abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:00:16 #126
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37881716
Ik heb de TT maar even verbeterd aangezien dit al het negende deel is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37881742
quote:
Minister Zalm is verbaasd over de snelheid waarmee minister Verdonk het Nederlanderschap van Hirsi Ali ter discussie heeft gesteld. "Als de IND altijd zo snel werkt, zijn er binnenkort geen achterstanden meer", aldus Zalm.

Zalm laat nagaan of het mogelijk is dat Hirsi Ali toch Nederlandse kan blijven. Hij hoopt dat de IND een eventuele nieuwe aanvraag net zo snel zal behandelen.

Hij wilde niet ingaan op de vraag of hij Verdonk op andere gedachten heeft willen brengen. Volgens Zalm brengt hij de eenheid van kabinetsbeleid in gevaar als hij daar iets over zegt.
Dat zegt toch genoeg. Ten eerste meet deze minister met twee maten, en ten tweede valt hij de democratie af, door Verdonk te willen "chanteren". Zij die zelf helemaal niks aan die opgegeven foutieve naam kan doen. En als er iemand wat mag zeggen over de wenselijke snelheid van procedures bij de IND dan is dat Donner danwel Verdonk. Normaal kan men dat niet snel genoeg gaan.

Enkel om een querulante partijgenoot verdere heibel maken in het kabinet, tjonge.
pi_37881748
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:58 schreef Falco het volgende:
Verdonk is opeens echt door de mand gevallen
O ja sure, ze kan niet anders dan AHA wegsturen en nu valt ze door de mand
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:01:59 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37881776
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Logisch, hij voelt ook de hete adem van Verdonk in zijn nek. Hij is de volgende die kan optiefen.
Ff mijn lijstjer die weg mag:

- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:03:29 #130
3542 Gia
User under construction
pi_37881826
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit

²
Je vergeet Karimi, die ook gelogen heeft.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:03:48 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37881841
quote:

[..]

- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit

²
Waarom Hans van Breukelen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_37881864
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou, laten we de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk laten bij degene die daadwerkelijk gelogen heeft. In het kader van een documentaire iemand verleden uitspitten, is nog wat anders dan van iedere ambtenaar een antecedentenonderzoek uitvoeren. Een dergelijk onderzoek is alleen in praktische zin al aan grenzen onderworpen.
Het gaat hier niet om zomaar een ambtenaar, maar om een kamerlid.
A mind with a heart of it's own
pi_37881896
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Je vergeet Karimi, die ook gelogen heeft.
Is dat je nieuwe slachtoffer?
pi_37881914
quote:

[..]

- Verdonk
- Ellian
- Geertje
- Hans van Breukelen
- Michiel Smit

²
Ephimenco mag zijn mening nog wel geven?
pi_37881917
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat zegt toch genoeg. Ten eerste meet deze minister met twee maten, en ten tweede valt hij de democratie af, door Verdonk te willen "chanteren". Zij die zelf helemaal niks aan die opgegeven foutieve naam kan doen. En als er iemand wat mag zeggen over de wenselijke snelheid van procedures bij de IND dan is dat Donner danwel Verdonk.

Enkel om een querulante partijgenoot verdere heibel maken in het kabinet, tjonge.
Zalm reageert m.i. niet correct.

Dat Verdonk in eerste instantie aangeeft dat Ayaan niets te vrezen hoeft te hebben, zie ik als een uitspraak van privepersoon tot privepersoon en zal ook betekenen dat Verdonk als minister geen besluit zal nemen op grond waarvan Ayaan haar Nederlanderschap verliest. Dat Verdonk later op de uitspraak van de HR wordt gewezen, waaruit wat anders blijkt, tekent haar situatie, en dan doel ik op de situatie van Verdonk. Zij heeft in het in dat geval helemaal niet in haar macht of Ayaan haar verblijfsstatus behoudt ja of nee, en op dat moment kan zij dus niet anders dan Ayaan daarover in te lichten. In dat opzicht is Verdonk echter slechts de boodschapper van het vervelende nieuws. Zij staat als minister totaal machteloos.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:06:05 #136
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37881921
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:55 schreef Argento het volgende:

Ja, als Verdonk een arrest van de Hoge Raad van november 2005 onder haar neus geschoven krijgt, waaruit volgt dat het gegoochel met haar naam nogal wat gevolgen kan hebben, dan doet Verdonk er goed aan Ayaan daar even op te wijzen.
Precies. En er was overleg genoeg gaande. Maar nee, het moet soppend in allerlei (open) brieven worden gekwakt op een maandagavond

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37881945
quote:
PERSBERICHT

16 mei 200

Reactie ChristenUnie op vertrek van Ayaan Hirsi Ali

VVD valt in eigen zwaard

De ChristenUnie vindt het voor Hirsi Ali een persoonlijk drama en te betreuren dat zij haar Nederlanderschap van de ene op de andere dag verliest. Het VVD-Kamerlid betaalt zo de prijs voor het harde vreemdelingenbeleid van haar eigen partij.

De ChristenUnie denkt dat er juridisch nog ruimte was voor de minister om een eigen afweging te maken, maar die ruimte heeft ze niet benut.

“Opmerkelijk is de steun van de VVD voor Hirsi Ali. Nu het een eigen Kamerlid betreft, wordt opeens de menselijkheid in ogenschouw genomen,” aldus Tweede kamerlid Huizinga.
Wat een treffende samenvatting
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:07:56 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37881972
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O ja sure, ze kan niet anders dan AHA wegsturen en nu valt ze door de mand
Waarom zou AHA, een goed voorbeeld van een geïntegreerde allochtoon, weggestuurd moeten worden of iig ter discussie gesteld moet worden? Oke, ze heeft gelogen, maar AHA zal daarbij vast niet de enige zijn die in de jaren 90 heeft gelogen om zo het Nederlanderschap te verkrijgen. Je gaat mij niet wijs maken dat zo'n grote groep 'Nederlanders' ook moet vertrekken, ook al hebben sommige al meer dan 10 jaar in Nederland gewoond.

Daarbij komt ze retesnel (te snel) met een oordeel over deze problematiek. Misschien om te benadrukken dat ze idd 'recht door zee' is en dat soort dingen. Winst om het lijsttrekkerschap kan Verdonk gelukkig vergeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 16-05-2006 16:19:39 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_37881974
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om zomaar een ambtenaar, maar om een kamerlid.
Eens te meer reden om de gevolgen van haar leugens serieus te nemen.
En dan nog ben ik het niet met je eens dat aan een antecedentenonderzoek de GARANTIE mag worden ontleend dat de onderzochte persoon brandschoon is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_37882010
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:06 schreef Verbal het volgende:

[..]

Precies. En er was overleg genoeg gaande. Maar nee, het moet soppend in allerlei (open) brieven worden gekwakt op een maandagavond

V.
Bedoel je dat Verdonk in dit hele verhaal de openbaarheid heeft gezocht??
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:09:12 #141
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37882018
Hieronder de tekst van de verklaring die Ayaan Hirsi Ali vanmiddag aflegde aan het begin van haar persconferentie. „Ik ga door met het stellen van ongemakkelijke vragen.”

In de zomer van 1992 ben ik naar Nederland gekomen. Ik wilde mijn leven in eigen hand nemen. Omdat ik me niet wil laten vangen in een toekomst die anderen voor mij uitstippelen.
Zoals velen heb ik gekozen voor de bescherming van de vrijheid. Die vrijheid heb ik hier gevonden. Hier heb ik de mogelijkheden gekregen en aangegrepen voor mijn strijd tegen religieuze terreur.
In de winter van 2003 ben ik lid van de Tweede Kamer geworden. Dat was op uitnodiging van de VVD. Mijn voorwaarde was dat ik woordvoerder emancipatie en integratie zou worden. Dat is gelukt, maar in de politiek gaat dat niet vanzelf. Want wat wilde ik in het parlement bereiken?
Allereerst wilde ik de ondergeschikte positie van migrantenvrouwen aan de orde stellen, en met name die van moslimvrouwen.
Ik wilde aandacht voor de cultuur en religie van etnische minderheden en niet alleen voor hun sociaal-economische omstandigheden.
Ten slotte wilde ik dat tot de politici hier zou doordringen dat de islam op belangrijke punten onverenigbaar is met de liberale rechtsstaat.
En nu mag ik mij afvragen: ben ik hierin geslaagd?
Politiek was voor mij een kwestie van vallen en opstaan. Soms was het frustrerend en ging mij het allemaal veel te langzaam. Maar dit weet ik zeker: op mijn manier heb ik bijgedragen aan de debatten. Over de islam, de bedreiging van de vrijheid van meningsuiting, de scheiding tussen kerk en staat, huiselijk geweld, eerwraak, vrouwenbesnijdenis, het dumpen van vrouwen in hun land van herkomst.
Deze zorgwekkende onderwerpen zijn niet meer weg te denken uit Den Haag.
De maatregelen die het kabinet neemt geven mij voldoening. Veel illusies over de multiculturele samenleving zijn voorgoed verdwenen: we zijn veel realistischer en opener geworden in het debat.
Intussen zijn mijn ideeën ook in het buitenland doorgedrongen. De afgelopen jaren heb ik in Europa en Amerika veel lezingen gehouden en debatten gevoerd.
Ik moest een afweging gaan maken. Ga ik verder in de Nederlandse politiek of moet ik mijn standpunten in een internationale omgeving uitdragen? In het najaar van 2005 vertelde ik Gerrit Zalm en Jozias van Aartsen dat ik niet beschikbaar zou zijn voor de lijst van 2007.
Ik kies nu voor een internationaal podium, omdat ik wil bijdragen aan het grensoverschrijdende debat over de emancipatie van moslimvrouwen en de ingewikkelde relatie tussen de islam en het Westen.
Ik wil de VVD bedanken voor mijn jaren in het parlement. Dat deze partij mij heeft gevraagd en – belangrijker nog – het met me heeft uitgehouden, is niet vanzelfsprekend. In het bijzonder wil ik mijn waardering uitspreken voor mijn fractiegenoten.
Ik wil mijn collega’s in de Kamer bedanken, voor hun steun, al waren de debatten soms vinnig en scherp. Femke, dank je wel. Dank ook aan die 30.758 mensen die hun stem toevertrouwden aan een nieuweling.
Nu zult u zeggen, waarom blijf ik niet tot aan de verkiezingen van volgend jaar? Waarom heb ik besloten om na bijna drieëneenhalf jaar mijn lidmaatschap van de Kamer te beëindigen?
Sinds ik in het voorjaar van 2002 publiekelijk over de islam ben gaan spreken, zijn de bedreigingen begonnen. Al ruim voordat ik in de politiek ging, is mijn bewegingsvrijheid daardoor ernstig beperkt. Dat is na de moord op Theo van Gogh alleen maar erger geworden.
De directe aanleiding voor het beëindigen van mijn Kamerlidmaatschap is dan ook dat ik voor het einde van de zomer uit mijn huis moet vertrekken. Op 27 april heeft het hof die uitspraak gedaan. Naar aanleiding van een klacht die mijn buren hebben ingediend – omdat zij zich in mijn buurt niet veilig voelen – heeft het Hof hen in het gelijk gesteld en mij vier maanden de tijd gegeven om mijn huis te verlaten.
Nu moet ik weer verhuizen, maar ook mijn nieuwe buren weten van de uitspraak van dit Hof.
Minister Donner is in beroep gegaan tegen deze uitspraak en ik ben hem daar erkentelijk voor: want hoe zal het anderen vergaan die worden bedreigd wanneer deze uitspraak overeind blijft? Aan mijn situatie verandert het niets: ik moet in afwachting van het beroep weer mijn koffers pakken.
Een andere aanleiding voor mijn vertrek vormt de discussie over het tv-programma ‘De heilige Ayaan’. Daarbij gaat het om twee kwesties: de onjuiste gegevens die ik heb verstrekt om erkend te worden als vluchteling en het verhaal over mijn uithuwelijking.
Over het feit dat ik met een onjuiste naam en geboortedatum, en met een onjuist vluchtverhaal, naar Nederland ben gekomen, ben ik altijd zeer open geweest. In 2002 heb ik op televisie de precieze toedracht rond mijn aankomst voor het eerst uit de doeken gedaan.
Sindsdien heb ik het tientallen keren herhaald, in binnen- en buitenland, in kranten, op radio en televisie. Ik heb vele malen de naam van mijn vader genoemd, ik heb mijn geboortedatum gegeven.
Nu vraagt u zich wellicht af: Hoe heet ik?
Ik ben Ayaan,
de dochter van Hirsi,
die de zoon is van Magan,
de zoon van Isse,
de zoon van Guleid,
die de zoon was van Ali,
die de zoon was van Wai’ays,
die de zoon was van Muhammad,
van Ali, van Umar,
van het geslacht Osman, de zoon van Mahamud.
Ik ben van deze clan. Mijn oervader is Darod, die achthonderd jaar geleden vanuit Arabië naar Somalië kwam en de grote stam van de Darod stichtte. Ik ben een Darod, een Macherten, een Osman Mahamud, en een Magan.
Vorige week was er nog enige verwarring over mijn naam.
Hoe ik heet ?
U weet nu hoe ik heet.
Er schijnen juridische vragen te bestaan omtrent de rechtsgeldigheid van mijn naturalisatie. Minister Verdonk heeft een onderzoek gelast. Ik kan de juridische problematiek niet overzien, maar ik wil wel zeggen: Hoe vaak geven mensen op de vlucht uit angst andere namen op? Wanneer het gaat om louter onjuiste persoonsgegevens is het ontnemen van de nationaliteit, in alle gevallen, ik herhaal: alle gevallen, een buitenproportionele sanctie.
Dan het verhaal over de uithuwelijking. Het tv-programma van vorige week trekt mijn geloofwaardigheid in twijfel. De slotconclusie van de makers is dat het allemaal erg ingewikkeld is. Ik kan u zeggen: dat valt wel mee.
De stelling dat ik vrijwillig een huwelijk ben aangegaan en aanwezig ben geweest op de bruiloft, is eenvoudigweg volledig onwaar. Er komt een verre neef uit Canada. Hij vraagt mijn vader om een van zijn vijf dochters. Mijn vader wijst mij aan. Ik kan u verzekeren, mijn vader neemt geen genoegen met een nee.
Onderweg naar Canada heb ik van een tussenstop in Duitsland gebruikgemaakt om naar Nederland te gaan en hier asiel aan te vragen.
Dat is in alle eenvoud het verhaal. Niets meer. Niets minder.
Kortom:
Ik ben dertien jaar geleden naar Nederland gekomen om mijn leven in eigen hand te nemen, om me niet te laten vangen in een leven dat anderen voor me uitgestippeld hadden.
Echter:
Het is moeilijk om met zoveel dreiging en politiebescherming te leven.
Het is moeilijk om als volksvertegenwoordiger te werken als je geen huis hebt. Moeilijk, maar nog niet onmogelijk.
Het is onmogelijk geworden nu de minister een hard oordeel over mijn Nederlanderschap heeft geveld. Dit stemt me treurig, want ik zou mijn mandaat als Kamerlid graag tot september willen afmaken.
Ik ga weg, maar de vragen blijven. De vragen over de toekomst van de islam in ons land, over de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur en over de integratie van de vele moslims in het Westen. Het is zelfbedrog om te denken dat alles weer zal worden als vroeger: na elf september is de wereld veranderd.
Ik ga door met het stellen van ongemakkelijke vragen. De weerstanden die dat oproept, zijn voor iedereen duidelijk. Ik voel de plicht om anderen te helpen in vrijheid te leven, zoals anderen dat ook voelen voor mij. Dat ik aan die emancipatie kan bijdragen – of dat nu in Nederland is of in een ander land – stemt mij gelukkig.
Ik ben Ayaan, de dochter van Hirsi, die de zoon was van Magan.
Vandaag leg ik mijn lidmaatschap van de Tweede Kamer neer.
Ik ga Nederland verlaten.
Verdrietig en opgelucht zal ik opnieuw mijn koffers pakken.
Ik ga door.

Bron: NRC
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37882059
quote:
De ChristenUnie denkt dat er juridisch nog ruimte was voor de minister om een eigen afweging te maken, maar die ruimte heeft ze niet benut.
Ben ik heel benieuwd welke ruimte de CU nog ziet en waarom de CU alvast meent de minister te verwijten geen gebruik te maken van een ruimte, waarvan zijzelf niet zeker weet of die ruimte wel bestaat.
pi_37882109
quote:
Verdonk heeft een onderzoek gelast. Ik kan de juridische problematiek niet overzien, maar ik wil wel zeggen: Hoe vaak geven mensen op de vlucht uit angst andere namen op? Wanneer het gaat om louter onjuiste persoonsgegevens is het ontnemen van de nationaliteit, in alle gevallen, ik herhaal: alle gevallen, een buitenproportionele sanctie.
Het is geen sanctie, maar het (rechts)gevolg van de onbepaalbaarheid van een besluit.
pi_37882154
Die website van de vvd wordt momenteel ook best druk bezocht...
pi_37882172
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:12 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is geen sanctie, maar het (rechts)gevolg van de onbepaalbaarheid van een besluit.
Dus zou ze gewoon een nieuw paspoort met de juiste naam aan kunnen vragen?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37882183
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef SCH het volgende:

[..]

En als je ziet dat Ayaan juist de naam van 1 kamerlid in het bijzonder noemde: Femke Halsema.
Ja dat begreep ik niet. Was dat nou oprecht of met een knipoog?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:14:52 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_37882186
Ja, de gretigheid waarmee die heks van een Verdonk het bekend maakte is ronduit misselijkmakend. Hopelijk breekt het haar dan ook op.
pi_37882188
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Eens te meer reden om de gevolgen van haar leugens serieus te nemen.
En dan nog ben ik het niet met je eens dat aan een antecedentenonderzoek de GARANTIE mag worden ontleend dat de onderzochte persoon brandschoon is.
Het lijkt mij van belang dat goed gekeken wordt wat er uit dat antercedentenonderzoek naar voren is gekomen, temeer daar al langer bekend was dat AHA had gelogen tijdens het naturalisatieproces. Dan ben ik van mening dat de AIVD dat had moeten ontdekken.

Maar misschien blijkt uit dat onderzoek ook wel dat de AIVD het werk wel goed gedaan heeft, dat is dan zo. Maar het lijkt me wel dat hier even heel goed naar gekeken moet worden.
A mind with a heart of it's own
pi_37882198
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dus zou ze gewoon een nieuw paspoort met de juiste naam aan kunnen vragen?
Opnieuw een naturalisatieverzoek indienen, jazeker.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:15:54 #150
40566 Ericr
Livewrong
pi_37882220
Waarom moet die persverklaring van haar in het Engels op de VVD site staan?

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=4977

Prima te lezen, daar niet van, maar ze heeft de persconferentie toch ook gewoon in het Nederlands gedaan en het is een gewoon een Nederlandse site.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')