abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41786646
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:39 schreef Amable het volgende:

Elefes> Dank je wel! Waar ergens woon jij dan? Enneh, je hebt er eigenlijk maar weinig tijd voor nodig hoor, paar minuten voor of na het rijden om te oefenen is al genoeg!
Weet ik.. Toch weer eens wat oppakken
Maar je hebt het hem allemaal wel snel geleerd, in 1,5 jaar, of valt dat wel mee? En hoe vaak doe je dat per week? Faraj kan het denk ik wel leren, maar af en toe is hij vrij "lomp", en tegelijk veel te lief want als hij los is komt hij het liefst even naar je toe als je ook in de bak/wei bent .
En ik woon in Boxtel, niet zo ver weg dus .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41786767
Da's idd in de buurt! Op zich ben ik er best veel mee bezig, Jauke is natuurlijk pas 4 dus rij ik nog niet zo veel, momenteel niet veel vaker dan ong 2 x per week. De rest van de week doen we dus andere dingen. Maar een jaar a anderhalf jaar is wel een reeele tijd waarin je ze heel wat kan leren. Maar, eerlijk is eerlijk, ik had ook al een ander paard een eind getraind en dus ook al ervaring. Als je als trainer ermee begint kan het iets langer duren. Maar toch, het gaat vaak best heel snel! En vooral, het is super leuk!
pi_41787395
Amable, wat toont die Fries van jou mooi! Echt een schitterend dier zeg!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_41787851

Het lijken Jut en Jul wel.
Links is een hengstveulen, Believe in Dreams. Is een Dreamcatcher x Cocktail (keurmerrie). Erg groot en draaft goed van de grond

Jut en Jul hebben touwtjes gevonden en kunnen daar leuk mee spelen.

Een van mijn eerste actiefoto's van haar. Mevrouw laat nooit actie zien als ik de camera bij me heb.

Ik word te groot voor mijn halster, dus mijn baasje heeft een gruwelijk lelijk halster voor me gekocht. Ernstig fout. Zie je hoe ik mishandeld wordt??

En nog 1 samen met mama. Mama heeft het zwaar met mij. Ze heeft nog maar weinig extra vlees. Baasje zegt ook steeds dat het tijd wordt dat ik weg ga bij mama omdat mama teveel slijt. Maar lijken onze koppies op elkaar???
pi_41792804
Wat een prachtig veulen joh!!! Maareh, dat halster kan echt niet hoor
pi_41794058
Ik vind die Dreamcatcher ontzettend leuk, van wat ik achter z'n maskertje zie!
pi_41795460
Die dreamcatcher heeft superpapieren, moeder heeft verdomd goede veulens voortgebracht.
Hij is wel groot en grof.
Vreselijk brutaal dier, grote oren maar correct gebouwd. Staat te koop

Amable, tnx for the compliments
pi_41799705
Net een goede les gehad met Walter.

Ik heb deze week serieus overwogen om hem te vekopen, maar met een nieuwe instructrice zie ik het weer zitten!
pi_41799964
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:28 schreef wendy-tje het volgende:
Net een goede les gehad met Walter.

Ik heb deze week serieus overwogen om hem te vekopen, maar met een nieuwe instructrice zie ik het weer zitten!
Klikte het niet met je vorige lesgever of hadden jullie hoe dan ook een enorme dip?

In ieder geval fijn dat het weer beter voelt!

Kleintje; mijn vriendje ziet me al aankomen, die ziet me met 1 paard al nooit, laat staan dat ik er een babypaard bijkoop

is wel een erg leuk veulen...zucht....
pi_41801321
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Amable het volgende:
Da's idd in de buurt! Op zich ben ik er best veel mee bezig, Jauke is natuurlijk pas 4 dus rij ik nog niet zo veel, momenteel niet veel vaker dan ong 2 x per week. De rest van de week doen we dus andere dingen. Maar een jaar a anderhalf jaar is wel een reeele tijd waarin je ze heel wat kan leren. Maar, eerlijk is eerlijk, ik had ook al een ander paard een eind getraind en dus ook al ervaring. Als je als trainer ermee begint kan het iets langer duren. Maar toch, het gaat vaak best heel snel! En vooral, het is super leuk!
Het is inderdaad leuk En ook mooi om te zien. Leer je ze het daarna ook makkelijk als je er op zit, bijvoorbeeld zo'n buiging?
Heb je binnenkort toevallig weer een demonstratie/show hier in de buurt?

Kleintje, wat een leuke foto's! Jut en Jul
Wat heeft het hengstveulen aan zijn knie, opgedroogd vuil, wat aftekeningen of een litteken?
Ik vind het halster wel schattig

wendy-tje, waarom verkopen? Al kan ik me voorstellen dat het vervelend is als je in een dip zit met rijdne, vooral als dat wat langer duurt kan dat heel vervelend zijn...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_41803959
Veulen vond het niet geslaagd om gespeend te worden, dus probeerde overal doorheen te denderen. Is een wond van nu 2 weken oud...
pi_41805379
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef Kleintje het volgende:
Veulen vond het niet geslaagd om gespeend te worden, dus probeerde overal doorheen te denderen. Is een wond van nu 2 weken oud...
Ai .
Hoe oud is Burning nu, en ga je haar er binnenkort ook af halen? Blijft ze dan wel op dezelfde stal staan?
pi_41915666
Elefes! Hoe ben je gegaan?

Met mij is het prima gegaan! Alleen hoorde ik de dag ervoor dat we ook proef 15 moesten rijden, ik had alleen proef 16 geoefend. Zaterdagavond nog een poging wagen om de lastige stukjes uit proef 15 erin te krijgen, maar gebroken lijjn was nog best lastig in galop! Eerste proef ging eigenlijk heerlijk, bij de tweede rechtsomkeert in galop kwam, ze een beetje tdh, maar de rest ging prima. In de eerste proef was ik eerste (van de 3) met 185 punten, en in de tweede proef 2e (van de 2) met toch nog 180 punten! Ik ben blij!
pi_41919980
Hey goed gedaan Juweel! Op naar de M1 dan maar

Bij mij ging het redelijk. Laat ik zeggen dat mijn punten vrij hoog waren (219 punten!) en dat ik op zich redelijk had gereden. Faraj was alleen net niet helemaal genoeg aan elkaar, waardoor ik niet zo goed kon rijden als we kunnen. Ik moest ook in een 20x40 bak rijden en dan heb je erg weinig ruimte om te corrigeren (als ik 'm meer aan elkaar had kunnen rijden/gereden had ik minder moeite gehad met de "kleine" bak). Het enige wat echt fout ging was een contragalop, daar viel hij uit. De eenvoudige galopwissels gingen best redelijk, en het halthouden-achterwaarts-voorwaarts in galop ging goed . Ik had nog een paar achten meer, alleen was die fout in de contragalop niet echt streng afgestraft (een 4, dat mag in de Z wel een 2 zijn). Al met al best tevreden voor een eerste keer, en ik vind het heel leuk om weer Z1 te rijden Over 2 weken mijn eerste "officiele" Z wedstrijd.
En natuurlijk heb ik met mijn hoedje gereden

Twee foto's van het losrijden:

Nu nog wachten op mijn stang- en trenshoofdstel
pi_42043432
Ik vind het persoonlijk altijd veel mooier als zo'n proef op een gewoon trensje wordt gereden
Zo te horen kun je dat best!
pi_42048503
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:10 schreef wendy-tje het volgende:
Ik vind het persoonlijk altijd veel mooier als zo'n proef op een gewoon trensje wordt gereden
Zo te horen kun je dat best!
Dat gaat ook wel goed komen Alleen denk ik dat het net wat toe kan voegen, een stang en trens.. Maar ik ben benieuwd, ik heb er zelf nog nooit mee gereden dus het zal wel wennen worden. Faraj kent het uiteraard ook nog niet, maar ik denk dat die het eerder fijner vindt; nog meer om op te kauwen

Hoe gaat het nu met rijden, en waarom wilde je je paard laatst verkopen?
pi_42049132
Omdat het gevaarlijk werd, als ik wat van mijn paard vroeg begon hij te trappen en omdat hij me in het verleden geraakt heeft, verstijf ik dan eigenlijk van angst.
De instructrice die ik had maakte het niet beter. Tijdens de les ging het goed, daarna dufde ik niet meer met hem aan de slag.

nu heb ik een andere instructrice gevonden die me op de een of andere manier wel weet te bereiken en me leert hoe ik met dat gedrag om kan gaan zonder zelf gevaar te lopen. Het is toch een vorm van dominant gedrag he? In de hoek slaan, veel geweld gebruiken heeft absoluut geen zin met dit paard en is eigenlijk ook niet nodig. Ik moet door lichaamstaal duidelijk maken dat ik toch de baas ben.
Hoe het verder gaat, tsja, ik weet het niet. Voorlopig lijkt dit goed en ik wil er ook voor gaan. Maar met dit paard heb ik al wel zoveel te stellen gehad dat ik me gewoon afvraag of wij wel de juiste combinatie zijn...
pi_42063149
Ai dat is wel moeilijk ja.. Maar toch goed dat je het nog probeert
Altijd moeilijk vind ik als je even vanalles te stellen hebt met je paard, je kunt niet gewoon maar even zeggen tegen 'm dat ie moet luisteren en wat hij precies moet doen..

Instructie is zo belangrijk met alles.. Ik heb wel eens les gehad van iemand waar mijn paard nooit fijn bij liep, het was gewoon helemaal anders dan mijn manier van rijden. Als ik nu les heb van mijn instructeur loopt Faraj eigenlijk altijd lekker; dat gaat gewoon erg goed en zijn manier van doen past heel goed bij mij en mijn paard.
pi_42063351
Dat heb ik ook weleens gehad, volgens mij kun je soms beter les hebben van iemand die zelf niet internationaal start bijvoorbeeld.
Een instructrice waar ik in het verleden behoorlijk mee botste reed internationaal eventing, maar het was echt niet mijn ding, zoals zij wilde dat ik die pony reed.

Mijn huidige instructrice heeft wel een goede opleiding, vooral in het lesgeven zelf.
pi_42310307
Gisteren mijn eerste officiele Z1 wedstrijd gehad...
En ik was 1e, met 209 punten. Dus eindelijk een echt winstpunt in de Z (Met mijn pony was het helaas net niet gelukt..)

Ik was zelf helemaal niet tevreden toen ik de ring uit kwam Faraj was niet lekker op aan het letten, niet dat hij erg kijkerig was (eerste keer binnen weer dit seizoen) maar hij was er net niet helemaal bij. Ik moest hem wat grotere hulpen geven en sommige oefeningen een beetje teveel "dwingen" het te doen dan zou horen. Vooral bij de eenvoudige galopwissels kwam dit er uit, die gingen niet helemaal goed terwijl we die juist zo goed kunnen, en daar baalde ik enorm van.
Ik had dus ook helemaal niet verwacht eerste te staan en een winstpunt te hebben. Al had ik wel vertrouwen in de jury (heb even in een andere klasse zitten kijken en daar had ze naar mijn mening erg correct gejureerd), toch kan het de volgende keer nog stukken beter.
Mijn moeder vond wel dat het er vrij goed uit zag, dus wellicht dat het dramatischer voelde dan het was.
Die nieuwe proeven leveren me trouwens ook meer punten op; van de 6 algemene onderdelen had ik er voor 5 een 7. Dat tikt ook nog lekker aan in de punten..

Gelukkig heb ik nu even geen wedstrijd, even wachten tot mijn nieuwe hoofdstel er is en dan daar lekker mee aan de gang, en over 4 weken weer op wedstrijd. Dan in een 20x60 bak gelukkig, want 20x40 rijdt niet al te fijn met een Z1-proef. Je hebt gewoon 0,0 tijd om je paard iets te corrigeren, het moet echt goed zijn wanneer je de ring in rijdt. En daar moet ik nog een beetje aan wennen
Maar het is wel heel tof om Z te rijden en eindelijk mijn winstpunt te hebben
pi_42311940

Roze
pi_42314291
'Pink, it's my new obsession. Pink, it's not even a question!'
pi_42318895
Elefes, gefeliciteerd! Officieel Z!!!!!

E n tis goed dat je zo zelfkritisch bent, dat houdt je lekker scherp! Ik vind het in ieder geval heel erg leuk voor je

Mijn proefjes gingen niet zo netjes, 176 en 178. Toch mooi richting de winstpunt maar ze was lekker stout en ik reed er niet genoeg aan. Ahc, het was weer erg gezellig en over 2 weken proberen we het in Weesp
pi_42353629
Ik heb afgelopen zondag Amable en Jauke aan het werk gezien op manege Hitland

Het was echt supergoed en superleuk om te zien
pi_42354314
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:06 schreef Juweel het volgende:
Elefes, gefeliciteerd! Officieel Z!!!!!

E n tis goed dat je zo zelfkritisch bent, dat houdt je lekker scherp! Ik vind het in ieder geval heel erg leuk voor je

Mijn proefjes gingen niet zo netjes, 176 en 178. Toch mooi richting de winstpunt maar ze was lekker stout en ik reed er niet genoeg aan. Ahc, het was weer erg gezellig en over 2 weken proberen we het in Weesp
Het kan altijd beter natuurlijk En het kan er wel goed uit zien, het moet ook goed voelen vind ik altijd..

Had je M1 gestart, of nog niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')