Idemquote:Op maandag 10 juli 2006 13:04 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb nu ff niets toe te voegen maar ik vind het zo leuk dit topic te volgen.
TVP dus.
Een goede smid is zo belangrijkquote:Op maandag 10 juli 2006 12:53 schreef Leintjeuh het volgende:heej kleintje wat goed, je wedstrijd!
We hebben vandaag een nieuwe smit laten komen voor ons beestje, hij heet Bram geloof iken hij is heel goed
Apollo loopt meteen eens tuk beter
quote:eh regenkreupel?
isdat???
Dit verschijnsel duikt de laatste jaren steeds meer op, voornamelijk bij combinaties die geen binnenbak ter beschikking hebben. Bij lichte neerslag begint het paard al wat te tekenen en wanneer de regen echt doorzet slaat de kreupelheid erg snel en fel toe (aldus de ruiter). Indien de combinatie weer binnen (lees=droog) staat neemt de kreupelheid weer snel af. Bij testen is gebleken dat waterbakken e.d. echter geen invloed hebben op de kreupelheid. Er zijn zelfs paarden die wanneer de ruiter ziet dat het regent spontaan kreupel worden in hun stal. Er zijn nog geen medicijnen die dit voorval kunnen verhelpen.
Kort nadat onze Haf bereden kon worden kreeg hij er ook last van maar sinds dat we een binnenbak ter beschikking hebben is het niet meer voorgevallen.
Pannenkoek
Ik weet zn achternaam niet eensquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef wendy-tje het volgende:
Toch niet Bram de Lange he? Staat geloof ik nogal slecht bekend, maar er zullen vast meer hoefsmeden zijn die Bram heten
Ik vind het op zich wel fijn, om te jureren ook. Alleen de laatste onderdelen nemen wel wat tijd om te beoordelen, en dan vooral om er goed commentaar bij te zetten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het niet echt anders. Behalve dat je meer ruimte in de B hebt voor de overgangen vind ik het soms erg tegenstrijdig.
Moet je in proef 3 tussen H en C een overgang van galop terug naar draf maken en dan gelijk C-X halve grote volte rechts gevolgd door X-A halve grote volte links.
Dat vind ik erg krap. Je bent nog bezig goed terug te komen, moet je gelijk je hoek afronden om de volte mooi in te zetten.
Terwijl je een andere keer heel M - C - H de ruimte hebt voor een overgang en dan pas bij E wat moet doen.
Het is dus niet overal consequent doorgevoerd.
En de Z proeven zijn nog kutter om te lezen.
ik neem even een voorbeeld. In een wending een overgang maken. Je volstaat niet meer met te zeggen in welke gang je moet gaan, je moet nog zeggen en of daarna. Want als het 'en' is dan moet het in de wending en bij daarna moet het er echt na.
Dus je bent bij de Z proeven echt alleen maar aan het lezen.
Ben ik het niet helemaal mee eens: Zodra jij je paard helemaal goed aan de hulpen hebt, en dus goed voor elkaar hebt rijtechnisch, rijd je toch wel een nette proef; omdat je op ieder moment je paard kunt laten doen wat je wilt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:05 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze in de B niet meer op de bordjes hoeven rijden en een overgang mogen maken in de wending... lijkt me eerlijk gezegd een enorme achteruitgang in het niveau van hetgeen getoond moet worden. Netjes rijden wordt zo een beetje ontmoedigd...
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:28 schreef lone_wolf het volgende:
@wendy-tje:
Geen banners en gratis adverteren? Lijkt mij niet commercieel...maar goed...
Je melding heeft geholpen...ik mag niet meer reageren op topics in deze tread...
bedankt.
Oh das iid een goede reden...quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Hoho, ik was niet de enige die er niet van gediend was.
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Oh das iid een goede reden...![]()
en jij URLt ook...........
Ik ook niet ik houd er niet van. Ok nu wel weer genoeg woorden aan besteed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
GA het maar even melden dan zou ik zeggen.
Verder heb ik niks gemeld aan de mods oid, daar hou ik niet zo van![]()
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef lone_wolf het volgende:
[Hey Kleintje!
De vader van je Veulen is Rubiquil?? Staat deze hengs bij Gestuet Vorwerk?? Indien wel heb ik deze een keer op en hengstenshow gezien..................
Iig gefeliciteerd met je veulen!!
Zal toch ff nagaan of hij bij de show in Vorwerk geweest is...volgens mij wel...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Rubiquil is de hengst van Leunis van Lieren, dus stal Hexagon.
Staat bij hengstenhouder Van Bommel ter dekking, vorig jaar ook al...
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef 6 het volgende:
Ik houd van paaRdrijden, maar met een goed paard doe ik een week...![]()
![]()
jij begrijpt het!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden!
ps. krijg honger van al die paarden verhalen![]()
Wat zijn piephaken ??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:20 schreef Kleintje het volgende:
Zoals beloofd, 3 foto's van mijn wedstrijd afgelopen zondag.
Dit was de 2e proef, 189 punten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verdomd jammer dat je de piephakken van Treas zo goed ziet.
Dat komt van het vele trappen in stal.
De rest van haar sprongen zijn mooi leeg gemaakt, maar aan de piephakken kunnen ze niets doen... helaas...
Moest er even aan wennen, maar ze zijn best fijn te rijden. Veel ruimte in de overgangen, en de punten waar ik vooraf zo bang voor was bij door de mand te vallen; de stap, draf en galop vallen me enorm mee; ik heb steeds vaker een 7 voor m'n draf, en vandaag ook zelfs een 7 voor de stap in dezelfde proef. Is erg leuk, omdat draf niet haar sterktste kant is, en ze eigenlijk gewoon helemaal geen spectaculaire gangen heeft. Verder eigenlijk niet enorm veel verschil. Je merkt nu volgens mij wel dat veel mensen die in maart zijn gepromoveerd lang blijven hangen in dezelfde klasse. Het lijkt wel alsof bij ons in de buurt tenminste de L1 stamp en stampvol zit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:09 schreef Elefes het volgende:
Hoe bevallen de nieuwe proeven jullie trouwens?
30quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:37 schreef Leintjeuh het volgende:
Elefes, is 21 winstpunten niet heel erg fucking veel? Is er geen winstpuntenaantal waarbij je een klasse hoger MOET?
Ik heb bij de pony's ook al eens Z1 gereden, en toen viel het idd mee. Maar ik heb nu een paard wat soms nogal moeilijk aan elkaar te rijden is in galop.. En de Z-proeven zijn wel iets veranderd.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:03 schreef Juweel het volgende:
Weer gefeliciteerd met je punten Elefes! Je schiet lekker op zo he? Volgens een goede vriendin viel de overgang M2-Z1 heel erg mee. Je zit nu op 19 punten? Volgens mij zou je de stap wel kunnen maken nu toch?
Jammer Kleintje van de laatste proeven. Stond er wel commentaar op de protocollen waar je iets mee kon?
Ik heb het in het ruime jaar dat ik nu start slechts 1x gehad dat ik vond dat ik te zwaar was beoordeeld terwijl het voor mijn gevoel en de mensen eromheen nette proeven waren. Maar het blijft een jurysport.
Vanavond heb ik les van m'n nichtje, leuk!
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:47 schreef Juweel het volgende:
Tuurlijk, gewoon voor gaan. je moet toch groeien in een klasse, en als ik vaak je punten voorbij zie komen lijkt het me echt geen enorm probleem!
Mijn les ging zo leuk vanavond! Was de eerste keer dat m'n nichtje me les gaf, en ze had zoveel nieuwe inzichten en tips, echt geweldig! Ze gaf ons hele leuke complimenten, ze vond de draf heel erg netjes en we hebben voor het eerst echt netjes schouderbinnenwaarts gereden. Gaan we zeker vaker doen! Ik ben overigens altijd zo blij met les, ik geef er kapitalen aan uit maar krijg er zoveel meer kennis voor terug!
Heb jij een kikker staan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden
[afbeelding]
als je de link aanklikt en dan op f5 ramt doet ie het wel, of via firefoxquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:09 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Heb jij een kikker staan?![]()
Zet je nieuwe vlam anders even op www.tinypic.com of zo.![]()
Even geleend uit de US FAQ.quote:Veel sites staan linken niet meer toe, en in plaats van je zorgvuldig geuploade plaatje krijg je dan ook vaak een plaatje met de melding dat linken niet is toegestaan. Niet echt wat je wilt natuurlijk als je net met veel moeite een paar mooie foto's hebt gemaakt en geplaatst.
Er zijn wel oplossingen.
hostingworld
photobucket
tinypic
Putfile
Primeserver
xs.to
eagleimg
freefilehosting
freepgs
mailfreeonline
imagehost
uploadhut
Laat ff wat van je horen meid.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:56 schreef Kleintje het volgende:
quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef fraubitch het volgende:
hebben jullie mijn nieuwe liefde al gezien?
ik heb hem nu een maand bij me staan om in te rijden
[afbeelding]
ijsmeisquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zwarte paardjes zijn mooi, imho.
Ik doe niet aan fokkenquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:05 schreef Kleintje het volgende:
Sja... een goed paard heeft geen kleur.
En een mooi paard hoeft geen sportpaard te zijn...
Daar blijft een probleem zitten, mensen die op kleur gaan fokken en niet kijken of het wel past bij hun merrie....
ja dankjewelquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:04 schreef wendy-tje het volgende:
Leuke fries! Komt lekker attent over zo!
zijn ze ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik doe niet aan fokken. Of was deze reactie niet een reactie op de mijne?
Ik vind zwarte paarden gewoon mooi.
hij is 1.63 geloof ik, ze willen er volgend jaar mee naar de hengstenkeuringquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:11 schreef buitenbeentje het volgende:
fraubitch, da's inderdaad best wel een mooi paard zeg! Hoe hoog is hij?
nee is het nieuwe type, echt een rijpaard fries, geen behang en korte,dunne manen. Lang voorbeen en smal.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:17 schreef Kleintje het volgende:
Leuke maat voor een fries. Als ik het goed zag is het het ouderwetse type he?
Vind ik persoonlijk mooier dan dat nieuwe luxe gebeuren.
EN ja, friezen zijn zwart en dat moet zo blijven, het lieft ook vrij van kolletjes...
Maar de reactie 'ik hou van zwart dus het is een mooi paard' vind ik persoonlijk zo... zo... hoe zeg ik dat... zo pennymeisjesachtig. The black stallion, black beauty...
Black is beautifull, ook al zou het exterieurmatig niet kloppen of kan het paard niet lopen....
Ik heb eens een week paardrijvakantie in Portugal gedaan, en dat was echt geweldigquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:04 schreef wendy-tje het volgende:
Ja... het lijkt me geweldig. Die kans krijg ik ook maar 1 keer denk ik
Denk dat ik dat idd maar eens ga proberen.. Zag ze laatst in een blaadje staan van paardenspullenquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Tipje tegen blaren/doorrijplekken: een goede wielrennersbroek (zit een soort zeemleren beschermstuk in, werkt perfect).
Oh enne; foto's willen we zienquote:Op maandag 21 augustus 2006 20:39 schreef fraubitch het volgende:
[..]
nee is het nieuwe type, echt een rijpaard fries, geen behang en korte,dunne manen. Lang voorbeen en smal.
We hebben nog een andere staan, oud type, vind ik ook veel mooier, maar keuringgericht niet correct, kleiner, compact, brede kaken en kort voorbeen (maar behang om van te kwijlen)
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:52 schreef Kleintje het volgende:
Mauro... ik heb je eergisteren gemaild.
Enige mailadres wat ik van je heb is je gmail! Daarop heb ik je gemaild!!!!
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:16 schreef Juweel het volgende:
Leuke foto's dames!
Zitten jullie ook dressuur te kijken? wat heeft Imke het netjes gedaan!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |