quote:'Bare shoulders don't come into that at all. We can't see any instruction to that effect so all we can do is apologise to Mrs Edwards. It was clearly a mistake made by the clerk.
bronquote:Het gemeentebestuur van Hardinxveld-Giessendam wil niet dat spoorbeheerder ProRail begin september op twee zondagen werkzaamheden uitvoert aan het spoor. Zet ProRail toch door, dan hangt het bedrijf een dwangsom van 400.000 euro per zondag boven het hoofd.
ProRail wil in twee weekeinden groot onderhoud verrichten aan de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen die door het overwegend zwaar christelijke Hardinxveld-Giessendam loopt. Op zaterdag werken is geen probleem, maar verstoring van de zondagsrust des te meer. Volgens de gemeentewoordvoerder zitten er nogal wat kerken rondom de spoorlijn. Kerkgangers zullen zich storen aan het zondagse werk, verwacht hij.
quote:,,ProRail werkt wel vaker aan het spoor in het weekeinde. Tot nu toe zijn we er altijd wel uitgekomen, maar deze keer wil ProRail doorzetten. Het bedrijf zegt dat het 650.000 euro kwijt is als er niet op zondag mag worden gewerkt'', aldus de gemeentewoordvoerder.
Oplossing
ProRail is juridisch en plantechnisch bezig om een oplossing te bedenken voor het gerezen probleem, aldus een woordvoerder van het bedrijf. ,,We willen niet te veel ingaan op de zaak nu we daarmee bezig zijn. Wel is het zo dat we al een vergunning hadden. De aanvraag was al in 2005 ingediend. Later kregen we te horen dat die niet gold voor zondag'', aldus de woordvoerder van ProRail.
De spoorbeheerder komt donderdag met een oplossing naar buiten. De werkzaamheden betreffen de vervanging van vier kilometer spoor, een klus die eenmaal in de 25 jaar plaatsheeft. ProRail wil het werk zo snel mogelijk klaar hebben om de 8000 passagiers die dagelijks over het enkele spoor reizen niet tot last te zijn.
Dat de foto later is toegestaan neemt niets weg van het feit dat hij in eerste instantie geweigerd is.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:43 schreef sigme het volgende:
[..]
bron
De volgende partijen zijn in de gemeenteraad van Hardinxveld-Giessendam vertegenwoordigd:
# PvdA (4 raadsleden)
# ChristenUnie (4 raadsleden)
# SGP (3 raadsleden)
# T@B (2 raadsleden)
# CDA (2 raadsleden)
# VVD (2 raadsleden).
Is dit wat ons te wachten staat? Geen weerstand bieden maar gewoon over ons heen laten lopen en langzaam onze cultuur laten verdrinken in een poel van middeleeuws ggggristengedachtegoed?
Waarom neemt geen enkele politicus (behalve Louseweis vd Laan) hier stelling tegen?
Voor de volledigheid de rest van het artikel:
[..]
Nee, ik wil dat god verdwijnt uit Nederland.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:00 schreef DenniZZ het volgende:
Bovendien vind ik de vergelijking tussen moslims en christenen toch wel een beetje krom. Het zijn beide religies maar het christendom is verweven in onze europeesche cultuur en hoort in principe bij de europeesche identiteit. Of heb jij liever dat er allah akbar op onze munt komt te staan?
Religies zijn niet vreedzaam. Mensen zijn dat, of niet. De meeste Nederlanders hebben meer fatsoen dan jij hier tentoonspreidt. Je conclusies zijn kortzichtig.quote:Bovendien is de laatste bomaanslag vanuit een christelijke achtergrond ook al weer een tijdje geleden, dus kunnen we concluderen dat deze religie een stuk vreedzamer is dan de zogenaamde "religion of peace" waar onze goatfucking friends zo vol van zijn.
Ik vind dat je een stelling poneert waarop niet in te gaan valt.quote:Verder reageer je niet op de stelling van de post. Namelijk of wij wel genoeg weerstand bieden tegen het laten verdringen van onze cultuur en steeds meer islamitische invloed in onze samenleving toelaten.
God bestaat niet en kan dus ook niet verdwijnen uit Nederland.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat god verdwijnt uit Nederland.
[..]
Religies zijn niet vreedzaam. Mensen zijn dat, of niet. De meeste Nederlanders hebben meer fatsoen dan jij hier tentoonspreidt. Je conclusies zijn kortzichtig.
[..]
Ik vind dat je een stelling poneert waarop niet in te gaan valt.
Als je zou stellen dat we -bijvoorbeeld om islamitische invloed op Nederlandse wetten en regels tegen te gaan- we weerstand moeten bieden tegen religieuze geinspireerde wetten en regels, dan ga ik met je mee. Maar dat betekent dus óók godslastering uit het wetboek, geen belemmeringen voor werken op zondag, afschaffing van 'nationale feestdagen' op pasen pinksteren kerstmis enzovoorts.
En aangezien de christelijke invloed al is opgenomen in wetten en regels en dat van die islamitische invloed koffiedikkijkerij is, richt ik me op bestaande religieuze invloed op wet- en regelgeving. Niet op fictieve.
God bestaat in de hoofden van veel Nederlanders en zou wel degelijk kunnen verdwijnen van onze munt, uit onze wet- en regelgeving.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:41 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
God bestaat niet en kan dus ook niet verdwijnen uit Nederland.
Nee, ik vind niet dat dat het geval moet zijn, dat is het geval. Doordat wij allerlei uitzonderingen, regeling, potjes op basis van geloof of levensovertuiging kennen, kan ook islam daarop een beroep doen.quote:Dus jij vindt dat omdat wij hier een christelijke achtergrond hebben, je zou kunnen zeggen dat de heersende normen en waarden daarop gebaseerd zijn, wij ook maar open moeten staan voor islamitische invloeden?
Ik verlies cultuur noch achtergrond als we christelijk middeleeuwse oprispingen uitbannen.quote:Jij vindt onze cultuur het niet waard om te handhaven? Waarom kunnen we de islamitische invloed niet beperken of tegengaan zonder daarbij onze eigen achtergrond te moeten verlliezen?
Eh.. omdat wij die een koers varen het niet eens zijn over die koers?quote:Waarom kunnen wij het niet gewoon laten zoals het is en onze koers blijven varen in plaats van die te moeten wijzigen omdat een nieuwe bevolkingsgroep zonodig hun cultuur hier wil invoeren?
En dus? Dus moeten we daaraan een voorbeeld nemen?quote:Zou dit ook mogelijk zijn in het Midden-Oosten? Stel dat een grote groep Europeesche christenen zich gaan vestigen in een van die zandbakken van die landen daar.
Zou dan ook de wet aangepast worden? Krijgen ze dan een christenhypotheek? Ik schat die kans erg klein, sterker nog in de meeste landen worden ze waarschijnlijk publiekelijk onthoofd.
Eh.. door te kijken naar de moslims waarmee hij te maken heeft? De Zweedse moslims, zeg maar?quote:Deze nederige houding is precies wat we nou niet nodig hebben. Dit draagt die zweedse minister ook uit met zijn belachelijke kniebuiging. Hoe komt hij erbij dat "zij" dan ook tolerant naar ons zullen zijn?
Jawel, maar waarschijnlijk komt hij ook wel eens in die landen. Dan zie je dat die "aanslagplegende, vlagverbrandende, christen-doodwensende islamhordes" vergelijkbaar zijn met onze hooligans. Gevaarlijk, spraakmakend, beeldbepalend, maar marginaal. Op tv, op het nieuws zie je nooit dat wat géén nieuws is: mensen die naar de markt gaan, naar school gaan, zich niks gelegen laten liggen aan politiek en rellen. Dat is namelijk normaal. Ook in het Midden Oosten.quote:Ziet hij die aanslagplegende, vlagverbrandende, christen-doodwensende islamhordes dan niet op het nieuws?
quote:
En dan heb je dus plaatsen zoals Urk, Rijssen, Putten, Staphorst, en diverse anderen. Mijn katholieke oma behoort tot de 5% katholieken in Rijssen, wat dus voor de overige 95% een zwaar gereformeerde stad is.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:00 schreef DenniZZ het volgende:
Bovendien vind ik de vergelijking tussen moslims en christenen toch wel een beetje krom. Het zijn beide religies maar het christendom is verweven in onze europeesche cultuur en hoort in principe bij de europeesche identiteit.
Ik denk dat de PvdA gewoon iets heeft tegen het laten werken van mensenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:43 schreef sigme het volgende:
Is dit wat ons te wachten staat? Geen weerstand bieden maar gewoon over ons heen laten lopen en langzaam onze cultuur laten verdrinken in een poel van middeleeuws ggggristengedachtegoed?
Vervang Gereformeerd door Moslim en je hebt zo 10 topics vol..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan heb je dus plaatsen zoals Urk, Rijssen, Putten, Staphorst, en diverse anderen. Mijn katholieke oma behoort tot de 5% katholieken in Rijssen, wat dus voor de overige 95% een zwaar gereformeerde stad is.
Op zondag lopen de vrouwen daar verplicht in lang, bedekte jurken met hoeden. Zo'n beetje de hele stad gaat tweemaal naar de kerk. Het huis van mijn Oma ligt toevallig aan een route die veel gebruikt werd door wandelende kerkgangers (want de auto op zondag, dat mag dus niet), en zelfs als het 30+ graden is zie je nooit een vrouw op zondag met ontblote armen.
Kroegen sluiten zaterdagavond om 12:00, want dan begint de heilige zondag. Op zondag is sowieso helemaal niets open, wellicht met uitzondering van een restaurant dat toevallig een katholieke eigenaar heeft. Maar hen die op zondag werken worden met de nek aangekeken. Op Maandag gaat de leraar de klas langs, en oh wee als je op zondag niet naar de kerk bent geweest. Er heerst een zware sociale controle op waar school leraren op zondag dus tellen hoeveel van zijn leerlingen in de kerk waren.
Intimidatie is aan de orde van de dag, met name bij vrouwen die echt binnen de gezinnen een tweederangs bestaan leiden. Van de buitenkant valt het niet zo op, maar ik heb familie daar wonen die er van alles over kan vertellen. Verkrachtingen worden nog wel eens onder de mat geschoven, en komen sowieso niet in de lokale krant te staan. Er wordt geen publieke bekendheid gegeven aan de dader zoals je wel eens in lokale kranten ziet, of bij het politiebureau in de vorm van aanplakbiljet. Binnen de zwaar gereformeerde gemeenschap word er gewoon niet over gesproken.
En eerwraak? In 2004 werd in Nederland nog een 18 jarig (gereformeerd) meisje doodgereden door gereformeerden omdat ze omging met een Turkse jongen. Binnen de gerformeerde gemeenschap en op zwaar gereformeerde scholen bestaat nog steeds de macht en intimidatie van de dominiee. Homohaat word gepredikt in zowel de kerk als op scholen. Het lesplan van sommige zwaar gereformeerde scholen is meer anti-westers dan wat er op islamitische scholen word gegeven.
De SGP wil het verbieden dat vrouwen in de politiek zitten, en eigenlijk willen ze helemaal niet dat vrouwen werken. Het is zelfs zo ver heen in die partij dat ze een officiele waarschuwing van de VN hebben gekregen jegens hun standpunt tegen vrouwen, een uniekum in de EU waar dit voor het eerst voorkwam sinds WO2.
En dan klagen wij dat moslims hoofddoekjes dragen of aanstekelijk lesmateriaal op moslimscholen verspreiden.
Kom nou, we kijken niet eens in onze eigen achtertuin.
Wow, eindelijk een helder geschreven relaas over wat er in ons eigen "Europese cultuur" omgaat.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
Goeie post!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
Met de rest van het relaas heb ik niet zoveel maar ik vind dit toch een vrij zorgwekkende uitspraak. Open en tollerant opstellen hoort van beide kanten te komen en zeker niet automatisch en al helemaal niet vanwege de door deze minister gegeven reden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:14 schreef DenniZZ het volgende:
In een interview op de Zweedse radio zei de Zweedse Minister voor Democratie, Jens Orback,: ‘’we moeten ons open en tolerant opstellen naar de Islam en naar moslims toe, omdat, wanneer wij een minderheid zijn, zij ook open en tolerant naar ons toe zullen zijn.’’
Het komt naief over. Alleen vreemd dat men denkt dat Bos er ook zo over denkt. Hij heeft nooit gezegd dat hij het zweedse mdel tot in detail wil invoeren.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met de rest van het relaas heb ik niet zoveel maar ik vind dit toch een vrij zorgwekkende uitspraak. Open en tollerant opstellen hoort van beide kanten te komen en zeker niet automatisch en al helemaal niet vanwege de door deze minister gegeven reden.
Niet alleen naief maar nogal dom, ik krijg namelijk sterk de indruk dat het begrip tollerantie in de islam een heel andere betekenis heeft dan wat wij eraan geven en daarmee doel ik vooral op die idiote cartoonrellen en de daarmee gepaarde Iraanse reactie.quote:
Nee hij noemt het Zweedse model een voorbeeld, wat dit er dan mee te maken heeft ontgaat mij ook.quote:Alleen vreemd dat men denkt dat Bos er ook zo over denkt. Hij heeft nooit gezegd dat hij het zweedse mdel tot in detail wil invoeren.
Zeker. De rellen waren denk ik wel geregiseerd vanuit overheden, maar dat zou hier nooit kunnen. Ze zijn nog lang niet als wij op dat gebied, dan is het gevaarlijk om je zo kwetsbaar opte stellen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet alleen naief maar nogal dom, ik krijg namelijk sterk de indruk dat het begrip tollerantie in de islam een heel andere betekenis heeft dan wat wij eraan geven en daarmee doel ik vooral op die idiote cartoonrellen en de daarmee gepaarde Iraanse reactie.
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat Wouter bedoeld maar wat jij bedoeld heeft iiig helemaal niets met "Het Zweedse" model te maken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:14 schreef DenniZZ het volgende:
In een interview op de Zweedse radio zei de Zweedse Minister voor Democratie, Jens Orback,: ‘’we moeten ons open en tolerant opstellen naar de Islam en naar moslims toe, omdat, wanneer wij een minderheid zijn, zij ook open en tolerant naar ons toe zullen zijn.’’
Zal Woutertje dit bedoelen met het Zweedse model? In zijn Partij is hij er al druk mee bezig in ieder geval.
Het moge duidelijk zijn dat ik ook niet zo te spreken ben over de ouderwetse fundamentalisten van eigen bodem, maar we hebben ze in ieder geval teruggedrongen tot de achtertuin.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
Kom nou, we kijken niet eens in onze eigen achtertuin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |