abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37053304
Vorige delen:

Eigen paard
Eigen paard II
Eigen Paard III

Laatste post van deel 3:
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:
Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!

May I introduce to you: Raia!
[[url]http://img128.imageshack.us/img128/1681/raiadraf1dh.jpg]Raia![/url]]

Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
Ik ben geen dressuur-ruiter maar een poosje terug heb ik in Bit of Hoefslag een artikel gelezen over het nut van wijken, en wat zeg maar de 'goede dingen' van wijken zijn. Ik zat het morgen eens nakijken...

[ Bericht 2% gewijzigd door Leintjeuh op 18-04-2006 14:55:26 ]
pi_37053333
Hier stond een nu overbodige opmerking

Mooi paard hoor Daalni.

[ Bericht 28% gewijzigd door buitenbeentje op 18-04-2006 19:24:05 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37053795
Oke even een TVP.

En hoe kan ik die foto van Daalni zien?
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_37053981
Even de link van de foto copieren naar je browser en F5 geven. Imageshack heeft een beetje een hekel aan FOK! nameiljk. www.tinypic.com geeft wat dat betreft minder problemen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37054047
Dank je wel. Mooie foto en mooi paardje hoor.
weerforum
pi_37062682
Never mind...
pi_37064717
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:
Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!

May I introduce to you: Raia!
[afbeelding]

Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
Ziet er mooi uit, dat paard .

Naar wat ik begrepen heb, zit er aan wijken juist een hele hoge rijtechnische waarde. Maar dan moet het wel (min of meer) goed uitgevoerd zijn, en dat is denk ik het belangrijkste punt waarom het in de praktijk misschien niet zoveel waarde heeft als het in theorie zou moeten/kunnen hebben.
Door wijken kun je de balans van je paard verbeteren, maak je hem mede klaar voor de verzameling en het is een oefening waardoor je goed kunt controleren of je paard goed aan alle hulpen is.

Ik ben nu met appuyeren bezig (aan het eind van de zomer ga ik waarschijnlijk Z1 starten) en ik moet zeggen dat ik dat makkelijker vind dan wijken. Eigenlijk alleen doordat je stelling en buiging naar een andere kant neemt, waardoor mijn paard voor mijn gevoel veel meer opgesloten is, en dus minder snel bijvoorbeeld over de schouder valt of harder gaat lopen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_37065566
Daalni, leuk paardje.

Over het dekken.. kan je wat meer over de bleodlijnen van je paard vertellen, haar sterke punten en minder sterke punten.

Ook wat je met het veulen wil gaan doen.

Het liefst ook een standfoto van je merrie, dan kan ik eens serieus gaan kijken welke hengst geschikt is voor je merrie. Vanaf een rijfoto kan je geen goed oordeel geven.

Ik heb vandaag de dvd besteld van Rubiquil. De vader van mijn aanstaande veulen.
Nog maar 43 dagen en dan is Treas uitgerekend
pi_37090353
Ik heb weer eens geprobeerd wat foto's van Faraj te maken, maar hij is zo lief ( ) dat hij de hele tijd achter me aan loopt als ik wat afstand wil nemen om de foto te maken (de commando's die ik hem aan het leren ben heeft hij nog niet helemaal door )
Een resultaat waar ik wel blij mee was:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_37090791
Ik vind het een mooie foto.
Lief snoetje.
weerforum
pi_37090962
Hele mooie foto.
Vandaag gaat de camera hier ook mee.
Even een foto maken met nog 42 dagen te gaan.
Gezien ik toen ook foto's heb gemaakt toen ze rond de 42 dagen drachtig was...
pi_37091975
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:50 schreef Kleintje het volgende:
Hele mooie foto.
Vandaag gaat de camera hier ook mee.
Even een foto maken met nog 42 dagen te gaan.
Gezien ik toen ook foto's heb gemaakt toen ze rond de 42 dagen drachtig was...
En even je signature veranderen
Ik ben benieuwd! Ook altijd spannend wat het wordt (bij Faraj op stal hadden ze vorig jaar voor het eerst sinds 5 jaar ofzo eindelijk een merrietje ).
pi_37108597
Niet geheel mijn paarddingen, maar wel van de fokkerij van mijn vriendin
Bodine:

Bolivia

Helaas wel een jaarling aan ome God moeten afstaan afgelopen vrijdagavond, ernstige gaskoliek en darmen die verkeerd zaten.
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  woensdag 19 april 2006 @ 21:26:58 #14
135136 _Gromit_
LOLLEROMFG!!!!
pi_37108698
TVP!

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-04-2006 23:02:41 (rest verw. maak wat van je post ipv TVP te roepen!) ]
Yvonne is een lekker wijf, whehehehe!!
pi_37113492
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef E-ratic het volgende:
Helaas wel een jaarling aan ome God moeten afstaan afgelopen vrijdagavond, ernstige gaskoliek en darmen die verkeerd zaten.
Altijd treurig...
pi_37119005
He E-ratic, 2 veulens met de B. Dat moeten wel veulens van dit jaar zijn.
Erg mooie diertjes.
IK WIL OOK...

Heb geen geduld meer!
pi_37119381
Ahhh nog een ruim maandje! Is zo voorbij
pi_37119442
Ik ben best wel jaloers op jullie
pi_37119874
Volgende week dinsdag ga ik met de pony van mijn stiefdochter naar de kliniek voor foto's.
Hij loopt kreupel en eigenlijk zonder duidelijke oorzaak en het is de ene keer links voor en de andere keer rechts voor.
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is want mijn god... hoe kan ik dat meisje dan opvangen...
Toen haar cavia dood ging heeft ze al ruim een week in een dip gezeten, hoe zal het dan zijn als er wat met Leopold is...
pi_37121035
Ohjee... Hopelijk is het iets onschuldigs...
pi_37121206
Wat moet je in godsnaam met een paard
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37123272
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:01 schreef laforest het volgende:
Wat moet je in godsnaam met een paard
Wat moet jij in godsnaam met dit topic als het je niets interesseert?

Een paard is gewoon geweldig Het is zo'n plezier om zo'n beest te verzorgen, er mee te trainen, etc.
Ieder zijn sport he .
pi_37123725
Ik vind die veulens echt lief.
weerforum
pi_37126201
Veulens zijn ook altijd erg lief. Vooral als ze (voor het eerst) op gaan staan, en als ze buiten door de wei gaan crossen .
Beetje jammer dat El Faraj een ruin is eigenlijk
pi_37126375
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:59 schreef Elefes het volgende:
Veulens zijn ook altijd erg lief. Vooral als ze (voor het eerst) op gaan staan, en als ze buiten door de wei gaan crossen .
Beetje jammer dat El Faraj een ruin is eigenlijk

Je mag altijd mooie foto's bij mijn veulen komen maken hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')