abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:41:29 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41138737





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

Dual Core processors:

Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.


Vorige delen:
01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Meest gevraagde Plugins:

Voetpaden

Download hier de witte versie en hier de asfalt versie. En hier kan je bijpassend gras vinden.

Meer Jeronij

Hole Diggin Lot

Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is.

Download hier

Pond & Stream Kit



PEG Pond Kit Deluxe Edition
PEG Stream Kit Deluxe Edition

Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

PEG Pond Kit Transparent Patch

Meer Pegasus

Network Addon Mod

Via onderstaande links kan je de Network Addon Mod downloaden.

Voorlopig nog niet beschikbaar

Tutorials:

Ik heb de eerste twee tutorials in pdf'je gestopt. Aangezien de plaatjes nou al voor de tweede keer niet echt meewerken.

  • Waterval aanleggen? Download via deze link de tutorial (3,17MB).

  • Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Download dan via deze link de tutorial (2,18MB).

  • Wil je een brug over land aanleggen? Kijk dan hier hoe dat moet. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Twee tutorials over hoe je een rural area kan aanleggen:

    Part 1 & Part 2. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Tutorial over Rail/Road/Avenue overpasses (viaducten):

    Als je benieuws bent hoe je viaducten kan maken kan je hier kijken. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

    City Journals

    Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een aantal links naar City Journals te geven. Zijn voor mij nog weleens goed voor wat inspiratie. Ik heb ze gelinkt naar de laatste pagina waar op het moment van schrijven een update staat.

    Anduin Valley Revisited
    Palm Point
    The Empire of Chaumont
    Green Depra
    Simtropia

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
    XS.to
    ImageVenue

    Deze OP is hier te vinden
  • From feudal serf to spender.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 19:44:09 #2
    100642 S1nn3rz
    Provocato ergo sum
    pi_41138819
    Mijn vraag uit het vorige gesloten topic:
    quote:
    hmm klinkt goed, ik zal zo eens wat mods downloaden.
    als ik wat grotere zones plaats krijg ik ook automatich dat er wegen bij gaan zitten. eigenlijk vind ik dat niet echt geweldig. volgens mij was er vroerger een mod voor. op simtropolis heb ik het zo snel nog niet kunnen vinden. iemand hier een idee?
    From feudal serf to spender.
    pi_41139764
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef S1nn3rz het volgende:
    Mijn vraag uit het vorige gesloten topic:
    [..]
    je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken.

    verder op de huide hierboven ik heb gemerkt dat een commercial city veel beter werkt.

    het enigste waar ik last van heb is dat mijn steden niet meer groeien na ongeveer 120.000 inwoners
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41139823
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken.

    verder op de huide hierboven ik heb gemerkt dat een commercial city veel beter werkt.

    het enigste waar ik last van heb is dat mijn steden niet meer groeien na ongeveer 120.000 inwoners
    ik had het idee dat ze al automatisch wegen ertussen gingen leggen na een vakje of 3. 120.000 ben ik nog lang niet.
    hoe starten jullie altijd een stad? begin je maar wat aan te leggen of heb je echt een plan in in gedachten?
    Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
    pi_41140196
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    je moet dan gewoon geen zones groter dan 6x6 maken.

    verder op de huide hierboven ik heb gemerkt dat een commercial city veel beter werkt.

    het enigste waar ik last van heb is dat mijn steden niet meer groeien na ongeveer 120.000 inwoners
    Je kan de belasting enigszins verlagen. Heb een keer gelezen op Simtropolis dat dat schijnt te helpen.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 20:45:42 #6
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41141114
    Deze twee linkjes werken niet meer. Iemand met een werkende link naar de tutorials of iemand die snel even kan beschrijven hoe het moet?

    Waterval aanleggen? Download via deze link de tutorial (3,17MB).

    Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Download dan via deze link de tutorial (2,18MB).
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_41141303
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 20:11 schreef JohanV. het volgende:

    [..]

    ik had het idee dat ze al automatisch wegen ertussen gingen leggen na een vakje of 3. 120.000 ben ik nog lang niet.
    hoe starten jullie altijd een stad? begin je maar wat aan te leggen of heb je echt een plan in in gedachten?
    heb een keer een tutorial gelezen (1tje die op dlh.net stond) (want ervoor kon ik het ook niet).


    ik verhoog de belasting voor dirty tot 11% en voor de rest volg ik deze trap in
    arm 10% midden 8,5% rijk 7,5%

    verder zone ik altijd meteen dense en begin ik met een gascentrale en schroef die terug tot minimum (dat is eigenlijk het geheim van simcity je moet gewoon de budgetten aanpassen tot net genoeg).

    en als je dat een paar keer gedaan heb dan kun je eens gaan proberen echt een stad te gaan ontwerpen dus gelijk alles op pauze zetten en gelijk metrosystemen snelwegen waterleiding educatie etc in 1 keer aanleggen zodat het optimaal werkt.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41141342
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 20:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    heb een keer een tutorial gelezen (1tje die op dlh.net stond) (want ervoor kon ik het ook niet).


    ik verhoog de belasting voor dirty tot 11% en voor de rest volg ik deze trap in
    arm 10% midden 8,5% rijk 7,5%
    (zo krijg je weinig vervuiling en veel rijke bedrijven en mensen)
    verder zone ik altijd meteen dense en begin ik met een gascentrale en schroef die terug tot minimum (dat is eigenlijk het geheim van simcity je moet gewoon de budgetten aanpassen tot net genoeg).

    en als je dat een paar keer gedaan heb dan kun je eens gaan proberen echt een stad te gaan ontwerpen dus gelijk alles op pauze zetten en gelijk metrosystemen snelwegen waterleiding educatie etc in 1 keer aanleggen zodat het optimaal werkt.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41141385
    Jubileum nummer-topic voor een kutspel
      donderdag 24 augustus 2006 @ 20:55:52 #10
    100642 S1nn3rz
    Provocato ergo sum
    pi_41141531
    Ik heb hetzelfde probleem.
    quote:
    [quote]Op woensdag 23 augustus 2006 21:30 schreef mschol het volgende:
    kut spel...
    ik installeer em
    start em op..
    werkt top...
    draai de patches
    start em op
    werkt top
    doe 1 plugin in document & settings map
    start op..
    doet een tijd niks (laad het laad scherm zien, in windows alsof hij cd leest)
    vervolgens crasht hij op een tmp bestand..
    en dan is de install dood en kan ik em opnieuw installeren
    De error:

    [..]

    ik zou nu niet meer weten wat het zou kunnen zijn
    enige wat ik zo nog ga proberen is om de plugin in de install folder te zetten en niet onder my documents

    dat werkt ook niet
    maar het lijkt erop als ik een verse install heb en ik laat em niet crashen de exe moet ik telkens als ik een plugin erbij plaats de pc herstarten
    dit heb ik vroeger nooit gehad..
    draait iemand anders hier toevallig Deamon tools 4.03HE ??? (en ook simcity 4)

    --edit2--

    het open en dicht doen van de cd lade lijkt voldoende te zijn om het spel weer werkende te krijgen als ik een plugin heb geplaatst...
    WTF is hier aan de hand ?????
    als ik de lade open en dicht doe kan ik weer gewoon spelen. anders krijg ik een onverwachte fout nog voordat het spel echt gaat opstarten.
    ik heb nog geen mods erin zitten.
    From feudal serf to spender.
    pi_41155319
    quote:
    hmm klinkt goed, ik zal zo eens wat mods downloaden.
    als ik wat grotere zones plaats krijg ik ook automatich dat er wegen bij gaan zitten. eigenlijk vind ik dat niet echt geweldig. volgens mij was er vroerger een mod voor. op simtropolis heb ik het zo snel nog niet kunnen vinden. iemand hier een idee?
    Je hebt geen mod nodig, als je een zone gaat aanleggen kan je het ook manipuleren door tegelijker tijd de shift, control, alt of tab toets te gebruiken, moet je ff proberen welke toets de wegen weglaat want dat weet ik niet zo uit m'n hoofd.
    Verder kan je met die toetsen bijv. ook de richting van de zones veranderen of de groote van de individuele vlakjes.
    pi_41156957
    ff tvp maar, kolere bank werkt nog niet en voor de old fashioned way heb ik helaas te weinig tijd
    pi_41160444
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 09:56 schreef Reggie200 het volgende:

    [..]

    Je hebt geen mod nodig, als je een zone gaat aanleggen kan je het ook manipuleren door tegelijker tijd de shift, control, alt of tab toets te gebruiken, moet je ff proberen welke toets de wegen weglaat want dat weet ik niet zo uit m'n hoofd.
    Verder kan je met die toetsen bijv. ook de richting van de zones veranderen of de groote van de individuele vlakjes.
    he dat wist ik nog niet
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41160585
    tvp,

    wat blijft dit toch inderdaad een goed spel.
    Er zijn ook een hoop lots te downen wat het spel ook weer nieuw speelplezier geeft.

    Maar... SimCity5 was toch ook in ontwikkeling?
    is daar al wat meer over bekend?
    Ik hoop dat EA niet teveel de nadruk gaat leggen op een kruising tussen Sims.
    Simcity moet gewoon een economisch spelletje blijven
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:26:36 #15
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41200864
    Kan iemand mij vertellen hoe je stroom aan kan leggen zonder powerlines te gebruiken? De link naar de tutorial uit de OP werkt niet meer.
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_41201453
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:26 schreef OpenYourMind het volgende:
    Kan iemand mij vertellen hoe je stroom aan kan leggen zonder powerlines te gebruiken? De link naar de tutorial uit de OP werkt niet meer.
    gewoon wegen aanleggen dacht ik

    ik gebruik nooit powerlines
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41204016
    Dit lijkt me wel een puik spel. Kun je er ook je eigen gebouwen ontwerpen?
    pi_41204500
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:17 schreef EricG het volgende:
    Dit lijkt me wel een puik spel. Kun je er ook je eigen gebouwen ontwerpen?
    met een plugin wel
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:54 #19
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41204546
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    gewoon wegen aanleggen dacht ik

    ik gebruik nooit powerlines
    Bij mij gaat de stroom alleen over van zone naar zone (gebouw naar gebouw) tot maximaal 4 of 5 blokjes niks ertussen. Via wegen krijgen mijn zones geen stroom mee...
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_41204605
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:26 schreef OpenYourMind het volgende:
    Kan iemand mij vertellen hoe je stroom aan kan leggen zonder powerlines te gebruiken? De link naar de tutorial uit de OP werkt niet meer.
    Heb de tutorial even opnieuw geüpload.
    pi_41205081
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    met een plugin wel
    Tof. Maar 'ns kijken of ik 'm ergens kan downloaden dan
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:35:20 #22
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41206148
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:36 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Heb de tutorial even opnieuw geüpload.
    Hardstikke bedankt
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_41217510
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:17 schreef EricG het volgende:
    Dit lijkt me wel een puik spel. Kun je er ook je eigen gebouwen ontwerpen?
    icecreamfarmer_NL zei met een plugin maar dat is niet zo, wat je wel nodig hebt is een 3D programma en enige kennis om daarmee te werken natuurlijk

    Als je op simtropolis ff zoekt dan vind je allerlei tutorials voor het maken van je eigen gebouwen en hoe je ze dan in het spel kan krijgen.
    Kijk ook eens bij de sectie BATS, dat zijn allemaal gebouwen en andere dingen die spelers zelf gemaakt hebben.
    klik hier
    pi_41219039
    ik ga het spel ook weer spelen. ik heb em al geinstalleerd enzo. maar kan de directory niet vinden.... iemand dei mij kan vertellen waar ik de game directory kan vinden??
    pi_41393814
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 11:05 schreef Nuna het volgende:
    Oeh, heb gisteren Sim City 4 Deluxe Edition gekocht voor 4 euro
    Hoe kom je daaraan dan ?
    pi_41399612
    Wat pics van een nieuw stadje van mij.

    In onderstaande hallen wordt ijshockey gespeeld en vinden zwemwedstrijden plaats.





    De eerste echte commerciële hoogbouw en in de achtergrond het voetbalstadion.

    pi_41421431
    dat is wel een hele groene wijk. zal eens wat van mijn stad posten
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 19:12:40 #28
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_41430207
    Ik heb eindelijk een ruimtestation vrij gespeeld
    Maar ik dacht dat die hetzelfde was als Area 5.1, maar helaas blijkt het dus niet het geval te zijn.
    Heeft iemand Area 5.1 wel eens vrij gespeeld, zo ja, wat moet je er dan voor doen?
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
    pi_41434203
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 19:12 schreef Remqo het volgende:
    Ik heb eindelijk een ruimtestation vrij gespeeld
    Maar ik dacht dat die hetzelfde was als Area 5.1, maar helaas blijkt het dus niet het geval te zijn.
    Heeft iemand Area 5.1 wel eens vrij gespeeld, zo ja, wat moet je er dan voor doen?
    ruimte station wat heb je daar voor moeten doen daar heb ik nog nooit van gehoord

    area 51 moet je gewoon financiele problemen hebben net als met de legerbasis
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 21:40:15 #30
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_41434693
    voor het ruimtestation moet je het onderzoekcentrum hebben en meer dan 25000 (aantal weet ik niet zeker) Hi-Tech jobs hebben
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
    pi_41434753
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 21:40 schreef Remqo het volgende:
    voor het ruimtestation moet je het onderzoekcentrum hebben en meer dan 25000 (aantal weet ik niet zeker) Hi-Tech jobs hebben
    ah je bedoeld het space center.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 21:52:26 #32
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_41435093
    Ja, die bedoel ik

    Maar om Area 5.1 te krijgen moet ik dus m'n stad naar de financiele afgrond helpen? Jammer, m'n stad loopt zo goed
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
      zondag 3 september 2006 @ 14:21:45 #33
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41450608
    Ik ben nu zelf ook maar eens begonnen om een region vol te bouwen en het liefst een beetje natuur getrouw een stad na te maken. Ik wil dit echter wel gewoon volgens de normale weg van het spel doen. Dat betekend dus wachten op je geld... en wachten op wat er gebouwd wordt.

    Wanneer jullie dit soort steden bouwen...
    - hebben jullie dan een positieve balans?
    - hebben jullie dan de wegen te zwaar belast?
    - gebruiken jullie iets om de desirability aan te passen zodat je zelf beslist welke gebouwen je waar krijgt? (of ploppen jullie?)

    Zomaar even wat beginnersvragen
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_41450797
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 14:21 schreef OpenYourMind het volgende:
    Ik ben nu zelf ook maar eens begonnen om een region vol te bouwen en het liefst een beetje natuur getrouw een stad na te maken. Ik wil dit echter wel gewoon volgens de normale weg van het spel doen. Dat betekend dus wachten op je geld... en wachten op wat er gebouwd wordt.

    Wanneer jullie dit soort steden bouwen...
    - hebben jullie dan een positieve balans?
    - hebben jullie dan de wegen te zwaar belast?
    - gebruiken jullie iets om de desirability aan te passen zodat je zelf beslist welke gebouwen je waar krijgt? (of ploppen jullie?)

    Zomaar even wat beginnersvragen
    ja
    ja
    ja

    of ik doe het via de natuurlijk verloop of ik plan alles van te voren al (scholen metro`s etc) maar dat laatste is een risicovolle operatie
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 3 september 2006 @ 14:44:02 #35
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41451152
    Ik ondervind problemen bij het vooraf plannen van een stad. Ik kan simpelweg niet van een grid afstappen.

    Ik probeer dit nu door eerst een bloeiende stad te maken met een grid systeem en dan langzaam stukken aan te passen en mooier maken. Ik zal binnenkort misschien eens wat screenshots plaatsen als het een beetje gelukt is.
    "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
    pi_41451379
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 14:44 schreef OpenYourMind het volgende:
    Ik ondervind problemen bij het vooraf plannen van een stad. Ik kan simpelweg niet van een grid afstappen.

    Ik probeer dit nu door eerst een bloeiende stad te maken met een grid systeem en dan langzaam stukken aan te passen en mooier maken. Ik zal binnenkort misschien eens wat screenshots plaatsen als het een beetje gelukt is.
    uiit het grid is ook heel moeilijk omdat simcity zelf met een grid werkt
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41554995
    Heeft er misschien iemand een zipje ofzo waar Nederlandse plugins instaan? Zoals een AH, Nederlandse treinen etc? Bijvoorbaad dank
    pi_41736531
    Schop
      woensdag 13 september 2006 @ 11:29:03 #39
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_41764913
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 17:37 schreef De_Ananas het volgende:
    Heeft er misschien iemand een zipje ofzo waar Nederlandse plugins instaan? Zoals een AH, Nederlandse treinen etc? Bijvoorbaad dank
    hmm kerel genaamd oppie heeft ooit albert hein lot gemaakt ook gamma en nl treinen heeft hij gemaakt o.a. Canal mod ook maar weet niet of daar tegenwoordig niet al een betere versie van is.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_41767056
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 11:29 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    hmm kerel genaamd oppie heeft ooit albert hein lot gemaakt ook gamma en nl treinen heeft hij gemaakt o.a. Canal mod ook maar weet niet of daar tegenwoordig niet al een betere versie van is.
    Weet ik maar ik kan ze niet vinden en misschien had iemand ze allemaal in 1 zipje ofzo
    pi_41921799
    Ik heb 'm nu.
    Heb nu de tutorials doorgespeeld en begonnen met een dorpje. Al 700 inwoners, maar wel een kleine negatieve cashflow. Iemand misschien een idee hoe je daar makkelijk vanaf komt? Want ik heb de belastingen al verhoogd en minder geld aan energie e.d. uitgegeven, maar het schijnt niet erg te helpen...
    pi_41922033
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef EricG het volgende:
    Ik heb 'm nu.
    Heb nu de tutorials doorgespeeld en begonnen met een dorpje. Al 700 inwoners, maar wel een kleine negatieve cashflow. Iemand misschien een idee hoe je daar makkelijk vanaf komt? Want ik heb de belastingen al verhoogd en minder geld aan energie e.d. uitgegeven, maar het schijnt niet erg te helpen...
    scholen slopen en vooral veel belasting heffen op de armen zodat er meer rijken komen.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41922132
    Scholen heb ik nog niet
    Maar dat van die belasting zal ik eens proberen.
    pi_41924361
    Heb m'n stadje nou wat meer op de rails gekregen.
    Maar is het normaal dat er enorme vraag is naar boerderijen? Ik heb de belasting al verhoogd maar dat schijnt niet te helpen...
    pi_41924646
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 17:07 schreef EricG het volgende:
    Heb m'n stadje nou wat meer op de rails gekregen.
    Maar is het normaal dat er enorme vraag is naar boerderijen? Ik heb de belasting al verhoogd maar dat schijnt niet te helpen...
    ja en je moet ze nooit bouwen.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41943949
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    scholen slopen en vooral veel belasting heffen op de armen zodat er meer rijken komen.
    Nogal onzinnig antwoord, als je geen scholen hebt zullen de rijke mensen zeker niet op komen dagen.

    Aan de oorspronkelijke vragen steller.

    Zorg ervoor dat er een goede verhouding komt tussen werkgelegenheid en aantal inwoners en je stadje zal vanzelf groeien. Als je net begint zullen alle bewoners in eerste instantie arm zijn maar dat is helemaal niet erg want geef ze o.a. goede educatie mogelijkheden en ze worden vanzelf slimmer (en rijker).

    Een mogelijkheid om van de vraag naar boerderijen af te komen is om in stads regels (is niet de exacte naam maar kan er nu zo ff niet opkomen en zit op het werk dus geen mogelijkheid om te controleren ) de regel in te stellen dat er geen luchtvervuilings industrie mag komen.
    Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het mischien wel leuk vind om een soort farming community te bouwen, dan vooral lekker boerderijtjes aanleggen
    Let er wel op dat farms minder werknemers nodig hebben dan bijv. een fabriek dus je ult dan meer farms nodig hebben om aan de vraag naar werk te voldoen in vergelijking met andere industrie.
    pi_41948201
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Reggie200 het volgende:

    [..]

    Nogal onzinnig antwoord, als je geen scholen hebt zullen de rijke mensen zeker niet op komen dagen.

    Aan de oorspronkelijke vragen steller.

    Zorg ervoor dat er een goede verhouding komt tussen werkgelegenheid en aantal inwoners en je stadje zal vanzelf groeien. Als je net begint zullen alle bewoners in eerste instantie arm zijn maar dat is helemaal niet erg want geef ze o.a. goede educatie mogelijkheden en ze worden vanzelf slimmer (en rijker).

    Een mogelijkheid om van de vraag naar boerderijen af te komen is om in stads regels (is niet de exacte naam maar kan er nu zo ff niet opkomen en zit op het werk dus geen mogelijkheid om te controleren ) de regel in te stellen dat er geen luchtvervuilings industrie mag komen.
    Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je het mischien wel leuk vind om een soort farming community te bouwen, dan vooral lekker boerderijtjes aanleggen
    Let er wel op dat farms minder werknemers nodig hebben dan bijv. een fabriek dus je ult dan meer farms nodig hebben om aan de vraag naar werk te voldoen in vergelijking met andere industrie.
    tot onder de 5000 inwoners heb je nog geen scholen nodig.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_41973896
    sim city is zo gaaf ik hoop da de simcity 6 wat beter is geoptimaliseerd ik heb eigelijk een goede COMPUTER maar dan zelfs hapert ie nog wel eens beetje raar. ook crashed het regelmatig naar windows terug, iemand daar een oplossing voor . al mijn drivers ijn p to date no heating probs bal bla bla
    pi_41977505
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 12:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    tot onder de 5000 inwoners heb je nog geen scholen nodig.
    De vraag was hoe je een wat betere financiele situatie kon creeeren en jij zegt dan : "sloop de scholen, hef belasting voor armen en dan komen vanzelf de rijken."
    Dat is wat dus niet klopt want rijke mensen komen niet zonder scholen en staat los van of je onder de 5000 inwoners wel of geen scholen zou gebruiken om geld te besparen.
    pi_41978530
    quote:
    Op woensdag 20 september 2006 11:14 schreef Reggie200 het volgende:

    [..]

    De vraag was hoe je een wat betere financiele situatie kon creeeren en jij zegt dan : "sloop de scholen, hef belasting voor armen en dan komen vanzelf de rijken."
    Dat is wat dus niet klopt want rijke mensen komen niet zonder scholen en staat los van of je onder de 5000 inwoners wel of geen scholen zou gebruiken om geld te besparen.
    ik krijg meestal meteen middel inkomens en die paupers blijven uit mijn steden weg.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')