Idemquote:Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.
TVP dus.
Een goede smid is zo belangrijkquote:Op maandag 10 juli 2006 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:heej kleintje wat goed, je wedstrijd!
We hebben vandaag een nieuwe smit laten komen voor ons beestje, hij heet Bram geloof iken hij is heel goed
Apollo loopt meteen eens tuk beter
quote:eh regenkreupel?
isdat???
Dit verschijnsel duikt de laatste jaren steeds meer op, voornamelijk bij combinaties die geen binnenbak ter beschikking hebben. Bij lichte neerslag begint het paard al wat te tekenen en wanneer de regen echt doorzet slaat de kreupelheid erg snel en fel toe (aldus de ruiter). Indien de combinatie weer binnen (lees=droog) staat neemt de kreupelheid weer snel af. Bij testen is gebleken dat waterbakken e.d. echter geen invloed hebben op de kreupelheid. Er zijn zelfs paarden die wanneer de ruiter ziet dat het regent spontaan kreupel worden in hun stal. Er zijn nog geen medicijnen die dit voorval kunnen verhelpen.
Kort nadat onze Haf bereden kon worden kreeg hij er ook last van maar sinds dat we een binnenbak ter beschikking hebben is het niet meer voorgevallen.
Pannenkoek
Ik weet zn achternaam niet eensquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef wendy-tje het volgende:
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.
Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.
En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ben ik het niet helemaal mee eens: Zodra jij je paard helemaal goed aan de hulpen hebt, en dus goed voor elkaar hebt rijtechnisch, rijd je toch wel een nette proef; omdat je op ieder moment je paard kunt laten doen wat je wilt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:05 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:28 schreef lone_wolf het volgende:
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...
Je melding heeft geholpen...ik mag niet meer reageren op topics in deze tread...
bedankt.
Oh das iid een goede reden...quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Oh das iid een goede reden...![]()
en jij URLt ook...........
Ik ook niet ik houd er niet van. Ok nu wel weer genoeg woorden aan besteed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.
Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van![]()
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef lone_wolf het volgende:
[Hey Kleintje!
De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
Zal toch ff nagaan of hij bij de show in Vorwerk geweest is...volgens mij wel...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef 6 het volgende:
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...![]()
![]()
jij begrijpt het!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!
ps. krijg honger van al die paarden verhalen![]()
Wat zijn piephaken ??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:20 schreef Kleintje het volgende:
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
Moest er even aan wennen, maar ze zijn best fijn te rijden. Veel ruimte in de overgangen, en de punten waar ik vooraf zo bang voor was bij door de mand te vallen; de stap, draf en galop vallen me enorm mee; ik heb steeds vaker een 7 voor m'n draf, en vandaag ook zelfs een 7 voor de stap in dezelfde proef. Is erg leuk, omdat draf niet haar sterktste kant is, en ze eigenlijk gewoon helemaal geen spectaculaire gangen heeft. Verder eigenlijk niet enorm veel verschil. Je merkt nu volgens mij wel dat veel mensen die in maart zijn gepromoveerd lang blijven hangen in dezelfde klasse. Het lijkt wel alsof bij ons in de buurt tenminste de L1 stamp en stampvol zit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:09 schreef Elefes het volgende:
Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
30quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:37 schreef Leintjeuh het volgende:
Elefes, is 21 winstpunten niet heel erg fucking veel? Is er geen winstpuntenaantal waarbij je een klasse hoger MOET?
Ik heb bij de pony's ook al eens Z1 gereden, en toen viel het idd mee. Maar ik heb nu een paard wat soms nogal moeilijk aan elkaar te rijden is in galop.. En de Z-proeven zijn wel iets veranderd.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:03 schreef Juweel het volgende:
Weer gefeliciteerd met je punten Elefes! Je schiet lekker op zo he? Volgens een goede vriendin viel de overgang M2-Z1 heel erg mee. Je zit nu op 19 punten? Volgens mij zou je de stap wel kunnen maken nu toch?
Jammer Kleintje van de laatste proeven. Stond er wel commentaar op de protocollen waar je iets mee kon?
Ik heb het in het ruime jaar dat ik nu start slechts 1x gehad dat ik vond dat ik te zwaar was beoordeeld terwijl het voor mijn gevoel en de mensen eromheen nette proeven waren. Maar het blijft een jurysport.
Vanavond heb ik les van m'n nichtje, leuk!
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:47 schreef Juweel het volgende:
Tuurlijk, gewoon voor gaan. je moet toch groeien in een klasse, en als ik vaak je punten voorbij zie komen lijkt het me echt geen enorm probleem!
Mijn les ging zo leuk vanavond! Was de eerste keer dat m'n nichtje me les gaf, en ze had zoveel nieuwe inzichten en tips, echt geweldig! Ze gaf ons hele leuke complimenten, ze vond de draf heel erg netjes en we hebben voor het eerst echt netjes schouderbinnenwaarts gereden. Gaan we zeker vaker doen! Ik ben overigens altijd zo blij met les, ik geef er kapitalen aan uit maar krijg er zoveel meer kennis voor terug!
Heb jij een kikker staan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden
[afbeelding]
als je de link aanklikt en dan op f5 ramt doet ie het wel, of via firefoxquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:09 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Heb jij een kikker staan?![]()
Zet je nieuwe vlam anders even op www.tinypic.com of zo.![]()
Even geleend uit de US FAQ.quote:Veel sites staan linken niet meer toe, en in plaats van je zorgvuldig geuploade plaatje krijg je dan ook vaak een plaatje met de melding dat linken niet is toegestaan. Niet echt wat je wilt natuurlijk als je net met veel moeite een paar mooie foto's hebt gemaakt en geplaatst.
Er zijn wel oplossingen.
hostingworld
photobucket
tinypic
Putfile
Primeserver
xs.to
eagleimg
freefilehosting
freepgs
mailfreeonline
imagehost
uploadhut
Laat ff wat van je horen meid.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:56 schreef Kleintje het volgende:
quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden
[afbeelding]
ijsmeisquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zwarte paardjes zijn mooi, imho.
Ik doe niet aan fokkenquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:05 schreef Kleintje het volgende:
Sja... een goed paard heeft geen kleur.
En een mooi paard hoeft geen sportpaard te zijn...
Daar blijft een probleem zitten, mensen die op kleur gaan fokken en niet kijken of het wel past bij hun merrie....
ja dankjewelquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:04 schreef wendy-tje het volgende:
Leuke fries! Komt lekker attent over zo!
zijn ze ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik doe niet aan fokken. Of was deze reactie niet een reactie op de mijne?
Ik vind zwarte paarden gewoon mooi.
hij is 1.63 geloof ik, ze willen er volgend jaar mee naar de hengstenkeuringquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:11 schreef buitenbeentje het volgende:
fraubitch, da's inderdaad best wel een mooi paard zeg! Hoe hoog is hij?
nee is het nieuwe type, echt een rijpaard fries, geen behang en korte,dunne manen. Lang voorbeen en smal.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:17 schreef Kleintje het volgende:
Leuke maat voor een fries. Als ik het goed zag is het het ouderwetse type he?
Vind ik persoonlijk mooier dan dat nieuwe luxe gebeuren.
EN ja, friezen zijn zwart en dat moet zo blijven, het lieft ook vrij van kolletjes...
Maar de reactie 'ik hou van zwart dus het is een mooi paard' vind ik persoonlijk zo... zo... hoe zeg ik dat... zo pennymeisjesachtig. The black stallion, black beauty...
Black is beautifull, ook al zou het exterieurmatig niet kloppen of kan het paard niet lopen....
Ik heb eens een week paardrijvakantie in Portugal gedaan, en dat was echt geweldigquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:04 schreef wendy-tje het volgende:
Ja... het lijkt me geweldig. Die kans krijg ik ook maar 1 keer denk ik
Denk dat ik dat idd maar eens ga proberen.. Zag ze laatst in een blaadje staan van paardenspullenquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Tipje tegen blaren/doorrijplekken: een goede wielrennersbroek (zit een soort zeemleren beschermstuk in, werkt perfect).
Oh enne; foto's willen we zienquote:Op maandag 21 augustus 2006 20:39 schreef fraubitch het volgende:
[..]
nee is het nieuwe type, echt een rijpaard fries, geen behang en korte,dunne manen. Lang voorbeen en smal.
We hebben nog een andere staan, oud type, vind ik ook veel mooier, maar keuringgericht niet correct, kleiner, compact, brede kaken en kort voorbeen (maar behang om van te kwijlen)
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:52 schreef Kleintje het volgende:
Mauro... ik heb je eergisteren gemaild.
Enige mailadres wat ik van je heb is je gmail! Daarop heb ik je gemaild!!!!
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:16 schreef Juweel het volgende:
Leuke foto's dames!
Zitten jullie ook dressuur te kijken? wat heeft Imke het netjes gedaan!!
Dat is idd vrij storend om te zien.. Sunrise had dat (eerst iig) ook vrij erg, hoewel het beeld verder heel mooi was (op Indoor Brabant, bij het losrijden had ik even gekeken).quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:37 schreef Juweel het volgende:
Anky heeft werkelijk prachtig gereden. De wissels gingen vlekkeloos, de piaffe en passage waren supermooi, en icm de muziek was het helemaal fantastisch! Die schimmel was ook mooi, alleen stoorde mij het heel erg dat hij zo ontzettend met z'n staart aan het zwiepen was tijdens de moeilijke oefeningen!
Succes!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:43 schreef Juweel het volgende:
Kan ook mok zijn; het kan namelijk ook op de onderbenen zitten. Ik geloof dat het dan vaak rasp wordt genoemd.
Het Nederlandse team staat nog steeds op de eerste plaats! Vanavond vanaf 19:00 is volgens mij de laatst landenwedstrijd, de tv gaat in ieder geval aan!
Gisteren les gehad, ging weer erg lekker. Zondag weer op wedstrijd voor het eerst sinds 6 weken, ik heb er weer zin in!
Ik heb heel weinig durven kijkenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:51 schreef Elefes het volgende:
Jaaaa echt supergoed! Weer goud er bij
GercoGeweldig..
Ik heb ze allemaal gezien van Nederland, vond het echt heel spannend die laatste rit!
quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan dit topic dicht ik word gek van FB die alleen over paarden praat![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:39 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ga zo door en ik neem mijn paardrijzweepje mee als ik op bezoek ben.
oehquote:
Wat leukquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:46 schreef fraubitch het volgende:
[..]
oeh![]()
OT:
Vandaag weer op Justus gezeten. Was de 6e keer. Heb nu voor het eerst gedraafd en op het einde los uitgestaptHij heeft geen pas verkeerd gezet, liep zelfs al enigszins aan de teugel en hield halt op mijn zit alleen
Waren alle paarden maar zo lief tijdens het inrijden
![]()
Justus is bij mij altijd braafquote:Op zondag 3 september 2006 15:25 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Wat leukIk weet dat Justus wel eens een beetje opstandig kan zijn, maar een echte dame kan hem onder controle houden.
![]()
![]()
Ik had gisterne precies hetzelfde. Ze heeft de hele week heerlijk gelopen en gisteren wilde ze gewoon niet. Ik heb haar doorgereden tot ze ontspannen liep, en toen was het goed. Vandaag nog redelijk de kop erop in het begin, maar bij de 2e proef was ze al weer een stuk makkelijker.quote:Op zondag 3 september 2006 15:01 schreef Kleintje het volgende:
Gisteren een slechte generale. Mijn god wat liep Treas te kloten.
Ben er na 1,5 uur maar kwaad vanaf gegaan. Het wilde gewoon niet.
Vandaag pak ik haar op en... ze liep fantastisch.
quote:Op zondag 3 september 2006 15:25 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Wat leukIk weet dat Justus wel eens een beetje opstandig kan zijn, maar een echte dame kan hem onder controle houden.
![]()
![]()
quote:
quote:Op zondag 3 september 2006 21:27 schreef fraubitch het volgende:
[..]
[..]
Ga zo door en in spam jullie fotoboeken vol met paardenplaartjes
OT:
Ik zal binnenkort eens foto;s posten
Kleintje, L1 joh, je gaat me nog voorbijrijden als je zo doorgaat
quote:Op zondag 3 september 2006 23:20 schreef Juweel het volgende:
Trouwens, vergeet ik bijna nog het meest bizarre van de hele dag!
We kwamen aan in Diemen vanmorgen, en net toen we gingen betalen hoorde we al dat er een moeder het niet eens was met de jurering van haar dochter. Op dat moment komt het jurylid binnen met de moeder achter haar aan. De moeder begint te schreeuwen en te krijsen tegen de jury en voor we wisten wat er gebeurde ging de moeder de jury met een paraplu te lijf!De jury sloeg terug en toen sprong er iemand van het secretariaat tussen die ze uit elkaar haalde. Ze wordt voor de tuchtcommissie gedaagd en mag nooit meer starten in Diemen. Terecht als je het mij vraagt! Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt, ongelooflijk dat mensen zo laag kunnen zinken om iets als een hobby!
Normaal lees je dit soort dingen achterin de P&S....
Bronquote:Een paard heeft een hoogte dat gemeten wordt bij de schoft. bij een schofthoogte tot 1.48 spreken we van een pony. bij een schofthoogte van 1.48 tot 1.57 spreken we van een klein paard (ook wel E-pony genoemd). en bij een schofthoogte van 1.57 en hoger spreken we van een paard.
zegt ie toch? Kleinder dan 1,58 dus alles van 1,58 en hoger is een paardquote:
Buitenland kent idd niet echt de E-pony, volgens mij mag je er ook niet mee naar het EK enzo..quote:Op maandag 4 september 2006 00:49 schreef fraubitch het volgende:
[..]
zegt ie toch? Kleinder dan 1,58 dus alles van 1,58 en hoger is een paard
E pony is een pony, de reden dat ie klein paard wordt genoemd is omdat er oa in belgie geen e pony bestaat, het is in nederland ingevoerd als tusenmaat voor de wedstrijdsport, zodat je de keus hebt om hem ofl bij de pony's of bij de paarden uit te brengen.
Het liefst video van goede kwaliteit. Het gaat om materiaal dat op plasmaschermen te zien zal zijn op een paardenbeurs. Maar foto's zijn ook welkom in principe!quote:Op maandag 4 september 2006 15:27 schreef Kleintje het volgende:
Tomaz, wat heb je precies nodig?
Ik heb hier het een en ander liggen op groot formaat jpg.
En, wat ga je er precies mee doen??
Hoi, leuke foto's! Was op zoek naar allerlei beeldmateriaal, maar de organisatie waar ik stage loop heeft besloten om alleen eigen materiaal te gaan gebruiken. Dus bedankt voor jullie hulp/interesse, maar het gaat niet door.quote:Op maandag 4 september 2006 23:54 schreef Elefes het volgende:
Ik heb wel een video van mijn eerste proef op de regiokampioenschappen, volgens mij is dat goede kwaliteitBeeldmateriaal ook genoeg trouwens, wel met copyrights (van mij).
Maar op een beurs op schermen..?
Hoe en wat precies? Wat gebeurt er mee, waarvoor dient het, wat voor een stand is het, etc. etc..
Tnxquote:Op woensdag 6 september 2006 15:43 schreef wendy-tje het volgende:
@elefes: leuke foto's
Ik zat eerst even te kijken, het leek alsof je paard een enorm lange rug heeft, maar nu denk ik eerder dat het zadel wat ver naar voren ligt?
Ik rij actief wedstrijden, dus dan "hoort" het (zelfs volgens de reglementen, niet omdat ik het vind horen..)quote:Op woensdag 6 september 2006 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Mooie foto's, al ben ik geen fan van recht afgeknipte staarten en rechtgetrokken manen. Maar wel een mooi paard om naar te kijken.
Is het verplicht? Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus dat weet ik niet. Ik meende dat een 'hengstenvlecht' ook mocht, maar misschien is dat alleen bij bepaalde rassen (Friezen e.d.)...quote:Op woensdag 6 september 2006 18:20 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik rij actief wedstrijden, dus dan "hoort" het (zelfs volgens de reglementen, niet omdat ik het vind horen..)
Is met een beetje handigheid vast ook wel zo te knippen dat het er natuurlijk uitziet.quote:Maar de staart moet je toch sowieso wel een beetje bijhouden aan de onderkant, voordat hij zo lang wordt dat het paard er op gaat staan?
Weet ikquote:Op woensdag 6 september 2006 18:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is het verplicht? Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus dat weet ik niet. Ik meende dat een 'hengstenvlecht' ook mocht, maar misschien is dat alleen bij bepaalde rassen (Friezen e.d.)...
[..]
Is met een beetje handigheid vast ook wel zo te knippen dat het er natuurlijk uitziet.
Maar 't is gewoon een persoonlijke voorkeur, hoor, daar hoef jij je niks van aan te trekken.
Rij je al M1? (Omdat die wending in de proef zit?)quote:Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Juweel het volgende:
Ik ben wel fan van afgeknipte staarten en getrokken manen! Dat is idd een kwestie van smaak, en handig als je wedstrijden rijdtNu moet ik wel zeggen dat Daisy met rijden haar staart echt heel extreem hoog draagt, dus het viel me laatst tijdens het poetsen pas echt op hoe lang hij was geworden, oeps!
Ik vind de foto's en je paard erg mooi Elefes! Het probleem met het zadel ken ik ook. Ik heb een Daaleman die goed past maar door Dees haar lage schoft, ronde ribben en inverhouding smalle schouder gaat t vrij snel naar voren liggen, tenzij ik heeel goed aansingel voor ik aan het werk ga.
Les gisteravond ging weer heel fijn. Overigens raar dat het galoponderdeel (wenden bij F op X rechtuit en voor C draven) tijdens mijn proeven best goed gaat (Zondag een 7 voor gehaald) terwijl ik er in de les niets van bak. Ik ben teveel bezig met nadenken of ik het wel goed doe dat ik het voor haar te moeilijk maak denk ik! Contragalop is waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen voor ons. Heeft iemand (behalve de fanatieke les die ik al heb natuurlijk) nog tips om spelenderwijs de contra af en toe op een makkelijke manier mee te pakken?
Hier nog ff een staartfotootje:
[afbeelding]
precies! Gewoon elke keer een klein beetje erbij pakken, en de basis niet vergeten.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:16 schreef Kleintje het volgende:
Ik denk dat je de meeste oefeningen al zal rijden, maar gebroken lijntjes werken er goed. En ik zou daarna steeds een paar passen doen en gelijk terughalen. Hier moet het paard ook sterker in worden. Dus begin met 2 passen en bouw dat uit.
Gewoon lekker je tijd nemen inderdaad! Je hebt nog alle tijd om "hogerop" te komenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:29 schreef Juweel het volgende:
Dankje voor je uitgebreide advies Elefes! Ik rij nog L2, maar de wenden oefening zit er al wel in. (Op de rechterhand is het van F naar B van hand veranderen in galop en dan voor B draven, dat gaat best goed)
Ik ga vanavond m'n best doen om bovenstaande tips in de praktijk toe te passen. En wat je zegt over de bocht niet té scherp maken, daar raak je precies de gevoelige snaarDat doe ik dus wel. Rechtsom lukt dat redelijk, linksom gaat ze rennen en raakt ze uit balans. Alleen omdat ik haar dan waarschijnlijk niet goed genoeg voorbereid op de bocht. Het is ook waar dat de galop in de basis nog niet bevestigd is, daarom is de bocht in het wenden waarschijnlijk ook zo moeilijk nog. Maar ik denk zolang we keihard aan de basis blijven werken in galop het weinig kwaad kan als we er af en toe een heel klein stukje contra bijpakken, gewoon om haar voor te bereiden. Ik heb nu 9 punten in t L2, maar blijf daar rijden tot de galop beter voor elkaar is. Als dat goed gaat durf ik de overstap wel te maken.
Dat is toch alleen maar juist hartstikke leuk!quote:Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef Juweel het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 september 2006 22:40 schreef Juweel het volgende:
Sinds vanavond ben ik de trotse eigenaar van drie pasjes contragalop!
Heb geoefend door haar op de tweede hoefslag in contra aan te springen, en daarna een klein gebroken lijntje. dat ging zo lekker dat ik de rechtsomkeert probeerde. Die ging super! Ze bleef op de hoefslag netjes doorgalopperen zonder heel hard in draf te vallen. Ik ben heeeel blij!
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:55 schreef Drugshond het volgende:
Uche.....
- ff offtopic -.
@Kleintje.
Zat je vroeger op Chatplaza/Gewoon (2002-2004) ?
Eensquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:06 schreef Kleintje het volgende:
Buitenbeentje... niveau is niets zonder enthousiasme en liefde voor de sport. Hebben een meisje op stal die regelmatig het bit door de mond rukt omdat het niet wil. Want ja, ze moet immers winstpunten rijden!
- offtopic -quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:16 schreef Kleintje het volgende:
ow, om nog even op drugshond antwoord te geven. Nope... ben een oud WXS/Planet Internet figuurtje. 1997 / 1998 op chatroom #Muisje
Ik ben maar zo vrij om voor amable te reagerenquote:Op maandag 11 september 2006 22:57 schreef Elefes het volgende:Die laatste foto, lekker
![]()
Ziet er mooi uit (al zit ik niet zo in de Friezen). Heb je hem iets van vrijheidsdressuur geleerd, of zat hij gewoon toevallig zo?.
Ik heb ook maar weinig echt mooie rijfoto's, meestal zijn die niet helemaal naar mijn zin.
foto's hequote:Op maandag 11 september 2006 23:26 schreef Pony-Lover het volgende:
Mag ik hier stiekem ook een keer posten? Ontdanks pony.![]()
![]()
![]()
Dat word nog wat als je er op gaat zittenquote:
Nee, hij heet Nero, passend bij zijn bloeddorstige uitstraling.quote:Op maandag 11 september 2006 23:30 schreef Juweel het volgende:
Wat een leuke pony, Ponylover!Hoe heet ie, Blackie?
kan ie ook kunstjes?quote:
quote:Op maandag 11 september 2006 23:33 schreef Juweel het volgende:
Hij heeft inderdaad een bijna bloeddorstige uitstraling! Wat rijd je met hem, zeker Eventing?
quote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik ben maar zo vrij om voor amable te reageren![]()
Jauke kent vrijheidsdressuur, ze doen ok shows en Amable geeft ook les daarin![]()
Erg gave foto's Amable
(jajaja, ooit post ik ook nog mijn foto's)
Ik vind schouderbinnenwaarts altijd een fijne oefening om te rijdenquote:Op maandag 11 september 2006 23:03 schreef Juweel het volgende:
Vanavond proef 16 geoefend, we hebben zondag onderlinge wedstrijd op stal en daar start ik voor de leuk een M1 proefje. Ging best goed! Sbw ging heel netjes, alleen vond ze de rechts- en linksomkeert in galop vrij moeilijk (ik ook trouwens ), ze changeerde zelfs een keertje. na nog wat oefenen ging het beter, ze kon al een paar passen doorgalopperen op de hoefslag. Alleen de bocht wat scherper maken is nog net te moeilijk. Het moeilijk is dat de oefening nade middengalop op de volte komt, en dan is ze vaak wat heet, en kan ik haar soms moeilijk terugrijden. Maar we zijn in ieder geval al lekker aan de gang!
Zekerquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:43 schreef Juweel het volgende:
Tof Elefes! En een goede test om even onderling te starten, ik heb er ook heel veel zin in!
Noord-Brabantquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:00 schreef Juweel het volgende:
In welke provincie start je dan? Hier in Utrecht/NH hebben we makkelijk in de buurt (max. 40 minuten afstand) tot eind van het jaar kunnen plannen!
Jij bent ook zo iemand die 'alles' doet met haar paard, leuk. Ik had mijn paardje ook voor de kar, onder het zadel, voltige... Multifunctioneel.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:01 schreef Amable het volgende:
Ik doe in ook shows met JaukeMeer foto's staan op mijn site
www.dse.nl/~dca81
Pony-lover > Wat een aparte horens heeft jou pony, is het een kruising met een stier?
Waar blijven jou foto's Fraubitch?!
Wat ontzettend knap wat Jauke allemaal kent aan VDquote:Op woensdag 13 september 2006 20:01 schreef Amable het volgende:
Ik doe in ook shows met JaukeMeer foto's staan op mijn site
www.dse.nl/~dca81
Pony-lover > Wat een aparte horens heeft jou pony, is het een kruising met een stier?
Waar blijven jou foto's Fraubitch?!
Weet ik.. Toch weer eens wat oppakkenquote:Op woensdag 13 september 2006 22:39 schreef Amable het volgende:
Elefes> Dank je wel! Waar ergens woon jij dan? Enneh, je hebt er eigenlijk maar weinig tijd voor nodig hoor, paar minuten voor of na het rijden om te oefenen is al genoeg!
Klikte het niet met je vorige lesgever of hadden jullie hoe dan ook een enorme dip?quote:Op donderdag 14 september 2006 13:28 schreef wendy-tje het volgende:
Net een goede les gehad met Walter.
Ik heb deze week serieus overwogen om hem te vekopen, maar met een nieuwe instructrice zie ik het weer zitten!
Het is inderdaad leukquote:Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Amable het volgende:
Da's idd in de buurt! Op zich ben ik er best veel mee bezig, Jauke is natuurlijk pas 4 dus rij ik nog niet zo veel, momenteel niet veel vaker dan ong 2 x per week. De rest van de week doen we dus andere dingen. Maar een jaar a anderhalf jaar is wel een reeele tijd waarin je ze heel wat kan leren. Maar, eerlijk is eerlijk, ik had ook al een ander paard een eind getraind en dus ook al ervaring. Als je als trainer ermee begint kan het iets langer duren. Maar toch, het gaat vaak best heel snel! En vooral, het is super leuk!
Aiquote:Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef Kleintje het volgende:
Veulen vond het niet geslaagd om gespeend te worden, dus probeerde overal doorheen te denderen. Is een wond van nu 2 weken oud...
Dat gaat ook wel goed komenquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:10 schreef wendy-tje het volgende:
Ik vind het persoonlijk altijd veel mooier als zo'n proef op een gewoon trensje wordt gereden
Zo te horen kun je dat best!
Het kan altijd beter natuurlijkquote:Op maandag 2 oktober 2006 21:06 schreef Juweel het volgende:
Elefes, gefeliciteerd! Officieel Z!!!!!
E n tis goed dat je zo zelfkritisch bent, dat houdt je lekker scherp! Ik vind het in ieder geval heel erg leuk voor je
Mijn proefjes gingen niet zo netjes, 176 en 178. Toch mooi richting de winstpunt maar ze was lekker stout en ik reed er niet genoeg aan. Ahc, het was weer erg gezellig en over 2 weken proberen we het in Weesp
Nee, ik moet sowieso nog 1 punt rijden voor de M1, en als ik die heb blijf ik voorlopig lekker doorrijden in de L2. Eerst wil ik de basis voor ons gevoel goed hebben voor ik de overgang maak.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:11 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het kan altijd beter natuurlijkEn het kan er wel goed uit zien, het moet ook goed voelen vind ik altijd..
Had je M1 gestart, of nog niet?
Hé wat grappig! Heb je de eerste of de tweede show gezien? Of beide? Hij was tijdens de 2de show al wat moe, beetje afwezig. Maar het was ook een onwijs drukke dag voor 'em. Volgens mij vond hij het wel erg leuk hoor, hij voelde zich al helemaal thuis op de manege!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:44 schreef Marleentje215 het volgende:
Ik heb afgelopen zondag Amable en Jauke aan het werk gezien op manege Hitland![]()
Het was echt supergoed en superleuk om te zien![]()
quote:
en daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind dat wel prettig. Arabieren zijn gevoelig en 'heet' (hoewel er ook erg rustige en relaxte dieren tussen zitten), maar wel heel eerlijk. Als ze voor je gaan, dan gáán ze ook echt voor je. Daarnaast vind ik het gewoon sprookjesdieren qua uiterlijk.
Ik ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:42 schreef Isegrim het volgende:
Ja, ooit, ooit... Ooit koop ik een pikzwarte volbloed Arabier. Ooit.
Mooi he.. Ik vind de tekeningen (op het hoofd) van de eerste zo mooiquote:
maaaar rij jij nou ook paard dan?quote:
Inderdaad heel erg belangrijk. Ik zou ook geen paard willen met een echt rotkarakter (al zijn die er denk ik maar weinig), al was ie nog zo mooi.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:47 schreef buitenbeentje het volgende:
Volgens mij is het karakter van een paard eigenlijk belangrijker als hoe het er uit ziet, maar het oog wil uiteraard ook wel wat. En als het wat deze twee dingen klikt kan je heel veel plezier hebben met een paard, welk ras dan ook.
![]()
Maar dromen van een bepaald ras kan natuurlijk altijd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |