?? Waar haal je dat vandaan?quote:...dat de huidige coalitie niets heeft verbeterd aan de leefomstandigheden van de achterstandsgroepen. Ook is de veiligheid maar slecht verbeterd. De VVD zit vlg. mij onafgebroken in de regering sinds begin jaren 90.
Het is je RECHT en PLICHT als goed Nederlander om te zeuren. Ik bedoel...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Welke puinhopen? Al onze luxe hebben we aan de VVD te danken kun je beter zeggen![]()
Die paar luxe problemen die we hier hebben, hou eens op te zeuren man![]()
PvdA wil je zeker wel bashenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Welke puinhopen? Al onze luxe hebben we aan de VVD te danken kun je beter zeggen![]()
Die paar luxe problemen die we hier hebben, hou eens op te zeuren man![]()
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
'Tuurlijk, waar maken we ons druk over? Met de VVD aan het roer is Nederland het paradijs op Aarde. In Nederland is niets mis, iedereen heeft het geweldig hier. Onder de VVD geniet iedereen van enorme welvaartquote:Die paar luxe problemen die we hier hebben, hou eens op te zeuren man![]()
Ow, alles wat goed is licht niet aan de VVD, maar alles wat slecht is wel, omdat de VVD het langst regeerd? De logica ontgaat me. Of het goede en het slechte is (mede)dankzij de VVD of niet, niet het een wel en het ander wel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Ja joh, zonder de VVD was Nederland de bananenrepubliek van Europa![]()
Hoezo blind?![]()
Het is wat overdreven misschien, maar er is weinig mis met Nederland als je het mij vraagt en iedereen kan het hier goed hebben.quote:[..]
'Tuurlijk, waar maken we ons druk over? Met de VVD aan het roer is Nederland het paradijs op Aarde. In Nederland is niets mis, iedereen heeft het geweldig hier. Onder de VVD geniet iedereen van enorme welvaart![]()
Maar om te zeuren heb ik de PvdAquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:49 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Het is je RECHT en PLICHT als goed Nederlander om te zeuren. Ik bedoel...
...cultuur man
Alles wat momenteel goed is en alles wat momenteel slecht is, is wat mij betreft in grote lijnen te danken aan de VVD. Zij zitten immers al de laatste decennia voortdurend in de regering (D66 ook, maar dat neem ik niet serieus)quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow, alles wat goed is licht niet aan de VVD, maar alles wat slecht is wel, omdat de VVD het langst regeerd? De logica ontgaat me. Of het goede en het slechte is (mede)dankzij de VVD of niet, niet het een wel en het ander wel.
Iedereen kan het ook goed hebben in Noord Korea, maar dat is niet de realiteit, net zoals het niet de realiteit is dat in Nederland iedereen het goed heeft. Er zijn altijd mensen die buiten de boot vallen of dreigen te vallen en eerlijk gezegd zie ik de VVD eerder de boot vaart doen toenemen, dan het stuur omgooien en reddingsboeien uitgooien.quote:Het is wat overdreven misschien, maar er is weinig mis met Nederland als je het mij vraagt en iedereen kan het hier goed hebben.
quote:VVD![]()
Als het aan de VVD ligt, verandert dat dus. Dan mag je als he gewoon netjes je werk doet, meer gaan werken voor dezelfde beloning, loonsverhoging vergeten en als je niet kunt werken, verrotten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:54 schreef ivosnivo het volgende:
Idd, zolang je gewoon netjes je werk doet heb je helemaal niets te klagen in dit landje. En als je je werk niet doet mag je ook niet klagen want dat krijg je nog geld.
Uiteraardquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:11 schreef nonzz het volgende:
De puinhopen van de VVD zijn iig de schuld van links!
Ben ik het totaal niet mee eens. Ik zie veel meer goede dan slechte dingen in Nederland. Pesimistische mensenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alles wat momenteel goed is en alles wat momenteel slecht is, is wat mij betreft in grote lijnen te danken aan de VVD. Zij zitten immers al de laatste decennia voortdurend in de regering (D66 ook, maar dat neem ik niet serieus)
Momenteel zie ik echter meer zaken in Nederland slecht gaan dan goed gaan.
Mensen die het slecht hebben, hebben het vaak aan zichzelf te danken. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar in verhouding met het buitenland gaat het in Nederland en met haar burgers erg goed.quote:[..]
Iedereen kan het ook goed hebben in Noord Korea, maar dat is niet de realiteit, net zoals het niet de realiteit is dat in Nederland iedereen het goed heeft. Er zijn altijd mensen die buiten de boot vallen of dreigen te vallen en eerlijk gezegd zie ik de VVD eerder de boot vaart doen toenemen, dan het stuur omgooien en reddingsboeien uitgooien.
Kort gezegd: De VVD denkt aan de mensen die het al goed hebben, de rest kan wat hen betreft stikken.
Dat laatste is dan wel zeer positief. Beetje werken voor mensen die het zelf niet willenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als het aan de VVD ligt, verandert dat dus. Dan mag je als he gewoon netjes je werk doet, meer gaan werken voor dezelfde beloning, loonsverhoging vergeten en als je niet kunt werken, verrotten.
Sorry, maar financien is al sinds jaar en dag onder beheer van de VVD.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:42 schreef Demius het volgende:
pvda, partij van de allochtonen![]()
VVDTenminste mensen met een strak beleid die ook zorgen dat de staatschuld wordt afgelost...
Door wie kwam die staatsschuld hier ook al weer? PVDA e.d.![]()
Hej, niet van dat linkse gelul aubquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Wel realistisch blijven s.v.p.
Idd en er staan er nog veel meer op stappel kijk maar eens in:quote:Op zondag 20 augustus 2006 09:24 schreef the_fucker het volgende:
De grootste puinhopen in dit land hebben we te danken aan de PvdA.
Tussen 1977 en 1981 bijvoorbeeld? Toen het Begrotingsoverschot van het Kabinet Den Uyl veranderde in een Begrotingstekort?quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en er staan er nog veel meer op stappel kijk maar eens in:
Is dit het zweedse model?
Wouter Bos en zijn belachelijke ideeen
Zweden, het beloofde land van Wouter Bos
Nee, dan mogen we de VVD dankbaar zijn voor de dingen die zie in 4 jaar samen met het CDA bereikt hebben![]()
Heb je het over hetzelfde kabinet Den Uyl als in dit topic De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tussen 1977 en 1981 bijvoorbeeld? Toen het Begrotingsoverschot van het Kabinet Den Uyl veranderde in een Begrotingstekort?
Meer hebben we er niet gehad. En dat geeft meteen aan wat een kolder topic dat is, he?quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je het over hetzelfde kabinet Den Uyl als in dit topic De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)![]()
Dat is jou mening.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Meer hebben we er niet gehad. En dat geeft meteen aan wat een kolder topic dat is, he?
Grappig om dat aan te halen ja.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tussen 1977 en 1981 bijvoorbeeld? Toen het Begrotingsoverschot van het Kabinet Den Uyl veranderde in een Begrotingstekort?
Ja, maar die hoge prijs schrijven veel mensen die links georienteerd zijn aan het CDA en de VVD toe want bij die kabineten is deze waarheid aan het licht gekomen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:33 schreef the_fucker het volgende:
Grappig om dat aan te halen ja.![]()
Nadat het kabinet Den Uyl de staatsschuld tot in het oneindige had laten oplopen en de overige gaten had afgedekt met gas-opbrengsten uit Slochteren kwam begin jaren 80 eindelijk de werkelijke (harde) realiteit aan het licht. Voor die grote cadeaushow van Den Uyl betalen we tot op de dag van vandaag een hoge prijs.
Het is ridicuul hoe het geld door Den Uyl is verbrast. Honderdduizenden mensen zijn door de PvdA afhankelijk gemaakt van de sociale voorzieningen i.p.v investeringen in de economie. Begin jaren 80 was er geen baan meer over omdat Den Uyl doodleuk banen had gecreeerd voor 100.000 euro per arbeidsplaats, per jaar!quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En wat hadden ze er dan mee moeten doen? Dus jij vindt het fout als inkomsten uit natuurlijke bronnen door een regering worden gebruikt?
Je geeft het CDA en de VVD dan ook teveel eer. Juist onder het kabinet-Van Agt/Wiegel (1977-81) schoten de collectieve uitgaven en daardoor de staatsschuld omhoog. Zelfs al zou onder Den Uyl daar een start mee zijn gemaakt, dan nog is er in dat befaamde CDA/VVD-kabinet niets aan gedaan om er een kentering in aan te brengen. Integendeel.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar die hoge prijs schrijven veel mensen die links georienteerd zijn aan het CDA en de VVD toe want bij die kabineten is deze waarheid aan het licht gekomen.
Gek hé ?quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:07 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je geeft het CDA en de VVD dan ook teveel eer. Juist onder het kabinet-Van Agt/Wiegel (1977-81) schoten de collectieve uitgaven en daardoor de staatsschuld omhoog. [quote]
Het kabinet CDA/VVD heeft er juist een kentering in aangebracht. Zaaien om te kunnen oogsten heet dat.quote:Zelfs al zou onder Den Uyl daar een start mee zijn gemaakt, dan nog is er in dat befaamde CDA/VVD-kabinet niets aan gedaan om er een kentering in aan te brengen. Integendeel.
Pas onder Lubbers was men enigszins bekomen van de (ver)jubeljaren van Den Uyl.quote:Pas onder Lubbers en minister van Financiën Ruding is er een ommekeer gekomen.
Maar dat is hetzelfde als eerst je vrouw neersteken en vervolgens jezelf op de borst kloppen dat je haar (met behulp van anderen) naar de EHBO hebt gebracht......quote:De PvdA heeft er in het kabinet CDA/PvdA (met Kok als minister van Financiën) en de paarse kabinetten aan meegewerkt om de collectieve uitgaven weer in de hand te krijgen, met als gevolg dat het van zo'n 60 procent (eind jaren 80) naar ongeveer 50 procent (begin deze eeuw) is gezakt.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:40 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wees maar dankbaar dat Van Agt en Wiegel de puinhopen van jouw(?) partij gedeeltelijk hebben opgeruimd.
[..]
Het kabinet CDA/VVD heeft er juist een kentering in aangebracht. Zaaien om te kunnen oogsten heet dat.
quote:Andriessen en Van der Stee
In 1980 trad minister van Financiën Andriessen af omdat hij in het kabinet-Van Agt/Wiegel geen steun kreeg voor bezuinigingen. Ondanks het bezuinigingsprogramma 'Bestek '81' liepen onder minister van Financiën Van der Stee (kabinetten-Van Agt I, II en III) de overheidsfinanciën verder uit de hand. Nederland stond internationaal bekend als het land van de 'Hollandse ziekte'. De economische groei werd systematisch te hoog ingeschat en veel tijdelijke tegenvallers bleken te leiden tot blijvend hogere uitgaven. Bovendien bleek er een grote inflexibiliteit in de overheidsuitgaven te bestaan: de collectieve uitgaven gingen gemakkelijk omhoog en vrijwel niet omlaag.
Ruding en Kok
Pas met het aantreden van minister van Financiën Ruding eind 1982 in het eerste kabinet-Lubbers werd * een begin gemaakt * met de sanering van de overheidsfinanciën. Het begrotingstekort, dat een piek bereikte in 1982-83, daalde maar liep vervolgens in 1986-87 weer op als gevolg van de halvering van de aardgasbaten door de sterk gedaalde olieprijzen. De staatsschuld bleef intussen door de opeenstapeling van overheidstekorten plus de daarover verschuldigde rente jaarlijks stijgen. Want ook al daalden de tekorten, zolang ze hoger waren dan de economische groei bleef de schuldquote (de staatsschuld als percentage van het bruto binnenlandse product) stijgen. Tijdens het tweede kabinet-Lubbers liet Ruding de teugels iets vieren, maar onder zijn opvolger Kok in Lubbers' derde regeerperiode nam de begrotingsdiscipline weer toe.
http://www.sdnl.nl/staatsschuld.htm
Sportief van je dat je mijn verhaal nog eens onderschrijft met feiten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
Waar beweer je dan dat het kabinet-Van Agt/Wiegel voor jarenlange economische puinhoop gezorgd heeft?quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:53 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Sportief van je dat je mijn verhaal nog eens onderschrijft met feiten.
quote:Nederland stond internationaal bekend als het land van de 'Hollandse ziekte'. De economische groei werd systematisch te hoog ingeschat en veel tijdelijke tegenvallers bleken te leiden tot blijvend hogere uitgaven. Bovendien bleek er een grote inflexibiliteit in de overheidsuitgaven te bestaan: de collectieve uitgaven gingen gemakkelijk omhoog en vrijwel niet omlaag.
Grapjas.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:57 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Waar beweer je dan dat het kabinet-Van Agt/Wiegel voor jarenlange economische puinhoop gezorgd heeft?
Volgens mij is het voor de economie van belang hoeveel geld er uit gegeven kan worden en niet wie het uitgeeft. Dus dat standpunt raakt kant nog wal als je kijkt naar de werking van de economie.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:01 schreef longinus het volgende:
De VVD heeft er zeker een puinhoop van gemaakt, het verschil tussen arm en rijk is nog groter geworden.
Zou het niet goed zijn voor de economie als iedereen geld heeft om uit te geven.
Het maakt wel degelijk uit wie het geld uitgeeft, al is het voor de plaatselijke economie.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor de economie van belang hoeveel geld er uit gegeven kan worden en niet wie het uitgeeft. Dus dat standpunt raakt kant nog wal als je kijkt naar de werking van de economie.
Wat heb je liever? Iemand die op 1 dag 500 Euro uitgeeft, of 200 mensen die op 1 dag 20 Euri uitgeven?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor de economie van belang hoeveel geld er uit gegeven kan worden en niet wie het uitgeeft. Dus dat standpunt raakt kant nog wal als je kijkt naar de werking van de economie.
Wat een kinderlijke manier van redeneren zeg.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:01 schreef longinus het volgende:
Zou het niet goed zijn voor de economie als iedereen geld heeft om uit te geven.
Dat ik ooit op ze gestemd heb snap ik nog niet .
Met het oog op de globaliseren zal het begrip plaatstelijke economie steeds minder betekenis krijgenquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:05 schreef longinus het volgende:
Het maakt wel degelijk uit wie het geld uitgeeft, al is het voor de plaatselijke economie.
Wat ik mij dan af vraag is waar je die 3500 Euro dan vandaan haalt? Die moet namelijk ook ergens verdiend / ontvangen worden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat heb je liever? Iemand die op 1 dag 500 Euro uitgeeft, of 200 mensen die op 1 dag 20 Euri uitgeven?
Jammer dat je niet serieus in gaat op mijn reacties. Uit niets blijkt dat het kabinet-Van Agt/Wiegel ook maar iets gedaan heeft om de collectieve uitgaven, de staatsschuld en het begrotingstekort in de hand te houden. Integendeel, ze zijn direct verantwoordelijk voor de puinhopen die pas in de loop van de jaren 90 weer enigzins waren opgeruimd. Alleen maar dat wijzen naar Den Uyl en de PvdA komt nogal pathetisch over, het beleid van dat kabinet (waarin overigens ook de KVP zat) is achteraf niet gunstig gebleken, maar de begroting werd op dat moment nog in de hand te houden. Zodanig dat het aan het eind van de kabinetsperiode de staatsschuld op het laagste niveau in jaren stond.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:58 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Grapjas.
Lees mijn betoog nog maar eens na.
Ik ben een beetje beïnvloed door wat ik om mij heen zie, ik zie mensen steeds armer worden ( lees schulden maken) omdat het salaris niet verhoogd wordt maar de kosten wel steeds hoger worden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:07 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wat een kinderlijke manier van redeneren zeg.
Ga je schoolgeld terugvragen a.u.b.........
Complimenten voor je grote fantasie.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:10 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Jammer dat je niet serieus in gaat op mijn reacties. Uit niets blijkt dat het kabinet-Van Agt/Wiegel ook maar iets gedaan heeft om de collectieve uitgaven, de staatsschuld en het begrotingstekort in de hand te houden. Integendeel, ze zijn direct verantwoordelijk voor de puinhopen die pas in de loop van de jaren 90 weer enigzins waren opgeruimd. Alleen maar dat wijzen naar Den Uyl en de PvdA komt nogal pathetisch over, het beleid van dat kabinet (waarin overigens ook de KVP zat) is achteraf niet gunstig gebleken, maar de begroting werd op dat moment nog in de hand te houden. Zodanig dat het aan het eind van de kabinetsperiode de staatsschuld op het laagste niveau in jaren stond.
Daarbij zie je aan de PvdA in de jaren 90 dat er ook binnen deze partij sprake is van voortschrijdend inzicht.
Precies. En als er dagelijks 4000 Euri wordt uitgegeven (en 200 mensen die 20 Euri per dag uitgeven zijn redelijk waarschijnlijk) is dat beter dan als er slechts een klein deel van de mensen iets te besteden heeft en er dus per dag maar 500 Euri wordt uitgegeven.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:09 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat jij schrijft steunt mijn betoog. Het maakt voor de economie niet uit wie het geld uitgeeft. Het maakt voor de economie wel uit hoeveel geld er uitgegeven wordt.
Ja, maar dat heeft niets met de economie en de groei er van te maken dat heeft meer te maken met het sociale beleid.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:14 schreef longinus het volgende:
Ik ben een beetje beïnvloed door wat ik om mij heen zie, ik zie mensen steeds armer worden ( lees schulden maken) omdat het salaris niet verhoogd wordt maar de kosten wel steeds hoger worden.
Aan de andere kant ken ik mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten doen en die kopen van alles zonder ook maar op hun geld te moeten letten.
Geef dan maar voorbeelden van dat zaaien en oogsten door Van Agt/Wiegel, want ik zie ze niet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:15 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Complimenten voor je grote fantasie.
Lees dat stuk over zaaien en oogsten uit mijn betoog nog maar eens terug en trek jezelf vervolgens met het schaamrood op de kaken terug uit deze discussie.
Ja hehe, het probleem is alleen dat geld niet aan een boom groeit en die 200x20 euro ergens vandaan moet komen. Daarnaast is het vooral taak ervoor te zorgen dat mensen méér dan die 200x20 euro gaan verdienen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Precies. En als er dagelijks 4000 Euri wordt uitgegeven (en 200 mensen die 20 Euri per dag uitgeven zijn redelijk waarschijnlijk) is dat beter dan als er slechts een klein deel van de mensen iets te besteden heeft en er dus per dag maar 500 Euri wordt uitgegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |