abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:24:12 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40993840
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Precies. En als er dagelijks 4000 Euri wordt uitgegeven (en 200 mensen die 20 Euri per dag uitgeven zijn redelijk waarschijnlijk) is dat beter dan als er slechts een klein deel van de mensen iets te besteden heeft en er dus per dag maar 500 Euri wordt uitgegeven.
Ja, dat klopt maar dat geld zal wel ergens verdiend / verkregen dienen te worden

Dat geld zal niet zo uit de lucht komen vallen denk ik. Dus het is aan de overheid de taak om mensen te stimuleren om weer te gaan werken zodat ze meer te besteden krijgen en dus ook meer aan de economie kunnen bijdragen.

En laat dat nu precies zijn wat de VVD en CDA voor ogen hadden met hun herziening van het WW stelsel

Maar dat is een andere insteek dan die de PvdA zou kiezen want die wil weer een koppeling van de uitkeringen en de lonen. Met als gevolg dat de mensen helemaal niet gestimuleerd worden om te gaan werken en dus nog steeds niks extra's aan de economie kunnen bijdragen.

Dus waar is de economie beter mee af?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40993849
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:14 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik ben een beetje beïnvloed door wat ik om mij heen zie, ik zie mensen steeds armer worden ( lees schulden maken) omdat het salaris niet verhoogd wordt maar de kosten wel steeds hoger worden.
Aan de andere kant ken ik mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten doen en die kopen van alles zonder ook maar op hun geld te moeten letten.
Persoonlijke verantwoordelijkheid. Zelfs wanneer je aan het sociale minimum zit is het bedrag hoog genoeg om al je maandelijkse lasten mee te betalen. De vraag is alleen hoe je er mee omgaat. Maar misschien zouden we voor deze groep mensen het bonnetjessysteem weer moeten invoeren.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:29:15 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40993988
Hoe het ook zij, het is de schuld van de linksen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:30:42 #54
156057 the_fucker
Ga maar veilig op pad mensen..
pi_40994036
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Geef dan maar voorbeelden van dat zaaien en oogsten door Van Agt/Wiegel, want ik zie ze niet.
Dat voorbeeld heb je notabene net zelf aangedragen: het kabinet Lubbers wat eindelijk de staatsschuld kon gaan aflossen doordat Wiegel en Van acht vier jaar PvdA-puin hebben lopen ruimen. Én hebben geinvesteerd in de economie.

Er vanaf zijn we trouwens nog steeds niet, want tot op de dag van vandaag betalen we ons blauw aan al die honderdduizenden die door Den Uyl afhankelijk zijn gemaakt van de sociale mallemolen. Geen wonder ook, dat veel realistisch nadenkende mensen de schrik om het hart slaat als ze horen dat Bos het na al die decennia van ellende nog eens uitgebreid wil over doen met een zweeds model waar zelfs Zweden nu van aan het terugkomen is.

De PvdA: een grote bak ellende.
pi_40994165
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:30 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Dat voorbeerld heb je notabene net zelf aangedragen: het kabinet Lubbers die eindelijk de staatsschuld kon gaan aflossen doordat Wiegel en Van acht vier jaar PvdA-puin hebbne lopen ruimen. Én hebben geinvesteerd in de economie.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie er geen bewijs voor. Jammer dat je het niet expliciet even voor me wil quoten.
quote:
Er vanaf zijn we trouwens nog steeds niet, want tot op de dag van vandaag betalen we ons blauw aan al die honderdduizenden die door Den Uyl afhankelijk zijn gemaakt van de sociale mallemolen. Geen wonder ook, dat veel realistisch nadenkende mensen de schrik om het hart slaat als ze horen dat Bos het na al die decennia van ellende nog eens uitgebreid wil over doen met een zweeds model waar zelfs Zween nu van aan het terugkomen is.

De PvdA: een grote bak ellende.
Tuurlijk, gaan we weer. Beargumentering? Bronnen? Quotes?

Op deze manier valt er toch niet te discussieren...
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:39:16 #56
156057 the_fucker
pi_40994283
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie er geen bewijs voor. Jammer dat je het niet expliciet even voor me wil quoten.
[..]

Tuurlijk, gaan we weer. Beargumentering? Bronnen? Quotes?

Op deze manier valt er toch niet te discussieren...
Voor iemand die de feiten zo manipuleert ga ik geen moeite doen. Het feit dat ik hier uberhaubt op in ga vind ik al een hele aderlating.
pi_40994453
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:39 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Voor iemand die de feiten zo manipuleert ga ik geen moeite doen. Het feit dat ik hier uberhaubt op in ga vind ik al een hele aderlating.
Je kunt toch met voorbeelden en bronnen aantonen dat ik de boel manipuleer? Dat is geen aderlating, maar juist discussie. En guess what.... je bent hier op een discussieforum!
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:55:42 #58
156057 the_fucker
pi_40994735
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je kunt toch met voorbeelden en bronnen aantonen dat ik de boel manipuleer? Dat is geen aderlating, maar juist discussie. En guess what.... je bent hier op een discussieforum!
You get what you give.....

Zo, en nu ga ik even in en ander draadje bakkeleien met mensen die wél fatsoenlijk discussieren.
pi_40995468
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:55 schreef the_fucker het volgende:

[..]

You get what you give.....

Zo, en nu ga ik even in en ander draadje bakkeleien met mensen die wél fatsoenlijk discussieren.
Met mensen die het wel met je eens zijn bedoel je?
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:27:19 #60
156057 the_fucker
pi_40995827
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:16 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:

[..]

Met mensen die het wel met je eens zijn bedoel je?
Het is zo voorspelbaar hé.
Eerst volslagen onzin lopen uitkramen en niet ingaan op de post van een ander. In plaats daarvan ga je quasi-academisch vragen of een ander maar even met bewijsstukken wil aankomen over het wáárom van een plus een is twee. Als een ander daar logischerwijs niet op ingaat omdat hij/zij een inhoudelijke discussie op niveau wil voeren, kun je vervolgens altijd nog roepen dat iemand niet genuanceerd is of maar wat loopt te lullen omdat hij niet iwil voldoen aan je absurde bewijzen-request.

Mooi debattrucje, maar ik denk dat ik deze ronde even oversla...
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:23:58 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40997445
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:27 schreef the_fucker het volgende:

Mooi debattrucje, maar ik denk dat ik deze ronde even oversla...
Inderdaad, want klonen van gebande users zijn niet welkom.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41000382
Ach de VVD is een duidelijk overschatte partij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 20 augustus 2006 @ 18:46:00 #63
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_41005413
De VVD is zonder twijfel de meest arogante partij van Nederland. Elke student moet zichzelf hard voor de kop slaan als ze achter deze partij staan of erop willen stemmen, omdat de VVD niks positiefs doet voor Studenten, gelet op studiefinanciering en andere vormen van compensatie. Het verbaast me dat ze het OV nog niet afgeschaft hebben, maar dat zijn ze ongetwijfeld van plan.

En dat terwijl de VVDérs eerst vorstelijk hebben geprofiteerd van het Nederlandse sociale stelsel, Verdonk bijvoorbeeld, die tien (!) jaar over haar studie heeft gedaan. Rutte is van plan om de studiefinanciering nog meer te gaan verkorten....

Door als Student op de VVD te stemmen graaf je je eigen graf.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:17:54 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41006215
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:02 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
De VVD zit vlg. mij onafgebroken in de regering sinds begin jaren 90.
De VVD heeft sinds 1977 onafgebroken in de regering gezeten, met 1 uitzondering:

Het Kabinet Lubbers 3, welke een CDA/PvdA coalitie was van 1990 tot 1994. Tevens het kabinet wat het woord "bezuinigingen" zo een merknaam voor Lubbers heeft gemaakt, dat kunnen denk ik velen nog wel herinneren

Hoe dan ook, de VVD heeft de afgelopen 30 jaar een zeer dikke vinger in de pap gehad, en hebben met regelmaat bijvoorbeeld ministers van Financiën mogen leveren. (En ja, onder Lubbers 3 had Kok die post).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:21:10 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41006308
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:23 schreef Sidekick het volgende:
Maar ik zie nog geen mededeling in het banmeldtopic!

Van wie is the_fucker een kloon? (Fuifduif zeker?)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:31:43 #66
156057 the_fucker
pi_41008544
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klopt.
Ik ben hier echter net nieuw en kan dus simpelweg nog nooit geband zijn. Voor de duidelijkheid: een ban is een verbod om te reageren toch ?
pi_41027225
Het is populair om Fortuyn na te praten en over de 'puinhopen van Paars' te spreken. Ook het kabinet Den Uyl van eind jaren '70 moet het ineens ontgelden, terwijl de cijfers duidelijk uitwijzen dat dat kabinet het goed heeft gedaan.

De korte samenvatting is in elk geval altijd: het ligt nooooooit aan de VVD. Zoals terecht opgemerkt, zit de VVD al heel lang onafgebroken in de regering, maar alles wat fout gaat, komt altijd door de PvdA, CDA of anderen. Ik zou het een gezonde ontwikkeling voor ons land vinden als de VVD eens een paar jaartjes de oppositie ingaat. Die kans neemt de laatste weken gelukkig toe.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:28:36 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41033707
De VVD is inderdaad het ultieme voorbeeld van een partij die graag alle anderen de schuld wil geven, maar zelf een aanzienlijk en belangrijk deel van de regering is geweest in de afgelopen 30 jaar. Op 4 jaar na dan....
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:27:37 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41040715
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:46 schreef rood_verzet het volgende:
Door als Student op de VVD te stemmen graaf je je eigen graf.
Door als student voor de VVD te stemmen kies je voor je toekomst want daar heb je als je straks een baan hebt voordeel van

Je moet niet naar de korte termijn kijken maar na de lange termijn dat doen ze in de politiek meestal ook
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41041699
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Door als student voor de VVD te stemmen kies je voor je toekomst want daar heb je als je straks een baan hebt voordeel van

Je moet niet naar de korte termijn kijken maar na de lange termijn dat doen ze in de politiek meestal ook
Alsof de VVD goed is voor hoger opgeleiden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:20:40 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41042417
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ze hebben ook een erg lange termijn nodig inderdaad. Op 4 jaar na hebben ze al 30 jaar deel uitgemaakt van de regering (inclusief de laatste 14 jaar) en als er wat fout gaat dan is dat nog steeds de schuld van Den Uyl ofzo.

Ik sta trouwens qua standpunten eigenlijk dicht bij de VVD, maar zolang Verdonk in die partij zit krijgen ze echt geen stem van me.
-
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:32:48 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41076536
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, als je het bij behorend inkomen krijgt wel. In ieder geval beter dan de PvdA of de SP
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41077005
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja als je de eisen voor hoger opgeleiden gaat aanpassen zodat iedereen hoger opgeleid kan worden niet natuurlijk
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:47:01 #74
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_41077048
VVD

Opdoeken.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:58:18 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41108569
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:47 schreef bolletje_25 het volgende:
VVD

Opdoeken.
Zullen we dan de hele politiek maar gelijk mee nemen en naar een dicatuur gaan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41108778
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:29 schreef SeLang het volgende:
Hoe het ook zij, het is de schuld van de linksen
Nee van de rechtsen.

geweldige onderbouwing van ons allebei he
  donderdag 24 augustus 2006 @ 07:19:17 #77
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_41119151
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zullen we dan de hele politiek maar gelijk mee nemen en naar een dicatuur gaan?
De huidige politieke elite in Nederland heeft voor mij inderdaad afgedaan.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_41120801
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Welke puinhopen? Al onze luxe hebben we aan de VVD te danken kun je beter zeggen

De VVD zorgt ervoor dat de zorg een stuk minder is geworden, de energiesector tegenwoordig om geld gaat in plaats van over het voorzien in een basisbehoefte, dat mensen die niet zo slim zijn of geen werk hebben in een hel leven en dat we steeds meer op Amerika gaan lijken. Lees: een asociale maatschappij waar geld de absolute macht heeft.

Paars klonk op papier heel goed (PvdA samen met VVD), maar werkte in de praktijk niet. Ik zou ook niet weten welke partij(en) aan de macht zouden moeten komen, maar de VVD mag wat mij betreft oprotten naar een stuk of 3 oppositiestoeltjes.
pi_41129554
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:02 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
De VVD heeft een schijnheilige pet op gezet, zichzelf verloochend en geveinsd dat ze voor allochtonen waren. Niets is minder waar, nu vele VVD prominenten overduidelijk een blanke koers willen varen. M.a.w de ellende die ze jaren gecreeërd hebben, willen ze nu middels een extreem-rechtsere koers aanpakken en ze geven de anderen de schuld.
WTF? En dat zegt een autochtoon...
www.pvda.nl
Steun!
pi_41129946
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')