcity 4 deluxe gekocht had al somcity 4 maar wilde ook rush erbij.
pi_41990285
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Atreidez het volgende:
Zijn er nog wat mensen over van de oude garde hier Het enige wat ik nog heb is een backup en een screenshot, maar als ik installeer mis ik me halve stad op de een of andere manier..

[afbeelding]
Goeie ouwe tijd
Wow mooie stad

Ik moet eerlijk zeggen, ik speel dit spel al vele jaren, maar heb nog nooit een echte grote stad gehad! Grootste stad was iets van 120.000 inwoners in de regio ofzo En ik heb ook nooit echt hele hoge wolkenkrabbers gehad!

Het probleem is altijd dat ik er na een tijdje genoeg van het spel krijg, duurt te lang! Daarna krijg ik er na een tijdje meestal weer zin in, maar dan vind ik de oude stad niet meer mooi, of ik heb hem weggegooid! En dus moet ik dan overnieuw beginnen

Zoals nu dus! Ik ben nu weer een nieuw grayscale jpgje aan het maken! Wel een mooie regio wordt dat
Kijken of het nu gaat lukken

Eén voordeel, ik heb nu een betere computer dus het loopt nog sneller
pi_41990575
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Atreidez het volgende:

[afbeelding]
Goeie ouwe tijd
Meestal moet je ze dan weer opnieuw inladen. Al moet je dan wel de goede locatie voor al die steden weten.
pi_41991264
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:54 schreef Atreidez het volgende:
Ja, principe van SC4 was dat je in een regio meerdere steden kunt maken. Of, zoals ik het interpreteerde, verschillende gebieden van je grote stad aan elkaar kunt knopen Grootste stad was die rechtsonder, 890.000 inwoners alleen daar al geloof ik
hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

mijn steden blijven allemaal hangen rond de 120.000
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_41992910
Hoe doen jullie dat met beginnende steden? Hoe zorgen dat er rijke sims naar je stad komen? Door goede kwaliteitsonderwijs? Maar dan heb je wel grote uitgaven, bij mij gaat er nu standaard meer dan 1k per maand naar overheidsuitgaven. Ook is er helemaal geen vraag naar huizen, handel en fabrieken, ik heb gelijk $$huizen gebouwd en $$handel. Is dit slim?
pi_41993127
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe doen jullie dat met beginnende steden? Hoe zorgen dat er rijke sims naar je stad komen? Door goede kwaliteitsonderwijs? Maar dan heb je wel grote uitgaven, bij mij gaat er nu standaard meer dan 1k per maand naar overheidsuitgaven. Ook is er helemaal geen vraag naar huizen, handel en fabrieken, ik heb gelijk $$huizen gebouwd en $$handel. Is dit slim?
in het begin moet je alles tweaken zodat het net genoeg produceert (water, stroom, etc.)

belastingen fors verhogen voor de lage inkomen zodat daar ampoer vraag naar is en belastingen voor de hoge verlagen.
pi_41996104
Rondcrossen door je stadje in een bootje of helicopter is echt vet
pi_42001749
Beginnen met kolencentrales is ook een goed idee... is het goedkoopste per megawatt.
Je zit dan wel met de vervuiling, maar je kunt dan ook beter de centrale aan de rand van de stad neerzetten
Daarna de energieproductie van de central verlagen zodat je niet een overvloed aan energie produceert die je toch niet gebruikt of je moet de overige energie willen exporteren (verkopen) naar de omliggende steden ... zo kun je vaak nog meer geld verdienen.
pi_42008537
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:21 schreef SnowDoggg het volgende:
Beginnen met kolencentrales is ook een goed idee... is het goedkoopste per megawatt.
Je zit dan wel met de vervuiling, maar je kunt dan ook beter de centrale aan de rand van de stad neerzetten
Daarna de energieproductie van de central verlagen zodat je niet een overvloed aan energie produceert die je toch niet gebruikt of je moet de overige energie willen exporteren (verkopen) naar de omliggende steden ... zo kun je vaak nog meer geld verdienen.
Dat had ik al gedaan, ik zet die kolencentrales altijd aan de rand van de map, en dan een lijntje trekken naa de stad. Dan verschuif ik die slider van de kolencentrale, dat ie evenveel energie genenereert dan de stad nodig heeft. Ik zou ook de rest van de energie kunnen verkopen idd, maar dan moet je dan met full budget het laten draaien, en zorgen dat je winst hebt dmv dat contract.

Hoe kan ik btw een buurgemeente contacteren? Ik heb nl. wel die kolencentrale in verbinding staan met de buurgemeente, maar wanneer komt die burgemeester langs om een contract aan te bieden? Kan je ook een contract aanbieden aan een andere burgemeester?
pi_42008729
Voor grote stad moet je iig zorgen dat t niet je beginstad is. Een standaard stadje en een industriestadje/powercentrum was voor mij echt een must. Begin ook met arme mensen (die werken industrie) en bouw scholen zodat je populatie slimmer kan worden. Zorg dat de vestiging voor commercie in je nieuwe stad komt..

Hoe slimmer je mensen worden hoe beter de banen worden die ze nodig hebben, hoe rijker ze worden en hoe beter ze weer kunnen wonen. Maar toch zal je ook altijd arme mensen nodig hebben, of laagopgeleiden.. Daar ging ik uiteindelijk op kapot, waren geen mensen meer die in me industrie wilden werken
pi_42008825
Ik ben pas 1 stadje, met 111 inwoners. Het is gewoon een kwestie van scholen neerzetten dus? Ik heb nu alleen een basisschool staan, met 0 leerlingen
pi_42009024
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ben pas 1 stadje, met 111 inwoners. Het is gewoon een kwestie van scholen neerzetten dus? Ik heb nu alleen een basisschool staan, met 0 leerlingen
Met 111 inwoners is dat nog niet nodig Bij 5000 ofzo beginnen daarmee
pi_42009218
Zijn er nog meer van zulke handigheidjes die ik moet weten?
pi_42010487
Ik ga over een tijdje ook beginnen met een nieuwe run, lezen in dit topic maakt me weer benieuwd in wat voor steden ik kan gaan maken
pi_42011772
Ik krijg nu te maken met stakingen, een negatieve WCI en standaard $500 verlies elke maand, heb nog maar $30kk over
pi_42015749
Ik ga over een tijdje ook beginnen met een nieuwe run, lezen in dit topic maakt me weer benieuwd in wat voor steden ik kan gaan maken

gewoon je best doen
pi_42021640
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:51 schreef DeHovenier het volgende:
Zijn er nog meer van zulke handigheidjes die ik moet weten?
  • Je moet eerst altijd watertorens bouwen in plaats van een pomp. Pas vanaf, ik dacht, een stuk of 7 watertorens moet je een waterpomp neerzetten. Die heeft dezelfde maandelijkse kosten, maar kan meer water leveren.

• Een politiebureau hoef je meestal pas neer te zetten rond de 10.000 inwoners. Probeer er eventueel al rekening mee te houden en reserveer alvast een plaats waar die een behoorlijke dekking kan leveren.

• Vanaf een bepaalde hoeveelheid patiënten is een ziekenhuis voordeliger dan een kliniek. Weet even niet het precieze aantal meer, maar het lag dacht ik ergens in de buurt van de 400 patiënten.
  • pi_42024413
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 10:31 schreef Atreidez het volgende:
    Voor grote stad moet je iig zorgen dat t niet je beginstad is. Een standaard stadje en een industriestadje/powercentrum was voor mij echt een must. Begin ook met arme mensen (die werken industrie) en bouw scholen zodat je populatie slimmer kan worden. Zorg dat de vestiging voor commercie in je nieuwe stad komt..

Hoe slimmer je mensen worden hoe beter de banen worden die ze nodig hebben, hoe rijker ze worden en hoe beter ze weer kunnen wonen. Maar toch zal je ook altijd arme mensen nodig hebben, of laagopgeleiden.. Daar ging ik uiteindelijk op kapot, waren geen mensen meer die in me industrie wilden werken
    hmm ik heb nu 6 steden met alle om en na bij de 120.000 inwoners.

maar verder groeien doen ze niet, ik zal eens een industrie stad starten.

@ hierboven:
    het is goedkoper meteen een ziekenhuis neer te zetten en de funding terug te schroeven.
    pi_42026977
    Ik heb eerst veel $huizen gebouwd, en later de belasting omhoog geschroefd. Ik heb nu ongveeer 1k inwoners, maar de kosten sociale voorzieiningen (ziekenhuis, brandweer, basisschool en politie) draaien me de nek om. Moet ik voortaan veel later die voorzieningen starten, zelfs al vragen ze ernaar?
    pi_42029162
    Nu 50.000+ inwoners in m'n stadje, dat al zwaar vervuild is door de $$$ Industrie
    Ook is het een probleem dat al m'n straten verstopt zitten. Ik heb ze al vervangen door roads maar het probleem blijft. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
    pi_42029652
    Meer bussen laten rijden? Meer concentreren op het OV?
    pi_42030099
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 22:01 schreef DeHovenier het volgende:
    Meer concentreren op het OV
    pi_42042338
    hey mensen.;
    die network addon op simtropolis, wat veranderd die nou zoal aan simcity?/
    mvb
    pi_42042477
    Ik wil ook zo graag beginnen, maar ik ben nu bezig met een nogal ingewikkelde regio te tekenen met één grote rivier met allemaal zijriviertjes enzo .... veel werk
    pi_42042887
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 21:53 schreef EricG het volgende:
    Ook is het een probleem dat al m'n straten verstopt zitten. Ik heb ze al vervangen door roads maar het probleem blijft. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
    Dit is natuurlijk deel van het spel en vaak zal je delen van je stad moeten slopen om dit aan te passen en op te lossen. Wees vooral niet bang om af en toe een blok en straten te slopen zodat je er betere infrastructuur kan aanleggen.

Dit was de allereerste stad die ik maakte in mijn regio. Een default lage dichtheids woongebied en vuile industrie. Hiermee bouw je lama zeggen je bevolking op.

Dit is hetzelfde stadje nadat ik me regio al ver had uitgebreid. Doordat de mensen hoogopgeleid werden, de straten drukker werden en ga zo maar door moest er heel wat veranderd worden. Wees niet bang om te slopen, want als je stadje goed gaat komen er alleen maar mooiere dingen voor terug
    pi_42043919
    waar vind ik de foto`s die je maakt met dat foto tooltje van simcity
    pi_42044500
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    waar vind ik de foto`s die je maakt met dat foto tooltje van simcity
    In je windows my documents folder is een SC4 map, daar staan ze volgens mij
    pi_42049741
    Ik denk dat ik dit keer een stad ga maken in Aziatische stijl
    Even Aziatische plugins downloaden!
    Dus als iemand iets vindt in Aziatische stijl dat ik kan gebruiken, graag even een linkje naar de download!
    pi_42056158
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 16:04 schreef SnowDoggg het volgende:
    Ik denk dat ik dit keer een stad ga maken in Aziatische stijl
    Even Aziatische plugins downloaden!
    Dus als iemand iets vindt in Aziatische stijl dat ik kan gebruiken, graag even een linkje naar de download!
    In dit topic kan je vast wel wat vinden. Je bent wel een aardig tijdje bezig om alle pagina's te bekijken, maar dan heb je wel wat.
    pi_42672407
    Even een schopje. Ben weer eens een keer verder gegaan met mijn stad.

pi_44737128
    Even een schop! Ik ben ook weer begonnen. Heb nu ongeveer 5000 inwoners en dat is nog het meeste wat ik ooit heb gehaald .
      maandag 25 december 2006 @ 20:14:18 #90
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_44737494
    Mijn huidige stad zit nu tussen de 500.000 en 600.000. Dat fluctueert enorm, er komen per maand ook net zo makkelijk 30.000 man bij, als dat die per maand vertrekken.

In mijn drukste gedeelte van de stad, heb ik een cluster van ziekenhuizen afgebroken en vervangen door een mega-ziekenhuis met een capaciteit van 40.000 patienten ofzo.

Ik zoek eigenlijk ook een wat grotere elementary school, daar heb ik in diezelfde wijk er ook 4 van op een klutje staan. Zonde van de ruimte.

Jammere is een beetje dat de hoogtij dagen van deze game voorbij zijn.

Gelukkig is er een nieuwe in de maak.
    &lt;signature here&gt;.
      † In Memoriam † maandag 25 december 2006 @ 20:55:03 #91
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_44738127
    quote:
    Op maandag 25 december 2006 20:14 schreef ExTec het volgende:

Naar mijn idee wordt er idd nog weinig SimCity meer gespeeld, ook mijn simcity staat al een paar maanden in de kast stof op te vangen
    En dit topic heeft ook een tijd lang stil gestaan.

Maar een nieuwe Simcity in de maak? Ik kijk er naar uit, maar ik heb zo snel niets gevonden op de sites van EA of Maxis
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
    pi_44741443
    Als ie maar niet zo zwaar is als 4
      dinsdag 26 december 2006 @ 10:37:34 #93
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_44746237
    Hey grappig... wist niet dat dit topic er was... en het is kerst.. toch niks doen
    Ik ga maar weer eens op zoek naar de cd..
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      dinsdag 26 december 2006 @ 11:01:51 #94
    96981 DragonFire
    Ik wil alleen maar zwemmen
    pi_44746523
    Sim city blijft een geweldig spel. Helaas heb ik ook problemen met het goed draaiend krijgen van het spel. Ik zelf heb de texture details enz maar terug geschoeft. Dat helpt wel om de snelheid erin te houden. Ook kijk ik erg uit naar de DS versie van sim city en natuurlijk deel 5.
    http://uk.gamespot.com/news/6160951.html
    Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
    pi_44747765
    Wat kost simcity 4 met alle uitbreidingen nu nieuw in de winkel? of kan ik beter wachten op 5?
    pi_44749911
    Ik heb die deluxe edition, dus SimCity 4 + Rush Hour, voor 5 euro gekocht .
    pi_44750036
    in een normale shop? of via marktplaats?
    pi_44750922
    quote:
    Op maandag 25 december 2006 20:14 schreef ExTec het volgende:
    Mijn huidige stad zit nu tussen de 500.000 en 600.000. Dat fluctueert enorm, er komen per maand ook net zo makkelijk 30.000 man bij, als dat die per maand vertrekken.

In mijn drukste gedeelte van de stad, heb ik een cluster van ziekenhuizen afgebroken en vervangen door een mega-ziekenhuis met een capaciteit van 40.000 patienten ofzo.

Ik zoek eigenlijk ook een wat grotere elementary school, daar heb ik in diezelfde wijk er ook 4 van op een klutje staan. Zonde van de ruimte.

zoveel man heb ik nu in mijn regio van 4 steden hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar
    bij mij stagneerd het altijd rond de 120.000
    pi_44751866
    quote:
    Op dinsdag 26 december 2006 15:21 schreef Backhander het volgende:
    in een normale shop? of via marktplaats?
    Ja, gewoon bij Dixons. Het was toen in de aanbieding, maar ik denk dat de prijs ergens anders niet veel hoger zal liggen.
    pi_44752135
    Ik ga denk ook SC halen.. voor op m'n laptop.. wat vermaak ff kijken naar de specs van 4..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')