abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40972936
quote:
Marokkaanse baby's die in Nederland geboren worden krijgen geen Nederlands paspoort, totdat de Marokkaanse overheid het voor hen mogelijk maakt om van hun Marokkaanse nationaliteit af te zien.

Dat is de consequentie van de directe invoering van de afschaffing van de dubbele nationaliteit die de Partij voor de Vrijheid van voormalig VVD-Kamerlid Geert Wilders wil. Op deze manier hoopt zijn partij medewerking af te dwingen van landen als Marokko die weigeren mee te werken aan de Nederlandse poging om de mensen gedwongen te laten kiezen, zo blijkt zaterdag uit zijn verkiezingsprogramma.

Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen, niet meer dan 5000 asielzoekers per jaar toelaten en een moratorium van vijf jaar op moskeeën en islamitische scholen. Als het aan Wilders ligt, krijgen alleen mensen met een Nederlands paspoort stemrecht. Vreemdelingen komen pas na tien jaar in aanmerking voor een Nederlands paspoort en krijgen die tien jaar ook geen uitkering.

De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro, de Eerste Kamer afschaffen, stoppen met deelname aan VN-vredesmissies, 's nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden, in het hele land preventief fouilleren, en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.

Net als het CDA denkt de Partij voor de Vrijheid dat er niet aan de AOW en de hypotheekrente gemorreld hoeft te worden. Wilders trekt zelfs een miljard euro extra uit voor de AOW en speelt 16 miljard euro vrij voor belastingverlaging. Hij zegt dit te kunnen financieren door flink te schrappen in het ambtenarenbestand, ontwikkelingshulp en subsidies, en door de afdracht aan Europa af te schaffen.
Die man heeft nog eens goeie ideeën

[ Bericht 3% gewijzigd door TJDoornbos op 19-08-2006 18:17:00 ]
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:15:35 #2
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_40973386
Volledig mee eens.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_40973668
wilders

Die man is allang weer vergeten.. wat heeft ie ooit bereikt? Oja, niks
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:25:25 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40973685
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:00 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Die man is volledig de weg kwijt
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40973708
Interessante punten. Alleen de deelname aan VN operaties moet zeker blijven
pi_40973738
Niet zo achterloos zoals nu naar mijn mening General!
pi_40974019
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die man is volledig de weg kwijt
volgens mij moet je de weg eens gaan vinden waar ik woon en daar ook komen wonen.....
pi_40974116
Geef die man eens economie les.
pi_40974136
Gewoon alle allochtonen het land uitzetten, toch?
Zyggie.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:55:13 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40974490
Wat Wilders alleen vergeet is dat de meeste Marokkaanse babies tegenwoordig eerst als Nederlander worden geboren bij de aangifte, en pas later een Marokkaans paspoort halen bij het consulaat.

Maar goed, er is ook een reden waarom hij maar 2 zetels heeft in de peilingen natuurlijk, alleen hen die ook de weg kwijt zijn lopen er als een kip zonder kop achteraan......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:05:33 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40974786
quote:
Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen
Discriminatie. Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.

Het blijft een enge populist. Neem nu het idee voor een referendum over de euro. Kan er eigenlijk alleen maar heel hard om lachen.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:08:29 #12
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_40974856
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:37 schreef tntkiller het volgende:

[..]

volgens mij moet je de weg eens gaan vinden waar ik woon en daar ook komen wonen.....
En dat is waar?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:10:05 #13
45511 TimmyAsd
pi_40974888
-edit-
Doodverwensing

[ Bericht 88% gewijzigd door Sidekick op 19-08-2006 19:31:19 ]
pi_40974997
-edit-
Normale reacties op verwijderde berichten worden ook weggehaald.

[ Bericht 48% gewijzigd door Sidekick op 19-08-2006 19:32:05 ]
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:33:55 #15
45511 TimmyAsd
pi_40975500
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:10 schreef TimmyAsd het volgende:
-edit-
Doodverwensing
Wat nou doodverwensing? Ik vraag het me gewoon af of het niet beter zou zijn?
pi_40975747
quote:
De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro,
Dat is veels te duur (referendum en terugdraaien naar de gulden) en de euro bevalt mij prima.
quote:
de Eerste Kamer afschaffen
De Eerste Kamer is een goede second opinion
quote:
stoppen met deelname aan VN-vredesmissies
En wat als wij een keer oorlog hebben? Nederland hoeft niet voorop te lopen, maar een beetje goodwill kweken kan geen kwaad.
quote:
's nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden
Je mag toch al 120? Maar 140 zou voor mij ook wel mogen op rustige momenten
quote:
in het hele land preventief fouilleren
Een paar keer bij hoge uitzonderingen en alleen als er grote vermoedens zijn dat je iets bij je hebt. Ik wil niet wekelijks (of zelfs een paar keer per jaar) op straat gefouilleerd worden. We zijn geen politie staat
quote:
en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.
Hier zal iedereen het wel mee eens zijn.
pi_40978007
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:00 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Alleen vrijwel geen zetels.
pi_40978281
Goede ideeën? Jezus, de oogkleppen zijn weer uit de kast gehaald, merk ik...
quote:
Marokkaanse baby's die in Nederland geboren worden krijgen geen Nederlands paspoort, totdat de Marokkaanse overheid het voor hen mogelijk maakt om van hun Marokkaanse nationaliteit af te zien.

Dat is de consequentie van de directe invoering van de afschaffing van de dubbele nationaliteit die de Partij voor de Vrijheid van voormalig VVD-Kamerlid Geert Wilders wil. Op deze manier hoopt zijn partij medewerking af te dwingen van landen als Marokko die weigeren mee te werken aan de Nederlandse poging om de mensen gedwongen te laten kiezen, zo blijkt zaterdag uit zijn verkiezingsprogramma.
Leuk idee, maar de uitvoering? Gaat Wilders dan pasgeboren babies door de vreemdelingenpolitie laten oppakken en uitzetten?
quote:
Wilders wil ook een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen, niet meer dan 5000 asielzoekers per jaar toelaten en een moratorium van vijf jaar op moskeeën en islamitische scholen. Als het aan Wilders ligt, krijgen alleen mensen met een Nederlands paspoort stemrecht. Vreemdelingen komen pas na tien jaar in aanmerking voor een Nederlands paspoort en krijgen die tien jaar ook geen uitkering.
Dus de komende vijf jaar komt er wat Wilders betreft geen enkele hoog opgeleide niet westerse allochtoon het land meer in? Ons omringende landen liggen nu al in een deuk en halen mooi dat personeel binnen.

5000 asielzoekers? Nummer 5001 sturen we terug naar hartje oorlogsgebied, of leggen we die humaan zelf maar om?

Vijf jaar geen moskeeën en Islamitische scholen meer bouwen? Leuk, maar onverdedigbaar, tenzij hij een algeheel verbod op bouwen van gebedshuizen en scholen wil of ongebreidelde discriminatie en racisme wil legaliseren.

Vreemdelingen 10 jaar letterlijk van de maatschappij uitsluiten bevorderd niet echt de integratie, he? Verder vind ik Wilders hier wel erg parasitair gedrag vertonen, want die vreemdelingen wil ie natuurlijk wel 10 jaar lang belasting laten betalen voor uitkeringen waar ze geen recht op hebben. Gaan we mensen nu verplichten premies te betalen voor verzekeringen die nooit uitkeren?
quote:
De partij van het voormalig VVD-Kamerlid wil verder een bindend referendum over de euro, de Eerste Kamer afschaffen, stoppen met deelname aan VN-vredesmissies, 's nachts harder dan 100 kilometer per uur op snelwegen rijden, in het hele land preventief fouilleren, en misdadigers en mensen die met uitkeringen sjoemelen harder aanpakken.
Wilders gaat nog even door. Een referendum over de Euro. Pure geldverspilling, wil men de EUro houden, is het zonde van de kosten van het referendum en wil men de Euro kwijt, wil ik niet eens aan de kosten van het terughalen van de gulden denken.

De eerste kamer afschaffen is ook al lekker handig, wie controleert dan of de tweede kamer zijn werk goed heeft gedaan? Die lui zitten er niet voor niets. Macht dient gecontroleerd te worden.

Stoppen met VN missies? Toppie, slaan we een mooi modderfiguur bij onze bondgenoten en hoeven wij natuurlijk ook nergens meer op te rekenen.

Verder vinden we hier het enige goede puntje uit zijn voorstellen, het harder aanpakken van criminelen. Jammer dat ie daar niet uitgebreider op ingaat.
quote:
Net als het CDA denkt de Partij voor de Vrijheid dat er niet aan de AOW en de hypotheekrente gemorreld hoeft te worden. Wilders trekt zelfs een miljard euro extra uit voor de AOW en speelt 16 miljard euro vrij voor belastingverlaging. Hij zegt dit te kunnen financieren door flink te schrappen in het ambtenarenbestand, ontwikkelingshulp en subsidies, en door de afdracht aan Europa af te schaffen.
16 miljard belastingverlaging en dat bereiken door mensen de bijstand in te gooien, een paar miljard bij ontwikkelingshulp weg te snoepen en, het meest lachwekkende, de afdracht aan Europa af te schaffen. Dat laatste zou simpelweg uittreding uit de EU betekenen. Voor een Europese handelsnatie als Nederland een doodssteek voor de economie. We waren niet voor niets eens oprichters van de EU

Al met al zou ik zeggen: Wil je dit land te gronde richten, stem dan vooral Wilders
pi_40978293
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:54 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Alleen vrijwel geen zetels.
Zullen wij elkaar de 23ste november ff bellen want dan kan je dit ff leuk terug inslikken
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:06:21 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40978448
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Zullen wij elkaar de 23ste november ff bellen want dan kan je dit ff leuk terug inslikken
Bij deze bookmark ik dit topic. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels zal krijgen in de kamer.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40978647
Vijf jaar geen Westerse allchtoon meer toelaten in Nederland? Dat betekent dat vrijwel alle niet-europesche bedrijven uit Nederland verdwijnen. Een Japans bedrijf zal het echt niet pikken als ze hier geen Japanse directeur of controler mogen neerzetten. En ook bedrijven als Philips, Shell of Unilever zijn dan snel weg met hun R&D. Kortom, totaal onrealistsch.
pi_40978653
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:06 schreef maartena het volgende:

Bij deze bookmark ik dit topic. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels zal krijgen in de kamer.
Dat zijn er al twee te veel
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:30:37 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40985377
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:11 schreef akkefietje het volgende:
Vijf jaar geen Westerse allchtoon meer toelaten in Nederland? Dat betekent dat vrijwel alle niet-europesche bedrijven uit Nederland verdwijnen. Een Japans bedrijf zal het echt niet pikken als ze hier geen Japanse directeur of controler mogen neerzetten. En ook bedrijven als Philips, Shell of Unilever zijn dan snel weg met hun R&D. Kortom, totaal onrealistsch.
Het CBS hanteerd deze definitie voor niet-westers:

"Tot de categorie ‘niet-westers’ behoren allochtonen uit Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan."

Indonesische Moslims zijn dus gewoon "westers" en welkom, net als Molukkers en andere eilanders uit Indonesië. Jappaners zullen dus welkom blijven, maar Chinezen (die tegenwoordig erg veel met Philips doen) zijn dan 5 jaar niet meer welkom?

Wilders is het dus overduidelijk om de Marokkanen en Turken te doen natuurlijk....
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:51:54 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40986005
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef Vhiper het volgende:
5000 asielzoekers? Nummer 5001 sturen we terug naar hartje oorlogsgebied, of leggen we die humaan zelf maar om?
En om het inkoppertje "zetten we over de grens met Belgie of Duitsland" maar vast te ontkrachten: Er zijn EU verdragen mbt asielzoekers die vastleggen dat de oplossing moet worden gezocht in het land waar ze het eerst asiel aanvragen. Dit om te voorkomen dat je "pingpong" gevallen krijgen die van het ene EU land naar het andere worden gegooid omdat niemand er wat mee wil. Dat gebeurde nog wel eens in de jaren 80, maar dat is dus nu vastgelegd. Bij deze verdragen horen trouwens ook niet EU landen zoals Noorwegen en Zwitserland.
quote:
Vijf jaar geen moskeeën en Islamitische scholen meer bouwen? Leuk, maar onverdedigbaar, tenzij hij een algeheel verbod op bouwen van gebedshuizen en scholen wil of ongebreidelde discriminatie en racisme wil legaliseren.
Daarbovenop is het recht op samenscholing voor godsdienstige praktijken gegarandeerd in de Grondwet onder Artikel 6:

"1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. 2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden."

Als ze 5 jaar geen moskee mogen bouwen, dan gaan ze weer net als vroeger in een park samenkomen en op een grasveldje een dienst houden. Of ze huren een zaaltje bij de lokale sporthal. Zolang ze dus niet het verkeer tegenhouden, tegen milieu of gezondheidsregels ingaan, en zolang ze geen opstootjes veroorzaken is dat compleet legaal.

Geen moskee om naar toe te gaan? Dan maar elke vrijdagochtend in het lokale park! Uiteraard tijdens de ramadan dagelijks voor zonsopgang en na zonsondergang. Ik weet niet julie er over denken, maar ik heb 4 jaar pal naast (100 meter parkeerterein + tramlijn ertussen) een moskee gewoond, en die hadden een eigen parkeerplaats, en ik had daar dus echt nooit last van, ook niet heel vroeg tijdens de ramadan in de zomers. Dan geef ik moslims toch echt liever een moskee dan dat ze in het lokale park gaan bidden

Of Wilders moet natuurlijk Artikel 6 ook willen slopen om zijn anti-Islam propaganda voort te zetten.
quote:
Wilders gaat nog even door. Een referendum over de Euro. Pure geldverspilling, wil men de EUro houden, is het zonde van de kosten van het referendum en wil men de Euro kwijt, wil ik niet eens aan de kosten van het terughalen van de gulden denken.
Inderdaad klinkklare onzin. We zitten allang vast aan de Euro. Verder is een referendum nog steeds niet bindend in Nederland, en dat zal ook nog wel even duren, want daar is ook een grondwetswijziging voor nodig en dus 2/3e meerderheid. Dit is iets wat D'66 onder Paars en Balkenende II weer op tafel had gelegd, maar die meerderheid kwam nooit.

Dus eigenlijk is het sowieso geldverspilling, zelfs al komt eruit dat 51% liever de gulden weer heeft, dan is het nog niet bindend. Op zijn vroegst kan zo'n referendum pas in 2007 worden gehouden, en mocht men in 2007 beslissen om weer terug te gaan naar de Gulden, dan zijn we tot 2009 nog wel bezig met mooie WimLex guldens te persen, want alle oude guldens zijn al omgesmolten.

Bovendien is de eurokluis in Lelystad waar alle Euro's in opgeslagen waren tot 2008 in gebruik door het Rijksmuseum om ladingen kunst op te slaan in een air-conditionede ruimte met klimaatbeheersing. Tevens word ie voor andere doeleinden gebruikt, dus het teruggaan naar Gulden zou eigenlijk pas per 1 Jan 2010 ofzo weer kunnen. En waarvoor? We zitten net als de Denen al gekoppeld aan de Europese Bank, alleen de Denen gebruiken nog Kronen.

Goedkoper gaat het er niet op worden in ieder geval, als mensen dat soms denken.... De Euro is gekomen, en gaat niet meer weg. Wat een onzin van Wilders om weer terug te grijpen naar het verleden. En anti-Euro is ook al zo'n SP statement!
quote:
Al met al zou ik zeggen: Wil je dit land te gronde richten, stem dan vooral Wilders
Inderdaad. Gelukkig krijgt ie echt niet meer dan 2 zetels met deze domme standpunten.
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:52:25 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40986018
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:11 schreef Vhiper het volgende:
Dat zijn er al twee te veel
Eensch.
-
pi_40988577
Ik ben TEGEN het afschaffen van de dubbele nationaliteit

NU KOMT EEN NIET-LINKSE WAAROM

Als ze alleen nog maar een Nederlands paspoort hebben kan je de criminelen onder hun nooit meer terugsturen en zit er je voor je hele leven aanvast en zullen ze alleen nog meer slachtoffers maken.

Dus gewoon houden die 2 paspoorten, en de Nederlandse afpakken als ze ernstig de wet overtreden.
pi_40988598
Ik zag eens een programma over hem en ik vindt hem een wonderbaarlijk helder licht toch
goed voor nou oke...10 zetels!
Ik vind dat hij zijn heldere zegje mag doen
zekurssssssssss wel
hij is niet anti hij denkt enorm logisch na!
Net zoals men denkt in die andere landen nml..hij spiegelt!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40988623
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:05 schreef JelleS het volgende:

[..]

Discriminatie. Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.

Het blijft een enge populist. Neem nu het idee voor een referendum over de euro. Kan er eigenlijk alleen maar heel hard om lachen.
Is goed tegen de overbevolking, maar we willen de komende 10.000 wel naar het Waddinxveen sturen, eerst natuurlijk alle natuur platgooien, beton erover, hoge grijze flats, zal je vast wel goed vinden
pi_40988633
quote:

[..]

waarom zie jij dit als zijnde discriminatie?
Tis maar een formaliteit hoor.....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40988687
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:30 schreef maartena het volgende:

[..]

"Tot de categorie ‘niet-westers’ behoren allochtonen uit Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan."

Indonesische Moslims zijn dus gewoon "westers" en welkom, net als Molukkers en andere eilanders uit Indonesië. Jappaners zullen dus welkom blijven, maar Chinezen (die tegenwoordig erg veel met Philips doen) zijn dan 5 jaar niet meer welkom?

Wilders is het dus overduidelijk om de Marokkanen en Turken te doen natuurlijk....
Wat vind je er dan van dat wij niet welkom zijn in Indionesie ? een niet Indionesier mag geen huis kopen in Indionesie, toch hoor ik links hier niks over zeggen.
pi_40988722
Dit is de eerste keer dat ik het niet eens ben met Wilders dubbel paspoort afchaffen is zo enorm dom, dan zitten we de rest van ons leven aan die criminele buitenlanders vast

Behalve als we alleen de Nederlandse paspoort afpakken, dan vind ik het

[ Bericht 22% gewijzigd door dodegod op 20-08-2006 03:28:35 ]
  zondag 20 augustus 2006 @ 03:59:18 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40989302
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 03:16 schreef dodegod het volgende:
Wat vind je er dan van dat wij niet welkom zijn in Indionesie ? een niet Indionesier mag geen huis kopen in Indionesie, toch hoor ik links hier niks over zeggen.
Dat is toch ook ons probleem helemaal niet?

Waarom zou de Nederlandse politiek zich moeten bemoeien met de wetten van een ander land? We zijn Amerika niet, om maar even een voorbeeld te noemen van een land die graag wil dat andere landen zich aan hen aanpassen.

Een Australier, Fransman, Amerikaan of een Duitser mag ook vast geen huis kopen in Indonesië, het is wellicht wat anders als de Indonesische wet specifiek voor Nederlanders zou gelden, maar dat is niet zo.
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 04:06:50 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40989393
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 03:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Yep, we hoeven alleen maar even het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet te slopen. Maar zo waren de rassenwetten in het Duitsland van 1935 ook slechts een "formaliteit" natuurlijk.

In principe geldt de wet voor iedereen gelijk, er word bij immigratie alleen wel een verschil gemaakt tussen EU en niet-EU, maar dat komt door EU verdragen. Maar voor een Amerikaan, Canadees, Marokkaan en Turk gelden in principe dezelfde regels als ze naar Nederland willen komen.

Wat Wilders dus wil is een aanpassing in de wet die dus eigenlijk stelt: "Deze personen mogen naar binnen onder die voorwaarden, BEHALVE als je Marokkaan of Turk bent (of niet westers), dan moet je ook nog aan deze en die voorwaarden voldoen.

Overigens immigreren er nauwelijks nieuwe Marokkanen en Turken naar Nederland, hooguit een stuk of 5000 per jaar nog. De nieuwe immigranten komen uit landen als Polen en andere oostblok landen, maar daar heeft Wilders niets tegen.
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 05:07:20 #34
156057 the_fucker
Ga maar veilig op pad mensen..
pi_40989716
Ik vind de ideeen van Wilders goed maar de manier waarop hij het aanpakt laat te wensen over.
Recent heeft hij bekend gemaakt dat hij een lijst met volslagen onervaren mensen presenteert voor de komende verkiezingen. Mensen uit het veld. Opzich is daar niks mis mee, mits je dit aanvult met een aantal ervaren politieke denkers en politici.

Aan de andere kant laat Wilders een samenwerking met de ervaren politici Marco Pastors en Joost Eerdmans liggen omdat hij LPF-taferelen wil voorkomen. Hier kan ik hem niet meer volgen: de LPF is juist mislukt doordat men met een lijst vol onervaren mensen aan de slag ging. Door deze misrekening van Wilders is Bart Jan Spruyt van de conservatieve Edmond Burke-stichting afgehaakt en is een prachtig alternatief voor de linkse koers van de VVD om zeep geholpen. Wilders zal een splinter worden met hooguit twee zetels.

Mea Culpa, Mea Culpa, Mea maxima culpa!
  zondag 20 augustus 2006 @ 08:12:55 #35
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40990428
Dit klinkt mij als muziek in de oren (het 26ste pianoconcert van Mozart, om precies te zijn).
pi_40999466
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 03:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik zag eens een programma over hem en ik vindt hem een wonderbaarlijk helder licht toch
goed voor nou oke...10 zetels!
Ik vind dat hij zijn heldere zegje mag doen
zekurssssssssss wel
hij is niet anti hij denkt enorm logisch na!
Net zoals men denkt in die andere landen nml..hij spiegelt!
Hij denkt logisch na?

Kom nou, zeg, ik heb al uitgebreid beschreven hoeverre zijn ideeën of te veel kosten of simpelweg onrealistisch en niet uitvoerbaar zijn.
pi_40999646
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij Philips en een flink deel van onze nieuwe medewerkers (ook hier) komt uit India en China, plus wat uit Korea. Ik ben bang dat ik met Wilders aan de macht binnen twee jaar op straat sta, dan is Philips dus hier vertrokken. Gelukkig maar dat hij er op 22 november niet aan te pas komt..
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 20 augustus 2006 @ 15:36:41 #38
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40999697
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 03:11 schreef dodegod het volgende:

[..]

Is goed tegen de overbevolking, maar we willen de komende 10.000 wel naar het Waddinxveen sturen, eerst natuurlijk alle natuur platgooien, beton erover, hoge grijze flats, zal je vast wel goed vinden
Heb je hem weer. Je bent blijkbaar nooit in Waddinxveen Noord geweest, daar is het namelijk al het geval. En natuur hebben we niet, dus helaas. Laat ze maar komen hoor.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 03:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat is toch duidelijk. Hij maakt onderscheid tussen westers en niet westers. Als je rijk bent en uit de goede omgeving komt mag je wel naar binnen, anders niet. Dat is gewoon discriminatie. Apartheid.
  zondag 20 augustus 2006 @ 15:38:41 #39
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_40999741
Het woord discriminatie bestaat voor hem niet.

Wilders .
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_40999752
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 03:16 schreef dodegod het volgende:

[..]

Wat vind je er dan van dat wij niet welkom zijn in Indionesie ?
Een Philips-collega van mij is net vorige maand naar Indonesie uitgezonden om daar te gaan werken.
Dus ik begrijp dit niet helemaal.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41001091
Flink schrappen in subsidies, maar wel de hypotheekrente aftrek behouden, wat een populist .
pi_41001187
Ach Wilders dit is gewoon bijna zielig zo onnozel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41001819
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 16:18 schreef du_ke het volgende:
Ach Wilders dit is gewoon bijna zielig zo onnozel.
pi_41001849
als hij dit wil doen dan mag hij wel een compleet nieuwe grondwet gaan schrijven en ook een nieuw wetboek erbij. Totaal onredelijk dit we leven in een nieuwe tijd met minder grenzen. Mensen die buiten de grenzen durfen te denken zullen het gaan redden. Mensen zoals Wilders die alles bij het oude willen houden zullen het nooit redden. Nederland doet gelukkig mee met grote ''projecten'' zoals de EU, NAVO, VN en de euro. Nederland heeft zijn bestaansrecht te danken aan het buitenland en is groot geworden door de handel met de rest van Europa. Geert Wilders is gewoon een bang iemand bang zijn voor goede verandering is nooit goed
pi_41001866
Ach, het is wel duidelijk, een soort apartheidsregime: nu weten echte racisten tenminste waar ze terecht kunnen: slegs vir die blanke
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:43:30 #46
125878 Gabry
Lento Violento
pi_41002073
Snijden in ontwikkelingshulp en subsidies voor belastingverlaging
Ik hoop dat dat zijn speerpunten worden, want de rest kan me gestolen worden
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_41002258
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 16:43 schreef Gabry het volgende:
Snijden in ontwikkelingshulp en subsidies voor belastingverlaging [afbeelding]
Ik hoop dat dat zijn speerpunten worden, want de rest kan me gestolen worden
Vergeet het maar. De mega-subsudie voor de hypoteken wil meneer weer handhaven. De rest van de subsidies is peanuts vergeleken daarmee, dus dat schiet weinig op.
pi_41003233
quote:

[..]

Discriminatie.
Dus? Heel het concept van Natie-staten is op discriminatie gebaseerd.
quote:
Gelukkig kan dit er dan grondwettechnisch gezien niet doorkomen. Vandaar datl Wilders ook de grondwet wil wijzigen.
Oh nee? Op welke basis zou dit grondwettelijk niet mogen dan? Er mag niet eens aan de grondwet getoetst worden trouwens dus wat dat betreft...
pi_41003344
Raymond geloof je daadwerkelijk dat Wilders in staat is om iets te berijken bereiken?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lord_Vetinari op 20-08-2006 17:32:29 ]
pi_41003696
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 04:06 schreef maartena voor de 1.000e keer z'n zelfde zeikjankriedeltje:

rassenwetten in het
Duitsland van
1935
pi_41003740
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:31 schreef du_ke het volgende:
Raymond geloof je daadwerkelijk dat Wilders in staat is om iets te berijken bereiken?
Nee, hij is niet de juiste persoon ervoor.

Maar met zijn denkbeelden ben ik het grotendeels wel eens.
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:54:18 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41003969
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:31 schreef du_ke het volgende:
Welke politicus kan wel wat bereiken?

Wat voor eigenschappen heb je daarvoor nodig dan?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41004081
Toch te schandalig voor woorden dat er voor deze Standpunten een hele nieuwe politieke partij opgericht moet worden!
Deze punten zouden de basis moeten zijn voor iedere politieke partij in nederland!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41004613
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:54 schreef Napalm het volgende:

[..]

plaat voor je kop en doordrammen
pi_41005102
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:44 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Als je het daar zo mee oneens bent waarom reageer je daar niet inhoudelijk op. Het is een onderbouwd betoog van maartena maar het is natuurlijk makkelijker om het taboe te verklaren dan er serieus op in te gaan. Vind jij niet dat Wilders veel te veel de kaart van de scheidslijn van ras en religie speelt?
pi_41005218
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je het daar zo mee oneens bent waarom reageer je daar niet inhoudelijk op. Het is een onderbouwd betoog van maartena maar het is natuurlijk makkelijker om het taboe te verklaren dan er serieus op in te gaan.
Dat heb ik al reeds gedaan maar hij post in IEDER topic dat riedeltje over Duitslands rassenwetten.
quote:
Vind jij niet dat Wilders veel te veel de kaart van de scheidslijn van ras en religie speelt?
Nee. Dit heeft niets met ras te maken maar met nationaliteit en het handhaven van de natie-staat Nederland.
pi_41005289
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:38 schreef -IksRee- het volgende:
Dat heb ik al reeds gedaan maar hij post in IEDER topic dat riedeltje over Duitslands rassenwetten.
Dan reageer je toch gewoon niet. Jouw posts blinken ook niet echt uit in variatie.
quote:
Nee. Dit heeft niets met ras te maken maar met nationaliteit en het handhaven van de natie-staat Nederland.
Nou ja, nationaliteit dan, vindt dat verschil niet zo boeiend. Het gaat er gewoon omdat hij de ene soort mens hoger plaats dan de ander. Net zoals bij de joden gebeurde en toen vonden ook heel veel mensen dat daar hele goede redenen voor waren. Zelfde mechanisme in mijn ogen. Natuurlijk is de situatie nooit 1 op 1 te liggen omdat de omstandigheden anders zijn maar er is wel een duidelijke correlatie.
  zondag 20 augustus 2006 @ 18:41:53 #58
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41005301
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:27 schreef -IksRee- het volgende:
Oh nee? Op welke basis zou dit grondwettelijk niet mogen dan? Er mag niet eens aan de grondwet getoetst worden trouwens dus wat dat betreft...
In theorie zou het kunnen, in de praktijk is het vrijwel uitgesloten. De Raad van State zal een negatief advies uitbrengen over een wet die in strijd is met de Grondwet. De kans dat een dergelijke wet dan in ongewijzigde vorm door beide Kamers wordt aangenomen is klein.
pi_41005534
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 15:29 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hij denkt logisch na?

Kom nou, zeg, ik heb al uitgebreid beschreven hoeverre zijn ideeën of te veel kosten of simpelweg onrealistisch en niet uitvoerbaar zijn.
Zoals hans teeuwen zou zeggen

Met zoon instelling blijf je zwakzinnig........

Als we elk punt gelijk weg schuiven omdat we denken dat we het toch niet halen dan kunnen we net zo goed stoppen met de politiek. Deze is er juist om verandering te maken in dit soort zaken
Geert wilders wil dit en we zien na de verkiezingen wel hoeveel aanhang hij krijgt
want ik weet niet of jij het weet maar met genoeg aanhang is alles mogelijk

Go wilders go!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 18:53:45 #60
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_41005614
Vreemde en hypocriete punten voor een partij die zichzelf Partij van Vrijheid noemt
pi_41005730
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ja, nationaliteit dan, vindt dat verschil niet zo boeiend.
Maar dat verschil is wel heel boeiend, omdat het het fundament is waarop de natie-staten zijn gebouwd.
quote:
Het gaat er gewoon omdat hij de ene soort mens hoger plaats dan de ander.
Dat doe ik ook en ook jij. Ook jij vindt mij lager als je eigen politiek correcte vriendjes. En daar is ook niets mis mee, ook al wilde men dat er via de politieke correctheid van de jaren 80 en 90 eruit krijgen.
Ik kies als 1e voor mijn eigen mensen, daarna komt de rest pas.
quote:
Net zoals bij de joden gebeurde en toen vonden ook heel veel mensen dat daar hele goede redenen voor waren.
Nee, niet zoals bij de joden. Wat er bij de joden gebeurde was dat een al eeuwen in Duitsland aanwezige groep mensen die in de meeste gevallen compleet verDuitst waren (inclusief Duitse achternaam) opeens ieder burgerrecht werden ontnomen. Dat is in de verste verte niet vergelijkbaar met het weren van immigranten uit een kansarm 3e wereldland waar je er al honderdduizenden van hebt opgenomen die veel problemen opleveren noch met het consequent zijn met je eigen regels omtrent dubbele nationaliteiten.
Het komt niet eens in de BUURT van wat er in Duitsland gebeurde.
quote:
Zelfde mechanisme in mijn ogen. Natuurlijk is de situatie nooit 1 op 1 te liggen omdat de omstandigheden anders zijn maar er is wel een duidelijke correlatie.
Nee, er is geen duidelijke correlatie zoals ik al hierboven onderbouwd heb.
pi_41005775
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef NewOrder het volgende:

[..]

In theorie zou het kunnen, in de praktijk is het vrijwel uitgesloten. De Raad van State zal een negatief advies uitbrengen over een wet die in strijd is met de Grondwet. De kans dat een dergelijke wet dan in ongewijzigde vorm door beide Kamers wordt aangenomen is klein.
En in welk opzicht zou het weigeren van niet-Westerse immigranten in strijd zijn met de grondwet dan? Met welk artikel dan? Artikel 1 gaat over het behandelen van mensen die in NL zijn, NIET over het toelaten van mensen van buiten NL.
We hoeven helemaal niemand toe te laten volgens de grondwet en dit gaat niet over asielzoekers (die we wel verplicht zijn op te nemen volgens internationale verdragen).
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:40:57 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41006819
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:00 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En in welk opzicht zou het weigeren van niet-Westerse immigranten in strijd zijn met de grondwet dan? Met welk artikel dan? Artikel 1 gaat over het behandelen van mensen die in NL zijn, NIET over het toelaten van mensen van buiten NL.
Dat zou betekenen dat niet-Westerse immigranten dus eerst het land ingaan voordat ze een verblijfsvergunning vragen. Wat een wassen neus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:42:12 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41006857
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:38 schreef -IksRee- het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat die rassenwetten voor een deel sterk overeenkomen met wat Wilders met de grondwet en de burgerrechten wil. En tot nu toe heeft ook niemand het kunnen ontkrachten, men komt meestal met niet-inhoudelijke reacties zoals die van jou. Men vind het alleen zo eng geassocieerd te worden met een ver verleden. En ik heb het hier ook niet over de Endlosung, ik heb hier puur en alleen over de politieke en gerechterlijke stappen die zijn ondernomen om de Joden minder rechten te geven. En dat komt erg sterk overeen met wat Wilders met Islamieten wil.

Zo was het onderdeel van die rassenwetten dat Joden geen nieuwe synagoges mochten bouwen. Geen joodse scholen, en geen joodse maatschappelijke centra. Joden mochten niet langer meer de Duitse nationaliteit verkrijgen door naturalisatie, en hen die een misdaad van een bepaald karakter pleegden raakten de Duitse nationaliteit kwijt en werden de grens over gezet. Tevens mochten er geen nieuwe Joden naar Duitsland komen. Uiteraard waren andere Europeanen nog gewoon welkom.

De rassenwetten van 1935 gaan nog een stap verder, in dat deze ook besloot dat Joden niet langer mochten trouwen met Duitsers. in 1938 werden de wetten uitgebreid dat Joden ook geen bedrijfseigenaar en huiseigenaren mochten zijn, wat de Kristalnacht tot gevolg had.

Maar een heel groot deel van die rassenwetten zoals ik die hierboven beschrijf komen overeen met wat Wilders wil: Geen gelijke burgerrechten voor islamieten, de Grondwet zo aanpassen dat Islamieten minder rechten krijgen. Geen nieuwe moskee's, geen islamitische scholen, geen naturalisatie voor minstens 10 jaar, afpakken Nederlandse nationaliteit bij bepaalde misdaden, en een immigratiestop voor 5 jaar voor niet-westerse immigranten, etc, etc. Wilders is zelfs voorstander van werkkampen voor Marokkaanse straatjongeren. En hij noemt ze "tijdelijk", maar ik denk dat hij het net zo "tijdelijk" bedoeld als het kwartje van Kok.

Het enige verschil is dat Wilders geen Sturm Abteilung heeft die met bruine pakken de boel in de gaten houdt. Maar er zijn wel degelijk grote overeenkomsten tussen de rassenwetten van toen, en wat Wilders wil invoeren.

Ik denk alleen dat hen die Wilders zo blindelings steunen liever niet inzien dat er zoveel overeenkomsten zijn, want het is natuurlijk een geschiedenis geweest met grote bloedvlekken. Maar nogmaals, ik heb het dus alleen over politieke en gerechterlijke overeenkomst.
-
pi_41006927
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat niet-Westerse immigranten dus eerst het land ingaan voordat ze een verblijfsvergunning vragen. Wat een wassen neus.
Nee, volgens mij is er geen enkele wet die ons verplicht mensen toe te laten en is het dus meer een soortement van gunst. Daar mogen we gewoon eisen aan stellen.

Als we mogen stellen dat mensen een bepaald inkomen moeten hebben, taalcursus afgerond moeten hebben ed dat lijkt het me niet zo vreemd dat je ook gewoon kan zeggen: mensen uit die groep landen hoeven we nu niet. Ik zie niet in met welke grondwet dat zou botsen, maar dat ga jij me dan nu waarschijnlijk vertellen.
pi_41006957
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat die rassenwetten voor een deel sterk overeenkomen met wat Wilders met de grondwet en de burgerrechten wil. En tot nu toe heeft ook niemand het kunnen ontkrachten, men komt meestal met niet-inhoudelijke reacties zoals die van jou. Men vind het alleen zo eng geassocieerd te worden met een ver verleden. En ik heb het hier ook niet over de Endlosung, ik heb hier puur en alleen over de politieke en gerechterlijke stappen die zijn ondernomen om de Joden minder rechten te geven. En dat komt erg sterk overeen met wat Wilders met Islamieten wil.

Zo was het onderdeel van die rassenwetten dat Joden geen nieuwe synagoges mochten bouwen. Geen joodse scholen, en geen joodse maatschappelijke centra. Joden mochten niet langer meer de Duitse nationaliteit verkrijgen door naturalisatie, en hen die een misdaad van een bepaald karakter pleegden raakten de Duitse nationaliteit kwijt en werden de grens over gezet. Tevens mochten er geen nieuwe Joden naar Duitsland komen. Uiteraard waren andere Europeanen nog gewoon welkom.

De rassenwetten van 1935 gaan nog een stap verder, in dat deze ook besloot dat Joden niet langer mochten trouwen met Duitsers. in 1938 werden de wetten uitgebreid dat Joden ook geen bedrijfseigenaar en huiseigenaren mochten zijn, wat de Kristalnacht tot gevolg had.

Maar een heel groot deel van die rassenwetten zoals ik die hierboven beschrijf komen overeen met wat Wilders wil: Geen gelijke burgerrechten voor islamieten, de Grondwet zo aanpassen dat Islamieten minder rechten krijgen. Geen nieuwe moskee's, geen islamitische scholen, geen naturalisatie voor minstens 10 jaar, afpakken Nederlandse nationaliteit bij bepaalde misdaden, en een immigratiestop voor 5 jaar voor niet-westerse immigranten, etc, etc. Wilders is zelfs voorstander van werkkampen voor Marokkaanse straatjongeren. En hij noemt ze "tijdelijk", maar ik denk dat hij het net zo "tijdelijk" bedoeld als het kwartje van Kok.

Het enige verschil is dat Wilders geen Sturm Abteilung heeft die met bruine pakken de boel in de gaten houdt. Maar er zijn wel degelijk grote overeenkomsten tussen de rassenwetten van toen, en wat Wilders wil invoeren.

Ik denk alleen dat hen die Wilders zo blindelings steunen liever niet inzien dat er zoveel overeenkomsten zijn, want het is natuurlijk een geschiedenis geweest met grote bloedvlekken. Maar nogmaals, ik heb het dus alleen over politieke en gerechterlijke overeenkomst.
Perfecte post. Niks aan toe te voegen. Hoop dat mensen die overwegen Wilders te stemmen of zijn standpunten steunen, dit echt serieus lezen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:48:38 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_41007053
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Perfecte post. Niks aan toe te voegen. Hoop dat mensen die overwegen Wilders te stemmen of zijn standpunten steunen, dit echt serieus lezen.
Don't you believe it. Het is veel makkelijker om vanuit de onderbuik te denken en te handelen. Mensen leren niet van de geschiedenis. Ze zien alleen de oppervlakte. Bij het woord 'nazi' denkt men direct aan Endlosung, terwijl dat een proces is wat pas veel later is gestart. De eerste jaren van het nazi-bewind bestonden uit politieke en maatschappelijke maatregelen tegen ongewenste groepen. En maartena heeft gelijk als hij stelt dat die heel eng dicht bij de maatschappij komen, die Nederland gaat worden als we Wilders' plannen zouden invoeren.
pi_41007067
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Don't you believe it. Het is veel makkelijker om vanuit de onderbuik te denken en te handelen. Mensen leren niet van de geschiedenis. Ze zien alleen de oppervlakte. Bij het woord 'nazi' denkt men direct aan Endlosung, terwijl dat een proces is wat pas veel later is gestart. De eerste jaren van het nazi-bewind bestonden uit politieke en maatschappelijke maatregelen tegen ongewenste groepen. En maartena heeft gelijk als hij stelt dat die heel eng dicht bij de maatschappij komen, die Nederland gaat worden als we Wilders' plannen zouden invoeren.
Voor mijn gevoel zit Nederland al een tijdje op die koers, helaas.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:49:57 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41007089

Ook wel een sterke:

Em deze:

*
*Behalve voor Moslims

*
*Behlave als je Moslim bent

Geert Wilders gebruikt trouwens gewoon Joomla voor zijn website!
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:52:01 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_41007151
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zit Nederland al een tijdje op die koers, helaas.
Je kunt het eens zijn of niet met Balkenende c.s., VVD en CDA zijn in ieder geval nog min of meer gebonden aan de traditionele regels van het spel. Wilders is zo gevaarlijk, omdat hij zijn eigen regels verzint. Hij heeft lak aan democratische beginselen, omdat daar geen stemmen te winnen zijn voor hem. Hij moet het hebben van de teleurgestelde LPF'ers. mensen die met hun volle verstand op een dooie populist hebben gestemd, in de hoop dat zijn partij dat gedachtengoed zou uitdragen.
pi_41007208
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat die rassenwetten voor een deel sterk overeenkomen met wat Wilders met de grondwet en de burgerrechten wil. En tot nu toe heeft ook niemand het kunnen ontkrachten, men komt meestal met niet-inhoudelijke reacties zoals die van jou.
Als je even niet zo selectief gequote had, dan had je kunnen zien dat ik wel degelijk inhoudelijk gereageerd hebben tegen SCH over jouw stelling.
quote:
Men vind het alleen zo eng geassocieerd te worden met een ver verleden. En ik heb het hier ook niet over de Endlosung, ik heb hier puur en alleen over de politieke en gerechterlijke stappen die zijn ondernomen om de Joden minder rechten te geven. En dat komt erg sterk overeen met wat Wilders met Islamieten wil.
Nee, ten 1e vind ik dat helemaal niet 'eng' en ten tweede lijkt het er in de verste verte niet op.
Zoals ik in die reply richting SCH die je even 'toevallig' over het hoofd ziet al uiteen heb gezet.
quote:
Nee, ook daar heb je het weer fout of verdraai je bewust de feiten. In de wetten die Duitsland aannam werd gesteld dat je alleen Duits staatsburger kon zijn als je aantoonbaar Duits bloed had. Een Roemeen was net zo min welkom.
quote:
Nee, dat was niet de directe aanleiding tot de Kristalnacht en die wetten werden in 38 niet uitgebreid, de aanleiding was de moord op een Duitse diplomaat door een jood.
quote:
Maar een heel groot deel van die rassenwetten zoals ik die hierboven beschrijf komen overeen met wat Wilders wil: Geen gelijke burgerrechten voor islamieten, de Grondwet zo aanpassen dat Islamieten minder rechten krijgen. Geen nieuwe moskee's, geen islamitische scholen, geen naturalisatie voor minstens 10 jaar, afpakken Nederlandse nationaliteit bij bepaalde misdaden, en een immigratiestop voor 5 jaar voor niet-westerse immigranten, etc, etc.
Wat heeft het niet toelaten van mensen uit bepaalde landen te maken met minder rechten voor NL islamieten? Helemaal NIETS. We hoeven helemaal niemand binnen te laten als we niet zouden willen. Het is aan ons de eisen te stellen.
quote:
Wilders is zelfs voorstander van werkkampen voor Marokkaanse straatjongeren. En hij noemt ze "tijdelijk", maar ik denk dat hij het net zo "tijdelijk" bedoeld als het kwartje van Kok.
Ja, daar was Lubbers ook voorstander voor. En alsof werkkampen perse gelijk staat aan Nazisme. In jouw land hebben ze heel lang van dat soort werkkampen in die Glen Millershit.
quote:
Het enige verschil is dat Wilders geen Sturm Abteilung heeft die met bruine pakken de boel in de gaten houdt.
Oh leuk zeg die , maar er klopt wederom geen kont van. Dat is niet het enige verschil, er is een wereld van verschil.
Zoals gezegd is het afpakken van alle burgerrechten van een zo onderhand autochtone groep niet te vergelijken met het beperken van de immigratiemogelijkheden danwel het consequent zijn met je regels voor dubbele nationaliteit.
quote:
Maar er zijn wel degelijk grote overeenkomsten tussen de rassenwetten van toen, en wat Wilders wil invoeren.
Ja, en Hitler was vegetarisch dus er zijn hele grote overeenkomsten tussen vegetariers en Hitler... jouw redenatiestijl.
quote:
Nee, dat WIL je graag dat dat zo is, maar je slaat de plank finaal mis.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:55:43 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41007263
Ik ben het trouwens alleen eens met het afschaffen van de Eerste Kamer, maar dat heeft een prioriteit van 0,1.

Immigratiestop, moskeestop en moslimschoolstop voor 5 jaar klinken wel heel erg arbritair en naief. Waarom niet 4 of 6 jaar, waarom niet totdat het doel ervan bereikt is, wat is het doel uberhaupt om dit tijdelijk te doen. Het is schijnbeleid, puur gericht op symptomen om ermee te scoren bij de nieuwe politieke correctheid.

Referendum over het afschaffen van de euro, en ontwikkelingshulp en de EU-afdracht stoppen zijn ook weer van die populistische standpunten die totaal niet realistisch zijn. En met niet realistisch bedoel ik niet onmogelijk maar gewoon gespeend van elk besef van de realiteit.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:58:04 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41007345
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kunt het eens zijn of niet met Balkenende c.s., VVD en CDA zijn in ieder geval nog min of meer gebonden aan de traditionele regels van het spel. Wilders is zo gevaarlijk, omdat hij zijn eigen regels verzint. Hij heeft lak aan democratische beginselen, omdat daar geen stemmen te winnen zijn voor hem. Hij moet het hebben van de teleurgestelde LPF'ers. mensen die met hun volle verstand op een dooie populist hebben gestemd, in de hoop dat zijn partij dat gedachtengoed zou uitdragen.
Wilders is iemand die een groot deel van de Democratische principes overboord zou gooien alleen maar om de Islamieten verder te onderdrukken. Een democratie is een weegschaal en als je teveel steentjes aan de ene kant gooit, dan zal ie uiteindelijk helemaal naar beneden vallen. Wilders is iemand die wil gokken met die balans.
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:59:57 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41007398
Maar het is inderdaad hilarisch dat dit van de Partij van de Vrijheid komt. Partij van het Isolement is een betere naam.
pi_41007525
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In het totaal van de regering gaat het gelukkig niet zo ver als Wilders doet maar we zijn in de post-Fortuynistische periode wel doorgeslagen en doen dat nog steeds. Fortuyns bijkans hysterische afkeer van de islam is door sommigen vrij handig overgenomen (Hirsi Ali, Pastors, Verdonk) en op een zogenaamd subtiele manier uitgewerkt terwijl de achterliggende gedachte toch vrij radicaal is. Wij zijn beter dan hullie en wij hebben het voor het zeggen etc. Dat is de koers waar ik op doelde en daar doet deze regering niet zoveel tegen en als ze wel genuanceerde dingen doen (Van Ardenne, Donner, Balkenende) dan is Verdonk er weer in rap tempo bij om dat ongedaan te maken.

Het gaat er om dat er een anti-beweging op touw is gezet. Tegen de islam. Dat is een vrij gevaarlijke tendens die ook helemaal niks gaat opleveren maar juist heel gevaarlijk voor ons land is. IksRee zou moeten beseffen dat zo'n tendens ons land juist heel veel schade gaat doen. Het is een stroming die er min of meer van uit gaat dat de islam zo slecht is dat we er vanaf zouden moeten en dat mensen dat geloof niet mogen aanhangen. Al zeggen ze dat atlijd wat bedektere en politiek-correctere termen. Die manier van denken heeft nu al een paar jaar een zeer negatief effect in ons land en het wordt tijd dat de verstandige mensen het weer over gaan nemen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:07:44 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41007674
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:44 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is er geen enkele wet die ons verplicht mensen toe te laten en is het dus meer een soortement van gunst. Daar mogen we gewoon eisen aan stellen.
Ik weet niet in wat voor commune jij leeft, maar we hebben niet meer de grenscontroles waardoor we iedereen uit het land kunnen houden.
quote:
Als we mogen stellen dat mensen een bepaald inkomen moeten hebben, taalcursus afgerond moeten hebben ed dat lijkt het me niet zo vreemd dat je ook gewoon kan zeggen: mensen uit die groep landen hoeven we nu niet.
Dat is wel vreemd, want de eerste regels zijn criteria om hier te kunnen participeren, het tweede niet. Daarom heet dat discriminatie slimpie.
pi_41008030
Ik ben het als SP'er natuurlijk niet eens met rechtse lui zoals Wilders (alhoewel hij zegt niet rechts te zijn, we weten wel beter), maar toch ziet onze Wilders wel de gevaren in van de islam.

Ik wil ook geen islamitisch Nederland.
Dit mag nooit gebeuren!

Ik vind een verislamiseerd Nederland eigenlijk veel enger dan een Wilders.
Om hem te beschuldigen van fascistische praktijken (min of meer) gaat wel wat ver.

Deze jongen wil gewoon orde op zaken stellen.

Echter, de gulden terug willen invoeren is natuurlijk waanzin.
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:19:29 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41008105
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:53 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, ook daar heb je het weer fout of verdraai je bewust de feiten. In de wetten die Duitsland aannam werd gesteld dat je alleen Duits staatsburger kon zijn als je aantoonbaar Duits bloed had. Een Roemeen was net zo min welkom.
Ten eerste werden er in 1935 ook wetten aangenomen die wat ik hierboven heb beschreven uitvoerden, zoals het niet langer toelaten van nieuwe synagoges, nieuwe joodse scholen, etc, etc.

Ten tweede heb ik altijd al aangegeven dat het slechts om een deel gaat van de rassenwetten uit 1935. De eerste set Rassenwetten waren slechts een begin, er zijn in 1935 en 1936 een hele hoop wetten aan toegevoegd die in essentie de Jood tot een tweederangsburger bombardeerden, met veel minder rechten dan iemand van Duits bloed. In principe zou je eens moeten kijken wat voor wetten er tussen 1933 en 1938 zijn ingevoerd om de Joden rechten te ontnemen, en dat eens vergelijken met wat Wilders nu wil.

Overigens zijn er ook grote vergelijkingen te vinden uit het partijprogramma van de NSDAP voor 1933 en Wilders standpunten met betrekking tot de Islam, en wat er volgens hem zou moeten gebeuren.

Ten derde geef je het zelf al aan, het Duitse staatsburgerschap was alleen voor Duitsers met aantoonbaar Duits bloed. Een Roemeen die wilde komen werken in Duitsland kreeg nog gewoon een verblijfsvergunning, net zoals een Nederlander of een Fransman. Joden echter waren absoluut niet meer welkom, zelfs niet als arbeidskracht.
quote:
Nee, dat was niet de directe aanleiding tot de Kristalnacht en die wetten werden in 38 niet uitgebreid, de aanleiding was de moord op een Duitse diplomaat door een jood.
De aanleiding en de oorzaak zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Het was wel heel erg makkelijk omdat eerder dat jaar juist wel wetten werden aangenomen waarin Joden het bezit van huizen werd ontzegt (werden eigendom van de staat) en zo ook mochten Joden niet langer een eigen zaak hebben. De Kristalnacht kon zo gemakkelijk worden verdoezeld door te roepen: "Kijk, daar is een Jood met een eigen winkel, en dat mag niet!!" En het was natuurlijk de SA die de bevolking met dat soort zaken opjutte.
quote:
Wat heeft het niet toelaten van mensen uit bepaalde landen te maken met minder rechten voor NL islamieten? Helemaal NIETS. We hoeven helemaal niemand binnen te laten als we niet zouden willen. Het is aan ons de eisen te stellen.
Het toelaten van mensen in Nederland valt ook voor een deel onder de grondwet. Dat betekend dus dat als een Marokkaan een aanvraag doet om in Nederland te willen verblijven, dat voor hem dezelfde wetten en rechten gelden als een Amerikaan die in Nederland wil verblijven.

Wat Wilders wil is een verschil in de immigratiewet tussen Westers en Niet-Westers, en omdat onze grondwet zo'n mooi gelijkheidsbeginsel heeft, is de eerste stap van Wilders om dergelijke wetten te kunnen invoeren het slopen van Artikel 1.

Dat heeft inderdaad niet veel te maken met de rechten voor Islamieten die al in Nederland zijn, maar als je Wilders partijprogramma had doorgelezen dan zou je weten dat een en ander wel met elkaar te maken heeft natuurlijk.
quote:
Zoals gezegd is het afpakken van alle burgerrechten van een zo onderhand autochtone groep niet te vergelijken met het beperken van de immigratiemogelijkheden danwel het consequent zijn met je regels voor dubbele nationaliteit.
De Grondwet is een grondbeginsel voor alle wetten in Nederland. Dat geldt zowel voor het bouwen van een nieuwe moskee, de Rijkswet op het Nederlanderschap, als de Immigratiewetgeving. Het slopen van Artikel 1 in onze Grondwet heeft op al die wetten invloed, omdat vanaf dat moment dus in alle wetten heel makkelijke een "behalve Islamieten" addendum zou kunnen worden toegevoegd.

Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe belangrijk de Grondwet in Nederland is, en dat het een steunpilaar is voor alle andere wetten. Je kunt geen burgerrechten afpakken van een bepaalde groep zonder de Grondwet te wijzigen. En de wijziging die daarvoor nodig is heeft verregaande invloeden op alle andere wetten.
quote:
Ja, en Hitler was vegetarisch dus er zijn hele grote overeenkomsten tussen vegetariers en Hitler... jouw redenatiestijl.
Ik heb Hitler nergens genoemd. Ik heb alleen genoemd dat er veel overeenkomsten zijn met de wetten die in de periode 1933-1938 door de Duitse regering zijn ingevoerd en de plannen die Wilders heeft. En dat kun je blijven proberen te ontkennen, maar de overeenkomsten zijn er wel degelijk.

Maar volgens mij heb je een lesje Grondwet nodig.
-
pi_41008201
drama.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41008311
'Blut und Bodem, wir machen Dietschland stark!'

NSB-strijdlied!

pompidompidom...
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:25:28 #81
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41008314
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat heeft het niet toelaten van mensen uit bepaalde landen te maken met minder rechten voor NL islamieten? Helemaal NIETS.
Vandaar dat Wilders met wat extra maatregelen is gekomen, over moskeeen, scholen, en de hoofddoekjes zal hij vast ook wel niet vergeten.
pi_41008497
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor commune jij leeft, maar we hebben niet meer de grenscontroles waardoor we iedereen uit het land kunnen houden.
Ik weet niet in wat voor dorp jij leeft (of wel) maar dat betekent dus niet dat we dan maar iedereen officieel toe moeten laten. Want dat is wat jij insinueert. Voor EU-inwoners gelden andere regels ja, dat hebben we afgesproken. Maar volgens jou staan de grenzen vanwege de Schengen-regelingen wagenwijd open voor de hele wereld?
quote:
Dat is wel vreemd, want de eerste regels zijn criteria om hier te kunnen participeren, het tweede niet. Daarom heet dat discriminatie slimpie.
Ook dat is discriminatie: er wordt onderscheid gemaakt en dat is wat discrimineren betekent, snuggere.
pi_41008528
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:03 schreef SCH het volgende:

Het is een stroming die er min of meer van uit gaat dat de islam zo slecht is dat we er vanaf zouden moeten en dat mensen dat geloof niet mogen aanhangen.
Dat is ook zo. Net zoals fascisme en communisme zo slecht waren dat we er van af moesten.
pi_41008568
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:19 schreef maartena het volgende:

[..]
Maar volgens mij heb je een lesje Grondwet nodig.
Volgens mij heb jij een lesje lezen en beredeneren nodig. En pleur eens op met die knippersmilie: ik ben je vriendje niet.
pi_41008629
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:17 schreef BlaineDeMono het volgende:
Om hem te beschuldigen van fascistische praktijken (min of meer) gaat wel wat ver.
Nee hoor, gewoon doen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:39:01 #86
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41008785
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:31 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Net zoals fascisme en communisme zo slecht waren dat we er van af moesten.
Alle christenen en joden ook maar meteen eruit gooien, immers bijna hetzelfde in de basis. Een wereld zonder religies zou mooi zijn, maar mensen zijn nu eenmaal zwak en hebben het nodig.
pi_41009397
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Het toelaten van mensen in Nederland valt ook voor een deel onder de grondwet. Dat betekend dus dat als een Marokkaan een aanvraag doet om in Nederland te willen verblijven, dat voor hem dezelfde wetten en rechten gelden als een Amerikaan die in Nederland wil verblijven.
Totale kolder: je kan simpelweg met de landen waarvan je wel mensen toe wilt laten verdragen af sluiten en met de overige niet. Maar nee, dat is volgens Maartena een stap richting de Endlosung
pi_41010283
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:31 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wel eerlijk dat je het zo toegeeft maar ook echt ongelooflijk naief. De islam is hier en blijft hier, live with it.
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:16:53 #89
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41010337
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef -IksRee- het volgende:

Maar volgens jou staan de grenzen vanwege de Schengen-regelingen wagenwijd open voor de hele wereld?
Niet wagenwjd, maar er zijn genoeg mogelijkheden. Eenmaal op Nederlandse bodem is discriminatie niet meer mogelijk.
quote:
[..]

Ook dat is discriminatie: er wordt onderscheid gemaakt en dat is wat discrimineren betekent, snuggere.
Onzin. Discrminatie is onderscheid op irrelevante criteria.
pi_41010661
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niet wagenwjd, maar er zijn genoeg mogelijkheden. Eenmaal op Nederlandse bodem is discriminatie niet meer mogelijk.
Zeker wel. Zo gelden er al andere regels voor EU-ingezeten en niet EU-ingezeten. Dat is discriminatie.
quote:
Onzin. Discrminatie is onderscheid op irrelevante criteria.
Nee hoor, niet per definitie. Discriminatie is ook gewoon ergens onderscheid in maken.
pi_41010713
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Wel eerlijk dat je het zo toegeeft maar ook echt ongelooflijk naief. De islam is hier en blijft hier, live with it.
Zo iets zeiden ze in in de jaren '30 ook, om even in Maartenas stijl te blijven hangen

Verder ben jij degene die naief is over de islam, maar je zal je portie nog wel krijgen in de toekomst, daar maak ik me geen zorgen om.
pi_41010776
Wilders doet in de ogen van oa maartena een stap richting de rassenwet uit 1935. Soit zo'n vergelijking kan je maken. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat interessant is, a) je laat een discussie ontsporen en b) het brengt een schokreactie te weeg. Niemand wil immers graag vergelijken worden met de machthebbers uit nazi-duitsland danwel hun daden.

Ik zou kunnen opwerpen dat Wilders Romeinse praktijken wil invoeren. Daar had je immers ook het systeem van burgerschap met stemrecht en burgerschap zonder stemrecht. De schok daarvan is waarschijnlijk een stuk minder ingrijpend. Dat ligt niemand meer vers in het geheugen. Zo kan je al die punten die maartena vergelijkt met de rassenwetten vergelijken met periodes in de geschiedenis.

Daarnaast is Wilders een kamerlid met in de peilingen nog steeds een marginaal aantal zetels. Waar komt de angst dan vandaan. Ok de nazi's hadden in het begin ook weinig macht en later te veel. Maar in hoeverre kan je die periode 1 op 1, want dat lijkt te gebeuren, toepassen op vandaag de dag. Ik denk dat het twee verschillende periodes zijn en die 1 op 1 vergelijking is ronduit simplistisch en tendentieus.

Hoe zit het anders met een land als Engeland waar nota bene de regering bijv. zoiets voorstelt:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/110403/index.html

Misschien hebben de mensen die zich hier nu zo druk om Wilders maken zich ook over dat onderwerp druk gemaakt en vergelijkingen met nazi-Duitsland gemaakt. Ik ben benieuwd.

Of de VS. Waarschijnlijk kan je daar ook ontelbare nazi-Duitsland vergelijkingen op los laten of Israël of bepaalde islamitische landen. Wordt er niet teveel een vergrootglas op Wilders gelegd en 'vergeet' men voor het gemak andere landen die daadwerkelijk macht uit oefenen en niet slechts een Kamerlid zijn. Je kunt van een mug wel een olifant maken maar als je vervolgens wordt om ver gelopen door een echte olifant doe je toch iets verkeerds.

Om nog even terug te komen op de OP. Sneller rijden 's nachts zie ik wel zitten en voor de rest is het typisch Wilders. Mijn stem zal hij niet snel krijgen daarvoor staat hij me als politicus niet aan.
pi_41010827
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:26 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Zo iets zeiden ze in in de jaren '30 ook, om even in Maartenas stijl te blijven hangen

Verder ben jij degene die naief is over de islam, maar je zal je portie nog wel krijgen in de toekomst, daar maak ik me geen zorgen om.
Je hoort het, Moslims zijn hier en blijven hier, get used to it pal
X
pi_41010834
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn stem zal hij niet snel krijgen daarvoor staat hij me als politicus niet aan.
Mijnes ook niet: hij is geen leider en geen charismatisch persoon. Hij zal nooit een grote partij vd grond krijgen in NL.
pi_41010954
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:29 schreef -IksRee- het volgende:
Mijnes ook niet: hij is geen leider en geen charismatisch persoon. Hij zal nooit een grote partij vd grond krijgen in NL.
Hij is eigenlijk gewoon een bankjeszitter die zijn kans rook na de teloorgang van de LPF maar waarschijnlijk hetzelfde lot achterna gaat.
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:32:40 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41010957
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:24 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Zeker wel. Zo gelden er al andere regels voor EU-ingezeten en niet EU-ingezeten. Dat is discriminatie.
Dat is geen discriminatie anders was er allang tegen opgetreden.
Het zou erg bijzonder zijn om grenscontroles uit te voeren terwijl er geen grens is met die mensen, vind je ook niet?
Onderscheid maken tussen mensen over de EU-grens is dus wel discriminatie, omdat het gelijke gevallen zijn.
quote:
[..]

Nee hoor, niet per definitie. Discriminatie is ook gewoon ergens onderscheid in maken.
In het woordenboek ja, maar in het wetboek niet.
pi_41011052
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:15 schreef SCH het volgende:
Dat is natuurlijk ook een eerste klas dooddoener en daarnaast kan je dat nooit zeker weten. Of heb je een lijntje naar de toekomst?
pi_41011161
quote:

...........

SCH zal heropgevoed worden door Banshee "Homo-isme" Boy, en de zijnen
pi_41011190
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een eerste klas dooddoener en daarnaast kan je dat nooit zeker weten. Of heb je een lijntje naar de toekomst?
Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:41:12 #100
156057 the_fucker
pi_41011250
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?
Ja.
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:43:06 #101
66444 Lord_Vetinari
pi_41011322
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:41 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Ja.
En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?
pi_41011331
quote:

[..]

Hoezo ben ik naief? Ik ben realistisch. De islam is hier en juist als we er zo mee om blijven gaan dan moet je je pas zorgen maken.
pi_41011362
quote:

[..]

Dat hangt af van die driekwart mensen met het islamitisch geloof, en of ze in staat zijn die agressieve godsdienst van ze te castreren zoals dat met het gristendom gebeurd is.
pi_41011406
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoewel ik Wilders verre van goed vind, ben ik die retoriek om iedereen die kritisch is tegen moslims met nazi's te vergelijken kotsbeu! Kinderlijk gedoe!
pi_41011409
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:41 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Ja.
Leg uit - hoe gaat dat dan in zijn werk?

Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn.
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:45:16 #106
156057 the_fucker
pi_41011412
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Goederenwagons, daar vervoer je toch geen mensen in?
Rare opvattingen houd jij er op na....
pi_41011446
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Hoewel ik Wilders verre van goed vind, ben ik die retoriek om iedereen die kritisch is tegen moslims met nazi's te vergelijken kotsbeu! Kinderlijk gedoe!
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:47:27 #108
156057 the_fucker
pi_41011493
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg uit - hoe gaat dat dan in zijn werk?

Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn.
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.
pi_41011589
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:47 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.
Ga maar lekker kuieren.
pi_41011591
quote:
Nee maar dat Wilders het voor het zeggen krijgt lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Dus waar zijn we mee bezig?
pi_41011678
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee maar dat Wilders het voor het zeggen krijgt lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Dus waar zijn we mee bezig?
Beetje fokken toch?
pi_41011710
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.
En hoe zit dat met Engeland?
quote:
Britten gaan moslims extra controleren
De Britse overheid overlegt met beheerders van vliegvelden over de invoering van een nieuw systeem voor het specifiek screenen van passagiers die behoren tot groepen die het grootste veiligheidsrisico vormen.

Dat schrijft de Britse krant The Times. Het nieuwe systeem maakt gebruik van profielschetsen van risicovolle passagiers. Tot de criteria behoren naast zaken als verdacht gedrag en reispatronen ook etnische kenmerken en religieuze achtergrond.

In de praktijk betekent het dat mensen van Pakistaanse of Arabische afkomst, en moslims in het algemeen, een veel grotere kans zullen hebben om uitgebreid te worden gecontroleerd op Britse vliegvelden.

Verontrust
Volgens functionarissen van het Britse ministerie van Transport zal het systeem veel effectiever zijn bij het opsporen van mogelijke terroristen dan de bestaande willekeurige checks. Bovendien zullen wachttijden bij veiligheidspoorten drastisch worden bekort.

Vijf dagen nadat Britse en Pakistaanse autoriteiten naar eigen zeggen een grote terreuraanslag met vloeibare explosieven op passagiersvliegtuigen verijdelden, lopen reizigers op Britse vliegvelden en elders nog altijd vertragingen op door de extra veiligheidschecks. Zeventien van de 24 verdachte moslimextremisten zijn van Pakistaanse afkomst.

Britse moslimgroepen hebben meteen verontrust gereageerd op de plannen om op etnische en religieuze gronden te selecteren op vliegvelden. Volgens de Britse Moslimraad zullen de plannen juist die groep vervreemden die de overheid het meest nodig heeft bij de bestrijding van terrorisme - de moslims zelf.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/110403/index.html

De Engelse tegenhanger van de PvdA nog wel met wel even iets meer macht dan Wilders. Maak je jezelf daar ook zo druk over?
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:54:04 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41011737
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:47 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Onderbouwingen geven aan mensen die niet twijfelen is nog veel zinlozer. Het is juist de essentie van discussieren dat je iets onderbouwt om een ander te overtuigen.
pi_41011747
quote:

[..]

Ik zie inderdaad een mogelijkheid om veel mensen te laten vertrekken en buiten dat zie ik het ook gebeuren dat de islam als ideologie gaat verdwijnen. Want dat is wat het tegenwoordig is: een staatsinrichtingsideologie, net zoals communisme en fascisme. En net zoals die 2 gevallen zijn, zal dat ook met nummer 3 gaan gebeuren. En dat gaan jij en ik nog meemaken, dunkt me.
pi_41011757
De vraag is overigens hoeveel moslims er eigenlijk zijn in Nederland. Normaal is het zo dat kerken/tempels hun ledental doorgeven en de overheid telt dat op et voila, het totale aantal katholieken, protestanten.
Bij de islam gaat dat in Nederland merkwaardig genoeg heel anders. Ieder die uit een islamitisch land afstamt wordt genoteerd als zijnde moslim. Dus ook een Hafid Bouazza, een bijzonder scherp criticus van de islam en atheist, is volgens de staat een moslim.

Mischien wel interessant om al die zogenaamde moslims op de normale manier te tellen. Ik zag eens een schatting gemaakt door de arabist Hans Jansen die op zo'n 250.000 moslims uitkwam, en waarschijnlijk nog minder.

En dan weten we ook meteen wat de toekomst gaat brengen, moslims zullen Nederland niet verlaten, moslims zullen de islam verlaten. Van alle religies wel de meest kansloze.
pi_41011787
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie een stuk meer overeenkomsten tussen de islam en het nazi-gedachtengoed, maar goed.
pi_41011837
Wat zeg ik, de meeste moslims hebben de islam dus al lang verlaten!
pi_41011909
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:54 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad een mogelijkheid om veel mensen te laten vertrekken en buiten dat zie ik het ook gebeuren dat de islam als ideologie gaat verdwijnen. Want dat is wat het tegenwoordig is: een staatsinrichtingsideologie, net zoals communisme en fascisme. En net zoals die 2 gevallen zijn, zal dat ook met nummer 3 gaan gebeuren. En dat gaan jij en ik nog meemaken, dunkt me.
Ik vind het niet meer dan een wilde fantasie en een volstrekt ireeele inschatting van een godsdienst. De islam is een religie, hoe graag je dat ook anders wil zien om een politiek punt te kunnen scoren.
pi_41011963
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik zie een stuk meer overeenkomsten tussen de islam en het nazi-gedachtengoed, maar goed.
Dat zie je dan verkeerd maar het is me al vaker opgevallen dat jij denkt dat de radicale islam synoniem is aan de islam.
pi_41012003
en dan zijn er nog die part-time moslims zoals Mutant, ook een niet gering aantal vermoedelijk. Zo nu en dan de moslim uithangen voor de sociale cohesie binnen de familie en kennissenkring.
pi_41012047
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:57 schreef SCH het volgende:

[..]

De islam is een religie
Nee, dat is het niet. Het is een staatsinrichtingsvorm.
pi_41012090
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Sorry hoor, is dit serieus?
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:01:21 #123
156057 the_fucker
pi_41012112
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:54 schreef Sidekick het volgende:

. Het is juist de essentie van discussieren dat je iets onderbouwt om een ander te overtuigen.
En je beweert dat dat dat een ongeschreven wet is?
Een debat begint met openstaan voor de merning van een ander. Als je een ander niet serieus neemt is het onmogelijk een vruchtbaar debat te voeren. Ja, tenzij jij de muur als een volwaardige gesprekspartner ziet natuurlijk.

Verder kan debatteren tal van functies hebben,
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:02:24 #124
156057 the_fucker
pi_41012163
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zie je dan verkeerd
Oh ja ?
Ik zie tal van overeenkomsten.
pi_41012198
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, is dit serieus?
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:03:51 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41012246
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:
Islam is een godsdienst.
Een theocratie is de staatsinrichtingsvorm die je wellicht bedoelt.
-
pi_41012306
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Islam is een godsdienst.
Jezus christus heb jij een chromosoom teveel of lees je gewoon expres de helft van de posts niet. En NEE, ik doel niet op theocratie, dumb ass.
pi_41012344
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Islam is een godsdienst.
Tja, dat dacht ik zo'n 5 jaar geleden ook, en toen heb ik me er een beetje in verdiept.

Mischien een idee?
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:07:27 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41012345
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.

Nee, de Islam is gewoon een godsdienst, net als het Christendom en de Islam.

Een theocratie is een staatsinrichingsvorm die het geloof als leidraad gebruikt. Iran is een theocratie bijvoorbeeld, maar ook Israel en het Vaticaan kunnen als theocratie worden genoemd.
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:10:59 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41012449
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:05 schreef -IksRee- het volgende:
Jezus christus heb jij een chromosoom teveel of lees je gewoon expres de helft van de posts niet. En NEE, ik doel niet op theocratie, dumb ass.
Islam is net zo veel een Godsdienst als het Christendom en het Jodendom, en is geen staatsvorm.

En je hoeft je echt niet te verlagen met opmerkingen als "chromosoon teveel" of "dumb ass" om proberen je mening te verduidelijken.
-
pi_41012458
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.
Sterker nog, het christendom was gewoon een voorzetting van het Romeinse rijk. Toen dat verviel is het christendom als bindende en staatsinrichtingsfactoor gebruikt. Inclusief dezelfde hoofdstad en dezelfde machthebbers erachter, in het begin dan. Maar het christendom is geknecht en de macht v/h Vaticaan gebroken. In Europa dan.
quote:
Nee, dat is het niet, eigenwijs stuk vreten. Koop dat stinkboek nou maar eens en lees het zelf.
quote:
Een theocratie is een staatsinrichingsvorm die het geloof als leidraad gebruikt. Iran is een theocratie bijvoorbeeld, maar ook Israel en het Vaticaan kunnen als theocratie worden genoemd.
Oh wauw, dank je wel voor deze wijze les, Maartena. Jeetje, je hebt me nu echt iets nieuws geleerd. Dank je wel voor deze fijne uiteenzetting.
pi_41012490
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:10 schreef maartena het volgende:

[..]

En je hoeft je echt niet te verlagen met opmerkingen als "chromosoon teveel" of "dumb ass" om proberen je mening te verduidelijken.
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:13:49 #133
156057 the_fucker
pi_41012536
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou, nee.
De theocratie is een van de belangrijkste peilers onder de Islam. De Sharia bijvoorbeeld, kan alleen in een Islamitische theocratie worden uitgevoerd, maar loopt als een rode draad door de gehele Koran.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:14:03 #134
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41012543
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:00 schreef -IksRee- het volgende:
We hoeven helemaal niemand toe te laten volgens de grondwet en dit gaat niet over asielzoekers (die we wel verplicht zijn op te nemen volgens internationale verdragen).
In de Grondwet (artikel 93 en 94) staat dat - kort gezegd - we ons dienen te houden aan de geldende verdragen van volkenrechtelijke organisaties. Een van die verdragen is het "Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten" waar in artikel 26 een discriminatieverbod is vastgelegd.
pi_41012560
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja tuurlijk staat het er in. Net als in de bijbel. Maar dat is niet relevant. Woont de koran hier dan, heeft de koran armpjes en beentjes en stemrecht en een paspoort? Nee, het gaat om mensen en wat die geloven en gelovige moslims geloven net als christenen in 1001 variaties.

Ik zeg nergens dat de islam puur een spirituele aangelegenheid is. Maar het is in de eerste plaats wel een religie. Dat zou je mogen weten. Dat jij de nadruk wilt leggen op de politieke islam en telkens moslims over 1 kam wilt scheren, is pas vrij suf. Dan weet je echt niks van de islam af. Alsof je de hele islam ineens doorgrondt als je dat boek hebt gelezen. Dat boek is een dood ding, net als de bijbel. Het gaat om de mensen.
pi_41012585
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.
X-ray is weer aan de verliezend hand hoor
pi_41012644
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

In de Grondwet (artikel 93 en 94) staat dat - kort gezegd - we ons dienen te houden aan de geldende verdragen van volkenrechtelijke organisaties. Een van die verdragen is het "Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten" waar in artikel 26 een discriminatieverbod is vastgelegd.
Voor inwoners van NL ja. Maar dat betekent dus niet dat er geen eisen gesteld mogen worden aan immigranten die we sowieso niet toe zouden hoeven laten. He, er wordt nu al gediscrimineerd hoor, op staatsniveau. Dat begint zelfs al bij kleine dingen als een visa aanvragen. Mensen uit sommige landen moeten dat wel, mensen uit andere landen weer niet.
pi_41012658

<doelde op SCH>

Iksree, laat toch joh, je kunt net zo goed buiten tegen een boom aan gaan discussieren.
pi_41012686
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om de mensen.
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.
pi_41012717
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:13 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Nou, nee.
De theocratie is een van de belangrijkste peilers onder de Islam. De Sharia bijvoorbeeld, kan alleen in een Islamitische theocratie worden uitgevoerd, maar loopt als een rode draad door de gehele Koran.
Dat is de koran en islam volgens Wilders. Vraag het eens aan liberale moslims, surinaamse moslims, jongere moslims, marokkaanse moslims etc.
pi_41012773
Het Christendom is veel meer enkel een religie dan de islam. De sharia is onbekend in het christendom meteen een teken dat de islam meer omvat dan het christendom namelijk een hele staatsinrichting.
pi_41012775
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.
Tuurlijk joh. Als dat is waar je in wilt blijven geloven. In dit soort rechts-orthodoxe bevooroordeelde praatjes die geen zier met de werkelijkheid hebben te maken, dan moet je dat vooral doen. Blijf vooral lekker angstig en haatdragend en het komt allemaal goed in Nederland
pi_41012802
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het Christendom is veel meer enkel een religie dan de islam. De sharia is onbekend in het christendom meteen een teken dat de islam meer omvat dan het christendom namelijk een hele staatsinrichting.
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendom
pi_41012890
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Als dat is waar je in wilt blijven geloven. In dit soort rechts-orthodoxe bevooroordeelde praatjes die geen zier met de werkelijkheid hebben te maken, dan moet je dat vooral doen.
Man, ik ben, in tegenstelling tot jij, vanaf dag 1 tussen die gasten opgegroeid en ik heb het allemaal vanaf de 1e rij zien gebeuren. Dat jij nu denkt dat je met een vooraangekondigd bezoekje en een praatje met een woordvoerder van een moskee weet wat ze echt denken, dat is jouw naieve instelling.
quote:
Blijf vooral lekker angstig en haatdragend en het komt allemaal goed in Nederland
Ik zal zeker haatdragend blijven zijn tegen een achterhaald politiek systeem dat mij als ongelovig varken de dood en eeuwige hel in wenst ja. Maar goed, figuren zoals jij zouden de fascisten en communisten ook geen strobreed in de weg hebben gelegd met exact dezelfde argumenten.

Lekker de oogjes sluiten en net doen alsof het niet bestaat, das beter. Alles voor de lieve vrede en bang zijn voor confrontaties.
pi_41012912
quote:
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendom
Datgene wat de sharia omvat. Vertel me even hoe dat in het christendom heet?
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:23:00 #146
156057 the_fucker
pi_41012925
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is de koran en islam volgens Wilders.
Je bent nu in gesprek met mij en niet met Wilders.
quote:
Vraag het eens aan liberale moslims, surinaamse moslims, jongere moslims, marokkaanse moslims etc.
Ik kan prima zelf lezen.
pi_41012965
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:22 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Man, ik ben, in tegenstelling tot jij, vanaf dag 1 tussen die gasten opgegroeid en ik heb het allemaal vanaf de 1e rij zien gebeuren. Dat jij nu denkt dat je met een vooraangekondigd bezoekje en een praatje met een woordvoerder van een moskee weet wat ze echt denken, dat is jouw naieve instelling.
Jij hebt vanaf dag 1 niet open gestaan voor wat dan ook en je eigen angstige beeld gekoesterd. Op rij 1 misschien, maar dan wel met je ogen en oren dicht.
quote:
Ik zal zeker haatdragend blijven zijn tegen een achterhaald politiek systeem
De islam is geen politiek systeem. Geeft maar weer aan hoe weinig je er van wilt weten. Je bent niks opgeschoten in al die jaren. Jammer.
pi_41013077
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt vanaf dag 1 niet open gestaan voor wat dan ook en je eigen angstige beeld gekoesterd. Op rij 1 misschien, maar dan wel met je ogen en oren dicht.
Ja hoor, geloof gewoon dat zelf. Dat geeft je wat meer geestelijke rust zeker?
quote:
De islam is geen politiek systeem. Geeft maar weer aan hoe weinig je er van wilt weten. Je bent niks opgeschoten in al die jaren. Jammer.
Dat is het wel. Je kan wel gewoon simpelweg liegen en je ogen dicht doen, maar dat maakt het niet minder waar. Als iemand niets opgeschoten is, ben jij het wel.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:30:16 #149
156057 the_fucker
pi_41013218
quote:

[

Oh ?
Ik ben razend benieuwd.
pi_41013298
ach, jezus, laat ook maar, dringt toch niet door.
pi_41013376
He jammer godslasteraar. Ik wilde hem net quoten
pi_41013468
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:30 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Oh ?
Ik ben razend benieuwd.
De christelijke theocratie is je onbekend?
pi_41013522
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja hoor, geloof gewoon dat zelf. Dat geeft je wat meer geestelijke rust zeker?
Nou nee, ik weet het. Je bent in die angst groot geworden, is een bekend mechanisme.
quote:
Dat is het wel. Je kan wel gewoon simpelweg liegen en je ogen dicht doen, maar dat maakt het niet minder waar. Als iemand niets opgeschoten is, ben jij het wel.
Dat klopt, dit kabinet heeft dan ook niet mijn voorkeur, integendeel.
pi_41013616
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:33 schreef -IksRee- het volgende:
He jammer godslasteraar. Ik wilde hem net quoten
Zinloos IksRee, zinloos. Deze discussie (islam = politiek) is al lang afgesloten, behalve dan voor wat "ewig Gestrigen", en een enkele psychoot.
pi_41013618
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou nee, ik weet het. Je bent in die angst groot geworden, is een bekend mechanisme.
[..]
Het oogkleppenmechanisme ook: dat voorkomt dat bepaalde zwakke geestjes weer in depressies belanden. Tja, de realiteit is hard he?
pi_41013642
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:39 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zinloos IksRee, zinloos. Deze discussie is al lang afgesloten, behalve dan voor wat "ewig Gestrigen", en een enkele psychoot.
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.
pi_41013668
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:40 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:42:50 #158
156273 Wisselbeker
Nee dat vind ik niet leuk
pi_41013728
Hij wilt de eerste kamer afschaffen

Dat is een erg naief idee, alsof er op die manier tot een betere besluitvorming totstand kan komen. De eerste kamer is er voor een zeer belangrijke reden; het controleren van de wet ten opzichte van degrondwet. Daarnaast bevat dit orgaan, in tegenstelling tot de tweede kamer, zeer competente leden die over een meer dan noodzakelijke kennis van het Nederlands recht beschikken. Zo bevat deze meerdere (ex)professoren en (ex)hoogleraren.
pi_41013737
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:40 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Gewoon zo nu en dan als een gorilla binnen komen stampen (verwijt van Mutant), en als voldoende mensen rood aanlopen weer de biezen pakken.
pi_41013779
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Gewoon zo nu en dan als een gorilla binnen komen stampen (verwijt van Mutant), en als voldoende mensen rood aanlopen weer de biezen pakken.
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.
pi_41013900
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:54 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tja de eigenschappen die je daarvoor nodig hebt staan natuurlijk niet vast. Maar je moet wel een substantiele aanhang achter je krijgen, je ideeën duidelijk uit kunnen dragen en in staat zijn om samen te werken. Allemaal punten waarop Wilders natuurlijk niet goed scoort.
pi_41014010
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja jaapje, in tegenstelling tot jij verzet ik wel concreet werk en moet er geld verdiend worden. Ik krijg geen cheque voor niets doen op kosten van de gemeenschap dus helaas. Ik moet weer flink aan de slag gaan de komende maanden want anders komt het niet goed.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:00:50 #163
156057 the_fucker
pi_41014479
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoi, SCH.
Ga je nu nog de overeenkomst tussen de bijbel en de sharia uit de doeken doen of was het gewoon gezwets ?
pi_41014775
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:00 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Hoi, SCH.
Ga je nu nog de overeenkomst tussen de bijbel en de sharia uit de doeken doen of was het gewoon gezwets ?
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:30 #165
156057 the_fucker
pi_41014989
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........
pi_41015149
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Van jouw kant?

Overigens staan er in de bijbel natuurlijk ook tal van leefregels en is dat inderdaad vergelijkbaar met de sharia. Het is geen 40 jaar geleden dat van een nette katholieke vrouw ook verwacht werd dat ze een hoofddoek omsloeg als ze naar de mis ging. En de 10 geboden zijn ook leefregels, de vastentijd etc etc.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:26:06 #167
156057 the_fucker
pi_41015400
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:

Overigens staan er in de bijbel natuurlijk ook tal van leefregels en is dat inderdaad vergelijkbaar met de sharia. Het is geen 40 jaar geleden dat van een nette katholieke vrouw ook verwacht werd dat ze een hoofddoek omsloeg als ze naar de mis ging. En de 10 geboden zijn ook leefregels, de vastentijd etc etc.
Dat zijn gewoon theologische aspecten.

De Islam kent juist ontzettend veel theocratische aspecten zoals de sharia en het Islamitische strafrecht. Volgens SCH is men in de bijbel niet onbekend met deze Islamitische theocratie. Ik ben reuze benieuwd wat het verband is.
pi_41015872
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
Het was ook mijn vraag. Kom jij anders met het antwoord.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:55:04 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41016151
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:

En dan moet ik jou serieus nemen?
-
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:58:02 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41016233
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
Bron, en cijfers?
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:02:04 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41016305
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef the_fucker het volgende:
Waarom maak je dan opmerkingen dat er maar liefst 3 streng gereformeerden zouden zijn in dit land, en miljoenen "godsdienstwaanzinnige" moslims in Nederland.... (uit een ander topic).
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:04:43 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41016344
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:29 schreef -IksRee- het volgende:
Ben toch benieuwd waar je dan wel op stemt. Nieuw Rechts?
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:09:11 #173
156057 the_fucker
pi_41016431
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:02 schreef maartena het volgende:

Waarom maak je dan opmerkingen dat er maar liefst 3 streng gereformeerden zouden zijn in dit land, en miljoenen "godsdienstwaanzinnige" moslims in Nederland.... (uit een ander topic).
Ja ach,
We kunnen hier natuurlijk discussies uit een ander topic gaan voeren waarbij we lekker gaan roepen en willekeurig uit de grote bak met quotes gaan graaien maar dat lijkt me nutteloos.

Beter help je me mee zoeken naar de openbaringen over de Sharia in de bijbel. Naar ik vanavond gehoord heb schijnen die echt te bestaan.
  maandag 21 augustus 2006 @ 03:25:30 #174
93744 Finder_elf_towns
pi_41019859
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:09 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Ja ach,
We kunnen hier natuurlijk discussies uit een ander topic gaan voeren waarbij we lekker gaan roepen en willekeurig uit de grote bak met quotes gaan graaien maar dat lijkt me nutteloos.

Beter help je me mee zoeken naar de openbaringen over de Sharia in de bijbel. Naar ik vanavond gehoord heb schijnen die echt te bestaan.
Dat laatste wens ik te betwijfelen, maar Openbaringen 6 verwijst naar een tegen-christelijke bekering van mensen die 1/4 van de wereldbevolking (Openbaringen 6:1-8) zal beslaan en de zegels van de Armageddon zal openen het dodenrijk zal laten volgen in zijn veroveringstocht. Zij zullen strijden tegen het lam en de toorn van het lam zal hun vernietigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Finder_elf_towns op 21-08-2006 03:40:54 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 03:46:35 #175
93744 Finder_elf_towns
pi_41020047
Wilders is inderdaad niet de juiste persoon om Nederland te veranderen. Stemmen op hem is echter belangerijk aangezien het een daad van verzet is tegen linksen, anti-kapitalisme en de islam (dus niet alleen islamisme, het politiek-correcte woord voor islamitische godsdienstwaanzinnigen).
  maandag 21 augustus 2006 @ 04:01:55 #176
156057 the_fucker
pi_41020115
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders is inderdaad niet de juiste persoon om Nederland te veranderen. Stemmen op hem is echter belangerijk aangezien het een daad van verzet is tegen linksen, anti-kapitalisme en de islam (dus niet alleen islamisme, het politiek-correcte woord voor islamitische godsdienstwaanzinnigen).
Bij het uitbrengen van je stem is het zaak dat het ook effect heeft. Halsema en Bos liggen heus niet wakker van twee zeteltjes voor Wilders.

Verder zou Wilders met zijn goed doortimmerde partijprogram weldegelijk een hoop kunnen veranderen, maar dan zal hij toch echt een mandaat voor zichzelf moeten creeeren. De enige manier om dat te doen is de samenwerking aangaan met Eerdmans en Pastors.
pi_41020806
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:59 schreef Godslasteraar het volgende:
en dan zijn er nog die part-time moslims zoals Mutant, ook een niet gering aantal vermoedelijk. Zo nu en dan de moslim uithangen voor de sociale cohesie binnen de familie en kennissenkring.
Makkelijk he, om als het in je straatje past, iemand een part-time moslim te noemen. Immers, het zou anders tegen je gedachtegang over moslims in het algemeen werken als je mij als een gewone moslim zou bestempelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41020813
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:26 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon theologische aspecten.

De Islam kent juist ontzettend veel theocratische aspecten zoals de sharia en het Islamitische strafrecht. Volgens SCH is men in de bijbel niet onbekend met deze Islamitische theocratie. Ik ben reuze benieuwd wat het verband is.
De Sharia en het Islamitische strafrecht zijn alles behalve essentiele onderdelen binnen de Islam. Zo zie je veel islamitische landen, met 90% van de bevolking moslimzijnde, die geen Sharia en/of Islamitisch strafrecht hebben. Bij toepassing van dergelijk recht (Sharia omvat namelijk Islamitisch strafrecht), zijn er tevens zeer strikte regels.

De sharia wordt dan ook altijd als stokpaardje aangehaald om te laten zien dat "de Islam gruwelijk slecht is". Terwijl de religie zelf en het strafrechtelijk systeem, uiteindelijk twee seperate zaken zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41021042
De bijbel staat vol met leefregels en geboden en verboden. Overal over de wereld zijn geloofsgroepen, kerken en politieke partijen die vinden dat we die na moeten leven en die dan ook streven naar een christelijke theocratie. Dat is goed te vergelijken met een sharia, daar is verder geen discussie over mogelijk. Het is nogal marginaal natuurlijk maar dat geldt ook voor de sharia zelf. Er wordt soms bijna gesuggereerd alsof die sharia hier ooit zou komen of uberhaupt zo'n grote rol speelt, dat is lachwekkend. De meeste moslims weten net als de meeste christenen niet wat zo'n theocratie nou eigenlijk behelst of hebben er hele uiteenlopende voorstellingen van.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:55:39 #180
93744 Finder_elf_towns
pi_41023385
Nergens in de Bijbel staat op zo'n vergelijkbare regide manier vermeld hoe je je eigen leven moet inrichten zoals de Sharia dat doet. De Sharia is uniek in zijn bestaan. Wat afzonderlijke groepen doen is voor hun rekening.
pi_41023480
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nergens in de Bijbel staat op zo'n vergelijkbare regide manier vermeld hoe je je eigen leven moet inrichten zoals de Sharia dat doet. De Sharia is uniek in zijn bestaan. Wat afzonderlijke groepen doen is voor hun rekening.
Dat is niet waar. Het is maar wat je met die boeken doet, dat geef jij dus ook toe. Hoe die afzonderlijke groepen het interpreteren en er een betekenis aan geven. Uit de bijbel kun je net zo goed wetsvoorschriften, leefregels en allerlei consequenties trekken als uit de koran. De sharia staat helemaal niet letterlijk in de koran maar is een juridisch systeem dat is geinterpreteerd vanuit de koran, net als dat orthodox gereformeerden hun theocratisch ideaal inspireren op hun interpretatie van de bijbel.

Besef nou eens dat je met die boeken kunt doen wat je wil.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:05:15 #182
156057 the_fucker
pi_41023619
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:16 schreef SCH het volgende:
De bijbel staat vol met leefregels en geboden en verboden. Overal over de wereld zijn geloofsgroepen, kerken en politieke partijen die vinden dat we die na moeten leven en die dan ook streven naar een christelijke theocratie. Dat is goed te vergelijken met een sharia, daar is verder geen discussie over mogelijk. Het is nogal marginaal natuurlijk maar dat geldt ook voor de sharia zelf. Er wordt soms bijna gesuggereerd alsof die sharia hier ooit zou komen of uberhaupt zo'n grote rol speelt, dat is lachwekkend. De meeste moslims weten net als de meeste christenen niet wat zo'n theocratie nou eigenlijk behelst of hebben er hele uiteenlopende voorstellingen van.
Je kletst uit je nek.
In de bijbel wordt niet gesproken over een christelijk rijk met christelijke leefregels, met daaraan gekoppeld uitroeiing van joden, en in mindere mate, ongelovigen. Het christendom behelst de theologie.
pi_41023673
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:05 schreef the_fucker het volgende:
In de bijbel wordt niet gesproken over een christelijk rijk met christelijke leefregels
Tuurlijk wel, de bijbel gaat nergens anders over man.
Is toch ook logisch?
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:44:13 #184
156057 the_fucker
pi_41024682
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, de bijbel gaat nergens anders over man.
Is toch ook logisch?
quote:
met daaraan gekoppeld uitroeiing van joden, en in mindere mate, ongelovigen. Het christendom behelst de theologie.

Quoten we de volgende keer even volledig. Ja? Dank u!
pi_41024780
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:44 schreef the_fucker het volgende:

Quoten we de volgende keer even volledig. Ja? Dank u!
Nee. Want dat is niet de essentie. Er zijn natuurlijk altijd verschillen aan te wijzen, dat spreekt voor zich. Maar ook in de bijbel staan citaten die vergelijkbaar zijn als het gaat om de houding tov andere godsdiensten en religieuzen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:48:12 #186
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_41024813
Wat een halve gare..

Ik begrijp niet hoe zijn ideëen bijdragen aan meer vrijheid.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:53:29 #187
156057 the_fucker
pi_41025008
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:47 schreef SCH het volgende:

Nee. Want dat is niet de essentie.
Dat is júist de essentie, maar die wil je liever niet horen.
quote:
Er zijn natuurlijk altijd verschillen aan te wijzen, dat spreekt voor zich. Maar ook in de bijbel staan citaten die vergelijkbaar zijn als het gaat om de houding tov andere godsdiensten en religieuzen.
Posten die psalmen!

Er is nóg een heel groot verschil: het christendom heeft de verlichting doorgemaakt.
pi_41025947
Mijn god, voor het oog van Nederland, SCH die er weer eens naast zit..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_41026086
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef the_fucker het volgende:
Posten die psalmen!
Psalmen?
quote:
Er is nóg een heel groot verschil: een deel van het christendom heeft de verlichting doorgemaakt.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:34:03 #190
156057 the_fucker
pi_41026219
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Psalmen?
[..]
Of geschriften, whatever.
Kom nu maar eens met bewijzen op de proppen.
pi_41026776
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:34 schreef the_fucker het volgende:

[..]

En dan? Gaan we elkaar dan met bijbelcitaten bekogelen?
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:50:29 #192
156057 the_fucker
pi_41026882
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

En dan? Gaan we elkaar dan met bijbelcitaten bekogelen?
Wees nou maar gewoon eerlijk en geef toe dat je uit je nek hebt zitten lullen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:53:55 #193
66444 Lord_Vetinari
pi_41027007
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:34 schreef the_fucker het volgende:

[..]

En dat vraag jij? Waar haal je het lef vandaan, gelet op je discussiewijzen in andere topics als andere mensen om onderbouwing van je geblaat vragen?

De puinhopen van de VVD
pi_41027080
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:50 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Wees nou maar gewoon eerlijk en geef toe dat je uit je nek hebt zitten lullen.
Nee! Dat heb ik niet! Ik ben dagelijks met de bijbel bezig en weet vrij goed wat er wel en niet in staat en hoe je hem wel of niet kunt gebruiken. Nu jij nog.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:00:30 #195
156057 the_fucker
pi_41027222
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat vraag jij? Waar haal je het lef vandaan, gelet op je discussiewijzen in andere topics als andere mensen om onderbouwing van je geblaat vragen?

De puinhopen van de VVD
Waar haal jij het lef vandaan om in discussies in te breken met uit de context getrokken lulkoek ?
Scheer je weg, zielepiet!
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:06:02 #196
156057 the_fucker
pi_41027429
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee! Dat heb ik niet! Ik ben dagelijks met de bijbel bezig en weet vrij goed wat er wel en niet in staat en hoe je hem wel of niet kunt gebruiken. Nu jij nog.
Als je dagelijks met de bijbel bezig bent kun je dus ook bewijsstukken posten. Ik wacht...
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:06:54 #197
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41027474
Zelfs als ik volledig anti-islam zou zijn, zou ik juist geen Wilders stemmen. Wilders zorgt er precies voor wat radicalen willen: meer radicalen!
lege ton
pi_41027793
Er zitten zowel goede als slechte punten in het program van Wilders. Sommige punten zoals de dubbele nationaliteit, immigratiestop, referendum over afschaffing Euro en opheffing Eerste Kamer kunnen op mijn steun rekenen, andere punten niet. Nederland kan best blijven deelnemen aan VN-missies en kan ook EU-lid blijven, met een passende afdracht. Preventief fouilleren is alleen acceptabel als er een aanleiding toe is.
pi_41031666
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:15 schreef dVTB het volgende:
Er zitten zowel goede als slechte punten in het program van Wilders. Sommige punten zoals de dubbele nationaliteit, immigratiestop, referendum over afschaffing Euro en opheffing Eerste Kamer kunnen op mijn steun rekenen, andere punten niet. Nederland kan best blijven deelnemen aan VN-missies en kan ook EU-lid blijven, met een passende afdracht. Preventief fouilleren is alleen acceptabel als er een aanleiding toe is.
Kortom, Nederland moet een politiestaat worden die zichzelf isoleert van de rest van Europa

Terug naar de tijd van van Gogh's aardappeleters, toen was Nederland nog blank (en arm) en was er nog respect voor de agent en de onderwijzer!
God, wat een berg flauwekul bij elkaar, het is ongelofelijk hoe weinig realiteitszin Wilders tentoonspreid.
pi_41032180
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:

Kortom, Nederland moet een politiestaat worden die zichzelf isoleert van de rest van Europa
Terug naar de tijd van van Gogh's aardappeleters, toen was Nederland nog blank (en arm) en was er nog respect voor de agent en de onderwijzer! God, wat een berg flauwekul bij elkaar, het is ongelofelijk hoe weinig realiteitszin Wilders tentoonspreid.
Is dit een reactie op mijn mening of op het totale programma van Wilders? Zo vreemd vond ik mijn reactie namelijk niet. Een referendum over de afschaffing van de Euro (destijds ongevraagd en ongewenst ingevoerd) zal eerst moeten uitwijzen of Nederland inderdaad wil dat we de Gulden terugkrijgen. Zou dat het geval zijn, dan isoleren we ons beslist niet van Europa. Da's dus gewoon onzin.

Dat van die politiestaat volg ik ook niet. Alleen omdat ik preventief fouilleren op bepaalde momenten gerechtvaardigd vind, wanneer daarvoor een aanleiding is? Fouilleren gebeurt al zo lang; en niet alleen in Nederland. En wat is er mis met enig respect/ontzag voor anderen? Leg me dat eens uit...
pi_41032213
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef SCH het volgende:
Ik zie niet in waarom die prognose absurder zou zijn dan de omgekeerde. Waarom al die gruwelscenario's over vertrek - al dan niet in goederenwagons - tevoorschijn halen? Is er niet zoiets als natuurlijk verloop? Stel je eens voor dat iemand in de negentiende eeuw vroeg:
quote:
Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn?
Verder een programma waar ik vele bedenkingen bij heb.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:41:28 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41032232
Wat ook in de Bijbel staat:

"The strangers who sojourn with you shall be to you as the natives among you, and you shall love them as yourself; for you were strangers in the land of Egypt." - Leviticus 19:33-34

"If your brother becomes impoverished and his means falter in your proximity, you shall strengthen him—stranger or resident—so that he can live with you." - Leviticus 25:35

Met andere woorden, de Bijbel verteld ons dat we vreemdelingen met open armen moeten verwelkomen, en moeten verzorgen alsof ze een van ons waren. Dus als het aan de Bijbel ligt, moeten we moslims in Nederland verwelkomen en onder ons laten leven.
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:55:08 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41032556
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef the_fucker het volgende:
Posten die psalmen!

Ik kan in ieder geval dit voor je vinden:

1 Corinthians 10:31-32 "Whether therefore ye eat, or drink, or whatsoever ye do, do all to the glory of God. Give none offence, neither to the Jews, nor to the Gentiles, nor to the church of God:"

De Islam bestond nog niet toen de bijbel werd geschreven. Wel het Jodendom, en de "Gentiles", wat zoiets betekend als "andersdenkenen van buiten Israel" volgens Bijbelvertalingen.

In principe betekend dat dus dat je andere religies moet respecteren.

Twee andere voorbeelden waaruit blijkt dat Jezus andersgelovigen niet vervolgd:

Mark 9:38-40 "...we saw one casting out devils in thy name, and he followeth not us: and we forbade him, because he followeth not us. But Jesus said, Forbid him not: for there is no man which shall do a miracle in my name, that can lightly speak evil of me. For he that is not against us is on our part."

Luke 9:49-50 "...we saw one casting out devils in thy name; and we forbade him, because he followeth not with us. And Jesus said unto him, Forbid him not: for he that is not against us is for us."

Sorry, ik heb alleen maar de Engelse versie kunnen vinden, maar de Nederlandse bijbel verteld onder die versnummers natuurlijk exact hetzelfde.
-
pi_41032813
mensen, zit niet te lullen, jullie weten toch wel dat God een toffe peer is die helemaal niets van RELIGIES moet hebben? Kijk eens hoe hij al die GELOVIGEN elkaar telkens weer lekker laat uitmoorden. Hebben jullie ooit gehoord van een oorlog tussen niet-gelovigen?
zelfs een stistaande klok geeft twee keer per dag de juiste tijd
pi_41033218
Laten we gewoon met ons allen Geert een kans geven, decennia lang trekken steeds dezelfde oudbollige/politiekcorrecte/elitaire(zowel links als rechts) mensen aan de touwtjes, het is gewoon tijd voor wat progressie.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:21:14 #206
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41033446
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:15 schreef JohnDope het volgende:
Laten we gewoon met ons allen Geert een kans geven, decennia lang trekken steeds dezelfde oudbollige/politiekcorrecte/elitaire(zowel links als rechts) mensen aan de touwtjes, het is gewoon tijd voor wat progressie.
Jij vind "terug naar de Gulden" echt progressie?

De standpunten van Wilders zijn voornamelijk conservatief, niet progressief.

Ik ben echt niet links, maar ik heb nog liever de SP aan het roer dan Geert "fohn kapot" Wilders.
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:23:20 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41033532
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:03 schreef VliegendeH het volgende:
Hebben jullie ooit gehoord van een oorlog tussen niet-gelovigen?
Eerste en Tweede wereldoorlog? Natuurlijk waren er in alle betrokken landen veel gelovigen, maar de oorlog werd niet uit naam van het geloof gevoerd.

Vietnam? Korea? Ook geen oorlogen om het geloof.
-
pi_41033825
Doe niet zo dom, man. Communisme, socialisme, nazisme en ga zo maar door zijn allemaal RELIGIES! Compleet met een namaak-god en idiote rituelen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:33:30 #209
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41033868
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Eerste en Tweede wereldoorlog? Natuurlijk waren er in alle betrokken landen veel gelovigen, maar de oorlog werd niet uit naam van het geloof gevoerd.

Vietnam? Korea? Ook geen oorlogen om het geloof.
Er zijn mensne die het kapitalisme en communisme als religies zien natuurlijk

Ah daar heb je al zo'n zot boven me.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:35:14 #210
156057 the_fucker
pi_41033926
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:41 schreef maartena het volgende:
Wat ook in de Bijbel staat:

"The strangers who sojourn with you shall be to you as the natives among you, and you shall love them as yourself; for you were strangers in the land of Egypt." - Leviticus 19:33-34

"If your brother becomes impoverished and his means falter in your proximity, you shall strengthen him—stranger or resident—so that he can live with you." - Leviticus 25:35

Met andere woorden, de Bijbel verteld ons dat we vreemdelingen met open armen moeten verwelkomen, en moeten verzorgen alsof ze een van ons waren. Dus als het aan de Bijbel ligt, moeten we moslims in Nederland verwelkomen en onder ons laten leven.
Het mooie aan het christendom is dat het ruimte bied aan de hedendaagse tijdsgeest. Mede door de verlichting volgen christenen vaak niet de exacte geschriften op, maar gebruiken ze deze als leidraad voor hun overwegingen en keuzes. Zo gaat het min of meer ook bij de multi-ethnische samenleving: jarenlang zijn Islamieten hier verwelkomt en vertroeteld. Nu men gaat spugen op onze deurmat kunnen we paal en perk stellen.

Hoe anders is dat bij de Islam, die nauwelijks grote liberale stromingen kent.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:38:23 #211
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41033973
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:32 schreef VliegendeH het volgende:
Doe niet zo dom, man. Communisme, socialisme, nazisme en ga zo maar door zijn allemaal RELIGIES! Compleet met een namaak-god en idiote rituelen.
net als pedofilie, "links zijn", "rechts zijn", PSV aanhanger zijn, lid zijn van ECI en een abonnement hebben bij UPC natuurlijk ook allemaal RELIGIES zijn!
lege ton
pi_41034069
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:55 schreef maartena het volgende:

[..]
Sorry, ik heb alleen maar de Engelse versie kunnen vinden, maar de Nederlandse bijbel verteld onder die versnummers natuurlijk exact hetzelfde.
Een waren Christen accepteert uiteraard alleen de Statenvertaling uit 1637 .

Lukas 9 is in dat geval
quote:
49 En Johannes antwoordde en zeide: Meester! wij hebben een gezien, die in Uw Naam de duivelen uitwierp, en wij hebben het hem verboden, omdat hij U met ons niet volgt.

50 En Jezus zeide tot hem: Verbied het niet; want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:42:35 #213
156057 the_fucker
pi_41034098
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Jij vind "terug naar de Gulden" echt progressie?

De standpunten van Wilders zijn voornamelijk conservatief, niet progressief.

Ik ben echt niet links, maar ik heb nog liever de SP aan het roer dan Geert "fohn kapot" Wilders.
Grappig,
Diezelfde "progressieve" SP wil namelijk ook terug naar de gulden. Toch nog maar eens je stem heroverwegen ?
pi_41034204
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:42 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Grappig,
Diezelfde "progressieve" SP wil namelijk ook terug naar de gulden. Toch nog maar eens je stem heroverwegen ?
Je hebt het stukje dat je quote niet goed gelezen zo te zien. Hij heeft ondanks dat hij niet links is liever de SP dan Wilders.
Ofwel hij stemt niet op de SP noch op Wilders.
pi_41034593
nonzz, probeer geen soep te koken en die iemand binnen te lepelen; "links", "rechts", en PSV-aanhanger zijn zijn natuurlijk RELIGIES, de rest niet. Ik verspil er verder geen woorden aan, ik richt me niet tot mensen met een RELIGIE, zoals jij en eenoogje.
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:03:36 #216
156057 the_fucker
pi_41034717
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt het stukje dat je quote niet goed gelezen zo te zien. Hij heeft ondanks dat hij niet links is liever de SP dan Wilders.
Heb jij uberhaubt iets gelezen ?
Hij zegt eerst dat Wilders weinig progressief is omdat hij de euro wil inleveren. Vervolgens zegt hij dat hij dan nog liever op een partij als de SP stemt.

En omdat we toch in bijbelse sferen zijn: "Bezint eer gij begint!"
pi_41034767
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:03 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Hij zegt eerst dat Wilders weinig progressief is omdat hij de euro wil inleveren. Vervolgens zegt hij dat hij dan nog liever op een partij als de SP stemt.

Liever op de SP dan op Wilders maar hij doet geen van beiden hoe kan hij dan een stem herzien? En volgens mij wou de SP toch alleen een noodplan voor de herinvoering van de Euro?
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:23:34 #218
156057 the_fucker
pi_41035337
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Liever op de SP dan op Wilders maar hij doet geen van beiden hoe kan hij dan een stem herzien? '
Je moet toch wel een ongelovelijke autist zijn als je deze vette "wink" nog niet kunt bevatten. Ik weet het goed gemaakt: ik zet er voortaan een dikke vette knipoog bij zodat jij ook kunt meelachen.
quote:
En volgens mij wou de SP toch alleen een noodplan voor de herinvoering van de Euro?
Een noodplan voor de herinvoering van de euro?

Maar goed, de SP wil er uit kunnen stappen middels een noodplan voor de herinvoering van de gulden.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:08:33 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41036625
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:46 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad. Ik heb tot nu toe 3 keer op D'66 gestemd voor de Tweede Kamer.... Maar ik ben de laatste tijd niet echt gecharmeerd van ze, dus nu weet ik nog niet waar ik voor ga.

Hoe dan ook, terugkeer naar de Gulden is waanzin en onzin, of het nu van Wilders of de SP afkomt.
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:11:51 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41036725
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:03 schreef the_fucker het volgende:

Niet zeuren over lezen als je dat zelf ook niet doet.

Ik heb nooit gezegd dat ik liever op de SP stem, ik heb alleen gezegd dat ik liever de SP aan het roer zou zien dan Wilders. Detail, maar wel een heel belangrijk detail.
-
pi_41038953
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:15 schreef dVTB het volgende:
Hoe preventief is het dan nog? Als er een aanleiding bestaat, dan heb je ook al snel een redelijk vermoeden c.q. concrete verdenking.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:46:07 #222
156057 the_fucker
pi_41039263
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet zeuren over lezen als je dat zelf ook niet doet.

Ik heb nooit gezegd dat ik liever op de SP stem, ik heb alleen gezegd dat ik liever de SP aan het roer zou zien dan Wilders. Detail, maar wel een heel belangrijk detail.
Ik vind het nutteloos geneuzel. Laten we ons weer richten op de grote lijnen.
pi_41039471
Ach alles over Wilders is eigenlijk nutteloos geneuzel.
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:00:53 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41039811
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef du_ke het volgende:

En daarmee is alles wel gezegd denk ik. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels krijgt, en ik zou verbaasd zijn als ie er meer dan 2 krijgt.

De enige manier waarop Wilders meer zetels zou kunnen krijgen als in de komende paar maanden er een aanslag of politiek getinte moord zou plaatsvinden in Nederland.
-
pi_41039900
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:00 schreef maartena het volgende:

En daarmee is alles wel gezegd denk ik. Ik denk dat Wilders niet meer dan 2 zetels krijgt, en ik zou verbaasd zijn als ie er meer dan 2 krijgt.

De enige manier waarop Wilders meer zetels zou kunnen krijgen als in de komende paar maanden er een aanslag of politiek getinte moord zou plaatsvinden in Nederland.
Richt je dan in het vervolg op belangrijkere zaken dan een Kamerlid die opereert in de marge .
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:10:56 #226
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41042140
Mbt preventief fouilleren in het hele land: we moeten eens ophouden met het projecteren van randstedelijke problemen op het hele land. Sommige zaken, zoals preventief fouilleren, zijn een goed middel in de grote steden, maar het hoeft echt niet overal.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:07:16 #227
156057 the_fucker
pi_41048904
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:10 schreef Sidekick het volgende:
Mbt preventief fouilleren in het hele land: we moeten eens ophouden met het projecteren van randstedelijke problemen op het hele land. Sommige zaken, zoals preventief fouilleren, zijn een goed middel in de grote steden, maar het hoeft echt niet overal.
Randstedelijke problemen verplaatsen zich steeds meer naar de middelgrote/grote provinciale steden als Eindhoven, Heerlen, Groningen en Nijmegen. Waarom zou daar in godsnaam niet preventief gefouilleerd hoeven worden ?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:29:32 #228
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41050134
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:51 schreef du_ke het volgende:
Prima . Ik stel voor dat we hiermee de discussie afsluiten!
lege ton
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 03:18:18 #229
93744 Finder_elf_towns
pi_41050630
Wilders heeft de tijd aan zijn kant en de tegenstanders van zijn ideëen hebben de tijd tegen. De afgelopen paar maanden zijn er 2 grote en minder grote aanslagen in Europa verijdeld. Deze aanslagen kunnen niet voor eeuwig verijdeld blijven worden. Het is een kwestie van tijd voordat er een bom ontploft in een drukke ruimte en Wilders blijvend hoog zal staan in de peilingen. Dat zegt natuurlijk nog steeds niets over Wilders als persoon, maar wel over het probleem in de Europese samenlevingen waarop Wilders attendeerd. Verder kan niemand Wilders' zijn ongelijk aantonen, zonder Ad Hominems als "raar kapsel" of "islamofoob" te gebruiken, wat wel boekdelen spreekt over de frustratie van zijn werkloze tegenstanders.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 03:20:38 #230
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_41050663
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 03:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders heeft de tijd aan zijn kant en de tegenstanders van zijn ideëen hebben de tijd tegen. De afgelopen paar maanden zijn er 2 grote en minder grote aanslagen in Europa verijdeld. Deze aanslagen kunnen niet voor eeuwig verijdeld blijven worden. Het is een kwestie van tijd voordat er een bom ontploft in een drukke ruimte en Wilders blijvend hoog zal staan in de peilingen. Dat zegt natuurlijk nog steeds niets over Wilders als persoon, maar wel over het probleem in de Europese samenlevingen waarop Wilders attendeerd. Verder kan niemand Wilders' zijn ongelijk aantonen, zonder Ad Hominems als "raar kapsel" of "islamofoob" te gebruiken, wat wel boekdelen spreekt over de frustratie van zijn werkloze tegenstanders.
Het feit dat zijn populistische ideeën aan de macht komen bij terroristische aanslagen is toch minstens typisch te noemen.
Zyggie.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 03:28:17 #231
156057 the_fucker
pi_41050769
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 03:20 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Het feit dat zijn populistische ideeën aan de macht komen bij terroristische aanslagen is toch minstens typisch te noemen.
Het feit dat links wortel schiet in economisch slechte tijden ook.
pi_41063906
quote:
attendeerd.
Attendeert.

Verder praat je veel onzin, maar dat weet je zelf ook wel.
pi_41064060
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:07 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Randstedelijke problemen verplaatsen zich steeds meer naar de middelgrote/grote provinciale steden als Eindhoven, Heerlen, Groningen en Nijmegen. Waarom zou daar in godsnaam niet preventief gefouilleerd hoeven worden ?
Hier op het dorp hoef je niet te fouilleren. .
I´m back.
pi_41064089
quote:
Het zou hem electoraal dan ook goed uitkomen dat er daadwerkelijk geen aanslagen verijdeld werden?
I´m back.
pi_41064360
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zou hem electoraal dan ook goed uitkomen dat er daadwerkelijk geen aanslagen verijdeld werden?
Mocht er zo'n week voor 22 november een aanslag gepleegd worden, dan lijkt het me helder wiens naam bovenaan de lijst van verdachten staat.
pi_41066073
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:05 schreef knowall het volgende:

[..]

Mocht er zo'n week voor 22 november een aanslag gepleegd worden, dan lijkt het me helder wiens naam bovenaan de lijst van verdachten staat.
Ik denk dat Wilders veel over zou hebben voor een aanslag in Nederland voor 22 november.
pi_41069301
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:01 schreef du_ke het volgende:

Ik denk dat Wilders veel over zou hebben voor een aanslag in Nederland voor 22 november.
Mischien dat zijn israelische vrienden dat kunnen regelen voor hem?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 01:15:49 #238
99433 Tup
Tupperwaar
pi_41116493
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien dat zijn israelische vrienden dat kunnen regelen voor hem?
Of Gretta Duisenberg
Wasserwunderland
pi_41168253
quote:
Wilders met 'gewone' man op campagne

Gepubliceerd op vrijdag 25 augustus 2006

Voormalig VVD'er Geert Wilders gaat met de 'gewone' man en vrouw campagne voeren voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november.
Omringd door joelende, juichende en applaudiserende sympathisanten presenteerde hij vrijdag in Amsterdam de eerste zestien kandidaten op de lijst van zijn Partij voor de Vrijheid. "Het zijn geen mensen uit de Haagse kaasstolp, geen wereldvreemde bureaucraten, maar allemaal mensen uit de praktijk. Een politieman, een ondernemer, een onderwijzer", zei Wilders.

Daarna riep hij hen een voor een in alfabetische volgorde op het podium. In september maakt Wilders bekend wie op welke plaats komt te staan.

Nummer twee
De nummer twee staat al wel vast: Fleur Agema (29), lid van Provinciale Staten van Noord-Holland en oud-LPF-lid. Tot de andere kandidaten behoren oud-generaal Peter Paul Sonnenschein, advocaat-generaal Raymond de Roon (gerechtshof in Amsterdam) en Martin Bosma, politiek secretaris en woordvoerder van de partij van Wilders.

Ook onder anderen Sietse Fritsma, die bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst werkt, de Amsterdamse politieinspecteur Hero Brinkman en gemeenteraadslid Barry Madlener (Leefbaar Rotterdam) dingen mee naar een plaatsje in de Tweede Kamer. Wilders mikt op tien zetels.

Beter en fatsoenlijker
Zijn partij wil strijden voor een "beter en fatsoenlijker Nederland". Dat betekent volgens Wilders onder meer lagere belastingen, betere scholen (meer leraren, kleinere scholen), minder criminaliteit, een kleinere overheid en een immigratiestop van vijf jaar op niet-westerse allochtonen.

Ook moeten alle coffeeshops dicht, moeten dierenmishandelaars achter de tralies belanden en moet er een einde komen aan de dubbele nationaliteit van Marokkanen in Nederland. Wie drie keer zwaar geweld gebruikt, moet levenslang de cel in. "Marokkaanse straatterroristen" moeten hard worden aangepakt en desnoods het land uit. "Dit land schreeuwt om lef", zei Wilders.

Het Kamerlid wordt zwaar beveiligd wegens herhaalde bedreigingen aan zijn adres. Wilders verwacht niet dat de kandidaat-Kamerleden ook beveiligd moeten worden, al weet hij dat niet zeker.
Planet

Partij voor de Vrijheid . Je mag niet eens meer een joint roken zeker.
pi_41168324
Die leden van de lijst die ik tot nu toe op tv zag, kwamen niet al te serieus over.

www.fleuragema.nl
pi_41168398
quote:
"Het zijn geen mensen uit de Haagse kaasstolp, geen wereldvreemde bureaucraten,
Zoals Wilders zelf bedoeld ie?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:51:10 #243
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41169810
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:58 schreef SCH het volgende:
Die leden van de lijst die ik tot nu toe op tv zag, kwamen niet al te serieus over.

www.fleuragema.nl
“Ik wil niet scoren. Ik wil winnen.”

Nog meer leeghoofden in de Tweede Kamer.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:00:38 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41170089
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
FP bericht: Wilders presenteert zijn kandidaten
Wilders wil alle coffeeshops sluiten? Wat een idioot....
-
pi_41170251
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Wilders wil alle coffeeshops sluiten? Wat een idioot....
Van waar eigenlijk de naam "partij van de vrijheid?"

Op de FP zie ik alleen maar vrijheidsbellemmerende maatregelen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41170672
NOVA ook vanavond (22.20, ned3)
quote:
Versnippering op rechts
Geert Wilders, die de Partij voor de Vrijheid aanvoert, onthulde vandaag zijn kandidatenlijst voor de komende verkiezingen. Maar hoe denkt hij voldoende stemmen te krijgen, nu er ter rechter zijde zoveel partijen meedoen aan de verkiezingen. In de studio een gesprek met Geert Wilders.

De Politieke Barometer
Hoe zou de Tweede Kamer eruit zien als er vandaag verkiezingen waren gehouden? Bureau Interview-NSS peilde de stemming.
pi_41171063
quote:
"Het zijn geen mensen uit de Haagse kaasstolp, geen wereldvreemde bureaucraten, maar allemaal mensen uit de praktijk. Een politieman, een ondernemer, een onderwijzer",
Oftewel: Geert kon geen ervaren politici vinden

Van wikipedia trouwens:
quote:
Wilders is van oorsprong Rooms-Katholiek; hij liet zich evenwel uitschrijven uit de Kerk toen hij volwassen werd. Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het R.K. St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam. Ook haalde hij een aantal deelcertificaten voor rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit. Hij werkte enkele jaren bij de Ziekenfondsraad en de Sociale Verzekeringsraad.

In 1990 werd hij beleidsmedewerker sociale zaken en sociaal-economisch beleid en speechschrijver voor de Tweede-Kamerfractie van de VVD. Hij deed dit tot hij in augustus 1998 Tweede-Kamerlid voor de VVD werd.
Geert is maar een doorsnee politicus uit de Haagse kaasstolp
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:55:02 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41171576
De partijnaam "[...] vrijheid" alleen al is een smet op het blazoen van het woord vrijheid zelve.
Dit met name gezien het feit dat Wilders zelf het Europees verdrag van de rechten van de mens af wil schaffen binnen Nederland om straatschoffies, -of zoals hij ze zelf met een modern sausje noemt: "straatterrorisme"- aan te pakken.

Daarnaast even het akkefietje dat hij de grondwet wou veranderen, zodat daarin iets als 'joods-christelijke superieuriteit' zou komen te staan. Minister Donner's goede repliek hield in dat de mensen die dit willen waarschijnlijk niet meer dan 2x per jaar naar de kerk gaan.

En dan laat ik het oma-rolstoel-klopjacht-sprookje nog even achterwege.

Daarnaast heb ik ergens in een AD-vodje gelezen dat 1 of andere amsterdamse politieagent, die lid wil worden van deze politieke groep, softdrugs maar wou verbieden omdat het teveel problemen gaf. Afgezien van het feit dat daar niks van 'vrijheid' bij zit, lijkt het mij ook overduidelijk dat een softdrugsverbod niet werkt. Dit is eenvoudig aan te tonen door cijfers simpelweg te vergelijken met andere landen.

En dat gezeik met die paspoort-hype is echt al helemaal te ziek voor woorden. Gewoonweg schaamteloos. Argumentatie waarom het zo schaamteloos is, lijkt me niet nodig, de posts van Maartena zijn ruimweg voldoende.

Daarnaast, deze partij is niets anders dan; liberaal lullen, communistisch vullen.
En we weten allemaal wel dat communisme niet werkt, maar als het verpakt is in een liberale vlag, schijnen sommigen al niet door de vlag heen te kunnen kijken.

Als een autoverkoper je een Fiat Panda uit '78 probeert aan te smeren onder het mom van 'nieuwste sportauto' dan trapt niemand daar in.
Dit is echter een conservatieve partij met het stempel [vrijheid] en er zijn gewoon mensen die erin trappen. Niks liberaals aan deze partij. Als ik de VVD was, had ik hem al veel eerder uit de partij getrapt.

Een betere naam zou dan ook "Partij voor het Nieuwe Communisme" zijn.
Nogmaals, een misbruik van het woord 'vrijheid', schaamteloos en politiek arrogant.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:01:16 #251
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41171748
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Een betere naam zou dan ook "Partij voor het Neo-Facisme" zijn.
Nogmaals, een misbruik van het woord 'vrijheid', schaamteloos en politiek arrogant.
Amen.
-
pi_41171884
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Een betere naam zou dan ook "Partij voor het Nieuwe Communisme" zijn.
Goede samenvatting. Jammer dat de Kiesraad niet kijkt of deze Partij voor de Vrijheid wel echt voor Vrijheid staat .
pi_41172091
Een van die kandidaten zei dat ze niks met de partij van Nawijn te maken wilden hebben: dat zijn immers echt extreem-rechtse mensen
pi_41172281
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
Een van die kandidaten zei dat ze niks met de partij van Nawijn te maken wilden hebben: dat zijn immers echt extreem-rechtse mensen
Humor toch als rechts elkaar voor extreem-rechts loopt uit te maken

Da's nou 'nieuwe politiek', ego's zo groot als olifanten en (verbaal) over de straat rollen, god wat is ons land daarmee toch gezegend
pi_41172448
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Humor toch als rechts elkaar voor extreem-rechts loopt uit te maken

Da's nou 'nieuwe politiek', ego's zo groot als olifanten en (verbaal) over de straat rollen, god wat is ons land daarmee toch gezegend
Ik begrijp er ook geen zak van. Laat ze elkaar maar lekker verwijten gaan maken. Het is mij wel duidelijk dat het voor een groot deel om macht en ego's gaat en vooral de hang naar het pluche, en veel minder om idealen en inhoud.

Die toespraak van Wilders vanmiddag vond ik echt tenenkrommend en gewoon kwetsend voor mensen met gezond verstand. Het had ook iets van een evangelische opwekkingsdienst met Wilders als predikant en steeds mensen uit het publiek die YEAH en ZO IS HET riepen
pi_41172503
quote:
Wilders heeft weer goede mensen bij elkaar gevonden. Op de lokale kermis vind ik nog betere politici
pi_41172567
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wilders heeft weer goede mensen bij elkaar gevonden. Op de lokale kermis vind ik nog betere politici
Nou inderdaad, het is echt een rariteitenkabinet, bijna freaks. Die nummer 2 is echt heel erg.
pi_41173673
Nu maar hopen dat er geen gek opstaat die Wilders neerknald... anders weer 15+ zetels .
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:13:02 #259
93744 Finder_elf_towns
pi_41174318
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Die toespraak van Wilders vanmiddag vond ik echt tenenkrommend en gewoon kwetsend voor mensen met gezond verstand. Het had ook iets van een evangelische opwekkingsdienst met Wilders als predikant en steeds mensen uit het publiek die YEAH en ZO IS HET riepen
Was jij er dan ook bij dan?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:16:20 #260
93744 Finder_elf_towns
pi_41174472
Nou ja, het was wel een leuke bijeenkomst. Alleen er stond links-achterin een malloot die inderdaad zuiver diende als zetelvulling. De #2 kwam redelijk over. Wat die dierenfreak erbij deed is voor mij echter een raadsel.
pi_41174664
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nou ja, het was wel een leuke bijeenkomst. Alleen er stond links-achterin een malloot die inderdaad zuiver diende als zetelvulling. De #2 kwam redelijk over. Wat die dierenfreak erbij deed is voor mij echter een raadsel.
Je bedoelt: mooie vrouw?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:22:20 #262
93744 Finder_elf_towns
pi_41174713
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Je bedoelt: mooie vrouw?
Ze zag er niet slecht uit, al kijk je natuurlijk niet op die manier aan tegen mensen op zo'n bijeenkomst.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:28:29 #263
93744 Finder_elf_towns
pi_41174916
Het was overigens wel aardig spartaans. Jammer, maar begrijpelijk.
pi_41175292
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het was overigens wel aardig spartaans. Jammer, maar begrijpelijk.
Geen foto's gemaakt?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:43:08 #265
93744 Finder_elf_towns
pi_41175419
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Geen foto's gemaakt?
Nee, mijn zus heeft mijn HP Photosmart ingepikt, wat mij overlaat op mijn telefoon, die op zijn beurt niet geweldig is (understatement) qua fotokwaliteit.
pi_41175467
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, mijn zus heeft mijn HP Photosmart ingepikt, wat mij overlaat op mijn telefoon, die op zijn beurt niet geweldig is (understatement) qua fotokwaliteit.
Begrijpelijk, camera's op mobieltjes moeten verboden worden.
pi_41176260
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Die nummer twee vind ik juist een hele rare. Een giecheldoos die niet echt controle heeft over wat ze zegt. Maar het is een bijeengeraapt zootje dus ze past er wel bij. Ik dacht eerst dat hij wel aardig zou gaan scoren maar met deze lijst zie ik dat eigenlijk niet gebeuren en ik vind zijn retoriek ook steeds weirder en onsamenhangender. Hij straalt steeds minder visie uit maar vooral one-linerige inkoppertjes.
pi_41176664
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Die nummer twee vind ik juist een hele rare. Een giecheldoos die niet echt controle heeft over wat ze zegt. Maar het is een bijeengeraapt zootje dus ze past er wel bij. Ik dacht eerst dat hij wel aardig zou gaan scoren maar met deze lijst zie ik dat eigenlijk niet gebeuren en ik vind zijn retoriek ook steeds weirder en onsamenhangender. Hij straalt steeds minder visie uit maar vooral one-linerige inkoppertjes.
Gaat ie opeens als "rechtse" zeuren over dierenmishandeling... .
pi_41176789
quote:
en de 'Partij voor Nederland' van Nawijn en aanhangsel(s) vindt dan weer de partijen van Wilders en Pastors extreem-rechts:
quote:
Voormalig LPF-fractieleider Gerard van As, die onlangs overstapte naar de partij van Nawijn, zegt in een toelichting: ''Wij willen niet in de extreem-rechtse hoek worden gedrukt. Wij gooien de islam niet op één hoop, zoals de partijen van Wilders en Pastors.
bron
Blijkbaar vinden al die rechtse snipperpartijtjes elkaar allemaal vieze extreem-rechtse nazi's, maar owee als er kwaad gesproken wordt over henzelf, dan is het plots 'demonisering' en 'politiek correct gelul' etc etc.

vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:24:35 #270
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41176791
Die nummer 2 is inderdaad maar een vreemd meisje.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=239786

Ze was in Netwerk, begint een gesubsidieerde instantie af te zeiken, maar weet geen eens waar de afkorting van de instantie voor staat. Eigenlijk is dat gesprek een opeenstapeling van fouten. Niet te hopen dat ze ieen zetel krijgt, politici die onzin uitkramen zonder kennis van zaken zitten eral genoeg.
pi_41177388
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:24 schreef JelleS het volgende:
Die nummer 2 is inderdaad maar een vreemd meisje.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=239786

Ze was in Netwerk, begint een gesubsidieerde instantie af te zeiken, maar weet geen eens waar de afkorting van de instantie voor staat. Eigenlijk is dat gesprek een opeenstapeling van fouten. Niet te hopen dat ze ieen zetel krijgt, politici die onzin uitkramen zonder kennis van zaken zitten eral genoeg.
Als ze kamerlid wordt is ze zelf een volledig ambtenaar.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:06:07 #272
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41178350
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef pberends het volgende:

[..]

zou ze zo integer zijn om onderzoek te (laten) doen naar haar eigen subsidiegelden ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41178498
quote:

[..]

Over ambtenaren gesproken....
quote:
Veel ambtenaren op lijst Wilders

Geert Wilders gaat aan de verkiezingen deelnemen met kandidaten die hun motivatie voor de politiek voornamelijk putten uit eigen ervaring, bijvoorbeeld in het onderwijs, bij justitie of bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND). Ruim de helft van de zeventien gepresenteerde kandidaten is werkzaam bij een overheidsinstantie.

[..]

Veel kandidaten sympathiseerden in het verleden met de VVD of waren er lid van, zoals de 62-jarige Jaap Sipkema, een voormalig registeraccountant, die dertig jaar lid was van de VVD en zich sterk wil maken voor een forse belastingverlaging. 'De ervaring leert dat daarover bij de VVD veel wordt gesproken, maar dat er in de praktijk niets mee gebeurt. Verder dan afschaffing van de onroerendezaakbelasting komt de partij niet.'

Een andere ex-VVD'er is Auke Zijlstra, ambtenaar bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij wendde zich tot Wilders na de presentatie van diens Tien-puntenplan (onder meer: Turkije niet in de Europese Unie).

[..]

Kandidaten Groep Wilders/ PVV
(In alfabetische volgorde)

1. Geert Wilders – Kamerlid Groep Wilders
2. Fleur Agema - Lid Provinciale Staten Noord- Holland
Helene Boot - Stadsmanager Purmerend, tot april 2006 VVD-raadslid Heerenveen
Martin Bosma - Politiek secretaris Groep Wilder/ PVV
Hero Brinkman - Inspecteur van politie/ buurtregisseur
Sheren Cheng - Financieel economisch specialist
Teun van Dijck - Bedrijfskundig ingenieur, adviseur werving en selectie
Sietse Fritsma - Medewerker IND
Dion Graus - Programmamaker/ producent
Lucas Hartong - Columnist/ theoloog
Barry Madlener - Lid Gemeenteraad Rotterdam (Leefbaar Rotterdam)
Richard de Mos - Schoolleider basisonderwijs
Raymond de Roon - Advocaat- generaal bij Gerechtshof Amsterdam
Jaap Sipkema - Registeraccountant/ voormalig vennoot Coopers & Lybrand
Peter Paul Sonnenschein - generaal buiten dienst
Geert Tomlow - eindredacteur/ uitvoerend producent
Auke Zijlstra - beleidsmedewerker Ministerie van Binnenlandse zaken

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/112029/index.html
pi_41179174
Van Schijndel, heerlijke man. Amateurisme .
pi_41179837
De lijst doet me toch wel erg denken aan de lijst van Pim Fortuyn destijds. Wilders heeft zolang de tijd gehad, waren er echt geen betere mensen te vinden?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:49:46 #276
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41179968
Dus het was weer eens een mooie poppenkast met Geurt?

Vanavond even online bekijken dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:56:29 #277
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41180238
Alweer een patrtij zonder lekker wijven. Rechts meot dat toch begrijpen, het volk wil geile belsletten, geen saaie mannen in pak.
quote:

amb·te·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)
1 persoon die aangesteld is in een door de overheid beheerde dienst => staatsdienaar
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41180272
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

amb·te·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)
1 persoon die aangesteld is in een door de overheid beheerde dienst => staatsdienaar
Dan klopt het toch?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:58:13 #279
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41180322
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:57 schreef SCH het volgende:
Dan klopt het toch?
De tweede kamer is een door de overheid beheerde dienst?
pi_41180380
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

De tweede kamer is een door de overheid beheerde dienst?
Ja.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:02:42 #281
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41180522
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja.
Bron?
pi_41180549
Kamerleden zijn een soort van 'kleine zelfstandigen'. Dus officieel geen ambtenaar. Maar natuurlijk wel rechtstreeks vanuit de staatskas betaald.
pi_41180946
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:03 schreef Kozzmic het volgende:
Kamerleden zijn een soort van 'kleine zelfstandigen'. Dus officieel geen ambtenaar. Maar natuurlijk wel rechtstreeks vanuit de staatskas betaald.
Rechtstreeks door de overheid betaald, dat valt voor mij wel onder de ambtenarij. Is ook niks mis mee trouwens.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:19:13 #284
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41181186
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
Rechtstreeks door de overheid betaald, dat valt voor mij wel onder de ambtenarij. Is ook niks mis mee trouwens.
Geld is niet zo belangrijk in deze, het gaat natuurlijk om wie er wat te zeggen heeft. De politiek is uiteindelijk de baas over de ambtenaren. Daarmee kan een kamerlid geen ambtenaar zijn..
pi_41181378
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Geld is niet zo belangrijk in deze, het gaat natuurlijk om wie er wat te zeggen heeft. De politiek is uiteindelijk de baas over de ambtenaren. Daarmee kan een kamerlid geen ambtenaar zijn..
Waarom kan een ambtenaar geen baas over een andere ambtenaar zijn?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:30:54 #286
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41181697
Lucas Hartong, bekend van zijn partij/initiatief Democratisch Platform Nederland. Hij zat samen met Fleur Agema volgens mij in een 'LPF-federatie' van ONS-Nederland, Forza! Nederland en respect.nu. Die uiteraard ook geen lang leven was beschoren.

Hartong is trouwens een Bart Jan Spruyt type, conservatief met een streng christelijke insteek.
pi_41181835
Hartong is ook een hele slechte columnist die mijn mailboxje op het werk altijd volspamt
pi_41182242
Rechtsen hebben het altijd over overheidsgeld, dus ze zullen kamerleden ook wel ambtenaren vinden. Want die worden immers betaald uit overheidsgeld...
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:07:39 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41183258
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:46 schreef SCH het volgende:
De lijst doet me toch wel erg denken aan de lijst van Pim Fortuyn destijds. Wilders heeft zolang de tijd gehad, waren er echt geen betere mensen te vinden?
Mij totaal niet. De lijst van Fortuyn was vele malen professioneler. Hier staan ambtenaren van onderaan de ladder met een zichtbare frustratie omdat ze 20 jaar geen schaal erbij hebben gekregen.

En het erge is nog, het diep trieste, dat bijvoorbeeld Hero woorden in de mond nam als 'ik zie Wilders in staat om het stokje van Fortuyn over te nemen'.
Pronken met de daden van een slachtoffer van moord, nooit gedacht dat men zo diep kon zinken.
Ik ben te lang op vakantie geweest, helemaal ontwend...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:37:48 #290
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_41189249
vindt wel dat punt goed, dat dierenmishandeling veel zwaarder gestraft moet worden.
Zou eens mooi zijn, dat iemand nie met een verbaal naar huis ging omdat ie zo nodig vondt zijn hond helemaal aan gort te schoppen.

btw de andere punten zijn ook best goed. Alleen dat alle rechtse partijen nu diezelfde punten hebben, vindt ik een beetje kansloos.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_41189283
0 zetels volgens Nova / Interview NSS
Een stuk of 3 zetels volgens Maurice de Hond.

En dan rekent die er nog op dat die 10 zetels gaat krijgen... We wachten af.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:46:03 #292
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_41189308
denk dat als deze partijen, 1 grote partij waren geweest, ze meer kans hadden op zetels

nu is rechts helemaal versplintert. Beetje jammer
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_41224979
Die nr 2 kwam op deradio vanmiddag ook weer compleet onnozel over. Ze kon niet echt goed uitleggen wat nou het verschil was met die andere splinters op rechts en wat het probleem met Sruyt was .
pi_41227702
Ik zag laatst op het nieuws dat zijn partij werd gepresenteerd. Met de meeste punten ben ik het eens, maar er zat er één tussen, waarvan ik het helaas al vergeten ben, waarvan ik dacht: Is dat wel zo slim?

Tevens, zijn punten moet hij waar kunnen maken. Volgens mij zit er een adder onder het gras.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_41229265
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:04 schreef Arjann87 het volgende:
Ik zag laatst op het nieuws dat zijn partij werd gepresenteerd. Met de meeste punten ben ik het eens, maar er zat er één tussen, waarvan ik het helaas al vergeten ben, waarvan ik dacht: Is dat wel zo slim?

Tevens, zijn punten moet hij waar kunnen maken. Volgens mij zit er een adder onder het gras.
De adder onder het gras is dat Wilders nooit in een kabinet zal zitten. Hij heeft zich afgespleten van de VVD, dus dat zal niet gaan. Met de PvdA en andere linkse partijen wil hij zeker niet in zee. Dan hou je de rest over, dat zou heel misschien kunnen, maar Wilders wordt daar veel te klein voor.
pi_41229322
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:43 schreef du_ke het volgende:
Die nr 2 kwam op deradio vanmiddag ook weer compleet onnozel over. Ze kon niet echt goed uitleggen wat nou het verschil was met die andere splinters op rechts en wat het probleem met Sruyt was .
Tis een zwakke nummer 2, maar sex sells .
pi_41237849
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:50 schreef pberends het volgende:

[..]

De adder onder het gras is dat Wilders nooit in een kabinet zal zitten. Hij heeft zich afgespleten van de VVD, dus dat zal niet gaan. Met de PvdA en andere linkse partijen wil hij zeker niet in zee. Dan hou je de rest over, dat zou heel misschien kunnen, maar Wilders wordt daar veel te klein voor.
Gelukkig want als hij wel wat te zeggen krijgt is Nederland over vijf jaar totaal geisoleerd en bankroet.
pi_41244249
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:11 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Gelukkig want als hij wel wat te zeggen krijgt is Nederland over vijf jaar totaal geisoleerd en bankroet.
Waar beseer je dat op?

Ok, hij wilt men minder belastinggeld laten betalen, maar wat ze ook doen in het volgende:

Ze gaan minder geld uitgeven aan de wat arme landen en steunen dus ook minder goede doelen. Zo wordt de 'boekhouding' weer in balans gebracht. Toch een risico.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_41253934
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Tis een zwakke nummer 2, maar sex sells .
Nou ik leg bij haar niet direct een verband met seks
pi_41254008
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 01:00 schreef Arjann87 het volgende:

[..]

Waar beseer je dat op?
Een immigratiestop jaagt internationale investeerders hard huilend weg. Als die moeite moeten doen om een japanse werknemer of onderzoeker naar hun lab hier te halen gaan ze wel in een land investeren dat niet zo moeilijk doet (en die zijn er zat te vinden).
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:23:29 #301
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41275346
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een immigratiestop jaagt internationale investeerders hard huilend weg. Als die moeite moeten doen om een japanse werknemer of onderzoeker naar hun lab hier te halen gaan ze wel in een land investeren dat niet zo moeilijk doet (en die zijn er zat te vinden).
Inderdaad. Als je iets in deze tijden niet wilt hebben is dat Nederland bekend komt te staan als een of ander xenofoob, introvert kut land.
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')