abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37053304
Vorige delen:

Eigen paard
Eigen paard II
Eigen Paard III

Laatste post van deel 3:
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:
Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!

May I introduce to you: Raia!
[[url]http://img128.imageshack.us/img128/1681/raiadraf1dh.jpg]Raia![/url]]

Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
Ik ben geen dressuur-ruiter maar een poosje terug heb ik in Bit of Hoefslag een artikel gelezen over het nut van wijken, en wat zeg maar de 'goede dingen' van wijken zijn. Ik zat het morgen eens nakijken...

[ Bericht 2% gewijzigd door Leintjeuh op 18-04-2006 14:55:26 ]
pi_37053333
Hier stond een nu overbodige opmerking

Mooi paard hoor Daalni.

[ Bericht 28% gewijzigd door buitenbeentje op 18-04-2006 19:24:05 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37053795
Oke even een TVP.

En hoe kan ik die foto van Daalni zien?
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_37053981
Even de link van de foto copieren naar je browser en F5 geven. Imageshack heeft een beetje een hekel aan FOK! nameiljk. www.tinypic.com geeft wat dat betreft minder problemen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37054047
Dank je wel. Mooie foto en mooi paardje hoor.
weerforum
pi_37062682
Never mind...
pi_37064717
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:
Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!

May I introduce to you: Raia!
[afbeelding]

Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
Ziet er mooi uit, dat paard .

Naar wat ik begrepen heb, zit er aan wijken juist een hele hoge rijtechnische waarde. Maar dan moet het wel (min of meer) goed uitgevoerd zijn, en dat is denk ik het belangrijkste punt waarom het in de praktijk misschien niet zoveel waarde heeft als het in theorie zou moeten/kunnen hebben.
Door wijken kun je de balans van je paard verbeteren, maak je hem mede klaar voor de verzameling en het is een oefening waardoor je goed kunt controleren of je paard goed aan alle hulpen is.

Ik ben nu met appuyeren bezig (aan het eind van de zomer ga ik waarschijnlijk Z1 starten) en ik moet zeggen dat ik dat makkelijker vind dan wijken. Eigenlijk alleen doordat je stelling en buiging naar een andere kant neemt, waardoor mijn paard voor mijn gevoel veel meer opgesloten is, en dus minder snel bijvoorbeeld over de schouder valt of harder gaat lopen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_37065566
Daalni, leuk paardje.

Over het dekken.. kan je wat meer over de bleodlijnen van je paard vertellen, haar sterke punten en minder sterke punten.

Ook wat je met het veulen wil gaan doen.

Het liefst ook een standfoto van je merrie, dan kan ik eens serieus gaan kijken welke hengst geschikt is voor je merrie. Vanaf een rijfoto kan je geen goed oordeel geven.

Ik heb vandaag de dvd besteld van Rubiquil. De vader van mijn aanstaande veulen.
Nog maar 43 dagen en dan is Treas uitgerekend
pi_37090353
Ik heb weer eens geprobeerd wat foto's van Faraj te maken, maar hij is zo lief ( ) dat hij de hele tijd achter me aan loopt als ik wat afstand wil nemen om de foto te maken (de commando's die ik hem aan het leren ben heeft hij nog niet helemaal door )
Een resultaat waar ik wel blij mee was:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_37090791
Ik vind het een mooie foto.
Lief snoetje.
weerforum
pi_37090962
Hele mooie foto.
Vandaag gaat de camera hier ook mee.
Even een foto maken met nog 42 dagen te gaan.
Gezien ik toen ook foto's heb gemaakt toen ze rond de 42 dagen drachtig was...
pi_37091975
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:50 schreef Kleintje het volgende:
Hele mooie foto.
Vandaag gaat de camera hier ook mee.
Even een foto maken met nog 42 dagen te gaan.
Gezien ik toen ook foto's heb gemaakt toen ze rond de 42 dagen drachtig was...
En even je signature veranderen
Ik ben benieuwd! Ook altijd spannend wat het wordt (bij Faraj op stal hadden ze vorig jaar voor het eerst sinds 5 jaar ofzo eindelijk een merrietje ).
pi_37108597
Niet geheel mijn paarddingen, maar wel van de fokkerij van mijn vriendin
Bodine:

Bolivia

Helaas wel een jaarling aan ome God moeten afstaan afgelopen vrijdagavond, ernstige gaskoliek en darmen die verkeerd zaten.
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  woensdag 19 april 2006 @ 21:26:58 #14
135136 _Gromit_
LOLLEROMFG!!!!
pi_37108698
TVP!

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-04-2006 23:02:41 (rest verw. maak wat van je post ipv TVP te roepen!) ]
Yvonne is een lekker wijf, whehehehe!!
pi_37113492
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef E-ratic het volgende:
Helaas wel een jaarling aan ome God moeten afstaan afgelopen vrijdagavond, ernstige gaskoliek en darmen die verkeerd zaten.
Altijd treurig...
pi_37119005
He E-ratic, 2 veulens met de B. Dat moeten wel veulens van dit jaar zijn.
Erg mooie diertjes.
IK WIL OOK...

Heb geen geduld meer!
pi_37119381
Ahhh nog een ruim maandje! Is zo voorbij
pi_37119442
Ik ben best wel jaloers op jullie
pi_37119874
Volgende week dinsdag ga ik met de pony van mijn stiefdochter naar de kliniek voor foto's.
Hij loopt kreupel en eigenlijk zonder duidelijke oorzaak en het is de ene keer links voor en de andere keer rechts voor.
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is want mijn god... hoe kan ik dat meisje dan opvangen...
Toen haar cavia dood ging heeft ze al ruim een week in een dip gezeten, hoe zal het dan zijn als er wat met Leopold is...
pi_37121035
Ohjee... Hopelijk is het iets onschuldigs...
pi_37121206
Wat moet je in godsnaam met een paard
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37123272
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:01 schreef laforest het volgende:
Wat moet je in godsnaam met een paard
Wat moet jij in godsnaam met dit topic als het je niets interesseert?

Een paard is gewoon geweldig Het is zo'n plezier om zo'n beest te verzorgen, er mee te trainen, etc.
Ieder zijn sport he .
pi_37123725
Ik vind die veulens echt lief.
weerforum
pi_37126201
Veulens zijn ook altijd erg lief. Vooral als ze (voor het eerst) op gaan staan, en als ze buiten door de wei gaan crossen .
Beetje jammer dat El Faraj een ruin is eigenlijk
pi_37126375
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:59 schreef Elefes het volgende:
Veulens zijn ook altijd erg lief. Vooral als ze (voor het eerst) op gaan staan, en als ze buiten door de wei gaan crossen .
Beetje jammer dat El Faraj een ruin is eigenlijk

Je mag altijd mooie foto's bij mijn veulen komen maken hoor
pi_37126550
quote:
Op donderdag 20 april 2006 14:05 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Je mag altijd mooie foto's bij mijn veulen komen maken hoor
Ja, dat is er ook nog leuk aan.. Er foto's van maken In juli krijgen "we" ook een veulen (op stal). Leuk is ook om er daarna mee naar de keuring te gaan bijvoorbeeld (vorig jaar was het best een goed veulen, 2e op de nationale keuring van het NRPS).
pi_37127085

Sorry... ik weet het... er zijn er meerderen hier die een nrps'er hebben.

Vroeger was NRPS echt een stamboek. Tegenwoordig lijkt het wel of de vuilnisbak van het KWPN er wordt geleegd.

Zitten veel goede paarden tussen hoor, maar soms is het jammer dat hengsten die met duidelijke redenen worden afgekeurd bij het KWPN worden goedgekeurd bij het NRPS.
pi_37131122
quote:
Op donderdag 20 april 2006 14:26 schreef Kleintje het volgende:

Sorry... ik weet het... er zijn er meerderen hier die een nrps'er hebben.

Vroeger was NRPS echt een stamboek. Tegenwoordig lijkt het wel of de vuilnisbak van het KWPN er wordt geleegd.

Zitten veel goede paarden tussen hoor, maar soms is het jammer dat hengsten die met duidelijke redenen worden afgekeurd bij het KWPN worden goedgekeurd bij het NRPS.
Ik zit er niet zo in dat ik daar iets heel zinnigs over kan zeggen, maar heb idd wel eens gelezen dat er soms hengsten goedgekeurd worden die bij het KWPN niet goedgekeurd worden. Maar goed, er zitten zeker mooie dieren tussen.
Het is ook wel een beetje zo dat ze imho wat weinig aan promotie e.d. doen. "Vroeger" was het allemaal wat serieuzer had ik het idee. Toen was er ook nog een promotieteam (in Brabant), wat in ieder geval hier in de regio bekend was en wat een soort van "eer" was als je er in mocht rijden.

Het veulen (nu jaarling) waar ik het over heb, is echt zo'n heerlijk beestje, heel lief karakter en erg mooie bewegingen (laat zich ook mooi zien).

Dit is ze, een jaar geleden
pi_37133632
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:28 schreef Kleintje het volgende:
He E-ratic, 2 veulens met de B. Dat moeten wel veulens van dit jaar zijn.
Erg mooie diertjes.
IK WIL OOK...

Heb geen geduld meer!
Klopt, ze ziijn in maart en april gekomen, volgende maand verwachten we de derde en laatste
pi_37135468
Wie zijn de vaders van de veulens?
Ik heb altijd interesse in bloedlijnen...

Bodine vind ik erg stoer.
Van Bolivia kan je op de foto helaas weinig zien, maar volgens mij was die daar nog erg jong...
pi_37153048
Kleintje, ik wou je een succes wensen bij de VA met Leopold, maar dat is pas dinsdag, ik had in mn hoofd dat t vandaag was! Naja als ik er nog een keer aan denk, wens ik je weer sterkte! Maar nu ga ik, doei!
pi_37164154
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:49 schreef Kleintje het volgende:
Wie zijn de vaders van de veulens?
Ik heb altijd interesse in bloedlijnen...

Bodine vind ik erg stoer.
Van Bolivia kan je op de foto helaas weinig zien, maar volgens mij was die daar nog erg jong...
Dacht dat die van Bodine van Ronaldo kwam en van Bolivia Manhattan.Bolivia is op de foto nog amper een dag oud
Was wel een verrassing zeg Die kwam 4 weken te vroeg, 's ochtend bij het voeren stond die er plots, tevens eerste veulen van die merrie
Ik heb nog andere foto's van haar (en Bodine) als je die wilt geef maar een gil.

Bodine is een geweldig dingetje Komt altijd heel lief naar je toe als je haar roept, kun je lekker knuffelen enzo, heel fijn veulentje
pi_37164686
Tuurlijk willen we meer foto's.
weerforum
pi_37166167
Jaah, fotooos!!

Ik ben even wat minder op FOK, dinsdag ben ik van Hugo, een paard dat ik wekelijks rijd, afgeknikkert. In de les gingen twee paarden er van door en Hugo vond het wel leuk om in galop mee te gaan doen. Op zich geen probleem, behalve als dan ook nog een stijbeugelriem het voor gezien houdt en braakt. Gevolg: lichte hersenschudding, bont en blauw, wat stramme spieren in de voorkant van mijn hals en een deuk in mijn ego. Voorlopig dus maar eventjes rust houden. Maar ik ben er eigenlijk best wel goed vanaf gekomen, zo zonder botbreuken en zo.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37166299
ik ben al wel 15 keer gevallen, van allerlei paarden. 1 keer reed ik tijdens een hagelbui in de binnenbak, begon het ineens harder te hagelen, paard in paniek (normaal de rustigste van allemaal), ik verloro mijn evenwicht en gleed eraf. Helemaal niet hard, maar toen ik op 1 voet terecht kwam hoorde ik *krak*
enkel gebroken verder ben ik een aantal keer hard eraf gegaan, gekneusde rib een paar keer, verder niets. De laatste keer dat ik gevallen ben was met springen, paard kwam niet goed uit en sprong als een soort geit toch (het was 1 meter, anders had ik het misschien nog wel gered) . Niets eraf, behalve ik dan... maar gelukkig nergens last van, mijn bril zat zelfs nog op mijn neus
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_37166932
op verzoek nog wat foto's
Bolivia:

Bodine:

Ik heb ook nog wat kleine filmpjes gemaakt met mijn camera, alleen weet ik niet waar je die kunt uploaden
pi_37169145
Volgens mij kan je Bij Photobucket ook filmpjes zetten.

De foto's zijn lief. Vooral die laatste.
weerforum
pi_37169334
Je kan bij http://www.photobucket.com een gratis acount aanmaken.
weerforum
pi_37169337
dat smoeltje superlief!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_37172610
even wat corrigeren, Boliva is van Solitair, niet van Manhattan
filmpjes doe ik morgen even, zit nu niet achter mijn eigen pc
pi_37194737
O, gevonden!

Was alweer de hele tijd terug aan het kijken in deel 3

Leuke veulens! Wat is de vader? Of kijk ik er nu overheen?
De driejarige merrie is een dochter van de merrie op de foto, de mijne dus. Het is een Obelisk x Flemmingh x Pretendent x Jagermeester. Ze heeft al maat en is zwart. Ze heeft ongeveer hetzelfde type, maar is wat forser gebouwd. Ik wil graag haar galop verbeterd zien, en haar rug...die heeft ze ook van haar moeder en het is een typische Flemmingh-rug, best lastig dus. Haar draf en stap zijn super. Ook haar hoofd mag wat edeler.Ik zal zsm foto's proberen te maken, dan hebben jullie er een beetje een beeld bij.
pi_37194771
O, er overheen gekeken dus! Solitair is leuk!
pi_37235566
Oef, een echte flemminghrug verbeteren blijft moeilijk.
Wil je per sé kwpn houden of mag het ook richting Duitse hengsten?
pi_37237558
Leuke veulens

Walter gaat woensdag eindelijk verhuizen, we zijn goed druk geweest met het opknappen en zijn nog lang niet klaar, maar de omheining is tenminste goed nu en het gras begint eindelijk een beetje te groeien!
pi_37237917
Duits mag ook..Is tenminste weer eens wat anders dan anders, en vindt Duitse hengsten wel vaak wat hebben.
pi_37247007
Hier staat ze met haar oren naar voren en lijkt het of ze er zin in heeft.
Maar het was wel degelijk anders.
Zo ontzettend heeft ze het niet meer naar haar zin.

Dit was 21 april, op dag 300.
Zie je hoe bol het zadeldekje staat???

Ik zal van de week wel nieuwe foto's maken waarop ze echt goed te zien is. Van voren, achteren en van zij.

En haar uier:

Voor de hele update:
http://veulentje.web-log.nl
pi_37248457
Leuke informatieve weblog Kleintje, het begint nu echt op te schieten

Leuke foto's eratic
Die bewegingen van die kleine veulentjes zijn altijd zooo grappig, die sprongetjes
pi_37249494
Leuke info.

En ik ben ook nieuwschierig.
weerforum
pi_37250566
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:26 schreef wendy-tje het volgende:
Walter gaat woensdag eindelijk verhuizen, we zijn goed druk geweest met het opknappen en zijn nog lang niet klaar, maar de omheining is tenminste goed nu en het gras begint eindelijk een beetje te groeien!
spannend!
Snel foto's maken hoor!

E-ratic, geweldige foto's.
IK hou me altijd aanbevolen voor meer foto's.

Daalni, ik wacht nog even je foto's af en dan ga ik met je meedenken voor een hengst.
Wil je een dressuurknol, spring of allround??
pi_37251353
Ik heb nog wel meer hoor, maar om die allemaal te gaan uploaden wordt ook een karweitje
Als het goed is wilt mijn vriendin nog wat foto's maken binnenkort van de veulens als ze op wei staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')