Die man heeft nog eens goeie ideeënquote:Marokkaanse baby's die in Nederland geboren worden krijgen geen Nederlands paspoort, totdat de Marokkaanse overheid het voor hen mogelijk maakt om van hun Marokkaanse nationaliteit af te zien.
Dat is de consequentie van de directe invoering van de afschaffing van de dubbele nationaliteit die de Partij voor de Vrijheid van voormalig VVD-Kamerlid Geert Wilders wil. Op deze manier hoopt zijn partij medewerking af te dwingen van landen als Marokko die weigeren mee te werken aan de Nederlandse poging om de mensen gedwongen te laten kiezen, zo blijkt zaterdag uit zijn verkiezingsprogramma.
Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen, niet meer dan 5000 asielzoekers per jaar toelaten en een moratorium van vijf jaar op moskeeën en islamitische scholen. Als het aan Wilders ligt, krijgen alleen mensen met een Nederlands paspoort stemrecht. Vreemdelingen komen pas na tien jaar in aanmerking voor een Nederlands paspoort en krijgen die tien jaar ook geen uitkering.
De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro, de Eerste Kamer afschaffen, stoppen met deelname aan VN-vredesmissies, 's nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden, in het hele land preventief fouilleren, en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.
Net als het CDA denkt de Partij voor de Vrijheid dat er niet aan de AOW en de hypotheekrente gemorreld hoeft te worden. Wilders trekt zelfs een miljard euro extra uit voor de AOW en speelt 16 miljard euro vrij voor belastingverlaging. Hij zegt dit te kunnen financieren door flink te schrappen in het ambtenarenbestand, ontwikkelingshulp en subsidies, en door de afdracht aan Europa af te schaffen.
Die man is volledig de weg kwijtquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:00 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Die man heeft nog eens goeie ideeën![]()
![]()
![]()
volgens mij moet je de weg eens gaan vinden waar ik woon en daar ook komen wonen.....quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die man is volledig de weg kwijt![]()
![]()
Discriminatie. Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.quote:Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen
En dat is waar?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:37 schreef tntkiller het volgende:
[..]
volgens mij moet je de weg eens gaan vinden waar ik woon en daar ook komen wonen.....
quote:De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro,
quote:de Eerste Kamer afschaffen
En wat als wij een keer oorlog hebben? Nederland hoeft niet voorop te lopen, maar een beetje goodwill kweken kan geen kwaad.quote:stoppen met deelname aan VN-vredesmissies
Je mag toch al 120? Maar 140 zou voor mij ook wel mogen op rustige momentenquote:'s nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden
Een paar keer bij hoge uitzonderingen en alleen als er grote vermoedens zijn dat je iets bij je hebt. Ik wil niet wekelijks (of zelfs een paar keer per jaar) op straat gefouilleerd worden. We zijn geen politie staatquote:in het hele land preventief fouilleren
Hier zal iedereen het wel mee eens zijn.quote:en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.
Alleen vrijwel geen zetels.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:00 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Die man heeft nog eens goeie ideeën![]()
![]()
![]()
Leuk idee, maar de uitvoering? Gaat Wilders dan pasgeboren babies door de vreemdelingenpolitie laten oppakken en uitzetten?quote:Marokkaanse baby's die in Nederland geboren worden krijgen geen Nederlands paspoort, totdat de Marokkaanse overheid het voor hen mogelijk maakt om van hun Marokkaanse nationaliteit af te zien.
Dat is de consequentie van de directe invoering van de afschaffing van de dubbele nationaliteit die de Partij voor de Vrijheid van voormalig VVD-Kamerlid Geert Wilders wil. Op deze manier hoopt zijn partij medewerking af te dwingen van landen als Marokko die weigeren mee te werken aan de Nederlandse poging om de mensen gedwongen te laten kiezen, zo blijkt zaterdag uit zijn verkiezingsprogramma.
Dus de komende vijf jaar komt er wat Wilders betreft geen enkele hoog opgeleide niet westerse allochtoon het land meer in? Ons omringende landen liggen nu al in een deuk en halen mooi dat personeel binnen.quote:Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen, niet meer dan 5000 asielzoekers per jaar toelaten en een moratorium van vijf jaar op moskeeën en islamitische scholen. Als het aan Wilders ligt, krijgen alleen mensen met een Nederlands paspoort stemrecht. Vreemdelingen komen pas na tien jaar in aanmerking voor een Nederlands paspoort en krijgen die tien jaar ook geen uitkering.
Wilders gaat nog even door. Een referendum over de Euro. Pure geldverspilling, wil men de EUro houden, is het zonde van de kosten van het referendum en wil men de Euro kwijt, wil ik niet eens aan de kosten van het terughalen van de gulden denken.quote:De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro, de Eerste Kamer afschaffen, stoppen met deelname aan VN-vredesmissies, 's nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden, in het hele land preventief fouilleren, en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.
16 miljard belastingverlaging en dat bereiken door mensen de bijstand in te gooien, een paar miljard bij ontwikkelingshulp weg te snoepen en, het meest lachwekkende, de afdracht aan Europa af te schaffen. Dat laatste zou simpelweg uittreding uit de EU betekenen. Voor een Europese handelsnatie als Nederland een doodssteek voor de economie. We waren niet voor niets eens oprichters van de EUquote:Net als het CDA denkt de Partij voor de Vrijheid dat er niet aan de AOW en de hypotheekrente gemorreld hoeft te worden. Wilders trekt zelfs een miljard euro extra uit voor de AOW en speelt 16 miljard euro vrij voor belastingverlaging. Hij zegt dit te kunnen financieren door flink te schrappen in het ambtenarenbestand, ontwikkelingshulp en subsidies, en door de afdracht aan Europa af te schaffen.
Bij deze bookmark ik dit topic. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels zal krijgen in de kamer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Zullen wij elkaar de 23ste november ff bellen want dan kan je dit ff leuk terug inslikken![]()
Dat zijn er al twee te veelquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:06 schreef maartena het volgende:
Bij deze bookmark ik dit topic. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels zal krijgen in de kamer.
Het CBS hanteerd deze definitie voor niet-westers:quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:11 schreef akkefietje het volgende:
Vijf jaar geen Westerse allchtoon meer toelaten in Nederland? Dat betekent dat vrijwel alle niet-europesche bedrijven uit Nederland verdwijnen. Een Japans bedrijf zal het echt niet pikken als ze hier geen Japanse directeur of controler mogen neerzetten. En ook bedrijven als Philips, Shell of Unilever zijn dan snel weg met hun R&D. Kortom, totaal onrealistsch.
En om het inkoppertje "zetten we over de grens met Belgie of Duitsland" maar vast te ontkrachten: Er zijn EU verdragen mbt asielzoekers die vastleggen dat de oplossing moet worden gezocht in het land waar ze het eerst asiel aanvragen. Dit om te voorkomen dat je "pingpong" gevallen krijgen die van het ene EU land naar het andere worden gegooid omdat niemand er wat mee wil. Dat gebeurde nog wel eens in de jaren 80, maar dat is dus nu vastgelegd. Bij deze verdragen horen trouwens ook niet EU landen zoals Noorwegen en Zwitserland.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef Vhiper het volgende:
5000 asielzoekers? Nummer 5001 sturen we terug naar hartje oorlogsgebied, of leggen we die humaan zelf maar om?
Daarbovenop is het recht op samenscholing voor godsdienstige praktijken gegarandeerd in de Grondwet onder Artikel 6:quote:Vijf jaar geen moskeeën en Islamitische scholen meer bouwen? Leuk, maar onverdedigbaar, tenzij hij een algeheel verbod op bouwen van gebedshuizen en scholen wil of ongebreidelde discriminatie en racisme wil legaliseren.
Inderdaad klinkklare onzin. We zitten allang vast aan de Euro. Verder is een referendum nog steeds niet bindend in Nederland, en dat zal ook nog wel even duren, want daar is ook een grondwetswijziging voor nodig en dus 2/3e meerderheid. Dit is iets wat D'66 onder Paars en Balkenende II weer op tafel had gelegd, maar die meerderheid kwam nooit.quote:Wilders gaat nog even door. Een referendum over de Euro. Pure geldverspilling, wil men de EUro houden, is het zonde van de kosten van het referendum en wil men de Euro kwijt, wil ik niet eens aan de kosten van het terughalen van de gulden denken.
Inderdaad. Gelukkig krijgt ie echt niet meer dan 2 zetels met deze domme standpunten.quote:Al met al zou ik zeggen: Wil je dit land te gronde richten, stem dan vooral Wilders![]()
Eensch.quote:
Is goed tegen de overbevolking, maar we willen de komende 10.000 wel naar het Waddinxveen sturen, eerst natuurlijk alle natuur platgooien, beton erover, hoge grijze flats, zal je vast wel goed vindenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:05 schreef JelleS het volgende:
[..]
Discriminatie. Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.
Het blijft een enge populist. Neem nu het idee voor een referendum over de euro. Kan er eigenlijk alleen maar heel hard om lachen.
waarom zie jij dit als zijnde discriminatie?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:05 schreef JelleS het volgende:
[..]
Discriminatie. Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.
Het blijft een enge populist. Neem nu het idee voor een referendum over de euro. Kan er eigenlijk alleen maar heel hard om lachen.
Wat vind je er dan van dat wij niet welkom zijn in Indionesie ? een niet Indionesier mag geen huis kopen in Indionesie, toch hoor ik links hier niks over zeggen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 00:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Het CBS hanteerd deze definitie voor niet-westers:
"Tot de categorie ‘niet-westers’ behoren allochtonen uit Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan."
Indonesische Moslims zijn dus gewoon "westers" en welkom, net als Molukkers en andere eilanders uit Indonesië. Jappaners zullen dus welkom blijven, maar Chinezen (die tegenwoordig erg veel met Philips doen) zijn dan 5 jaar niet meer welkom?
Wilders is het dus overduidelijk om de Marokkanen en Turken te doen natuurlijk....
Dat is toch ook ons probleem helemaal niet?quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:16 schreef dodegod het volgende:
Wat vind je er dan van dat wij niet welkom zijn in Indionesie ? een niet Indionesier mag geen huis kopen in Indionesie, toch hoor ik links hier niks over zeggen.
Yep, we hoeven alleen maar even het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet te slopen. Maar zo waren de rassenwetten in het Duitsland van 1935 ook slechts een "formaliteit" natuurlijk.quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:13 schreef zhe-devilll het volgende:
waarom zie jij dit als zijnde discriminatie?
Tis maar een formaliteit hoor.....
Hij denkt logisch na?quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik zag eens een programma over hem en ik vindt hem een wonderbaarlijk helder licht toch
goed voor nou oke...10 zetels!
Ik vind dat hij zijn heldere zegje mag doen
zekurssssssssss wel
hij is niet anti hij denkt enorm logisch na!
Net zoals men denkt in die andere landen nml..hij spiegelt!
Ik werk zelf bij Philips en een flink deel van onze nieuwe medewerkers (ook hier) komt uit India en China, plus wat uit Korea. Ik ben bang dat ik met Wilders aan de macht binnen twee jaar op straat sta, dan is Philips dus hier vertrokken. Gelukkig maar dat hij er op 22 november niet aan te pas komt..quote:Op zondag 20 augustus 2006 00:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Het CBS hanteerd deze definitie voor niet-westers:
"Tot de categorie ‘niet-westers’ behoren allochtonen uit Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan."
Indonesische Moslims zijn dus gewoon "westers" en welkom, net als Molukkers en andere eilanders uit Indonesië. Jappaners zullen dus welkom blijven, maar Chinezen (die tegenwoordig erg veel met Philips doen) zijn dan 5 jaar niet meer welkom?
Wilders is het dus overduidelijk om de Marokkanen en Turken te doen natuurlijk....
Heb je hem weer. Je bent blijkbaar nooit in Waddinxveen Noord geweest, daar is het namelijk al het geval. En natuur hebben we niet, dus helaas. Laat ze maar komen hoor.quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:11 schreef dodegod het volgende:
[..]
Is goed tegen de overbevolking, maar we willen de komende 10.000 wel naar het Waddinxveen sturen, eerst natuurlijk alle natuur platgooien, beton erover, hoge grijze flats, zal je vast wel goed vinden![]()
Dat is toch duidelijk. Hij maakt onderscheid tussen westers en niet westers. Als je rijk bent en uit de goede omgeving komt mag je wel naar binnen, anders niet. Dat is gewoon discriminatie. Apartheid.quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
waarom zie jij dit als zijnde discriminatie?
Tis maar een formaliteit hoor.....
Een Philips-collega van mij is net vorige maand naar Indonesie uitgezonden om daar te gaan werken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:16 schreef dodegod het volgende:
[..]
Wat vind je er dan van dat wij niet welkom zijn in Indionesie ?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:18 schreef du_ke het volgende:
Ach Wildersdit is gewoon bijna zielig zo onnozel.
Vergeet het maar. De mega-subsudie voor de hypoteken wil meneer weer handhaven. De rest van de subsidies is peanuts vergeleken daarmee, dus dat schiet weinig op.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:43 schreef Gabry het volgende:
Snijden in ontwikkelingshulp en subsidies voor belastingverlaging [afbeelding]
Ik hoop dat dat zijn speerpunten worden, want de rest kan me gestolen worden
Dus? Heel het concept van Natie-staten is op discriminatie gebaseerd.quote:
Oh nee? Op welke basis zou dit grondwettelijk niet mogen dan? Er mag niet eens aan de grondwet getoetst worden trouwens dus wat dat betreft...quote:Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 04:06 schreef maartena voor de 1.000e keer z'n zelfde zeikjankriedeltje:
rassenwetten in het
Duitsland van
1935
Nee, hij is niet de juiste persoon ervoor.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:31 schreef du_ke het volgende:
Raymond geloof je daadwerkelijk dat Wilders in staat is om iets te berijken bereiken?
Welke politicus kan wel wat bereiken?quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:31 schreef du_ke het volgende:
Raymond geloof je daadwerkelijk dat Wilders in staat is om iets te berijken bereiken?
plaat voor je kop en doordrammenquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welke politicus kan wel wat bereiken?
Wat voor eigenschappen heb je daarvoor nodig dan?
Als je het daar zo mee oneens bent waarom reageer je daar niet inhoudelijk op. Het is een onderbouwd betoog van maartena maar het is natuurlijk makkelijker om het taboe te verklaren dan er serieus op in te gaan. Vind jij niet dat Wilders veel te veel de kaart van de scheidslijn van ras en religie speelt?quote:
Dat heb ik al reeds gedaan maar hij post in IEDER topic dat riedeltje over Duitslands rassenwetten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je het daar zo mee oneens bent waarom reageer je daar niet inhoudelijk op. Het is een onderbouwd betoog van maartena maar het is natuurlijk makkelijker om het taboe te verklaren dan er serieus op in te gaan.
Nee. Dit heeft niets met ras te maken maar met nationaliteit en het handhaven van de natie-staat Nederland.quote:Vind jij niet dat Wilders veel te veel de kaart van de scheidslijn van ras en religie speelt?
Dan reageer je toch gewoon niet. Jouw posts blinken ook niet echt uit in variatie.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:38 schreef -IksRee- het volgende:
Dat heb ik al reeds gedaan maar hij post in IEDER topic dat riedeltje over Duitslands rassenwetten.
Nou ja, nationaliteit dan, vindt dat verschil niet zo boeiend. Het gaat er gewoon omdat hij de ene soort mens hoger plaats dan de ander. Net zoals bij de joden gebeurde en toen vonden ook heel veel mensen dat daar hele goede redenen voor waren. Zelfde mechanisme in mijn ogen. Natuurlijk is de situatie nooit 1 op 1 te liggen omdat de omstandigheden anders zijn maar er is wel een duidelijke correlatie.quote:Nee. Dit heeft niets met ras te maken maar met nationaliteit en het handhaven van de natie-staat Nederland.
In theorie zou het kunnen, in de praktijk is het vrijwel uitgesloten. De Raad van State zal een negatief advies uitbrengen over een wet die in strijd is met de Grondwet. De kans dat een dergelijke wet dan in ongewijzigde vorm door beide Kamers wordt aangenomen is klein.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:27 schreef -IksRee- het volgende:
Oh nee? Op welke basis zou dit grondwettelijk niet mogen dan? Er mag niet eens aan de grondwet getoetst worden trouwens dus wat dat betreft...
Zoals hans teeuwen zou zeggenquote:Op zondag 20 augustus 2006 15:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hij denkt logisch na?![]()
Kom nou, zeg, ik heb al uitgebreid beschreven hoeverre zijn ideeën of te veel kosten of simpelweg onrealistisch en niet uitvoerbaar zijn.![]()
Maar dat verschil is wel heel boeiend, omdat het het fundament is waarop de natie-staten zijn gebouwd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ja, nationaliteit dan, vindt dat verschil niet zo boeiend.
Dat doe ik ook en ook jij. Ook jij vindt mij lager als je eigen politiek correcte vriendjes. En daar is ook niets mis mee, ook al wilde men dat er via de politieke correctheid van de jaren 80 en 90 eruit krijgen.quote:Het gaat er gewoon omdat hij de ene soort mens hoger plaats dan de ander.
Nee, niet zoals bij de joden. Wat er bij de joden gebeurde was dat een al eeuwen in Duitsland aanwezige groep mensen die in de meeste gevallen compleet verDuitst waren (inclusief Duitse achternaam) opeens ieder burgerrecht werden ontnomen. Dat is in de verste verte niet vergelijkbaar met het weren van immigranten uit een kansarm 3e wereldland waar je er al honderdduizenden van hebt opgenomen die veel problemen opleveren noch met het consequent zijn met je eigen regels omtrent dubbele nationaliteiten.quote:Net zoals bij de joden gebeurde en toen vonden ook heel veel mensen dat daar hele goede redenen voor waren.
Nee, er is geen duidelijke correlatie zoals ik al hierboven onderbouwd heb.quote:Zelfde mechanisme in mijn ogen. Natuurlijk is de situatie nooit 1 op 1 te liggen omdat de omstandigheden anders zijn maar er is wel een duidelijke correlatie.
En in welk opzicht zou het weigeren van niet-Westerse immigranten in strijd zijn met de grondwet dan? Met welk artikel dan? Artikel 1 gaat over het behandelen van mensen die in NL zijn, NIET over het toelaten van mensen van buiten NL.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In theorie zou het kunnen, in de praktijk is het vrijwel uitgesloten. De Raad van State zal een negatief advies uitbrengen over een wet die in strijd is met de Grondwet. De kans dat een dergelijke wet dan in ongewijzigde vorm door beide Kamers wordt aangenomen is klein.
Dat zou betekenen dat niet-Westerse immigranten dus eerst het land ingaan voordat ze een verblijfsvergunning vragen. Wat een wassen neus.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:00 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En in welk opzicht zou het weigeren van niet-Westerse immigranten in strijd zijn met de grondwet dan? Met welk artikel dan? Artikel 1 gaat over het behandelen van mensen die in NL zijn, NIET over het toelaten van mensen van buiten NL.
Ik geef alleen maar aan dat die rassenwetten voor een deel sterk overeenkomen met wat Wilders met de grondwet en de burgerrechten wil. En tot nu toe heeft ook niemand het kunnen ontkrachten, men komt meestal met niet-inhoudelijke reacties zoals die van jou. Men vind het alleen zo eng geassocieerd te worden met een ver verleden. En ik heb het hier ook niet over de Endlosung, ik heb hier puur en alleen over de politieke en gerechterlijke stappen die zijn ondernomen om de Joden minder rechten te geven. En dat komt erg sterk overeen met wat Wilders met Islamieten wil.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:38 schreef -IksRee- het volgende:
Dat heb ik al reeds gedaan maar hij post in IEDER topic dat riedeltje over Duitslands rassenwetten.
Nee, volgens mij is er geen enkele wet die ons verplicht mensen toe te laten en is het dus meer een soortement van gunst. Daar mogen we gewoon eisen aan stellen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat niet-Westerse immigranten dus eerst het land ingaan voordat ze een verblijfsvergunning vragen. Wat een wassen neus.
Perfecte post. Niks aan toe te voegen. Hoop dat mensen die overwegen Wilders te stemmen of zijn standpunten steunen, dit echt serieus lezen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat die rassenwetten voor een deel sterk overeenkomen met wat Wilders met de grondwet en de burgerrechten wil. En tot nu toe heeft ook niemand het kunnen ontkrachten, men komt meestal met niet-inhoudelijke reacties zoals die van jou. Men vind het alleen zo eng geassocieerd te worden met een ver verleden. En ik heb het hier ook niet over de Endlosung, ik heb hier puur en alleen over de politieke en gerechterlijke stappen die zijn ondernomen om de Joden minder rechten te geven. En dat komt erg sterk overeen met wat Wilders met Islamieten wil.
Zo was het onderdeel van die rassenwetten dat Joden geen nieuwe synagoges mochten bouwen. Geen joodse scholen, en geen joodse maatschappelijke centra. Joden mochten niet langer meer de Duitse nationaliteit verkrijgen door naturalisatie, en hen die een misdaad van een bepaald karakter pleegden raakten de Duitse nationaliteit kwijt en werden de grens over gezet. Tevens mochten er geen nieuwe Joden naar Duitsland komen. Uiteraard waren andere Europeanen nog gewoon welkom.
De rassenwetten van 1935 gaan nog een stap verder, in dat deze ook besloot dat Joden niet langer mochten trouwen met Duitsers. in 1938 werden de wetten uitgebreid dat Joden ook geen bedrijfseigenaar en huiseigenaren mochten zijn, wat de Kristalnacht tot gevolg had.
Maar een heel groot deel van die rassenwetten zoals ik die hierboven beschrijf komen overeen met wat Wilders wil: Geen gelijke burgerrechten voor islamieten, de Grondwet zo aanpassen dat Islamieten minder rechten krijgen. Geen nieuwe moskee's, geen islamitische scholen, geen naturalisatie voor minstens 10 jaar, afpakken Nederlandse nationaliteit bij bepaalde misdaden, en een immigratiestop voor 5 jaar voor niet-westerse immigranten, etc, etc. Wilders is zelfs voorstander van werkkampen voor Marokkaanse straatjongeren. En hij noemt ze "tijdelijk", maar ik denk dat hij het net zo "tijdelijk" bedoeld als het kwartje van Kok.
Het enige verschil is dat Wilders geen Sturm Abteilung heeft die met bruine pakken de boel in de gaten houdt.Maar er zijn wel degelijk grote overeenkomsten tussen de rassenwetten van toen, en wat Wilders wil invoeren.
Ik denk alleen dat hen die Wilders zo blindelings steunen liever niet inzien dat er zoveel overeenkomsten zijn, want het is natuurlijk een geschiedenis geweest met grote bloedvlekken. Maar nogmaals, ik heb het dus alleen over politieke en gerechterlijke overeenkomst.
Don't you believe it. Het is veel makkelijker om vanuit de onderbuik te denken en te handelen. Mensen leren niet van de geschiedenis. Ze zien alleen de oppervlakte. Bij het woord 'nazi' denkt men direct aan Endlosung, terwijl dat een proces is wat pas veel later is gestart. De eerste jaren van het nazi-bewind bestonden uit politieke en maatschappelijke maatregelen tegen ongewenste groepen. En maartena heeft gelijk als hij stelt dat die heel eng dicht bij de maatschappij komen, die Nederland gaat worden als we Wilders' plannen zouden invoeren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Perfecte post. Niks aan toe te voegen. Hoop dat mensen die overwegen Wilders te stemmen of zijn standpunten steunen, dit echt serieus lezen.
Voor mijn gevoel zit Nederland al een tijdje op die koers, helaas.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Don't you believe it. Het is veel makkelijker om vanuit de onderbuik te denken en te handelen. Mensen leren niet van de geschiedenis. Ze zien alleen de oppervlakte. Bij het woord 'nazi' denkt men direct aan Endlosung, terwijl dat een proces is wat pas veel later is gestart. De eerste jaren van het nazi-bewind bestonden uit politieke en maatschappelijke maatregelen tegen ongewenste groepen. En maartena heeft gelijk als hij stelt dat die heel eng dicht bij de maatschappij komen, die Nederland gaat worden als we Wilders' plannen zouden invoeren.
Je kunt het eens zijn of niet met Balkenende c.s., VVD en CDA zijn in ieder geval nog min of meer gebonden aan de traditionele regels van het spel. Wilders is zo gevaarlijk, omdat hij zijn eigen regels verzint. Hij heeft lak aan democratische beginselen, omdat daar geen stemmen te winnen zijn voor hem. Hij moet het hebben van de teleurgestelde LPF'ers. mensen die met hun volle verstand op een dooie populist hebben gestemd, in de hoop dat zijn partij dat gedachtengoed zou uitdragen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zit Nederland al een tijdje op die koers, helaas.
Als je even niet zo selectief gequote had, dan had je kunnen zien dat ik wel degelijk inhoudelijk gereageerd hebben tegen SCH over jouw stelling.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat die rassenwetten voor een deel sterk overeenkomen met wat Wilders met de grondwet en de burgerrechten wil. En tot nu toe heeft ook niemand het kunnen ontkrachten, men komt meestal met niet-inhoudelijke reacties zoals die van jou.
Nee, ten 1e vind ik dat helemaal niet 'eng' en ten tweede lijkt het er in de verste verte niet op.quote:Men vind het alleen zo eng geassocieerd te worden met een ver verleden. En ik heb het hier ook niet over de Endlosung, ik heb hier puur en alleen over de politieke en gerechterlijke stappen die zijn ondernomen om de Joden minder rechten te geven. En dat komt erg sterk overeen met wat Wilders met Islamieten wil.
Nee, ook daar heb je het weer fout of verdraai je bewust de feiten. In de wetten die Duitsland aannam werd gesteld dat je alleen Duits staatsburger kon zijn als je aantoonbaar Duits bloed had. Een Roemeen was net zo min welkom.quote:Zo was het onderdeel van die rassenwetten dat Joden geen nieuwe synagoges mochten bouwen. Geen joodse scholen, en geen joodse maatschappelijke centra. Joden mochten niet langer meer de Duitse nationaliteit verkrijgen door naturalisatie, en hen die een misdaad van een bepaald karakter pleegden raakten de Duitse nationaliteit kwijt en werden de grens over gezet. Tevens mochten er geen nieuwe Joden naar Duitsland komen. Uiteraard waren andere Europeanen nog gewoon welkom.
Nee, dat was niet de directe aanleiding tot de Kristalnacht en die wetten werden in 38 niet uitgebreid, de aanleiding was de moord op een Duitse diplomaat door een jood.quote:De rassenwetten van 1935 gaan nog een stap verder, in dat deze ook besloot dat Joden niet langer mochten trouwen met Duitsers. in 1938 werden de wetten uitgebreid dat Joden ook geen bedrijfseigenaar en huiseigenaren mochten zijn, wat de Kristalnacht tot gevolg had.
Wat heeft het niet toelaten van mensen uit bepaalde landen te maken met minder rechten voor NL islamieten? Helemaal NIETS. We hoeven helemaal niemand binnen te laten als we niet zouden willen. Het is aan ons de eisen te stellen.quote:Maar een heel groot deel van die rassenwetten zoals ik die hierboven beschrijf komen overeen met wat Wilders wil: Geen gelijke burgerrechten voor islamieten, de Grondwet zo aanpassen dat Islamieten minder rechten krijgen. Geen nieuwe moskee's, geen islamitische scholen, geen naturalisatie voor minstens 10 jaar, afpakken Nederlandse nationaliteit bij bepaalde misdaden, en een immigratiestop voor 5 jaar voor niet-westerse immigranten, etc, etc.
Ja, daar was Lubbers ook voorstander voor. En alsof werkkampen perse gelijk staat aan Nazisme. In jouw land hebben ze heel lang van dat soort werkkampen in die Glen Millershit.quote:Wilders is zelfs voorstander van werkkampen voor Marokkaanse straatjongeren. En hij noemt ze "tijdelijk", maar ik denk dat hij het net zo "tijdelijk" bedoeld als het kwartje van Kok.
Oh leuk zeg diequote:Het enige verschil is dat Wilders geen Sturm Abteilung heeft die met bruine pakken de boel in de gaten houdt.
Ja, en Hitler was vegetarisch dus er zijn hele grote overeenkomsten tussen vegetariers en Hitler... jouw redenatiestijl.quote:Maar er zijn wel degelijk grote overeenkomsten tussen de rassenwetten van toen, en wat Wilders wil invoeren.
Nee, dat WIL je graag dat dat zo is, maar je slaat de plank finaal mis.quote:Ik denk alleen dat hen die Wilders zo blindelings steunen liever niet inzien dat er zoveel overeenkomsten zijn, want het is natuurlijk een geschiedenis geweest met grote bloedvlekken. Maar nogmaals, ik heb het dus alleen over politieke en gerechterlijke overeenkomst.
Wilders is iemand die een groot deel van de Democratische principes overboord zou gooien alleen maar om de Islamieten verder te onderdrukken. Een democratie is een weegschaal en als je teveel steentjes aan de ene kant gooit, dan zal ie uiteindelijk helemaal naar beneden vallen. Wilders is iemand die wil gokken met die balans.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kunt het eens zijn of niet met Balkenende c.s., VVD en CDA zijn in ieder geval nog min of meer gebonden aan de traditionele regels van het spel. Wilders is zo gevaarlijk, omdat hij zijn eigen regels verzint. Hij heeft lak aan democratische beginselen, omdat daar geen stemmen te winnen zijn voor hem. Hij moet het hebben van de teleurgestelde LPF'ers. mensen die met hun volle verstand op een dooie populist hebben gestemd, in de hoop dat zijn partij dat gedachtengoed zou uitdragen.
In het totaal van de regering gaat het gelukkig niet zo ver als Wilders doet maar we zijn in de post-Fortuynistische periode wel doorgeslagen en doen dat nog steeds. Fortuyns bijkans hysterische afkeer van de islam is door sommigen vrij handig overgenomen (Hirsi Ali, Pastors, Verdonk) en op een zogenaamd subtiele manier uitgewerkt terwijl de achterliggende gedachte toch vrij radicaal is. Wij zijn beter dan hullie en wij hebben het voor het zeggen etc. Dat is de koers waar ik op doelde en daar doet deze regering niet zoveel tegen en als ze wel genuanceerde dingen doen (Van Ardenne, Donner, Balkenende) dan is Verdonk er weer in rap tempo bij om dat ongedaan te maken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt het eens zijn of niet met Balkenende c.s., VVD en CDA zijn in ieder geval nog min of meer gebonden aan de traditionele regels van het spel. Wilders is zo gevaarlijk, omdat hij zijn eigen regels verzint. Hij heeft lak aan democratische beginselen, omdat daar geen stemmen te winnen zijn voor hem. Hij moet het hebben van de teleurgestelde LPF'ers. mensen die met hun volle verstand op een dooie populist hebben gestemd, in de hoop dat zijn partij dat gedachtengoed zou uitdragen.
Ik weet niet in wat voor commune jij leeft, maar we hebben niet meer de grenscontroles waardoor we iedereen uit het land kunnen houden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is er geen enkele wet die ons verplicht mensen toe te laten en is het dus meer een soortement van gunst. Daar mogen we gewoon eisen aan stellen.
Dat is wel vreemd, want de eerste regels zijn criteria om hier te kunnen participeren, het tweede niet. Daarom heet dat discriminatie slimpie.quote:Als we mogen stellen dat mensen een bepaald inkomen moeten hebben, taalcursus afgerond moeten hebben ed dat lijkt het me niet zo vreemd dat je ook gewoon kan zeggen: mensen uit die groep landen hoeven we nu niet.
Ten eerste werden er in 1935 ook wetten aangenomen die wat ik hierboven heb beschreven uitvoerden, zoals het niet langer toelaten van nieuwe synagoges, nieuwe joodse scholen, etc, etc.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:53 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, ook daar heb je het weer fout of verdraai je bewust de feiten. In de wetten die Duitsland aannam werd gesteld dat je alleen Duits staatsburger kon zijn als je aantoonbaar Duits bloed had. Een Roemeen was net zo min welkom.
De aanleiding en de oorzaak zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Het was wel heel erg makkelijk omdat eerder dat jaar juist wel wetten werden aangenomen waarin Joden het bezit van huizen werd ontzegt (werden eigendom van de staat) en zo ook mochten Joden niet langer een eigen zaak hebben. De Kristalnacht kon zo gemakkelijk worden verdoezeld door te roepen: "Kijk, daar is een Jood met een eigen winkel, en dat mag niet!!" En het was natuurlijk de SA die de bevolking met dat soort zaken opjutte.quote:Nee, dat was niet de directe aanleiding tot de Kristalnacht en die wetten werden in 38 niet uitgebreid, de aanleiding was de moord op een Duitse diplomaat door een jood.
Het toelaten van mensen in Nederland valt ook voor een deel onder de grondwet. Dat betekend dus dat als een Marokkaan een aanvraag doet om in Nederland te willen verblijven, dat voor hem dezelfde wetten en rechten gelden als een Amerikaan die in Nederland wil verblijven.quote:Wat heeft het niet toelaten van mensen uit bepaalde landen te maken met minder rechten voor NL islamieten? Helemaal NIETS. We hoeven helemaal niemand binnen te laten als we niet zouden willen. Het is aan ons de eisen te stellen.
De Grondwet is een grondbeginsel voor alle wetten in Nederland. Dat geldt zowel voor het bouwen van een nieuwe moskee, de Rijkswet op het Nederlanderschap, als de Immigratiewetgeving. Het slopen van Artikel 1 in onze Grondwet heeft op al die wetten invloed, omdat vanaf dat moment dus in alle wetten heel makkelijke een "behalve Islamieten" addendum zou kunnen worden toegevoegd.quote:Zoals gezegd is het afpakken van alle burgerrechten van een zo onderhand autochtone groep niet te vergelijken met het beperken van de immigratiemogelijkheden danwel het consequent zijn met je regels voor dubbele nationaliteit.
Ik heb Hitler nergens genoemd. Ik heb alleen genoemd dat er veel overeenkomsten zijn met de wetten die in de periode 1933-1938 door de Duitse regering zijn ingevoerd en de plannen die Wilders heeft. En dat kun je blijven proberen te ontkennen, maar de overeenkomsten zijn er wel degelijk.quote:Ja, en Hitler was vegetarisch dus er zijn hele grote overeenkomsten tussen vegetariers en Hitler... jouw redenatiestijl.
Vandaar dat Wilders met wat extra maatregelen is gekomen, over moskeeen, scholen, en de hoofddoekjes zal hij vast ook wel niet vergeten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat heeft het niet toelaten van mensen uit bepaalde landen te maken met minder rechten voor NL islamieten? Helemaal NIETS.
Ik weet niet in wat voor dorp jij leeft (of wel) maar dat betekent dus niet dat we dan maar iedereen officieel toe moeten laten. Want dat is wat jij insinueert. Voor EU-inwoners gelden andere regels ja, dat hebben we afgesproken. Maar volgens jou staan de grenzen vanwege de Schengen-regelingen wagenwijd open voor de hele wereld?quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor commune jij leeft, maar we hebben niet meer de grenscontroles waardoor we iedereen uit het land kunnen houden.
Ook dat is discriminatie: er wordt onderscheid gemaakt en dat is wat discrimineren betekent, snuggere.quote:Dat is wel vreemd, want de eerste regels zijn criteria om hier te kunnen participeren, het tweede niet. Daarom heet dat discriminatie slimpie.
Dat is ook zo. Net zoals fascisme en communisme zo slecht waren dat we er van af moesten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:03 schreef SCH het volgende:
Het is een stroming die er min of meer van uit gaat dat de islam zo slecht is dat we er vanaf zouden moeten en dat mensen dat geloof niet mogen aanhangen.
Volgens mij heb jij een lesje lezen en beredeneren nodig. En pleur eens op met die knippersmilie: ik ben je vriendje niet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar volgens mij heb je een lesje Grondwet nodig.
Nee hoor, gewoon doen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:17 schreef BlaineDeMono het volgende:
Om hem te beschuldigen van fascistische praktijken (min of meer) gaat wel wat ver.
Alle christenen en joden ook maar meteen eruit gooien, immers bijna hetzelfde in de basis. Een wereld zonder religies zou mooi zijn, maar mensen zijn nu eenmaal zwak en hebben het nodig.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:31 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Net zoals fascisme en communisme zo slecht waren dat we er van af moesten.
Totale kolder: je kan simpelweg met de landen waarvan je wel mensen toe wilt laten verdragen af sluiten en met de overige niet. Maar nee, dat is volgens Maartena een stap richting de Endlosungquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Het toelaten van mensen in Nederland valt ook voor een deel onder de grondwet. Dat betekend dus dat als een Marokkaan een aanvraag doet om in Nederland te willen verblijven, dat voor hem dezelfde wetten en rechten gelden als een Amerikaan die in Nederland wil verblijven.
Wel eerlijk dat je het zo toegeeft maar ook echt ongelooflijk naief. De islam is hier en blijft hier, live with it.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:31 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Net zoals fascisme en communisme zo slecht waren dat we er van af moesten.
Niet wagenwjd, maar er zijn genoeg mogelijkheden. Eenmaal op Nederlandse bodem is discriminatie niet meer mogelijk.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef -IksRee- het volgende:
Maar volgens jou staan de grenzen vanwege de Schengen-regelingen wagenwijd open voor de hele wereld?
Onzin. Discrminatie is onderscheid op irrelevante criteria.quote:[..]
Ook dat is discriminatie: er wordt onderscheid gemaakt en dat is wat discrimineren betekent, snuggere.
Zeker wel. Zo gelden er al andere regels voor EU-ingezeten en niet EU-ingezeten. Dat is discriminatie.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niet wagenwjd, maar er zijn genoeg mogelijkheden. Eenmaal op Nederlandse bodem is discriminatie niet meer mogelijk.
Nee hoor, niet per definitie. Discriminatie is ook gewoon ergens onderscheid in maken.quote:Onzin. Discrminatie is onderscheid op irrelevante criteria.
Zo iets zeiden ze in in de jaren '30 ook, om even in Maartenas stijl te blijven hangenquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Wel eerlijk dat je het zo toegeeft maar ook echt ongelooflijk naief. De islam is hier en blijft hier, live with it.
Je hoort het, Moslims zijn hier en blijven hier, get used to it palquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zo iets zeiden ze in in de jaren '30 ook, om even in Maartenas stijl te blijven hangen![]()
Verder ben jij degene die naief is over de islam, maar je zal je portie nog wel krijgen in de toekomst, daar maak ik me geen zorgen om.
Mijnes ook niet: hij is geen leider en geen charismatisch persoon. Hij zal nooit een grote partij vd grond krijgen in NL.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn stem zal hij niet snel krijgen daarvoor staat hij me als politicus niet aan.
Hij is eigenlijk gewoon een bankjeszitter die zijn kans rook na de teloorgang van de LPF maar waarschijnlijk hetzelfde lot achterna gaat.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:29 schreef -IksRee- het volgende:
Mijnes ook niet: hij is geen leider en geen charismatisch persoon. Hij zal nooit een grote partij vd grond krijgen in NL.
Dat is geen discriminatie anders was er allang tegen opgetreden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zeker wel. Zo gelden er al andere regels voor EU-ingezeten en niet EU-ingezeten. Dat is discriminatie.
In het woordenboek ja, maar in het wetboek niet.quote:[..]
Nee hoor, niet per definitie. Discriminatie is ook gewoon ergens onderscheid in maken.
Dat is natuurlijk ook een eerste klas dooddoener en daarnaast kan je dat nooit zeker weten. Of heb je een lijntje naar de toekomst?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:15 schreef SCH het volgende:
Wel eerlijk dat je het zo toegeeft maar ook echt ongelooflijk naief. De islam is hier en blijft hier, live with it.
SCH zal heropgevoed worden door Banshee "Homo-isme" Boy, en de zijnenquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:26 schreef -IksRee- het volgende:
...........
Verder ben jij degene die naief is over de islam, maar je zal je portie nog wel krijgen in de toekomst, daar maak ik me geen zorgen om.
Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een eerste klas dooddoener en daarnaast kan je dat nooit zeker weten. Of heb je een lijntje naar de toekomst?
Ja.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?
En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?quote:
Hoezo ben ik naief? Ik ben realistisch. De islam is hier en juist als we er zo mee om blijven gaan dan moet je je pas zorgen maken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zo iets zeiden ze in in de jaren '30 ook, om even in Maartenas stijl te blijven hangen![]()
Dat hangt af van die driekwart mensen met het islamitisch geloof, en of ze in staat zijn die agressieve godsdienst van ze te castreren zoals dat met het gristendom gebeurd is.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?
Hoewel ik Wilders verre van goed vind, ben ik die retoriek om iedereen die kritisch is tegen moslims met nazi's te vergelijken kotsbeu! Kinderlijk gedoe!quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?
Leg uit - hoe gaat dat dan in zijn werk?quote:
Goederenwagons, daar vervoer je toch geen mensen in?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoewel ik Wilders verre van goed vind, ben ik die retoriek om iedereen die kritisch is tegen moslims met nazi's te vergelijken kotsbeu! Kinderlijk gedoe!
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Leg uit - hoe gaat dat dan in zijn werk?
Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn.
Ga maar lekker kuieren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:47 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.
Nee maar dat Wilders het voor het zeggen krijgt lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Dus waar zijn we mee bezig?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
Beetje fokken toch?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee maar dat Wilders het voor het zeggen krijgt lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Dus waar zijn we mee bezig?
En hoe zit dat met Engeland?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/110403/index.htmlquote:Britten gaan moslims extra controleren
De Britse overheid overlegt met beheerders van vliegvelden over de invoering van een nieuw systeem voor het specifiek screenen van passagiers die behoren tot groepen die het grootste veiligheidsrisico vormen.
Dat schrijft de Britse krant The Times. Het nieuwe systeem maakt gebruik van profielschetsen van risicovolle passagiers. Tot de criteria behoren naast zaken als verdacht gedrag en reispatronen ook etnische kenmerken en religieuze achtergrond.
In de praktijk betekent het dat mensen van Pakistaanse of Arabische afkomst, en moslims in het algemeen, een veel grotere kans zullen hebben om uitgebreid te worden gecontroleerd op Britse vliegvelden.
Verontrust
Volgens functionarissen van het Britse ministerie van Transport zal het systeem veel effectiever zijn bij het opsporen van mogelijke terroristen dan de bestaande willekeurige checks. Bovendien zullen wachttijden bij veiligheidspoorten drastisch worden bekort.
Vijf dagen nadat Britse en Pakistaanse autoriteiten naar eigen zeggen een grote terreuraanslag met vloeibare explosieven op passagiersvliegtuigen verijdelden, lopen reizigers op Britse vliegvelden en elders nog altijd vertragingen op door de extra veiligheidschecks. Zeventien van de 24 verdachte moslimextremisten zijn van Pakistaanse afkomst.
Britse moslimgroepen hebben meteen verontrust gereageerd op de plannen om op etnische en religieuze gronden te selecteren op vliegvelden. Volgens de Britse Moslimraad zullen de plannen juist die groep vervreemden die de overheid het meest nodig heeft bij de bestrijding van terrorisme - de moslims zelf.
Onderbouwingen geven aan mensen die niet twijfelen is nog veel zinlozer. Het is juist de essentie van discussieren dat je iets onderbouwt om een ander te overtuigen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:47 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.
Ik zie inderdaad een mogelijkheid om veel mensen te laten vertrekken en buiten dat zie ik het ook gebeuren dat de islam als ideologie gaat verdwijnen. Want dat is wat het tegenwoordig is: een staatsinrichtingsideologie, net zoals communisme en fascisme. En net zoals die 2 gevallen zijn, zal dat ook met nummer 3 gaan gebeuren. En dat gaan jij en ik nog meemaken, dunkt me.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie een stuk meer overeenkomsten tussen de islam en het nazi-gedachtengoed, maar goed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.
Ik vind het niet meer dan een wilde fantasie en een volstrekt ireeele inschatting van een godsdienst. De islam is een religie, hoe graag je dat ook anders wil zien om een politiek punt te kunnen scoren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:54 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad een mogelijkheid om veel mensen te laten vertrekken en buiten dat zie ik het ook gebeuren dat de islam als ideologie gaat verdwijnen. Want dat is wat het tegenwoordig is: een staatsinrichtingsideologie, net zoals communisme en fascisme. En net zoals die 2 gevallen zijn, zal dat ook met nummer 3 gaan gebeuren. En dat gaan jij en ik nog meemaken, dunkt me.
Dat zie je dan verkeerd maar het is me al vaker opgevallen dat jij denkt dat de radicale islam synoniem is aan de islam.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik zie een stuk meer overeenkomsten tussen de islam en het nazi-gedachtengoed, maar goed.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Het is een staatsinrichtingsvorm.
En je beweert dat dat dat een ongeschreven wet is?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:54 schreef Sidekick het volgende:
. Het is juist de essentie van discussieren dat je iets onderbouwt om een ander te overtuigen.
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.quote:
Islam is een godsdienst.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, dat is het niet. Het is een staatsinrichtingsvorm.
Jezus christus heb jij een chromosoom teveel of lees je gewoon expres de helft van de posts niet. En NEE, ik doel niet op theocratie, dumb ass.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Islam is een godsdienst.
Een theocratie is de staatsinrichtingsvorm die je wellicht bedoelt.
Tja, dat dacht ik zo'n 5 jaar geleden ook, en toen heb ik me er een beetje in verdiept.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Islam is een godsdienst.
Een theocratie is de staatsinrichtingsvorm die je wellicht bedoelt.
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.
Islam is net zo veel een Godsdienst als het Christendom en het Jodendom, en is geen staatsvorm.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:05 schreef -IksRee- het volgende:
Jezus christus heb jij een chromosoom teveel of lees je gewoon expres de helft van de posts niet. En NEE, ik doel niet op theocratie, dumb ass.
Sterker nog, het christendom was gewoon een voorzetting van het Romeinse rijk. Toen dat verviel is het christendom als bindende en staatsinrichtingsfactoor gebruikt. Inclusief dezelfde hoofdstad en dezelfde machthebbers erachter, in het begin dan. Maar het christendom is geknecht en de macht v/h Vaticaan gebroken. In Europa dan.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.
Nee, dat is het niet, eigenwijs stuk vreten. Koop dat stinkboek nou maar eens en lees het zelf.quote:Nee, de Islam is gewoon een godsdienst, net als het Christendom en de Islam.
Oh wauw, dank je wel voor deze wijze les, Maartena. Jeetje, je hebt me nu echt iets nieuws geleerd. Dank je wel voor deze fijne uiteenzetting.quote:Een theocratie is een staatsinrichingsvorm die het geloof als leidraad gebruikt. Iran is een theocratie bijvoorbeeld, maar ook Israel en het Vaticaan kunnen als theocratie worden genoemd.
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:10 schreef maartena het volgende:
[..]
En je hoeft je echt niet te verlagen met opmerkingen als "chromosoon teveel" of "dumb ass" om proberen je mening te verduidelijken.
Nou, nee.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.
Nee, de Islam is gewoon een godsdienst, net als het Christendom en de Islam.
In de Grondwet (artikel 93 en 94) staat dat - kort gezegd - we ons dienen te houden aan de geldende verdragen van volkenrechtelijke organisaties. Een van die verdragen is het "Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten" waar in artikel 26 een discriminatieverbod is vastgelegd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:00 schreef -IksRee- het volgende:
En in welk opzicht zou het weigeren van niet-Westerse immigranten in strijd zijn met de grondwet dan? Met welk artikel dan? Artikel 1 gaat over het behandelen van mensen die in NL zijn, NIET over het toelaten van mensen van buiten NL.
We hoeven helemaal niemand toe te laten volgens de grondwet en dit gaat niet over asielzoekers (die we wel verplicht zijn op te nemen volgens internationale verdragen).
Ja tuurlijk staat het er in. Net als in de bijbel. Maar dat is niet relevant. Woont de koran hier dan, heeft de koran armpjes en beentjes en stemrecht en een paspoort? Nee, het gaat om mensen en wat die geloven en gelovige moslims geloven net als christenen in 1001 variaties.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.
X-ray is weer aan de verliezend hand hoorquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.
Voor inwoners van NL ja. Maar dat betekent dus niet dat er geen eisen gesteld mogen worden aan immigranten die we sowieso niet toe zouden hoeven laten. He, er wordt nu al gediscrimineerd hoor, op staatsniveau. Dat begint zelfs al bij kleine dingen als een visa aanvragen. Mensen uit sommige landen moeten dat wel, mensen uit andere landen weer niet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In de Grondwet (artikel 93 en 94) staat dat - kort gezegd - we ons dienen te houden aan de geldende verdragen van volkenrechtelijke organisaties. Een van die verdragen is het "Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten" waar in artikel 26 een discriminatieverbod is vastgelegd.
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.quote:
Dat is de koran en islam volgens Wilders. Vraag het eens aan liberale moslims, surinaamse moslims, jongere moslims, marokkaanse moslims etc.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:13 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Nou, nee.
De theocratie is een van de belangrijkste peilers onder de Islam. De Sharia bijvoorbeeld, kan alleen in een Islamitische theocratie worden uitgevoerd, maar loopt als een rode draad door de gehele Koran.
Tuurlijk joh. Als dat is waar je in wilt blijven geloven. In dit soort rechts-orthodoxe bevooroordeelde praatjes die geen zier met de werkelijkheid hebben te maken, dan moet je dat vooral doen. Blijf vooral lekker angstig en haatdragend en het komt allemaal goed in Nederlandquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendomquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het Christendom is veel meer enkel een religie dan de islam. De sharia is onbekend in het christendom meteen een teken dat de islam meer omvat dan het christendom namelijk een hele staatsinrichting.
Man, ik ben, in tegenstelling tot jij, vanaf dag 1 tussen die gasten opgegroeid en ik heb het allemaal vanaf de 1e rij zien gebeuren. Dat jij nu denkt dat je met een vooraangekondigd bezoekje en een praatje met een woordvoerder van een moskee weet wat ze echt denken, dat is jouw naieve instelling.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Als dat is waar je in wilt blijven geloven. In dit soort rechts-orthodoxe bevooroordeelde praatjes die geen zier met de werkelijkheid hebben te maken, dan moet je dat vooral doen.
Ik zal zeker haatdragend blijven zijn tegen een achterhaald politiek systeem dat mij als ongelovig varken de dood en eeuwige hel in wenst ja. Maar goed, figuren zoals jij zouden de fascisten en communisten ook geen strobreed in de weg hebben gelegd met exact dezelfde argumenten.quote:Blijf vooral lekker angstig en haatdragend en het komt allemaal goed in Nederland
Datgene wat de sharia omvat. Vertel me even hoe dat in het christendom heet?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendom![]()
![]()
![]()
Je bent nu in gesprek met mij en niet met Wilders.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de koran en islam volgens Wilders.
Ik kan prima zelf lezen.quote:Vraag het eens aan liberale moslims, surinaamse moslims, jongere moslims, marokkaanse moslims etc.
Jij hebt vanaf dag 1 niet open gestaan voor wat dan ook en je eigen angstige beeld gekoesterd. Op rij 1 misschien, maar dan wel met je ogen en oren dicht.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:22 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Man, ik ben, in tegenstelling tot jij, vanaf dag 1 tussen die gasten opgegroeid en ik heb het allemaal vanaf de 1e rij zien gebeuren. Dat jij nu denkt dat je met een vooraangekondigd bezoekje en een praatje met een woordvoerder van een moskee weet wat ze echt denken, dat is jouw naieve instelling.
De islam is geen politiek systeem. Geeft maar weer aan hoe weinig je er van wilt weten. Je bent niks opgeschoten in al die jaren. Jammer.quote:Ik zal zeker haatdragend blijven zijn tegen een achterhaald politiek systeem
Ja hoor, geloof gewoon dat zelf. Dat geeft je wat meer geestelijke rust zeker?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt vanaf dag 1 niet open gestaan voor wat dan ook en je eigen angstige beeld gekoesterd. Op rij 1 misschien, maar dan wel met je ogen en oren dicht.
Dat is het wel. Je kan wel gewoon simpelweg liegen en je ogen dicht doen, maar dat maakt het niet minder waar. Als iemand niets opgeschoten is, ben jij het wel.quote:De islam is geen politiek systeem. Geeft maar weer aan hoe weinig je er van wilt weten. Je bent niks opgeschoten in al die jaren. Jammer.
Oh ?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
[
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendom![]()
![]()
![]()
Nou nee, ik weet het. Je bent in die angst groot geworden, is een bekend mechanisme.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja hoor, geloof gewoon dat zelf. Dat geeft je wat meer geestelijke rust zeker?
Dat klopt, dit kabinet heeft dan ook niet mijn voorkeur, integendeel.quote:Dat is het wel. Je kan wel gewoon simpelweg liegen en je ogen dicht doen, maar dat maakt het niet minder waar. Als iemand niets opgeschoten is, ben jij het wel.
Zinloos IksRee, zinloos. Deze discussie (islam = politiek) is al lang afgesloten, behalve dan voor wat "ewig Gestrigen", en een enkele psychoot.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:33 schreef -IksRee- het volgende:
He jammer godslasteraar. Ik wilde hem net quoten
Het oogkleppenmechanisme ook: dat voorkomt dat bepaalde zwakke geestjes weer in depressies belanden. Tja, de realiteit is hard he?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nee, ik weet het. Je bent in die angst groot geworden, is een bekend mechanisme.
[..]
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Zinloos IksRee, zinloos. Deze discussie is al lang afgesloten, behalve dan voor wat "ewig Gestrigen", en een enkele psychoot.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.
Gewoon zo nu en dan als een gorilla binnen komen stampen (verwijt van Mutant), en als voldoende mensen rood aanlopen weer de biezen pakken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gewoon zo nu en dan als een gorilla binnen komen stampen (verwijt van Mutant), en als voldoende mensen rood aanlopen weer de biezen pakken.
Tja de eigenschappen die je daarvoor nodig hebt staan natuurlijk niet vast. Maar je moet wel een substantiele aanhang achter je krijgen, je ideeën duidelijk uit kunnen dragen en in staat zijn om samen te werken. Allemaal punten waarop Wilders natuurlijk niet goed scoort.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welke politicus kan wel wat bereiken?
Wat voor eigenschappen heb je daarvoor nodig dan?
Tja jaapje, in tegenstelling tot jij verzet ik wel concreet werk en moet er geld verdiend worden. Ik krijg geen cheque voor niets doen op kosten van de gemeenschap dus helaas. Ik moet weer flink aan de slag gaan de komende maanden want anders komt het niet goed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.![]()
Hoi, SCH.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.![]()
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:00 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Hoi, SCH.
Ga je nu nog de overeenkomst tussen de bijbel en de sharia uit de doeken doen of was het gewoon gezwets ?
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.
Van jouw kant?quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........
Dat zijn gewoon theologische aspecten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:
Overigens staan er in de bijbel natuurlijk ook tal van leefregels en is dat inderdaad vergelijkbaar met de sharia. Het is geen 40 jaar geleden dat van een nette katholieke vrouw ook verwacht werd dat ze een hoofddoek omsloeg als ze naar de mis ging. En de 10 geboden zijn ook leefregels, de vastentijd etc etc.
Het was ook mijn vraag. Kom jij anders met het antwoord.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.
Bron, en cijfers?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.
Waarom maak je dan opmerkingen dat er maar liefst 3 streng gereformeerden zouden zijn in dit land, en miljoenen "godsdienstwaanzinnige" moslims in Nederland.... (uit een ander topic).quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef the_fucker het volgende:
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........
Ben toch benieuwd waar je dan wel op stemt. Nieuw Rechts?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:29 schreef -IksRee- het volgende:
Mijnes ook niet: hij is geen leider en geen charismatisch persoon. Hij zal nooit een grote partij vd grond krijgen in NL.
Ja ach,quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:02 schreef maartena het volgende:
Waarom maak je dan opmerkingen dat er maar liefst 3 streng gereformeerden zouden zijn in dit land, en miljoenen "godsdienstwaanzinnige" moslims in Nederland.... (uit een ander topic).
Dat laatste wens ik te betwijfelen, maar Openbaringen 6 verwijst naar een tegen-christelijke bekering van mensen die 1/4 van de wereldbevolking (Openbaringen 6:1-8) zal beslaan en de zegels van de Armageddon zal openen het dodenrijk zal laten volgen in zijn veroveringstocht. Zij zullen strijden tegen het lam en de toorn van het lam zal hun vernietigen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:09 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ja ach,
We kunnen hier natuurlijk discussies uit een ander topic gaan voeren waarbij we lekker gaan roepen en willekeurig uit de grote bak met quotes gaan graaien maar dat lijkt me nutteloos.
Beter help je me mee zoeken naar de openbaringen over de Sharia in de bijbel. Naar ik vanavond gehoord heb schijnen die echt te bestaan.
Bij het uitbrengen van je stem is het zaak dat het ook effect heeft. Halsema en Bos liggen heus niet wakker van twee zeteltjes voor Wilders.quote:Op maandag 21 augustus 2006 03:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders is inderdaad niet de juiste persoon om Nederland te veranderen. Stemmen op hem is echter belangerijk aangezien het een daad van verzet is tegen linksen, anti-kapitalisme en de islam (dus niet alleen islamisme, het politiek-correcte woord voor islamitische godsdienstwaanzinnigen).
Makkelijk he, om als het in je straatje past, iemand een part-time moslim te noemen. Immers, het zou anders tegen je gedachtegang over moslims in het algemeen werken als je mij als een gewone moslim zou bestempelen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:59 schreef Godslasteraar het volgende:
en dan zijn er nog die part-time moslims zoals Mutant, ook een niet gering aantal vermoedelijk. Zo nu en dan de moslim uithangen voor de sociale cohesie binnen de familie en kennissenkring.
De Sharia en het Islamitische strafrecht zijn alles behalve essentiele onderdelen binnen de Islam. Zo zie je veel islamitische landen, met 90% van de bevolking moslimzijnde, die geen Sharia en/of Islamitisch strafrecht hebben. Bij toepassing van dergelijk recht (Sharia omvat namelijk Islamitisch strafrecht), zijn er tevens zeer strikte regels.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:26 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon theologische aspecten.
De Islam kent juist ontzettend veel theocratische aspecten zoals de sharia en het Islamitische strafrecht. Volgens SCH is men in de bijbel niet onbekend met deze Islamitische theocratie. Ik ben reuze benieuwd wat het verband is.
Dat is niet waar. Het is maar wat je met die boeken doet, dat geef jij dus ook toe. Hoe die afzonderlijke groepen het interpreteren en er een betekenis aan geven. Uit de bijbel kun je net zo goed wetsvoorschriften, leefregels en allerlei consequenties trekken als uit de koran. De sharia staat helemaal niet letterlijk in de koran maar is een juridisch systeem dat is geinterpreteerd vanuit de koran, net als dat orthodox gereformeerden hun theocratisch ideaal inspireren op hun interpretatie van de bijbel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nergens in de Bijbel staat op zo'n vergelijkbare regide manier vermeld hoe je je eigen leven moet inrichten zoals de Sharia dat doet. De Sharia is uniek in zijn bestaan. Wat afzonderlijke groepen doen is voor hun rekening.
Je kletst uit je nek.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:16 schreef SCH het volgende:
De bijbel staat vol met leefregels en geboden en verboden. Overal over de wereld zijn geloofsgroepen, kerken en politieke partijen die vinden dat we die na moeten leven en die dan ook streven naar een christelijke theocratie. Dat is goed te vergelijken met een sharia, daar is verder geen discussie over mogelijk. Het is nogal marginaal natuurlijk maar dat geldt ook voor de sharia zelf. Er wordt soms bijna gesuggereerd alsof die sharia hier ooit zou komen of uberhaupt zo'n grote rol speelt, dat is lachwekkend. De meeste moslims weten net als de meeste christenen niet wat zo'n theocratie nou eigenlijk behelst of hebben er hele uiteenlopende voorstellingen van.
Tuurlijk wel, de bijbel gaat nergens anders over man.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:05 schreef the_fucker het volgende:
In de bijbel wordt niet gesproken over een christelijk rijk met christelijke leefregels
quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de bijbel gaat nergens anders over man.![]()
Is toch ook logisch?
quote:met daaraan gekoppeld uitroeiing van joden, en in mindere mate, ongelovigen. Het christendom behelst de theologie.
Nee. Want dat is niet de essentie. Er zijn natuurlijk altijd verschillen aan te wijzen, dat spreekt voor zich. Maar ook in de bijbel staan citaten die vergelijkbaar zijn als het gaat om de houding tov andere godsdiensten en religieuzen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:44 schreef the_fucker het volgende:
Quoten we de volgende keer even volledig. Ja? Dank u!
Dat is júist de essentie, maar die wil je liever niet horen.quote:
Posten die psalmen!quote:Er zijn natuurlijk altijd verschillen aan te wijzen, dat spreekt voor zich. Maar ook in de bijbel staan citaten die vergelijkbaar zijn als het gaat om de houding tov andere godsdiensten en religieuzen.
Psalmen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef the_fucker het volgende:
Posten die psalmen!
quote:Er is nóg een heel groot verschil: een deel van het christendom heeft de verlichting doorgemaakt.
En dan? Gaan we elkaar dan met bijbelcitaten bekogelen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:34 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Of geschriften, whatever.
Kom nu maar eens met bewijzen op de proppen.
Wees nou maar gewoon eerlijk en geef toe dat je uit je nek hebt zitten lullen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan? Gaan we elkaar dan met bijbelcitaten bekogelen?
En dat vraag jij? Waar haal je het lef vandaan, gelet op je discussiewijzen in andere topics als andere mensen om onderbouwing van je geblaat vragen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:34 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Of geschriften, whatever.
Kom nu maar eens met bewijzen op de proppen.
Nee! Dat heb ik niet! Ik ben dagelijks met de bijbel bezig en weet vrij goed wat er wel en niet in staat en hoe je hem wel of niet kunt gebruiken. Nu jij nog.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:50 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wees nou maar gewoon eerlijk en geef toe dat je uit je nek hebt zitten lullen.
Waar haal jij het lef vandaan om in discussies in te breken met uit de context getrokken lulkoek ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat vraag jij? Waar haal je het lef vandaan, gelet op je discussiewijzen in andere topics als andere mensen om onderbouwing van je geblaat vragen?
De puinhopen van de VVD
Als je dagelijks met de bijbel bezig bent kun je dus ook bewijsstukken posten. Ik wacht...quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee! Dat heb ik niet! Ik ben dagelijks met de bijbel bezig en weet vrij goed wat er wel en niet in staat en hoe je hem wel of niet kunt gebruiken. Nu jij nog.
Kortom, Nederland moet een politiestaat worden die zichzelf isoleert van de rest van Europaquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:15 schreef dVTB het volgende:
Er zitten zowel goede als slechte punten in het program van Wilders. Sommige punten zoals de dubbele nationaliteit, immigratiestop, referendum over afschaffing Euro en opheffing Eerste Kamer kunnen op mijn steun rekenen, andere punten niet. Nederland kan best blijven deelnemen aan VN-missies en kan ook EU-lid blijven, met een passende afdracht. Preventief fouilleren is alleen acceptabel als er een aanleiding toe is.
Is dit een reactie op mijn mening of op het totale programma van Wilders?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
Kortom, Nederland moet een politiestaat worden die zichzelf isoleert van de rest van Europa![]()
Terug naar de tijd van van Gogh's aardappeleters, toen was Nederland nog blank (en arm) en was er nog respect voor de agent en de onderwijzer! God, wat een berg flauwekul bij elkaar, het is ongelofelijk hoe weinig realiteitszin Wilders tentoonspreid.
Ik zie niet in waarom die prognose absurder zou zijn dan de omgekeerde. Waarom al die gruwelscenario's over vertrek - al dan niet in goederenwagons - tevoorschijn halen? Is er niet zoiets als natuurlijk verloop? Stel je eens voor dat iemand in de negentiende eeuw vroeg:quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef SCH het volgende:
Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn.
Verder een programma waar ik vele bedenkingen bij heb.quote:Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn?
quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef the_fucker het volgende:
Posten die psalmen!
Jij vind "terug naar de Gulden" echt progressie?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:15 schreef JohnDope het volgende:
Laten we gewoon met ons allen Geert een kans geven, decennia lang trekken steeds dezelfde oudbollige/politiekcorrecte/elitaire(zowel links als rechts) mensen aan de touwtjes, het is gewoon tijd voor wat progressie.
Eerste en Tweede wereldoorlog? Natuurlijk waren er in alle betrokken landen veel gelovigen, maar de oorlog werd niet uit naam van het geloof gevoerd.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:03 schreef VliegendeH het volgende:
Hebben jullie ooit gehoord van een oorlog tussen niet-gelovigen?
Er zijn mensne die het kapitalisme en communisme als religies zien natuurlijkquote:Op maandag 21 augustus 2006 16:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Eerste en Tweede wereldoorlog? Natuurlijk waren er in alle betrokken landen veel gelovigen, maar de oorlog werd niet uit naam van het geloof gevoerd.
Vietnam? Korea? Ook geen oorlogen om het geloof.
Het mooie aan het christendom is dat het ruimte bied aan de hedendaagse tijdsgeest. Mede door de verlichting volgen christenen vaak niet de exacte geschriften op, maar gebruiken ze deze als leidraad voor hun overwegingen en keuzes. Zo gaat het min of meer ook bij de multi-ethnische samenleving: jarenlang zijn Islamieten hier verwelkomt en vertroeteld. Nu men gaat spugen op onze deurmat kunnen we paal en perk stellen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:41 schreef maartena het volgende:
Wat ook in de Bijbel staat:
"The strangers who sojourn with you shall be to you as the natives among you, and you shall love them as yourself; for you were strangers in the land of Egypt." - Leviticus 19:33-34
"If your brother becomes impoverished and his means falter in your proximity, you shall strengthen him—stranger or resident—so that he can live with you." - Leviticus 25:35
Met andere woorden, de Bijbel verteld ons dat we vreemdelingen met open armen moeten verwelkomen, en moeten verzorgen alsof ze een van ons waren. Dus als het aan de Bijbel ligt, moeten we moslims in Nederland verwelkomen en onder ons laten leven.
net als pedofilie, "links zijn", "rechts zijn", PSV aanhanger zijn, lid zijn van ECI en een abonnement hebben bij UPC natuurlijk ook allemaal RELIGIES zijn!quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:32 schreef VliegendeH het volgende:
Doe niet zo dom, man. Communisme, socialisme, nazisme en ga zo maar door zijn allemaal RELIGIES! Compleet met een namaak-god en idiote rituelen.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Sorry, ik heb alleen maar de Engelse versie kunnen vinden, maar de Nederlandse bijbel verteld onder die versnummers natuurlijk exact hetzelfde.
quote:49 En Johannes antwoordde en zeide: Meester! wij hebben een gezien, die in Uw Naam de duivelen uitwierp, en wij hebben het hem verboden, omdat hij U met ons niet volgt.
50 En Jezus zeide tot hem: Verbied het niet; want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
Grappig,quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij vind "terug naar de Gulden" echt progressie?
De standpunten van Wilders zijn voornamelijk conservatief, niet progressief.
Ik ben echt niet links, maar ik heb nog liever de SP aan het roer dan Geert "fohn kapot" Wilders.
Je hebt het stukje dat je quote niet goed gelezen zo te zien. Hij heeft ondanks dat hij niet links is liever de SP dan Wilders.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:42 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Grappig,
Diezelfde "progressieve" SP wil namelijk ook terug naar de gulden. Toch nog maar eens je stem heroverwegen ?
Heb jij uberhaubt iets gelezen ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt het stukje dat je quote niet goed gelezen zo te zien. Hij heeft ondanks dat hij niet links is liever de SP dan Wilders.
Ofwel hij stemt niet op de SP noch op Wilders.
Liever op de SP dan op Wilders maar hij doet geen van beiden hoe kan hij dan een stem herzien? En volgens mij wou de SP toch alleen een noodplan voor de herinvoering van de Euro?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:03 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Heb jij uberhaubt iets gelezen ?
Hij zegt eerst dat Wilders weinig progressief is omdat hij de euro wil inleveren. Vervolgens zegt hij dat hij dan nog liever op een partij als de SP stemt.
En omdat we toch in bijbelse sferen zijn: "Bezint eer gij begint!"
Je moet toch wel een ongelovelijke autist zijn als je deze vette "wink" nog niet kunt bevatten. Ik weet het goed gemaakt: ik zet er voortaan een dikke vette knipoog bij zodat jij ook kunt meelachen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Liever op de SP dan op Wilders maar hij doet geen van beiden hoe kan hij dan een stem herzien? '
Een noodplan voor de herinvoering van de euro?quote:En volgens mij wou de SP toch alleen een noodplan voor de herinvoering van de Euro?
Inderdaad. Ik heb tot nu toe 3 keer op D'66 gestemd voor de Tweede Kamer.... Maar ik ben de laatste tijd niet echt gecharmeerd van ze, dus nu weet ik nog niet waar ik voor ga.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:46 schreef du_ke het volgende:
Je hebt het stukje dat je quote niet goed gelezen zo te zien. Hij heeft ondanks dat hij niet links is liever de SP dan Wilders.
Ofwel hij stemt niet op de SP noch op Wilders.
Niet zeuren over lezen als je dat zelf ook niet doet.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:03 schreef the_fucker het volgende:
Heb jij uberhaubt iets gelezen ?
Hij zegt eerst dat Wilders weinig progressief is omdat hij de euro wil inleveren. Vervolgens zegt hij dat hij dan nog liever op een partij als de SP stemt.
En omdat we toch in bijbelse sferen zijn: "Bezint eer gij begint!"
Hoe preventief is het dan nog? Als er een aanleiding bestaat, dan heb je ook al snel een redelijk vermoeden c.q. concrete verdenking.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:15 schreef dVTB het volgende:
Er zitten zowel goede als slechte punten in het program van Wilders. Sommige punten zoals de dubbele nationaliteit, immigratiestop, referendum over afschaffing Euro en opheffing Eerste Kamer kunnen op mijn steun rekenen, andere punten niet. Nederland kan best blijven deelnemen aan VN-missies en kan ook EU-lid blijven, met een passende afdracht. Preventief fouilleren is alleen acceptabel als er een aanleiding toe is.
Ik vind het nutteloos geneuzel. Laten we ons weer richten op de grote lijnen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet zeuren over lezen als je dat zelf ook niet doet.
Ik heb nooit gezegd dat ik liever op de SP stem, ik heb alleen gezegd dat ik liever de SP aan het roer zou zien dan Wilders. Detail, maar wel een heel belangrijk detail.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef du_ke het volgende:
Ach alles over Wilders is eigenlijk nutteloos geneuzel.
Richt je dan in het vervolg op belangrijkere zaken dan een Kamerlid die opereert in de margequote:Op maandag 21 augustus 2006 20:00 schreef maartena het volgende:
En daarmee is alles wel gezegd denk ik. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels krijgt, en ik zou verbaasd zijn als ie er meer dan 2 krijgt.
De enige manier waarop Wilders meer zetels zou kunnen krijgen als in de komende paar maanden er een aanslag of politiek getinte moord zou plaatsvinden in Nederland.
Randstedelijke problemen verplaatsen zich steeds meer naar de middelgrote/grote provinciale steden als Eindhoven, Heerlen, Groningen en Nijmegen. Waarom zou daar in godsnaam niet preventief gefouilleerd hoeven worden ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:10 schreef Sidekick het volgende:
Mbt preventief fouilleren in het hele land: we moeten eens ophouden met het projecteren van randstedelijke problemen op het hele land. Sommige zaken, zoals preventief fouilleren, zijn een goed middel in de grote steden, maar het hoeft echt niet overal.
Primaquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef du_ke het volgende:
Ach alles over Wilders is eigenlijk nutteloos geneuzel.
Het feit dat zijn populistische ideeën aan de macht komen bij terroristische aanslagen is toch minstens typisch te noemen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 03:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders heeft de tijd aan zijn kant en de tegenstanders van zijn ideëen hebben de tijd tegen. De afgelopen paar maanden zijn er 2 grote en minder grote aanslagen in Europa verijdeld. Deze aanslagen kunnen niet voor eeuwig verijdeld blijven worden. Het is een kwestie van tijd voordat er een bom ontploft in een drukke ruimte en Wilders blijvend hoog zal staan in de peilingen. Dat zegt natuurlijk nog steeds niets over Wilders als persoon, maar wel over het probleem in de Europese samenlevingen waarop Wilders attendeerd. Verder kan niemand Wilders' zijn ongelijk aantonen, zonder Ad Hominems als "raar kapsel" of "islamofoob" te gebruiken, wat wel boekdelen spreekt over de frustratie van zijn werkloze tegenstanders.
Het feit dat links wortel schiet in economisch slechte tijden ook.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 03:20 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het feit dat zijn populistische ideeën aan de macht komen bij terroristische aanslagen is toch minstens typisch te noemen.
Attendeert.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 03:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
attendeerd.
Hier op het dorp hoef je niet te fouilleren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:07 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Randstedelijke problemen verplaatsen zich steeds meer naar de middelgrote/grote provinciale steden als Eindhoven, Heerlen, Groningen en Nijmegen. Waarom zou daar in godsnaam niet preventief gefouilleerd hoeven worden ?
Het zou hem electoraal dan ook goed uitkomen dat er daadwerkelijk geen aanslagen verijdeld werden?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 03:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders heeft de tijd aan zijn kant en de tegenstanders van zijn ideëen hebben de tijd tegen. De afgelopen paar maanden zijn er 2 grote en minder grote aanslagen in Europa verijdeld. Deze aanslagen kunnen niet voor eeuwig verijdeld blijven worden. Het is een kwestie van tijd voordat er een bom ontploft in een drukke ruimte en Wilders blijvend hoog zal staan in de peilingen. Dat zegt natuurlijk nog steeds niets over Wilders als persoon, maar wel over het probleem in de Europese samenlevingen waarop Wilders attendeerd. Verder kan niemand Wilders' zijn ongelijk aantonen, zonder Ad Hominems als "raar kapsel" of "islamofoob" te gebruiken, wat wel boekdelen spreekt over de frustratie van zijn werkloze tegenstanders.
Mocht er zo'n week voor 22 november een aanslag gepleegd worden, dan lijkt het me helder wiens naam bovenaan de lijst van verdachten staat.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zou hem electoraal dan ook goed uitkomen dat er daadwerkelijk geen aanslagen verijdeld werden?
Ik denk dat Wilders veel over zou hebben voor een aanslag in Nederland voor 22 november.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:05 schreef knowall het volgende:
[..]
Mocht er zo'n week voor 22 november een aanslag gepleegd worden, dan lijkt het me helder wiens naam bovenaan de lijst van verdachten staat.
Mischien dat zijn israelische vrienden dat kunnen regelen voor hem?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:01 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat Wilders veel over zou hebben voor een aanslag in Nederland voor 22 november.
Of Gretta Duisenbergquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien dat zijn israelische vrienden dat kunnen regelen voor hem?![]()
Planetquote:Wilders met 'gewone' man op campagne
Gepubliceerd op vrijdag 25 augustus 2006
Voormalig VVD'er Geert Wilders gaat met de 'gewone' man en vrouw campagne voeren voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november.
Omringd door joelende, juichende en applaudiserende sympathisanten presenteerde hij vrijdag in Amsterdam de eerste zestien kandidaten op de lijst van zijn Partij voor de Vrijheid. "Het zijn geen mensen uit de Haagse kaasstolp, geen wereldvreemde bureaucraten, maar allemaal mensen uit de praktijk. Een politieman, een ondernemer, een onderwijzer", zei Wilders.
Daarna riep hij hen een voor een in alfabetische volgorde op het podium. In september maakt Wilders bekend wie op welke plaats komt te staan.
Nummer twee
De nummer twee staat al wel vast: Fleur Agema (29), lid van Provinciale Staten van Noord-Holland en oud-LPF-lid. Tot de andere kandidaten behoren oud-generaal Peter Paul Sonnenschein, advocaat-generaal Raymond de Roon (gerechtshof in Amsterdam) en Martin Bosma, politiek secretaris en woordvoerder van de partij van Wilders.
Ook onder anderen Sietse Fritsma, die bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst werkt, de Amsterdamse politieinspecteur Hero Brinkman en gemeenteraadslid Barry Madlener (Leefbaar Rotterdam) dingen mee naar een plaatsje in de Tweede Kamer. Wilders mikt op tien zetels.
Beter en fatsoenlijker
Zijn partij wil strijden voor een "beter en fatsoenlijker Nederland". Dat betekent volgens Wilders onder meer lagere belastingen, betere scholen (meer leraren, kleinere scholen), minder criminaliteit, een kleinere overheid en een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen.
Ook moeten alle coffeeshops dicht, moeten dierenmishandelaars achter de tralies belanden en moet er een einde komen aan de dubbele nationaliteit van Marokkanen in Nederland. Wie drie keer zwaar geweld gebruikt, moet levenslang de cel in. "Marokkaanse straatterroristen" moeten hard worden aangepakt en desnoods het land uit. "Dit land schreeuwt om lef", zei Wilders.
Het Kamerlid wordt zwaar beveiligd wegens herhaalde bedreigingen aan zijn adres. Wilders verwacht niet dat de kandidaat-Kamerleden ook beveiligd moeten worden, al weet hij dat niet zeker.
Zoals Wilders zelf bedoeld ie?quote:"Het zijn geen mensen uit de Haagse kaasstolp, geen wereldvreemde bureaucraten,
“Ik wil niet scoren. Ik wil winnen.”quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:58 schreef SCH het volgende:
Die leden van de lijst die ik tot nu toe op tv zag, kwamen niet al te serieus over.
www.fleuragema.nl
Wilders wil alle coffeeshops sluiten? Wat een idioot....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
FP bericht: Wilders presenteert zijn kandidaten
Van waar eigenlijk de naam "partij van de vrijheid?"quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Wilders wil alle coffeeshops sluiten? Wat een idioot....
quote:Versnippering op rechts
Geert Wilders, die de Partij voor de Vrijheid aanvoert, onthulde vandaag zijn kandidatenlijst voor de komende verkiezingen. Maar hoe denkt hij voldoende stemmen te krijgen, nu er ter rechter zijde zoveel partijen meedoen aan de verkiezingen. In de studio een gesprek met Geert Wilders.
De Politieke Barometer
Hoe zou de Tweede Kamer eruit zien als er vandaag verkiezingen waren gehouden? Bureau Interview-NSS peilde de stemming.
Oftewel: Geert kon geen ervaren politici vindenquote:"Het zijn geen mensen uit de Haagse kaasstolp, geen wereldvreemde bureaucraten, maar allemaal mensen uit de praktijk. Een politieman, een ondernemer, een onderwijzer",
Geert is maar een doorsnee politicus uit de Haagse kaasstolpquote:Wilders is van oorsprong Rooms-Katholiek; hij liet zich evenwel uitschrijven uit de Kerk toen hij volwassen werd. Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het R.K. St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam. Ook haalde hij een aantal deelcertificaten voor rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit. Hij werkte enkele jaren bij de Ziekenfondsraad en de Sociale Verzekeringsraad.
In 1990 werd hij beleidsmedewerker sociale zaken en sociaal-economisch beleid en speechschrijver voor de Tweede-Kamerfractie van de VVD. Hij deed dit tot hij in augustus 1998 Tweede-Kamerlid voor de VVD werd.
Amen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Een betere naam zou dan ook "Partij voor het Neo-Facisme" zijn.
Nogmaals, een misbruik van het woord 'vrijheid', schaamteloos en politiek arrogant.
Goede samenvatting. Jammer dat de Kiesraad niet kijkt of deze Partij voor de Vrijheid wel echt voor Vrijheid staatquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Een betere naam zou dan ook "Partij voor het Nieuwe Communisme" zijn.
Nogmaals, een misbruik van het woord 'vrijheid', schaamteloos en politiek arrogant.
Humor toch als rechts elkaar voor extreem-rechts loopt uit te makenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
Een van die kandidaten zei dat ze niks met de partij van Nawijn te maken wilden hebben: dat zijn immers echt extreem-rechtse mensen
Ik begrijp er ook geen zak van. Laat ze elkaar maar lekker verwijten gaan maken. Het is mij wel duidelijk dat het voor een groot deel om macht en ego's gaat en vooral de hang naar het pluche, en veel minder om idealen en inhoud.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Humor toch als rechts elkaar voor extreem-rechts loopt uit te maken![]()
Da's nou 'nieuwe politiek', ego's zo groot als olifanten en (verbaal) over de straat rollen, god wat is ons land daarmee toch gezegend![]()
Wilders heeft weer goede mensen bij elkaar gevonden. Op de lokale kermis vind ik nog betere politiciquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
Een van die kandidaten zei dat ze niks met de partij van Nawijn te maken wilden hebben: dat zijn immers echt extreem-rechtse mensen
Nou inderdaad, het is echt een rariteitenkabinet, bijna freaks. Die nummer 2 is echt heel erg.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wilders heeft weer goede mensen bij elkaar gevonden. Op de lokale kermis vind ik nog betere politici![]()
Was jij er dan ook bij dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Die toespraak van Wilders vanmiddag vond ik echt tenenkrommend en gewoon kwetsend voor mensen met gezond verstand. Het had ook iets van een evangelische opwekkingsdienst met Wilders als predikant en steeds mensen uit het publiek die YEAH en ZO IS HET riepen![]()
Je bedoelt: mooie vrouw?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nou ja, het was wel een leuke bijeenkomst. Alleen er stond links-achterin een malloot die inderdaad zuiver diende als zetelvulling. De #2 kwam redelijk over. Wat die dierenfreak erbij deed is voor mij echter een raadsel.
Ze zag er niet slecht uit, al kijk je natuurlijk niet op die manier aan tegen mensen op zo'n bijeenkomst.quote:
Geen foto's gemaakt?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het was overigens wel aardig spartaans. Jammer, maar begrijpelijk.
Nee, mijn zus heeft mijn HP Photosmart ingepikt, wat mij overlaat op mijn telefoon, die op zijn beurt niet geweldig is (understatement) qua fotokwaliteit.quote:
Begrijpelijk, camera's op mobieltjes moeten verboden worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, mijn zus heeft mijn HP Photosmart ingepikt, wat mij overlaat op mijn telefoon, die op zijn beurt niet geweldig is (understatement) qua fotokwaliteit.
Die nummer twee vind ik juist een hele rare. Een giecheldoos die niet echt controle heeft over wat ze zegt. Maar het is een bijeengeraapt zootje dus ze past er wel bij. Ik dacht eerst dat hij wel aardig zou gaan scoren maar met deze lijst zie ik dat eigenlijk niet gebeuren en ik vind zijn retoriek ook steeds weirder en onsamenhangender. Hij straalt steeds minder visie uit maar vooral one-linerige inkoppertjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nou ja, het was wel een leuke bijeenkomst. Alleen er stond links-achterin een malloot die inderdaad zuiver diende als zetelvulling. De #2 kwam redelijk over. Wat die dierenfreak erbij deed is voor mij echter een raadsel.
Gaat ie opeens als "rechtse" zeuren over dierenmishandeling...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Die nummer twee vind ik juist een hele rare. Een giecheldoos die niet echt controle heeft over wat ze zegt. Maar het is een bijeengeraapt zootje dus ze past er wel bij. Ik dacht eerst dat hij wel aardig zou gaan scoren maar met deze lijst zie ik dat eigenlijk niet gebeuren en ik vind zijn retoriek ook steeds weirder en onsamenhangender. Hij straalt steeds minder visie uit maar vooral one-linerige inkoppertjes.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar vinden al die rechtse snipperpartijtjes elkaar allemaal vieze extreem-rechtse nazi's, maar owee als er kwaad gesproken wordt over henzelf, dan is het plots 'demonisering' en 'politiek correct gelul' etc etc.quote:Voormalig LPF-fractieleider Gerard van As, die onlangs overstapte naar de partij van Nawijn, zegt in een toelichting: ''Wij willen niet in de extreem-rechtse hoek worden gedrukt. Wij gooien de islam niet op één hoop, zoals de partijen van Wilders en Pastors.
bron
Als ze kamerlid wordt is ze zelf een volledig ambtenaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:24 schreef JelleS het volgende:
Die nummer 2 is inderdaad maar een vreemd meisje.
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=239786
Ze was in Netwerk, begint een gesubsidieerde instantie af te zeiken, maar weet geen eens waar de afkorting van de instantie voor staat. Eigenlijk is dat gesprek een opeenstapeling van fouten. Niet te hopen dat ze ieen zetel krijgt, politici die onzin uitkramen zonder kennis van zaken zitten eral genoeg.
zou ze zo integer zijn om onderzoek te (laten) doen naar haar eigen subsidiegelden ?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ze kamerlid wordt is ze zelf een volledig ambtenaar.
Over ambtenaren gesproken....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef pberends het volgende:
[..]
quote:Veel ambtenaren op lijst Wilders
Geert Wilders gaat aan de verkiezingen deelnemen met kandidaten die hun motivatie voor de politiek voornamelijk putten uit eigen ervaring, bijvoorbeeld in het onderwijs, bij justitie of bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND). Ruim de helft van de zeventien gepresenteerde kandidaten is werkzaam bij een overheidsinstantie.
[..]
Veel kandidaten sympathiseerden in het verleden met de VVD of waren er lid van, zoals de 62-jarige Jaap Sipkema, een voormalig registeraccountant, die dertig jaar lid was van de VVD en zich sterk wil maken voor een forse belastingverlaging. 'De ervaring leert dat daarover bij de VVD veel wordt gesproken, maar dat er in de praktijk niets mee gebeurt. Verder dan afschaffing van de onroerendezaakbelasting komt de partij niet.'
Een andere ex-VVD'er is Auke Zijlstra, ambtenaar bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij wendde zich tot Wilders na de presentatie van diens Tien-puntenplan (onder meer: Turkije niet in de Europese Unie).
[..]
Kandidaten Groep Wilders/ PVV
(In alfabetische volgorde)
1. Geert Wilders – Kamerlid Groep Wilders
2. Fleur Agema - Lid Provinciale Staten Noord- Holland
Helene Boot - Stadsmanager Purmerend, tot april 2006 VVD-raadslid Heerenveen
Martin Bosma - Politiek secretaris Groep Wilder/ PVV
Hero Brinkman - Inspecteur van politie/ buurtregisseur
Sheren Cheng - Financieel economisch specialist
Teun van Dijck - Bedrijfskundig ingenieur, adviseur werving en selectie
Sietse Fritsma - Medewerker IND
Dion Graus - Programmamaker/ producent
Lucas Hartong - Columnist/ theoloog
Barry Madlener - Lid Gemeenteraad Rotterdam (Leefbaar Rotterdam)
Richard de Mos - Schoolleider basisonderwijs
Raymond de Roon - Advocaat- generaal bij Gerechtshof Amsterdam
Jaap Sipkema - Registeraccountant/ voormalig vennoot Coopers & Lybrand
Peter Paul Sonnenschein - generaal buiten dienst
Geert Tomlow - eindredacteur/ uitvoerend producent
Auke Zijlstra - beleidsmedewerker Ministerie van Binnenlandse zaken
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/112029/index.html
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef pberends het volgende:
Dan klopt het toch?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
amb·te·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)
1 persoon die aangesteld is in een door de overheid beheerde dienst => staatsdienaar
De tweede kamer is een door de overheid beheerde dienst?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:57 schreef SCH het volgende:
Dan klopt het toch?
Ja.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
De tweede kamer is een door de overheid beheerde dienst?![]()
Bron?quote:
Rechtstreeks door de overheid betaald, dat valt voor mij wel onder de ambtenarij. Is ook niks mis mee trouwens.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:03 schreef Kozzmic het volgende:
Kamerleden zijn een soort van 'kleine zelfstandigen'. Dus officieel geen ambtenaar. Maar natuurlijk wel rechtstreeks vanuit de staatskas betaald.
Geld is niet zo belangrijk in deze, het gaat natuurlijk om wie er wat te zeggen heeft. De politiek is uiteindelijk de baas over de ambtenaren. Daarmee kan een kamerlid geen ambtenaar zijn..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
Rechtstreeks door de overheid betaald, dat valt voor mij wel onder de ambtenarij. Is ook niks mis mee trouwens.
Waarom kan een ambtenaar geen baas over een andere ambtenaar zijn?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Geld is niet zo belangrijk in deze, het gaat natuurlijk om wie er wat te zeggen heeft. De politiek is uiteindelijk de baas over de ambtenaren. Daarmee kan een kamerlid geen ambtenaar zijn..
Mij totaal niet. De lijst van Fortuyn was vele malen professioneler. Hier staan ambtenaren van onderaan de ladder met een zichtbare frustratie omdat ze 20 jaar geen schaal erbij hebben gekregen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:46 schreef SCH het volgende:
De lijst doet me toch wel erg denken aan de lijst van Pim Fortuyn destijds. Wilders heeft zolang de tijd gehad, waren er echt geen betere mensen te vinden?
De adder onder het gras is dat Wilders nooit in een kabinet zal zitten. Hij heeft zich afgespleten van de VVD, dus dat zal niet gaan. Met de PvdA en andere linkse partijen wil hij zeker niet in zee. Dan hou je de rest over, dat zou heel misschien kunnen, maar Wilders wordt daar veel te klein voor.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:04 schreef Arjann87 het volgende:
Ik zag laatst op het nieuws dat zijn partij werd gepresenteerd. Met de meeste punten ben ik het eens, maar er zat er één tussen, waarvan ik het helaas al vergeten ben, waarvan ik dacht: Is dat wel zo slim?
Tevens, zijn punten moet hij waar kunnen maken. Volgens mij zit er een adder onder het gras.
Tis een zwakke nummer 2, maar sex sellsquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:43 schreef du_ke het volgende:
Die nr 2 kwam op deradio vanmiddag ook weer compleet onnozel over. Ze kon niet echt goed uitleggen wat nou het verschil was met die andere splinters op rechts en wat het probleem met Sruyt was.
Gelukkig want als hij wel wat te zeggen krijgt is Nederland over vijf jaar totaal geisoleerd en bankroet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:50 schreef pberends het volgende:
[..]
De adder onder het gras is dat Wilders nooit in een kabinet zal zitten. Hij heeft zich afgespleten van de VVD, dus dat zal niet gaan. Met de PvdA en andere linkse partijen wil hij zeker niet in zee. Dan hou je de rest over, dat zou heel misschien kunnen, maar Wilders wordt daar veel te klein voor.
Waar beseer je dat op?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:11 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Gelukkig want als hij wel wat te zeggen krijgt is Nederland over vijf jaar totaal geisoleerd en bankroet.
Nou ik leg bij haar niet direct een verband met seksquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis een zwakke nummer 2, maar sex sells.
Een immigratiestop jaagt internationale investeerders hard huilend weg. Als die moeite moeten doen om een japanse werknemer of onderzoeker naar hun lab hier te halen gaan ze wel in een land investeren dat niet zo moeilijk doet (en die zijn er zat te vinden).quote:
Inderdaad. Als je iets in deze tijden niet wilt hebben is dat Nederland bekend komt te staan als een of ander xenofoob, introvert kut land.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een immigratiestop jaagt internationale investeerders hard huilend weg. Als die moeite moeten doen om een japanse werknemer of onderzoeker naar hun lab hier te halen gaan ze wel in een land investeren dat niet zo moeilijk doet (en die zijn er zat te vinden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |