Jeee, ik ben EINDELIJK weer terug van vakantie. Het lijkt wel of het jaren heeft geduurd.
Heb mijn dames enorm gemist. Keek steeds weer naar de foto die ik van ze bij me had. En zaterdag bij terugkomst schrok ik. Jee, wat groeit zo'n dier in 1,5 week. Ze is al een heel eind door haar veulenhaar heen, ze wordt erg mooi donker.
Daarnaast heeft ze een stuk bredere hoeven gekregen en een nog brutalere uitdrukking in haar oogjes.
Ook vond ik bij thuiskomst haar paspoort en stamboekpapier op de deurmat. Heerlijk... nu is ze echt in het veulenboek ingeschreven en sta ik bekend als fokker! hihi.
Verder is Burning Desire opgenomen in de veulencollectie van fokkerijvereniging VWF. Kijk hier maar:
http://www.vwf.nl/VWF/06veulencollectie/burningdesire.htmHeb zondag 13 augustus nieuwe foto's gemaakt.
Moet ze nog uitzoeken, maar hier vast de eerste 3.
![]()
![]()
![]()
Verder was ik zaterdag 29 juli en zondag 30 juli op wedstrijd geweest.
Gevolg, een jurykater en 2 winstpunten.
Hele verhaal horen?
Komt ie dan:
Jawel, weer op wedstrijd na onze goede rentree vorige keer
Vandaag gingen we zonder veulen op pad.
Ik kwam daar aan en ben me gaan aanmelden en gaan losrijden.
Toen hoorde ik tijdens het losrijden dat ik een half uur daarvoor al had gemoeten.
Ze hadden me gisteravond op de startlijst nog omgewisseld met iemand anders.
Sja... daar ging mijn planning. Ik was er ruim een uur van te voren, bij het secretariaat meldde niemand dit.
Dus dat half uur losrijden werd 10 minuten.
Met een te heet paard moest ik mijn jasje aandoen en de peeskappen af. Dus een steigerende Treasure.
Maar goed, ik meldde de jury dat ik hem uit mijn hoofd ging rijden.
Ik mocht mijn 2 proeven gelijk achter elkaar rijden.
(jawel jury, lap de regels maar aan je laars... dit mag helemaal niet)
De eerste proef ging aardig maar ik vond er te veel spanning in zitten. Er zaten ook wel mooie stukjes tussen, maar het was nog geen goed geheel, ik vond het persoonlijk nog te rommelig. Maar was zeker niet ontevreden.
Ze gingen de laatste punten opschrijven en optellen, dan kon ik even de spanning laten wegvloeien. Precies die 2 minuten die ik nodig had.
Ze ging geweldig lopen. Ik voelde haar beenzetting, ik voelde haar groeien, ik voelde haar bewegen... dit ging de goede kant op.
De proef in, duidelijk verschil, ik kon eraan rijden en hoefde niet bang te zijn voor problemen.
Tot we in de proef op de grote volte op het midden rechtsom zaten. Toen zag ze haar. In het land ernaast zag ze een klein vosje. Ze nam een sprong (ik heb de hindernis niet gezien) en begon gelijk te hinneken. Ze was er heilig van overtuigd dat het Burning was. De stress was terug...
Maar heb de proef leuk uit weten te rijden.
Aan het eind met het halthouden ging ze weer steigeren. Ik mocht van de jury nog wel een paar keer halthouden in de bak. De proef was toch afgelopen en ze moesten nog punten tellen.
Ideaal, ik mocht haar heerlijk doortrainen. Ik was er erg gelukkig mee.
Toen de prijsuitreiking. De eerste proef was ik 2e met 186 punten. De 2e proef 1e met 185. Het gedeelte nadat ze Burning dacht te hebben gezien was ze te gespannen...
En toen de zondag...
Ik had er nog 3 nodig, dan zou ik L startgerechtigd zijn.
Ik was niet zenuwachtig en reed er lekker aan.
Heerlijke eerste proef gereden. Ietwat kleine spanningsfoutjes, maar volgens mijn staleigenaar die tevens instructrice en streng jurylid is, was het wel een ruime winstpunt waard.
De tweede proef... mijn god wat ging dat lekker. Dat was rijden zoals het bedoeld was. Ons hele kamp had een
![]()
stemming.
Dit moest het wel zijn.
En jawel... 0 winstpunten. 167 en 177.
Iemand van onze stal had dezelfde jury. B pony's.
Die reed 2 x fout in haar proef en verder niet beter dan dat ik reed... dat vertelde ook ons beider instructrice.
En die had maar liefst 196 en 191 punten.
Sja...
Daar hou je wel een jurykater aan over.
Maar... ik heb heerlijk gereden en ze deed het super, was lekker aan de hulpen.
Dus ik ben tevreden, wat de jury er ook van vond!
Nog even een plaatje van de wedstrijd:
![]()
Foto gemaakt door Foto4U, dus alle credits gaan naar hem.
Deze foto heb ik zelf ook besteld!