Idemquote:Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.
TVP dus.
Een goede smid is zo belangrijkquote:Op maandag 10 juli 2006 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:heej kleintje wat goed, je wedstrijd!
We hebben vandaag een nieuwe smit laten komen voor ons beestje, hij heet Bram geloof iken hij is heel goed
Apollo loopt meteen eens tuk beter
quote:eh regenkreupel?
isdat???
Dit verschijnsel duikt de laatste jaren steeds meer op, voornamelijk bij combinaties die geen binnenbak ter beschikking hebben. Bij lichte neerslag begint het paard al wat te tekenen en wanneer de regen echt doorzet slaat de kreupelheid erg snel en fel toe (aldus de ruiter). Indien de combinatie weer binnen (lees=droog) staat neemt de kreupelheid weer snel af. Bij testen is gebleken dat waterbakken e.d. echter geen invloed hebben op de kreupelheid. Er zijn zelfs paarden die wanneer de ruiter ziet dat het regent spontaan kreupel worden in hun stal. Er zijn nog geen medicijnen die dit voorval kunnen verhelpen.
Kort nadat onze Haf bereden kon worden kreeg hij er ook last van maar sinds dat we een binnenbak ter beschikking hebben is het niet meer voorgevallen.
Pannenkoek
Ik weet zn achternaam niet eensquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef wendy-tje het volgende:
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.
Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.
En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ben ik het niet helemaal mee eens: Zodra jij je paard helemaal goed aan de hulpen hebt, en dus goed voor elkaar hebt rijtechnisch, rijd je toch wel een nette proef; omdat je op ieder moment je paard kunt laten doen wat je wilt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:05 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:28 schreef lone_wolf het volgende:
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...
Je melding heeft geholpen...ik mag niet meer reageren op topics in deze tread...
bedankt.
Oh das iid een goede reden...quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Oh das iid een goede reden...![]()
en jij URLt ook...........
Ik ook niet ik houd er niet van. Ok nu wel weer genoeg woorden aan besteed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.
Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van![]()
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef lone_wolf het volgende:
[Hey Kleintje!
De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
Zal toch ff nagaan of hij bij de show in Vorwerk geweest is...volgens mij wel...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef 6 het volgende:
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...![]()
![]()
jij begrijpt het!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!
ps. krijg honger van al die paarden verhalen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |