zelfde voor mij, als ik elke dag zou treinen zou het elke dag een swirl zijn, met vanilleijs, chocola chocola chocola chocola chocola nootjes en chocoladesausquote:Op zondag 23 juli 2006 18:53 schreef Cutie het volgende:
Ooh, een Swirl! Die zijn zoooo lekker! Het is maar goed dat ik niet meer elke dag met de trein ga.
Ik heb heerlijk gezwommen vanmiddag. Niet in de zon gelegen; de zon zat fijn verstopt achter een groot wolkendek...
Ik denk toch dat je na een week het wel een keer zat zou zijn...quote:Op zondag 23 juli 2006 19:11 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zelfde voor mij, als ik elke dag zou treinen zou het elke dag een swirl zijn, met vanilleijs, chocola chocola chocola chocola chocola nootjes en chocoladesaus![]()
Zozo 2,8 kilo.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:46 schreef Maeghan het volgende:
Oh btw, doe me even een plezier en klik op mijn klikkerdeklik linkje in m'n sig. Ik doe een kinderachtig spelletje en wil graag meer puntjes =P
Dank jequote:Op zondag 23 juli 2006 10:51 schreef Urnie het volgende:
Zo, ff gelurkt. Tis me helemaal duidelijk. Welkom D. en succes!![]()
ow, dan ga ik die straks ook halen, want die zijn ergquote:Op maandag 24 juli 2006 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Er zit vitamine C in(en maar 50 kcal) en ik geniet van mijn welverdiende snoepje na het werk
da's op zich geen rampquote:Op maandag 24 juli 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Tsja, dan moet je maar na het ijsje eten een leuke boswandeling gaan maken
Ik heb die fiets ooit gekocht om er mee in het bos te spelen, maar alleen is minder leuk, en de vriend waar ik voorheen mee ging fietsen heeft wat gezondheidsklachtenquote:Op maandag 24 juli 2006 08:12 schreef Isabeau het volgende:
Ook lekker jaMijn vriend crosst al de hele week met de mountainbike van mijn vader rond
Hij vindt het erg leuk, ik hou er niet zo van. Ik ga liever wandelen, hardlopen of zwemmen.
Goed van je joh!!quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef Levitation het volgende:
Misschien een tip voor sommige mensen in dit topic: ik ben sinds kort aan het lezen in het boek "Uit de ban van eetbuien" van Joanna Kortink. Ik vond dat het maar eens tijd werd de oorzaak ipv het gevolg aan te pakken.![]()
Ik ben pas net bezig en weet dus nog niet of het ook echt gaat werken. Merk wel dat ik er bestwel mee bezig ben, dat ik mij bewuster ben van mijn denkpatronen en gedrag. Wat ik voor het eerst in mijn leven besef (klinkt vaag) is dat niet mensen die mij in het verleden gekwetst hebben mijn leven vergallen, maar dat ik dat nu zélf doe.Ik ben al jaren niet uitgescholden voor "vetzak", althans niet door anderen, ķk ben de gene die telkens mezelf vertelt dat ik niet goed genoeg ben.
Da's toch ongelofelijk stom, eigenlijk. Zit ik een beetje mijzelf te pesten.
![]()
![]()
![]()
Voor mijn vriend is het best zwaar, de laatste week ben ik niet te genieten, maar ik denk dat het een "fase" is. Ik moet nu vrede krijgen met een heleboel dingen. Het kost me ook veel energie. Maar je moet er iets voor over hebben om wat van je leven te maken!![]()
Ik hou jullie op de hoogte van mijn psychologische ontwikkelingen!![]()
Ik vind dat nog véél knapper, hulp zoeken. Ik ben nu toch weer bezig om het zelf op te lappen, maar weet nieteens zeker of dat wel gaat lukken. Op het moment heb ik zoiets van "ik probeer het eerst zelf, hulp zoeken kan altijd nog". Maar eigenlijk is dat ook omdat ik gewoon "bang" ben om echt hulp te zoeken. Dan moet ik toegeven dat het op eigen kracht niet lukt en da's niet mijn sterkste kant, hulp zoeken.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:45 schreef teigan het volgende:
[..]
Goed van je joh!!
Ik heb dat ongeveer 2 jaar geleden gedaan, besloten dat ik de bron maar eens aan moest pakken omdat ik het zat was... Ik heb een half jaar in een eetstoornissengroep gezeten en ben daar toch stukken beter uitgekomen... Hoewel het ook voor vriendje soms niet makkelijk was, ik was niet altijd even goed te genieten..
Het boek heb ik zelf nog nooit gelezen, maar het klinkt wel ok...
Ik was toen ook al een hele tijd aan het kutten. En toen kreeg ik een doorverwijzing van mijn huisarts en na de intake werd ik voor de keus gesteld: Deeltijdopname of volledige opname.... Ik schrok er zelf ook wel even van.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vind dat nog véél knapper, hulp zoeken. Ik ben nu toch weer bezig om het zelf op te lappen, maar weet nieteens zeker of dat wel gaat lukken. Op het moment heb ik zoiets van "ik probeer het eerst zelf, hulp zoeken kan altijd nog". Maar eigenlijk is dat ook omdat ik gewoon "bang" ben om echt hulp te zoeken. Dan moet ik toegeven dat het op eigen kracht niet lukt en da's niet mijn sterkste kant, hulp zoeken.![]()
Ik ga ze ook maar eens bestellen. Het gaat nu best wel heel goed, maar ook dan kan het vast geen kwaad.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef Levitation het volgende:
Misschien een tip voor sommige mensen in dit topic: ik ben sinds kort aan het lezen in het boek "Uit de ban van eetbuien" van Joanna Kortink. Ik vond dat het maar eens tijd werd de oorzaak ipv het gevolg aan te pakken.![]()
Dat boek heb ik ook thuis. Paar jaar geleden gelezen, maar nooit de oefeningen gedaan die erin staan. Het heeft met wel bewuster gemaakt van de negatieve spiraal van gedachten die ik had. De oefeningen helpen om een negatieve gedachtenspiraal te doorbreken die tot vreetbuien leidt.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef Levitation het volgende:
Ik ben pas net bezig en weet dus nog niet of het ook echt gaat werken. Merk wel dat ik er bestwel mee bezig ben, dat ik mij bewuster ben van mijn denkpatronen en gedrag. Wat ik voor het eerst in mijn leven besef (klinkt vaag) is dat niet mensen die mij in het verleden gekwetst hebben mijn leven vergallen, maar dat ik dat nu zélf doe.Ik ben al jaren niet uitgescholden voor "vetzak", althans niet door anderen, ķk ben de gene die telkens mezelf vertelt dat ik niet goed genoeg ben.
Da's toch ongelofelijk stom, eigenlijk. Zit ik een beetje mijzelf te pesten.
![]()
![]()
![]()
Voor mijn vriend is het best zwaar, de laatste week ben ik niet te genieten, maar ik denk dat het een "fase" is. Ik moet nu vrede krijgen met een heleboel dingen. Het kost me ook veel energie. Maar je moet er iets voor over hebben om wat van je leven te maken!![]()
Ik hou jullie op de hoogte van mijn psychologische ontwikkelingen!![]()
Je mag hem wel van me overnemen als je wil.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ga ze ook maar eens bestellen. Het gaat nu best wel heel goed, maar ook dan kan het vast geen kwaad.
Heel lief maar ik heb hem net gelijk besteld bij bolquote:Op maandag 24 juli 2006 17:28 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je mag hem wel van me overnemen als je wil.
Omdat je wel móet eten. Met roken en drinken kun je stoppen. Dat is moeilijk. Maar je kunt echt 100% zonder. Je kunt niet zonder eten. En dus is de verleiding om verkeerde dingen te eten altijd aanwezig. Want ja, je kiest toch liever voor die kroket/bonbon/vulmaarin die zo verleidelijk tegen je ligt te lachen dan voor dat sneue bakkie groenvoer?quote:Op maandag 24 juli 2006 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Omdat we geen zelfdiscipline hebben
Nee, serieus, ik weet eigenlijk niet waarom het vaak zo moeilijk is. Ik zie mezelf niet als iemand zonder wilskracht en toch is dit gewichtsgedoe een hele klus.
De spijker op z'n kop!quote:
quote:Slimmer winners
Karen won a slimming title while being bulimic
Champion slimmers are struggling to manage their weight after their award-winning achievements, Real Story has learned.
An investigation into the weight loss habits of 70 slimmers showed that less than half had kept their weight off, with the remainder being overweight, obese or severely obese.
Moreover, eight out of the 70 demonstrated indications of bulimia and 10 showed signs of Binge Eating Disorder.
Fifty-one of them either binged or used compensatory behaviour in the past month, such as taking water tablets/laxatives and hard exercise.
Nearly three quarters of the champion slimmers had binged at least once - with some binging up to eight times - in the past month.
One slimmer tells the programme: "All the time that I was at 'Slimming World', I was bulimic.
I just feel such a failure. You don't have to tell me, because I feel embarrassed and ashamed that I have put it on
A champion slimmer
"So I was coming home bingeing and throwing it up and yet I managed to become a Slimmer of the Year for Yorkshire."
Weight regained
Paula Hunt, an independent dietician for Weight Watchers, says: "Even if people are successful in losing weight, by two and certainly by five years, almost all of that weight is regained."
One slimmer tells Real Story: "I just feel such a failure. You don't have to tell me, because I feel embarrassed and ashamed that I have put it on."
Julia Buckroyd, director of the University of Hertfordshire's obesity and eating research unit, says diet and exercise will not result in maintained weight loss and that food is being used to manage slimmers' emotional lives.
Over one-third of the 70 champion slimmers who took part in the Real Story questionnaire, had undergone one or more major weight loss episodes prior to the awarding-winning one and were considered "yo-yo" dieters.
Professor Kopelman, of the University of East Anglia, says there is an association with increasing rates of heart disease in people whose weight has fluctuated earlier on in their life.
--------------------------------------------------------------------------------
Real Story: BBC One, Monday, 24 July, at 1930 BST.
Nou...quote:Op maandag 24 juli 2006 22:38 schreef Liejannuh het volgende:
Kan Frank je nog wel vinden in bed?
Je bent al bijna gehalveerd!
Weeg je op deze foto echt 103 kilo? Dat zou je niet zeggen! En je straalt echt.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Frank heeft afgelopen weekend deze foto van me gemaakt
[afbeelding]
Even klikken voor een mooiere versie
't Is toch echt zoquote:Op maandag 24 juli 2006 22:50 schreef p-etr-a het volgende:
Weeg je op deze foto echt 103 kilo? Dat zou je niet zeggen! En je straalt echt.
Waarschijnlijk loopt ze er fluitend de Vierdaagse opquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
Ja, Sonja is lekker bezig. Maar zij kon natuurlijk ook niet weten dat het zulk weer zou worden
Alsof zoveel calorien gezond zijn bij welk weer dan ook
Ik heb in plaats van 2 crackers met halvajam als lunch, twee boterhammen met halvajam genomen. Daarnaast heb ik 1 Liga Evergreen tussendoor genomen, terwijl deze niet stond voorgeschreven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:34 schreef p-etr-a het volgende:
XcUZ_Me, dat is inderdaad erg weinig. Waar ga je het mee aanvullen?
Da's nog steeds veel te weinigquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb in plaats van 2 crackers met halvajam als lunch, twee boterhammen met halvajam genomen. Daarnaast heb ik 1 Liga Evergreen tussendoor genomen, terwijl deze niet stond voorgeschreven.
Sta nu op 810 kcal voor de totale dag.
met gevolg dat je misschien dan juist niet afvalt en met het SB dieet eet je zo weinig dat je wel MOET afvallen. Maar ja dat is per persoon natuurlijk ook verschillend.quote:
Nee, voor elk persoon is dat te weinigquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:31 schreef Riann het volgende:
[..]
met gevolg dat je misschien dan juist niet afvalt en met het SB dieet eet je zo weinig dat je wel MOET afvallen. Maar ja dat is per persoon natuurlijk ook verschillend.
Mja, maar toch heb ik niet weinig gegeten hoor...quote:
Het gaat niet om de hoeveelheid die je eet, maar om de calorien. Je lichaam heeft een bepaald aantal calorien nodig, ook om af te vallen. Ik heb begrepen dat je minstens rond de 1200 moet gaan zitten. (En wat je volgens SB zou moeten eten zonder jouw aanpassingen is helemaal zielig)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, maar toch heb ik niet weinig gegeten hoor...
Ontbijt:
250 ml yoghurt met 2 scheplepels Kellogs K.
Glas jus d'orange
Tussendoor:
1 kiwi
Liga Evergreen (1 stuk)
Lunch:
2 boterhammen met halvajam
Tussendoor:
1 appel
Diner:
225 gr witte bonen in tomatensaus ()
100 gr sla met yoghurtdressing
Avond:
1 eierkoek of 1 appel.
Valt toch wel mee.
Als ik tussen de 1200 - 1500 ga zitten, groei ikquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hoeveelheid die je eet, maar om de calorien. Je lichaam heeft een bepaald aantal calorien nodig, ook om af te vallen. Ik heb begrepen dat je minstens rond de 1200 moet gaan zitten. (En wat je volgens SB zou moeten eten zonder jouw aanpassingen is helemaal zielig)
Maar serieus, als je groeit bij die hoeveelheden, dan lijkt me dat er iets mis is hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als ik tussen de 1200 - 1500 ga zitten, groei ik. Ik moet dus wel wat "dramatischer" aan de slag
.
Nee hoor, m'n hele leven al gehadquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar serieus, als je groeit bij die hoeveelheden, dan lijkt me dat er iets mis is hoor![]()
Ja, maar dan kan er toch je hele leven al iets mis zijn? Schildklieren of weet ik veel wat, maar ik zou me dan echt laten onderzoeken hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee hoor, m'n hele leven al gehad. Als ik ga eten wat dat bureau dagelijks voorschrijft voor een vrouw kan je me binnen een half jaar over straat róllen
.
Ik heb gewoon een überslome spijsvertering.
Als ik 's ochtends 2 boterhammen eet, 's middags 2 en een flink bord avondeten en een toetje, kom ik gewoon aan. Niet leuk, maar ja, wat doe je eraan.
Ik heb nog niet zo lang geleden een uitgebreid bloedonderzoek gehad vanwege haaruitval (door het ziekenhuis!). Dat onderzoek bekeek naast 1001 andere dingen ook de schildklier, aangezien problemen met dat ding ook haaruitval kan veroorzaken. Er werd niets afwijkends gevonden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan er toch je hele leven al iets mis zijn? Schildklieren of weet ik veel wat, maar ik zou me dan echt laten onderzoeken hoor.
Hee gatsie, dat lijkt me helemaal niets. Maarja, in dat geval zou ik het dan inderdaad maar tot die calorien houdenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zo lang geleden een uitgebreid bloedonderzoek gehad vanwege haaruitval (door het ziekenhuis!). Dat onderzoek bekeek naast 1001 andere dingen ook de schildklier, aangezien problemen met dat ding ook haaruitval kan veroorzaken. Er werd niets afwijkends gevonden.
Ben gewoon gezond, maar heb gewoon een ontzettende aanleg tot aankomen.
En dat doe ik dus ookquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Hee gatsie, dat lijkt me helemaal niets. Maarja, in dat geval zou ik het dan inderdaad maar tot die calorien houden
Avondeten vind ik toch erg weinig.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, maar toch heb ik niet weinig gegeten hoor...
Ontbijt:
250 ml yoghurt met 2 scheplepels Kellogs K.
Glas jus d'orange
Tussendoor:
1 kiwi
Liga Evergreen (1 stuk)
Lunch:
2 boterhammen met halvajam
Tussendoor:
1 appel
Diner:
225 gr witte bonen in tomatensaus ()
100 gr sla met yoghurtdressing
Avond:
1 eierkoek of 1 appel.
Valt toch wel mee.
Klopt en daar heb ik dan ook uitgebreid mn beklag over gedaanquote:
Dat denk ik ook Bij avondeten hoort toch wel vlees. Aardappelen zou ik nog enigsins kunnen missen. Maar vlees vind ik vaak toch het lekkerste van de avondmaaltijd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt en daar heb ik dan ook uitgebreid mn beklag over gedaan.
Normaal is het gelukkig wel gewoon aardappeltjes, groente en vlees.
Sonja had zeker een vlaag van verstandsverbijstering bij deze dag.
Nee hoor, Sonja meent het bloedserieus, dat is het enge.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sonja had zeker een vlaag van verstandsverbijstering bij deze dag.
Qua hoeveelheid misschien wel, qua voedingsstoffen heb je er niet genoeg aan.quote:
Weet je, misschien moet je toch maar proberen om je verbranding juist op te krikken door meer te eten. Klinkt raar, maar het helpt wel. Ik heb 10 weken lang het Diplan dieet gevolgd en ik moest heel veel eten (vooral veel aardappels en groente en vlees, en veel yoghurt en appels). Je eet dan elke 2-3 uur en je kan echt geen honger hebben, ik had zelfs moeite om het avondeten weg te krijgen. Je sport dan ook 3 uur per week erbij.quote:
Ik geloof dat we er hier wel uit waren dat je met het Sonja Bakker dieet idd heel snel afvalt omdat het gewoon een crashdieet is qua kcal... Ik heb trouwens een krantenartikel over haar methode gelezen dit weekend en ik was even verbaasd omdat ik altijd dacht dat ze diėtiste was. Dat was ze dus niet. Ze werkte bij Christine la Duc en ging afvallen en besloot haar manier van afvallen te delen met Nederland. That's it.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, Sonja meent het bloedserieus, dat is het enge.
Dat stond ook in dat interview met die diėtiste of wat was het, hier op Fok. Pluisje heeft dat een poosje geleden geplaatst.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat we er hier wel uit waren dat je met het Sonja Bakker dieet idd heel snel afvalt omdat het gewoon een crashdieet is qua kcal... Ik heb trouwens een krantenartikel over haar methode gelezen dit weekend en ik was even verbaasd omdat ik altijd dacht dat ze diėtiste was. Dat was ze dus niet. Ze werkte bij Christine la Duc en ging afvallen en besloot haar manier van afvallen te delen met Nederland. That's it.
Yeah rightquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:26 schreef teigan het volgende:
Klopt ja, Rewimo, daar heb ik me toen ook over verbaasd...(http://forum.fok.nl/topic/882383)
dit weekend stond er in de Telegraaf een interview met haar.
En in een van de roddelbladen stond ook een artikeltje over haar....
Ze zei dat het voedingscentrum haar dieet afkeurde omdat ze nu minder werk hadden, en ze dus eigenlijk gewoon jaloers op haar succes waren....
Dat is inderdaad een hele goede tip. Door regelmatig te eten, om de 2 uur, houd je je verbranding op gang. Troel en ik moeten dat ook, elke 2 uur een hapje eten. Het werkt echt, als ik te weinig eet val ik ook echt niet af. Niet dat je dan calorierijke dingen moet gaan eten, maar gewoon fruit, ontbijtkoek/granenkoek, yoghurt, stukje kaas, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Maeghan het volgende:
xcuz_me: is je stofwisseling niet gewoon erg traag omdat je altijd al weinig gegeten hebt of zo? Als je deze hoeveelheden veel vindt, dan eet je misschien gewoon wel al heel je leven te weinig oid. Sowieso denk ik de moeite waard om toch meer te gaan eten (en dan wel dingen die weinig kcal leveren natuurlijk, niet om de twee uur een maaltijd, maar gewoon wat fruit of zo of een klein bakje yoghurt). En misschien krachtsport? Je doet nu alleen cardio toch? Daarmee verhoog je je metabolisme wel, maar in principe verbrand je het meeste als je bezig bent. Bij krachtsport verbrand je gewoon steeds meer, omdat je spierweefsel kweekt wat gewoon meer energie verbruikt, misschien dat dat zou helpen op langere termijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |