Komt door het weer.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dit is de andere... Fok! Dieetclub deel 109
Je was me voor, ben ik nu echt zo'n slome?![]()
Ik doe hier momenteel ook niks hoor. Er is geen werk maar ik mag niet naar huis... (zie KLB). Ik word weer helemaal duizelig van de hitte. Dus hoe ongezond het ook is, ik ga zo meteen even naar het buurtwinkeltje om wat zouts en het enige dat ik kan bedenken zijn gezouten noten of chips.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef Riann het volgende:
ik ga zo ook maar met een plante spuit buiten zittenmaar met dit weer kan je net zo goed werken thuis doe je niks terwijl als je werkt dan moet je
ik heb vanmorgen gewerkt maar ja had net zo goed een hele dag willen werken
Jojogirl is door een zwangerschap aangekomen en heeft er al behoorlijk wat kilo's weer af, dus dat is inderdaad erg knap.quote:
Maarja, je had tenminste goed nagedacht voordat je deze domme opmerking plaatstequote:
Mijn sig is mijn alibiquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Maarja, je had tenminste goed nagedacht voordat je deze domme opmerking plaatste
Het is hier nu 25°C en ik heb nog geen klachten gehoord. Morgen kijken of ze 26°C ook aankunnen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:11 schreef Iksje het volgende:
Is het je nu gelukt om de airco wat op te drijven of was het uiteindelijk toch lekkerder op 23°?
Nee, dat is het probleem: omdat ik moet prikken (doe ik het niet dan verlies ik een maaltijdcheque en word ik erop aangesproken) kan ik niet met mijn uren schuiven. Mijn collega en ik hebben al gevraagd of we een prikkaart met recuperatie konden krijgen, zodat we uren kunnen terugnemen. Als ik met vakantie ben, neemt mijn collega mijn uren over, zo'n 4u overwerk per week. Dus dat zou handig zijn om te hebben, alleen willen ze het 'in september' wel eens aankaarten...quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:32 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het is hier nu 25°C en ik heb nog geen klachten gehoord. Morgen kijken of ze 26°C ook aankunnen.![]()
Gaat het bij jou nog een beetje? Las in je KLB-topic dat 't goed balen is op je werk. Kun je niet een paar uurtjes vrijpakken?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wilde me morgenochtend eens weer wegen (ben in het huis van m'n ouders), heeft m'n moeder de weegschaal meegenomen op vakantie.
Die is gek!
Er waren al 2 eerdere momenten dat de kinderarts eigenlijk wilde stoppen, maar op de één of andere manier gingen we toch steeds weer verder. Omdat je niet wilt stoppen. Want stoppen is zo definitiefquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:14 schreef Rewimo het volgende:
Heb je dan niet de neiging om alsmaar door te gaan met proberen? Volgens mij zou ik dat wel hebben, echt zo van: toe nou, toe nou!
Ik heb dit ook!!! Ik zag gisteren een reclame van Extreme Makeover met iemand erin die ontzettend veel was afgevallen, echt gewoon slank geworden, maar overal vel had hangen... Ik ken ook wel iemand die een maagband heeft gehad en zo snel veel is afgevallen, die heeft het overtollige vel weg laten halen want het was echt vreselijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:11 schreef Emu het volgende:
Daar heb ik het meeste schrik voor dus, dat ik veel los vel zou gaan hebben of erg zichtbare striemen, de dokter heeft gezegd dat het nogal zal gaan meevallen omdat ik nog jong ben, maar ik ben er persoonlijk toch niet gerust in.
Vond jij het gister nog een beetje uit te houden? Ik denk dat de fanatieke vierdaagse loper echt niet op zou geven vanwege wat hitte. De vierdaagse loper moet en zal de finish halen, dus wat dat betreft vind ik het verstandig dat ze de boel hebben afgeblazen. Wat vind jij?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:38 schreef Sjeen het volgende:
Isa![]()
Voor de rest, ja hoi, ik ben weer terug uit Nijmegen dus... Gisteren prima gelopen, mocht vandaag niet meer starten net als 41 duizend anderen.
Ik baal gigantisch, maar het is absoluut een verstandige beslissing geweest... Ik heb nog nooit zoveel ambulances op één dag voorbij zien komen...quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Vond jij het gister nog een beetje uit te houden? Ik denk dat de fanatieke vierdaagse loper echt niet op zou geven vanwege wat hitte. De vierdaagse loper moet en zal de finish halen, dus wat dat betreft vind ik het verstandig dat ze de boel hebben afgeblazen. Wat vind jij?
Volgens mij is dat ook de kern van het probleem, ze kunnen geen goede verzorging garanderen met deze hitte. Gewoon omdat je er niet door heen komt als ambulance zijnde.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik baal gigantisch, maar het is absoluut een verstandige beslissing geweest... Ik heb nog nooit zoveel ambulances op één dag voorbij zien komen...
Wat mij betreft, het was wel warm maar wij hebben goede verzorging. En ik was om drie uur binnen, voor de echte problemen begonnen dus.
Pas op voor blauwalg in het waterquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:37 schreef Isabeau het volgende:
Tsja, baantjes trekken met dit weer kan je wel vergeten. Zo'n zwembad zit vol kinderen en ik voel me dan altijd een pier in een potje met pieren in zo'n bad. Maar in open water zwemmen wordt ook steeds listiger qua blauwalgen en zo.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:03 schreef teigan het volgende:
het regent hier nu........
Goed, dat begint dan namelijk al lekker.quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:37 schreef YPPY het volgende:
Je mag zelf je startgewicht kiezen Petra, je kunt bijv. ook je hoogste gewicht ooit doen. Of dat van vorige maand of vandaag. We kunnen toch niks controleren.![]()
Dat was ook mijn idee gisteren bij het zien van het nieuws, bijvoorbeeld in de meivakantie. Het weer zal de komende zomers namelijk niet beter zijn en in mei kan het dan prima. Of in de herfstvakantie zou ook een optie zijn (oktober).quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoorde gisteren dat er plannen zijn om de Vierdaagse te vervroegen, naar het voorjaar, omdat dan de kans op extreem weer kleiner is. Misschien wel een goede oplossing.
Je zou echt ruzie krijgen met mij als je dat deed haha. Bij ons is het 18 graden in de winkel en warmer moet het ook echt niet zijn, anders moet ik al langzamer gaan werken om niet naar te worden van de warmte.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:32 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het is hier nu 25°C en ik heb nog geen klachten gehoord. Morgen kijken of ze 26°C ook aankunnen.![]()
Gaat het bij jou nog een beetje? Las in je KLB-topic dat 't goed balen is op je werk. Kun je niet een paar uurtjes vrijpakken?
Volgens mij maak je dan een "denk fout"... je moet zorgen dat het temperatuurverschil niet te groot is, anders wordt je vatbaarder voor ziekte. Net als in de winter zonder jas naar buiten gaan, zeg maar. Met dit weer is het normaal dat je tempo lager ligt, dat is ook wel zo gezond. Het is nu eenmaal warm en ook de klanten zijn trager dan anders.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:29 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je zou echt ruzie krijgen met mij als je dat deed haha. Bij ons is het 18 graden in de winkel en warmer moet het ook echt niet zijn, anders moet ik al langzamer gaan werken om niet naar te worden van de warmte.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:40 schreef Maeghan het volgende:
Ja, sowieso kan het niet veel warmer. Een supermarkt opwarmen en ondertussen je koelingen hard laten werken is ook aardig zinloos.
Maar sowieso, ik heb wel bij Bas vd H gewerkt en daar hadden ze geen airco (en idd, het ijs kwam gesmolten uit de niet-meer-zo-vriezer) en daar kon je echt niet normaal werken.
Zelfs bij de 18 graden heb ik het nog wel eens te warm, door de hitte die door de deur naar binnen komt. Vroeger ging ik nog wel eens de vriezer opruimen omdat ik het te warm had, lekker bij -18. (Oh, en ik ben bijna nooit ziek, afgezien van m'n eeuwige keelontstekingen die ik al heb sinds het ontstaan van de mensheid of zo, dus volgens mij valt dat wel mee met die overgangen). Gisteren zat ik de hele dag thuis en op een gegeven moment ben ik maar naar de sportschool gegaan (airco) omdat ik binnen naar werd van de hitte. Ik kan er gewoon absoluut niet tegen. Dus echt, je zou ruzie met me krijgen. Als ik je niet spontaan onder zou kotsen, want dat doe ik dus ook weleens als ik het te warm krijg =P
Inderdaad. Wat is dat, vakantie?quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:02 schreef Rewimo het volgende:
Vakantie? Vrije tijd? Waar heb jij het over
Ik heb ook geen idee waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:02 schreef Rewimo het volgende:
Vakantie? Vrije tijd? Waar heb jij het over
Laat ze even contact opnemen met de marsleider van de vierdaagsequote:Op donderdag 20 juli 2006 15:13 schreef teigan het volgende:
hier wordt het alleen maar benauwder...
En dan willen ze morgenavond een skatetocht van 40 km gaan doen...
Ik vraag me echt af of het wel een goed idee is, maar de organisatie ziet helemaal geen probleem, want "zo warm is het 's avonds niet......"
Hmmm... vergeten te eten is mij totaal onbekend, ik vergeet eerder te lijnen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:29 schreef freecell het volgende:
Ik vergeet met dit weer gewoon te eten
Gisteren echt een pakje crackers, avondeten en 's avonds chips gehad
Rampzalig, maar het is vakantie hè?
Ik drink wel genoeg denk ik
Ja, dát is nu juist het puntquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Rewimo het volgende:
Als je naar Roosendaal komt en zelf bier meeneemt en het niet erg vindt dat wij rond middernacht zo'n beetje omvallen van de slaap: kom maar op
En nu ga ik Christan van school halen met al zijn zooi (hij gaat na de vakantie naar een andere school) en dan wachten tot Troel komt
Hé Iksje,quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:00 schreef Iksje het volgende:
Iemand tips voor die omgeving?
bedankt voor de tip! ik neem dit zeker meequote:
Je mag rustig tot 4 uur blijven zitten hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:49 schreef freecell het volgende:
Ja, dát is nu juist het punt
Ik wil om vier uur nog dromerig in de vuurkorf staren en dan met de eerste trein terug
Ofzo
edit: maarten net(nog een beetje slaperig): "ja maar meisje, das aan de andere kant van Nederland"
voor mij hetzelfde, ik wil beginnen met afvallen, want 95 kilo is toch iets te veel van het goede. maar om al in de OP te gaan staan, bibberquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik wil dit topic even TVP'en maar ik wil (nog) niet in de OP. Vind het wel fiojn om wat verhalen mee te lezen.
Goed plan, ik kan toch niet slapen met dit weer en ben ook nog haske verkouden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:29 schreef freecell het volgende:
Iemand die met mij bij een vuurkorfje met een biertje een hele nacht de zomer wil vieren?
(met tuin graag, want die heb ik niet)
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:48 schreef Troel het volgende:
Ik heb toch voor beide dames alvast een account gereserveerd
goed dan moet ik er maar aan.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:48 schreef Troel het volgende:
Ik heb toch voor beide dames alvast een account gereserveerd
als je me mailt, kan ik je je login sturenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
OK dan, vanochtend was ik 83.7 kilo, ik ben 1.61 m dus een BMI van 32. Ik wil sowieso graag naar 77 kilo want dan heb ik een BMI onder de 30 (volgende doel 64 kilo, BMI 25), maar ik ben nog niet echt serieus iets aan het doen. Zo'n 14 maanden geleden heb ik al eens een serieuze poging gewaagd inclusief flink sporten, maar toen heb ik een fietsongelukje gehad waardoor dat even niet zo goed meer ging en toen was het wel een beetje over. Nu ben ik met Flylady bezig en die routines moeten ook op m'n lijf toepasbaar zijn, ik heb wel wat routine nodig qua beweging.
Goed dat je het zegt, ik had de OP helemaal niet meer gelezen omdat ik dacht dat alles nog wel hetzelfde zou werkenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:39 schreef Troel het volgende:
[..]
als je me mailt, kan ik je je login sturen
Thee! Wat ik hier verder als een heb gehoord is dat het FrisFruit (oid) van Appelsientje lekker is en ook niet vet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:58 schreef gothic-blackie het volgende:
zo ik sta in de OP, nu maar ff kijken of ik het vol ga houdenmaar dat moet maar gewoon, ut vet moet er maar weer eens af.
trouwens misschien kunnen jullie me helpen. ik ben namelijk op zoek naar iets wat ik dagelijks kan gaan drinken, nu is dat chocomel (oftewel zeer slecht). het nadeel is alleen dat ik geen zure dingen (zoals sinaasappels) kan nemen, omdat ik een breuk in mijn middenrif heb. dus naast water wil ik ook iets anders gaan drinken, iets met een smaakje zeg maar. maar van light producten ben ik nou ook weer geen liefhebber. oftewel: iemand ideeen voor een gezond maar smaakvol drankje?
hmm thee ben ik niet zown liefhebber van, geeft namelijk ook een aanval op je maag. eigenlijk is alleen melk of water goed, maar melk word je ook zo gek van, is een behoorlijk smaakloos iets, net zoals water. pff soms word ik gewoon gek dervan.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Je zou zelf ijsthee kunnen maken: sterke thee zetten en af laten koelen. Citroen erin is voor jou geen optie begrijp ik maar je zou dan thee met een smaakje kunnen gebruiken. Andere mogelijkheid is suikervrije limonadesiroop.
IJstheequote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:58 schreef gothic-blackie het volgende:
ideeen voor een gezond maar smaakvol drankje?
tja ik weet eigenlijk niet anders. ik zit natuurlijk wel onder de medicijnen, maar die werken ook niet altijd. en als je moeder er last van heeft. je weet dat het erfelijk is? dat wist ik eerst ook niet, totdat duidelijk werd dat ik het had, mijn oma, mijn zus, en als het goed is ook de neefjes van mijn zus (maar die zijn nog te jong om een onderzoek te doen).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
IJsthee
Sourcy sprankelsap (zit wel fruit in, maar heel weinig dus dat is vast niet te zuur; is verder gewoon bronwater)
Siroop (tja, klinkt kinderachtig, maar er zijn zoveel verschillende smaakjes, ik vond vroeger de rozenbottelversie geweldig)
Zelf drink ik ook verdund vruchtensap/frisdrank, dus appelsap of dubbel frisss met extra water, dat is ook weer eens wat anders dan water
Verder gewoon wennen aan water, (kruiden)thee en koffie. Dat is wel het meest praktische vind ik. Dat kun je tenminste echt onbeperkt drinken zonder ervan aan te komen en er zit geen kunstmatige zooi in ook.
Opvallend trouwens dat je er zo'n last van hebt. Mijn moeder heeft dit probleem ook, maar die gebruikt wel gewoon 'zure' producten. Ze moet alleen wel uit de buurt blijven van pretparken en niet schrokken, want dan gaat het mis.
isabeau, tuurlijk weet ik dit alles al, daarom ook, moet er een beetje gewicht af. maar bij ons is het vastgesteld dat het erfelijk is. ik zal ook moeten oppassen met bijvoorbeeld zwanger worden, want dan kan de breuk groter worden, waardoor maag en dergelijke de borstkas in kan komen. en de baby moet natuurlijk een extra onderzoek krijgen, om zeker te weten dat zij geen complete hernia diafragmatica hebben (oftewel, maag in borstkas). bij ons is het vooral duidelijk dat het erfelijk is, door onder andere de familie, en ook omdat ik en mijn zus het al van kleins af aan hadden, alleen in veel mindere mate. we konden in ieder geval aan elkaar vertellen dat we nog van vroeger wisten dat we soms rechtop gingen slapen, omdat de maagpijn te erg werd. en waarschijnlijk hebben haar kinderen (tweeling) het dus ook, omdat hun continu spugen, en niets binnen kunnen houden, maar op deze leeftijd is dat nog niet te onderzoeken, dus tot die tijd moeten ze een lage dosis medicijnen slikken ervoor.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 08:10 schreef Isabeau het volgende:
@gothic-blackie De overgrote meerderheid met een breuk in het middenrif heeft daar totaal geen last van en het wordt vaak bij toeval gevonden op een röntgenfoto. Ongeveer 10% van de mensen onder de 40 heeft het en 70% van de mensen boven de 70. Alleen heel af en toe lijdt het tot klachten, waarbij de gastro-oesofageale reflux wel het meest voorkomt. En dat voel je dan als zuurbranden of gewoon pijn achter je borstbeen. Heel lastig en het wordt vaak in de loop der tijd eerder erger dan beter met mogelijk nare complicaties (trouwens, meestal ook alleen maar bij een heel klein deel van het kleine deel van de mensen met klachten). Wist je dat overgewicht een enorme rol speelt in het ontstaan en erger worden van zo'n breuk? De breuk zelf heeft totaal geen invloed op dikker worden, maar als je weer afvalt dan heb je wel grote kans dat je minder klachten krijgt
En een aangeboren breuk kan inderdaad erfelijk zijn, het is dan recessief overerfelijk en het komt sowieso meer voor bij vrouwen dan bij mannen (waarschijnlijk door de hogere intra-abdominale druk (buikdruk) bij vrouwen).
heb je ook last bij druivensap? Dat kan je dan ook een beetje aanlengen...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:15 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik ga gewoon op zoek naar andere sappen, zonder appels of sinaasappels, en citroen, bijna onmogelijk dus![]()
Nooit van gehoord, ik heb even op de site gekeken en vind zulke bladen niet geweldig. Het voelt als een aanmoediging van dik zijn. Best fijn om te lezen hoe je er mee om kunt gaan en hoe andere dikke mensen heel gelukkig zijn, maar ik word toch nog liever slank.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:00 schreef teigan het volgende:
Heeft een van jullie wel eens van dit blad gehoord?
http://www.diklijfblad.nl/
ik kwam het hier net in een ander topic tegen..
Yep, het is opgezet door iemand van het WLS-forum. Ik heb het eerste nummer gekregen. Het is op zich een leuk blad, waarin normaal wordt gedaan over dik zijn. Er wordt uitleg gegeven over dik zijn, sporten, WLS, en nog meer dingen die op dik zijn betrekking hebben. Ik vond het best leuk om te lezen maar niet leuk genoeg voor een abonnement. Ik wil het bij de volgende meet wel meenemen, als iemand me helpt herinnerenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:00 schreef teigan het volgende:
Heeft een van jullie wel eens van dit blad gehoord?
http://www.diklijfblad.nl/
ik kwam het hier net in een ander topic tegen..
Herinner herinner!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Yep, het is opgezet door iemand van het WLS-forum. Ik heb het eerste nummer gekregen. Het is op zich een leuk blad, waarin normaal wordt gedaan over dik zijn. Er wordt uitleg gegeven over dik zijn, sporten, WLS, en nog meer dingen die op dik zijn betrekking hebben. Ik vond het best leuk om te lezen maar niet leuk genoeg voor een abonnement. Ik wil het bij de volgende meet wel meenemen, als iemand me helpt herinneren
Tikje vroeg, lieverdquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:15 schreef Troel het volgende:
Herinner herinner!
en wat doe je zoal om (niet) af te vallen?quote:Op zondag 23 juli 2006 10:01 schreef Urnie het volgende:
Nou, er valt niks te updaten deze week. Hetzelfde gebleven.
Da's ook saai.![]()
Nou, laten we beginnen met vooral niet te bewegen met deze temperatuur.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:10 schreef D.Rose het volgende:
[..]
en wat doe je zoal om (niet) af te vallen?
5 graden minder wil iedereen wel, maar mij lijkt het juist makkelijker nu, omdat je makkelijker zweetquote:Op zondag 23 juli 2006 10:32 schreef Urnie het volgende:
[..]
Nou, laten we beginnen met vooral niet te bewegen met deze temperatuur.
Bijna nergens zin in, qua eten. Ja, waterijs.
Pluspunt is dat ik ook niet ben aangekomen, het blijft stabiel.
Als de temperatuur iets minder wordt, zal het wel weer beter gaan.![]()
Een graad of 5 minder zou al stukken beter zijn voor mij, maar dat zit er voorlopig nog niet in.
mijn 'verhaaltje' staat in het 'andere' topicquote:Op zondag 23 juli 2006 10:35 schreef Urnie het volgende:
Maarre Rose, jij ook hier? WIl je ook afvallen of kom je alleen even kijken?![]()
Kan ik nu mijn gewicht in de OP met 2.89 kilo naar beneden bijstellen ?quote:Op zondag 23 juli 2006 14:46 schreef Maeghan het volgende:
Oh btw, doe me even een plezier en klik op mijn klikkerdeklik linkje in m'n sig. Ik doe een kinderachtig spelletje en wil graag meer puntjes =P
Oh ja hoor. Daarom dames, allemaal klikkenquote:Op zondag 23 juli 2006 15:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Kan ik nu mijn gewicht in de OP met 2.89 kilo naar beneden bijstellen ?
je bent al volgegeten zegt iequote:Op zondag 23 juli 2006 15:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Oh ja hoor. Daarom dames, allemaal klikken
zelfde voor mij, als ik elke dag zou treinen zou het elke dag een swirl zijn, met vanilleijs, chocola chocola chocola chocola chocola nootjes en chocoladesausquote:Op zondag 23 juli 2006 18:53 schreef Cutie het volgende:
Ooh, een Swirl! Die zijn zoooo lekker! Het is maar goed dat ik niet meer elke dag met de trein ga.
Ik heb heerlijk gezwommen vanmiddag. Niet in de zon gelegen; de zon zat fijn verstopt achter een groot wolkendek...
Ik denk toch dat je na een week het wel een keer zat zou zijn...quote:Op zondag 23 juli 2006 19:11 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zelfde voor mij, als ik elke dag zou treinen zou het elke dag een swirl zijn, met vanilleijs, chocola chocola chocola chocola chocola nootjes en chocoladesaus![]()
Zozo 2,8 kilo.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:46 schreef Maeghan het volgende:
Oh btw, doe me even een plezier en klik op mijn klikkerdeklik linkje in m'n sig. Ik doe een kinderachtig spelletje en wil graag meer puntjes =P
Dank jequote:Op zondag 23 juli 2006 10:51 schreef Urnie het volgende:
Zo, ff gelurkt. Tis me helemaal duidelijk. Welkom D. en succes!![]()
ow, dan ga ik die straks ook halen, want die zijn ergquote:Op maandag 24 juli 2006 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Er zit vitamine C in(en maar 50 kcal) en ik geniet van mijn welverdiende snoepje na het werk
da's op zich geen rampquote:Op maandag 24 juli 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Tsja, dan moet je maar na het ijsje eten een leuke boswandeling gaan maken
Ik heb die fiets ooit gekocht om er mee in het bos te spelen, maar alleen is minder leuk, en de vriend waar ik voorheen mee ging fietsen heeft wat gezondheidsklachtenquote:Op maandag 24 juli 2006 08:12 schreef Isabeau het volgende:
Ook lekker jaMijn vriend crosst al de hele week met de mountainbike van mijn vader rond
Hij vindt het erg leuk, ik hou er niet zo van. Ik ga liever wandelen, hardlopen of zwemmen.
Goed van je joh!!quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef Levitation het volgende:
Misschien een tip voor sommige mensen in dit topic: ik ben sinds kort aan het lezen in het boek "Uit de ban van eetbuien" van Joanna Kortink. Ik vond dat het maar eens tijd werd de oorzaak ipv het gevolg aan te pakken.![]()
Ik ben pas net bezig en weet dus nog niet of het ook echt gaat werken. Merk wel dat ik er bestwel mee bezig ben, dat ik mij bewuster ben van mijn denkpatronen en gedrag. Wat ik voor het eerst in mijn leven besef (klinkt vaag) is dat niet mensen die mij in het verleden gekwetst hebben mijn leven vergallen, maar dat ik dat nu zélf doe.Ik ben al jaren niet uitgescholden voor "vetzak", althans niet door anderen, ík ben de gene die telkens mezelf vertelt dat ik niet goed genoeg ben.
Da's toch ongelofelijk stom, eigenlijk. Zit ik een beetje mijzelf te pesten.
![]()
![]()
![]()
Voor mijn vriend is het best zwaar, de laatste week ben ik niet te genieten, maar ik denk dat het een "fase" is. Ik moet nu vrede krijgen met een heleboel dingen. Het kost me ook veel energie. Maar je moet er iets voor over hebben om wat van je leven te maken!![]()
Ik hou jullie op de hoogte van mijn psychologische ontwikkelingen!![]()
Ik vind dat nog véél knapper, hulp zoeken. Ik ben nu toch weer bezig om het zelf op te lappen, maar weet nieteens zeker of dat wel gaat lukken. Op het moment heb ik zoiets van "ik probeer het eerst zelf, hulp zoeken kan altijd nog". Maar eigenlijk is dat ook omdat ik gewoon "bang" ben om echt hulp te zoeken. Dan moet ik toegeven dat het op eigen kracht niet lukt en da's niet mijn sterkste kant, hulp zoeken.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:45 schreef teigan het volgende:
[..]
Goed van je joh!!
Ik heb dat ongeveer 2 jaar geleden gedaan, besloten dat ik de bron maar eens aan moest pakken omdat ik het zat was... Ik heb een half jaar in een eetstoornissengroep gezeten en ben daar toch stukken beter uitgekomen... Hoewel het ook voor vriendje soms niet makkelijk was, ik was niet altijd even goed te genieten..
Het boek heb ik zelf nog nooit gelezen, maar het klinkt wel ok...
Ik was toen ook al een hele tijd aan het kutten. En toen kreeg ik een doorverwijzing van mijn huisarts en na de intake werd ik voor de keus gesteld: Deeltijdopname of volledige opname.... Ik schrok er zelf ook wel even van.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vind dat nog véél knapper, hulp zoeken. Ik ben nu toch weer bezig om het zelf op te lappen, maar weet nieteens zeker of dat wel gaat lukken. Op het moment heb ik zoiets van "ik probeer het eerst zelf, hulp zoeken kan altijd nog". Maar eigenlijk is dat ook omdat ik gewoon "bang" ben om echt hulp te zoeken. Dan moet ik toegeven dat het op eigen kracht niet lukt en da's niet mijn sterkste kant, hulp zoeken.![]()
Ik ga ze ook maar eens bestellen. Het gaat nu best wel heel goed, maar ook dan kan het vast geen kwaad.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef Levitation het volgende:
Misschien een tip voor sommige mensen in dit topic: ik ben sinds kort aan het lezen in het boek "Uit de ban van eetbuien" van Joanna Kortink. Ik vond dat het maar eens tijd werd de oorzaak ipv het gevolg aan te pakken.![]()
Dat boek heb ik ook thuis. Paar jaar geleden gelezen, maar nooit de oefeningen gedaan die erin staan. Het heeft met wel bewuster gemaakt van de negatieve spiraal van gedachten die ik had. De oefeningen helpen om een negatieve gedachtenspiraal te doorbreken die tot vreetbuien leidt.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef Levitation het volgende:
Ik ben pas net bezig en weet dus nog niet of het ook echt gaat werken. Merk wel dat ik er bestwel mee bezig ben, dat ik mij bewuster ben van mijn denkpatronen en gedrag. Wat ik voor het eerst in mijn leven besef (klinkt vaag) is dat niet mensen die mij in het verleden gekwetst hebben mijn leven vergallen, maar dat ik dat nu zélf doe.Ik ben al jaren niet uitgescholden voor "vetzak", althans niet door anderen, ík ben de gene die telkens mezelf vertelt dat ik niet goed genoeg ben.
Da's toch ongelofelijk stom, eigenlijk. Zit ik een beetje mijzelf te pesten.
![]()
![]()
![]()
Voor mijn vriend is het best zwaar, de laatste week ben ik niet te genieten, maar ik denk dat het een "fase" is. Ik moet nu vrede krijgen met een heleboel dingen. Het kost me ook veel energie. Maar je moet er iets voor over hebben om wat van je leven te maken!![]()
Ik hou jullie op de hoogte van mijn psychologische ontwikkelingen!![]()
Je mag hem wel van me overnemen als je wil.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ga ze ook maar eens bestellen. Het gaat nu best wel heel goed, maar ook dan kan het vast geen kwaad.
Heel lief maar ik heb hem net gelijk besteld bij bolquote:Op maandag 24 juli 2006 17:28 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je mag hem wel van me overnemen als je wil.
Omdat je wel móet eten. Met roken en drinken kun je stoppen. Dat is moeilijk. Maar je kunt echt 100% zonder. Je kunt niet zonder eten. En dus is de verleiding om verkeerde dingen te eten altijd aanwezig. Want ja, je kiest toch liever voor die kroket/bonbon/vulmaarin die zo verleidelijk tegen je ligt te lachen dan voor dat sneue bakkie groenvoer?quote:Op maandag 24 juli 2006 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Omdat we geen zelfdiscipline hebben
Nee, serieus, ik weet eigenlijk niet waarom het vaak zo moeilijk is. Ik zie mezelf niet als iemand zonder wilskracht en toch is dit gewichtsgedoe een hele klus.
De spijker op z'n kop!quote:
quote:Slimmer winners
Karen won a slimming title while being bulimic
Champion slimmers are struggling to manage their weight after their award-winning achievements, Real Story has learned.
An investigation into the weight loss habits of 70 slimmers showed that less than half had kept their weight off, with the remainder being overweight, obese or severely obese.
Moreover, eight out of the 70 demonstrated indications of bulimia and 10 showed signs of Binge Eating Disorder.
Fifty-one of them either binged or used compensatory behaviour in the past month, such as taking water tablets/laxatives and hard exercise.
Nearly three quarters of the champion slimmers had binged at least once - with some binging up to eight times - in the past month.
One slimmer tells the programme: "All the time that I was at 'Slimming World', I was bulimic.
I just feel such a failure. You don't have to tell me, because I feel embarrassed and ashamed that I have put it on
A champion slimmer
"So I was coming home bingeing and throwing it up and yet I managed to become a Slimmer of the Year for Yorkshire."
Weight regained
Paula Hunt, an independent dietician for Weight Watchers, says: "Even if people are successful in losing weight, by two and certainly by five years, almost all of that weight is regained."
One slimmer tells Real Story: "I just feel such a failure. You don't have to tell me, because I feel embarrassed and ashamed that I have put it on."
Julia Buckroyd, director of the University of Hertfordshire's obesity and eating research unit, says diet and exercise will not result in maintained weight loss and that food is being used to manage slimmers' emotional lives.
Over one-third of the 70 champion slimmers who took part in the Real Story questionnaire, had undergone one or more major weight loss episodes prior to the awarding-winning one and were considered "yo-yo" dieters.
Professor Kopelman, of the University of East Anglia, says there is an association with increasing rates of heart disease in people whose weight has fluctuated earlier on in their life.
--------------------------------------------------------------------------------
Real Story: BBC One, Monday, 24 July, at 1930 BST.
Nou...quote:Op maandag 24 juli 2006 22:38 schreef Liejannuh het volgende:
Kan Frank je nog wel vinden in bed?
Je bent al bijna gehalveerd!
Weeg je op deze foto echt 103 kilo? Dat zou je niet zeggen! En je straalt echt.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Frank heeft afgelopen weekend deze foto van me gemaakt
[afbeelding]
Even klikken voor een mooiere versie
't Is toch echt zoquote:Op maandag 24 juli 2006 22:50 schreef p-etr-a het volgende:
Weeg je op deze foto echt 103 kilo? Dat zou je niet zeggen! En je straalt echt.
Waarschijnlijk loopt ze er fluitend de Vierdaagse opquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
Ja, Sonja is lekker bezig. Maar zij kon natuurlijk ook niet weten dat het zulk weer zou worden
Alsof zoveel calorien gezond zijn bij welk weer dan ook
Ik heb in plaats van 2 crackers met halvajam als lunch, twee boterhammen met halvajam genomen. Daarnaast heb ik 1 Liga Evergreen tussendoor genomen, terwijl deze niet stond voorgeschreven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:34 schreef p-etr-a het volgende:
XcUZ_Me, dat is inderdaad erg weinig. Waar ga je het mee aanvullen?
Da's nog steeds veel te weinigquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb in plaats van 2 crackers met halvajam als lunch, twee boterhammen met halvajam genomen. Daarnaast heb ik 1 Liga Evergreen tussendoor genomen, terwijl deze niet stond voorgeschreven.
Sta nu op 810 kcal voor de totale dag.
met gevolg dat je misschien dan juist niet afvalt en met het SB dieet eet je zo weinig dat je wel MOET afvallen. Maar ja dat is per persoon natuurlijk ook verschillend.quote:
Nee, voor elk persoon is dat te weinigquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:31 schreef Riann het volgende:
[..]
met gevolg dat je misschien dan juist niet afvalt en met het SB dieet eet je zo weinig dat je wel MOET afvallen. Maar ja dat is per persoon natuurlijk ook verschillend.
Mja, maar toch heb ik niet weinig gegeten hoor...quote:
Het gaat niet om de hoeveelheid die je eet, maar om de calorien. Je lichaam heeft een bepaald aantal calorien nodig, ook om af te vallen. Ik heb begrepen dat je minstens rond de 1200 moet gaan zitten. (En wat je volgens SB zou moeten eten zonder jouw aanpassingen is helemaal zielig)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, maar toch heb ik niet weinig gegeten hoor...
Ontbijt:
250 ml yoghurt met 2 scheplepels Kellogs K.
Glas jus d'orange
Tussendoor:
1 kiwi
Liga Evergreen (1 stuk)
Lunch:
2 boterhammen met halvajam
Tussendoor:
1 appel
Diner:
225 gr witte bonen in tomatensaus ()
100 gr sla met yoghurtdressing
Avond:
1 eierkoek of 1 appel.
Valt toch wel mee.
Als ik tussen de 1200 - 1500 ga zitten, groei ikquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hoeveelheid die je eet, maar om de calorien. Je lichaam heeft een bepaald aantal calorien nodig, ook om af te vallen. Ik heb begrepen dat je minstens rond de 1200 moet gaan zitten. (En wat je volgens SB zou moeten eten zonder jouw aanpassingen is helemaal zielig)
Maar serieus, als je groeit bij die hoeveelheden, dan lijkt me dat er iets mis is hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als ik tussen de 1200 - 1500 ga zitten, groei ik. Ik moet dus wel wat "dramatischer" aan de slag
.
Nee hoor, m'n hele leven al gehadquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar serieus, als je groeit bij die hoeveelheden, dan lijkt me dat er iets mis is hoor![]()
Ja, maar dan kan er toch je hele leven al iets mis zijn? Schildklieren of weet ik veel wat, maar ik zou me dan echt laten onderzoeken hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee hoor, m'n hele leven al gehad. Als ik ga eten wat dat bureau dagelijks voorschrijft voor een vrouw kan je me binnen een half jaar over straat róllen
.
Ik heb gewoon een überslome spijsvertering.
Als ik 's ochtends 2 boterhammen eet, 's middags 2 en een flink bord avondeten en een toetje, kom ik gewoon aan. Niet leuk, maar ja, wat doe je eraan.
Ik heb nog niet zo lang geleden een uitgebreid bloedonderzoek gehad vanwege haaruitval (door het ziekenhuis!). Dat onderzoek bekeek naast 1001 andere dingen ook de schildklier, aangezien problemen met dat ding ook haaruitval kan veroorzaken. Er werd niets afwijkends gevonden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan er toch je hele leven al iets mis zijn? Schildklieren of weet ik veel wat, maar ik zou me dan echt laten onderzoeken hoor.
Hee gatsie, dat lijkt me helemaal niets. Maarja, in dat geval zou ik het dan inderdaad maar tot die calorien houdenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zo lang geleden een uitgebreid bloedonderzoek gehad vanwege haaruitval (door het ziekenhuis!). Dat onderzoek bekeek naast 1001 andere dingen ook de schildklier, aangezien problemen met dat ding ook haaruitval kan veroorzaken. Er werd niets afwijkends gevonden.
Ben gewoon gezond, maar heb gewoon een ontzettende aanleg tot aankomen.
En dat doe ik dus ookquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Hee gatsie, dat lijkt me helemaal niets. Maarja, in dat geval zou ik het dan inderdaad maar tot die calorien houden
Avondeten vind ik toch erg weinig.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, maar toch heb ik niet weinig gegeten hoor...
Ontbijt:
250 ml yoghurt met 2 scheplepels Kellogs K.
Glas jus d'orange
Tussendoor:
1 kiwi
Liga Evergreen (1 stuk)
Lunch:
2 boterhammen met halvajam
Tussendoor:
1 appel
Diner:
225 gr witte bonen in tomatensaus ()
100 gr sla met yoghurtdressing
Avond:
1 eierkoek of 1 appel.
Valt toch wel mee.
Klopt en daar heb ik dan ook uitgebreid mn beklag over gedaanquote:
Dat denk ik ook Bij avondeten hoort toch wel vlees. Aardappelen zou ik nog enigsins kunnen missen. Maar vlees vind ik vaak toch het lekkerste van de avondmaaltijd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt en daar heb ik dan ook uitgebreid mn beklag over gedaan.
Normaal is het gelukkig wel gewoon aardappeltjes, groente en vlees.
Sonja had zeker een vlaag van verstandsverbijstering bij deze dag.
Nee hoor, Sonja meent het bloedserieus, dat is het enge.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sonja had zeker een vlaag van verstandsverbijstering bij deze dag.
Qua hoeveelheid misschien wel, qua voedingsstoffen heb je er niet genoeg aan.quote:
Weet je, misschien moet je toch maar proberen om je verbranding juist op te krikken door meer te eten. Klinkt raar, maar het helpt wel. Ik heb 10 weken lang het Diplan dieet gevolgd en ik moest heel veel eten (vooral veel aardappels en groente en vlees, en veel yoghurt en appels). Je eet dan elke 2-3 uur en je kan echt geen honger hebben, ik had zelfs moeite om het avondeten weg te krijgen. Je sport dan ook 3 uur per week erbij.quote:
Ik geloof dat we er hier wel uit waren dat je met het Sonja Bakker dieet idd heel snel afvalt omdat het gewoon een crashdieet is qua kcal... Ik heb trouwens een krantenartikel over haar methode gelezen dit weekend en ik was even verbaasd omdat ik altijd dacht dat ze diëtiste was. Dat was ze dus niet. Ze werkte bij Christine la Duc en ging afvallen en besloot haar manier van afvallen te delen met Nederland. That's it.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, Sonja meent het bloedserieus, dat is het enge.
Dat stond ook in dat interview met die diëtiste of wat was het, hier op Fok. Pluisje heeft dat een poosje geleden geplaatst.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat we er hier wel uit waren dat je met het Sonja Bakker dieet idd heel snel afvalt omdat het gewoon een crashdieet is qua kcal... Ik heb trouwens een krantenartikel over haar methode gelezen dit weekend en ik was even verbaasd omdat ik altijd dacht dat ze diëtiste was. Dat was ze dus niet. Ze werkte bij Christine la Duc en ging afvallen en besloot haar manier van afvallen te delen met Nederland. That's it.
Yeah rightquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:26 schreef teigan het volgende:
Klopt ja, Rewimo, daar heb ik me toen ook over verbaasd...(http://forum.fok.nl/topic/882383)
dit weekend stond er in de Telegraaf een interview met haar.
En in een van de roddelbladen stond ook een artikeltje over haar....
Ze zei dat het voedingscentrum haar dieet afkeurde omdat ze nu minder werk hadden, en ze dus eigenlijk gewoon jaloers op haar succes waren....
Dat is inderdaad een hele goede tip. Door regelmatig te eten, om de 2 uur, houd je je verbranding op gang. Troel en ik moeten dat ook, elke 2 uur een hapje eten. Het werkt echt, als ik te weinig eet val ik ook echt niet af. Niet dat je dan calorierijke dingen moet gaan eten, maar gewoon fruit, ontbijtkoek/granenkoek, yoghurt, stukje kaas, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Maeghan het volgende:
xcuz_me: is je stofwisseling niet gewoon erg traag omdat je altijd al weinig gegeten hebt of zo? Als je deze hoeveelheden veel vindt, dan eet je misschien gewoon wel al heel je leven te weinig oid. Sowieso denk ik de moeite waard om toch meer te gaan eten (en dan wel dingen die weinig kcal leveren natuurlijk, niet om de twee uur een maaltijd, maar gewoon wat fruit of zo of een klein bakje yoghurt). En misschien krachtsport? Je doet nu alleen cardio toch? Daarmee verhoog je je metabolisme wel, maar in principe verbrand je het meeste als je bezig bent. Bij krachtsport verbrand je gewoon steeds meer, omdat je spierweefsel kweekt wat gewoon meer energie verbruikt, misschien dat dat zou helpen op langere termijn?
Weet je wat wij hier tegen zulke arogante betweterige mensen zeggen...quote:
Gewoon om het kacheltje brandend te houdenquote:Op woensdag 26 juli 2006 07:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele goede tip. Door regelmatig te eten, om de 2 uur, houd je je verbranding op gang. Troel en ik moeten dat ook, elke 2 uur een hapje eten. Het werkt echt, als ik te weinig eet val ik ook echt niet af. Niet dat je dan calorierijke dingen moet gaan eten, maar gewoon fruit, ontbijtkoek/granenkoek, yoghurt, stukje kaas, dat soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |