En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?quote:
Hoezo ben ik naief? Ik ben realistisch. De islam is hier en juist als we er zo mee om blijven gaan dan moet je je pas zorgen maken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zo iets zeiden ze in in de jaren '30 ook, om even in Maartenas stijl te blijven hangen![]()
Verder ben jij degene die naief is over de islam, maar je zal je portie nog wel krijgen in de toekomst, daar maak ik me geen zorgen om.
Dat hangt af van die driekwart mensen met het islamitisch geloof, en of ze in staat zijn die agressieve godsdienst van ze te castreren zoals dat met het gristendom gebeurd is.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?
Hoewel ik Wilders verre van goed vind, ben ik die retoriek om iedereen die kritisch is tegen moslims met nazi's te vergelijken kotsbeu! Kinderlijk gedoe!quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?
Leg uit - hoe gaat dat dan in zijn werk?quote:
Goederenwagons, daar vervoer je toch geen mensen in?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het liefst in goederenwagons over de Betuwelijn, zeker?
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoewel ik Wilders verre van goed vind, ben ik die retoriek om iedereen die kritisch is tegen moslims met nazi's te vergelijken kotsbeu! Kinderlijk gedoe!
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Leg uit - hoe gaat dat dan in zijn werk?
Maar dit is serieus: jullie denken dat er binnen pak hem beet 200 jaar een islamloos Nederland is of uberhaupt zou kunnen zijn.
Ga maar lekker kuieren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:47 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.
Nee maar dat Wilders het voor het zeggen krijgt lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Dus waar zijn we mee bezig?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
Lijkt het jou waarschijnlijk dat meer dan driekwart van mensen met het islamitisch geloof uit Nederland vetrekt?
Beetje fokken toch?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee maar dat Wilders het voor het zeggen krijgt lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Dus waar zijn we mee bezig?
En hoe zit dat met Engeland?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/110403/index.htmlquote:Britten gaan moslims extra controleren
De Britse overheid overlegt met beheerders van vliegvelden over de invoering van een nieuw systeem voor het specifiek screenen van passagiers die behoren tot groepen die het grootste veiligheidsrisico vormen.
Dat schrijft de Britse krant The Times. Het nieuwe systeem maakt gebruik van profielschetsen van risicovolle passagiers. Tot de criteria behoren naast zaken als verdacht gedrag en reispatronen ook etnische kenmerken en religieuze achtergrond.
In de praktijk betekent het dat mensen van Pakistaanse of Arabische afkomst, en moslims in het algemeen, een veel grotere kans zullen hebben om uitgebreid te worden gecontroleerd op Britse vliegvelden.
Verontrust
Volgens functionarissen van het Britse ministerie van Transport zal het systeem veel effectiever zijn bij het opsporen van mogelijke terroristen dan de bestaande willekeurige checks. Bovendien zullen wachttijden bij veiligheidspoorten drastisch worden bekort.
Vijf dagen nadat Britse en Pakistaanse autoriteiten naar eigen zeggen een grote terreuraanslag met vloeibare explosieven op passagiersvliegtuigen verijdelden, lopen reizigers op Britse vliegvelden en elders nog altijd vertragingen op door de extra veiligheidschecks. Zeventien van de 24 verdachte moslimextremisten zijn van Pakistaanse afkomst.
Britse moslimgroepen hebben meteen verontrust gereageerd op de plannen om op etnische en religieuze gronden te selecteren op vliegvelden. Volgens de Britse Moslimraad zullen de plannen juist die groep vervreemden die de overheid het meest nodig heeft bij de bestrijding van terrorisme - de moslims zelf.
Onderbouwingen geven aan mensen die niet twijfelen is nog veel zinlozer. Het is juist de essentie van discussieren dat je iets onderbouwt om een ander te overtuigen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:47 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Als je er aan twijfelt of ik serieus ben ga ik natuurlijk niet de moeite nemen om een uitgebreide onderbouwing te posten.
Ik zie inderdaad een mogelijkheid om veel mensen te laten vertrekken en buiten dat zie ik het ook gebeuren dat de islam als ideologie gaat verdwijnen. Want dat is wat het tegenwoordig is: een staatsinrichtingsideologie, net zoals communisme en fascisme. En net zoals die 2 gevallen zijn, zal dat ook met nummer 3 gaan gebeuren. En dat gaan jij en ik nog meemaken, dunkt me.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie een stuk meer overeenkomsten tussen de islam en het nazi-gedachtengoed, maar goed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is vrij goed uitgelegd door maartena anders. Die post van L-V is wel wat flauw maar de correlatie tussen Wilders en een gedeelte van het nazi-gedachtengoed is toch wel interessant en relevant.
Ik vind het niet meer dan een wilde fantasie en een volstrekt ireeele inschatting van een godsdienst. De islam is een religie, hoe graag je dat ook anders wil zien om een politiek punt te kunnen scoren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:54 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad een mogelijkheid om veel mensen te laten vertrekken en buiten dat zie ik het ook gebeuren dat de islam als ideologie gaat verdwijnen. Want dat is wat het tegenwoordig is: een staatsinrichtingsideologie, net zoals communisme en fascisme. En net zoals die 2 gevallen zijn, zal dat ook met nummer 3 gaan gebeuren. En dat gaan jij en ik nog meemaken, dunkt me.
Dat zie je dan verkeerd maar het is me al vaker opgevallen dat jij denkt dat de radicale islam synoniem is aan de islam.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik zie een stuk meer overeenkomsten tussen de islam en het nazi-gedachtengoed, maar goed.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Het is een staatsinrichtingsvorm.
En je beweert dat dat dat een ongeschreven wet is?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:54 schreef Sidekick het volgende:
. Het is juist de essentie van discussieren dat je iets onderbouwt om een ander te overtuigen.
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.quote:
Islam is een godsdienst.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, dat is het niet. Het is een staatsinrichtingsvorm.
Jezus christus heb jij een chromosoom teveel of lees je gewoon expres de helft van de posts niet. En NEE, ik doel niet op theocratie, dumb ass.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Islam is een godsdienst.
Een theocratie is de staatsinrichtingsvorm die je wellicht bedoelt.
Tja, dat dacht ik zo'n 5 jaar geleden ook, en toen heb ik me er een beetje in verdiept.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Islam is een godsdienst.
Een theocratie is de staatsinrichtingsvorm die je wellicht bedoelt.
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.
Islam is net zo veel een Godsdienst als het Christendom en het Jodendom, en is geen staatsvorm.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:05 schreef -IksRee- het volgende:
Jezus christus heb jij een chromosoom teveel of lees je gewoon expres de helft van de posts niet. En NEE, ik doel niet op theocratie, dumb ass.
Sterker nog, het christendom was gewoon een voorzetting van het Romeinse rijk. Toen dat verviel is het christendom als bindende en staatsinrichtingsfactoor gebruikt. Inclusief dezelfde hoofdstad en dezelfde machthebbers erachter, in het begin dan. Maar het christendom is geknecht en de macht v/h Vaticaan gebroken. In Europa dan.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.
Nee, dat is het niet, eigenwijs stuk vreten. Koop dat stinkboek nou maar eens en lees het zelf.quote:Nee, de Islam is gewoon een godsdienst, net als het Christendom en de Islam.
Oh wauw, dank je wel voor deze wijze les, Maartena. Jeetje, je hebt me nu echt iets nieuws geleerd. Dank je wel voor deze fijne uiteenzetting.quote:Een theocratie is een staatsinrichingsvorm die het geloof als leidraad gebruikt. Iran is een theocratie bijvoorbeeld, maar ook Israel en het Vaticaan kunnen als theocratie worden genoemd.
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:10 schreef maartena het volgende:
[..]
En je hoeft je echt niet te verlagen met opmerkingen als "chromosoon teveel" of "dumb ass" om proberen je mening te verduidelijken.
Nou, nee.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het Christendom ook een staatsinrichtingsvorm? Daar staan namelijk ook regels in met betrekking tot huwelijk, economie, en er staat zelfs in dat wij vreemdelingen en immigranten moeten verwelkomen als een van ons, en moeten behandelen als een van ons.
Nee, de Islam is gewoon een godsdienst, net als het Christendom en de Islam.
In de Grondwet (artikel 93 en 94) staat dat - kort gezegd - we ons dienen te houden aan de geldende verdragen van volkenrechtelijke organisaties. Een van die verdragen is het "Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten" waar in artikel 26 een discriminatieverbod is vastgelegd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:00 schreef -IksRee- het volgende:
En in welk opzicht zou het weigeren van niet-Westerse immigranten in strijd zijn met de grondwet dan? Met welk artikel dan? Artikel 1 gaat over het behandelen van mensen die in NL zijn, NIET over het toelaten van mensen van buiten NL.
We hoeven helemaal niemand toe te laten volgens de grondwet en dit gaat niet over asielzoekers (die we wel verplicht zijn op te nemen volgens internationale verdragen).
Ja tuurlijk staat het er in. Net als in de bijbel. Maar dat is niet relevant. Woont de koran hier dan, heeft de koran armpjes en beentjes en stemrecht en een paspoort? Nee, het gaat om mensen en wat die geloven en gelovige moslims geloven net als christenen in 1001 variaties.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja. Als jij denkt dat de islam puur een spirtuele aangelegenheid is dan weet je er niets van af. De islam is een compleet systeem voor de totalitaire inrichting van staat en individu. Koop eens die koran en lees hem zelf eens. Het staat er allemaal letterlijk in, van huwelijksregels tot economische staatsinrichting, militaire zaken tot aan wat je moet denken.
X-ray is weer aan de verliezend hand hoorquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.
Voor inwoners van NL ja. Maar dat betekent dus niet dat er geen eisen gesteld mogen worden aan immigranten die we sowieso niet toe zouden hoeven laten. He, er wordt nu al gediscrimineerd hoor, op staatsniveau. Dat begint zelfs al bij kleine dingen als een visa aanvragen. Mensen uit sommige landen moeten dat wel, mensen uit andere landen weer niet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In de Grondwet (artikel 93 en 94) staat dat - kort gezegd - we ons dienen te houden aan de geldende verdragen van volkenrechtelijke organisaties. Een van die verdragen is het "Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten" waar in artikel 26 een discriminatieverbod is vastgelegd.
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.quote:
Dat is de koran en islam volgens Wilders. Vraag het eens aan liberale moslims, surinaamse moslims, jongere moslims, marokkaanse moslims etc.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:13 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Nou, nee.
De theocratie is een van de belangrijkste peilers onder de Islam. De Sharia bijvoorbeeld, kan alleen in een Islamitische theocratie worden uitgevoerd, maar loopt als een rode draad door de gehele Koran.
Tuurlijk joh. Als dat is waar je in wilt blijven geloven. In dit soort rechts-orthodoxe bevooroordeelde praatjes die geen zier met de werkelijkheid hebben te maken, dan moet je dat vooral doen. Blijf vooral lekker angstig en haatdragend en het komt allemaal goed in Nederlandquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendomquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het Christendom is veel meer enkel een religie dan de islam. De sharia is onbekend in het christendom meteen een teken dat de islam meer omvat dan het christendom namelijk een hele staatsinrichting.
Man, ik ben, in tegenstelling tot jij, vanaf dag 1 tussen die gasten opgegroeid en ik heb het allemaal vanaf de 1e rij zien gebeuren. Dat jij nu denkt dat je met een vooraangekondigd bezoekje en een praatje met een woordvoerder van een moskee weet wat ze echt denken, dat is jouw naieve instelling.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Als dat is waar je in wilt blijven geloven. In dit soort rechts-orthodoxe bevooroordeelde praatjes die geen zier met de werkelijkheid hebben te maken, dan moet je dat vooral doen.
Ik zal zeker haatdragend blijven zijn tegen een achterhaald politiek systeem dat mij als ongelovig varken de dood en eeuwige hel in wenst ja. Maar goed, figuren zoals jij zouden de fascisten en communisten ook geen strobreed in de weg hebben gelegd met exact dezelfde argumenten.quote:Blijf vooral lekker angstig en haatdragend en het komt allemaal goed in Nederland
Datgene wat de sharia omvat. Vertel me even hoe dat in het christendom heet?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendom![]()
![]()
![]()
Je bent nu in gesprek met mij en niet met Wilders.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de koran en islam volgens Wilders.
Ik kan prima zelf lezen.quote:Vraag het eens aan liberale moslims, surinaamse moslims, jongere moslims, marokkaanse moslims etc.
Jij hebt vanaf dag 1 niet open gestaan voor wat dan ook en je eigen angstige beeld gekoesterd. Op rij 1 misschien, maar dan wel met je ogen en oren dicht.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:22 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Man, ik ben, in tegenstelling tot jij, vanaf dag 1 tussen die gasten opgegroeid en ik heb het allemaal vanaf de 1e rij zien gebeuren. Dat jij nu denkt dat je met een vooraangekondigd bezoekje en een praatje met een woordvoerder van een moskee weet wat ze echt denken, dat is jouw naieve instelling.
De islam is geen politiek systeem. Geeft maar weer aan hoe weinig je er van wilt weten. Je bent niks opgeschoten in al die jaren. Jammer.quote:Ik zal zeker haatdragend blijven zijn tegen een achterhaald politiek systeem
Ja hoor, geloof gewoon dat zelf. Dat geeft je wat meer geestelijke rust zeker?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt vanaf dag 1 niet open gestaan voor wat dan ook en je eigen angstige beeld gekoesterd. Op rij 1 misschien, maar dan wel met je ogen en oren dicht.
Dat is het wel. Je kan wel gewoon simpelweg liegen en je ogen dicht doen, maar dat maakt het niet minder waar. Als iemand niets opgeschoten is, ben jij het wel.quote:De islam is geen politiek systeem. Geeft maar weer aan hoe weinig je er van wilt weten. Je bent niks opgeschoten in al die jaren. Jammer.
Oh ?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
[
Kom op man - wat weet je er van? De sharia is helemaal niet onbekend in het christendom![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |