abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42363913
Ik droomde vannacht over mijn laatste paard. Toch wel weer eens zin om te rijden, het is nu al een paar jaar geleden...
pi_42387202
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:11 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het kan altijd beter natuurlijk En het kan er wel goed uit zien, het moet ook goed voelen vind ik altijd..

Had je M1 gestart, of nog niet?
Nee, ik moet sowieso nog 1 punt rijden voor de M1, en als ik die heb blijf ik voorlopig lekker doorrijden in de L2. Eerst wil ik de basis voor ons gevoel goed hebben voor ik de overgang maak.
pi_42403189
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:44 schreef Marleentje215 het volgende:
Ik heb afgelopen zondag Amable en Jauke aan het werk gezien op manege Hitland

Het was echt supergoed en superleuk om te zien
Hé wat grappig! Heb je de eerste of de tweede show gezien? Of beide? Hij was tijdens de 2de show al wat moe, beetje afwezig. Maar het was ook een onwijs drukke dag voor 'em. Volgens mij vond hij het wel erg leuk hoor, hij voelde zich al helemaal thuis op de manege!
pi_42421907
Ik heb de eerste show gezien en de tweede alleen gehoord. Ik reed toen in de buitenbak, maar de speaker stond wel aan Toen wilde Jauke toch het dekje niet meer van zijn rug pakken ofzo?
Heel misschien heb je me trouwens wel gezien, toen je na de tweede show in de buitenbak stond reed ik daar met een rood jack aan op een bruin paard met een grote witte bles...

Die glitters in zijn manen waren trouwens ook errug leuk!
pi_42427785
Een geblingd paard?
pi_42431447
Marleentje215 > Ik heb je vast gezien, maar niet bewust, zoveel onbekende mensen en paarden Hij wou idd het dekje niet meer pakken, sterker nog, hij stond een beetje dwaas voor zich uit te kijken. Hij was er gewoon niet helemaal bij. Normaal is de aanwijzing dat hij het dekje van zijn rug moet/mag trekken dat ik de singel los maak. Dat zag je ook, hij stond er de eerste keer direct al aan te trekken Maar ik denk dat hij gewoon al best moe was, natuurlijk al een show gegeven, veel nieuwe indrukken, nieuwe stal veel mensen en andere paarden die telkens voor de stal heen en weer liepen dus ach, het is hem vergeven

Isegrim > Jaha, aangekleed in knalroze met glitters in de manen.
pi_42701347
wat hebben jullie ontettend leuke paarden zeg!! zitten erg leuke dieren tussen.

Ik kom me ook maar even voorstellen
Ik ben Lisanne, 17 jaar .. en zit sinds mijn 5e al in de paarden , dus vandaar kwam ik ook maar even gedag zeggen hier

sinds kort heb ik dan ook weer 2 hele leuke diertjes tot mijn beschikking
Amy een 2 jarige Haflinger merrie van de hengst Alfred van Braakzicht, en is nu 1.38 hoog
en Lance is een NRPS x ? (zit arabier bloed in) van 8, en zit rond de 1.56

Met lance Spring/Dressuur En men ik. erg leuk
en met amy ben ik vooral haar aan alles te laten wennen.. heerlijk om haar te zien opgroeien

Amy :

lance :
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_42715561
Leuke foto's allemaal
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_42822625
We hebben een poosje terug nieuwe hoefschoenen laten aanmeten voor Apollo, het derde paar inmiddels. Ze passen weer heel goed, zijn lekker stevig en alle verbeterpuntjes die we genoemd hebben bij het aanmeten, zijn toegepast! Firma Smit in Rijssen, weer super service!
Als er vragen zijn, post maar of PM maar

pi_42823187
Waarom precies die hoefschoenen?

Lijkt me eigenlijk best voordelen hebben.
pi_42827805
Ziet er goed uit!
Bevalt dat een beetje?
pi_42827810
Van wat voor materiaal zijn ze gemaakt? Hoe lang gaan ze mee en wat kosten ze?
pi_42828455
We hebben hoefschoenen omdat Apollo zwakke, slecht groeiende hoeven heeft. Hoefijzers verzwakten zijn hoeven en door de nagels waarmee ze vast zaten, gingen de hoeven scheuren en brokkelen. Ze zijn voor ons dus in plaats van hoefijzers. Ook kan je ze gebruiken als een soort tussenoplossing tussen ijzers en blote hoeven.
Ze behallen ons prima, we hoeven ons geen zorgen meer te maken over dat zn hoeven zo slecht groeien, zn ijzers loskomen en zn hoeven scheuren. Als we gaan rijden (en in verband met de artrose van Apollo, rijden we alleen nog buiten) loopt hij als een tierelier.
De schoenen zijn gemaakt van rubber. De onderkant van de schoenen (de donkere helft) lijkt het meest op een autoband, stug en stevig dus. De lichte bovenkant lijkt meer op de binnenband van een fiets, maar dan wel wat dikker. Dit zodat je de schoen makkelijk aan- en uit kan trekken. De schoenen sluiten met een soort ski-sluiting, die je zelf kan verstellen.
Hoelang ze meegaan, hangt van je paard en je rijstijl af. De zolen slijten natuurlijk wel, maar de meeste schoenmakers kunnen dit repareren. En anders kan je de schoenen terug sturen naar Rijssen. Er zijn mensen die 5 jaar doen met dezelfde schoenen. Als je veel buiten op harde ondergrond rijdt, slijten ze harder dan als je alleen op het strand rijdt natuurlijk. Bij ons gaan ze wat korter mee, omdat de vorm van Apollo's hoeven aan het veranderen is.
Voor het bekappen en aanmeten vand e schoenen betaal je 45 euro, de schoenen zijn per stuk 58,50 euro incl. btw. Er komt wel nog 12 euro verzendkosten bij, want je krijgt ze thuis gestuurd.
Overigens lijken hoefschoenen heel duur, maar als je ervan uitgaat dat ze minstens 2 jaar meegaan, ben je goedkoper uit dan als je je paard elke 6 tot 8 weken laat beslaan!

Voor verdere vragen, gil maar

Overigens: http://www.paardenschoenen.nl/index_nl.html
pi_42828939
Ik vind dat helemaal niet duur!
pi_42829069
sommige mensen vinden het wel duur want '2 schoenen is 120 euro, daar kan ik mn paard X keer van laten beslaan'
Jahaaaaa maar die schoenen gaan 2 jaar meeeheeee
pi_42829235
Ik had ze veel en veel duurder verwacht. Ik vind het wel een mooie optie, ook omdat een ijzer de hoef volgens mij toch enigszins belemmert...

Ik heb alleen geen paard meer.
pi_42829374
Ghehehee! Misschien is www.hoefnatuurlijk.nl wat voor je.
En wat niet (meer) is kan nog komen, toch?
pi_42829404
Ja, ooit, ooit... Ooit koop ik een pikzwarte volbloed Arabier. Ooit.
pi_42829741
Hehe, een hengst dan he?

fijn dat hij het zo goed doet op de hoefschoenen! Heb je er weleens problemen mee gehad, of wandelt hij er zo mee weg?
pi_42829767
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:59 schreef wendy-tje het volgende:
Hehe, een hengst dan he?
Alleen zijn de meeste maneges daar niet blij mee. Dus dan doe ik het tegen de tijd dat ik rijk ben en in een landhuis woon. *droom*
pi_42830688
Je wandelt zo weg met hoefschoenen, alleen is het net als bij mensen schoenen. Je moet eraan wennen. De bal van de hoef kan geïrriteerd raken bij te langdurig gebruik, daarom moet je t ook opbouwen. En niet vergeten je hoefschoenen uit te doen na gebruik, anders ruïneer je je paard zn hoefballen...

Heej Isegrim, bedoel je er toevallig zo-een?
pi_42830728
Ja. Alleen dan zonder kolletje.
pi_42830923
Ah jawel joh! zon kolletje is juist leuk!!
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_42831026
Nou, vooruit. Zo'n kolletje scheelt namelijk ook weer een paar duizend euro in de prijs.
pi_42831093
ach en anders verf je t kolletje toch weg met plakkaatverf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')