Gisteren mijn eerste officiele Z1 wedstrijd gehad...
En ik was 1e, met 209 punten. Dus eindelijk een echt winstpunt in de Z
![]()
(Met mijn pony was het helaas net niet gelukt..)
Ik was zelf helemaal niet tevreden toen ik de ring uit kwam
![]()
Faraj was niet lekker op aan het letten, niet dat hij erg kijkerig was (eerste keer binnen weer dit seizoen) maar hij was er net niet helemaal bij. Ik moest hem wat grotere hulpen geven en sommige oefeningen een beetje teveel "dwingen" het te doen dan zou horen. Vooral bij de eenvoudige galopwissels kwam dit er uit, die gingen niet helemaal goed terwijl we die juist zo goed kunnen, en daar baalde ik enorm van.
Ik had dus ook helemaal niet verwacht eerste te staan en een winstpunt te hebben. Al had ik wel vertrouwen in de jury (heb even in een andere klasse zitten kijken en daar had ze naar mijn mening erg correct gejureerd), toch kan het de volgende keer nog stukken beter.
Mijn moeder vond wel dat het er vrij goed uit zag, dus wellicht dat het dramatischer voelde dan het was.
Die nieuwe proeven leveren me trouwens ook meer punten op; van de 6 algemene onderdelen had ik er voor 5 een 7. Dat tikt ook nog lekker aan in de punten..
![]()
Gelukkig heb ik nu even geen wedstrijd, even wachten tot mijn nieuwe hoofdstel er is en dan daar lekker mee aan de gang, en over 4 weken weer op wedstrijd. Dan in een 20x60 bak gelukkig, want 20x40 rijdt niet al te fijn met een Z1-proef. Je hebt gewoon 0,0 tijd om je paard iets te corrigeren, het moet echt goed zijn wanneer je de ring in rijdt. En daar moet ik nog een beetje aan wennen
![]()
Maar het is wel heel tof om Z te rijden en eindelijk mijn winstpunt te hebben
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.