quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!
May I introduce to you: Raia!
[
afbeelding]
Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
Ziet er mooi uit, dat paard
![]()
.
Naar wat ik begrepen heb, zit er aan wijken juist een hele hoge rijtechnische waarde. Maar dan moet het wel (min of meer) goed uitgevoerd zijn, en dat is denk ik het belangrijkste punt waarom het in de praktijk misschien niet zoveel waarde heeft als het in theorie zou moeten/kunnen hebben.
Door wijken kun je de balans van je paard verbeteren, maak je hem mede klaar voor de verzameling en het is een oefening waardoor je goed kunt controleren of je paard goed aan alle hulpen is.
Ik ben nu met appuyeren bezig (aan het eind van de zomer ga ik waarschijnlijk Z1 starten) en ik moet zeggen dat ik dat makkelijker vind dan wijken. Eigenlijk alleen doordat je stelling en buiging naar een andere kant neemt, waardoor mijn paard voor mijn gevoel veel meer opgesloten is, en dus minder snel bijvoorbeeld over de schouder valt of harder gaat lopen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.