abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39687392
Linkjes naar vorige delen:
Eigen paard
Eigen paard II
Eigen Paard III
Eigen paard deel 4!!

Gefeliciteerd kleintje!

Ik ben gisteren dus vrijwilliger geweest bij een western oefenwedstrijd, was erg gezellig
pi_39687606
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.

TVP dus.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  maandag 10 juli 2006 @ 13:07:11 #3
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_39687666
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.

TVP dus.
Idem
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_39691769
ik ook tvp
pi_39695153
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:
heej kleintje wat goed, je wedstrijd!

We hebben vandaag een nieuwe smit laten komen voor ons beestje, hij heet Bram geloof ik en hij is heel goed Apollo loopt meteen eens tuk beter
Een goede smid is zo belangrijk Wij hebben ook een goede, ben er erg tevreden over. Is er wel ff mee bezig (en Faraj is al zo lekker beweeglijk als je er bent ) maar het zit altijd keurig netjes, en de ijzers blijven er ook erg goed onder zitten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39718401
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten

Grapje van afgelopen zondag...
quote:
eh regenkreupel?
isdat???

Dit verschijnsel duikt de laatste jaren steeds meer op, voornamelijk bij combinaties die geen binnenbak ter beschikking hebben. Bij lichte neerslag begint het paard al wat te tekenen en wanneer de regen echt doorzet slaat de kreupelheid erg snel en fel toe (aldus de ruiter). Indien de combinatie weer binnen (lees=droog) staat neemt de kreupelheid weer snel af. Bij testen is gebleken dat waterbakken e.d. echter geen invloed hebben op de kreupelheid. Er zijn zelfs paarden die wanneer de ruiter ziet dat het regent spontaan kreupel worden in hun stal. Er zijn nog geen medicijnen die dit voorval kunnen verhelpen.

Kort nadat onze Haf bereden kon worden kreeg hij er ook last van maar sinds dat we een binnenbak ter beschikking hebben is het niet meer voorgevallen.

Pannenkoek
pi_39718682
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef wendy-tje het volgende:
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten
Ik weet zn achternaam niet eens Maar ik vond m niet slecht. Nu scheelt t natuurlijk ook dat ie geen enkel ijzer hoeft te plaatsen Hij bekapt natuurlijk, en dan bedoel ik op natuurlijke wijze . We hebben hoefschoenen ivm zwakke hoefwanden dus tsja, geen spijkers in de hoef van mijn paardje
pi_39718913
Leuk, mijn paardje wordt ook natuurlijk bekapt en dan vijl ik het zelf ook af en toe bij.
pi_39719738
klinkt heel bekend. Als je de rand van de hoef onderaan 'rond' houdt, trapt je paard er minder snel 'hoekjes' uit, of om. Snap je wat ik bedoel?
pi_39720831
Ja, ik snap um

Mijn paard heeft trouwens hartstikke goede hoeven, maar dat wil ik ook graag zo houden.
pi_39721047
mijn paard krijgt steeds betere hoeven, vooral nu Bram de stand van de ene veel te stijle hoef aan het corrigeren is
pi_39722265
Als je paard het er goed op doet, is het toch prima? Daar gaat het immers om!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:59:30 #13
3744 Kleintje
op en top!
pi_39725602
Ik heb van meerdere hoefsmeden de tip gekregen om de hoeven zo min mogelijk uit te krabben, teren of vetten.
En sinds ik dat doe krijgt Treas steeds sterkere hoeven...
pi_39725845
Grappig is dat he? Over het algemeen reguleren de hoeven het zelf heel aardig, alleen met droogte goed nat maken is in de meeste gevallen genoeg. En controleren op steentjes uiteraard
pi_39725943
bacardi heeft hele slechte hoeven. ze brokkelen af, ze slijten scheef, en een hoef wil ie nooit optillen, zodat ie alleen door mij gekrabd wordt... en zijn eigenaar wacht ook steeds te lang met naar de smid gaan, zodat als ie dan recht op zijn hoeven staat, hij zo stijf als de tering is

grrr
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_39726147
Heeft iemand ervaring met de manege in Lelystad? Heb zelf ongeveer 10 jaar paard gereden waarvan ook 10 jaar eigen paarden/pony's... Ben er inmiddels een poosje tussenuit geweest vanwege een operatie aan mijn lies.. Omdat mijn lies nog steeds vaak pijnlijk is wil ik het dus weer eens rustig gaan proberen (als ik paardjes zie staan gaat het gelijk kriebelen )

Anyway, ik zit dus te twijfelen of een manege wel een goed idee is als ik altijd verwend ben geweest met mijn eigen beestjes Bovendien vraag ik me af watvoor paardjes ze er hebben staan..
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:14:23 #17
3744 Kleintje
op en top!
pi_39728131
Raissa, gewoon gaan kijken. Dat zegt je vast het meest.
Pennymeisjes vinden een wat dunner paard al zielig en zien het liefst een vet dier.
Denk dat je genoeg ervaring hebt om te zien hoe het er is.

Leuk dat je weer wil gaan beginnen!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:20:35 #18
3744 Kleintje
op en top!
pi_39728342
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.

Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
pi_39729797
Ziet er goed uit Kleintje

Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:20:05 #20
3744 Kleintje
op en top!
pi_39730250
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.

Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.

En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
pi_39737748
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.

Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.

En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.
Verder zie ik vooral bij de A-B ponietjes, dat die kinderen nog niet kunnen galopperen Er waren er maar een paar die het konden op commando zeg maar.

In de lagere klassen worden de overgangen inderdaad in de wendingen gereden, want dat is makkelijker (dan staat er "en"). In de hogere klassen na de wending ("daarna").
Ik moet in de M2 uitgestrekte stap, een stuk over de hoefslag, dan bij H afwenden daarna verzamelde stap. Dat vind ik wel een raar ding; in de uitgestrekte stap kun je bijna geen fatsoenlijke wending rijden omdat je paard juist erg lang is in zijn hele lijn. Verder vind ik de proeven over het algemeen wel ok (in de M2 in ieder geval).
pi_39743848
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
pi_39745613
Oh ja, over Bram de Lange... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=620691&hilit=

Maar goed, als eigenaar ben je altijd nog zelf verantwoordelijk. Een paard mag nooit slechter lopen na de bekapping.
pi_39746147
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...

[ Bericht 36% gewijzigd door lone_wolf op 12-07-2006 11:04:22 ]
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_39746539
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:05 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
Ben ik het niet helemaal mee eens: Zodra jij je paard helemaal goed aan de hulpen hebt, en dus goed voor elkaar hebt rijtechnisch, rijd je toch wel een nette proef; omdat je op ieder moment je paard kunt laten doen wat je wilt.
In de lagere klassen dressuur krijg je gewoon iets meer tijd om dingen voor te bereiden, omdat je paard nog niet 100% aan je hulpen kan zijn als je net begint. Als je dan een hele korte zijde hebt om een overgang te rijden, kun je deze rustig voorbereiden en uitvoeren.
Het jammere is dat veel mensen deze tijd niet benutten, en nog steeds hun overgang te abrupt en met te grote hulpen rijden. Ik denk (en hoop) dat het mede een kwestie van wennen is, voordat het nut van de nieuwe proeven (vooral in de lagere klassen) te zien is .

En nu ga ik lekker op vakantie!
pi_39746617
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:28 schreef lone_wolf het volgende:
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...

Je melding heeft geholpen...ik mag niet meer reageren op topics in deze tread...
bedankt.
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
pi_39746897
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
Oh das iid een goede reden...

en jij URLt ook...........
pi_39747004
[Hey Kleintje!

De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
pi_39747032
sorry overbodige post.....
mag weg.........................
pi_39747128
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Oh das iid een goede reden...

en jij URLt ook...........
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.

Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van
pi_39747916
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

GA het maar even melden dan zou ik zeggen.

Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van
Ik ook niet ik houd er niet van. Ok nu wel weer genoeg woorden aan besteed.
pi_39748275
Ontopic!

Vanavond aan de slag met mijn paardje... beetje longeren en freestylen.

Laatst heeft ie een vlieg voor me weggejaagd, het is een schat
pi_39748742
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef lone_wolf het volgende:
[Hey Kleintje!

De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
pi_39751160
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
Zal toch ff nagaan of hij bij de show in Vorwerk geweest is...volgens mij wel...
Je hoort!
pi_39753377
Als ik na Apollo ooit nog een paard neem, en die kans is niet groot, dan wil ik er zo een :
pi_39753849
Haha, die zijn gaaf
pi_39755422
jah! En dan zónder zadel, met een kopstuk, bakstukken, bit en teugels. verder niks en 's zomers, als je wil zonnen, ga je dr gewoon bovenop liggen
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:25:06 #38
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_39806968
ktvp
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:20:44 #39
3744 Kleintje
op en top!
pi_39812798
De veulenschetser is gisteren geweest... en... hij denkt dat Burning Desire waarschijnlijk een schimmeltje is.
Hij moest schetsen wat hij zag, en hij zag nu een hele donkere vos staan. Maar zijn ervaring leert hem dat dit soort veulens over het algemeen schimmels zijn.

Ik ben zeer benieuwd. Volgens mij is dat wel heel apart, een schimmel Rubiquil x Jazz!

Haar lichte haren tussen haar benen, bij haar ogen...alles gaat weg. Het wordt vreselijk donker.
Ik zal er zo eens foto's van gaan maken!
pi_39837228
Mooie foto's Kleintje!

Ik heb woensdag mijn kont opengereden met de les Ik heb een nare blaar en heb zondag wedstrijd. Iemand tips hoe ik de blaar kan lten verdwijnen voor zondag?
pi_39837345
Niet, maar je kan proberen er een compeet blarenpleister op te plakken. Die verzachten de blaar met een gel-laagje. Erop plakken en er niet afhalen!

Oh en doe een billen-broek aan, je weet wel, zoeen met een flink kont-stuk hahaha!

http://members.home.nl/buysen/winkelcompeed.html

[ Bericht 28% gewijzigd door Leintjeuh op 14-07-2006 23:54:58 ]
pi_39837635
een blarenpleister, natuurlijk! Thanks, ga morgen even kijken in de stad!
pi_39837668
Bij alle drogisten kun je die wel krijgen...
pi_39838060
Als ik jou was, zou ik voor de zeekrheid wel de grote nemen... Ik weet niet waar je blaar zit en hoe groot die is, mar je kan beter een te grote plakker hebben dan een te kleine.

Ohja, en voor t geval dat je blaar in je bilnaad zit: plak je pleister dan niet over je andere bil heen, dan scheurt ie namelijk los van je bil bij t opstappen en heb je dr alsnog niks aan
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:17:09 #45
54184 6
Little Devil
pi_39841245
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...
As bad as you can get!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:17:54 #46
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_39841265
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef 6 het volgende:
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...

als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!

ps. krijg honger van al die paarden verhalen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:20:13 #47
54184 6
Little Devil
pi_39841314
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef blackbully het volgende:

[..]

als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!

ps. krijg honger van al die paarden verhalen
jij begrijpt het!

en als je er genoeg van hebt geef je m zo'n ros voor z'n kop dattie door z'n voorpoten zakt en je zo kan afstappen...

en idd... honger... heb je een vetpan?
As bad as you can get!
pi_39843595
Heren, ik vind dit niet echt nodig.
Ik kan er prima tegen, maar het is zo zonde om een topic zo te verpesten.
Denk dat iedereen dat stukje van Hans Teeuwen wel kent.

En ik denk ook dat iedereen wel weet dat in frikadellen (zeker die van Mora) paardenvlees zit. Ik eet ze er niet minder om. Paard komt toch niet meer tot leven als ik het niet eet!

Maar toe, ga in een ander topic spelen!
pi_39887324
Zo, de blaar is opgelost icm beter passende rijbroeken (ben inmiddels 9 kilo kwijt, dus slobberende broeken) en blaarpleisters. Vandaag gestart in Nederhorst den Berg, we mochten lekker in zomertenue. Het ging erg lekker en ik had 186 en 183 en was 1x tweede en 1x ex aquo 2e. Ik ben zo ontzettend trots op mijn lieve rode muts op leeftijd! We vinden de middengalop op de lange zijde nog best moeilijk, vooruit gaat ze pruima, maar terugrijden is nog niet helemaal bevestigd. Maar goed, langzaam aan begint het kwartje te vallen, en hebben we inmiddels alweer 6 punten in de L2
pi_40013961
Burning Desire is al weer 1,5 maand oud en begint nu eindelijk flink te groeien.
Ze begint het veulenhaar te verliezen en wordt erg ondeugend.
De veulenschetser verwacht een donkere vos of misschien schimmel, net als haar moeder.

Ze is een Rubiquil x Jazz x Hill Hawk.

Hallo daar, wat doe je in mijn land???

Ik kom even dichtbij kijken wat je komt doen...

Mama, we hebben bezoek!!!

Hmmm, lekker, appels!

KIJK... ik kan de appel laten vliegen!!!

Samen met mama genieten van de hapjes appel!
pi_40103537
Juweel: heel goed! Gefeliciteerd En uierzalf wil ook wel eens helpen

Kleintje; mooie foto's Jammer dat de eerste paar een beetje flets zijn qua kleuren, maar wel leuke composities .

Ik heb vandaag weer voor het eerst gereden na mijn vakantie (gisteren teruggekomen) maar dat is nooit zo fijn Wel leuk om weer te trainen, maar het moet altijd weer even wennen en op gang komen (zowel voor mij als voor het paard).
  zondag 23 juli 2006 @ 17:30:38 #52
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_40107632
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:20 schreef Kleintje het volgende:
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
Wat zijn piephaken ??
pi_40111373
Vandaag weer een fijne wedstrijd gehad Eerste proef 2e met 187 en tweede proef 182. Ik ben er heel blij mee, heb echt superlekker gereden! Ik had als doelstelling voor deze en de laatste wedstrijd van vorige week om 1 winstpunt te halen, dan zou ik met precies 5 de zomerstop ingaan. Nu heb ik er gewoon 4 bij, en hoef ik er nog maar 2 voor ik M1 startgerechtigd ben!

Elefes; heb je een leuke vakantie gehad?
pi_40111483
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:09 schreef Elefes het volgende:
Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
Moest er even aan wennen, maar ze zijn best fijn te rijden. Veel ruimte in de overgangen, en de punten waar ik vooraf zo bang voor was bij door de mand te vallen; de stap, draf en galop vallen me enorm mee; ik heb steeds vaker een 7 voor m'n draf, en vandaag ook zelfs een 7 voor de stap in dezelfde proef. Is erg leuk, omdat draf niet haar sterktste kant is, en ze eigenlijk gewoon helemaal geen spectaculaire gangen heeft. Verder eigenlijk niet enorm veel verschil. Je merkt nu volgens mij wel dat veel mensen die in maart zijn gepromoveerd lang blijven hangen in dezelfde klasse. Het lijkt wel alsof bij ons in de buurt tenminste de L1 stamp en stampvol zit.
pi_40298542
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:30 schreef skippy22 het volgende:

Wat zijn piephaken ??
Bij piephakken zijn de spronggewrichten van de achterbenen dik.

maandag 31 juli 2006 @ 11:45:11 #56
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_40347445
Joepie!!! Gisteren een onderling wedstrijdje gehad en mijn paard is eerste geworden met 198 punten.... in de L1...
pi_40651609
Zo, al weer een tijdje geleden dat hier gepost is
Kleintje, hoe gaat het met Burning Desire?

Ik heb afgelopen weekend wedstrijd gehad, en het ging best redelijk.. Ik was uiteindelijk 1e met 185 punten en 2e met 193 punten .
Verder heb ik vandaag heerlijk getraind, en voor het eerst eens een Z-proef geoefend.. Die proeven zijn wel veranderd ten opzichte van de vorige versies, het vereist nu toch wel een tikkie meer van je rijkunsten dan eerst vind ik. Dus het wordt nog eventjes hard doortrainen en dan eens kijken of ik begin van het winterseizoen over zal gaan of toch nog in de M2 blijf hangen (met 21 winstpunten...).
pi_40665913
Elefes, is 21 winstpunten niet heel erg fucking veel? Is er geen winstpuntenaantal waarbij je een klasse hoger MOET?
pi_40667923
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:37 schreef Leintjeuh het volgende:
Elefes, is 21 winstpunten niet heel erg fucking veel? Is er geen winstpuntenaantal waarbij je een klasse hoger MOET?
30 (het is dit seizoen verhoogd). Ik vind het niet heel veel, aangezien ik net weer een beetje begin te scoren.. Ik heb nu een hele tijd M2 gereden, en in het begin ging het maar matig, met af en toe een uitschieter. Zo haalde ik wel een aantal winstpunten, maar niet omdat ik erg constant en goed presteerde. Dus vandaar dat ik nog lekker even door ben gegaan in de M2. Laat ik het zo stellen: als je altijd 180 punten rijdt kun je zo een klasse hoger, maar ben je er waarschijnlijk helemaal nog niet klaar voor.
Verder zit ik in Brabant en hebben we hier een aantal erg goede ruiters, die over het algemeen in de Z starten (en die ik er in de M wel eens uit heb gereden, maar de Z is toch een ander verhaal ). Ik wil wel een beetje meekunnen met de concurrentie.
pi_40821396
Jeee, ik ben EINDELIJK weer terug van vakantie. Het lijkt wel of het jaren heeft geduurd.

Heb mijn dames enorm gemist. Keek steeds weer naar de foto die ik van ze bij me had. En zaterdag bij terugkomst schrok ik. Jee, wat groeit zo'n dier in 1,5 week. Ze is al een heel eind door haar veulenhaar heen, ze wordt erg mooi donker.

Daarnaast heeft ze een stuk bredere hoeven gekregen en een nog brutalere uitdrukking in haar oogjes.

Ook vond ik bij thuiskomst haar paspoort en stamboekpapier op de deurmat. Heerlijk... nu is ze echt in het veulenboek ingeschreven en sta ik bekend als fokker! hihi.

Verder is Burning Desire opgenomen in de veulencollectie van fokkerijvereniging VWF. Kijk hier maar: http://www.vwf.nl/VWF/06veulencollectie/burningdesire.htm

Heb zondag 13 augustus nieuwe foto's gemaakt.
Moet ze nog uitzoeken, maar hier vast de eerste 3.

Verder was ik zaterdag 29 juli en zondag 30 juli op wedstrijd geweest.
Gevolg, een jurykater en 2 winstpunten.

Hele verhaal horen?
Komt ie dan:
Jawel, weer op wedstrijd na onze goede rentree vorige keer

Vandaag gingen we zonder veulen op pad.
Ik kwam daar aan en ben me gaan aanmelden en gaan losrijden.
Toen hoorde ik tijdens het losrijden dat ik een half uur daarvoor al had gemoeten.
Ze hadden me gisteravond op de startlijst nog omgewisseld met iemand anders.
Sja... daar ging mijn planning. Ik was er ruim een uur van te voren, bij het secretariaat meldde niemand dit.

Dus dat half uur losrijden werd 10 minuten.
Met een te heet paard moest ik mijn jasje aandoen en de peeskappen af. Dus een steigerende Treasure.

Maar goed, ik meldde de jury dat ik hem uit mijn hoofd ging rijden.
Ik mocht mijn 2 proeven gelijk achter elkaar rijden.
(jawel jury, lap de regels maar aan je laars... dit mag helemaal niet)

De eerste proef ging aardig maar ik vond er te veel spanning in zitten. Er zaten ook wel mooie stukjes tussen, maar het was nog geen goed geheel, ik vond het persoonlijk nog te rommelig. Maar was zeker niet ontevreden.

Ze gingen de laatste punten opschrijven en optellen, dan kon ik even de spanning laten wegvloeien. Precies die 2 minuten die ik nodig had.
Ze ging geweldig lopen. Ik voelde haar beenzetting, ik voelde haar groeien, ik voelde haar bewegen... dit ging de goede kant op.

De proef in, duidelijk verschil, ik kon eraan rijden en hoefde niet bang te zijn voor problemen.
Tot we in de proef op de grote volte op het midden rechtsom zaten. Toen zag ze haar. In het land ernaast zag ze een klein vosje. Ze nam een sprong (ik heb de hindernis niet gezien) en begon gelijk te hinneken. Ze was er heilig van overtuigd dat het Burning was. De stress was terug...

Maar heb de proef leuk uit weten te rijden.

Aan het eind met het halthouden ging ze weer steigeren. Ik mocht van de jury nog wel een paar keer halthouden in de bak. De proef was toch afgelopen en ze moesten nog punten tellen.

Ideaal, ik mocht haar heerlijk doortrainen. Ik was er erg gelukkig mee.

Toen de prijsuitreiking. De eerste proef was ik 2e met 186 punten. De 2e proef 1e met 185. Het gedeelte nadat ze Burning dacht te hebben gezien was ze te gespannen...

En toen de zondag...
Ik had er nog 3 nodig, dan zou ik L startgerechtigd zijn.
Ik was niet zenuwachtig en reed er lekker aan.

Heerlijke eerste proef gereden. Ietwat kleine spanningsfoutjes, maar volgens mijn staleigenaar die tevens instructrice en streng jurylid is, was het wel een ruime winstpunt waard.
De tweede proef... mijn god wat ging dat lekker. Dat was rijden zoals het bedoeld was. Ons hele kamp had een stemming.
Dit moest het wel zijn.

En jawel... 0 winstpunten. 167 en 177.
Iemand van onze stal had dezelfde jury. B pony's.
Die reed 2 x fout in haar proef en verder niet beter dan dat ik reed... dat vertelde ook ons beider instructrice.
En die had maar liefst 196 en 191 punten.

Sja...
Daar hou je wel een jurykater aan over.

Maar... ik heb heerlijk gereden en ze deed het super, was lekker aan de hulpen.
Dus ik ben tevreden, wat de jury er ook van vond!

Nog even een plaatje van de wedstrijd:

Foto gemaakt door Foto4U, dus alle credits gaan naar hem.
Deze foto heb ik zelf ook besteld!
pi_40845221
Kleintje, vervelend he die jurykaters die je wel eens kunt hebben.. Denk je dat je nu eens echt goed hebt gereden, krijg je hele andere punten dan verwacht en dan waar je het mee eens bent . Ik vind het dan altijd wel fijn als er nog iemand anders (instructeur, of ander jurylid dat ik ken) een beetje feedback kan geven over hoe ik gereden heb.

Wat stom ook dat ze je zomaar de avond van te voren nog even omwisselen op de startlijst.. En twee proeven moet tussen de starttijden idd 15 minuten zitten, maar hier gebeurt dat ook bijna nooit zo. Ik denk omdat ze vaak gewoon eerder beginnen omdat de jury er is en de eerste ruiter klaar is .

Mooie foto ook trouwens !
Wil je naar de L over met 10 winstpunten, of wil je nog langer in de B blijven?
Ik zit nog steeds met mijn M2-Z1 dilemma, maar denk dat ik toch maar over ga, al moet Faraj dan nog net ietsje scherper aan de hulpen komen te staan in de galop.
pi_40904917
Weer gefeliciteerd met je punten Elefes! Je schiet lekker op zo he? Volgens een goede vriendin viel de overgang M2-Z1 heel erg mee. Je zit nu op 19 punten? Volgens mij zou je de stap wel kunnen maken nu toch?

Jammer Kleintje van de laatste proeven. Stond er wel commentaar op de protocollen waar je iets mee kon?

Ik heb het in het ruime jaar dat ik nu start slechts 1x gehad dat ik vond dat ik te zwaar was beoordeeld terwijl het voor mijn gevoel en de mensen eromheen nette proeven waren. Maar het blijft een jurysport.

Vanavond heb ik les van m'n nichtje, leuk!
pi_40910369
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:03 schreef Juweel het volgende:
Weer gefeliciteerd met je punten Elefes! Je schiet lekker op zo he? Volgens een goede vriendin viel de overgang M2-Z1 heel erg mee. Je zit nu op 19 punten? Volgens mij zou je de stap wel kunnen maken nu toch?

Jammer Kleintje van de laatste proeven. Stond er wel commentaar op de protocollen waar je iets mee kon?

Ik heb het in het ruime jaar dat ik nu start slechts 1x gehad dat ik vond dat ik te zwaar was beoordeeld terwijl het voor mijn gevoel en de mensen eromheen nette proeven waren. Maar het blijft een jurysport.

Vanavond heb ik les van m'n nichtje, leuk!
Ik heb bij de pony's ook al eens Z1 gereden, en toen viel het idd mee. Maar ik heb nu een paard wat soms nogal moeilijk aan elkaar te rijden is in galop.. En de Z-proeven zijn wel iets veranderd.
Maar ik denk idd dat ik er gewoon voor ga Nog een paar maanden flink oefenen, en dan moet het lukken .
pi_40923698
Tuurlijk, gewoon voor gaan. je moet toch groeien in een klasse, en als ik vaak je punten voorbij zie komen lijkt het me echt geen enorm probleem!

Mijn les ging zo leuk vanavond! Was de eerste keer dat m'n nichtje me les gaf, en ze had zoveel nieuwe inzichten en tips, echt geweldig! Ze gaf ons hele leuke complimenten, ze vond de draf heel erg netjes en we hebben voor het eerst echt netjes schouderbinnenwaarts gereden. Gaan we zeker vaker doen! Ik ben overigens altijd zo blij met les, ik geef er kapitalen aan uit maar krijg er zoveel meer kennis voor terug!
pi_40937607
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:47 schreef Juweel het volgende:
Tuurlijk, gewoon voor gaan. je moet toch groeien in een klasse, en als ik vaak je punten voorbij zie komen lijkt het me echt geen enorm probleem!

Mijn les ging zo leuk vanavond! Was de eerste keer dat m'n nichtje me les gaf, en ze had zoveel nieuwe inzichten en tips, echt geweldig! Ze gaf ons hele leuke complimenten, ze vond de draf heel erg netjes en we hebben voor het eerst echt netjes schouderbinnenwaarts gereden. Gaan we zeker vaker doen! Ik ben overigens altijd zo blij met les, ik geef er kapitalen aan uit maar krijg er zoveel meer kennis voor terug!
Les is heel goed
Iedereen zou (prive)les moeten hebben .

Net even wezen kijken voor een stang en trenshoofdstel, mijn god wat zijn die dingen duur.. Maar ik heb het idee dat Faraj er wel lekkerder op zal gaan lopen (vooral in de galop) dus ik wil er toch wel naar over. Ben alleen zelf helemaal nieuw op dat gebied, dus dat wordt nog wat Maar met goede begeleiding van mijn instructeur moet het lukken..
Ben het er wel mee eens dat je moet groeien in een klasse, maar ik ga niet over voordat ik het idee heb dat het ook echt kan. Ik wil bij wijze van meteen een goed winstpunt kunnen rijden, ook al lukt dat natuurlijk niet altijd Vind het erg vervelend om maanden nodig te hebben voordat je op niveau bent..
pi_40996666
Elefes, gewoon de overstap doen en thuis zwaar doortrainen.

Ik ga bij 10 gelijk over, heb de B wel gezien, wil ervaring opdoen in het L1.

Ik heb niet naar het commentaar op de protocol gekeken. Heel raar ben ik daarin, ik doe het niet als ik goed of slecht heb gereden. Ik weet hoe ik wil rijden, ik weet wat mijn instructrice wil, ik weet hoe dat aanvoelt.
Er zitten teveel verschillen bij juryleden en ik vind het ook nooit boeiend welk jurylid ik heb. Want ik ga niet bij jurylid A wel diep rijden, bij jurylid B juist laag...
Ik rij zoals voor Treas goed is, als een jury er anders over denkt, dan is het jammer, als ik dan maar goed heb gereden. De echte feedback krijg ik van mijn instructrice, die ook jurylid is.
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 20:00:47 #67
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41007428
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden

[ Bericht 12% gewijzigd door fraubitch op 21-08-2006 01:40:59 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_41009995
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
[afbeelding]
Heb jij een kikker staan?

Zet je nieuwe vlam anders even op www.tinypic.com of zo.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 21:33:11 #69
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41010971
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:09 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Heb jij een kikker staan?

Zet je nieuwe vlam anders even op www.tinypic.com of zo.
als je de link aanklikt en dan op f5 ramt doet ie het wel, of via firefox
tinypic werkt niet bij mij
pi_41011270
Zowel met Opera als Firefox krijg ik ook een kikker.
quote:
Veel sites staan linken niet meer toe, en in plaats van je zorgvuldig geuploade plaatje krijg je dan ook vaak een plaatje met de melding dat linken niet is toegestaan. Niet echt wat je wilt natuurlijk als je net met veel moeite een paar mooie foto's hebt gemaakt en geplaatst.
Er zijn wel oplossingen.
hostingworld
photobucket
tinypic
Putfile
Primeserver
xs.to
eagleimg
freefilehosting
freepgs
mailfreeonline
imagehost
uploadhut
Even geleend uit de US FAQ.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_41012808
Ik ben 5e geworden op de Brabantse Kampioenschappen vandaag

Een stuk pittiger/brutaler gereden dan normaal, en dat heeft geholpen
Gisteren de eerste proef, wel wat fouten maar toch 3e met 200 en 184 punten. De eerste 8 mochten door naar vanochtend, waar uit drie ringen dus 24 mensen overbleven.
Heerlijk gereden, mooi voorwaarts, goede aanleuning, alles ging eigenlijk goed tot en met de tweede contragalop, toen sprong ie over.. Maar de rest was goed gegaan, en ik was toch nog 5e met 187 en 194 punten, en mocht overkampen vanmiddag. De beste zes nog een keer tegen elkaar, dit was duidelijk mijn minste proef.. Het werd Faraj allemaal teveel, hij werd vrij opgefokt van alles wat er gebeurde, en het was dus vrij moeilijk te rijden.. Maar toch nog 3/4e (ex aequo) met 180 en 194 punten. Over het totaal gezien dus goed voor de 5e plaats, en een startbewijs voor de Hippiade over 3 weken .
Ik ben trots op mijn Faraj en mijzelf , en het is me nu helemaal duidelijk hoe ik hem het beste kan rijden en de proef van vanochtend was mijn beste in de M2 tot nu toe.

Zal binnenkort eens kijken of ik wat leuke foto's heb, en of ik wellicht een proef online kan gooien die opgenomen is
pi_41013116
Gefeliciteerd Elefes, goed gedaan!
Ik ben benieuwd naar de foto's!
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:50:32 #73
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_41016020
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:56 schreef Kleintje het volgende:
Laat ff wat van je horen meid.
Ik heb je al verschillende mailtjes gestuurd maar ik hoor niks...

Bel, mail, kom langs. Doe iets!
pi_41022907
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
[afbeelding]

Zwarte paardjes zijn mooi, imho .
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2006 @ 10:43:10 #75
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41023092
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:36 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zwarte paardjes zijn mooi, imho .
ijsmeis mijn held
pi_41023610
Leuke fries! Komt lekker attent over zo!
pi_41023621
Sja... een goed paard heeft geen kleur.
En een mooi paard hoeft geen sportpaard te zijn...
Daar blijft een probleem zitten, mensen die op kleur gaan fokken en niet kijken of het wel past bij hun merrie....

Maar goed... terug naar waar heet over gaat...
Leuke fries... niet echt veel behang aan zijn benen... komt dat nog??? Is dat omdat hij nog jong is, of heeft hij er gewoon weinig???
pi_41023650
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:05 schreef Kleintje het volgende:
Sja... een goed paard heeft geen kleur.
En een mooi paard hoeft geen sportpaard te zijn...
Daar blijft een probleem zitten, mensen die op kleur gaan fokken en niet kijken of het wel past bij hun merrie....
Ik doe niet aan fokken . Of was deze reactie niet een reactie op de mijne?

Ik vind zwarte paarden gewoon mooi .
pi_41023771
fraubitch, da's inderdaad best wel een mooi paard zeg! Hoe hoog is hij?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2006 @ 11:12:25 #80
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41023802
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:04 schreef wendy-tje het volgende:
Leuke fries! Komt lekker attent over zo!
ja dankjewel ! Het is een onne x reitse, dus pittig x pittig. Dus ja het an zijn dat ie ietwat attent overkomt Hopelijk is ie ook attent tijdens het inrijden
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2006 @ 11:13:18 #81
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41023829
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik doe niet aan fokken . Of was deze reactie niet een reactie op de mijne?

Ik vind zwarte paarden gewoon mooi .
zijn ze ook en friezen fok je op kleur, je kunt nl kiezen uit zwart.....
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2006 @ 11:13:55 #82
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41023856
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:11 schreef buitenbeentje het volgende:
fraubitch, da's inderdaad best wel een mooi paard zeg! Hoe hoog is hij?
hij is 1.63 geloof ik, ze willen er volgend jaar mee naar de hengstenkeuring
pi_41023914
Zucht .

Ik ga weer gauw weg, voordat ik jaloers word enzo *mompeldemompel*
pi_41024181
Tipje tegen blaren/doorrijplekken: een goede wielrennersbroek (zit een soort zeemleren beschermstuk in, werkt perfect).
pi_41025621
Goeie tip... dat neem ik mee als ik naar amerika ga...
pi_41025747
Paardrijvakantie in Amerika?
pi_41029457
Ja... het lijkt me geweldig. Die kans krijg ik ook maar 1 keer denk ik
pi_41029811
Leuke maat voor een fries. Als ik het goed zag is het het ouderwetse type he?
Vind ik persoonlijk mooier dan dat nieuwe luxe gebeuren.
EN ja, friezen zijn zwart en dat moet zo blijven, het lieft ook vrij van kolletjes...
Maar de reactie 'ik hou van zwart dus het is een mooi paard' vind ik persoonlijk zo... zo... hoe zeg ik dat... zo pennymeisjesachtig. The black stallion, black beauty...
Black is beautifull, ook al zou het exterieurmatig niet kloppen of kan het paard niet lopen....
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2006 @ 20:39:07 #89
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41041106
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:17 schreef Kleintje het volgende:
Leuke maat voor een fries. Als ik het goed zag is het het ouderwetse type he?
Vind ik persoonlijk mooier dan dat nieuwe luxe gebeuren.
EN ja, friezen zijn zwart en dat moet zo blijven, het lieft ook vrij van kolletjes...
Maar de reactie 'ik hou van zwart dus het is een mooi paard' vind ik persoonlijk zo... zo... hoe zeg ik dat... zo pennymeisjesachtig. The black stallion, black beauty...
Black is beautifull, ook al zou het exterieurmatig niet kloppen of kan het paard niet lopen....
nee is het nieuwe type, echt een rijpaard fries, geen behang en korte,dunne manen. Lang voorbeen en smal.
We hebben nog een andere staan, oud type, vind ik ook veel mooier, maar keuringgericht niet correct, kleiner, compact, brede kaken en kort voorbeen (maar behang om van te kwijlen )
pi_41045780
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:04 schreef wendy-tje het volgende:
Ja... het lijkt me geweldig. Die kans krijg ik ook maar 1 keer denk ik
Ik heb eens een week paardrijvakantie in Portugal gedaan, en dat was echt geweldig Lekker door de bergen, door een rivier (ongelofelijk waar die paarden daar gewoon overheen lopen!), heel mooi allemaal

Fraubitch: ziet er mooi uit hoor, zo op die foto Heb niet zoveel verstand van Friezen, ik weet alleen dat ze in de dressuur meestal niet zo goed zijn (in ieder geval niet de laagste klassen die ik wel jureer), meestal wat te lang om goed aan elkaar te komen enzo.. Zijn ze daar wel mee aan het fokken, om dat er wat uit te krijgen? Verder vind ik het prachtige beesten (net als volbloed arabieren, die ik ook niet echt geweldige dressuurpaarden vind).
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Tipje tegen blaren/doorrijplekken: een goede wielrennersbroek (zit een soort zeemleren beschermstuk in, werkt perfect).
Denk dat ik dat idd maar eens ga proberen.. Zag ze laatst in een blaadje staan van paardenspullen
Maar voorlopig werkt de uierzalf ook nog wel goed
pi_41045807
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:39 schreef fraubitch het volgende:

[..]

nee is het nieuwe type, echt een rijpaard fries, geen behang en korte,dunne manen. Lang voorbeen en smal.
We hebben nog een andere staan, oud type, vind ik ook veel mooier, maar keuringgericht niet correct, kleiner, compact, brede kaken en kort voorbeen (maar behang om van te kwijlen )
Oh enne; foto's willen we zien
pi_41055807
Veeeeeel foto's
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:25:57 #93
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_41056033
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:17 schreef Kleintje het volgende:
Veeeeeel foto's
Laat ff wat van je horen!!
pi_41056754
Mauro... ik heb je eergisteren gemaild.
Enige mailadres wat ik van je heb is je gmail! Daarop heb ik je gemaild!!!!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:59:53 #95
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_41056990
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:52 schreef Kleintje het volgende:
Mauro... ik heb je eergisteren gemaild.
Enige mailadres wat ik van je heb is je gmail! Daarop heb ik je gemaild!!!!

Ik zie het In dat mailtje wat ik je gestuurd heb had ik vermeld dat ik dat mailadres bijna niet controleer...
pi_41192728
Wedstrijd van vandaag gaat niet door wegens alle regen. Maar heb me nog kunnen inschrijven voor een andere wedstrijd. Morgenavond mag ik. Om half 7 en om 7 uur. Dus wie weet rij ik dan die 3 punten wel en ben ik L1.

Burning Desire
pi_41194546
Walter heeft vandaag voor het eerst een bitje in gehad!

pi_41200601
Wendy-tje: heb je er al op gezeten? En hoe vindt hij het met zadel en hoofdstel?

Ik ga dan ook maar even een paar foto's neerzetten.. Niet de allermooiste, maar wel een leuk moment: ereronde op de kampioenschappen vorig weekend. Eerste foto in galop en tweede wat kort in de nek, maar dat was omdat meneer vond dat hij alle paarden voor 'm in moest halen Normaal laat ik 'm uiteraard wat meer lopen...

pi_41207262
Leuke foto's dames!

Zitten jullie ook dressuur te kijken? wat heeft Imke het netjes gedaan!!
pi_41207486
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:16 schreef Juweel het volgende:
Leuke foto's dames!

Zitten jullie ook dressuur te kijken? wat heeft Imke het netjes gedaan!!
Is het op tv?
Ik kan er echt rillingen van krijgen, als iemand een hele goede proef rijdt, vooral in de Grand-prix...
pi_41209079
Wat een topproef van Anky.
Niet te geloven die punten.
Ja... dit was super!

Hmm, wat ik morgen ook doe, mijn proef valt morgen in het niet bij wat ik nu heb gezien...
pi_41211619
Iemand enig idee of het nog ergens op internet te zien is ofzo?
Ik heb het gemist...

En het is zo prachtig om naar te kijken, dressuur

(alhoewel de dressuur die ik vandaag in de ring had niet zo prachtig was... ).
pi_41217874
Volgens mij staat er wel het een en ander op de site van WEG Aken!
pi_41223081
Anky heeft werkelijk prachtig gereden. De wissels gingen vlekkeloos, de piaffe en passage waren supermooi, en icm de muziek was het helemaal fantastisch! Die schimmel was ook mooi, alleen stoorde mij het heel erg dat hij zo ontzettend met z'n staart aan het zwiepen was tijdens de moeilijke oefeningen!
pi_41223128
Hoe ging je wedstirjd Kleintje?
pi_41230226
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 14:37 schreef Juweel het volgende:
Anky heeft werkelijk prachtig gereden. De wissels gingen vlekkeloos, de piaffe en passage waren supermooi, en icm de muziek was het helemaal fantastisch! Die schimmel was ook mooi, alleen stoorde mij het heel erg dat hij zo ontzettend met z'n staart aan het zwiepen was tijdens de moeilijke oefeningen!
Dat is idd vrij storend om te zien.. Sunrise had dat (eerst iig) ook vrij erg, hoewel het beeld verder heel mooi was (op Indoor Brabant, bij het losrijden had ik even gekeken).

Ik baal nu echt dat ik 't gemist heb het is zo mooi...
pi_41238163
Gisteren ging de wedstrijd niet door, afgelast door teveel regen. Maar ben ergens anders er op de lijst bij gezet voor vandaag. Ben net terug.
1 x tweede met 196 (2 winstpunten) en 1 x net buiten de prijzen met 193.
Dus 3 winstpunten.

IK BEN L1!!!!
Niet te geloven, 3 maanden geleden liep ze nog met een dikke buik. Nu heb ik in 4 wedstrijden (8 proefjes) 7 winstpunten gereden!!!!

Volgende week zondag in Hazerswoude starten we al L1. Dus ik moet nog even de proeven leren, ik rij ze namelijk altijd uit mijn hoofd.
pi_41249316
Gefeliciteerd! Precies de drie je nog nodig had dus

Hele nette punten!
pi_41249613
ben er ook echt blij mee.
Heb me net op de reservelijst gezet in Schiedam. Dus mocht de wedstrijd door de regen niet doorgaan in Hazerswoude dan kan ik daar L1 rijden!

We gaan op naar de top
pi_41249791
Winstpunten rijden is geweldig, maar het is helemaal speciaal als je je punten voor de volgende klasse op zak hebt. Je hebt groot gelijk dat je meteen over gaat, als je wijken erin zit moet het geen problemen opleveren lijkt me!
Gaat het nu nog makkelijker met het thuislaten van het veulen? Breekt ze de boel niet af?
pi_41250170
Gefeliciteerd Kleintje!

Op de een of andere manier had ik altijd het idee dat jullie al veel verder waren
pi_41250677
Het veulen is verdomd rustig met thuislaten. Die dame hinnikt wat en maakt af en toe een sprongetje.
Treas is op de trailer een draak, breekt de boel af. Opzadelen is ook een ramp. Maar als je er eenmaal opzit vergeet ze dat ze een veulen heeft en wil ze gewoon aan het werk. Een enkele keer hinnikt ze, maar daar blijf het dan ook bij.

Wendy-tje, toen ik Treas kocht was ze 3. In het jaar dat ze 4 werd, januari 2004 ben ik gaan starten. Ik heb toen 5 proeven gestart en 3 winstpunten gereden. Het ging te hard, ze was er niet aan toe.

Toen zijn we verhuisd naar Den Helder, dat was juli 2004. En van juli 2004 tot juli 2006 hebben we niets gedaan. In Den Helder veel op het strand gereden, genoten en al het dressuur vergeten.

Eind mei dit jaar haar veulen gekregen en daarna hebben we het gelijk opgepakt. Dus 8 juli de eerste wedstrijd weer en we gaan als een trein.

Juweel, ik vind het wijken er nog niet foutloos in zitten, maar dat zijn maar 2 onderdelen. Verder komt alleen de middengalop erbij en die gaat goed. De rest volgt sneller op elkaar. Dus gewoon goed op de letter rijden. Wijken heb ik altijd een onzinnig onderdeel gevonden. Ik train er wel wat op, maar als het niet foutloos gaat, dus precies voor een 6, dan neem ik er genoegen mee. Kan de punten ook zonder dat onderdeel rijden.

We hadden gisteren meerdere 8'en op de lijst, ook voor haar gangenwerk en daarnaast voor veel volte's en voor de middendraf. Dus het lijkt me dat het moet kunnen!
pi_41273806
Ik heb vanavond echt zo heerlijk gereden! Ze was heerlijk los en zelfs de galop, wat nog echt ons moeilijke punt is ging heerlijk! In plaats van heel hard door de bak sjezen galoppeerde ze heel langzaam en kon ik haar super op m'n zit rijden. De sprong was nog niet goed genoeg, maar ik vond het al heel wat dat ze zo fijn en beheerst te rijden was in galop!
Ik ben er echt nog steeds blij van! ben benieuwd hoe het morgen gaat!
pi_41292186
Voor de springliefhebbers:
http://www.aachen2006.de/accom_video.htm

Hier kan je live Aken volgen, en op WDR zenden ze nu ook tot 17 uur uit!
pi_41293258
Dank je wel voor de link
Iemand nog een goed middeltje tegen mok?
Walter heeft wat mok aan zijn ene achterbeen in de kootholte.
pi_41294885
Jaaa Zink en Zwavelpasta van de Paardendrogist. In een week was het weg, echt superspul!
pi_41294998
Gewoon Tea Tree zalf. Of de meest simpele sudocreme die bij de drogist te koop is. Is voor gevoelige babybilletjes. En het werkt super tegen mok en is lekker zacht, het bijt niet in zijn kootholtes!
pi_41296187
sudocreme eerst maar eens dan, had mjn instructrice het ook al over!
pi_41296856
TOP! Gerco 3e met Berlin en Nederland op een (voorlopig) eerste plaats! Alle combinaties waren foutloos!!
pi_41312167
Faraj heeft al jaren achter elkaar in de zomer wat korstjes aan zijn benen; eigenlijk alleen aan de onderkant net boven de hoef en in de kootholte, maar ook wel wat hoger op zijn onderbenen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Heb er wel eens zalf op gehad, maar dat werkte niet. Verder heeft hij er eigenlijk helemaal geen last van, maar soms gaat er wel eens een korstje af en dan is het een klein wondje. Dit jaar is het trouwens wel bijna helemaal weggebleven, maar vraag me gewoon af wat het kan zijn .

Zag idd op tv dat Nederland nog 1e stond bij het springen Heb het natuurlijk weer gemist op tv
pi_41354889
Kan ook mok zijn; het kan namelijk ook op de onderbenen zitten. Ik geloof dat het dan vaak rasp wordt genoemd.

Het Nederlandse team staat nog steeds op de eerste plaats! Vanavond vanaf 19:00 is volgens mij de laatst landenwedstrijd, de tv gaat in ieder geval aan!

Gisteren les gehad, ging weer erg lekker. Zondag weer op wedstrijd voor het eerst sinds 6 weken, ik heb er weer zin in!
pi_41355574
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:43 schreef Juweel het volgende:
Kan ook mok zijn; het kan namelijk ook op de onderbenen zitten. Ik geloof dat het dan vaak rasp wordt genoemd.

Het Nederlandse team staat nog steeds op de eerste plaats! Vanavond vanaf 19:00 is volgens mij de laatst landenwedstrijd, de tv gaat in ieder geval aan!

Gisteren les gehad, ging weer erg lekker. Zondag weer op wedstrijd voor het eerst sinds 6 weken, ik heb er weer zin in!
Succes! Wedstrijd is leuk

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het mok is, omdat hij het alleen in de zomer heeft.. Heb er wel al eens aan gedacht, en daar ook zalf voor gehaald, maar die werkte toen niet.

Iemand enig idee op welke zender het springen te volgen is vanavond, Duitsland of Eurosport? Wellicht kan ik daar nog wat van volgen...
pi_41361333
ZDF, vanaf 21:00 uur ongeveer!

[ Bericht 6% gewijzigd door Juweel op 31-08-2006 14:04:14 (tijd aangepast :)) ]
pi_41362775
Volgens mij is er ook wel het een en ander op eurosport te zien. Spannend... zou gaaf zijn als de springruiters weer eens wat bij elkaar rijden.

Zondag wedstrijd! Heb er zin in. Eerste keer L1. Proefjes gaan redelijk, het is nog niet super.

Waar ga jij op wedstrijd Juweel? En welke klasse?

Burning Desire is uit haar 1e halster gegroeid. Halster was te groot toen ze geboren was, zijn heel wat gaatjes toen bijgemaakt. Ik heb nu een afschuwelijk babyroze shetlander halster voor haar. Te groot. Dus net wat gaatjes bijgeprikt, nog ff dichtschroeien met een aansteker en dan heeft ze weer een halster! Ze groeit nu echt hard... en ze is stout.
Vandaag heeft ze een bandage gesloopt van mama, eergisteren al een sperriempje... *zucht*
pi_41363989
Mijn vriend en ik zijn het er over eens.
Na vorig jaar mijn paard te moeten verkopen, omdat ik weer naar school was gegaan. En al één jaar te weinig voor alles had. Hebben wij nu besloten, dat als ik klaar ben met school, en alles op de rit is, ook hier een mooie Friese ruin gaat komen.

Dit omdat ik, iets heb met friese, jaren gereden ook. Het karakter alles staat me zo goed aan.
En mijn vriend vind het nog wel eens leuk (2x in het jaar ) om een buitenrit te maken. Dus een Friese ruin, is ideaal voor ons.

Wel met papieren en dergelijke. Het eeste doel is gewoon voor de lol te lessen en rijden. Maar misschien als dit goed gaat, toch de wedstrijd ermee in te gaan.
Maar he, ik moet nog minimaal één jaar naar school
Kan nu al niet wachten totdat het weer zover is. Want he, wat mis ik het zeg. Dat rijden, dat praten tegen je paardje als je je even niet zo goed voelt. M'n maatje....
pi_41378305
Nederland wereldkampioen
Wat onwijs leuk!!!!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_41379616
Jaaaa echt supergoed! Weer goud er bij

Gerco Geweldig..
Ik heb ze allemaal gezien van Nederland, vond het echt heel spannend die laatste rit!
pi_41380056
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:51 schreef Elefes het volgende:
Jaaaa echt supergoed! Weer goud er bij

Gerco Geweldig..
Ik heb ze allemaal gezien van Nederland, vond het echt heel spannend die laatste rit!
Ik heb heel weinig durven kijken Ik vond het veel te spannend

En toen ze wonnen stond ik bijna te gillen voor de tv
And you know I might
  vrijdag 1 september 2006 @ 00:23:01 #129
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_41381140
Kan dit topic dicht ik word gek van FB die alleen over paarden praat
pi_41381171
wat een boel

paarden

``
pi_41391585
Dat springen gisteren was erg spannend!

En oh, wat is het fijn om een eigen paard te hebben. Gisterenmiddag moest ik mijn afstudeerpresentatie houden, erg spannend natuurlijk.
Gisterenmorgen de hele ochtend bij mijn paard geweest, heerlijk ontspannen, gedachten niet bij de presentatie maar lekker bij mijn paard!
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2006 @ 18:39:21 #132
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41401213
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan dit topic dicht ik word gek van FB die alleen over paarden praat
Ga zo door en ik neem mijn paardrijzweepje mee als ik op bezoek ben.
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:41:02 #133
125915 Dribbel_
pi_41401275
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:39 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Ga zo door en ik neem mijn paardrijzweepje mee als ik op bezoek ben.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2006 @ 18:46:51 #134
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41401421
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:41 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

oeh

OT:
Vandaag weer op Justus gezeten. Was de 6e keer. Heb nu voor het eerst gedraafd en op het einde los uitgestapt Hij heeft geen pas verkeerd gezet, liep zelfs al enigszins aan de teugel en hield halt op mijn zit alleen Waren alle paarden maar zo lief tijdens het inrijden
pi_41431702
Kleintje: Ik start L2 (moet er nog 2) en rijd morgen in Diemen. Het wordt tijd voor een klein muilkorfje voor Burning dus Succes morgen met je L1-debuut!

Rena: Ik heb ook staan gillen voor de tv, en wat was het spannend! Maar hoe die Duitser eraf ging had ik ook niet gewild hoor, ik vond het heel naar toen hij door de muur klapte. Dat ene balkje was prima geweest!

Ymme: Wat een fijn vooruitzicht! Was je vorige paard ook een Fries?

Fraubitch: Wat goed zeg! Super dat het allemaal zo makkelijk gaat!
pi_41436649
Juweel.. jij ook succes morgen!

FB: leuk zeg dat het lekker gaat. Maar eh... eerst zien, dan pas geloven FOTO'S!!!!!

Ik heb het niet gezien, de spannende springtoestanden

Ymme, heerlijk. Weet je al een beetje wat voor soort Friesje je wil?
pi_41451598
Gisteren een slechte generale. Mijn god wat liep Treas te kloten.
Ben er na 1,5 uur maar kwaad vanaf gegaan. Het wilde gewoon niet.
Vandaag pak ik haar op en... ze liep fantastisch.

Eerste proef liet ik het zelf halverwege afweten. Ik reed er niet meer voldoende aan en zo glipte langzaam de aanleuning steeds verder weg, was het impuls weg en werd het gewoon te makkelijk gereden. Gevolg: 171 punten. Op zich niet verkeerd voor een eerste keer L1.

Tweede proef, ze ging heerlijk, ik reed er lekker aan... en ik reed... VERKEERD! Ik krijg de slappe lach en we rijden verder. En jawel... die trut doet het nog een keer. Weer verkeerd. Sja... laten we het maar op genieten houden. Dat ik teveel aan het genieten was hoe ze ging.
Gevolg... -2 voor de eerste vergissing. En een -4 voor de tweede.
Op dat moment had ik mijn proef verkloot... dacht ik.
En... eindtotaal... 186 - 6
Dus ik had gewoon DIK een winstpunt kunnen hebben. Nu heb ik hem precies!

Ben er erg blij mee! We zijn nu echt L1 dressuur. L1 + 1!!!!!
pi_41451948
Hey Kleintje, toch nog goed gegaan dan! Jammer van het verkeerd rijden. Maar dat kan gebeuren...
En nu op naar de L2

Ik heb ook wel eens dat het niet lekker gaat met rijden. Of dat dan aan Faraj ligt of meer aan mij (of aan allebei) weet ik nooit, maar meestal hou ik dan gewoon op. Als het niet loopt dan loopt het niet, en voor een training ga ik niets pushen want je wordt alleen maar kwader dat het niet lukt, en dat heeft een averechts effect Een andere keer is het juist wel goed om door te rijden omdat er dan een oorzaak is dat het niet goed gaat (paard te fris, niet op aan het letten, etc.).

Gisteren ook nog even een proef geoefend. Op zich liep Faraj weer heerlijk, maar in de proef was hij niet meer zo bij de les, waardoor het voor mijn gevoel heel slordig was.
Maar ik heb er wel zin in, het gaat zo lekker met rijden op het moment ! En dat is zo genieten, als je aan het rijden bent en het gaat fijn. Ik merk ook dat het allemaal steeds makkelijker gaat, ik kan nu al vrij goed door de eenvoudige galopwissels heenkomen en de losse overgangen (galop-stap en stap-galop) gaan goed en heel makkelijk tegenwoordig. Waarschijnlijk ga ik over een paar weken bij de jaarlijkse clubwedstrijd Z1 starten
En binnenkort maar eens shoppen voor een stang- en trenshoofdstel, al wil ik daarmee niet te hard van stapel lopen.

Juweel, hoe was jouw wedstrijd gegaan??
pi_41452185
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:46 schreef fraubitch het volgende:

[..]

oeh

OT:
Vandaag weer op Justus gezeten. Was de 6e keer. Heb nu voor het eerst gedraafd en op het einde los uitgestapt Hij heeft geen pas verkeerd gezet, liep zelfs al enigszins aan de teugel en hield halt op mijn zit alleen Waren alle paarden maar zo lief tijdens het inrijden
Wat leuk Ik weet dat Justus wel eens een beetje opstandig kan zijn, maar een echte dame kan hem onder controle houden.
  zondag 3 september 2006 @ 15:53:31 #140
125915 Dribbel_
pi_41452904
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:25 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Wat leuk Ik weet dat Justus wel eens een beetje opstandig kan zijn, maar een echte dame kan hem onder controle houden.
Justus is bij mij altijd braaf
pi_41456486
Gelukkig hield je er nog een punt aan over Kleintje, anders was het best jammer geweest!

Ik heb lekker gereden, alleen waren beide (buiten)ringen totaal bewaterd en bemodderd. Ik durfde er niet helemaal 100% voor te gaan, was veel te bang dat we onderuit zouden gaan. Eerste proef terecht dan ook 178. Tweede proef ging voor mijn gevoel een stuk beter. Deze ring was eigenlijk nog slechter, vooral in de hoeken. Ik heb dus gewoon zo netjes mogelijk mijn rondjes gereden zonder echt te knallen. Was goed genoeg, want had daar 187 punten voor Met allemaal 7s onderaan voor rechtgerichtheid, effect van de hulpen en houding en zit. Ben erg tevreden dus! Nog 1 en dan ben ik M1 geklasseerd!
pi_41456608
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:01 schreef Kleintje het volgende:
Gisteren een slechte generale. Mijn god wat liep Treas te kloten.
Ben er na 1,5 uur maar kwaad vanaf gegaan. Het wilde gewoon niet.
Vandaag pak ik haar op en... ze liep fantastisch.
Ik had gisterne precies hetzelfde. Ze heeft de hele week heerlijk gelopen en gisteren wilde ze gewoon niet. Ik heb haar doorgereden tot ze ontspannen liep, en toen was het goed. Vandaag nog redelijk de kop erop in het begin, maar bij de 2e proef was ze al weer een stuk makkelijker.
pi_41457239
Het is de wind.
pi_41457336
Zal dat het zijn?
pi_41457366
Wij kennen hier de uitdrukking dat een paar 'de wind in de neus' heeft. Ik heb wel gemerkt dat mijn paarden (ik heb er nu geen meer, maar vroeger wel) onrustig werden van winderig weer.
pi_41457420
Zou best kunnen hoor, en het is nog een merrie ook! Wind + hormonen, tikt lekker aan
pi_41457886
Oh wij noemen het altijd de wind in de oren, en dan met name als het erg hard waait. Zelfs mijn Apollo (17 jarige ruin met pensioen) wil nog wel eens gek doen als t hard waait...
pi_41458389
Wind is daar idd een goeie voor En helemaal wind in combinatie met regen, of kou...
pi_41458592
Juweel... gefeliciteerd met je punt! Lekker hoor. Goed weekend dus!

Mijn paard wordt nooit gek van wind
Mijn paard doet ook nooit gek als anderen gek doen.
Dan gaat ze staan kijken met een blik van 'tering.. jullie worden moe'.

Nee... mijn paard doet alleen gek wanneer het haar uitkomt. Dan ziet ze ergens in een hoekje bakkabouters ofzo. En ook dan... rennen zal ze niet. Nee, dat is vermoeiend. Gewoon lekker met vier benen de lucht in. Of van links naar rechts springen.

Wind doet er eigenlijk niets. Om eerlijk te zijn was ze frisser toen het zo warm was dan dat ze vandaag was. Ow, baasje wil dat ik werk. Is goed, vandaag ben ik wel in de stemming om ervoor te gaan. Of het over een uurtje nog zo is, dat zie ik dan wel weer. Ligt eraan of de bakkabouters dan nog slapen.
Kan dus zo dat ze eerste 45 minuten top loopt en opeens fris wordt. Treasure is een beetje
  FOK!fotograaf zondag 3 september 2006 @ 21:27:05 #150
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41462402
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:25 schreef Mastertje het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 3 september 2006 15:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Justus is bij mij altijd braaf
Ga zo door en in spam jullie fotoboeken vol met paardenplaartjes

OT:
Ik zal binnenkort eens foto;s posten

Kleintje, L1 joh, je gaat me nog voorbijrijden als je zo doorgaat
pi_41467311
Trouwens, vergeet ik bijna nog het meest bizarre van de hele dag!

We kwamen aan in Diemen vanmorgen, en net toen we gingen betalen hoorde we al dat er een moeder het niet eens was met de jurering van haar dochter. Op dat moment komt het jurylid binnen met de moeder achter haar aan. De moeder begint te schreeuwen en te krijsen tegen de jury en voor we wisten wat er gebeurde ging de moeder de jury met een paraplu te lijf! De jury sloeg terug en toen sprong er iemand van het secretariaat tussen die ze uit elkaar haalde. Ze wordt voor de tuchtcommissie gedaagd en mag nooit meer starten in Diemen. Terecht als je het mij vraagt! Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt, ongelooflijk dat mensen zo laag kunnen zinken om iets als een hobby!
Normaal lees je dit soort dingen achterin de P&S....
pi_41467387
Ik vind het wel enorm lullig voor haar dochter Je zal maar zo'n moeder hebben zeg.
And you know I might
pi_41467824
Dat zijn van die ouders die vroeger niet mochten sporten en dat nu in proberen te halen door hun kinderen te "stimuleren".
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zondag 3 september 2006 @ 23:36:36 #154
125915 Dribbel_
pi_41468013
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:27 schreef fraubitch het volgende:

[..]

[..]

Ga zo door en in spam jullie fotoboeken vol met paardenplaartjes

OT:
Ik zal binnenkort eens foto;s posten

Kleintje, L1 joh, je gaat me nog voorbijrijden als je zo doorgaat
jij wel

OT:
wisten jullie dat een paard kleiner dan 1,58 een pony is
  zondag 3 september 2006 @ 23:45:13 #155
125915 Dribbel_
pi_41468359
wisten jullie dat als paarden hun mest eten ze een vitaminetekort hebben en die zo aanvullen?
pi_41468941
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:20 schreef Juweel het volgende:
Trouwens, vergeet ik bijna nog het meest bizarre van de hele dag!

We kwamen aan in Diemen vanmorgen, en net toen we gingen betalen hoorde we al dat er een moeder het niet eens was met de jurering van haar dochter. Op dat moment komt het jurylid binnen met de moeder achter haar aan. De moeder begint te schreeuwen en te krijsen tegen de jury en voor we wisten wat er gebeurde ging de moeder de jury met een paraplu te lijf! De jury sloeg terug en toen sprong er iemand van het secretariaat tussen die ze uit elkaar haalde. Ze wordt voor de tuchtcommissie gedaagd en mag nooit meer starten in Diemen. Terecht als je het mij vraagt! Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt, ongelooflijk dat mensen zo laag kunnen zinken om iets als een hobby!
Normaal lees je dit soort dingen achterin de P&S....
Wat een verhaal.. Ontzettend ongelofelijk dat mensen zo ver kunnen gaan
Ik kan me voorstellen dat mensen het er soms niet mee eens zijn, maar ga dan normaal aan een jurylid vragen waarom je zo beoordeeld bent.. Ik heb het gelukkig zelf (nog!) niet meegemaakt dat mensen ontevreden bij me om uitleg kwamen vragen om een bepaalde beoordeling, probeer er dan ook altijd zo veel en duidelijk mogelijk commentaar bij te zetten over het hoe en waarom van de cijfers.
Maar om iemand echt te lijf te gaan... Dat heb ik ook nog nooit gezien.

Ik dacht trouwens dat een pony t/m 1m56 ging?
pi_41468954
@ FB: ja, ik wil je voorbij Hoe hoog ben jij geweest? Ben zelf al hoger geweest, maar met dit paard is het echt weer opnieuw beginnen.

@ Juweel: ja, ouders van ponyruiters zijn vaak ernstig fanatiek. Ken jury's die het liefst geen ponymensen jureren. Wel bizar om het van dichtbij mee te maken.
pi_41469058
quote:
Een paard heeft een hoogte dat gemeten wordt bij de schoft. bij een schofthoogte tot 1.48 spreken we van een pony. bij een schofthoogte van 1.48 tot 1.57 spreken we van een klein paard (ook wel E-pony genoemd). en bij een schofthoogte van 1.57 en hoger spreken we van een paard.
Bron
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf maandag 4 september 2006 @ 00:49:12 #159
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41470152
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:06 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Bron
zegt ie toch? Kleinder dan 1,58 dus alles van 1,58 en hoger is een paard
E pony is een pony, de reden dat ie klein paard wordt genoemd is omdat er oa in belgie geen e pony bestaat, het is in nederland ingevoerd als tusenmaat voor de wedstrijdsport, zodat je de keus hebt om hem ofl bij de pony's of bij de paarden uit te brengen.
pi_41476771
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:49 schreef fraubitch het volgende:

[..]

zegt ie toch? Kleinder dan 1,58 dus alles van 1,58 en hoger is een paard
E pony is een pony, de reden dat ie klein paard wordt genoemd is omdat er oa in belgie geen e pony bestaat, het is in nederland ingevoerd als tusenmaat voor de wedstrijdsport, zodat je de keus hebt om hem ofl bij de pony's of bij de paarden uit te brengen.
Buitenland kent idd niet echt de E-pony, volgens mij mag je er ook niet mee naar het EK enzo..
Ik heb wel eens gehoord van mensen met een goedgekeurde hengst die dus net E was, dat ze degene die 't beestje moest meten gevraagd hadden of hij er geen D-pony van kon maken

Mijn paard is trouwens maar 1m62, gelukkig ziet hij er wel groter uit dan ie is .
pi_41481687
Hallo paardenliefhebbers!

Kunnen jullie me helpen aan kwalitatief hoogstaand beeldmateriaal over alles wat met paarden te maken heeft? Geen idee waar te zoeken namelijk! Het is voor commercieel gebruik.
pi_41482655
Tomaz, wat heb je precies nodig?
Ik heb hier het een en ander liggen op groot formaat jpg.
En, wat ga je er precies mee doen??
pi_41483183
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:27 schreef Kleintje het volgende:
Tomaz, wat heb je precies nodig?
Ik heb hier het een en ander liggen op groot formaat jpg.
En, wat ga je er precies mee doen??
Het liefst video van goede kwaliteit. Het gaat om materiaal dat op plasmaschermen te zien zal zijn op een paardenbeurs. Maar foto's zijn ook welkom in principe!
pi_41483648
video van goede kwaliteit... nee, daar kan ik je niet mee helpen. Heb hier nu wel een digitale camcorder liggen, maar weet niet hoe ik het daar vanaf moet krijgen, heb niet het juiste kabeltje...
Mocht je foto's willen, dan kan je me mailen...
pi_41499132
Ik heb wel een video van mijn eerste proef op de regiokampioenschappen, volgens mij is dat goede kwaliteit Beeldmateriaal ook genoeg trouwens, wel met copyrights (van mij).
Maar op een beurs op schermen..?
Hoe en wat precies? Wat gebeurt er mee, waarvoor dient het, wat voor een stand is het, etc. etc..
pi_41544510
Gisteren getraind, en er wat foto's van
Niet allemaal even scherp, maar toch leuk om dit topic nog meer te vullen met foto's

Uitgestrekte stap:

Keertwending naar links:

Stap:

Middengalop (hoewel het hier meer uitgestrekte galop lijkt):

Erg lekker had ik helaas niet gereden, aangezien er een paar mensen waren die het nodig vonden om met een mini-crossmotortje op het terrein te gaan rijden, en dan ook nog vlak bij de bak . Aan de ene kant een goede oefening, aan de andere kant heel vervelend als je even lekker wilt rijden...
pi_41550950
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:54 schreef Elefes het volgende:
Ik heb wel een video van mijn eerste proef op de regiokampioenschappen, volgens mij is dat goede kwaliteit Beeldmateriaal ook genoeg trouwens, wel met copyrights (van mij).
Maar op een beurs op schermen..?
Hoe en wat precies? Wat gebeurt er mee, waarvoor dient het, wat voor een stand is het, etc. etc..
Hoi, leuke foto's! Was op zoek naar allerlei beeldmateriaal, maar de organisatie waar ik stage loop heeft besloten om alleen eigen materiaal te gaan gebruiken. Dus bedankt voor jullie hulp/interesse, maar het gaat niet door.
pi_41551489
@elefes: leuke foto's
Ik zat eerst even te kijken, het leek alsof je paard een enorm lange rug heeft, maar nu denk ik eerder dat het zadel wat ver naar voren ligt?
pi_41553481
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:43 schreef wendy-tje het volgende:
@elefes: leuke foto's
Ik zat eerst even te kijken, het leek alsof je paard een enorm lange rug heeft, maar nu denk ik eerder dat het zadel wat ver naar voren ligt?
Tnx

Hij heeft geen lange rug nee, ik ben ook niet helemaal tevreden met hoe mijn zadel ligt. Het ligt te ver achterover, en inderdaad wat te ver naar voren. Probleem is dat het hier "goed" ligt op zijn rug, als ik het verder naar achter leg schuift het weer naar voren. De boom van het zadel kan ik wel verstellen, dus die ga ik na mijn volgende wedstrijd wat breder maken zodat het zadel als het goed is wat verder voorover komt te liggen. Als het me niet bevalt toch maar kijken voor een ander zadel...
Je ziet ook op de foto's dat ik af en toe wat achter in het zadel zak (omdat het achterover ligt).

Net eventjes Faraj getoilletteerd, zijn oortjes geschoren en manen een beetje bijgetrokken. Hij ziet er weer netjes uit Helaas ging hij meteen rollen toen ik hem buiten los liet
pi_41554826
Mooie foto's, al ben ik geen fan van recht afgeknipte staarten en rechtgetrokken manen. Maar wel een mooi paard om naar te kijken.
pi_41556351
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Mooie foto's, al ben ik geen fan van recht afgeknipte staarten en rechtgetrokken manen. Maar wel een mooi paard om naar te kijken.
Ik rij actief wedstrijden, dus dan "hoort" het (zelfs volgens de reglementen, niet omdat ik het vind horen..)
Maar de staart moet je toch sowieso wel een beetje bijhouden aan de onderkant, voordat hij zo lang wordt dat het paard er op gaat staan?
pi_41556441
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik rij actief wedstrijden, dus dan "hoort" het (zelfs volgens de reglementen, niet omdat ik het vind horen..)
Is het verplicht? Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus dat weet ik niet. Ik meende dat een 'hengstenvlecht' ook mocht, maar misschien is dat alleen bij bepaalde rassen (Friezen e.d.)...
quote:
Maar de staart moet je toch sowieso wel een beetje bijhouden aan de onderkant, voordat hij zo lang wordt dat het paard er op gaat staan?
Is met een beetje handigheid vast ook wel zo te knippen dat het er natuurlijk uitziet.

Maar 't is gewoon een persoonlijke voorkeur, hoor, daar hoef jij je niks van aan te trekken.
pi_41563725
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is het verplicht? Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus dat weet ik niet. Ik meende dat een 'hengstenvlecht' ook mocht, maar misschien is dat alleen bij bepaalde rassen (Friezen e.d.)...
[..]

Is met een beetje handigheid vast ook wel zo te knippen dat het er natuurlijk uitziet.

Maar 't is gewoon een persoonlijke voorkeur, hoor, daar hoef jij je niks van aan te trekken.
Weet ik Iedereen z'n eigen smaak Er wordt alleen zo gauw gedacht dat het allemaal zielig is enzo wat je doet met je paard.. Terwijl ik 't beste met het beest voor heb .

Hengstenvlecht mag inderdaad ook, dus dan zou je ze lang kunnen laten. Ook een matje kun je er van maken. Ik weet eigenlijk niet zeker of het bij alle rassen mag Nog eventjes opzoeken binnenkort.. Persoonlijk vind ik knotjes en een recht afgeknipte staart voor op wedstrijd wel het mooiste; je bent dan zelf ook helemaal netjes gekleed en dat past er wel bij.
pi_41575583
Smaken verschillen inderdaad
De meeste wedstrijdruiters hebben hun paarden inderdaad met korte manen en recht afgeknipte staart. Zelf ben ik fan van lange manen, dus die heeft mijn paard dan ook. Een nette hengstenvlecht kan ook heel mooi staan vind ik! Een matje is dan weer minder haha
pi_41583638
Ik ben wel fan van afgeknipte staarten en getrokken manen! Dat is idd een kwestie van smaak, en handig als je wedstrijden rijdt Nu moet ik wel zeggen dat Daisy met rijden haar staart echt heel extreem hoog draagt, dus het viel me laatst tijdens het poetsen pas echt op hoe lang hij was geworden, oeps!

Ik vind de foto's en je paard erg mooi Elefes! Het probleem met het zadel ken ik ook. Ik heb een Daaleman die goed past maar door Dees haar lage schoft, ronde ribben en inverhouding smalle schouder gaat t vrij snel naar voren liggen, tenzij ik heeel goed aansingel voor ik aan het werk ga.

Les gisteravond ging weer heel fijn. Overigens raar dat het galoponderdeel (wenden bij F op X rechtuit en voor C draven) tijdens mijn proeven best goed gaat (Zondag een 7 voor gehaald) terwijl ik er in de les niets van bak. Ik ben teveel bezig met nadenken of ik het wel goed doe dat ik het voor haar te moeilijk maak denk ik! Contragalop is waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen voor ons. Heeft iemand (behalve de fanatieke les die ik al heb natuurlijk) nog tips om spelenderwijs de contra af en toe op een makkelijke manier mee te pakken?

Hier nog ff een staartfotootje:

pi_41585154
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Juweel het volgende:
Ik ben wel fan van afgeknipte staarten en getrokken manen! Dat is idd een kwestie van smaak, en handig als je wedstrijden rijdt Nu moet ik wel zeggen dat Daisy met rijden haar staart echt heel extreem hoog draagt, dus het viel me laatst tijdens het poetsen pas echt op hoe lang hij was geworden, oeps!

Ik vind de foto's en je paard erg mooi Elefes! Het probleem met het zadel ken ik ook. Ik heb een Daaleman die goed past maar door Dees haar lage schoft, ronde ribben en inverhouding smalle schouder gaat t vrij snel naar voren liggen, tenzij ik heeel goed aansingel voor ik aan het werk ga.

Les gisteravond ging weer heel fijn. Overigens raar dat het galoponderdeel (wenden bij F op X rechtuit en voor C draven) tijdens mijn proeven best goed gaat (Zondag een 7 voor gehaald) terwijl ik er in de les niets van bak. Ik ben teveel bezig met nadenken of ik het wel goed doe dat ik het voor haar te moeilijk maak denk ik! Contragalop is waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen voor ons. Heeft iemand (behalve de fanatieke les die ik al heb natuurlijk) nog tips om spelenderwijs de contra af en toe op een makkelijke manier mee te pakken?

Hier nog ff een staartfotootje:

[afbeelding]
Rij je al M1? (Omdat die wending in de proef zit?)

Voor de contragalop: rij regelmatig een gebroken lijntje, bijvoorbeeld van 5 meter, en maak dat in de training af en toe wat scherper (richting 10 meter). Er dan erg goed op letten dat je de bocht niet te scherp maakt! Als je de van de hoefslag af gaat meer richting B of E richten, zodat je genoeg ruimte hebt voor de bocht.
Als dat goed gaat kun je eens een stukje contra doen, maar dan met makkelijke lijnen. Bijvoorbeeld een halve grote volte links gevolgd door een halve grote volte rechts, maar dan de helft die je in contragalop moet maken veel groter/ruimer rijden dan de eerste helft. Als hij een stukje goed doet, dan teruggaan naar de draf en goed belonen. Zo kun je 't steeds verder uitbreiden.
Let er altijd op dat je de goede stelling en buiging houdt (dus in de contragalop naar buiten!) en dat je je gewicht iets meer naar binnen/op de binnenbeugel (ook aan de buitenkant in contragalop) houdt.
Verder veel oefenen op meer verzameling, zodat je paard meer aan elkaar komt, dan heeft hij minder moeite met de contragalop. Rij wat schouderbinnenwaarts/schoudervoor in de galop, veel tempowisselingen, hou 'm aan het werk .
Dan moet het wel goed komen

Ik heb er ook een tijdje problemen mee gehad, maar toen reed ik al M2.. Dus elke keer in de proef was het erg moeilijk om die contra te rijden. Kost wat geduld (niet boos worden ook..) maar dan heb je ook wat

Binnenkort ga ik oefenen op de wissels, dat wordt ook nog leuk
pi_41585177
Ik denk dat je de meeste oefeningen al zal rijden, maar gebroken lijntjes werken er goed. En ik zou daarna steeds een paar passen doen en gelijk terughalen. Hier moet het paard ook sterker in worden. Dus begin met 2 passen en bouw dat uit.

Leuke foto's Elefes. Ziet er goed uit. Ja, het zadel ligt naar voren. Vind het paard niet extreem lang. Wel vind ik het paard en niet zo mooie lendenpartij hebben waardoor de overgang rug/kruis niet mooi is en behoorlijk week. Maar goed, genoeg paarden die er zo uitzien en het super doen!

Mooi gespierde schouder en bilpartij!
pi_41585556
Dankje voor je uitgebreide advies Elefes! Ik rij nog L2, maar de wenden oefening zit er al wel in. (Op de rechterhand is het van F naar B van hand veranderen in galop en dan voor B draven, dat gaat best goed)
Ik ga vanavond m'n best doen om bovenstaande tips in de praktijk toe te passen. En wat je zegt over de bocht niet té scherp maken, daar raak je precies de gevoelige snaar Dat doe ik dus wel. Rechtsom lukt dat redelijk, linksom gaat ze rennen en raakt ze uit balans. Alleen omdat ik haar dan waarschijnlijk niet goed genoeg voorbereid op de bocht. Het is ook waar dat de galop in de basis nog niet bevestigd is, daarom is de bocht in het wenden waarschijnlijk ook zo moeilijk nog. Maar ik denk zolang we keihard aan de basis blijven werken in galop het weinig kwaad kan als we er af en toe een heel klein stukje contra bijpakken, gewoon om haar voor te bereiden. Ik heb nu 9 punten in t L2, maar blijf daar rijden tot de galop beter voor elkaar is. Als dat goed gaat durf ik de overstap wel te maken.
pi_41585613
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:16 schreef Kleintje het volgende:
Ik denk dat je de meeste oefeningen al zal rijden, maar gebroken lijntjes werken er goed. En ik zou daarna steeds een paar passen doen en gelijk terughalen. Hier moet het paard ook sterker in worden. Dus begin met 2 passen en bouw dat uit.
precies! Gewoon elke keer een klein beetje erbij pakken, en de basis niet vergeten.
pi_41586112
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:29 schreef Juweel het volgende:
Dankje voor je uitgebreide advies Elefes! Ik rij nog L2, maar de wenden oefening zit er al wel in. (Op de rechterhand is het van F naar B van hand veranderen in galop en dan voor B draven, dat gaat best goed)
Ik ga vanavond m'n best doen om bovenstaande tips in de praktijk toe te passen. En wat je zegt over de bocht niet té scherp maken, daar raak je precies de gevoelige snaar Dat doe ik dus wel. Rechtsom lukt dat redelijk, linksom gaat ze rennen en raakt ze uit balans. Alleen omdat ik haar dan waarschijnlijk niet goed genoeg voorbereid op de bocht. Het is ook waar dat de galop in de basis nog niet bevestigd is, daarom is de bocht in het wenden waarschijnlijk ook zo moeilijk nog. Maar ik denk zolang we keihard aan de basis blijven werken in galop het weinig kwaad kan als we er af en toe een heel klein stukje contra bijpakken, gewoon om haar voor te bereiden. Ik heb nu 9 punten in t L2, maar blijf daar rijden tot de galop beter voor elkaar is. Als dat goed gaat durf ik de overstap wel te maken.
Gewoon lekker je tijd nemen inderdaad! Je hebt nog alle tijd om "hogerop" te komen
Er zijn zoveel ruiters die maar M1 gaan starten na jaren gereden te hebben, en vervolgens dus daar blijven hangen.. Dat is zo ontzettend zonde.
Probeer altijd goed te denken aan die bocht, vooral bij gebroken lijnen maar anders ook! Dat scheelt zoveel. Probeer je paard ook goed op te sluiten, en dus wat meer op de achterhand te krijgen, dan kun je er veel meer mee (en het is ook het uiteindelijke doel natuurlijk ). En ze zal niet zo snel gaan lopen. Succes er mee
pi_41587244
Weet je; ik heb eigenlijk geen echte ambities. Ik heb een paard wat het allerleukste karakter van de wereld heeft, en door haar bouw en gangen absoluut geen Topper zal zijn en worden. We hebben jarenlang (ze is al 12 jaar bij ons) in het bos gereden en zijn eigenlijk pas sinds vorig jaar april bezig met wedstrijden en pas 2,5 jaar met echt goede instructie en fanatiek dressuren.

Het verbaast me eerlijkgezegd al enorm hoe snel we zijn gegaan in verhouding. Ik had me vorig jaar voor het hele jaar in de B ingeschreven en daar waren we 1,5 maand later al uit. Het duurt vaak even voor het kwartje valt bij ons beiden maar als dat eenmaal gevallen is stromen de punten en bekers binnen.

Ik ben echt zo ongelooflijk trots op haar dat ze het zo geweldig leuk doet en zo haar best doet voor me! Klinkt misschien suf voor de ruiters die al 12462462x M1 en hoger zijn geweest maar voor mij is M1 al een enorme mijlpaal;als ik die 10 punten bij elkaar heb ga ik het vieren Verder zien we allemaal wel hoe het gaat. Voorlopig vind ik het superleuk en zie ik wel hoe ver we komen. En wat ook goed is, ik ben haar nu zo aan het gymnastiseren dat we hopelijk nog jarenlang plezier van haar blijven houden, en zij natuurlijk net zo goed! (Haar vader is Baccarat ox, die is ongeveer 31 geworden en haar moeder (Engels Volbloed met Arabier) leeft nog en is nu 28)
  donderdag 7 september 2006 @ 16:55:48 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41599274
Sinds vanavond ben ik de trotse eigenaar van drie pasjes contragalop!

Heb geoefend door haar op de tweede hoefslag in contra aan te springen, en daarna een klein gebroken lijntje. dat ging zo lekker dat ik de rechtsomkeert probeerde. Die ging super! Ze bleef op de hoefslag netjes doorgalopperen zonder heel hard in draf te vallen. Ik ben heeeel blij!
pi_41600505
Het nivo van de Juweel, Kleintje, Elefes en de rest van de dames hier zal ik wel nooit halen met één keer in de week rijden. Ik houd het wel bij regelmatig een buitenrit, afgelopen weekend lekker twee uur het bos in en hopelijk komende maandag of dinsdag lekker het strand op op Terschelling.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_41602922
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef Juweel het volgende:
Dat is toch alleen maar juist hartstikke leuk! Als het veel meer is dan je had verwacht
Ik heb met mijn pony Z1 gereden. Nooit een winstpunt (wel eens bij 1 jury eentje, maar gemiddeld over de twee juryleden dan weer niet), pony was ook absoluut geen Z-pony in zijn exterieur en gangen. Maar ik heb er heerlijk mee gereden en heel veel van geleerd. Dat was voor mij ook voor het eerst dat ik boven de L kwam, en ik vond het ook heel bijzonder toen ik naar de M ging Dan is het toch meer "echt" rijden vond ik altijd, omdat je dan de hele proef moet doorzitten enzo, meer oefeningen dan figuren, etc.
Mijn pony was er trouwens ook eentje van Baccarat (met nog wat haflingerbloed er in zelfs )
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:40 schreef Juweel het volgende:
Sinds vanavond ben ik de trotse eigenaar van drie pasjes contragalop!

Heb geoefend door haar op de tweede hoefslag in contra aan te springen, en daarna een klein gebroken lijntje. dat ging zo lekker dat ik de rechtsomkeert probeerde. Die ging super! Ze bleef op de hoefslag netjes doorgalopperen zonder heel hard in draf te vallen. Ik ben heeeel blij!
Gefeliciteerd
pi_41608732
Buitenbeentje... niveau is niets zonder enthousiasme en liefde voor de sport. Hebben een meisje op stal die regelmatig het bit door de mond rukt omdat het niet wil. Want ja, ze moet immers winstpunten rijden!

Wedstrijd rijden, hoge klasses of prijzen zeggen en doen mij niets. Er zijn mensen die nooit wedstrijd hebben gereden en toch een erg goed niveau hebben!

Mocht je vaker willen rijden, je mag altijd een keer langskomen.
Begin oktober verhuizen wij weer terug richting Den Helder, dus je mag altijd komen om op het strand te rijden!
pi_41608826
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:55 schreef Drugshond het volgende:
Uche.....
- ff offtopic -.
@Kleintje.
Zat je vroeger op Chatplaza/Gewoon (2002-2004) ?
.
pi_41608911
ow, om nog even op drugshond antwoord te geven. Nope... ben een oud WXS/Planet Internet figuurtje. 1997 / 1998 op chatroom #Muisje
pi_41610859
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:06 schreef Kleintje het volgende:
Buitenbeentje... niveau is niets zonder enthousiasme en liefde voor de sport. Hebben een meisje op stal die regelmatig het bit door de mond rukt omdat het niet wil. Want ja, ze moet immers winstpunten rijden!
Eens Ik combineer graag het wedstrijd rijden met het enthousiasme en liefde voor de sport (en de paarden). Ik ga wel op wedstrijd om goed te rijden, maar ook vooral om fijn te rijden, zowel voor mij als mijn paard. Het moet voor allebei leuk zijn. En al gaat het soms even wat minder, dan blijf ik met geduld doorgaat tot het wel weer goed gaat, dus op een fijne manier, ook voor mijn paard. Het geeft me wel een ontzettende kick als het gewoon allemaal fijn loopt en ik merk dat mijn paard er ook veel plezier aan beleeft.

Ieder zijn eigen ding Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die niets aan dressuur vinden of gewoon buitenrijden veel en veel leuker vinden. Het is ook heerlijk .
pi_41611083
Weet ik Kleintje, willen en kunnen rijden zijn twee verschillende dingen die bij de een beter samen gaan als bij de ander. En mensen die een paard met man en macht proberen te laten den wat ze willen zie ik bij ons op de manege gelukkig zelden.

Succes met jullie verhuizing en bedankt voor je aanbod, die houd ik in mijn achterhoofd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_41612330
Niveau zegt mij ook weinig, maar misschien is dat ook wel omdat ik dat niet heb
Ik heb sinds anderhalf jaar mijn eigen paard waar ik niet eens op rijd!
Daarvoor altijd verzorgpaarden en ponies. Altijd bij de ponyclub en later de rijvereniging gelest. Maar ja, zo gaat dat met verzorgpaarden, als je ze aan het lopen hebt, worden ze verkocht.
Behalve eentje dan, daar heb ik mee doorgetraind tot M2 niveau, die kon echt dansen op het laatst, was echt een genot om te rijden. Helaas was ik toen al 18 geweest en vonden ze het niet verstandig om een pony uit te brengen bij de paarden en tsja, de wil van de eigenaar is nog altijd wet.

Gisteren heb ik trouwens wat leuks gedaan. In Enschede Noord is een project waar kinderen voor 10 euro per maand elke week een half uurtje kunnen rijden op de ponyboerderij. Daar zoeken ze nog vrijwilligers. Gisteren voor het eerst meegeholpen daar, en misschien ga ik daar wel regelmatig lesgeven.
pi_41614518
Ik was altijd van de buitenritten. Endurance leek me wel wat. Ik maakte vanuit mezelf soms al gewoon ritten van vier, vijf uren. Competitie boeide me totaal niet. Gewoon ik en mijn paardje. Ik ben ook nooit een echt goede ruiter geworden ondanks 20 jaar rijden, maar ik kon wel goed met paarden omgaan (probleempaarden e.d., geduld en veel liefde).
pi_41617832
endurance
Volgend jaar wil ik graag een kennismakingsrit met Treas doen. Eens kijken of ons dat ligt.
Ik ben blij dat we terug gaan naar Den Helder, weer heerlijk door de duinen en over het strand.

Daarvoor in Den Helder deed ik dat alleen maar. Nu wil ik het dressuren daarmee combineren. Volgende week komt er een trekhaak onder mijn auto, dan kan ik een 1,5 paards trekken, moet ik 26 september wel voor mijn E rijbewijs slagen.

Ik wil dus heerlijk doorgaan!!!
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:39:20 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41624456
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:16 schreef Kleintje het volgende:
ow, om nog even op drugshond antwoord te geven. Nope... ben een oud WXS/Planet Internet figuurtje. 1997 / 1998 op chatroom #Muisje
- offtopic -
Grappig.... nee ik kende daar ook een 'Kleintje' en redelijk wat dingen doorbesproken.
ghe ghe ghe.... ik dacht ff is dit nou toeval of is dit iemand die ik al iets langer en beter ken.
- Toch ff polsen, maar bedankt voor je reply -
pi_41672814
Hippiade

Heerlijk gereden, hele jammere fout gemaakt met als gevolg een 2 en een 4 (en bij de andere jury een 3 en een 4) en toch niet helemaal eens met de uitslag.. Ik was 11e in een ring (totaal 3 ringen).
Maar ik hou het er maar op dat het voor mijn gevoel erg goed ging op de fout na, ik heb echt heerlijk gereden (lekker voorwaarts, maar helaas wilden de juryleden dat dus kennelijk niet zien dit keer..)
Mijn laatste M2-wedstrijd, nu op naar de Z1 ! Gisteren weer een Z proef geoefend, en dat moet wel gaan lukken als ik mijn hoofd er goed bij hou .

Een paar foto's:

(Helaas hebben ze bij de meeste foto's net op het verkeerde moment afgedrukt, zodat Faraj bijvoorbeeld net neer kwam in de uitgestrekte draf.. En dat ziet er niet zo mooi uit.)
pi_41687097
Hallo allemaal! Ik kom graag deelnemen in dit topic Mijn eerste post moet namelijk wel in een paardentopic gezet worden Ik ben de trotse eigenaresse van Jauke, een friese ruin van 4 jaar oud. Ik rij nog geen wedstrijden met hem, wil dit in de toekomst wel gaan doen maar eerst lekker rustig aan basis, basis en nog eens basis!
pi_41703631
Hoi Amable! Foto's graag

Elefes!! Super! Jammer van de jurering maar je hebt er maar mooi gereden. Ik vind de eerste en de laatste foto heel erg mooi. De tweede is net idd op een iets ongelukkig moment gemaakt. Mijn foto's zijn ook vaak zo, vooral in de galop lijkt het net alsof ze echt enorm op de voorhand duikt terwijl het in t eggie helemaal niet zo erg is!
pi_41719595
Ok Ik kom er trouwens achter dat ik verdacht weinig leuke rijfoto's heb... Nu worden er donderdag als het goed is weer foto's gemaakt dus hopelijk zit daar iets tussen wat ik durf te laten zien Tot die tijd mogen jullie het met deze foto's doen

pi_41723000
Die laatste foto, lekker

Ziet er mooi uit (al zit ik niet zo in de Friezen). Heb je hem iets van vrijheidsdressuur geleerd, of zat hij gewoon toevallig zo? .

Ik heb ook maar weinig echt mooie rijfoto's, meestal zijn die niet helemaal naar mijn zin .
pi_41723202
Prachtige foto's, Amable! Ik vind het een heel mooie Fries!

Ik ben ook altijd heel kritisch op mijn eigen foto's, ga echt zoeken naar vervelende fouten. Deze foto is niet echt een rijfoto, maar omdat ik zoveel ben afgevallen vind ik hem helemaal geweldig. Ik zag hem al staan op de site van de fotograaf, en had niet eens door dat ik het zelf was

Vanavond proef 16 geoefend, we hebben zondag onderlinge wedstrijd op stal en daar start ik voor de leuk een M1 proefje. Ging best goed! Sbw ging heel netjes, alleen vond ze de rechts- en linksomkeert in galop vrij moeilijk (ik ook trouwens ), ze changeerde zelfs een keertje. na nog wat oefenen ging het beter, ze kon al een paar passen doorgalopperen op de hoefslag. Alleen de bocht wat scherper maken is nog net te moeilijk. Het moeilijk is dat de oefening nade middengalop op de volte komt, en dan is ze vaak wat heet, en kan ik haar soms moeilijk terugrijden. Maar we zijn in ieder geval al lekker aan de gang!
  FOK!fotograaf maandag 11 september 2006 @ 23:05:33 #201
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41723280
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:57 schreef Elefes het volgende:
Die laatste foto, lekker

Ziet er mooi uit (al zit ik niet zo in de Friezen). Heb je hem iets van vrijheidsdressuur geleerd, of zat hij gewoon toevallig zo? .

Ik heb ook maar weinig echt mooie rijfoto's, meestal zijn die niet helemaal naar mijn zin .
Ik ben maar zo vrij om voor amable te reageren
Jauke kent vrijheidsdressuur, ze doen ok shows en Amable geeft ook les daarin
Erg gave foto's Amable
(jajaja, ooit post ik ook nog mijn foto's )
pi_41723696
Ze doen shows ook? wat gaaf!

Kleintje, ben jij eigenlijk nog gestart dit weekend?
pi_41724151
Mag ik hier stiekem ook een keer posten? Ontdanks pony.

FOK!fotograaf maandag 11 september 2006 @ 23:27:00 #204
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41724178
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:26 schreef Pony-Lover het volgende:
Mag ik hier stiekem ook een keer posten? Ontdanks pony.

foto's he
pi_41724224
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:27 schreef fraubitch het volgende:

[..]

foto's he
Ok

Mijn pony:

maandag 11 september 2006 @ 23:29:21 #206
125915 Dribbel_
pi_41724252
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ok

Mijn pony:
[afbeelding]

pi_41724275
Wat een leuke pony, Ponylover! Hoe heet ie, Blackie?
pi_41724291
quote:

[..]

Ok

Mijn pony:
[afbeelding]

Dat word nog wat als je er op gaat zitten
And you know I might
pi_41724331
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:30 schreef Juweel het volgende:
Wat een leuke pony, Ponylover! Hoe heet ie, Blackie?
Nee, hij heet Nero, passend bij zijn bloeddorstige uitstraling.

FOK!fotograaf maandag 11 september 2006 @ 23:33:12 #210
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41724376
quote:

[..]

Ok

Mijn pony:
[afbeelding]

kan ie ook kunstjes?
pi_41724381
Hij heeft inderdaad een bijna bloeddorstige uitstraling! Wat rijd je met hem, zeker Eventing?
pi_41724481
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:33 schreef fraubitch het volgende:

[..]

kan ie ook kunstjes?
Hij is zeer bedreven in het zingen van Poolse volksliedjes terwijl hij een pak melk drinkt.

pi_41724509
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:33 schreef Juweel het volgende:
Hij heeft inderdaad een bijna bloeddorstige uitstraling! Wat rijd je met hem, zeker Eventing?
en hij mag op Prinsjesdag zelfs voor de Goudenkoets.

pi_41724714
Met al z'n broertjes?
pi_41726284
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Ik ben maar zo vrij om voor amable te reageren
Jauke kent vrijheidsdressuur, ze doen ok shows en Amable geeft ook les daarin
Erg gave foto's Amable
(jajaja, ooit post ik ook nog mijn foto's )
Dat is echt tof
Faraj kent al een klein beetje "halt" en achterwaarts, en mij volgen, maar ik moet het weer eens meer gaan doen.. Nu doet ie het alleen goed als het 'm uit komt (al hou ik wel vol wanneer ik het van 'm vraag) .

En kom maar op met alle foto's!
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:03 schreef Juweel het volgende:

Vanavond proef 16 geoefend, we hebben zondag onderlinge wedstrijd op stal en daar start ik voor de leuk een M1 proefje. Ging best goed! Sbw ging heel netjes, alleen vond ze de rechts- en linksomkeert in galop vrij moeilijk (ik ook trouwens ), ze changeerde zelfs een keertje. na nog wat oefenen ging het beter, ze kon al een paar passen doorgalopperen op de hoefslag. Alleen de bocht wat scherper maken is nog net te moeilijk. Het moeilijk is dat de oefening nade middengalop op de volte komt, en dan is ze vaak wat heet, en kan ik haar soms moeilijk terugrijden. Maar we zijn in ieder geval al lekker aan de gang!
Ik vind schouderbinnenwaarts altijd een fijne oefening om te rijden het is ook heel handig, je kunt je paard er echt mee helpen alles beter te doen. Begin het nu pas te merken, mijn instructeur riep altijd wel dat ik schoudervoor moest rijden bij het terugrijden uit bijvoorbeeld de middengalop, maar ik deed dat nooit (genoeg). Nu doe ik het wel, en komt Faraj echt super terug, in 2 of 3 passen.
Ben nu flink aan het oefenen met het appuyeren, aankomende zaterdag als het goed is een Z1 proef rijden in een 20x60 bak bij een onderlinge wedstrijd. Ik ga mijn hoedje maar vast tevoorschijn halen .
pi_41729184
quote:

[..]

Ok

Mijn pony:
[afbeelding]

pi_41732118
Tof Elefes! En een goede test om even onderling te starten, ik heb er ook heel veel zin in!
pi_41744470
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:43 schreef Juweel het volgende:
Tof Elefes! En een goede test om even onderling te starten, ik heb er ook heel veel zin in!
Zeker Jij ook alvast veel succes
Ik heb zitten zoeken om me op te geven voor wat wedstrijden in oktober, om een paar keer gereden te hebben voordat de selecties beginnen, zijn er bijna geen wedstrijden hier in de buurt..
Normaal was dat nooit een probleem eigenlijk...
pi_41753791
In welke provincie start je dan? Hier in Utrecht/NH hebben we makkelijk in de buurt (max. 40 minuten afstand) tot eind van het jaar kunnen plannen!
pi_41754613
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:00 schreef Juweel het volgende:
In welke provincie start je dan? Hier in Utrecht/NH hebben we makkelijk in de buurt (max. 40 minuten afstand) tot eind van het jaar kunnen plannen!
Noord-Brabant .
Normaal is hier ook genoeg te rijden, maar nu in de drie weekenden in oktober dat ik weg wil niet.. Dus heb me opgegeven voor 1 wedstrijd waar ze een 20x40 bak hebben, en buiten losrijden En een wedstrijd waar ze hopelijk nog niet vol zitten waar ze wel grotere binnenrijbanen hebben.
Er zijn trouwens wel een paar wedstrijden meer, maar of ze zitten op ruim een uur rijden met de trailer, of ze staan alleen open voor combinaties binnen de kring, waar ik dan niet toe behoor.. Helaas .
pi_41754753
oei, ff vergeten dat je natuurlijk nu ook rekening houdt met de afmetingen van de ring

Wat dat betreft zijn we best heel erg verwend in deze regio, alles hutjemutje en de mogelijkheid tot het rijden van 2 proeven. Er is elk weekend wel een wedstrijd in de buurt, en 1 zelfs op 10 minuten! Maar die hebben wel winterstop.
pi_41780272
Ik doe in ook shows met Jauke Meer foto's staan op mijn site www.dse.nl/~dca81

Pony-lover > Wat een aparte horens heeft jou pony, is het een kruising met een stier?

Waar blijven jou foto's Fraubitch?!
pi_41780538
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:01 schreef Amable het volgende:

Pony-lover > Wat een aparte horens heeft jou pony, is het een kruising met een stier?

Jij bent ook zo iemand die 'alles' doet met haar paard, leuk. Ik had mijn paardje ook voor de kar, onder het zadel, voltige... Multifunctioneel.
pi_41781825
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:01 schreef Amable het volgende:

Wat ontzettend knap wat Jauke allemaal kent aan VD ! En dat in zo'n korte tijd eigenlijk.. Mooi hoor
Staat hij trouwens in St. Oedenrode? Dat is hier vlak in de buurt

Ik wil Faraj ook nog steeds dingen aanleren, maar helaas heb ik op het moment erg weinig tijd naast het rijden.. Maar achterwaarts kent hij al redelijk En blijven staan ook, als meneer zin heeft...
pi_41785996
Isegrim > Ik probeer idd zo multifunctioneel mogelijk te zijn, wel zo leuk voor zowel je paard als de ruiter! Zo doe ik ook lange teugel werk met Jauke, deze foto is gisteren gemaakt!

Elefes> Dank je wel! Waar ergens woon jij dan? Enneh, je hebt er eigenlijk maar weinig tijd voor nodig hoor, paar minuten voor of na het rijden om te oefenen is al genoeg!
pi_41786646
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:39 schreef Amable het volgende:

Elefes> Dank je wel! Waar ergens woon jij dan? Enneh, je hebt er eigenlijk maar weinig tijd voor nodig hoor, paar minuten voor of na het rijden om te oefenen is al genoeg!
Weet ik.. Toch weer eens wat oppakken
Maar je hebt het hem allemaal wel snel geleerd, in 1,5 jaar, of valt dat wel mee? En hoe vaak doe je dat per week? Faraj kan het denk ik wel leren, maar af en toe is hij vrij "lomp", en tegelijk veel te lief want als hij los is komt hij het liefst even naar je toe als je ook in de bak/wei bent .
En ik woon in Boxtel, niet zo ver weg dus .
pi_41786767
Da's idd in de buurt! Op zich ben ik er best veel mee bezig, Jauke is natuurlijk pas 4 dus rij ik nog niet zo veel, momenteel niet veel vaker dan ong 2 x per week. De rest van de week doen we dus andere dingen. Maar een jaar a anderhalf jaar is wel een reeele tijd waarin je ze heel wat kan leren. Maar, eerlijk is eerlijk, ik had ook al een ander paard een eind getraind en dus ook al ervaring. Als je als trainer ermee begint kan het iets langer duren. Maar toch, het gaat vaak best heel snel! En vooral, het is super leuk!
pi_41787395
Amable, wat toont die Fries van jou mooi! Echt een schitterend dier zeg!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_41787851

Het lijken Jut en Jul wel.
Links is een hengstveulen, Believe in Dreams. Is een Dreamcatcher x Cocktail (keurmerrie). Erg groot en draaft goed van de grond

Jut en Jul hebben touwtjes gevonden en kunnen daar leuk mee spelen.

Een van mijn eerste actiefoto's van haar. Mevrouw laat nooit actie zien als ik de camera bij me heb.

Ik word te groot voor mijn halster, dus mijn baasje heeft een gruwelijk lelijk halster voor me gekocht. Ernstig fout. Zie je hoe ik mishandeld wordt??

En nog 1 samen met mama. Mama heeft het zwaar met mij. Ze heeft nog maar weinig extra vlees. Baasje zegt ook steeds dat het tijd wordt dat ik weg ga bij mama omdat mama teveel slijt. Maar lijken onze koppies op elkaar???
pi_41792804
Wat een prachtig veulen joh!!! Maareh, dat halster kan echt niet hoor
pi_41794058
Ik vind die Dreamcatcher ontzettend leuk, van wat ik achter z'n maskertje zie!
pi_41795460
Die dreamcatcher heeft superpapieren, moeder heeft verdomd goede veulens voortgebracht.
Hij is wel groot en grof.
Vreselijk brutaal dier, grote oren maar correct gebouwd. Staat te koop

Amable, tnx for the compliments
pi_41799705
Net een goede les gehad met Walter.

Ik heb deze week serieus overwogen om hem te vekopen, maar met een nieuwe instructrice zie ik het weer zitten!
pi_41799964
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:28 schreef wendy-tje het volgende:
Net een goede les gehad met Walter.

Ik heb deze week serieus overwogen om hem te vekopen, maar met een nieuwe instructrice zie ik het weer zitten!
Klikte het niet met je vorige lesgever of hadden jullie hoe dan ook een enorme dip?

In ieder geval fijn dat het weer beter voelt!

Kleintje; mijn vriendje ziet me al aankomen, die ziet me met 1 paard al nooit, laat staan dat ik er een babypaard bijkoop

is wel een erg leuk veulen...zucht....
pi_41801321
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Amable het volgende:
Da's idd in de buurt! Op zich ben ik er best veel mee bezig, Jauke is natuurlijk pas 4 dus rij ik nog niet zo veel, momenteel niet veel vaker dan ong 2 x per week. De rest van de week doen we dus andere dingen. Maar een jaar a anderhalf jaar is wel een reeele tijd waarin je ze heel wat kan leren. Maar, eerlijk is eerlijk, ik had ook al een ander paard een eind getraind en dus ook al ervaring. Als je als trainer ermee begint kan het iets langer duren. Maar toch, het gaat vaak best heel snel! En vooral, het is super leuk!
Het is inderdaad leuk En ook mooi om te zien. Leer je ze het daarna ook makkelijk als je er op zit, bijvoorbeeld zo'n buiging?
Heb je binnenkort toevallig weer een demonstratie/show hier in de buurt?

Kleintje, wat een leuke foto's! Jut en Jul
Wat heeft het hengstveulen aan zijn knie, opgedroogd vuil, wat aftekeningen of een litteken?
Ik vind het halster wel schattig

wendy-tje, waarom verkopen? Al kan ik me voorstellen dat het vervelend is als je in een dip zit met rijdne, vooral als dat wat langer duurt kan dat heel vervelend zijn...
pi_41803959
Veulen vond het niet geslaagd om gespeend te worden, dus probeerde overal doorheen te denderen. Is een wond van nu 2 weken oud...
pi_41805379
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef Kleintje het volgende:
Veulen vond het niet geslaagd om gespeend te worden, dus probeerde overal doorheen te denderen. Is een wond van nu 2 weken oud...
Ai .
Hoe oud is Burning nu, en ga je haar er binnenkort ook af halen? Blijft ze dan wel op dezelfde stal staan?
pi_41915666
Elefes! Hoe ben je gegaan?

Met mij is het prima gegaan! Alleen hoorde ik de dag ervoor dat we ook proef 15 moesten rijden, ik had alleen proef 16 geoefend. Zaterdagavond nog een poging wagen om de lastige stukjes uit proef 15 erin te krijgen, maar gebroken lijjn was nog best lastig in galop! Eerste proef ging eigenlijk heerlijk, bij de tweede rechtsomkeert in galop kwam, ze een beetje tdh, maar de rest ging prima. In de eerste proef was ik eerste (van de 3) met 185 punten, en in de tweede proef 2e (van de 2) met toch nog 180 punten! Ik ben blij!
pi_41919980
Hey goed gedaan Juweel! Op naar de M1 dan maar

Bij mij ging het redelijk. Laat ik zeggen dat mijn punten vrij hoog waren (219 punten!) en dat ik op zich redelijk had gereden. Faraj was alleen net niet helemaal genoeg aan elkaar, waardoor ik niet zo goed kon rijden als we kunnen. Ik moest ook in een 20x40 bak rijden en dan heb je erg weinig ruimte om te corrigeren (als ik 'm meer aan elkaar had kunnen rijden/gereden had ik minder moeite gehad met de "kleine" bak). Het enige wat echt fout ging was een contragalop, daar viel hij uit. De eenvoudige galopwissels gingen best redelijk, en het halthouden-achterwaarts-voorwaarts in galop ging goed . Ik had nog een paar achten meer, alleen was die fout in de contragalop niet echt streng afgestraft (een 4, dat mag in de Z wel een 2 zijn). Al met al best tevreden voor een eerste keer, en ik vind het heel leuk om weer Z1 te rijden Over 2 weken mijn eerste "officiele" Z wedstrijd.
En natuurlijk heb ik met mijn hoedje gereden

Twee foto's van het losrijden:

Nu nog wachten op mijn stang- en trenshoofdstel
pi_42043432
Ik vind het persoonlijk altijd veel mooier als zo'n proef op een gewoon trensje wordt gereden
Zo te horen kun je dat best!
pi_42048503
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:10 schreef wendy-tje het volgende:
Ik vind het persoonlijk altijd veel mooier als zo'n proef op een gewoon trensje wordt gereden
Zo te horen kun je dat best!
Dat gaat ook wel goed komen Alleen denk ik dat het net wat toe kan voegen, een stang en trens.. Maar ik ben benieuwd, ik heb er zelf nog nooit mee gereden dus het zal wel wennen worden. Faraj kent het uiteraard ook nog niet, maar ik denk dat die het eerder fijner vindt; nog meer om op te kauwen

Hoe gaat het nu met rijden, en waarom wilde je je paard laatst verkopen?
pi_42049132
Omdat het gevaarlijk werd, als ik wat van mijn paard vroeg begon hij te trappen en omdat hij me in het verleden geraakt heeft, verstijf ik dan eigenlijk van angst.
De instructrice die ik had maakte het niet beter. Tijdens de les ging het goed, daarna dufde ik niet meer met hem aan de slag.

nu heb ik een andere instructrice gevonden die me op de een of andere manier wel weet te bereiken en me leert hoe ik met dat gedrag om kan gaan zonder zelf gevaar te lopen. Het is toch een vorm van dominant gedrag he? In de hoek slaan, veel geweld gebruiken heeft absoluut geen zin met dit paard en is eigenlijk ook niet nodig. Ik moet door lichaamstaal duidelijk maken dat ik toch de baas ben.
Hoe het verder gaat, tsja, ik weet het niet. Voorlopig lijkt dit goed en ik wil er ook voor gaan. Maar met dit paard heb ik al wel zoveel te stellen gehad dat ik me gewoon afvraag of wij wel de juiste combinatie zijn...
pi_42063149
Ai dat is wel moeilijk ja.. Maar toch goed dat je het nog probeert
Altijd moeilijk vind ik als je even vanalles te stellen hebt met je paard, je kunt niet gewoon maar even zeggen tegen 'm dat ie moet luisteren en wat hij precies moet doen..

Instructie is zo belangrijk met alles.. Ik heb wel eens les gehad van iemand waar mijn paard nooit fijn bij liep, het was gewoon helemaal anders dan mijn manier van rijden. Als ik nu les heb van mijn instructeur loopt Faraj eigenlijk altijd lekker; dat gaat gewoon erg goed en zijn manier van doen past heel goed bij mij en mijn paard.
pi_42063351
Dat heb ik ook weleens gehad, volgens mij kun je soms beter les hebben van iemand die zelf niet internationaal start bijvoorbeeld.
Een instructrice waar ik in het verleden behoorlijk mee botste reed internationaal eventing, maar het was echt niet mijn ding, zoals zij wilde dat ik die pony reed.

Mijn huidige instructrice heeft wel een goede opleiding, vooral in het lesgeven zelf.
pi_42310307
Gisteren mijn eerste officiele Z1 wedstrijd gehad...
En ik was 1e, met 209 punten. Dus eindelijk een echt winstpunt in de Z (Met mijn pony was het helaas net niet gelukt..)

Ik was zelf helemaal niet tevreden toen ik de ring uit kwam Faraj was niet lekker op aan het letten, niet dat hij erg kijkerig was (eerste keer binnen weer dit seizoen) maar hij was er net niet helemaal bij. Ik moest hem wat grotere hulpen geven en sommige oefeningen een beetje teveel "dwingen" het te doen dan zou horen. Vooral bij de eenvoudige galopwissels kwam dit er uit, die gingen niet helemaal goed terwijl we die juist zo goed kunnen, en daar baalde ik enorm van.
Ik had dus ook helemaal niet verwacht eerste te staan en een winstpunt te hebben. Al had ik wel vertrouwen in de jury (heb even in een andere klasse zitten kijken en daar had ze naar mijn mening erg correct gejureerd), toch kan het de volgende keer nog stukken beter.
Mijn moeder vond wel dat het er vrij goed uit zag, dus wellicht dat het dramatischer voelde dan het was.
Die nieuwe proeven leveren me trouwens ook meer punten op; van de 6 algemene onderdelen had ik er voor 5 een 7. Dat tikt ook nog lekker aan in de punten..

Gelukkig heb ik nu even geen wedstrijd, even wachten tot mijn nieuwe hoofdstel er is en dan daar lekker mee aan de gang, en over 4 weken weer op wedstrijd. Dan in een 20x60 bak gelukkig, want 20x40 rijdt niet al te fijn met een Z1-proef. Je hebt gewoon 0,0 tijd om je paard iets te corrigeren, het moet echt goed zijn wanneer je de ring in rijdt. En daar moet ik nog een beetje aan wennen
Maar het is wel heel tof om Z te rijden en eindelijk mijn winstpunt te hebben
pi_42311940

Roze
pi_42314291
'Pink, it's my new obsession. Pink, it's not even a question!'
pi_42318895
Elefes, gefeliciteerd! Officieel Z!!!!!

E n tis goed dat je zo zelfkritisch bent, dat houdt je lekker scherp! Ik vind het in ieder geval heel erg leuk voor je

Mijn proefjes gingen niet zo netjes, 176 en 178. Toch mooi richting de winstpunt maar ze was lekker stout en ik reed er niet genoeg aan. Ahc, het was weer erg gezellig en over 2 weken proberen we het in Weesp
pi_42353629
Ik heb afgelopen zondag Amable en Jauke aan het werk gezien op manege Hitland

Het was echt supergoed en superleuk om te zien
pi_42354314
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:06 schreef Juweel het volgende:
Elefes, gefeliciteerd! Officieel Z!!!!!

E n tis goed dat je zo zelfkritisch bent, dat houdt je lekker scherp! Ik vind het in ieder geval heel erg leuk voor je

Mijn proefjes gingen niet zo netjes, 176 en 178. Toch mooi richting de winstpunt maar ze was lekker stout en ik reed er niet genoeg aan. Ahc, het was weer erg gezellig en over 2 weken proberen we het in Weesp
Het kan altijd beter natuurlijk En het kan er wel goed uit zien, het moet ook goed voelen vind ik altijd..

Had je M1 gestart, of nog niet?
pi_42363913
Ik droomde vannacht over mijn laatste paard. Toch wel weer eens zin om te rijden, het is nu al een paar jaar geleden...
pi_42387202
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:11 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het kan altijd beter natuurlijk En het kan er wel goed uit zien, het moet ook goed voelen vind ik altijd..

Had je M1 gestart, of nog niet?
Nee, ik moet sowieso nog 1 punt rijden voor de M1, en als ik die heb blijf ik voorlopig lekker doorrijden in de L2. Eerst wil ik de basis voor ons gevoel goed hebben voor ik de overgang maak.
pi_42403189
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:44 schreef Marleentje215 het volgende:
Ik heb afgelopen zondag Amable en Jauke aan het werk gezien op manege Hitland

Het was echt supergoed en superleuk om te zien
Hé wat grappig! Heb je de eerste of de tweede show gezien? Of beide? Hij was tijdens de 2de show al wat moe, beetje afwezig. Maar het was ook een onwijs drukke dag voor 'em. Volgens mij vond hij het wel erg leuk hoor, hij voelde zich al helemaal thuis op de manege!
pi_42421907
Ik heb de eerste show gezien en de tweede alleen gehoord. Ik reed toen in de buitenbak, maar de speaker stond wel aan Toen wilde Jauke toch het dekje niet meer van zijn rug pakken ofzo?
Heel misschien heb je me trouwens wel gezien, toen je na de tweede show in de buitenbak stond reed ik daar met een rood jack aan op een bruin paard met een grote witte bles...

Die glitters in zijn manen waren trouwens ook errug leuk!
pi_42427785
Een geblingd paard?
pi_42431447
Marleentje215 > Ik heb je vast gezien, maar niet bewust, zoveel onbekende mensen en paarden Hij wou idd het dekje niet meer pakken, sterker nog, hij stond een beetje dwaas voor zich uit te kijken. Hij was er gewoon niet helemaal bij. Normaal is de aanwijzing dat hij het dekje van zijn rug moet/mag trekken dat ik de singel los maak. Dat zag je ook, hij stond er de eerste keer direct al aan te trekken Maar ik denk dat hij gewoon al best moe was, natuurlijk al een show gegeven, veel nieuwe indrukken, nieuwe stal veel mensen en andere paarden die telkens voor de stal heen en weer liepen dus ach, het is hem vergeven

Isegrim > Jaha, aangekleed in knalroze met glitters in de manen.
pi_42701347
wat hebben jullie ontettend leuke paarden zeg!! zitten erg leuke dieren tussen.

Ik kom me ook maar even voorstellen
Ik ben Lisanne, 17 jaar .. en zit sinds mijn 5e al in de paarden , dus vandaar kwam ik ook maar even gedag zeggen hier

sinds kort heb ik dan ook weer 2 hele leuke diertjes tot mijn beschikking
Amy een 2 jarige Haflinger merrie van de hengst Alfred van Braakzicht, en is nu 1.38 hoog
en Lance is een NRPS x ? (zit arabier bloed in) van 8, en zit rond de 1.56

Met lance Spring/Dressuur En men ik. erg leuk
en met amy ben ik vooral haar aan alles te laten wennen.. heerlijk om haar te zien opgroeien

Amy :

lance :
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_42715561
Leuke foto's allemaal
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_42822625
We hebben een poosje terug nieuwe hoefschoenen laten aanmeten voor Apollo, het derde paar inmiddels. Ze passen weer heel goed, zijn lekker stevig en alle verbeterpuntjes die we genoemd hebben bij het aanmeten, zijn toegepast! Firma Smit in Rijssen, weer super service!
Als er vragen zijn, post maar of PM maar

pi_42823187
Waarom precies die hoefschoenen?

Lijkt me eigenlijk best voordelen hebben.
pi_42827805
Ziet er goed uit!
Bevalt dat een beetje?
pi_42827810
Van wat voor materiaal zijn ze gemaakt? Hoe lang gaan ze mee en wat kosten ze?
pi_42828455
We hebben hoefschoenen omdat Apollo zwakke, slecht groeiende hoeven heeft. Hoefijzers verzwakten zijn hoeven en door de nagels waarmee ze vast zaten, gingen de hoeven scheuren en brokkelen. Ze zijn voor ons dus in plaats van hoefijzers. Ook kan je ze gebruiken als een soort tussenoplossing tussen ijzers en blote hoeven.
Ze behallen ons prima, we hoeven ons geen zorgen meer te maken over dat zn hoeven zo slecht groeien, zn ijzers loskomen en zn hoeven scheuren. Als we gaan rijden (en in verband met de artrose van Apollo, rijden we alleen nog buiten) loopt hij als een tierelier.
De schoenen zijn gemaakt van rubber. De onderkant van de schoenen (de donkere helft) lijkt het meest op een autoband, stug en stevig dus. De lichte bovenkant lijkt meer op de binnenband van een fiets, maar dan wel wat dikker. Dit zodat je de schoen makkelijk aan- en uit kan trekken. De schoenen sluiten met een soort ski-sluiting, die je zelf kan verstellen.
Hoelang ze meegaan, hangt van je paard en je rijstijl af. De zolen slijten natuurlijk wel, maar de meeste schoenmakers kunnen dit repareren. En anders kan je de schoenen terug sturen naar Rijssen. Er zijn mensen die 5 jaar doen met dezelfde schoenen. Als je veel buiten op harde ondergrond rijdt, slijten ze harder dan als je alleen op het strand rijdt natuurlijk. Bij ons gaan ze wat korter mee, omdat de vorm van Apollo's hoeven aan het veranderen is.
Voor het bekappen en aanmeten vand e schoenen betaal je 45 euro, de schoenen zijn per stuk 58,50 euro incl. btw. Er komt wel nog 12 euro verzendkosten bij, want je krijgt ze thuis gestuurd.
Overigens lijken hoefschoenen heel duur, maar als je ervan uitgaat dat ze minstens 2 jaar meegaan, ben je goedkoper uit dan als je je paard elke 6 tot 8 weken laat beslaan!

Voor verdere vragen, gil maar

Overigens: http://www.paardenschoenen.nl/index_nl.html
pi_42828939
Ik vind dat helemaal niet duur!
pi_42829069
sommige mensen vinden het wel duur want '2 schoenen is 120 euro, daar kan ik mn paard X keer van laten beslaan'
Jahaaaaa maar die schoenen gaan 2 jaar meeeheeee
pi_42829235
Ik had ze veel en veel duurder verwacht. Ik vind het wel een mooie optie, ook omdat een ijzer de hoef volgens mij toch enigszins belemmert...

Ik heb alleen geen paard meer.
pi_42829374
Ghehehee! Misschien is www.hoefnatuurlijk.nl wat voor je.
En wat niet (meer) is kan nog komen, toch?
pi_42829404
Ja, ooit, ooit... Ooit koop ik een pikzwarte volbloed Arabier. Ooit.
pi_42829741
Hehe, een hengst dan he?

fijn dat hij het zo goed doet op de hoefschoenen! Heb je er weleens problemen mee gehad, of wandelt hij er zo mee weg?
pi_42829767
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:59 schreef wendy-tje het volgende:
Hehe, een hengst dan he?
Alleen zijn de meeste maneges daar niet blij mee. Dus dan doe ik het tegen de tijd dat ik rijk ben en in een landhuis woon. *droom*
pi_42830688
Je wandelt zo weg met hoefschoenen, alleen is het net als bij mensen schoenen. Je moet eraan wennen. De bal van de hoef kan geïrriteerd raken bij te langdurig gebruik, daarom moet je t ook opbouwen. En niet vergeten je hoefschoenen uit te doen na gebruik, anders ruïneer je je paard zn hoefballen...

Heej Isegrim, bedoel je er toevallig zo-een?
pi_42830728
Ja. Alleen dan zonder kolletje.
pi_42830923
Ah jawel joh! zon kolletje is juist leuk!!
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_42831026
Nou, vooruit. Zo'n kolletje scheelt namelijk ook weer een paar duizend euro in de prijs.
pi_42831093
ach en anders verf je t kolletje toch weg met plakkaatverf?
pi_42831183
idd, wat verf doen wonderen

doe mij maar een mooie haflinger hengst

(tevens vader van mijn merrie)

zon mooi beest!
pi_42831221
sorry liiszle, maar ik heb meer met van die robuuste hafjes, niet dit verfijnde exemplaar. Nee, doe mij maar zo'n dikke met een gespleten kont
pi_42831244
Ik vind dit juist mooier bij een haflinger. Maar normaal houd ik wel van stevige / barokke paarden. Ik zou ook zo graag nog eens een shire berijden.
pi_42831310
jaaa een shire! Heerlijk, zo'n groot log mak ding onder je kont! Net of je op een bank zit
pi_42831312
een shire woow, dat lijkt me even anders, zeker omdat ik alleen maar op ponytjes rijd.. ik wil t nog wel een keertje doen hoor

wat is jullie favo ras dan ?
pi_42831340
Dat was voor mij al duidelijk geloof ik. De arabier.
pi_42831645
Inderdaaad mooie beestjes! zou alleen niets voor mij zijn, veels te gevoelig

ik ben meer van de koudbloedjes
pi_42831663
Doe mij maar hete paarden.
pi_42831812
ja, daar moet je wel mee om kunnen gaan
ik rijdt lance dus.. en die heeft ook arabieren bloed.. en hij is me afentoe al te heet
pi_42831911
Ik vind dat wel prettig. Arabieren zijn gevoelig en 'heet' (hoewel er ook erg rustige en relaxte dieren tussen zitten), maar wel heel eerlijk. Als ze voor je gaan, dan gáán ze ook echt voor je. Daarnaast vind ik het gewoon sprookjesdieren qua uiterlijk.
pi_42832100
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind dat wel prettig. Arabieren zijn gevoelig en 'heet' (hoewel er ook erg rustige en relaxte dieren tussen zitten), maar wel heel eerlijk. Als ze voor je gaan, dan gáán ze ook echt voor je. Daarnaast vind ik het gewoon sprookjesdieren qua uiterlijk.
en daar ben ik het helemaal mee eens!
pi_42835115
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:42 schreef Isegrim het volgende:
Ja, ooit, ooit... Ooit koop ik een pikzwarte volbloed Arabier. Ooit.
Ik ook In ieder geval, een volbloed arabier, de kleur maakt me niet zo heel veel uit..

Begin me niet over volbloedarabieren..
pi_42836155
* Orgasme krijgt
pi_42858408
Oh jezus die laaatste
pi_42859222
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:09 schreef liiszle het volgende:
Oh jezus die laaatste
Mooi he.. Ik vind de tekeningen (op het hoofd) van de eerste zo mooi Maar eigenlijk zijn ze allemaal mooi.
Ik kan uren kijken naar die beesten, je moet eens kijken naar de filmpjes die op internet staan bij sommige hengstenhouders. Wat een beweging...
pi_42859265
ja, die eerste heeft inderdaad een prachtige aftekening!
die beesten zijn zoooo elegant!
pi_42859280
al vind ik die bruine, met die zwarte achtergrond ook écht
pi_42860109
Ik vind arabieren vaak zo overdreven gefokt, da's zo jammer... Geef mij trouwens maar barokke paarden! Friezen, Andalusier, Lusitano's enz
pi_42860304
Volgens mij is het karakter van een paard eigenlijk belangrijker als hoe het er uit ziet, maar het oog wil uiteraard ook wel wat. En als het wat deze twee dingen klikt kan je heel veel plezier hebben met een paard, welk ras dan ook.

Maar dromen van een bepaald ras kan natuurlijk altijd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:48:46 #295
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_42860330
die foto's
pi_42860409
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:48 schreef fraubitch het volgende:
die foto's
maaaar rij jij nou ook paard dan?
pi_42860459
Fraubitch houdt zich bij de friezen Dat zijn tenslotte ook de mooiste
pi_42861788
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:47 schreef buitenbeentje het volgende:
Volgens mij is het karakter van een paard eigenlijk belangrijker als hoe het er uit ziet, maar het oog wil uiteraard ook wel wat. En als het wat deze twee dingen klikt kan je heel veel plezier hebben met een paard, welk ras dan ook.

Maar dromen van een bepaald ras kan natuurlijk altijd.
Inderdaad heel erg belangrijk. Ik zou ook geen paard willen met een echt rotkarakter (al zijn die er denk ik maar weinig), al was ie nog zo mooi.
Maar zo'n prachtige arabier in de wei later, waarbij het gewoon een genot is om naar te kijken, lijkt me echt prachtig. Ik vind het nu ook heerlijk om te kijken hoe Faraj helemaal opgefokt de bak door gaat, staart omhoog en gaan. Showen maar
pi_42862308
Ja, zo zie ik bij onze manege ook regelmatig een paard rondlopen, schitterend gezicht.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_42866131
Ik vind arabierenkruisingen over het algemeen fijne paarden om mee te werken.
Daarom heb ik er zelf ook 1
pi_42866235
och, ik heb net toch heerlijk gereden zeg! woensdag wedstrijd! heb er zin in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')