Geeft niet Hobje.
3 september ga ik weer daar wedstrijd rijden.
Hoe ging het. Vanmorgen was het vlechten verdomd lastig.
Burning bleef aan mijn t-shirt trekken en aandacht vragen. Maar gelukkig is het toch nog gelukt.
Bakkie thee op, trailer aankoppelen, spullen in de trailer, omkleden, beenbeschermers om en in de trailer. Ze stonden binnen een paar seconden.
Op de wedstrijd aangekomen eerst aangemeld, toen plasje doen en Treas van de trailer gehaald. Burning moest blijven staan. Opgezadeld, beenbeschermers om en naar de losrijbaan.
Het ging lekker, behalve dat ze maar bleef hinneken om antwoord te krijgen van het veulen en daardoor steeds opnieuw een hoop spanning.
De spanning ging weg. Nog 5 minuten en ik moest mijn proef in. Dus bandages en peeskappen af. Ik mijn jasje aan... maar daar ging het mis. Mevrouw dacht dat ze klaar was. Geen geduld meer. Dus... steigeren
Dit bleef doorgaan. Omtrekken, wegrijden, schakelen en nog een nieuwe poging. Bij het halthouden ging het steeds mis.
1e proef in. Slechte bodem waardoor een misstap bij de middendraf. Gelijk tegen de hand en spanning. De hele proef moest ik keihard eraan werken om spanning weg te laten vloeien. Het eind... halthouden en groeten. Na het groeten stond Treas op 2 benen. Ik heb haar daar in de rijbaan nog op haar flikker gegeven en de jury gaf me een
![]()
omdat ze het goed vond.
2e proef. Mevrouw had geleerd van de ruzie. Spanning was weg en ik kon nu gewoon brutaal rijden en ervoor gaan. Ze ging heerlijk. Ik heb punten laten liggen, het had vele malen beter gekund.
Maar goed, 1e proef 180 punten, dus precies winst.
2e proef 189 punten, dus winst en nog 9 punten over! Hier was ik 2e van de 9!
Was zeer tevreden.
Te bedenken dat ik 2 jaar op het strand heb gecrosst en haar nu net weer 3,5 tot 4 weken onder het zadel heb. En dan de stress van een veulen wat ze achterlaat en hoort hinneken. Als ik onder deze omstandigheden kan leren rijden dan kan het alleen nog maar beter worden.
Foto's volgen!!!!