Wel als ze een geldige verblijfsvergunning heeft. Maar ik denk niet dat ze die heeft, helaas.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus zou ze gewoon een nieuw paspoort met de juiste naam aan kunnen vragen?
Die heeft ze wel, als ze niu haar paspoort in moet leveren wordt ze gewoon weer beschouwd als vluchteling en kan ze zonder problemen weer het naturalisatieproces in.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel als ze een geldige verblijfsvergunning heeft. Maar ik denk niet dat ze die heeft, helaas.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:19 schreef Ericr het volgende:
En weten we nu ook haar echte naam :
I am Ayaan, the daughter of Hirsi, who is the son of a man who took the name of Magan. Magan was the son of Isse, who was the son of Guleid, who was the son of Ali. He was the son of Wai’ays, who was the son of Muhammad. He was the son of Ali, who was the son of Umar. Umar was the son of Osman, who was the son of Mahamud. This is my clan, and therefore, in Somalia, this is my name: Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai’ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud.
Maar goed dat ze zich niet opnieuw verkiesbaar stelt dan, dat past niet meer op zo'n stemapparaat.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:19 schreef Ericr het volgende:
En weten we nu ook haar echte naam :
I am Ayaan, the daughter of Hirsi, who is the son of a man who took the name of Magan. Magan was the son of Isse, who was the son of Guleid, who was the son of Ali. He was the son of Wai’ays, who was the son of Muhammad. He was the son of Ali, who was the son of Umar. Umar was the son of Osman, who was the son of Mahamud. This is my clan, and therefore, in Somalia, this is my name: Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai’ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud.
Maar goed dat ze zich niet opnieuw verkiesbaar stelt dan, dat past niet meer op zo'n stemapparaat.
Volkskrantquote:dinsdag 16 mei 2006 uur.
Aboutaleb: ‘Menselijke maat is zoek'
ANP
AMSTERDAM - ‘De menselijke maat is zoek. Hirsi Ali is het slachtoffer van een verkrampte poging juridische correctheid toe te passen door de minister van Vreemdelingenzaken.’ Wethouder Aboutaleb van Amsterdam heeft dit dinsdag gezegd naar aanleiding van de conclusie van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken dat Ayaan Hirsi Ali geen Nederlandse is.
‘Dit handelen geeft een zeer wrange en nare bijsmaak’, aldus Aboutaleb, die namens het hele college van burgemeester en wethouders van Amsterdam sprak. ‘Hirsi Ali is Nederlandse in alles wat ze doet, ze is hier gevormd en geworden wie ze nu is.’
Cisca Dresselhuys, hoofdredacteur van het feministische tijdschrift Opzij en vriendin van Hirsi Ali, noemt de snelheid van het onderzoek van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) dinsdag ‘idioot belachelijk snel’. ‘Hier hoort een minister toch rustig over na te denken.’
‘Als alle media gek worden, mogen we toch hopen dat onze ministers rustig blijven’, aldus Dresselhuys. Ze stelt dat ze verbaasd is dat Verdonk, die volgens Dresselhuys erg gesteld is op Hirsi Ali, binnen 48 uur van mening is veranderd: ‘Ze is toch niet tot die hoogte gestegen om als een kip zonder kop brieven te schrijven.’
Verdonk moet volgens de hoofdredacteur ‘op haar schreden terugtreden’. Ze doelt daarmee niet op aftreden. ‘Maar ik wil wel horen dat ze andere mogelijkheden bekijkt en zegt dat ze zich vergaloppeerd heeft.’
Ook concludeert ze dat de Hofstadgroep zijn zin heeft gekregen, omdat Ayaan Hirsi Ali haar mond houdt. ‘In elk geval in Nederland’, zegt ze.
En we weten nu, dat de IND zaken binnen twee dagen kan regelen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die heeft ze wel, als ze niu haar paspoort in moet leveren wordt ze gewoon weer beschouwd als vluchteling en kan ze zonder problemen weer het naturalisatieproces in.
Hmmm, gelezen het arrest dat je eerder plaatste, ben ik geneigd je gelijk te geven. De IND kan dan inderdaad niets anders constateren dan dat de naturalisatie geen rechtsgevolg heeft. Het enige wat Verdonk nog zou kunnen doen in dat geval, is het gedogen van de praktijk; maar dat is een uiterst twijfelachtig middel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee. Het is niet Verdonk die bepaalt of het naturalisatiebesluit terzake Ayaan rechtsgevolg heeft. Het ontbreken van rechtsgevolg, is het gevolg van de omstandigheid dat de persoonsgegevens in het besluit, niet overeenstemmen met de identiteit van de geadresseerde.
Diverse (hoge) juristen betwijfelen of dit de enige mogelijkheid is. Maar toch blijf je volhouden dat deze haastige spoed ronduit noodzakelijk was. Nee dus, Verdonk had gewoon de tijd moeten nemen om het uit te zoeken met juristen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Ben ik heel benieuwd welke ruimte de CU nog ziet en waarom de CU alvast meent de minister te verwijten geen gebruik te maken van een ruimte, waarvan zijzelf niet zeker weet of die ruimte wel bestaat.
En dus sta ik achter al haar acties? Dat zou wel erg kortzichtig zijn.quote:
Het leek mij oprecht. Ze hebben in VN een uitgebreide open briefwisseling gehad, en ik neem aan dat ze elkaar goed kennen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik niet. Was dat nou oprecht of met een knipoog?
Dat haar leugen de schuld van de moslims is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:26 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben benieuwd met wat voor stuk de Winter gaat komen. Die zat likkebaardend in die zaal.
Met een beetje goede wil en spoed hadden ze hier in een weekje wel een gedegen rapportje met fatsoenlijke conclusies op tafel kunnen krijgen denk ik. Als Verdonk dan direct had aangegeven de zaak te zullen onderzoeken en niet had gezegd dat Ayaan niets te vrezen had, dan was er niets aan de hand geweest. Dan had Ayaan alsnog misschien een probleem gehad, maar dan was het wel op een meer correcte manier afgehandeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
In andere gevallen duurt het weken en maaaaaanden, nu is het in 48 uur bekeken. Puhleeeeeeese.
V.
Absoluutquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Diverse (hoge) juristen betwijfelen of dit de enige mogelijkheid is. Maar toch blijf je volhouden dat deze haastige spoed ronduit noodzakelijk was. Nee dus, Verdonk had gewoon de tijd moeten nemen om het uit te zoeken met juristen.
In andere gevallen duurt het weken en maaaaaanden, nu is het in 48 uur bekeken. Puhleeeeeeese.
V.
Wordt ook live uitgezonden op BNR en live gestreamed met beeld http://www.tweedekamer.nl/applicaties/livedebat/index.jspquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:36 schreef DrMarten het volgende:
Tijd om naar huis te fietsen en een stukje debat mee te pakken op tv
Dat deed ze toch ook alweer, net als 4 jaar geleden,als je goed gelezen of geluisterd had tenminste?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:25 schreef Super7fighter het volgende:
Als ze nou eens toegaf dat ze gewoon gelogen had in plaats een heel lulverhaal op te hangen. Maar hoe dan ook, ik vermaak(te) me wel.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |