abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39687392
Linkjes naar vorige delen:
Eigen paard
Eigen paard II
Eigen Paard III
Eigen paard deel 4!!

Gefeliciteerd kleintje!

Ik ben gisteren dus vrijwilliger geweest bij een western oefenwedstrijd, was erg gezellig
pi_39687606
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.

TVP dus.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  maandag 10 juli 2006 @ 13:07:11 #3
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_39687666
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.

TVP dus.
Idem
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_39691769
ik ook tvp
pi_39695153
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:
heej kleintje wat goed, je wedstrijd!

We hebben vandaag een nieuwe smit laten komen voor ons beestje, hij heet Bram geloof ik en hij is heel goed Apollo loopt meteen eens tuk beter
Een goede smid is zo belangrijk Wij hebben ook een goede, ben er erg tevreden over. Is er wel ff mee bezig (en Faraj is al zo lekker beweeglijk als je er bent ) maar het zit altijd keurig netjes, en de ijzers blijven er ook erg goed onder zitten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39718401
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten

Grapje van afgelopen zondag...
quote:
eh regenkreupel?
isdat???

Dit verschijnsel duikt de laatste jaren steeds meer op, voornamelijk bij combinaties die geen binnenbak ter beschikking hebben. Bij lichte neerslag begint het paard al wat te tekenen en wanneer de regen echt doorzet slaat de kreupelheid erg snel en fel toe (aldus de ruiter). Indien de combinatie weer binnen (lees=droog) staat neemt de kreupelheid weer snel af. Bij testen is gebleken dat waterbakken e.d. echter geen invloed hebben op de kreupelheid. Er zijn zelfs paarden die wanneer de ruiter ziet dat het regent spontaan kreupel worden in hun stal. Er zijn nog geen medicijnen die dit voorval kunnen verhelpen.

Kort nadat onze Haf bereden kon worden kreeg hij er ook last van maar sinds dat we een binnenbak ter beschikking hebben is het niet meer voorgevallen.

Pannenkoek
pi_39718682
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef wendy-tje het volgende:
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten
Ik weet zn achternaam niet eens Maar ik vond m niet slecht. Nu scheelt t natuurlijk ook dat ie geen enkel ijzer hoeft te plaatsen Hij bekapt natuurlijk, en dan bedoel ik op natuurlijke wijze . We hebben hoefschoenen ivm zwakke hoefwanden dus tsja, geen spijkers in de hoef van mijn paardje
pi_39718913
Leuk, mijn paardje wordt ook natuurlijk bekapt en dan vijl ik het zelf ook af en toe bij.
pi_39719738
klinkt heel bekend. Als je de rand van de hoef onderaan 'rond' houdt, trapt je paard er minder snel 'hoekjes' uit, of om. Snap je wat ik bedoel?
pi_39720831
Ja, ik snap um

Mijn paard heeft trouwens hartstikke goede hoeven, maar dat wil ik ook graag zo houden.
pi_39721047
mijn paard krijgt steeds betere hoeven, vooral nu Bram de stand van de ene veel te stijle hoef aan het corrigeren is
pi_39722265
Als je paard het er goed op doet, is het toch prima? Daar gaat het immers om!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:59:30 #13
3744 Kleintje
op en top!
pi_39725602
Ik heb van meerdere hoefsmeden de tip gekregen om de hoeven zo min mogelijk uit te krabben, teren of vetten.
En sinds ik dat doe krijgt Treas steeds sterkere hoeven...
pi_39725845
Grappig is dat he? Over het algemeen reguleren de hoeven het zelf heel aardig, alleen met droogte goed nat maken is in de meeste gevallen genoeg. En controleren op steentjes uiteraard
pi_39725943
bacardi heeft hele slechte hoeven. ze brokkelen af, ze slijten scheef, en een hoef wil ie nooit optillen, zodat ie alleen door mij gekrabd wordt... en zijn eigenaar wacht ook steeds te lang met naar de smid gaan, zodat als ie dan recht op zijn hoeven staat, hij zo stijf als de tering is

grrr
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_39726147
Heeft iemand ervaring met de manege in Lelystad? Heb zelf ongeveer 10 jaar paard gereden waarvan ook 10 jaar eigen paarden/pony's... Ben er inmiddels een poosje tussenuit geweest vanwege een operatie aan mijn lies.. Omdat mijn lies nog steeds vaak pijnlijk is wil ik het dus weer eens rustig gaan proberen (als ik paardjes zie staan gaat het gelijk kriebelen )

Anyway, ik zit dus te twijfelen of een manege wel een goed idee is als ik altijd verwend ben geweest met mijn eigen beestjes Bovendien vraag ik me af watvoor paardjes ze er hebben staan..
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:14:23 #17
3744 Kleintje
op en top!
pi_39728131
Raissa, gewoon gaan kijken. Dat zegt je vast het meest.
Pennymeisjes vinden een wat dunner paard al zielig en zien het liefst een vet dier.
Denk dat je genoeg ervaring hebt om te zien hoe het er is.

Leuk dat je weer wil gaan beginnen!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:20:35 #18
3744 Kleintje
op en top!
pi_39728342
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.

Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
pi_39729797
Ziet er goed uit Kleintje

Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:20:05 #20
3744 Kleintje
op en top!
pi_39730250
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.

Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.

En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
pi_39737748
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.

Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.

En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.
Verder zie ik vooral bij de A-B ponietjes, dat die kinderen nog niet kunnen galopperen Er waren er maar een paar die het konden op commando zeg maar.

In de lagere klassen worden de overgangen inderdaad in de wendingen gereden, want dat is makkelijker (dan staat er "en"). In de hogere klassen na de wending ("daarna").
Ik moet in de M2 uitgestrekte stap, een stuk over de hoefslag, dan bij H afwenden daarna verzamelde stap. Dat vind ik wel een raar ding; in de uitgestrekte stap kun je bijna geen fatsoenlijke wending rijden omdat je paard juist erg lang is in zijn hele lijn. Verder vind ik de proeven over het algemeen wel ok (in de M2 in ieder geval).
pi_39743848
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
pi_39745613
Oh ja, over Bram de Lange... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=620691&hilit=

Maar goed, als eigenaar ben je altijd nog zelf verantwoordelijk. Een paard mag nooit slechter lopen na de bekapping.
pi_39746147
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...

[ Bericht 36% gewijzigd door lone_wolf op 12-07-2006 11:04:22 ]
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_39746539
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:05 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
Ben ik het niet helemaal mee eens: Zodra jij je paard helemaal goed aan de hulpen hebt, en dus goed voor elkaar hebt rijtechnisch, rijd je toch wel een nette proef; omdat je op ieder moment je paard kunt laten doen wat je wilt.
In de lagere klassen dressuur krijg je gewoon iets meer tijd om dingen voor te bereiden, omdat je paard nog niet 100% aan je hulpen kan zijn als je net begint. Als je dan een hele korte zijde hebt om een overgang te rijden, kun je deze rustig voorbereiden en uitvoeren.
Het jammere is dat veel mensen deze tijd niet benutten, en nog steeds hun overgang te abrupt en met te grote hulpen rijden. Ik denk (en hoop) dat het mede een kwestie van wennen is, voordat het nut van de nieuwe proeven (vooral in de lagere klassen) te zien is .

En nu ga ik lekker op vakantie!
pi_39746617
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:28 schreef lone_wolf het volgende:
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...

Je melding heeft geholpen...ik mag niet meer reageren op topics in deze tread...
bedankt.
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
pi_39746897
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
Oh das iid een goede reden...

en jij URLt ook...........
pi_39747004
[Hey Kleintje!

De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
pi_39747032
sorry overbodige post.....
mag weg.........................
pi_39747128
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Oh das iid een goede reden...

en jij URLt ook...........
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.

Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van
pi_39747916
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

GA het maar even melden dan zou ik zeggen.

Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van
Ik ook niet ik houd er niet van. Ok nu wel weer genoeg woorden aan besteed.
pi_39748275
Ontopic!

Vanavond aan de slag met mijn paardje... beetje longeren en freestylen.

Laatst heeft ie een vlieg voor me weggejaagd, het is een schat
pi_39748742
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef lone_wolf het volgende:
[Hey Kleintje!

De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
pi_39751160
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
Zal toch ff nagaan of hij bij de show in Vorwerk geweest is...volgens mij wel...
Je hoort!
pi_39753377
Als ik na Apollo ooit nog een paard neem, en die kans is niet groot, dan wil ik er zo een :
pi_39753849
Haha, die zijn gaaf
pi_39755422
jah! En dan zónder zadel, met een kopstuk, bakstukken, bit en teugels. verder niks en 's zomers, als je wil zonnen, ga je dr gewoon bovenop liggen
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:25:06 #38
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_39806968
ktvp
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:20:44 #39
3744 Kleintje
op en top!
pi_39812798
De veulenschetser is gisteren geweest... en... hij denkt dat Burning Desire waarschijnlijk een schimmeltje is.
Hij moest schetsen wat hij zag, en hij zag nu een hele donkere vos staan. Maar zijn ervaring leert hem dat dit soort veulens over het algemeen schimmels zijn.

Ik ben zeer benieuwd. Volgens mij is dat wel heel apart, een schimmel Rubiquil x Jazz!

Haar lichte haren tussen haar benen, bij haar ogen...alles gaat weg. Het wordt vreselijk donker.
Ik zal er zo eens foto's van gaan maken!
pi_39837228
Mooie foto's Kleintje!

Ik heb woensdag mijn kont opengereden met de les Ik heb een nare blaar en heb zondag wedstrijd. Iemand tips hoe ik de blaar kan lten verdwijnen voor zondag?
pi_39837345
Niet, maar je kan proberen er een compeet blarenpleister op te plakken. Die verzachten de blaar met een gel-laagje. Erop plakken en er niet afhalen!

Oh en doe een billen-broek aan, je weet wel, zoeen met een flink kont-stuk hahaha!

http://members.home.nl/buysen/winkelcompeed.html

[ Bericht 28% gewijzigd door Leintjeuh op 14-07-2006 23:54:58 ]
pi_39837635
een blarenpleister, natuurlijk! Thanks, ga morgen even kijken in de stad!
pi_39837668
Bij alle drogisten kun je die wel krijgen...
pi_39838060
Als ik jou was, zou ik voor de zeekrheid wel de grote nemen... Ik weet niet waar je blaar zit en hoe groot die is, mar je kan beter een te grote plakker hebben dan een te kleine.

Ohja, en voor t geval dat je blaar in je bilnaad zit: plak je pleister dan niet over je andere bil heen, dan scheurt ie namelijk los van je bil bij t opstappen en heb je dr alsnog niks aan
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:17:09 #45
54184 6
Little Devil
pi_39841245
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...
As bad as you can get!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:17:54 #46
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_39841265
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef 6 het volgende:
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...

als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!

ps. krijg honger van al die paarden verhalen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:20:13 #47
54184 6
Little Devil
pi_39841314
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef blackbully het volgende:

[..]

als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!

ps. krijg honger van al die paarden verhalen
jij begrijpt het!

en als je er genoeg van hebt geef je m zo'n ros voor z'n kop dattie door z'n voorpoten zakt en je zo kan afstappen...

en idd... honger... heb je een vetpan?
As bad as you can get!
pi_39843595
Heren, ik vind dit niet echt nodig.
Ik kan er prima tegen, maar het is zo zonde om een topic zo te verpesten.
Denk dat iedereen dat stukje van Hans Teeuwen wel kent.

En ik denk ook dat iedereen wel weet dat in frikadellen (zeker die van Mora) paardenvlees zit. Ik eet ze er niet minder om. Paard komt toch niet meer tot leven als ik het niet eet!

Maar toe, ga in een ander topic spelen!
pi_39887324
Zo, de blaar is opgelost icm beter passende rijbroeken (ben inmiddels 9 kilo kwijt, dus slobberende broeken) en blaarpleisters. Vandaag gestart in Nederhorst den Berg, we mochten lekker in zomertenue. Het ging erg lekker en ik had 186 en 183 en was 1x tweede en 1x ex aquo 2e. Ik ben zo ontzettend trots op mijn lieve rode muts op leeftijd! We vinden de middengalop op de lange zijde nog best moeilijk, vooruit gaat ze pruima, maar terugrijden is nog niet helemaal bevestigd. Maar goed, langzaam aan begint het kwartje te vallen, en hebben we inmiddels alweer 6 punten in de L2
pi_40013961
Burning Desire is al weer 1,5 maand oud en begint nu eindelijk flink te groeien.
Ze begint het veulenhaar te verliezen en wordt erg ondeugend.
De veulenschetser verwacht een donkere vos of misschien schimmel, net als haar moeder.

Ze is een Rubiquil x Jazz x Hill Hawk.

Hallo daar, wat doe je in mijn land???

Ik kom even dichtbij kijken wat je komt doen...

Mama, we hebben bezoek!!!

Hmmm, lekker, appels!

KIJK... ik kan de appel laten vliegen!!!

Samen met mama genieten van de hapjes appel!
pi_40103537
Juweel: heel goed! Gefeliciteerd En uierzalf wil ook wel eens helpen

Kleintje; mooie foto's Jammer dat de eerste paar een beetje flets zijn qua kleuren, maar wel leuke composities .

Ik heb vandaag weer voor het eerst gereden na mijn vakantie (gisteren teruggekomen) maar dat is nooit zo fijn Wel leuk om weer te trainen, maar het moet altijd weer even wennen en op gang komen (zowel voor mij als voor het paard).
  zondag 23 juli 2006 @ 17:30:38 #52
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_40107632
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:20 schreef Kleintje het volgende:
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
Wat zijn piephaken ??
pi_40111373
Vandaag weer een fijne wedstrijd gehad Eerste proef 2e met 187 en tweede proef 182. Ik ben er heel blij mee, heb echt superlekker gereden! Ik had als doelstelling voor deze en de laatste wedstrijd van vorige week om 1 winstpunt te halen, dan zou ik met precies 5 de zomerstop ingaan. Nu heb ik er gewoon 4 bij, en hoef ik er nog maar 2 voor ik M1 startgerechtigd ben!

Elefes; heb je een leuke vakantie gehad?
pi_40111483
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:09 schreef Elefes het volgende:
Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
Moest er even aan wennen, maar ze zijn best fijn te rijden. Veel ruimte in de overgangen, en de punten waar ik vooraf zo bang voor was bij door de mand te vallen; de stap, draf en galop vallen me enorm mee; ik heb steeds vaker een 7 voor m'n draf, en vandaag ook zelfs een 7 voor de stap in dezelfde proef. Is erg leuk, omdat draf niet haar sterktste kant is, en ze eigenlijk gewoon helemaal geen spectaculaire gangen heeft. Verder eigenlijk niet enorm veel verschil. Je merkt nu volgens mij wel dat veel mensen die in maart zijn gepromoveerd lang blijven hangen in dezelfde klasse. Het lijkt wel alsof bij ons in de buurt tenminste de L1 stamp en stampvol zit.
pi_40298542
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:30 schreef skippy22 het volgende:

Wat zijn piephaken ??
Bij piephakken zijn de spronggewrichten van de achterbenen dik.

maandag 31 juli 2006 @ 11:45:11 #56
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_40347445
Joepie!!! Gisteren een onderling wedstrijdje gehad en mijn paard is eerste geworden met 198 punten.... in de L1...
pi_40651609
Zo, al weer een tijdje geleden dat hier gepost is
Kleintje, hoe gaat het met Burning Desire?

Ik heb afgelopen weekend wedstrijd gehad, en het ging best redelijk.. Ik was uiteindelijk 1e met 185 punten en 2e met 193 punten .
Verder heb ik vandaag heerlijk getraind, en voor het eerst eens een Z-proef geoefend.. Die proeven zijn wel veranderd ten opzichte van de vorige versies, het vereist nu toch wel een tikkie meer van je rijkunsten dan eerst vind ik. Dus het wordt nog eventjes hard doortrainen en dan eens kijken of ik begin van het winterseizoen over zal gaan of toch nog in de M2 blijf hangen (met 21 winstpunten...).
pi_40665913
Elefes, is 21 winstpunten niet heel erg fucking veel? Is er geen winstpuntenaantal waarbij je een klasse hoger MOET?
pi_40667923
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:37 schreef Leintjeuh het volgende:
Elefes, is 21 winstpunten niet heel erg fucking veel? Is er geen winstpuntenaantal waarbij je een klasse hoger MOET?
30 (het is dit seizoen verhoogd). Ik vind het niet heel veel, aangezien ik net weer een beetje begin te scoren.. Ik heb nu een hele tijd M2 gereden, en in het begin ging het maar matig, met af en toe een uitschieter. Zo haalde ik wel een aantal winstpunten, maar niet omdat ik erg constant en goed presteerde. Dus vandaar dat ik nog lekker even door ben gegaan in de M2. Laat ik het zo stellen: als je altijd 180 punten rijdt kun je zo een klasse hoger, maar ben je er waarschijnlijk helemaal nog niet klaar voor.
Verder zit ik in Brabant en hebben we hier een aantal erg goede ruiters, die over het algemeen in de Z starten (en die ik er in de M wel eens uit heb gereden, maar de Z is toch een ander verhaal ). Ik wil wel een beetje meekunnen met de concurrentie.
pi_40821396
Jeee, ik ben EINDELIJK weer terug van vakantie. Het lijkt wel of het jaren heeft geduurd.

Heb mijn dames enorm gemist. Keek steeds weer naar de foto die ik van ze bij me had. En zaterdag bij terugkomst schrok ik. Jee, wat groeit zo'n dier in 1,5 week. Ze is al een heel eind door haar veulenhaar heen, ze wordt erg mooi donker.

Daarnaast heeft ze een stuk bredere hoeven gekregen en een nog brutalere uitdrukking in haar oogjes.

Ook vond ik bij thuiskomst haar paspoort en stamboekpapier op de deurmat. Heerlijk... nu is ze echt in het veulenboek ingeschreven en sta ik bekend als fokker! hihi.

Verder is Burning Desire opgenomen in de veulencollectie van fokkerijvereniging VWF. Kijk hier maar: http://www.vwf.nl/VWF/06veulencollectie/burningdesire.htm

Heb zondag 13 augustus nieuwe foto's gemaakt.
Moet ze nog uitzoeken, maar hier vast de eerste 3.

Verder was ik zaterdag 29 juli en zondag 30 juli op wedstrijd geweest.
Gevolg, een jurykater en 2 winstpunten.

Hele verhaal horen?
Komt ie dan:
Jawel, weer op wedstrijd na onze goede rentree vorige keer

Vandaag gingen we zonder veulen op pad.
Ik kwam daar aan en ben me gaan aanmelden en gaan losrijden.
Toen hoorde ik tijdens het losrijden dat ik een half uur daarvoor al had gemoeten.
Ze hadden me gisteravond op de startlijst nog omgewisseld met iemand anders.
Sja... daar ging mijn planning. Ik was er ruim een uur van te voren, bij het secretariaat meldde niemand dit.

Dus dat half uur losrijden werd 10 minuten.
Met een te heet paard moest ik mijn jasje aandoen en de peeskappen af. Dus een steigerende Treasure.

Maar goed, ik meldde de jury dat ik hem uit mijn hoofd ging rijden.
Ik mocht mijn 2 proeven gelijk achter elkaar rijden.
(jawel jury, lap de regels maar aan je laars... dit mag helemaal niet)

De eerste proef ging aardig maar ik vond er te veel spanning in zitten. Er zaten ook wel mooie stukjes tussen, maar het was nog geen goed geheel, ik vond het persoonlijk nog te rommelig. Maar was zeker niet ontevreden.

Ze gingen de laatste punten opschrijven en optellen, dan kon ik even de spanning laten wegvloeien. Precies die 2 minuten die ik nodig had.
Ze ging geweldig lopen. Ik voelde haar beenzetting, ik voelde haar groeien, ik voelde haar bewegen... dit ging de goede kant op.

De proef in, duidelijk verschil, ik kon eraan rijden en hoefde niet bang te zijn voor problemen.
Tot we in de proef op de grote volte op het midden rechtsom zaten. Toen zag ze haar. In het land ernaast zag ze een klein vosje. Ze nam een sprong (ik heb de hindernis niet gezien) en begon gelijk te hinneken. Ze was er heilig van overtuigd dat het Burning was. De stress was terug...

Maar heb de proef leuk uit weten te rijden.

Aan het eind met het halthouden ging ze weer steigeren. Ik mocht van de jury nog wel een paar keer halthouden in de bak. De proef was toch afgelopen en ze moesten nog punten tellen.

Ideaal, ik mocht haar heerlijk doortrainen. Ik was er erg gelukkig mee.

Toen de prijsuitreiking. De eerste proef was ik 2e met 186 punten. De 2e proef 1e met 185. Het gedeelte nadat ze Burning dacht te hebben gezien was ze te gespannen...

En toen de zondag...
Ik had er nog 3 nodig, dan zou ik L startgerechtigd zijn.
Ik was niet zenuwachtig en reed er lekker aan.

Heerlijke eerste proef gereden. Ietwat kleine spanningsfoutjes, maar volgens mijn staleigenaar die tevens instructrice en streng jurylid is, was het wel een ruime winstpunt waard.
De tweede proef... mijn god wat ging dat lekker. Dat was rijden zoals het bedoeld was. Ons hele kamp had een stemming.
Dit moest het wel zijn.

En jawel... 0 winstpunten. 167 en 177.
Iemand van onze stal had dezelfde jury. B pony's.
Die reed 2 x fout in haar proef en verder niet beter dan dat ik reed... dat vertelde ook ons beider instructrice.
En die had maar liefst 196 en 191 punten.

Sja...
Daar hou je wel een jurykater aan over.

Maar... ik heb heerlijk gereden en ze deed het super, was lekker aan de hulpen.
Dus ik ben tevreden, wat de jury er ook van vond!

Nog even een plaatje van de wedstrijd:

Foto gemaakt door Foto4U, dus alle credits gaan naar hem.
Deze foto heb ik zelf ook besteld!
pi_40845221
Kleintje, vervelend he die jurykaters die je wel eens kunt hebben.. Denk je dat je nu eens echt goed hebt gereden, krijg je hele andere punten dan verwacht en dan waar je het mee eens bent . Ik vind het dan altijd wel fijn als er nog iemand anders (instructeur, of ander jurylid dat ik ken) een beetje feedback kan geven over hoe ik gereden heb.

Wat stom ook dat ze je zomaar de avond van te voren nog even omwisselen op de startlijst.. En twee proeven moet tussen de starttijden idd 15 minuten zitten, maar hier gebeurt dat ook bijna nooit zo. Ik denk omdat ze vaak gewoon eerder beginnen omdat de jury er is en de eerste ruiter klaar is .

Mooie foto ook trouwens !
Wil je naar de L over met 10 winstpunten, of wil je nog langer in de B blijven?
Ik zit nog steeds met mijn M2-Z1 dilemma, maar denk dat ik toch maar over ga, al moet Faraj dan nog net ietsje scherper aan de hulpen komen te staan in de galop.
pi_40904917
Weer gefeliciteerd met je punten Elefes! Je schiet lekker op zo he? Volgens een goede vriendin viel de overgang M2-Z1 heel erg mee. Je zit nu op 19 punten? Volgens mij zou je de stap wel kunnen maken nu toch?

Jammer Kleintje van de laatste proeven. Stond er wel commentaar op de protocollen waar je iets mee kon?

Ik heb het in het ruime jaar dat ik nu start slechts 1x gehad dat ik vond dat ik te zwaar was beoordeeld terwijl het voor mijn gevoel en de mensen eromheen nette proeven waren. Maar het blijft een jurysport.

Vanavond heb ik les van m'n nichtje, leuk!
pi_40910369
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:03 schreef Juweel het volgende:
Weer gefeliciteerd met je punten Elefes! Je schiet lekker op zo he? Volgens een goede vriendin viel de overgang M2-Z1 heel erg mee. Je zit nu op 19 punten? Volgens mij zou je de stap wel kunnen maken nu toch?

Jammer Kleintje van de laatste proeven. Stond er wel commentaar op de protocollen waar je iets mee kon?

Ik heb het in het ruime jaar dat ik nu start slechts 1x gehad dat ik vond dat ik te zwaar was beoordeeld terwijl het voor mijn gevoel en de mensen eromheen nette proeven waren. Maar het blijft een jurysport.

Vanavond heb ik les van m'n nichtje, leuk!
Ik heb bij de pony's ook al eens Z1 gereden, en toen viel het idd mee. Maar ik heb nu een paard wat soms nogal moeilijk aan elkaar te rijden is in galop.. En de Z-proeven zijn wel iets veranderd.
Maar ik denk idd dat ik er gewoon voor ga Nog een paar maanden flink oefenen, en dan moet het lukken .
pi_40923698
Tuurlijk, gewoon voor gaan. je moet toch groeien in een klasse, en als ik vaak je punten voorbij zie komen lijkt het me echt geen enorm probleem!

Mijn les ging zo leuk vanavond! Was de eerste keer dat m'n nichtje me les gaf, en ze had zoveel nieuwe inzichten en tips, echt geweldig! Ze gaf ons hele leuke complimenten, ze vond de draf heel erg netjes en we hebben voor het eerst echt netjes schouderbinnenwaarts gereden. Gaan we zeker vaker doen! Ik ben overigens altijd zo blij met les, ik geef er kapitalen aan uit maar krijg er zoveel meer kennis voor terug!
pi_40937607
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:47 schreef Juweel het volgende:
Tuurlijk, gewoon voor gaan. je moet toch groeien in een klasse, en als ik vaak je punten voorbij zie komen lijkt het me echt geen enorm probleem!

Mijn les ging zo leuk vanavond! Was de eerste keer dat m'n nichtje me les gaf, en ze had zoveel nieuwe inzichten en tips, echt geweldig! Ze gaf ons hele leuke complimenten, ze vond de draf heel erg netjes en we hebben voor het eerst echt netjes schouderbinnenwaarts gereden. Gaan we zeker vaker doen! Ik ben overigens altijd zo blij met les, ik geef er kapitalen aan uit maar krijg er zoveel meer kennis voor terug!
Les is heel goed
Iedereen zou (prive)les moeten hebben .

Net even wezen kijken voor een stang en trenshoofdstel, mijn god wat zijn die dingen duur.. Maar ik heb het idee dat Faraj er wel lekkerder op zal gaan lopen (vooral in de galop) dus ik wil er toch wel naar over. Ben alleen zelf helemaal nieuw op dat gebied, dus dat wordt nog wat Maar met goede begeleiding van mijn instructeur moet het lukken..
Ben het er wel mee eens dat je moet groeien in een klasse, maar ik ga niet over voordat ik het idee heb dat het ook echt kan. Ik wil bij wijze van meteen een goed winstpunt kunnen rijden, ook al lukt dat natuurlijk niet altijd Vind het erg vervelend om maanden nodig te hebben voordat je op niveau bent..
pi_40996666
Elefes, gewoon de overstap doen en thuis zwaar doortrainen.

Ik ga bij 10 gelijk over, heb de B wel gezien, wil ervaring opdoen in het L1.

Ik heb niet naar het commentaar op de protocol gekeken. Heel raar ben ik daarin, ik doe het niet als ik goed of slecht heb gereden. Ik weet hoe ik wil rijden, ik weet wat mijn instructrice wil, ik weet hoe dat aanvoelt.
Er zitten teveel verschillen bij juryleden en ik vind het ook nooit boeiend welk jurylid ik heb. Want ik ga niet bij jurylid A wel diep rijden, bij jurylid B juist laag...
Ik rij zoals voor Treas goed is, als een jury er anders over denkt, dan is het jammer, als ik dan maar goed heb gereden. De echte feedback krijg ik van mijn instructrice, die ook jurylid is.
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 20:00:47 #67
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41007428
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden

[ Bericht 12% gewijzigd door fraubitch op 21-08-2006 01:40:59 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_41009995
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden
[afbeelding]
Heb jij een kikker staan?

Zet je nieuwe vlam anders even op www.tinypic.com of zo.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 21:33:11 #69
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41010971
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:09 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Heb jij een kikker staan?

Zet je nieuwe vlam anders even op www.tinypic.com of zo.
als je de link aanklikt en dan op f5 ramt doet ie het wel, of via firefox
tinypic werkt niet bij mij
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_41011270
Zowel met Opera als Firefox krijg ik ook een kikker.
quote:
Veel sites staan linken niet meer toe, en in plaats van je zorgvuldig geuploade plaatje krijg je dan ook vaak een plaatje met de melding dat linken niet is toegestaan. Niet echt wat je wilt natuurlijk als je net met veel moeite een paar mooie foto's hebt gemaakt en geplaatst.
Er zijn wel oplossingen.
hostingworld
photobucket
tinypic
Putfile
Primeserver
xs.to
eagleimg
freefilehosting
freepgs
mailfreeonline
imagehost
uploadhut
Even geleend uit de US FAQ.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_41012808
Ik ben 5e geworden op de Brabantse Kampioenschappen vandaag

Een stuk pittiger/brutaler gereden dan normaal, en dat heeft geholpen
Gisteren de eerste proef, wel wat fouten maar toch 3e met 200 en 184 punten. De eerste 8 mochten door naar vanochtend, waar uit drie ringen dus 24 mensen overbleven.
Heerlijk gereden, mooi voorwaarts, goede aanleuning, alles ging eigenlijk goed tot en met de tweede contragalop, toen sprong ie over.. Maar de rest was goed gegaan, en ik was toch nog 5e met 187 en 194 punten, en mocht overkampen vanmiddag. De beste zes nog een keer tegen elkaar, dit was duidelijk mijn minste proef.. Het werd Faraj allemaal teveel, hij werd vrij opgefokt van alles wat er gebeurde, en het was dus vrij moeilijk te rijden.. Maar toch nog 3/4e (ex aequo) met 180 en 194 punten. Over het totaal gezien dus goed voor de 5e plaats, en een startbewijs voor de Hippiade over 3 weken .
Ik ben trots op mijn Faraj en mijzelf , en het is me nu helemaal duidelijk hoe ik hem het beste kan rijden en de proef van vanochtend was mijn beste in de M2 tot nu toe.

Zal binnenkort eens kijken of ik wat leuke foto's heb, en of ik wellicht een proef online kan gooien die opgenomen is
pi_41013116
Gefeliciteerd Elefes, goed gedaan!
Ik ben benieuwd naar de foto's!
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:50:32 #73
133629 Mauro