quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Juweel het volgende:Ik ben wel fan van afgeknipte staarten en getrokken manen! Dat is idd een kwestie van smaak, en handig als je wedstrijden rijdt
![]()
Nu moet ik wel zeggen dat Daisy met rijden haar staart echt heel extreem hoog draagt, dus het viel me laatst tijdens het poetsen pas echt op hoe lang hij was geworden, oeps!
Ik vind de foto's en je paard erg mooi Elefes! Het probleem met het zadel ken ik ook. Ik heb een Daaleman die goed past maar door Dees haar lage schoft, ronde ribben en inverhouding smalle schouder gaat t vrij snel naar voren liggen, tenzij ik heeel goed aansingel voor ik aan het werk ga.
Les gisteravond ging weer heel fijn. Overigens raar dat het galoponderdeel (wenden bij F op X rechtuit en voor C draven) tijdens mijn proeven best goed gaat (Zondag een 7 voor gehaald) terwijl ik er in de les niets van bak. Ik ben teveel bezig met nadenken of ik het wel goed doe dat ik het voor haar te moeilijk maak denk ik! Contragalop is waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen voor ons. Heeft iemand (behalve de fanatieke les die ik al heb natuurlijk) nog tips om spelenderwijs de contra af en toe op een makkelijke manier mee te pakken?
Hier nog ff een staartfotootje:
[
afbeelding]
Rij je al M1? (Omdat die wending in de proef zit?)
Voor de contragalop: rij regelmatig een gebroken lijntje, bijvoorbeeld van 5 meter, en maak dat in de training af en toe wat scherper (richting 10 meter). Er dan erg goed op letten dat je de bocht niet te scherp maakt! Als je de van de hoefslag af gaat meer richting B of E richten, zodat je genoeg ruimte hebt voor de bocht.
Als dat goed gaat kun je eens een stukje contra doen, maar dan met makkelijke lijnen. Bijvoorbeeld een halve grote volte links gevolgd door een halve grote volte rechts, maar dan de helft die je in contragalop moet maken veel groter/ruimer rijden dan de eerste helft. Als hij een stukje goed doet, dan teruggaan naar de draf en goed belonen. Zo kun je 't steeds verder uitbreiden.
Let er altijd op dat je de goede stelling en buiging houdt (dus in de contragalop naar buiten!) en dat je je gewicht iets meer naar binnen/op de binnenbeugel (ook aan de buitenkant in contragalop) houdt.
Verder veel oefenen op meer verzameling, zodat je paard meer aan elkaar komt, dan heeft hij minder moeite met de contragalop. Rij wat schouderbinnenwaarts/schoudervoor in de galop, veel tempowisselingen, hou 'm aan het werk
![]()
.
Dan moet het wel goed komen
![]()
Ik heb er ook een tijdje problemen mee gehad, maar toen reed ik al M2.. Dus elke keer in de proef was het erg moeilijk om die contra te rijden. Kost wat geduld (niet boos worden ook..) maar dan heb je ook wat
![]()
Binnenkort ga ik oefenen op de wissels, dat wordt ook nog leuk
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.