Haar houd ik ook niet tegen, Hirsi Magan, Verdonk en Wilders zijn verantwoordelijk geweest voor een 2deling in de maatschappij waar zelfs hardwerkende Moslims zich geslachtofferd MOESTEN voelen. Magan, doei!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:04 schreef frankium het volgende:
Ben wel benieuwd of Verdionk vertrekt. Als ik Zalm zo hoor, kan ze maar beter vertrekken. Haar positie is niet meer houdbaar.
Samenvatting, ik zit helaas nog op mijn werkquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:10 schreef SCH het volgende:
Femke sloeg het spijkertje op het kopske
quote:Verdonk: Snelheid omdat het om Kamer-lid gaat
DEN HAAG (ANP) - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft haast gemaakt met het onderzoek naar Ayaan Hirsi Ali, omdat het om een parlementslid gaat. Toen de uitkomst al snel helder was, zag ze het als haar taak als minister om ook de Tweede Kamer daarover snel te informeren.
Dat zei de bewindsvrouw dinsdag in een reactie op de verbazing in politiek Den Haag dat zij maandagavond al oordeelde dat Hirsi Ali nooit de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen.
Het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali is mogelijk niet helemaal een verloren zaak. Als het VVD-Tweede Kamerlid haar paspoort zou moeten inleveren, valt zij in ieder geval terug op haar vluchtelingenstatus.
Dat betekent dat zij niet illegaal in Nederland verblijft. Daarna zou zij opnieuw kunnen proberen te naturaliseren tot Nederlander.
Dat meldden juridisch deskundigen dinsdag. De leugens die zij bij haar asielaanvraag in 1992 heeft verteld, zijn in beginsel verjaard na twaalf jaar. Dat staat in het Vreemdelingenbesluit uit 2000.
Valt me ook op.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:04 schreef OldJeller het volgende:
Wat een amateur die van Beek. Weet zich geen houding aan te nemen, handen op tafel, hand in de broekzak, hand aan z'n neus, hand in z'n broekzak.. en zo verder.
Een cursus verhaal-vertellen zou hem ook niet slecht doen.
Kon de VVD geen geschikte woordvoerder vinden?
Youssef, broeder, doe je mee: we verzamelen geld voor Magan, zodat ze iets lekkers kan kopen voor onderweg als ze naar Kenya gaat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:13 schreef Youssef het volgende:
Wat is ie slecht.
Ik doneer met veel plezier, ondanks dat de Nederlandse staat me laatst overigens 52% van mijn weledel verdiende loon heeft ingehouden kan er vast nog wel 10% vanaf. Doe gelijk maar 3% voor die arme stuntelaar daar van de VVD!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Youssef, broeder, doe je mee: we verzamelen geld voor Magan, zodat ze iets lekkers kan kopen voor onderweg als ze naar Kenya gaat.²
Het zijn ook maar mensen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:18 schreef Bruce117 het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat er ook in de 2e kamer mensen zijn die hun mobieltje niet uit of op stil en trillen zetten.
Doe geen moeite. Magan had weinig te vertellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:03 schreef Youssef het volgende:
Lekker joh, keer op keer die hand in je broekzak.
Als iemand trouwens weet of ze de persconferentie van AHM nog helemaal gaan uitzenden zou het wel interessant zijn. Maar ik ben bang dat ze nu alleen stukjes in het nieuws zullen laten zien
Ayaan moet Nederlander mogen zijn met een Volendammer pakje aan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Samenvatting, ik zit helaas nog op mijn werk![]()
Kan je alsjeblieft kappen met dat Ayaan-gebash, het begint saai te worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Magan had weinig te vertellen.
Het riedeltje 'Ik mag van mijn asieladvocaten niet over de naturalisatieprocedure beginnen' zei ze op zijn minst 25 keer, met name wanneer ze lastige vragen kreeg, die ze niet begreep.
Niks nieuws onder de zon dus, over zon gesproken, daar kan ze in Kenya maar al te lang van genieten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Magan had weinig te vertellen.
Het riedeltje 'Ik mag van mijn asieladvocaten niet over de naturalisatieprocedure beginnen' zei ze op zijn minst 25 keer, met name wanneer ze lastige vragen kreeg, die ze niet begreep.
Is een objectieve constatering/observering?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan je alsjeblieft kappen met dat Ayaan-gebash, het begint saai te worden.
Hij geeft gewoon een voorstelling van zaken, en in mijn ogen is dit de enige juiste.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan je alsjeblieft kappen met dat Ayaan-gebash, het begint saai te worden.
http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.htmlquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:03 schreef Youssef het volgende:
Als iemand trouwens weet of ze de persconferentie van AHM nog helemaal gaan uitzenden zou het wel interessant zijn. Maar ik ben bang dat ze nu alleen stukjes in het nieuws zullen laten zien
Zorg dat hij op z'n minst nog antwoord geeft op de vraag. Kan er tenminste ook zelf een mening bepaald worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij geeft gewoon een voorstelling van zaken, en in mijn ogen is dit de enige juiste.²
Je toevoeging 'die ze niet begreep.' vind ik ook wat flauw en weining steekhoudend.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Is een objectieve constatering/observering?![]()
Ik heb even min of meer de chronologische gang van zaken rond Ayaan Hirsi Magans recente geschiedenis op papier gezet. Misschien kan je er wat inspiratie uit halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:20 schreef BansheeBoy het volgende:
* BansheeBoy is zo tevreden met de huidge ontwikkelingen in de politiek dat hij vanavond waarschijnlijk tijd gaat maken voor een goed essay over Magan/Verdonk/Wilders/Ellian.²
Je vergeet het begin:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:33 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik heb even min of meer de chronologische gang van zaken rond Ayaan Hirsi Magans recente geschiedenis op papier gezet. Misschien kan je er wat inpiratie uit halen.
Tnx, maar ik hoop het ook nog op te kunnen nemen om het te kunnen showen aan het nageslacht inc. chronologische documentatie (met dank aan Superfighter).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.html
Nog voordat je reageerde wilde ik eigenlijk al een opmerking maken over instabiele vrouwen in de politiek en de overeenkomst met Fok!kertjes als jij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Whahaha die is lelijk door de bocht gegaan en geslipt !! daar gaat D66 weer.......
Met een beetje moeite kun je hem opslaan op je hd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Tnx, maar ik hoop het ook nog op te kunnen nemen om het te kunnen showen aan het nageslacht inc. chronologische documentatie (met dank aan Superfighter).
Waarom ik godsnaam? Jij luisterd alleen naar de interuptiemicrofoon?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Whahaha die is lelijk door de bocht gegaan en geslipt !! daar gaat D66 weer.......
idd. Hypocriet zooitje bij D'66quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:10 schreef SCH het volgende:
Femke sloeg het spijkertje op het kopske
Er is ruimte genoeg om die wet niet zo strikt te volgen, Verdonk heeft besloten dat regels regels zijn, niet de PvdA. Een wet is er om te hanteren als het nodig is, een wet is er niet om constant tot op de letter uitgevoerd te worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Opeens neemt iedereen het op voor Hirsi Ali? Wat is dit voor zooitje. Belachlijk om Verdonk zo af te vallen, ze volgt gewoon de door een pvda'er opgestelde wet. Als het zo mis is dan moet je de wet aanpassen en niet degene die geacht wordt de wet uit te voeren aanvallen omdat ze die wet volgt.
Ja, links kent tenminste nog enig fatsoen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Opeens neemt iedereen het op voor Hirsi Ali?
Ten tijde van haar asielaanvraag, 1992, was dit ook al het geval. De nieuwe vreemdelingenwet heeft hier niets aan veranderd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Opeens neemt iedereen het op voor Hirsi Ali? Wat is dit voor zooitje. Belachlijk om Verdonk zo af te vallen, ze volgt gewoon de door een pvda'er opgestelde wet. Als het zo mis is dan moet je de wet aanpassen en niet degene die geacht wordt de wet uit te voeren aanvallen omdat ze die wet volgt.
Dit klinkt behoorlijk alsquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is ruimte genoeg om die wet niet zo strikt te volgen, Verdonk heeft besloten dat regels regels zijn, niet de PvdA. Een wet is er om te hanteren als het nodig is, een wet is er niet om constant tot op de letter uitgevoerd te worden.
Dat links het opneemt voor Hirsi Ali is natuurlijk logisch; partijen als VVD, CDA en D'66... die vallen nu goed door de mandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, links kent tenminste nog enig fatsoen.
Nee hoor maar ze had 't erg moeilijk zich eruit te redden op het laatst en ze had toch gewoon kunnen zeggen dat een dergelijk exceptioneel geval een exceptioneel zorgvuldige aanpak vereiste en dat de snelheid waarmee Rita reageerde dus niet te pas kwam. Géén uitzondering op de regels dus die heeft Rita al gemaakt door veel te snel te oordelen en daarnaar te handelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom ik godsnaam? Jij luisterd alleen naar de interuptiemicrofoon?
Ja, uh, de wereld is niet zwart wit. Alleen psychopathen kennen geen emoties en hanteren enkel regels.quote:
Inderdaad, als je dit gedoogt (die hetzelfde heeft geflikt als taida pasic maar in een veel hogere positie zit) moet je anderen ook toelaten, waarom de ene met dezelfde redenen wel toelaten en de ander niet? Dat vind ikecht enorm fout.quote:
Is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk en heeft ook geen zin om hier aan te halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:57 schreef erikh het volgende:
[..]
Inderdaad, als je dit gedoogt (die hetzelfde heeft geflikt als taida pasic maar in een veel hogere positie zit) moet je anderen ook toelaten, waarom de ene met dezelfde redenen wel toelaten en de ander niet? Dat vind ikecht enorm fout.
Haha. Zalm en De Vries zijn links lol.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, links kent tenminste nog enig fatsoen.
Ik heb die adoratie voor Verdonk nooit begrepen, vind het een hartloos mens kan er niets aan doen, knap trouwens dat Hirsi Ali haar nog aardig vond ipv verbaal dr een oplawaai te verkopen zou op zijn minst opluchten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef erikh het volgende:
Wat is dit voor zooitje. Belachlijk om Verdonk zo af te vallen.
Wouter is anders een misselijkmakende moraalridder die niet vertelt wat ie vindt maar wat NL volgens hem wil horen, zo fake als Wouter Bos zijn er maar weinigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:59 schreef SCH het volgende:
Wat een heerlijk debat
En Lousewies in het nauw, en terecht.
Wouter schurkt wel weer erg tegen het CDA aan.
Briljante vergelijkingquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind dat de VVD zich gedraagt als een vader die 8 jaar lang van z'n kind heeft gehouden maar het na ontdekking dat het zijn kind niet kan zijn, onmiddelijk op straat zet.
Hoezo? Dat blijkt nu niet echt uit de reactiesquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind dat de VVD zich gedraagt als een vader die 8 jaar lang van z'n kind heeft gehouden maar het na ontdekking dat het zijn kind niet kan zijn, onmiddelijk op straat zet.
Niet alle VVDers.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Vind je? Dat valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd nogal een arrogante, neerbuigende toon van Bos... inhoudelijkheid 0,0 alleen maar goedkoop scoren met wat kwinkslagenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef DrMarten het volgende:
Werd Loesewies daar even mooi op d'r plek gezet door Bos
leuk om te zienquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef DrMarten het volgende:
Werd Loesewies daar even mooi op d'r plek gezet door Bos
Dat is waar. Maar gaan die VVD'ers die achter AHA zeggen te staan ook tegen de minister stemmen in een motie van wantrouwen?quote:
Inderdaad, tijd voor een kiesdrempelquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Komt Verdonk überhaupt nog aan het woord?
Tuurlijk joh, wat jij wilquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd nogal een arrogante, neerbuigende toon van Bos... inhoudelijkheid 0,0 alleen maar goedkoop scoren met wat kwinkslagen
In de 2e termijn waar ze antwoord moet geven op de vragen die nu in de 1e termijn worden gesteld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Komt Verdonk überhaupt nog aan het woord?
Het was juist de kern van veel problemen. Dat D66 in een kabinet zit waar het eigenlijk niet in wil zitten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd nogal een arrogante, neerbuigende toon van Bos... inhoudelijkheid 0,0 alleen maar goedkoop scoren met wat kwinkslagen
Als alle partijen hun woordje hebben gezegd. Wss korte pauze.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Inderdaad, tijd voor een kiesdrempel![]()
Ehh, dat is toch allemaal in het 1ste termijn?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
In de 2e termijn waar ze antwoord moet geven op de vragen die nu in de 1e termijn worden gesteld.
Ik denk dat verdonk het er niet echt mee eens is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar in hoeverre is er sprake van een 'debat' als bijna alle partijen het met elkaar eens zijn.
Ik vind dat Verdonk goed gehandeld heeft... ze had er alleen verstandiger aan gedaan om even te wachten op de afronding van het onderzoek. Dan had ze sowieso wat sterker gestaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:13 schreef oheng het volgende:
Eindelijk weer eens een verhaal van Nawijn waar ik een touw aanvast kon knopen. Iig doet hij dit keer niet aan politieke lijkenpikkerij.
Ik ben het er wel mee eens dat dit vooralsnog een storm in een glas water is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |