Nou nee, ik weet het. Je bent in die angst groot geworden, is een bekend mechanisme.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja hoor, geloof gewoon dat zelf. Dat geeft je wat meer geestelijke rust zeker?
Dat klopt, dit kabinet heeft dan ook niet mijn voorkeur, integendeel.quote:Dat is het wel. Je kan wel gewoon simpelweg liegen en je ogen dicht doen, maar dat maakt het niet minder waar. Als iemand niets opgeschoten is, ben jij het wel.
Zinloos IksRee, zinloos. Deze discussie (islam = politiek) is al lang afgesloten, behalve dan voor wat "ewig Gestrigen", en een enkele psychoot.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:33 schreef -IksRee- het volgende:
He jammer godslasteraar. Ik wilde hem net quoten
Het oogkleppenmechanisme ook: dat voorkomt dat bepaalde zwakke geestjes weer in depressies belanden. Tja, de realiteit is hard he?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nee, ik weet het. Je bent in die angst groot geworden, is een bekend mechanisme.
[..]
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Zinloos IksRee, zinloos. Deze discussie is al lang afgesloten, behalve dan voor wat "ewig Gestrigen", en een enkele psychoot.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.
Gewoon zo nu en dan als een gorilla binnen komen stampen (verwijt van Mutant), en als voldoende mensen rood aanlopen weer de biezen pakken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik hou het maar weer eens voor gezien. Met fok ook voorlopig denk ik want de rustige zomermaanden zijn zowat voorbij.
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gewoon zo nu en dan als een gorilla binnen komen stampen (verwijt van Mutant), en als voldoende mensen rood aanlopen weer de biezen pakken.
Tja de eigenschappen die je daarvoor nodig hebt staan natuurlijk niet vast. Maar je moet wel een substantiele aanhang achter je krijgen, je ideeën duidelijk uit kunnen dragen en in staat zijn om samen te werken. Allemaal punten waarop Wilders natuurlijk niet goed scoort.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welke politicus kan wel wat bereiken?
Wat voor eigenschappen heb je daarvoor nodig dan?
Tja jaapje, in tegenstelling tot jij verzet ik wel concreet werk en moet er geld verdiend worden. Ik krijg geen cheque voor niets doen op kosten van de gemeenschap dus helaas. Ik moet weer flink aan de slag gaan de komende maanden want anders komt het niet goed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.![]()
Hoi, SCH.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje laf van X-Ray om weer te vertrekken idd.![]()
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:00 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Hoi, SCH.
Ga je nu nog de overeenkomst tussen de bijbel en de sharia uit de doeken doen of was het gewoon gezwets ?
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.
Van jouw kant?quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........
Dat zijn gewoon theologische aspecten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:
Overigens staan er in de bijbel natuurlijk ook tal van leefregels en is dat inderdaad vergelijkbaar met de sharia. Het is geen 40 jaar geleden dat van een nette katholieke vrouw ook verwacht werd dat ze een hoofddoek omsloeg als ze naar de mis ging. En de 10 geboden zijn ook leefregels, de vastentijd etc etc.
Het was ook mijn vraag. Kom jij anders met het antwoord.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat dat komt op het moment dat jij met een bron komt waaruit blijkt dat er miljoenen moslims in Nederland wonen.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:
Dat komt omdat je een eigenwijs irritant teringventje bent die helemaal niet leest wat er gezegd wordt en dan wijsneuzerig onzin komt spuien.
Bron, en cijfers?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
En daar stikt het hier van, van die mensen en allemaal beamen ze dat de islam eigenlijk het hele leven zou moeten beinvloeden. Stuk voor stuk.
Waarom maak je dan opmerkingen dat er maar liefst 3 streng gereformeerden zouden zijn in dit land, en miljoenen "godsdienstwaanzinnige" moslims in Nederland.... (uit een ander topic).quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef the_fucker het volgende:
Ik denk dat het fluisterstil blijft..........
Ben toch benieuwd waar je dan wel op stemt. Nieuw Rechts?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:29 schreef -IksRee- het volgende:
Mijnes ook niet: hij is geen leider en geen charismatisch persoon. Hij zal nooit een grote partij vd grond krijgen in NL.
Ja ach,quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:02 schreef maartena het volgende:
Waarom maak je dan opmerkingen dat er maar liefst 3 streng gereformeerden zouden zijn in dit land, en miljoenen "godsdienstwaanzinnige" moslims in Nederland.... (uit een ander topic).
Dat laatste wens ik te betwijfelen, maar Openbaringen 6 verwijst naar een tegen-christelijke bekering van mensen die 1/4 van de wereldbevolking (Openbaringen 6:1-8) zal beslaan en de zegels van de Armageddon zal openen het dodenrijk zal laten volgen in zijn veroveringstocht. Zij zullen strijden tegen het lam en de toorn van het lam zal hun vernietigen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:09 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ja ach,
We kunnen hier natuurlijk discussies uit een ander topic gaan voeren waarbij we lekker gaan roepen en willekeurig uit de grote bak met quotes gaan graaien maar dat lijkt me nutteloos.
Beter help je me mee zoeken naar de openbaringen over de Sharia in de bijbel. Naar ik vanavond gehoord heb schijnen die echt te bestaan.
Bij het uitbrengen van je stem is het zaak dat het ook effect heeft. Halsema en Bos liggen heus niet wakker van twee zeteltjes voor Wilders.quote:Op maandag 21 augustus 2006 03:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders is inderdaad niet de juiste persoon om Nederland te veranderen. Stemmen op hem is echter belangerijk aangezien het een daad van verzet is tegen linksen, anti-kapitalisme en de islam (dus niet alleen islamisme, het politiek-correcte woord voor islamitische godsdienstwaanzinnigen).
Makkelijk he, om als het in je straatje past, iemand een part-time moslim te noemen. Immers, het zou anders tegen je gedachtegang over moslims in het algemeen werken als je mij als een gewone moslim zou bestempelen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:59 schreef Godslasteraar het volgende:
en dan zijn er nog die part-time moslims zoals Mutant, ook een niet gering aantal vermoedelijk. Zo nu en dan de moslim uithangen voor de sociale cohesie binnen de familie en kennissenkring.
De Sharia en het Islamitische strafrecht zijn alles behalve essentiele onderdelen binnen de Islam. Zo zie je veel islamitische landen, met 90% van de bevolking moslimzijnde, die geen Sharia en/of Islamitisch strafrecht hebben. Bij toepassing van dergelijk recht (Sharia omvat namelijk Islamitisch strafrecht), zijn er tevens zeer strikte regels.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:26 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon theologische aspecten.
De Islam kent juist ontzettend veel theocratische aspecten zoals de sharia en het Islamitische strafrecht. Volgens SCH is men in de bijbel niet onbekend met deze Islamitische theocratie. Ik ben reuze benieuwd wat het verband is.
Dat is niet waar. Het is maar wat je met die boeken doet, dat geef jij dus ook toe. Hoe die afzonderlijke groepen het interpreteren en er een betekenis aan geven. Uit de bijbel kun je net zo goed wetsvoorschriften, leefregels en allerlei consequenties trekken als uit de koran. De sharia staat helemaal niet letterlijk in de koran maar is een juridisch systeem dat is geinterpreteerd vanuit de koran, net als dat orthodox gereformeerden hun theocratisch ideaal inspireren op hun interpretatie van de bijbel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nergens in de Bijbel staat op zo'n vergelijkbare regide manier vermeld hoe je je eigen leven moet inrichten zoals de Sharia dat doet. De Sharia is uniek in zijn bestaan. Wat afzonderlijke groepen doen is voor hun rekening.
Je kletst uit je nek.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:16 schreef SCH het volgende:
De bijbel staat vol met leefregels en geboden en verboden. Overal over de wereld zijn geloofsgroepen, kerken en politieke partijen die vinden dat we die na moeten leven en die dan ook streven naar een christelijke theocratie. Dat is goed te vergelijken met een sharia, daar is verder geen discussie over mogelijk. Het is nogal marginaal natuurlijk maar dat geldt ook voor de sharia zelf. Er wordt soms bijna gesuggereerd alsof die sharia hier ooit zou komen of uberhaupt zo'n grote rol speelt, dat is lachwekkend. De meeste moslims weten net als de meeste christenen niet wat zo'n theocratie nou eigenlijk behelst of hebben er hele uiteenlopende voorstellingen van.
Tuurlijk wel, de bijbel gaat nergens anders over man.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:05 schreef the_fucker het volgende:
In de bijbel wordt niet gesproken over een christelijk rijk met christelijke leefregels
quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de bijbel gaat nergens anders over man.![]()
Is toch ook logisch?
quote:met daaraan gekoppeld uitroeiing van joden, en in mindere mate, ongelovigen. Het christendom behelst de theologie.
Nee. Want dat is niet de essentie. Er zijn natuurlijk altijd verschillen aan te wijzen, dat spreekt voor zich. Maar ook in de bijbel staan citaten die vergelijkbaar zijn als het gaat om de houding tov andere godsdiensten en religieuzen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:44 schreef the_fucker het volgende:
Quoten we de volgende keer even volledig. Ja? Dank u!
Dat is júist de essentie, maar die wil je liever niet horen.quote:
Posten die psalmen!quote:Er zijn natuurlijk altijd verschillen aan te wijzen, dat spreekt voor zich. Maar ook in de bijbel staan citaten die vergelijkbaar zijn als het gaat om de houding tov andere godsdiensten en religieuzen.
Psalmen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef the_fucker het volgende:
Posten die psalmen!
quote:Er is nóg een heel groot verschil: een deel van het christendom heeft de verlichting doorgemaakt.
En dan? Gaan we elkaar dan met bijbelcitaten bekogelen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:34 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Of geschriften, whatever.
Kom nu maar eens met bewijzen op de proppen.
Wees nou maar gewoon eerlijk en geef toe dat je uit je nek hebt zitten lullen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan? Gaan we elkaar dan met bijbelcitaten bekogelen?
En dat vraag jij? Waar haal je het lef vandaan, gelet op je discussiewijzen in andere topics als andere mensen om onderbouwing van je geblaat vragen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:34 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Of geschriften, whatever.
Kom nu maar eens met bewijzen op de proppen.
Nee! Dat heb ik niet! Ik ben dagelijks met de bijbel bezig en weet vrij goed wat er wel en niet in staat en hoe je hem wel of niet kunt gebruiken. Nu jij nog.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:50 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wees nou maar gewoon eerlijk en geef toe dat je uit je nek hebt zitten lullen.
Waar haal jij het lef vandaan om in discussies in te breken met uit de context getrokken lulkoek ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat vraag jij? Waar haal je het lef vandaan, gelet op je discussiewijzen in andere topics als andere mensen om onderbouwing van je geblaat vragen?
De puinhopen van de VVD
Als je dagelijks met de bijbel bezig bent kun je dus ook bewijsstukken posten. Ik wacht...quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee! Dat heb ik niet! Ik ben dagelijks met de bijbel bezig en weet vrij goed wat er wel en niet in staat en hoe je hem wel of niet kunt gebruiken. Nu jij nog.
Kortom, Nederland moet een politiestaat worden die zichzelf isoleert van de rest van Europaquote:Op maandag 21 augustus 2006 13:15 schreef dVTB het volgende:
Er zitten zowel goede als slechte punten in het program van Wilders. Sommige punten zoals de dubbele nationaliteit, immigratiestop, referendum over afschaffing Euro en opheffing Eerste Kamer kunnen op mijn steun rekenen, andere punten niet. Nederland kan best blijven deelnemen aan VN-missies en kan ook EU-lid blijven, met een passende afdracht. Preventief fouilleren is alleen acceptabel als er een aanleiding toe is.
Is dit een reactie op mijn mening of op het totale programma van Wilders?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
Kortom, Nederland moet een politiestaat worden die zichzelf isoleert van de rest van Europa![]()
Terug naar de tijd van van Gogh's aardappeleters, toen was Nederland nog blank (en arm) en was er nog respect voor de agent en de onderwijzer! God, wat een berg flauwekul bij elkaar, het is ongelofelijk hoe weinig realiteitszin Wilders tentoonspreid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |