Ze heeft dan ook wel vaker gelogen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou ja, ze heeft eind vorig jaar nog met klem ontkend om naar Amerika te gaan voor een baan als denktank.
Ja, da's ook zo'n giller, de brave VVD stemmertjes die zo weglopen met HA willen liever niet dat ze bij hun in de buurt woontquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Met recht in deze! Vooral het feit dat ze haar huis uit moet is een schande natuurlijk...
Hoe zou je achter de juiste naam van iemand uit somalie kunnen komen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:55 schreef DrMarten het volgende:
Doet de AIVD eigenlijk ook een antercedentenonderzoek bij kamerleden? Als ze dat wel doen ben ik benieuwd hoe AHA daar door heeft kunnen komen.
Hoezo, het is toch gewoon een uitzwaai-uitzending en de laatste mogelijkheid voor Nederlandse journalisten om nog wat fotootjes te schieten?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is een erg belangrijk debat, dus ik ga uit van wel![]()
Ze had na 5 weken al een A-status, dat is ook wel verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:55 schreef DrMarten het volgende:
Doet de AIVD eigenlijk ook een antercedentenonderzoek bij kamerleden? Als ze dat wel doen ben ik benieuwd hoe AHA daar door heeft kunnen komen.
Als Zembla het kan dan moet de AIVD het ook kunnen. En met die informatie zou dan eerder duidelijk zijn geworden dat ze geen recht had op een Nederlands paspoort, dan was er alsnog wel gezeik gekomen waarschijnlijk, maar het had mij iig een hoop ergernis gescheeld omdat ze dan niet in de Kamer zou zijn gekomen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hoe zou je achter de juiste naam van iemand uit somalie kunnen komen?
Maar als de naam verkeerd is, dan zal de AIVD er niets van hoeven te zeggen. Das puur IND.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:00 schreef the_disheaver het volgende:
Waar is de bron dat er om half 5 een spoeddebat is? Verdonk zou eigenlijk van 4 tot 5 een besloten commisievergadering hebben.
bronquote:Tweede Kamer wil uitleg van Verdonk
De Tweede Kamer houdt vanmiddag een spoeddebat over de kwestie rond Ayaan Hirsi Ali. GroenLinks had hier om gevraagd. Het debat staat gepland voor 16:30 uur.
Onderzoek
CDA, D66, PvdA en GroenLinks willen uitleg van minister Verdonk van Integratie over het onderzoek dat zij instelt naar de naturalisatie van Hirsi Ali. Ook binnen de VVD is er veel kritiek op het handelen van Verdonk.
Liegen
Hirsi Ali zegt al jaren dat ze voor een verblijfsvergunning heeft gelogen. De partijen willen onder meer weten waarom dat onderzoek er nu pas komt.
Aangifte
Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt zelfs aangifte te doen tegen minister Verdonk, oud-minister Nawijn en andere politici, omdat zij wisten dat Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie loog.
Het is niet zo alsof van Gogh een enorm helder licht was nee. Hij heeft zich echt nooit gerealiseerd wat hij zich op z'n hals haalde. Of dat iets had uitgemaakt weet ik niet, maar ik durf te wedden dat Ali/Magan 'm helemaal heeft ingepakt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja man, die Theo van Gogh was ook zo´n sukkel die zich door alles en iedereen liet gebruiken he. En toen heeft AHA hem ook nog vermoord man!!!
Jij stond anders vooraan om Taida uit te zwaaien, dus jouw krokodilletranen nemen we al helemaal niet meer serieus.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de juichers in dit geval straks ook staan te juichen als er hele gezinnen uitgezet gaan worden, die al langer dan 12 jaar hier wonen, misschien zelfs al kleinkinderen hebben.
Jammer, toedeloe.
Wel 'inspireerde'. Maar AHM zegt wel, en volgens mij staat dat onderaan het filmpje ook ergens, dat zij het helemaal heeft bedacht..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:01 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het is niet zo alsof van Gogh een enorm helder licht was nee. Hij heeft zich echt nooit gerealiseerd wat hij zich op z'n hals haalde. Of dat iets had uitgemaakt weet ik niet, maar ik durf te wedden dat Ali/Magan 'm helemaal heeft ingepakt.
Ambtenaren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
dank. www.tweedekamer.nl is zoals gewoonlijk niet erg snel met wijzigingen...
haha iddquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij stond anders vooraan om Taida uit te zwaaien, dus jouw krokodilletranen nemen we al helemaal niet meer serieus.
Ja, hij wilde overigens geen uitlatingen over Verdonk doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:05 schreef SCH het volgende:
Trouwens: wat was Zalm kwaad zeg. Zelden gezien dat een minister zo boos is op een andere minister.
Nee, daar zijn sommigen van ons zwaar op tegen zelfs, persoonlijk denk ik dat Verdonk als een stier in de porceleinkast is bezig gegaan in de afgelopen dagen inclusief 180 graden draaing sinds vrijdag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de juichers in dit geval straks ook staan te juichen als er hele gezinnen uitgezet gaan worden, die al langer dan 12 jaar hier wonen, misschien zelfs al kleinkinderen hebben.
Jammer, toedeloe.
Dat worden inderdaad de volgende.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef Gia het volgende:
Jammer, toedeloe.
Het arrest van de Hoge Raad waaruit dit volgt, is nog vrij recent.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Het is nogal wat dat Verdonk dit allang wist of ten minste had moeten weten.
Als ze het al wist is het huichelarij ten top
Als ze het niet wist zijn zij of haar ambtenaren incompetent voor deze rol.
Wat ook wel apart is, is dat het weblog van Verdonk sinds donderdag niet meer is geüpdatet. Tot donderdag dagelijksquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
dank. www.tweedekamer.nl is zoals gewoonlijk niet erg snel met wijzigingen...
Hmmm, wat voor zaak was dat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:07 schreef Argento het volgende:
[..]
Het arrest van de Hoge Raad waaruit dit volgt, is nog vrij recent.
Starting here:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:07 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Dat worden inderdaad de volgende.Daaag Ayaan, daaaag alle andere leugenaars die onder valse voorwenselen Nederland binnen zijn gekomen.
![]()
Verdonk zit in serieuse problemen. Er hoeft maar 1 puntje van onzorgvuldigheid in haar handelen te zitten en ze hangt, want binnen de VVD heeft ze nu heel weinig medestanders overgehouden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:05 schreef SCH het volgende:
Trouwens: wat was Zalm kwaad zeg. Zelden gezien dat een minister zo boos is op een andere minister.
Fossiel Bolkestein steunt voorlopig nogwel en die is razend populair onder een deel van de aanhang..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Verdonk zit in serieuse problemen. Er hoeft maar 1 puntje van onzorgvuldigheid in haar handelen te zitten en ze hangt, want binnen de VVD heeft ze nu heel weinig medestanders overgehouden.
Denk het ook. Kan me niet herinneren Zalm eerder zo woedend te hebben gezien, dat moet achter de schermen nog veel erger zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Verdonk zit in serieuse problemen. Er hoeft maar 1 puntje van onzorgvuldigheid in haar handelen te zitten en ze hangt, want binnen de VVD heeft ze nu heel weinig medestanders overgehouden.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Starting here:
Nawijn: ook GL-Kamerlid Karimi loog
Den Haag ruimt haar kamer op.
Bolkestein heeft toch geen voorkeur uitgesproken? alleen gezegd dat Verdonk een goede kandidaat isquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Fossiel Bolkestein steunt voorlopig nogwel en die is razend populair onder een deel van de aanhang..
Te vinden op rechtspraak.nlquote:
Had ze toch al niet onder de 'hoge vvd'ers'. Tenminste: geen voorkeur boven ruttequote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:05 schreef SCH het volgende:
Dat gebeurt al.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de juichers in dit geval straks ook staan te juichen als er hele gezinnen uitgezet gaan worden, die al langer dan 12 jaar hier wonen,.
Jammer, toedeloe.
Zojuist wordt op BNR gezegd dat het spoeddebat om kwart voor 5 is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:00 schreef the_disheaver het volgende:
Waar is de bron dat er om half 5 een spoeddebat is? Verdonk zou eigenlijk van 4 tot 5 een besloten commisievergadering hebben.
Ja, en al die rechtse ondernemers die hun goedkope personeel kwijt raken zullen op de tafels gaan staan dansenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als Verdonk alle liegende asielzoekers het land uit wil trappen, dan blijven er wel bar weinig over....
Daar kan de schoorsteen van de linkse asielzoekersindustrie niet meer van roken jongens, dat wordt echt werk zoeken vanaf nu.
Tja, goodbye Karimi. Of is zij nou zielig?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Starting here:
Nawijn: ook GL-Kamerlid Karimi loog
Den Haag ruimt haar kamer op.
Logisch, hij voelt ook de hete adem van Verdonk in zijn nek. Hij is de volgende die kan optiefen.quote:Aangifte
Zelfbenoemd rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt zelfs aangifte te doen tegen minister Verdonk, oud-minister Nawijn en andere politici, omdat zij wisten dat Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie loog.
Nee nee. Ook mensen die geen kritiek op de Islam hebben, of zelfs zwaar gelovig zijn als uitzondering beschouwen. Iedereen die gelogen heeft bij asielaanvraag of aanvraag verblijfsvergunning meteen het land uitgooien.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:13 schreef Youssef het volgende:
Tenzij Karimi er ook zoeentje is die in haar eigen nest pist, weg dermee dan![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:17 schreef SCH het volgende:
Edit -- flamebait.
Wil je het niet begrijpenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:17 schreef Argento het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het de schuld van Verdonk is dat Ayaan mogelijkerwijs nooit de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen.
Je gaat het bijna hopen he?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft jouw vader niet gelogen over zijn geboorteplaats toevallig?
Ellian kan niet uitgezet worden. Hooguit vermoord worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hij is de volgende die kan optiefen.
De stemming voor het lijsttrekkerschap is al een tijdje bezig, ik lach me dood als Verdonk al genoeg stemmen blijkt te hebben om te winnenquote:
Nee?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, goodbye Karimi. Of is zij nou zielig?
hahahahquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Logisch, hij voelt ook de hete adem van Verdonk in zijn nek. Hij is de volgende die kan optiefen.
Die Afshin Elian houdt dezelfde duistere en sinistere agenda aan als Hirsi, namelijk een burgeroorlog in Nederland proberen te ontketenen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan wordt de kans zeker ook groter dat we intollerante personen zoals jou ook kwijt raken zeker![]()
Ja, dus als Verdonk AHM uitzet, is ze toch standvastig?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wil je het niet begrijpen
Het gaat om het verdachte enthousiasme waarmee Verdonk zichzelf wil positioneren als standvastig.
V.
Ben je echt zo traag van begrip? Of ben je verliefd op haar?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:20 schreef Argento het volgende:
[..]
(he, weg ge-edit)
nee, ik snap het nog steeds niet.
Waarom is het Verdonk´s schuld dat Ayaan mogelijkerwijs nooit de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen?
Dat ze het dus al wist, en anders de onwetendheid.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:17 schreef Argento het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het de schuld van Verdonk is dat Ayaan mogelijkerwijs nooit de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef Gia het volgende:
Heeft jouw vader niet gelogen over zijn geboorteplaats toevallig?
Het gaat erom dat ze eerst zegt dat AHA niets te vrezen heeft, vervolgens aankondigt dat er een uitgebreid onderzoek komt en dan binnen 24 uur al weet te melden dat AHA eigenlijk geen Nederlandse is. Dit alles is natuurlijk een ietwat vreemde gang van zaken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, dus als Verdonk AHM uitzet, is ze toch standvastig?
En wat is er nou verkeerd?
Blijkbaar zijn de enige personen die een burgeroorlog willen ontketenen figuren zoals jij die niet om kunnen gaan met de vrijheid van meningsuiting en denken elke kritiek te kunnen smoren door controle en het ergste geval uitzetting en/of moord.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Die Afshin Elian houdt dezelfde duistere en sinistere agenda aan als Hirsi, namelijk een burgeroorlog in Nederland proberen te ontketenen.
Naast Afshin Elian mogen ze ook Ephimenco gaan controleren. Ook zo'n onbetrouwbare figuur.
Wat een bout reactie.... Ik denk dat elke asielzoeker wel liegt over zijn status etc... Wat zou jij in die situatie doen? Het is natuurlijk wel makkelijk lullen, maargoed ik mocht deze vrouw welquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:17 schreef Rudy-F1 het volgende:
Dag Ayaan Hirsi, (of hoe je dan ook precies mag heten.)![]()
Liegen over je achtergrond om Nederlander te mogen worden mag niet. Je bent de zwakste schakel. Tot ziens. Heb totaal geen medelijden met je.![]()
Alhoewel, zwakste schakel; het is je gelukt om maar liefst 14 jaar misbruik van Nederland te maken. Toch een knappe prestatie om als illegale in de 2e kamer te werken. Wat dat betreft, petje af.![]()
Stort je meteen je salaris van de afgelopen jaren even terug? O nee, dat kan natuurlijk niet meer. Die zijn opgegaan aan de productiekosten van Submission 1 en 2. Nog zo'n knappe prestatie van je; provoceren kon je als geen ander.![]()
Laat je me even weten wanneer je vertrekt? Ik kom je graag uitzwaaien.
![]()
Was jou ook nog niet verteld dat dit al veel langer bekend is, en Rita al 3,5 jaar minister is?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ach ga eens kijken wat voor gajes er bij groenlinks zit. Overigens Rita valt niks te verwijten, die voert gewoon beleid uit. Zuur maar goed.
Misschien kan Nova/Zembla ook docu´s gaan maken over willekeurige asielzoekers.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als Verdonk alle liegende asielzoekers het land uit wil trappen, dan blijven er wel bar weinig over....
Nogmaals, Taida is een totaal andere situatie. Taida´s leven liep geen gevaar als ze werd uitgezet. Als AHA wordt uitgezet naar Kenia of Somalie, leeft ze nog geen week.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij stond anders vooraan om Taida uit te zwaaien, dus jouw krokodilletranen nemen we al helemaal niet meer serieus.
Of ze het persoonlijk al wist is maar de vraag. Verdonk was geen kamerlid maar is als minister van buitenaf aangetrokken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat ze het dus al wist, en anders de onwetendheid.
Ik heb Verdonk hier zelf nog niet over gehoord. Ik kan haar dus ook niet op enig enthousiamse betrappen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wil je het niet begrijpen
Het gaat om het verdachte enthousiasme waarmee Verdonk zichzelf wil positioneren als standvastig.
V.
Ja, omdat het haar eigen partijgenoot betrof en ze de mogelijkheid van uitzetting niet serieus overwoog.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze eerst zegt dat AHA niets te vrezen heeft, vervolgens aankondigt dat er een uitgebreid onderzoek komt en dan binnen 24 uur al weet te melden dat AHA eigenlijk geen Nederlandse is. Dit alles is natuurlijk een ietwat vreemde gang van zaken.
'Het enthousiasme', de gretigheid, de verbazingwekkende snelheid... wat snap je daar nou niet aan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, dus als Verdonk AHM uitzet, is ze toch standvastig?
Zie hierboven. Onderzoek, prima. Maar ga alsjeblieft niet struikelen over je dikke enkels om maar zo snel mogelijk 'standvastig' te zijn. Haar tempo in deze is uitermate verdacht en bijzonder geënt op politiek gewin. Ik vind het prima dat het zij het lid op de neus lijkt te krijgen. Moet je maar niet zo'n populistische politieke peilinghoer zijn.quote:En wat is er nou verkeerd?
Behalve dat dat komt door de uitspraken die ze hier als kamerlid heeft gedaan en niet doordat de situatie daar zo slecht was oen ze er weg ging.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef oheng het volgende:
Nogmaals, Taida is een totaal andere situatie. Taida´s leven liep geen gevaar als ze werd uitgezet. Als AHA wordt uitgezet naar Kenia of Somalie, leeft ze nog geen week.
Voorbeelden, wie?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind de reacties van sommige moslims en die van sommige rechtse users, Gia voorop, echt onuitstaanbaar.
Het getuigt van weinig respect, zeker ook voor Ayaan.
Ookal wist ze het persoonlijk niet, dan had ze het nog moeten weten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Of ze het persoonlijk al wist is maar de vraag. Verdonk was geen kamerlid maar is als minister van buitenaf aangetrokken.
Er valt haar in elk geval te verwijten dat ze volslagen inconsequent is. Haar eerst jarenlang laten blijven, tegen haar zeggen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken, en nu het in de media komt moet ze ineens weg.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ach ga eens kijken wat voor gajes er bij groenlinks zit. Overigens Rita valt niks te verwijten, die voert gewoon beleid uit. Zuur maar goed.
Op Nova gisteren zag ik Magan op archiefbeeld, vrolijk keuvelen met oorlogsmisdadiger Henry Kissinger. Zulke moreel verwerpelijke figuren ben je toch liever kwijt dan rijk, toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de enige personen die een burgeroorlog willen ontketenen figuren zoals jij die niet om kunnen gaan met de vrijheid van meningsuiting en denken elke kritiek te kunnen smoren door controle en het ergste geval uitzetting en/of moord.
Als er langer over het 'onderzoek' was gedaan en Verdonk b.v. volgende of over twee weken bekend maakte dat AHM haar staatsburgerschap zou verliezen, had je er vrede mee?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
'Het enthousiasme', de gretigheid, de verbazingwekkende snelheid... wat snap je daar nou niet aan?
[..]
Zie hierboven. Onderzoek, prima. Maar ga alsjeblieft niet struikelen over je dikke enkels om maar zo snel mogelijk 'standvastig' te zijn. Haar tempo in deze is uitermate verdacht en bijzonder geënt op politiek gewin. Ik vind het prima dat het zij het lid op de neus lijkt te krijgen. Moet je maar niet zo'n populistische politieke peilinghoer zijn.
V.
Zoals ik al zei, het arrest van de Hoge Raad waarin bevestigd wordt dat de gegeven omstandigheden er toe KUNNEN leiden dat Ayaan nooit Nederlandse is geworden, is van vrij recente datum.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat ze het dus al wist, en anders de onwetendheid.
Ze is hoe dan ook verantwoordelijk hiervoor. Ze heeft 3,5 jaar de tijd gehad om Ayaan eruit te zetten, en nu het in de publiciteit komt gaat ze ineens over tot actie.
Die halen ze uit Polen. Een onevenredig groot deel van de mensen die hier als asielzoeker gekomen zijn werkt niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, en al die rechtse ondernemers die hun goedkope personeel kwijt raken zullen op de tafels gaan staan dansen
Ze is politiek verantwoordelijk en moet die verantwoordelijkheid ook nemen natuurlijk. Maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze "het" had moeten weten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ookal wist ze het persoonlijk niet, dan had ze het nog moeten weten.
Het is haar verantwoordelijkheid.
Nou ja, als Hirsi Ali weet hard te maken dat Verdonk in eerdere stadia met nagenoeg dezelfde kennis van zaken heeft gegarandeerd dat ze haar nationaliteit niet zou verliezen, heeft ze een serieuze zaak.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:29 schreef anneja het volgende:
[..]
Haar eerst jarenlang laten blijven, tegen haar zeggen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken, en nu het in de media komt moet ze ineens weg.
Ik denk dat de Wet boven een terloopse uitspraak van een minister gaat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, als Hirsi Ali weet hard te maken dat Verdonk in eerdere stadia met nagenoeg dezelfde kennis van zaken heeft gegarandeerd dat ze haar nationaliteit niet zou verliezen, heeft ze een serieuze zaak.
Ze is inderdaad iets te hard van stapel gegaan als ze niet wist hoe het zat. Ik vind het ook heel frapant dat ze zo snel met die brief kwam.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ze is politiek verantwoordelijk en moet die verantwoordelijkheid ook nemen natuurlijk. Maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze "het" had moeten weten.
Het was voor Verdonk verstandiger geweest als ze direct had gezegd dat ze de zaak tot op de bodem uit ging zoeken en netjes gewacht had op een concrete conclusie van dat onderzoek.
Ik ken de ambtenarenwereld een klein beetje en ik kan je zeggen dat het onmogelijk is om binnen 24 uur de ins en outs van zo'n zaak te kennen, daarmee is ze zichzelf heel ard voorbij gegaloppeerd
Is dat kwartje bij jou nou eindelijk gevallen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind de reacties van sommige moslims en die van sommige rechtse users, Gia voorop, echt onuitstaanbaar.
Ik heb meer respect voor Ayaan dan jij voor je eigen vriendjes.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef SCH het volgende:
Welke wet?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik denk dat de Wet boven een terloopse uitspraak van een minister gaat.
Hoe kom je tot die conclusie?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangezien links Nederland eist dat Ayaan het nederlanderschap ontnomen wordt
Dat ding dat immigratie en naturalisatie regelt, weet ik veel hoe die recies heet.quote:
Iets wat je dus kennelijk niet hebt kan je ook niet ontnomen worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat jij ook wel wat in mag binden ja.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:28 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Voorbeelden, wie?
Los daarvan: respect voor wat, wat heeft ze gedaan terwijl ik haar (indirect) betaalde?
Huhquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
Ik zou Wiegel, Nawijn en Dijkstal niet echt links willen noemen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
Volgens mij volg je de discussie helemaal niet. Je lult maar wat over de rug van Ayaan heen. Smakeloosquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb meer respect voor Ayaan dan jij voor je eigen vriendjes.
Aangezien links Nederland eist dat Ayaan het nederlanderschap ontnomen wordt, omdat ze dat op dit moment goed vinden uitkomen, mag ik toch zeker wel verwachten dat dezelfde linkse kliek het niet erg vind als alle oud asielzoekers onderzocht gaan worden. Men wil toch zo graag dat Verdonk zich aan de regels houdt.
Ben maar gerust, gaat echt wel gebeuren hoor. Denk maar niet dat Rita blij is dat ze Ayaan kwijt raakt. Het feit dat Ayaan nog steeds zo'n hoge pet op heeft over Rita, doet mij vermoeden dat er echt nog wel meer koppen gaan rollen.
En als je ziet dat Ayaan juist de naam van 1 kamerlid in het bijzonder noemde: Femke Halsema.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zou Wiegel, Nawijn en Dijkstal niet echt links willen noemen...
Verder natuurlijk potsierlijke bewering als je ziet hoeveel linkse users hier het juist opnemen voor Ayaan op dit punt.
Ik neem SCH als voorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zou Wiegel, Nawijn en Dijkstal niet echt links willen noemen...
Nee. Het is niet Verdonk die bepaalt of het naturalisatiebesluit terzake Ayaan rechtsgevolg heeft. Het ontbreken van rechtsgevolg, is het gevolg van de omstandigheid dat de persoonsgegevens in het besluit, niet overeenstemmen met de identiteit van de geadresseerde.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, als Hirsi Ali weet hard te maken dat Verdonk in eerdere stadia met nagenoeg dezelfde kennis van zaken heeft gegarandeerd dat ze haar nationaliteit niet zou verliezen, heeft ze een serieuze zaak.
Nou moet je echt ophouden. Hoe kom je daar nou bij???????????????????????????????????????????????????????? Je leest echt niet mee he.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
Altijd tegen uitzetting in dergelijke gevallen, maar in dit geval zit ie zwaar te genieten.
Waar dan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
Nee, de links/rechts scheiding gaat in dat geval niet op. Het hypocriete gedeelte van links wil echter wel dat ze wordt uitgezet. En het te rechtlijnig gedeelte van rechts ook. En dan natuurlijk veel moslims nog.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangezien links Nederland eist dat Ayaan het nederlanderschap ontnomen wordt, omdat ze dat op dit moment goed vinden uitkomen,
Volgens mij is hij van oordeel dat Ayaan moet mogen blijven. Verdonk is de grote schuldige.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik neem SCH als voorbeeld.
Altijd tegen uitzetting in dergelijke gevallen, maar in dit geval zit ie zwaar te genieten.
Ik heb het niet over kamerleden, maar over fok-usertjes.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]
En als je ziet dat Ayaan juist de naam van 1 kamerlid in het bijzonder noemde: Femke Halsema.
Reden, ik begrijp je niet? Moet iedereen treuren om het feit dat ze haar staatsburgerschap verliest?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat jij ook wel wat in mag binden ja.
En ze dus illigaal het nederlanderschap heeft gekregenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee. Het is niet Verdonk die bepaalt of het naturalisatiebesluit terzake Ayaan rechtsgevolg heeft. Het ontbreken van rechtsgevolg, is het gevolg van de omstandigheid dat de persoonsgegevens in het besluit, niet overeenstemmen met de identiteit van de geadresseerde.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee. Het is niet Verdonk die bepaalt of het naturalisatiebesluit terzake Ayaan rechtsgevolg heeft. Het ontbreken van rechtsgevolg, is het gevolg van de omstandigheid dat de persoonsgegevens in het besluit, niet overeenstemmen met de identiteit van de geadresseerde.
V.quote:Zalm wees er op dat het normaal een paar weken duurt voordat Kamervragen beantwoord worden. Nu zei Verdonk in reactie op de vragen uit de Kamer de eerste dag dat Hirsi Ali zich geen zorgen hoeft te maken. Dan volgt een onderzoek naar feiten die al drieëneenhalf jaar bekend zijn en dan is er binnen een dag een antwoord aan de Kamer, hield Zalm de media voor. ,,Dat is een opmerkelijke snelheid.''
Ja, dat doen ze.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:50 schreef DrMarten het volgende:
Nog steeds geen antwoord op een eerdere vraag van mij
Weet iemand of de AIVD een antercedentenonderzoek verricht naar aanstaand kamerleden?
in dat geval moet je de topics ff doorlezen voordat je je mening spuwt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kamerleden, maar over fok-usertjes.
Ik lees geheel anders dan jij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik neem SCH als voorbeeld.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou moet je echt ophouden. Hoe kom je daar nou bij???????????????????????????????????????????????????????? Je leest echt niet mee he.
Geef toe dat je zit te genieten van de hele toestand.quote:
Je had het over links, en over mij, maar je doet niet de moeite de discussie te volgen en dat diskwalificeert je.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kamerleden, maar over fok-usertjes.
Dan heeft daar dus ook iemand behoorlijk gefaald, kan dus nog wel eens een staartje krijgen voor een andere verantwoordelijke minister.quote:
Oh, je kunt de dingen niet goed scheiden. Ik vind een kwade Zalm inderdaad geweldig ja. En een om zich heen meppende Bibi de Vries ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Geef toe dat je zit te genieten van de hele toestand.
En jij bent dus van mening dat mensen die kritiek hebben op jou denkwijze de mond gesnoerd dienen te worden? Mag ik dan langs deze weg een spreekverbod voor jou aanvragen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Op Nova gisteren zag ik Magan op archiefbeeld, vrolijk keuvelen met oorlogsmisdadiger Henry Kissinger. Zulke moreel verwerpelijke figuren ben je toch liever kwijt dan rijk, toch?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Geef toe dat je zit te genieten van de hele toestand.
Ja, als Verdonk een arrest van de Hoge Raad van november 2005 onder haar neus geschoven krijgt, waaruit volgt dat het gegoochel met haar naam nogal wat gevolgen kan hebben, dan doet Verdonk er goed aan Ayaan daar even op te wijzen.quote:
Aardig punt. Ik weet niet hoe dat precies zit, maar Remkes (ook al VVD) zou dan ook wat te beantwoorden hebben.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan heeft daar dus ook iemand behoorlijk gefaald, kan dus nog wel eens een staartje krijgen voor een andere verantwoordelijke minister.
Ach nee, ze zeggen dan gewoon 'foei' en gaan weer over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Aardig punt. Ik weet niet hoe dat precies zit, maar Remkes (ook al VVD) zou dan ook wat te beantwoorden hebben.
Nou, laten we de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk laten bij degene die daadwerkelijk gelogen heeft. In het kader van een documentaire iemand verleden uitspitten, is nog wat anders dan van iedere ambtenaar een antecedentenonderzoek uitvoeren. Een dergelijk onderzoek is alleen in praktische zin al aan grenzen onderworpen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan heeft daar dus ook iemand behoorlijk gefaald, kan dus nog wel eens een staartje krijgen voor een andere verantwoordelijke minister.
Waarschijnlijk wordt dat wel weer met een knuffel afgedaan idd, maar het blijft een interessant vraagstuk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:56 schreef anneja het volgende:
[..]
Ach nee, ze zeggen dan gewoon 'foei' en gaan weer over tot de orde van de dag.
Dat zegt toch genoeg. Ten eerste meet deze minister met twee maten, en ten tweede valt hij de democratie af, door Verdonk te willen "chanteren". Zij die zelf helemaal niks aan die opgegeven foutieve naam kan doen. En als er iemand wat mag zeggen over de wenselijke snelheid van procedures bij de IND dan is dat Donner danwel Verdonk. Normaal kan men dat niet snel genoeg gaan.quote:Minister Zalm is verbaasd over de snelheid waarmee minister Verdonk het Nederlanderschap van Hirsi Ali ter discussie heeft gesteld. "Als de IND altijd zo snel werkt, zijn er binnenkort geen achterstanden meer", aldus Zalm.
Zalm laat nagaan of het mogelijk is dat Hirsi Ali toch Nederlandse kan blijven. Hij hoopt dat de IND een eventuele nieuwe aanvraag net zo snel zal behandelen.
Hij wilde niet ingaan op de vraag of hij Verdonk op andere gedachten heeft willen brengen. Volgens Zalm brengt hij de eenheid van kabinetsbeleid in gevaar als hij daar iets over zegt.
O ja sure, ze kan niet anders dan AHA wegsturen en nu valt ze door de mandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:58 schreef Falco het volgende:
Verdonk is opeens echt door de mand gevallen
Ff mijn lijstjer die weg mag:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Logisch, hij voelt ook de hete adem van Verdonk in zijn nek. Hij is de volgende die kan optiefen.
Je vergeet Karimi, die ook gelogen heeft.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ff mijn lijstjer die weg mag:
- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit²
Waarom Hans van Breukelenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit²
Het gaat hier niet om zomaar een ambtenaar, maar om een kamerlid.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, laten we de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk laten bij degene die daadwerkelijk gelogen heeft. In het kader van een documentaire iemand verleden uitspitten, is nog wat anders dan van iedere ambtenaar een antecedentenonderzoek uitvoeren. Een dergelijk onderzoek is alleen in praktische zin al aan grenzen onderworpen.
Ephimenco mag zijn mening nog wel geven?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit²
Zalm reageert m.i. niet correct.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat zegt toch genoeg. Ten eerste meet deze minister met twee maten, en ten tweede valt hij de democratie af, door Verdonk te willen "chanteren". Zij die zelf helemaal niks aan die opgegeven foutieve naam kan doen. En als er iemand wat mag zeggen over de wenselijke snelheid van procedures bij de IND dan is dat Donner danwel Verdonk.
Enkel om een querulante partijgenoot verdere heibel maken in het kabinet, tjonge.
Precies. En er was overleg genoeg gaande. Maar nee, het moet soppend in allerlei (open) brieven worden gekwakt op een maandagavondquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:55 schreef Argento het volgende:
Ja, als Verdonk een arrest van de Hoge Raad van november 2005 onder haar neus geschoven krijgt, waaruit volgt dat het gegoochel met haar naam nogal wat gevolgen kan hebben, dan doet Verdonk er goed aan Ayaan daar even op te wijzen.
Wat een treffende samenvattingquote:PERSBERICHT
16 mei 200
Reactie ChristenUnie op vertrek van Ayaan Hirsi Ali
VVD valt in eigen zwaard
De ChristenUnie vindt het voor Hirsi Ali een persoonlijk drama en te betreuren dat zij haar Nederlanderschap van de ene op de andere dag verliest. Het VVD-Kamerlid betaalt zo de prijs voor het harde vreemdelingenbeleid van haar eigen partij.
De ChristenUnie denkt dat er juridisch nog ruimte was voor de minister om een eigen afweging te maken, maar die ruimte heeft ze niet benut.
“Opmerkelijk is de steun van de VVD voor Hirsi Ali. Nu het een eigen Kamerlid betreft, wordt opeens de menselijkheid in ogenschouw genomen,” aldus Tweede kamerlid Huizinga.
Waarom zou AHA, een goed voorbeeld van een geïntegreerde allochtoon, weggestuurd moeten worden of iig ter discussie gesteld moet worden? Oke, ze heeft gelogen, maar AHA zal daarbij vast niet de enige zijn die in de jaren 90 heeft gelogen om zo het Nederlanderschap te verkrijgen. Je gaat mij niet wijs maken dat zo'n grote groep 'Nederlanders' ook moet vertrekken, ook al hebben sommige al meer dan 10 jaar in Nederland gewoond.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O ja sure, ze kan niet anders dan AHA wegsturen en nu valt ze door de mand![]()
Eens te meer reden om de gevolgen van haar leugens serieus te nemen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om zomaar een ambtenaar, maar om een kamerlid.
Bedoel je dat Verdonk in dit hele verhaal de openbaarheid heeft gezocht??quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En er was overleg genoeg gaande. Maar nee, het moet soppend in allerlei (open) brieven worden gekwakt op een maandagavond
V.
Ben ik heel benieuwd welke ruimte de CU nog ziet en waarom de CU alvast meent de minister te verwijten geen gebruik te maken van een ruimte, waarvan zijzelf niet zeker weet of die ruimte wel bestaat.quote:De ChristenUnie denkt dat er juridisch nog ruimte was voor de minister om een eigen afweging te maken, maar die ruimte heeft ze niet benut.
Het is geen sanctie, maar het (rechts)gevolg van de onbepaalbaarheid van een besluit.quote:Verdonk heeft een onderzoek gelast. Ik kan de juridische problematiek niet overzien, maar ik wil wel zeggen: Hoe vaak geven mensen op de vlucht uit angst andere namen op? Wanneer het gaat om louter onjuiste persoonsgegevens is het ontnemen van de nationaliteit, in alle gevallen, ik herhaal: alle gevallen, een buitenproportionele sanctie.
Dus zou ze gewoon een nieuw paspoort met de juiste naam aan kunnen vragen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is geen sanctie, maar het (rechts)gevolg van de onbepaalbaarheid van een besluit.
Ja dat begreep ik niet. Was dat nou oprecht of met een knipoog?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]
En als je ziet dat Ayaan juist de naam van 1 kamerlid in het bijzonder noemde: Femke Halsema.
Het lijkt mij van belang dat goed gekeken wordt wat er uit dat antercedentenonderzoek naar voren is gekomen, temeer daar al langer bekend was dat AHA had gelogen tijdens het naturalisatieproces. Dan ben ik van mening dat de AIVD dat had moeten ontdekken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Eens te meer reden om de gevolgen van haar leugens serieus te nemen.
En dan nog ben ik het niet met je eens dat aan een antecedentenonderzoek de GARANTIE mag worden ontleend dat de onderzochte persoon brandschoon is.
Opnieuw een naturalisatieverzoek indienen, jazeker.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus zou ze gewoon een nieuw paspoort met de juiste naam aan kunnen vragen?
Wel als ze een geldige verblijfsvergunning heeft. Maar ik denk niet dat ze die heeft, helaas.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus zou ze gewoon een nieuw paspoort met de juiste naam aan kunnen vragen?
Die heeft ze wel, als ze niu haar paspoort in moet leveren wordt ze gewoon weer beschouwd als vluchteling en kan ze zonder problemen weer het naturalisatieproces in.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel als ze een geldige verblijfsvergunning heeft. Maar ik denk niet dat ze die heeft, helaas.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:19 schreef Ericr het volgende:
En weten we nu ook haar echte naam :
I am Ayaan, the daughter of Hirsi, who is the son of a man who took the name of Magan. Magan was the son of Isse, who was the son of Guleid, who was the son of Ali. He was the son of Wai’ays, who was the son of Muhammad. He was the son of Ali, who was the son of Umar. Umar was the son of Osman, who was the son of Mahamud. This is my clan, and therefore, in Somalia, this is my name: Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai’ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud.
Maar goed dat ze zich niet opnieuw verkiesbaar stelt dan, dat past niet meer op zo'n stemapparaat.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:19 schreef Ericr het volgende:
En weten we nu ook haar echte naam :
I am Ayaan, the daughter of Hirsi, who is the son of a man who took the name of Magan. Magan was the son of Isse, who was the son of Guleid, who was the son of Ali. He was the son of Wai’ays, who was the son of Muhammad. He was the son of Ali, who was the son of Umar. Umar was the son of Osman, who was the son of Mahamud. This is my clan, and therefore, in Somalia, this is my name: Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai’ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud.
Maar goed dat ze zich niet opnieuw verkiesbaar stelt dan, dat past niet meer op zo'n stemapparaat.
Volkskrantquote:dinsdag 16 mei 2006 uur.
Aboutaleb: ‘Menselijke maat is zoek'
ANP
AMSTERDAM - ‘De menselijke maat is zoek. Hirsi Ali is het slachtoffer van een verkrampte poging juridische correctheid toe te passen door de minister van Vreemdelingenzaken.’ Wethouder Aboutaleb van Amsterdam heeft dit dinsdag gezegd naar aanleiding van de conclusie van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken dat Ayaan Hirsi Ali geen Nederlandse is.
‘Dit handelen geeft een zeer wrange en nare bijsmaak’, aldus Aboutaleb, die namens het hele college van burgemeester en wethouders van Amsterdam sprak. ‘Hirsi Ali is Nederlandse in alles wat ze doet, ze is hier gevormd en geworden wie ze nu is.’
Cisca Dresselhuys, hoofdredacteur van het feministische tijdschrift Opzij en vriendin van Hirsi Ali, noemt de snelheid van het onderzoek van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) dinsdag ‘idioot belachelijk snel’. ‘Hier hoort een minister toch rustig over na te denken.’
‘Als alle media gek worden, mogen we toch hopen dat onze ministers rustig blijven’, aldus Dresselhuys. Ze stelt dat ze verbaasd is dat Verdonk, die volgens Dresselhuys erg gesteld is op Hirsi Ali, binnen 48 uur van mening is veranderd: ‘Ze is toch niet tot die hoogte gestegen om als een kip zonder kop brieven te schrijven.’
Verdonk moet volgens de hoofdredacteur ‘op haar schreden terugtreden’. Ze doelt daarmee niet op aftreden. ‘Maar ik wil wel horen dat ze andere mogelijkheden bekijkt en zegt dat ze zich vergaloppeerd heeft.’
Ook concludeert ze dat de Hofstadgroep zijn zin heeft gekregen, omdat Ayaan Hirsi Ali haar mond houdt. ‘In elk geval in Nederland’, zegt ze.
En we weten nu, dat de IND zaken binnen twee dagen kan regelen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die heeft ze wel, als ze niu haar paspoort in moet leveren wordt ze gewoon weer beschouwd als vluchteling en kan ze zonder problemen weer het naturalisatieproces in.
Hmmm, gelezen het arrest dat je eerder plaatste, ben ik geneigd je gelijk te geven. De IND kan dan inderdaad niets anders constateren dan dat de naturalisatie geen rechtsgevolg heeft. Het enige wat Verdonk nog zou kunnen doen in dat geval, is het gedogen van de praktijk; maar dat is een uiterst twijfelachtig middel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Diverse (hoge) juristen betwijfelen of dit de enige mogelijkheid is. Maar toch blijf je volhouden dat deze haastige spoed ronduit noodzakelijk was. Nee dus, Verdonk had gewoon de tijd moeten nemen om het uit te zoeken met juristen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Ben ik heel benieuwd welke ruimte de CU nog ziet en waarom de CU alvast meent de minister te verwijten geen gebruik te maken van een ruimte, waarvan zijzelf niet zeker weet of die ruimte wel bestaat.
En dus sta ik achter al haar acties? Dat zou wel erg kortzichtig zijn.quote:
Het leek mij oprecht. Ze hebben in VN een uitgebreide open briefwisseling gehad, en ik neem aan dat ze elkaar goed kennen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik niet. Was dat nou oprecht of met een knipoog?
Dat haar leugen de schuld van de moslims is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:26 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben benieuwd met wat voor stuk de Winter gaat komen. Die zat likkebaardend in die zaal.
Met een beetje goede wil en spoed hadden ze hier in een weekje wel een gedegen rapportje met fatsoenlijke conclusies op tafel kunnen krijgen denk ik. Als Verdonk dan direct had aangegeven de zaak te zullen onderzoeken en niet had gezegd dat Ayaan niets te vrezen had, dan was er niets aan de hand geweest. Dan had Ayaan alsnog misschien een probleem gehad, maar dan was het wel op een meer correcte manier afgehandeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
In andere gevallen duurt het weken en maaaaaanden, nu is het in 48 uur bekeken. Puhleeeeeeese.
V.
Absoluutquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Diverse (hoge) juristen betwijfelen of dit de enige mogelijkheid is. Maar toch blijf je volhouden dat deze haastige spoed ronduit noodzakelijk was. Nee dus, Verdonk had gewoon de tijd moeten nemen om het uit te zoeken met juristen.
In andere gevallen duurt het weken en maaaaaanden, nu is het in 48 uur bekeken. Puhleeeeeeese.
V.
Wordt ook live uitgezonden op BNR en live gestreamed met beeld http://www.tweedekamer.nl/applicaties/livedebat/index.jspquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:36 schreef DrMarten het volgende:
Tijd om naar huis te fietsen en een stukje debat mee te pakken op tv
Dat deed ze toch ook alweer, net als 4 jaar geleden,als je goed gelezen of geluisterd had tenminste?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:25 schreef Super7fighter het volgende:
Als ze nou eens toegaf dat ze gewoon gelogen had in plaats een heel lulverhaal op te hangen. Maar hoe dan ook, ik vermaak(te) me wel.![]()
bron: anpquote:DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamervoorzitter Frans Weisglas vindt dat de buren van de beveiligde woning van VVD-parlementariër Ayaan Hirsi Ali zich moeten schamen ,,voor hun verschrikkelijke gedrag''.
Als gevolg van de door hen aangespannen rechtszaak moet Hirsi Ali uiterlijk 27 augustus haar woning verlaten. Ze vindt dat een belangrijke reden om de Tweede Kamer en Nederland te verlaten.
Weisglas sprak na het vertrek van Hirsi Ali van ,,een erg droevige dag''. Hij betitelde haar als ,,een van de meest markante Kamerleden die de Kamer sinds vele jaren heeft gehad''.
Dat is de slechtse poging ooit om de nazi´s of WOII erbij te halen ooit. Ik snap echt niet hoe je bij zo´n vergelijking komt. Ik wil het niet weten ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:28 schreef Ericr het volgende:
Verdonk is de nieuwe Neville Chamberlain, in 1938 dacht hij dat hij er vrede was en een jaar later brak de pleuris uit :
1938 Chamberlain :My good friends, for the second time in our history, a British Prime Minister has returned from Germany bringing peace with honour. I believe it is peace for our time.
1939 WO II
12-05-06 Verdonk 'Hirsi Ali heeft niets te vrezen'
15-05-06 Verdonk 'Hirsi Ali heeft vooralsnog niet het Nederlanderschap verkregen'
Chamberlainesk kan je het wel noemen.
Dat het nu pas een issue is, komt door de uitzending van Nova of Zembla. Dat is de macht van de media.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:30 schreef weathergirl het volgende:
Los van hoe ze heet, ik snap ook niet dat deze feiten al zo lang bekend zijn en ze daar nu pas op wordt aangepakt. Als dat Arrest van de Hogeraad in november 2005 werd uitgesproken, had ook tóen de nationaliteit van Ayaan ter discussie moeten staan. Niet nu.
Lousewies v/d Laan net op Radio 1 dat ze een brief heeft van een gerenommeerd advocatenbureau (naam effe kwijt), dat meldt dat van de uitspraak van de Hoge Raad kan worden afgeweken in gevallen dat duidelijk is over wie het gaat: "En als er van iemand duidelijk is wie het is, is het Ayaan wel'.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut![]()
Sowieso omdat het een nogal gecompliceerde zaak is. Als blijkt dat Verdonk de situatie jaren lang gedoogd heeft, kan dat leiden tot de constatering dat de Staat de facto de nieuwe - valse - naam van Hirsi Ali heeft erkend, en dat daarmee alsnog haar Nederlanderschap is beklonken. Het is echter de vraag of er ook werkelijk gebruik zal worden gemaakt van deze uitzonderingsoptie, en ook in hoeverre beide partijen in een eventuele rechtszaak met bepaalde bewijzen weten te komen. In feite is nog heel veel ongewis.
Nou nou, die mensen proberen ook alleen maar hun persoonlijke situatie te beschermen. Er is geen reden waarom de buren voor bijv. 100.000 euro waardevermindering het schip in moeten gaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:39 schreef the_disheaver het volgende:
Tweede Kamervoorzitter Frans Weisglas vindt dat de buren van de beveiligde woning van VVD-parlementariër Ayaan Hirsi Ali zich moeten schamen ,,voor hun verschrikkelijke gedrag''.
[..]
bron: anp
Hulde!
Sinds wanneer is Verdonk links nederlandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangezien links Nederland eist dat Ayaan het nederlanderschap ontnomen wordt, omdat ze dat op dit moment goed vinden uitkomen, mag ik toch zeker wel verwachten dat dezelfde linkse kliek het niet erg vind als alle oud asielzoekers onderzocht gaan worden. Men wil toch zo graag dat Verdonk zich aan de regels houdt.
Oh, lol, ook gewoon op Nederland 2.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wordt ook live uitgezonden op BNR en live gestreamed met beeld http://www.tweedekamer.nl/applicaties/livedebat/index.jsp
Verdonk en onzorgvuldigheid. Een vast thema.quote:Balkenende ook verrast door optreden Verdonk
DEN HAAG (ANP) - Ook premier Jan Peter Balkenende is ,,verrast'' door de snelheid waarmee VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdenlingenzaken) aangekondigd heeft dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali nooit de Nederlandse nationaliteit heeft gehad.
Hij wees er dinsdag op dat wetten en regels zorgvuldig moeten worden uitgevoerd en dat Verdonk aan de Tweede Kamer moet uitleggen of dat in deze zaak ook gebeurd is.
Balkenende heeft eerder dinsdag Verdonk bij zich op het Torentje geroepen om over de kwestie te praten.
In dat geval zou Hirsi Ali - als ze zou willen - Veronk nog een redelijke knauw kunnen geven. Ik vraag me echter af of de soep werkelijk zo heet wordt gegeten; er zijn politieke processen gaande die verder strekken dan een simpel geschil tussen Verdonk en Hirsi Ali. Het zou best kunnen dat Verdonk uiteindelijk, onder druk van haar collega's in de ministerraad of van de Tweede kamer, alsnog besluit de situatie te gedogen. En dat is simpelweg een verkapte erkenning van de huidige identiteit van Hirsi Ali.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Lousewies v/d Laan net op Radio 1 dat ze een brief heeft van een gerenommeerd advocatenbureau (naam effe kwijt), dat meldt dat van de uitspraak van de Hoge Raad kan worden afgeweken in gevallen dat duidelijk is over wie het gaat: "En als er van iemand duidelijk is wie het is, is het Ayaan wel'.
quote:D66: Snelle naturalisatie Hirsi Ali
DEN HAAG - D66 wil dat het kabinet ervoor zorgt dat VVD'er Ayaan Hirsi Ali via een versnelde naturalisatieprocedure alsnog binnenkort de Nederlandse nationaliteit krijgt.
D66 zal dat dinsdagmiddag inbrengen tijdens het spoeddebat met minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken). Volgens fractievoorzitter Lousewies van der Laan moet de overheid altijd „coulant” omgaan met asielzoekers die met goede redenen in eerste instantie liegen over hun vlucht naar Nederland. Ook Hirsi Ali heeft gelogen over haar identiteit. Volgens D66 moeten de regels toegepast worden met „barmhartigheid, menselijkheid en in redelijkheid”. Van der Laan heeft twijfels over de snelheid waarmee Verdonk haar besluit heeft genomen.
Ze vindt het bovendien onbegrijpelijk dat ons land er blijkbaar niet in slaagt een bedreigd persoon als Hirsi Ali een veilig huis te bieden. „Wij vinden het verschrikkelijk dat Ayaan op deze manier het land zal verlaten. Maar het ergste is misschien nog wel, dat de meeste Nederlanders dat nog prima lijken te vinden ook. Deze kwestie zal de goede naam van Nederland in het buitenland, als vrijhaven voor vrijdenkers, helaas schaden.”
Rechtsgelijkheid `dwingt´ haar echter wel degelijk zo te handelen. Naja, als ze tenminste niet te snel heeft gehandeld natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:54 schreef Verbal het volgende:
Verantwoordelijkheid waar 'ie hoort: Verdonk.
'Er is niemand die de minister dwingt, ook de Hoge Raad niet'
V.
Ik gok dat de oppositiepartijen er sneller mee zijn. Ervaring enzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:00 schreef Invictus_ het volgende:
Spannend, spannend... Zou de VVD een motie van wantrouwen tegen Verdonk indienen.
Zo ja, stem ik volgende keer op ze.
Die gast weet niet wat hem overkomt man.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:04 schreef OldJeller het volgende:
Wat een amateur die van Beek. Weet zich geen houding aan te nemen, handen op tafel, hand in de broekzak, hand aan z'n neus, hand in z'n broekzak.. en zo verder.
Een cursus verhaal-vertellen zou hem ook niet slecht doen.
Kon de VVD geen geschikte woordvoerder vinden?
bron: anpquote:Ellian overweegt aangifte Verdonk en Nawijn
DEN HAAG (ANP) - Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt aangifte te doen tegen minister Verdonk, Hilbrand Nawijn, en andere politici, omdat zij wisten dat Ayaan Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid gesproken heeft. Dat liet Ellian weten.
Op het moment is er nog geen sprake van een aangifte, maar die ,,intentie zou in de loop van de dag kunnen ontstaan'', aldus Ellian. Volgens hem hebben de bewindslieden opzettelijk nagelaten uitvoering te geven aan bepalingen in de grondwet, door Hirsi Ali in de Tweede Kamer plaats te laten nemen.
In overleg met advocaat Gerard Spong komt Ellian tot de conclusie dat de bewindslieden strafbaar zijn. In tegenstelling tot Hirsi Ali, aldus Ellian. ,,De mogelijke misdrijven die zij heeft gepleegd, zoals fraude en valsheid in geschrifte, zijn in beginsel verjaard. De misdrijven van Verdonk, Nawijn en andere politici echter niet.''
Leugens
Nawijn stelde eerder niet te hebben geweten dat Hirsi Ali niet de waarheid sprak. Hij zei dat hij zou hebben opgetreden als hij het wel geweten had. Verdonk wilde maandag niet ingaan op het verwijt dat de VVD van de leugens heeft geweten. Dat is aan de VVD, aldus Verdonk.
Ellian was verder niet te spreken over het onderzoek waar Verdonk op baseert dat Hirsi Ali eigenlijk het Nederlanderschap niet mag bezitten. ,,Hoe kan dat nu binnen 24 uur zorgvuldig onderzocht zijn'', vraagt hij zich af. Ellian noemt het ,,uniek in de Nederlandse geschiedenis dat een Kamerlid op deze wijze door een minister de politiek uit wordt gezet''. Volgens hem dreigt een parlementaire crisis.
Ambtsmisdrijf
Volgens advocaat Spong heeft minister Verdonk ,,in beginsel'' een ambtsmisdrijf gepleegd door nu pas stappen te ondernemen tegen Hirsi Ali. ,,Voor zo'n misdrijf kon je vroeger verbannen worden naar Texel of Vlieland, maar dat is in 1886 afgeschaft. Tegenwoordig staat er maximaal drie jaar gevangenisstraf op.''
Spong wijst erop dat minister Donner van Justitie ook zelfstandig kan besluiten dat zijn collega-minister vervolgd moet worden. ,,Dat geeft natuurlijk grote politieke heibel. Het zou overigens niet de eerste keer zijn in de parlementaire geschiedenis. In 1880 pakte de toenmalige minister van Justitie op die manier de minister van financiën aan.''
Hij is in ieder geval zichtrbaar aangedaan door de situatie. Alsof ie wijdbeens over een stroom lava staat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:05 schreef frankium het volgende:
[..]
Die gast weet niet wat hem overkomt man.![]()
Haar houd ik ook niet tegen, Hirsi Magan, Verdonk en Wilders zijn verantwoordelijk geweest voor een 2deling in de maatschappij waar zelfs hardwerkende Moslims zich geslachtofferd MOESTEN voelen. Magan, doei!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:04 schreef frankium het volgende:
Ben wel benieuwd of Verdionk vertrekt. Als ik Zalm zo hoor, kan ze maar beter vertrekken. Haar positie is niet meer houdbaar.
Samenvatting, ik zit helaas nog op mijn werkquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:10 schreef SCH het volgende:
Femke sloeg het spijkertje op het kopske
quote:Verdonk: Snelheid omdat het om Kamer-lid gaat
DEN HAAG (ANP) - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft haast gemaakt met het onderzoek naar Ayaan Hirsi Ali, omdat het om een parlementslid gaat. Toen de uitkomst al snel helder was, zag ze het als haar taak als minister om ook de Tweede Kamer daarover snel te informeren.
Dat zei de bewindsvrouw dinsdag in een reactie op de verbazing in politiek Den Haag dat zij maandagavond al oordeelde dat Hirsi Ali nooit de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen.
Het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali is mogelijk niet helemaal een verloren zaak. Als het VVD-Tweede Kamerlid haar paspoort zou moeten inleveren, valt zij in ieder geval terug op haar vluchtelingenstatus.
Dat betekent dat zij niet illegaal in Nederland verblijft. Daarna zou zij opnieuw kunnen proberen te naturaliseren tot Nederlander.
Dat meldden juridisch deskundigen dinsdag. De leugens die zij bij haar asielaanvraag in 1992 heeft verteld, zijn in beginsel verjaard na twaalf jaar. Dat staat in het Vreemdelingenbesluit uit 2000.
Valt me ook op.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:04 schreef OldJeller het volgende:
Wat een amateur die van Beek. Weet zich geen houding aan te nemen, handen op tafel, hand in de broekzak, hand aan z'n neus, hand in z'n broekzak.. en zo verder.
Een cursus verhaal-vertellen zou hem ook niet slecht doen.
Kon de VVD geen geschikte woordvoerder vinden?
Youssef, broeder, doe je mee: we verzamelen geld voor Magan, zodat ze iets lekkers kan kopen voor onderweg als ze naar Kenya gaat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:13 schreef Youssef het volgende:
Wat is ie slecht.
Ik doneer met veel plezier, ondanks dat de Nederlandse staat me laatst overigens 52% van mijn weledel verdiende loon heeft ingehouden kan er vast nog wel 10% vanaf. Doe gelijk maar 3% voor die arme stuntelaar daar van de VVD!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Youssef, broeder, doe je mee: we verzamelen geld voor Magan, zodat ze iets lekkers kan kopen voor onderweg als ze naar Kenya gaat.²
Het zijn ook maar mensen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:18 schreef Bruce117 het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat er ook in de 2e kamer mensen zijn die hun mobieltje niet uit of op stil en trillen zetten.
Doe geen moeite. Magan had weinig te vertellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:03 schreef Youssef het volgende:
Lekker joh, keer op keer die hand in je broekzak.
Als iemand trouwens weet of ze de persconferentie van AHM nog helemaal gaan uitzenden zou het wel interessant zijn. Maar ik ben bang dat ze nu alleen stukjes in het nieuws zullen laten zien
Ayaan moet Nederlander mogen zijn met een Volendammer pakje aan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Samenvatting, ik zit helaas nog op mijn werk![]()
Kan je alsjeblieft kappen met dat Ayaan-gebash, het begint saai te worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Magan had weinig te vertellen.
Het riedeltje 'Ik mag van mijn asieladvocaten niet over de naturalisatieprocedure beginnen' zei ze op zijn minst 25 keer, met name wanneer ze lastige vragen kreeg, die ze niet begreep.
Niks nieuws onder de zon dus, over zon gesproken, daar kan ze in Kenya maar al te lang van genieten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Magan had weinig te vertellen.
Het riedeltje 'Ik mag van mijn asieladvocaten niet over de naturalisatieprocedure beginnen' zei ze op zijn minst 25 keer, met name wanneer ze lastige vragen kreeg, die ze niet begreep.
Is een objectieve constatering/observering?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan je alsjeblieft kappen met dat Ayaan-gebash, het begint saai te worden.
Hij geeft gewoon een voorstelling van zaken, en in mijn ogen is dit de enige juiste.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan je alsjeblieft kappen met dat Ayaan-gebash, het begint saai te worden.
http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.htmlquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:03 schreef Youssef het volgende:
Als iemand trouwens weet of ze de persconferentie van AHM nog helemaal gaan uitzenden zou het wel interessant zijn. Maar ik ben bang dat ze nu alleen stukjes in het nieuws zullen laten zien
Zorg dat hij op z'n minst nog antwoord geeft op de vraag. Kan er tenminste ook zelf een mening bepaald worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij geeft gewoon een voorstelling van zaken, en in mijn ogen is dit de enige juiste.²
Je toevoeging 'die ze niet begreep.' vind ik ook wat flauw en weining steekhoudend.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Is een objectieve constatering/observering?![]()
Ik heb even min of meer de chronologische gang van zaken rond Ayaan Hirsi Magans recente geschiedenis op papier gezet. Misschien kan je er wat inspiratie uit halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:20 schreef BansheeBoy het volgende:
* BansheeBoy is zo tevreden met de huidge ontwikkelingen in de politiek dat hij vanavond waarschijnlijk tijd gaat maken voor een goed essay over Magan/Verdonk/Wilders/Ellian.²
Je vergeet het begin:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:33 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik heb even min of meer de chronologische gang van zaken rond Ayaan Hirsi Magans recente geschiedenis op papier gezet. Misschien kan je er wat inpiratie uit halen.
Tnx, maar ik hoop het ook nog op te kunnen nemen om het te kunnen showen aan het nageslacht inc. chronologische documentatie (met dank aan Superfighter).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.html
Nog voordat je reageerde wilde ik eigenlijk al een opmerking maken over instabiele vrouwen in de politiek en de overeenkomst met Fok!kertjes als jij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Whahaha die is lelijk door de bocht gegaan en geslipt !! daar gaat D66 weer.......
Met een beetje moeite kun je hem opslaan op je hd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Tnx, maar ik hoop het ook nog op te kunnen nemen om het te kunnen showen aan het nageslacht inc. chronologische documentatie (met dank aan Superfighter).
Waarom ik godsnaam? Jij luisterd alleen naar de interuptiemicrofoon?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Whahaha die is lelijk door de bocht gegaan en geslipt !! daar gaat D66 weer.......
idd. Hypocriet zooitje bij D'66quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:10 schreef SCH het volgende:
Femke sloeg het spijkertje op het kopske
Er is ruimte genoeg om die wet niet zo strikt te volgen, Verdonk heeft besloten dat regels regels zijn, niet de PvdA. Een wet is er om te hanteren als het nodig is, een wet is er niet om constant tot op de letter uitgevoerd te worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Opeens neemt iedereen het op voor Hirsi Ali? Wat is dit voor zooitje. Belachlijk om Verdonk zo af te vallen, ze volgt gewoon de door een pvda'er opgestelde wet. Als het zo mis is dan moet je de wet aanpassen en niet degene die geacht wordt de wet uit te voeren aanvallen omdat ze die wet volgt.
Ja, links kent tenminste nog enig fatsoen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Opeens neemt iedereen het op voor Hirsi Ali?
Ten tijde van haar asielaanvraag, 1992, was dit ook al het geval. De nieuwe vreemdelingenwet heeft hier niets aan veranderd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Opeens neemt iedereen het op voor Hirsi Ali? Wat is dit voor zooitje. Belachlijk om Verdonk zo af te vallen, ze volgt gewoon de door een pvda'er opgestelde wet. Als het zo mis is dan moet je de wet aanpassen en niet degene die geacht wordt de wet uit te voeren aanvallen omdat ze die wet volgt.
Dit klinkt behoorlijk alsquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is ruimte genoeg om die wet niet zo strikt te volgen, Verdonk heeft besloten dat regels regels zijn, niet de PvdA. Een wet is er om te hanteren als het nodig is, een wet is er niet om constant tot op de letter uitgevoerd te worden.
Dat links het opneemt voor Hirsi Ali is natuurlijk logisch; partijen als VVD, CDA en D'66... die vallen nu goed door de mandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, links kent tenminste nog enig fatsoen.
Nee hoor maar ze had 't erg moeilijk zich eruit te redden op het laatst en ze had toch gewoon kunnen zeggen dat een dergelijk exceptioneel geval een exceptioneel zorgvuldige aanpak vereiste en dat de snelheid waarmee Rita reageerde dus niet te pas kwam. Géén uitzondering op de regels dus die heeft Rita al gemaakt door veel te snel te oordelen en daarnaar te handelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom ik godsnaam? Jij luisterd alleen naar de interuptiemicrofoon?
Ja, uh, de wereld is niet zwart wit. Alleen psychopathen kennen geen emoties en hanteren enkel regels.quote:
Inderdaad, als je dit gedoogt (die hetzelfde heeft geflikt als taida pasic maar in een veel hogere positie zit) moet je anderen ook toelaten, waarom de ene met dezelfde redenen wel toelaten en de ander niet? Dat vind ikecht enorm fout.quote:
Is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk en heeft ook geen zin om hier aan te halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:57 schreef erikh het volgende:
[..]
Inderdaad, als je dit gedoogt (die hetzelfde heeft geflikt als taida pasic maar in een veel hogere positie zit) moet je anderen ook toelaten, waarom de ene met dezelfde redenen wel toelaten en de ander niet? Dat vind ikecht enorm fout.
Haha. Zalm en De Vries zijn links lol.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, links kent tenminste nog enig fatsoen.
Ik heb die adoratie voor Verdonk nooit begrepen, vind het een hartloos mens kan er niets aan doen, knap trouwens dat Hirsi Ali haar nog aardig vond ipv verbaal dr een oplawaai te verkopen zou op zijn minst opluchten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Wat is dit voor zooitje. Belachlijk om Verdonk zo af te vallen.
Wouter is anders een misselijkmakende moraalridder die niet vertelt wat ie vindt maar wat NL volgens hem wil horen, zo fake als Wouter Bos zijn er maar weinigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:59 schreef SCH het volgende:
Wat een heerlijk debat
En Lousewies in het nauw, en terecht.
Wouter schurkt wel weer erg tegen het CDA aan.
Briljante vergelijkingquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind dat de VVD zich gedraagt als een vader die 8 jaar lang van z'n kind heeft gehouden maar het na ontdekking dat het zijn kind niet kan zijn, onmiddelijk op straat zet.
Hoezo? Dat blijkt nu niet echt uit de reactiesquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind dat de VVD zich gedraagt als een vader die 8 jaar lang van z'n kind heeft gehouden maar het na ontdekking dat het zijn kind niet kan zijn, onmiddelijk op straat zet.
Niet alle VVDers.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Vind je? Dat valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd nogal een arrogante, neerbuigende toon van Bos... inhoudelijkheid 0,0 alleen maar goedkoop scoren met wat kwinkslagenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef DrMarten het volgende:
Werd Loesewies daar even mooi op d'r plek gezet door Bos
leuk om te zienquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef DrMarten het volgende:
Werd Loesewies daar even mooi op d'r plek gezet door Bos
Dat is waar. Maar gaan die VVD'ers die achter AHA zeggen te staan ook tegen de minister stemmen in een motie van wantrouwen?quote:
Inderdaad, tijd voor een kiesdrempelquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Komt Verdonk überhaupt nog aan het woord?
Tuurlijk joh, wat jij wilquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd nogal een arrogante, neerbuigende toon van Bos... inhoudelijkheid 0,0 alleen maar goedkoop scoren met wat kwinkslagen
In de 2e termijn waar ze antwoord moet geven op de vragen die nu in de 1e termijn worden gesteld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Komt Verdonk überhaupt nog aan het woord?
Het was juist de kern van veel problemen. Dat D66 in een kabinet zit waar het eigenlijk niet in wil zitten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd nogal een arrogante, neerbuigende toon van Bos... inhoudelijkheid 0,0 alleen maar goedkoop scoren met wat kwinkslagen
Als alle partijen hun woordje hebben gezegd. Wss korte pauze.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Inderdaad, tijd voor een kiesdrempel![]()
Ehh, dat is toch allemaal in het 1ste termijn?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
In de 2e termijn waar ze antwoord moet geven op de vragen die nu in de 1e termijn worden gesteld.
Ik denk dat verdonk het er niet echt mee eens is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar in hoeverre is er sprake van een 'debat' als bijna alle partijen het met elkaar eens zijn.
Ik vind dat Verdonk goed gehandeld heeft... ze had er alleen verstandiger aan gedaan om even te wachten op de afronding van het onderzoek. Dan had ze sowieso wat sterker gestaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:13 schreef oheng het volgende:
Eindelijk weer eens een verhaal van Nawijn waar ik een touw aanvast kon knopen. Iig doet hij dit keer niet aan politieke lijkenpikkerij.
Ik ben het er wel mee eens dat dit vooralsnog een storm in een glas water is.
grootste punt: te snel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dat Verdonk goed gehandeld heeft... ze had er alleen verstandiger aan gedaan om even te wachten op de afronding van het onderzoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |